Ik zal de vraag even herhalen voor je,...quote:Op woensdag 12 december 2012 21:21 schreef Piet_Piraat het volgende:
Heb geen idee hoelang dit kabinet blijft zitten?
quote:Is er trouwens al duidelijkheid of het 42% aftrektarief blijft nu de IB ook op 42% blijft of dat er toch maar tegen 38% afgetrokken mag worden?
Je wilt het niet snappen geloof ik, de kogel is door de kerk en elk kabinet zal er vervolgens veranderingen gaan doorvoeren.quote:Op woensdag 12 december 2012 21:26 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik zal de vraag even herhalen voor je,...
[..]
OK, doen we het anders.... Geef jij eens antwoord op DIE vraag dan... Ben benieuwd.quote:Op woensdag 12 december 2012 21:28 schreef Piet_Piraat het volgende:
Je wilt het niet snappen geloof ik, de kogel is door de kerk en elk kabinet zal er vervolgens veranderingen gaan doorvoeren.
Je wilt duidelijkheid over de HRA percentages in de toekomst? Mijn glazen bol is stuk en ik kan je niet voorspellen wat er met gaat gebeuren.quote:Op woensdag 12 december 2012 21:34 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
OK, doen we het anders.... Geef jij eens antwoord op DIE vraag dan... Ben benieuwd.
Nee, hij vraagt duidelijkheid over de HUIDIGE situatie... Niet over de toekomst...quote:Op woensdag 12 december 2012 21:36 schreef Piet_Piraat het volgende:
Je wilt duidelijkheid over de HRA percentages in de toekomst? Mijn glazen bol is stuk en ik kan je niet voorspellen wat er met gaat gebeuren.
quote:Is er trouwens al duidelijkheid of het 42% aftrektarief blijft nu de IB ook op 42% blijft of dat er toch maar tegen 38% afgetrokken mag worden?
Dan nog geldt dat pas over 24 jaar... Het hoogste tarief van 52% wordt met 0,5% per jaar verlaagd tot 38 of 42%. Er is _NU_ geen sprake van dat als je nu in het 42% tarief valt, dat binnenkort maximaal 38% wordt.quote:Op woensdag 12 december 2012 22:04 schreef Nielsch het volgende:
Mijn vraag komt voor uit vragen die het CDA had gesteld en waarop een antwoord kwam dat het kabinet nog niet kon toezeggen dat de aftrek niet naar 38% zou gaan ook al blijft de IB op 42.
Bron? Ik weet wel dat de ING wat mensen aanschrijft waarvan ze vermoeden dat ze in de betalingsproblemen gaan komen (omdat ze bijvoorbeeld een termijn gemist hebben, of te laat betaald), maar welke hypotheek is riskant dan? Die met een onderwaarde? Dan vallen de NHG's al af, daar staat Xeno voor garant. Die zonder NHG, die netjes betaald worden? Neh...quote:Op woensdag 12 december 2012 22:12 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ach de ing is al begonnen met aanschrijven van mensen met een hypotheek die te riskant wordt. geef het nog wat tijd en die mensen worden verplicht meer af te lossen. scheefleners hoed u!
Onduidelijk natuurlijk, in ieder geval een hypotheek die niet bij die klant (zijn financiele plaatje) past. VOlgens mij hebben ze 20.000 mensen aangesproken.quote:Op woensdag 12 december 2012 22:14 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Bron? Ik weet wel dat de ING wat mensen aanschrijft waarvan ze vermoeden dat ze in de betalingsproblemen gaan komen (omdat ze bijvoorbeeld een termijn gemist hebben, of te laat betaald), maar welke hypotheek is riskant dan? Die met een onderwaarde? Dan vallen de NHG's al af, daar staat Xeno voor garant. Die zonder NHG, die netjes betaald worden? Neh...
Proactief klanten benaderenquote:Op woensdag 12 december 2012 22:14 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Bron? Ik weet wel dat de ING wat mensen aanschrijft waarvan ze vermoeden dat ze in de betalingsproblemen gaan komen (omdat ze bijvoorbeeld een termijn gemist hebben, of te laat betaald), maar welke hypotheek is riskant dan? Die met een onderwaarde? Dan vallen de NHG's al af, daar staat Xeno voor garant. Die zonder NHG, die netjes betaald worden? Neh...
Ja. Maar dan wel VANAF de 52% schaal, met een half procent per jaar. Dus niet dat de 42% aftrek ook met een half procent per jaar daalt. (Ja, over 20 jaar wel, als dan de 42% IB op 38% zou staan... Dream on...)quote:Op woensdag 12 december 2012 22:17 schreef ikjijallebei het volgende:
Op die vraag met die 42% of 38%, het was de bedoeling dat dat doorgetrokken werd naar de 38 als ik me niet vergis. Voor die tijd zal er wel weer wat anders zijn overeengekomen. Politiek.
Je bevestigd mijn post volledig...quote:Op woensdag 12 december 2012 22:18 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
Proactief klanten benaderen
Klanten die verwachten dat ze in de betalingsproblemen komen kunnen vrijblijvend contact opnemen met de ING via de Hypotheek Hulplijn (0900-9999888). Zo kan de ING samen met de klant afspraken maken nog voordat de klant een achterstand heeft. ING zal ook zelf proactief klanten gaan benaderen als de verwachting is dat zij in de betalingsproblemen kunnen komen. Bij ruim 80% van de klanten komt de ING, nadat een eerste betaling niet is voldaan, succesvol tot afspraken waardoor de achterstand wordt hersteld.
onder die tekst kunnen dus prima tophypotheken vallen. de ing denkt met u mee!quote:Op woensdag 12 december 2012 22:20 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Je bevestigd mijn post volledig...
Onzin natuurlijk. Tophypotheek is een hypotheek > 100% van de woningwaarde. Kan dus best 500,- per maand zijn. Met als voordeel dat je ook nog eens geen 6,5% + inflatie aan verhoging om je oren krijgt. Per jaar...quote:Op woensdag 12 december 2012 22:20 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
tophypotheekje is natuurlijk sowieso risico dat je die niet meer kunt betalen komende jaren, omdat er dikke kans is dat je inkomen omlaag gaat. ing verwoord het slim, maar het is gewoon risicoindekking en een voorzetje naar meer proactieve actie.
Ja, want de bank gaat natuurlijk de kip met de gouden eieren slachten en zorgen dat juist de mensen die geen betalingsproblemen hadden ze gaan krijgen.. Grow up man.quote:Op woensdag 12 december 2012 22:26 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
als de bank ineens het verschil op gaat eisen van een tophypotheek tov de huidige waarde (wat gewoon kan onder voorwaarden) dan kun je toch wel verwachten dat veel mensen in betalingsproblemen komen. en dat voorzien ze natuurlijk en dan gaan ze bellen
zoals je zelf al zegt is het een stukje eigen risicodekking. maar waarom zouden ze mensen lastig vallen die netjes hun verplichtingen voldoen, tophyotheek of niet.quote:Op woensdag 12 december 2012 22:26 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
als de bank ineens het verschil op gaat eisen van een tophypotheek tov de huidige waarde (wat gewoon kan onder voorwaarden) dan kun je toch wel verwachten dat veel mensen in betalingsproblemen komen. en dat voorzien ze natuurlijk en dan gaan ze bellen
Ja vanaf ja.quote:Op woensdag 12 december 2012 22:19 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ja. Maar dan wel VANAF de 52% schaal, met een half procent per jaar. Dus niet dat de 42% aftrek ook met een half procent per jaar daalt. (Ja, over 20 jaar wel, als dan de 42% IB op 38% zou staan... Dream on...)
je moet gewoon geld innen zolang het kan. beter nu wat meer laten af betalen dan het risico op bankrupt en met een onverkoopbaar huis overblijven. banken zijn geen liefjes, ze zitten erin voor het geld. risicoafbakening is voor hen nu prio 1.quote:Op woensdag 12 december 2012 22:31 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ja, want de bank gaat natuurlijk de kip met de gouden eieren slachten en zorgen dat juist de mensen die geen betalingsproblemen hadden ze gaan krijgen.. Grow up man.![]()
![]()
![]()
Gelukkig zijn de banken wat minder kortzichtig dan jij... Jij zou er gewoon voor zorgen dat iedereen die totaal geen problemen heeft aan zijn betalingsverplichtingen te voldoen, dat wel gaat krijgen. Toch?quote:Op woensdag 12 december 2012 22:33 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
je moet gewoon geld innen zolang het kan.
Nu aflossen.quote:Op woensdag 12 december 2012 22:33 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
je moet gewoon geld innen zolang het kan. beter nu wat meer laten af betalen dan het risico op bankrupt en met een onverkoopbaar huis overblijven. banken zijn geen liefjes, ze zitten erin voor het geld. risicoafbakening is voor hen nu prio 1.
10k aflossen als je huis 10k minder waard wordt zorgt dat je niet onder water staat.quote:Op woensdag 12 december 2012 22:41 schreef ikjijallebei het volgende:
[..]
Nu aflossen.ja als je veel geld heb en het niet boeit, maar voor de meesten heeft het allemaal niet zoveel zin. waarom zou je 10k aflosen als je huis volgende maand bij wijze van sprkee 10k minder waard is. nutteloos dus, met die 10k kan je veel meer doen
En wat is het probleem van onder water staan als je niet wilt verhuizen?quote:Op woensdag 12 december 2012 22:44 schreef RemcoDelft het volgende:
10k aflossen als je huis 10k minder waard wordt zorgt dat je niet onder water staat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |