abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121082207
Hier verder!

Het vorige topic:

OUD / (Zomer)vakantie met kind(eren) #4
Met een meidenkwartet
pi_121082283
Over camping Le Peche. Hoe is de omgeving? Beetje leuke plaatsjes om te winkelen? Op Sarlat na dan, want dat ken ik al wel. Supermarkt in de buurt?
Met een meidenkwartet
  Moderator woensdag 2 januari 2013 @ 20:15:02 #3
45833 crew  Fogel
pi_121083652
quote:
1s.gif Op woensdag 2 januari 2013 19:39 schreef Cathmar het volgende:

[..]

Wij hadden afgelopen zomer een suite met twee kamers in Parijs. Aparte kamer voor de kinderen die niet rechtstreeks op de gang uitkwam (anders had ik ze niet in een aparte kamer laten slapen). Kost een vermogen, maar ideaal.
Als je langer gaat dan 2/3 nachten zou ik een appartement nemen.
Wij boeken over het algemeen ook twee kamers met connecting door, een suite of ander soort kamer met een aparte slaap en leefruimte (waar in de leefruimte dus plek is voor de extra bedden voor de kinderen). Het probleem is alleen zo'n kamers vinden. Suites hebben vaak een beperking op aantal personen en ik heb al vaker meegemaakt dat 5 personen (waarvan 3 kleine kinderen) niet mag, zelfs al is het een suite van 80-90m2.

Met hoeveel sliepen jullie in die suite?

Deze afbeelding kwam ik in een ander topic tegen en vond het wel toepasselijk hier.

I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  woensdag 2 januari 2013 @ 20:28:57 #4
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_121084357
Heeft iemand ervaring met de huisjes in bosrijk? Zijn de huisjes ruim gelet op het aantal personen? Ik zag dat in de vier pers huisjes geen kookgelegenheid is, en in de zes wel, dus wij twijfelen een beetje of weer niet beter een zes pers kunnen boeken. Is duurder, maar daarvoor kan je dan wel zelf koken. Iemand?
  woensdag 2 januari 2013 @ 20:35:03 #5
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_121084634
Iemand een 'Le Clou' of 'Le Peche' camping in de Elzas of Bourgogne.

Niet te groot, NL talig mag (dan hoef ik niet perse altijd het woord te doen ;-) ) met zwembad en in een huisje, liefst met drie slaapkamers of 1 grote waar onze jongste ook bij kan en een kleintje.
pi_121086010
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 19:42 schreef Cathmar het volgende:
Over camping Le Peche. Hoe is de omgeving? Beetje leuke plaatsjes om te winkelen? Op Sarlat na dan, want dat ken ik al wel. Supermarkt in de buurt?
Supermarkt in de buurt. Winkelen, tja, wat vind je leuk winkelen? Wij zijn niet zo van het winkelen, maar zijn in Sarlat en Saint cyprien naar de markt geweest, en dat vonden wij leuke plekjes om te winkelen. Er zijn veel kleine plaatsjes met leuke marktjes enzo, maar shoppen hebben wij niet gedaan, dus daar kan ik niets over vertellen.

We hebben wat kastelen bezocht, gewandeld en op de camping rondgehangen verder.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  woensdag 2 januari 2013 @ 21:04:04 #7
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_121086089
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 20:28 schreef mikoxx het volgende:
Heeft iemand ervaring met de huisjes in bosrijk? Zijn de huisjes ruim gelet op het aantal personen? Ik zag dat in de vier pers huisjes geen kookgelegenheid is, en in de zes wel, dus wij twijfelen een beetje of weer niet beter een zes pers kunnen boeken. Is duurder, maar daarvoor kan je dan wel zelf koken. Iemand?
Wij gaan eind januari naar een 4 persoons-appartement op Bosrijk :D. Wij gaan van vrijdag tot zondag, voor twee avonden vind ik niet zelf koken niet zo'n ramp. Zal wel laten weten hoe het was :).
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_121086720
quote:
0s.gif Op woensdag 2 januari 2013 20:15 schreef Fogel het volgende:

[..]

Wij boeken over het algemeen ook twee kamers met connecting door, een suite of ander soort kamer met een aparte slaap en leefruimte (waar in de leefruimte dus plek is voor de extra bedden voor de kinderen). Het probleem is alleen zo'n kamers vinden. Suites hebben vaak een beperking op aantal personen en ik heb al vaker meegemaakt dat 5 personen (waarvan 3 kleine kinderen) niet mag, zelfs al is het een suite van 80-90m2.

Met hoeveel sliepen jullie in die suite?

Wij en onze twee kids. Meer was inderdaad niet toegestaan.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cathmar op 02-01-2013 22:22:16 ]
Met een meidenkwartet
pi_121089752
Le Peche ziet er goed uit! Qua winkelen bedoel ik geen dagenlang shoppen, maar ik ga er graag even alleen (of met 1 van de meiden) op uit om wat winkeltjes te kijken. Sarlat is prima wat dat betreft.

Dordogne is net iets te ver voor ons deze zomer, maar ik onthoud het voor volgend jaar.
Met een meidenkwartet
pi_121094812
quote:
De huisjes in bosrijk zijn super. En ook lekker groot.
Wij hadden een 6 persoonshuisje voor ons 4en (de kinderen hebben graag een eigen kamer).
Dat is echt super goed bevallen.
Overigens hebben we niet zelf gekookt. De Efteling.. Dat is helemaal ingericht op kinderen dus daar kun je ook gewoon zonder problemen met het meest moeilijke kroost aankomen om iets te eten.
Bij Bosrijk hebben ze ook een zeer prettig restaurant. Met goede kinder/tv hoek. :)
  donderdag 3 januari 2013 @ 05:58:03 #11
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_121100296
quote:
5s.gif Op woensdag 2 januari 2013 16:04 schreef Luigi het volgende:
Ff tussendoor, citytrip met 1 kind, wat is handig? Vooral qua hotel (waar je meestal in terecht komt) dus? Of hebben jullie handige sites die ik ff over het hoofd zie?
1 Extra kind kun je vaak nog wel in een extra bed kwijt, zeker als ze nog niet zo oud is...

Wij hadden afgelopen zomer in Parijs een appartement, en waren er heel erg blij mee: woonkamer, keuken en twee slaapkamers voor minder dan waar we twee hotelkamers voor hadden kunnen vinden. Gevonden via Tripadvisor.
pi_121101981
quote:
Wij hebben er met 8 volwassenen en 3 kleine kinderen gezeten. Maar weet eigenlijk niet in een hoeveel persoons huisje. Was wel ruim hoor :)
En je zit natuurlijk niet de hele dag in zon huisje.
Koken hebben wij ook niet gedaan
pi_121150894
Nou, het wordt zeker Le Pech :)
Net even gebeld welke plaatsen er nog zijn. We gaan samen met vrienden dus we willen wel dichtbij elkaar staan of naast elkaar.
Er was al niet veel keus meer. Maar we hebben 3 keuzes :)
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_121151444
Nog een vraag over Le Pech.
De weg die naar de camping loopt, is die 's avonds en 's nachts rustig?
We hebben nl oa nr 15 en 16 gekregen, die lijkt ons wel leuk maar ligt wel aan de buitenkant en langs de weg. En aan de linkerkant, loopt daar ook een weg?

[ Bericht 1% gewijzigd door CrazyMoon op 04-01-2013 15:05:05 ]
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  Moderator vrijdag 4 januari 2013 @ 15:14:02 #15
5428 crew  miss_sly
pi_121153533
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 14:26 schreef CrazyMoon het volgende:
Nog een vraag over Le Pech.
De weg die naar de camping loopt, is die 's avonds en 's nachts rustig?
We hebben nl oa nr 15 en 16 gekregen, die lijkt ons wel leuk maar ligt wel aan de buitenkant en langs de weg. En aan de linkerkant, loopt daar ook een weg?
De weg is heel rustig, het is eigenlijk alleen bestemmingsverkeer voor de camping. Linkerkant? Dat is heeeeel ver van de andere kant, daar heb je sowieso geen last van.
pi_121155522
dank je miss_sly!
nog even overleggen of we plaatsen naast elkaar willen of iets verder van elkaar.
Maar het wordt zeker reserveren vanavond :D
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_121167904
Wij gaan voor het 3e jaar naar de Sprookjescamping in Rheeze.
En dan voor luxe in de Glamphome!

De meiden zijn nu al enthousiast... en we zijn lekker dicht bij huis, dat vind ik ook wel heel prettig!
De cd-tjes zijn alweer uit de kast getrokken en staan elke avond op. Ze zijn er klaar voor.
Nu nog wachten tot het zover is ;)
Fake it till you make it...
pi_121168317
Ik ben ook aan het oriënteren op vakanties.
Best lastig...aangezien vriend en ik andere dingen willen :P
Ik vind een camping en stacaravan prima, hij wil meer luxe. En WiFi :P
Dus zoeken nu een compromis :')
pi_121168363
Iemand suggesties voor een camping met accomodaties of hotel in Duitsland?
pi_121168510
Zo'n Glamphome op de sprookjescamping is een beetje tussenin Sonnetje... ;) (mocht je iets in NL willen).
Eigen wc en douche, soort huisje, maar wel op campingveldje met speeltuin voor de deur. En WiFi.
Sprookjeskota is echt een huisje, maar staat vrij aan het begin, behoorlijk aan de weg en vlakbij zwembad en springkussen, ik denk dat je daar toch wat last van het geluid kan hebben. Staat ook niet op een veldje, wat minder camping idee.

Bungalowpark anders? Succes met zoeken!
pi_121169553
Leuk! De sprookjescamping, daar wil ik ook nog eens heen :)

De reservering is de deur uit! Hopelijk is de staanplaats die wij willen nog vrij :)
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_121169648
Bungalowpark wil ik niet :')
Oh en geen Nederland :D wil zon ;) gaan in juni denk ik
Die sprookjescamping lijkt me wel wat voor.als ze wat groter zijn trouwens!
pi_121171227
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 15:14 schreef miss_sly het volgende:

[..]

De weg is heel rustig, het is eigenlijk alleen bestemmingsverkeer voor de camping. Linkerkant? Dat is heeeeel ver van de andere kant, daar heb je sowieso geen last van.
Hier ook nog een vraag over Le Pech :D Heben jullie toen papieren ontvangen van de reservering of gaat alles via email? Ik begin namelijk te twijfelen of ze wel de juiste periode heeft gereserveerd aangezien de aanbetaling volgens hun lager is dan wij berekenen via de site. Ik ben altijd bang dat er dingen mis gaan ;)
  Moderator vrijdag 4 januari 2013 @ 22:24:09 #24
5428 crew  miss_sly
pi_121172065
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 22:06 schreef Meimeltje het volgende:

[..]

Hier ook nog een vraag over Le Pech :D Heben jullie toen papieren ontvangen van de reservering of gaat alles via email? Ik begin namelijk te twijfelen of ze wel de juiste periode heeft gereserveerd aangezien de aanbetaling volgens hun lager is dan wij berekenen via de site. Ik ben altijd bang dat er dingen mis gaan ;)
Alles via de mail. Als je twijfelt, gewoon even mailen met de vraag, anders blijf je toch bang dat het niet goed is gegaan ;)
pi_121172467
Afbetaling is toch 50 per week + 15 euro ?
Las ik tenminste op het formulier.
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_121172620
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 22:24 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Alles via de mail. Als je twijfelt, gewoon even mailen met de vraag, anders blijf je toch bang dat het niet goed is gegaan ;)
Heb ik gedaan, maar wilde ook niet zeikerig overkomen :P (alhoewel het in ons voordeel was ;)). Ik had ze eerder namelijk al gemaild dat er tarieven van 2012 tevoorschijn kwamen bij het reserveringsformulier. Die hebben ze nu van de site gehaald :D
pi_121172699
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 januari 2013 22:33 schreef CrazyMoon het volgende:
Afbetaling is toch 50 per week + 15 euro ?
Las ik tenminste op het formulier.
Ja voor camping.
Voor ons zou het 30% van de huursom + 15,- zijn, maar dat klopte dus niet met het bedrag wat zij noemde om als aanbetaling over te maken ;)
pi_121173953
Aaaaaaah ja, natuurlijk.
Haha
Ze komen morgen weer naar nederland voor de vakantiebeurs.
Maar ze zou proberen de mails te beantwoorden.
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  Moderator vrijdag 4 januari 2013 @ 23:24:07 #29
5428 crew  miss_sly
pi_121174887
Haha, wij hebben net ook de reservering de deur uit gedaan, voor eind mei.
  Moderator zaterdag 5 januari 2013 @ 12:10:00 #30
5428 crew  miss_sly
pi_121187137
En onze reservering is bevestigd *O* Wij gaan twee weken naar Le Pech in mei O+
pi_121187666
Heerlijk Miss!!
Hier ook definitief, maar voor 1 weekje want voor we er naartoe gaan willen we nog een paar dagen Parijs boeken.

Ik heb trouwens ook een mail terug waarom het bedrag van aanbetaling anders was. Ze rekenen nu 25%, ook dat moet op de site nog aangepast worden :)
  Moderator zaterdag 5 januari 2013 @ 13:02:29 #32
5428 crew  miss_sly
pi_121188380
Ooh, ja, ik vond ons bedrag ook wel wat laag, maar dat begrijp ik nu!

Ik heb er zo'n zin in, en S ook al. Ze vertelde dat ze had gedroomd van de konijntjes. Welke konijntjes? Nou, die op de camping :D
  zaterdag 5 januari 2013 @ 13:25:33 #33
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_121189040
Wij zaten vorig jaar op Village Ocelandes. Ook van Nederlanders met Nederlandse animatie.
Je kan rechtstreeks bij v.o huren, maar de huiseigenaren hebben hun huisjes ook op oa marktplaats staan. En dan huur je rechtstreeks bij de eigenaar. Kan goedkoper zjjn.
pi_121190025
Volgens mij gaat half OUD na Le Pech ;). Hoe cool is dat, een Le Pech meet ;)
pi_121190031
Hier is de reservering ook bevestigd!
Ik heb er zin in!
Jullie gaan eerst denk ik, dus kunnen jullie dan laten weten hoe het was :D
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_121193325
Ik ga niet als eerst hoor, helaas pas in augustus ;)
Denk dat er niemand tegelijk gaat?

Ga jij dan ook Nijna?
  Moderator zaterdag 5 januari 2013 @ 15:46:07 #37
5428 crew  miss_sly
pi_121193405
Ik denk dat wij zo'n beetje als eerste gaan, in mei, nog buiten de schoolvakantie! Het kan nog een keer, daar zullen we maar gebruik van maken ;)
pi_121193460
Uh, nee ik ga niet... Zo'n eind weg, ik hou het liever wat dichter bij huis, want eigenlijk vind ik op vakantie gaan voornamelijk een heel stressvolle gebeurtenis en toch trap ik er elk jaar weer in.
De rest van het gezin wil wel graag.
pi_121193515
Dan had ik dat ook zeker gedaan Miss!

Mocht iemand toevallig tips hebben voor voor hotel + tickets Disneyland waarbij je op een woensdag kan aankomen en op de zaterdagochtend kan vertrekken. Met daarbij donderdag en vrijdag toegang tot Disneyland.
Het lijkt erg lastig te zijn, meestal heb je een vaste aankomstdag of de verkeerde dagen toegang tot park (zaterdag moeten we echt op tijd naar Le Pech, dus kunnen die dag niet naar Disneyland).

Waarschijnlijk zullen we dus hotel en tickets apart moeten boeken, maar helaas wel wat duurder uit dan.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 16:27:45 #40
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_121194892
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 15:49 schreef Meimeltje het volgende:

Mocht iemand toevallig tips hebben voor voor hotel + tickets Disneyland waarbij je op een woensdag kan aankomen en op de zaterdagochtend kan vertrekken. Met daarbij donderdag en vrijdag toegang tot Disneyland.
Het lijkt erg lastig te zijn, meestal heb je een vaste aankomstdag of de verkeerde dagen toegang tot park (zaterdag moeten we echt op tijd naar Le Pech, dus kunnen die dag niet naar Disneyland).

Waarschijnlijk zullen we dus hotel en tickets apart moeten boeken, maar helaas wel wat duurder uit dan.
Bij alle Disneyhotels zelf kun je gewoon aankomen op iedere dag die je maar wilt :). Volgens mij ook in de Kyriadhotels bij Disney.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_121195101
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 16:27 schreef MaLo het volgende:

[..]

Bij alle Disneyhotels zelf kun je gewoon aankomen op iedere dag die je maar wilt :). Volgens mij ook in de Kyriadhotels bij Disney.
Bij Kyriad kwam ik geloof ik ook niet goed uit. Disneyhotels kan het inderdaad wel, maar volgens mij was het daar inclusief alle dagen toegang en betaal je daar dus ook voor. In ons geval kunnen we dus niet na de laatste overnachting nog een dag Disneyland doen.
We kwamen bij de Disneyhotels voor 3 nachten op zo'n 1000,-. Ik hoop eigenlijk dat het iets goedkoper kan. Hoeft van ons geen Disneyhotel te zijn, gaat puur om het ergens kunnen slapen.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 16:35:17 #42
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_121195175
Lijkt me dat het los juist goedkoper is als je op aankomst- en vertrekdag geen toegang wilt? Want daarom is zo'n arrangement zo duur. Toegangskaartjes voor alle dagen in begrepen.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_121195259
Leuk, Disneyland O+ ben er nog nooit geweest, lijkt me echt geweldig!

Wij gaan laatste week van juli en eerste week van augustus naar Le Pech :)
Nu nog op zoek naar een grotere tent..
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_121195350
je hebt ook nog het Circus Hotel, Explorershotel en dan heb je er nog een... Weet ff niet welke het is maar er zitten daar een paar naast elkaar. Eerst Explorers, dan nog een dan Circus en dan Kyriad.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 16:43:13 #45
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_121195424
Wij vonden Disneyland gewéldig O+

Willen ook echt wel nog een keer, maar dan in combinatie met Parijs :P
  zaterdag 5 januari 2013 @ 16:44:25 #46
244125 laziness
pi_121195469
Al die hotels zijn in samenwerking met Disney volgens mij en dan zit je dus met die toegangskaartjes.

Ik zou voor een geheel los hotel gaan en de kaartjes apart kopen.
Er zijn genoeg premiere classe hotels etc in de omgeving. En volgens mij zijn er ook betaalbaar appartementjes in Val 'd Europe te vinden.
Het ligt er maar aan wat voor eisen je aan dat hotel stelt. Maar een los hotel en tickets er bij hoeft zeker niet duurder uit te komen dan een arrangement als je in de juiste hotel klasse zoekt.
pi_121195516
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_121195558
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 16:44 schreef laziness het volgende:
Al die hotels zijn in samenwerking met Disney volgens mij en dan zit je dus met die toegangskaartjes.

Ik zou voor een geheel los hotel gaan en de kaartjes apart kopen.
Er zijn genoeg premiere classe hotels etc in de omgeving. En volgens mij zijn er ook betaalbaar appartementjes in Val 'd Europe te vinden.
Het ligt er maar aan wat voor eisen je aan dat hotel stelt. Maar een los hotel en tickets er bij hoeft zeker niet duurder uit te komen dan een arrangement als je in de juiste hotel klasse zoekt.
wij hebben vorig jaar2 losse nachten in Kyriad geboekt.
entreekaarten kan je los kopen bij de kassa.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 5 januari 2013 @ 16:48:43 #49
244125 laziness
pi_121195636
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 16:47 schreef Vicky het volgende:

[..]

wij hebben vorig jaar2 losse nachten in Kyriad geboekt.
entreekaarten kan je los kopen bij de kassa.
Ja ik zie in jouw link dat los ook kan inderdaad. Nou opgelost dan :D
Al zijn ze wel duurder dan als je een paar afslagen er voor een hotel pakt gok ik maar de hotels uit jouw link hebben een busverbinding denk ik? Anders moet je zelf de auto pakken elke dag.
pi_121195665
ja er stopt om de 15m een bus voor het hotel en die stopt bij de Village
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 5 januari 2013 @ 16:50:57 #51
244125 laziness
pi_121195718
Ik ga het onthouden voor als we met O. willen. We denken vlak voordat hij 3 jaar wordt een keer te gaan want dan is hij nog gratis :P
pi_121195729
Ik denk dat we inderdaad voor los hotel en tickets moeten gaan. Hotel was ook niet zo'n probleem, maar de tickets maken het duur.

Ik ga deze site in de gaten houden voor tickets:
http://www.ceno-travel.com/Disneyland-Parijs.html

Dan zullen we maar een hotel/ appartement gaan zoeken. We zijn met de auto, dus maakt ook niet zoveel uit waar we precies zitten. Heb ook niet veel eisen aangezien we toch overdag in het park zullen zijn, er moeten genoeg bedden en toilet/douch op de kamer zijn ;)
pi_121195757
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 15:49 schreef Meimeltje het volgende:

Hoe ver weg / goedkoop wil je. Wij hebben ern abo en eerste keer hebben we in een hotel gezeten voor 80 euro voor een weekend. Wel klein en op 10 min afstand met de auto maar goedkoop.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 16:53:09 #54
244125 laziness
pi_121195801
Wij zijn één keertje na een zomervakantie er geweest en toen hebben we een premiere classe hotel in Bussy St. Georges genomen. We kregen een hoekkamer met twee persoonsbed en een stapelbed. Erg ruim voor 56 euro per kamer geloof ik.
pi_121195805
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 16:51 schreef As1981 het volgende:

[..]

Hoe ver weg / goedkoop wil je. Wij hebben ern abo en eerste keer hebben we in een hotel gezeten voor 80 euro voor een weekend. Wel klein en op 10 min afstand met de auto maar goedkoop.
heb je nog steeds een abo? Wij zouden ook wel erg graag een abo willen hebben..
parkeer je dan met de auto gratis bij het park?
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_121195815
Tickets aan de kassa zijn wel een stuk duurder he! In ons geval scheelt het veel aangezien we 4 tickets per dag en dus voor twee dagen 8 tickets nodig hebben.

Ow As, gaan jullie niet toevallig in dezelfde periode? Dan gaan we tegelijk naar binnen, met abo kan iemand anders toch korting krijgen? ;)
pi_121195818
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 16:51 schreef Meimeltje het volgende:
Ik denk dat we inderdaad voor los hotel en tickets moeten gaan. Hotel was ook niet zo'n probleem, maar de tickets maken het duur.

Ik ga deze site in de gaten houden voor tickets:
http://www.ceno-travel.com/Disneyland-Parijs.html

Dan zullen we maar een hotel/ appartement gaan zoeken. We zijn met de auto, dus maakt ook niet zoveel uit waar we precies zitten. Heb ook niet veel eisen aangezien we toch overdag in het park zullen zijn, er moeten genoeg bedden en toilet/douch op de kamer zijn ;)
Op www.magischenachten.nl of com weet ik even niet staan veel hotels.
Verder goed kijken naar de abo. Bij ons was ern abo goedkoper dan kaartjes voor twee dagen.
pi_121195833
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 16:53 schreef laziness het volgende:
Wij zijn één keertje na een zomervakantie er geweest en toen hebben we een premiere classe hotel in Bussy St. Georges genomen. We kregen een hoekkamer met twee persoonsbed en een stapelbed. Erg ruim voor 56 per kamer geloof ik.
wij hebben ooit in het golfhotel gezeten en ook in een premiere classe in Bussy...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_121195852
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 16:53 schreef Meimeltje het volgende:
Tickets aan de kassa zijn wel een stuk duurder he! In ons geval scheelt het veel aangezien we 4 tickets per dan en dus voor twee dagen 8 tickets nodig hebben.

Ow As, gaan jullie niet toevallig in dezelfde periode? Dan gaan we tegelijk naar binnen, met abo kan iemand anders toch korting krijgen? ;)
je kan ook combinatietickets nemen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 5 januari 2013 @ 16:55:43 #60
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_121195891
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 16:50 schreef laziness het volgende:
Ik ga het onthouden voor als we met O. willen. We denken vlak voordat hij 3 jaar wordt een keer te gaan want dan is hij nog gratis :P
Er zijn ook heel vaak arrangementen dat kinderen tot 6 jaar of zelfs tot 11 jaar gratis zijn ;).

Wij zijn met F geweest toen ze gratis was, ze was toen 5 of 6? Betaalden we in de meivakantie maar iets van 550 euro voor drie nachten in Sequoia Lodge / vier dagen parkentree.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 16:57:15 #61
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_121195946
Vanaf welke leeftijd is disney eigenlijk leuk? Qua overnachten weet ik dat er ook campings in de buurt zijn, mss verhuren die bv stacaravans of huisjes?
pi_121195955
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 16:53 schreef Vicky het volgende:

[..]

heb je nog steeds een abo? Wij zouden ook wel erg graag een abo willen hebben..
parkeer je dan met de auto gratis bij het park?
Ja hij is nog tot juli geldig. Met een beetje mazzrl gaan we in juni nog een keer voor hij vervalt. Maar dat hangt af hoe baby nr 2 het gaat doen.
Je hebt vier soorten abonnementen. We hebben voor 1 volwassene en yaro het duurste abo. Yaro is gratis en 1 duurder is extra voordeel. Dan kan je alle dagen. De andere abonnementen zijn bij ons de 1 na duurste omdat met de goedkopere voor ons niet kon opde dagen dat we wilde. Met het duurste en 1 na duurste abo kan je idd gratis parkeren.
pi_121195960
wij zijn voor het laatst afgelopen mei geweest. Betaalden toen 580 voor z'n 4-en voor 4 dagen entree en 3 nachten in CHeyenne
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 5 januari 2013 @ 16:57:39 #64
244125 laziness
pi_121195963
Oh nou dan heeft hij mazzel en gaan we later misschien nog wel een keer MaLo :D
pi_121195985
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 16:57 schreef mikoxx het volgende:
Vanaf welke leeftijd is disney eigenlijk leuk? Qua overnachten weet ik dat er ook campings in de buurt zijn, mss verhuren die bv stacaravans of huisjes?
Zowel Amber als Tess waren bijna 3 toen we gingen. Ze vonden het allebeigeweldig. Vragen regelmatig wanneer we weer gaan.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_121196044
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 16:57 schreef As1981 het volgende:

[..]

Ja hij is nog tot juli geldig. Met een beetje mazzrl gaan we in juni nog een keer voor hij vervalt. Maar dat hangt af hoe baby nr 2 het gaat doen.
Je hebt vier soorten abonnementen. We hebben voor 1 volwassene en yaro het duurste abo. Yaro is gratis en 1 duurder is extra voordeel. Dan kan je alle dagen. De andere abonnementen zijn bij ons de 1 na duurste omdat met de goedkopere voor ons niet kon opde dagen dat we wilde. Met het duurste en 1 na duurste abo kan je idd gratis parkeren.
ah oke... Maar stel ik neem een goedkopere, slaap in Kyriad dan hoef ik niet met de auto.. dan kan ik met de transferbus...

we gaan er eens overna denken.. Ik vind Disney echt geweldig. ben er nu 8x geweest en als iemand vraagt of ik morgen meega, pak ik nu mijn koffer in :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_121196051
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 16:57 schreef mikoxx het volgende:
Ligt een beetje aan je kind. Yaro was bij de eerste keer nog geen twee maar vond het toen al super. De tweede keer was drie maanden na zijn tweede verjaardag en beleefde hij het veel intensiever.
pi_121196140
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 16:59 schreef Vicky het volgende:

[..]

ah oke... Maar stel ik neem een goedkopere, slaap in Kyriad dan hoef ik niet met de auto.. dan kan ik met de transferbus...

we gaan er eens overna denken.. Ik vind Disney echt geweldig. ben er nu 8x geweest en als iemand vraagt of ik morgen meega, pak ik nu mijn koffer in :D
Klopt idd. Tweede keer zaten we in het disneyhotel (bijna 7 maanden zwanger dus mocht :D) en was het ook niet nodig. Of 1 duurder zoals wij gedaan hebben. Is extra korting in de winkel/restaurants.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 17:03:09 #69
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_121196166
mijn man wil ook dit jaar gaan, en volgens hem hebben ze nu diverse acties. Sws kinderen tot 11 jaar gratis.
En tot 40% korting op verblijf in Croquet ofzoiets.
Hij heeft het vergeleken met weekendje centerparks, en DLP was nu goedkoper. Dan wel voor een weekendje buiten de Nederlandse vakanties om.
pi_121196270
http://dlrpfan.wordpress.com/jaarkaarten/ hier staat info over de abonnementen. En volgens mij ook welk abo op welke dag niet geldig is. Dus hoe goedkoper hoe meer blockdagen.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 17:06:45 #71
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_121196276
Onze eerste mini-vakantie dit jaar wordt trouwens 25 januari een weekendje naar de Winterefteling, in Bosrijk :D. Zin an!

En we zitten nog te dubben over de zomervakantie. Omdat F twee weken meivakantie heeft, willen we misschien wel dan al onze "grote" vakantie doen. En dan naar Toscane. Iemand ervaring met Toscane / Italië in mei en hoe beviel het?
pi_121196301
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 17:06 schreef As1981 het volgende:
http://dlrpfan.wordpress.com/jaarkaarten/ hier staat info over de abonnementen. En volgens mij ook welk abo op welke dag niet geldig is. Dus hoe goedkoper hoe meer blockdagen.
zat al te kijken..
De goedkoopste heeft wel heel veel blockdagen zeg...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_121196332
Zie nu dat ze de allergoedkoopste van 100 niet meer hebben. Maar de anderen nog wel.
pi_121196370
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_121196380
Ja dat is ook zo vicky voor ons kwam dat ook niet uit toenm wij hebben dus de een na duurste voor de meeste en voor yaro en mij de duurste.
pi_121196431
ben naar Ambers vakantierooster aan het kijken en er vallenheelveel blockdagen in die vakanties..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 5 januari 2013 @ 17:12:47 #77
244125 laziness
pi_121196485
Ja logisch toch? Dan is het al druk genoeg in zo'n park lijkt me en willen ze dus niet dat je komt. Ze willen dat je komt op hun rustige dagen.
pi_121196516
Dat is wel balen. Die hebben wij dan niet. Alhoewel we vorig jaar in juli zijn geweest en toen viel het wel mee. Maar kijk je nu naar die van 99 euro?
pi_121196622
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 17:13 schreef As1981 het volgende:
Dat is wel balen. Die hebben wij dan niet. Alhoewel we vorig jaar in juli zijn geweest en toen viel het wel mee. Maar kijk je nu naar die van 99 euro?
nee naar Francillien {oid) en de Fantasy

Ja snap ik ook wel Lazi.... Maar de rustige dagen zoals een paar jaar geleden zijn er niet meer. Wij waren er in een rustige periode maarhet was echt heel erg druk.

Ben paar jaar geleden geweest op Koninginnedag en toen was het superrustig. Kdag viel toen op een doordeweekse dag.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_121196719
Ik vond het verschil in drukte in juli en nov bizar. In nov was het echt uitgestorven. Konden bv bij small world blijven zitten. En ook bij het ontmoeten van mickey hoefde we maar 10 min te wachten. Was ideaal.
pi_121196798
bij de meet met de prinsessen in Fantasyland was een wachtrij van bijna 2 uur!!
en dat op een doordeweekse dag in mei..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_121196922
Ja die was in november ook steeds 1,5 uur. Gelukkig houdt mijn zoon niet van prinsessen. Dat was wel bizar idd.
pi_121196970
maar mijn dochters dus wel.. die wilden heel graagmet Rapunzel of Tyana op de foto.. Helaas voor hun, ik ben niet in de rij gaan staan. Daar had ik echt geen zin in. Wie weet volgende keer..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_121197049
De davey crockett ranch heeft zijn beste tijd wel gehad geloof ik. Dat je bij het tandenpoetsen de kraan ineens in je hand hebt en zo. Dat soort dingen. Seb was ergens twee en half. En het was een familie tripje met Pinksteren. Geen aanrader. En leg een kind van twee eens uit dat hij na 1,5 uur wachten hij na 2 minuten toch echt weer uit de olifantjes moet.

Efteling vond hij vele malen leuker.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_121197050
wij gaan dit jaar maar weer eens naar Gran Canaria :D Gaan met z'n 9-en.. Eerste keer vliegen voor mijn nichtje. Ben heel benieuwd hoe dat gaat.
De iPad, andere tablet, dvdspeler en DS gaan mee...

Davy Cr. heeft mij nooit getrokken.. ben er dus ook nooit geweest. Heb 1x in Sequoia Lodge gezeten,2x in Santa Fe en 2x in Cheyenne. Ik vind Cheyenne het prettigst met 2 kinderen vanwege het stapelbed.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 5 januari 2013 @ 17:37:24 #86
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_121197611
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 17:18 schreef As1981 het volgende:
Ik vond het verschil in drukte in juli en nov bizar. In nov was het echt uitgestorven. Konden bv bij small world blijven zitten. En ook bij het ontmoeten van mickey hoefde we maar 10 min te wachten. Was ideaal.
Wij hoefden in mei helemaal niet te wachten op Donald Duck :D. Die stond daar voor foto's en pakte toen opeens mijn dochter uit het "publiek" en ging met haar dansen :P
pi_121197653
Ik snap dat je dochters het leuk vinden. Ik had ook geen twee uur staan wachten hoor.

Dat vliegen gaat vast goed.

Ik hoorde idd dat cheyenne idd leuk/goed moet zijn.

Jammer dat seb het niet leuk vond estrys. Hier was het gelukkig niet te vroeg.
pi_121197707
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 17:37 schreef MaLo het volgende:

[..]

Wij hoefden in mei helemaal niet te wachten op Donald Duck :D. Die stond daar voor foto's en pakte toen opeens mijn dochter uit het "publiek" en ging met haar dansen :P
Das gaaf!!!! In het disneyhotel ook twee keer het avondeten gedaan en dan nemen ze ook echt de tijd voor je. Super leuk maar wel duur.
pi_121198033
Wij gaan dit jaar ook weer naar Disneyland Parijs. Voor mij wordt het de vijftiende keer geloof ik, voor Anne de tweede. We zijn afgelopen september één dagje geweest en dat vond ze prachtig. Al was het toen wel echt bizar druk. Zo druk heb ik het nog nooit meegemaakt. Zelfs de Disney medewerkers gaven toe dat ze niet wisten wat ze zagen.

We zijn ook al drie keer in Disneyworld geweest (Anne één keer) en één keer in Disneyland California, dus ik geloof dat je ons wel onder de categorie Disney fans mag inschalen.

Qua Disney hotels heb ik nu gehad: Hotel New York, Seqouia Lodge, Santa Fé en DreamCastle. Ook ben ik twee keer in de Davy Crockett Ranch geweest. Daar gaan we dit jaar weer naartoe, omdat het 1) vele malen goedkoper was dan de andere hotels en 2) we met mijn schoonmoeder gaan en ik twee slaapkamers dan toch wel prettig vind ;)

De laatste keer dat we in de Davy Crockett Ranch waren (dec. 2008) was het echt vreselijk oude meuk. Slechte bedden, erg verouderd, heel weinig warm water. En dat terwijl het vreselijk koud was en we allemaal behoefte hadden aan een warm bad/douche.
Maaaar.... de Davy Crockett Ranch heeft de laatste jaren een groot gedeelte van hun blokhutten volledig vervangen. Mijn zus is deze zomer naar een vernieuwde blokhut geweest en was razend enthousiast. Dus vandaar dat we nu een premium blokhut hebben geboekt en het nog een keer gaan proberen! Ik ben benieuwd!

Qua hotels in de omgeving hebben we ook het een en ander gehad. Ik was heel enthousiast over het hotel waar we afgelopen september hebben geslapen, het Al' hotel in Lagny sur marne. Het staat op een bedrijventerrein dus de locatie is niet echt fantastisch, maar het is goedkoop, je zit binnen 10 min. in Disneyland en de kamers waren prima en het ontbijt voor ¤6 ook.Deze is het!
pi_121198135
Oh das fijne info Fannetje..
Wij willen ook nog een keer met O. erheen...

Dat hotel... moet je dan nog met je eigen auto naar Disney zelf? Of rijden daar ook bussen?

Tot 3 jaar is ze nog gratis begreep ik uit een post van Laziness?
We'll have love aplenty
We'll have joys outnumberd
We'll share perfect moments
You and Me
pi_121198169
Ja, tot 3 zijn ze gratis inderdaad!
Maar Disney heeft heel vaak acties waarbij kinderen tot 6 of soms 11 gratis zijn, dus als je goed oplet kunnen kinderen sowieso vaak gratis :)

[ Bericht 5% gewijzigd door Fannetje op 05-01-2013 17:54:14 (beetje rare zin) ]
pi_121198201
Welk hotel bedoel je? Dat in Lagny? Vanuit daar moet je wel zelf met de auto ja.
En vanuit de Davy Crockett Ranch ook ;)
pi_121198405
Ohh ja tuurlijk... Ik ben namelijk een beetje bang dat O. dit jaar haar middagslaap nog niet gaat afbouwen.. dan is met de auto wat minder handig....Ideaal zou dicht bij het park zijn zodat je even siesta gaat houden..

Dit jaar gaan we niet op vakantie... maar we denken nu aan een midweek efteling of disney in de meivakantie..

De zomer erna willen we naar Bali en Lombok :D
We'll have love aplenty
You and Me
pi_121198602
Wij zaten niet in een disney hotel maar wel vlak buiten het terrein dat samenwerkt met disney. Het kyriad. Hadden eigen busje naar disneyland en je was er in 5 minuten.
pi_121198610
Slaapt ze niet in de kinderwagen/buggy? Anne wel als het echt nodig is. En anders houdt ze het voortaan al goed vol zonder slaap :)

Leuk, Bali en Lombok! Ik wil ook wel naar Bali en nog liever naar Canada, maar dat zit er financieel gezien even niet in helaas.
Waarschijnlijk gaat het in de zomer 13 dagen all in Tenerife worden. Ook leuk ;)
  zaterdag 5 januari 2013 @ 18:04:04 #96
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121198739
:D Ik ga Le Peche ook eens in de groep gooien bij F.
Enige nadeel voor mij is dat er alleen een zwembad is en niet een lekker riviertje oid.

Weet jij of dat mss in de buurt te vinden is Miss?
pi_121199084
Heel leuk Lamb, Bali, wat een gaaf vooruitzicht! Ik vind het heel moeilijk iets te bedenken met een baby van nog geen jaar. Ws wordt het in sept naar Italië met de auto want vliegen met een baby die nog niet kan zitten lijkt me niks. Dan moet je nl naast de maxicosi ook nog de reiswieg meeslepen, want 3x per dag eten met een kind op schoot zie ik niet zitten. Of zie ik beren op de weg die er niet zijn?

Ik probeer man over te halen om begin 2014 naar Australië te gaan, maar de reactie was nogal lauw tot nu toe. Maar Bali biedt misschien meer kans!
  Moderator zaterdag 5 januari 2013 @ 18:15:10 #98
5428 crew  miss_sly
pi_121199217
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 18:04 schreef Brighteyes het volgende:
:D Ik ga Le Peche ook eens in de groep gooien bij F.
Enige nadeel voor mij is dat er alleen een zwembad is en niet een lekker riviertje oid.

Weet jij of dat mss in de buurt te vinden is Miss?
Ja, in het dal loopt de Dordogne :) Verschillende plekken waar je er in kunt en kunt zwemmen. Of een kano huren, dat lijkt me ook erg gaaf. En in de buurt schijnt ook een zandstrandje te zijn aan een rivier (volgens mij niet aan de Dordogne zelf) waar je lekker kunt zwemmen en liggen.
pi_121199359
Brrr, campings in Frankrijk.... Ik hou me er verre van. We zijn momenteel op zoek naar een lekker rustig huisje in Toscane oid. Massa is niks voor ons. En persoonlijk zit ik meer op de Nijna lijn qua vakantie geloof ik, maar goed nog een jaar thuisblijven trekt de rest van het gezin niet zo vrees ik ;).
pi_121199430
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 17:38 schreef As1981 het volgende:
Ik snap dat je dochters het leuk vinden. Ik had ook geen twee uur staan wachten hoor.

Dat vliegen gaat vast goed.

Ik hoorde idd dat cheyenne idd leuk/goed moet zijn.

Jammer dat seb het niet leuk vond estrys. Hier was het gelukkig niet te vroeg.
Hij vond het wel leuk hoor. Maar we waren met familie die weinig rekening hielden met een klein kind. Dus alle grote attracties en de dingen waar seb in kon overslaan. Dat was een beetje jammer, vooral voor ons de ouders. :( tweede dag hebben we gezegd dat we ons eigen ding gingen doen met Seb. En niet twee uur voor de space mountain wachten tot de rest klaar is. Ging al veel beter :)
  Moderator zaterdag 5 januari 2013 @ 18:23:42 #101
5428 crew  miss_sly
pi_121199474
Jeetje Luigi, volgens mij zijn er meer dingen in het leven waar je niet van houdt, dan waar je wel van houdt :D Een huisje in Toscane lijkt me ook heerlijk, hoor, maar een camping waar S lekker kan spelen met andere kindjes terwijl wij lekker een wijntje drinken voor de caravan vind ik toch ook wel heerlijk O+

Voor de mensen die naar Le Pech gaan: schrijf je een keer in voor de Franse avond op dinsdag. Het is heel gezellig, de kinderen kunnen worden vermaakt door het animatieteam waardoor je rustig kunt eten, en het eten is goed, echt goed! Ik begreep dat dezelfde kok als vorig jaar dit jaar terugkeert, en dan kun je er zeker goed eten!
pi_121199537
Hier gaan we voorlopig niet meer ver.vliegen :D vriend durft dat niet meer aan :P vorig jaar bijna de hele reis rondgelopen met Floris :') terugweg was wel wat meer slaap (uurtje of 5 ipv 3 kwartier). Afleiden met.televisie werkte vorig jaar nog niet zo bij m
Nou ja komt wel weer als ze groter zijn :D

Dit jaar dus Europa, ben benieuwd waar we uit gaan komen :D
  zaterdag 5 januari 2013 @ 18:28:00 #103
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_121199595
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 18:11 schreef Mineola het volgende:
Heel leuk Lamb, Bali, wat een gaaf vooruitzicht! Ik vind het heel moeilijk iets te bedenken met een baby van nog geen jaar. Ws wordt het in sept naar Italië met de auto want vliegen met een baby die nog niet kan zitten lijkt me niks. Dan moet je nl naast de maxicosi ook nog de reiswieg meeslepen, want 3x per dag eten met een kind op schoot zie ik niet zitten. Of zie ik beren op de weg die er niet zijn?

Ik probeer man over te halen om begin 2014 naar Australië te gaan, maar de reactie was nogal lauw tot nu toe. Maar Bali biedt misschien meer kans!
Wij zijn twee weken naar Mallorca geweest met een baby van 4 mnd. Ik denk dat het makkelijker vliegen is als een peuter van twee. We kregen een wiegje waar ze in kon liggen. Je sjouwt wel wat.mee ja maar dat vond ik geen ramp. Alleen hoogzomer naar Mallorca doe ik nooit meer. Veeeeeeel te warm voor een baby. Voor de mijne wel iig.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 18:28:27 #104
37295 Luigi
mario pls
pi_121199613
Haha neehoor ieder zijn ding maar een Franse camping in het hoogseizoen klinkt me ongeveer als hel op aarde ;).
pi_121199658
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 18:28 schreef Luigi het volgende:
Haha neehoor ieder zijn ding maar een Franse camping in het hoogseizoen klinkt me ongeveer als hel op aarde ;).
Zoiets als Kerstmis met je (schoon)familie. ;P
pi_121199696
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 18:22 schreef Estrys het volgende:

[..]

Hij vond het wel leuk hoor. Maar we waren met familie die weinig rekening hielden met een klein kind. Dus alle grote attracties en de dingen waar seb in kon overslaan. Dat was een beetje jammer, vooral voor ons de ouders. :( tweede dag hebben we gezegd dat we ons eigen ding gingen doen met Seb. En niet twee uur voor de space mountain wachten tot de rest klaar is. Ging al veel beter :)
Dat is inderdaad niet handig dan. Hier gingen mijn ouders ook mee maar hier draaide alles om Yaro. Het voordeel dan wel dat hij geen middagdutjes meer deed. Of nadeel voor mij in zwangere toestand :P

Ver vliegen zou ik ook niet zo snel aandurven. Italie was wel prima te doen.

Ik wil in september ofzo weer cruisen maar wij boeken niets voor de tweede er is omdat we eerst willen inschatten hoe het straks gaat.
pi_121199697
Ja dat idd Becky!
Wij hadden op de heenweg een extra stoel, dat scheelde al iets, alleen konden de leuningen niet omhoog dat was een beetje jammer. Oh en de man voor ons, die had zn stoel zover naar achteren dat iedere keer als Floris bewoog hij tegen de stoel aan kwam :')
Op de terugweg kregen we wel zo'n bedje, mja met 18 maanden was ie er te groot voor. Maar was wel handig voor alle.zooi :D
pi_121199737
Och, mensen verklaarden ons ook voor gek toen we afgelopen voorjaar met onze anderhalfjarige naar Amerika vlogen maar dat is echt perfect gegaan :)

En dan nogmaals de ultieme tip om te vliegen met een kind tussen pakweg 6 en 20 maanden: British Airways! We kregen voor Anne een speciaal stoeltje wat we op het tafeltje voor ons konden zetten, geschikt voor kindjes tot 13 kg. Ze heeft bijna de hele terugweg geslapen!
  zaterdag 5 januari 2013 @ 18:32:44 #109
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_121199762
quote:
Ik kan het hel op aarde vinden maar Noortje vindt het prachtig. Andere kindjes, zwembad, speeltuin. Zolang we ook nog een beetje ons ding kunne doen is het prima.
pi_121199853
Wij hadden het eerste jaar op de terugvlucht 6 stoelen met zn 4en, vorig jaar 5 stoelen. Tess heeft terug de hele.vlucht geslapen.

Weet niet wat onze vluchttijden.dit jaar zijn.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 5 januari 2013 @ 18:36:53 #111
37295 Luigi
mario pls
pi_121199945
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 18:32 schreef becky27 het volgende:

[..]

Ik kan het hel op aarde vinden maar Noortje vindt het prachtig. Andere kindjes, zwembad, speeltuin. Zolang we ook nog een beetje ons ding kunne doen is het prima.
Oh ik geloof niet zo in je eigen plezier opzij zetten daarvoor. Een mix daarin is prima mogelijk :).
  zaterdag 5 januari 2013 @ 18:37:39 #112
37295 Luigi
mario pls
pi_121199980
Amerika staat hier ook nog wel op de wishlist maar dat zit er dit jaar even niet in helaas.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 18:45:41 #113
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_121200320
quote:
Wij zijn dit jaar voor het eerst naar een Italiaanse mega-camping geweest in het hoogseizoen. Dat was eens en nooit weer :D. De eerste week zaten we in een rustig park in Oostenrijk (Landal Bad Kleinkirchheim), daarna op camping Altomincio aan het Gardameer.

Mijn dochter vond ook Oostenrijk leuker. Wel andere kindjes om mee te spelen, kleinschalige animatie (met 5 kinderen pizzabakken, minidisco met plm 15 kinderen), omdat het park zo kleinschalig was vonden de kinderen elkaar heel snel en vonden ze elkaar ook snel terug :P. In Italië lag je vijf!! rijen dik bij het (overigens prachtige) zwembad en maakte mijn dochter juist geen vriendjes, omdat het zo groot en druk was. Bij de minidisco waren zeker meer dan 100 kinderen :') , snel rechtsomkeert gemaakt dus naar de stacaravan :P.

We hebben een supervakantie gehad, ook in Italië, maar we kiezen niet nog een keer voor zo'n camping in het hoogseizoen. Ik sta overal voor open, wijs niets bij voorbaat af, maar dit was dus niet ons ding :).

Ik twijfel dus wel over wat we zouden moeten kiezen als we in de meivakantie naar Toscane zouden gaan. Misschien dat het dan op zo'n megacamping juist gezellig druk is en op een kleinschalige camping juist uitgestorven rustig. Dat laatste is óók weer niet de bedoeling.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 18:57:16 #114
259886 pessie
There's a new chef in tow
pi_121200848
quote:

Wij zijn met Nathan naar Ro m e gereden toen hij 11 maanden was. Lange reis maar ik vond het meevallen en op de camping waren we al 2x eerder gewee s t dus wisten we hoehet was.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 19:08:08 #115
37295 Luigi
mario pls
pi_121201317
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 18:45 schreef MaLo het volgende:

[..]

Wij zijn dit jaar voor het eerst naar een Italiaanse mega-camping geweest in het hoogseizoen. Dat was eens en nooit weer :D.
Wij zijn ook een keer in het laagseizoen op een megacamping in Toscane geweest, dat was goed te doen, maar als ik me er een voorstelling van maakte hoe dat er in het hoogseizoen aan toe moest gaan, brrrr. Denk dat je er veilig op kunt gokken in mei hoor :). Uiteraard is er wat minder te doen maar wij waren toen nog met z'n 2-en dus dan boeit het niet zo. En ik wil verder niet zo afhankelijk zijn van anminatieteams of weet ik veel wat dus daar zoeken we het toch al niet op uit.

Kent iemand nog meer sites a la elizawashere.nl ?
  zaterdag 5 januari 2013 @ 19:15:29 #116
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_121201648
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 19:08 schreef Luigi het volgende:

[..]

Wij zijn ook een keer in het laagseizoen op een megacamping in Toscane geweest, dat was goed te doen, maar als ik me er een voorstelling van maakte hoe dat er in het hoogseizoen aan toe moest gaan, brrrr. Denk dat je er veilig op kunt gokken in mei hoor :). Uiteraard is er wat minder te doen maar wij waren toen nog met z'n 2-en dus dan boeit het niet zo. En ik wil verder niet zo afhankelijk zijn van anminatieteams of weet ik veel wat dus daar zoeken we het toch al niet op uit.

Kent iemand nog meer sites a la elizawashere.nl ?
Wij hoeven ook geen animatie, maar het is voor F wel leuk als er wat andere kinderen zijn om mee te spelen. Ik ben bang dat als we in mei een kleine camping kiezen er juist te weinig mensen zijn. Nou ja, we denken er nog even over na :).

Moet toch nog eerst horen van het werk of mijn vakantie-aanvraag wordt goedgekeurd. Daar zijn ze bij ons altijd zo laat mee, heel irritant }:| .
pi_121202334
Wij zijn een keer op zo'n massa camping geweest in italië. In mei goed te doen maar no way dat ik dat in de zomervakantie daar naartoe zou gaan..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Moderator zaterdag 5 januari 2013 @ 19:33:32 #118
5428 crew  miss_sly
pi_121202460
Ik vind een animatieteam ook niet belangrijk, maar het is wel fijn voor S als er andere kinderen zijn. Zeker als kind alleen ben je daar toch op aangewezen om leuk te kunnen spelen. Daarvoor hoeft het niet druk te zijn, gelukkig, een paar kindjes is al voldoende.

Als wij straks ook in de schoolvakanties moeten gaan, zullen we toch ook vaker voor een camping kiezen, gewoon omdat het voor S dan gemakkelijker is om speelkameraadjes te vinden. Wij hebben verder geen bijzondere eisen, hoor. Een beetje lezen, wijntje drinken, een stadje bezoeken, en niet teveel lastig gevallen worden door andere campinggasten. Als je je daar niet al te enthousiast in gooit, heb je daar ook weinig last van, is mijn ervaring. Maar voor een mega-camping zullen wij denk ik niet snel kiezen.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 19:36:13 #119
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121202564
Wij ook niet. :N Ook op de kleinere campings is het druk, daar ontkom je niet aan in het hoogseizoen, maar ik zit niet te wachten op animatieteams die de hele dag door de camping over tetteren ed. Of dat de frietbestellingen camping-wijd afgeroepen worden. :X
  zaterdag 5 januari 2013 @ 20:08:22 #120
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_121204022
Wij zaten op een megacamping en ik vond het ook niets. 1 keer gedaan en we weten nu wat het is.
Ben dus nu op zoek naar een kleiner alternatief in de Elzas of bougogne. Maar dat is best nog lastig.
pi_121204519
Oh ik vind een mega camping wel leuk :D
Wil graag terug naar Domaine de la Yole, we zijn daar 3 keer geweest, 1 keer in het hoofdseizoen. Erg gezellig!
Maar ja, ik houd ook wel van die gezelligheid en mensen om me heen.
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_121204616
Wij willen niet elk jaar op vakantie gaan waarschijnlijk en dan om de 2 of 3 jaar een grotere reis maken.... of af en toe eens een familiecamping
Afgelopen jaar zijn wel naar een Yelloh Camping geweest... beviel best ok met onze bijna 2 jarige toen..

Ik ben zelf wel van het reizen... Zeilreis rondom Griekenland.. Peru O+ .. Ben 3x op rondreis door Amerika geweest (ouders zijn amerikaverslaafd www.ontdek-amerika.nl kweet niet of ik hem spammen mag, ze omschrijven ook regelmatig wat geschikte parken/routes zijn met kinderen)

Bali/Lombok staat nu als eerste op onze wensenlijst..
Maar Amerika, India gaan we ook zeker nog eens doen... en ook naar Zuid Amerika wil ik terug
We'll have love aplenty
You and Me
  zaterdag 5 januari 2013 @ 20:22:17 #123
259886 pessie
pi_121204617
Wij zaten in september op een mega camping. Zou ook echt never nooit daarheen gaanin het hoogseizoen, maar septemver wwas perfect. Super prachtig zwembad, was wel een animatieteam maar daar maken wij geen gebruik van, gratis midgetgolf omdat er toch niemand gebruik van wwil maken. Zou in september zo weer gaan.

Ik denk dat de combi kleine camping en animatie team best moeilijk kan zijn. Familiecampings zijn idd kleiner maar geen animatie.
pi_121204667
Overigens wilde we afgelopen jaar naar Bali ;) maar dat durfde we niet aan met hoe onze dame is.. Ondertussen wel :D Maar gevalletje portomonee
We'll have love aplenty
You and Me
pi_121204915
Wij zijn in eind augustus naar een grote camping geweest in Italie, met animatie. Ik vind dat eigenlijk prima. Zwembad was wel druk, maar hadden ons eigen badje meegenomen en deze voor de caravan neergezet. De animatie (of eigenlijk alleen de mini disco) vond onze peuter echt helemaal super. Verder weinig last gehad van de drukte. Ik denk altijd als je het niet opzoekt, is het prima te doen. Wij gingen in de ochtend vaak op pad, plaatsjes bezoeken in de omgeving. Op de terug weg viel onze peuter in slaap, die legde we over op een ligbed buiten in de schaduw. Konden wij om en om zwemmen in het zwembad en lezen. En als de peuter wakker was nog even spelen, dorp in, lekker eten en afsluiten met de minidisco. Maar dan vind ik een week ook wel weer lang zat.

Cruisen vind ik het meest ideaal. Maar een hoop mensen vinden dat ook te massaal. Wij zoeken de massale dingen nooit op en dan is het echt prima te doen. Gaan ook nooit mee met een excursie, we zoeken het lekker zelf allemaal uit. Vele malen goedkoper en je ziet veel meer.
Hier ook wel echte vakantieliefhebbers. Samen hebben we grote reizen gemaakt, waarbij Zuidelijk Afrika en Antarctica toch echt wel de hoogtepunten waren. Die verre vakanties komen vanzelf wel weer.
pi_121205013
We waren met de trein naar Parijs gegaan toen R 10 maanden was maar het was vreselijk -O- ze kont niet slapen maar was echt zo vreselijk moe, ze kon ook niet lekker bewegen want geen ruimte voor...we hebben besloten om tot dat ze ten minste 3 is niet met haar te vliegen/trein te nemen..we rijden nu met de auto naar Parijs elke 2-3 maanden dat is prima te doen..veel verder hebben we niet zo veel zin in..vakanties zullen dus meestal in NL/BE/DE zijn tot dat ze ouder is
**human milk for human babies**
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
  Moderator zaterdag 5 januari 2013 @ 20:40:03 #127
5428 crew  miss_sly
pi_121205394
Bitterend, als we naar Le pech gaan, rijden we n twee keer. We overnachten in Rambouillet, net onder Parijs. Dan is het echt goed te doen, omdat je beide dagen voldoende tijd hebt om regelmatig te stoppen en even te spelen, picknicken, wandelen. Gaat heel goed.
pi_121205663
Bitterend, moeten jullie elke 2-3 maanden naar Parijs of gewoon voor de leuk? :)

Tja wij zijn gezegend met kinderen die in de auto zo vertrokken zijn ;) Alhoewel ze natuurlijk overdag niet de hele dag zullen slapen :D Dan zal het filmpjes kijken worden. Nu eigenlijk voor het eerst op de heenweg een tussenstop in parijs.
Naar Toscane en Zuid-Frankrijk reden we in 1dag er naartoe. Wel 's avonds vertrokken zodat de kinderen dus gewoon konden slapen.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 20:47:43 #129
259886 pessie
pi_121205738
Wanneer wij grote afstanden reizen gaan we vaak of heel vroeg weg (4 uur) of komen we laat aan zodat Nathan een paar uur slaapt in de auto, verder wil hij wel elke 2 a 2.5 uur een rondje rennen en neem ik veel rozijntjes, komkommers, druifjes ed mee. Dan nog boekjes lezen en zo kunnen we 1200 km op een dag halen.
pi_121205769
Meimeltje mijn ouders wonnen in Parijs :Y
R slaapt heel goed in de auto 2-3 uurtjes en de rest is idd filmpjes op de ipad kijken! de trein was 1 keertje toen we dachten dat het sneller zou zijn (4 uurtjes ipv 6) maar dat viel tegen!
Be who you are and say what you feel, because those who mind don't matter and those who matter don't mind.
pi_121205841
Ow je ouders in Parijs, ja dan snap ik dat je er vaker naartoe gaat :D
pi_121205887
1200km in een dag? wisselen jullie het rijden? ik ben de enige die rijdt en na 500km heb ik echt een houten kont en is mijn rechter voet in slaap gevallen :D
pi_121205941
Tess slaapt ook.prima in de auto. Amber alleen als ze heel moe is.
Langere stukken rijden wij het liefst in 2 of 3 keer. Italie heen in 3x gedaan, terug in.2.

Pra delle Torri is een.erg leuke maar masale camping.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 5 januari 2013 @ 20:55:02 #134
259886 pessie
pi_121206058
Wij rijden allebei ja.
Ook mijn ouders wonen in Frankrijk maar helaas deze zomer voor het laatst geweest, weet niet wanneer we weer gaan, met een babietje reist het anders dan met een peuter. Denk wel dat we straks met 2 kids echt geen 1200km meer kunnen halen in 1 dag hoor.Dan maken we een tussenstop inmaastricht ofzo (mijn broer woont daar) scheelt weer 350 km! :D
pi_121206178
Pff ja zeg dat wel pessie! toen R nog klein was was het rijden een heel andere verhaal! nu is het lekker ipad, iets eten, makkelijker afleiden maar 6 maanden terug was het veel huilen!
pi_121206269
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 20:51 schreef bitterend het volgende:
1200km in een dag? wisselen jullie het rijden? ik ben de enige die rijdt en na 500km heb ik echt een houten kont en is mijn rechter voet in slaap gevallen :D
Ja als je alleen rijdt lijkt me het ook niet te doen hoor. Wij wisselen elkaar af. Twee jaar geleden 1400 km en vorig jaar 1200 km in 1 dag. Dit jaar wilden we ook iets dichterbij, dus nu geloof ik 1000 km, maar heenweg dus eerst paar dagen Parijs. Ik vind het echter heerlijk om te rijden, de eerste paar honderd km zijn meestal ook voor mij, gaat de tijd ook sneller voor m'n gevoel ;)
pi_121206399
Tot aan Lille vind ik het geen probleem maar het stukje tussen Lille en Parijs is zoooooo saai!! :D
Als je kan afwisselen dan is het idd beter! :Y Ik rijd en man houdt de kleine bezig :9
  zaterdag 5 januari 2013 @ 21:05:27 #138
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_121206526
Dat is inderdaad een rotstuk. En al die wegwerkzaamheden rond Lille :N
En toen waren we nog maar op de helft.

Dit jaar gaan we nergens heen. Denk eigenlijk pas als alle kindjes kunnen lopen en zich verstaanbaar kunnen maken.....
  zaterdag 5 januari 2013 @ 21:06:33 #139
259886 pessie
pi_121206590
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 21:02 schreef bitterend het volgende:
Tot aan Lille vind ik het geen probleem maar het stukje tussen Lille en Parijs is zoooooo saai!! :D
Als je kan afwisselen dan is het idd beter! :Y Ik rijd en man houdt de kleine bezig :9
Haha ik ben blij als we lille voorbij zijn, wordt het eindelijk rustig en kan het gas erop :D
En dan afslag Amiens en dan is er na 8 uur echt geen kip meer onderweg! Meestal komen we dan tegen 11 a 11.30 bij mn ouders aan. Het nadeel is alleen dat nathan echt niet durft te gaan slapen en je ds met een peuter in een bed van 1m40 ligt :') . Volgende keer misschien toch overdag reizen...
  zaterdag 5 januari 2013 @ 21:12:43 #140
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_121206886
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 19:30 schreef Vicky het volgende:
Wij zijn een keer op zo'n massa camping geweest in italië. In mei goed te doen maar no way dat ik dat in de zomervakantie daar naartoe zou gaan..
Ah, dat heb ik net geboekt :')

http://www.camping-bella-italia.nl/
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_121207059
Ik zoek een bed & breakfast maar dat is nog niet makkelijk nu met 3 kinderen.
Heb wel een B&B hotel gevonden, familiekamer voor 75 euro. Dat valt nog mee, maar mijn vriend wil liever een echte chambres d'Hôtes. Tja, dan komen we denk ik wel op de 100 a 125 euro uit.
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  zaterdag 5 januari 2013 @ 21:20:18 #142
244125 laziness
pi_121207235
Wij zijn zonder ipad naar zuid- frankrijk gereden toen O. zeven maanden was. Gezorgd dat ik er ook naast kon zitten en dat ging best goed. Wel met overnachting.

Dit jaar wil ik richting Rome of nog zuidelijker maar dan in drie weken zodat we rustig af kunnen zakken.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 21:23:05 #144
259886 pessie
pi_121207328
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 21:20 schreef laziness het volgende:
Wij zijn zonder ipad naar zuid- frankrijk gereden toen O. zeven maanden was. Gezorgd dat ik er ook naast kon zitten en dat ging best goed. Wel met overnachting.

Dit jaar wil ik richting Rome of nog zuidelijker maar dan in drie weken zodat we rustig af kunnen zakken.
Rome _O_ doen! Echt super! Kamperen? Www.parcodellago.com
  zaterdag 5 januari 2013 @ 21:24:15 #145
244125 laziness
pi_121207369
We willen iets huren denk ik. Kan dat daar Pessie?
  zaterdag 5 januari 2013 @ 21:27:28 #146
259886 pessie
pi_121207485
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 21:24 schreef laziness het volgende:
We willen iets huren denk ik. Kan dat daar Pessie?
Ze hebben een soort van mobil homes volgens mij. Niet heel veel, maar het is een kleine familiecamping.
pi_121207617
Vivi, de omgeving is prachtig en de de camping zelf is prima, hoor. Maar dit is het strand dat erbij hoort. :'(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Edit: was wel in 2007 btw.
pi_121207643
:D
pi_121207910
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 21:12 schreef Vivi het volgende:

[..]

Zijn wij in september geweest met z'n tweeën. Drie dagen voor de camping zou sluiten. We kregen heeeeeel veel ijs, want het moest op. Dat was het positieve gedeelte. :P Zo uitgestorven was het best ok te doen, als tussenstop, maar ik moet er niet aan denken daar twee weken in de hitte te zitten. :P
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_121207951
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 21:31 schreef -Spring het volgende:
Vivi, de omgeving is prachtig en de de camping zelf is prima, hoor. Maar dit is het strand dat erbij hoort. :'(

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Edit: was wel in 2007 btw.
Wel verbeterd tov 2005! :D
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_121210531
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 21:12 schreef Vivi het volgende:

[..]

neej joh.. je hebt een andere geboekt :D

ik bedoel deze:
http://www.pradelletorri.it/index.aspx
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 5 januari 2013 @ 22:43:13 #152
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_121210601
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 22:41 schreef Vicky het volgende:

[..]

neej joh.. je hebt een andere geboekt :D

ik bedoel deze:
http://www.pradelletorri.it/index.aspx
O+ was leuk!
Hij weet alleen van lekker slapen, en ver daarbuiten lopen schapen.
De zon schijnt op zijn donk're haren, zo blijf ik heel lang naar hem staren.
Wie ben jij in dit leven om je droom op te geven?
Ylana
pi_121210627
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 22:43 schreef Saffier het volgende:

[..]

O+ was leuk!
maar niet voor het hoogseizoen..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 5 januari 2013 @ 22:44:23 #154
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_121210654
In mei was het toen leuk!
Ylana
pi_121210717
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 22:44 schreef Saffier het volgende:
In mei was het toen leuk!
ja zeker!!
alleen het strand was wat minder...
iets te veel rotzooi en takken...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 5 januari 2013 @ 22:46:32 #156
68900 Saffier
Tobias en Ylana
pi_121210752
Nee, die vrat Tess op! hahahah!
Ylana
pi_121211041
Lekkere billen!!
pi_121211652
quote:

Jouw kindje kan toch in september wel zitten? En anders ter plekke een kinderstoel regelen of bij het eten in de buggy? Wij waren afgelopen zomer in Italië toen baby 6 maanden was, die zat gewoon lekker in de bugaboo en kreeg daarin ook zijn fruithapjes en daar zat hij ook als we uit eten gingen bijvoorbeeld. Ik ben net met M, 11 maanden nu, alleen naar Zwitserland gevlogen. Ging heel goed, viel me erg mee. Maar heel veel spullen voor hem waren daar wel aanwezig, dus ik hoefde 'alleen maar' een kind, buggy, handbagage en koffer mee te slepen ;)
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 23:13:54 #159
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_121212148
Ik ga toch niet naar het strand om te zwemmen, hou alleen van strand in de winter. De comments op Zoover zijn overwegend goed, ook voor het hoogseizoen.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 23:15:02 #160
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_121212200
Is idd een andere Vicks, maar wel een megacamping in het hoogseizoen :P. Oh god. En dit wordt ook nog mijn eerste keer in een tent :').
  Moderator zaterdag 5 januari 2013 @ 23:43:02 #161
5428 crew  miss_sly
pi_121213747
Vivi, ga je werkelijk voor een tent? Dapper!
Toen we gingen reserveren zei B hier al meteen: ik wil toch nog wel liever eigen sanitair, dus geen tent. Hoefde ik het niet te zeggen :P
pi_121220887
Tent is zo leuk! Onze kinderen vinden het geweldig! En ik ook :)
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  zondag 6 januari 2013 @ 09:10:11 #163
259886 pessie
pi_121220924
Maar, maar, een tent is geweldig! O+ . Wel met koelkast uiteraard, ook ik hou van niet zweterige kaas :P
pi_121220981
Ze krijgen mij niet meer in een tent. Heb verschillende pogingen gedaan maar het is echt niet mijn ding. Hoe leuk mijn man en kind het ook vinden. En mijn man is van mening dat het voor iedereen leuk moet zijn. Dus kiezen we voor een appartement, wel met tuin dit keer. Dus wel lekker veel buiten maar toch ook het comfort.
  zondag 6 januari 2013 @ 09:24:45 #165
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121220986
Doe mij maar onze klap-caravan! *O*

En Sasha mag aankomende zomer in een klein tentje ernaast. :o
de opening rechtstreeks onze voortent in, maar toch wel in zijn uppie. O+
  zondag 6 januari 2013 @ 09:27:52 #166
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_121220998
oh ik had graag weer met de tent gegaan (iemand kopen? :9 enorme Basecamp tent voor niet zo veel) maar man heeft te veel rugproblemen om op een luchtbed te slapen :'(
pi_121221301
Hoeveel slaapcabines becky? Wij zoeken een grotere tent met 3 slaapcabines.
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  zondag 6 januari 2013 @ 10:22:29 #168
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_121221389
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 18:32 schreef becky27 het volgende:

[..]

Zo opofferend ben ik niet. Het credo: 'als de kinderen het naar hun zin hebben, heb ik het ook' gaat voor mij echt niet op. Ik droom nog van een wandelvakantie met de kinderen. Misschien dit jaar.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_121221687
Ik vind een stacaravan ideaal. Vooral als ze tussen de tenten en niet helemaal achteraf staan. Eigen keuken, douche toilet, airconditioning. En toch buiten tussen de mensen op een camping.

Ik vind zelf massale campings helemaal niet zo erg. Mits alles erop afgestemd is tenminste. Van de zomer hadden we een stacaravan op een megacamping in Kroatië. We gingen in het laagseizoen en het strandje was precies vol genoeg. In het hoogseizoen was het daar veel te druk geweest.
pi_121221752
Hier zaten we. :)

http://zaton.hr/en/camping

Huge, hoor. De camping is zo groot dat het écht een dorp is. Letterlijk. Het dorp Zaton is dus alleen camping. De navigatie kent ook de camping'paden'. :D
  zondag 6 januari 2013 @ 10:58:39 #171
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_121221833
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 10:12 schreef CrazyMoon het volgende:
Hoeveel slaapcabines becky? Wij zoeken een grotere tent met 3 slaapcabines.
Maar twee.... het is een tunneltent
http://www.basecamp.nl/in(...)item=22548&Itemid=30
  zondag 6 januari 2013 @ 11:00:29 #172
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_121221856
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 10:22 schreef livelink het volgende:

[..]

Zo opofferend ben ik niet. Het credo: 'als de kinderen het naar hun zin hebben, heb ik het ook' gaat voor mij echt niet op. Ik droom nog van een wandelvakantie met de kinderen. Misschien dit jaar.
daarom zoek ik ook iets er tussen in. Niet te groot, dus geen 500 plaatsen, maar wel met een zwembad. Plus in een wijnstreek. Dat is een vereiste :9
pi_121221950
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 10:58 schreef becky27 het volgende:

[..]

Maar twee.... het is een tunneltent
http://www.basecamp.nl/in(...)item=22548&Itemid=30
Jammer, hoopte dat het de VI was ;)
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_121222068
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 11:00 schreef becky27 het volgende:

[..]

daarom zoek ik ook iets er tussen in. Niet te groot, dus geen 500 plaatsen, maar wel met een zwembad. Plus in een wijnstreek. Dat is een vereiste :9
Haha, Zaton heeft meer dan 2000 plaatsen. :D
  zondag 6 januari 2013 @ 11:17:47 #175
37295 Luigi
mario pls
pi_121222196
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2013 11:10 schreef -Spring het volgende:

[..]

Haha, Zaton heeft meer dan 2000 plaatsen. :D
Jeumig :o !
pi_121222429
quote:

[..]

Ik ook niet. Als ik het hel op aarde vind dan ben ik niet de persoon waar je twee weken mee in een tent wil zitten :D Dat gaat een paar dagen goed.
  Moderator zondag 6 januari 2013 @ 11:32:46 #177
5428 crew  miss_sly
pi_121222463
quote:

[..]

Zo opofferend ben ik ook niet, hoor, maar we zoeken wel een fijne tussenweg. Een manier waarop S toch voldoende kan spelen met andere kindjes (daar is de vakantie natuurlijk ook voor) en tegelijkertijd een manier voor ons om lekker te relaxen, eten, drinken en lezen, zeg maar ;) camping met stacaravan met eigen sanitair op een niet te grote camping is dus een prima compromis.
pi_121223196
Wij gaan trouwens in maart skiën in Aime la Plagne, Frankrijk. Iemand al eens geweest toevallig?

[ Bericht 3% gewijzigd door -Spring op 06-01-2013 12:19:34 ]
  zondag 6 januari 2013 @ 12:20:46 #179
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_121223541
La plagne is wel leuk hoor. Wel vrij 'vlak'. Je kan ook een skipas voor les arcs nemen dan kun je met de gondel het dal over (of een uitbreiding van 1 dag).
pi_121224722
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 23:04 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Jouw kindje kan toch in september wel zitten? En anders ter plekke een kinderstoel regelen of bij het eten in de buggy? Wij waren afgelopen zomer in Italië toen baby 6 maanden was, die zat gewoon lekker in de bugaboo en kreeg daarin ook zijn fruithapjes en daar zat hij ook als we uit eten gingen bijvoorbeeld. Ik ben net met M, 11 maanden nu, alleen naar Zwitserland gevlogen. Ging heel goed, viel me erg mee. Maar heel veel spullen voor hem waren daar wel aanwezig, dus ik hoefde 'alleen maar' een kind, buggy, handbagage en koffer mee te slepen ;)
Ik hoop dat hij in september, met 11 maanden, wel kan zitten ja :) Maar dan gaan we met de auto weg dus kan alles mee.
Mijn 'vliegprobleem' zag alleen op de periode 0-6 maanden, of iig de tijd dat hij nog niet kan zitten omdat je dan de reiswieg moet meenemen (toch?). En dat vind ik dan teveel gesleep in een vliegtuig. Pas in sept heb ik 'zomervakantie' dus voor die tijd zullen we hooguit een weekje of een paar dagen ergens heen gaan, als dat al gebeurt.

Vliegen zelf met kind zie ik geen probleem in. Het zal ongetwijfeld dat de ene leeftijd makkelijker is dan de andere maar dat weerhoudt mij niet van een (verre) vliegvakantie. Juist onder de drie jaar zie ik een verre vakantie als een goede optie omdat je dan nog geen ticket hoeft te betalen en kind nog makkelijk mee kan in een drager. Man stond overigens positief tegenover Bali *O* Maar eerst dus weer eens binnen Europa dit jaar.

En misschien nog een paar dagen weg voor die tijd. Iemand toevallig nog een leuk idee voor een b&b oid? Centerparcs etc is niet echt ons ding. :+
  zondag 6 januari 2013 @ 12:55:35 #181
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_121224771
Wij gaan naar Winterberg. Ik ben een keer op wintersport geweest en het is niet my cup of tea, maar we willen het nog wel eens proberen, Dean op een skischooltje lijkt me zo leuk. Iemand nog tips?
  zondag 6 januari 2013 @ 13:01:13 #182
244125 laziness
pi_121225005
Willingen is leuker dan Winterberg vonden wij. Genoeg ferienwohnungen in de omgeving.
pi_121225114
quote:
1s.gif [b]Op zondag 6 januari 2013 12:54 schreef Mineola

Juist onder de drie jaar zie ik een verre vakantie als een goede optie omdat je dan nog geen ticket hoeft te betalen

Helaas gaat die vlieger maar op tot 2 jaar. Daarna moet je gewoon betalen voor je kind.
  Moderator zondag 6 januari 2013 @ 13:17:26 #184
5428 crew  miss_sly
pi_121225563
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2013 13:04 schreef Fannetje het volgende:

[..]

Helaas gaat die vlieger maar op tot 2 jaar. Daarna moet je gewoon betalen voor je kind.
bovendien vond ik een baby op schoot die het grootste deel van de reis sliep toch even wat anders dan een peuter die wil bewegen, van de ene schoot naar de andere, ook in slaap valt en een stuk zwaarder is, ook wil eten, etc. lastiger dan die baby. En nu met eigen stoel, hoewel duurder, is het echt wel een stuk gemakkelijker!
pi_121225867
Ja,ik zou ook niet zo snel met een tweeënhalfjarige op schoot gaan vliegen. En met onze anderhalfjarige was ik héél blij met British Airways, waar ze een tussenoplossing hebben voor dreumesjes :)

pi_121225889
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2013 13:04 schreef Fannetje het volgende:

[..]

Oh twee jaar dus, ik twijfelde al maar was te lui het op te zoeken.
  zondag 6 januari 2013 @ 16:57:54 #187
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_121230396
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 13:01 schreef laziness het volgende:
Willingen is leuker dan Winterberg vonden wij. Genoeg ferienwohnungen in de omgeving.
We hebben al geboekt.
  zondag 6 januari 2013 @ 16:59:19 #188
244125 laziness
pi_121230441
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 16:57 schreef Vivi het volgende:

[..]

We hebben al geboekt.
Ah je zocht alleen tips over een skischool. Die weet ik nog niet want O. is nog te jong.
  zondag 6 januari 2013 @ 17:07:17 #189
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_121230795
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 16:59 schreef laziness het volgende:

[..]

Ah je zocht alleen tips over een skischool. Die weet ik nog niet want O. is nog te jong.
Nee hoor, ook over wat er nog meer leuk is etc :)
  zondag 6 januari 2013 @ 17:11:33 #190
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_121230995
Vivi, ga je naar willingen om daar ook daadwerkelijk te skien? Is dat wel sneeuwzeker?
  zondag 6 januari 2013 @ 17:12:23 #191
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_121231018
Ik ga heul niet naar Willingen :D
  zondag 6 januari 2013 @ 17:18:14 #192
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_121231259
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 17:12 schreef Vivi het volgende:
Ik ga heul niet naar Willingen :D
Oh heb ik weer eens niet goed gelezen... Snorrie...

ga je naar winterberg?
  zondag 6 januari 2013 @ 17:19:44 #193
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_121231329
Macht nichts :P
pi_121241188
Wij blijken toch nog keus te hebben tussen le clou en le pech. Kreeg vandaag een mailtje van le clou :) Denk dat we nu toch maar bij le pech blijven.

Zaton leek me ook leuk Spring, maar wel prijzig in het hoogseizoen...
pi_121241977
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 21:20 schreef laziness het volgende:

Mocht Bali niet door gaan om financiele reden of omdat we toch de lange vlucht niet zien zitten over anderhalf jaar dan gaan we een rondreis maken door Italië waarschijnlijk :D
We'll have love aplenty
You and Me
pi_121243406
Ik had zojuist van het één op het andere moment geen zin meer om volgend jaar opnieuw naar Kroatie te gaan (terwijl ik dat juist erg graag wilde).

Ik wil weer naar Italië. Toscane. Aan een meer. O+

N is nu aan het zoeken. :D
  zondag 6 januari 2013 @ 21:06:48 #197
244125 laziness
pi_121243578
Wat zijn jullie allemaal toch vlot. Wij boeken gemiddeld één week van tevoren :D
En met schoolvakanties snap ik dat je snel moet zijn maar ik lees het ook van mensen met peuters.
pi_121243814
Wij moesten wel snel'boeken. Gaan met zn 9-en
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 6 januari 2013 @ 21:10:33 #199
37295 Luigi
mario pls
pi_121243875
Hm ja zo lang van tevoren is ook alles behalve mijn stijl. Heb er een hekel aan me zo lang vantevoren vast te leggen op iets en dan ook gelijk niks anders meer te kunnen. Wat me nu leuk lijkt kan ik in maart, of mei, weer heel anders over denken. Maarja. Niks aan te doen icm schoolvakanties nee ;).
  Moderator zondag 6 januari 2013 @ 21:10:55 #200
5428 crew  miss_sly
pi_121243903
Wij moeten ook onze vakantiedagen aanvragen en graag een beetje op tijd. B's werkweken zijn altijd erg ver vooruit volgepland. We wilden nu in mei, en de twee weken die we nu geboekt hebben, waren de enige twee die nog vrij waren in zijn agenda. Als we dan toch al weten wanneer, boek ik net zo lief ook de vakantie zelf maar meteen :)
  zondag 6 januari 2013 @ 21:19:03 #201
37295 Luigi
mario pls
pi_121244504
Ik ben echt veel meer van het twee weken vantevoren rondkijken en beslissen. Ik vind dit maar suf burgerlijk gelul, je vakantie in januari uitzoeken :D.

Wij hadden ooit al een Lonely Planet Egypte gekocht, wisten het helemaal zeker, niks meer aan doen. Twee weken later zaten we in Thailand :D.
pi_121244628
Same here. N moet op zn werk al zn vakantie vastleggen. En voor accommodaties die wij willen. moet je ook wel. N is nu aan het boeken bij een camping die voor drie weken naseizoen nog maar één plek heeft.

Ik boek liever nu iets dat precies is wat ik wij, dan dat ik op het laatste moment genoegen moet nemen met iets dat het nét niet helemaal is. :)
pi_121244715
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 21:19 schreef Luigi het volgende:
Ik ben echt veel meer van het twee weken vantevoren rondkijken en beslissen. Ik vind dit maar suf burgerlijk gelul, je vakantie in januari uitzoeken :D.

Wij hadden ooit al een Lonely Planet Egypte gekocht, wisten het helemaal zeker, niks meer aan doen. Twee weken later zaten we in Thailand :D.
Lekker juist, nu al een beetje neuzen. O+
pi_121245285
Wij boeken ook al een paar jaar ergens rond januari/februari onze zomervakantie.
Vanaf midden/eind december ben ik al bezig met zoeken (krijg rond die tijd ook altijd de gidsen van oa vacansoleil, heerlijk om doorheen te bladeren vind ik) :D
Dan begin ik op fora ook al wat rond te lezen en maak ik een lijstje met campings.
Tuurlijk heb ik soms weleens dat ik leukere campings zie, maar ik heb nog nooit spijt gehad van onze keuzes. En die leukere campings bewaar ik weer voor het jaar erna :P
Toen we nog in het voor- of naseizoen gingen was het vaak rond maart/april/mei dat we gingen boeken.
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
pi_121245343
*verloren is*

Ik wil komende zomer (augustus) op vakantie. We zijn afgelopen zomer naar Denemarken geweest (vakantiepark Danland Bogense, dikke aanrader!) . Maar wil nu wel eens naar het zuiden gaan met de kinderen. Liefst iets met een lekker zwembad voor een (dan) 3,5 jarige en een 1,5 jarige. En geen tent (ivm nachtelijk gespook).

Iemand ideeën?
pi_121245595
quote:
ziet er goed uit!

Wij gaan
hierheen
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_121246093
Zie onze camping, Octo. Of waar we twee jaar geleden zaten: Bibione. Camping Villaggio Turistico Internationale of zo. Superfijn zwembad daar. Ook een fijn minibadje.

Lekker, Vick! Jullie gaan altijd naar GC, toch?

Wij rijden gratis, ook in het buitenland. De benzine iig. Dus een autovakantie is dan wel erg voordelig.
pi_121246262
Is het derde jaar nu... vinden het zo fijn daar..
Ouders betalen een deel anders waren we niet gegaan dit jaar..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_121246466
Mijn ouders zijn in november op Tenerife geweest en ze vonden het er erg geschikt voor gezinnen met jonge kinderen. Ik zit er ook aan te denken om die kant op te gaan. De optie van Vicky vind ik er eigenlijk ook wel heel goed uitzien.

Maar is het op de Canaren wel goed uit te houden in augustus?
  Moderator zondag 6 januari 2013 @ 21:44:32 #211
5428 crew  miss_sly
pi_121246473
Wij rijden ook gratis in het buitenland, vandaar ook voorkeur voor een autovakantie.

Octo, hoe ver zuidelijk wil je?
  zondag 6 januari 2013 @ 21:45:34 #212
244125 laziness
pi_121246547
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2013 21:41 schreef Vicky het volgende:
Is het derde jaar nu... vinden het zo fijn daar..
Ouders betalen een deel anders waren we niet gegaan dit jaar..
Het ziet er geweldig uit maar zelfs in het naseizoen behoorlijk aan de prijs :X
pi_121246640
Octo, in juli washet 32/33 graden maar door het windje dat er altij waait is het er prima uit te houden.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_121246787
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 21:45 schreef laziness het volgende:

[..]

Het ziet er geweldig uit maar zelfs in het naseizoen behoorlijk aan de prijs :X
vorig jaar zijn we op onszelf egaan. Losse tickets, los hotel. Dat sceelde toen 1300 op 1 week.
Vlogen wel vanaf Brussel
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_121247004
Ok, dat warmterisico loop je natuurlijk in die tijd. Ik ga eens even Zooveren :P

Miss_sly, ik wil liever niet 2 dagen in de auto zitten. Vliegen vind ik ook prima (beter zelfs). Alleen ga ik niet meer met kleine kinderen zover dat het tijdsverschil het dagritme volledig in de war schopt. Been there, done that...
pi_121247159
In GC is het een uurtje vroegr.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Moderator zondag 6 januari 2013 @ 22:11:01 #217
5428 crew  miss_sly
pi_121248323
Claudia_x had een heel mooi huisje in Normandië, dat vond k echt zo leuk op de foto's.
En zuid-Frankrijk is natuurlijk ook in een dag te doen, maar dan zit je wel lang in de auto.
  zondag 6 januari 2013 @ 22:17:15 #218
259886 pessie
pi_121248763
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 22:11 schreef miss_sly het volgende:
Claudia_x had een heel mooi huisje in Normandië, dat vond k echt zo leuk op de foto's.
En zuid-Frankrijk is natuurlijk ook in een dag te doen, maar dan zit je wel lang in de auto.
Volgens mij was dat de zuidkust van bretagne. Als alles niet zo was gelopen als is gelopen afgelopen jaar waren we daar ook heen gegaan, maar dan kamperen.
pi_121249200
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 21:44 schreef miss_sly het volgende:
Wij rijden ook gratis in het buitenland, vandaar ook voorkeur voor een autovakantie.

Octo, hoe ver zuidelijk wil je?
Gratis? hoe dan?
pi_121249261
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 21:44 schreef octopussy het volgende:
Mijn ouders zijn in november op Tenerife geweest en ze vonden het er erg geschikt voor gezinnen met jonge kinderen. Ik zit er ook aan te denken om die kant op te gaan. De optie van Vicky vind ik er eigenlijk ook wel heel goed uitzien.

Maar is het op de Canaren wel goed uit te houden in augustus?
https://www.kck.eu/?page=(...)02&lastpage=&lastid=
hier zitten een paar leuke campings tussen!
pi_121249279
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 22:23 schreef bitterend het volgende:

[..]

Gratis? hoe dan?
ws leasebak met privekms
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_121249370
:? ik heb er geen verstand van :@
  Moderator zondag 6 januari 2013 @ 22:26:29 #223
5428 crew  miss_sly
pi_121249397
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 22:23 schreef bitterend het volgende:

[..]

Gratis? hoe dan?
Leaseauto inderdaad met tankpas voor Europa.
  zondag 6 januari 2013 @ 22:30:31 #224
100412 mefke79
komt goed!
pi_121249648
Octo, mocht je richting de Canarische Eilanden willen gaan, dan heb ik nog wel een aantal aanraders voor je. Sowieso hebben wij de laatste keren niet een pakketreis geboekt, maar een losse vlucht en hotel. Dat bespaart enorm, zeker als je zoals wij ook wel vanuit Weeze (duitsland) wilt vertrekken.
Wij zijn ook bezig met dingen plannen. Het wordt 1 weekje met zus en haar gezin, in het naseizoen en ergens waar de zon schijnt en waar we met 1 reisdag kunnen komen. In het voorseizoen gaan we dan waarschijnlijk weer samen een weekje richting de Canarische eilanden.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_121249659
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 21:06 schreef laziness het volgende:
Wat zijn jullie allemaal toch vlot. Wij boeken gemiddeld één week van tevoren :D
En met schoolvakanties snap ik dat je snel moet zijn maar ik lees het ook van mensen met peuters.
Zelf aan t onderwijs gebonden helaas
We'll have love aplenty
You and Me
pi_121249762
quote:
1s.gif Op zondag 6 januari 2013 22:26 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Leaseauto inderdaad met tankpas voor Europa.
ik moet googelen lol
:@
pi_121249837
Hier geen buitenlandse tankpas, maar tank vol kunnen we nog wel 900 km verder komen. Wat extra diesel mee in een tank ;) Tankbonnen uit het buitenland kunnen wel gedeclareerd worden :)
pi_121249964
Betaald de werkgever het? of moet je een gedeelte zelf betalen?
Wel goed geregeld zo'n pas!!
  Moderator zondag 6 januari 2013 @ 22:36:08 #229
5428 crew  miss_sly
pi_121250025
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 22:33 schreef Meimeltje het volgende:
Hier geen buitenlandse tankpas, maar tank vol kunnen we nog wel 900 km verder komen. Wat extra diesel mee in een tank ;) Tankbonnen uit het buitenland kunnen wel gedeclareerd worden :)
B moet ook met zijn auto wel naar klanten n het buitenland, dus het is niet heel vreemd dat hij een Europese tankpas heeft :)
  Moderator zondag 6 januari 2013 @ 22:36:30 #230
5428 crew  miss_sly
pi_121250061
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 22:35 schreef bitterend het volgende:
Betaald de werkgever het? of moet je een gedeelte zelf betalen?
Wel goed geregeld zo'n pas!!
Wordt volledig betaald.
  zondag 6 januari 2013 @ 22:40:12 #231
100412 mefke79
komt goed!
pi_121250287
Geen leaseauto hier, dus we betalen alles zelf. Uiteindelijk valt dat meestal nog wel mee, tanken in luxemburg of net in Luik en dan hoeven we maar 1 keer langs de franse snelweg te tanken.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_121252453
Oke, vraagje, welke streek van Frankrijk vinden jullie leuk en waarom (van onderstaande keuzes)?
Ik ben echt totale Frankrijknoob (en eigenlijk geen liefhebber, maar ja met kinderen heb je wel lekker weer op goede afstand :D).
Languedoc Roussilon
Dorgdogne
Vendée

Enige waar ik wel eens geweest is is de Vendée en het enige dat ik me kan herinneren is dat het iedere keer ging regenen als we naar het strand gingen :')
Maar goed er is vast wel meer dan alleen dat :D
Ik zie een beetje door de bomen het bos niet meer en zie van alles leuks, dus input van anderen is welkom.
  maandag 7 januari 2013 @ 00:21:48 #233
244125 laziness
pi_121255079
Wij zijn afgelopen twee jaar in languedoc geweest maar toch twee totaal verschillende plekken dus ook daar moet je eigenlijk nog specifieker in zijn.
Bij Perpignan is veel strand en zit je vlak bij de Spaanse grens maar het is een end.
Dit jaar bij de Ardeche was dichterbij maar ook nog steeds languedoc. Maar dat was meer binnenland met rivieren om in te zwemmen.

De dordogne ben ik vroeger wel geweest en dat is ook meer binnenland met rivier. Het is heel anders dan die kustplaatsjes aan zee maar het heeft allemaal z'n charme.
pi_121259721
Ik moet ook m'n vakantiedagen een half jaar van tevoren al doorgeven. Dus ik moet daarvoor al nadenken over de bestemming passend bij dat seizoen, of het meest geschikte seizoen bij die bestemming. Helemaal niet erg :D
Boeken doe ik veel korter van tevoren, maar dat waren de laatste jaren altijd alleen vliegtickets.Maar als we op termijn in het hoogseizoen een camping of appartement willen dan zullen we toch wat eerder iets moeten regelen dan we nu doen.
  maandag 7 januari 2013 @ 09:53:52 #235
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_121261259
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 21:19 schreef Luigi het volgende:

Waarom nou weer op zo'n toon? Wij zijn echt verre van suf en burgerlijk, mensen meteen in een hokje duwen, dát vind ik suf en burgerlijk. Ik vind het persoonlijk gewoon leuk om lang voopret te hebben, en nee, ik ben niet zo schizo dat ik over een half jaar ineens een schurfthekel aan Italie heb en naar IJsland wil ofzo. Maar goed, wees jij lekker hip last minute :z
  Moderator maandag 7 januari 2013 @ 09:57:03 #236
45833 crew  Fogel
pi_121261325
Hoofdprobleem voor ons is dat last minute er nagenoeg nooit wat geschikts is te vinden. 3 kinderen is onhandig qua reizen :P
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
TRV 2023: Bangkok, Los Angeles, Nederland/Belgie, Denemarken, Noord-Noorwegen, Londen, Thailand, Nederland, Gdansk, Nederland, Japan
  maandag 7 januari 2013 @ 10:18:51 #237
37295 Luigi
mario pls
pi_121261748
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 09:53 schreef Vivi het volgende:

[..]

Waarom nou weer op zo'n toon? Wij zijn echt verre van suf en burgerlijk, mensen meteen in een hokje duwen, dát vind ik suf en burgerlijk. Ik vind het persoonlijk gewoon leuk om lang voopret te hebben, en nee, ik ben niet zo schizo dat ik over een half jaar ineens een schurfthekel aan Italie heb en naar IJsland wil ofzo. Maar goed, wees jij lekker hip last minute :z
Het keyword was wel 'ik vind' in mijn vorige post.
Kennelijk voel je je nogal aangesproken, da's jouw probleem, niet het mijne. Doe ff normaal mens.
  maandag 7 januari 2013 @ 10:30:50 #238
37295 Luigi
mario pls
pi_121262054
Overigens zijn wij ook heel burgerlijk bezig (see Vivi, zelfspot, get it?) met het uitzoeken van een huisje in Toscane nu voor in juli/augustus. Maar amai die hoogseizoen prijzen zeg... Dat valt me wel vies tegen moet ik zeggen. Gevoelsmatig heb ik daar nog wel problemen mee, dat soort bedragen voor een huisje waar ik amper in zou willen leven (of erger, een tent :') ) terwijl ik thuis zo'n mooi huis heb. Raar idee eigenlijk, vakantie :P.

Maar goed we zoeken vrolijk verder...
  maandag 7 januari 2013 @ 10:33:27 #239
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121262113
quote:
10s.gif Op maandag 7 januari 2013 10:30 schreef Luigi het volgende:
Overigens zijn wij ook heel burgerlijk bezig (see Vivi, zelfspot, get it?) met het uitzoeken van een huisje in Toscane nu voor in juli/augustus. Maar amai die hoogseizoen prijzen zeg... Dat valt me wel vies tegen moet ik zeggen. Gevoelsmatig heb ik daar nog wel problemen mee, dat soort bedragen voor een huisje waar ik amper in zou willen leven (of erger, een tent :') ) terwijl ik thuis zo'n mooi huis heb. Raar idee eigenlijk, vakantie :P.

Maar goed we zoeken vrolijk verder...
Daarom trws voor ons ook kamperen. En dat vind ik eig. al te duur in het hoogseizoen, maar ik weiger godsvermogens uit te geven voor huisjes etc.

Overigens hebben wij ook een leaseauto die we in het buitenland vol kunnen tanken, dus dat is een hele prettige manier van op vakantie gaan. ;)

En het liefst ga ik op de bonnefooi en zien we wel waar we eindigen, maar dat leverde 2 jaar terug flink vermoeide kinderen, en ouders op, dus nu toch maar iig voor de eerste week iets boeken zodat we zeker weten ergens op een leuke plek terecht kunnen. In het hoogseizoen kan je bijna niet anders.
  maandag 7 januari 2013 @ 10:37:20 #240
37295 Luigi
mario pls
pi_121262223
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 10:33 schreef Brighteyes het volgende:

En het liefst ga ik op de bonnefooi en zien we wel waar we eindigen, maar dat leverde 2 jaar terug flink vermoeide kinderen, en ouders op, dus nu toch maar iig voor de eerste week iets boeken zodat we zeker weten ergens op een leuke plek terecht kunnen. In het hoogseizoen kan je bijna niet anders.
Ach, ik ben er van overtuigd dat er 'altijd wel iets' is mits je je flexibel opstelt. Ook de standaard vakantieparkjes hebben in juli of augustus last-minutes, er zijn last minute vliegreizen, etc. We hebben eigenlijk nog nooit misgegrepen of stomme vakanties gehad wat dat betreft. Maar goed de rest van het gezin is daar wat minder van geloof ik :P.
pi_121262672
Ik werkte in mn studententijd in een hotel. En hoe vaak het daar wel niet gebeurde dat Duitsers rond middernacht met twee huilende kinderen kwamen sméken of je nog een kamer over had. Desnoods het washok. Die waren dan al de hele avond op zoek naar een slaapplaats en eindigden uiteindelijk in de auto met zn vieren.

Ik heb me toen al voorgenomen nooit met kinderen op de bonne fooi op vakantie te gaan.
  maandag 7 januari 2013 @ 11:03:47 #242
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121262878
quote:
7s.gif Op maandag 7 januari 2013 10:37 schreef Luigi het volgende:

[..]

Ach, ik ben er van overtuigd dat er 'altijd wel iets' is mits je je flexibel opstelt. Ook de standaard vakantieparkjes hebben in juli of augustus last-minutes, er zijn last minute vliegreizen, etc. We hebben eigenlijk nog nooit misgegrepen of stomme vakanties gehad wat dat betreft. Maar goed de rest van het gezin is daar wat minder van geloof ik :P.
Ja, maar als je al een uur of 7 in de auto zit wil je niet van camping naar camping op zoek naar een plekje. Of nou ja, ik nog wel, maar die twee kleine jongetjes achterin niet. ;)
  maandag 7 januari 2013 @ 11:04:55 #243
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121262901
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 10:54 schreef -Spring het volgende:
Ik werkte in mn studententijd in een hotel. En hoe vaak het daar wel niet gebeurde dat Duitsers rond middernacht met twee huilende kinderen kwamen sméken of je nog een kamer over had. Desnoods het washok. Die waren dan al de hele avond op zoek naar een slaapplaats en eindigden uiteindelijk in de auto met zn vieren.

Ik heb me toen al voorgenomen nooit met kinderen op de bonne fooi op vakantie te gaan.
Dit hebben wij dus ook eens gehad, dachten we nog wel even een Formule 1 te scoren rond middernacht. :') Lekker goedkoop enzo.
We eindigden totaal versleten in een Holiday Inn voor 150 euro per nacht. :D

Dat hebben we vorig jaar dus ook anders gedaan. Dan maar toch wel een planning maken met 'we willen tot daar die dag, en niet verder' en daar dan een F1 boeken en dan de volgende dag verder.
  maandag 7 januari 2013 @ 11:08:00 #244
244125 laziness
pi_121262977
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 11:04 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Dit hebben wij dus ook eens gehad, dachten we nog wel even een Formule 1 te scoren rond middernacht. :') Lekker goedkoop enzo.
We eindigden totaal versleten in een Holiday Inn voor 150 euro per nacht. :D

Dat hebben we vorig jaar dus ook anders gedaan. Dan maar toch wel een planning maken met 'we willen tot daar die dag, en niet verder' en daar dan een F1 boeken en dan de volgende dag verder.
Wij gingen het eerste weekend van september vorig jaar en we gingen tot Beaune. Dat is niet zo heel ver dus we kwamen niet totaal versleten aan maar er zitten heel veel van die hotels daar bij elkaar en werkelijk alle betaalbare zaten vol en we eindigden ook in een duurdere daardoor. En het was niet eens hoogseizoen.

Net als dat op de bonnefooi naar de veerboot in Calais rijden 100 euro duurder was dan als ik hem een paar uur eerder online geboekt zou hebben.

Dit soort dingen hebben we dus wel van geleerd.
  maandag 7 januari 2013 @ 11:12:40 #245
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121263129
Oei, dat van die boot is wel heel zuur ook! :o

Wij waren die nacht dus maar blijven rijden in de hoop dat de volgende dan mss plek had etc. etc.

Vorig jaar hebben we dus gezegd 'we gaan tot Dijon Nord' en dat werkte prima.
We gingen wat later weg omdat we nog langs de ha moesten met Oscar en we waren alsnog rond 18 uur in Dijon, even wat eten en toen hup naar het hotel en de volgende dag fris weer op weg!

Oeh, ik kan niet wachten tot we weer mogen! *O*
Alleen nog even besluiten waarheen dan precies! :')
  maandag 7 januari 2013 @ 11:17:45 #246
244125 laziness
pi_121263264
Oef dat blijven rijden en telkens weer hopen lijkt me ook wel naar -O-
Die ene overnachting vastleggen is dan inderdaad zo'n ramp niet.

Wel weer Frankrijk dit jaar?
  maandag 7 januari 2013 @ 11:20:28 #247
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121263333
Ja, hoewel ik ineens, toen ik jouw post over overtocht las, dacht 'hmmm, mss toch eens naar de UK?'
Maar ik weet niet... wil er wel heel graag heen, heb er ooit 5 maanden stage gelopen, maar het trekt me op de een of andere manier niet als zomervakantie-land...
Ik zou dan nl het liefst voor Yorkshire gaan, om wat plekjes van toen terug te zoeken, maar lekker luieren aan een riviertje in de brandende zon is er dan niet bij he... ;)
  maandag 7 januari 2013 @ 11:23:18 #248
37295 Luigi
mario pls
pi_121263402
Scandinavie is ook prachtig BE. En in Zweden hebben wij echt práchtig zomerweer gehad (Varmland heet niet voor niks zo ;) ) en het is enorm kindvriendelijk. Ik ga echt 100x liever naar een Scandinavisch land dan naar al die middellandse zee drek.
  Moderator maandag 7 januari 2013 @ 11:26:40 #249
45833 crew  Fogel
pi_121263489
quote:
14s.gif Op maandag 7 januari 2013 11:23 schreef Luigi het volgende:
Scandinavie is ook prachtig BE. En in Zweden hebben wij echt práchtig zomerweer gehad (Varmland heet niet voor niks zo ;) ) en het is enorm kindvriendelijk. Ik ga echt 100x liever naar een Scandinavisch land dan naar al die middellandse zee drek.
Ligt er heel erg aan waar je bent en je moet 'geluk' hebben voor goed weer, in tegenstelling tot de typische zonvakantielanden.

We overwogen een goedkope vakantie in Zweden, maar komen waarschijn toch weer in Turkije terecht.
  maandag 7 januari 2013 @ 11:31:03 #250
37295 Luigi
mario pls
pi_121263608
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2013 11:26 schreef Fogel het volgende:

[..]

Ligt er heel erg aan waar je bent en je moet 'geluk' hebben voor goed weer, in tegenstelling tot de typische zonvakantielanden.
Nou wij hebben zelfs regen in Turkije dus ik geloof niet meer zo in die zongaranties :P. Wij zijn 2x in Scandinavie op vakantie geweest en hebben 2x prachtig weer gehad. In Zweden waren temps van 25 graden zelfs geen uitzondering op sommige plaatsen (wat ik al zei, Varmland heet niet voor niks zo... Vasteras heeft een gemiddelde (!) temperatuur van 23 graden in juli).
  maandag 7 januari 2013 @ 11:42:32 #251
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121263977
Hmmm, daar zou ik nou ook nooit aan gedacht hebben.

Eigenlijk willen we ook heel graag weer naar Kroatie, maar dat vind ik zo ver.
Gelul natuurlijk, het is 'maar' 300km verder dan waar we afgelopen jaar in Frankrijk waren.
  maandag 7 januari 2013 @ 11:47:17 #252
37295 Luigi
mario pls
pi_121264084
Kijk als je ambitie is om 15 dagen op een strand te bivakkeren (met alle respect dus, voordat er weer mensen beginnen te steigeren) zou ik ook niet direct zoiets aanraden. Maar als je af en toe van je strandstoel op wilt staan, er op uit gaat of zelfs een rondreis wilt doen, kun je daar echt een prachtige vakantie hebben. En beekjes en rivieren hebben ze er helemaal genoeg, misschien nog wel mooier als in dat suffe Frankrijk ;). En de rust... heerlijk!
  maandag 7 januari 2013 @ 11:58:43 #253
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121264369
Ik ben niet per definitie van 15 dagen bakken op een strand, maar ervaringen uit het recente verleden maken wel duidelijk dat zowel de kinderen als wij het prima vinden als het vermaak vnml bestaat uit lekker naar de rivier, daar een dagje klooien en weer terug naar de caravan voor het eten.
Heel af en toe afgewisseld door een dagje 'iets doen', maar ook niet meer dan 1 keer in de week.
(Vorig jaar dus in 2 weken tijd een dagje met een stoomtreintje naar een stadje verderop en een bezoekje aan een grot)

Vroegah deed ik wel van alles, maar de afgelopen jaren was dit wel echt heel erg lekker. :Y En dat is waar vakantie toch om draait. :Y
pi_121264551
Ik zou wel wat dapperder willen zijn wat betreft vakanties. Wij gaan natuurlijk zo vaak mogelijk naar Aruba (naar mijn ouders, en ook vaak op kosten van mijn ouders ;-)), maar de zomers dat dat er niet inzit zou ik best graag naar Fr rijden of naar boven, ook goed. In elk geval op avontuur. Maar ik weet niet goed of ik dat aandurf in mijn eentje.
pi_121264573
Deze zomer zijn we een week naar Zeeland geweest (ja, in die hete week). Dat was heerlijk, maar ik zou ook best wel wat verder willen.

Bijvoorbeeld, de reis naar Zweden, is dat een beetje te doen?
  maandag 7 januari 2013 @ 12:09:18 #256
244125 laziness
pi_121264714
Ik wil als O. naar school gaat en we in de juiste periode op vakantie moeten wel graag een keer naar de Middeleeuwse feestweek in Visby op het eiland Gotland. Begin augustus is dat altijd.
Misschien nog een ideetje voor mensen hier? Duurt 8 dagen en ik ken mensen die er jaar naar jaar op verzoek van hun jongens heen gaan.
  Moderator maandag 7 januari 2013 @ 12:11:42 #257
45833 crew  Fogel
pi_121264764
quote:
7s.gif Op maandag 7 januari 2013 11:31 schreef Luigi het volgende:

[..]

Nou wij hebben zelfs regen in Turkije dus ik geloof niet meer zo in die zongaranties :P. Wij zijn 2x in Scandinavie op vakantie geweest en hebben 2x prachtig weer gehad. In Zweden waren temps van 25 graden zelfs geen uitzondering op sommige plaatsen (wat ik al zei, Varmland heet niet voor niks zo... Vasteras heeft een gemiddelde (!) temperatuur van 23 graden in juli).
2x daar geweest en zon en 1x Turkije en regen. Heerlijk wetenschappelijk en representief ;)

Ik vind Zweden bijzonder saai als vakantieland, Stockholm daargelaten want dat is een toffe stad.
pi_121264814
Wij zijn nogal verknocht geraakt aan Corsica. Moet je wel iets oudere kinderen hebben daar het een lange reis met bootovertocht is
pi_121265403
Daar willen wij ook erg graag nog een keer naartoe.

Nu ook gekeken, maar is niet zo handig met vrienden die low budget en met het vliegtuig een weekje over willen komen.
pi_121265700
quote:
14s.gif Op maandag 7 januari 2013 11:23 schreef Luigi het volgende:
Inderdaad, Scandinavie is prachtig! Ook wij hadden goed weer, niet te warm maar gewoon lekker. Kraakheldere meren om in te zwemmen, dammetjes te bouwen, bevers en elanden kijken etc. En fantastische en prachtig gelegen campings met eveneens kraakhelder :+ sanitair. Wij zeiden toen al tegen elkaar dat Zweden echt het kampeerparadijs voor kinderen is. Als wij gebonden zijn aan de schoolvakanties over een paar jaar gaan we zéker daar nog eens (of vaker) heen.

Dat 3000x liever dan zo'n massale camping in zuid-Frankrijk!

[ Bericht 0% gewijzigd door Mineola op 07-01-2013 12:55:34 ]
pi_121265877
Groofsken, ik vond de reis heel goed te doen. Wij reden in twee dagen. Heen hebben de we de boot genomen naar Denemarken (leuk voor kinderen en voor jezelf even ontspannen ook) en daar overnacht, terug hebben we de Oresund-brug genomen en zijn we meen ik in één dag teruggereden. Maar wij reden wel alletwee.
  maandag 7 januari 2013 @ 12:56:21 #262
37295 Luigi
mario pls
pi_121265933
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 12:54 schreef Mineola het volgende:
Groofsken, ik vond de reis heel goed te doen. Wij reden in twee dagen. Heen hebben de we de boot genomen naar Denemarken (leuk voor kinderen en voor jezelf even ontspannen ook) en daar overnacht, terug hebben we de Oresund-brug genomen en zijn we meen ik in één dag teruggereden. Maar wij reden wel alletwee.
Malmo kun je zonder al te veel stress in 1 dag wel halen, is geeneens zo'n heel gekke stad om 1 of 2 dagen te bivakkeren en vandaar uit trek je zo verder. Wij hebben toen de hele zuidpunt van Zweden gedaan (rondom) en dat was echt super.
  Moderator maandag 7 januari 2013 @ 12:57:20 #263
45833 crew  Fogel
pi_121265965
Afhankelijk van je eindbestemming kan je overwegen om Kiel-Gotenburg te nemen. Dan slaap je gewoon aan boord en kan je de volgende dag uitgerust verder rijden :)

* Fogel houdt van vervoer per boot
  maandag 7 januari 2013 @ 12:57:33 #264
37295 Luigi
mario pls
pi_121265976
Of idd een stoppie in Kopenhagen want als er 1 geweldige stad is O+. (Tivoli voor de kids!)
  maandag 7 januari 2013 @ 13:02:25 #265
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121266126
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2013 12:48 schreef Mineola het volgende:

[..]

Inderdaad, Scandinavie is prachtig! Ook wij hadden goed weer, niet te warm maar gewoon lekker. Kraakheldere meren om in te zwemmen, dammetjes te bouwen, bevers en elanden kijken etc. En fantastische en prachtig gelegen campings met eveneens kraakhelder :+ sanitair. Wij zeiden toen al tegen elkaar dat Zweden echt het kampeerparadijs voor kinderen is. Als wij gebonden zijn aan de schoolvakanties over een paar jaar gaan we zéker daar nog eens (of vaker) heen.

Dat 3000x liever dan zo'n massale camping in zuid-Frankrijk!
Waarom denken jullie allemaal dat Frankrijk alleen massale campings heeft? -O- :?
Er zijn ook superleuke, gezellige, fijne, maar vooral ook rustige campinkjes hoor! :Y
  Moderator maandag 7 januari 2013 @ 13:02:41 #266
45833 crew  Fogel
pi_121266133
Als je tussen Malmø en Kopenhagen moet kiezen is het simpel: Kopenhagen :)
En als je er een paar dagen blijft is een Copenhagen Card erg aan te raden. Geeft gratis toegang tot veel plekken en korting op anderen. OV is dan ook inbegrepen.
Mijn kinderen vonden vooral de dierentuin erg tof, evenals Ny Carlsbeg Glyptotek.
  maandag 7 januari 2013 @ 13:05:39 #267
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121266217
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 12:04 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik zou wel wat dapperder willen zijn wat betreft vakanties. Wij gaan natuurlijk zo vaak mogelijk naar Aruba (naar mijn ouders, en ook vaak op kosten van mijn ouders ;-)), maar de zomers dat dat er niet inzit zou ik best graag naar Fr rijden of naar boven, ook goed. In elk geval op avontuur. Maar ik weet niet goed of ik dat aandurf in mijn eentje.
Ik ga al mijn hele leven lang naar Frankrijk op vakantie (jaja, saai, maar oh zo lekker, ik zie de rest van de wereld wel tijdens mijn werk ;) ) en daar zou ik niet eens over na hoeven denken, dat zou ik zo doen.
Maar dat is dus vooral omdat ik er zo vaak geweest ben dat het niet uit maakt waar je precies bent, je weet dan toch wel welke winkels je waarvoor moet hebben zeg maar.
Ik kan me je drempel wel voorstellen als je die ervaring niet hebt.
Zo lijkt Zweden me idd prachtig, maar houdt het feit dat ik er nog nooit op vakantie geweest ben me toch wat tegen. Niet weten wat te verwachten en waar ik precies moet zijn etc.

(En dat komt dan uit de mond van iemand die inmiddels echt wel in flink wat landen geweest is, maar dat is allemaal keurig in hotels met de company credit card in mijn zak. Wat een held he! :D :o )
pi_121266431
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 13:02 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Waarom denken jullie allemaal dat Frankrijk alleen massale campings heeft? -O- :?
Er zijn ook superleuke, gezellige, fijne, maar vooral ook rustige campinkjes hoor! :Y
Dat zeg ik toch ook niet? Ik heb jarenlang gekampeerd in Frankrijk en bijna nooit op grote campings. Het was alleen om het verschil aan te geven.
  maandag 7 januari 2013 @ 13:12:41 #269
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_121266445
Wij zijn ook fan van Scandinavië (tot nu toe 1 x Noorwegen en twee keer Denemarken / Zweden), maar je moet het inderdaad wel treffen met het weer. Wij regelen meestal niks vantevoren, dan kun je op het laatst nog beslissen. Ligt er een mooi stabiel hogedrukgebied boven Scandinavië, dan is het goed te doen. En anders is het toch richting Zuiden.

Maar ook dat is geen straf; Frankrijk is zo enorm groot en er zijn zó veel campings... Ja, in de populaire streken is het in het hoogseizoen snel vol. Maar als je even een paar keer links rechts links afslaat, vind je altijd wel een campinkje dat niet in de gids staat maar wel superleuk is. Dat doen we dan niet voor de eerste camping, die zoeken we van te voren wel uit en reserveren we. Als je eenmaal een beetje ingeslingerd bent in het vakantiegevoel, gaan we er gewoon op uit.

Het grote voordeel van Z-Europa is toch echt wel het klimaat; een suffe camping wordt al een stuk leuker als je lekker buiten kunt leven. Voor die kleintjes van ons (1 en 3) heb je verder niet zo veel geks nodig, een schommel, een emmer, een kraan, meer niet. :P We stonden van de zomer op een kleine Aire Naturelle vlak bij Vendays-Montalivet. Stelde niks voor, maar er was een meertje in de buurt, een paar kleine dorpjes, het strand.. Fietsen mee, en gewoon relaxen. :)

Wel net bij de Vrijbuiter een nieuwe tent gekocht, dus we trappelen van zin. En we hebben voor de eerste camping alvast deze geboekt: beetje yuppig, maar volgens vrienden een aanrader. :)

http://www.moulindesjarasses.com/nl/
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  maandag 7 januari 2013 @ 14:23:36 #270
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_121268891
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 13:12 schreef Svyatagor het volgende:
En we hebben voor de eerste camping alvast deze geboekt: beetje yuppig, maar volgens vrienden een aanrader. :)

http://www.moulindesjarasses.com/nl/
Dat ziet er goed uit! Weet je toevallig of er een beetje leuke plaatsjes in de omgeving zijn? Dus niet al te slaperige dorpjes, maar waar een winkeltje/restaurantje te vinden is?
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_121269779
Weet je, ik heb mijn hele leven gereisd, juist heel veel landen gezien, ook binnen Europa alle kanten op. Maar nog nooit met alleen mezelf als volwassene, alleen verantwoordelijk en achter het stuur... Dat laatste vooral vind ik spannend, niet zozeer het op reis zijn zelf. De reis ernaartoe, met mezelf als enige chauffeur. Dàt! ;-)

Dus het is niet het gebrek aan buitenland of Frankrijkervaring.

Maar misschien moet ik het ook niet alleen willen. Er zijn natuurlijk ook andere opties.
  maandag 7 januari 2013 @ 15:25:54 #272
37150 livelink
pi_121271098
Vrienden van mij zweren bij groepsvakanties voor gezinnen, Groofsken. Die heb je natuurlijk in allerlei vormen van heel vrij tot heel strak geregisseerd. Ik kan me zo voorstellen dat het fijn is, dat als de kinderen in bed liggen, je zelf nog wat aanspraak hebt.
pi_121271431
Ja, dat zou ik best kunnen overwegen :Y . Maar ook dat gaat niet zozeer over de reis ernaartoe.
  maandag 7 januari 2013 @ 15:36:27 #274
110223 MOON76
A.F.C.A. CB$
pi_121271459
Mag ik vragen wat jullie allemaal hebben met de camping??
Lees niks anders dan mensen die naar een camping gaan...
Ik zou gek worden denk ik...
[b]1 spermacel heeft 37,5MB aan DNA data[/b]
[b]Dat betekent dat tijdens een gemiddelde zaadlozing een dataoverdracht van 1,33 PB (1,048,676GB) in 3 seconde plaatsvind..[/b]
[b]En ik maar denken dat glasvezel snel was[/b]
pi_121271749
Ieder z'n smaak toch?
Ik zou gek worden om een week of meer in een hotel of appartement te moeten zitten.
Ik vind de gezelligheid van de mensen om mij heen fijn, kinderen lekker buiten met de vriendjes en vriendinnetjes spelen die ze hebben ontmoet, 's avonds een stukje wandelen over de camping of naar de speeltuin, kinderen naar de kinderclub en de minidisco, man en ik op een stoel voor de tent met een boek of tijdschrift, genieten van het zonnetje.
Gewoon het lekker buiten leven.
En ja, zelfs het afwassen vind ik leuk om te doen, kletsen met de mensen naast je die ook aan het afwassen zijn :P
En het tijd voor elkaar hebben, gezellig knus samen in de tent. Heerlijk!

Vorig jaar een week in een vakantiehuisje gezeten. Was ook erg leuk, maar ik miste het kampeergevoel! Gelukkig toen nog een paar dagen naar Beekse Bergen geweest met onze tent.
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  maandag 7 januari 2013 @ 15:56:20 #276
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121272131
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 15:36 schreef MOON76 het volgende:
Ik zou gek worden denk ik...
Heb je kinderen? Dat is nl de link hier. ;)
En kamperen is met kinderen, hoewel er heel veel mensen zijn die het tegendeel zullen beweren, voor mij ideaal.
Je kan gaan eten, drinken, slapen, spelen, zwemmen wanneer je wil, bent niet geboden aan ontbijttijden van hotels etc. etc.

Oh, maar wacht eens... ook zonder kinderen vind ik kamperen echt een prima manier van vakantie vieren. :Y
  Moderator maandag 7 januari 2013 @ 16:09:30 #277
45833 crew  Fogel
pi_121272541
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 15:56 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Heb je kinderen? Dat is nl de link hier. ;)
En kamperen is met kinderen, hoewel er heel veel mensen zijn die het tegendeel zullen beweren, voor mij ideaal.
Je kan gaan eten, drinken, slapen, spelen, zwemmen wanneer je wil, bent niet geboden aan ontbijttijden van hotels etc. etc.

Oh, maar wacht eens... ook zonder kinderen vind ik kamperen echt een prima manier van vakantie vieren. :Y
Dat kan in een all inclusive resort ook en dat scheelt zelf koken en afwassen ;)
  Moderator maandag 7 januari 2013 @ 16:13:09 #278
5428 crew  miss_sly
pi_121272666
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2013 16:09 schreef Fogel het volgende:

[..]

Dat kan in een all inclusive resort ook en dat scheelt zelf koken en afwassen ;)
Toch denk ik dat vooral kinderen op een camping veel meer hun gang kunnen gaan. Vorig jaar hebben we zowel een ressort als een camping gehad, en op die laatste heeft onze dochter echt veel meer genoten. Contact maken gaat gemakkelijker, er is meer vrijheid mogelijk, het is wat informeler.
pi_121272723
Scandinavie staat ook nog op mijn verlanglijstje, misschien ooit.
Zweden, Noorwegen, maar dan moeten de kinderen wat groter zijn wat ons betreft.
  maandag 7 januari 2013 @ 16:18:27 #280
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121272843
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2013 16:09 schreef Fogel het volgende:

[..]

Denk je echt dat je daar dezelfde vrijheden hebt? Midden in de nacht nog wat te eten maken if necessary etc. etc.? En ik vind het koken en afwassen echt helemaal geen probleem. Ik moet zeggen dat ik heel soms neig naar bijv. een stacaravan zodat je eigen sanitair hebt, maar daarbij is de buitenruimte die je krijgt vaak zo beperkt, alleen een klein verranda'tje.
  Moderator maandag 7 januari 2013 @ 16:18:41 #281
45833 crew  Fogel
pi_121272854
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2013 16:13 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Toch denk ik dat vooral kinderen op een camping veel meer hun gang kunnen gaan. Vorig jaar hebben we zowel een ressort als een camping gehad, en op die laatste heeft onze dochter echt veel meer genoten. Contact maken gaat gemakkelijker, er is meer vrijheid mogelijk, het is wat informeler.
We waren op een relatief klein resort vorig jaar, gericht op (Scandinavische) families. Groot genoeg om niet saai te zijn, klein genoeg om overzicht te houden. Was perfect voor ons.

Een rasechte campingvakantie hebben we nog nooit geprobeerd, maar wel een huis op een vakantiepark twee jaar geleden. Maar dat verveelde ons allemaal vrij snel en toen zijn we een paar dagen tussendoor ergens anders heen gegaan :+
  Moderator maandag 7 januari 2013 @ 16:20:53 #282
45833 crew  Fogel
pi_121272947
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 16:18 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Denk je echt dat je daar dezelfde vrijheden hebt? Midden in de nacht nog wat te eten maken if necessary etc. etc.? En ik vind het koken en afwassen echt helemaal geen probleem. Ik moet zeggen dat ik heel soms neig naar bijv. een stacaravan zodat je eigen sanitair hebt, maar daarbij is de buitenruimte die je krijgt vaak zo beperkt, alleen een klein verranda'tje.
Midden in de nacht wat laten koken bedoel je? ;)
Maar zoals ik hierboven zei, ik heb geen campingervaring. Gedeelde sanitaire faciliteiten is niet mijn ding.
  maandag 7 januari 2013 @ 16:23:41 #283
37150 livelink
pi_121273067
Ik heb niet zozeer een hekel aan kamperen, maar wel een hekel aan een camping. Wat CrazyMoon zo gezellig vindt, is mijn grootste nachtmerrie.

We hebben wel gekampeerd in Scandinavie, maar altijd in het laagseizoen en zonder de kinderen. Dan is het voor mij net te doen.
pi_121273280
Gelukkig maar dat mensen zo verschillend zijn, anders moesten we in september al boeken voor een staanplaats of caravan omdat niemand in een appartement of hotel wil ;)
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  Moderator maandag 7 januari 2013 @ 16:30:10 #285
5428 crew  miss_sly
pi_121273341
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 16:18 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Dat vind ik dus ook zo fijn aan Le Pech: de plaatsen zijn daar echt ruim, ook die van de te huren stacaravans. Wij zaten heerlijk rustig voor de caravan op echt een stukje eigentuin met een grote tuintafel met zes stoelen, twee ligstoelen en voldoende ruimte nog voor S om er te spelen als ze er al was. Eigen sanitair vind ik ook wel erg fijn, namelijk ;)

Op een ande camping waar wij waren een paar jaar terug waren had je inderdaad een kleine veranda en dan een stukje gras waarop je je auto moest parkeren, dat vond ik ook erg weinig.
  Moderator maandag 7 januari 2013 @ 16:31:33 #286
5428 crew  miss_sly
pi_121273406
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2013 16:18 schreef Fogel het volgende:

[..]

We waren op een relatief klein resort vorig jaar, gericht op (Scandinavische) families. Groot genoeg om niet saai te zijn, klein genoeg om overzicht te houden. Was perfect voor ons.

Een rasechte campingvakantie hebben we nog nooit geprobeerd, maar wel een huis op een vakantiepark twee jaar geleden. Maar dat verveelde ons allemaal vrij snel en toen zijn we een paar dagen tussendoor ergens anders heen gegaan :+
Waaromverveelde het huis op het vakantiepark zo snel? Op zich is dat weinig anders dan een hotelkamer op een resort, toch?
  maandag 7 januari 2013 @ 16:34:56 #287
37150 livelink
pi_121273542
Eigenlijk vind ik kamperen alleen maar leuk als het ook echt het trekken van de ene camping naar de andere camping is. Dat is natuurlijk met kleine kinderen moeilijker, maar ik hoop dat die van mij nu op een leeftijd zijn dat ze een wandel- of fietsvakantie willen doen. En dan ga ik met plezier van camping naar camping. Als ik maar niet langer dan 3 dagen op een en dezelfde camping hoef te blijven.
  Moderator maandag 7 januari 2013 @ 16:41:23 #288
5428 crew  miss_sly
pi_121273766
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 16:34 schreef livelink het volgende:
Eigenlijk vind ik kamperen alleen maar leuk als het ook echt het trekken van de ene camping naar de andere camping is. Dat is natuurlijk met kleine kinderen moeilijker, maar ik hoop dat die van mij nu op een leeftijd zijn dat ze een wandel- of fietsvakantie willen doen. En dan ga ik met plezier van camping naar camping. Als ik maar niet langer dan 3 dagen op een en dezelfde camping hoef te blijven.
Ik wilde vorig jaar meteen twee weken boeken op deze camping, maar B dacht dat tien dagen meer dan lang genoeg was. We zijn uiteindelijk toch langer gebleven, want we genoten alle drie nog zo! S banjerde lekker rond, had vriendjes en vriendinnetjes en amuseerde zich ontzettend. Ik had mijn e-reader en had voor het eerst sinds tijden weer eens zin in en tijd voor lezen, en B heeft lekker geluierd. Rondreizen? Uitstapjes? Boodschappen doen bij Carrefour was uitstapje genoeg :D zo zalig relaxt vond ik dat.
  Moderator maandag 7 januari 2013 @ 16:43:37 #289
5428 crew  miss_sly
pi_121273850
Ik wil wel, als S wat groter is, nog een keer onze rondes door Mexico over doen. Wat was dat geweldig leuk! En ook Zuid-Afrika zou ik met haar nog ee keer willen doen. Maar voor nu is het voor haar gewoon heel fijn om ergens te zijn waar andere kindjes zijn om mee te spelen, op een relaxte, informele manier.
  maandag 7 januari 2013 @ 16:46:27 #290
110223 MOON76
A.F.C.A. CB$
pi_121273926
Ja ik heb kinderen, 2 stuks.
En vanaf hun geboorte gaan we op vakantie.
Altijd in een apartement en 2x in een apartement op een resort.
Kinderen zijn daar ook de hele dag bij het zwembad of op het strand.
Maken ook vrienden in no time.
En idd lekker je eigen wc/douche....dat vind ik echt wel prettig hoor..
Ik heb gewoon niks met kamperen en let wel, veroordeel er ook absoluut niemand over, ik vroeg mij het gewoon af waarom er zoveel mensen met kinderen gaan kamperen. Het zal niet voor het geld zijn denk ik, want zo goedkoop is het niet...
(misschien komt het omdat ik 6 jaar bij de Landmacht verplicht heb moeten kamperen...maar ook nin mijn jeugd nooit gekampeerd..)
[b]1 spermacel heeft 37,5MB aan DNA data[/b]
[b]Dat betekent dat tijdens een gemiddelde zaadlozing een dataoverdracht van 1,33 PB (1,048,676GB) in 3 seconde plaatsvind..[/b]
[b]En ik maar denken dat glasvezel snel was[/b]
  maandag 7 januari 2013 @ 16:58:48 #291
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121274417
Nou, kamperen is, als je niet op mega-campings met zwemparadijzen en animatie-teams gaat staan, toch over het algemeen wel goedkoper dan huisjes of apartementen volgens mij.
  maandag 7 januari 2013 @ 17:04:58 #292
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_121274694
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 14:23 schreef __Isis__ het volgende:

[..]

Dat ziet er goed uit! Weet je toevallig of er een beetje leuke plaatsjes in de omgeving zijn? Dus niet al te slaperige dorpjes, maar waar een winkeltje/restaurantje te vinden is?
Weet ik niet precies, ik ben er nog nooit geweest. Ik weet alleen wel dat het behoorlijk in the middle of nowhere is; er gaan door die streek geen snelwegen en het is het dunstbevolkte gebied van Frankrijk. Er zijn wel marktjes in de buurt en wel wat plaatsjes waar je een terrasje kunt pakken, zoals hier staat:

http://www.moulindesjarasses.com/nl/locatie/over-de-omgeving

Maar industrie is er dus niet, het is echt een agrarisch gebied. :)

quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 16:46 schreef MOON76 het volgende:
Het zal niet voor het geld zijn denk ik, want zo goedkoop is het niet...
Het is inderdaad niet heel goedkoop, maar nog altijd wel wat goedkoper dan een huis / appartement huren. Tegen een all-in resort in Turkije kun je inderdaad niet op (hoewel dat in het hoogseizoen ook niet heel goedkoop is volgens mij), maar daar wil ik ook niet echt graag heen.

Als je een beetje de kleine campings opzoekt en veel zelf kookt, kun je redelijk voordelig op vakantie. Wij waren vorig jaar voor drie weken met het hele gezin (twee volwassenen, twee kleine kids) ongeveer 2000 euro kwijt voor alles: kamperen, boodschappen, diesel, tol, uitstapjes, terrasjes, etc. En dan hebben we echt niks laten zitten vanwege het geld. Vond ik alleszins meevallen. :) Ik zeg er wel bij dat je met kleine kids niet even lekker uit eten gaat. Het duurste uitstapje was denk ik het sea life-museum in La Rochelle.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  maandag 7 januari 2013 @ 17:06:09 #293
37150 livelink
pi_121274738
Ik vind kamperen ook altijd wel prijzig. Ik schrik er in ieder geval iedere keer weer van.

Jullie hebben me aangestoken met die vakanties, dus ik was ook even wat aan het kijken en toen stuitte ik op deze Harry Potter-reis

Dat zouden de kinderen en wij allemaal echt leuk vinden. Een beetje duur helaas.
  Moderator maandag 7 januari 2013 @ 17:08:39 #294
5428 crew  miss_sly
pi_121274830
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 16:46 schreef MOON76 het volgende:
Ja ik heb kinderen, 2 stuks.
En vanaf hun geboorte gaan we op vakantie.
Altijd in een apartement en 2x in een apartement op een resort.
Kinderen zijn daar ook de hele dag bij het zwembad of op het strand.
Maken ook vrienden in no time.
En idd lekker je eigen wc/douche....dat vind ik echt wel prettig hoor..
Ik heb gewoon niks met kamperen en let wel, veroordeel er ook absoluut niemand over, ik vroeg mij het gewoon af waarom er zoveel mensen met kinderen gaan kamperen. Het zal niet voor het geld zijn denk ik, want zo goedkoop is het niet...
(misschien komt het omdat ik 6 jaar bij de Landmacht verplicht heb moeten kamperen...maar ook nin mijn jeugd nooit gekampeerd..)
Mwah, wij zijn echt wel goedkoper uit als er gaan kamperen dan wanneer we naar een all in resort in Turkije of Egypte of Canarische eilanden gaan. Voor een beetje een behoorlijk resort betaal je dan toch gauw 600 euro p.p. Voor een week! Wij blijven wel onder de 1800 euro in die twee weken camping, en dan hoeven we niet echt ergens op te letten verder.
  maandag 7 januari 2013 @ 17:12:20 #295
37295 Luigi
mario pls
pi_121274971
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 15:36 schreef MOON76 het volgende:
Ik zou gek worden denk ik..
Nou helemaal mee eens hoor. Kramperen zeg ik altijd, heeft voor mij helemaal niks met vakantie te maken... Brrrrrrrrr! Voor geen goud!
  maandag 7 januari 2013 @ 17:15:13 #296
244125 laziness
pi_121275071
Kamperen is bij ons altijd goedkoper gebleken dan iets huren. Een tent wint het van een stacaravan huren maar die stacaravan is nog steeds goedkoper dan een appartement of hotel.
  Moderator maandag 7 januari 2013 @ 17:33:58 #297
45833 crew  Fogel
pi_121275804
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2013 16:31 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Waaromverveelde het huis op het vakantiepark zo snel? Op zich is dat weinig anders dan een hotelkamer op een resort, toch?
Geen entertainment, weinig kinderen in de speeltuin, het weer zat niet mee (Denemarken), geen zwembad in de buurt, te koud in zee (plus levensgevaarlijke onderstroom). Auto nodig voor 'alles'. Dat het huis groot was en 1000m2 eigen grond met schommel, glijbaan en zandbak hielp niet. Twee weken bleek gewoon te lang.
We hebben zelfs een nintendo wii gekocht tegen verveling.

Heel wat anders dan een ruime kamer in een warm land, vlakbij een zwembad en met entertainment. Maar ook daar hebben we een auto gehuurd om er even tussenuit te zijn ;)
  Moderator maandag 7 januari 2013 @ 17:36:13 #298
45833 crew  Fogel
pi_121275908
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:08 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Mwah, wij zijn echt wel goedkoper uit als er gaan kamperen dan wanneer we naar een all in resort in Turkije of Egypte of Canarische eilanden gaan. Voor een beetje een behoorlijk resort betaal je dan toch gauw 600 euro p.p. Voor een week! Wij blijven wel onder de 1800 euro in die twee weken camping, en dan hoeven we niet echt ergens op te letten verder.
Maar als je niet op het geld zou hoeven letten, wat zou je dan het liefst doen?
  maandag 7 januari 2013 @ 17:43:25 #299
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_121276247
Wij laten onze Toscane plannen voor de meivakantie dit jaar varen :P want vriendlief bedacht dat als we dan toch al zo zuidelijk waren met de auto, hij er ook graag een paar dagen Rome bij aan zou plakken. En dan wordt twee weken wel erg krap.

En omdat we ons huis te koop hebben staan is het ook wel verstandig om niet teveel geld aan vakantie te besteden. Stel dat we verkopen, dan mogen we een nieuw huis kopen en spulletjes voor dat nieuwe huis, en dat kost geld :9.

Helemaal niet op vakantie is ook geen optie, waarschijnlijk wordt het nu een week in de zomer naar dit park in Oostenrijk
Dochter wilde ook het liefst weer naar Oostenrijk, lekker in de bergen en door kloven wandelen, en rodelen :). En in Vorarlberg zijn we nog nooit geweest :).
  maandag 7 januari 2013 @ 18:00:56 #300
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121277033
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2013 16:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik wilde vorig jaar meteen twee weken boeken op deze camping, maar B dacht dat tien dagen meer dan lang genoeg was. We zijn uiteindelijk toch langer gebleven, want we genoten alle drie nog zo! S banjerde lekker rond, had vriendjes en vriendinnetjes en amuseerde zich ontzettend. Ik had mijn e-reader en had voor het eerst sinds tijden weer eens zin in en tijd voor lezen, en B heeft lekker geluierd. Rondreizen? Uitstapjes? Boodschappen doen bij Carrefour was uitstapje genoeg :D zo zalig relaxt vond ik dat.
Zo was onze vakantie vorig jaar ook! Echt zo lekker! :Y We waren met vrienden en we kookten om de dag, echt ideaal! :Y
  maandag 7 januari 2013 @ 18:03:22 #301
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121277140
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:36 schreef Fogel het volgende:

[..]

Maar als je niet op het geld zou hoeven letten, wat zou je dan het liefst doen?
Dan zou ik hooguit voor een apartement oid kiezen, maar dat verliest voor mij weer een flink deel van de 'met andere kinderen spelen' mogelijkheden.
Ik zie mezelf gewoon niet snel vakantie vieren in een hotel. Een paar jaar terug gedaan voor een weekje en het was lekker, maar zeker niet iets dat voor mij bovenaan de lijst staat. :N
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')