Kan prima, bochten maken, als je het maar met beleid doen en rustig.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 13:09 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Zolang je geen bocht maakt, iets onverwachts of een bijzondere manoeuvre maakt gebeurt er ook niks.
Met winterbanden gaat het beterquote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:14 schreef lipjes het volgende:
[..]
Kan prima, bochten maken, als je het maar met beleid doen en rustig.
Waar ik vorig jaar met winterbanden normale bochten kon maken met sneeuw - moet ik nu kruipend de bocht om anders slip ik weg. Of gewoon normaal wegrijden etc.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:14 schreef lipjes het volgende:
[..]
Kan prima, bochten maken, als je het maar met beleid doen en rustig.
Heb nog geen verschil gemerktquote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Met winterbanden gaat het beter
Nee, kunnen rijden.quote:
quote:Op dinsdag 15 januari 2013 13:09 schreef Equites het volgende:
Ik rijd gewoon 120 op de snelweg met me peugeot 106. Vol in de ankers en een paar 360s gemaakt. Heerlijk dit weer.
Jij doet betweterig. Dat zijn de gevaarlijkste chauffeurs, wist je dat? Beetje hypocriet dit.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:26 schreef lipjes het volgende:
[..]
Nee, kunnen rijden.
Snelheid aanpassen en vooruit kijken.
Volg eens een rijcursus, helpt een hoop.
Maar de manier hoe je reageert zegt op zich al genoeg hoe je je in het verkeer gedraagt.
Kunnen rijden en rijgedrag doet niets af aan het feit dat goede winterbanden meer grip hebben. Dat jij dat niet inziet zegt al genoeg over jouquote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:26 schreef lipjes het volgende:
[..]
Nee, kunnen rijden.
Maar de manier hoe je reageert zegt op zich al genoeg hoe je je in het verkeer gedraagt.
Mwa, ik heb tot op heden met Winterbanden en All-Weather banden slechtere ervaringen in de sneeuw dan zomerbanden.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:30 schreef DoofenSchmirz het volgende:
[..]
Jij doet betweterig. Dat zijn de gevaarlijkste chauffeurs, wist je dat? Beetje hypocriet dit.
Zoals hierboven.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:31 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Kunnen rijden en rijgedrag doet niets af aan het feit dat goede winterbanden meer grip hebben. Dat jij dat niet inziet zegt al genoeg over jou
kloptquote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:52 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Als je voorkant wegschiet, moet je niet tegensturen
Zoals ik zei, jij bent het probleem, niet winterbanden. Je vergelijkt appels en peren en je kan niet verder denken dan de rand van je bord.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:38 schreef lipjes het volgende:
[..]
Mwa, ik heb tot op heden met Winterbanden en All-Weather banden slechtere ervaringen in de sneeuw dan zomerbanden.
Komt misschien ook omdat je op zomerbanden weet dat je beter moet oppassen en anticiperen en dus daarom sowieso al rustiger rijd.
[..]
Zoals hierboven.
Ze kunnen best beter grip hebben, maar ik heb er slechtere ervaringen mee.
Je hebt meer aan slechtere banden en beter anticiperen dan aan betere banden en systemen en zo denken: mijn auto die fixt toch al mijn fouten.
Zie ook de nieuwe uitvinding, de dode-hoek verklikker.
Ja die heeft nut, maar alleen omdat mensen te lui zijn om zelf eens wat te doen.
Kortere remweg, prima, maar wat dacht je van gewoonweg meer afstand houden?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zoals ik zei, jij bent het probleem, niet winterbanden. Je vergelijkt appels en peren en je kan niet verder denken dan de rand van je bord.
Feit is en blijft, je heb meer grip en een duidelijk kortere remweg.
volg een rijcursusquote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:26 schreef lipjes het volgende:
[..]
Nee, kunnen rijden.
Je hebt nog steeds niet door dat je dat met winterbanden ook kan doen, en dan dubbel zo veilig zit?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:45 schreef lipjes het volgende:
[..]
Kortere remweg, prima, maar wat dacht je van gewoonweg meer afstand houden?
Dat scheelt al een hele hoop hoor.
Ik merk geen verschil inderdaad, dat komt omdat ik mijn rijgedrag aanpas.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:46 schreef rival het volgende:
[..]
volg een rijcursus![]()
als je geen verschil merkt ben je gewoon een mongool.
Het moet een vrouw zijn met deze logicaquote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:46 schreef rival het volgende:
[..]
volg een rijcursus![]()
als je geen verschil merkt ben je gewoon een mongool.
Klopt, en daar zeg ik verder ook niks over.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je hebt nog steeds niet door dat je dat met winterbanden ook kan doen, en dan dubbel zo veilig zit?
Verbeterdquote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:47 schreef lipjes het volgende:
[..]
Ik merk geen verschil inderdaad, dat komt omdat ik een plaat voor mijn kop heb.
er bestaan wel winterbanden voor motoren...quote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:45 schreef lipjes het volgende:
Oh en sterker nog, volgend jaar ga ik gewoon op de motor de winter doorrijden, ook sneeuw.
daar zijn geen eens winterbanden voor.
ook met een aangepaste rijstijl zou iemand die geen mongool is verschil merkenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:47 schreef lipjes het volgende:
[..]
Ik merk geen verschil inderdaad, dat komt omdat ik mijn rijgedrag aanpas.
En niet "omdat ik winterbanden heb" die bocht die besneeuwd is met adviessnelheid 90 maar met 120 neem "Want ik heb evenveel grip als in de zomer".
Wijs mij 1 winterbanden set aan voor de motor.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:48 schreef rival het volgende:
[..]
er bestaan wel winterbanden voor motoren...
jullie liegen en zetten het neer als waarheid.. omdat jullie zelf niet beter weten.. hou dan aub gewoon je domme mond.
Als ik met aangepast rijden met zomerbanden al niet wegslip, dan gebeurd dat dus met winterbanden zeker niet.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:49 schreef rival het volgende:
[..]
ook met een aangepaste rijstijl zou iemand die geen mongool is verschil merken
Als je de weg niet opgaat ook niet.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:48 schreef lipjes het volgende:
[..]
Klopt, en daar zeg ik verder ook niks over.
Maar als je al meer afstand houd en anticipeert, heb je winterbanden al voor een groot deel niet nodig.
True, maar dat is ook weer een puntje vooruit kijken.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als je de weg niet opgaat ook niet.
Maar je bent niet alleen op de weg. In November zat ik middenin een kettingbotsing op de A1. Voor, naast en achter mij autos in de prak, maar omdat ik winterbanden heb en een goed reactievermogen kon ik remmen en sturen, de middenberm inrijden en reed mijn achterligger mijn voorganger in.
een mongool niet nee....quote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:50 schreef lipjes het volgende:
[..]
Als ik met aangepast rijden met zomerbanden al niet wegslip, dan gebeurd dat dus met winterbanden zeker niet.
Dan merk je toch geen verschil of wel dan?
Wat is je probleem met winterbanden? Koop je liever een paar nieuwe schoenenen ben je te goedkoop om een set winterbanden te kopen?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:50 schreef lipjes het volgende:
[..]
Wijs mij 1 winterbanden set aan voor de motor.
Universele set dan wel he, dus geen set voor 1 specifieke motor.
En ik heb nergens gelogen.
True, winterbanden verkoren inderdaad je remweg en zullen vast betere grip hebben in bochten.
Maar daarnaast geven ze een gevoel van valse veiligheid waardoor je hoger en sneller zal gaan rijden dan deze banden aankunnen.
Dat is het grootste probleem "Ik heb winterbanden en kan dus net zo rijden als altijd".
Voor de zoveelste keer, ik heb er geen problemen mee.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:53 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Wat is je probleem met winterbanden? Koop je liever een paar nieuwe schoenenen ben je te goedkoop om een set winterbanden te kopen?
Met spijkerbanden nog beter, met v4x4 nog beter, met lagere wegligging nog beter, met bredere banden nog beter..quote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Met winterbanden gaat het beter
Hoe stuur je daarmee, waar zit het roer!?..quote:
Ik doe dat niet verstandelijk bewust, maar intuitief, op een lager niveau, met mijn hersenstam, daarom kan ik reageren voordat ik me bewust ben dat ik moet reageren en ben slechts toeschouwer van het ongeluk wat om mij heen gebeurd.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:52 schreef lipjes het volgende:
[..]
True, maar dat is ook weer een puntje vooruit kijken.
Voordat ik verder reageer, hoeveel auto's kijk jij vooruit en waar let je nog meer op?
wat dacht je vanquote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:50 schreef lipjes het volgende:
[..]
Wijs mij 1 winterbanden set aan voor de motor.
Universele set dan wel he, dus geen set voor 1 specifieke motor.
En ik heb nergens gelogen.
True, winterbanden verkoren inderdaad je remweg en zullen vast betere grip hebben in bochten.
Maar daarnaast geven ze een gevoel van valse veiligheid waardoor je hoger en sneller zal gaan rijden dan deze banden aankunnen.
Dat is het grootste probleem "Ik heb winterbanden en kan dus net zo rijden als altijd".
Dat maak jij jezelf wijs.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:54 schreef lipjes het volgende:
[..]
Voor de zoveelste keer, ik heb er geen problemen mee.
Ik vind ze bij mij alleen niet nuttig omdat ik de problemen die winterbanden afvangen, al bij mezelf afvagn.
Bij mijn moeder, daar zijn ze inderdaad nuttig.
Die rijd heel anders dan mij en heeft ook wat meer moeite met alles in de gaten houden.
quote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:56 schreef Tism het volgende:
[..]
Hoe stuur je daarmee, waar zit het roer!?..![]()
Leuk als je alleen maar rechtdoor wilt..
Ik ben het met je eens dat veel vrouwen niet kunnen rijden - overigens net zoals mannen, maar er zijn nog genoeg vrouwen die dat wel kunnenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:53 schreef Ferdii het volgende:
winterbanden compenseren niet het feit dat je vrouw bent en niet kan rijden
hoe breder hoe minder goed... prutserquote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:55 schreef Killaht het volgende:
[..]
Met spijkerbanden nog beter, met v4x4 nog beter, met lagere wegligging nog beter, met bredere banden nog beter..
Kijk, nog iemand die een grotere bek heeft dan verstand.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:55 schreef Killaht het volgende:
[..]
Met spijkerbanden nog beter, met v4x4 nog beter, met lagere wegligging nog beter, met bredere banden nog beter..
Ik sta zonder ABS sneller stil dan met ABS, dus ja, af en toe vind ik ABS onzin.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:57 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik doe dat niet verstandelijk bewust, maar intuitief, op een lager niveau, met mijn hersenstam, daarom kan ik reageren voordat ik me bewust ben dat ik moet reageren en ben slechts toeschouwer van het ongeluk wat om mij heen gebeurd.
Vind jij zaken als esp en abs, schijremmen etc ook onzin?
Ik zie daar geen banden merk, type en maten bijstaan hoorquote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:58 schreef rival het volgende:
[..]
wat dacht je van
http://www.motorwinterbanden.nl/
en dat bepaalde mensen een probleem in hun hoofd hebben kan je niet het probleem van winterbanden maken
Na ervaring met alle type banden en verschillende types auto's wel ja.quote:
Mwha..oké!..quote:
Lijkt me ook, al geeft TS aan dat ze een automaat rijdt. Ik kan me voorstellen dat een automaat anders rijdt. En dat je dan eerder aan winterbanden moet denken dan bij een handgeschakelde auto?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 12:30 schreef LompeHork het volgende:
Ligt niet enkel aan je gewone zomerbandjes. Er is ook nog zoiets als rijvaardigheid, in theorie zijn winterbanden in Nederland nogal onzinnig.
als je net zo goed kan internetten als autorijdenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 15:01 schreef lipjes het volgende:
Ik zie daar geen banden merk, type en maten bijstaan hoor
Alleen een vrouw kan zo elke realiteit ontkennenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 15:01 schreef lipjes het volgende:
[..]
Ik sta zonder ABS sneller stil dan met ABS, dus ja, af en toe vind ik ABS onzin.
Reden ook dat dat nooit op mijn motor zal komen, auto is een ander verhaal.
Schijfremmen is prima.
ESP en al die shit houd ik me niet eens mee bezig.
Na ervaring met alle type banden en verschillende types auto's wel ja.
Ben ik eruit gekomen dat ik met zomerbanden in de winter beter rijd dan met winterbanden in de winter.
Aangezien de site zegt 48 items en op pagina 2 al niks laat zien:quote:Op dinsdag 15 januari 2013 15:04 schreef rival het volgende:
[..]
als je net zo goed kan internetten als autorijden
Oh nee hoor, ben alleen zwanger van een olifant, slurfje hangt er al jaren uit!quote:Op dinsdag 15 januari 2013 15:04 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Alleen een vrouw kan zo elke realiteit ontkennen
Als ik mijn boekhouder mag geloven dan waren alle auto's automaat en is handgeschakeld pas gekomen toen de auto's goedkoper moesten worden.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 15:07 schreef delano.888 het volgende:
Automaat rijden telt niet als autorijden, veel te makkelijk, vandaar dat al die dikke amerikanen het ook hebben, die zijn lui.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |