Oh maar ik ben vrijwel altijd vrolijk. Het is een feest als ik mn bankrekeningen check.quote:Op woensdag 12 december 2012 15:13 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou zeg, doe es vrolijk
nivelleren is een feest hoor
Ik check liever mijn hectares grond.quote:Op woensdag 12 december 2012 15:16 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Oh maar ik ben vrijwel altijd vrolijk. Het is een feest als ik mn bankrekeningen check.
Je bank krijgt die korting ook... Je bent creatief met rekenen!quote:Op woensdag 12 december 2012 14:33 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Je huisbaas krijgt die korting wel, zou hij die niet krijgen zou je huur veel hoger zijn. Dus indirect krijg je die korting ook als huurder.
Precies zoals ik het zeg. Als je huisbaas zijn rentekosten niet zou mogen aftrekken (en 1200 andere dingen) zal de huur omhoog moeten om hetzelfde rendement te halen.quote:
Het hele topic hangt aan elkaar van creatieve manieren van rekenen...quote:Op woensdag 12 december 2012 15:25 schreef RemcoDelft het volgende:
Je bank krijgt die korting ook... Je bent creatief met rekenen!
De groenteman en de slager ookquote:Op woensdag 12 december 2012 15:25 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Je bank krijgt die korting ook... Je bent creatief met rekenen!
Mag de huisbaas die rente dan aftrekken? HRA telt alleen als het de eigen woning is. Voor sociale woningbouw geldt dit volgens mij ook niet.quote:Op woensdag 12 december 2012 16:02 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Precies zoals ik het zeg. Als je huisbaas zijn rentekosten niet zou mogen aftrekken (en 1200 andere dingen) zal de huur omhoog moeten om hetzelfde rendement te halen.
Het vergelijken van HRA aftrek met aftrek wegens loonkosten vind ik wel een heel bijzonderequote:Op woensdag 12 december 2012 16:03 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Het hele topic hangt aan elkaar van creatieve manieren van rekenen...
Een private verhuurder als persoon mag niets aftrekken, maar betaalt ook geen winstbelasting. Alleen vermogensbelasting (1.2%) over waarde van het pand minus hypotheek op het pand.quote:Op woensdag 12 december 2012 16:11 schreef 99.999 het volgende:
Mag de huisbaas die rente dan aftrekken?
Maar hoeveel trekt het verhuurbedrijf al af?quote:Op woensdag 12 december 2012 16:21 schreef RemcoDelft het volgende:
Het idiote is dat iemand zoals Mark R. die 400 euro per maand kwijt is aan z'n hypotheekrente daar wel 52% van mag aftrekken van de fiscus, terwijl iemand die 650 euro per maand kwijt is aan huur dat niet mag.
Niks toch? Dat HRA-verhaal gaat over particulieren en de woning waar ze zijn ingeschreven.quote:Op woensdag 12 december 2012 16:43 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar hoeveel trekt het verhuurbedrijf al af?
dat is een commercieel bedrijfquote:Op woensdag 12 december 2012 16:43 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Maar hoeveel trekt het verhuurbedrijf al af?
Voor zover ik weet zit er geen BTW op verhuur van woningen. Nog iets waar woningcorporaties enorm voordeel bij hebben.quote:
welzeker zit op de bouw van huurwoningen BTW, zelfs op de grond, ze ontvangen geen BTW, dat is waar , dus goede klant voor de overheidquote:Op woensdag 12 december 2012 16:53 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Voor zover ik weet zit er geen BTW op huurwoningen. Nog iets waar woningcorporaties enorm voordeel bij hebben.
en ecotax eroverquote:Op woensdag 12 december 2012 18:11 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Eigenlijk vreemd dat er geen BTW gerekend wordt over huur, al is het maar het lage tarief van 6%. Op levensmiddelen zit dat immers ook, en op energie zelfs 21%.
Wellicht een idee voor in de toekomst.
en extra hondenbelasting voor huurdersquote:
Gratis aflossing van je woning, ik zeg doen.quote:Op woensdag 12 december 2012 18:18 schreef michaelmoore het volgende:
Als we de HRA subsidie op geld lenen maar kunnen blijven geven
Goed idee, kunnen ze ook bij koophuizen doorvoeren.quote:Op woensdag 12 december 2012 18:11 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Eigenlijk vreemd dat er geen BTW gerekend wordt over huur, al is het maar het lage tarief van 6%. Op levensmiddelen zit dat immers ook, en op energie zelfs 21%.
Wellicht een idee voor in de toekomst.
een extra belasting op rentelasten voor koopwoningen, zodat ze zelf de villasubsidie betalenquote:Op woensdag 12 december 2012 18:25 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Goed idee, kunnen ze ook bij koophuizen doorvoeren.
Waarom zo ingewikkeld? Gewoon de renteaftrek afschaffen.quote:Op woensdag 12 december 2012 18:27 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
een extra belasting op rentelasten voor koopwongen
Ja. Dat zal indruk maken. 'Geachte woningeigenaar, met ingang van 1-1-2013, zal er 6% BTW berekend worden over uw huur'.quote:Op woensdag 12 december 2012 18:25 schreef Piet_Piraat het volgende:
Goed idee, kunnen ze ook bij koophuizen doorvoeren.
Tuurlijk maar als je er niet gaat wonen krijg je b.v. geen HRA.quote:Op woensdag 12 december 2012 18:35 schreef graaierrr het volgende:
semi-offtopic:
weet iemand of het mogelijk is om een huis de kopen als je in een sociale huurwoning
zit? Als investering zeg maar.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |