Wij boeken over het algemeen ook twee kamers met connecting door, een suite of ander soort kamer met een aparte slaap en leefruimte (waar in de leefruimte dus plek is voor de extra bedden voor de kinderen). Het probleem is alleen zo'n kamers vinden. Suites hebben vaak een beperking op aantal personen en ik heb al vaker meegemaakt dat 5 personen (waarvan 3 kleine kinderen) niet mag, zelfs al is het een suite van 80-90m2.quote:Op woensdag 2 januari 2013 19:39 schreef Cathmar het volgende:
[..]
Wij hadden afgelopen zomer een suite met twee kamers in Parijs. Aparte kamer voor de kinderen die niet rechtstreeks op de gang uitkwam (anders had ik ze niet in een aparte kamer laten slapen). Kost een vermogen, maar ideaal.
Als je langer gaat dan 2/3 nachten zou ik een appartement nemen.
Supermarkt in de buurt. Winkelen, tja, wat vind je leuk winkelen? Wij zijn niet zo van het winkelen, maar zijn in Sarlat en Saint cyprien naar de markt geweest, en dat vonden wij leuke plekjes om te winkelen. Er zijn veel kleine plaatsjes met leuke marktjes enzo, maar shoppen hebben wij niet gedaan, dus daar kan ik niets over vertellen.quote:Op woensdag 2 januari 2013 19:42 schreef Cathmar het volgende:
Over camping Le Peche. Hoe is de omgeving? Beetje leuke plaatsjes om te winkelen? Op Sarlat na dan, want dat ken ik al wel. Supermarkt in de buurt?
Wij gaan eind januari naar een 4 persoons-appartement op Bosrijkquote:Op woensdag 2 januari 2013 20:28 schreef mikoxx het volgende:
Heeft iemand ervaring met de huisjes in bosrijk? Zijn de huisjes ruim gelet op het aantal personen? Ik zag dat in de vier pers huisjes geen kookgelegenheid is, en in de zes wel, dus wij twijfelen een beetje of weer niet beter een zes pers kunnen boeken. Is duurder, maar daarvoor kan je dan wel zelf koken. Iemand?
Wij en onze twee kids. Meer was inderdaad niet toegestaan.quote:Op woensdag 2 januari 2013 20:15 schreef Fogel het volgende:
[..]
Wij boeken over het algemeen ook twee kamers met connecting door, een suite of ander soort kamer met een aparte slaap en leefruimte (waar in de leefruimte dus plek is voor de extra bedden voor de kinderen). Het probleem is alleen zo'n kamers vinden. Suites hebben vaak een beperking op aantal personen en ik heb al vaker meegemaakt dat 5 personen (waarvan 3 kleine kinderen) niet mag, zelfs al is het een suite van 80-90m2.
Met hoeveel sliepen jullie in die suite?
De huisjes in bosrijk zijn super. En ook lekker groot.quote:Op woensdag 2 januari 2013 20:28 schreef mikoxx het volgende:
Heeft iemand ervaring met de huisjes in bosrijk? Zijn de huisjes ruim gelet op het aantal personen? Ik zag dat in de vier pers huisjes geen kookgelegenheid is, en in de zes wel, dus wij twijfelen een beetje of weer niet beter een zes pers kunnen boeken. Is duurder, maar daarvoor kan je dan wel zelf koken. Iemand?
1 Extra kind kun je vaak nog wel in een extra bed kwijt, zeker als ze nog niet zo oud is...quote:Op woensdag 2 januari 2013 16:04 schreef Luigi het volgende:
Ff tussendoor, citytrip met 1 kind, wat is handig? Vooral qua hotel (waar je meestal in terecht komt) dus? Of hebben jullie handige sites die ik ff over het hoofd zie?
Wij hebben er met 8 volwassenen en 3 kleine kinderen gezeten. Maar weet eigenlijk niet in een hoeveel persoons huisje. Was wel ruim hoorquote:Op woensdag 2 januari 2013 20:28 schreef mikoxx het volgende:
De weg is heel rustig, het is eigenlijk alleen bestemmingsverkeer voor de camping. Linkerkant? Dat is heeeeel ver van de andere kant, daar heb je sowieso geen last van.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 14:26 schreef CrazyMoon het volgende:
Nog een vraag over Le Pech.
De weg die naar de camping loopt, is die 's avonds en 's nachts rustig?
We hebben nl oa nr 15 en 16 gekregen, die lijkt ons wel leuk maar ligt wel aan de buitenkant en langs de weg. En aan de linkerkant, loopt daar ook een weg?
Hier ook nog een vraag over Le Pechquote:Op vrijdag 4 januari 2013 15:14 schreef miss_sly het volgende:
[..]
De weg is heel rustig, het is eigenlijk alleen bestemmingsverkeer voor de camping. Linkerkant? Dat is heeeeel ver van de andere kant, daar heb je sowieso geen last van.
Alles via de mail. Als je twijfelt, gewoon even mailen met de vraag, anders blijf je toch bang dat het niet goed is gegaanquote:Op vrijdag 4 januari 2013 22:06 schreef Meimeltje het volgende:
[..]
Hier ook nog een vraag over Le PechHeben jullie toen papieren ontvangen van de reservering of gaat alles via email? Ik begin namelijk te twijfelen of ze wel de juiste periode heeft gereserveerd aangezien de aanbetaling volgens hun lager is dan wij berekenen via de site. Ik ben altijd bang dat er dingen mis gaan
Heb ik gedaan, maar wilde ook niet zeikerig overkomenquote:Op vrijdag 4 januari 2013 22:24 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Alles via de mail. Als je twijfelt, gewoon even mailen met de vraag, anders blijf je toch bang dat het niet goed is gegaan
Ja voor camping.quote:Op vrijdag 4 januari 2013 22:33 schreef CrazyMoon het volgende:
Afbetaling is toch 50 per week + 15 euro ?
Las ik tenminste op het formulier.
Bij alle Disneyhotels zelf kun je gewoon aankomen op iedere dag die je maar wiltquote:Op zaterdag 5 januari 2013 15:49 schreef Meimeltje het volgende:
Dan had ik dat ook zeker gedaan Miss!
Mocht iemand toevallig tips hebben voor voor hotel + tickets Disneyland waarbij je op een woensdag kan aankomen en op de zaterdagochtend kan vertrekken. Met daarbij donderdag en vrijdag toegang tot Disneyland.
Het lijkt erg lastig te zijn, meestal heb je een vaste aankomstdag of de verkeerde dagen toegang tot park (zaterdag moeten we echt op tijd naar Le Pech, dus kunnen die dag niet naar Disneyland).
Waarschijnlijk zullen we dus hotel en tickets apart moeten boeken, maar helaas wel wat duurder uit dan.
Bij Kyriad kwam ik geloof ik ook niet goed uit. Disneyhotels kan het inderdaad wel, maar volgens mij was het daar inclusief alle dagen toegang en betaal je daar dus ook voor. In ons geval kunnen we dus niet na de laatste overnachting nog een dag Disneyland doen.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 16:27 schreef MaLo het volgende:
[..]
Bij alle Disneyhotels zelf kun je gewoon aankomen op iedere dag die je maar wilt. Volgens mij ook in de Kyriadhotels bij Disney.
wij hebben vorig jaar2 losse nachten in Kyriad geboekt.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 16:44 schreef laziness het volgende:
Al die hotels zijn in samenwerking met Disney volgens mij en dan zit je dus met die toegangskaartjes.
Ik zou voor een geheel los hotel gaan en de kaartjes apart kopen.
Er zijn genoeg premiere classe hotels etc in de omgeving. En volgens mij zijn er ook betaalbaar appartementjes in Val 'd Europe te vinden.
Het ligt er maar aan wat voor eisen je aan dat hotel stelt. Maar een los hotel en tickets er bij hoeft zeker niet duurder uit te komen dan een arrangement als je in de juiste hotel klasse zoekt.
Ja ik zie in jouw link dat los ook kan inderdaad. Nou opgelost danquote:Op zaterdag 5 januari 2013 16:47 schreef Vicky het volgende:
[..]
wij hebben vorig jaar2 losse nachten in Kyriad geboekt.
entreekaarten kan je los kopen bij de kassa.
Hoe ver weg / goedkoop wil je. Wij hebben ern abo en eerste keer hebben we in een hotel gezeten voor 80 euro voor een weekend. Wel klein en op 10 min afstand met de auto maar goedkoop.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 15:49 schreef Meimeltje het volgende:
Dan had ik dat ook zeker gedaan Miss!
Mocht iemand toevallig tips hebben voor voor hotel + tickets Disneyland waarbij je op een woensdag kan aankomen en op de zaterdagochtend kan vertrekken. Met daarbij donderdag en vrijdag toegang tot Disneyland.
Het lijkt erg lastig te zijn, meestal heb je een vaste aankomstdag of de verkeerde dagen toegang tot park (zaterdag moeten we echt op tijd naar Le Pech, dus kunnen die dag niet naar Disneyland).
Waarschijnlijk zullen we dus hotel en tickets apart moeten boeken, maar helaas wel wat duurder uit dan.
heb je nog steeds een abo? Wij zouden ook wel erg graag een abo willen hebben..quote:Op zaterdag 5 januari 2013 16:51 schreef As1981 het volgende:
[..]
Hoe ver weg / goedkoop wil je. Wij hebben ern abo en eerste keer hebben we in een hotel gezeten voor 80 euro voor een weekend. Wel klein en op 10 min afstand met de auto maar goedkoop.
Op www.magischenachten.nl of com weet ik even niet staan veel hotels.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 16:51 schreef Meimeltje het volgende:
Ik denk dat we inderdaad voor los hotel en tickets moeten gaan. Hotel was ook niet zo'n probleem, maar de tickets maken het duur.
Ik ga deze site in de gaten houden voor tickets:
http://www.ceno-travel.com/Disneyland-Parijs.html
Dan zullen we maar een hotel/ appartement gaan zoeken. We zijn met de auto, dus maakt ook niet zoveel uit waar we precies zitten. Heb ook niet veel eisen aangezien we toch overdag in het park zullen zijn, er moeten genoeg bedden en toilet/douch op de kamer zijn
wij hebben ooit in het golfhotel gezeten en ook in een premiere classe in Bussy...quote:Op zaterdag 5 januari 2013 16:53 schreef laziness het volgende:
Wij zijn één keertje na een zomervakantie er geweest en toen hebben we een premiere classe hotel in Bussy St. Georges genomen. We kregen een hoekkamer met twee persoonsbed en een stapelbed. Erg ruim voor 56 per kamer geloof ik.
je kan ook combinatietickets nemen.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 16:53 schreef Meimeltje het volgende:
Tickets aan de kassa zijn wel een stuk duurder he! In ons geval scheelt het veel aangezien we 4 tickets per dan en dus voor twee dagen 8 tickets nodig hebben.
Ow As, gaan jullie niet toevallig in dezelfde periode? Dan gaan we tegelijk naar binnen, met abo kan iemand anders toch korting krijgen?
Er zijn ook heel vaak arrangementen dat kinderen tot 6 jaar of zelfs tot 11 jaar gratis zijnquote:Op zaterdag 5 januari 2013 16:50 schreef laziness het volgende:
Ik ga het onthouden voor als we met O. willen. We denken vlak voordat hij 3 jaar wordt een keer te gaan want dan is hij nog gratis
Ja hij is nog tot juli geldig. Met een beetje mazzrl gaan we in juni nog een keer voor hij vervalt. Maar dat hangt af hoe baby nr 2 het gaat doen.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 16:53 schreef Vicky het volgende:
[..]
heb je nog steeds een abo? Wij zouden ook wel erg graag een abo willen hebben..
parkeer je dan met de auto gratis bij het park?
Zowel Amber als Tess waren bijna 3 toen we gingen. Ze vonden het allebeigeweldig. Vragen regelmatig wanneer we weer gaan.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 16:57 schreef mikoxx het volgende:
Vanaf welke leeftijd is disney eigenlijk leuk? Qua overnachten weet ik dat er ook campings in de buurt zijn, mss verhuren die bv stacaravans of huisjes?
ah oke... Maar stel ik neem een goedkopere, slaap in Kyriad dan hoef ik niet met de auto.. dan kan ik met de transferbus...quote:Op zaterdag 5 januari 2013 16:57 schreef As1981 het volgende:
[..]
Ja hij is nog tot juli geldig. Met een beetje mazzrl gaan we in juni nog een keer voor hij vervalt. Maar dat hangt af hoe baby nr 2 het gaat doen.
Je hebt vier soorten abonnementen. We hebben voor 1 volwassene en yaro het duurste abo. Yaro is gratis en 1 duurder is extra voordeel. Dan kan je alle dagen. De andere abonnementen zijn bij ons de 1 na duurste omdat met de goedkopere voor ons niet kon opde dagen dat we wilde. Met het duurste en 1 na duurste abo kan je idd gratis parkeren.
Ligt een beetje aan je kind. Yaro was bij de eerste keer nog geen twee maar vond het toen al super. De tweede keer was drie maanden na zijn tweede verjaardag en beleefde hij het veel intensiever.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 16:57 schreef mikoxx het volgende:
Vanaf welke leeftijd is disney eigenlijk leuk? Qua overnachten weet ik dat er ook campings in de buurt zijn, mss verhuren die bv stacaravans of huisjes?
Klopt idd. Tweede keer zaten we in het disneyhotel (bijna 7 maanden zwanger dus mochtquote:Op zaterdag 5 januari 2013 16:59 schreef Vicky het volgende:
[..]
ah oke... Maar stel ik neem een goedkopere, slaap in Kyriad dan hoef ik niet met de auto.. dan kan ik met de transferbus...
we gaan er eens overna denken.. Ik vind Disney echt geweldig. ben er nu 8x geweest en als iemand vraagt of ik morgen meega, pak ik nu mijn koffer in
zat al te kijken..quote:Op zaterdag 5 januari 2013 17:06 schreef As1981 het volgende:
http://dlrpfan.wordpress.com/jaarkaarten/ hier staat info over de abonnementen. En volgens mij ook welk abo op welke dag niet geldig is. Dus hoe goedkoper hoe meer blockdagen.
nee naar Francillien {oid) en de Fantasyquote:Op zaterdag 5 januari 2013 17:13 schreef As1981 het volgende:
Dat is wel balen. Die hebben wij dan niet. Alhoewel we vorig jaar in juli zijn geweest en toen viel het wel mee. Maar kijk je nu naar die van 99 euro?
Wij hoefden in mei helemaal niet te wachten op Donald Duckquote:Op zaterdag 5 januari 2013 17:18 schreef As1981 het volgende:
Ik vond het verschil in drukte in juli en nov bizar. In nov was het echt uitgestorven. Konden bv bij small world blijven zitten. En ook bij het ontmoeten van mickey hoefde we maar 10 min te wachten. Was ideaal.
Das gaaf!!!! In het disneyhotel ook twee keer het avondeten gedaan en dan nemen ze ook echt de tijd voor je. Super leuk maar wel duur.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 17:37 schreef MaLo het volgende:
[..]
Wij hoefden in mei helemaal niet te wachten op Donald Duck. Die stond daar voor foto's en pakte toen opeens mijn dochter uit het "publiek" en ging met haar dansen
Ja, in het dal loopt de Dordognequote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:04 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ga Le Peche ook eens in de groep gooien bij F.
Enige nadeel voor mij is dat er alleen een zwembad is en niet een lekker riviertje oid.
Weet jij of dat mss in de buurt te vinden is Miss?
Hij vond het wel leuk hoor. Maar we waren met familie die weinig rekening hielden met een klein kind. Dus alle grote attracties en de dingen waar seb in kon overslaan. Dat was een beetje jammer, vooral voor ons de ouders.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 17:38 schreef As1981 het volgende:
Ik snap dat je dochters het leuk vinden. Ik had ook geen twee uur staan wachten hoor.
Dat vliegen gaat vast goed.
Ik hoorde idd dat cheyenne idd leuk/goed moet zijn.
Jammer dat seb het niet leuk vond estrys. Hier was het gelukkig niet te vroeg.
Wij zijn twee weken naar Mallorca geweest met een baby van 4 mnd. Ik denk dat het makkelijker vliegen is als een peuter van twee. We kregen een wiegje waar ze in kon liggen. Je sjouwt wel wat.mee ja maar dat vond ik geen ramp. Alleen hoogzomer naar Mallorca doe ik nooit meer. Veeeeeeel te warm voor een baby. Voor de mijne wel iig.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:11 schreef Mineola het volgende:
Heel leuk Lamb, Bali, wat een gaaf vooruitzicht! Ik vind het heel moeilijk iets te bedenken met een baby van nog geen jaar. Ws wordt het in sept naar Italië met de auto want vliegen met een baby die nog niet kan zitten lijkt me niks. Dan moet je nl naast de maxicosi ook nog de reiswieg meeslepen, want 3x per dag eten met een kind op schoot zie ik niet zitten. Of zie ik beren op de weg die er niet zijn?
Ik probeer man over te halen om begin 2014 naar Australië te gaan, maar de reactie was nogal lauw tot nu toe. Maar Bali biedt misschien meer kans!
Zoiets als Kerstmis met je (schoon)familie. ;Pquote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:28 schreef Luigi het volgende:
Haha neehoor ieder zijn ding maar een Franse camping in het hoogseizoen klinkt me ongeveer als hel op aarde.
Dat is inderdaad niet handig dan. Hier gingen mijn ouders ook mee maar hier draaide alles om Yaro. Het voordeel dan wel dat hij geen middagdutjes meer deed. Of nadeel voor mij in zwangere toestandquote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:22 schreef Estrys het volgende:
[..]
Hij vond het wel leuk hoor. Maar we waren met familie die weinig rekening hielden met een klein kind. Dus alle grote attracties en de dingen waar seb in kon overslaan. Dat was een beetje jammer, vooral voor ons de ouders.tweede dag hebben we gezegd dat we ons eigen ding gingen doen met Seb. En niet twee uur voor de space mountain wachten tot de rest klaar is. Ging al veel beter
Ik kan het hel op aarde vinden maar Noortje vindt het prachtig. Andere kindjes, zwembad, speeltuin. Zolang we ook nog een beetje ons ding kunne doen is het prima.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:28 schreef Luigi het volgende:
Haha neehoor ieder zijn ding maar een Franse camping in het hoogseizoen klinkt me ongeveer als hel op aarde.
Oh ik geloof niet zo in je eigen plezier opzij zetten daarvoor. Een mix daarin is prima mogelijkquote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:32 schreef becky27 het volgende:
[..]
Ik kan het hel op aarde vinden maar Noortje vindt het prachtig. Andere kindjes, zwembad, speeltuin. Zolang we ook nog een beetje ons ding kunne doen is het prima.
Wij zijn dit jaar voor het eerst naar een Italiaanse mega-camping geweest in het hoogseizoen. Dat was eens en nooit weerquote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:28 schreef Luigi het volgende:
Wij zijn met Nathan naar Ro m e gereden toen hij 11 maanden was. Lange reis maar ik vond het meevallen en op de camping waren we al 2x eerder gewee s t dus wisten we hoehet was.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:11 schreef Mineola het volgende:
Heel leuk Lamb, Bali, wat een gaaf vooruitzicht! Ik vind het heel moeilijk iets te bedenken met een baby van nog geen jaar. Ws wordt het in sept naar Italië met de auto want vliegen met een baby die nog niet kan zitten lijkt me niks. Dan moet je nl naast de maxicosi ook nog de reiswieg meeslepen, want 3x per dag eten met een kind op schoot zie ik niet zitten. Of zie ik beren op de weg die er niet zijn?
Ik probeer man over te halen om begin 2014 naar Australië te gaan, maar de reactie was nogal lauw tot nu toe. Maar Bali biedt misschien meer kans!
Wij zijn ook een keer in het laagseizoen op een megacamping in Toscane geweest, dat was goed te doen, maar als ik me er een voorstelling van maakte hoe dat er in het hoogseizoen aan toe moest gaan, brrrr. Denk dat je er veilig op kunt gokken in mei hoorquote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:45 schreef MaLo het volgende:
[..]
Wij zijn dit jaar voor het eerst naar een Italiaanse mega-camping geweest in het hoogseizoen. Dat was eens en nooit weer.
Wij hoeven ook geen animatie, maar het is voor F wel leuk als er wat andere kinderen zijn om mee te spelen. Ik ben bang dat als we in mei een kleine camping kiezen er juist te weinig mensen zijn. Nou ja, we denken er nog even over naquote:Op zaterdag 5 januari 2013 19:08 schreef Luigi het volgende:
[..]
Wij zijn ook een keer in het laagseizoen op een megacamping in Toscane geweest, dat was goed te doen, maar als ik me er een voorstelling van maakte hoe dat er in het hoogseizoen aan toe moest gaan, brrrr. Denk dat je er veilig op kunt gokken in mei hoor. Uiteraard is er wat minder te doen maar wij waren toen nog met z'n 2-en dus dan boeit het niet zo. En ik wil verder niet zo afhankelijk zijn van anminatieteams of weet ik veel wat dus daar zoeken we het toch al niet op uit.
Kent iemand nog meer sites a la elizawashere.nl ?
Ja als je alleen rijdt lijkt me het ook niet te doen hoor. Wij wisselen elkaar af. Twee jaar geleden 1400 km en vorig jaar 1200 km in 1 dag. Dit jaar wilden we ook iets dichterbij, dus nu geloof ik 1000 km, maar heenweg dus eerst paar dagen Parijs. Ik vind het echter heerlijk om te rijden, de eerste paar honderd km zijn meestal ook voor mij, gaat de tijd ook sneller voor m'n gevoelquote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:51 schreef bitterend het volgende:
1200km in een dag? wisselen jullie het rijden? ik ben de enige die rijdt en na 500km heb ik echt een houten kont en is mijn rechter voet in slaap gevallen
Haha ik ben blij als we lille voorbij zijn, wordt het eindelijk rustig en kan het gas eropquote:Op zaterdag 5 januari 2013 21:02 schreef bitterend het volgende:
Tot aan Lille vind ik het geen probleem maar het stukje tussen Lille en Parijs is zoooooo saai!!![]()
Als je kan afwisselen dan is het idd beter!Ik rijd en man houdt de kleine bezig
Ah, dat heb ik net geboektquote:Op zaterdag 5 januari 2013 19:30 schreef Vicky het volgende:
Wij zijn een keer op zo'n massa camping geweest in italië. In mei goed te doen maar no way dat ik dat in de zomervakantie daar naartoe zou gaan..
Nee! Annuleer!quote:Op zaterdag 5 januari 2013 21:12 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ah, dat heb ik net geboekt
http://www.camping-bella-italia.nl/
Romequote:Op zaterdag 5 januari 2013 21:20 schreef laziness het volgende:
Wij zijn zonder ipad naar zuid- frankrijk gereden toen O. zeven maanden was. Gezorgd dat ik er ook naast kon zitten en dat ging best goed. Wel met overnachting.
Dit jaar wil ik richting Rome of nog zuidelijker maar dan in drie weken zodat we rustig af kunnen zakken.
Ze hebben een soort van mobil homes volgens mij. Niet heel veel, maar het is een kleine familiecamping.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 21:24 schreef laziness het volgende:
We willen iets huren denk ik. Kan dat daar Pessie?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit: was wel in 2007 btw.
Zijn wij in september geweest met z'n tweeën. Drie dagen voor de camping zou sluiten. We kregen heeeeeel veel ijs, want het moest op. Dat was het positieve gedeelte.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 21:12 schreef Vivi het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 5 januari 2013 21:31 schreef -Spring het volgende:
Vivi, de omgeving is prachtig en de de camping zelf is prima, hoor. Maar dit is het strand dat erbij hoort.
Wel verbeterd tov 2005!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Edit: was wel in 2007 btw.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
neej joh.. je hebt een andere geboektquote:Op zaterdag 5 januari 2013 21:12 schreef Vivi het volgende:
[..]
quote:Op zaterdag 5 januari 2013 22:41 schreef Vicky het volgende:
[..]
neej joh.. je hebt een andere geboekt
ik bedoel deze:
http://www.pradelletorri.it/index.aspx
maar niet voor het hoogseizoen..quote:
ja zeker!!quote:
Jouw kindje kan toch in september wel zitten? En anders ter plekke een kinderstoel regelen of bij het eten in de buggy? Wij waren afgelopen zomer in Italië toen baby 6 maanden was, die zat gewoon lekker in de bugaboo en kreeg daarin ook zijn fruithapjes en daar zat hij ook als we uit eten gingen bijvoorbeeld. Ik ben net met M, 11 maanden nu, alleen naar Zwitserland gevlogen. Ging heel goed, viel me erg mee. Maar heel veel spullen voor hem waren daar wel aanwezig, dus ik hoefde 'alleen maar' een kind, buggy, handbagage en koffer mee te slepenquote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:11 schreef Mineola het volgende:
Zo opofferend ben ik niet. Het credo: 'als de kinderen het naar hun zin hebben, heb ik het ook' gaat voor mij echt niet op. Ik droom nog van een wandelvakantie met de kinderen. Misschien dit jaar.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:32 schreef becky27 het volgende:
[..]
Ik kan het hel op aarde vinden maar Noortje vindt het prachtig. Andere kindjes, zwembad, speeltuin. Zolang we ook nog een beetje ons ding kunne doen is het prima.
Maar twee.... het is een tunneltentquote:Op zondag 6 januari 2013 10:12 schreef CrazyMoon het volgende:
Hoeveel slaapcabines becky? Wij zoeken een grotere tent met 3 slaapcabines.
daarom zoek ik ook iets er tussen in. Niet te groot, dus geen 500 plaatsen, maar wel met een zwembad. Plus in een wijnstreek. Dat is een vereistequote:Op zondag 6 januari 2013 10:22 schreef livelink het volgende:
[..]
Zo opofferend ben ik niet. Het credo: 'als de kinderen het naar hun zin hebben, heb ik het ook' gaat voor mij echt niet op. Ik droom nog van een wandelvakantie met de kinderen. Misschien dit jaar.
Jammer, hoopte dat het de VI wasquote:Op zondag 6 januari 2013 10:58 schreef becky27 het volgende:
[..]
Maar twee.... het is een tunneltent
http://www.basecamp.nl/in(...)item=22548&Itemid=30
Haha, Zaton heeft meer dan 2000 plaatsen.quote:Op zondag 6 januari 2013 11:00 schreef becky27 het volgende:
[..]
daarom zoek ik ook iets er tussen in. Niet te groot, dus geen 500 plaatsen, maar wel met een zwembad. Plus in een wijnstreek. Dat is een vereiste
Jeumigquote:Op zondag 6 januari 2013 11:10 schreef -Spring het volgende:
[..]
Haha, Zaton heeft meer dan 2000 plaatsen.
Ik ook niet. Als ik het hel op aarde vind dan ben ik niet de persoon waar je twee weken mee in een tent wil zittenquote:Op zondag 6 januari 2013 10:22 schreef livelink het volgende:
[..]
Zo opofferend ben ik niet. Het credo: 'als de kinderen het naar hun zin hebben, heb ik het ook' gaat voor mij echt niet op. Ik droom nog van een wandelvakantie met de kinderen. Misschien dit jaar.
Zo opofferend ben ik ook niet, hoor, maar we zoeken wel een fijne tussenweg. Een manier waarop S toch voldoende kan spelen met andere kindjes (daar is de vakantie natuurlijk ook voor) en tegelijkertijd een manier voor ons om lekker te relaxen, eten, drinken en lezen, zeg maarquote:Op zondag 6 januari 2013 10:22 schreef livelink het volgende:
[..]
Ik hoop dat hij in september, met 11 maanden, wel kan zitten jaquote:Op zaterdag 5 januari 2013 23:04 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Jouw kindje kan toch in september wel zitten? En anders ter plekke een kinderstoel regelen of bij het eten in de buggy? Wij waren afgelopen zomer in Italië toen baby 6 maanden was, die zat gewoon lekker in de bugaboo en kreeg daarin ook zijn fruithapjes en daar zat hij ook als we uit eten gingen bijvoorbeeld. Ik ben net met M, 11 maanden nu, alleen naar Zwitserland gevlogen. Ging heel goed, viel me erg mee. Maar heel veel spullen voor hem waren daar wel aanwezig, dus ik hoefde 'alleen maar' een kind, buggy, handbagage en koffer mee te slepen
Helaas gaat die vlieger maar op tot 2 jaar. Daarna moet je gewoon betalen voor je kind.quote:[b]Op zondag 6 januari 2013 12:54 schreef Mineola
Juist onder de drie jaar zie ik een verre vakantie als een goede optie omdat je dan nog geen ticket hoeft te betalen
bovendien vond ik een baby op schoot die het grootste deel van de reis sliep toch even wat anders dan een peuter die wil bewegen, van de ene schoot naar de andere, ook in slaap valt en een stuk zwaarder is, ook wil eten, etc. lastiger dan die baby. En nu met eigen stoel, hoewel duurder, is het echt wel een stuk gemakkelijker!quote:Op zondag 6 januari 2013 13:04 schreef Fannetje het volgende:
[..]
Helaas gaat die vlieger maar op tot 2 jaar. Daarna moet je gewoon betalen voor je kind.
Oh twee jaar dus, ik twijfelde al maar was te lui het op te zoeken.quote:Op zondag 6 januari 2013 13:04 schreef Fannetje het volgende:
[..]
Helaas gaat die vlieger maar op tot 2 jaar. Daarna moet je gewoon betalen voor je kind.
We hebben al geboekt.quote:Op zondag 6 januari 2013 13:01 schreef laziness het volgende:
Willingen is leuker dan Winterberg vonden wij. Genoeg ferienwohnungen in de omgeving.
Ah je zocht alleen tips over een skischool. Die weet ik nog niet want O. is nog te jong.quote:
Nee hoor, ook over wat er nog meer leuk is etcquote:Op zondag 6 januari 2013 16:59 schreef laziness het volgende:
[..]
Ah je zocht alleen tips over een skischool. Die weet ik nog niet want O. is nog te jong.
Mocht Bali niet door gaan om financiele reden of omdat we toch de lange vlucht niet zien zitten over anderhalf jaar dan gaan we een rondreis maken door Italië waarschijnlijkquote:Op zaterdag 5 januari 2013 21:20 schreef laziness het volgende:
Wij zijn zonder ipad naar zuid- frankrijk gereden toen O. zeven maanden was. Gezorgd dat ik er ook naast kon zitten en dat ging best goed. Wel met overnachting.
Dit jaar wil ik richting Rome of nog zuidelijker maar dan in drie weken zodat we rustig af kunnen zakken.
Lekker juist, nu al een beetje neuzen.quote:Op zondag 6 januari 2013 21:19 schreef Luigi het volgende:
Ik ben echt veel meer van het twee weken vantevoren rondkijken en beslissen. Ik vind dit maar suf burgerlijk gelul, je vakantie in januari uitzoeken.
Wij hadden ooit al een Lonely Planet Egypte gekocht, wisten het helemaal zeker, niks meer aan doen. Twee weken later zaten we in Thailand.
ziet er goed uit!quote:Op zondag 6 januari 2013 21:27 schreef -Spring het volgende:
Geboekt!
http://vrijuit.nl/nl/_IUMV73NC/camping-badiaccia.aspx
Het ziet er geweldig uit maar zelfs in het naseizoen behoorlijk aan de prijsquote:Op zondag 6 januari 2013 21:41 schreef Vicky het volgende:
Is het derde jaar nu... vinden het zo fijn daar..
Ouders betalen een deel anders waren we niet gegaan dit jaar..
vorig jaar zijn we op onszelf egaan. Losse tickets, los hotel. Dat sceelde toen 1300 op 1 week.quote:Op zondag 6 januari 2013 21:45 schreef laziness het volgende:
[..]
Het ziet er geweldig uit maar zelfs in het naseizoen behoorlijk aan de prijs
Volgens mij was dat de zuidkust van bretagne. Als alles niet zo was gelopen als is gelopen afgelopen jaar waren we daar ook heen gegaan, maar dan kamperen.quote:Op zondag 6 januari 2013 22:11 schreef miss_sly het volgende:
Claudia_x had een heel mooi huisje in Normandië, dat vond k echt zo leuk op de foto's.
En zuid-Frankrijk is natuurlijk ook in een dag te doen, maar dan zit je wel lang in de auto.
Gratis? hoe dan?quote:Op zondag 6 januari 2013 21:44 schreef miss_sly het volgende:
Wij rijden ook gratis in het buitenland, vandaar ook voorkeur voor een autovakantie.
Octo, hoe ver zuidelijk wil je?
https://www.kck.eu/?page=(...)02&lastpage=&lastid=quote:Op zondag 6 januari 2013 21:44 schreef octopussy het volgende:
Mijn ouders zijn in november op Tenerife geweest en ze vonden het er erg geschikt voor gezinnen met jonge kinderen. Ik zit er ook aan te denken om die kant op te gaan. De optie van Vicky vind ik er eigenlijk ook wel heel goed uitzien.
Maar is het op de Canaren wel goed uit te houden in augustus?
ws leasebak met privekmsquote:
Leaseauto inderdaad met tankpas voor Europa.quote:
Zelf aan t onderwijs gebonden helaasquote:Op zondag 6 januari 2013 21:06 schreef laziness het volgende:
Wat zijn jullie allemaal toch vlot. Wij boeken gemiddeld één week van tevoren
En met schoolvakanties snap ik dat je snel moet zijn maar ik lees het ook van mensen met peuters.
ik moet googelen lolquote:Op zondag 6 januari 2013 22:26 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Leaseauto inderdaad met tankpas voor Europa.
B moet ook met zijn auto wel naar klanten n het buitenland, dus het is niet heel vreemd dat hij een Europese tankpas heeftquote:Op zondag 6 januari 2013 22:33 schreef Meimeltje het volgende:
Hier geen buitenlandse tankpas, maar tank vol kunnen we nog wel 900 km verder komen. Wat extra diesel mee in een tankTankbonnen uit het buitenland kunnen wel gedeclareerd worden
Wordt volledig betaald.quote:Op zondag 6 januari 2013 22:35 schreef bitterend het volgende:
Betaald de werkgever het? of moet je een gedeelte zelf betalen?
Wel goed geregeld zo'n pas!!
Waarom nou weer op zo'n toon? Wij zijn echt verre van suf en burgerlijk, mensen meteen in een hokje duwen, dát vind ik suf en burgerlijk. Ik vind het persoonlijk gewoon leuk om lang voopret te hebben, en nee, ik ben niet zo schizo dat ik over een half jaar ineens een schurfthekel aan Italie heb en naar IJsland wil ofzo. Maar goed, wees jij lekker hip last minutequote:Op zondag 6 januari 2013 21:19 schreef Luigi het volgende:
Ik ben echt veel meer van het twee weken vantevoren rondkijken en beslissen. Ik vind dit maar suf burgerlijk gelul, je vakantie in januari uitzoeken.
Wij hadden ooit al een Lonely Planet Egypte gekocht, wisten het helemaal zeker, niks meer aan doen. Twee weken later zaten we in Thailand.
Het keyword was wel 'ik vind' in mijn vorige post.quote:Op maandag 7 januari 2013 09:53 schreef Vivi het volgende:
[..]
Waarom nou weer op zo'n toon? Wij zijn echt verre van suf en burgerlijk, mensen meteen in een hokje duwen, dát vind ik suf en burgerlijk. Ik vind het persoonlijk gewoon leuk om lang voopret te hebben, en nee, ik ben niet zo schizo dat ik over een half jaar ineens een schurfthekel aan Italie heb en naar IJsland wil ofzo. Maar goed, wees jij lekker hip last minute
Daarom trws voor ons ook kamperen. En dat vind ik eig. al te duur in het hoogseizoen, maar ik weiger godsvermogens uit te geven voor huisjes etc.quote:Op maandag 7 januari 2013 10:30 schreef Luigi het volgende:
Overigens zijn wij ook heel burgerlijk bezig (see Vivi, zelfspot, get it?) met het uitzoeken van een huisje in Toscane nu voor in juli/augustus. Maar amai die hoogseizoen prijzen zeg... Dat valt me wel vies tegen moet ik zeggen. Gevoelsmatig heb ik daar nog wel problemen mee, dat soort bedragen voor een huisje waar ik amper in zou willen leven (of erger, een tent) terwijl ik thuis zo'n mooi huis heb. Raar idee eigenlijk, vakantie
.
Maar goed we zoeken vrolijk verder...
Ach, ik ben er van overtuigd dat er 'altijd wel iets' is mits je je flexibel opstelt. Ook de standaard vakantieparkjes hebben in juli of augustus last-minutes, er zijn last minute vliegreizen, etc. We hebben eigenlijk nog nooit misgegrepen of stomme vakanties gehad wat dat betreft. Maar goed de rest van het gezin is daar wat minder van geloof ikquote:Op maandag 7 januari 2013 10:33 schreef Brighteyes het volgende:
En het liefst ga ik op de bonnefooi en zien we wel waar we eindigen, maar dat leverde 2 jaar terug flink vermoeide kinderen, en ouders op, dus nu toch maar iig voor de eerste week iets boeken zodat we zeker weten ergens op een leuke plek terecht kunnen. In het hoogseizoen kan je bijna niet anders.
Ja, maar als je al een uur of 7 in de auto zit wil je niet van camping naar camping op zoek naar een plekje. Of nou ja, ik nog wel, maar die twee kleine jongetjes achterin niet.quote:Op maandag 7 januari 2013 10:37 schreef Luigi het volgende:
[..]
Ach, ik ben er van overtuigd dat er 'altijd wel iets' is mits je je flexibel opstelt. Ook de standaard vakantieparkjes hebben in juli of augustus last-minutes, er zijn last minute vliegreizen, etc. We hebben eigenlijk nog nooit misgegrepen of stomme vakanties gehad wat dat betreft. Maar goed de rest van het gezin is daar wat minder van geloof ik.
Dit hebben wij dus ook eens gehad, dachten we nog wel even een Formule 1 te scoren rond middernacht.quote:Op maandag 7 januari 2013 10:54 schreef -Spring het volgende:
Ik werkte in mn studententijd in een hotel. En hoe vaak het daar wel niet gebeurde dat Duitsers rond middernacht met twee huilende kinderen kwamen sméken of je nog een kamer over had. Desnoods het washok. Die waren dan al de hele avond op zoek naar een slaapplaats en eindigden uiteindelijk in de auto met zn vieren.
Ik heb me toen al voorgenomen nooit met kinderen op de bonne fooi op vakantie te gaan.
Wij gingen het eerste weekend van september vorig jaar en we gingen tot Beaune. Dat is niet zo heel ver dus we kwamen niet totaal versleten aan maar er zitten heel veel van die hotels daar bij elkaar en werkelijk alle betaalbare zaten vol en we eindigden ook in een duurdere daardoor. En het was niet eens hoogseizoen.quote:Op maandag 7 januari 2013 11:04 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Dit hebben wij dus ook eens gehad, dachten we nog wel even een Formule 1 te scoren rond middernacht.Lekker goedkoop enzo.
We eindigden totaal versleten in een Holiday Inn voor 150 euro per nacht.![]()
Dat hebben we vorig jaar dus ook anders gedaan. Dan maar toch wel een planning maken met 'we willen tot daar die dag, en niet verder' en daar dan een F1 boeken en dan de volgende dag verder.
Ligt er heel erg aan waar je bent en je moet 'geluk' hebben voor goed weer, in tegenstelling tot de typische zonvakantielanden.quote:Op maandag 7 januari 2013 11:23 schreef Luigi het volgende:
Scandinavie is ook prachtig BE. En in Zweden hebben wij echt práchtig zomerweer gehad (Varmland heet niet voor niks zo) en het is enorm kindvriendelijk. Ik ga echt 100x liever naar een Scandinavisch land dan naar al die middellandse zee drek.
Nou wij hebben zelfs regen in Turkije dus ik geloof niet meer zo in die zongarantiesquote:Op maandag 7 januari 2013 11:26 schreef Fogel het volgende:
[..]
Ligt er heel erg aan waar je bent en je moet 'geluk' hebben voor goed weer, in tegenstelling tot de typische zonvakantielanden.
2x daar geweest en zon en 1x Turkije en regen. Heerlijk wetenschappelijk en representiefquote:Op maandag 7 januari 2013 11:31 schreef Luigi het volgende:
[..]
Nou wij hebben zelfs regen in Turkije dus ik geloof niet meer zo in die zongaranties. Wij zijn 2x in Scandinavie op vakantie geweest en hebben 2x prachtig weer gehad. In Zweden waren temps van 25 graden zelfs geen uitzondering op sommige plaatsen (wat ik al zei, Varmland heet niet voor niks zo... Vasteras heeft een gemiddelde (!) temperatuur van 23 graden in juli).
Inderdaad, Scandinavie is prachtig! Ook wij hadden goed weer, niet te warm maar gewoon lekker. Kraakheldere meren om in te zwemmen, dammetjes te bouwen, bevers en elanden kijken etc. En fantastische en prachtig gelegen campings met eveneens kraakhelderquote:Op maandag 7 januari 2013 11:23 schreef Luigi het volgende:
Scandinavie is ook prachtig BE. En in Zweden hebben wij echt práchtig zomerweer gehad (Varmland heet niet voor niks zo) en het is enorm kindvriendelijk. Ik ga echt 100x liever naar een Scandinavisch land dan naar al die middellandse zee drek.
Malmo kun je zonder al te veel stress in 1 dag wel halen, is geeneens zo'n heel gekke stad om 1 of 2 dagen te bivakkeren en vandaar uit trek je zo verder. Wij hebben toen de hele zuidpunt van Zweden gedaan (rondom) en dat was echt super.quote:Op maandag 7 januari 2013 12:54 schreef Mineola het volgende:
Groofsken, ik vond de reis heel goed te doen. Wij reden in twee dagen. Heen hebben de we de boot genomen naar Denemarken (leuk voor kinderen en voor jezelf even ontspannen ook) en daar overnacht, terug hebben we de Oresund-brug genomen en zijn we meen ik in één dag teruggereden. Maar wij reden wel alletwee.
Waarom denken jullie allemaal dat Frankrijk alleen massale campings heeft?quote:Op maandag 7 januari 2013 12:48 schreef Mineola het volgende:
[..]
Inderdaad, Scandinavie is prachtig! Ook wij hadden goed weer, niet te warm maar gewoon lekker. Kraakheldere meren om in te zwemmen, dammetjes te bouwen, bevers en elanden kijken etc. En fantastische en prachtig gelegen campings met eveneens kraakheldersanitair. Wij zeiden toen al tegen elkaar dat Zweden echt het kampeerparadijs voor kinderen is. Als wij gebonden zijn aan de schoolvakanties over een paar jaar gaan we zéker daar nog eens (of vaker) heen.
Dat 3000x liever dan zo'n massale camping in zuid-Frankrijk!
Ik ga al mijn hele leven lang naar Frankrijk op vakantie (jaja, saai, maar oh zo lekker, ik zie de rest van de wereld wel tijdens mijn werkquote:Op maandag 7 januari 2013 12:04 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik zou wel wat dapperder willen zijn wat betreft vakanties. Wij gaan natuurlijk zo vaak mogelijk naar Aruba (naar mijn ouders, en ook vaak op kosten van mijn ouders ;-)), maar de zomers dat dat er niet inzit zou ik best graag naar Fr rijden of naar boven, ook goed. In elk geval op avontuur. Maar ik weet niet goed of ik dat aandurf in mijn eentje.
Dat zeg ik toch ook niet? Ik heb jarenlang gekampeerd in Frankrijk en bijna nooit op grote campings. Het was alleen om het verschil aan te geven.quote:Op maandag 7 januari 2013 13:02 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Waarom denken jullie allemaal dat Frankrijk alleen massale campings heeft?![]()
Er zijn ook superleuke, gezellige, fijne, maar vooral ook rustige campinkjes hoor!![]()
Dat ziet er goed uit! Weet je toevallig of er een beetje leuke plaatsjes in de omgeving zijn? Dus niet al te slaperige dorpjes, maar waar een winkeltje/restaurantje te vinden is?quote:Op maandag 7 januari 2013 13:12 schreef Svyatagor het volgende:
En we hebben voor de eerste camping alvast deze geboekt: beetje yuppig, maar volgens vrienden een aanrader.
http://www.moulindesjarasses.com/nl/
Heb je kinderen? Dat is nl de link hier.quote:Op maandag 7 januari 2013 15:36 schreef MOON76 het volgende:
Mag ik vragen wat jullie allemaal hebben met de camping??
Lees niks anders dan mensen die naar een camping gaan...
Ik zou gek worden denk ik...
Dat kan in een all inclusive resort ook en dat scheelt zelf koken en afwassenquote:Op maandag 7 januari 2013 15:56 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Heb je kinderen? Dat is nl de link hier.
En kamperen is met kinderen, hoewel er heel veel mensen zijn die het tegendeel zullen beweren, voor mij ideaal.
Je kan gaan eten, drinken, slapen, spelen, zwemmen wanneer je wil, bent niet geboden aan ontbijttijden van hotels etc. etc.
Oh, maar wacht eens... ook zonder kinderen vind ik kamperen echt een prima manier van vakantie vieren.
Toch denk ik dat vooral kinderen op een camping veel meer hun gang kunnen gaan. Vorig jaar hebben we zowel een ressort als een camping gehad, en op die laatste heeft onze dochter echt veel meer genoten. Contact maken gaat gemakkelijker, er is meer vrijheid mogelijk, het is wat informeler.quote:Op maandag 7 januari 2013 16:09 schreef Fogel het volgende:
[..]
Dat kan in een all inclusive resort ook en dat scheelt zelf koken en afwassen
Denk je echt dat je daar dezelfde vrijheden hebt? Midden in de nacht nog wat te eten maken if necessary etc. etc.? En ik vind het koken en afwassen echt helemaal geen probleem. Ik moet zeggen dat ik heel soms neig naar bijv. een stacaravan zodat je eigen sanitair hebt, maar daarbij is de buitenruimte die je krijgt vaak zo beperkt, alleen een klein verranda'tje.quote:Op maandag 7 januari 2013 16:09 schreef Fogel het volgende:
[..]
Dat kan in een all inclusive resort ook en dat scheelt zelf koken en afwassen
We waren op een relatief klein resort vorig jaar, gericht op (Scandinavische) families. Groot genoeg om niet saai te zijn, klein genoeg om overzicht te houden. Was perfect voor ons.quote:Op maandag 7 januari 2013 16:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Toch denk ik dat vooral kinderen op een camping veel meer hun gang kunnen gaan. Vorig jaar hebben we zowel een ressort als een camping gehad, en op die laatste heeft onze dochter echt veel meer genoten. Contact maken gaat gemakkelijker, er is meer vrijheid mogelijk, het is wat informeler.
Midden in de nacht wat laten koken bedoel je?quote:Op maandag 7 januari 2013 16:18 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Denk je echt dat je daar dezelfde vrijheden hebt? Midden in de nacht nog wat te eten maken if necessary etc. etc.? En ik vind het koken en afwassen echt helemaal geen probleem. Ik moet zeggen dat ik heel soms neig naar bijv. een stacaravan zodat je eigen sanitair hebt, maar daarbij is de buitenruimte die je krijgt vaak zo beperkt, alleen een klein verranda'tje.
Dat vind ik dus ook zo fijn aan Le Pech: de plaatsen zijn daar echt ruim, ook die van de te huren stacaravans. Wij zaten heerlijk rustig voor de caravan op echt een stukje eigentuin met een grote tuintafel met zes stoelen, twee ligstoelen en voldoende ruimte nog voor S om er te spelen als ze er al was. Eigen sanitair vind ik ook wel erg fijn, namelijkquote:Op maandag 7 januari 2013 16:18 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Denk je echt dat je daar dezelfde vrijheden hebt? Midden in de nacht nog wat te eten maken if necessary etc. etc.? En ik vind het koken en afwassen echt helemaal geen probleem. Ik moet zeggen dat ik heel soms neig naar bijv. een stacaravan zodat je eigen sanitair hebt, maar daarbij is de buitenruimte die je krijgt vaak zo beperkt, alleen een klein verranda'tje.
Waaromverveelde het huis op het vakantiepark zo snel? Op zich is dat weinig anders dan een hotelkamer op een resort, toch?quote:Op maandag 7 januari 2013 16:18 schreef Fogel het volgende:
[..]
We waren op een relatief klein resort vorig jaar, gericht op (Scandinavische) families. Groot genoeg om niet saai te zijn, klein genoeg om overzicht te houden. Was perfect voor ons.
Een rasechte campingvakantie hebben we nog nooit geprobeerd, maar wel een huis op een vakantiepark twee jaar geleden. Maar dat verveelde ons allemaal vrij snel en toen zijn we een paar dagen tussendoor ergens anders heen gegaan
Ik wilde vorig jaar meteen twee weken boeken op deze camping, maar B dacht dat tien dagen meer dan lang genoeg was. We zijn uiteindelijk toch langer gebleven, want we genoten alle drie nog zo! S banjerde lekker rond, had vriendjes en vriendinnetjes en amuseerde zich ontzettend. Ik had mijn e-reader en had voor het eerst sinds tijden weer eens zin in en tijd voor lezen, en B heeft lekker geluierd. Rondreizen? Uitstapjes? Boodschappen doen bij Carrefour was uitstapje genoegquote:Op maandag 7 januari 2013 16:34 schreef livelink het volgende:
Eigenlijk vind ik kamperen alleen maar leuk als het ook echt het trekken van de ene camping naar de andere camping is. Dat is natuurlijk met kleine kinderen moeilijker, maar ik hoop dat die van mij nu op een leeftijd zijn dat ze een wandel- of fietsvakantie willen doen. En dan ga ik met plezier van camping naar camping. Als ik maar niet langer dan 3 dagen op een en dezelfde camping hoef te blijven.
Weet ik niet precies, ik ben er nog nooit geweest. Ik weet alleen wel dat het behoorlijk in the middle of nowhere is; er gaan door die streek geen snelwegen en het is het dunstbevolkte gebied van Frankrijk. Er zijn wel marktjes in de buurt en wel wat plaatsjes waar je een terrasje kunt pakken, zoals hier staat:quote:Op maandag 7 januari 2013 14:23 schreef __Isis__ het volgende:
[..]
Dat ziet er goed uit! Weet je toevallig of er een beetje leuke plaatsjes in de omgeving zijn? Dus niet al te slaperige dorpjes, maar waar een winkeltje/restaurantje te vinden is?
Het is inderdaad niet heel goedkoop, maar nog altijd wel wat goedkoper dan een huis / appartement huren. Tegen een all-in resort in Turkije kun je inderdaad niet op (hoewel dat in het hoogseizoen ook niet heel goedkoop is volgens mij), maar daar wil ik ook niet echt graag heen.quote:Op maandag 7 januari 2013 16:46 schreef MOON76 het volgende:
Het zal niet voor het geld zijn denk ik, want zo goedkoop is het niet...
Mwah, wij zijn echt wel goedkoper uit als er gaan kamperen dan wanneer we naar een all in resort in Turkije of Egypte of Canarische eilanden gaan. Voor een beetje een behoorlijk resort betaal je dan toch gauw 600 euro p.p. Voor een week! Wij blijven wel onder de 1800 euro in die twee weken camping, en dan hoeven we niet echt ergens op te letten verder.quote:Op maandag 7 januari 2013 16:46 schreef MOON76 het volgende:
Ja ik heb kinderen, 2 stuks.
En vanaf hun geboorte gaan we op vakantie.
Altijd in een apartement en 2x in een apartement op een resort.
Kinderen zijn daar ook de hele dag bij het zwembad of op het strand.
Maken ook vrienden in no time.
En idd lekker je eigen wc/douche....dat vind ik echt wel prettig hoor..
Ik heb gewoon niks met kamperen en let wel, veroordeel er ook absoluut niemand over, ik vroeg mij het gewoon af waarom er zoveel mensen met kinderen gaan kamperen. Het zal niet voor het geld zijn denk ik, want zo goedkoop is het niet...
(misschien komt het omdat ik 6 jaar bij de Landmacht verplicht heb moeten kamperen...maar ook nin mijn jeugd nooit gekampeerd..)
Nou helemaal mee eens hoor. Kramperen zeg ik altijd, heeft voor mij helemaal niks met vakantie te maken... Brrrrrrrrr! Voor geen goud!quote:Op maandag 7 januari 2013 15:36 schreef MOON76 het volgende:
Mag ik vragen wat jullie allemaal hebben met de camping??
Lees niks anders dan mensen die naar een camping gaan...
Ik zou gek worden denk ik..
Geen entertainment, weinig kinderen in de speeltuin, het weer zat niet mee (Denemarken), geen zwembad in de buurt, te koud in zee (plus levensgevaarlijke onderstroom). Auto nodig voor 'alles'. Dat het huis groot was en 1000m2 eigen grond met schommel, glijbaan en zandbak hielp niet. Twee weken bleek gewoon te lang.quote:Op maandag 7 januari 2013 16:31 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Waaromverveelde het huis op het vakantiepark zo snel? Op zich is dat weinig anders dan een hotelkamer op een resort, toch?
Maar als je niet op het geld zou hoeven letten, wat zou je dan het liefst doen?quote:Op maandag 7 januari 2013 17:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Mwah, wij zijn echt wel goedkoper uit als er gaan kamperen dan wanneer we naar een all in resort in Turkije of Egypte of Canarische eilanden gaan. Voor een beetje een behoorlijk resort betaal je dan toch gauw 600 euro p.p. Voor een week! Wij blijven wel onder de 1800 euro in die twee weken camping, en dan hoeven we niet echt ergens op te letten verder.
Zo was onze vakantie vorig jaar ook! Echt zo lekker!quote:Op maandag 7 januari 2013 16:41 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik wilde vorig jaar meteen twee weken boeken op deze camping, maar B dacht dat tien dagen meer dan lang genoeg was. We zijn uiteindelijk toch langer gebleven, want we genoten alle drie nog zo! S banjerde lekker rond, had vriendjes en vriendinnetjes en amuseerde zich ontzettend. Ik had mijn e-reader en had voor het eerst sinds tijden weer eens zin in en tijd voor lezen, en B heeft lekker geluierd. Rondreizen? Uitstapjes? Boodschappen doen bij Carrefour was uitstapje genoegzo zalig relaxt vond ik dat.
Dan zou ik hooguit voor een apartement oid kiezen, maar dat verliest voor mij weer een flink deel van de 'met andere kinderen spelen' mogelijkheden.quote:Op maandag 7 januari 2013 17:36 schreef Fogel het volgende:
[..]
Maar als je niet op het geld zou hoeven letten, wat zou je dan het liefst doen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |