Plaatje verandert mee, een half uur geleden was er wel wat te zien.quote:Op zondag 6 januari 2013 13:30 schreef Lemans24 het volgende:
Waarom staat die buienradar daar?
Er gebeurt niks...
Je hebt het net gepost toch?quote:Op zondag 6 januari 2013 13:33 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Plaatje verandert mee, een half uur geleden was er wel wat te zien.
Mooi toch, geen neerslagquote:Op zondag 6 januari 2013 13:30 schreef Lemans24 het volgende:
Waarom staat die buienradar daar?
Er gebeurt niks...
Wat is dat nou voor een weersverschijnsel... "zon"quote:Op zondag 6 januari 2013 13:41 schreef aloa het volgende:
[..]
Mooi toch, geen neerslag![]()
De zon schijnt.
zeldzaam, op zeeniveau.quote:Op zondag 6 januari 2013 13:44 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Wat is dat nou voor een weersverschijnsel... "zon"
Schijnt hier de hele ochtend en middag alquote:Op zondag 6 januari 2013 13:44 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Wat is dat nou voor een weersverschijnsel... "zon"
Prut snert blubbel zooi bedoel je. Doe dan maar gewoon het weer van vandaag, 10 graden en een waterig zonnetje.quote:Op zondag 6 januari 2013 14:38 schreef ZaZoe het volgende:
Winterwonderland?,....bring it on...bring it on!
Nee, dan wordt het koud.quote:
Geef mij maar een winter met s 'avonds stevige vorst, en overdag lichte vorst met een zonnetje. Heerlijk!quote:Op zondag 6 januari 2013 15:00 schreef INViCTuS het volgende:
Winter hoort ook koud te zijnhet is nu al zowat een week tussen de 8 en 11 graden en vrijwel alleen maar grijs. vet saai en winter on-waardig
En vooraf een leuk laagje sneeuw dat dan 2 weken blijft liggen.quote:Op zondag 6 januari 2013 15:06 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Geef mij maar een winter met s 'avonds stevige vorst, en overdag lichte vorst met een zonnetje. Heerlijk!
quote:Op zondag 6 januari 2013 15:06 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Geef mij maar een winter met s 'avonds stevige vorst, en overdag lichte vorst met een zonnetje. Heerlijk!
Bij mij zo traag dat posten niet te doen was.quote:Op zondag 6 januari 2013 16:59 schreef Felagund het volgende:
Bij mij wel, ik zag alleen nog maar tekst en de layout was weg. Je kon nog wel gewoon posten.
Heerlijk, laat maar komen. Als de sneeuw en ijzel maar weg blijvenquote:Op zondag 6 januari 2013 15:06 schreef Revolution-NL het volgende:
[..]
Nu ik verhuist ben mag het komen ja. En ik woon nu 100 meter van de gracht af.quote:Op zondag 6 januari 2013 18:18 schreef _Administr8or_ het volgende:
rlijk, laat maar komen. Als de sneeuw en ijzel maar weg b
Zo begon het vorige winter ook volgens mijquote:Op zondag 6 januari 2013 21:31 schreef Dven het volgende:
Beetje het kan vriezen het kan dooien verhaal voor Nederland. Er zal vorst aankomen maar noemenswaardig wordt het niet.
Prima! Wat mij betreft rollen we volgende maand zo het voorjaar weer inquote:Op maandag 7 januari 2013 14:22 schreef Lemans24 het volgende:
Haha, zelfs het noordoosten krijgt amper vorst,dus. Doorlopen allemaal
Drie maanden vorst? Ga maar naar Siberië.
quote:Op maandag 7 januari 2013 14:22 schreef Lemans24 het volgende:
Haha, zelfs het noordoosten krijgt amper vorst,dus. Doorlopen allemaal
Drie maanden vorst? Ga maar naar Siberië.
Ik hoop dat ik nog een sneeuwtapijt krijg hier in Zeeland (nog niet gehad), maar eigenlijk heb ik de handdoek al in de ring gegooid.quote:Op zondag 6 januari 2013 21:31 schreef Dven het volgende:
Beetje het kan vriezen het kan dooien verhaal voor Nederland. Er zal vorst aankomen maar noemenswaardig wordt het niet.
quote:Op maandag 7 januari 2013 20:36 schreef Zelus het volgende:
[..]
mooie foto, wel jammer van de moskee.
Het is een moskee in Istanbulquote:Op maandag 7 januari 2013 20:36 schreef Zelus het volgende:
[..]
De eerste vijf dagen zien er inderdaad goed uit ja.quote:Op zondag 6 januari 2013 21:24 schreef kepler het volgende:
via weerwoord:
[ afbeelding ]
Ziet er goed uit
toch knap dat iemand het lukt om in een weertopic de xenofoob uit te hangenquote:Op maandag 7 januari 2013 20:36 schreef Zelus het volgende:
[..]
Keek vandaag toevallig een filmpje van ons schooluitje naar Istanbul. Toen was het weer net zoals hier nu. Dan is dit toch stukken mooier!quote:
Je zou zeggen dat het een tekening is....quote:
Het was eerst een kathedraal... ietsje mooier dan een kerkjequote:Op maandag 7 januari 2013 21:07 schreef Klonk het volgende:
De ayasofia is trouwens als normale kerk gebouwd
wilde niet gelijk met moeilijke woorden gaan strooien die het xenofoobje niet zou snappenquote:Op maandag 7 januari 2013 21:47 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Het was eerst een kathedraal... ietsje mooier dan een kerkje
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Blauwe moskeeSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Aya Sofia
En toen zie ik op de sneeuwfoto 4 minaretten.
Life is Music
Wat is er omgekeerde wereld aan? Turkije kent meer koude dan Nederland en ook Istanbul heeft dikwijls even last van een sneeuwlaagje (welke overigens dikwijls even snel weer verdwenen is).quote:Op maandag 7 januari 2013 23:41 schreef Wessell het volgende:
[..]
Ik vind dit echt niet mooi,de omgekeerde wereld
dank je.quote:Op maandag 7 januari 2013 22:07 schreef Klonk het volgende:
[..]
wilde niet gelijk met moeilijke woorden gaan strooien die het xenofoobje niet zou snappen
deel 1 prima, witte ellende mag weg blijven tenzij ze sneeuw uitvinden die alleen op plekken blijft liggen waar het geen overlast veroorzaaktquote:Op dinsdag 8 januari 2013 13:34 schreef -CRASH- het volgende:
2 weken vorst ... weinig tot geen wind...
dan krijg je een mooie zwarte ijslaag.
En dan nog sneeuw erbij
Die sneeuw moet eerst vallen, dus op a.s vrijdag/zaterdag/zondag, en daarna pas druk maken om een eventuele ijsvloer. Hoe meer sneeuw des te kouder het juist kan worden en als dat gewoon eerst valt dan heb je ook nog geen ijs...quote:Op dinsdag 8 januari 2013 13:28 schreef Jor_Dii het volgende:
Modellen zien er toch goed uit nu, hopelijk gewoon vrieskou en schaatsen ipv sneeuw
Mwa Taxi per arreslee dan maarquote:Op dinsdag 8 januari 2013 13:39 schreef Klonk het volgende:
[..]
deel 1 prima, witte ellende mag weg blijven tenzij ze sneeuw uitvinden die alleen op plekken blijft liggen waar het geen overlast veroorzaakt
zal mijn baas eens bellen of ie nog wat rendieren heeftquote:
Als er hier een gele fuk-fuk tuk-tuk rond kan scheurenquote:Op dinsdag 8 januari 2013 13:50 schreef Klonk het volgende:
[..]
zal mijn baas eens bellen of ie nog wat rendieren heeft
Dat heb ik ookal de laatste paar dagen.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 14:54 schreef Klonk het volgende:
iemand trouwens een idee over het temperatuurverloop van vandaag, was net ff buiten en heb het gevoel dat het nu koeler is dan vanmorgen
quote:Op dinsdag 8 januari 2013 14:29 schreef INViCTuS het volgende:
Boh...je zal je verwarming maar niet aan willen zettenzit je dan in je eigen huis met dikke kleren aan waar het 10-12 graden is...
Ken je zo iemand dan?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 14:29 schreef INViCTuS het volgende:
Boh...je zal je verwarming maar niet aan willen zettenzit je dan in je eigen huis met dikke kleren aan waar het 10-12 graden is...
Ik dacht dat jij aan het experimenteren was?quote:
Dan heb ik liever -10 jaquote:Op dinsdag 8 januari 2013 16:09 schreef Momo... het volgende:
De voorspelling voor maandag in Centraal-Australië is 52 graden.
.
Sneeuw isoleert toch als de ziekte? Lijkt me niet goed voor ijsaangroei.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 13:41 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Die sneeuw moet eerst vallen, dus op a.s vrijdag/zaterdag/zondag, en daarna pas druk maken om een eventuele ijsvloer. Hoe meer sneeuw des te kouder het juist kan worden en als dat gewoon eerst valt dan heb je ook nog geen ijs...
Ook veel bosbranden daar.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 16:09 schreef Momo... het volgende:
De voorspelling voor maandag in Centraal-Australië is 52 graden.
.
Dat is op Tasmanië... Niet in Centraal Australiëquote:
Ach, noem het inmiddels meer een levensstijl.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 16:16 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij aan het experimenteren was?
In België...quote:Op dinsdag 8 januari 2013 17:25 schreef Fredo55 het volgende:
Zaterdag sneeuw?
[ afbeelding ]
Dauwpunt:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Nacht daarop al flinke vorst onder een sneeuwtapijt:
[ afbeelding ]
Sneeuwkaart:
[ afbeelding ]
Ze zei dat eigenlijk dat er niet zo gehypt moet worden.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 18:33 schreef Straatcommando. het volgende:
Helga heeft er niet zo'n vertrouwen in.
Goed dat Helga dat als RTL weervrouw doet!quote:Op dinsdag 8 januari 2013 18:37 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Ze zei dat eigenlijk dat er niet zo gehypt moet worden.
http://www.rtl.nl/compone(...)tuurijs_op_komst.xmlquote:Het ziet er naar uit dat deze winter toch nog wat ijspret in petto heeft. Volgens RTL-weerman Reinier van den Berg komt er een langere vorstperiode aan.
Precies dat dus. Het word kouder, winter wil ik(en zij dus ook) dat niet noemen.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 18:37 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Ze zei dat eigenlijk dat er niet zo gehypt moet worden.
Als ik de kaartjes bekijk heb je juist meer kans in die regio dan het noorden.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 18:54 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Voor Zuidwest Nederland zal het wel weer geen reet voorstellen allemaal
In New South Wales welquote:Op dinsdag 8 januari 2013 18:07 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Er is niet zoveel bos in Centraal Australië.
Hoezo verwarming....quote:Op dinsdag 8 januari 2013 14:29 schreef INViCTuS het volgende:
En het klinkt als kou met een blauwe lucht en een zonnetje!quote:Op dinsdag 8 januari 2013 22:48 schreef Fredo55 het volgende:
Ziet er goed uit.
Lange vorstperiode, geen neerslag. Dus schaatsen.
zag hier beelden van die bosbranden, ook die wind daarbij... wat een klotezooiquote:Op dinsdag 8 januari 2013 23:20 schreef star_gazer het volgende:
Gisteren was het hier in Sydney 43 graden. De wind was echt onvoorstelbaar heet! Alsof iemand een fohn recht op je bakkes zette
Je kunt dan ook niets fatsoenlijks uitvoeren. Elke inspanning is dan teveel. Sterkte!quote:Op dinsdag 8 januari 2013 23:20 schreef star_gazer het volgende:
Gisteren was het hier in Sydney 43 graden. De wind was echt onvoorstelbaar heet! Alsof iemand een fohn recht op je bakkes zette
Aircoquote:Op dinsdag 8 januari 2013 23:35 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Je kunt dan ook niets fatsoenlijks uitvoeren. Elke inspanning is dan teveel. Sterkte!
twitter:weermanreinier twitterde op dinsdag 08-01-2013 om 22:03:44Vorstperiode vanaf weekend >= 95% zeker. Volgende week eerste wedstrijden op ''ondiep" natuurijs (ondergelopen weilanden)? #ikdenkvanwel reageer retweet
Mijn buurtjes van 67+70 staan pas 's middags nà 12:00 uur op om de kosten van gas uit te sparen.. (en nou is het nog eens niet echt winter)quote:Op dinsdag 8 januari 2013 14:29 schreef INViCTuS het volgende:
De zon warmt de boel maar op 's middags.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 19:30 schreef VacaLoca het volgende:
Heb verwarming al bijna 2 weken uit. Hoopte 'm niet meer aan te hoeven doen, maar helaas.
De voorspelling is dat het ijs eind volgende week 2 cm dik is. Schaatsen doe je maar binnen dusquote:Op dinsdag 8 januari 2013 22:48 schreef Fredo55 het volgende:
Ziet er goed uit.
Lange vorstperiode, geen neerslag. Dus schaatsen.
Ik heb ervaring met 37 graden en 100% luchtvochtigheid (Veracruz, Mexico) en met 43 graden en droge lucht (Athene, Griekenland). Ik weet wel wat ik kies.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 23:35 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Je kunt dan ook niets fatsoenlijks uitvoeren. Elke inspanning is dan teveel. Sterkte!
Inderdaad.quote:Op woensdag 9 januari 2013 01:06 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik heb ervaring met 37 graden en 100% luchtvochtigheid (Veracruz, Mexico) en met 43 graden en droge lucht (Athene, Griekenland). Ik weet wel wat ik kies.
Dit. De droge 43 graden gisteren was een stuk beter te doen dan de 35 graden met 97% luchtvochtigheid in Hiroshima afgelopen Juli. Ik zweette me helemaal kapot en wilde eigenlijk iedere 10 minuten wel douchenquote:Op woensdag 9 januari 2013 01:06 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ik heb ervaring met 37 graden en 100% luchtvochtigheid (Veracruz, Mexico) en met 43 graden en droge lucht (Athene, Griekenland). Ik weet wel wat ik kies.
quote:Op woensdag 9 januari 2013 13:49 schreef Pino112 het volgende:
Iedereen die nu al weer over de Elfstedentocht begintManmanman.
Hollandersquote:Op woensdag 9 januari 2013 13:49 schreef Pino112 het volgende:
Waar zie je dat dan?quote:Op woensdag 9 januari 2013 13:49 schreef Pino112 het volgende:
Bijvoorbeeld:quote:
Oh, en inb4: Twittertwitter:arnoudwokke twitterde op woensdag 09-01-2013 om 13:46:35Twee weken vorst verwacht: laat die Elfstedentocht maar komen! http://t.co/0kO2zvLi reageer retweet
Oh ik dacht dat je het over het forum had. Inderdaad, Nederlands klootjesvolkquote:Op woensdag 9 januari 2013 14:46 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld:Oh, en inb4: Twittertwitter:arnoudwokke twitterde op woensdag 09-01-2013 om 13:46:35Twee weken vorst verwacht: laat die Elfstedentocht maar komen! http://t.co/0kO2zvLi reageer retweet
.
Maar hij kan het weten want hij is journalist.quote:Op woensdag 9 januari 2013 14:46 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld:Oh, en inb4: Twittertwitter:arnoudwokke twitterde op woensdag 09-01-2013 om 13:46:35Twee weken vorst verwacht: laat die Elfstedentocht maar komen! http://t.co/0kO2zvLi reageer retweet
.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit is dus regen bij temperaturen tussen de 0-5 graden? Laat 't dan maar kouder en droog worden inderdaad.. zal ook wel weer in combinatie zijn met die vreselijke vlagerige zeurwindquote:Op woensdag 9 januari 2013 11:48 schreef INViCTuS het volgende:
![]()
![]()
![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Heb je die dooi met regen ook weer hoor....of zal het een uitbijter van 1 run zijn? Laten we het hopen want als dit uit gaat komen zal er weinig geschaatst gaan worden en is het woensdag weer afgelopen...
Vorig jaar had best de potentie, al was het nog behoorlijk ver weg. Dat was ook laat..quote:Op woensdag 9 januari 2013 17:00 schreef alors het volgende:
Mensen die denken dat er nu nog een elfstedentocht komt
Dat is ook mijn mening.quote:Op woensdag 9 januari 2013 17:51 schreef INViCTuS het volgende:
Een elfstedentocht komt er van mijn levensdagen niet meerveel te nederlands klimaat hier. Veel te vaak herfst.
quote:
Vanwaar dequote:
Vanuit Engeland komt (deze run) gewoon behoorlijk warme lucht onze kant op. Dus dan kan je sneeuw/ijs of winterweer even vergeten.quote:Op woensdag 9 januari 2013 18:33 schreef Norrage het volgende:
[..]
Vanwaar de? Dit ziet er niet zo slecht uit toch?
Beetje heel snel, maar veel lijnen bij elkaar is veel wind. H-gebieden draaien met de klok mee. Zo'n ding dichtbij Engeland geeft normaal gesproken warmte af wat nadelig is. Is zo'n H-Gebied nu ergens bij Noorwegen dan krijg je een soort "block" en kan een laag drukgebied richting Centraal/West europa gedrukt worden. Pino geeft toevallig net een voorbeeld kaartje.quote:Op woensdag 9 januari 2013 18:48 schreef Fredo55 het volgende:
Snap echt geen hol van die kaarten.
Ik zie wel hoge en lagedrukgebieden, maar wat die lijntjes betekenen?
Het valt me op ( een jaar of 3 al ) dat GFS vaak met behoorlijk warme runs komt.quote:Op woensdag 9 januari 2013 18:55 schreef INViCTuS het volgende:
Overigens was dit de 2e warmere run op rij maar wederom van GFS. Er is nog weinig steun maar zo ging het begin december ook. Ook niet teveel waarde aan hechten maar goed is het nou ook weer nietmerendeel kiest nog voor de koude oplossing en het is nog een week verder. Even de pluim verwachtingen afwachten vanavond...
Ja en die andere is toch van een dag later nog?quote:Op woensdag 9 januari 2013 18:52 schreef Pino112 het volgende:
Van meteo-services.nl:
[ afbeelding ]
Dat koude komt dus deze kant op
Klopt ja.quote:Op woensdag 9 januari 2013 18:56 schreef alors het volgende:
[..]
Ja en die andere is toch van een dag later nog?
850 hPa, dat is wat anders, voor zover ik weet.quote:Op woensdag 9 januari 2013 19:24 schreef INViCTuS het volgende:
EC gaat er ook niet in mee
[ afbeelding ]
Dat is waar de lucht een druk heeft van 850 hPa , meestal zon 1,5 km boven het aardoppervlak.quote:Op woensdag 9 januari 2013 19:31 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
850 hPa, dat is wat anders, voor zover ik weet.
Daar ben ik dus bang voor. Hetzelfde weertype maar dan alleen kouder. Wat is de winst dan?quote:Op woensdag 9 januari 2013 19:26 schreef VacaLoca het volgende:
En dan alsnog geen zon en alsnog straffe wind... niemand blij
Tenminste volgens buienradar maandag 20% zonneschijn en windkracht 3.
Kouquote:Op woensdag 9 januari 2013 19:44 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Daar ben ik dus bang voor. Hetzelfde weertype maar dan alleen kouder. Wat is de winst dan?
quote:Op woensdag 9 januari 2013 20:26 schreef -CRASH- het volgende:
Wat een gegooi met kaarten......
Waar is de tijd van "we zien wel wat er gaat gebeuren"
Ach ja, en er is nog nooit iemand gesmolten van de regen.....behalve de sneeuwman danquote:Op woensdag 9 januari 2013 20:29 schreef Klonk het volgende:
[..]
Zal ik eens iets vertellen, ik werk in gebroken diensten, dus ik heb tussen mijn diensten door een paar uur vrij, die tijd zit ik vrijwel altijd op de fiets en ik ben opgehouden met op de buienradar te kijken als er regen aankomt, je zit gewoon niet lekker, nu kijk ik wel, regent het onderweg, helaas pindakaas, thuis is het warm en hangt er droog spul.
Vanmorgen heerlijk een uurtje of twee gefietst, ik wist dat er regen aankwam maar dat boeide me niet en ik werd beloond, was nog niet thuis of de hemelpoorten gingen open, tussen de flinke regen en thuiskomen zal hoogstens een paar minuten gezeten hebben
Kou lijkt te winnen i.i.g:quote:Op woensdag 9 januari 2013 19:28 schreef YazooW het volgende:
OF we gaan naar warmer weer, OF we gaan de vriezer in. Beetje een battle tussen dat hoge druk gebied dat naar het noorden van Europa trekt en dat lage drukgebied dat naar het zuiden van Europa trekt. Heb ik dat zo goed begrepen?
Jep:quote:Op woensdag 9 januari 2013 21:13 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Kou lijkt te winnen i.i.g:
[ afbeelding ]
Hey dat is een nieuw kleurenpalletquote:Op woensdag 9 januari 2013 21:29 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Jep:
[ afbeelding ]
Dit is de max temp.
Uhm neuj, zie die wel vaker langskomen.quote:Op woensdag 9 januari 2013 21:33 schreef Norrage het volgende:
[..]
Hey dat is een nieuw kleurenpallet
Oeh, hoewel die niet heel representatief is op die termijn, die CTL wordt wel heel erg koud zeg.quote:Op woensdag 9 januari 2013 22:06 schreef VacaLoca het volgende:
Pluim weer kouder..
[ afbeelding ]
Waar lange termijn eerst nog 50/50 was lijkt het nu toch eerder 70/30 kwa koud/zacht
En olympische winterspelenquote:Op woensdag 9 januari 2013 23:07 schreef Infection het volgende:
Misschien dan toch nog een elfstedentocht
Als het zo blijft wel jaquote:Op woensdag 9 januari 2013 23:07 schreef Infection het volgende:
Misschien dan toch nog een elfstedentocht
Dat was wel later in januari of niet?quote:Op woensdag 9 januari 2013 23:19 schreef Norrage het volgende:
Wow, ik zat even de pluim te bekijken die ik vorig jaar op mijn facebook had gezet...maar die lijkt er toch verdomd veel op
Begon 27 januari geloof ik.quote:Op woensdag 9 januari 2013 23:26 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Dat was wel later in januari of niet?
Nee, echt niet. Het water moet eerst afkoelen, dan zijn we al een week verder. IJs op kanalen en diepe meren (en dat riviertje) duurt een maand.quote:
Jij bent wel de ras-pessimist hequote:Op woensdag 9 januari 2013 23:29 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Nee, echt niet. Het water moet eerst afkoelen, dan zijn we al een week verder. IJs op kanalen en diepe meren (en dat riviertje) duurt een maand.
Ik had dus begrepen dat dit zo is, maar de helft van de Friezen loopt toch ook met een erectie?quote:
quote:Op woensdag 9 januari 2013 23:29 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Nee, echt niet. Het water moet eerst afkoelen, dan zijn we al een week verder. IJs op kanalen en diepe meren (en dat riviertje) duurt een maand.
Ik denk meer om het kunnen schaatsen in het algemeen, niet vanwege de elfstedentochtquote:Op woensdag 9 januari 2013 23:31 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ik had dus begrepen dat dit zo is, maar de helft van de Friezen loopt toch ook met een erectie?
Dat is de media, ook de Friezen hopen op een elfstedentochtquote:Op woensdag 9 januari 2013 23:32 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik denk meer om het kunnen schaatsen in het algemeen, niet vanwege de elfstedentocht
Ja maar het wordt zo enorm uitgemolken idd door de media.quote:Op woensdag 9 januari 2013 23:33 schreef aloa het volgende:
[..]
Dat is de media, ook de Friezen hopen op een elfstedentocht
Met een huilende Erben voorop.quote:Op woensdag 9 januari 2013 23:35 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ja maar het wordt zo enorm uitgemolken idd door de media.
herhaling van vorig jaar Erben Wennemarsquote:Op woensdag 9 januari 2013 23:36 schreef Drassss het volgende:
Je weet nu al wie er bij dwdd gaan zitten volgende week..
Hij valt vaak in herhaling jaquote:Op woensdag 9 januari 2013 23:37 schreef aloa het volgende:
[..]
herhaling van vorig jaar Erben Wennemars
Klopt, als het gras in April wordt gemaaid is het vroeg.quote:Op woensdag 9 januari 2013 23:40 schreef aloa het volgende:
[..]
Het mooie is, dat het nu pas Januari is. De winter is nog niet op de helft
1 maart begint de meteorologische lente weer. Nog anderhalve maandquote:Op woensdag 9 januari 2013 23:40 schreef aloa het volgende:
[..]
Het mooie is, dat het nu pas Januari is. De winter is nog niet op de helft
maar dat gebeurt niet.quote:Op donderdag 10 januari 2013 00:36 schreef pietkanarie het volgende:
in maart en april zit de R nog in de maand. Dus het kan nog lekker lang koud blijven.
Nee, dan moet je vitamine D slikken als kind. Het is donkerder, niet kouderquote:Op donderdag 10 januari 2013 00:36 schreef pietkanarie het volgende:
in maart en april zit de R nog in de maand. Dus het kan nog lekker lang koud blijven.
quote:Op woensdag 9 januari 2013 23:44 schreef Specularium het volgende:
[..]
Klopt, als het gras in April wordt gemaaid is het vroeg.
Ik word depressief van jullie..quote:Op donderdag 10 januari 2013 00:36 schreef pietkanarie het volgende:
Ik kan ook echt niet begrijpen waarom je hoopt dat het koud word, en dan nog zo lang mogelijk ook. Echt nietquote:Op donderdag 10 januari 2013 00:47 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
[..]
Ik word depressief van jullie..
Zullen we een afsplitsing van dit topic beginnen?quote:Op donderdag 10 januari 2013 00:50 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik kan ook echt niet begrijpen waarom je hoopt dat het koud word, en dan nog zo lang mogelijk ook. Echt nietno offence verder.
Ik voel me altijd wel een beetje lullig als ik de hopen van winterliefhebbers de grond in boor jaquote:Op donderdag 10 januari 2013 00:58 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Zullen we een afsplitsing van dit topic beginnen?
De atmosfeer staat op ontploffen: warme versie.
Kan zomaar uitkomen.quote:Op donderdag 10 januari 2013 10:19 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Ik krijg gewoon via de RTL365 iPad-app een Breaking News notification dat de vorst aan blijft houden tot eind januari.
quote:Op donderdag 10 januari 2013 10:19 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Ik krijg gewoon via de RTL365 iPad-app een Breaking News notification dat de vorst aan blijft houden tot eind januari.
quote:Op donderdag 10 januari 2013 10:19 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Voorlopig geloof ik er tot donderdag in...quote:Op donderdag 10 januari 2013 10:30 schreef Frutsel het volgende:
[..]Ik zag er al inderdaad ook al meerdere verontwaardigde tweets over
Goed om te weten dat Beatrix er eind januari mee stopt
Een weekje ijsdagen zou heerlijk zijnquote:Op donderdag 10 januari 2013 10:33 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Voorlopig geloof ik er tot donderdag in...
Oh dan zal ik die zo ook wel krijgen als ik weer Wifi hebquote:Op donderdag 10 januari 2013 10:19 schreef Kapitein_Schavuit het volgende:
Daar is een oplossing voor....quote:
De simpelste oplossing, maar helaas niet voor een 17-jarige.quote:Op donderdag 10 januari 2013 11:26 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Daar is een oplossing voor....
1 half jaar woon je op het noordelijk halfrond en
1 half jaar op het zuidelijk halfrond
idd, schrok me kapot van dat felle licht buitenquote:Op donderdag 10 januari 2013 12:00 schreef -CRASH- het volgende:
Daar is ie weer na lange afwezigheid..... de zon![]()
Was alweer vergeten hoe ie eruitzag.
Heerlijk inderdaad, volgens de monitoring liggen de zonnepanelen weer lekker te bakken. Dacht bijna dat ze stuk warenquote:Op donderdag 10 januari 2013 12:00 schreef -CRASH- het volgende:
Daar is ie weer na lange afwezigheid..... de zon![]()
Was alweer vergeten hoe ie eruitzag.
Antarctica ligt anders ook op het zuidelijk halfrond.quote:Op donderdag 10 januari 2013 11:26 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Daar is een oplossing voor....
1 half jaar woon je op het noordelijk halfrond en
1 half jaar op het zuidelijk halfrond
quote:Op donderdag 10 januari 2013 12:26 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Antarctica ligt anders ook op het zuidelijk halfrond.
Dan ga eens naar Australie... daar is het hartstikke zomer.quote:Op donderdag 10 januari 2013 12:28 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Daar is het niet echt lente/zomer. Daar ging het toch over?
Ja, maar ik had het over Antarctica.quote:Op donderdag 10 januari 2013 12:29 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Dan ga eens naar Australie... daar is het hartstikke zomer.
Met gratis BBQquote:Op donderdag 10 januari 2013 12:29 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Dan ga eens naar Australie... daar is het hartstikke zomer.
Denk eerder dat jij wat in de war bent....quote:Op donderdag 10 januari 2013 12:30 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ja, maar ik had het over Antarctica.
Laat maar, je snapt het niet...
Maar wel veel zon.quote:
Denk je dat? Het blijft hier niet lang koud maar wel eventjes...het is redelijk zeker dat tenminste tot woensdag zal aanhouden. welke stad woon jij daar?quote:Op donderdag 10 januari 2013 12:33 schreef Dven het volgende:
Dus in NL blijft het lang koud? Mooi, dan krijgen we hier droog en warm weer
In het verleden was het vaak als volgt :quote:Op donderdag 10 januari 2013 12:36 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Denk je dat? Het blijft hier niet lang koud maar wel eventjes...het is redelijk zeker dat tenminste tot woensdag zal aanhouden. welke stad woon jij daar?
Dat komt vast door die slingerende beweging van de straalstroom.quote:Op donderdag 10 januari 2013 13:46 schreef Dven het volgende:
[..]
In het verleden was het vaak als volgt :
Slecht weer in Nederland? Goed weer hier in het oosten
Slecht weer hier? Goed weer in Nederland.
Wel met een korrel zout nemenquote:Op donderdag 10 januari 2013 13:37 schreef Frutsel het volgende:
Leuke run van GEM
[ afbeelding ]
-20 voor limburg
Afwachten of de rest van de modellen eindelijk ook eens meegaan in de diepe diepvries
en uiteraard krijgt weer limburg die sneeuwvalquote:Op donderdag 10 januari 2013 13:57 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Wel met een korrel zout nemendie kaart gaan ze wel uit van sneeuwval, als die valt dan wordt het zo koud maar anders niet hoor...
Hier nietquote:Op donderdag 10 januari 2013 14:07 schreef tralalala het volgende:
Jammer dat net alle weilanden weer droog zijn na het hoge water van ruim een week terug.
Had een mooi schaatsplekje kunnen worden.
Natuurlijk, ik ben ook gewoon een realist qua weer.quote:Op donderdag 10 januari 2013 01:01 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik voel me altijd wel een beetje lullig als ik de hopen van winterliefhebbers de grond in boor jaze zullen namelijk hetzelfde denken over de zomer
ik zeg doen!
Ik ben dan ook geen pessimist maar een realist, en die twee worden helaas heel vaak verward.
Herfst of lente.quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:17 schreef INViCTuS het volgende:
Ik wil gewoon dat elk jaargetijde doet wat het hoort te doen maar in Nederland werkt dat helaars anders en is het 80% van de tijd herfst
Ergens in 2014 ja.quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:32 schreef Scrummie het volgende:
Begint de lente nou al een keer of hoe zit dat?
Nog 49 dagen.quote:Op donderdag 10 januari 2013 14:32 schreef Scrummie het volgende:
2013 :20 maart 12:02uurquote:Op donderdag 10 januari 2013 14:32 schreef Scrummie het volgende:
De kou sluipt nu de gouden driehoek binnen inderdaad.quote:Op donderdag 10 januari 2013 16:38 schreef Drassss het volgende:
En de wind is al aan het draaien in het noorden...
Winter is coming
Wat is die gouden driehoek in vredesnaam, een verzinsel van je, of echt bestaand?quote:Op donderdag 10 januari 2013 17:05 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
De kou sluipt nu de gouden driehoek binnen inderdaad.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Gouden_Driehoek_(gebied)quote:Op donderdag 10 januari 2013 17:49 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Wat is die gouden driehoek in vredesnaam, een verzinsel van je, of echt bestaand?
quote:De Gouden Driehoek is de benaming voor het grensgebied tussen Thailand, Laos en Myanmar (het vroegere Birma).
Dit gebied stond in de twintigste eeuw lange tijd bekend als de grootste opiumproducent ter wereld, een positie die het later heeft moeten afstaan aan Afghanistan.
Is een term op weerwoord.quote:Op donderdag 10 januari 2013 17:49 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Wat is die gouden driehoek in vredesnaam, een verzinsel van je, of echt bestaand?
Weet ik het goed gemaakt. Jullie houden die vieze koude rotzooi lekker in die driehoek, genieten wij hier van zacht opbouwend lenteweerquote:Op donderdag 10 januari 2013 18:35 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
Is een term op weerwoord.
Gouden driehoek is Groningen/Friesland/Drenthe
En dat noemt zich commando!quote:Op donderdag 10 januari 2013 18:39 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Weet ik het goed gemaakt. Jullie houden die vieze koude rotzooi lekker in die driehoek, genieten wij hier van zacht opbouwend lenteweer
Ik lig liever in warme blubber dan op bevroren modder om het maar zo te plaatsen danquote:
Commando's gaan niets uit de weg. geen barre omstandigheid doet ze wat!quote:Op donderdag 10 januari 2013 18:44 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik lig liever in warme blubber dan op bevroren modder om het maar zo te plaatsen dan
Agwalquote:Op donderdag 10 januari 2013 18:49 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Commando's gaan niets uit de weg. geen barre omstandigheid doet ze wat!
Maar je bent het toch met me eens dat het nergens op slaat, qua 'gouden'?quote:Op donderdag 10 januari 2013 18:35 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
En die benaming heeft het gebied te danken aan?quote:Op donderdag 10 januari 2013 18:35 schreef Fredo55 het volgende:
[..]
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die 9+ daagse voorspellingen veranderen om de halve dag volledig vaak ja. Maar toch geeft het nu een beetje hoop stiekemquote:Op donderdag 10 januari 2013 22:24 schreef Lemans24 het volgende:
Mafkezen die meer dan een week vooruit denken te kunnen kijken
Maar echt heel koud wordt het niet 's nachts? -5 vind ik nu niet echt spectaculairquote:Op donderdag 10 januari 2013 22:12 schreef INViCTuS het volgende:
Nog helemaal niks mis mee! Tot zondag de 20e zit je onder nul en daarna kan je eigenlijk nog niets zinnigs over zeggen...
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
daar kan je wel op wachten ja met die hoge temperaturen daar nuquote:Op donderdag 10 januari 2013 22:44 schreef Djeez het volgende:
Geen idee of ik hier in het goede topic zit, maar wat een imposante foto uit Australië!
[ afbeelding ]
Het mag...quote:Op donderdag 10 januari 2013 22:44 schreef Djeez het volgende:
Geen idee of ik hier in het goede topic zit, maar wat een imposante foto uit Australië!
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |