Het zal wel niet live zijn denk ik.quote:Op zondag 13 januari 2013 23:10 schreef Specularium het volgende:
Moet dat publiek dan blijven hangen tot half elf?
Het wordt klaarblijkelijk vóór DWDD opgenomen.quote:Op zondag 13 januari 2013 23:36 schreef BrainOverfloW het volgende:
[..]
Het zal wel niet live zijn denk ik.
Dit.quote:Op maandag 14 januari 2013 19:35 schreef Felagund het volgende:
Ben benieuwd, meer aandacht voor wetenschap lijkt mij sowieso goed.
Ik heb meteen de eerste 5 minuten al gemist.quote:Op maandag 14 januari 2013 22:37 schreef henkde_j het volgende:
Nu al wat geleerd. Interessant dat verhaal over Fluitschepen
Het duurt maar 12 minuten, dus moet ook wel op tempo blijven.quote:Op maandag 14 januari 2013 22:39 schreef Cynix ® het volgende:
Matthijs maakt wel een wat gehaaste indruk. Goed voor een dagelijks actualiteitenprogramma, wat minder bij een populair wetenschappelijk programma.
Veel te kortquote:Op maandag 14 januari 2013 22:41 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Het duurt maar 12 minuten, dus moet ook wel op tempo blijven.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is die Dijkvraag al bijnaquote:Op maandag 14 januari 2013 22:44 schreef remcoP het volgende:
Kan er geen wetenschappelijke lucky achteraan?
Uitzending gemistquote:Op maandag 14 januari 2013 22:46 schreef Felagund het volgende:
Vergeten te kijken.
Krijg je als het niet meteen na DWDD wordt uitgezonden.
Meestal wel, als er geen internationale rechten op zitten. Maar dat lijkt mij niet bij dit programma.quote:Op maandag 14 januari 2013 22:47 schreef Norrage het volgende:
[..]
Uitzending gemist
Of werkt dat niet in Duitsland?
Klopt, in principe is het een gewoon DWDD-itempje, dat 5 minuten langer duurt. Verder zit er geen Reijn of Jaspers die een intelligente vraag probeert te stellen.quote:Op maandag 14 januari 2013 23:57 schreef Specularium het volgende:
Dit is niet DWDD.
Het lijkt er wel van alle kanten op maar toch.
Dat is het ook een beetje. Een kwartier is zó kort dat het amper loont de boel op te starten.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:49 schreef Wiehoe het volgende:
Leuk om te zien, maar ik ga niet voor minder dan een kwartier nog de tv aanzetten. Dan maar elke dag terugkijken via uitzendinggemist.
Omdat deze wel bereid was om op te draven.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:34 schreef Specularium het volgende:
Waarom komt Diederik Pekel dit niet uitleggen?
Eigenlijk zou die Parkinson-professor dit moeten uitleggen.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:34 schreef Specularium het volgende:
Lewinquote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:36 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Eigenlijk zou die Parkinson-professor dit moeten uitleggen.
Mathijs blootstellen aan de temperaturen van de zon.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:36 schreef Karina het volgende:
[..]
Lewinen dan vooral Matthijs mee laten doen.
Iedere dag Lewin in DWLDquote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:36 schreef Karina het volgende:
[..]
Lewinen dan vooral Matthijs mee laten doen.
zeker, en dit zal ook onderdeel van onze toekomst worden.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:38 schreef Karina het volgende:
Ik vind dit interessanter dan dat van gisteren.
broer van Han?quote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:34 schreef Specularium het volgende:
Ook gezien inderdaadquote:Op woensdag 16 januari 2013 16:05 schreef Specularium het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)ees-restaurant.dhtml
En dan pakt een kind van 12 zelf wel de lucifers. Dat er onderzoeksgeld in dit soort mensen wordt gestoken. Laat de Jappen maar verder ontwikkelen...quote:
Wat zuur. Wil jij alles aan anderen over laten?quote:Op woensdag 16 januari 2013 22:39 schreef waxmask het volgende:
[..]
En dan pakt een kind van 12 zelf wel de lucifers. Dat er onderzoeksgeld in dit soort mensen wordt gestoken. Laat de Jappen maar verder ontwikkelen...
Niet alles, maar wij zijn weer goed in landwinning en waterkering. Ieder zijn vakgebied...quote:Op woensdag 16 januari 2013 22:41 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Wat zuur. Wil jij alles aan anderen over laten?
Robots? Of deze aflevering?quote:Op woensdag 16 januari 2013 22:41 schreef Specularium het volgende:
Dit hoeft van mij allemaal niet zo.
Ik zou absoluut geen samenleving zoals I-Robot willen hebben.quote:Op woensdag 16 januari 2013 22:42 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Robots? Of deze aflevering?
Ik vind deze aflevering ook wat minder tot nu toe.
De robots, straks krijg je van die akkefietjes zoals bij Robocop.quote:Op woensdag 16 januari 2013 22:42 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Robots? Of deze aflevering?
Ik vind deze aflevering ook wat minder tot nu toe.
Ik wil ook niet dat ze vrij over straat lopen...quote:Op woensdag 16 januari 2013 22:43 schreef Disana het volgende:
Ik vind haar nou niet echt een wetenschapper; meer iemand die meelift op de ontwikkeling van robotica.
En computers die zien dat je emoties niet echt zijn, dat wil je toch niet?
Waarom vind je dat bezwaarlijk? Voor sommige werkzaamheden lijkt het me niet zo'n probleem. Als politieman of uitsmijter zie ik ze liever niet.quote:Op woensdag 16 januari 2013 22:45 schreef waxmask het volgende:
[..]
Ik wil ook niet dat ze vrij over straat lopen...
Robots nemen de wereld overquote:Op woensdag 16 januari 2013 22:47 schreef DrDentz het volgende:
Wat hebben we hier nu van geleerd dan
Je bent niet de enige...quote:
quote:Matthijs van Nieuwkerk blijft kijkers verliezen
De late night-show De Wereld Leert Door van Matthijs van Nieuwkerk blijft kijkers verliezen. Na 420.000 kijkers op maandag en 340.000 kijkers op dinsdag, zaten er woensdag nog maar 190.000 kijkers klaar. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Ten opzichte van de première is De Wereld Leert Door nu 55 procent van haar kijkers verloren. Met de aflevering van woensdag scoorde zij maar liefst 54 procent onder het avondgemiddelde van thuiszender Nederland 3.
Tv-recensent Marcel Peereboom Voller van De Telegraaf begrijpt het wel. “De onderzoekers worden te vaak gedwongen om in herhaling te vallen, omdat Matthijs dan wil weten of hij wel goed heeft begrepen wat zij zojuist vertelden“, vertelt hij.
“Dit doet hij om te zorgen dat het u niet boven de pet gaat, maar de geïnteresseerde kijker heeft die begeleiding vast niet nodig.”
De Wereld Leert Door is elke werkdag om 22.30 uur te zien, vlak voor PowNews, dat woensdag 282.000 kijkers trok.
bron
[/quote]quote:
Precies, vandaar dat ik OProg quote. Rare tijd en omdat het zo kort is heeft het amper nog zin om als je het vergeet na 5 minuten alsnog in te schakelen.quote:Op donderdag 17 januari 2013 13:26 schreef Norrage het volgende:
[..]
[quote]
Dat lijkt me niet direct de reden (zoals in dat stukje staat)...het is gewoon te kort en op een slecht tijdstip.
quote:Op donderdag 17 januari 2013 13:28 schreef Karina het volgende:
[..]
Precies, vandaar dat ik OProg quote. Rare tijd en omdat het zo kort is heeft het amper nog zin om als je het vergeet na 5 minuten alsnog in te schakelen.
Ja hoor. Kan me niet voorstellen dat het daaraan ligt, het is absoluut vermakelijk om naar te kijken. Maar inderdaad, gewoon te kort, een 'item' van DWDD maar dan een paar uur later.quote:
Matthijs peert hem snel.quote:Op donderdag 17 januari 2013 20:20 schreef BobW het volgende:
Diederik Jekel presenteert het vanavond.
Die Diederik met dat hoge stemmetje?quote:Op donderdag 17 januari 2013 20:20 schreef BobW het volgende:
Diederik Jekel presenteert het vanavond.
Ja.quote:Op donderdag 17 januari 2013 21:01 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Die Diederik met dat hoge stemmetje?
Verbeet feliciteerde Matthijs met het zojuist hebben gekregen van een prijs (omroepman van het jaar?), wellicht kwam hij net van die uitreiking en kon hij daardoor DWLD niet opnemen.quote:
Dat heeft Matthijs nooit weerhouden.quote:Op donderdag 17 januari 2013 22:27 schreef Karina het volgende:
[..]
Die begrijpt waar het over gaat gok ik.
Bikkels zijn we.quote:Op donderdag 17 januari 2013 22:31 schreef Cynix ® het volgende:
En toch zitten we er weer klaar voor. Wíj wel.
jawel hoor, ik kan zo slapen eigenlijkquote:Op donderdag 17 januari 2013 22:32 schreef Specularium het volgende:
[..]
Gewoon geen reet te doen hebben we.
Ik ga eerst nog door met de lijdensweg die Pauw en Witteman heet.quote:Op donderdag 17 januari 2013 22:32 schreef Karina het volgende:
[..]
jawel hoor, ik kan zo slapen eigenlijk
Ik heb 79 andere dingen te doen.quote:Op donderdag 17 januari 2013 22:32 schreef Specularium het volgende:
[..]
Gewoon geen reet te doen hebben we.
Dat trek ik niet meerquote:Op donderdag 17 januari 2013 22:33 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ik ga eerst nog door met de lijdensweg die Pauw en Witteman heet.
Nee, daar ben ook ook mee gestopt wegens gebrek aan toegevoegde waarde voor mijn gemoedsrust.quote:
Verstandig. Alleen nog kijken als er reden toe is.quote:Op donderdag 17 januari 2013 22:34 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Nee, daar ben ook ook mee gestopt wegens gebrek aan toegevoegde waarde voor mijn gemoedsrust.
Geen idee, ik heb geen internet.quote:Op donderdag 17 januari 2013 22:35 schreef Njosnavelin het volgende:
Is dit ook live te zien op internet?
dwdd.nl is lang aan het nadenken, misschien komt er nog watquote:Op donderdag 17 januari 2013 22:36 schreef Specularium het volgende:
[..]
Geen idee, ik heb geen internet.
quote:Op donderdag 17 januari 2013 22:36 schreef Specularium het volgende:
[..]
Geen idee, ik heb geen internet.
Lijkt erop dat ie zo is gedrilled door de redactie.quote:Op donderdag 17 januari 2013 22:35 schreef Maravilla het volgende:
Bij Diederik Jekel erger ik me juist aan z'n manier van domme vragen stellen. Hij weet het allemaal best, maar moet er natuurlijk naar vragen..
Ze hebben het nu al over babysterren.quote:Op donderdag 17 januari 2013 22:33 schreef Karina het volgende:
Ik had BIJNA een foute grap gemaakt over grote en kleine sterren, maar ik houd me in. Dit is een net programma.
neenquote:Op donderdag 17 januari 2013 22:36 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
dwdd.nl is lang aan het nadenken, misschien komt er nog wat
Wat is er mis met kijken naar een soort ouwe kast, van vroeger, ze noemden het TV?quote:
Gaat zijn haar in de hens?quote:Op donderdag 17 januari 2013 22:40 schreef Karina het volgende:
Nu wordt het leuk, een Lewin truukje.
geen geld voorquote:Op donderdag 17 januari 2013 22:39 schreef Cynix ® het volgende:
[..]
Wat is er mis met kijken naar een soort ouwe kast, van vroeger, ze noemden het TV?
Zag het truukje niet echt .....quote:Op donderdag 17 januari 2013 22:40 schreef Karina het volgende:
Nu wordt het leuk, een Lewin truukje.
Ik ben bang dat dit een zachte dood gaat sterven.quote:Op donderdag 17 januari 2013 22:43 schreef Specularium het volgende:
Zou dit een tweede seizoen krijgen?
Denk het ook, vandaag voor het eerst iets gezien, maar vond het matig....quote:Op donderdag 17 januari 2013 22:44 schreef Karina het volgende:
[..]
Ik ben bang dat dit een zachte dood gaat sterven.
DWDD is gejaagd, van de hak op de tak en als je een "aanwezige" tafelheer/dame hebt ben je al gauw een groot deel van het item kwijt. Ik vind het wel prima zo eigenlijk. Ja, het is kort en nee, het gaat niet erg diep (want het moet wel behapbaar blijven voor de massa) maar ik vind het een gedurfd concept dat mijns inziens zeker potentie heeft.quote:Op donderdag 17 januari 2013 17:03 schreef Norrage het volgende:
Het moet gewoon wekelijks en tijdens DWDD zelf...ipv al die andere rare onderdelen....
Op de lengte van het programma wel, als je 22:30 je tv aan zet en het programma is om 22:25 begonnen, dan mis je de helft van het programma.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 17:12 schreef Karina het volgende:
Oh ja natuurlijk, nu je het zegt die 5 minuten zullen heel wat uitmaken
Wel iets makkelijker te onthouden, voor de simpele zielen die DWDD aantrektquote:Op vrijdag 18 januari 2013 17:12 schreef Karina het volgende:
Daar heb je dan wel weer gelijk inquote:Op vrijdag 18 januari 2013 17:13 schreef Felagund het volgende:
[..]
Op de lengte van het programma wel, als je 22:30 je tv aan zet en het programma is om 22:25 begonnen, dan mis je de helft van het programma.
Ik ben simpelquote:Op vrijdag 18 januari 2013 17:14 schreef Njosnavelin het volgende:
[..]
Wel iets makkelijker te onthouden, voor de simpele zielen die DWDD aantrekt
Jawel, mensen zitten dan net de laatste minuten te kijken van wat ze aan het kijken waren.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 17:12 schreef Karina het volgende:
Ik dacht je maakt een geintje, maar je hebt eigenlijk wel gelijk inderdaad. De meeste programma's zijn om half 11 afgelopen.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 17:19 schreef Specularium het volgende:
[..]
Jawel, mensen zitten dan net de laatste minuten te kijken van wat ze aan het kijken waren.
Huh? Gemist, ik ben er net.quote:
Dat zag ik gisteren al ergens. Een complete Mona Lisa en zo.quote:
En een zwik wokkels er achteraan.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 22:33 schreef Karina het volgende:
Er vloog een stukje kaas door het beeld.
Linkje?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 22:36 schreef Karina het volgende:
Het topic over 3D printers is trouwens erg de moeite waard.
quote:Op vrijdag 18 januari 2013 11:54 schreef Pietepietje het volgende:
Ik vond dat Diederik Jekel het beter presenteerde dan Matthijs. Maar het tijdstip is nogal onhandig, ik vergeet steeds te kijken
Omdat die presentator niet weet wat ie moet vragen.. Ik denk dat ie blij was dat ie er vanaf was.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 22:42 schreef Cynix ® het volgende:
Het lijkt wel steeds korter te worden?
Eens, ik wil ook Matthijs terug.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 22:48 schreef Flixxy het volgende:
Matthijs heeft een kinderlijk enthousiasme, wat aanstekelijk werkt. Fake of niet, ik vind het veel fijner op die manier.
Vind ik over het algemeen erg meevallen, vaak als hij dit doet is het uit een soort kinderlijk enthousiasme. Niets mis mee.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 10:54 schreef thenxero het volgende:
Ik vond het juist wel fijn dat hij niet na iedere zin interrumpeerde. Wat Matthijs altijd doet is de vraag stellen waar de ander al net antwoord op was aan het geven.
Dat kinderlijke getetter tussendoor is toch juist irritant? Ik heb liever dat de wetenschapper aan het woord is. Als presentator moet je dat alleen in goede banen leiden. Dus alleen even onderbreken om technische woorden uit te leggen, of kort samen te vatten wat hij gezegd heeft. Dan gaat de rest vanzelf. Hij heeft zelf een presentatie voorbereid dus je hoeft ook niet steeds vragen te gaan stellen als hij gewoon doorvertelt.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 13:13 schreef Flixxy het volgende:
[..]
Vind ik over het algemeen erg meevallen, vaak als hij dit doet is het uit een soort kinderlijk enthousiasme. Niets mis mee.
Vond het een leuke uitzending. Enthousiaste gozer, vertelde het goed. Had wat mij betreft nog wel wat dieper op de materie in kunnen gaan maarja ze moeten een grote groep kijkers bedienen.quote:Op maandag 21 januari 2013 20:13 schreef Norrage het volgende:
Paleoclimatologie vanavond, van bijna collega
Volgens mij is hij zelfs meerdere keren bij DWDD geweest. Hij is een goede wetenschaps voorlichter van de UU, je ziet hem overal als het om voorlichtingen en lezingen gaatquote:Op maandag 21 januari 2013 23:23 schreef Felagund het volgende:
Wel gekeken, volgens mij is hij al eens eerder geweest bij DWDD toch?
Idem. Dat is de zesde keer al.quote:
Vorige week heb ik er geen 1 gemist, deze week allebei. Ik blijf toch op een andere zender hangen. Vanavond maar weer proberen.quote:Op woensdag 23 januari 2013 08:31 schreef OProg het volgende:
[..]
Idem. Dat is de zesde keer al.
Op zeven.
Als iedereen op deze manier nog echt zijn best moet doen om de uitzending te zien is het over drie weken afgelopen op deze manier.quote:Op woensdag 23 januari 2013 08:32 schreef Karina het volgende:
[..]
Vorige week heb ik er geen 1 gemist, deze week allebei. Ik blijf toch op een andere zender hangen. Vanavond maar weer proberen.
Geen idee wat ze in hun hoofd hadden qua kijkcijfers, maar gisteren keken er 285.000 mensen.quote:Op woensdag 23 januari 2013 08:35 schreef OProg het volgende:
[..]
Als iedereen op deze manier nog echt zijn best moet doen om de uitzending te zien is het over drie weken afgelopen op deze manier.
Dus, het is gewoon een flop.quote:21:50- WEEK VAN FILEMON 411.000
22:30- WERELD LEERT DOOR 285.000
22:45- POWNEWS 428.000
Maar waar zapt iedereen dan voor een kwartier naar toe?quote:Op woensdag 23 januari 2013 08:39 schreef Karina het volgende:
Een programma wat maar 15 minuten duurt is eigenlijk ook een beetje onzin. Zet het dan na DWDD of ervoor of tijdens.
Joris Showroomquote:Op woensdag 23 januari 2013 08:41 schreef Specularium het volgende:
[..]
Maar waar zapt iedereen dan voor een kwartier naar toe?
Programma's lopen toch vaak een paar minuten uit en als ik naar mezelf kijk: ik zap gewoon een beetje heen en weer, gisteren zat ik volgens mij gewoon iets anders te kijken, ik denk zon zee en zuipen? Ik weet het niet eens meerquote:Op woensdag 23 januari 2013 08:41 schreef Specularium het volgende:
[..]
Maar waar zapt iedereen dan voor een kwartier naar toe?
quote:
Klinkt goedquote:Op woensdag 23 januari 2013 08:43 schreef Karina het volgende:
[..]
Programma's lopen toch vaak een paar minuten uit en als ik naar mezelf kijk: ik zap gewoon een beetje heen en weer, gisteren zat ik volgens mij gewoon iets anders te kijken, ik denk zon zee en zuipen? Ik weet het niet eens meer
Ik weet niet hoe die cijfers meten maar heb ook vlak voor het einde overgezet.quote:Op woensdag 23 januari 2013 08:44 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dat begint om 22:20, dan zou Filemon ook minder kijkers moeten hebben.
Nee sloot op elkaar aan, ik heb Filemon gekeken (bekentenisquote:Op woensdag 23 januari 2013 08:44 schreef Specularium het volgende:
[..]
Dat begint om 22:20, dan zou Filemon ook minder kijkers moeten hebben.
Nu je het zegt klopt dat. Hoewel ik het einde alweer vergeten ben.quote:Op woensdag 23 januari 2013 08:45 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Nee sloot op elkaar aan, ik heb Filemon gekeken (bekentenis)
Ja oke dat is wel de insteek inderdaad.quote:Op woensdag 23 januari 2013 08:56 schreef OProg het volgende:
Ik zie dit programma eigenlijk ook gewoon als 'vermaak', met een wetenschappelijk tintje.
ik vind het echt 10x niks met hem.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 18:45 schreef Specularium het volgende:
Ik vind Diederik prima voor dit item, gister durfde hij zelfs al een grapje te maken.
Volgens mij is dat nog steeds in opdracht van de redactie.quote:Op donderdag 24 januari 2013 17:10 schreef Cynix ® het volgende:
Het lijkt wel alsof hij denkt dat het hele concept bedacht is als auditie om de nieuwe Matthijs te worden of zo.
Nee, van gisteravond is mij eigenlijk ook niets bijgebleven.quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:42 schreef Karina het volgende:
Leuk, maar ik heb niet echt iets geleerd eigenlijk.
Waardoor ik het dus maar half volg. Het leidt erg af.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 22:34 schreef Cynix ® het volgende:
Leuk onderwerp (stamcellen), maar Jekel vat weer elke zin in 5 zinnen samen.
Idd, vrij vervelend.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 22:35 schreef Karina het volgende:
[..]
Waardoor ik het dus maar half volg. Het leidt erg af.
Zeker, wederom een leuk itempje.quote:
Kijk dat is nou een naam van vroeger die zo een programma kon dragen. En dan inderdaad een half uur minstens met verschillende onderwerpen.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 22:51 schreef Cynix � het volgende:
En moet natuurlijk iemand als Chriet Titulaer in stelling gebracht worden.
Op computergebied was er nog zo'n mooie expert die met het einde van het msx tijdperk ook de vergetelheid in ging: Wammes Witkop.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 22:53 schreef Karina het volgende:
[..]
Kijk dat is nou een naam van vroeger die zo een programma kon dragen. En dan inderdaad een half uur minstens met verschillende onderwerpen.
Poeh ik kan me wel een computerprogramma herinneren maar ik weet niet meer hoe de presentator heette.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 22:58 schreef OProg het volgende:
[..]
Op computergebied was er nog zo'n mooie expert die met het einde van het msx tijdperk ook de vergetelheid in ging: Wammes Witkop.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |