Precies, voor mij is het onzin, ik rijdt niet in de spits en mijdt de auto als de omstandigheden te slecht worden om te rijden. Ik ga dus geen grof geld aan die banden uitgeven, voor mensen die veel op de weg zitten snap ik dat er winterbanden onder gaan. Wat ik dan alleen weer niet snap is dat die banden er elk jaar weer eerder onder gaan.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:51 schreef Frank_Drebin het volgende:
[..]
Dit ben ik wel met je eens. Ik zelf vind een veiliger idee om met winterbanden te rijden. Zoals de persoon die jij quote ook al aangeeft.
Maar er zijn ook genoeg argumenten tegen winterbanden.
quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:25 schreef Rectum het volgende:
of je kunt gewoon niet autorijden zullen we het daar maar op houden
Laat hem maar, hij denkt dat hij het wiel heeft uitgevondenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:54 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Als je in de 2 optrekt heb je echt nooit wielspin hoor..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Onoverwinnelijk/Rotterdam/Zeerover
https://www.playgwent.com/en/ - Official beta of Gwent: The Witcher Gard Game
nooit van je leven kan jij nu in mijn wagen stappen en zonder wielspin wegrijden.... al zet je hem in zijn 5.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:54 schreef delano.888 het volgende:
[..]
Als je in de 2 optrekt heb je echt nooit wielspin hoor..
En hoe vaak heb je die extra grip nou echt nodig in Nederland? Dat is zelden.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:54 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Natuurlijk is er enig onderscheid, feitelijk hebben auto's met smalle bandjes minder snel behoefte aan winterbanden dan grote auto's met brede sloffen. Toch merk je zelfs dat onder een auto met smalle bandjes de winterbanden beduidend meer grip hebben. En laat nou net die smalle bandjes heel betaalbaar zijn. Ik krijg wel eens de indruk dat juist automobilisten met brede sloffen bezuinigen op winterbanden en daardoor een file veroorzaken voor de stoplichten.
je rijd een Ferrari van <800 kilo ofzo?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:55 schreef rival het volgende:
[..]
nooit van je leven kan jij nu in mijn wagen stappen en zonder wielspin wegrijden.... al zet je hem in zijn 5.
Ben er iedere keer weer heel blij mee.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:56 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
En hoe vaak heb je die extra grip nou echt nodig in Nederland? Dat is zelden.
Ik merk tijdens de koude winterdagen als het wegdek droog of nat is geen verschil met de remweg en grip t.o.v. de zomerbanden. Zodra het echter gaan sneeuwen is het verschil wel goed waarneembaar, waar je met zomerbanden gewoon blijft glijden merk je met winterbanden dat ze 'wringen' en veel eerder weer grip oppakken. Je kan heel gecontroleerd door de bochten ' driften'.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:52 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
Met de weersomstandigheden hier denk ik dat de gemiddelde automobilist slechter af is met winterbanden.
Hoe vaak het je een autogordel, ABS of je airbags nodigquote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:56 schreef Dennis101 het volgende:
[..]
En hoe vaak heb je die extra grip nou echt nodig in Nederland? Dat is zelden.
Heb een automaat.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:52 schreef delano.888 het volgende:
TS: optrekken in de 2, als je dan nog slipt kan je echt niet rijden..
Ik ookquote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ben er iedere keer weer heel blij mee.
ja lekker 30 op je zomerbandjes. daarom stond er 1000km filequote:Op dinsdag 15 januari 2013 13:03 schreef SlaadjeBla het volgende:
Laten we het effect van winterbanden ook niet overschatten. Het begint met beheerst rijden.
Uiteraard.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 13:03 schreef SlaadjeBla het volgende:
Laten we het effect van winterbanden ook niet overschatten. Het begint met beheerst rijden.
Ja want met zomerbanden kan je met dit weer geen 100 op de snelweg rijdenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 13:03 schreef rival het volgende:
[..]
ja lekker 30 op je zomerbandjes. daarom stond er 1000km file
Alles kan maar of het slim is is de vraag.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 13:04 schreef Revolution-NL het volgende:
Ja want met zomerbanden kan je met dit weer geen 100 op de snelweg rijden
Het probleem zit hem ook niet in de rechte stukken, het probleem zit hem in de bochten en het remmen.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 13:04 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
blijkbaar als ik die mongolen zie de hele dagquote:Op dinsdag 15 januari 2013 13:04 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Natuurlijk wel, allleen sturen en remmen gaat wat slechter.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 13:04 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Zolang je geen bocht maakt, iets onverwachts of een bijzondere manoeuvre maakt gebeurt er ook niks.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:49 schreef lipjes het volgende:
[..]
Reed net even van kantoor weg.
Volledige ijsbaan op het terrein en op de straat waar ik doorheen moet.
Geen enkele moeite.
Zelfs niet op de terugweg toen ik nog een heuvel opmoest wat nu ook allemaal platgereden sneeuw is
Dat dus, Stelletje pussies hierquote:Op dinsdag 15 januari 2013 13:09 schreef Equites het volgende:
Ik rijd gewoon 120 op de snelweg met me peugeot 106. Vol in de ankers en een paar 360s gemaakt. Heerlijk dit weer.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |