abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_122012019
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 11:51 schreef scooby69 het volgende:
Dit staat trouwens op winterbanden.nl:

Minimaal profiel winterbanden

Voor winterbanden geldt een minimale profieldikte van 4mm. Dit is anders dan zomerbanden waarbij minimaal 1,6mm verplicht is. Wanneer een winterband minder dan 4mm profiel heeft, maar meer dan, of gelijk aan, 1,6mm profiel heeft dan wordt de band als ‘normaal’ beschouwd en niet meer als winterband. Let hierbij op wanneer gekozen wordt voor een rit naar het buitenland waar winterbanden verplicht zijn. Uiteraard is het ook voor de eigen veiligheid aan te raden om ten minste 4mm profiel te hebben. Hoe minder het profiel, hoe minder de wegligging bij winterse omstandigheden

Zou dit inhouden dat ik met deze band niet meer in Duitsland mag rijden? Als dat zo is denk ik dat er veel Nederlanders de fout in gaan.
Dat is gemakkelijk te vinden met Google.

Hopelijk verplichten ze snel winterbanden in Nederland, het blijkt dat zo'n verplichting nodig is aangezien veel automobilisten niet de noodzaak van winterbanden inzien. Niet overal in Nederland wordt gestrooid. Niet voor niets worden leaseauto's van winterbanden voorzien.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
  donderdag 24 januari 2013 @ 23:30:40 #277
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_122012089
Ja voor alle mongolen die niet kunnen rijden, zodra ze een beetje wegglijden gaan ze remmen :') retards.

Geboorte selectie :Y
pi_122012142
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 10:20 schreef scooby69 het volgende:
Maar als ik het hier zo lees zijn de mensen met zomerbanden levensgevaarlijk bezig. Ik heb in het verleden 24 jaar op zomerbanden gereden zonder schade te veroorzaken.
1. Dat zegt weinig over jouw rijvaardigheid, het kan ook aan geluk en goed anticiperen van andere verkeersdeelnemers te wijten zijn.
2. Anticiperen is maar in beperkte mate mogelijk. In de eerste plaats omdat de mensen onvoldoende kwaliteiten hebben om goed te anticiperen en in de tweede plaats omdat technische grenzen slechts een beperkte ruimte bieden voor anticiperen.
#NoDAPL
pi_122012184
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 23:30 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ja voor alle mongolen die niet kunnen rijden, zodra ze een beetje wegglijden gaan ze remmen :') retards.

Geboorte selectie :Y
Dat is inderdaad het laatste wat je moet doen. Idem voor slippen. Het is echter wel een natuurlijke reflex, net als bijv. het vallen met gestrekte armen. Dit bevestigt dat mensen hun vermogen om te anticiperen niet juist inschatten. ;)
#NoDAPL
  donderdag 24 januari 2013 @ 23:38:09 #280
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_122012494
Dus omdat mensen nie tkunnen rijden met sneeuw moet ik verplicht winterbanden kopen.

Laat hun lekker de trein nemen dan
  donderdag 24 januari 2013 @ 23:40:48 #281
3185 Adelante
To let it go now
pi_122012610
Ik moet ze nog omwisselen, maar de winter is bijna over...
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  donderdag 24 januari 2013 @ 23:41:38 #282
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_122012657
Check hahaha.

Dus tot zondag de trein nemen :Y
  donderdag 24 januari 2013 @ 23:42:32 #283
3185 Adelante
To let it go now
pi_122012702
Trein :')
Fyra zeker :')
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  vrijdag 25 januari 2013 @ 01:30:18 #284
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_122016614
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 09:33 schreef HiddenResponse het volgende:

[..]

Die van mij is echt wel snel. Je hebt nog nooit in een automaat gereden volgens mij.

[..]

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)der-ongelukken.dhtml

;)

[..]

Maakt niet uit. Als het andere verkeer 60/70 rijdt is het idioot om met een vrachtwagen met 90 in te halen.
Ik heb wel eens in automaat gereden, passat 2.0
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
  vrijdag 25 januari 2013 @ 01:31:52 #285
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_122016638
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 23:31 schreef Bram_van_Loon het volgende:
nticiperen is maar in beperkte mate mogelijk. In de eerste plaats omdat de mensen onvoldoende kwaliteiten hebben om goed te anticiperen en in de tweede plaats omdat technische grenzen slechts een beperkte ruimte bieden voor anticiperen.
:')

Het is geen schaken man. anticiperen is gewoon door hebben dat die tokkies in die cheape auto's wel gewoon de bak ervoor gooien en dat als er sneeuw ligt je dus van te voren al gas moet terug nemen zodat je niet hoeft te remmen omdat die aso z'n auto er voor gooit.

Dat kan iedereen.. het is niet dat je moet berekenen wat er op elk mogelijk moment kan gebeuren :')
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_122016896
Ik rij al 3 jaar op winter banden, nu nog 6 mm dus voldoende profiel. Oké ze zeggen dat het meer brandstof verbruikt en sneller slijt maar de grip die ik heb verkies ik daarboven
pi_122016902
@BB

Het punt is juist dat van alles niet kan worden berekend dus moet je snel kunnen afremmen en dat gaat niet met zomerbanden op een gladde ondergrond.

Geef eens antwoord op mijn vraag? Waarom zou bij leaseauto's gekozen worden voor de investering in winterbanden? Dit was een rhetorische vraag. ;)
#NoDAPL
pi_122016946
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 23:38 schreef mitchelll0181 het volgende:
Dus omdat mensen nie tkunnen rijden met sneeuw moet ik verplicht winterbanden kopen.
Hoe goed jij ook denkt te kunnen rijden, jij bent niet helderziend. Jij weet niet altijd wanneer het plotseling glad is, jij rijdt waarschijnlijk ook op stukken weg waar niet is gestrooid (bijv. een universiteitsterrein of een parkeerplaats) en jij hebt totaal geen invloed op wat anderen doen en laat juist daarvoor een veel kortere remweg heel erg fijn zijn.
#NoDAPL
  vrijdag 25 januari 2013 @ 01:47:59 #289
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_122016963
Omdat leaserijders het toch niet boeit of ze hun auto verrot rijden.

Feit.

Lease rijders hebben veeeeel minder respect voor hun auto
  vrijdag 25 januari 2013 @ 01:54:35 #290
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_122017067
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 01:44 schreef Bram_van_Loon het volgende:
niet kan worden berekend dus moet je snel kunnen afremmen en dat gaat niet met zomerbanden op een gladde ondergrond.

Geef eens antwoord op mijn vraag? Waarom zou bij leaseauto's gekozen worden voor de investering in winterbanden? Dit was een rhetorische vra
retorisch*

omdat leasemaatschappijen geld pakken op het plaatsen van winterbanden en dit doorberekenen aan de klant. Business noemen ze dat, heel logisch. Winterbanden bieden iets meer grip maar het is echt minimaal en is soms zelfs gevaarlijk voor de domme Nederlander die denkt 'ik heb toch winterbanden nu heb ik grip op deze besneeuwde weg'.

Daarbij komt dat je met de Nederlandse kwakkelwinters weinig hebt aan winterbanden en dan deze boven de 7 graden al een langere remweg krijgen dan zomerbanden.

Maar Brammie, jij zal het wel beter weten met je bigshot beta opleiding
  vrijdag 25 januari 2013 @ 01:55:59 #291
342301 Boterbartje
kwaliteitsuser
pi_122017088
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 01:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Hoe goed jij ook denkt te kunnen rijden, jij bent niet helderziend. Jij weet niet altijd wanneer het plotseling glad is, jij rijdt waarschijnlijk ook op stukken weg waar niet is gestrooid (bijv. een universiteitsterrein of een parkeerplaats) en jij hebt totaal geen invloed op wat anderen doen en laat juist daarvoor een veel kortere remweg heel erg fijn zijn.
Ja joh? Een parkeerplaats? Waar mensen ongeveer 5km/u rijden? :')
Alle hoofdwegen zijn gestrooid en iedereen begrijpt dat je stapvoets moet rijden als je een besneeuwde woonwijk in rijdt. Je probeert wel heel erg jouw punt door te dringen met doemscenario's die zich nooit voor zullen doen.
  vrijdag 25 januari 2013 @ 02:11:12 #292
299232 mitchelll0181
Just Different ...
pi_122017314
Een bijna lege besneeuwde parkeerplaats is gemaakt om een beetj te spelen!!

:P
  Spellchecker vrijdag 25 januari 2013 @ 11:57:56 #293
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_122024405
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 23:29 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Dat is gemakkelijk te vinden met Google.

Hopelijk verplichten ze snel winterbanden in Nederland, het blijkt dat zo'n verplichting nodig is aangezien veel automobilisten niet de noodzaak van winterbanden inzien. Niet overal in Nederland wordt gestrooid. Niet voor niets worden leaseauto's van winterbanden voorzien.
:') !
Tevens -purist.
pi_122024877
Ik heb zomerbanden omdat ik te weinig rij voor winterbanden. Ik had een paar dagen niet gereden toen het zo ging sneeuwen, dus toen ik m'n auto even nodig had moest ik hem eerst ontdoen van zo'n 15cm sneeuw. Daarna heb ik er nog 10 minuten over gedaan om van mijn fucking parkeerplek weg te komen omdat mijn voorwielaangedreven zomerbandjes weggkleden.

Heb hem er toen maar gewoon uitgeduwd. :7
pi_122025478
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 12:27 schreef Justinn het volgende:

[..]

Zolang het niet glad is voldoen normale banden wat mij betreft prima in de winter. Punt is dat het in Nederland maar een paar dagen per jaar een keer echt glad kan worden op de weg. Er wordt over winterbanden gesproken alsof ze voor 100% veiligheid zorgen, wat natuurlijk niet waar is. Veiligheid begint bij jezelf en anticiperend rijgedrag.
Adriana Lima, Megan Fox, Yurizan Beltran
pi_122025512
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 01:47 schreef mitchelll0181 het volgende:
Omdat leaserijders het toch niet boeit of ze hun auto verrot rijden.

Feit.

Lease rijders hebben veeeeel minder respect voor hun auto
De leasemaatschappij verhaalt de schade echter wel op het bedrijf dat de auto in de lease had, dus of de leaserijder een standje krijgt voor slecht gedrag is vaak werkgever afhankelijk.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_122026000
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 01:46 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Alsof winterbanden helpen bij ijzel ^O^
Sneeuw werkt het prima op, maar een bevroren ondergrond is alleen nog leuk met rupsbanden.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_122026367
Zomerbandrijders die verontwaardigd reageren als ze op de snelweg met 80km/h voorbij gereden worden door iemand met winterbanden op een licht besneeuwde linkerbaan, en vervolgens deze mensen bestempelen als idioten :') In Zuid-Duitsland en Oostenrijk rijdt iedereen 70-80km/h op de snelweg, als het sneeuwt.

Idioten zijn degene die met zomerbanden 40km/h rijden op de snelweg. Zij zijn juist degene die het gevaarlijk maken voor de mensen zich aanpassen zoals het hoort: winterbanden en een aangepaste snelheid.

De nog veel grotere idioten zijn de mensen met zomerbanden die niet 40km/h, maar harder rijden op een besneeuwde snelweg. Want probeer jij maar eens een noodstop of een uitwijkmanoeuvre te maken met je zomerbandjes. Ik heb uit ervaring gemerkt dat ik met winterbanden meer controle heb bij het maken van een noodstop of een uitwijkmanoeuvre, dan iemand met zomerbanden. Ook al rijd ik twee keer zo hard als diegene.

Daarnaast is een goede vriend van mij ambulancechauffeur. Uiteraard rijden die ook op winterbanden. En dat zijn de mensen die bij uitstek weten hoe ze moeten en kunnen rijden. Hij ergert zich kapot aan mensen die 40/50km/h rijden op de snelweg, omdat hij dan ook een veel lagere snelheid aan moet houden dan in de praktijk mogelijk zou zijn.

Moraal van het verhaal: prima dat je het hele jaar door op zomerbanden rijdt, maar laat de auto dan lekker bij de weg staan als het sneeuwt.

[ Bericht 5% gewijzigd door DoorgestokenKaart op 25-01-2013 13:03:28 ]
pi_122026565
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 12:58 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Zomerbandrijders die verontwaardigd reageren als ze op de snelweg met 80km/h voorbij gereden worden door iemand met winterbanden op een licht besneeuwde linkerbaan, en vervolgens deze mensen bestempelen als idioten :') In Zuid-Duitsland en Oostenrijk rijdt iedereen 70-80km/h op de snelweg, als het sneeuwt.

Idioten zijn degene die met zomerbanden 40km/h rijden op de snelweg. Zij zijn juist degene die het gevaarlijk maken voor de mensen zich aanpassen zoals het hoort: winterbanden en een aangepaste snelheid.

De nog veel grotere idioten zijn de mensen met zomerbanden die niet 40km/h, maar harder rijden op een besneeuwde snelweg. Want probeer jij maar eens een noodstop of een uitwijkmanoeuvre te maken met je zomerbandjes. Ik heb uit ervaring gemerkt dat ik met winterbanden meer controle heb bij het maken van een noodstop of een uitwijkmanoeuvre, dan iemand met zomerbanden. Ook al rijd ik twee keer zo hard als diegene.

Moraal van het verhaal: prima dat je het hele jaar door op zomerbanden rijdt, maar laat de auto dan lekker bij de weg staan als het sneeuwt.
Nee. Hoe vaak ik een snelheidsduivel later niet tegenkom in een vangrail wil je niet weten. ABS, winterbanden, ESP, weet ik wat voor afkortingen: vals veiligheidsgevoel bij echt bevroren ondergronden. Banden hebben gewoonweg geen grip op ijs, zo simpel is het. Fijn dat het je nog goed is afgegaan, maar dat is meer mazzel dan wijsheid.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_122026655
quote:
7s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 13:03 schreef Pheno het volgende:

[..]

Nee. Hoe vaak ik een snelheidsduivel later niet tegenkom in een vangrail wil je niet weten. ABS, winterbanden, ESP, weet ik wat voor afkortingen: vals veiligheidsgevoel bij echt bevroren ondergronden. Banden hebben gewoonweg geen grip op ijs, zo simpel is het. Fijn dat het je nog goed is afgegaan, maar dat is meer mazzel dan wijsheid.
Waar heb ik het woord ijs gebruikt? Ik ben het 100% met je eens dat er idioten rijden bij gevaarlijke omstandigheden (ijzel en kans op ijzel), maar sneeuw is geen gevaarlijke omstandigheid. Sneeuw zie je en is niet glad in de zin dat je op ieder moment de controle over je auto kunt verliezen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')