Voor zover ik mij nog kan herinneren: ik begon met de vereisten van een overdracht (beschikkingsbevoegdheid, geldige titel en levering, 3:83 BW). Vervolgens artikel 3:97 BW -> artikel 3:115 sub a -> artikel 3:110 juncto artikel 3:111 BW. Uiteraard met een (uitgebreide) toelichting.quote:Op donderdag 20 december 2012 18:08 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Je hebt verder niks met schenking gedaan?
[..]
Ik ga er wel vanuit, maar ik hoopte eigenlijk op hoger dan een 6'je maar weet dus niet of dat erin gaat zitten
quote:Op donderdag 20 december 2012 18:28 schreef Ties02 het volgende:
Ik lees je naam steeds als Van Balzak
Ik lees je naam steeds als Von Ballsack
Ik lees je naam steeds als Von Ballsack
Hij ging bij mij wel goed gelukkig.quote:Op donderdag 20 december 2012 17:11 schreef Ties02 het volgende:
Ook echt alle arresten blackout, enige wat ik nog kon toepassen was Oerlemans/Driessen en Portacabin, fiducia verbod totaal vergeten wat het inhield en tevens het Sogelease arrest dus, teringzooi
En interpretatie uiteraard.quote:Op donderdag 20 december 2012 18:33 schreef VonBallusseck het volgende:
En dat voor mensen die rechten studeren.. teleurstellend jongens, teleurstellend.
Taal is recht? Recht is taal?
Je mag twee voldoendes per jaar herkansen (zie OER). Je cijfer wordt dan gewoon weggestreept waardoor je cijfer in de herkansing telt. Je moet dit wel even aanvragen. Voor cum laude kom je dan niet meer in aanmerking, maar dat lijkt me niet zo'n probleem.quote:Op donderdag 20 december 2012 17:49 schreef Ties02 het volgende:
Voor bedrijfseconomie een mager 6'je
toch niet geheel ontevreden maar had graag herkanst..
Weekend? VAKANTIEEEEEEE bedoel je.quote:Op donderdag 20 december 2012 18:28 schreef VonBallusseck het volgende:
I can't wait for the weekend to begin..
Voor alle mensen die nog tentamen hebben morgen (en natuurlijk speciaal voor de EUR-eerstejaars) : wederom veel succes gewenst.
Wat ik er van heb gemaakt: geainticipeerde CP levering (bij voorbaat dus), waardoor op het moment van de levering aan die vrouw zij gelijk ging houden voor haar broer die daarmee dus eigenaar werd. Dat ze ruzie hadden gehad en ze dat ding niet wilde afgeven aan haar broer maakt niet uit, zie 3:110/111.quote:Op donderdag 20 december 2012 17:55 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Was die allerlaatste vraag nou 3:111 eens houder altijd houder? Ik kwam er met die levering niet helemaal uit, of het nou een 3:115c was
Ik had als 2e mogelijkheid gewoon nakoming vorderen van de schenkingsovereenkomst
EIN DE LIJK. VAKANTIEquote:Op donderdag 20 december 2012 18:40 schreef N0rah het volgende:
[..]
Weekend? VAKANTIEEEEEEE bedoel je.
Ga je weer voor de 9 morgen?
Pffft, ik ga maar weer verder leren.quote:Op donderdag 20 december 2012 18:42 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
EIN DE LIJK. VAKANTIE
Zo aan toe he
Zit nu nog thuis (op de wc met laptop) maar zometeen maar eens treintje richting Enske pakken en biertjes drinken bij het glazen huis in kerst trui + kerstmanmuts
Oei vanaf morgen pas ferkansie?quote:Op donderdag 20 december 2012 18:44 schreef N0rah het volgende:
[..]
Pffft, ik ga maar weer verder leren.
Succes.quote:Op donderdag 20 december 2012 18:44 schreef N0rah het volgende:
[..]
Pffft, ik ga maar weer verder leren.
quote:Op donderdag 20 december 2012 18:44 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Oei vanaf morgen pas ferkansie?
Nou succes dan!! Wat heb je morgen?
Ja. Bedankt! Inleiding staats- en bestuursrecht.quote:Op donderdag 20 december 2012 18:46 schreef Valid het volgende:
[..]
Succes.Welk tentamen heb je nog?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |