Dus bij deze: het allereerste huizenmarktnieuwstopic!quote:Op maandag 13 augustus 2012 20:29 schreef iamcj het volgende:
Is dit een idee?:
Een apart topic waarin je het dagelijkse nieuws kunt/moet posten. De mensen die dat willen kunnen zo op de hoogte blijven en andere topics blijven schoon.
http://biflatie.nl/artike(...)evaar-voor-nederlandquote:Op Biflatie.nl is de huizenmarkt één van de belangrijkste onderwerpen die wij behandelen. Al ruim drie jaar publiceren we artikelen over de Nederlandse huizenmarkt zeepbel. De huizenprijzen dalen inmiddels met ongeveer 8% op jaarbasis. Het aantal verkopen daalt, de gemiddelde koopsom daalt en steeds meer Nederlanders hebben moeite om aan hun hypothecaire verplichtingen te voldoen.
quote:Hypotheekvoorwaarden bij jouw bank
Een aantal banken heeft brieven gestuurd aan klanten met een risicohypotheek met het verzoek om extra af te lossen of om contant geld te storten omdat hun huis minder waard is geworden dan de hypotheek. Nu is het nog een verzoek, maar in de algemene voorwaarden bij hypotheken staat dat banken dat kunnen verplichten. Hoe zit dat met jouw hypotheek?
ABN / Florius
Als blijkt dat uw schuld groter is dan 100 % van de meest recente executiewaarde van uw woning, dan kan de bank extra voorwaarden aan dit leningdeel stellen. Deze voorwaarden houden meestal in dat u een deel van dit leningdeel al tijdens de looptijd van dit leningdeel moet terugbetalen.
Argenta
Op grond van de vergelijking tussen de lening en de getaxeerde executiewaarde van het onderpand is de geldgever bevoegd om het voor de lening geldende rentepercentage aan te passen en vervroegde aflossing van (een deel van) de lening te verlangen.
ASR Woninghypotheken
Blijkt bij de taxatie dat de schuld hoger is dan een in de akte nader te bepalen gedeelte der getaxeerde waarde, dan is de schuldenaar verplicht binnen een door schuldeiseres daartoe gestelde termijn een zodanige aflossing te doen of zodanige meerdere zekerheid te stellen, als door de schuldeiseres zal worden verlangd, terwijl de kosten van hertaxatie ten laste van de schuldenaar komen.
BLG
Mocht deze nieuwe taxatie een waardedaling uitwijzen, dan kan de hypotheekbank de lening opzeggen. Ook kan zij de geldnemer verplichten een door haar vast te stellen bedrag binnen een nader te bepalen termijn af te lossen.
ING
Mocht blijken, dat de hertaxatie een lager bedrag aangeeft dan de voorgaande taxatie, dan is de schuldenaar verplicht op eerste verzoek van de bank aanvullende of vervangende zekerheid te stellen. De bank is bevoegd de schuldenaar te verplichten om, in plaats van het stellen van de hiervoor bedoelde zekerheid, een bedrag af te lossen dat de bank nodig acht. Na een daartoe strekkend verzoek van de bank zal de schuldenaar de bedoelde extra aflossing, al dan niet in termijnen, verrichten. Bij het bepalen van de hoogte en het schema van deze extra aflossing zal de bank rekening houden met de financiële mogelijkheden van de schuldenaar. Over de op deze grond te verrichten extra aflossing zal geen vergoeding of extra rente verschuldigd zijn.
Obvion
Geldgever kan geldnemer verplichten een extra aflossing te doen dan wel extra zekerheid te stellen indien en voor zover dat na inspectie en/of (her)taxatie naar het oordeel van geldgever wenselijk is, waarbij de extra zekerheid ook kan bestaan uit het omzetten van een aflosvorm.
Rabobank
Wij kunnen de executiewaarde van uw woning op elk moment laten taxeren. De executiewaarde is de verwachte opbrengst van uw woning bij een gedwongen verkoop op een openbare veiling. U moet de kosten van taxatie betalen.
Vinden wij de executiewaarde te laag voor de lening? Dan kunnen wij u verplichten bepaalde bedragen op leningdelen af te lossen. Het kan zijn dat u dan een boete moet betalen aan ons.
SNS
Blijkt na (her)taxatie dat de lening een hoger percentage van de executiewaarde bedraagt dan bij het aangaan van de lening het geval was, dan komen de kosten van de (her)taxatie ten laste van de schuldenaar en is de schuldenaar verplicht binnen een maand na schriftelijke aanzegging door de bank een zodanige aflossing te doen dat dit percentage weer gelijk is aan of lager is dan het percentage bij het aangaan van de lening.
Westland Utrecht / Nationale Nederlanden
Mocht blijken, dat de herschatting een lager bedrag aangeeft dan de voorgaande schatting, dan is de schuldenaar verplicht op eerste verzoek van de bank aanvullende of vervangende zekerheid te stellen. De bank is bevoegd de schuldenaar te verplichten om, in plaats van het stellen van de hiervoor bedoelde zekerheid, een bedrag af te lossen dat de bank nodig acht. Na een daartoe strekkend verzoek van de bank zal de schuldenaar de bedoelde extra aflossing, al dan niet in termijnen, verrichten. Bij het bepalen van de hoogte en het schema van deze extra aflossing zal de bank rekening houden met de financiële mogelijkheden van de schuldenaar. Over de op deze grond te verrichten extra aflossing zal geen vergoeding of extra rente verschuldigd zijn.
Check bij je adviseur
RTL Nieuws onderzocht wat de grootste hypotheekverstrekkers in hun voorwaarden hebben opgenomen over huizen die onder water staan. Heeft u lange tijd geleden een hypotheek afgesloten? Dan kan dat onder andere voorwaarden gebeurd zijn. Vraag uw hypotheekadviseur of -verstrekker welke voorwaarden voor u gelden.
bron: rtl nieuws
bron: http://www.nu.nl/geldzake(...)theek-neemt-toe.htmlquote:'Tussentijds aflossen hypotheek neemt toe'
AMSTERDAM - De economische crisis en de onzekerheid op de woningmarkt hebben tot gevolg dat steeds meer mensen een deel van hun hypotheek tussentijds aflossen. Dat zegt ING Bank Nederland, de op twee na grootste speler op de Nederlandse hypotheekmarkt.
In november kwam er bij de bank 42 procent meer binnen aan zogenoemde gedeeltelijke aflossingen ten opzichte van dezelfde maand vorig jaar. Huisbezitters lossen af omdat ze aan het einde van de rit niet met een restschuld willen blijven zitten. Bij de huidige daling van de woningprijzen is dat risico groter geworden.
Ook het aantal huisbezitters dat buiten hun hypotheek vermogen opbouwt om af te lossen, bijvoorbeeld door te sparen of te beleggen, stijgt: van 21 naar 33 procent. Ook hier is volgens de ING-onderzoekers de belangrijkste drijfveer de wens om geen of minder schuld te hebben.
Of spenderen ze dat geld nu voor iets anders, het aflossen dus en dat ze in die zin het nu even soberder aan doen en de aankopen op een laag pitje zetten.quote:Op dinsdag 11 december 2012 11:47 schreef capricia het volgende:
[..]
bron: http://www.nu.nl/geldzake(...)theek-neemt-toe.html
Dus kennelijk hebben veel mensen toch nog redelijk wat geld achter de hand.
je moet ook wel echt een enorme mongool zijn om maximaal te gaan en dan geen cent spaargeld te hebben. Als mensen nu blijkbaar íneens' gaan sparen om iets achter de hand te hebben, dan hebben ze blijkbaar de ruimte om dat te doen.quote:Op dinsdag 11 december 2012 11:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Denk dat idd al het vakantiegeld en 13e maand naar de aflossing gaat,quote:Op dinsdag 11 december 2012 11:49 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Of spenderen ze dat geld nu voor iets anders, het aflossen dus en dat ze in die zin het nu even soberder aan doen en de aankopen op een laag pitje zetten.
Misschien is er dan toch enige wijsheid in geslopen? Ik heb zo mijn twijfels of er nog redelijk wat geld achter de hand is.
Je bent er weer, onze oude ex-modquote:Op dinsdag 11 december 2012 11:47 schreef capricia het volgende:
[..]
Of 'investeren' in een goede winterjas en minder stokenquote:Op dinsdag 11 december 2012 11:51 schreef graaierrr het volgende:
[..]
Denk dat idd al het vakantiegeld en 13e maand naar de aflossing gaat,
en bezuinigen op stookkosten en winterjassen.
Ok, maar dat is alleen maar het oplossen van het probleem van de banken.quote:Op dinsdag 11 december 2012 11:51 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Natuurlijk zijn er mensen met centjes en wat goed dat ze dat inzetten om hun schulden af te lossen
Als je je vakantiegeld en 13e maand in je aflossing stopt omdat je anders nik hebt om af te lossen heb je al veel eerder iets verkeerds gedaan.quote:Op dinsdag 11 december 2012 11:51 schreef graaierrr het volgende:
[..]
Denk dat idd al het vakantiegeld en 13e maand naar de aflossing gaat,
en bezuinigen op stookkosten en winterjassen.
Dus met je winterjas op de bank tv kijken. Tja kan, tis crisisquote:Op dinsdag 11 december 2012 11:53 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Of 'investeren' in een goede winterjas en minder stoken
Euhm.... ik moet weer even denken aan Noutje die zei dat er 'hebzucht aan beide kanten van de tafel was'.quote:Op dinsdag 11 december 2012 11:53 schreef BertV het volgende:
[..]
Ok, maar dat is alleen maar het oplossen van het probleem van de banken.
Banken rollen nu plots over elkaar heen om te verkondigen hoe verstandig aflossen is.
Mijn sympathie ligt eerder bij de hypotheekbezitter dan bij financiële instellingen.
Welja, gewoon met de winterjas aan binnen op de bank gaan zitten, omdat je te bang bent om de verwarming aan te zettenquote:Op dinsdag 11 december 2012 11:53 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Of 'investeren' in een goede winterjas en minder stoken
absoluut, maar ik heb meer met de underdog.quote:Op dinsdag 11 december 2012 11:56 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Euhm.... ik moet weer even denken aan Noutje die zei dat er 'hebzucht aan beide kanten van de tafel was'.
Mijn sympathie ligt vooral bij de belastingbetaler die fors mag bijdragen via te hoge belastingtarieven.
ook dat zou moeten kunne maar dan wel door de inlegger zelfquote:Op dinsdag 11 december 2012 11:57 schreef BertV het volgende:
[..]
absoluut, maar ik heb meer met de underdog.
...de deelnemer in het piramidespel.
En als het echt misgaat dan wordt gewoon ons pensioengeld ingezet.
Vragen mag altijd.quote:Op dinsdag 11 december 2012 11:54 schreef ComplexConjugate het volgende:
Maar om nog even terug te komen op die hypotheekvoorwaarden, het lijkt erop dat zo'n beetje alle banken wel een 'adertje onder het gras' hebben om meer onderpand te eisen, dan wel bijstorting te vragen, dan wel de rente tarieven aan te mogen passen.
Een warme jas is een stuk voordeliger dan iedere dag de kachel flink opstoken.quote:Op dinsdag 11 december 2012 11:56 schreef CoolGuy het volgende:
Welja, gewoon met de winterjas aan binnen op de bank gaan zitten, omdat je te bang bent om de verwarming aan te zetten![]()
Waarom niet? Kan je kachel gewoon op 10 graden blijven staan, bespaart je honderden euro's in de winter.quote:Goed, dat je niet thuis in een t-shirtje gaat zitten en vervolgens de kachel open draait snap ik, want dan zou ik ook zeggen van ehmm...doe es eerst even een trui of een vest aan ofzo, maar je gaat toch niet binnen met een jas aan zitten![]()
Gewoon de buren flink laten stoken, tussenmuren zijn meestal niet zo goed geisoleerdquote:Hup verwarming (of open haard) aan. In dat laatste geval ook nog lekker wat sfeer en zo.
Ik denk dat de banken alleen iets gaan ondernemen bij huizen die een 100% aflossingsvrije hypotheek hebben en waar de hypotheek véél hoger is dan de marktwaarde. Hoeveel hypotheken dat zijn, geen ideequote:Op dinsdag 11 december 2012 11:54 schreef ComplexConjugate het volgende:
Maar om nog even terug te komen op die hypotheekvoorwaarden, het lijkt erop dat zo'n beetje alle banken wel een 'adertje onder het gras' hebben om meer onderpand te eisen, dan wel bijstorting te vragen, dan wel de rente tarieven aan te mogen passen.
Ik ben benieuwd in hoeverre ze hier in de toekomst mee zullen gaan, lijkt mij dat dit reeds onderzocht wordt.
Het was dan ook niet helemaal serieus bedoeltquote:Op dinsdag 11 december 2012 11:56 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Welja, gewoon met de winterjas aan binnen op de bank gaan zitten, omdat je te bang bent om de verwarming aan te zetten
Goed, dat je niet thuis in een t-shirtje gaat zitten en vervolgens de kachel open draait snap ik, want dan zou ik ook zeggen van ehmm...doe es eerst even een trui of een vest aan ofzo, maar je gaat toch niet binnen met een jas aan zitten![]()
Hup verwarming (of open haard) aan. In dat laatste geval ook nog lekker wat sfeer en zo.
Vragen lijkt mij in de zin van 'eisen'. Goed... vaak zal er niks te plukken zijn maar dan heeft de bank al snel een reden om opnieuw te onderhandelen... b.v. over het rentetariefquote:
Dan wordt meteen duidelijk dat 'ons' pensioengeld nooit van ons is geweest.quote:Op dinsdag 11 december 2012 11:57 schreef BertV het volgende:
[..]
absoluut, maar ik heb meer met de underdog.
...de deelnemer in het piramidespel.
En als het echt misgaat dan wordt gewoon ons pensioengeld ingezet.
Gelukkig heb ik geen pensioen. Of bouw je die wel op in de bijstand?quote:Op dinsdag 11 december 2012 12:02 schreef graaierrr het volgende:
[..]
Dan wordt meteen duidelijk dat 'ons' pensioengeld nooit van ons is geweest.
Als ze een vorm van zekerstelling willen stuur ik ze de NHG papieren wel.quote:Op dinsdag 11 december 2012 12:02 schreef ComplexConjugate het volgende:
Vragen lijkt mij in de zin van 'eisen'. Goed... vaak zal er niks te plukken zijn maar dan heeft de bank al snel een reden om opnieuw te onderhandelen... b.v. over het rentetarief
Je zal toch ooit weleens gewerkt hebben?quote:Op dinsdag 11 december 2012 12:03 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Gelukkig heb ik geen pensioen. Of bouw je die wel op in de bijstand?
Oh dat het goedkoper is snap ik wel. Maar als je echt zo'n pauper bent dat je zo ver gaat dat je niet eens de verwarming aan zet dan heb ik serieus medelijden met je. Dan heb je echt geen cent te makken.quote:Op dinsdag 11 december 2012 12:01 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Een warme jas is een stuk voordeliger dan iedere dag de kachel flink opstoken.
80% van het gasverbruik zit hem in het warmstoken van de woning.
[..]
Waarom niet? Kan je kachel gewoon op 10 graden blijven staan, bespaart je honderden euro's in de winter.
[..]
Gewoon de buren flink laten stoken, tussenmuren zijn meestal niet zo goed geisoleerd
De enige reden waarom de EU ons zo laat rommelen met die huizenmarkt IS dat er pensioengeld tegenover staat. Het is gewoon wachten op het moment dat pensioenfondsen hypotheekbanken gaan worden om de boel weer een tijdelijke slinger te geven. Welkom bij de Ponzibank!quote:Op dinsdag 11 december 2012 12:02 schreef graaierrr het volgende:
[..]
Dan wordt meteen duidelijk dat 'ons' pensioengeld nooit van ons is geweest.
Hoeveel geld zou het eigenlijk echt schelen als je het een hele zware winter gewoon een graad lager zet? Ik heb daar geen kijk op gezien ik gelukkig niet met dat soort problemen zit.quote:Op dinsdag 11 december 2012 12:03 schreef RemcoDelft het volgende:
Toch verkondigt de overheid al sinds de jaren '70 dat je de thermostaat een graadje lager moet zetten... Als je dat elke keer gedaan zou hebben zou-ie nu op -20 staan...
Ik merk eerder dat meer en meer mensen afval/hout gaan stoken i.p.v. zwaarbelast aardgas. Gruwelijk slecht voor de directe leefomgeving, maar omdat het "CO2 neutraal" heet kraait daar geen haan naar.
En geen geld om winterjassen te kopen? Tsja, volgens een normale verdeling zal je ongetwijfeld mensen hebben die in die situatie zitten... Maar winterjassen zijn er van 10 tot 1000 euro, en het is ook niet iets wat je elk jaar nieuw hoeft te kopen.
Ik heb 2 jaar geleden een nieuwe winterjas gekocht. Die is inderdaad ook echt alleen voor buiten, maar hij is wel ontzettend lekker warm buiten (al ben ik vrijwel nooit buiten met dit weer voor mijn lol en in de auto zet ik met koud weer toch direct de stoelverwarming aan naast de reguliere verwarming, dus echt zinnig is die dikke jas in de auto ook niet echt)quote:Op dinsdag 11 december 2012 12:01 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Het was dan ook niet helemaal serieus bedoelt
Al heb ik wel net een nieuwe winterjas gekocht, maar die is alleen voor buiten
Toch zijn er genoeg mensen die het niet zo ruim hebben als jij CG, deze mensen zijn wel degelijk aangewezen op dikke truien, de goedkoopste supermarkt en de kringloopwinkel.quote:Op dinsdag 11 december 2012 12:04 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Oh dat het goedkoper is snap ik wel. Maar als je echt zo'n pauper bent dat je zo ver gaat dat je niet eens de verwarming aan zet dan heb ik serieus medelijden met je. Dan heb je echt geen cent te makken.
Overigens kun je die redenering overal in door trekken. Kun je bij boodschappen ook alles van de Euroshopper halen en zo, gewoon om maar net die ene extra euro ook nog te besparen, maar goed, ik ben blij dat ik zo niet ben (of hoef te zijn).
In mijn situatie met tijdelijk werkloosheid,quote:Op dinsdag 11 december 2012 12:05 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hoeveel geld zou het eigenlijk echt schelen als je het een hele zware winter gewoon een graad lager zet? Ik heb daar geen kijk op gezien ik gelukkig niet met dat soort problemen zit.
Je hebt daarin wel gelijk dat kosten qua supermarkt je echt enorm veel kunt besparen op jaar basis. Echt heel veel. Gewoon continu in korting dingen aanschaffen. Dan maar ergens een tray meenemen. Het scheelt echt tonnen met geld. Als ik shampoo haal, haal ik dat vaak op bij een 3 voor 2 winkel. Waarom? Omdat het op jaar basis gewoon enorm veel scheelt en het die ene wandeling extra me geen reet uitmaakt.quote:Op dinsdag 11 december 2012 12:04 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Oh dat het goedkoper is snap ik wel. Maar als je echt zo'n pauper bent dat je zo ver gaat dat je niet eens de verwarming aan zet dan heb ik serieus medelijden met je. Dan heb je echt geen cent te makken.
Overigens kun je die redenering overal in door trekken. Kun je bij boodschappen ook alles van de Euroshopper halen en zo, gewoon om maar net die ene extra euro ook nog te besparen, maar goed, ik ben blij dat ik zo niet ben (of hoef te zijn).
Ook dat is een beetje afhankelijk van de woning waarin je bivakeerd, als ik in mijn appartement de verwarming niet aanzet wordt het vanwege buren aan alle kanten nog altijd niet kouder als 19 graden, als de zon geschenen heeft is het gewoon 23 graden tot een uur of 5, en dat ondanks dat het een tochtig afgeleefd exhuurkrot is volgens sommigen hier.quote:Op dinsdag 11 december 2012 12:05 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Hoeveel geld zou het eigenlijk echt schelen als je het een hele zware winter gewoon een graad lager zet? Ik heb daar geen kijk op gezien ik gelukkig niet met dat soort problemen zit.
Ja natuurlijk zijn die er Xeno, maar dan heb je het overde situaties waarin dat MOET. Maar gewoon doen (en niet hoeven) om maar die ene euro extra te besparen, gewoon, omdat het kan vind ik van de zotte.quote:Op dinsdag 11 december 2012 12:07 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Toch zijn er genoeg mensen die het niet zo ruim hebben als jij CG, deze mensen zijn wel degelijk aangewezen op dikke truien, de goedkoopste supermarkt en de kringloopwinkel.
Voor die 120,- bucks had ik het wel gedaanquote:Op dinsdag 11 december 2012 12:07 schreef BertV het volgende:
[..]
In mijn situatie met tijdelijk werkloosheid,
In de kou rillen kost 41,- per maand, met de verwarming in een G-label 70 vierkante meter op standje comfortabel kost 160,- (gas + blijvend zuinig met electra)
Ja, toen alleen met m'n vriendin. Nu met twee jonge kinderen gelukkig financieel weer warm.quote:Op dinsdag 11 december 2012 12:09 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Voor die 120,- bucks had ik het wel gedaanMits wat dikke kleding uiteraard.
Goed filmpje, zo simpel is het.quote:Op dinsdag 11 december 2012 10:31 schreef graaierrr het volgende:
[..]
Tips van Gerard Hormann om snel af te lossen:
www.vrekkenpagina.nl dat is wat het filmpje inhoud. Hoef je geen boek meer voor te schrijven.quote:
Nou... relatief gezien maakt het juist het meeste uit indien we een vrij milde winter hebben aangezien een graad lager t.o.v. een gemiddelde lagere buitentemperatuur een groter aandeel vormt.quote:Op dinsdag 11 december 2012 12:05 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
natuurlijk kan dat. ik let daar zelf eigenlijk niet op, mijn vriendin let daar dan wel weer wat meer op. Maar ik ga bv geen huismerk cola halen of wat dan ook, gewoon omdat het minder kost. Het smaakt namelijk niet eens een beetje als echte cola, dus dat dan halen omdat je dan toch 'cola' hebt, en het wat goedkoper is, nee, daar pas ik echt voor.quote:Op dinsdag 11 december 2012 12:08 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Je hebt daarin wel gelijk dat kosten qua supermarkt je echt enorm veel kunt besparen op jaar basis. Echt heel veel. Gewoon continu in korting dingen aanschaffen. Dan maar ergens een tray meenemen. Het scheelt echt tonnen met geld. Als ik shampoo haal, haal ik dat vaak op bij een 3 voor 2 winkel. Waarom? Omdat het op jaar basis gewoon enorm veel scheelt en het die ene wandeling extra me geen reet uitmaakt.
Mijn laatste winterjas heeft mij slechts 20 euro (retail: 200 euro) gekost, was bij een magazijn uitverkoop. Kijk... zo houd de arme vrouw of man zich warm.quote:Op dinsdag 11 december 2012 12:06 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ik heb 2 jaar geleden een nieuwe winterjas gekocht. Die is inderdaad ook echt alleen voor buiten, maar hij is wel ontzettend lekker warm buiten (al ben ik vrijwel nooit buiten met dit weer voor mijn lol en in de auto zet ik met koud weer toch direct de stoelverwarming aan naast de reguliere verwarming, dus echt zinnig is die dikke jas in de auto ook niet echt)
ja? daar is toch ook niks mis mee? Mijn winterjas kostte 440 euro dacht ik, maar goed, het is niet zo dat je elk jaar een nieuwe winterjas hoeft te kopen, dus ja.quote:Op dinsdag 11 december 2012 12:14 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Mijn laatste winterjas heeft mij slechts 20 euro (retail: 200 euro) gekost, was bij een magazijn uitverkoop. Kijk... zo houd de arme vrouw of man zich warm.
Daar heb ik geen pagina voor nodig. Bramito rijdt een Renault 19!quote:Op dinsdag 11 december 2012 12:12 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
www.vrekkenpagina.nl dat is wat het filmpje inhoud. Hoef je geen boek meer voor te schrijven.
Je zou voor de gein eens moeten checken hoeveel je zou kunnen besparen op jaarbasis. Ik heb het dan ook niet over euroshopper huismerk of ranzige toiletwater cola, maar echt de grote aanbiedingen met houdbaarheids data van 2013/14. En met name op zaken zoals shampoo/tandpasta.quote:Op dinsdag 11 december 2012 12:14 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
natuurlijk kan dat. ik let daar zelf eigenlijk niet op, mijn vriendin let daar dan wel weer wat meer op. Maar ik ga bv geen huismerk cola halen of wat dan ook, gewoon omdat het minder kost. Het smaakt namelijk niet eens een beetje als echte cola, dus dat dan halen omdat je dan toch 'cola' hebt, en het wat goedkoper is, nee, daar pas ik echt voor.
om eerlijk te zijn let ik ook helemaal niet op reclame. wederom doet mijn vriendin dat wel, maar ik zelf doe dat niet. Overigens is daar absoluut wat voor te zeggen hoor, zonder meer, maar proberen om maar zo goedkoop mogelijk uit te zijn, gewoon, om het goedkoper uit zijn, dat doe ik niet.
als ik weet dat de shampoo bij een winkel een stuk verderop bij wijze van een euro goedkoper is, dan ga ik echt niet dat hele eind lopen voor die rotte euro, zeker niet als het ook nog eens koud is en/of het regent.
Ok!quote:Op dinsdag 11 december 2012 12:13 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Nou... relatief gezien maakt het juist het meeste uit indien we een vrij milde winter hebben aangezien een graad lager t.o.v. een gemiddelde lagere buitentemperatuur een groter aandeel vormt.
In absolute zin is het voordeel altijd groter t.o.v. een milde winter want hoe langer er gestookt moet worden t.o.v. de milde winter.
Ik heb wel eens variaties in het verbruik gehad van 400 kuub per jaar, dat is toch niet bepaald verwaarloosbaar voor mensen met een bescheiden inkomen.
Ik zou graag mijn pensioenbijdrage nu gebruiken om mijn hypotheek mee af te lossen. Dat is op dit moment ruim 4000 euro per jaar. Daar heb ik veel meer aan dan die inleg in een bodemloze put. Ik zou veel liever dat hebben en zelf mijn pensioen verzorgen.quote:Op dinsdag 11 december 2012 12:05 schreef BertV het volgende:
[..]
De enige reden waarom de EU ons zo laat rommelen met die huizenmarkt IS dat er pensioengeld tegenover staat. Het is gewoon wachten op het moment dat pensioenfondsen hypotheekbanken gaan worden om de boel weer een tijdelijke slinger te geven. Welkom bij de Ponzibank!
Ik drink bijna geen cola (bruin vergif) maar als je het lekker koud serveert zijn er diverse eigen merken te noemen die niet veel onder doen voor 'de echte cola'.quote:Op dinsdag 11 december 2012 12:14 schreef CoolGuy het volgende:
natuurlijk kan dat. ik let daar zelf eigenlijk niet op, mijn vriendin let daar dan wel weer wat meer op. Maar ik ga bv geen huismerk cola halen of wat dan ook, gewoon omdat het minder kost. Het smaakt namelijk niet eens een beetje als echte cola, dus dat dan halen omdat je dan toch 'cola' hebt, en het wat goedkoper is, nee, daar pas ik echt voor.
Je kan echt onwijs besparen, wat SE zegt, zaken als shampoo en dergelijken zijn vaak in de aanbieding en het spul is lang houdbaar. Inslaan dus als de prijs het laagst is.quote:om eerlijk te zijn let ik ook helemaal niet op reclame. wederom doet mijn vriendin dat wel, maar ik zelf doe dat niet. Overigens is daar absoluut wat voor te zeggen hoor, zonder meer, maar proberen om maar zo goedkoop mogelijk uit te zijn, gewoon, om het goedkoper uit zijn, dat doe ik niet.
Ik heb tijd zat om dat stukje te lopen, is nog goed voor je lijf en leden ook. Wie weet moet jij straks een kapitaal aan fysiotherapie betalen vanwege de negatieve gevolgen van schermwerken of openhaardhangen?quote:als ik weet dat de shampoo bij een winkel een stuk verderop bij wijze van een euro goedkoper is, dan ga ik echt niet dat hele eind lopen voor die rotte euro, zeker niet als het ook nog eens koud is en/of het regent.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |