Vanwaar dequote:
Vanuit Engeland komt (deze run) gewoon behoorlijk warme lucht onze kant op. Dus dan kan je sneeuw/ijs of winterweer even vergeten.quote:Op woensdag 9 januari 2013 18:33 schreef Norrage het volgende:
[..]
Vanwaar de? Dit ziet er niet zo slecht uit toch?
Beetje heel snel, maar veel lijnen bij elkaar is veel wind. H-gebieden draaien met de klok mee. Zo'n ding dichtbij Engeland geeft normaal gesproken warmte af wat nadelig is. Is zo'n H-Gebied nu ergens bij Noorwegen dan krijg je een soort "block" en kan een laag drukgebied richting Centraal/West europa gedrukt worden. Pino geeft toevallig net een voorbeeld kaartje.quote:Op woensdag 9 januari 2013 18:48 schreef Fredo55 het volgende:
Snap echt geen hol van die kaarten.
Ik zie wel hoge en lagedrukgebieden, maar wat die lijntjes betekenen?
Het valt me op ( een jaar of 3 al ) dat GFS vaak met behoorlijk warme runs komt.quote:Op woensdag 9 januari 2013 18:55 schreef INViCTuS het volgende:
Overigens was dit de 2e warmere run op rij maar wederom van GFS. Er is nog weinig steun maar zo ging het begin december ook. Ook niet teveel waarde aan hechten maar goed is het nou ook weer nietmerendeel kiest nog voor de koude oplossing en het is nog een week verder. Even de pluim verwachtingen afwachten vanavond...
Ja en die andere is toch van een dag later nog?quote:Op woensdag 9 januari 2013 18:52 schreef Pino112 het volgende:
Van meteo-services.nl:
[ afbeelding ]
Dat koude komt dus deze kant op
Klopt ja.quote:Op woensdag 9 januari 2013 18:56 schreef alors het volgende:
[..]
Ja en die andere is toch van een dag later nog?
850 hPa, dat is wat anders, voor zover ik weet.quote:Op woensdag 9 januari 2013 19:24 schreef INViCTuS het volgende:
EC gaat er ook niet in mee
[ afbeelding ]
Dat is waar de lucht een druk heeft van 850 hPa , meestal zon 1,5 km boven het aardoppervlak.quote:Op woensdag 9 januari 2013 19:31 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
850 hPa, dat is wat anders, voor zover ik weet.
Daar ben ik dus bang voor. Hetzelfde weertype maar dan alleen kouder. Wat is de winst dan?quote:Op woensdag 9 januari 2013 19:26 schreef VacaLoca het volgende:
En dan alsnog geen zon en alsnog straffe wind... niemand blij
Tenminste volgens buienradar maandag 20% zonneschijn en windkracht 3.
Kouquote:Op woensdag 9 januari 2013 19:44 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Daar ben ik dus bang voor. Hetzelfde weertype maar dan alleen kouder. Wat is de winst dan?
quote:Op woensdag 9 januari 2013 20:26 schreef -CRASH- het volgende:
Wat een gegooi met kaarten......
Waar is de tijd van "we zien wel wat er gaat gebeuren"
Ach ja, en er is nog nooit iemand gesmolten van de regen.....behalve de sneeuwman danquote:Op woensdag 9 januari 2013 20:29 schreef Klonk het volgende:
[..]
Zal ik eens iets vertellen, ik werk in gebroken diensten, dus ik heb tussen mijn diensten door een paar uur vrij, die tijd zit ik vrijwel altijd op de fiets en ik ben opgehouden met op de buienradar te kijken als er regen aankomt, je zit gewoon niet lekker, nu kijk ik wel, regent het onderweg, helaas pindakaas, thuis is het warm en hangt er droog spul.
Vanmorgen heerlijk een uurtje of twee gefietst, ik wist dat er regen aankwam maar dat boeide me niet en ik werd beloond, was nog niet thuis of de hemelpoorten gingen open, tussen de flinke regen en thuiskomen zal hoogstens een paar minuten gezeten hebben
Kou lijkt te winnen i.i.g:quote:Op woensdag 9 januari 2013 19:28 schreef YazooW het volgende:
OF we gaan naar warmer weer, OF we gaan de vriezer in. Beetje een battle tussen dat hoge druk gebied dat naar het noorden van Europa trekt en dat lage drukgebied dat naar het zuiden van Europa trekt. Heb ik dat zo goed begrepen?
Jep:quote:Op woensdag 9 januari 2013 21:13 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Kou lijkt te winnen i.i.g:
[ afbeelding ]
Hey dat is een nieuw kleurenpalletquote:Op woensdag 9 januari 2013 21:29 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Jep:
[ afbeelding ]
Dit is de max temp.
Uhm neuj, zie die wel vaker langskomen.quote:Op woensdag 9 januari 2013 21:33 schreef Norrage het volgende:
[..]
Hey dat is een nieuw kleurenpallet
Oeh, hoewel die niet heel representatief is op die termijn, die CTL wordt wel heel erg koud zeg.quote:Op woensdag 9 januari 2013 22:06 schreef VacaLoca het volgende:
Pluim weer kouder..
[ afbeelding ]
Waar lange termijn eerst nog 50/50 was lijkt het nu toch eerder 70/30 kwa koud/zacht
En olympische winterspelenquote:Op woensdag 9 januari 2013 23:07 schreef Infection het volgende:
Misschien dan toch nog een elfstedentocht
Als het zo blijft wel jaquote:Op woensdag 9 januari 2013 23:07 schreef Infection het volgende:
Misschien dan toch nog een elfstedentocht
Dat was wel later in januari of niet?quote:Op woensdag 9 januari 2013 23:19 schreef Norrage het volgende:
Wow, ik zat even de pluim te bekijken die ik vorig jaar op mijn facebook had gezet...maar die lijkt er toch verdomd veel op
Begon 27 januari geloof ik.quote:Op woensdag 9 januari 2013 23:26 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Dat was wel later in januari of niet?
Nee, echt niet. Het water moet eerst afkoelen, dan zijn we al een week verder. IJs op kanalen en diepe meren (en dat riviertje) duurt een maand.quote:
Jij bent wel de ras-pessimist hequote:Op woensdag 9 januari 2013 23:29 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Nee, echt niet. Het water moet eerst afkoelen, dan zijn we al een week verder. IJs op kanalen en diepe meren (en dat riviertje) duurt een maand.
Ik had dus begrepen dat dit zo is, maar de helft van de Friezen loopt toch ook met een erectie?quote:
quote:Op woensdag 9 januari 2013 23:29 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Nee, echt niet. Het water moet eerst afkoelen, dan zijn we al een week verder. IJs op kanalen en diepe meren (en dat riviertje) duurt een maand.
Ik denk meer om het kunnen schaatsen in het algemeen, niet vanwege de elfstedentochtquote:Op woensdag 9 januari 2013 23:31 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ik had dus begrepen dat dit zo is, maar de helft van de Friezen loopt toch ook met een erectie?
Dat is de media, ook de Friezen hopen op een elfstedentochtquote:Op woensdag 9 januari 2013 23:32 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik denk meer om het kunnen schaatsen in het algemeen, niet vanwege de elfstedentocht
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |