abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 7 januari 2013 @ 11:42:32 #251
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121263977
Hmmm, daar zou ik nou ook nooit aan gedacht hebben.

Eigenlijk willen we ook heel graag weer naar Kroatie, maar dat vind ik zo ver.
Gelul natuurlijk, het is 'maar' 300km verder dan waar we afgelopen jaar in Frankrijk waren.
  maandag 7 januari 2013 @ 11:47:17 #252
37295 Luigi
mario pls
pi_121264084
Kijk als je ambitie is om 15 dagen op een strand te bivakkeren (met alle respect dus, voordat er weer mensen beginnen te steigeren) zou ik ook niet direct zoiets aanraden. Maar als je af en toe van je strandstoel op wilt staan, er op uit gaat of zelfs een rondreis wilt doen, kun je daar echt een prachtige vakantie hebben. En beekjes en rivieren hebben ze er helemaal genoeg, misschien nog wel mooier als in dat suffe Frankrijk ;). En de rust... heerlijk!
  maandag 7 januari 2013 @ 11:58:43 #253
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121264369
Ik ben niet per definitie van 15 dagen bakken op een strand, maar ervaringen uit het recente verleden maken wel duidelijk dat zowel de kinderen als wij het prima vinden als het vermaak vnml bestaat uit lekker naar de rivier, daar een dagje klooien en weer terug naar de caravan voor het eten.
Heel af en toe afgewisseld door een dagje 'iets doen', maar ook niet meer dan 1 keer in de week.
(Vorig jaar dus in 2 weken tijd een dagje met een stoomtreintje naar een stadje verderop en een bezoekje aan een grot)

Vroegah deed ik wel van alles, maar de afgelopen jaren was dit wel echt heel erg lekker. :Y En dat is waar vakantie toch om draait. :Y
pi_121264551
Ik zou wel wat dapperder willen zijn wat betreft vakanties. Wij gaan natuurlijk zo vaak mogelijk naar Aruba (naar mijn ouders, en ook vaak op kosten van mijn ouders ;-)), maar de zomers dat dat er niet inzit zou ik best graag naar Fr rijden of naar boven, ook goed. In elk geval op avontuur. Maar ik weet niet goed of ik dat aandurf in mijn eentje.
pi_121264573
Deze zomer zijn we een week naar Zeeland geweest (ja, in die hete week). Dat was heerlijk, maar ik zou ook best wel wat verder willen.

Bijvoorbeeld, de reis naar Zweden, is dat een beetje te doen?
  maandag 7 januari 2013 @ 12:09:18 #256
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_121264714
Ik wil als O. naar school gaat en we in de juiste periode op vakantie moeten wel graag een keer naar de Middeleeuwse feestweek in Visby op het eiland Gotland. Begin augustus is dat altijd.
Misschien nog een ideetje voor mensen hier? Duurt 8 dagen en ik ken mensen die er jaar naar jaar op verzoek van hun jongens heen gaan.
Ik heb je lief mijn hele leven
  Moderator maandag 7 januari 2013 @ 12:11:42 #257
45833 crew  Fogel
pi_121264764
quote:
7s.gif Op maandag 7 januari 2013 11:31 schreef Luigi het volgende:

[..]

Nou wij hebben zelfs regen in Turkije dus ik geloof niet meer zo in die zongaranties :P. Wij zijn 2x in Scandinavie op vakantie geweest en hebben 2x prachtig weer gehad. In Zweden waren temps van 25 graden zelfs geen uitzondering op sommige plaatsen (wat ik al zei, Varmland heet niet voor niks zo... Vasteras heeft een gemiddelde (!) temperatuur van 23 graden in juli).
2x daar geweest en zon en 1x Turkije en regen. Heerlijk wetenschappelijk en representief ;)

Ik vind Zweden bijzonder saai als vakantieland, Stockholm daargelaten want dat is een toffe stad.
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
pi_121264814
Wij zijn nogal verknocht geraakt aan Corsica. Moet je wel iets oudere kinderen hebben daar het een lange reis met bootovertocht is
pi_121265403
Daar willen wij ook erg graag nog een keer naartoe.

Nu ook gekeken, maar is niet zo handig met vrienden die low budget en met het vliegtuig een weekje over willen komen.
pi_121265700
quote:
14s.gif Op maandag 7 januari 2013 11:23 schreef Luigi het volgende:
Scandinavie is ook prachtig BE. En in Zweden hebben wij echt práchtig zomerweer gehad (Varmland heet niet voor niks zo ;) ) en het is enorm kindvriendelijk. Ik ga echt 100x liever naar een Scandinavisch land dan naar al die middellandse zee drek.
Inderdaad, Scandinavie is prachtig! Ook wij hadden goed weer, niet te warm maar gewoon lekker. Kraakheldere meren om in te zwemmen, dammetjes te bouwen, bevers en elanden kijken etc. En fantastische en prachtig gelegen campings met eveneens kraakhelder :+ sanitair. Wij zeiden toen al tegen elkaar dat Zweden echt het kampeerparadijs voor kinderen is. Als wij gebonden zijn aan de schoolvakanties over een paar jaar gaan we zéker daar nog eens (of vaker) heen.

Dat 3000x liever dan zo'n massale camping in zuid-Frankrijk!

[ Bericht 0% gewijzigd door Mineola op 07-01-2013 12:55:34 ]
pi_121265877
Groofsken, ik vond de reis heel goed te doen. Wij reden in twee dagen. Heen hebben de we de boot genomen naar Denemarken (leuk voor kinderen en voor jezelf even ontspannen ook) en daar overnacht, terug hebben we de Oresund-brug genomen en zijn we meen ik in één dag teruggereden. Maar wij reden wel alletwee.
  maandag 7 januari 2013 @ 12:56:21 #262
37295 Luigi
mario pls
pi_121265933
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 12:54 schreef Mineola het volgende:
Groofsken, ik vond de reis heel goed te doen. Wij reden in twee dagen. Heen hebben de we de boot genomen naar Denemarken (leuk voor kinderen en voor jezelf even ontspannen ook) en daar overnacht, terug hebben we de Oresund-brug genomen en zijn we meen ik in één dag teruggereden. Maar wij reden wel alletwee.
Malmo kun je zonder al te veel stress in 1 dag wel halen, is geeneens zo'n heel gekke stad om 1 of 2 dagen te bivakkeren en vandaar uit trek je zo verder. Wij hebben toen de hele zuidpunt van Zweden gedaan (rondom) en dat was echt super.
  Moderator maandag 7 januari 2013 @ 12:57:20 #263
45833 crew  Fogel
pi_121265965
Afhankelijk van je eindbestemming kan je overwegen om Kiel-Gotenburg te nemen. Dan slaap je gewoon aan boord en kan je de volgende dag uitgerust verder rijden :)

* Fogel houdt van vervoer per boot
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  maandag 7 januari 2013 @ 12:57:33 #264
37295 Luigi
mario pls
pi_121265976
Of idd een stoppie in Kopenhagen want als er 1 geweldige stad is O+. (Tivoli voor de kids!)
  maandag 7 januari 2013 @ 13:02:25 #265
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121266126
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2013 12:48 schreef Mineola het volgende:

[..]

Inderdaad, Scandinavie is prachtig! Ook wij hadden goed weer, niet te warm maar gewoon lekker. Kraakheldere meren om in te zwemmen, dammetjes te bouwen, bevers en elanden kijken etc. En fantastische en prachtig gelegen campings met eveneens kraakhelder :+ sanitair. Wij zeiden toen al tegen elkaar dat Zweden echt het kampeerparadijs voor kinderen is. Als wij gebonden zijn aan de schoolvakanties over een paar jaar gaan we zéker daar nog eens (of vaker) heen.

Dat 3000x liever dan zo'n massale camping in zuid-Frankrijk!
Waarom denken jullie allemaal dat Frankrijk alleen massale campings heeft? -O- :?
Er zijn ook superleuke, gezellige, fijne, maar vooral ook rustige campinkjes hoor! :Y
  Moderator maandag 7 januari 2013 @ 13:02:41 #266
45833 crew  Fogel
pi_121266133
Als je tussen Malmø en Kopenhagen moet kiezen is het simpel: Kopenhagen :)
En als je er een paar dagen blijft is een Copenhagen Card erg aan te raden. Geeft gratis toegang tot veel plekken en korting op anderen. OV is dan ook inbegrepen.
Mijn kinderen vonden vooral de dierentuin erg tof, evenals Ny Carlsbeg Glyptotek.
  maandag 7 januari 2013 @ 13:05:39 #267
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121266217
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 12:04 schreef groofskendezoveelste het volgende:
Ik zou wel wat dapperder willen zijn wat betreft vakanties. Wij gaan natuurlijk zo vaak mogelijk naar Aruba (naar mijn ouders, en ook vaak op kosten van mijn ouders ;-)), maar de zomers dat dat er niet inzit zou ik best graag naar Fr rijden of naar boven, ook goed. In elk geval op avontuur. Maar ik weet niet goed of ik dat aandurf in mijn eentje.
Ik ga al mijn hele leven lang naar Frankrijk op vakantie (jaja, saai, maar oh zo lekker, ik zie de rest van de wereld wel tijdens mijn werk ;) ) en daar zou ik niet eens over na hoeven denken, dat zou ik zo doen.
Maar dat is dus vooral omdat ik er zo vaak geweest ben dat het niet uit maakt waar je precies bent, je weet dan toch wel welke winkels je waarvoor moet hebben zeg maar.
Ik kan me je drempel wel voorstellen als je die ervaring niet hebt.
Zo lijkt Zweden me idd prachtig, maar houdt het feit dat ik er nog nooit op vakantie geweest ben me toch wat tegen. Niet weten wat te verwachten en waar ik precies moet zijn etc.

(En dat komt dan uit de mond van iemand die inmiddels echt wel in flink wat landen geweest is, maar dat is allemaal keurig in hotels met de company credit card in mijn zak. Wat een held he! :D :o )
pi_121266431
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 13:02 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Waarom denken jullie allemaal dat Frankrijk alleen massale campings heeft? -O- :?
Er zijn ook superleuke, gezellige, fijne, maar vooral ook rustige campinkjes hoor! :Y
Dat zeg ik toch ook niet? Ik heb jarenlang gekampeerd in Frankrijk en bijna nooit op grote campings. Het was alleen om het verschil aan te geven.
  maandag 7 januari 2013 @ 13:12:41 #269
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_121266445
Wij zijn ook fan van Scandinavië (tot nu toe 1 x Noorwegen en twee keer Denemarken / Zweden), maar je moet het inderdaad wel treffen met het weer. Wij regelen meestal niks vantevoren, dan kun je op het laatst nog beslissen. Ligt er een mooi stabiel hogedrukgebied boven Scandinavië, dan is het goed te doen. En anders is het toch richting Zuiden.

Maar ook dat is geen straf; Frankrijk is zo enorm groot en er zijn zó veel campings... Ja, in de populaire streken is het in het hoogseizoen snel vol. Maar als je even een paar keer links rechts links afslaat, vind je altijd wel een campinkje dat niet in de gids staat maar wel superleuk is. Dat doen we dan niet voor de eerste camping, die zoeken we van te voren wel uit en reserveren we. Als je eenmaal een beetje ingeslingerd bent in het vakantiegevoel, gaan we er gewoon op uit.

Het grote voordeel van Z-Europa is toch echt wel het klimaat; een suffe camping wordt al een stuk leuker als je lekker buiten kunt leven. Voor die kleintjes van ons (1 en 3) heb je verder niet zo veel geks nodig, een schommel, een emmer, een kraan, meer niet. :P We stonden van de zomer op een kleine Aire Naturelle vlak bij Vendays-Montalivet. Stelde niks voor, maar er was een meertje in de buurt, een paar kleine dorpjes, het strand.. Fietsen mee, en gewoon relaxen. :)

Wel net bij de Vrijbuiter een nieuwe tent gekocht, dus we trappelen van zin. En we hebben voor de eerste camping alvast deze geboekt: beetje yuppig, maar volgens vrienden een aanrader. :)

http://www.moulindesjarasses.com/nl/
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  maandag 7 januari 2013 @ 14:23:36 #270
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_121268891
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 13:12 schreef Svyatagor het volgende:
En we hebben voor de eerste camping alvast deze geboekt: beetje yuppig, maar volgens vrienden een aanrader. :)

http://www.moulindesjarasses.com/nl/
Dat ziet er goed uit! Weet je toevallig of er een beetje leuke plaatsjes in de omgeving zijn? Dus niet al te slaperige dorpjes, maar waar een winkeltje/restaurantje te vinden is?
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_121269779
Weet je, ik heb mijn hele leven gereisd, juist heel veel landen gezien, ook binnen Europa alle kanten op. Maar nog nooit met alleen mezelf als volwassene, alleen verantwoordelijk en achter het stuur... Dat laatste vooral vind ik spannend, niet zozeer het op reis zijn zelf. De reis ernaartoe, met mezelf als enige chauffeur. Dàt! ;-)

Dus het is niet het gebrek aan buitenland of Frankrijkervaring.

Maar misschien moet ik het ook niet alleen willen. Er zijn natuurlijk ook andere opties.
  maandag 7 januari 2013 @ 15:25:54 #272
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_121271098
Vrienden van mij zweren bij groepsvakanties voor gezinnen, Groofsken. Die heb je natuurlijk in allerlei vormen van heel vrij tot heel strak geregisseerd. Ik kan me zo voorstellen dat het fijn is, dat als de kinderen in bed liggen, je zelf nog wat aanspraak hebt.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_121271431
Ja, dat zou ik best kunnen overwegen :Y . Maar ook dat gaat niet zozeer over de reis ernaartoe.
  maandag 7 januari 2013 @ 15:36:27 #274
110223 MOON76
A.F.C.A. CB$
pi_121271459
Mag ik vragen wat jullie allemaal hebben met de camping??
Lees niks anders dan mensen die naar een camping gaan...
Ik zou gek worden denk ik...
[b]1 spermacel heeft 37,5MB aan DNA data[/b]
[b]Dat betekent dat tijdens een gemiddelde zaadlozing een dataoverdracht van 1,33 PB (1,048,676GB) in 3 seconde plaatsvind..[/b]
[b]En ik maar denken dat glasvezel snel was[/b]
pi_121271749
Ieder z'n smaak toch?
Ik zou gek worden om een week of meer in een hotel of appartement te moeten zitten.
Ik vind de gezelligheid van de mensen om mij heen fijn, kinderen lekker buiten met de vriendjes en vriendinnetjes spelen die ze hebben ontmoet, 's avonds een stukje wandelen over de camping of naar de speeltuin, kinderen naar de kinderclub en de minidisco, man en ik op een stoel voor de tent met een boek of tijdschrift, genieten van het zonnetje.
Gewoon het lekker buiten leven.
En ja, zelfs het afwassen vind ik leuk om te doen, kletsen met de mensen naast je die ook aan het afwassen zijn :P
En het tijd voor elkaar hebben, gezellig knus samen in de tent. Heerlijk!

Vorig jaar een week in een vakantiehuisje gezeten. Was ook erg leuk, maar ik miste het kampeergevoel! Gelukkig toen nog een paar dagen naar Beekse Bergen geweest met onze tent.
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')