Toekito | donderdag 13 december 2012 @ 10:37 |
Op basis van de inschrijvingslijst van de FIA heb ik de autonummers toegevoegd aan het overzicht. Niet alle bevestigde coureurs zijn al opgegeven bij de FIA, dus hier heb ik een keuze gemaakt. HRT is uit het overzicht verdwenen. bold = bevestigd Red Bull Racing Motor: Renault Coureurs: 1. Sebastian Vettel (contract t/m 2014) 2. Mark Webber (contract t/m 2013) Scuderia Ferrari Motor: Ferrari Coureurs: 3. Fernando Alonso (contract t/m 2016) 4. Felipe Massa (contract t/m 2013) Vodafone McLaren Mercedes Motor: Mercedes Coureurs: 5. Jenson Button (contract t/m 2014) 6. Sergio Perez Mendoza (contract t/m 2015?) Lotus F1 Team Motor: Renault Coureurs: 7. Kimi Raikkonen (contact t/m 2013) 8. TBA Geruchten: Het lijkt erop dat Grosjean aan blijft, al worden hier ook Heiki Kovalainen en Kamui Kobayashi genoemd Mercedes AMG Petronas F1 Team Motor: Mercedes Coureurs: 9. Nico Rosberg (contract t/m 2015) 10. Lewis Hamilton (contract t/m 2015) Sauber F1 Team Motor: Ferrari Coureurs: 11. Nico Hulkenberg (contract t/m 2013) 12. Esteban Gutierrez (contract t/m 2013) Test/Reserve: Robin Frijns Sahara Force India F1 Team Motor: Mercedes Coureurs: 14. Paul Di Resta 15. TBA Geruchten: Alguersuari maakt hier na het vertrek van Hulkenberg een goede kans. Ook worden Adrian Sutil en Sebastien Buemi genoemd als mogelijke rijders. verder worden nog diverse andere coureurs genoemd zoals Jules Bianchi, Luis Razia, Davide Valsechhi, Bruno Senna, Heiki Kovalainen en zelfs Rubens Barrichello en Jacques Villeneuve. Mallya heeft al aangegeven dat de coureur geen pay-driver of ex-F1 coureur wordt, dus een van de eerste drie genoemde coureurs lijkt aannemelijk. Williams F1 Team Motor: Renault Coureurs: 16. Pastor Maldonado (contract t/m 2013) 17. Valtteri Bottas (contract t/m 2013) Scuderia Toro Rosso Motor: Ferrari Coureurs: 18. Daniel Ricciardo (contract t/m 2013) 19. Jean-Eric Vergne (contract t/m 2013) Caterham F1 Team Motor: Renault Coureurs: 20. TBA 21. Charles Pic (contract t/m 2014?) Geruchten: Giedo van der Garde wordt genoemd als belangrijkste kanshebber, maar nu Caterham weer 10de is in het kampioenschap, zou het kunnen dat of Kovalainen of Petrov aanblijft. Ecclestone wil Petrov graag behouden vanwege de Grand Prix in Sotsji in 2014. Ook Luis Razia, Bruno Senna en zelfs Rubens Barrichello worden genoemd. Marussia F1 Team Motor: Cosworth Coureurs: 22. Timo Glock (contract t/m 2013) 23. TBA Geruchten: De verwachting is dat Max Chilton dankzij het geld van Aon volgend jaar in de tweede Marussia zal plaatsnemen, al is ook Luis Razia in gesprek met dit team. [ Bericht 55% gewijzigd door Peterselieman op 13-12-2012 13:38:44 ] | |
Tarado | donderdag 13 december 2012 @ 10:39 |
Je hebt niet de reeks gebruikt? Er is geen reeks dus | |
Toekito | donderdag 13 december 2012 @ 10:41 |
Heb gewoon nieuw deel gedaan via mobiel. | |
Tarado | donderdag 13 december 2012 @ 10:42 |
Geen probleem, het duurde wat lang dus ik dacht dat je dat niet meer deed dus opende ik er ook 1 | |
mister_manager | donderdag 13 december 2012 @ 10:59 |
Volgens mij ben je de Hamilton-Perez en exit-schumacher transfer vergeten | |
Tarado | donderdag 13 december 2012 @ 11:04 |
| |
sasquatsch | donderdag 13 december 2012 @ 11:33 |
OP is overgenomen van het vorige deel en is van vorig jaar. Mischien dat TS of een moderator de laatste versie (zie post Tarado) in de OP kan plaatsen? | |
Peterselieman | donderdag 13 december 2012 @ 13:39 |
ben geen mod, maar done ![]() | |
Dos37 | donderdag 13 december 2012 @ 13:46 |
Wie zou het nog meer aan de reet roesten of er wel of geen Nederland mee gaat rijden? | |
Tarado | donderdag 13 december 2012 @ 13:52 |
Ik zal er niet meer (want dat kan niet) of minder F1 voor kijken, maar toch best leuk als een Nederlander meedoet, in de tijd van Verstappen natuurlijk een stuk interessanter dan die van Aalbers of Doornbos, zelf heb ik meer vertrouwen in Frijns dan in v/d Garde als het gaat om echt meedoen mits ze de kans krijgen | |
sasquatsch | donderdag 13 december 2012 @ 15:25 |
Frijns bij Sauber en Giedo bij Caterham wel, maar als Giedo in een topteam rijdt (en niet de pecht heeft die hij vooral in de GP2 had) verwacht ik ook wel wat van hem. | |
sasquatsch | vrijdag 14 december 2012 @ 12:42 |
Valsecchi denkt ook een kans te maken bij Lotus
En Grosjean is nog steeds vol vertrouwen.
| |
Tarado | zondag 16 december 2012 @ 18:56 |
| |
sasquatsch | maandag 17 december 2012 @ 13:19 |
Caterham maakt snel tweede coureur bekend
| |
Meike26 | maandag 17 december 2012 @ 16:53 |
Nou Giedo, tijd om je op andere raceklasses te richten jongen. F1 gaat hem niet meer worden, afgaande bovenstaand bericht word het dus gewoon Petrov zijn 2e jaar bij Caterham. Nu maar hopen dat die Charles Piek in de Caterham wat meer laat zien dan afgelopen jaar, werd toch ook gezien als een groot talent ? | |
Tarahumara | maandag 17 december 2012 @ 20:07 |
Grosjean is bevestigd door Lotus. | |
Meike26 | maandag 17 december 2012 @ 20:22 |
Jammer, ja hij is snel, maar ik denk dat die Franse scheet hem dwars blijft zitten. Ik zet in op minimaal één start crash in de eerste 4 races ! Mag hopen dat ze hem bij Lotus deze winter goed hersenspoelen! | |
Tarahumara | maandag 17 december 2012 @ 22:33 |
Ik zie Grosjean nog wel eens WK worden, die gast is echt snel. Foutjes kan je afleren, snelheid niet (meer) aanleren. Nog één in de categorie "niet echt verrassend": http://www.f1fanatic.co.uk/2012/12/17/kobayashi-f1-2013/ Sympathieke coureur, maar ik zal m niet missen. | |
Toekito | dinsdag 18 december 2012 @ 09:34 |
Grosjean boven Kova verkiezen ![]() | |
Tarado | dinsdag 18 december 2012 @ 09:38 |
Dat is het essentiële verschil tussen hard rijden en racen, maar wat zijn snelheid betreft heb je wel gelijk, maar om WK te worden moet hij toch heel snel heel veel meer in huis hebben. | |
Tarahumara | dinsdag 18 december 2012 @ 10:05 |
Ik denk dat hij in de basis in huis heeft wat een WK nodig heeft. Nu nog wat meer zelfvertrouwen, wat minder zenuwen. Komt helemaal goed met hem in 2013 ![]() | |
sasquatsch | dinsdag 18 december 2012 @ 11:01 |
Nog 3 plekken vrij. Ervan uitgaande dat Paul di Resta blijft bij Force India moeten er bij Force India, Caterham en Marussia elk nog een coureur bekend gemaakt worden. | |
Sasman | dinsdag 18 december 2012 @ 11:25 |
Zo die carrière van D'Ambrosio is ook van korte duur geweest. | |
Toekito | dinsdag 18 december 2012 @ 12:48 |
heeft Glock geen doorlopend contract? | |
Tarado | dinsdag 18 december 2012 @ 13:00 |
Chilton nu officieel
| |
sasquatsch | dinsdag 18 december 2012 @ 13:30 |
In 2011 tekende hij een contract dat of eind 2013 of eind 2014 afloopt (daar is verder niet zoveel over bekend volgens mij). | |
Kleffe_Dop | dinsdag 18 december 2012 @ 20:46 |
Want Britten waren er nog niet genoeg... | |
Toekito | dinsdag 18 december 2012 @ 21:01 |
dus geen stoeltjes meer bij Marussia. | |
sasquatsch | woensdag 19 december 2012 @ 08:21 |
Of ze moeten Glock op straat gooien. Ondanks een contract staat hij nog TBA bij de FIA. | |
Bluurgh | woensdag 19 december 2012 @ 10:23 |
Hoe meer Britten hoe beter want dat rechtvaardigd BBC weer meer om de uitzendingen te verzorgen ![]() ![]() | |
Funzel | donderdag 20 december 2012 @ 11:32 |
Zou wel zonde zijn, goeie coureur en ook een sympathieke gast volgens mij. Was wel een goeie geweest voor Williams ofzo denk ik. | |
sasquatsch | maandag 7 januari 2013 @ 11:28 |
Twee verschillende websites, twee verschillende geruchten over het tweede Caterham stoeltje. Volgens Formule 1.nl kiest Caterham voor Petrovs geld en ervaring (aldus de Finse krant Turun Sanomat. En volgens RaceXpress zou Bruno Senna een tweejarig contract getekend hebben (volgens Braziliaanse media). Hoe dan ook, de kansen voor Giedo van der Garde lijken steeds kleiner te worden. Verder zou Buemi weer een jaar als testrijder voor Red Bull aan de slag gaan en is ook D'Ambrosio nog steeds op zoek naar een racezitje voor 2013. | |
Haarklip | maandag 7 januari 2013 @ 13:26 |
Echt heel jammer als dat zo is, vraag me af wat Giedo dan gaat doen.. | |
vosss | maandag 7 januari 2013 @ 13:27 |
Die hoeft niks te doen. Dat mokkel van hem heb geld zat. Ofja haar pa dan in elk geval. | |
sasquatsch | maandag 7 januari 2013 @ 14:28 |
De Indycar heeft nog genoeg ruimte voor coureurs met een zak met geld. | |
Kleffe_Dop | maandag 7 januari 2013 @ 14:30 |
En daarnaast kan je in zo ongeveer elke andere tak van autosport ook terecht met een flinke zak geld. Keuze genoeg. Voor Guido hoeven we niet te vrezen inderdaad. Die komt de winter wel door. ![]() | |
#ANONIEM | maandag 7 januari 2013 @ 16:43 |
Hij ook al? Albers leeft toch ook van het geld van schoonpapa? | |
Sinister-D- | maandag 7 januari 2013 @ 17:08 |
Afgelopen jaar was Fernandez nog van de daken aan het schreeuwen dat ie Kovalainen nooit zal laten gaan, tenzij die kon gaan rijden bij een (stabiel sub)topteam waar die voor podiums mee kon gaan doen. Nu hebben ze 'm daar dus gewoon bij het vuil buiten gezet aangezien ie zelfs niet meer in de geruchten molen meedraait ![]() ![]() | |
vosss | dinsdag 8 januari 2013 @ 00:15 |
Ik ben ff in de war; wie was nou alweer met die dochter van Marcel Boekhoorn? ![]() | |
vosss | dinsdag 8 januari 2013 @ 00:18 |
Ik dacht die vd Garde niet? Maar wie was die schoonvader van Albers dan? ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 8 januari 2013 @ 00:27 |
Van der Garde he. Albers is getrouwd met Liselore Kooijman, dochter van Roel Kooijman, een van de investeerders in Spyker | |
Tarado | dinsdag 8 januari 2013 @ 00:27 |
Dat is v/d Garde dacht ik | |
vosss | dinsdag 8 januari 2013 @ 11:37 |
Juist ja. Ik heb geen idee hoeveel die Kooijman heeft, maar ik gok zomaar dat Boekhoorn heel wat meer centjes heeft ![]() | |
#ANONIEM | dinsdag 8 januari 2013 @ 18:57 |
Och, zolang Albers in een Ferrari 599 GTO door Laren kan sturen, heeft schoonpapa kennelijk geld genoeg. ![]() | |
sasquatsch | maandag 14 januari 2013 @ 12:57 |
Misschien weer een kans voor Giedo, de gesprekken met Petrov en Caterham zijn (voorlopig) stilgelegd. En Bruno Senna zou in de running zijn voor een DTM zitje bij Mercedes. Wat dan wel weer jammer is omdat Frijns dan hier niet instapt. | |
vosss | maandag 14 januari 2013 @ 13:02 |
Kan die Senna niet gewoon optiefen. ![]() | |
Haarklip | maandag 14 januari 2013 @ 16:18 |
Ik hoop het zo voor Giedo ![]() | |
Kleffe_Dop | maandag 14 januari 2013 @ 20:33 |
Ook al zou hij geen zitje hebben... dan nog vrees ik dat de BBC hem op zou zoeken voor Live Interviews voor, tijdens en na een Grand Prix. ![]() | |
Tarado | vrijdag 18 januari 2013 @ 16:52 |
Force India won't reveal second driver at 2013 Formula 1 car launch By Dieter Rencken and Pablo Elizalde Friday, January 18th 2013, 15:32 GMT http://www.autosport.com/news/report.php/id/105187 | |
sasquatsch | zondag 20 januari 2013 @ 22:19 |
'Glock weg bij Marussia' en Toto Wolff zou de opvolger van Norbert Haug worden bij Mercedes.
| |
sasquatsch | maandag 21 januari 2013 @ 14:54 |
Het is nu dus officieel. Glock is weg bij Marussia en zou naar de DTM gaan, al wordt hij wel op sommige sites genoemd bij Force India. Reden zou het mislopen van de 10de plaats zijn, waardoor Marussia ruim 10 miljoen dollar misloopt. Ook voor de plek van Glock worden verschillende namen genoemd. De meest genoemde is Vitaly Petrov. Een Rus die flink wat geld meeneemt in een Russische wagen. Ook worden Senna, Razia en D'Ambrosio genoemd. | |
Funzel | maandag 21 januari 2013 @ 19:18 |
Petrov in de Marussia en Giedo naar Caterham en klaar. ![]() | |
Peterselieman | maandag 21 januari 2013 @ 19:26 |
ik denk dat de kans dat Giedo komend seizoen voor Caterham zal gaan racen op dit moment groot genoemd mag worden | |
sasquatsch | dinsdag 22 januari 2013 @ 09:37 |
Petrov nog niet in gesprek met Marussia
| |
vosss | dinsdag 22 januari 2013 @ 11:05 |
Zou Bernie daar niet nog een zegje in hebben? Dus dattie gewoon zegt Petrov, jij in die Russische bak, niet mouwen, hier heb je wat geld en je vorige team ook. Hupsakee. ![]() | |
sasquatsch | dinsdag 22 januari 2013 @ 13:03 |
Buemi blijft testrijder Red Bull
| |
Funzel | vrijdag 25 januari 2013 @ 12:21 |
Denk niet dat die snel terugkomt als racecoureur ergens. | |
Sinister-D- | vrijdag 25 januari 2013 @ 13:39 |
Hij rijdt toch al voor Toyota in Le Mans en het WEC ![]() ![]() Tenzij je natuurlijk in de F1 bedoeld ![]() | |
Funzel | dinsdag 29 januari 2013 @ 13:47 |
Ja F1 bedoelde ik. ![]() Las overigens dat Davide Valsecchi derde rijder wordt bij Lotus. | |
Nober | dinsdag 29 januari 2013 @ 14:45 |
Kan Frijns niet naar Caterham/Marussia? | |
vosss | dinsdag 29 januari 2013 @ 14:47 |
Frijns heeft naar ik begreep geen of zeer weinig sponsorgeld. Bij die teams zoeken ze juist een betalende coureur dacht ik ![]() | |
sasquatsch | dinsdag 29 januari 2013 @ 15:01 |
![]() Dus maakt Giedo nog een kans bij Caterham. | |
M.Melandri | dinsdag 29 januari 2013 @ 16:05 |
Ook niet zo raar dat hij geen sponsorgeld heeft met die onprofessionele uitspraken. | |
Alleskids | woensdag 30 januari 2013 @ 12:11 |
hij is snel ineen auto, maar ook (te) snel met woorden. hij mag uit zelfbescherming wel een media training volgen. hij gooit steeds zijn eigen glazen in met het mekkeren op teams, sponsoren. Hij heeft deels wel gelijk, maar houd het binnen de vrienden/familiegroep. | |
Kleffe_Dop | woensdag 30 januari 2013 @ 14:15 |
Zou hij in de leer zijn bij ene J. Verstappen? | |
Alleskids | woensdag 30 januari 2013 @ 15:07 |
ik hoorde dat het stadsbestuur van Jeruzalem Frijns wil sponseren. om de Klaagmuur (nog meer) te promoten | |
Peterselieman | woensdag 30 januari 2013 @ 15:10 |
de laatste stand van zaken is dat Van der Garde en Senna strijden om het stoeltje bij Caterham, terwijl Petrov in onderhandeling is met Marussia | |
H_T | woensdag 30 januari 2013 @ 16:33 |
Ik zou overigens niet heel verbaasd zijn als Paul di Resta komend jaar langs de kant staat. Force India heeft hem nog steeds niet bevestigd, Kingfisher doet het nog steeds niet heel tof en er zijn nog meerdere coureurs met geld die graag een stoeltje willen overnemen. Als sponsorbudget - afkoopsom - eventueel puntenverlies genoeg oplevert kunnen ze Di Resta best aan de kant zetten. Zoiets hebben ze al eerder gedaan. | |
vosss | woensdag 30 januari 2013 @ 16:45 |
Die Hulkenberg had dat goed bekeken wat dat aangaat. Hulde voor de Hulk ![]() | |
H_T | woensdag 30 januari 2013 @ 17:21 |
![]() | |
Meike26 | woensdag 30 januari 2013 @ 18:35 |
Michiel Mol had toch ook vinger in de pap bij Force India ? Zou hij een rol spelen in het beslissen welke coureur er komt, dan heeft ook daar Van Der Garde wel een klein kansje. Wishfull-thinking ! Aan de andere kant, ik weet niet of hij dat wel moet willen, ik zie het nog steeds gebeuren dat we na HRT ook ForceIndia gaan uitzwaaien dit jaar ![]() | |
vosss | woensdag 30 januari 2013 @ 18:39 |
Ik zie vd Garde zo snel niet instappen daar. Overigens riep ik jaren terug al dat Force India het niet zou volhouden. Toegegeven, ze hebben langer volgehouden dan ik dacht, maar over 2 jaar uiterlijk zijn ze ook exit denk ik. | |
Funzel | woensdag 30 januari 2013 @ 21:55 |
Wel jammer, het team heeft veel potentie geboekt in de loop der jaren. | |
#ANONIEM | woensdag 30 januari 2013 @ 22:10 |
Progressie? | |
H_T | donderdag 31 januari 2013 @ 00:01 |
Hij heeft nog iets van 10 procent van de aandelen, maar ik denk niet dat het hem veel interesseert of er een Nederlander voor hem rijdt. Hij had immers nog veel meer in de melk te brokkelen toen Albers eruit werd geschopt. Alleen Nederlander zijn is dus niet genoeg om Mol tevreden te stellen. | |
sasquatsch | donderdag 31 januari 2013 @ 14:18 |
Is alweer vergeven door Sauber:
| |
sasquatsch | donderdag 31 januari 2013 @ 17:39 |
'Luis Razia heeft getekend bij Marussia'
| |
Funzel | vrijdag 1 februari 2013 @ 01:24 |
Oops dat bedoel ik ja. ![]() | |
GotenSSJ | vrijdag 1 februari 2013 @ 01:26 |
Geen vd Garde bij Caterham lijkt een logisch gevolg dan. ![]() | |
Funzel | vrijdag 1 februari 2013 @ 01:27 |
Razia, opvallende keuze. Marussia dus met 2 jonge honden, ben benieuwd hoe dat uitpakt. | |
sasquatsch | vrijdag 1 februari 2013 @ 08:55 |
![]() Hij maakt vanmiddag zijn toekomstplannen bekend
| |
Tarahumara | vrijdag 1 februari 2013 @ 08:56 |
VdG maakt vandaag z'n toekomstplannen bekend, meldt hij op Twitter. Veel sites melden al dat hij waarschijnlijk bij Caterham heeft getekend. Ben benieuwd. | |
Haarklip | vrijdag 1 februari 2013 @ 09:22 |
Zou Caterham dat dan niet zelf bekend maken? Aan de andere kant, Giedo geeft wel een persconferentie. Moet dan wel groot nieuws zijn. | |
Toekito | vrijdag 1 februari 2013 @ 10:47 |
misschien is caterham wel met mensen in amsterdam | |
Fiorano | vrijdag 1 februari 2013 @ 11:00 |
Waarschijnlijk dat ie een WTCC stoeltje heeft. ![]() | |
Funzel | vrijdag 1 februari 2013 @ 12:27 |
http://www.gpupdate.net/n(...)t-jaar-in-formule-1/ | |
Haarklip | vrijdag 1 februari 2013 @ 12:29 |
![]() | |
DenS | vrijdag 1 februari 2013 @ 12:37 |
Force India is ook nog een optie, TW Steel staat daar immers ineens op de auto... Daarbij zei de manager "groot nieuws", Caterham zou geen groot nieuws zijn, vind ik dan. | |
sasquatsch | vrijdag 1 februari 2013 @ 12:53 |
Dan had ik Van der Garde wel bij de presentatie van de Force India verwacht. | |
Racerblade | vrijdag 1 februari 2013 @ 13:54 |
Razia's management zegt nog geen beslissing te hebben genomen. http://www1.skysports.com(...)-the-driver-s-future | |
sasquatsch | vrijdag 1 februari 2013 @ 14:13 |
Alleen stond het wel op de website van Razia zelf. Misschien dat hij al wel getekend heeft, maar mocht het nog niet bekend worden?? | |
Sinister-D- | vrijdag 1 februari 2013 @ 15:00 |
crosspost met SPT / [F1] F1 nieuwtjes topic deel 116: Het gaat weer beginnen! En Senna schijnbaar naar Force India, Di Resta had een tweet geplaatst maar is alweer heel snel verwijdert ![]() ![]() | |
Peterselieman | vrijdag 1 februari 2013 @ 15:26 |
jup. Di Resta blijft zoals verwacht gewoon bij Force India | |
sasquatsch | vrijdag 1 februari 2013 @ 15:54 |
En het is officieel: Van der Garde rijdt dit jaar in de Caterham
| |
M.Melandri | vrijdag 1 februari 2013 @ 16:03 |
Mooi! Eindelijk weer een Nederlander in de F1, eens kijken wat hij kan doen tov Pic. | |
Funzel | vrijdag 1 februari 2013 @ 19:29 |
Jezus, komen ze aanzetten met Senna. ![]() | |
Racerblade | vrijdag 1 februari 2013 @ 20:27 |
Bianchi? You're kidding, right? | |
Peterselieman | vrijdag 1 februari 2013 @ 20:30 |
idd. Dat is nog een grotere grindhapper dan Jos Verstappen ... | |
Breaker.Faker | vrijdag 1 februari 2013 @ 21:08 |
Vanavond Giedo van der Garde bij Paul en Witteman om 23:05 op Nederland 1. | |
Meike26 | vrijdag 1 februari 2013 @ 21:42 |
Verstappen was geen grindhapper ![]() Wat dat betreft zijn Verstappen en Bianchi wel te vergelijken, er is maar 1 plek om genoegen mee te nemen en dat is de eerste plaats. Verstappen had de gave erg goed te anticiperen bij de starts, dat zie ik ook wel bij Bianchi een beetje. Nadeel/verschil met Verstappen is alleen dat Jos nog het talent/sportiviteit had om bij een Do-or-die actie alleen zichzelf te elimineren, terwijl Bianchi meer de 'Dood of de gladiolen' aanpak hanteerd. Heeft zo vaak zat andere coureurs uit de race genomen, Jos had dat veel minder. Tot zover het happen ![]() | |
LWD-Godius | vrijdag 1 februari 2013 @ 22:36 |
Verstappen had een talent wat die andere koekebakker niet heeft, uitremvermogen. Op een of ander manier kon hij altijd een metertje of tien later remmen. | |
Funzel | zaterdag 2 februari 2013 @ 16:16 |
Maar die heeft wel tempo in zich zitten. | |
Tarado | zondag 3 februari 2013 @ 10:20 |
| |
sasquatsch | maandag 4 februari 2013 @ 16:31 |
Er zouden nog vier rijders in de running zijn bij Force India: Bianchi, Sutil, Senna en Kobayashi
| |
Toekito | maandag 4 februari 2013 @ 18:38 |
En ik maar denken dat Senna al bijna rond was in de DTM. | |
Tarado | woensdag 6 februari 2013 @ 09:45 |
Bruno Senna leaves F1 for Aston Martin Le Mans and WEC drive By Gary Watkins Tuesday, February 5th 2013, 19:50 GMT http://www.autosport.com/news/report.php/id/105434 | |
vosss | woensdag 6 februari 2013 @ 11:02 |
Die prutser had ook niets te zoeken in de F1 en zat er alleen maar vanwege zn achternaam en de eventuele exposure die dat met zich mee brengt. Hij leek in niets op zn oom als je het mij vraagt; behalve zn uiterlijk dan enigszins. Doei Senna ![]() | |
sasquatsch | woensdag 6 februari 2013 @ 11:54 |
En Razia is nu officieel bevestigd bij Marussia. Dus houden we een plek over bij Force India. | |
sasquatsch | woensdag 6 februari 2013 @ 12:07 |
En dus hier het volledige overzicht tot nog toe bold = bevestigd Red Bull Racing Motor: Renault Coureurs: 1. Sebastian Vettel (contract t/m 2014) 2. Mark Webber (contract t/m 2013) Test/Reserve: Sebastien Buemi Scuderia Ferrari Motor: Ferrari Coureurs: 3. Fernando Alonso (contract t/m 2016) 4. Felipe Massa (contract t/m 2013) Test/Reserve: Pedro de la Rosa Vodafone McLaren Mercedes Motor: Mercedes Coureurs: 5. Jenson Button (contract t/m 2014) 6. Sergio Perez Mendoza (contract t/m 2015?) Lotus F1 Team Motor: Renault Coureurs: 7. Kimi Raikkonen (contact t/m 2013) 8. Romain Grosjean (contact t/m 2013) Test/Reserve: Davide Valsecchi, Jerome D'Ambrosio, Nicolas Prost Mercedes AMG Petronas F1 Team Motor: Mercedes Coureurs: 9. Nico Rosberg (contract t/m 2015) 10. Lewis Hamilton (contract t/m 2015) Sauber F1 Team Motor: Ferrari Coureurs: 11. Nico Hulkenberg (contract t/m 2013) 12. Esteban Gutierrez (contract t/m 2013) Test/Reserve: Robin Frijns Sahara Force India F1 Team Motor: Mercedes Coureurs: 14. Paul Di Resta 15. TBA Geruchten: Adrian Sutil en Jules Bianchi worden hier als voornaamste kandidaten genoemd, al zou ook Kamui Kobayashi tot de kanshebbers behoren. Williams F1 Team Motor: Renault Coureurs: 16. Pastor Maldonado (contract t/m 2013) 17. Valtteri Bottas (contract t/m 2013) Test: Susie Wolff Scuderia Toro Rosso Motor: Ferrari Coureurs: 18. Daniel Ricciardo (contract t/m 2013) 19. Jean-Eric Vergne (contract t/m 2013) Test/Reserve: Sebastien Buemi Caterham F1 Team Motor: Renault Coureurs: 20. Charles Pic (contract t/m 2014?) 21. Giedo van der Garde (contract t/m 2013, optie voor nog een jaar) Marussia F1 Team Motor: Cosworth Coureurs: 22. Luis Razia (contract t/m 2013) 23. Max Chilton (contract t/m 2013) | |
Tarado | woensdag 6 februari 2013 @ 12:28 |
Di Resta is toch wel bevestigd? | |
Peterselieman | woensdag 6 februari 2013 @ 12:47 |
jup. niet heel erg officieel, maar hij zal gewoon gaan rijden. Hij was bijvoorbeeld bij de presentatie van de nieuwe bolide en stond met quotes in het persbericht | |
Tarado | woensdag 6 februari 2013 @ 12:49 |
Force India Engines: Mercedes 14. Paul di Resta (Has contract) 15. TBC (TBC) http://www.f1fanatic.co.uk/2013-f1-season/2013-f1-drivers-teams/ | |
Nober | woensdag 6 februari 2013 @ 16:12 |
Slechts één team met Cosworth's? Sauber wil Frijns aan racestoeltje helpen Robin Frijns krijgt bij zijn zoektocht naar een racestoeltje voor 2013 steun van het Sauber Formule 1-team, waar hij dit jaar test- en reservecoureur is. "Het is ook in ons belang dat Robin dit jaar racet", aldus teameigenaar Peter Sauber. "Iedereen weet dat de GP2 nu de meest logische stap voor mij zou zijn", vertelde Frijns, die vorig jaar de titel veroverde in de World Series by Renault, vorige maand nog aan GPUpdate.net. "Maar het probleem is dat ik geen geld heb. Ik kon vorig jaar ook alleen maar in de World Series rijden dankzij het geld dat ik het jaar ervoor gewonnen had door kampioen te worden in de Formule Renault 2.0." Als test- en reservecoureur bij Sauber lijkt Frijns echter ook niet al te veel meters te kunnen maken. "Het was voor ons van meet af aan duidelijk dat hij niet voor ons in actie zal komen op de vrijdagen", zegt Sauber tegen het Duitse SpeedWeek. "Maar tegelijkertijd is het absoluut in ons belang dat hij in 2013 ergens kan racen, zodat hij zichzelf scherp kan houden. Daar wordt nu aan gewerkt." Sauber blijkt een groot fan van de 21-jarige Nederlander. "Wat mij zo aan Robin bevalt, is dat hij er altijd vol voor gaat. In elke klasse waarin hij tot dusver gereden heeft, heeft hij gewonnen. Robin is een groot talent en ik ben erg blij dat wij hem in ons team hebben." | |
sasquatsch | woensdag 6 februari 2013 @ 17:30 |
Bij Force India zegt een contract niets (kijk maar naar Liuzzi). Bij de FIA was hij voor dit jaar nog niet bevestigd toen de voorlopige lijst bekend werd gemaakt en heb daarna daar ook niets over gehoord, al ga ik er wel vanuit dat hij rijdt dit jaar. Maar wil het officieel zijn zullen ze hem wel bij de FIA moeten aanmelden, vandaar dat zijn naam er wel staat, alleen nog niet in bold. | |
Tarado | woensdag 6 februari 2013 @ 17:32 |
OK duidelijk ![]() | |
sasquatsch | maandag 11 februari 2013 @ 10:32 |
Narain Karthikeyan mengt zich in het gevecht om de laatst beschikbare plaats bij Force India.
| |
H_T | maandag 11 februari 2013 @ 11:44 |
Ik was net blij van die hapsnurker af te zijn ![]() | |
Funzel | woensdag 13 februari 2013 @ 14:51 |
Verdorie zeg, je komt ook nooit van die eikel af he. ![]() | |
Peterselieman | woensdag 13 februari 2013 @ 14:55 |
alles beter dan Bianchi | |
Funzel | woensdag 13 februari 2013 @ 14:57 |
Omdat hij eens een Nederlander van de baan heeft gereden? Komop zeg, die gast heeft meer talent in zijn teen dan die Indiër in z'n hele lichaam joh. | |
Peterselieman | woensdag 13 februari 2013 @ 14:59 |
Bianchi heeft het gewoon niet. Karthikeyan evenmin, maar die kan ten minste nog wat knaken op tafel leggen | |
Beach | woensdag 13 februari 2013 @ 14:59 |
Narain ![]() | |
Funzel | woensdag 13 februari 2013 @ 15:06 |
Hoe weet je nou dat Bianchi het niet heeft? In alle klasses waarin hij mee reed eindigde hij hoog in het kampioenschap. Is wel wat anders dan iemand die nooit iets heeft laten zien in de F1 (daarmee bedoel ik geen punten pakken natuurlijk, maar eens de Marussia's of Caterhams voorblijven was al teveel gevraagd). | |
Peterselieman | woensdag 13 februari 2013 @ 15:12 |
Hoog eindigen is niet genoeg. Als hij echt goed geweest was had hij al sponsors om zich heen gehad en op het hoogste niveau gereden. Dat was met een HRT ook nauwelijks mogelijk, zeker niet als je niet de nieuwste delen op de bolide hebt zitten. | |
Funzel | woensdag 13 februari 2013 @ 15:26 |
Tja, namen als Frijns en Bottas hebben toch ook amper sponsoren? En je kunt moeilijk ontkennen dat dat geen toptalenten zijn. Maargoed, er kunnen altijd andere meningen zijn. Ik zie liever een nieuw iemand zijn kans grijpen dan iemand van 36 die er al een aantal jaar rondrijdt. | |
Tarado | woensdag 27 februari 2013 @ 12:07 |
Volgens sportbild.de Sutil terug bij FI http://sportbild.bild.de/(...)in-die-formel-1.html | |
sasquatsch | woensdag 27 februari 2013 @ 13:11 |
Is nog niet rond | |
Tarado | donderdag 28 februari 2013 @ 13:35 |
| |
sasquatsch | donderdag 28 februari 2013 @ 14:11 |
Met Sutil bevestigd zijn we rond (mits Razia zijn plek behoud. bold = bevestigd Red Bull Racing Motor: Renault RS27-2013 Coureurs: 1. Sebastian Vettel (contract t/m 2014) 2. Mark Webber (contract t/m 2013) Test/Reserve: Sebastien Buemi Scuderia Ferrari Motor: Ferrari V8 Type 056 Coureurs: 3. Fernando Alonso (contract t/m 2016) 4. Felipe Massa (contract t/m 2013) Test/Reserve: Pedro de la Rosa Vodafone McLaren Mercedes Motor: Mercedes Mercedes-Benz FO 108F Coureurs: 5. Jenson Button (contract t/m 2014) 6. Sergio Perez Mendoza (contract t/m 2015?) Lotus F1 Team Motor: Renault RS27-2013 Coureurs: 7. Kimi Raikkonen (contact t/m 2013) 8. Romain Grosjean (contact t/m 2013) Test/Reserve: Davide Valsecchi, Jerome D'Ambrosio, Nicolas Prost Mercedes AMG Petronas F1 Team Motor: Mercedes Mercedes-Benz FO 108F Coureurs: 9. Nico Rosberg (contract t/m 2015) 10. Lewis Hamilton (contract t/m 2015) Sauber F1 Team Motor: Ferrari V8 Type 056 Coureurs: 11. Nico Hulkenberg (contract t/m 2013) 12. Esteban Gutierrez (contract t/m 2013) Test/Reserve: Robin Frijns Sahara Force India F1 Team Motor: Mercedes Mercedes-Benz FO 108F Coureurs: 14. Paul Di Resta 15. Adrian Sutil Test/Reserve: Jules Bianchi? Williams F1 Team Motor: Renault RS27-2013 Coureurs: 16. Pastor Maldonado (contract t/m 2013) 17. Valtteri Bottas (contract t/m 2013) Test: Susie Wolff Scuderia Toro Rosso Motor: Ferrari V8 Type 056 Coureurs: 18. Daniel Ricciardo (contract t/m 2013) 19. Jean-Eric Vergne (contract t/m 2013) Test/Reserve: Sebastien Buemi Caterham F1 Team Motor: Renault RS27-2013 Coureurs: 20. Charles Pic (contract t/m 2014?) 21. Giedo van der Garde (contract t/m 2013, optie voor nog een jaar) Marussia F1 Team Motor: Cosworth CA2013 Coureurs: 22. Luis Razia (contract t/m 2013) 23. Max Chilton (contract t/m 2013) | |
sasquatsch | donderdag 28 februari 2013 @ 20:47 |
Razia lijkt nog helemaal niet zeker, want de namen van Bianchi, Kathikeyan, Senna, Petrov en zelfs Kovalainen worden genoemd. Kovalainen zou zelfs al een stoeltje hebben laten maken. | |
Racerblade | donderdag 28 februari 2013 @ 21:03 |
Senna zou ik het wel gunnen, maar ik gok dat hij juist de minste kans heeft het stoeltje te 'winnen'. | |
sasquatsch | zondag 3 maart 2013 @ 15:18 |
Nu Bianchi de tweede coureur bij Marussia is geworden is hier het volledige overzicht: Red Bull Racing Motor: Renault RS27-2013 Coureurs: 1. Sebastian Vettel (contract t/m 2014) 2. Mark Webber (contract t/m 2013) Test/Reserve: Sebastien Buemi Scuderia Ferrari Motor: Ferrari V8 Type 056 Coureurs: 3. Fernando Alonso (contract t/m 2016) 4. Felipe Massa (contract t/m 2013) Test/Reserve: Pedro de la Rosa Vodafone McLaren Mercedes Motor: Mercedes Mercedes-Benz FO 108F Coureurs: 5. Jenson Button (contract t/m 2014) 6. Sergio Perez Mendoza (contract t/m 2015?) Test/Reserve: Lotus F1 Team Motor: Renault RS27-2013 Coureurs: 7. Kimi Raikkonen (contact t/m 2013) 8. Romain Grosjean (contact t/m 2013) Test/Reserve: Davide Valsecchi, Jerome D'Ambrosio, Nicolas Prost Mercedes AMG Petronas F1 Team Motor: Mercedes Mercedes-Benz FO 108F Coureurs: 9. Nico Rosberg (contract t/m 2015) 10. Lewis Hamilton (contract t/m 2015) Test/Reserve: Daniel Juncadella? Sauber F1 Team Motor: Ferrari V8 Type 056 Coureurs: 11. Nico Hulkenberg (contract t/m 2013) 12. Esteban Gutierrez (contract t/m 2013) Test/Reserve: Robin Frijns Sahara Force India F1 Team Motor: Mercedes Mercedes-Benz FO 108F Coureurs: 14. Paul Di Resta (contract t/m 2013) 15. Adrian Sutil (contract t/m 2013) Test/Reserve: Jules Bianchi? Williams F1 Team Motor: Renault RS27-2013 Coureurs: 16. Pastor Maldonado (contract t/m 2013) 17. Valtteri Bottas (contract t/m 2013) Test: Susie Wolff Scuderia Toro Rosso Motor: Ferrari V8 Type 056 Coureurs: 18. Daniel Ricciardo (contract t/m 2013) 19. Jean-Eric Vergne (contract t/m 2013) Test/Reserve: Sebastien Buemi Caterham F1 Team Motor: Renault RS27-2013 Coureurs: 20. Charles Pic (contract t/m 2014?) 21. Giedo van der Garde (contract t/m 2013, optie voor nog een jaar) Test/Reserve:Alexander Rossi, Ma Qing Hua Marussia F1 Team Motor: Cosworth CA2013 Coureurs: 22. Jules Bianchi (contract t/m 2013) 23. Max Chilton (contract t/m 2013) | |
Tarado | zondag 3 maart 2013 @ 15:26 |
Is dit een record qua op het laatste moment tot stand komen? | |
sasquatsch | maandag 11 maart 2013 @ 10:19 |
De startnummers van Vergne en Ricciardo zijn omgedraaid. | |
Kleffe_Dop | maandag 11 maart 2013 @ 10:31 |
Laat is het in ieder geval wel. ![]() | |
sasquatsch | zaterdag 8 juni 2013 @ 13:55 |
Dit topic maar even nieuw leven in blazen met de laatste geruchten voor 2014, want het Silly season seizoen lijkt weer losgebarsten te zijn. Was al eerder bekend dat Kimi werd genoemd als coureur voor Red Bull, nu komen er weer andere geruchten bij. Ferrari zou interesse hebben in Nico Rosberg of Sebastian Vettel voor Massa en Maldonado wordt genoemd bij Lotus. Summer in Europe has arrived, and that is the usual trigger for 'silly season'.
| |
Meike26 | zaterdag 8 juni 2013 @ 14:02 |
Mooi, dan komt er weer een plekje vrij bij Williams. Ik blijf het als een mogelijkheid zien dat Giedo daar terecht kan komen. Als bijvoorbeeld Randstad en McGregor daarvoor wat dieper in buidel willen tasten. | |
M.Melandri | zaterdag 8 juni 2013 @ 14:49 |
Maldonado bij Lotus lijkt me wel wat, heeft vorig jaar bewezen snel genoeg te zijn. | |
M.Melandri | zaterdag 8 juni 2013 @ 14:50 |
Lijkt mij ook een optie, Williams zit in zwaar weer en als Maldonado vertrekt zitten ze helemaal in de problemen. | |
Peterselieman | zaterdag 8 juni 2013 @ 17:18 |
Lotus wil Malledonna alleen voor het geld | |
Racerblade | woensdag 12 juni 2013 @ 09:32 |
Goed voor je imago ook, eerst Grosjean en dan Maldonado in je auto hebben zitten. | |
Mexicanobakker | dinsdag 18 juni 2013 @ 14:25 |
Misschien wel samen... dan berg ik mijn Lotus-outfit maar diep op ![]() | |
Fiorano | dinsdag 18 juni 2013 @ 14:38 |
Vettel gaat niet naar Ferrari als Alonso daar blijft. Beide heren hebben een echte nummer 2 nodig als Teamgenoot en geen concurrent. Zie Rosberg wel richting Ferrari gaan. | |
sasquatsch | woensdag 19 juni 2013 @ 20:12 |
De geruchten dat Kimi naar Red Bull gaat worden steeds sterker
| |
SiGNe | maandag 1 juli 2013 @ 02:42 |
http://www.nusport.nl/for(...)do-bij-red-bull.html | |
Bluurgh | maandag 1 juli 2013 @ 07:20 |
Als ze voor Kimi kiezen mogen ze Torro Rosso opdoeken ![]() In 2001 moest Sauber Enrique Bernoldi in de auto zetten van sponsor Red Bull, ze kozen echter Kimi (!). Red Bull was hier zo kwaad over dat ze hun aandelen verkochten aan Credit Suisse en uiteindelijk zelf Torro Rosso zijn begonnen om in de toekomst dat soort problemen te voorkomen. Nu hebben ze Torro Rosso, in totaal 8 coureurs gehad. 2 rijden er nog, 6 hebben er gereden. 1 er van is Vettel, dat hoeft niet uitgelegd te worden. Liuzzi heeft nog 2 jaartjes Force India gereden en een jaar HRT, toen exit F1. Scott Speed was direct exit en rijd in Amerika, hetzelfde geld voor Bourdais. Alguersuari mocht na 3 seizoenen ook weg en draait plaatjes. Allemaal redelijk gefaald op F1 gebied dus. Vettel zie ik niet zo gauw weggaan bij RB, kiezen ze Kimi, dan blijft hij misschien wel 5 jaar. Dan heeft Torro Rosso al 10 seizoenen geen coureur meer geleverd... | |
Toekito | maandag 1 juli 2013 @ 07:46 |
Bluuurgh in 2001 bestond red bull niet eens als team en STR is pas van 2006 hoor.Dus ja RB was kwaad op sauber maar jouw tijdschema klopt niet helemaal. | |
Bluurgh | maandag 1 juli 2013 @ 08:11 |
Ik zeg ook nergens dat Red Bull als team al bestond, alleen dat RB op dat moment aandelen had in Sauber. Ze wilden duidelijk invloed hebben op wie er in de auto kon zitten en dat kon niet bij Sauber, want Sauber koos voor Kimi Raikkonen en niet voor Bernoldi. Daardoor hebben ze hun aandelen verkocht. Daarna zijn ze Sauber nog wel blijven sponsoren maar ze zullen vanaf dat moment waarschijnlijk interesse hebben gehad in het starten van hun eigen team, wat pas mogelijk was toen Jaguar hun team te koop zette. Toen hebben ze inderdaad (eind 2005 al!) Minardi overgenomen met als doel een zusterteam te starten waarin rijders klaargestoomd werden voor het echte werk in de Red Bull. Maargoed, zie de vorige post, buiten Vettel is dat nou niet echt succesvol te noemen, vooral niet als ze nu juist de coureur kiezen waardoor dat hele traject indirect gestart is. | |
LWD-Godius | maandag 1 juli 2013 @ 10:04 |
Ik vind niets speciaals aan die Daniel Ricciardo, ik weet niet of er meer mensen zo over denken? Die Vergne rijdt veel constanter en is ook vaker vooraan te vinden dan Ricciardo. In beginsel is Daniel Ricciardo maar op bepaalde circuits snel die hem goed liggen, het zelfde probleem heeft Mark Webber ook. alleen daarom al zou ik hem nooit nemen. | |
Marks | maandag 1 juli 2013 @ 10:51 |
Ik blijf erbij dat ze Alguersuari niet hadden moeten laten gaan. Ricciardo en Vergne zijn minder. | |
Tarado | zondag 7 juli 2013 @ 12:14 |
| |
sasquatsch | dinsdag 16 juli 2013 @ 00:09 |
Het Silly Season voor 2014 is nu goed losgebarsten na de aankondiging dat Webber gaat stoppen. Zijn mogelijke opvolger komt hoogstwaarschijnlijk uit het rijtje Raikkonen, Ricciardo en Vergne, waardoor er bij een van deze teams een plekje vrijkomt. In ieder geval zijn er weer een aantal coureurs die openlijk hun diensten aanbieden bij deze teams, zoals Hulkenberg en Massa, wiens manager ook bij Force India is gesignaleerd. En ook bij Sauber zal er volgend jaar een verandering plaatsvinden nu Sauber via Russische sponsoren Sergei Sirotkin een stoeltje geeft. Wat weer een tegenvaller is voor Robin Frijns, want die maakt nu minder kans op een racezitje. Hieronder het overzicht in alfabetische volgorde van de teams. bold = bevestigd Caterham F1 Team Motor: Renault V6 turbo Coureurs: Charles Pic (contract t/m 2014) Giedo van der Garde (contract t/m 2013, optie voor nog een jaar) Gerucht: Heikki Kovalainen (zou volgens geruchten al in 2013 instappen ipv Giedo) Lotus F1 Team Motor: Renault V6 turbo Coureurs: Kimi Raikkonen (contact t/m 2013) Romain Grosjean (contact t/m 2013) Gerucht: Kimi Raikkonen naar Red Bull, Pastor Maldonado, Paul Di Resta, Nico Hulkenberg en Felipe Massa worden genoemd als mogelijke vervangers. Marussia F1 Team Motor: Ferrari V6 turbo Coureurs: Jules Bianchi (contract t/m 2013) Max Chilton (contract t/m 2013) Gerucht: Jules Bianchi zou in de belangstelling staan van Ferrari McLaren Mercedes Motor: Mercedes V6 turbo (Honda V6 turbo vanaf 2015) Coureurs: Jenson Button (contract t/m 2014) Sergio Perez Mendoza (contract t/m 2015?) Mercedes AMG Petronas F1 Team Motor: Mercedes V6 turbo Coureurs: Nico Rosberg (contract t/m 2015) Lewis Hamilton (contract t/m 2015) Red Bull Racing Motor: Renault V6 turbo Coureurs: Sebastian Vettel (contract t/m 2014) Gerucht: Kimi Raikkonen, Daniel Ricciardo, Jean-Eric Vergne Sahara Force India F1 Team Motor: Mercedes V6 turbo Coureurs: Paul Di Resta (contract t/m 2013) Adrian Sutil (contract t/m 2013) Gerucht: Felipe Massa Sauber F1 Team Motor: Ferrari V6 turbo Coureurs: Nico Hulkenberg (contract t/m 2013) Esteban Gutierrez (contract t/m 2013) Gerucht: Sergei Sirotkin zou al zeker zijn, Robin Frijns is de huidige testrijder die volgend jaar graag wil instappen. Scuderia Ferrari Motor: Ferrari V6 turbo Coureurs: Fernando Alonso (contract t/m 2016) Felipe Massa (contract t/m 2013) Gerucht: Jules Bianchi, Nico Hulkenberg, Nico Rosberg Scuderia Toro Rosso Motor: Renault V6 turbo Coureurs: Daniel Ricciardo (contract t/m 2013) Jean-Eric Vergne (contract t/m 2013) Gerucht: Antonio Felix da Costa is de volgende in de lijn van het Red Bull opleidingsteam Williams F1 Team Motor: Mercedes V6 turbo Coureurs: Pastor Maldonado (contract t/m 2013) Valtteri Bottas (contract t/m 2013) Gerucht: Maldonado zou in de belangstelling staan van Lotus [ Bericht 0% gewijzigd door sasquatsch op 16-07-2013 12:24:16 ] | |
vosss | dinsdag 16 juli 2013 @ 00:17 |
Volgens mij gaat er heel wat schuiven komend jaar. Of net niet. Spannend alvast ![]() | |
Marks | dinsdag 16 juli 2013 @ 12:52 |
Het is een gerucht ´´Gerucht: Heikki Kovalainen (zou volgens geruchten al in 2013 instappen ipv Giedo) ´´ , maar naar aanleiding van reportage en interview in de nieuwste formule1.nl met Cyril Abytioul (ofzoiets, teambaas van Giedo) lijkt het toch onwaarschijnlijk dat hij vervangen gaat worden. | |
sasquatsch | dinsdag 13 augustus 2013 @ 15:20 |
Even de laatste geruchten op een rij. Alonso's manager zou gesproken hebben met Red Bull, want het lijkt niet meer te boteren tussen Ferrari en Alonso. Beiden geven op elkaar af in de media en dat heeft in het verleden Prost al zijn zitje bij Ferrari gekost. Ook Massa moet vrezen voor zijn plek bij Ferrari. Zijn resultaten de laatste races zijn niet om over naar huis te schrijven. Ook Hamilton's vader schijnt bij Ferrari gezien te zijn, maar voor wie is de vraag. In het verleden was hij manager van Hamilton en Di Resta, maar die zijn bij hem weg. McLaren wil Kevin Magnussen volgend jaar in de Formule in zien en het team van Marussia, waar McLaren een samenwerkingsverband mee heeft lijkt een optie te zijn, zeker als Bianchi naar Ferrari vetrekt. Lotus heeft net als Sauber betalingsproblemen, dus is het maar de vraag of Kimi daar blijft. Red Bull wordt genoemd en sinds vandaag gaat ook het gerucht dat hij getekend zou hebben voor Ferrari. Sauber heeft Russische sponsoren aan de haak geslagen in ruil voor een stoeltje voor Sergei Sirotkin, maar die deal staat weer op losse schroeven. Colin Kolles ligt al op de loer om het team over te nemen. Hulkenberg heeft al aangegeven dat door de achterstallige betalingen hij nu vrij is en wordt genoemd bij Lotus. Ook Maldonado wordt daar genoemd. Hieronder het overzicht in alfabetische volgorde van de teams. bold = bevestigd Caterham F1 Team Motor: Renault V6 turbo Coureurs: Charles Pic (contract t/m 2014) Giedo van der Garde (contract t/m 2013, optie voor nog een jaar) Gerucht: Heikki Kovalainen Lotus F1 Team Motor: Renault V6 turbo Coureurs: Kimi Raikkonen (contact t/m 2013) Romain Grosjean (contact t/m 2013) Gerucht: Kimi Raikkonen naar Ferrari, Pastor Maldonado, Paul Di Resta, Nico Hulkenberg en Felipe Massa worden genoemd als mogelijke vervangers. Marussia F1 Team Motor: Ferrari V6 turbo Coureurs: Jules Bianchi (contract t/m 2013) Max Chilton (contract t/m 2013) Gerucht: Jules Bianchi zou in de belangstelling staan van Ferrari, Kevin Magnussen wordt genoemd als vervanger. McLaren Mercedes Motor: Mercedes V6 turbo (Honda V6 turbo vanaf 2015) Coureurs: Jenson Button (contract t/m 2014) Sergio Perez Mendoza (contract t/m 2015?) Mercedes AMG Petronas F1 Team Motor: Mercedes V6 turbo Coureurs:[.b] [b]Nico Rosberg (contract t/m 2015) Lewis Hamilton (contract t/m 2015) Red Bull Racing Motor: Renault V6 turbo Coureurs: Sebastian Vettel (contract t/m 2014) Gerucht: Daniel Ricciardo, Kimi Raikkonen, Fernando Alonso. Vergne lijkt uit de picture te zijn. Sahara Force India F1 Team Motor: Mercedes V6 turbo Coureurs: Paul Di Resta (contract t/m 2013) Adrian Sutil (contract t/m 2013) Gerucht: Felipe Massa Sauber F1 Team Motor: Ferrari V6 turbo Coureurs: Nico Hulkenberg (contract t/m 2013) Esteban Gutierrez (contract t/m 2013) Gerucht: Sergei Sirotkin (mits de Russische deal doorgaat), Felipe Massa. Robin Frijns is de huidige testrijder die volgend jaar graag wil instappen maar geen geld heeft. Scuderia Ferrari Motor: Ferrari V6 turbo Coureurs: Fernando Alonso (contract t/m 2016) Felipe Massa (contract t/m 2013) Gerucht: Jules Bianchi, Kimi Raikkonen, Nico Hulkenberg, Nico Rosberg. Alonso zou niet zeker meer zijn na zijn kritiek op Ferrari. Scuderia Toro Rosso Motor: Renault V6 turbo Coureurs: Daniel Ricciardo (contract t/m 2013) Jean-Eric Vergne (contract t/m 2013) Gerucht: Antonio Felix da Costa is de volgende in de lijn van het Red Bull opleidingsteam. Ricciardo zou op weg zijn naar Red Bull. Williams F1 Team Motor: Mercedes V6 turbo Coureurs: Pastor Maldonado (contract t/m 2013) Valtteri Bottas (contract t/m 2013) Gerucht: Maldonado zou in de belangstelling staan van Lotus | |
Funzel | woensdag 14 augustus 2013 @ 14:10 |
Thanks weer voor het overzicht. ![]() | |
sasquatsch | woensdag 14 augustus 2013 @ 14:28 |
You're welcome. | |
sasquatsch | donderdag 22 augustus 2013 @ 10:52 |
Raikkonen nog steeds in de running bij Red Bull, Ferrari en Lotus volgens veschillende berichten
| |
sasquatsch | maandag 26 augustus 2013 @ 11:27 |
Raikkonen zou bij Lotus willen blijven als de samenwerking met Renault wordt verstevigd. Alonso zou met zijn sponsor Santander naar Lotus willen.
| |
Tarado | maandag 26 augustus 2013 @ 11:31 |
![]() | |
H_T | maandag 26 augustus 2013 @ 11:35 |
Het eerste gedeelte geloof ik wel, maar de overstap van Alonso heb ik mijn twijfels bij. Hoe dan ook: interessant gerucht! | |
Tarado | maandag 26 augustus 2013 @ 11:39 |
Ik geloof het eerste gedeelte ook niet zo, Infinity is van Renault, ik zie hem daar nog wel blijven hoor maar niet om deze reden. | |
H_T | maandag 26 augustus 2013 @ 11:57 |
Infiniti is van Nissan, dat weer aandelen van Renault heeft (en andersom). Nu zitten Infiniti en Renault niet echt in dezelfde markten, maar ik kan me voorstellen dat Renault graag het eigen logo ook op een auto heeft die vooraan kan meerijden. | |
sasquatsch | maandag 26 augustus 2013 @ 14:48 |
Renault baalt ervan dat zij de motoren leveren aan Red Bull maar daar niet de exposure voor terugkrijgen die ze zouden moeten krijgen, itt Infiniti dat de titelsponsor is. Maar even een paar nieuwe geruchten met betrekking tot de Nederlanders. Sauber zal de optie op Frijns niet lichten Giedo staat in de belangstelling van andere teams (Sauber, Williams, Force India) Spoilers om deze post niet te groot te maken | |
SiGNe | maandag 26 augustus 2013 @ 15:35 |
Alonso is sowieso afhankelijk van Santander, die betalen zijn salaris van 33miljoen per jaar namelijk en niet Ferrari zelf. Dat Alonso bereid is om zijn sponsor mee te nemen is wel een enorme dolk in de rug van Ferrari, die zijn dan namelijk ook meteen hun hoofdsponsor kwijt. Of Santander bereid is om over te stappen naar een ander team is nog maar de vraag, Ferrari is natuurlijk een veel prestigieuzer merk dan Lotus en zal de rijke klanten van Santander ook meer aanspreken. Ik moet het nog zien of dat wel doorgaat. | |
Peterselieman | maandag 26 augustus 2013 @ 17:18 |
ik voorzie een overstap van Alonso voor 2015. Vettel lijkt me dan naar Ferrari te gaan | |
infinium | maandag 26 augustus 2013 @ 17:27 |
Giedo is zich in elk geval wel aardig in de kijker aan het rijden. Hopelijk kan hij de rest van het seizoen ook nog een paar leuke dingen laten zien. In elk geval zaak om pic af te (blijven) troeven voorlopig. Maargoed, pic kon niets doen aan de Q en de uitval in de race. Dat ziet een team ook wel. | |
Marks | maandag 26 augustus 2013 @ 21:51 |
Ja, hij doet het nu goed, maar heeft ook fuckups gemaakt. De rest van het seizoen heeft Giedo nodig om een duidelijker beeld van zich te laten schetsen. | |
Mexicanobakker | maandag 26 augustus 2013 @ 22:20 |
Frijns is klaar. | |
Nattekat | maandag 26 augustus 2013 @ 22:37 |
Bij Sauber, nu gewoon duimen voor een ander team. | |
sasquatsch | donderdag 29 augustus 2013 @ 10:18 |
Felipe Nasr in de running bij Toro Rosso
| |
Marks | donderdag 29 augustus 2013 @ 12:52 |
Whahaha.... ![]() ![]() Als dat zo is, zou ik bijna zeggen dat ik ga stoppen met het serieus nemen van de F1. | |
SiGNe | donderdag 29 augustus 2013 @ 13:30 |
En waarom? er zijn meer coureurs dan alleen Massa.. En het laat wel goed zien hoe de topteams over Massa denken: er zin snellere jongens die je beter een contract kan geven. Sinds zijn ongeluk in 2009 heeft Massa mentaal een tik gekregen, durft niet meer zo hard te pushen als voor het ongeluk. Dat zag je al meteen toen ie terugkwam (maar dat is logisch, hij moest weer even wennen) inmiddels is Massa wel weer sneller geworden dan toen maar hij zit nog steeds niet aan de 100% en komt dus vaak tekort, zeker op de snelle tracks. Barrichello ging ook van Honda (later Brawn, is toen ook 3e geworden in de titelstrijd) naar Williams aan het eind van z'n carriëre. Het is wel het begin van het eind en opzich kan Massa dan eigenlijk beter geheel stoppen. | |
Marks | donderdag 29 augustus 2013 @ 15:14 |
Dat is mijn punt dan ook. Ik ben nog steeds van mening dat Barrichello een jaar door had moeten gaan bij Williams, hij deed het echt goed gezien zijn materiaal daar. Maar ook Williams zwicht voor het grote geld. Echter, Maldonado wist vorig jaar een race te winnen, de kans was groot dat Rubens ook in die buurt was geeindigd en dat had Williams ook het nodig opgeleverd aan aandacht en inkomsten. Maar mijn sympathie voor Williams is er eigenlijk niet meer. Massa echter is een dweil en wordt vaak op 20 tot 40 (!) seconden gereden door Alonso tijdens een race. Dat zijn dingen die gewoon niet kunnen. Klaar. Weg ermee. ![]() | |
Funzel | donderdag 29 augustus 2013 @ 15:57 |
Gooi Nasr maar in die Toro Rosso ja. Doet het altijd erg leuk in de GP2. | |
sasquatsch | vrijdag 30 augustus 2013 @ 15:34 |
Gezien de geruchten dat McLaren eventueel geïnteresseerd zou zijn in Raikkonen, Nasr in beeld is bij Toro Rosso en Giedo bij een aantal teams hier een (verkort) overzicht van het silly season. bold = bevestigd Caterham: Charles Pic, Giedo van der Garde, Heikki Kovalainen Ferrari: Fernando Alonso, Felipe Massa, Nico Hulkenberg, Jules Biachi, Kimi Raikkonen, Paul Di Resta, Jenson Button Force India Adrian Sutil, Paul Di Resta, Jules Bianchi, James Calado, Felipe Massa, Giedo van der Garde Lotus: Kimi Raikkonen, Romain Grosjean, Pastor Maldonado, Paul Di Resta, Davide Valsecchi, Fernando Alonso Marussia: Jules Bianchi, Max Chilton, Kevin Magnussen, Vitaly Petrov McLaren: Sergio Perez, Jenson Button, Kimi Raikkonen Mercedes: Nico Rosberg, Lewis Hamilton Red Bull: Sebastian Vettel, Daniel Ricciardo, Kimi Raikkonen, Fernando Alonso Sauber: Sergei Sirotkin, Nico Hulkenberg, Esteban Guttierez, Robin Frijns, Felipe Massa, Jules Bianchi, Giedo van der Garde Toro Rosso: Jean-Eric Vergne, Daniel Ricciardo, Antonio Felix Da Costa, Felipe Nasr Williams: Pator Maldonado, Valtteri Bottas, Giedo van der Garde, Daniel Juncadella | |
Sinister-D- | vrijdag 30 augustus 2013 @ 15:37 |
Is Sirotkin al bevestigd als race-coureur dan? Hij heeft ''iets'' getekend, maar is er dan al naar buiten gebracht in welke functie dat zou zijn? | |
Meike26 | vrijdag 30 augustus 2013 @ 15:48 |
Haal Button maar weg bij Ferrari. Beide partijen, Button en McLaren, willen verder met elkaar en zelf denk ik ook nog steeds dat er zonder Button er ook nooit een motordeal was gekomen met Honda. Is Button zóó belangrijk dan ? Nee, maar zijn 2e thuisland is Japan + vriendin is Japans en ik denk dat als de Japanners al geen landgenoot in de F1 hebben rijden, ze wel idolaat zijn van Jenson ![]() | |
sasquatsch | vrijdag 30 augustus 2013 @ 15:51 |
Het is ook meer een droom van Button om ooit nog voor Ferrari te rijden, al zal dat wel altijd een droom blijven, denk ik. ![]() McLaren en Honda zouden imho ook wel zonder Button een motorendeal gesloten hebben. Ze gaan way back terug in de tijd met Senna en de turbo motor, dus dat beiden die periode opnieuw willen laten herleven lijkt me logisch. | |
Meike26 | vrijdag 30 augustus 2013 @ 15:58 |
Welke coureur droomt daar niet van ? In dat opzicht is Vettel denk ik de grotere kanshebber om ooit voor Ferrari te rijden. Button is alweer met zijn 13e seizoen bezig ?! Vettel nu 8 a 9 jaar ? | |
Tarado | vrijdag 30 augustus 2013 @ 16:33 |
Sinds 2007 eerste volledige seizoen 2008 | |
Breaker.Faker | zaterdag 31 augustus 2013 @ 17:03 |
Ik zelf denk dat Massa Ferrari verlaat. Denk niet dat Kimi terug gaat naar Ferrari ze hebben toen Kimi eruit geknikkerd hij had nog een contract. De reden was toen dat hij niet goed reed een jaar erop is hij wel kampioen geworden in de Ferrari. Kimi blijft gewoon bij Lotus. Het wordt wel lastig wat gaat Frijns doen en wat gaat Giedo doen? Ik denk wel dat beide Nederland volgend zien in de formule1. | |
SiGNe | zaterdag 31 augustus 2013 @ 17:24 |
Hij was er toch uitgeknikkerd ten faveure van Alonso? Hij kreeg dat jaar overigens wel doorbetaald door Ferrari maar is toen maar rallys gaan rijden een jaartje. | |
Sinister-D- | zaterdag 31 augustus 2013 @ 18:00 |
Niet geheel omwille van Alonso alleen, maar grotendeels voor Santander. En die hebben met de vuist op tafel geslagen dat Alonso in 2010 zou moeten instappen. Overigens wilde Santander destijds de Zuid-Amerikaanse markt proberen in te dringen, en dat is de reden waarom Massa moest blijven (die destijds een goede periode meemaakte waardoor Santander nog meer in hem zag). Als Santander niet bezig was met voet aan de grond te krijgen in Brazilie enzo. dan had de bezetting van Ferrari de afgelopen jaren er anders kunnen uitzien. Overigens ook betaald door Santander ![]() Rond die periode werd heel veel gezegd dat Santander naar Ferrari is gegaan omdat Alonso er getekend had, maar de verhalen beginnen nu langzaam naar buiten te sijpelen richting de journalisten in het paddock. En de waarheid zou juist het tegenover gestelde zijn als wat altijd gedacht is geworden. En Kimi paste op dat moment niet in het plaatje van Ferrari's nieuwe grote sponsor toen. | |
SiGNe | zaterdag 31 augustus 2013 @ 18:03 |
Oh nee, dat alles omwille van Santander was was al veel eerder bekend. Alonso krijgt ook 33miljoen salaris per jaar, allemaal betaald door Santander. Ferrari betaalt alleen Massa een salaris. En nu wil Alonso in principe weg bij Ferrari maar de vraag is of Santander dat wel wil.. | |
sasquatsch | maandag 9 september 2013 @ 18:18 |
De geruchten dat Kimi Raikkonen naar Ferrari gaat worden steeds sterker. Deze week zou er een beslissing vallen. Het is de vraag of Kimi naast Alonso gaat rijden of dat Alonso 'vlucht' naar Lotus zoals sommige bronnen beweren. In het geval dat Alonso bij Ferrari blijft zou Hulkenberg mogelijk naar Lotus gaan en Massa eventueel naar Sauber. Mocht Raikkonen bij Lotus blijven (Bouillier zegt deze week uitsluitsel te kunnen geven over de eisen van Raikkonen) dan is Hulkenberg een mogelijke kandidaat om Massa op te volgen. Robin Frijns kan het in ieder geval vergeten bij Sauber. Een mogelijkheid zou Force India kunnen zijn vanwege zijn contacten met Michiel Mol. Carlos Sainz jr. wordt intussen genoemd als mogelijke opvolger van Ricciardo bij Toro Rosso. bold = bevestigd, italic = onwaarschijnlijk Mercedes: Nico Rosberg, Lewis Hamilton Red Bull: Sebastian Vettel, Daniel Ricciardo Caterham: Charles Pic, Giedo van der Garde, Heikki Kovalainen Ferrari: Fernando Alonso, Felipe Massa, Kimi Raikkonen, Nico Hulkenberg, Jules Bianchi, Paul Di Resta McLaren: Sergio Perez, Jenson Button, Kimi Raikkonen Sauber: Sergei Sirotkin, Nico Hulkenberg, Esteban Guttierez, Felipe Massa, Jules Bianchi, Giedo van der Garde Force India Adrian Sutil, Paul Di Resta, Jules Bianchi, James Calado, Felipe Massa, Giedo van der Garde, Robin Frijns Lotus: Kimi Raikkonen, Romain Grosjean, Nico Hulkenberg, Fernando Alonso, Pastor Maldonado, Paul Di Resta, Davide Valsecchi Marussia: Jules Bianchi, Max Chilton, Kevin Magnussen, Vitaly Petrov Toro Rosso: Jean-Eric Vergne, Antonio Felix Da Costa, Felipe Nasr, Carlos Sainz jr. Williams: Pastor Maldonado, Valtteri Bottas, Giedo van der Garde, Daniel Juncadella Een ander gerucht dat in Monza rondging was dat Brawn zich bij Williams wilde inkopen door de aandelen van Toto Wolff over te nemen. | |
Peterselieman | maandag 9 september 2013 @ 18:20 |
juncadella bij Williams kun je denk ik wel doorstrepen. Is bij mijn weten alleen in beeld om derde rijder te worden | |
LWD-Godius | maandag 9 september 2013 @ 18:22 |
STR 2014 zou gewoon 100% zeker Da Costa - Frijns zijn geweest als die Robin niet zo eigenwijs was. | |
sasquatsch | maandag 9 september 2013 @ 18:24 |
Eerder Vergne - Frijns want Felix Da Costa zou dan niet voor RB in de WSR 3.5 rijden. Al was het de vraag of Frijns net als Williamson niet geslachtofferd zou worden vanwege de slechte prestaties in het begin van het seizoen omdat de wagen niet in orde was. | |
Nymphetic13 | maandag 9 september 2013 @ 23:42 |
Charles Pic is niet bevestigd bij Caterham, Ferrari word Hulkenberg/Kimi | |
sasquatsch | maandag 9 september 2013 @ 23:42 |
Pic heeft een meerjarig contract bij Caterham. | |
Nymphetic13 | maandag 9 september 2013 @ 23:45 |
Contract voor 3 jaar met een eenzijdige beëindigingsclausule voor Caterham na elk jaar. Bron: Me werk. | |
sasquatsch | maandag 9 september 2013 @ 23:46 |
Waar haal je die wijsheid vandaan? | |
sasquatsch | maandag 9 september 2013 @ 23:52 |
We zullen zien. 'Me werk' zegt me niet zoveel en als je zowel contract informatie hebt over Caterham als Ferrari moet je wel erg dicht betrokken bij beide teams zijn. En dat lijkt me sterk (een van de teams kan ik me wel voorstellen). | |
SiGNe | dinsdag 10 september 2013 @ 00:08 |
Wel grappig dat op het moment dat er bijna bekend wordt gemaakt dat Kimi naar Ferrari gaat Massa 4e wordt op Monza (en Massa heel erg uitgebreidt aan de kant ging om Alonso voor te laten) ![]() Hij doet nog zo z'n best maar het zal niet meer baten, te laat... | |
Ferry_76 | dinsdag 10 september 2013 @ 00:56 |
Alonso naar Lotus? Denk dat ze bij Lotus maar al te blij zijn als ze een dure kracht als Kimi kwijt zijn, en volgens mij is Alonso nog duurder.. Massa naar Sauber zie ik nog wel gebeuren als Hulkenberg daar weg gaat, een meer ervaren mentor voor Sirotkin zullen ze niet vinden. Button zal wel bij McLaren blijven, Marussia heeft al aangegeven met de huidige bezetting door te willen gaan (Tenzij er een grotere zak geld langskomt) en v/d Garde mag hopelijk bij Caterham blijven, want verder heeft hij niet veel mogelijkheden denk ik.. Force India lijkt een luxe probleem te hebben, met genoeg keuze voor 2014, en dat geldt ook voor Lotus. Valsecchi schijnt een racezitje trouwens wel uit zijn hoofd te kunnen zetten bij dat team. | |
SiGNe | dinsdag 10 september 2013 @ 02:01 |
Alonso is duurder inderdaad (33miljoen per jaar krijgt ie ) maar hij wordt betaald door Santander en niet door Ferrari zelf (misschien een beetje) Alonso is dus ook afhankelijker van Santander dan van Ferrari, als Santander zegt dat ie bij Ferrari moet blijven dan moet ie bij Ferrari blijven. Andersom werkt het ook, Ferrari kan Alonso niet makkelijk ontslaan omdat ze dan meteen hun grootste sponsor ook kwijt zijn. | |
Ferry_76 | dinsdag 10 september 2013 @ 11:31 |
Dan lijkt het erop dat Alonso en Ferrari aan elkaar vastzitten, tenzij Alonso er een jaartje tussenuit gaat zoals Kimi dat heeft gedaan, maar dat is hij geloof ik niet van plan. Ik vraag mij af of Alonso een veto zou kunnen uitspreken tegen de komst van Kimi, in dat geval zal er bar weinig veranderen in dit 'silly season'.. Misschien dat alleen Hulkenberg en Massa dan switchen van plaats. | |
Ferry_76 | dinsdag 10 september 2013 @ 13:52 |
RTL GP Magazine meldt net op Facebook:
| |
Nattekat | dinsdag 10 september 2013 @ 14:01 |
In dat geval is de vraag; wie vervangt hij? | |
Ferry_76 | dinsdag 10 september 2013 @ 14:08 |
Massa. Ferrari wil weer eens een titel winnen. (Al hoop ik dat de nieuwe motor beter is dan de auto's die ze de laatste paar jaar gebouwd hebben...) | |
Fokkingvet | dinsdag 10 september 2013 @ 14:12 |
Alonso en Raikkonen is echt een ontzettend sterke line-up. Als Ferrari een goede auto bouwt dan winnen ze alle races. | |
Ferry_76 | dinsdag 10 september 2013 @ 14:27 |
Daar zit de laatste jaren wel het probleem.. Daar komt nog eens een nieuwe motor en nieuwe regels bij. Vettel zal volgend jaar weer topfavoriet zijn, maar van Ricciardo kun je niet direct al podiums verwachten, dus als Ferrari met beide rijders (Zeker in het begin van het seizoen) flink punten en podiums kan pakken, dan zit er misschien wel weer eens een constructeurs titel in. | |
SiGNe | dinsdag 10 september 2013 @ 14:30 |
Ik hoop dan eigenlijk dat Raikkönen Alonso eruit rijdt.. hij reageert altijd zo leuk als ie gefrustreerd is.. Kimi merk je verder niet echt veel aan, wat dat betreft zou het me niets verbazen als ie ook de Stig is ![]() Het is sowieso afwachten wat de motoren in 2014 gaan doen, Ferrari heeft de goedkoopste motoren, Renault de duurste.. maar welke is de beste? Is het een verstandige move van Raikkönen of had ie beter kunnen blijven zitten? 't wordt wel een soap volgend jaar ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 10 september 2013 @ 14:31 |
ik gok op Mercedes ![]() | |
SiGNe | dinsdag 10 september 2013 @ 14:36 |
Dan hoop ik eigenlijk nog meer dat McLaren het volgend jaar erg goed gaat doen.. Dat al diegenen die moeilijk zitten te doen met stoeltjesschuiven en teams verlaten in de hoop bij een sneller team te komen uiteindelijk toch beter hadden kunnen blijven zitten ![]() Misschien volgend jaar weer Button steunen (dit jaar is het Raikönnen) Een geïrriteerde Hamilton of Alonso is leuke TV (alleen bij Kimi merk je daar weer niks van.. ook bij overwinningen niet en daar raken de anderen dan weer geïrriteerd door ![]() | |
Nattekat | dinsdag 10 september 2013 @ 15:08 |
De vraag is of Alonso dat wilt... | |
Meike26 | dinsdag 10 september 2013 @ 15:21 |
Wat McLaren betreft ben ik benieuwd wat hun voordeel zal zijn in hun chassis. Zij rijden nu eigenlijk al met een halve 2014 auto. Of zij voordeel gaan hebben aan dit chassis is nog maar afwachten. Niet de eerste keer dat ze voor noppes een compleet nieuwe auto ontwerpen en zinloos in een donkere hoek van de fabriek terecht gaat komen. Voordeel. Deze McLaren heeft tenminste nog wel een jaartje gereden dan. Zelf gok ik vooral op Renault die de motoren het best voor elkaar hebben. Mercedes schept op over een motor met +100pk, maar ik geloof er maar weinig van. Ik zal er niet verbaasd om zijn als ze met een onbetrouwbaar blok zitten wat het geen 4/5 races uit gaat houden. Renault heeft de meeste V6 techniek en historie in huis, dus ik denk dat zij die strijd in iedergeval gaan winnen. | |
sasquatsch | dinsdag 10 september 2013 @ 15:29 |
McLaren heeft geen voordeel ten opzichte van de concurrenten met hun nieuwe chassis (pull rod voorwielophanging) omdat teams als Red Bull en Ferrari (sinds 2012) al met zo'n constructie rondrijden. Het voordeel wat ze er zelf van hebben is dat er meer ontwikkeling mogelijk is dan met het oude chassis (push rod). | |
LWD-Godius | dinsdag 10 september 2013 @ 16:02 |
Red Bull rijdt alleen met een pull rod achterwielophanging, trend-setter maar dat rijden de meeste teams tegenwoordig. De voorwielophanging is nog steeds push rod bij Red Bull. De laatste geruchten zijn dat McLaren overweegt om terug te keren naar het push rod systeem maar daar geloof ik niets van. | |
Ferry_76 | dinsdag 10 september 2013 @ 16:14 |
Elk blok zal volgend jaar zo'n 100 pk meer t.o.v. 2013 leveren als alle ERS systemen voluit meehelpen, maar dat zal maximaal 33 seconden per race zijn. Verder zal het een afweging zijn van turbodruk versus benzineverbruik en betrouwbaarheid. Het zou zo maar kunnen dat de snelste blokken volgend jaar moeite gaan krijgen om de finish te halen, zeker in het begin van het seizoen. | |
Sinister-D- | dinsdag 10 september 2013 @ 16:30 |
Dat zegt allemaal geen drol. Cosworth heeft ook de nodige know-how over V8-tjes in huis, en hun werden ook als sterkste verwacht toen de huidige motoren werden geïntroduceerd. En waar staan ze nu? Williams kon er ook geen zak mee en hebben hun buiten gebonjoured, al was die auto op het '12 seizoen na ook geen heel serieuze bedreiging. Maar daar zagen ze evengoed in dat het niets werd met dat blok. | |
LWD-Godius | dinsdag 10 september 2013 @ 19:06 |
Cosworth had volgens mij ook een van de betere v8 motoren maar het grootste probleem was dat het voordeeltje van die cosworth v8 pas op extreem hoge toeren tot uiting kwam, wat het wel een goede kwalicatiemotor maakte trouwens, tijdens de races veranderde het eigenlijk meer in een nadeel. Als je gewoon normaal schakelde of short shiftte dan had je meer de andere v8's die de power gelijkmatiger verdeelde. Na verschillende veranderingen in het reglement (toerenbegrenzing) werd de cosworth v8 pas een flop. | |
Ferry_76 | dinsdag 10 september 2013 @ 19:06 |
Hoop volgend jaar toch wel ergens een boordradiootje te horen in het Italiaans met: "Kimi è più veloce di te, hai capito?" (Als google translate mij niet in de steek laat.. ![]() | |
Peterselieman | dinsdag 10 september 2013 @ 19:51 |
ik denk eerder dat ze een grotere vriezer aan moeten schaffen ![]() | |
sasquatsch | dinsdag 10 september 2013 @ 21:05 |
Massa dus weg bij Ferrari. De vraag is waar hij heen gaat. Van Raikkonen wordt gezegd dat hij al getekend heeft bij Ferrari. bold = bevestigd, italic = onwaarschijnlijk Mercedes: Nico Rosberg, Lewis Hamilton Red Bull: Sebastian Vettel, Daniel Ricciardo Caterham: Charles Pic, Giedo van der Garde, Heikki Kovalainen Ferrari: Fernando Alonso, Kimi Raikkonen, Nico Hulkenberg, Jules Bianchi, Paul Di Resta McLaren: Sergio Perez, Jenson Button, Kimi Raikkonen Sauber: Sergei Sirotkin, Nico Hulkenberg, Esteban Guttierez, Felipe Massa, Jules Bianchi, Giedo van der Garde Force India Adrian Sutil, Paul Di Resta, Jules Bianchi, James Calado, Felipe Massa, Giedo van der Garde, Robin Frijns Lotus: Kimi Raikkonen, Romain Grosjean, Nico Hulkenberg, Fernando Alonso, Pastor Maldonado, Paul Di Resta, Davide Valsecchi Marussia: Jules Bianchi, Max Chilton, Kevin Magnussen, Vitaly Petrov Toro Rosso: Jean-Eric Vergne, Antonio Felix Da Costa, Felipe Nasr, Carlos Sainz jr. Williams: Pastor Maldonado, Valtteri Bottas, Giedo van der Garde, Daniel Juncadella | |
Nattekat | dinsdag 10 september 2013 @ 21:24 |
Ga daar maar van uit; Massa vertrekt, een dag ervoor zegt Raikkonen binnen 2 dagen zijn beslissing openbaar te maken. 1+1=2 | |
exile79 | dinsdag 10 september 2013 @ 22:27 |
Massa heeft vandaag zelf via twitter bekend gemaakt dat hij vertrekt na dit seizoen. | |
Nattekat | dinsdag 10 september 2013 @ 22:28 |
Ja, dat weet ik. de ; is een scheiding tussen twee zinnen ![]() | |
Funzel | woensdag 11 september 2013 @ 02:06 |
Goodbye Felipe, het ga je goed ![]() | |
SiGNe | woensdag 11 september 2013 @ 02:17 |
"Alonso è più veloce di te, hai capito?" lijkt me ook wel leuk om te horen, vooral als Kimi daarna zegt "I don't understand, stop bothering and just let me race" ![]() | |
Fir3fly | woensdag 11 september 2013 @ 02:23 |
Wie had dat gedacht drie jaar geleden, dat Kimi ooit weer bij Ferrari zou rijden? Ik vind het wel mooi, denk dat hij Alonso flink kan pushen. | |
Toekito | woensdag 11 september 2013 @ 07:19 |
Hoop dat the Iceman Alonso helemaal de paella in rijdt. | |
Nattekat | woensdag 11 september 2013 @ 08:31 |
Ferrari snapt eindelijk dat een eerste en tweede rijder niet werkt, hopelijk weer zoals 2007 en 2008, toen Massa en Raikkonen gelijk behandeld werden. | |
sasquatsch | woensdag 11 september 2013 @ 15:08 |
Raikkonen bevestigd bij Ferrari, dus kunnen we weer gaan strepen. Ook zijn er slechts drie gegadigden voor het lege stoeltje bij SRT waar Antonio Felix da Costa de meeste kans maakt. bold = bevestigd, italic = onwaarschijnlijk Mercedes: Nico Rosberg, Lewis Hamilton Red Bull: Sebastian Vettel, Daniel Ricciardo Ferrari: Fernando Alonso, Kimi Raikkonen Caterham: Charles Pic, Giedo van der Garde, Heikki Kovalainen McLaren: Sergio Perez, Jenson Button Sauber: Sergei Sirotkin, Nico Hulkenberg, Esteban Guttierez, Felipe Massa, Jules Bianchi, Giedo van der Garde Force India Adrian Sutil, Paul Di Resta, Jules Bianchi, James Calado, Felipe Massa, Giedo van der Garde, Robin Frijns Lotus: Romain Grosjean, Nico Hulkenberg, Felipe Massa, Pastor Maldonado, Paul Di Resta, Davide Valsecchi, Fernando Alonso Marussia: Jules Bianchi, Max Chilton, Kevin Magnussen, Vitaly Petrov Toro Rosso: Jean-Eric Vergne, Antonio Felix Da Costa, Carlos Sainz jr., Daniel Kyvat, Felipe Nasr Williams: Pastor Maldonado, Valtteri Bottas, Giedo van der Garde, Daniel Juncadella [ Bericht 0% gewijzigd door sasquatsch op 11-09-2013 23:22:48 ] | |
Marks | woensdag 11 september 2013 @ 22:18 |
Het gaat echt apart worden... Wellicht gewoon een kampioenschapsstrijd tussen die 2 mits de auto het toelaat. | |
Peterselieman | woensdag 11 september 2013 @ 22:21 |
het gaat Ferrari in eerste instantie vooral om het constructeurskampioenschap | |
Marks | woensdag 11 september 2013 @ 22:23 |
En toch, ja het is ook nooit goed, had ik liever Alonso en Vettel gezien ipv Alonso en Kimi. Ik krijg namelijk steeds meer ontzag voor Vettel. Maar Alonso heeft ook magische dingen laten zien. (maar toch wat meer fuck ups, zoals de spin in spa 2010 wat hem zijn kampioenschap kostte...) | |
Bluurgh | woensdag 11 september 2013 @ 22:30 |
Alonso weet iig hoe een team dat niet moet winnen ![]() | |
Fir3fly | woensdag 11 september 2013 @ 22:32 |
Button nog niet bevestigd bij McLaren? | |
Peterselieman | woensdag 11 september 2013 @ 22:32 |
Dat was de rijderstitel. Alonso en Hamilton eindigden in hetzelfde puntenaantal en Kimi had een puntje meer. De constructeurstitel ging dat jaar wel naar McLaren | |
Bluurgh | woensdag 11 september 2013 @ 22:45 |
In 2007 was de spygate, waardoor McLaren laatste eindigde zonder punten. Zonder de spygate was McLaren 2e geworden in het kampioenschap, ware het niet dat ze nog een straf kregen in Hongarije; in de kwalificatie stond Alonso voor Hamilton in de pitsstraat voor nieuwe banden, maar bleef zo lang staan dat Hamilton geen tijd meer had voor nog een ronde en zo niet zijn tijd kon verbeteren. Die punten zijn het team toen afgenomen (niet de rijders). Zonder Hongarije + spygate was McLaren wel constructeurskampioen geworden. Maar ik bedoel dus dat Alonso iig al een keer meegemaakt heeft hoe het niet moet ![]() | |
Peterselieman | woensdag 11 september 2013 @ 22:48 |
ah ja, dat was het. Ik had het moeten weten ![]() | |
sasquatsch | woensdag 11 september 2013 @ 23:14 |
Nee. Al zal dat wel gewoon gaan gebeuren. | |
Fir3fly | woensdag 11 september 2013 @ 23:15 |
Ga ik ook vanuit, hij kan nergens anders heen. | |
Ferry_76 | woensdag 11 september 2013 @ 23:19 |
Massa naar Lotus?: http://www.gpupdate.net/n(...)-opvolger-raikkonen/ | |
Nattekat | woensdag 11 september 2013 @ 23:22 |
Dat zou wat zijn, eens kijken wat Massa kan als hij niet in dienst van Alonso rijdt. Toch verwacht ik daar niet te veel van. | |
sasquatsch | woensdag 11 september 2013 @ 23:26 |
Volgens dit bericht was Hulkenberg in verregaande onderhandelingen met zowel Ferrari als Lotus, dus ik denk dat het eerder Hulkenberg wordt.
| |
Ferry_76 | donderdag 12 september 2013 @ 00:18 |
Volgens hetzelfde bericht lag er ook al een contract klaar voor Nico bij Ferrari, en ontbraken alleen de handtekeningen nog, dus dat zegt helemaal niets.. | |
M.Melandri | donderdag 12 september 2013 @ 00:59 |
Zwaar balen dat Ferrari voor Raikkonen kiest, moet Hulkenberg wederom bij een waardeloos team rijden. | |
Marks | donderdag 12 september 2013 @ 01:16 |
En dan mogen we de GP2 dus definitief niet meer zien als belangrijke leerschool voor de F1. Valsecchi kampioen en geen plek in de F1... .belachelijk. | |
M.Melandri | donderdag 12 september 2013 @ 01:43 |
Dus een GP2 kampioen moet de garantie krijgen om F1 te rijden? Valsecchi zit al wat jaren in de GP2, geen bijzonder talent waar de grote teams op zitten te wachten. | |
Funzel | donderdag 12 september 2013 @ 16:01 |
[ Bericht 37% gewijzigd door Funzel op 12-09-2013 16:07:06 ] | |
SiGNe | donderdag 12 september 2013 @ 17:01 |
Kan Frijns niet gesponsord worden door Randstad? Die zijn immers al F1 sponsor (wat dat betreft jammer dat ING ermee gestopt is) | |
Marks | maandag 16 september 2013 @ 13:29 |
BRRRRRRR Zijn we dan NOG niet van Massa af.... http://www.formule1.nl/ni(...)s-in-onderhandeling/ ![]() | |
Nattekat | maandag 16 september 2013 @ 14:19 |
Massa gun ik nog wel een kans, na jaren tweede viool te hebben gespeeld. Brokkenpiloot Grosjean is ook nog niet bevestigd. | |
Ferry_76 | maandag 16 september 2013 @ 16:03 |
Lotus én McLaren blijkbaar: http://www.gpupdate.net/n(...)et-lotus-en-mclaren/ | |
Marks | maandag 16 september 2013 @ 17:06 |
Het was zijn keuze om dat te doen, hij heeft zijn kans gehad. Er staan genoeg nieuwe coureurs te trappelen die NU een kans verdienen. En dan heb ik het niet eens per se over Robin Frijns. | |
Mexicanobakker | maandag 16 september 2013 @ 17:10 |
Massa mag van mij lekker IndyCar gaan rijden. | |
sasquatsch | maandag 16 september 2013 @ 17:16 |
Massa wordt zelfs bij Williams genoemd. | |
Funzel | maandag 16 september 2013 @ 21:37 |
Zou die goed tussen passen ja. | |
SiGNe | dinsdag 17 september 2013 @ 01:40 |
Bij Williams kan ie goed Sirotkin opleiden, zou een verstandige keus zijn. | |
Sinister-D- | dinsdag 17 september 2013 @ 06:53 |
Sirotkin gaat anders wel naar Sauber ![]() | |
Kleffe_Dop | dinsdag 17 september 2013 @ 09:37 |
Elf jaar Massa in F1 is voor mij ook genoeg, tijd voor nieuw bloed. | |
sasquatsch | donderdag 19 september 2013 @ 20:59 |
Button bevestigd dat hij ook in 2014 voor McLaren rijdt
| |
sasquatsch | vrijdag 20 september 2013 @ 10:54 |
'McLaren en Honda willen Alonso in 2015'
| |
Meike26 | vrijdag 20 september 2013 @ 13:14 |
Dit samen met het vorige bericht.... Kunnen we dan concluderen dat Button volgend jaar misschien wel zijn laatste jaar rijd, of zal hij misschien naar zijn eerste team gaan, Williams. Starten en sluiten bij het zelfde team lijkt mij een mooi CV voor een F1 coureur. ![]() Silly season 2014, kom er maar in ![]() | |
Fir3fly | vrijdag 20 september 2013 @ 13:16 |
Als ik iets geleerd heb in de afgelopen jaren kunnen we nu wel vaststellen dat Alonso in 2015 weer voor McLaren rijdt ![]() | |
Marks | dinsdag 24 september 2013 @ 23:37 |
Caterham zou trouwens in september nog beslissen welke rijders het neemt volgend jaar... | |
H_T | woensdag 25 september 2013 @ 00:33 |
Bij die kleine teams ben je pas echt bevestigd wanneer je in Melbourne in de auto zit. Zie bijvoorbeeld Trulli/Petrov in 2012, of Razia/Bianchi dit jaar | |
Funzel | woensdag 25 september 2013 @ 14:08 |
Best rap al. | |
Marks | woensdag 25 september 2013 @ 14:30 |
De race in singapore kan dan wel eens zeer belangrijk zijn geweest voor Giedo. En de echte teambaas van dit moment, Cyril, is normaliter ook erg te spreken over Giedo. Dat, plus het feit dat hij in de media goed wordt neergezet, lijkt mij de kans groot maken dat hij volgend jaar weer in kan stappen. En ik denk zelfs dat dit beter is dan naar Williams gaan. Stel dat hij daar teamgenoot wordt van Maldonado, dan kan hij het nog wel eens zwaar te voorduren krijgen, omdat dat de meest ondergewaardeerde coureur van het veld is. Zie Bottas ook even om de oren gereden worden weer afgelopen zondag. P11 Madonado op enkele seconden van een punt... ![]() | |
Bluurgh | woensdag 25 september 2013 @ 14:32 |
Jos en Frentzen in 2002 ![]() | |
Funzel | woensdag 25 september 2013 @ 14:39 |
Ja maar bij WIlliams kan hij, met een betere auto, tenminste punten pakken. Er is nog nooit iemand van Caterham/Marussia naar een beter team gegaan, dus ik vraag me af of dat wel zo goed is. | |
Mexicanobakker | donderdag 26 september 2013 @ 13:06 |
Dano is ook wel snel maar wel een josti | |
sasquatsch | donderdag 26 september 2013 @ 14:03 |
Nico Hulkenberg gaat mogelijk naar McLaren. Lotus blijft nog steeds de belangrijkste optie, maar die kijken eerst naar de financiële situatie. McLaren wordt een mogelijkheid nu geruchten rondgaan dat Telmex achter loopt met betalingen aan McLaren. Naast Hulkenberg zou Felipe Nasr vanwege zijn sponsoren een belangrijke kandidaat bij Lotus zijn. bold = bevestigd, italic = onwaarschijnlijk Mercedes: Nico Rosberg, Lewis Hamilton Red Bull: Sebastian Vettel, Daniel Ricciardo Ferrari: Fernando Alonso, Kimi Raikkonen Caterham: Charles Pic, Giedo van der Garde, Heikki Kovalainen Sauber: Sergei Sirotkin, Nico Hulkenberg, Esteban Guttierez, Felipe Massa, Jules Bianchi, Giedo van der Garde Force India Adrian Sutil, Paul Di Resta, Jules Bianchi, James Calado, Felipe Massa, Giedo van der Garde, Robin Frijns, Nico Hulkenberg Lotus: Romain Grosjean, Nico Hulkenberg, Felipe Nasr, Felipe Massa, Pastor Maldonado, Paul Di Resta, Davide Valsecchi Marussia: Jules Bianchi, Max Chilton, Kevin Magnussen, Vitaly Petrov McLaren: Sergio Perez, Jenson Button, Nico Hulkenberg Toro Rosso: Jean-Eric Vergne, Antonio Felix Da Costa, Carlos Sainz jr., Daniel Kyvat, Felipe Nasr Williams: Pastor Maldonado, Valtteri Bottas, Giedo van der Garde, Daniel Juncadella [ Bericht 4% gewijzigd door sasquatsch op 26-09-2013 14:14:57 ] | |
Peterselieman | donderdag 26 september 2013 @ 14:05 |
Perez is nog niet bevestigd bij McLaren, ondanks dat zijn contract doorlopend zou zijn | |
sasquatsch | donderdag 26 september 2013 @ 14:15 |
Klopt, dat was nog een copy/paste foutje. | |
Marks | donderdag 26 september 2013 @ 14:44 |
vd Garde kan dan mooi naar Sauber | |
Sinister-D- | donderdag 26 september 2013 @ 15:26 |
Tis al bevestigd geweest door Dr. Marko, een 2 tal weken geleden, dat voor Nasr geen ruimte is bij STR. | |
SiGNe | donderdag 26 september 2013 @ 17:37 |
Bij McLaren is Button toch ook al zeker? Hij zegt zelf steeds dat 2014 bevestigd is en 2015 onzeker. | |
Peterselieman | donderdag 26 september 2013 @ 17:39 |
McLaren heeft Button nog altijd niet bevestigd om speculatie over de positie van Perez tegen te gaan. In 2015 wil McLaren naar verluidt een team vormen met Button en Alonso | |
sasquatsch | donderdag 26 september 2013 @ 17:50 |
Alonso heeft ontkend dat hij in 2015 naar McLaren gaat. Hij zou zijn contract bij Ferrari (dat tot en met 2016 loopt) zelfs nog willen verlengen. | |
Peterselieman | donderdag 26 september 2013 @ 17:52 |
ik denk dat het spel is, tenzij de Ferrari komend seizoen wel vooruit te branden is. Alonso wil nog eens wereldkampioen worden en hij is de titel sinds zijn komst bij Ferrari al twee keer nipt misgelopen en hij wil zich nu eindelijk wel eens de beste kunnen noemen. Mocht Alonso daadwerkelijk naar een ander team vertrekken, dan gaat Vettel zijn plaats opvullen | |
sasquatsch | vrijdag 27 september 2013 @ 11:04 |
We kunnen weer een naam toevoegen aan de Silly Season geruchten. Sauber schijnt geïnteresseerd te zijn in Rubens Barrichello
| |
Funzel | vrijdag 27 september 2013 @ 11:17 |
Die is toch inmiddels veel te oud joh. | |
Beach | vrijdag 27 september 2013 @ 11:33 |
Ik zou het tof vinden, imo heeft Rubens nog snelheid genoeg plus een schat aan ervaring om de auto te ontwikkelen. | |
Mexicanobakker | vrijdag 27 september 2013 @ 12:53 |
Vlieg op met je Barrichello. | |
Marks | vrijdag 27 september 2013 @ 16:32 |
Williams had hem niet weg moeten doen, hij had het team vorig jaar de nodige punten kunnen geven. In plaats daarvan kozen ze voor de overgewaardeerde Senna. De race die Maldonado won, verknalde Senna door in de clinch te raken met Schumi. Zou Rubens niet gebeurd zijn denk ik... Die had naast Pastor op het pudium kunnen staan. Maar om NU nog weer terug te komen, ik vrees dat het dan teveel aanpassingen vergt. Schumi was altijd 110% tov de rest, met zijn extra leeftijd was hij nog steeds 90 tot 100%. Rubens was echter nooit 110% en zal nu dus meer achterstand hebben. | |
sasquatsch | dinsdag 1 oktober 2013 @ 23:32 |
Hulkenberg is te zwaar voor McLaren. Magnussen in de running bij Force India
| |
SiGNe | woensdag 2 oktober 2013 @ 01:55 |
60-65kilo?? dat betekent dat ze óf halve anorexia patiënten zonder spiermassa moeten aannemen óf coureurs onder de 1,70m moeten aannemen. Daar gaan de aspiraties van de lange Nederlander... | |
Marks | woensdag 2 oktober 2013 @ 12:51 |
Heb Frijns gezien in Zandvoort enkele weken terug, maar 1 ding kan ik zeggen, hij is niet de gemiddelde NL´er qua formaat ![]() | |
sasquatsch | donderdag 3 oktober 2013 @ 10:26 |
Marussia bevestigd Bianchi voor 2014
| |
Meike26 | donderdag 3 oktober 2013 @ 10:34 |
Dus eigenlijk zijn er wel punten te verdelen nà de top 10? Over het hele seizoen presteerd Caterham beter dan Marussia, maar dankzij die 13e plek in GP van Maleisiê heeft hij ... punt gescoord achter de komma, waarbij de Caterhams alleen overheen kunnen gaan met een 13e plek of hoger? Raar kampioenschap blijft het daar bij de hekkensluiters ![]() | |
sasquatsch | donderdag 3 oktober 2013 @ 10:50 |
De tiende plaats in het kampioenschap levert geld op, de 11de niets, Dus voor de nieuwkomers is het zaak om op de 10de plek terecht te komen. En voor coureurs (en teams) met een gelijk aantal punten (dus ook 0) telt de hoogste klassering om aan te geven wie er boven de ander staat. Is die gelijk dan telt de volgende, etc. Dus ja, door die 13de plaats in Maleisië staat Marussia boven Caterham en moet Caterham een 13de plek scoren om er boven te komen (want ze hebben een 14de plek meer). | |
Tarado | dinsdag 8 oktober 2013 @ 11:30 |
| |
Jester65 | vrijdag 11 oktober 2013 @ 10:55 |
www.quotenet.nl | |
Gramulanion | vrijdag 11 oktober 2013 @ 11:34 |
![]() | |
Geralt | vrijdag 11 oktober 2013 @ 11:41 |
HHF de lul ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:28 |
Tja. Dan schuift-ie één plaatsje naar voren op de grid. | |
Nattekat | vrijdag 11 oktober 2013 @ 13:33 |
Misschien ook goed nieuws voor Frijns? | |
Bluurgh | vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:24 |
Ja. FP2 Williams 17 en 18 en Caterham 19 en 20 ![]() | |
Beach | vrijdag 11 oktober 2013 @ 14:38 |
Misschien kan Williams weer net zo'n auto bouwen als in 2012. | |
Sinister-D- | zaterdag 12 oktober 2013 @ 15:35 |
Heb niet meer zoveel hoop dat Frijns ooit nog op een F1-grid gaat staan ![]() Of hij moet een manager zien te fixen die hem nu nog in een team kan binnen lullen, maar anders denk ik dat zijn eenzitter carrière voorbij is. | |
Tarado | zaterdag 12 oktober 2013 @ 15:40 |
Moet ie beter beffen dan Guido | |
Meike26 | zaterdag 12 oktober 2013 @ 17:04 |
Giedo naar Wiiliams, het lijkt er stteds meer op dat mijn voorspelling eerder dit jaar nog wel eens uit kan komen ![]() En wat zijn de kansen dan van Frijns bij Caterham? Goed hij neemt niet zozeer geld mee, maar kan hij voor posities (P10 als doel)gaan rijden waarbij Caterham hem dankbaar zou kunnen zijn? | |
SiGNe | zaterdag 12 oktober 2013 @ 17:07 |
Met Frijns erbij zou het een mooi Nederlands team kunnen worden, Er zijn al een hoop Nederlanders in het team betrokken en ze hebben al best veel Nederlandse sponsoren. Force India doet het ook, Marussia heeft zo'n beetje een eigen landenteam, Duitsland met Mercedes, Italië met Ferrari, etc. waarom Nederland niet? | |
Sinister-D- | zaterdag 12 oktober 2013 @ 18:29 |
***Plop*** Sorry ik moest even je zeepbel kapot prikken ![]() Denk je nu echt dat Caterham Frijns in die wagen zet? De ene Nederlander met ¤15.000.000 sponsor geld vervangen door de andere met ¤0,00? En vertel eens waarom dat ze Frijns moeten nemen, terwijl ze geld steken in Alexander Rossi, die qua marketing een veel sterkere positie heeft tov Frijns. Robin is dan wel beter als Rossi, maar ik zie hem nog steeds niet in staat om in een Caterham punten te kunnen pakken. Begrijp me niet verkeerd, ik zou Robin héél graag in de F1 willen zien. Maar ik maak me geen illusies omtrent zijn kansen op een zitje. | |
#ANONIEM | zaterdag 12 oktober 2013 @ 18:45 |
Right. Dus Williams - dat heel duidelijk een Engels team is - gaan we nu zien als een Nederlands team, wanneer er een Nederlandse rijder zou komen. En dan vergelijk je het met Force India (geen coureurs uit India), Marussia (geen coureurs uit Rusland), Ferrari (geen Italiaanse coureurs) en Mercedes (kwart van de coureurs is Duits). Klinkt logisch. ![]() [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 12-10-2013 18:47:34 ] | |
SiGNe | zaterdag 12 oktober 2013 @ 18:47 |
Liever geen stoel dan een stoel waar je eigenlijk niet veel mee kan. 't is dat de schoonpa van Guido nu weer met geld over de brug komt maar anders had Guido sowieso niet in een stoel gezeten (en nu is het nog steeds de vraag of Guido wel een stoel krijgt bij Williams). En het is ook maar de vraag of z'n stoel bij Caterham wel verlengd wordt.. | |
Tarado | maandag 14 oktober 2013 @ 09:02 |
|