abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120185470
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 12:18 schreef Bramito het volgende:

[..]

Daar heb ik geen pagina voor nodig. Bramito rijdt een Renault 19! :P
Ik rijd een 20 jaar oude Starlet, vrijwel geen onderhoud nodig, lage MRB, lage verzekeringskosten, laag brandstofverbruik en een lidmaatschapje van de ANWB is ook niet nodig want een Starlet gaat nooit stuk.

[ Bericht 0% gewijzigd door ComplexConjugate op 11-12-2012 12:48:04 ]
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  Moderator dinsdag 11 december 2012 @ 12:24:51 #52
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_120185536
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 12:20 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ik drink bijna geen cola (bruin vergif) maar als je het lekker koud serveert zijn er diverse eigen merken te noemen die niet veel onder doen voor 'de echte cola'.

[..]

Je kan echt onwijs besparen, wat SE zegt, zaken als shampoo en dergelijken zijn vaak in de aanbieding en het spul is lang houdbaar. Inslaan dus als de prijs het laagst is.

[..]

Ik heb tijd zat om dat stukje te lopen, is nog goed voor je lijf en leden ook. Wie weet moet jij straks een kapitaal aan fysiotherapie betalen vanwege de negatieve gevolgen van schermwerken of openhaardhangen?
Neuh hoor, alleen de echte cola smaakt als echte cola. overigens heb ik daar wel eens een keer een testje mee gedaan, gewoon, voor de leuk, was op een verjaardag. ik had gelijk :P

Qua shampoo ben ik het met je eens, maar dan heb ik dus weer een vriendin die daar op let, dus daar hoef ik me persoonlijk weer niet druk over te maken. Neuh, fysiotherapie heb ik 't grootste gedeelte van mn tienerjaren gehad, daar ben ik nu wel klaar mee. En als ik dat wel moet, dan moet ik dat wel. Wat is je punt daar precies mee?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_120185725
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 12:20 schreef sitting_elfling het volgende:

Ok! ^O^ Dan scheelt het inderdaad wel een bakje centen.
Als echte vrek zou je op een klein kamertje kunnen gaan zitten met een elektrisch kacheltje en deze af en toe aanzetten als je voeten wat te koud aanvoelen. Maar een heel huis warm stoken? Eigenlijk is dat pure verspilling.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_120185858
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 12:24 schreef CoolGuy het volgende:

Neuh hoor, alleen de echte cola smaakt als echte cola. overigens heb ik daar wel eens een keer een testje mee gedaan, gewoon, voor de leuk, was op een verjaardag. ik had gelijk :P
Over smaak valt niet te twisten, over smaakverschillen wel.

quote:
Qua shampoo ben ik het met je eens, maar dan heb ik dus weer een vriendin die daar op let, dus daar hoef ik me persoonlijk weer niet druk over te maken. Neuh, fysiotherapie heb ik 't grootste gedeelte van mn tienerjaren gehad, daar ben ik nu wel klaar mee. En als ik dat wel moet, dan moet ik dat wel. Wat is je punt daar precies mee?
Sommige mensen worden ziek van werken, werk dat ze moeten verrichten om zogenaamd ' zorgeloos' te kunnen consumeren. Consuminderen betekend vaak ook meer tijd hebben om zelf producten te bereiden/fabriceren etc...

Ik moest laatst een beetje lachen toen een huiseigenaar mij vertelde dat hij al het onderhoud zelf deed want het was zo vreselijk duur om het te laten doen. Ik zei dat ik daar zo mijn 'mannetjes' voor had als huurder :P

"Ben je gek, wat je zelf kan doen dat doe je toch zelf?"

"Ooh.... deed je dat ook toen je een hypotheek afsloot? Of betaalde je de 'jazeker' duizenden euries om je van advies te voorzien?"

Dubbele moraal :D
  Moderator dinsdag 11 december 2012 @ 12:36:13 #55
16180 crew  CoolGuy
pi_120185911
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 12:34 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Over smaak valt niet te twisten, over smaakverschillen wel.

[..]

Sommige mensen worden ziek van werken, werk dat ze moeten verrichten om zogenaamd ' zorgeloos' te kunnen consumeren. Consuminderen betekend vaak ook meer tijd hebben om zelf producten te bereiden/fabriceren etc...

Ik moest laatst een beetje lachen toen een huiseigenaar mij vertelde dat hij al het onderhoud zelf deed want het was zo vreselijk duur om het te laten doen. Ik zei dat ik daar zo mijn 'mannetjes' voor had als huurder :P

"Ben je gek, wat je zelf kan doen dat doe je toch zelf?"

"Ooh.... deed je dat ook toen je een hypotheek afsloot? Of betaalde je de 'jazeker' duizenden euries om je van advies te voorzien?"

Dubbele moraal :D
Ik denk niet dat jij de aangewezen persoon bent om te lachen om die dubbele moraal :') ziek van werken? Nee, dat heb ik niet, ik werk graag. Dat je daar vervolgens geld voor krijgt waar je dan weer leuke dingen mee kunt doen is logisch toch?

Overigens laat ik in huis alles doen. Ja, geen lampje vervangen natuurlijk, maar als er geschilderd moet worden etc, dat soort dingen, dat laat ik allemaal doen. Ik ga niet zelf met een kwast in mn handen staan :{
pi_120186022
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 12:36 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik denk niet dat jij de aangewezen persoon bent om te lachen om die dubbele moraal :') ziek van werken? Nee, dat heb ik niet, ik werk graag. Dat je daar vervolgens geld voor krijgt waar je dan weer leuke dingen mee kunt doen is logisch toch?

Overigens laat ik in huis alles doen. Ja, geen lampje vervangen natuurlijk, maar als er geschilderd moet worden etc, dat soort dingen, dat laat ik allemaal doen. Ik ga niet zelf met een kwast in mn handen staan :{
Voor schilderen (als voorbeeld) heeft een huurder ook geen mannetje. Wel voor kapotte wc pot dat dan weer wel.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
  dinsdag 11 december 2012 @ 12:40:24 #57
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_120186061
We gaan allemaal de bijstand in en niet meer aan het werk, gewoon wachten tot onze tochtige staatskrotten meer waard worden, want dan kunen we weer gaan lenen
Doe-het-zelfwinkels in zwaar weer
Verslaafd aan lenen met subsidie
Liever failliet dan aan het werk

quote:
Economie • Geplaatst door Jigzoz op 11-12-2012 @ 11:58

Doe-het-zelfzaken hebben sinds het begin van de kredietcrisis 21 procent minder producten verkocht. Ook keuken-, meubel- en andere woonwinkels verkopen fors minder. Dat stelt het economisch bureau van ABN AMRO dinsdag in een rapport. Volgens de bank zet de daling ook volgend jaar door.

De daling is volgens de bank grotendeels te wijten aan de slechte woningmarkt. Sinds het begin van de kredietcrisis is het aantal mensen dat een woning koopt met 28 procent gedaald.

Volgens ABN AMRO verkopen de doe-het-zelfwinkels sinds het begin van de crisis in 2008 elk kwartaal gemiddeld 4,7 procent minder producten dan in het jaar daarvoor. De doe-het-zelfzaken concurreren nu steviger tegen elkaar om de klanten. In 2009 daalden de prijzen daardoor. De bedrijven konden de prijsdalingen echter niet lang volhouden en sinds 2010 stijgen de prijzen weer om de teruglopende verkoop te compenseren. Gemiddeld is de prijsstijging sinds 2010 twee procent geweest.

De kluswinkels proberen zich staande te houden door meer eigen producten te verkopen waarop de marge hoger is. Ook verkopen ze steeds meer branchevreemde producten.

Ook woonwinkels, die bijvoorbeeld keukens, meubels en verlichting verkopen, hebben het zwaar. Hun verkopen namen sinds het begin van de crisis met 25 procent af.
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
  dinsdag 11 december 2012 @ 12:41:51 #58
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_120186097
quote:
13s.gif Op dinsdag 11 december 2012 12:22 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ik rijd een 20 jaar oude Starlet, vrijwel geen onderhoud nodig, lage MRB, lage verzekeringskosten, laag brandstofverbruik en een lidmaatschapje van de ANWB is ook niet nodig want een Starlet gaat nooit stuk.
Klinkt als mij Renault. Wat zal ik 'm missen als ie dan toch een keer dood gaat.....
Siesta & Fiesta!
  Moderator dinsdag 11 december 2012 @ 12:44:15 #59
16180 crew  CoolGuy
pi_120186197
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 12:39 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Voor schilderen (als voorbeeld) heeft een huurder ook geen mannetje. Wel voor kapotte wc pot dat dan weer wel.
Ik huur niet. voor een kapotte wc? ja, nou ja, dat zal toch opgelost moeten worden en dat ga ik zelf niet doen. Maar goed, dat kost dan geld. Het zij zo.
pi_120186349
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 12:40 schreef HD9 het volgende:
We gaan allemaal de bijstand in en niet meer aan het werk, gewoon wachten tot onze tochtige staatskrotten meer waard worden, want dan kunen we weer gaan lenen

[..]

Doe het zelf winkels zijn ook bizarre zaken als ik hier in tilburg kijk zitten er op een industrieterrien 3 grote concurrenten tegen over elkaar, en dan verspreid in de stad er ook nog een stuk of 4. Wat moet een stad met 200.000 inwoners met 7 grote doe het zelf zaken?
pi_120186370
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 12:41 schreef Bramito het volgende:

[..]

Klinkt als mij Renault. Wat zal ik 'm missen als ie dan toch een keer dood gaat.....
Dat is dan inderdaad zonde, je gaat toch een beetje van zo'n wagentje houden hè :P
pi_120186427
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 12:40 schreef HD9 het volgende:

Afgelopen weekend was hier bij de Formido het handgereedschap nog met 50% korting. Meteen maar even wat zaken aangeschaft die op het verlanglijstje stonden.
  dinsdag 11 december 2012 @ 12:54:05 #63
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_120186583
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 12:05 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Hoeveel geld zou het eigenlijk echt schelen als je het een hele zware winter gewoon een graad lager zet? Ik heb daar geen kijk op gezien ik gelukkig niet met dat soort problemen zit.
Volgens de overheid 7%. Waarbij je beide buren dan iets meer moeten stoken. En als je beide buren de verwarming lager zetten, mag jij meer stoken. Een van de vele nadelen van rijtjeshuizen, want tussenmuren hebben geen isolatie.

Aardgas kost nog geen 2 cent per kuub om te produceren. Belastingen in vele verschillende vormen maken dat de consument zo'n 30 keer zo veel kwijt is. 't Is naar voor de mensen die het echt nauwelijks kunnen betalen. Aan de andere kant zijn daarvoor de uitkeringen weer zo hoog.
censuur :O
pi_120186698
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 12:54 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Volgens de overheid 7%. Waarbij je beide buren dan iets meer moeten stoken.

Aardgas kost nog geen 2 cent per kuub om te produceren. Belastingen in vele verschillende vormen maken dat de consument zo'n 30 keer zo veel kwijt is. 't Is naar voor de mensen die het echt nauwelijks kunnen betalen. Aan de andere kant zijn daarvoor de uitkeringen weer zo hoog.
Je bedoelt van die uitkeringstrekkers die roken, twee honden hebben en de kachel de hele dag op 21c graden hebben staan :')

Sorry daar heb ik geen medelijden mee. Bij een uitkeringstrekker zou eigenlijk de thermostaat begrenst moeten worden op 15c. Alles boven de 15c kan als pure luxe worden gezien.
  dinsdag 11 december 2012 @ 13:11:32 #65
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_120187201
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 12:48 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Doe het zelf winkels zijn ook bizarre zaken als ik hier in tilburg kijk zitten er op een industrieterrien 3 grote concurrenten tegen over elkaar, en dan verspreid in de stad er ook nog een stuk of 4. Wat moet een stad met 200.000 inwoners met 7 grote doe het zelf zaken?
de bouw moet failliet, doehetzelfzaken dicht , meubelzaken leeg, houthandels weg, steenovens weg, bouwgrond zetten we water op, allemaal een tijdelijk dienstverband, en de rest een uitkering

Ennu maar hopen dat onze staatskrotten uit 1965 meer geld waard worden , de overwaarde gaan we dan gebruiken om uitkeringen mee te betalen

[ Bericht 2% gewijzigd door HD9 op 11-12-2012 13:19:23 ]
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_120187439
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 12:57 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Je bedoelt van die uitkeringstrekkers die roken, twee honden hebben en de kachel de hele dag op 21c graden hebben staan :')

Sorry daar heb ik geen medelijden mee. Bij een uitkeringstrekker zou eigenlijk de thermostaat begrenst moeten worden op 15c. Alles boven de 15c kan als pure luxe worden gezien.
12 graden kan ook nog wel, dan treedt er nog net geen condensvorming op.
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_120187474
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 13:11 schreef HD9 het volgende:

zo is dat de bouw moet failliet, alle doehetzelfzaken dicht , houthandels weg, steenovens weg, bouwgrond zetten we water op, allemaal een tijdelijk dienstverband, en de rest een uitkering
Fijn toch? Zo'n uitkering? Zo doen banksters het tenslotte ook... gewoon niks produceren en je hand ophouden, is een feest.

quote:
Ennu maar hopen dat onze staatskrotten uit 1965 meer geld waard worden , de overwaarde gaan we dan gebruiken om uitkeringen mee te betalen
Gewoon d.m.v. dienstverlening de economie in stand houden want produceren hebben we uitbesteed aan andere landen, dus we hebben geen enkele keuze meer.... of toch?
pi_120187491
quote:
14s.gif Op dinsdag 11 december 2012 13:18 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

12 graden kan ook nog wel, dan treedt er nog net geen condensvorming op.
Hier al bij 15 graden.... alleen dan op de ruiten.
pi_120187571
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 13:19 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Hier al bij 15 graden.... alleen dan op de ruiten.
Individuele gevallen kijken we niet naar. Hop, die thermo omlaag naar 12!
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_120187730
quote:
8s.gif Op dinsdag 11 december 2012 13:22 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Bij mij staat hij regelmatig al op 10 graden celsius want anders kan ik mijn rekeningen niet betalen :*
pi_120187868
quote:
8s.gif Op dinsdag 11 december 2012 13:22 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

En niet te vergeten gewoon mensen verplicht bij elkaar laten wonen een gemiddeld persoon geeft ook 100 watt af. :D
  dinsdag 11 december 2012 @ 13:47:43 #72
78918 SeLang
Black swans matter
pi_120188663
.

[ Bericht 98% gewijzigd door SeLang op 11-12-2012 13:48:17 ]
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_120189351
Kijk.... als je geniepige plannetjes niet blijken te kloppen en je feitelijk mag aannemen dat er wel meer rammelt aan het geniepige plannentje.... wat doe je dan? Dan denk je enkel na over hoe je de realiteit kan aanpassen aan je fantasieën:

quote:
Minister Blok speculeert over aanpassing 4,5% WOZ-waarde als huurgrens
In een brief aan de Kamer uit Minister Blok zijn twijfels over de in het regeerakkoord gekozen grondslag van 4,5% van de WOZ-waarde als nieuw waarderingssysteem voor de maximale huurgrens. Tussen de regels door zinspeelt de minister op twee mogelijke aanpassingen: een hoger percentage van 5,5% als grondslag én rekening houden met regionale verschillen.

Minister Blok: "Uit de vergelijking van de berekeningen komt de vraag naar boven of de grondslag van 4,5% van de WOZ-waarde als nieuw waarderingssysteem beperkingen oplevert voor het mogelijk maken van marktconforme huren. Het Regeerakkoord heeft bedoeld de waardering van woningen te vereenvoudigen. Indien een ongedifferentieerde invoering van een systeem met een grondslag van 4,5% van de WOZ-waarde tot een nodeloze financiële spanning bij verhuurders leidt, zal ik hier bij de uitwerking rekening mee houden."

Met de vervanging van het puntenstelsel door een grondslag voor de maximumhuur op basis van de huizenprijs wil het kabinet de huren meer marktconform maken. Bovendien moeten de opbrengsten van de hogere huren de verhuurders in staat stellen de verhuurderheffing te betalen.

Uit berekeningen van diverse instituten - Ortec Finance, het CFV en EIB - blijkt dat die rekensom niet klopt. De simpele oplossing is inderdaad om het percentage te verhogen. Maar dat lost andere gesignaleerde problemen niet volledig op. Ten eerste dat de bouw van studentenhuisvesting en kleine huurstudio's onrendabel wordt omdat de WOZ-waarde daarvan te laag is. Ten tweede de onzekerheid waarin beleggers te kampen krijgen als zij woningen willen bouwen met een WOZ-waarde rond de liberaliseringsgrens (is nu rond de ¤178.000). Als de woningprijzen de komende jaren verder zakken, wat allerminst denkbeeldig is, komen hun woningen in het gereguleerde segment terecht met lagere maximumhuren (nu 142 punten = 664 euro).

Tenslotte verdwijnt met de afschaffing van het puntenstelstel de financiële prikkel voor verhuurders om te investeren in woningisolatie en dergelijke. Dergelijke woningverbeteringen vertalen zich niet of zeer indirect in de WOZ-waardering.

bron: nul20.nl
Stef Blok is een beetje de weg kwijt en zal heel wat af moeten liegen om het onderliggende nut van zijn geliefkoosde maatregel te verdedigen.
pi_120189622
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 14:05 schreef ComplexConjugate het volgende:
Kijk.... als je geniepige plannetjes niet blijken te kloppen en je feitelijk mag aannemen dat er wel meer rammelt aan het geniepige plannentje.... wat doe je dan? Dan denk je enkel na over hoe je de realiteit kan aanpassen aan je fantasieën:
4,5% lijkt me sowieso te weinig, 5,5% overigens ook.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_120189661
quote:
Met de vervanging van het puntenstelsel door een grondslag voor de maximumhuur op basis van de huizenprijs wil het kabinet de huren meer marktconform maken.
Prijzen meer marktconform maken door een maximumprijs op te leggen :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')