abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121269779
Weet je, ik heb mijn hele leven gereisd, juist heel veel landen gezien, ook binnen Europa alle kanten op. Maar nog nooit met alleen mezelf als volwassene, alleen verantwoordelijk en achter het stuur... Dat laatste vooral vind ik spannend, niet zozeer het op reis zijn zelf. De reis ernaartoe, met mezelf als enige chauffeur. Dàt! ;-)

Dus het is niet het gebrek aan buitenland of Frankrijkervaring.

Maar misschien moet ik het ook niet alleen willen. Er zijn natuurlijk ook andere opties.
  maandag 7 januari 2013 @ 15:25:54 #272
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_121271098
Vrienden van mij zweren bij groepsvakanties voor gezinnen, Groofsken. Die heb je natuurlijk in allerlei vormen van heel vrij tot heel strak geregisseerd. Ik kan me zo voorstellen dat het fijn is, dat als de kinderen in bed liggen, je zelf nog wat aanspraak hebt.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_121271431
Ja, dat zou ik best kunnen overwegen :Y . Maar ook dat gaat niet zozeer over de reis ernaartoe.
  maandag 7 januari 2013 @ 15:36:27 #274
110223 MOON76
A.F.C.A. CB$
pi_121271459
Mag ik vragen wat jullie allemaal hebben met de camping??
Lees niks anders dan mensen die naar een camping gaan...
Ik zou gek worden denk ik...
[b]1 spermacel heeft 37,5MB aan DNA data[/b]
[b]Dat betekent dat tijdens een gemiddelde zaadlozing een dataoverdracht van 1,33 PB (1,048,676GB) in 3 seconde plaatsvind..[/b]
[b]En ik maar denken dat glasvezel snel was[/b]
pi_121271749
Ieder z'n smaak toch?
Ik zou gek worden om een week of meer in een hotel of appartement te moeten zitten.
Ik vind de gezelligheid van de mensen om mij heen fijn, kinderen lekker buiten met de vriendjes en vriendinnetjes spelen die ze hebben ontmoet, 's avonds een stukje wandelen over de camping of naar de speeltuin, kinderen naar de kinderclub en de minidisco, man en ik op een stoel voor de tent met een boek of tijdschrift, genieten van het zonnetje.
Gewoon het lekker buiten leven.
En ja, zelfs het afwassen vind ik leuk om te doen, kletsen met de mensen naast je die ook aan het afwassen zijn :P
En het tijd voor elkaar hebben, gezellig knus samen in de tent. Heerlijk!

Vorig jaar een week in een vakantiehuisje gezeten. Was ook erg leuk, maar ik miste het kampeergevoel! Gelukkig toen nog een paar dagen naar Beekse Bergen geweest met onze tent.
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  maandag 7 januari 2013 @ 15:56:20 #276
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121272131
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 15:36 schreef MOON76 het volgende:
Ik zou gek worden denk ik...
Heb je kinderen? Dat is nl de link hier. ;)
En kamperen is met kinderen, hoewel er heel veel mensen zijn die het tegendeel zullen beweren, voor mij ideaal.
Je kan gaan eten, drinken, slapen, spelen, zwemmen wanneer je wil, bent niet geboden aan ontbijttijden van hotels etc. etc.

Oh, maar wacht eens... ook zonder kinderen vind ik kamperen echt een prima manier van vakantie vieren. :Y
  Moderator maandag 7 januari 2013 @ 16:09:30 #277
45833 crew  Fogel
pi_121272541
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 15:56 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Heb je kinderen? Dat is nl de link hier. ;)
En kamperen is met kinderen, hoewel er heel veel mensen zijn die het tegendeel zullen beweren, voor mij ideaal.
Je kan gaan eten, drinken, slapen, spelen, zwemmen wanneer je wil, bent niet geboden aan ontbijttijden van hotels etc. etc.

Oh, maar wacht eens... ook zonder kinderen vind ik kamperen echt een prima manier van vakantie vieren. :Y
Dat kan in een all inclusive resort ook en dat scheelt zelf koken en afwassen ;)
I'm surrounded by morons!
TRV plannen/geboekt 2026: Peru, België, Nederland, St. Maarten
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  Moderator maandag 7 januari 2013 @ 16:13:09 #278
5428 crew  miss_sly
pi_121272666
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2013 16:09 schreef Fogel het volgende:

[..]

Dat kan in een all inclusive resort ook en dat scheelt zelf koken en afwassen ;)
Toch denk ik dat vooral kinderen op een camping veel meer hun gang kunnen gaan. Vorig jaar hebben we zowel een ressort als een camping gehad, en op die laatste heeft onze dochter echt veel meer genoten. Contact maken gaat gemakkelijker, er is meer vrijheid mogelijk, het is wat informeler.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_121272723
Scandinavie staat ook nog op mijn verlanglijstje, misschien ooit.
Zweden, Noorwegen, maar dan moeten de kinderen wat groter zijn wat ons betreft.
Fake it till you make it...
  maandag 7 januari 2013 @ 16:18:27 #280
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121272843
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2013 16:09 schreef Fogel het volgende:

[..]

Denk je echt dat je daar dezelfde vrijheden hebt? Midden in de nacht nog wat te eten maken if necessary etc. etc.? En ik vind het koken en afwassen echt helemaal geen probleem. Ik moet zeggen dat ik heel soms neig naar bijv. een stacaravan zodat je eigen sanitair hebt, maar daarbij is de buitenruimte die je krijgt vaak zo beperkt, alleen een klein verranda'tje.
  Moderator maandag 7 januari 2013 @ 16:18:41 #281
45833 crew  Fogel
pi_121272854
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2013 16:13 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Toch denk ik dat vooral kinderen op een camping veel meer hun gang kunnen gaan. Vorig jaar hebben we zowel een ressort als een camping gehad, en op die laatste heeft onze dochter echt veel meer genoten. Contact maken gaat gemakkelijker, er is meer vrijheid mogelijk, het is wat informeler.
We waren op een relatief klein resort vorig jaar, gericht op (Scandinavische) families. Groot genoeg om niet saai te zijn, klein genoeg om overzicht te houden. Was perfect voor ons.

Een rasechte campingvakantie hebben we nog nooit geprobeerd, maar wel een huis op een vakantiepark twee jaar geleden. Maar dat verveelde ons allemaal vrij snel en toen zijn we een paar dagen tussendoor ergens anders heen gegaan :+
TRV plannen/geboekt 2025:Zuid-Amerika, Nederland, Chicago, Washington, Nederland, Kroatië, Slovenië, Parijs/Brussel/Nijmegen/Kopenhagen, Griekenland, Nederland, Nederland, Oslo
TRV 2024:Nederland, UK, Nederland, Denemarken, UK, Nederland, Noord-Noorwegen, Nederland, Atlanta
  Moderator maandag 7 januari 2013 @ 16:20:53 #282
45833 crew  Fogel
pi_121272947
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 16:18 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Denk je echt dat je daar dezelfde vrijheden hebt? Midden in de nacht nog wat te eten maken if necessary etc. etc.? En ik vind het koken en afwassen echt helemaal geen probleem. Ik moet zeggen dat ik heel soms neig naar bijv. een stacaravan zodat je eigen sanitair hebt, maar daarbij is de buitenruimte die je krijgt vaak zo beperkt, alleen een klein verranda'tje.
Midden in de nacht wat laten koken bedoel je? ;)
Maar zoals ik hierboven zei, ik heb geen campingervaring. Gedeelde sanitaire faciliteiten is niet mijn ding.
  maandag 7 januari 2013 @ 16:23:41 #283
37150 livelink
pi_121273067
Ik heb niet zozeer een hekel aan kamperen, maar wel een hekel aan een camping. Wat CrazyMoon zo gezellig vindt, is mijn grootste nachtmerrie.

We hebben wel gekampeerd in Scandinavie, maar altijd in het laagseizoen en zonder de kinderen. Dan is het voor mij net te doen.
pi_121273280
Gelukkig maar dat mensen zo verschillend zijn, anders moesten we in september al boeken voor een staanplaats of caravan omdat niemand in een appartement of hotel wil ;)
En ons derde wonder Lucas!!
Onze zoon Kevin!
Sarah is al zo oud!!!
  Moderator maandag 7 januari 2013 @ 16:30:10 #285
5428 crew  miss_sly
pi_121273341
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 16:18 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Dat vind ik dus ook zo fijn aan Le Pech: de plaatsen zijn daar echt ruim, ook die van de te huren stacaravans. Wij zaten heerlijk rustig voor de caravan op echt een stukje eigentuin met een grote tuintafel met zes stoelen, twee ligstoelen en voldoende ruimte nog voor S om er te spelen als ze er al was. Eigen sanitair vind ik ook wel erg fijn, namelijk ;)

Op een ande camping waar wij waren een paar jaar terug waren had je inderdaad een kleine veranda en dan een stukje gras waarop je je auto moest parkeren, dat vond ik ook erg weinig.
  Moderator maandag 7 januari 2013 @ 16:31:33 #286
5428 crew  miss_sly
pi_121273406
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2013 16:18 schreef Fogel het volgende:

[..]

We waren op een relatief klein resort vorig jaar, gericht op (Scandinavische) families. Groot genoeg om niet saai te zijn, klein genoeg om overzicht te houden. Was perfect voor ons.

Een rasechte campingvakantie hebben we nog nooit geprobeerd, maar wel een huis op een vakantiepark twee jaar geleden. Maar dat verveelde ons allemaal vrij snel en toen zijn we een paar dagen tussendoor ergens anders heen gegaan :+
Waaromverveelde het huis op het vakantiepark zo snel? Op zich is dat weinig anders dan een hotelkamer op een resort, toch?
  maandag 7 januari 2013 @ 16:34:56 #287
37150 livelink
pi_121273542
Eigenlijk vind ik kamperen alleen maar leuk als het ook echt het trekken van de ene camping naar de andere camping is. Dat is natuurlijk met kleine kinderen moeilijker, maar ik hoop dat die van mij nu op een leeftijd zijn dat ze een wandel- of fietsvakantie willen doen. En dan ga ik met plezier van camping naar camping. Als ik maar niet langer dan 3 dagen op een en dezelfde camping hoef te blijven.
  Moderator maandag 7 januari 2013 @ 16:41:23 #288
5428 crew  miss_sly
pi_121273766
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 16:34 schreef livelink het volgende:
Eigenlijk vind ik kamperen alleen maar leuk als het ook echt het trekken van de ene camping naar de andere camping is. Dat is natuurlijk met kleine kinderen moeilijker, maar ik hoop dat die van mij nu op een leeftijd zijn dat ze een wandel- of fietsvakantie willen doen. En dan ga ik met plezier van camping naar camping. Als ik maar niet langer dan 3 dagen op een en dezelfde camping hoef te blijven.
Ik wilde vorig jaar meteen twee weken boeken op deze camping, maar B dacht dat tien dagen meer dan lang genoeg was. We zijn uiteindelijk toch langer gebleven, want we genoten alle drie nog zo! S banjerde lekker rond, had vriendjes en vriendinnetjes en amuseerde zich ontzettend. Ik had mijn e-reader en had voor het eerst sinds tijden weer eens zin in en tijd voor lezen, en B heeft lekker geluierd. Rondreizen? Uitstapjes? Boodschappen doen bij Carrefour was uitstapje genoeg :D zo zalig relaxt vond ik dat.
  Moderator maandag 7 januari 2013 @ 16:43:37 #289
5428 crew  miss_sly
pi_121273850
Ik wil wel, als S wat groter is, nog een keer onze rondes door Mexico over doen. Wat was dat geweldig leuk! En ook Zuid-Afrika zou ik met haar nog ee keer willen doen. Maar voor nu is het voor haar gewoon heel fijn om ergens te zijn waar andere kindjes zijn om mee te spelen, op een relaxte, informele manier.
  maandag 7 januari 2013 @ 16:46:27 #290
110223 MOON76
A.F.C.A. CB$
pi_121273926
Ja ik heb kinderen, 2 stuks.
En vanaf hun geboorte gaan we op vakantie.
Altijd in een apartement en 2x in een apartement op een resort.
Kinderen zijn daar ook de hele dag bij het zwembad of op het strand.
Maken ook vrienden in no time.
En idd lekker je eigen wc/douche....dat vind ik echt wel prettig hoor..
Ik heb gewoon niks met kamperen en let wel, veroordeel er ook absoluut niemand over, ik vroeg mij het gewoon af waarom er zoveel mensen met kinderen gaan kamperen. Het zal niet voor het geld zijn denk ik, want zo goedkoop is het niet...
(misschien komt het omdat ik 6 jaar bij de Landmacht verplicht heb moeten kamperen...maar ook nin mijn jeugd nooit gekampeerd..)
[b]1 spermacel heeft 37,5MB aan DNA data[/b]
[b]Dat betekent dat tijdens een gemiddelde zaadlozing een dataoverdracht van 1,33 PB (1,048,676GB) in 3 seconde plaatsvind..[/b]
[b]En ik maar denken dat glasvezel snel was[/b]
  maandag 7 januari 2013 @ 16:58:48 #291
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121274417
Nou, kamperen is, als je niet op mega-campings met zwemparadijzen en animatie-teams gaat staan, toch over het algemeen wel goedkoper dan huisjes of apartementen volgens mij.
  maandag 7 januari 2013 @ 17:04:58 #292
44602 Svyatagor
A great face for radio
pi_121274694
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 14:23 schreef __Isis__ het volgende:

[..]

Dat ziet er goed uit! Weet je toevallig of er een beetje leuke plaatsjes in de omgeving zijn? Dus niet al te slaperige dorpjes, maar waar een winkeltje/restaurantje te vinden is?
Weet ik niet precies, ik ben er nog nooit geweest. Ik weet alleen wel dat het behoorlijk in the middle of nowhere is; er gaan door die streek geen snelwegen en het is het dunstbevolkte gebied van Frankrijk. Er zijn wel marktjes in de buurt en wel wat plaatsjes waar je een terrasje kunt pakken, zoals hier staat:

http://www.moulindesjarasses.com/nl/locatie/over-de-omgeving

Maar industrie is er dus niet, het is echt een agrarisch gebied. :)

quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 16:46 schreef MOON76 het volgende:
Het zal niet voor het geld zijn denk ik, want zo goedkoop is het niet...
Het is inderdaad niet heel goedkoop, maar nog altijd wel wat goedkoper dan een huis / appartement huren. Tegen een all-in resort in Turkije kun je inderdaad niet op (hoewel dat in het hoogseizoen ook niet heel goedkoop is volgens mij), maar daar wil ik ook niet echt graag heen.

Als je een beetje de kleine campings opzoekt en veel zelf kookt, kun je redelijk voordelig op vakantie. Wij waren vorig jaar voor drie weken met het hele gezin (twee volwassenen, twee kleine kids) ongeveer 2000 euro kwijt voor alles: kamperen, boodschappen, diesel, tol, uitstapjes, terrasjes, etc. En dan hebben we echt niks laten zitten vanwege het geld. Vond ik alleszins meevallen. :) Ik zeg er wel bij dat je met kleine kids niet even lekker uit eten gaat. Het duurste uitstapje was denk ik het sea life-museum in La Rochelle.
We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing.
Check mijn band Glorybox
  maandag 7 januari 2013 @ 17:06:09 #293
37150 livelink
pi_121274738
Ik vind kamperen ook altijd wel prijzig. Ik schrik er in ieder geval iedere keer weer van.

Jullie hebben me aangestoken met die vakanties, dus ik was ook even wat aan het kijken en toen stuitte ik op deze Harry Potter-reis

Dat zouden de kinderen en wij allemaal echt leuk vinden. Een beetje duur helaas.
  Moderator maandag 7 januari 2013 @ 17:08:39 #294
5428 crew  miss_sly
pi_121274830
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 16:46 schreef MOON76 het volgende:
Ja ik heb kinderen, 2 stuks.
En vanaf hun geboorte gaan we op vakantie.
Altijd in een apartement en 2x in een apartement op een resort.
Kinderen zijn daar ook de hele dag bij het zwembad of op het strand.
Maken ook vrienden in no time.
En idd lekker je eigen wc/douche....dat vind ik echt wel prettig hoor..
Ik heb gewoon niks met kamperen en let wel, veroordeel er ook absoluut niemand over, ik vroeg mij het gewoon af waarom er zoveel mensen met kinderen gaan kamperen. Het zal niet voor het geld zijn denk ik, want zo goedkoop is het niet...
(misschien komt het omdat ik 6 jaar bij de Landmacht verplicht heb moeten kamperen...maar ook nin mijn jeugd nooit gekampeerd..)
Mwah, wij zijn echt wel goedkoper uit als er gaan kamperen dan wanneer we naar een all in resort in Turkije of Egypte of Canarische eilanden gaan. Voor een beetje een behoorlijk resort betaal je dan toch gauw 600 euro p.p. Voor een week! Wij blijven wel onder de 1800 euro in die twee weken camping, en dan hoeven we niet echt ergens op te letten verder.
  maandag 7 januari 2013 @ 17:12:20 #295
37295 Luigi
mario pls
pi_121274971
quote:
0s.gif Op maandag 7 januari 2013 15:36 schreef MOON76 het volgende:
Ik zou gek worden denk ik..
Nou helemaal mee eens hoor. Kramperen zeg ik altijd, heeft voor mij helemaal niks met vakantie te maken... Brrrrrrrrr! Voor geen goud!
  maandag 7 januari 2013 @ 17:15:13 #296
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_121275071
Kamperen is bij ons altijd goedkoper gebleken dan iets huren. Een tent wint het van een stacaravan huren maar die stacaravan is nog steeds goedkoper dan een appartement of hotel.
Ik heb je lief mijn hele leven
  Moderator maandag 7 januari 2013 @ 17:33:58 #297
45833 crew  Fogel
pi_121275804
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2013 16:31 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Waaromverveelde het huis op het vakantiepark zo snel? Op zich is dat weinig anders dan een hotelkamer op een resort, toch?
Geen entertainment, weinig kinderen in de speeltuin, het weer zat niet mee (Denemarken), geen zwembad in de buurt, te koud in zee (plus levensgevaarlijke onderstroom). Auto nodig voor 'alles'. Dat het huis groot was en 1000m2 eigen grond met schommel, glijbaan en zandbak hielp niet. Twee weken bleek gewoon te lang.
We hebben zelfs een nintendo wii gekocht tegen verveling.

Heel wat anders dan een ruime kamer in een warm land, vlakbij een zwembad en met entertainment. Maar ook daar hebben we een auto gehuurd om er even tussenuit te zijn ;)
  Moderator maandag 7 januari 2013 @ 17:36:13 #298
45833 crew  Fogel
pi_121275908
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2013 17:08 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Mwah, wij zijn echt wel goedkoper uit als er gaan kamperen dan wanneer we naar een all in resort in Turkije of Egypte of Canarische eilanden gaan. Voor een beetje een behoorlijk resort betaal je dan toch gauw 600 euro p.p. Voor een week! Wij blijven wel onder de 1800 euro in die twee weken camping, en dan hoeven we niet echt ergens op te letten verder.
Maar als je niet op het geld zou hoeven letten, wat zou je dan het liefst doen?
  maandag 7 januari 2013 @ 17:43:25 #299
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_121276247
Wij laten onze Toscane plannen voor de meivakantie dit jaar varen :P want vriendlief bedacht dat als we dan toch al zo zuidelijk waren met de auto, hij er ook graag een paar dagen Rome bij aan zou plakken. En dan wordt twee weken wel erg krap.

En omdat we ons huis te koop hebben staan is het ook wel verstandig om niet teveel geld aan vakantie te besteden. Stel dat we verkopen, dan mogen we een nieuw huis kopen en spulletjes voor dat nieuwe huis, en dat kost geld :9.

Helemaal niet op vakantie is ook geen optie, waarschijnlijk wordt het nu een week in de zomer naar dit park in Oostenrijk
Dochter wilde ook het liefst weer naar Oostenrijk, lekker in de bergen en door kloven wandelen, en rodelen :). En in Vorarlberg zijn we nog nooit geweest :).
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
  maandag 7 januari 2013 @ 18:00:56 #300
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_121277033
quote:
1s.gif Op maandag 7 januari 2013 16:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik wilde vorig jaar meteen twee weken boeken op deze camping, maar B dacht dat tien dagen meer dan lang genoeg was. We zijn uiteindelijk toch langer gebleven, want we genoten alle drie nog zo! S banjerde lekker rond, had vriendjes en vriendinnetjes en amuseerde zich ontzettend. Ik had mijn e-reader en had voor het eerst sinds tijden weer eens zin in en tijd voor lezen, en B heeft lekker geluierd. Rondreizen? Uitstapjes? Boodschappen doen bij Carrefour was uitstapje genoeg :D zo zalig relaxt vond ik dat.
Zo was onze vakantie vorig jaar ook! Echt zo lekker! :Y We waren met vrienden en we kookten om de dag, echt ideaal! :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')