abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120184015
Nadat AEX / Huizenmarkttopic #208: De subsidie op geldlenen is niet van deze tijd op mysterieuze wijze is gesloten ontstond er in AEX / [FB] Waar alles zo nu en dan om moderatie smeekt enige discussie over. Daar kwam deze suggestie in langs:

quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 20:29 schreef iamcj het volgende:
Is dit een idee?:

Een apart topic waarin je het dagelijkse nieuws kunt/moet posten. De mensen die dat willen kunnen zo op de hoogte blijven en andere topics blijven schoon.
Dus bij deze: het allereerste huizenmarktnieuwstopic!
Als TS stel ik hierbij de HUISREGELS op:
• Post alleen nieuws, in de vorm van een link naar de bron en een samenvatting in 1 of 2 regels. Pleeg geen copyrightschendingen door een heel artikel te kopieren.
• Houd de samenvatting objectief.
• Reageer in dit topic niet op nieuwsberichten, dan wordt het een slowchat, discussie, moddergooien en uiteindelijk gewoon een slotje!
• "Ouder" nieuws bij voorkeur achterwege laten. En mocht je het nodig achten om oudere berichten hier samen te vatten: zet er dan zeer duidelijk een datum bij, dat voorkomt misverstanden, gevolgd door discussie, slowchat, moddergooien en uiteindelijk gewoon weer een slotje...
• Trollen en onzin posten zijn andere hoekjes voor
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_120184092
quote:
Op Biflatie.nl is de huizenmarkt één van de belangrijkste onderwerpen die wij behandelen. Al ruim drie jaar publiceren we artikelen over de Nederlandse huizenmarkt zeepbel. De huizenprijzen dalen inmiddels met ongeveer 8% op jaarbasis. Het aantal verkopen daalt, de gemiddelde koopsom daalt en steeds meer Nederlanders hebben moeite om aan hun hypothecaire verplichtingen te voldoen.
http://biflatie.nl/artike(...)evaar-voor-nederland
pi_120184126
check

Het was onbestaanbaar volgens sommigen maar het blijkt gewoon dagelijkse praktijk voor de meeste hypotheeknemers:

quote:
Hypotheekvoorwaarden bij jouw bank

Een aantal banken heeft brieven gestuurd aan klanten met een risicohypotheek met het verzoek om extra af te lossen of om contant geld te storten omdat hun huis minder waard is geworden dan de hypotheek. Nu is het nog een verzoek, maar in de algemene voorwaarden bij hypotheken staat dat banken dat kunnen verplichten. Hoe zit dat met jouw hypotheek?

ABN / Florius

Als blijkt dat uw schuld groter is dan 100 % van de meest recente executiewaarde van uw woning, dan kan de bank extra voorwaarden aan dit leningdeel stellen. Deze voorwaarden houden meestal in dat u een deel van dit leningdeel al tijdens de looptijd van dit leningdeel moet terugbetalen.

Argenta

Op grond van de vergelijking tussen de lening en de getaxeerde executiewaarde van het onderpand is de geldgever bevoegd om het voor de lening geldende rentepercentage aan te passen en vervroegde aflossing van (een deel van) de lening te verlangen.

ASR Woninghypotheken

Blijkt bij de taxatie dat de schuld hoger is dan een in de akte nader te bepalen gedeelte der getaxeerde waarde, dan is de schuldenaar verplicht binnen een door schuldeiseres daartoe gestelde termijn een zodanige aflossing te doen of zodanige meerdere zekerheid te stellen, als door de schuldeiseres zal worden verlangd, terwijl de kosten van hertaxatie ten laste van de schuldenaar komen.

BLG

Mocht deze nieuwe taxatie een waardedaling uitwijzen, dan kan de hypotheekbank de lening opzeggen. Ook kan zij de geldnemer verplichten een door haar vast te stellen bedrag binnen een nader te bepalen termijn af te lossen.

ING

Mocht blijken, dat de hertaxatie een lager bedrag aangeeft dan de voorgaande taxatie, dan is de schuldenaar verplicht op eerste verzoek van de bank aanvullende of vervangende zekerheid te stellen. De bank is bevoegd de schuldenaar te verplichten om, in plaats van het stellen van de hiervoor bedoelde zekerheid, een bedrag af te lossen dat de bank nodig acht. Na een daartoe strekkend verzoek van de bank zal de schuldenaar de bedoelde extra aflossing, al dan niet in termijnen, verrichten. Bij het bepalen van de hoogte en het schema van deze extra aflossing zal de bank rekening houden met de financiële mogelijkheden van de schuldenaar. Over de op deze grond te verrichten extra aflossing zal geen vergoeding of extra rente verschuldigd zijn.

Obvion

Geldgever kan geldnemer verplichten een extra aflossing te doen dan wel extra zekerheid te stellen indien en voor zover dat na inspectie en/of (her)taxatie naar het oordeel van geldgever wenselijk is, waarbij de extra zekerheid ook kan bestaan uit het omzetten van een aflosvorm.

Rabobank

Wij kunnen de executiewaarde van uw woning op elk moment laten taxeren. De executiewaarde is de verwachte opbrengst van uw woning bij een gedwongen verkoop op een openbare veiling. U moet de kosten van taxatie betalen.
Vinden wij de executiewaarde te laag voor de lening? Dan kunnen wij u verplichten bepaalde bedragen op leningdelen af te lossen. Het kan zijn dat u dan een boete moet betalen aan ons.

SNS

Blijkt na (her)taxatie dat de lening een hoger percentage van de executiewaarde bedraagt dan bij het aangaan van de lening het geval was, dan komen de kosten van de (her)taxatie ten laste van de schuldenaar en is de schuldenaar verplicht binnen een maand na schriftelijke aanzegging door de bank een zodanige aflossing te doen dat dit percentage weer gelijk is aan of lager is dan het percentage bij het aangaan van de lening.

Westland Utrecht / Nationale Nederlanden

Mocht blijken, dat de herschatting een lager bedrag aangeeft dan de voorgaande schatting, dan is de schuldenaar verplicht op eerste verzoek van de bank aanvullende of vervangende zekerheid te stellen. De bank is bevoegd de schuldenaar te verplichten om, in plaats van het stellen van de hiervoor bedoelde zekerheid, een bedrag af te lossen dat de bank nodig acht. Na een daartoe strekkend verzoek van de bank zal de schuldenaar de bedoelde extra aflossing, al dan niet in termijnen, verrichten. Bij het bepalen van de hoogte en het schema van deze extra aflossing zal de bank rekening houden met de financiële mogelijkheden van de schuldenaar. Over de op deze grond te verrichten extra aflossing zal geen vergoeding of extra rente verschuldigd zijn.

Check bij je adviseur

RTL Nieuws onderzocht wat de grootste hypotheekverstrekkers in hun voorwaarden hebben opgenomen over huizen die onder water staan. Heeft u lange tijd geleden een hypotheek afgesloten? Dan kan dat onder andere voorwaarden gebeurd zijn. Vraag uw hypotheekadviseur of -verstrekker welke voorwaarden voor u gelden.

bron: rtl nieuws
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_120184278
quote:
'Tussentijds aflossen hypotheek neemt toe'
AMSTERDAM - De economische crisis en de onzekerheid op de woningmarkt hebben tot gevolg dat steeds meer mensen een deel van hun hypotheek tussentijds aflossen. Dat zegt ING Bank Nederland, de op twee na grootste speler op de Nederlandse hypotheekmarkt.

In november kwam er bij de bank 42 procent meer binnen aan zogenoemde gedeeltelijke aflossingen ten opzichte van dezelfde maand vorig jaar. Huisbezitters lossen af omdat ze aan het einde van de rit niet met een restschuld willen blijven zitten. Bij de huidige daling van de woningprijzen is dat risico groter geworden.
Ook het aantal huisbezitters dat buiten hun hypotheek vermogen opbouwt om af te lossen, bijvoorbeeld door te sparen of te beleggen, stijgt: van 21 naar 33 procent. Ook hier is volgens de ING-onderzoekers de belangrijkste drijfveer de wens om geen of minder schuld te hebben.
bron: http://www.nu.nl/geldzake(...)theek-neemt-toe.html

Dus kennelijk hebben veel mensen toch nog redelijk wat geld achter de hand.
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
pi_120184328
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 11:47 schreef capricia het volgende:

[..]

Of spenderen ze dat geld nu voor iets anders, het aflossen dus en dat ze in die zin het nu even soberder aan doen en de aankopen op een laag pitje zetten.

Misschien is er dan toch enige wijsheid in geslopen? Ik heb zo mijn twijfels of er nog redelijk wat geld achter de hand is.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  dinsdag 11 december 2012 @ 11:49:57 #6
37248 BertV
Klei indiaan
pi_120184332
Dit gaat om volledig aflossingsvrij EN gedeeltelijk? Of staat dit los van de hypotheekvorm?

Want als je een auto leent en afbetaald kan de bank toch ook niet met de waardedaling schermen.

arme arme hypotheekbezitters... :P

Sober levende leners, dat gaat de economie geen goed doen.
Handgemaakt | Doggerlandvluchteling
  Moderator dinsdag 11 december 2012 @ 11:51:24 #7
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_120184372
quote:

[..]

je moet ook wel echt een enorme mongool zijn om maximaal te gaan en dan geen cent spaargeld te hebben. Als mensen nu blijkbaar íneens' gaan sparen om iets achter de hand te hebben, dan hebben ze blijkbaar de ruimte om dat te doen.

Ik vraag me dan af waarom ze dat 'eerst' niet deden. Maakten ze het dan allemaal op of zo? Waarom zou je het gewoon maar opmaken 8)7
Breitling - Instruments for Professionals
pi_120184375
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 11:49 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Of spenderen ze dat geld nu voor iets anders, het aflossen dus en dat ze in die zin het nu even soberder aan doen en de aankopen op een laag pitje zetten.

Misschien is er dan toch enige wijsheid in geslopen? Ik heb zo mijn twijfels of er nog redelijk wat geld achter de hand is.
Denk dat idd al het vakantiegeld en 13e maand naar de aflossing gaat,
en bezuinigen op stookkosten en winterjassen.
pi_120184380
quote:

[..]

Je bent er weer, onze oude ex-mod :D

Natuurlijk zijn er mensen met centjes en wat goed dat ze dat inzetten om hun schulden af te lossen ^O^
pi_120184444
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 11:51 schreef graaierrr het volgende:

[..]

Of 'investeren' in een goede winterjas en minder stoken :D
  dinsdag 11 december 2012 @ 11:53:50 #11
37248 BertV
Klei indiaan
pi_120184448
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 11:51 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Natuurlijk zijn er mensen met centjes en wat goed dat ze dat inzetten om hun schulden af te lossen ^O^
Ok, maar dat is alleen maar het oplossen van het probleem van de banken.
Banken rollen nu plots over elkaar heen om te verkondigen hoe verstandig aflossen is.

Mijn sympathie ligt eerder bij de hypotheekbezitter dan bij financiële instellingen.
  Moderator dinsdag 11 december 2012 @ 11:54:15 #12
16180 crew  CoolGuy
pi_120184462
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 11:51 schreef graaierrr het volgende:

[..]

Als je je vakantiegeld en 13e maand in je aflossing stopt omdat je anders nik hebt om af te lossen heb je al veel eerder iets verkeerds gedaan.

Bezuinigen op stookkosten en winterjassen? Als je echt geen winterjas meer kunt kopen omdat je daar geen geld voor hebt, dan heb je al eerder iets verkeerd gedaan.

Het is allemaal geen rocket science hoor 8)7 mensen moeten gewoon eens leren met geld om te gaan.
pi_120184481
Maar om nog even terug te komen op die hypotheekvoorwaarden, het lijkt erop dat zo'n beetje alle banken wel een 'adertje onder het gras' hebben om meer onderpand te eisen, dan wel bijstorting te vragen, dan wel de rente tarieven aan te mogen passen.

Ik ben benieuwd in hoeverre ze hier in de toekomst mee zullen gaan, lijkt mij dat dit reeds onderzocht wordt.
pi_120184532
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 11:53 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Dus met je winterjas op de bank tv kijken. Tja kan, tis crisis
pi_120184538
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 11:53 schreef BertV het volgende:

[..]

Ok, maar dat is alleen maar het oplossen van het probleem van de banken.
Banken rollen nu plots over elkaar heen om te verkondigen hoe verstandig aflossen is.

Mijn sympathie ligt eerder bij de hypotheekbezitter dan bij financiële instellingen.
Euhm.... ik moet weer even denken aan Noutje die zei dat er 'hebzucht aan beide kanten van de tafel was'.

Mijn sympathie ligt vooral bij de belastingbetaler die fors mag bijdragen via te hoge belastingtarieven.
  Moderator dinsdag 11 december 2012 @ 11:56:37 #16
16180 crew  CoolGuy
pi_120184542
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 11:53 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Welja, gewoon met de winterjas aan binnen op de bank gaan zitten, omdat je te bang bent om de verwarming aan te zetten 8)7

Goed, dat je niet thuis in een t-shirtje gaat zitten en vervolgens de kachel open draait snap ik, want dan zou ik ook zeggen van ehmm...doe es eerst even een trui of een vest aan ofzo, maar je gaat toch niet binnen met een jas aan zitten :')

Hup verwarming (of open haard O+ ) aan. In dat laatste geval ook nog lekker wat sfeer en zo.
  dinsdag 11 december 2012 @ 11:57:20 #17
37248 BertV
Klei indiaan
pi_120184571
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 11:56 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Euhm.... ik moet weer even denken aan Noutje die zei dat er 'hebzucht aan beide kanten van de tafel was'.

Mijn sympathie ligt vooral bij de belastingbetaler die fors mag bijdragen via te hoge belastingtarieven.
absoluut, maar ik heb meer met de underdog.
...de deelnemer in het piramidespel.

En als het echt misgaat dan wordt gewoon ons pensioengeld ingezet.
pi_120184631
Hmmm... Ik had beter een paar jaar geleden een woonwagen kunnen kopen zie ik:

http://www.rtl.nl/compone(...)eente_Maastricht.xml
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  dinsdag 11 december 2012 @ 12:00:20 #19
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_120184671
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 11:57 schreef BertV het volgende:

[..]

ook dat zou moeten kunne maar dan wel door de inlegger zelf
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_120184672
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 11:54 schreef ComplexConjugate het volgende:
Maar om nog even terug te komen op die hypotheekvoorwaarden, het lijkt erop dat zo'n beetje alle banken wel een 'adertje onder het gras' hebben om meer onderpand te eisen, dan wel bijstorting te vragen, dan wel de rente tarieven aan te mogen passen.
Vragen mag altijd.
pi_120184699
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 11:56 schreef CoolGuy het volgende:

Welja, gewoon met de winterjas aan binnen op de bank gaan zitten, omdat je te bang bent om de verwarming aan te zetten 8)7
Een warme jas is een stuk voordeliger dan iedere dag de kachel flink opstoken.
80% van het gasverbruik zit hem in het warmstoken van de woning.

quote:
Goed, dat je niet thuis in een t-shirtje gaat zitten en vervolgens de kachel open draait snap ik, want dan zou ik ook zeggen van ehmm...doe es eerst even een trui of een vest aan ofzo, maar je gaat toch niet binnen met een jas aan zitten :')
Waarom niet? Kan je kachel gewoon op 10 graden blijven staan, bespaart je honderden euro's in de winter.

quote:
Hup verwarming (of open haard O+ ) aan. In dat laatste geval ook nog lekker wat sfeer en zo.
Gewoon de buren flink laten stoken, tussenmuren zijn meestal niet zo goed geisoleerd :P
  dinsdag 11 december 2012 @ 12:01:42 #22
62913 Blik
The one and Only!
pi_120184722
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 11:54 schreef ComplexConjugate het volgende:

Ik ben benieuwd in hoeverre ze hier in de toekomst mee zullen gaan, lijkt mij dat dit reeds onderzocht wordt.
Ik denk dat de banken alleen iets gaan ondernemen bij huizen die een 100% aflossingsvrije hypotheek hebben en waar de hypotheek véél hoger is dan de marktwaarde. Hoeveel hypotheken dat zijn, geen idee
pi_120184727
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 11:56 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Het was dan ook niet helemaal serieus bedoelt ;)

Al heb ik wel net een nieuwe winterjas gekocht, maar die is alleen voor buiten :P
pi_120184751
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 12:00 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Vragen mag altijd.
Vragen lijkt mij in de zin van 'eisen'. Goed... vaak zal er niks te plukken zijn maar dan heeft de bank al snel een reden om opnieuw te onderhandelen... b.v. over het rentetarief O+
pi_120184758
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 11:57 schreef BertV het volgende:

[..]

Dan wordt meteen duidelijk dat 'ons' pensioengeld nooit van ons is geweest.
  dinsdag 11 december 2012 @ 12:03:28 #26
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_120184780
Toch verkondigt de overheid al sinds de jaren '70 dat je de thermostaat een graadje lager moet zetten... Als je dat elke keer gedaan zou hebben zou-ie nu op -20 staan...
Ik merk eerder dat meer en meer mensen afval/hout gaan stoken i.p.v. zwaarbelast aardgas. Gruwelijk slecht voor de directe leefomgeving, maar omdat het "CO2 neutraal" heet kraait daar geen haan naar.

En geen geld om winterjassen te kopen? Tsja, volgens een normale verdeling zal je ongetwijfeld mensen hebben die in die situatie zitten... Maar winterjassen zijn er van 10 tot 1000 euro, en het is ook niet iets wat je elk jaar nieuw hoeft te kopen.
censuur :O
pi_120184786
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 12:02 schreef graaierrr het volgende:

[..]

Gelukkig heb ik geen pensioen. Of bouw je die wel op in de bijstand?
pi_120184796
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 12:02 schreef ComplexConjugate het volgende:
Vragen lijkt mij in de zin van 'eisen'. Goed... vaak zal er niks te plukken zijn maar dan heeft de bank al snel een reden om opnieuw te onderhandelen... b.v. over het rentetarief O+
Als ze een vorm van zekerstelling willen stuur ik ze de NHG papieren wel. :D
pi_120184816
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 december 2012 12:03 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Gelukkig heb ik geen pensioen. Of bouw je die wel op in de bijstand?
Je zal toch ooit weleens gewerkt hebben?
  Moderator dinsdag 11 december 2012 @ 12:04:47 #30
16180 crew  CoolGuy
pi_120184822
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 12:01 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

[..]

Waarom niet? Kan je kachel gewoon op 10 graden blijven staan, bespaart je honderden euro's in de winter.

[..]

Gewoon de buren flink laten stoken, tussenmuren zijn meestal niet zo goed geisoleerd :P
Oh dat het goedkoper is snap ik wel. Maar als je echt zo'n pauper bent dat je zo ver gaat dat je niet eens de verwarming aan zet dan heb ik serieus medelijden met je. Dan heb je echt geen cent te makken.

Overigens kun je die redenering overal in door trekken. Kun je bij boodschappen ook alles van de Euroshopper halen en zo, gewoon om maar net die ene extra euro ook nog te besparen, maar goed, ik ben blij dat ik zo niet ben (of hoef te zijn).
  dinsdag 11 december 2012 @ 12:05:34 #31
37248 BertV
Klei indiaan
pi_120184850
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 12:02 schreef graaierrr het volgende:

[..]

De enige reden waarom de EU ons zo laat rommelen met die huizenmarkt IS dat er pensioengeld tegenover staat. Het is gewoon wachten op het moment dat pensioenfondsen hypotheekbanken gaan worden om de boel weer een tijdelijke slinger te geven. Welkom bij de Ponzibank!
pi_120184864
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 12:03 schreef RemcoDelft het volgende:
Toch verkondigt de overheid al sinds de jaren '70 dat je de thermostaat een graadje lager moet zetten... Als je dat elke keer gedaan zou hebben zou-ie nu op -20 staan...
Ik merk eerder dat meer en meer mensen afval/hout gaan stoken i.p.v. zwaarbelast aardgas. Gruwelijk slecht voor de directe leefomgeving, maar omdat het "CO2 neutraal" heet kraait daar geen haan naar.

En geen geld om winterjassen te kopen? Tsja, volgens een normale verdeling zal je ongetwijfeld mensen hebben die in die situatie zitten... Maar winterjassen zijn er van 10 tot 1000 euro, en het is ook niet iets wat je elk jaar nieuw hoeft te kopen.
Hoeveel geld zou het eigenlijk echt schelen als je het een hele zware winter gewoon een graad lager zet? Ik heb daar geen kijk op gezien ik gelukkig niet met dat soort problemen zit.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  Moderator dinsdag 11 december 2012 @ 12:06:34 #33
16180 crew  CoolGuy
pi_120184879
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 12:01 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Het was dan ook niet helemaal serieus bedoelt ;)

Al heb ik wel net een nieuwe winterjas gekocht, maar die is alleen voor buiten :P
Ik heb 2 jaar geleden een nieuwe winterjas gekocht. Die is inderdaad ook echt alleen voor buiten, maar hij is wel ontzettend lekker warm buiten (al ben ik vrijwel nooit buiten met dit weer voor mijn lol en in de auto zet ik met koud weer toch direct de stoelverwarming aan naast de reguliere verwarming, dus echt zinnig is die dikke jas in de auto ook niet echt) :P
pi_120184899
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 12:04 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Oh dat het goedkoper is snap ik wel. Maar als je echt zo'n pauper bent dat je zo ver gaat dat je niet eens de verwarming aan zet dan heb ik serieus medelijden met je. Dan heb je echt geen cent te makken.

Overigens kun je die redenering overal in door trekken. Kun je bij boodschappen ook alles van de Euroshopper halen en zo, gewoon om maar net die ene extra euro ook nog te besparen, maar goed, ik ben blij dat ik zo niet ben (of hoef te zijn).
Toch zijn er genoeg mensen die het niet zo ruim hebben als jij CG, deze mensen zijn wel degelijk aangewezen op dikke truien, de goedkoopste supermarkt en de kringloopwinkel.
  dinsdag 11 december 2012 @ 12:07:15 #35
37248 BertV
Klei indiaan
pi_120184903
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 12:05 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Hoeveel geld zou het eigenlijk echt schelen als je het een hele zware winter gewoon een graad lager zet? Ik heb daar geen kijk op gezien ik gelukkig niet met dat soort problemen zit.
In mijn situatie met tijdelijk werkloosheid,
In de kou rillen kost 41,- per maand, met de verwarming in een G-label 70 vierkante meter op standje comfortabel kost 160,- (gas + blijvend zuinig met electra)
pi_120184951
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 12:04 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Je hebt daarin wel gelijk dat kosten qua supermarkt je echt enorm veel kunt besparen op jaar basis. Echt heel veel. Gewoon continu in korting dingen aanschaffen. Dan maar ergens een tray meenemen. Het scheelt echt tonnen met geld. Als ik shampoo haal, haal ik dat vaak op bij een 3 voor 2 winkel. Waarom? Omdat het op jaar basis gewoon enorm veel scheelt en het die ene wandeling extra me geen reet uitmaakt.
pi_120184956
quote:

[..]

Ook dat is een beetje afhankelijk van de woning waarin je bivakeerd, als ik in mijn appartement de verwarming niet aanzet wordt het vanwege buren aan alle kanten nog altijd niet kouder als 19 graden, als de zon geschenen heeft is het gewoon 23 graden tot een uur of 5, en dat ondanks dat het een tochtig afgeleefd exhuurkrot is volgens sommigen hier. :+ . Als ik savonds thuis kom slinger ik de verwarming wel even aan, dat is net iets te koud voor mij.
  Moderator dinsdag 11 december 2012 @ 12:09:09 #38
16180 crew  CoolGuy
pi_120184979
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 12:07 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Toch zijn er genoeg mensen die het niet zo ruim hebben als jij CG, deze mensen zijn wel degelijk aangewezen op dikke truien, de goedkoopste supermarkt en de kringloopwinkel.
Ja natuurlijk zijn die er Xeno, maar dan heb je het overde situaties waarin dat MOET. Maar gewoon doen (en niet hoeven) om maar die ene euro extra te besparen, gewoon, omdat het kan vind ik van de zotte.
pi_120185006
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 12:07 schreef BertV het volgende:

[..]

In mijn situatie met tijdelijk werkloosheid,
In de kou rillen kost 41,- per maand, met de verwarming in een G-label 70 vierkante meter op standje comfortabel kost 160,- (gas + blijvend zuinig met electra)
Voor die 120,- bucks had ik het wel gedaan :) Mits wat dikke kleding uiteraard.
  dinsdag 11 december 2012 @ 12:10:55 #40
37248 BertV
Klei indiaan
pi_120185039
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 12:09 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Voor die 120,- bucks had ik het wel gedaan :) Mits wat dikke kleding uiteraard.
Ja, toen alleen met m'n vriendin. Nu met twee jonge kinderen gelukkig financieel weer warm.
(Lijkt met vreselijk met een jong gezin)
  dinsdag 11 december 2012 @ 12:11:23 #41
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_120185054
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 10:31 schreef graaierrr het volgende:

[..]

Tips van Gerard Hormann om snel af te lossen:

Goed filmpje, zo simpel is het.
Siesta & Fiesta!
pi_120185102
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 12:11 schreef Bramito het volgende:

[..]

Goed filmpje, zo simpel is het.
www.vrekkenpagina.nl dat is wat het filmpje inhoud. Hoef je geen boek meer voor te schrijven.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
pi_120185115
quote:

[..]

Nou... relatief gezien maakt het juist het meeste uit indien we een vrij milde winter hebben aangezien een graad lager t.o.v. een gemiddelde lagere buitentemperatuur een groter aandeel vormt.

In absolute zin is het voordeel altijd groter t.o.v. een milde winter want hoe langer er gestookt moet worden t.o.v. de milde winter.

Ik heb wel eens variaties in het verbruik gehad van 400 kuub per jaar, dat is toch niet bepaald verwaarloosbaar voor mensen met een bescheiden inkomen.
  Moderator dinsdag 11 december 2012 @ 12:14:23 #44
16180 crew  CoolGuy
pi_120185171
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 12:08 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Je hebt daarin wel gelijk dat kosten qua supermarkt je echt enorm veel kunt besparen op jaar basis. Echt heel veel. Gewoon continu in korting dingen aanschaffen. Dan maar ergens een tray meenemen. Het scheelt echt tonnen met geld. Als ik shampoo haal, haal ik dat vaak op bij een 3 voor 2 winkel. Waarom? Omdat het op jaar basis gewoon enorm veel scheelt en het die ene wandeling extra me geen reet uitmaakt.
natuurlijk kan dat. ik let daar zelf eigenlijk niet op, mijn vriendin let daar dan wel weer wat meer op. Maar ik ga bv geen huismerk cola halen of wat dan ook, gewoon omdat het minder kost. Het smaakt namelijk niet eens een beetje als echte cola, dus dat dan halen omdat je dan toch 'cola' hebt, en het wat goedkoper is, nee, daar pas ik echt voor.

om eerlijk te zijn let ik ook helemaal niet op reclame. wederom doet mijn vriendin dat wel, maar ik zelf doe dat niet. Overigens is daar absoluut wat voor te zeggen hoor, zonder meer, maar proberen om maar zo goedkoop mogelijk uit te zijn, gewoon, om het goedkoper uit zijn, dat doe ik niet.

als ik weet dat de shampoo bij een winkel een stuk verderop bij wijze van een euro goedkoper is, dan ga ik echt niet dat hele eind lopen voor die rotte euro, zeker niet als het ook nog eens koud is en/of het regent.
pi_120185193
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 12:06 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik heb 2 jaar geleden een nieuwe winterjas gekocht. Die is inderdaad ook echt alleen voor buiten, maar hij is wel ontzettend lekker warm buiten (al ben ik vrijwel nooit buiten met dit weer voor mijn lol en in de auto zet ik met koud weer toch direct de stoelverwarming aan naast de reguliere verwarming, dus echt zinnig is die dikke jas in de auto ook niet echt) :P
Mijn laatste winterjas heeft mij slechts 20 euro (retail: 200 euro) gekost, was bij een magazijn uitverkoop. Kijk... zo houd de arme vrouw of man zich warm.
  Moderator dinsdag 11 december 2012 @ 12:18:17 #46
16180 crew  CoolGuy
pi_120185311
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 12:14 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Mijn laatste winterjas heeft mij slechts 20 euro (retail: 200 euro) gekost, was bij een magazijn uitverkoop. Kijk... zo houd de arme vrouw of man zich warm.
ja? daar is toch ook niks mis mee? Mijn winterjas kostte 440 euro dacht ik, maar goed, het is niet zo dat je elk jaar een nieuwe winterjas hoeft te kopen, dus ja.
  dinsdag 11 december 2012 @ 12:18:49 #47
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_120185325
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 12:12 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

www.vrekkenpagina.nl dat is wat het filmpje inhoud. Hoef je geen boek meer voor te schrijven.
Daar heb ik geen pagina voor nodig. Bramito rijdt een Renault 19! :P
Siesta & Fiesta!
pi_120185370
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 12:14 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

natuurlijk kan dat. ik let daar zelf eigenlijk niet op, mijn vriendin let daar dan wel weer wat meer op. Maar ik ga bv geen huismerk cola halen of wat dan ook, gewoon omdat het minder kost. Het smaakt namelijk niet eens een beetje als echte cola, dus dat dan halen omdat je dan toch 'cola' hebt, en het wat goedkoper is, nee, daar pas ik echt voor.

om eerlijk te zijn let ik ook helemaal niet op reclame. wederom doet mijn vriendin dat wel, maar ik zelf doe dat niet. Overigens is daar absoluut wat voor te zeggen hoor, zonder meer, maar proberen om maar zo goedkoop mogelijk uit te zijn, gewoon, om het goedkoper uit zijn, dat doe ik niet.

als ik weet dat de shampoo bij een winkel een stuk verderop bij wijze van een euro goedkoper is, dan ga ik echt niet dat hele eind lopen voor die rotte euro, zeker niet als het ook nog eens koud is en/of het regent.
Je zou voor de gein eens moeten checken hoeveel je zou kunnen besparen op jaarbasis. Ik heb het dan ook niet over euroshopper huismerk of ranzige toiletwater cola, maar echt de grote aanbiedingen met houdbaarheids data van 2013/14. En met name op zaken zoals shampoo/tandpasta.

Ik begrijp het overigens wel hoor, daar niet van :P

quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 12:13 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Nou... relatief gezien maakt het juist het meeste uit indien we een vrij milde winter hebben aangezien een graad lager t.o.v. een gemiddelde lagere buitentemperatuur een groter aandeel vormt.

In absolute zin is het voordeel altijd groter t.o.v. een milde winter want hoe langer er gestookt moet worden t.o.v. de milde winter.

Ik heb wel eens variaties in het verbruik gehad van 400 kuub per jaar, dat is toch niet bepaald verwaarloosbaar voor mensen met een bescheiden inkomen.
Ok! ^O^ Dan scheelt het inderdaad wel een bakje centen.
  dinsdag 11 december 2012 @ 12:20:50 #49
62913 Blik
The one and Only!
pi_120185393
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 12:05 schreef BertV het volgende:

[..]

De enige reden waarom de EU ons zo laat rommelen met die huizenmarkt IS dat er pensioengeld tegenover staat. Het is gewoon wachten op het moment dat pensioenfondsen hypotheekbanken gaan worden om de boel weer een tijdelijke slinger te geven. Welkom bij de Ponzibank!
Ik zou graag mijn pensioenbijdrage nu gebruiken om mijn hypotheek mee af te lossen. Dat is op dit moment ruim 4000 euro per jaar. Daar heb ik veel meer aan dan die inleg in een bodemloze put. Ik zou veel liever dat hebben en zelf mijn pensioen verzorgen.
pi_120185399
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 12:14 schreef CoolGuy het volgende:

Ik drink bijna geen cola (bruin vergif) maar als je het lekker koud serveert zijn er diverse eigen merken te noemen die niet veel onder doen voor 'de echte cola'.

quote:
Je kan echt onwijs besparen, wat SE zegt, zaken als shampoo en dergelijken zijn vaak in de aanbieding en het spul is lang houdbaar. Inslaan dus als de prijs het laagst is.

quote:
Ik heb tijd zat om dat stukje te lopen, is nog goed voor je lijf en leden ook. Wie weet moet jij straks een kapitaal aan fysiotherapie betalen vanwege de negatieve gevolgen van schermwerken of openhaardhangen?
pi_120185470
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 12:18 schreef Bramito het volgende:

[..]

Daar heb ik geen pagina voor nodig. Bramito rijdt een Renault 19! :P
Ik rijd een 20 jaar oude Starlet, vrijwel geen onderhoud nodig, lage MRB, lage verzekeringskosten, laag brandstofverbruik en een lidmaatschapje van de ANWB is ook niet nodig want een Starlet gaat nooit stuk.

[ Bericht 0% gewijzigd door ComplexConjugate op 11-12-2012 12:48:04 ]
  Moderator dinsdag 11 december 2012 @ 12:24:51 #52
16180 crew  CoolGuy
pi_120185536
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 12:20 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ik drink bijna geen cola (bruin vergif) maar als je het lekker koud serveert zijn er diverse eigen merken te noemen die niet veel onder doen voor 'de echte cola'.

[..]

Je kan echt onwijs besparen, wat SE zegt, zaken als shampoo en dergelijken zijn vaak in de aanbieding en het spul is lang houdbaar. Inslaan dus als de prijs het laagst is.

[..]

Ik heb tijd zat om dat stukje te lopen, is nog goed voor je lijf en leden ook. Wie weet moet jij straks een kapitaal aan fysiotherapie betalen vanwege de negatieve gevolgen van schermwerken of openhaardhangen?
Neuh hoor, alleen de echte cola smaakt als echte cola. overigens heb ik daar wel eens een keer een testje mee gedaan, gewoon, voor de leuk, was op een verjaardag. ik had gelijk :P

Qua shampoo ben ik het met je eens, maar dan heb ik dus weer een vriendin die daar op let, dus daar hoef ik me persoonlijk weer niet druk over te maken. Neuh, fysiotherapie heb ik 't grootste gedeelte van mn tienerjaren gehad, daar ben ik nu wel klaar mee. En als ik dat wel moet, dan moet ik dat wel. Wat is je punt daar precies mee?
pi_120185725
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 12:20 schreef sitting_elfling het volgende:

Ok! ^O^ Dan scheelt het inderdaad wel een bakje centen.
Als echte vrek zou je op een klein kamertje kunnen gaan zitten met een elektrisch kacheltje en deze af en toe aanzetten als je voeten wat te koud aanvoelen. Maar een heel huis warm stoken? Eigenlijk is dat pure verspilling.
pi_120185858
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 12:24 schreef CoolGuy het volgende:

Neuh hoor, alleen de echte cola smaakt als echte cola. overigens heb ik daar wel eens een keer een testje mee gedaan, gewoon, voor de leuk, was op een verjaardag. ik had gelijk :P
Over smaak valt niet te twisten, over smaakverschillen wel.

quote:
Qua shampoo ben ik het met je eens, maar dan heb ik dus weer een vriendin die daar op let, dus daar hoef ik me persoonlijk weer niet druk over te maken. Neuh, fysiotherapie heb ik 't grootste gedeelte van mn tienerjaren gehad, daar ben ik nu wel klaar mee. En als ik dat wel moet, dan moet ik dat wel. Wat is je punt daar precies mee?
Sommige mensen worden ziek van werken, werk dat ze moeten verrichten om zogenaamd ' zorgeloos' te kunnen consumeren. Consuminderen betekend vaak ook meer tijd hebben om zelf producten te bereiden/fabriceren etc...

Ik moest laatst een beetje lachen toen een huiseigenaar mij vertelde dat hij al het onderhoud zelf deed want het was zo vreselijk duur om het te laten doen. Ik zei dat ik daar zo mijn 'mannetjes' voor had als huurder :P

"Ben je gek, wat je zelf kan doen dat doe je toch zelf?"

"Ooh.... deed je dat ook toen je een hypotheek afsloot? Of betaalde je de 'jazeker' duizenden euries om je van advies te voorzien?"

Dubbele moraal :D
  Moderator dinsdag 11 december 2012 @ 12:36:13 #55
16180 crew  CoolGuy
pi_120185911
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 12:34 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Over smaak valt niet te twisten, over smaakverschillen wel.

[..]

Sommige mensen worden ziek van werken, werk dat ze moeten verrichten om zogenaamd ' zorgeloos' te kunnen consumeren. Consuminderen betekend vaak ook meer tijd hebben om zelf producten te bereiden/fabriceren etc...

Ik moest laatst een beetje lachen toen een huiseigenaar mij vertelde dat hij al het onderhoud zelf deed want het was zo vreselijk duur om het te laten doen. Ik zei dat ik daar zo mijn 'mannetjes' voor had als huurder :P

"Ben je gek, wat je zelf kan doen dat doe je toch zelf?"

"Ooh.... deed je dat ook toen je een hypotheek afsloot? Of betaalde je de 'jazeker' duizenden euries om je van advies te voorzien?"

Dubbele moraal :D
Ik denk niet dat jij de aangewezen persoon bent om te lachen om die dubbele moraal :') ziek van werken? Nee, dat heb ik niet, ik werk graag. Dat je daar vervolgens geld voor krijgt waar je dan weer leuke dingen mee kunt doen is logisch toch?

Overigens laat ik in huis alles doen. Ja, geen lampje vervangen natuurlijk, maar als er geschilderd moet worden etc, dat soort dingen, dat laat ik allemaal doen. Ik ga niet zelf met een kwast in mn handen staan :{
pi_120186022
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 12:36 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik denk niet dat jij de aangewezen persoon bent om te lachen om die dubbele moraal :') ziek van werken? Nee, dat heb ik niet, ik werk graag. Dat je daar vervolgens geld voor krijgt waar je dan weer leuke dingen mee kunt doen is logisch toch?

Overigens laat ik in huis alles doen. Ja, geen lampje vervangen natuurlijk, maar als er geschilderd moet worden etc, dat soort dingen, dat laat ik allemaal doen. Ik ga niet zelf met een kwast in mn handen staan :{
Voor schilderen (als voorbeeld) heeft een huurder ook geen mannetje. Wel voor kapotte wc pot dat dan weer wel.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
  dinsdag 11 december 2012 @ 12:40:24 #57
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_120186061
We gaan allemaal de bijstand in en niet meer aan het werk, gewoon wachten tot onze tochtige staatskrotten meer waard worden, want dan kunen we weer gaan lenen
Doe-het-zelfwinkels in zwaar weer
Verslaafd aan lenen met subsidie
Liever failliet dan aan het werk

quote:
Economie • Geplaatst door Jigzoz op 11-12-2012 @ 11:58

Doe-het-zelfzaken hebben sinds het begin van de kredietcrisis 21 procent minder producten verkocht. Ook keuken-, meubel- en andere woonwinkels verkopen fors minder. Dat stelt het economisch bureau van ABN AMRO dinsdag in een rapport. Volgens de bank zet de daling ook volgend jaar door.

De daling is volgens de bank grotendeels te wijten aan de slechte woningmarkt. Sinds het begin van de kredietcrisis is het aantal mensen dat een woning koopt met 28 procent gedaald.

Volgens ABN AMRO verkopen de doe-het-zelfwinkels sinds het begin van de crisis in 2008 elk kwartaal gemiddeld 4,7 procent minder producten dan in het jaar daarvoor. De doe-het-zelfzaken concurreren nu steviger tegen elkaar om de klanten. In 2009 daalden de prijzen daardoor. De bedrijven konden de prijsdalingen echter niet lang volhouden en sinds 2010 stijgen de prijzen weer om de teruglopende verkoop te compenseren. Gemiddeld is de prijsstijging sinds 2010 twee procent geweest.

De kluswinkels proberen zich staande te houden door meer eigen producten te verkopen waarop de marge hoger is. Ook verkopen ze steeds meer branchevreemde producten.

Ook woonwinkels, die bijvoorbeeld keukens, meubels en verlichting verkopen, hebben het zwaar. Hun verkopen namen sinds het begin van de crisis met 25 procent af.
  dinsdag 11 december 2012 @ 12:41:51 #58
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_120186097
quote:
13s.gif Op dinsdag 11 december 2012 12:22 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ik rijd een 20 jaar oude Starlet, vrijwel geen onderhoud nodig, lage MRB, lage verzekeringskosten, laag brandstofverbruik en een lidmaatschapje van de ANWB is ook niet nodig want een Starlet gaat nooit stuk.
Klinkt als mij Renault. Wat zal ik 'm missen als ie dan toch een keer dood gaat.....
Siesta & Fiesta!
  Moderator dinsdag 11 december 2012 @ 12:44:15 #59
16180 crew  CoolGuy
pi_120186197
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 12:39 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Voor schilderen (als voorbeeld) heeft een huurder ook geen mannetje. Wel voor kapotte wc pot dat dan weer wel.
Ik huur niet. voor een kapotte wc? ja, nou ja, dat zal toch opgelost moeten worden en dat ga ik zelf niet doen. Maar goed, dat kost dan geld. Het zij zo.
pi_120186349
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 12:40 schreef HD9 het volgende:
We gaan allemaal de bijstand in en niet meer aan het werk, gewoon wachten tot onze tochtige staatskrotten meer waard worden, want dan kunen we weer gaan lenen

[..]

Doe het zelf winkels zijn ook bizarre zaken als ik hier in tilburg kijk zitten er op een industrieterrien 3 grote concurrenten tegen over elkaar, en dan verspreid in de stad er ook nog een stuk of 4. Wat moet een stad met 200.000 inwoners met 7 grote doe het zelf zaken?
pi_120186370
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 12:41 schreef Bramito het volgende:

[..]

Klinkt als mij Renault. Wat zal ik 'm missen als ie dan toch een keer dood gaat.....
Dat is dan inderdaad zonde, je gaat toch een beetje van zo'n wagentje houden hè :P
pi_120186427
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 12:40 schreef HD9 het volgende:

Afgelopen weekend was hier bij de Formido het handgereedschap nog met 50% korting. Meteen maar even wat zaken aangeschaft die op het verlanglijstje stonden.
  dinsdag 11 december 2012 @ 12:54:05 #63
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_120186583
quote:

[..]

Volgens de overheid 7%. Waarbij je beide buren dan iets meer moeten stoken. En als je beide buren de verwarming lager zetten, mag jij meer stoken. Een van de vele nadelen van rijtjeshuizen, want tussenmuren hebben geen isolatie.

Aardgas kost nog geen 2 cent per kuub om te produceren. Belastingen in vele verschillende vormen maken dat de consument zo'n 30 keer zo veel kwijt is. 't Is naar voor de mensen die het echt nauwelijks kunnen betalen. Aan de andere kant zijn daarvoor de uitkeringen weer zo hoog.
pi_120186698
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 12:54 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Volgens de overheid 7%. Waarbij je beide buren dan iets meer moeten stoken.

Aardgas kost nog geen 2 cent per kuub om te produceren. Belastingen in vele verschillende vormen maken dat de consument zo'n 30 keer zo veel kwijt is. 't Is naar voor de mensen die het echt nauwelijks kunnen betalen. Aan de andere kant zijn daarvoor de uitkeringen weer zo hoog.
Je bedoelt van die uitkeringstrekkers die roken, twee honden hebben en de kachel de hele dag op 21c graden hebben staan :')

Sorry daar heb ik geen medelijden mee. Bij een uitkeringstrekker zou eigenlijk de thermostaat begrenst moeten worden op 15c. Alles boven de 15c kan als pure luxe worden gezien.
  dinsdag 11 december 2012 @ 13:11:32 #65
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_120187201
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 12:48 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Doe het zelf winkels zijn ook bizarre zaken als ik hier in tilburg kijk zitten er op een industrieterrien 3 grote concurrenten tegen over elkaar, en dan verspreid in de stad er ook nog een stuk of 4. Wat moet een stad met 200.000 inwoners met 7 grote doe het zelf zaken?
de bouw moet failliet, doehetzelfzaken dicht , meubelzaken leeg, houthandels weg, steenovens weg, bouwgrond zetten we water op, allemaal een tijdelijk dienstverband, en de rest een uitkering

Ennu maar hopen dat onze staatskrotten uit 1965 meer geld waard worden , de overwaarde gaan we dan gebruiken om uitkeringen mee te betalen

[ Bericht 2% gewijzigd door HD9 op 11-12-2012 13:19:23 ]
pi_120187439
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 12:57 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Je bedoelt van die uitkeringstrekkers die roken, twee honden hebben en de kachel de hele dag op 21c graden hebben staan :')

Sorry daar heb ik geen medelijden mee. Bij een uitkeringstrekker zou eigenlijk de thermostaat begrenst moeten worden op 15c. Alles boven de 15c kan als pure luxe worden gezien.
12 graden kan ook nog wel, dan treedt er nog net geen condensvorming op.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_120187474
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 13:11 schreef HD9 het volgende:

zo is dat de bouw moet failliet, alle doehetzelfzaken dicht , houthandels weg, steenovens weg, bouwgrond zetten we water op, allemaal een tijdelijk dienstverband, en de rest een uitkering
Fijn toch? Zo'n uitkering? Zo doen banksters het tenslotte ook... gewoon niks produceren en je hand ophouden, is een feest.

quote:
Ennu maar hopen dat onze staatskrotten uit 1965 meer geld waard worden , de overwaarde gaan we dan gebruiken om uitkeringen mee te betalen
Gewoon d.m.v. dienstverlening de economie in stand houden want produceren hebben we uitbesteed aan andere landen, dus we hebben geen enkele keuze meer.... of toch?
pi_120187491
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 december 2012 13:18 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

12 graden kan ook nog wel, dan treedt er nog net geen condensvorming op.
Hier al bij 15 graden.... alleen dan op de ruiten.
pi_120187571
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 13:19 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Hier al bij 15 graden.... alleen dan op de ruiten.
Individuele gevallen kijken we niet naar. Hop, die thermo omlaag naar 12!
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_120187730
quote:
8s.gif Op dinsdag 11 december 2012 13:22 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Bij mij staat hij regelmatig al op 10 graden celsius want anders kan ik mijn rekeningen niet betalen :*
pi_120187868
quote:
8s.gif Op dinsdag 11 december 2012 13:22 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

En niet te vergeten gewoon mensen verplicht bij elkaar laten wonen een gemiddeld persoon geeft ook 100 watt af. :D
  dinsdag 11 december 2012 @ 13:47:43 #72
78918 SeLang
Black swans matter
pi_120188663
.

[ Bericht 98% gewijzigd door SeLang op 11-12-2012 13:48:17 ]
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_120189351
Kijk.... als je geniepige plannetjes niet blijken te kloppen en je feitelijk mag aannemen dat er wel meer rammelt aan het geniepige plannentje.... wat doe je dan? Dan denk je enkel na over hoe je de realiteit kan aanpassen aan je fantasieën:

quote:
Minister Blok speculeert over aanpassing 4,5% WOZ-waarde als huurgrens
In een brief aan de Kamer uit Minister Blok zijn twijfels over de in het regeerakkoord gekozen grondslag van 4,5% van de WOZ-waarde als nieuw waarderingssysteem voor de maximale huurgrens. Tussen de regels door zinspeelt de minister op twee mogelijke aanpassingen: een hoger percentage van 5,5% als grondslag én rekening houden met regionale verschillen.

Minister Blok: "Uit de vergelijking van de berekeningen komt de vraag naar boven of de grondslag van 4,5% van de WOZ-waarde als nieuw waarderingssysteem beperkingen oplevert voor het mogelijk maken van marktconforme huren. Het Regeerakkoord heeft bedoeld de waardering van woningen te vereenvoudigen. Indien een ongedifferentieerde invoering van een systeem met een grondslag van 4,5% van de WOZ-waarde tot een nodeloze financiële spanning bij verhuurders leidt, zal ik hier bij de uitwerking rekening mee houden."

Met de vervanging van het puntenstelsel door een grondslag voor de maximumhuur op basis van de huizenprijs wil het kabinet de huren meer marktconform maken. Bovendien moeten de opbrengsten van de hogere huren de verhuurders in staat stellen de verhuurderheffing te betalen.

Uit berekeningen van diverse instituten - Ortec Finance, het CFV en EIB - blijkt dat die rekensom niet klopt. De simpele oplossing is inderdaad om het percentage te verhogen. Maar dat lost andere gesignaleerde problemen niet volledig op. Ten eerste dat de bouw van studentenhuisvesting en kleine huurstudio's onrendabel wordt omdat de WOZ-waarde daarvan te laag is. Ten tweede de onzekerheid waarin beleggers te kampen krijgen als zij woningen willen bouwen met een WOZ-waarde rond de liberaliseringsgrens (is nu rond de ¤178.000). Als de woningprijzen de komende jaren verder zakken, wat allerminst denkbeeldig is, komen hun woningen in het gereguleerde segment terecht met lagere maximumhuren (nu 142 punten = 664 euro).

Tenslotte verdwijnt met de afschaffing van het puntenstelstel de financiële prikkel voor verhuurders om te investeren in woningisolatie en dergelijke. Dergelijke woningverbeteringen vertalen zich niet of zeer indirect in de WOZ-waardering.

bron: nul20.nl
Stef Blok is een beetje de weg kwijt en zal heel wat af moeten liegen om het onderliggende nut van zijn geliefkoosde maatregel te verdedigen.
pi_120189622
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 14:05 schreef ComplexConjugate het volgende:
Kijk.... als je geniepige plannetjes niet blijken te kloppen en je feitelijk mag aannemen dat er wel meer rammelt aan het geniepige plannentje.... wat doe je dan? Dan denk je enkel na over hoe je de realiteit kan aanpassen aan je fantasieën:
4,5% lijkt me sowieso te weinig, 5,5% overigens ook.
pi_120189661
quote:
Met de vervanging van het puntenstelsel door een grondslag voor de maximumhuur op basis van de huizenprijs wil het kabinet de huren meer marktconform maken.
Prijzen meer marktconform maken door een maximumprijs op te leggen :D
  dinsdag 11 december 2012 @ 14:38:36 #76
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_120190630
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 14:13 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

't Lijkt me prima voor sociale woningen die grotendeels al zijn afgeschreven. Hogere huur geeft alleen maar hogere kosten aan huursubsidie.
  dinsdag 11 december 2012 @ 14:43:38 #77
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_120190843
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 14:38 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

't Lijkt me prima voor sociale woningen die grotendeels al zijn afgeschreven. Hogere huur geeft alleen maar hogere kosten aan huursubsidie.
als ze geen maximum opleggen dan gaan die coproraties gelijk naar 1000 euro per woning, dat heeft niets met sociaal huren te maken
pi_120190971
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 14:13 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Hoezo.... de rente was nog nooit zo laag als nu. En vergeet ook niet dat de WOZ waarde gebaseerd is op zeepbel niveau in een overgesubsidieerde markt waar aflossingsvrij, NHG en HRA de prijzen tot mythische niveau's heeft opgeblazen.
pi_120191039
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 14:14 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Prijzen meer marktconform maken door een maximumprijs op te leggen :D
En de prijzen in de koopmarkt maximaal te subsidiëren met fiscale voordeeltjes, overheidsgaranties en startersleningen :D

Dat hele marktconform geneuzel is een bliksemafleider voor de grote graaiende overheid. Als ze de burger echt willen helpen dan maken ze wonen juist beter betaalbaar.
pi_120191432
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 14:47 schreef ComplexConjugate het volgende:
Hoezo.... de rente was nog nooit zo laag als nu. En vergeet ook niet dat de WOZ waarde gebaseerd is op zeepbel niveau in een overgesubsidieerde markt waar aflossingsvrij, NHG en HRA de prijzen tot mythische niveau's heeft opgeblazen.
Je kunt met 4,5% toch nooit een fatsoenlijk rendement halen, je bedrijfskosten betalen en de woningen fatsoenlijk onderhouden.
pi_120191547
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 14:59 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Je kunt met 4,5% toch nooit een fatsoenlijk rendement halen, je bedrijfskosten betalen en de woningen fatsoenlijk onderhouden.
Sociale woningbouw hoeft ook geen rendement te halen, het is een nutsvoorziening o|O
  dinsdag 11 december 2012 @ 15:03:54 #82
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_120191578
quote:
Je vergeet dat woningcorporaties nooit tot doel hadden "een fatsoenlijk rendement te halen".
pi_120191590
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 15:02 schreef ComplexConjugate het volgende:
Sociale woningbouw hoeft ook geen rendement te halen, het is een nutsvoorziening o|O
Ik las ergens dat het voor alle woningen onder de 177K gaat gelden (die 177K komt dan overeen met de liberalisatiegrens)
  dinsdag 11 december 2012 @ 15:04:57 #84
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_120191614
quote:

[..]

nou de gemiddelde originele bouwkosten liggen ergens op 20% van de huidige WOZ dus 5x 4,5% bruto is zeer fors voor een sociaal fonds

sommigen halen per jaar de bouwkosten op aan huur
fatsoendelijk onder houden?? wel eens ergens wezen kijken ??
pi_120191651
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 15:04 schreef HD9 het volgende:
nou de gemiddelde originele bouwkosten liggen ergens op 20% van de huidige WOZ dus 5x 4,5% bruto is zeer fors voor een sociaal fonds
De originele bouwkosten? Dus maar niks meer bijbouwen dan?
  dinsdag 11 december 2012 @ 15:07:25 #86
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_120191706
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 15:06 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

nee , verkopen die handel
en ontmantelen die corporaties en opbrengst van 2.500.000 woningen maal 120.000 euro in de schatkist

Al die dolle honden zonder baas dat heeft geen zin
pi_120191713
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 12:01 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

60% hier *O*
  dinsdag 11 december 2012 @ 15:20:35 #88
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_120192203
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 15:06 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Dat zou op zich een goede optie zijn! 't Is helemaal niet nodig dat sloebers met bijstand in een gloednieuw huis wonen. De onderkant van de markt kan prima ook in die onderkant wonen. Nieuwbouw alleen voor de private sector dus.
pi_120192263
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 15:20 schreef RemcoDelft het volgende:
helemaal niet nodig dat sloebers met bijstand in een gloednieuw huis wonen. De onderkant van de markt kan prima ook in die onderkant
Ik dacht dat we juist al jaren van dit principe waren afgestapt om toch nog wat gemixte wijken te hebben ipv nog meer kanswijken te creeren op deze manier. ;)
pi_120192278
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 15:20 schreef RemcoDelft het volgende:
Dat zou op zich een goede optie zijn! 't Is helemaal niet nodig dat sloebers met bijstand in een gloednieuw huis wonen. De onderkant van de markt kan prima ook in die onderkant wonen. Nieuwbouw alleen voor de private sector dus.
Reken je nu voor het gemak de mensen met modaal of iets meer ook tot de sloebers?
pi_120192344
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 15:07 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

60% hier *O*
Ach.... voor wie straks op straat woont is het nog veel minder ;)

quote:
Werkloosheid stijgt het hardst in Flevoland

Door Pieter van den Akker

De werkloosheid stijgt volgend jaar het hardst in het noorden van het land en in de provincie Flevoland. Daar komt bijna 10 procent van de beroepsbevolking thuis te zitten.
Dat schrijft het economische bureau van ING dinsdag in een rapport. Gemiddeld stijgt de werkloosheid in de drie noordelijke provincies (Groningen, Friesland en Drenthe) en in Flevoland in 2013 tot rond de 9 procent. Dit jaar is dat naar verwachting ongeveer 8 procent.

Ook Zuid-Holland, dat met 137.000 werklozen volgend jaar voor bijna een kwart bijdraagt aan de totale werkloosheid, komt met 8,2 procent dik boven het gemiddelde uit.

Zeeland presteert het best

Zeeland blijft, ondanks een ontslaggolf in de industrie, het best presteren. De werkloosheid onder de Zeeuwen komt volgend jaar uit op 6 procent, denkt ING. De gemiddelde werkloosheid in Nederland komt volgens de bank dit en volgend jaar uit op respectievelijk 6,4 procent en 7,2 procent van de beroepsbevolking.

Eerder op dag kwam uitzenbureau Manpower met een rapport over de werkloosheid. Daarin valt te lezen dat werkgevers voorspellen dat Nederland na het eerste kwartaal van 2013 8 procent minder banen heeft.

bron: BNR
Zo.... zo.... straks weer lekker bij elkaar op de koffie terwijl het laatste restantje harde werkers de broek op probeert te houden c_/

Want de werkeloosheid mag dan oplopen, de bank balans is gered want de werkelijke waarde van het vastgoed mag niet te snel gevonden worden.
Ach... iedereen een baan is ook een beetje van de zotte, het echte zware werk is tenslotte prima te automatiseren.

Een huis kopen in deze tijd? Dat is een dappere maar zeer zeer riskante onderneming. Zekerheid m.b.t. een inkomen neemt onverminderd hard af en de kosten van het levensonderhoud blijven doodleuk stijgen want onze overheid moet toch ergens de centjes bij elkaar roven om al die uitkeringen en andere bail outs van de financieren.
  dinsdag 11 december 2012 @ 15:25:15 #92
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_120192398
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 15:22 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Reken je nu voor het gemak de mensen met modaal of iets meer ook tot de sloebers?
wie vrije sector kan betalen die woont graag in een zonnige energieneutrale huurwoning en modaal kan dat best , zoals ik ook
Maar je moet het willen , het is hun keuze
pi_120192446
quote:

[..]

Nou..... als je meer dan 43k verdient dan ben je echt stinkend rijk volgens Stef Blok, Liesbeth Spies en Piet Hein Donner. Wel raar dat als die mensen kopen met geleend geld (hebben ze dat dan nodig?) ze een royale subsidie in hun zak mogen houden 8)7
  dinsdag 11 december 2012 @ 15:28:32 #94
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_120192522
quote:

[..]

Nee. We hebben veel te veel sociale huurwoningen, dat aantal moet beperkt worden tot het absolute minimum.
  dinsdag 11 december 2012 @ 15:32:02 #95
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_120192647
Ik zou sowieso de corporaties afbouwen , die hebben hun tijd gehad, dat geld hoort in de staatskas
Verkopen die hokken of slopen en vervangen
Andere financieringsmogelijkheden liggen op het vlak van prive investeringen met eigen pensioengelden dus gecombineerd huur / koop variaties via een bouwer
  dinsdag 11 december 2012 @ 15:33:14 #96
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_120192696
Wat zou er overblijven van de verkoopprijs van corporatiewoningen als corporaties daadwerkelijk gedwongen worden 75% te verkopen? En met verkopen bedoel ik niet de huidige bewoner een aanbod doen, maar daadwerkelijk 75% kwijtraken? Zeg binnen 5 jaar?
pi_120193265
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 15:25 schreef HD9 het volgende:
wie vrije sector kan betalen die woont graag in een zonnige energieneutrale huurwoning en modaal kan dat best , zoals ik ook
Maar je moet het willen , het is hun keuze
Modaal is 1600,- netto. Succes met een vrije sector huur van 850,-
pi_120193363
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 15:33 schreef RemcoDelft het volgende:
Wat zou er overblijven van de verkoopprijs van corporatiewoningen als corporaties daadwerkelijk gedwongen worden 75% te verkopen? En met verkopen bedoel ik niet de huidige bewoner een aanbod doen, maar daadwerkelijk 75% kwijtraken? Zeg binnen 5 jaar?
Die raken ze nooit of te nimmer binnen 5 jaar kwijt. :')

En als ze het met zittende huurders verkopen maken ze helemaal verlies want ja huurders worden nogal goed beschermd in NL waardoor verhuurde objecten een veel lagere prijs hebben.
pi_120193396
Trekt de markt alweer een beetje aan?

Heb dit huis gevonden http://www.funda.nl/koop/(...)straat-42/kenmerken/

Dat huis is net 20K verhoogd. Wat zou een reden kunnen zijn? Dacht dat de huizenprijzen nog steeds daalde.
  dinsdag 11 december 2012 @ 16:14:13 #100
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_120194350
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 15:50 schreef stoeltafel het volgende:

Dat huis is net 20K verhoogd. Wat zou een reden kunnen zijn? Dacht dat de huizenprijzen nog steeds daalde.
zekeer steekje los, hier (midden van t land) koop je dat voor 100.000 minder
  dinsdag 11 december 2012 @ 16:15:06 #101
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_120194382
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 15:49 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Die raken ze nooit of te nimmer binnen 5 jaar kwijt. :')

En als ze het met zittende huurders verkopen maken ze helemaal verlies want ja huurders worden nogal goed beschermd in NL waardoor verhuurde objecten een veel lagere prijs hebben.
nou met die koopgarant loopt wel aardig door
  dinsdag 11 december 2012 @ 16:16:10 #102
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_120194430
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 15:47 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Modaal is 1600,- netto. Succes met een vrije sector huur van 850,-
velen wonen samen he, en dan kan t heel goed met 3000 netto
  dinsdag 11 december 2012 @ 16:18:57 #103
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_120194576
quote:

Tja.... alles word duurder hè :P
pi_120195149
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 16:14 schreef HD9 het volgende:

[..]

Enig idee waarom deze prijsverhoging? Ze hebben toch niet de verkeerde prijs doorgeven aan de makelaar? Misschien wilde ze beginnen bij 295K
pi_120195486
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 16:15 schreef HD9 het volgende:

[..]

nou met die koopgarant loopt wel aardig door
Heb je daar cijfers voor? Mijn subjectieve waarneming zegt namelijk dat ook daar een beetje de klad in zit.
  dinsdag 11 december 2012 @ 16:47:24 #106
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_120195693
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 16:42 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Heb je daar cijfers voor? Mijn subjectieve waarneming zegt namelijk dat ook daar een beetje de klad in zit.
De klad erin? Waarom? Juist koopgarant is voor pessimisten want waarom wil je anders een garantie? De tijd is nu daar, want garanties geven als de bomen tot in de hemel groeien is natuurlijk overbodig.
pi_120195753
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 16:47 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

De klad erin? Waarom? Juist koopgarant is voor pessimisten want waarom wil je anders een garantie? De tijd is nu daar, want garanties geven als de bomen tot in de hemel groeien is natuurlijk overbodig.
Waar ik gekocth heb, hebben ze de koopgarant regels begin van dit jaar aangepast, je krijgt wat meer terug bij overwaarde, maar mag ook meer aftikken bij onderwaarde. ;)
  dinsdag 11 december 2012 @ 16:56:31 #108
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_120196014
quote:

"Wat de gek d'r voor vraagt" is het tegenwoordig...
  dinsdag 11 december 2012 @ 16:59:10 #109
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_120196103
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 16:56 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

"Wat de gek d'r voor vraagt" is het tegenwoordig...
Van wat een gek er voor geeft naar wat een gek er voor vraagt, zo werkt dat (niet) op de Hollandse huizenmarkt.
pi_120196281
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 16:16 schreef HD9 het volgende:
velen wonen samen he, en dan kan t heel goed met 3000 netto
Dan heb je dus geen modaal meer, maar 2 x modaal....
  dinsdag 11 december 2012 @ 17:04:41 #111
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_120196316

Zo zo.... en Ewald Engelen wil dat mensen hun hypotheek gaan aflossen met hun pensioenvermogen?
Welk pensioenvermogen bedoeld hij eigenlijk?

Waar zit de meeste schuld?

pi_120197702
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 15:28 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Nee. We hebben veel te veel sociale huurwoningen, dat aantal moet beperkt worden tot het absolute minimum.
Zondermeer. Blijkbaar is het standaard dat iedereen inschrijft voor een sociale huurwoning. Wat zijn we toch een stel sloebers bij elkaar.
  dinsdag 11 december 2012 @ 17:54:04 #113
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_120197810
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 17:50 schreef _VoiD_ het volgende:

[..]

Zondermeer. Blijkbaar is het standaard dat iedereen inschrijft voor een sociale huurwoning. Wat zijn we toch een stel sloebers bij elkaar.
mensen moeten meer indikken, desnoods drie personen in een woning, dan is t geen probleem

want met 2500 bruto krijg je geen vrije sector woning daar hebben ze geen zin in , met drie keer in 2500 is t geen probleem
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_120198335
als jij een woning had. zou je het dan liever aan 1 iemand verhuren of aan 3 die afhankelijk van elkaar zijn om de huur te betalen? Ik zou het wel weten....
  dinsdag 11 december 2012 @ 18:18:18 #115
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_120198609
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 18:09 schreef _VoiD_ het volgende:
als jij een woning had. zou je het dan liever aan 1 iemand verhuren of aan 3 die afhankelijk van elkaar zijn om de huur te betalen? Ik zou het wel weten....
Het komt meer neer op 1 persoon die 800 tot 1000 euro neerlegt, en 3 personen die elk 500 euro betalen...
  dinsdag 11 december 2012 @ 18:21:10 #116
323876 michaelmoore
pi_120198687
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 18:09 schreef _VoiD_ het volgende:
als men in een epistel verklaren gezamenlijk verantwoordelijk te zijn voor de huur, dan is t beter aan drie personen of aan twee mensen die samenwonen

een persoon die failliet gaat of drie of twee die elkaar aanvullen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  dinsdag 11 december 2012 @ 18:24:43 #117
367642 Jackie-Treehorn
treats objects like women
pi_120198802
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 16:14 schreef HD9 het volgende:

[..]

Een woning als deze voor een ton minder? :D
Dat 3 ton wat veel is ben ik met je eens, maar een nieuwbouwwoning in een prettige wijk in Apeldoorn met dit afwerkingsniveau en 150m2 woonoppervlak voor 195k? Succes met "afwachten". :D
Refill?
-Does the Pope shit in the woods?
pi_120199167
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 december 2012 18:24 schreef Jackie-Treehorn het volgende:

[..]

Dat 3 ton wat veel is ben ik met je eens, maar een nieuwbouwwoning in een prettige wijk in Apeldoorn met dit afwerkingsniveau en 150m2 woonoppervlak voor 195k? Succes met "afwachten". :D
Haha, ik zie wel een uitdaging inderdaad :D
  dinsdag 11 december 2012 @ 18:46:34 #119
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_120199648
quote:
10s.gif Op dinsdag 11 december 2012 18:24 schreef Jackie-Treehorn het volgende:

[..]

Bouwjaar 2006 is geen nieuwbouwwoning maar gewoon een tweedehands huis.
  dinsdag 11 december 2012 @ 18:52:55 #120
367642 Jackie-Treehorn
treats objects like women
pi_120199906
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 18:46 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Bouwjaar 2006 is geen nieuwbouwwoning maar gewoon een tweedehands huis.
Redelijk nieuw huis dan.
Refill?
-Does the Pope shit in the woods?
pi_120218204
http://www.telegraaf.nl/b(...)_huiseigenaar__.html

Tuurlijk ING, huizenbezitters een heffing opleggen zodat jullie eindelijk weer eens wat hypotheken kunnen verkopen. Rot toch op man, begin lekker zelf zo'n fonds. Oh en laat me raden. Dat miljard mag vast ook wel even worden geparkeerd bij de ING.
pi_120218491
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 07:58 schreef Nielsch het volgende:

Tuurlijk ING, huizenbezitters een heffing opleggen zodat jullie eindelijk weer eens wat hypotheken kunnen verkopen. Rot toch op man, begin lekker zelf zo'n fonds. Oh en laat me raden. Dat miljard mag vast ook wel even worden geparkeerd bij de ING.
Ze zouden ook gewoon een kwartaal winst in dat fonds kunnen storten, maar blijkbaar moeten alle rekeningen bij de burgers neergelegd worden door de banken.
pi_120218889
quote:

Een bail out fonds van slechts een half miljard is natuurlijk een koopje, wat is nu 200 euro? Ik als huurder heb al reeds ieder jaar een belastingvoordeel van 240 euro mogen inleveren om de OB 'lekker laag' te houden.

Ik zeg doen :7

Banksters :N

"If the Dutch people ever allow private banks to control the issue of their currency, first by inflation, then by deflation, the banks and corporations that will grow up around them will deprive the people of all property until their children wake up homeless on the land their Fathers conquered from the sea"

"...I believe that banking institutions are more dangerous to our liberties than standing armies... The issuing power should be taken from the banks and restored to the people, to whom it properly belongs."
pi_120219041
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 08:22 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ze zouden ook gewoon een kwartaal winst in dat fonds kunnen storten, maar blijkbaar moeten alle rekeningen bij de burgers neergelegd worden door de banken.
Logisch toch? De bank heeft immers de afgelopen decennia geleerd dat mensen zich graag laten slaan door de bank, harder.... harder.... jaaahh...

Hoe leer je ze dat af? Misschien kunnen de mensen ING even afstraffen voor hun arrogantie en hun centjes daar weghalen? Is 'marktwerking'.... de heilige graal van de nepliberalen. Helaas het soort marktwerking dat men alleen toejuicht als er gegraaid kan worden :)
  woensdag 12 december 2012 @ 09:13:28 #125
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_120219325
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 11:51 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik vraag me dan af waarom ze dat 'eerst' niet deden. Maakten ze het dan allemaal op of zo? Waarom zou je het gewoon maar opmaken 8)7
Geld moet rollen conjo...
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
  Moderator woensdag 12 december 2012 @ 09:14:30 #126
16180 crew  CoolGuy
pi_120219350
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 09:13 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Geld moet rollen conjo...
geld moet waaien. ik doe niet aan kleingeld.

maar goed, dan kun je nog steeds wel sparen. je HOEFT niet elke euro uit te geven.
  woensdag 12 december 2012 @ 09:28:51 #127
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_120219680
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 09:14 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

maar goed, dan kun je nog steeds wel sparen. je HOEFT niet elke euro uit te geven.
Ik ben niet zo van het sparen, ik investeer liever.
and made it rain upward
  woensdag 12 december 2012 @ 09:30:41 #128
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_120219728
quote:
10s.gif Op woensdag 12 december 2012 08:59 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Logisch toch? De bank heeft immers de afgelopen decennia geleerd dat mensen zich graag laten slaan door de bank, harder.... harder.... jaaahh...

Hoe leer je ze dat af? Misschien kunnen de mensen ING even afstraffen voor hun arrogantie en hun centjes daar weghalen? Is 'marktwerking'.... de heilige graal van de nepliberalen. Helaas het soort marktwerking dat men alleen toejuicht als er gegraaid kan worden :)
Aha oproep tot bankrun, was al even geleden dat je dat hebt gedaan dus was weer tijd ^O^

Lekker relevant van je ook...
and made it rain upward
pi_120219948
quote:

[..]

Je kan er ook je gat mee afvegen.
  Moderator woensdag 12 december 2012 @ 09:40:56 #130
16180 crew  CoolGuy
pi_120219974
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 09:40 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Je kan er ook je gat mee afvegen.
dat klopt. maar ik zet 't liever op de bank. wat is precies je punt? of is het gewoon reageren om het reageren?
pi_120219984
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 09:30 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Aha oproep tot bankrun, was al even geleden dat je dat hebt gedaan dus was weer tijd ^O^

Lekker relevant van je ook...
Een bankrun? Welnee... ik roep mensen op die ontevreden zijn over hun geldbeheerder over te stappen op een andere beheerder. Een bankrun is een woord bedacht door narcistische bankiers die weigeren de tucht van de markt te ondergaan.
  Moderator woensdag 12 december 2012 @ 09:45:43 #132
16180 crew  CoolGuy
pi_120220108
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 09:41 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Een bankrun? Welnee... ik roep mensen op die ontevreden zijn over hun geldbeheerder over te stappen op een andere beheerder. Een bankrun is een woord bedacht door narcistische bankiers die weigeren de tucht van de markt te ondergaan.
maar natuurlijk. want mensen doen dat ook acuut, omdat een malloot op een forum dat roept. ja joh, dat zal indruk maken. en je bereikt er ook zoveel mensen mee natuurlijk:')

8)7
pi_120220115
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 09:40 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

dat klopt. maar ik zet 't liever op de bank. wat is precies je punt? of is het gewoon reageren om het reageren?
Ik vroeg me gewoon af waar dit op sloeg?

quote:

Als jij wenst te roepen dat je je zo rijk voelt dat je kleingeld niet waardeert dan mag ik toch ook wel de suggestie wekken dat jij je gat met briefjes af mag vegen :)

Ik zou eigenlijk ook meteen willen weten hoe rijk je bent, want met welke biljet zou jij bij voorkeur daarvoor gebruiken? :P
  Moderator woensdag 12 december 2012 @ 09:48:00 #134
16180 crew  CoolGuy
pi_120220172
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 09:45 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ik vroeg me gewoon af waar dit op sloeg?

[..]

Als jij wenst te roepen dat je je zo rijk voelt dat je kleingeld niet waardeert dan mag ik toch ook wel de suggestie wekken dat jij je gat met briefjes af mag vegen :)

Ik zou eigenlijk ook meteen willen weten hoe rijk je bent, want met welke biljet zou jij bij voorkeur daarvoor gebruiken? :P
nou het is een reactie op de opmerking 'geld moet rollen'. Dan denk ik 'denk dan wat groter'. Ik geef de voorkeur om mn kont af te vegen met minimaal 3 laags toiletpapier. lekker zacht aan de billetjes en zo. dat geld is dan niet verprutst, das ook een mooi bijkomend voordeel.
pi_120220262
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 09:48 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

nou het is een reactie op de opmerking 'geld moet rollen'. Dan denk ik 'denk dan wat groter'. Ik geef de voorkeur om mn kont af te vegen met minimaal 3 laags toiletpapier. lekker zacht aan de billetjes en zo. dat geld is dan niet verprutst, das ook een mooi bijkomend voordeel.
Voor een paar losse euro's koop je al een pak 3-laags extra zacht toiletpapier, dus eigenlijk is kleingeld best makkelijk.
  Moderator woensdag 12 december 2012 @ 09:53:51 #136
16180 crew  CoolGuy
pi_120220334
quote:
12s.gif Op woensdag 12 december 2012 09:51 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Voor een paar losse euro's koop je al een pak 3-laags extra zacht toiletpapier, dus eigenlijk is kleingeld best makkelijk.
ik pin dat. ik hou echt niet van kleingeld. niet omdat t te min is voor me (geld is geld) maar gewoon omdat t lastig is in je portomonnee etc. gewoon, klein bedrag? pinnen mag!
  woensdag 12 december 2012 @ 10:11:59 #137
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_120220759
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 09:53 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

ik pin dat. ik hou echt niet van kleingeld. niet omdat t te min is voor me (geld is geld) maar gewoon omdat t lastig is in je portomonnee etc. gewoon, klein bedrag? pinnen mag!
Het is wachten op Xeno die roept;

Straks kan je een huis pinnen!!!!lol einzeinz111!!
and made it rain upward
  woensdag 12 december 2012 @ 10:12:47 #138
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_120220779
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 09:53 schreef CoolGuy het volgende:
klein bedrag? pinnen mag!
De ideale klant die de bankencommercials zelfs napraat!
Ik pin alleen bij hoge uitzondering in winkels. Banken hebben nu al hooguit procenten van hun verzonnen geld daadwerkelijk in kas, als niemand ooit nog geld opneemt kunnen ze helemaal onbeperkt geld verzinnen.
  woensdag 12 december 2012 @ 10:15:16 #139
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_120220828
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 10:12 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ik pin alleen bij hoge uitzondering in winkels. Banken hebben nu al hooguit procenten van hun verzonnen geld daadwerkelijk in kas, als niemand ooit nog geld opneemt kunnen ze helemaal onbeperkt geld verzinnen.
Ja want het papieren geld of muntgeld is wel gedekt?
and made it rain upward
  Moderator woensdag 12 december 2012 @ 10:18:57 #140
16180 crew  CoolGuy
pi_120220905
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 10:12 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

ja joh! want stel je voor je dat je je pasje gebruikt, dan ben je inderdaad wel de lul. Heel anders is het als je dat pasje gebruikt om contant geld op te nemen van diezelfde rekening, om vervolgens daarmee te betalen. 8)7
  woensdag 12 december 2012 @ 10:21:45 #141
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_120220951
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 10:15 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Ja want het papieren geld of muntgeld is wel gedekt?
Het is in ieder geval door de overheid uitgegeven, i.p.v. door een private partij.
  woensdag 12 december 2012 @ 10:24:04 #142
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_120221001
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 10:21 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Het is in ieder geval door de overheid uitgegeven, i.p.v. door een private partij.
Je bedoelt die overheid die zich teveel bemoeid met de huizenmarkt?
and made it rain upward
  woensdag 12 december 2012 @ 10:27:02 #143
37248 BertV
Klei indiaan
pi_120221079
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 10:18 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

ja joh! want stel je voor je dat je je pasje gebruikt, dan ben je inderdaad wel de lul. Heel anders is het als je dat pasje gebruikt om contant geld op te nemen van diezelfde rekening, om vervolgens daarmee te betalen. 8)7
Het grootste gedeelte van de maand al je geld op de bank laten staan, daar help je de bank mee.
Ik PIN alles op, (op de huur, energie na) en betaal alles contant.
  woensdag 12 december 2012 @ 10:33:48 #144
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_120221258
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 10:27 schreef BertV het volgende:

[..]

Het grootste gedeelte van de maand al je geld op de bank laten staan, daar help je de bank mee.
Dat zal ze leren...

Vreemde lui, die scheefwoners....
and made it rain upward
  woensdag 12 december 2012 @ 10:35:39 #145
37248 BertV
Klei indiaan
pi_120221315
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 10:33 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Dat zal ze leren...

Vreemde lui, die scheefwoners....
Het Stockholm syndroom blokkeert iedere actie bij de scheefleners.
Ja meneer ING, 200,- ? Natuurlijk meneer ING.
pi_120221323
ik vraag altijd aan m'n baas of ik m'n salaris in een envelop kan krijgen. Tsjakka!
pi_120221463
quote:

[..]

Ik betaal ook nog regelmatig contant, simpelweg om fysiek geld relevant te houden en niet de totale controle over het geldsysteem in de schoot te werpen van 'de banksters'.

We willen tenslotte niet dat Openbaring 13, vers 16-18 werkelijkheid gaat worden :P
  Moderator woensdag 12 december 2012 @ 10:42:18 #148
16180 crew  CoolGuy
pi_120221490
quote:

[..]

ja joh, lekker alles direct opnemen. Daarmee heb je ze! de klootzakken! Dat zal ze leren!

:') :') :')
pi_120221492
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 10:35 schreef _VoiD_ het volgende:
ik vraag altijd aan m'n baas of ik m'n salaris in een envelop kan krijgen. Tsjakka!
Ik zou vragen om een goudbaar, store of value, geen last van inflatie en tastbaar.
pi_120221494
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 09:48 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Never ever save money on toilet paper.
pi_120221516
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 10:42 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

ja joh, lekker alles direct opnemen. Daarmee heb je ze! de klootzakken! Dat zal ze leren!

Nou.... als we dat allemaal zouden doen dan zouden ze een heel zielug verhaal afsteken bij P&W over dat 'ze' de bank naar de klote hebben geholpen :D
pi_120221523
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 10:42 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Zie je het voor je, Bertje die schichtig om zich heen kijkt bij de pinautomaat, de 550 euro pint die hij nodig heeft voor deze maand, het geld snel in zijn binnenzak stopt WANT IEMAND ZOU HET KUNNEN ZIEN!! En dan gauw op zijn fietsje naar huis fietsen en daar het geld onder een ouwe matras wegstoppen! Ha! Zo! Toch weer mooi die banksters te slim afgeweest!
pi_120221532
quote:
7s.gif Op woensdag 12 december 2012 10:42 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Never ever save money on toilet paper.
Never ever print money like toilet paper
pi_120221572
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 10:43 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Nou.... als we dat allemaal zouden doen dan zouden ze een heel zielug verhaal afsteken bij P&W over dat 'ze' de bank naar de klote hebben geholpen :D
We? Je bedoelt de uitkeringstrekkers? Dat gedeelte is verwaarloosbaar.
  Moderator woensdag 12 december 2012 @ 10:46:57 #155
16180 crew  CoolGuy
pi_120221608
quote:
10s.gif Op woensdag 12 december 2012 10:43 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Zie je het voor je, Bertje die schichtig om zich heen kijkt bij de pinautomaat, de 550 euro pint die hij nodig heeft voor deze maand, het geld snel in zijn binnenzak stopt WANT IEMAND ZOU HET KUNNEN ZIEN!! En dan gauw op zijn fietsje naar huis fietsen en daar het geld onder een ouwe matras wegstoppen! Ha! Zo! Toch weer mooi die banksters te slim afgeweest!
Mja, ik kan me herinneren dat ie net onder modaal zit, maar laten we zeggen modaal. Das 33k per jaar. Das netto iets van 1595 euro per maand. Nou, de huur was ergens rond de 440 eur voor hem denk ik me te kunnen herinneren dus dat gaat er vanaf, zit je op 1155 die ie dus kan opnemen. Nou, daar moet de energierekening vanaf, laten we zeggen iets minder dan 100 euro, dus dan pint ie elke maand direct laten we zeggen een 1000 eur ofzo.

Nou nou, ik denk dat de bank daar inderdaad enorm wakker van ligt 8)7
pi_120221633
quote:
10s.gif Op woensdag 12 december 2012 10:43 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Nou... die bankstertjes lenen dat geld anders wel uit tegen een paar procent punten meer dan wat ze aan Bertje vergoeden. Zo zorgt hij ervoor dat ze per jaar toch mooi een paar tientjes minder te besteden hebben en hogere kosten aan hem hebben als klant. Want digits zijn voordeliger dan fysiek geld. Hadden we maar meer kritische consumenten zoals BertV dan zaten we niet met zo'n mega vastgoed en krediet zeepbel :7
  woensdag 12 december 2012 @ 10:49:08 #157
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_120221668
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 10:46 schreef CoolGuy het volgende:
Vertel eens... waarom denk jij dat banken vele miljoenen euro's uitgeven aan commercials om mensen aan het pinnen te krijgen?! Dat is echt niet uit liefdadigheid, dat is omdat ze daadwerkelijk hopen van contant geld af te komen.
  Moderator woensdag 12 december 2012 @ 10:49:34 #158
16180 crew  CoolGuy
pi_120221683
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 10:47 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Nou... die bankstertjes lenen dat geld anders wel uit tegen een paar procent punten meer dan wat ze aan Bertje vergoeden. Zo zorgt hij ervoor dat ze per jaar toch mooi een paar tientjes minder te besteden hebben en hogere kosten aan hem hebben als klant. Want digits zijn voordeliger dan fysiek geld. Hadden we maar meer kritische consumenten zoals BertV dan zaten we niet met zo'n mega vastgoed en krediet zeepbel :7
ja joh, tientjeswerk, daar ligt de bank inderdaad enorm wakker van. kritische consumenten? Je bedoeld mensen die niet klakkeloos hun handtekening zetten en daarna in de sanering komen? Dat klopt inderdaad, als mensen nou eens allemaal geen dingen deden die hun pet te boven gaan, dan hebben ze ook minder ellende.

Maar ja, zijn ze zelf bij he.
pi_120221685
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 10:46 schreef CoolGuy het volgende:

Als 1 klant het doet liggen ze daar niet wakker van maar als 10% van hun klanten het zou doen dan zouden ze er wel degelijk van wakker gaan liggen. Bij 50% zijn ze fubar beyond fubar :*
pi_120221741
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 10:49 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Vertel eens... waarom denk jij dat banken vele miljoenen euro's uitgeven aan commercials om mensen aan het pinnen te krijgen?! Dat is echt niet uit liefdadigheid, dat is omdat ze daadwerkelijk hopen van contant geld af te komen.
Jij snapt het, gelukkig hebben de supermarkten aangegeven nog lang niet het contante geld vaarwel te willen zeggen. Kost ze teveel klandizie. Ook de zwarte economie die de komende tijd fors gaat toenemen (kabinet neemt al tegenmaatregelen) kan alleen bestaan bij cash.

BertV is een slimme rakker die wel snapt hoe de elite langzaam maar zeker het volk verder zijn vrijheden probeert af te nemen ^O^
pi_120221780
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 10:49 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

ja joh, tientjeswerk, daar ligt de bank inderdaad enorm wakker van. kritische consumenten? Je bedoeld mensen die niet klakkeloos hun handtekening zetten en daarna in de sanering komen? Dat klopt inderdaad, als mensen nou eens allemaal geen dingen deden die hun pet te boven gaan, dan hebben ze ook minder ellende.

Maar ja, zijn ze zelf bij he.
Leergeld betaald en doe daar nu mijn voordeel mee. Mijn schade was miniem vergeleken bij de bedragen die sommigen hebben verloren en nog gaan verliezen. Eigenlijk was het een koopje :Y)
  Moderator woensdag 12 december 2012 @ 10:54:13 #162
16180 crew  CoolGuy
pi_120221812
quote:

[..]

dat klopt wel. maar jij denkt dat tegen te kunnen houden? want ik kan je nu al vertellen dat dat je niet gaat lukken. Ondertussen krijg ik ook nog rente over mn geld. krijg ik ook niet als ik 't onder mn bed stop. daarnaast heb ik wel wat beters te doen dan de hele dag te bedenken hoe ik de bank dwars kan zitten.
  Moderator woensdag 12 december 2012 @ 10:56:17 #163
16180 crew  CoolGuy
pi_120221851
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 10:53 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Leergeld betaald en doe daar nu mijn voordeel mee. Mijn schade was miniem vergeleken bij de bedragen die sommigen hebben verloren en nog gaan verliezen. Eigenlijk was het een koopje :Y)
ja joh, het was een koopje. daarom zit je nu in de sanering en vindt je dat zogenaamd heerlijk, nietwaar? Want als je van verschillende rekeningen rood moet staan omdat je te weinig geld hebt, en je binnen met je winterjas aan gaat zitten omdat je niet wil stoken omdat dat te duur is, ja, daar doe je je voordeel mee man! Koopje!

Ik hoef dat allemaal niet te doen. Maar ja, ik heb ook van tevoren al nagedacht natuurlijk. Net als heel veel mensen dat ook hebben gedaan.
pi_120221862
quote:

[..]

Banken hebben anders prima overleeft in de tijden dat het pinnen nog niet eens bestond.
pi_120221898
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 10:56 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

ja joh, het was een koopje. daarom zit je nu in de sanering en vindt je dat zogenaamd heerlijk, nietwaar? Want als je van verschillende rekeningen rood moet staan omdat je te weinig geld hebt, en je binnen met je winterjas aan gaat zitten omdat je niet wil stoken omdat dat te duur is, ja, daar doe je je voordeel mee man! Koopje!

Ik hoef dat allemaal niet te doen. Maar ja, ik heb ook van tevoren al nagedacht natuurlijk. Net als heel veel mensen dat ook hebben gedaan.
Ik vraag me inderdaad af wie er beter bij zit met Kerst, Xenotje in de schuldsanering of wij in onze koophuisjes, kacheltje aan, boompje opgetuigd, shitload aan kerstkadotjes. Xeno aan zijn bonen-in-blik maaltijd. Ik vind het bijna zielig, zo zielig dat ik hem bijna zou uitnodigen bij mij thuis. Jammer genoeg heeft hij een hekel aan huizenbezitters, dus eropingaan zou hij toch niet doen.
  woensdag 12 december 2012 @ 10:59:41 #166
37248 BertV
Klei indiaan
pi_120221943
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 10:51 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

BertV is een slimme rakker die wel snapt hoe de elite langzaam maar zeker het volk verder zijn vrijheden probeert af te nemen ^O^
:)

En de felheid waarmee hier schamperig wordt gedaan over iemand die gewoon z'n geld pint.
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 10:54 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

dat klopt wel. maar jij denkt dat tegen te kunnen houden? want ik kan je nu al vertellen dat dat je niet gaat lukken. Ondertussen krijg ik ook nog rente over mn geld. krijg ik ook niet als ik 't onder mn bed stop. daarnaast heb ik wel wat beters te doen dan de hele dag te bedenken hoe ik de bank dwars kan zitten.
Principes kosten geld. En als we allemaal wacht tot een ander iets doet gebeurt er niks.
Stemmen jullie ook niet?
Ik ben ook vegetariër, dan krijg je ook die opmerkingen over dat het allemaal niks uitmaakt.
  Moderator woensdag 12 december 2012 @ 11:00:30 #167
16180 crew  CoolGuy
pi_120221969
quote:
7s.gif Op woensdag 12 december 2012 10:58 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik vraag me inderdaad af wie er beter bij zit met Kerst, Xenotje in de schuldsanering of wij in onze koophuisjes, kacheltje aan, boompje opgetuigd, shitload aan kerstkadotjes. Xeno aan zijn bonen-in-blik maaltijd. Ik vind het bijna zielig, zo zielig dat ik hem bijna zou uitnodigen bij mij thuis. Jammer genoeg heeft hij een hekel aan huizenbezitters, dus eropingaan zou hij toch niet doen.
True.

Waarbij wel aangetekend moet worden dat ik denk dat Xeno stiekem, on some level, een beste kerel is, maar ja, dat eigen verantwoordelijkheid nemen ontbreekt natuurlijk, en ja, dat werkt overal in door.

Kerstcadeautjes ftw!
  woensdag 12 december 2012 @ 11:01:30 #168
37248 BertV
Klei indiaan
pi_120221993
f*ck die k*t-spullen... jullie lijken m'n schoonmoeder wel. hyperconsumenten.
  woensdag 12 december 2012 @ 11:02:50 #169
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_120222036
quote:
14s.gif Op woensdag 12 december 2012 10:56 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Banken hebben anders prima overleeft in de tijden dat het pinnen nog niet eens bestond.
Dat was ook de tijd dat een bankrekening nog gratis was, je daadwerkelijk geld kon storten, en geld kon opnemen bij een personeelslid i.p.v. een machine...
Sindsdien is het alleen maar duurder geworden voor de klant, en goedkoper voor de bank.

quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 10:59 schreef BertV het volgende:
En de felheid waarmee hier schamperig wordt gedaan over iemand die gewoon z'n geld pint.
Opvallend dat het met name de leners zijn die banken beschermen. Ze zijn goed afgericht zeg...
pi_120222045
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 11:01 schreef BertV het volgende:
Jongen, als jij je geld wilt pinnen en alles contant wil betalen, be my guest. Ik mag er toch wel om lachen? Al die moeite, voor een reden die mij nogal onduidelijk is.
pi_120222109
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 11:02 schreef RemcoDelft het volgende:

Opvallend dat het met name de leners zijn die banken beschermen. Ze zijn goed afgericht zeg...
Of het eeuwige geleuter en gezeur hier gaat gewoon niet echt ergens over?
pi_120222150
quote:
10s.gif Op woensdag 12 december 2012 11:05 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Of het eeuwige geleuter en gezeur hier gaat gewoon niet echt ergens over?
Als zelfs du_ke het op begint te vallen is het wel heel erg gesteld met dit topic.
pi_120222184
quote:
7s.gif Op woensdag 12 december 2012 11:03 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Jongen, als jij je geld wilt pinnen en alles contant wil betalen, be my guest. Ik mag er toch wel om lachen? Al die moeite, voor een reden die mij nogal onduidelijk is.
Zeg dat :D. Daarnaast heb je tegenwoordig internetbankierapps op je smartphone en kan je heel makkelijk alles schuiven tussen je betaal en spaarrekeningen.
  Moderator woensdag 12 december 2012 @ 11:07:39 #174
16180 crew  CoolGuy
pi_120222189
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 11:01 schreef BertV het volgende:
waar heb jij 't over :?
pi_120222252
quote:
11s.gif Op woensdag 12 december 2012 11:06 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Als zelfs du_ke het op begint te vallen is het wel heel erg gesteld met dit topic.
Dat viel mij hier vele delen terug al op :P
  Moderator woensdag 12 december 2012 @ 11:11:14 #176
16180 crew  CoolGuy
pi_120222282
quote:
2s.gif Op woensdag 12 december 2012 11:07 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Zeg dat :D. Daarnaast heb je tegenwoordig internetbankierapps op je smartphone en kan je heel makkelijk alles schuiven tussen je betaal en spaarrekeningen.
ja joh, maar dat mag natuurlijk ook niet. Opvallend dat de mensen die ogenschijnlijk het minst verdienen het meest bezig lijken te zijn op de banken daar de schuld van te geven. Als je de hele dag bezig bent met hoe je de bank een hak denkt te kunnen zetten heb je ergens lang geleden al wat dingen verkeerd gedaan, lijkt mij.
  woensdag 12 december 2012 @ 11:15:47 #177
37248 BertV
Klei indiaan
pi_120222429
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 11:11 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Als je de hele dag bezig bent met hoe je de bank een hak denkt te kunnen zetten heb je ergens lang geleden al wat dingen verkeerd gedaan, lijkt mij.
Alleen in dit topic, net als jullie. :P
Verder PIN ik 1 keer per maand wat een paar minuten kost.
Heb geen lening, creditkaart of financieel product. C'est tout.
pi_120222438
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 11:11 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

ja joh, maar dat mag natuurlijk ook niet. Opvallend dat de mensen die ogenschijnlijk het minst verdienen het meest bezig lijken te zijn op de banken daar de schuld van te geven. Als je de hele dag bezig bent met hoe je de bank een hak denkt te kunnen zetten heb je ergens lang geleden al wat dingen verkeerd gedaan, lijkt mij.
Nou ja kijk, dat snap ik dan wel weer. Je zit in een uitzichtloze situatie waarin het moeilijk is om je eigen falen in te zien, dus is het makkelijker de Grote Boze Corporatie de schuld te geven en zo alle verantwoordelijkheid af te schuiven.
pi_120222515
quote:
7s.gif Op woensdag 12 december 2012 11:16 schreef Scorpie het volgende:

Nou ja kijk, dat snap ik dan wel weer. Je zit in een uitzichtloze situatie waarin het moeilijk is om je eigen falen in te zien, dus is het makkelijker de Grote Boze Corporatie de schuld te geven en zo alle verantwoordelijkheid af te schuiven.
Nou ja kijk, dat snap ik dan wel weer. Je zit in een uitzichtloze situatie waarin het moeilijk is om je eigen falen in te zien, dus is het makkelijker de Grote Boze Woningcorporatie de schuld te geven en zo alle verantwoordelijkheid af te schuiven.
  Moderator woensdag 12 december 2012 @ 11:19:40 #180
16180 crew  CoolGuy
pi_120222546
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 11:15 schreef BertV het volgende:

[..]

jawel, alleen ben ik niet verbitterd over alles wat maar met geld te maken heeft. Als je alles maar te duur vindt dan heb je gewoon een chronisch gebrek aan geld, maar dat is niet de schuld van de bank he.
pi_120222550
Heeft iemand trouwens nog een tip waar je een beetje goeie kwaliteit keukens kan kopen? En dan bedoel ik niet huurhuis-handel, maar wel een beetje kwaliteit. Tijd voor een verbouwingkje _O_
pi_120222575
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 11:15 schreef BertV het volgende:

[..]

Je hebt geen lening en je doet ook niet aan beleggen? Dan heb je dus weinig tot geen spaargeld.
  Moderator woensdag 12 december 2012 @ 11:20:36 #183
16180 crew  CoolGuy
pi_120222583
quote:
7s.gif Op woensdag 12 december 2012 11:19 schreef Scorpie het volgende:
Heeft iemand trouwens nog een tip waar je een beetje goeie kwaliteit keukens kan kopen? En dan bedoel ik niet huurhuis-handel, maar wel een beetje kwaliteit. Tijd voor een verbouwingkje _O_
Ik heb zelf een keuken van Poggenpohl. Kost wat, maar dan heb je ook wat. Ik heb dat adres wel voor je.
pi_120222610
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 11:20 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik heb zelf een keuken van Poggenpohl. Kost wat, maar dan heb je ook wat. Ik heb dat adres wel voor je.
Geld boeit niet zo, moet gewoon goed zijn.
  woensdag 12 december 2012 @ 11:23:14 #185
37248 BertV
Klei indiaan
pi_120222685
quote:
7s.gif Op woensdag 12 december 2012 11:20 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Je hebt geen lening en je doet ook niet aan beleggen? Dan heb je dus weinig tot geen spaargeld.
Waarschijnlijk in de ogen van een Scorpie niet.
Ik loop rente mis, principes kosten geld.
(het zit nu wel voor 50% in de familiezaak)
  Moderator woensdag 12 december 2012 @ 11:23:53 #186
16180 crew  CoolGuy
pi_120222708
quote:
14s.gif Op woensdag 12 december 2012 11:21 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Geld boeit niet zo, moet gewoon goed zijn.
Ik stuur je wel een DM. Anders ben je straks weer een hyperconsument ofzo.
pi_120222755
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 11:23 schreef BertV het volgende:

[..]

Waarschijnlijk in de ogen van een Scorpie niet.
Ik loop rente mis, principes kosten geld.
(het zit nu wel voor 50% in de familiezaak)
Principes kosten geld? Je gunt je bank geen winst ofzo?
  woensdag 12 december 2012 @ 11:27:10 #188
37248 BertV
Klei indiaan
pi_120222829
quote:
7s.gif Op woensdag 12 december 2012 11:25 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Principes kosten geld? Je gunt je bank geen winst ofzo?
Ik zit bij de Triodos en die bank moet gewoon winst kunnen maken.
Ik verdenk die bank er alleen van een fancylabel te zijn van de grote jongens.
...en die gun ik het niet.

Triodos is eigendom van particulieren en een aantal grote investeerders zoals Delta Lloyd, Friesland Bank en PGGM

Het is 1 pot nat. Knab hoor. :P
  Moderator woensdag 12 december 2012 @ 11:34:22 #189
16180 crew  CoolGuy
pi_120223051
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 11:27 schreef BertV het volgende:

[..]

Triodos is eigendom van particulieren en een aantal grote investeerders zoals Delta Lloyd, Friesland Bank en PGGM

Godverdomme, als je toch met dit soort dingen bezig bent de hele dag, dan moet je het toch wel zwaar hebben.
  woensdag 12 december 2012 @ 11:38:22 #190
37248 BertV
Klei indiaan
pi_120223180
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 11:34 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Godverdomme, als je toch met dit soort dingen bezig bent de hele dag, dan moet je het toch wel zwaar hebben.
Zullen we weer ontopic gaan met jullie huizenproblemen.
  Moderator woensdag 12 december 2012 @ 11:40:34 #191
16180 crew  CoolGuy
pi_120223253
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 11:38 schreef BertV het volgende:

[..]

Zullen we weer ontopic gaan met jullie huizenproblemen.
Volgens mij is het enige probleem dat jij geen huis naar je zin kunt kopen.

Vertel me anders eens wat voor problemen ik heb dan? En dan niet gewoon maar wat roepen he, wel onderbouwt graag. Of ben je gewoon wat wild om je heen aan 't slaan?
pi_120223348
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 11:27 schreef BertV het volgende:

[..]

Oh oke. Tja, ik maak me daar niet zo druk om, heb wel iets beters te doen, zoals geld verdienen enzo.
  woensdag 12 december 2012 @ 11:44:27 #193
37248 BertV
Klei indiaan
pi_120223369
Wat een frustraties. Ik zit prima en als ik al wat koop of kan kopen dan is dat automatisch als het probleem is opgelost. Het probleem van de banken die geen financiering geven omdat de huizenprijzen onder hun kont inzakken.

...het probleem van de huidige "bezitters" die geen huis naar hun zin kunnen kopen.

quote:
7s.gif Op woensdag 12 december 2012 11:43 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Oh oke. Tja, ik maak me daar niet zo druk om, heb wel iets beters te doen, zoals geld verdienen enzo.
Prima. Maar dat doen we allebei niet al fokkend. :P
pi_120223575
Jawel, ik verdien het wel fokkend :D
  woensdag 12 december 2012 @ 11:50:59 #195
37248 BertV
Klei indiaan
pi_120223604
quote:
10s.gif Op woensdag 12 december 2012 11:50 schreef Scorpie het volgende:
Jawel, ik verdien het wel fokkend :D
horses :D
pi_120226188
quote:
7s.gif Op woensdag 12 december 2012 11:16 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Bedoel je dan te zeggen dat de corporaties het goed met ons voorhebben?
De meeste corporaties zijn klein en hebben belang bij dat het goed gaat met de mensen in hun directe omgeving, dat zijn hun consumenten en werkers namelijk. Dat is een gezonde situatie.
Maar die Grote Boze is te machtig met te veel geld, en als je denkt dat ze niet bezig zijn met snode plannen en complotten om nog meer geld te verdienen (lees te onttrekken aan de toch al armer wordende wereldbevolking) dan heb je toch wel een hele naive kijk op de wereld.

Kijk gewoon is naar wat de hedgefund van Apple met zijn geld doet bijvoorbeeld.
En je zal zien dat dit moreel op zijn minst vraagtekens oproept.
En wat is het resultaat van dat soort funds ongebonden loslaten? economien laten ontregelen en nog wegkomen ook met 2 a 2,5% belasting.

Precies, niet goed voor de mensheid, of zelfs kleinere nationale bedrijven.
Van mijn part dus ook verbieden.

Even een snel uit de lucht gegrepen maatregel die veel beter kan maar welke al wel veeeel veel beter is dan de huidige situatie:
Elk bezit hoger dan 10 miljard voor bedrijven en 10 miljoen voor individuen afpakken en herverdelen onder arme overheden.... jep het scheldwoord... nivelleren
pi_120226224
quote:
Elk bezit hoger dan 10 miljard voor bedrijven en 10 miljoen voor individuen afpakken en herverdelen onder arme overheden.... jep het scheldwoord... nivelleren
Dat heet diefstal en heeft niks met nivelleren te maken.
pi_120226315
quote:

Ghehehe, het moet niet gekker worden. _O-

Waarom zou ik mee moeten betalen aan het 'vlottrekken' van de woningmarkt? De woningmarkt moet maar kijken wat ie doet. Het idee alleen al: geld afpersen om starters te helpen... :W
  Moderator woensdag 12 december 2012 @ 13:16:47 #199
16180 crew  CoolGuy
pi_120226537
quote:
7s.gif Op woensdag 12 december 2012 13:07 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Joh. Maar je mag tegenwoordig geen winst meer maken en zo he. Op een gegeven moment staat er altijd wel iemand op die afgunstig is en niet kan hebben dat een bedrijf/persoon succesvol is. En dan mag het zogenaamd niet meer.

Ik vind het van de zotte dat Apple de hoofdprijs vraagt voor hun producten, die in sommige gevallen dat bedrag niet waard zijn, maar omdat er Apple op staat komen ze er mee weg.. Maar hey, er zijn blijkbaar genoeg lui die het er voor over hebben en het betalen. Nou, helemaal tof toch? Apple heeft het goed gespeeld. Een kabeltje dat niet-apple 5 euro moet kosten, daar kan Apple 30 euro voor vragen, omdat Apple.

Nou, dan heb je 't goed gedaan. Sterker nog, ik zou dat, als ik Apple was, ook doen. Niemand dwingt je om iets te kopen, daar kies je zelf voor. Nou, blijkbaar zijn mensen bereid dat geld neer te leggen. Ik zou ook proberen zoveel mogelijk winst te maken, doh.
  woensdag 12 december 2012 @ 13:16:49 #200
323876 michaelmoore
pi_120226538
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 13:10 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ghehehe, het moet niet gekker worden. _O-

Waarom zou ik mee moeten betalen aan het 'vlottrekken' van de woningmarkt? De woningmarkt moet maar kijken wat ie doet. Het idee alleen al: geld afpersen om starters te helpen... :W
Ze moeten de huurders ervoor op laten draaien om de koopmarkt vlot te trekken door een heffing op de huur om de HRA subsidie te kunnen blijven uitkeren

O nee, dat doen ze al 8)7
pi_120226858
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 13:16 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ze moeten de huurders ervoor op laten draaien om de koopmarkt vlot te trekken door een heffing op de huur om de HRA subsidie te kunnen blijven uitkeren

O nee, dat doen ze al 8)7
Een belastingkorting hoef je niet uit te keren.
  woensdag 12 december 2012 @ 13:28:25 #202
323876 michaelmoore
pi_120226940
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2012 13:26 schreef Nielsch het volgende:

[..]

jawel iedere maand
de belastingkorting die een huurder niet krijgt, die kun je per maand laten uitkeren als je geld leent

[ Bericht 9% gewijzigd door michaelmoore op 12-12-2012 14:01:52 ]
pi_120227420
quote:
7s.gif Op woensdag 12 december 2012 13:07 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Diefstal? Wat maakt iets eigenlijk tot diefstal?
pi_120227471
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2012 13:26 schreef Nielsch het volgende:

[..]

The cognitive dissonance is strong in this one...
pi_120229062
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 13:28 schreef michaelmoore het volgende:
jawel iedere maand
de belastingkorting die een huurder niet krijgt, die kun je per maand laten uitkeren als je geld leent
Je huisbaas krijgt die korting wel, zou hij die niet krijgen zou je huur veel hoger zijn. Dus indirect krijg je die korting ook als huurder.
pi_120229428
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 14:33 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Je huisbaas krijgt die korting wel, zou hij die niet krijgen zou je huur veel hoger zijn.
Hoe zie je dat precies voor je?
pi_120229445
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 13:28 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

jawel iedere maand
Gewoon een keer per jaar als een dikke extra bak vakantiegeld in juni _O_
  woensdag 12 december 2012 @ 14:55:24 #208
323876 michaelmoore
pi_120229793
quote:

[..]

Je huisbaas krijgt die korting wel, zou hij die niet krijgen zou je huur veel hoger zijn. Dus indirect krijg je die korting ook als huurder.
ik woon in de vrije sector
die moeten toch juist een verhuurdersbelasting gaan betalen
  Moderator woensdag 12 december 2012 @ 14:55:56 #209
16180 crew  CoolGuy
pi_120229817
quote:
2s.gif Op woensdag 12 december 2012 14:44 schreef 99.999 het volgende:

[..]

SHOW ME THE MONEYYYYYYYYY!!!!! ;)
  woensdag 12 december 2012 @ 14:59:18 #210
323876 michaelmoore
pi_120229947
quote:
2s.gif Op woensdag 12 december 2012 14:43 schreef 99.999 het volgende:

[..]

en welke korting krijgt hij dan ??
  woensdag 12 december 2012 @ 14:59:54 #211
323876 michaelmoore
pi_120229974
quote:
2s.gif Op woensdag 12 december 2012 14:44 schreef 99.999 het volgende:

[..]

mijn belastinggeld en dat van xeno
pi_120229986
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 14:55 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

:N
http://www.rijksoverheid.(...)13/verhuurderheffing

Verder heeft elke verhuursector natuurlijk recht op aftrek van investering en onderhoud enz...
  woensdag 12 december 2012 @ 15:01:19 #213
323876 michaelmoore
pi_120230031
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 15:00 schreef Basp1 het volgende:

[..]

:N
http://www.rijksoverheid.(...)13/verhuurderheffing

Verder heeft elke verhuursector natuurlijk recht op aftrek van investering en onderhoud enz...
ja en aftrek van lonen, net als een speelgoedwinkel zoals BOL.com
en jouw baas ook

O dus de vrije sector niet

De overheid wil die hele corporatiesector naar zich toe trekken, het is meer een soort van dividend dus
  Moderator woensdag 12 december 2012 @ 15:05:38 #214
16180 crew  CoolGuy
pi_120230195
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 14:59 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Krijgen we dat verhaaltje weer ja?
  woensdag 12 december 2012 @ 15:06:28 #215
323876 michaelmoore
pi_120230225
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 15:05 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Krijgen we dat verhaaltje weer ja?
trek het je niet aan , wij geven dat graag aan die mensen die nu verdrinken, maar niet aan de villabewoners
pi_120230232
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 14:55 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Nee
pi_120230250
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 14:59 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Hartelijk dank!
  Moderator woensdag 12 december 2012 @ 15:07:37 #218
16180 crew  CoolGuy
pi_120230263
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 15:06 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

trek het je niet aan , wij geven dat graag aan die mensen die nu verdrinken, maar niet aan de villabewoners
Nou. Ik verdrink bij lange na niet, maar ik ben ook weer geen villabewoner. En nu?
pi_120230277
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 15:06 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Verdrinken en verbrassen. Klinkt me goed in de oren!
pi_120230306
Ik verwacht dat in de toekomst wanneer de regering weer extra geld nodig heeft het spaargedeelte van de lopende hypotheken nog wel belast gaat worden.
  woensdag 12 december 2012 @ 15:09:45 #221
323876 michaelmoore
pi_120230346
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 15:07 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nou. Ik verdrink bij lange na niet, maar ik ben ook weer geen villabewoner. En nu?
dan moet jij dat uit protest terugsturen , dat is voor huurders die het moeilijk hebben
  woensdag 12 december 2012 @ 15:10:40 #222
323876 michaelmoore
pi_120230380
quote:
12s.gif Op woensdag 12 december 2012 15:08 schreef Piet_Piraat het volgende:
Ik verwacht dat in de toekomst wanneer de regering weer extra geld nodig heeft het spaargedeelte van de lopende hypotheken nog wel belast gaat worden.
dat denk ik ook.
gewoon rendementsheffing erover
  Moderator woensdag 12 december 2012 @ 15:12:18 #223
16180 crew  CoolGuy
pi_120230450
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 15:09 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

dan moet jij dat uit protest terugsturen , dat is voor huurders die het moeilijk hebben
Ik _moet_ helemaal niks, mafkees. :') die huurder had voor zichzelf maar een betere situatie moeten creeren. Succes ermee.
pi_120230494
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 15:10 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

dat denk ik ook.
gewoon rendementsheffing erover
Op zich een goede zaak om de ongelijkheid met gewoon spaargeld gelijk te trekken.
  woensdag 12 december 2012 @ 15:13:59 #225
323876 michaelmoore
pi_120230515
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 15:12 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik _moet_ helemaal niks, mafkees. :') die huurder had voor zichzelf maar een betere situatie moeten creeren. Succes ermee.
nou zeg, doe es vrolijk

nivelleren is een feest hoor
  Moderator woensdag 12 december 2012 @ 15:16:57 #226
16180 crew  CoolGuy
pi_120230634
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 15:13 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

nou zeg, doe es vrolijk

nivelleren is een feest hoor
Oh maar ik ben vrijwel altijd vrolijk. Het is een feest als ik mn bankrekeningen check. :)
pi_120230771
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 15:16 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Oh maar ik ben vrijwel altijd vrolijk. Het is een feest als ik mn bankrekeningen check. :)
Ik check liever mijn hectares grond.
  woensdag 12 december 2012 @ 15:25:28 #228
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_120230926
quote:

[..]

Je bank krijgt die korting ook... Je bent creatief met rekenen!
pi_120232376
quote:
2s.gif Op woensdag 12 december 2012 14:43 schreef 99.999 het volgende:
Precies zoals ik het zeg. Als je huisbaas zijn rentekosten niet zou mogen aftrekken (en 1200 andere dingen) zal de huur omhoog moeten om hetzelfde rendement te halen.
pi_120232425
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 15:25 schreef RemcoDelft het volgende:
Het hele topic hangt aan elkaar van creatieve manieren van rekenen... :+
  woensdag 12 december 2012 @ 16:09:46 #231
323876 michaelmoore
pi_120232774
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 15:25 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

De groenteman en de slager ook
pi_120232866
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 16:02 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Precies zoals ik het zeg. Als je huisbaas zijn rentekosten niet zou mogen aftrekken (en 1200 andere dingen) zal de huur omhoog moeten om hetzelfde rendement te halen.
Mag de huisbaas die rente dan aftrekken? HRA telt alleen als het de eigen woning is. Voor sociale woningbouw geldt dit volgens mij ook niet.
  woensdag 12 december 2012 @ 16:11:42 #233
323876 michaelmoore
pi_120232867
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 16:03 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Het hele topic hangt aan elkaar van creatieve manieren van rekenen... :+
Het vergelijken van HRA aftrek met aftrek wegens loonkosten vind ik wel een heel bijzondere
  woensdag 12 december 2012 @ 16:21:31 #234
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_120233311
quote:
2s.gif Op woensdag 12 december 2012 16:11 schreef 99.999 het volgende:
Mag de huisbaas die rente dan aftrekken?
Een private verhuurder als persoon mag niets aftrekken, maar betaalt ook geen winstbelasting. Alleen vermogensbelasting (1.2%) over waarde van het pand minus hypotheek op het pand.
Een verhuurder als bedrijf mag alles aftrekken, maar betaalt gewoon winstbelasting, net zoals elk ander bedrijf dat doet.

Het idiote is dat iemand zoals Mark R. die 400 euro per maand kwijt is aan z'n hypotheekrente daar wel 52% van mag aftrekken van de fiscus, terwijl iemand die 650 euro per maand kwijt is aan huur dat niet mag.
pi_120234237
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 16:21 schreef RemcoDelft het volgende:

Het idiote is dat iemand zoals Mark R. die 400 euro per maand kwijt is aan z'n hypotheekrente daar wel 52% van mag aftrekken van de fiscus, terwijl iemand die 650 euro per maand kwijt is aan huur dat niet mag.
Maar hoeveel trekt het verhuurbedrijf al af?
  woensdag 12 december 2012 @ 16:45:25 #236
37248 BertV
Klei indiaan
pi_120234309
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 16:43 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Niks toch? Dat HRA-verhaal gaat over particulieren en de woning waar ze zijn ingeschreven.
  woensdag 12 december 2012 @ 16:51:09 #237
323876 michaelmoore
pi_120234550
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 16:43 schreef Basp1 het volgende:

[..]

dat is een commercieel bedrijf

Jij bent eindgebruiker en geen bedrijf, jij krijgt ook geen BTW terug
  woensdag 12 december 2012 @ 16:53:04 #238
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_120234617
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 16:51 schreef michaelmoore het volgende:
jij krijgt ook geen BTW terug
Voor zover ik weet zit er geen BTW op verhuur van woningen. Nog iets waar woningcorporaties enorm voordeel bij hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door RemcoDelft op 12-12-2012 17:01:06 ]
  woensdag 12 december 2012 @ 16:57:51 #239
323876 michaelmoore
pi_120234799
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 16:53 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Voor zover ik weet zit er geen BTW op huurwoningen. Nog iets waar woningcorporaties enorm voordeel bij hebben.
welzeker zit op de bouw van huurwoningen BTW, zelfs op de grond, ze ontvangen geen BTW, dat is waar , dus goede klant voor de overheid

Ze zijn eindgebruiker net als jij en ik

Als ze woningen verkopen dan krijgen ze ook geen BTW net als jij

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 12-12-2012 17:57:35 ]
pi_120237148
Eigenlijk vreemd dat er geen BTW gerekend wordt over huur, al is het maar het lage tarief van 6%. Op levensmiddelen zit dat immers ook, en op energie zelfs 21%.

Wellicht een idee voor in de toekomst. c_/
  woensdag 12 december 2012 @ 18:14:45 #241
323876 michaelmoore
pi_120237246
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 18:11 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Eigenlijk vreemd dat er geen BTW gerekend wordt over huur, al is het maar het lage tarief van 6%. Op levensmiddelen zit dat immers ook, en op energie zelfs 21%.

en ecotax erover
pi_120237354
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 18:14 schreef michaelmoore het volgende:
en ecotax erover
Ja, en BPM eronder. 8)7
  woensdag 12 december 2012 @ 18:18:53 #243
323876 michaelmoore
pi_120237395
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 18:17 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ja, en BPM eronder. 8)7
en extra hondenbelasting voor huurders

Als we de HRA subsidie op geld lenen maar kunnen blijven geven
pi_120237452
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 18:18 schreef michaelmoore het volgende:
Als we de HRA subsidie op geld lenen maar kunnen blijven geven
Gratis aflossing van je woning, ik zeg doen. ^O^
pi_120237600
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 18:11 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Goed idee, kunnen ze ook bij koophuizen doorvoeren.
  woensdag 12 december 2012 @ 18:27:05 #246
323876 michaelmoore
pi_120237636
quote:
14s.gif Op woensdag 12 december 2012 18:25 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

een extra belasting op rentelasten voor koopwoningen, zodat ze zelf de villasubsidie betalen
pi_120237673
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 18:27 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

een extra belasting op rentelasten voor koopwongen
Waarom zo ingewikkeld? Gewoon de renteaftrek afschaffen. ;)
pi_120237882
quote:
14s.gif Op woensdag 12 december 2012 18:25 schreef Piet_Piraat het volgende:
Ja. Dat zal indruk maken. 'Geachte woningeigenaar, met ingang van 1-1-2013, zal er 6% BTW berekend worden over uw huur'. :D
pi_120237899
semi-offtopic:
weet iemand of het mogelijk is om een huis de kopen als je in een sociale huurwoning
zit? Als investering zeg maar.
pi_120237929
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 18:35 schreef graaierrr het volgende:
semi-offtopic:
weet iemand of het mogelijk is om een huis de kopen als je in een sociale huurwoning
Tuurlijk maar als je er niet gaat wonen krijg je b.v. geen HRA.
pi_120237972
quote:
2s.gif Op woensdag 12 december 2012 18:36 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Weet niet of het zo vanzelfsprekend is. Want een sociale huurwoning is bedoelt voor
mensen met weinig inkomen als ik het goed heb.
  woensdag 12 december 2012 @ 18:37:51 #252
323876 michaelmoore
pi_120237992
quote:
2s.gif Op woensdag 12 december 2012 18:36 schreef 99.999 het volgende:

[..]

hij kan wel in de meterkast gaan wonen en kamers verhuren dan heeft ie ook 4500 euro vrijstelling
pi_120238020
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 18:34 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ja. Dat zal indruk maken. 'Geachte woningeigenaar, met ingang van 1-1-2013, zal er 6% BTW berekend worden over uw huur'. :D
6% BTW op de koopsom of op de rente, ze zijn erg creatief in Den Haag. :P
pi_120238034
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 18:37 schreef graaierrr het volgende:

[..]

Weet niet of het zo vanzelfsprekend is. Want een sociale huurwoning is bedoelt voor
mensen met weinig inkomen als ik het goed heb.
Die criteria spelen vooral als je er in komt. En ook met een inkomen tot pakweg 43.000 euro kan je best een woning kopen. Hoewel de bank wellicht minder happig is je een hypotheek te geven wanneer je de rente niet af mag trekken :P
pi_120238131
quote:
3s.gif Op woensdag 12 december 2012 18:38 schreef Piet_Piraat het volgende:
6% BTW op de koopsom of op de rente, ze zijn erg creatief in Den Haag. :P
Er zit al 21% BTW op de nieuwbouw koopsom... En dat ze creatief zijn klopt, dus vandaar mijn opmerking dat het vreemd is dat er nog steeds geen 6% BTW op de huur zit.
pi_120238244
quote:
10s.gif Op woensdag 12 december 2012 18:39 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Die criteria spelen vooral als je er in komt. En ook met een inkomen tot pakweg 43.000 euro kan je best een woning kopen. Hoewel de bank wellicht minder happig is je een hypotheek te geven wanneer je de rente niet af mag trekken :P
Zat meer aan een kamer te denken, dat is nog betaalbaar. Al wordt het met de nieuwe verhuurregels
moeilijk gemaakt om winst te maken.
  woensdag 12 december 2012 @ 18:45:50 #257
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_120238296
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 18:35 schreef graaierrr het volgende:
semi-offtopic:
Ja dat kan.
Het kan ook andersom: als je al een koopwoning hebt kan je (mist je aan de verdere eisen voldoet) zo een sociale huurwoning toegewezen krijgen...
pi_120238312
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 18:44 schreef graaierrr het volgende:
Zat meer aan een kamer te denken, dat is nog betaalbaar. Al wordt het met de nieuwe verhuurregels moeilijk gemaakt om winst te maken.
Hoe koop je een kamer :?
pi_120238329
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 18:46 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Hoe koop je een kamer :?
Sorry bedoel een studio.
pi_120238391
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 18:45 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ja dat kan.
Het kan ook andersom: als je al een koopwoning hebt kan je (mist je aan de verdere eisen voldoet) zo een sociale huurwoning toegewezen krijgen...
Staan die regels ergens beschreven?
  woensdag 12 december 2012 @ 18:48:32 #261
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_120238406
quote:

[..]

Zat meer aan een kamer te denken, dat is nog betaalbaar. Al wordt het met de nieuwe verhuurregels
Als je iets wilt voor de verhuur, ben je natuurlijk niet aan Nederland gebonden...

quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 18:48 schreef graaierrr het volgende:

[..]

Voor zover ik weet is het geen "regel", het wordt simpelweg niet gecontroleerd.
  woensdag 12 december 2012 @ 18:49:49 #262
323876 michaelmoore
pi_120238461
quote:

. Al wordt het met de nieuwe verhuurregels moeilijk gemaakt om winst te maken.
dat is alleen voor de gereguleerde sector , niet voor de vrije sector
pi_120238522
quote:

[..]

Als particuliere investeerder nu voor het rendement in vastgoed stappen is wel wat optimistisch :P
pi_120238575
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 18:48 schreef graaierrr het volgende:

[..]

Zijn geen regels over. Als je het geld bij elkaar krijgt mag je kopen en wanneer je aan de regels van je plaatselijke corporatie voldoet mag je sociaal huren. Vrij simpel.
pi_120238576
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 18:49 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

dat is alleen voor de gereguleerde sector , niet voor de vrije sector
Moet ik even opzoeken. thnx
pi_120238595
quote:
10s.gif Op woensdag 12 december 2012 18:51 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Als particuliere investeerder nu voor het rendement in vastgoed stappen is wel wat optimistisch :P
Niet voor nu, meer voor in de toekomst.
pi_120243301
quote:

[..]

ook als pro belegger. of je moet je wg kennen bij de gemeente en weten welke kantoren weg mogen en plaats mogen maken voor woningbouw.
pi_120243347
quote:

[..]

Mwoah, ligt eraan wat je horizon is.
pi_120243741
quote:
1s.gif Op woensdag 12 december 2012 20:43 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Mwoah, ligt eraan wat je horizon is.
Zolang de prijzen nog dalen zou ik nog even wachten met instappen.
pi_120244318
Is er trouwens al duidelijkheid of het 42% aftrektarief blijft nu de IB ook op 42% blijft of dat er toch maar tegen 38% afgetrokken mag worden?
pi_120244499
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 21:02 schreef Nielsch het volgende:
Is er trouwens al duidelijkheid of het 42% aftrektarief blijft nu de IB ook op 42% blijft of dat er toch maar tegen 38% afgetrokken mag worden?
Huh? Je mag aftrekken tegen het IB tarief. Met dien verstande dat (de aftrek in) het hoogste tarief met 0,5% per jaar verlaagd wordt tot het 38 of 42% tarief. Aangezien we nu op 52% zitten, duurt het nog 20 jaar voor we uberhaupt bij het 42% tarief aankomen. Dus vraag het over 19 jaar nog eens....

[ Bericht 0% gewijzigd door Bijvlagenzinvol op 12-12-2012 21:20:01 ]
pi_120244744
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 21:05 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Huh? Je mag aftrekken tegen het IB tarief. Met dien verstande dat het hoogste tarief met 0,5% per jaar verlaagd wordt tot het 38 of 42% tarief. Aangezien we nu op 52% zitten, duurt het nog 20 jaar voor we uberhaupt bij het 42% tarief aankomen. Dus vraag het over 19 jaar nog eens....
De belastingdienst, leuker kunnen we het niet maken.
pi_120244974
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 21:05 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Huh? Je mag aftrekken tegen het IB tarief. Met dien verstande dat het hoogste tarief met 0,5% per jaar verlaagd wordt tot het 38 of 42% tarief. Aangezien we nu op 52% zitten, duurt het nog 20 jaar voor we uberhaupt bij het 42% tarief aankomen. Dus vraag het over 19 jaar nog eens....
In de politiek is niets heilig dus de kans dat die vraag eerder komt is levensgroot. ;)
pi_120245149
quote:
3s.gif Op woensdag 12 december 2012 21:15 schreef Piet_Piraat het volgende:
In de politiek is niets heilig dus de kans dat die vraag eerder komt is levensgroot. ;)
Dat neemt niet weg dat de huidige vraag momenteel totaal niet terzake doet... :D
pi_120245340
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 21:18 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dat neemt niet weg dat de huidige vraag momenteel totaal niet terzake doet... :D
Heb geen idee hoelang dit kabinet blijft zitten?
pi_120245558
quote:
5s.gif Op woensdag 12 december 2012 21:21 schreef Piet_Piraat het volgende:
Heb geen idee hoelang dit kabinet blijft zitten?
Ik zal de vraag even herhalen voor je,...

quote:
pi_120245702
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 21:26 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ik zal de vraag even herhalen voor je,...

[..]

Je wilt het niet snappen geloof ik, de kogel is door de kerk en elk kabinet zal er vervolgens veranderingen gaan doorvoeren.
pi_120245984
quote:
3s.gif Op woensdag 12 december 2012 21:28 schreef Piet_Piraat het volgende:
Je wilt het niet snappen geloof ik, de kogel is door de kerk en elk kabinet zal er vervolgens veranderingen gaan doorvoeren.
OK, doen we het anders.... Geef jij eens antwoord op DIE vraag dan... Ben benieuwd.
pi_120246129
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 21:34 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

OK, doen we het anders.... Geef jij eens antwoord op DIE vraag dan... Ben benieuwd.
Je wilt duidelijkheid over de HRA percentages in de toekomst? Mijn glazen bol is stuk en ik kan je niet voorspellen wat er met gaat gebeuren.
pi_120246448
quote:
5s.gif Op woensdag 12 december 2012 21:36 schreef Piet_Piraat het volgende:
Je wilt duidelijkheid over de HRA percentages in de toekomst? Mijn glazen bol is stuk en ik kan je niet voorspellen wat er met gaat gebeuren.
Nee, hij vraagt duidelijkheid over de HUIDIGE situatie... Niet over de toekomst...

Nog maar een keer de vraag dan:

quote:
pi_120247849
Mijn vraag komt voor uit vragen die het CDA had gesteld en waarop een antwoord kwam dat het kabinet nog niet kon toezeggen dat de aftrek niet naar 38% zou gaan ook al blijft de IB op 42.
pi_120248183
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 22:04 schreef Nielsch het volgende:
Mijn vraag komt voor uit vragen die het CDA had gesteld en waarop een antwoord kwam dat het kabinet nog niet kon toezeggen dat de aftrek niet naar 38% zou gaan ook al blijft de IB op 42.
Dan nog geldt dat pas over 24 jaar... Het hoogste tarief van 52% wordt met 0,5% per jaar verlaagd tot 38 of 42%. Er is _NU_ geen sprake van dat als je nu in het 42% tarief valt, dat binnenkort maximaal 38% wordt.

Zie je eigen vraag:

quote:
pi_120248313
ach de ing is al begonnen met aanschrijven van mensen met een hypotheek die te riskant wordt. geef het nog wat tijd en die mensen worden verplicht meer af te lossen. scheefleners hoed u!
pi_120248452
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 22:12 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ach de ing is al begonnen met aanschrijven van mensen met een hypotheek die te riskant wordt. geef het nog wat tijd en die mensen worden verplicht meer af te lossen. scheefleners hoed u!
Bron? Ik weet wel dat de ING wat mensen aanschrijft waarvan ze vermoeden dat ze in de betalingsproblemen gaan komen (omdat ze bijvoorbeeld een termijn gemist hebben, of te laat betaald), maar welke hypotheek is riskant dan? Die met een onderwaarde? Dan vallen de NHG's al af, daar staat Xeno voor garant. Die zonder NHG, die netjes betaald worden? Neh...
  woensdag 12 december 2012 @ 22:16:36 #285
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_120248584
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 22:14 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Bron? Ik weet wel dat de ING wat mensen aanschrijft waarvan ze vermoeden dat ze in de betalingsproblemen gaan komen (omdat ze bijvoorbeeld een termijn gemist hebben, of te laat betaald), maar welke hypotheek is riskant dan? Die met een onderwaarde? Dan vallen de NHG's al af, daar staat Xeno voor garant. Die zonder NHG, die netjes betaald worden? Neh...
Onduidelijk natuurlijk, in ieder geval een hypotheek die niet bij die klant (zijn financiele plaatje) past. VOlgens mij hebben ze 20.000 mensen aangesproken.
  woensdag 12 december 2012 @ 22:17:51 #286
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_120248665
Op die vraag met die 42% of 38%, het was de bedoeling dat dat doorgetrokken werd naar de 38 als ik me niet vergis. Voor die tijd zal er wel weer wat anders zijn overeengekomen. Politiek. :r
pi_120248700
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 22:14 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Proactief klanten benaderen
Klanten die verwachten dat ze in de betalingsproblemen komen kunnen vrijblijvend contact opnemen met de ING via de Hypotheek Hulplijn (0900-9999888). Zo kan de ING samen met de klant afspraken maken nog voordat de klant een achterstand heeft. ING zal ook zelf proactief klanten gaan benaderen als de verwachting is dat zij in de betalingsproblemen kunnen komen. Bij ruim 80% van de klanten komt de ING, nadat een eerste betaling niet is voldaan, succesvol tot afspraken waardoor de achterstand wordt hersteld.
pi_120248753
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 22:17 schreef ikjijallebei het volgende:
Op die vraag met die 42% of 38%, het was de bedoeling dat dat doorgetrokken werd naar de 38 als ik me niet vergis. Voor die tijd zal er wel weer wat anders zijn overeengekomen. Politiek. :r
Ja. Maar dan wel VANAF de 52% schaal, met een half procent per jaar. Dus niet dat de 42% aftrek ook met een half procent per jaar daalt. (Ja, over 20 jaar wel, als dan de 42% IB op 38% zou staan... Dream on...)
pi_120248781
tophypotheekje is natuurlijk sowieso risico dat je die niet meer kunt betalen komende jaren, omdat er dikke kans is dat je inkomen omlaag gaat. ing verwoord het slim, maar het is gewoon risicoindekking en een voorzetje naar meer proactieve actie.
pi_120248806
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 22:18 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Proactief klanten benaderen
Klanten die verwachten dat ze in de betalingsproblemen komen kunnen vrijblijvend contact opnemen met de ING via de Hypotheek Hulplijn (0900-9999888). Zo kan de ING samen met de klant afspraken maken nog voordat de klant een achterstand heeft. ING zal ook zelf proactief klanten gaan benaderen als de verwachting is dat zij in de betalingsproblemen kunnen komen. Bij ruim 80% van de klanten komt de ING, nadat een eerste betaling niet is voldaan, succesvol tot afspraken waardoor de achterstand wordt hersteld.
Je bevestigd mijn post volledig... ^O^
pi_120248902
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 22:20 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Je bevestigd mijn post volledig... ^O^
onder die tekst kunnen dus prima tophypotheken vallen. de ing denkt met u mee! ^O^
pi_120248944
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 22:20 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
tophypotheekje is natuurlijk sowieso risico dat je die niet meer kunt betalen komende jaren, omdat er dikke kans is dat je inkomen omlaag gaat. ing verwoord het slim, maar het is gewoon risicoindekking en een voorzetje naar meer proactieve actie.
Onzin natuurlijk. Tophypotheek is een hypotheek > 100% van de woningwaarde. Kan dus best 500,- per maand zijn. Met als voordeel dat je ook nog eens geen 6,5% + inflatie aan verhoging om je oren krijgt. Per jaar... :')

Het hebben van een 'tophypotheek' zegt totaal niets.
pi_120249126
als de bank ineens het verschil op gaat eisen van een tophypotheek tov de huidige waarde (wat gewoon kan onder voorwaarden) dan kun je toch wel verwachten dat veel mensen in betalingsproblemen komen. en dat voorzien ze natuurlijk en dan gaan ze bellen :)
pi_120249499
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 22:26 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
als de bank ineens het verschil op gaat eisen van een tophypotheek tov de huidige waarde (wat gewoon kan onder voorwaarden) dan kun je toch wel verwachten dat veel mensen in betalingsproblemen komen. en dat voorzien ze natuurlijk en dan gaan ze bellen :)
Ja, want de bank gaat natuurlijk de kip met de gouden eieren slachten en zorgen dat juist de mensen die geen betalingsproblemen hadden ze gaan krijgen.. Grow up man. :W _O- _O- _O-
  woensdag 12 december 2012 @ 22:33:20 #295
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_120249566
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 22:26 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
zoals je zelf al zegt is het een stukje eigen risicodekking. maar waarom zouden ze mensen lastig vallen die netjes hun verplichtingen voldoen, tophyotheek of niet.
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 22:19 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ja. Maar dan wel VANAF de 52% schaal, met een half procent per jaar. Dus niet dat de 42% aftrek ook met een half procent per jaar daalt. (Ja, over 20 jaar wel, als dan de 42% IB op 38% zou staan... Dream on...)
Ja vanaf ja.
pi_120249595
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 22:31 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ja, want de bank gaat natuurlijk de kip met de gouden eieren slachten en zorgen dat juist de mensen die geen betalingsproblemen hadden ze gaan krijgen.. Grow up man. :W _O- _O- _O-
je moet gewoon geld innen zolang het kan. beter nu wat meer laten af betalen dan het risico op bankrupt en met een onverkoopbaar huis overblijven. banken zijn geen liefjes, ze zitten erin voor het geld. risicoafbakening is voor hen nu prio 1.
pi_120249918
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 22:33 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
je moet gewoon geld innen zolang het kan.
Gelukkig zijn de banken wat minder kortzichtig dan jij... Jij zou er gewoon voor zorgen dat iedereen die totaal geen problemen heeft aan zijn betalingsverplichtingen te voldoen, dat wel gaat krijgen. Toch?

Gelukkig werk jij niet bij een bank. (En dat heeft zo te merken een hele, hele, hele goede reden.... :D)
  woensdag 12 december 2012 @ 22:41:55 #298
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_120250077
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 22:33 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

je moet gewoon geld innen zolang het kan. beter nu wat meer laten af betalen dan het risico op bankrupt en met een onverkoopbaar huis overblijven. banken zijn geen liefjes, ze zitten erin voor het geld. risicoafbakening is voor hen nu prio 1.
Nu aflossen. :') ja als je veel geld heb en het niet boeit, maar voor de meesten heeft het allemaal niet zoveel zin. waarom zou je 10k aflosen als je huis volgende maand bij wijze van sprkee 10k minder waard is. nutteloos dus, met die 10k kan je veel meer doen
  woensdag 12 december 2012 @ 22:44:53 #299
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_120250235
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 22:41 schreef ikjijallebei het volgende:

[..]

Nu aflossen. :') ja als je veel geld heb en het niet boeit, maar voor de meesten heeft het allemaal niet zoveel zin. waarom zou je 10k aflosen als je huis volgende maand bij wijze van sprkee 10k minder waard is. nutteloos dus, met die 10k kan je veel meer doen
10k aflossen als je huis 10k minder waard wordt zorgt dat je niet onder water staat.
Leuk dat je "veel meer kan doen" met die 10k, dat neemt niet weg dat je huis toch 10k minder waard wordt.
pi_120250365
quote:
0s.gif Op woensdag 12 december 2012 22:44 schreef RemcoDelft het volgende:
10k aflossen als je huis 10k minder waard wordt zorgt dat je niet onder water staat.
En wat is het probleem van onder water staan als je niet wilt verhuizen?

Juist ja. Niks dus. Totaal niks.

Dus gewoon beter die 10K in eigen beheer houden, levert ook nog eens meer op dankzij de HRA als je een beetje voordelig geleend hebt.
pi_120251774
Lapo :o
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')