Kwam net op het goede moment aanzetten, eerlijk gezegdquote:
Oh okequote:Op donderdag 20 december 2012 12:08 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Kwam net op het goede moment aanzetten, eerlijk gezegd
quote:Op donderdag 20 december 2012 12:09 schreef Boterbartje het volgende:
Wie hebben er deze week allemaal nog tentamens eigenlijk?
Ik ook.quote:Op donderdag 20 december 2012 12:10 schreef Valid het volgende:
[..]
Ik ook. Burgerlijk 2 om 14.00 uur.
Eindelijk weer eens een uitverkochte Euroborgquote:Op donderdag 20 december 2012 12:10 schreef TvhN het volgende:
[..]
Heb er ook enorm veel zin in. Vanmiddag echter nog een tentamen maken.
Heb er vertrouwen in; de oefententamens vond ik in ieder geval goed te doen.quote:
ielquote:Op donderdag 20 december 2012 12:13 schreef Boterbartje het volgende:
MENSEN SUCCES ZOMETEEN!!
er heeft hier iemand lopen schijten in de trein; DIE LUCHT, echt zuuuuur gewoon
De oude tentamens zijn inderdaad niet bijster ingewikkeld. Ik weet niet in welke zaal ik zit. M'n nummer is ergens tussen de 200-250 geloof ik.quote:Op donderdag 20 december 2012 12:13 schreef TvhN het volgende:
[..]
Heb er vertrouwen in; de oefententamens vond ik in ieder geval goed te doen.
Zitten jullie in zaal 1 of 3?
ja man, net op station dieren.. zijn allemaal dieren hierquote:
quote:Op donderdag 20 december 2012 12:16 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
ja man, net op station dieren.. zijn allemaal dieren hier
Geniet ervan, vanavond maak je meer kans dan zondag xDquote:Op donderdag 20 december 2012 12:11 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Eindelijk weer eens een uitverkochte EuroborgGelukkig op m'n vertrouwde seizoenskaartplek.
Is dit een mopje?quote:Op donderdag 20 december 2012 12:16 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
ja man, net op station dieren.. zijn allemaal dieren hier
He doe dat lekker in KLB ofzoquote:Op donderdag 20 december 2012 12:27 schreef Boterbartje het volgende:
wat is Hitler een sukkel. Als hij nou die atlantikwall eerder klaar had en rusland niet had aangevallen hadden we hier ook fijn Deutsche Bahn gehad ipv die kut NS.
Van buiten vind ik ze wel mooi hoor; dat geel blauwe en die dubbeldekkers. Die koploper, wat een plaatje. Maar van binnen zijn ze gewoon krap en vies
hoewel de db toffer is dan de ns, doe jij wel je best om elke dag iets te roepen he?quote:Op donderdag 20 december 2012 12:27 schreef Boterbartje het volgende:
wat is Hitler een sukkel. Als hij nou die atlantikwall eerder klaar had en rusland niet had aangevallen hadden we hier ook fijn Deutsche Bahn gehad ipv die kut NS.
Van buiten vind ik ze wel mooi hoor; dat geel blauwe en die dubbeldekkers. Die koploper, wat een plaatje. Maar van binnen zijn ze gewoon krap en vies
quote:Op donderdag 20 december 2012 12:27 schreef Boterbartje het volgende:
quote:Op donderdag 20 december 2012 12:40 schreef Yreal het volgende:
[..]
hoewel de db toffer is dan de ns, doe jij wel je best om elke dag iets te roepen he?
Oh, iets te laat, maar succes!quote:Op donderdag 20 december 2012 11:11 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik om twee uurBijna weg dus. Zo eng
Inleiding staats- en bestuursrecht.quote:
ohquote:Op donderdag 20 december 2012 16:05 schreef Speedy_T het volgende:
Fiscaal bestuursrecht was echt best makkelijk. Dit had jij ook nog wel kunnen maken Yreal
Het waren vragen over navordering, gelijkheidsbeginsel en vaststellingsovereenkomsten. Met minimale kennis kon je dit maken.quote:
in januari dan maar even kijkenquote:Op donderdag 20 december 2012 16:30 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Het waren vragen over navordering, gelijkheidsbeginsel en vaststellingsovereenkomsten. Met minimale kennis kon je dit maken.
Nee. Even kijken hoe dat wordt opgelostquote:Op donderdag 20 december 2012 16:32 schreef Speedy_T het volgende:
[..]
Heb jij nog wel meegedaan aan die hoorzitting dan?
So what. Je kan moeilijk alles 100% weten. Rust is ook veel waard. Als jij jezelf helemaal kapot leert ben je morgen zo moe dat je in alle valkuilen trapt.quote:Op donderdag 20 december 2012 17:12 schreef N0rah het volgende:
Wanneer merk je dat het tijd is om te stoppen met leren? Ik heb het gevoel dat m'n hoofd op exploderen staat, maar ben vooralsnog bang dat ik dingen mis/niet weet.
Heb hetzelfde gevoel, maar hecht ook waarde aan rust net als Yreal, denk dat ik gewoon doorga tot het eten magisch op tafel verschijnt en er dan mee kapquote:Op donderdag 20 december 2012 17:12 schreef N0rah het volgende:
Wanneer merk je dat het tijd is om te stoppen met leren? Ik heb het gevoel dat m'n hoofd op exploderen staat, maar ben vooralsnog bang dat ik dingen mis/niet weet.
Ik zei het nog (een paar keer). Bij BR2 aan de RuG: arresten stampen.quote:Op donderdag 20 december 2012 17:44 schreef Ties02 het volgende:
Potverdorie had wel hoog willen scoren hierop maar als ik het zo na ga in m'n hoofd heb ik zonder bonus een 6'je ofzo max.
Verdomde arresten ook
Ik had ook een 7 ipv 8 omdat ik een van de arresten niet goed genoeg kende. Dat lijkt vervelend, maar voor de toekomst weet ik wel dat ik prima basis heb, want dan zoek je die arresten namelijk opquote:Op donderdag 20 december 2012 17:44 schreef Ties02 het volgende:
Potverdorie had wel hoog willen scoren hierop maar als ik het zo na ga in m'n hoofd heb ik zonder bonus een 6'je ofzo max.
Verdomde arresten ook
Elk vak van die vakgroepquote:Op donderdag 20 december 2012 17:44 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik zei het nog (een paar keer). Bij BR2 aan de RuG: arresten stampen.
Heb er wel een goed gevoel over.quote:Op donderdag 20 december 2012 17:44 schreef Ties02 het volgende:
Verdomde arresten ook
Interessant.quote:Op donderdag 20 december 2012 16:27 schreef Keyos het volgende:
Wat een geweldige actie dit, een gigantische groep mensen (including Bikers) in de stad om die Westboro Church gekken weg te houden :
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)kingen-Newtown.dhtml.
Was die allerlaatste vraag nou 3:111 eens houder altijd houder? Ik kwam er met die levering niet helemaal uit, of het nou een 3:115c wasquote:
Wel gehaald denk je?quote:Op donderdag 20 december 2012 17:28 schreef Tchock het volgende:
Bah. Mc prima, casus 1 mwah, casus 2 kut.
Goedzo!quote:Op donderdag 20 december 2012 18:03 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Potverdorie, het tentamen ging zowaar lekker
Mwoa het waren vooral de arresten die ik niet kon toepassen of er niet op kon komen..quote:Op donderdag 20 december 2012 18:02 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Het tentamen ging niet zo goed?
Dus wel net binnen getikt?quote:Op donderdag 20 december 2012 18:04 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Mwoa het waren vooral de arresten die ik niet kon toepassen of er niet op kon komen..Kon verder wel overal iets opschrijven wat redelijk kan kloppen
Artikel 3:111 BW was (naar mijn mening) inderdaad van toepassing op de casus. Derhalve werd die broer 'gewoon' eigenaar.quote:Op donderdag 20 december 2012 17:55 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Was die allerlaatste vraag nou 3:111 eens houder altijd houder?
Je hebt verder niks met schenking gedaan?quote:Op donderdag 20 december 2012 18:06 schreef TvhN het volgende:
[..]
Artikel 3:111 BW was (naar mijn mening) inderdaad van toepassing op de casus. Derhalve werd die broer 'gewoon' eigenaar.
Ik ga er wel vanuit, maar ik hoopte eigenlijk op hoger dan een 6'je maar weet dus niet of dat erin gaat zittenquote:
Ik zal in het vervolg je op je blauwe? ogen gelovenquote:Op donderdag 20 december 2012 17:44 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Ik zei het nog (een paar keer). Bij BR2 aan de RuG: arresten stampen.
Voor zover ik mij nog kan herinneren: ik begon met de vereisten van een overdracht (beschikkingsbevoegdheid, geldige titel en levering, 3:83 BW). Vervolgens artikel 3:97 BW -> artikel 3:115 sub a -> artikel 3:110 juncto artikel 3:111 BW. Uiteraard met een (uitgebreide) toelichting.quote:Op donderdag 20 december 2012 18:08 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Je hebt verder niks met schenking gedaan?
[..]
Ik ga er wel vanuit, maar ik hoopte eigenlijk op hoger dan een 6'je maar weet dus niet of dat erin gaat zitten
quote:Op donderdag 20 december 2012 18:28 schreef Ties02 het volgende:
Ik lees je naam steeds als Van Balzak
Ik lees je naam steeds als Von Ballsack
Ik lees je naam steeds als Von Ballsack
Hij ging bij mij wel goed gelukkig.quote:Op donderdag 20 december 2012 17:11 schreef Ties02 het volgende:
Ook echt alle arresten blackout, enige wat ik nog kon toepassen was Oerlemans/Driessen en Portacabin, fiducia verbod totaal vergeten wat het inhield en tevens het Sogelease arrest dus, teringzooi
En interpretatie uiteraard.quote:Op donderdag 20 december 2012 18:33 schreef VonBallusseck het volgende:
En dat voor mensen die rechten studeren.. teleurstellend jongens, teleurstellend.
Taal is recht? Recht is taal?
Je mag twee voldoendes per jaar herkansen (zie OER). Je cijfer wordt dan gewoon weggestreept waardoor je cijfer in de herkansing telt. Je moet dit wel even aanvragen. Voor cum laude kom je dan niet meer in aanmerking, maar dat lijkt me niet zo'n probleem.quote:Op donderdag 20 december 2012 17:49 schreef Ties02 het volgende:
Voor bedrijfseconomie een mager 6'je
toch niet geheel ontevreden maar had graag herkanst..
Weekend? VAKANTIEEEEEEE bedoel je.quote:Op donderdag 20 december 2012 18:28 schreef VonBallusseck het volgende:
I can't wait for the weekend to begin..
Voor alle mensen die nog tentamen hebben morgen (en natuurlijk speciaal voor de EUR-eerstejaars) : wederom veel succes gewenst.
Wat ik er van heb gemaakt: geainticipeerde CP levering (bij voorbaat dus), waardoor op het moment van de levering aan die vrouw zij gelijk ging houden voor haar broer die daarmee dus eigenaar werd. Dat ze ruzie hadden gehad en ze dat ding niet wilde afgeven aan haar broer maakt niet uit, zie 3:110/111.quote:Op donderdag 20 december 2012 17:55 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Was die allerlaatste vraag nou 3:111 eens houder altijd houder? Ik kwam er met die levering niet helemaal uit, of het nou een 3:115c was
Ik had als 2e mogelijkheid gewoon nakoming vorderen van de schenkingsovereenkomst
EIN DE LIJK. VAKANTIEquote:Op donderdag 20 december 2012 18:40 schreef N0rah het volgende:
[..]
Weekend? VAKANTIEEEEEEE bedoel je.
Ga je weer voor de 9 morgen?
Pffft, ik ga maar weer verder leren.quote:Op donderdag 20 december 2012 18:42 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
EIN DE LIJK. VAKANTIE
Zo aan toe he
Zit nu nog thuis (op de wc met laptop) maar zometeen maar eens treintje richting Enske pakken en biertjes drinken bij het glazen huis in kerst trui + kerstmanmuts
Oei vanaf morgen pas ferkansie?quote:Op donderdag 20 december 2012 18:44 schreef N0rah het volgende:
[..]
Pffft, ik ga maar weer verder leren.
Succes.quote:Op donderdag 20 december 2012 18:44 schreef N0rah het volgende:
[..]
Pffft, ik ga maar weer verder leren.
quote:Op donderdag 20 december 2012 18:44 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Oei vanaf morgen pas ferkansie?
Nou succes dan!! Wat heb je morgen?
Ja. Bedankt! Inleiding staats- en bestuursrecht.quote:Op donderdag 20 december 2012 18:46 schreef Valid het volgende:
[..]
Succes.Welk tentamen heb je nog?
Probeer het in elk geval; je mocht ook voldoendes herkansen dus... niet geschoten is altijd misquote:Op donderdag 20 december 2012 18:46 schreef Tchock het volgende:
Ik ben zo moeLogisch nadenken en typen is echt een opgave
Misschien moet ik NIBPR maar gewoon voor een herkansing laten liggen
Oh hebben jullie al voor de kerstvakantie dus!! Succes dan!quote:Op donderdag 20 december 2012 18:47 schreef N0rah het volgende:
[..]
[..]
Ja. Bedankt! Inleiding staats- en bestuursrecht.
Oja geanticipeerde CP dat bestond ook nogquote:Op donderdag 20 december 2012 18:41 schreef Valid het volgende:
[..]
Wat ik er van heb gemaakt: geainticipeerde CP levering (bij voorbaat dus), waardoor op het moment van de levering aan die vrouw zij gelijk ging houden voor haar broer die daarmee dus eigenaar werd. Dat ze ruzie hadden gehad en ze dat ding niet wilde afgeven aan haar broer maakt niet uit, zie 3:110/111.
Wat je dan met de schenking moest doen (volgens mij) was enkel dat dat als titel fungeerde voor de levering bij voorbaat. Wordt de uitwerking ook openbaar gemaakt? Ik heb dat gele blad per ongeluk weggegooid samen met de evaluatie dus weet net wat daar op stond.
Ik zie iemand afgeleiden van modelstudent naar luie studentquote:Op donderdag 20 december 2012 18:46 schreef Tchock het volgende:
Ik ben zo moeLogisch nadenken en typen is echt een opgave
Misschien moet ik NIBPR maar gewoon voor een herkansing laten liggen
Ik ben gewoon bang dat ik vannacht doorga tot een uur of 4, vervolgens met een paar uur slaap een zes haal. Ik wil niet wéér een zes voor een vak wat niet alleen makkelijk maar ook leuk is.quote:Op donderdag 20 december 2012 18:52 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik zie iemand afgeleiden van modelstudent naar luie student
een 6 is altijd beter dan een leeg vakje. 6 punten zijn er altijd meer dan 0.quote:Op donderdag 20 december 2012 18:54 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik ben gewoon bang dat ik vannacht doorga tot een uur of 4, vervolgens met een paar uur slaap een zes haal. Ik wil niet wéér een zes voor een vak wat niet alleen makkelijk maar ook leuk is.
Wow dit wist ik helemaal nietquote:Op donderdag 20 december 2012 18:39 schreef Valid het volgende:
[..]
Je mag twee voldoendes per jaar herkansen (zie OER). Je cijfer wordt dan gewoon weggestreept waardoor je cijfer in de herkansing telt. Je moet dit wel even aanvragen. Voor cum laude kom je dan niet meer in aanmerking, maar dat lijkt me niet zo'n probleem.
http://nestor.rug.nl/bbcs(...)HerhalenTentamen.htmquote:Op donderdag 20 december 2012 18:57 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Wow dit wist ik helemaal niet
Heb je hier een linkje naar ofzo? En kon dit in het propedeuse jaar dan ook al
Dus stel ik haal in die herhaling een 4 en ik had een 6 1e kans, dan telt gewoon die 4quote:Op donderdag 20 december 2012 19:01 schreef Valid het volgende:
[..]
http://nestor.rug.nl/bbcs(...)HerhalenTentamen.htm
Je moet wel snel zijn: binnen drie dagen nadat de uitslag bekend wordt.
Klopt. Je laatste (dus niet je hoogste) cijfer telt, want je eerste cijfer wordt verwijderd. Je neemt een risico, maar als je voor een vak per se 7< wel de moeite waard misschien.quote:Op donderdag 20 december 2012 19:04 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Dus stel ik haal in die herhaling een 4 en ik had een 6 1e kans, dan telt gewoon die 4
Maar waat heb jij nou Oerlemans/Driessen gebruikt?quote:Op donderdag 20 december 2012 19:04 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Dus stel ik haal in die herhaling een 4 en ik had een 6 1e kans, dan telt gewoon die 4
Die heb ik ook niet gebruikt.quote:Op donderdag 20 december 2012 19:07 schreef Valid het volgende:
[..]
Maar waat heb jij nou Oerlemans/Driessen gebruikt?
Euhm over die landbouw producten, dat het voor rekening van de verkoper komt als zoiets gebeurd blabla, maar dat gaat hier niet op want geen industrieel vervaardigd productquote:Op donderdag 20 december 2012 19:07 schreef Valid het volgende:
[..]
Maar waat heb jij nou Oerlemans/Driessen gebruikt?
Ik bedacht me dat ik bij de laatste vraag (die levering bij voorbaat van schilderij aan broer) niet Hollanders Kuikenbroederij heb genoemd (dat je niet na de levering zelfstandig van de overdracht kan afzien door een wilswijziging). Ik vraag me echter af of dat wel echt nodig was, want dat volgt ook al uit de wet.quote:
Fuck, die ben ik ook vergeten.quote:Op donderdag 20 december 2012 19:11 schreef Valid het volgende:
[..]
Ik bedacht me dat ik bij de laatste vraag (die levering bij voorbaat van schilderij aan broer) niet Hollanders Kuikenbroederij heb genoemd (dat je niet na de levering zelfstandig van de overdracht kan afzien door een wilswijziging). Ik vraag me echter af of dat wel echt nodig was, want dat volgt ook al uit de wet.
Verder heb ik portacabin / geurtzen kampstaal / sogelease gebruikt. Jullie nog andere?
Dat was volgens mij 2a.quote:Op donderdag 20 december 2012 19:13 schreef Valid het volgende:
[..]
Ehm weet niet of het 1b was. Die met de informatieplicht m.b.t. algemene voorwaarden.
'quote:Op donderdag 20 december 2012 19:13 schreef TvhN het volgende:
[..]
Fuck, die ben ik ook vergeten.
Wat hebben jullie trouwens bij 1a (met betrekking tot die ontbinding)?
Dat het kon, iedere tekortkoming, en verzuim/opeisbaar omdat kenbaar was gemaakt dat er niet nagekomen kon wordenquote:Op donderdag 20 december 2012 19:13 schreef TvhN het volgende:
[..]
Wat hebben jullie trouwens bij 1a (met betrekking tot die ontbinding)?
Bij deze vraag heb ik tevens het Twickler-arrest genoemd.quote:Op donderdag 20 december 2012 19:14 schreef Valid het volgende:
[..]
'
Ontbinding kon volgens mij wel (6:265 3:80-2 jo 2:83 sub b ofzo, noem het uit m'n hoofd)
Ik had in strijd met goede zeden qua strekking van de ovkquote:Op donderdag 20 december 2012 19:15 schreef Valid het volgende:
En die overdracht van die auto om rond gereden te worden was volgens mij in strijd met fiduciaverbod. Volgens jullie ook?
Inderdaad. Uitgebreid artikel 3:84 lid 3 BW besproken, alsmede Keereweer/Sogelease.quote:Op donderdag 20 december 2012 19:15 schreef Valid het volgende:
En die overdracht van die auto om rond gereden te worden was volgens mij in strijd met fiduciaverbod. Volgens jullie ook?
Dit gaat over die vraag van die motoren en het schip?quote:Op donderdag 20 december 2012 19:15 schreef TvhN het volgende:
[..]
Bij deze vraag heb ik tevens het Twickler-arrest genoemd.
Dat was toch Kinheim Pelders?quote:Op donderdag 20 december 2012 19:17 schreef Ties02 het volgende:
Twickler ging toch over niet reageren?
Iedere tekortkoming is in beginsel een reden voor ontbinding.quote:Op donderdag 20 december 2012 19:17 schreef Ties02 het volgende:
Twickler ging toch over niet reageren?
Maar dat staat letterlijk in de wetquote:Op donderdag 20 december 2012 19:17 schreef TvhN het volgende:
[..]
Iedere tekortkoming is in beginsel een reden voor ontbinding.
'ook wanneer de tekortkoming een beding betreft dat niet de kern van de prestatie raakt.'quote:Op donderdag 20 december 2012 19:18 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Maar dat staat letterlijk in de wet
Hollander's Kuikenbroederij heb ik echter niet genoemd.quote:Op donderdag 20 december 2012 19:21 schreef Ties02 het volgende:
Jij hebt gewoon de uitslover uitgehangen met je overbodige arresten!
Bij de laatste vraag (wat betreft artikel 3:110 en 3:111 BW).quote:Op donderdag 20 december 2012 19:25 schreef Ties02 het volgende:
Die zou je moeten noemen bij die over het schuurtje?
Maar Kuikenbroederij gaat toch om eigendomsvoorbehoud na faillesement? En daar ging het bij het schuurtje omquote:Op donderdag 20 december 2012 19:25 schreef TvhN het volgende:
[..]
Bij de laatste vraag (wat betreft artikel 3:110 en 3:111 BW).
Ja maar ik kijk alleen via m'n mobiel altijdquote:Op donderdag 20 december 2012 20:02 schreef Tchock het volgende:
Zeg, gebruikt een van jullie hotmail of Live? Is het bij jullie ook zo intens vercrackt?
Ik hoop op het beste dan.quote:Op donderdag 20 december 2012 18:11 schreef Tchock het volgende:
[..]
Gaat er om hangen. Als ik voor de open vragen een voldoende haal wel een
Nee, ik kon er echt niet op komen. Ik liep net op het station ook 180 graden de verkeerde kant op zonder het door te hebbenquote:Op donderdag 20 december 2012 20:37 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Je dacht zeker aan Boterbartje he
Toch nog veel succes dan.quote:Op donderdag 20 december 2012 20:33 schreef Tchock het volgende:
[..]
NIBPR. Als ik meer tijd had een eitje, maarja. Dat is een beetje boter na de maaltijd.
Misschien tijd om in tegenstelling tot wat je normaal doet eens een keer vroeg naar bed te gaan?quote:Op donderdag 20 december 2012 20:38 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, ik kon er echt niet op komen. Ik liep net op het station ook 180 graden de verkeerde kant op zonder het door te hebben
Dan wordt NIBPR helemaal een afgangquote:Op donderdag 20 december 2012 20:39 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Misschien tijd om in tegenstelling tot wat je normaal doet eens een keer vroeg naar bed te gaan?
Oke, volhouden dan Tchockboi!quote:Op donderdag 20 december 2012 20:46 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dan wordt NIBPR helemaal een afgangIk moet gewoon even volhouden
Dan zet je dat toch niet op de CV? Of is dat een heel raar idee?quote:Op donderdag 20 december 2012 20:56 schreef Yreal het volgende:
Ik word een beetje scheitziek van overal afgewezen worden omdat ik al met het wo bezig ben als ik op hbo stageplaatsen reageer.
ik ga het loodje er niet bij neergooien!quote:
En dan heao klant 32614672234 zijn zonder iets onderscheidends?quote:Op donderdag 20 december 2012 20:57 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dan zet je dat toch niet op de CV? Of is dat een heel raar idee?
Ja, het is bepalen of uitdelen.quote:Op donderdag 20 december 2012 21:00 schreef Yreal het volgende:
[..]
En dan heao klant 32614672234 zijn zonder iets onderscheidends?
Ik heb het al redelijk vaak doorgenomen, maar het leeft gewoon nietquote:Op donderdag 20 december 2012 22:54 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dit.Ik ben echt pas bij het begin en er kan geen woord m'n hoofd meer in.
trouwens, die hoogleraar, dat is net de waarzegster docent uit harry potterquote:Op donderdag 20 december 2012 22:54 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dit.Ik ben echt pas bij het begin en er kan geen woord m'n hoofd meer in.
Natuurlijk is het een ondersteunend rechtsgebiedquote:Op donderdag 20 december 2012 22:56 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik heb het al redelijk vaak doorgenomen, maar het leeft gewoon nietIk zit in het kamp dat het een ondersteunend rechtsgebied is ...
Bijzonder hoe je hier toch in kunt promoveren. Volgens mij is dit iets wat je in de praktijk toch past echt gaat leren.quote:Op donderdag 20 december 2012 22:57 schreef Tchock het volgende:
[..]
Natuurlijk is het een ondersteunend rechtsgebiedHet is enkel een how-to voor alle vraagjes die de overige civielrechtelijke vakken open lieten.
Herkansing ziet er zo uit. Dat maar doen dan?quote:Op donderdag 20 december 2012 22:58 schreef Yreal het volgende:
[..]
Bijzonder hoe je hier toch in kunt promoveren. Volgens mij is dit iets wat je in de praktijk toch past echt gaat leren.
ik had vorig jaar een 5 voor bestuursrecht en op het hbo een 7.8quote:Op donderdag 20 december 2012 23:04 schreef Tchock het volgende:
[..]
Herkansing ziet er zo uit. Dat maar doen dan?
[ afbeelding ]
Dat driepuntsvak valt vies tegen. Je hebt gewoon het aantal uren van een 6puntsvak.quote:Op donderdag 20 december 2012 23:05 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik had vorig jaar een 5 voor bestuursrecht en op het hbo een 7.8
En in een 3 punts vak denk ik dat ze enkel de kernbegrippen gaan toelichten... 8, minimaal.
Zelfde uren per week, helft van de weken -1.quote:Op donderdag 20 december 2012 23:06 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat driepuntsvak valt vies tegen. Je hebt gewoon het aantal uren van een 6puntsvak.
Oh, ik dacht dat bestuursrecht dat ook deedquote:Op donderdag 20 december 2012 23:07 schreef Yreal het volgende:
[..]
Zelfde uren per week, helft van de weken -1.
Alleen pfe+ipr doet wel 6 uur hc en 6 wg in de week
nee want daar heb je wel gewoon 2 vakken om aan de 6 punten te komen. daar doe je 1 vak voor 6 punten in de helft van de tijd. Dus 2x werkgroep, nu voor 1 vak en 2x hoorcollege en dan nog denk ik 2 uur voor onderzoeksvaardigheden..quote:Op donderdag 20 december 2012 23:08 schreef Tchock het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat bestuursrecht dat ook deedOh, daar wordt het al een ander verhaal van
quote:Op donderdag 20 december 2012 23:04 schreef Tchock het volgende:
[..]
Herkansing ziet er zo uit. Dat maar doen dan?
[ afbeelding ]
Loonheffing mag ik helaas niet meer maken, handels moet ik maar vergeten en burgerlijk procesrecht staat er nog dubbelquote:Op donderdag 20 december 2012 23:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
Tering, vriend. Je moet zelfs drie keer twee tentamens tegelijk maken.
je wil gewoon vakantie gaan vieren. Opgeverquote:Op donderdag 20 december 2012 23:23 schreef Tchock het volgende:
Ik ga NIBPR echt op de herkansing gooien. Ik voel me beroerd, neem geen info meer op en dan ben ik straks ziek morgenPlus, ik wil niet een zesje. Dus op naar februari
Neen, ik ga morgen wel gewoon tentamen maken.quote:Op donderdag 20 december 2012 23:24 schreef Yreal het volgende:
[..]
je wil gewoon vakantie gaan vieren. Opgever![]()
iik wil ook![]()
Neem een biertje voor me
Hoi A, whatsupquote:Op donderdag 20 december 2012 23:25 schreef Actaeon het volgende:
Wat doen jullie allemaal rustig hier.
Goedenavond.quote:Op donderdag 20 december 2012 23:25 schreef Actaeon het volgende:
Wat doen jullie allemaal rustig hier.
Wat is daar tof aan? Als je die titels hebt zou ik ze ook gewoon gebruiken. Valse bescheidenheid.quote:Op donderdag 20 december 2012 23:15 schreef Yreal het volgende:
Tof aan goederenrecht was trouwens dat Salomons als enige hoorcollege docent niet Prof. dr. mr. op zijn dia's zette
Kutquote:Op donderdag 20 december 2012 23:27 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Tchock! Goedenavond. Hoe gaat ie?
Alle hoop heb je opgegeven?quote:Op donderdag 20 december 2012 23:28 schreef Tchock het volgende:
[..]
KutNIBPR is een verloren zaak. Herkansingstime.
Jaquote:Op donderdag 20 december 2012 23:29 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Alle hoop heb je opgegeven?
Te moe om te studeren nog zeker?
Scary dat je denkt dat ik het dan wel weet maar wie weet hèquote:Op donderdag 20 december 2012 23:29 schreef Yreal het volgende:
A, ik ga jou btw en boekhoud kennis toch nog effe nodig hebben. Haarbal wist het ook niet..
Ah kop op. Je hebt je best gedaan waarschijnlijk? Dan lukt het maar een keer nietquote:Op donderdag 20 december 2012 23:30 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja![]()
Ik haat mij en mijn zelfdiscipline enorm op dit moment.
Weer alles uitgesteld. Ondanks de beste bedoelingen.quote:Op donderdag 20 december 2012 23:32 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ah kop op. Je hebt je best gedaan waarschijnlijk? Dan lukt het maar een meer niet
Wat ik eerder ook eens tegen je zei geloof ik; jij zou echt iemand in je omgeving moeten hebben die je helpt en je schema bewaakt.quote:Op donderdag 20 december 2012 23:32 schreef Tchock het volgende:
[..]
Weer alles uitgesteld. Ondanks de beste bedoelingen.
Dat moet dan wel een jurist zijn. En die heb ik hier niet.quote:Op donderdag 20 december 2012 23:33 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Wat ik eerder ook eens tegen je zei geloof ik; jij zou echt iemand in je omgeving moeten hebben die je helpt en je schema bewaakt.wellicht dat dat helpt.
Dat recht op proceskostenvergoeding moet ik toch gaan waarderen als ik het op die manier ga regelen..quote:Op donderdag 20 december 2012 23:30 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Scary dat je denkt dat ik het dan wel weet maar wie weet hè
je hebt onsquote:Op donderdag 20 december 2012 23:34 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat moet dan wel een jurist zijn. En die heb ik hier niet.
Leuk en aardig, maar dat helpt niet echt zolang jullie geen enkele druk op mij kunnen zettenquote:
je moet een manier vinden om het jezelf te willen laten lerenquote:Op donderdag 20 december 2012 23:38 schreef Tchock het volgende:
[..]
Leuk en aardig, maar dat helpt niet echt zolang jullie geen enkele druk op mij kunnen zettenSowieso is het kut dat ik überhaupt druk nodig heb om iets te presteren.
Waarom? Het hoeft niet inhoudelijk toch? Het gaat meer om iemand die ervoor zorgt dat je op tijd begint en gaat studeren. Iemand die je schema bewaakt.quote:Op donderdag 20 december 2012 23:34 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat moet dan wel een jurist zijn. En die heb ik hier niet.
Ik zei meteen al....gewoon niet zo doen maar gewoon incl btw factureren achteraf en dan contractueel de nakoming door je klant veilig stellen/beschermen. Dat is veel makkelijker.quote:Op donderdag 20 december 2012 23:36 schreef Yreal het volgende:
[..]
Dat recht op proceskostenvergoeding moet ik toch gaan waarderen als ik het op die manier ga regelen..
terechte klacht. kinderen moeten aan het werk worden getrapt.quote:Op donderdag 20 december 2012 23:43 schreef Tchock het volgende:
Om mezelf trouwens even te analyseren: ik ben er van overtuigd dat de bron van mijn problemen in het Montessori-onderwijs ligt.
Oooooh Tchock is een Montessori-kindje. Dat verklaart je problemen inderdaad.quote:Op donderdag 20 december 2012 23:43 schreef Tchock het volgende:
Om mezelf trouwens even te analyseren: ik ben er van overtuigd dat de bron van mijn problemen in het Montessori-onderwijs ligt.
Hahah godverquote:Op donderdag 20 december 2012 23:45 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Oooooh Tchock is een Montessori-kindje. Dat verklaart je problemen inderdaad.
Ja, maar wat voor ervaring heb jij met Montessori?quote:Op donderdag 20 december 2012 23:47 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Niet gestructureerd een studieschema kunnen handhaven?
jaartje pabo gedaanquote:Op donderdag 20 december 2012 23:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, maar wat voor ervaring heb jij met Montessori?
Persoonlijk niets. Ik zat je ook maar een beetje te plagenquote:Op donderdag 20 december 2012 23:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, maar wat voor ervaring heb jij met Montessori?
Daarom moet je nu even een 180graden ommezwaai maken qua studiehouding!quote:Op donderdag 20 december 2012 23:52 schreef Tchock het volgende:
HahahNouja, destijds vond ik het enorm kut omdat ik alleen maar nare leraren had en me totaal niet op m'n gemak voelde. Maar dat ik destijds iedere week al mijn werk op vrijdag kon doen en de rest van de week niets uitvoerde begin ik nu wel te merken
Ja. Hoequote:Op donderdag 20 december 2012 23:54 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Daarom moet je nu even een 180graden ommezwaai maken qua studiehouding!
Wat ik zei, dat iemand je daarbij moet coachen. En dat hoeft helemaal geen jurist te zijn. Waarom niet je vriendin of een vriend ofzo?quote:
Lijkt me geen strak plan. Dat wordt geen gezellige bende.quote:Op donderdag 20 december 2012 23:56 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Wat ik zei, dat iemand je daarbij moet coachen. En dat hoeft helemaal geen jurist te zijn. Waarom niet je vriendin of een vriend ofzo?
Ben jij zo erg?quote:Op donderdag 20 december 2012 23:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Lijkt me geen strak plan. Dat wordt geen gezellige bende.
Ik ben ook heel erg kalm, maar ik kan wel heel erg chagrijnig worden als mensen proberen mij te forceren aan het werk te gaanquote:Op vrijdag 21 december 2012 00:00 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ben jij zo erg?Op mij kom je altijd heel kalm over
Glenfiddich 12, Glenlivet 12*, Jameson en een flesje hele goedkope malt.quote:Op vrijdag 21 december 2012 00:02 schreef Actaeon het volgende:
Even wat anders Tchockster, watvoor whisky heb jij at the moment? Moet morgen even naar de slijter namelijk.
Hmm dan zal het toch van binnenuit moeten komen! En de beste manier daarvoor is wat Yreal zei; een manier vinden dat je het ook echt wilt leren en niet alleen omdat het moet.quote:Op vrijdag 21 december 2012 00:01 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik ben ook heel erg kalm, maar ik kan wel heel erg chagrijnig worden als mensen proberen mij te forceren aan het werk te gaanZelfs als ze helemaal gelijk hebben.
Overigens ben ik trouwens veel te actief om echt 'kalm' te zijn, maar wel in de zin van boos.
Nice nice. Hoe komt die van jou zo anders dan?quote:Op vrijdag 21 december 2012 00:03 schreef Tchock het volgende:
[..]
Glenfiddich 12, Glenlivet 12*, Jameson en een flesje hele goedkope malt.
*die ik heb smaakt totaal anders dan die in de winkel ligt, maar die in de winkel is ook heel lekker
Gebotteld in '91quote:Op vrijdag 21 december 2012 00:04 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Nice nice. Hoe komt die van jou zo anders dan?
Stuk eerder wel.quote:Op vrijdag 21 december 2012 00:05 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Vet!Bijna je geboortejaar.
Sort of.
Haha, ja.quote:Op vrijdag 21 december 2012 00:06 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Jammer. Anders was het helemaal leuk/bijzonder geweest.
Moet je eigenlijk een mooie karaf halen!quote:Op vrijdag 21 december 2012 00:07 schreef Tchock het volgende:
[..]
Haha, ja.Mijn meest waardevolle whisky. Kurk is afgebroken, dus de whisky zelf zit in een hele goedkope wijnfles
I know. Heb er een fles van gehad. Maar ik ben meer van turf/medicinaal eigenlijk.quote:Op vrijdag 21 december 2012 00:07 schreef Tchock het volgende:
Maar, om even op je punt terug te komen, als je van een wat fruitige whisky houdt is die Glenfiddich 12 echt heerlijk.
Nee! Whisky mag nooit in een karafquote:Op vrijdag 21 december 2012 00:08 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Moet je eigenlijk een mooie karaf halen!![]()
Nee, die is prima te drinken. Halen m'n opa en oma soms uit Duitsland, kost nog geen 15 euro daarquote:De goedkope malt is zeker dodelijk?
quote:Op vrijdag 21 december 2012 00:02 schreef Actaeon het volgende:
Even wat anders Tchockster, watvoor whisky heb jij at the moment? Moet morgen even naar de slijter namelijk.
4 is wel weer erg veel. Heb ook nog een halve fles staan hier, dus het is meer voor de kerst.quote:Op vrijdag 21 december 2012 00:08 schreef Tchock het volgende:
Trouwens Acta en Yreal, als jullie allebei 4 flessen whisky willen uitzoeken tegen spotprijzen heb ik wel een chill idee.
Dat is goedkooooopquote:Op vrijdag 21 december 2012 00:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee! Whisky mag nooit in een karaf
[..]
Nee, die is prima te drinken. Halen m'n opa en oma soms uit Duitsland, kost nog geen 15 euro daar
M'n pa heeft een Talisker staan, die kun je dan vast waarderen. Ik vind het echt gruwelijk vies.quote:Op vrijdag 21 december 2012 00:09 schreef Actaeon het volgende:
[..]
I know. Heb er een fles van gehad. Maar ik ben meer van turf/medicinaal eigenlijk.
Godver die Glenfiddichquote:
Nouja, als we er iemand bij kunnen vinden drie per man. We moeten 12 flessen kopen, dat is het punt.quote:Op vrijdag 21 december 2012 00:10 schreef Actaeon het volgende:
[..]
4 is wel weer erg veel. Heb ook nog een halve fles staan hier, dus het is meer voor de kerst.
30quote:Op vrijdag 21 december 2012 00:11 schreef Tchock het volgende:
[..]
M'n pa heeft een Talisker staan, die kun je dan vast waarderen. Ik vind het echt gruwelijk vies.
[..]
Godver die GlenfiddichWelke is dat? Staat daar nou '30'?
[..]
Nouja, als we er iemand bij kunnen vinden drie per man. We moeten 12 flessen kopen, dat is het punt.
Die en de Talisker vielen meteen op.quote:Op vrijdag 21 december 2012 00:09 schreef Yreal het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
notice de 30yo glenfidisch
Glen Grant heet 'ie. Zal geen prijs winnen, maar prima spul.quote:Op vrijdag 21 december 2012 00:11 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Dat is goedkooooopDid not know that en ik zit nog wel vlakbij Duitsland
Zeker. Talisker en Laphroaig enzoquote:Op vrijdag 21 december 2012 00:11 schreef Tchock het volgende:
[..]
M'n pa heeft een Talisker staan, die kun je dan vast waarderen. Ik vind het echt gruwelijk vies.
[..]
Godver die GlenfiddichWelke is dat? Staat daar nou '30'?
[..]
Nouja, als we er iemand bij kunnen vinden drie per man. We moeten 12 flessen kopen, dat is het punt.
Oooh die heeft de G&G ook volgens mijquote:Op vrijdag 21 december 2012 00:12 schreef Tchock het volgende:
[..]
Glen Grant heet 'ie. Zal geen prijs winnen, maar prima spul.
kloptquote:Op vrijdag 21 december 2012 00:14 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Oooh die heeft de G&G ook volgens mij
20 euro daar. Nog niet duur.quote:Op vrijdag 21 december 2012 00:14 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Oooh die heeft de G&G ook volgens mij
1: je loopt er langsquote:
quote:Op vrijdag 21 december 2012 00:18 schreef Yreal het volgende:
[..]
1: je loopt er langs
2: je pakt de fles
3: je loopt weg
Boeie, was toch gratis drinken. Maar hij was lekker
Geweldig feestje was dat. Uiteindelijk kreeg iedereen keykords voor de glazen omdat iedereen te zat was ze vast te houden. Van red label tot 60yo single malt. Alle merken aanwezig.quote:Op vrijdag 21 december 2012 00:19 schreef Tchock het volgende:
Adviesprijs 305 euroEdit: ohnee. Dat is de 30 yr XXX. De normale is maar 250.
Hoe kom je bij zoiets?quote:Op vrijdag 21 december 2012 00:21 schreef Yreal het volgende:
[..]
Geweldig feestje was dat. Uiteindelijk kreeg iedereen keykords voor de glazen omdat iedereen te zat was ze vast te houden. Van red label tot 60yo single malt. Alle merken aanwezig.
ditquote:
Mogguhquote:
Succes! Ben al op de uni voor de laatste voorbereidingen op het tentamen inleiding staats- en bestuursrecht dat over nog geen uur aanvangt.quote:Op vrijdag 21 december 2012 08:15 schreef Giku het volgende:
[..]
Mogguh
Zo meteen Staatsrecht 2, dat wordt helemaal niets, zo veel geleerd maar die vragen
En dan vakantie, maar eigenlijk niet als je 4, 7 en 11 januari nog tentamens hebt en evt hertentamens
Dank voor de tip, als ik een kantoor zou hebben zou ik het niet doenquote:Op vrijdag 21 december 2012 08:41 schreef eriksd het volgende:
Onthouden: niet je sleutels op kantoor laten liggen.
En toen?quote:Op vrijdag 21 december 2012 09:04 schreef eriksd het volgende:
Ik heb geeneens thuis geslapen vannacht
quote:Op vrijdag 21 december 2012 10:00 schreef Yreal het volgende:
[..]
keiharde neuqsex met een dikke en / of oude vrouw
Mods kunnen niet bannenquote:Op vrijdag 21 december 2012 09:56 schreef Yreal het volgende:
Haarbal, kan je koekwaus niet gewonnen bannen uit wgr?
ryon weetquote:Op vrijdag 21 december 2012 10:16 schreef Ryon het volgende:
De beste manier om 's nachts in een vreemde stad een slaapplek te regelen. Soms moet je daar wel wat voor overhebben.
Is die daar ook nog?quote:Op vrijdag 21 december 2012 09:56 schreef Yreal het volgende:
Haarbal, kan je koekwaus niet gewonnen bannen uit wgr?
Gefeliciteerd!!quote:Op vrijdag 21 december 2012 10:32 schreef Paxcon het volgende:
9 op tentamen ARW van afgelopen woensdag. Blijkbaar is de normering soepeler geworden ofzo.
Jezus doe eens normaal nerdquote:Op vrijdag 21 december 2012 10:32 schreef Paxcon het volgende:
9 op tentamen ARW van afgelopen woensdag. Blijkbaar is de normering soepeler geworden ofzo.
topperquote:Op vrijdag 21 december 2012 10:32 schreef Paxcon het volgende:
Maar die kerel is een troll toch?quote:Op vrijdag 21 december 2012 10:31 schreef Yreal het volgende:
[..]
kwam hem weer eens tegen WGR / Boete voor doorrijden zonder te betalen maar was ik niet
Nice!quote:Op vrijdag 21 december 2012 10:32 schreef Paxcon het volgende:
ik hoop het.quote:Op vrijdag 21 december 2012 10:34 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Maar die kerel is een troll toch?
Hoe was het slagingspercentage dit jaar voor dat vak? Kan me herinneren dat ik vorig jaar als een van de weinigen hem in 1 keer had gehaaldquote:
Kun je die kerel (TS) niet een DM sturen. Wie weet hoe je er wel een klant aan over.quote:Op vrijdag 21 december 2012 10:39 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik hoop het.
Pijnlijk dat iedereen komt met dingen als foto's opvragen, in bezwaar gaan en niks doen
Geen idee.. nog niks gehoord of zo. En dat kun je niet op nestor ofzo zien toch?quote:Op vrijdag 21 december 2012 10:43 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Hoe was het slagingspercentage dit jaar voor dat vak? Kan me herinneren dat ik vorig jaar als een van de weinigen hem in 1 keer had gehaald
Nee zal wel in de Weber hal hangen, samen met de cijfers ofzoquote:Op vrijdag 21 december 2012 10:44 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Geen idee.. nog niks gehoord of zo. En dat kun je niet op nestor ofzo zien toch?
Weber hal? Waar zit dat dan?quote:Op vrijdag 21 december 2012 10:44 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Nee zal wel in de Weber hal hangen, samen met de cijfers ofzo
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |