quote:Massale verontwaardiging over dood grensrechter
De dood van de overleden grensrechter uit Almere heeft tot veel verontwaardiging geleid. De KNVB overweegt om komend weekend op alle voetbalvelden stil te staan bij z'n overlijden.
Er waren zondag vier of vijf voetballers van Nieuw Sloten betrokken bij de mishandeling van grensrechter Richard Nieuwenhuizen die maandag overleed. Dat zei voorzitter Marcel Oost van de Almeerse amateurvoetbalclub SC Buitenboys gisteravond.
Op dit moment zitten drie spelers van de Amsterdamse club vast.
Volgens Oost is het slachtoffer na afloop van de zeer grimmig verlopen wedstrijd door vier of vijf spelers van het bezoekende team naar de grond getrokken en daarna herhaaldelijk geschopt en geslagen. Het slachtoffer is naar huis gegaan, heeft daar even op bed gelegen en is daarna teruggekeerd naar het voetbalveld om een andere wedstrijd te bekijken. Daar werd hij onwel.
Activiteiten
Het bestuur van voetbalvereniging Nieuw Sloten liet maandagavond in een verklaring weten dat alle activiteiten van de club worden opgeschort. "De trainingen van al onze teams zijn voor deze week afgelast. We hebben na overleg met de KNVB uit respect voor de familie van het slachtoffer besloten dat onze teams komend weekend geen wedstrijden spelen.''
Royement
De club besloot zondag al het bewuste team uit de KNVB-competitie te halen. Het lidmaatschap van de drie verdachten is ontbonden. "Zij kunnen nooit meer lid worden van onze vereniging. Zodra hun betrokkenheid officieel is vastgesteld, zullen wij deze personen ook bij de KNVB voordragen voor een levenslang royement.''
Teleurgesteld in KNVB
Ook is Oost zwaar teleurgesteld in de KNVB. De voetbalbond heeft het volgens hem ernstig laten afweten. "Een beetje ondersteuning was welkom geweest. Naast alle verdriet zorgt dat voor extra woede'', aldus de voorzitter maandag.
"Als iemand een gele kaart krijgt, weten ze ons meteen te vinden. Maar nu horen we niets. We zijn allemaal vrijwilligers. We hadden best wat advies kunnen gebruiken over hoe we hier mee om moeten gaan.''
Afspraak KNVB en Buitenboys
Volgens de bond was echter de afspraak gemaakt om maandagavond met elkaar om de tafel te gaan zitten. "Het gaat hier om menselijk leed. We proberen zo goed mogelijk in te spelen op de situatie en de club te helpen. Hoe, dat is afhankelijk van wat de club wil'', aldus de KNVB-woordvoerder.
'Verschrikkelijk'
KNVB-woordvoerder Rob de Leede heeft er geen woorden voor. “ Het is verschrikkelijk.”
“We zien dat het aantal incidenten afneemt door het strengere beleid van de KNVB. Maar dan zie je toch weer dat er op zo’n zondagmiddag een paar gekken het in hun hoofd halen om iets te doen wat normale mensen niet zouden bedenken”, aldus De Leede.
Excuses
Het bestuur van SC Buitenboys heeft zondagavond van de clubleiding van sv Nieuw Sloten schriftelijke excuses ontvangen voor het geweld tegen de grensrechter. Op de site van de de club staat dat dit soort zaken niet op de voetbalvelden hoort en dat er alles aan gedaan moet worden op dit soort excessen te voorkomen.
quote:Zaak grensrechter: Wat voor straffen hangt de verdachten boven het hoofd?
De twee 15-jarigen en een 16-jarige jongen uit de B1 van Nieuw Sloten die de grensrechter afgelopen zondag in Almere in elkaar zouden hebben geschopt en geslagen, worden door het OM beschuldigd van doodslag, mishandeling en openlijk geweld. Wat voor straf hangt de tieners boven het hoofd?
Strafrechtadvocaat Floris Holthuis zegt dat er een nieuwe wet voor het adolescentenstrafrecht, een tussenvorm van jeugd- en volwassenenstrafrecht. De wet is al aangenomen door het parlement, maar nog niet in werking. Daarom kunnen de drie nog de 'oude' maximumstraffen opgelegd krijgen.
De drie worden beschuldigd van doodslag, mishandeling en openlijk geweld. Volgens Holthuis kan voor al deze verdenkingen de maximumstraf worden opgelegd.
Dit hangt de jonge verdachten boven het hoofd:
De 16-jarige verdachte hangt naar verwachting nog niet de nieuwe maximumstraf van 4 jaar jeugddetentie boven het hoofd, maar de huidige 2 jaar. Voor de 15-jarige verdachten is de maximale gevangenisstraf momenteel 1 jaar.
Daarnaast kan de rechter jeugd-tbs bevelen. Dat is maximaal 3 jaar, waarvan 1 jaar voorwaardelijk. Deze termijn kan twee keer met 2 jaar verlengd worden, waardoor de jeugd-tbs maximaal 7 jaar kan duren, zegt advocate Maartje van Megen. De tbs kan opgelegd worden als een verdachte lijdt aan een geestelijke stoornis en als er gevaar voor herhaling is.
Er bestaat ook nog de mogelijkheid dat de 16-jarige als volwassene wordt berecht. Advocate Maartje van Megen hierover: "De rechter beoordeelt deze mogelijkheid aan de hand van de ernst van het feit, de persoon van de dader en de omstandigheden waaronder het feit is begaan." Berechting als volwassene betekent dat de straffen flink omhoog kunnen.
Van Megen verwijst naar de moord op een Amsterdamse garagehouder, waarvoor een 16-jarige jongen 18 jaar cel kreeg opgelegd. Levenslang kan niet aan minderjarigen worden opgelegd, ook niet als het volwassenenstrafrecht op hen wordt toegepast.
Alleen contact met advocaat
De jonge verdachten in de voetbalzaak zitten sinds hun arrestatie in zogeheten beperkingen en mogen uitsluitend contact hebben met hun advocaat. Het voorarrest van jongeren kan worden verlengd tot aan de uitspraak van de rechter.
Vandaag beslist de onderzoeksrechter of de jongens de komende 14 dagen vast kunnen blijven zitten.
quote:Molestatie grensrechter op foto
Foto’s van de jubilerende Buitenboys-keeper Nando (16) spelen een grote rol in het politieonderzoek naar de dodelijke mishandeling van grensrechter Richard Nieuwenhuizen. Daarop zouden de schoppartij en de daders zijn vastgelegd.
„Ik zou tegen Nieuw-Sloten mijn driehonderdste wedstrijd spelen en werd voor de wedstrijd nog gehuldigd op de middenstip”, aldus de havo 5-scholier. „Mijn zus was er om foto’s te maken van deze, voor mij speciale wedstrijd.”
De keeper van Buitenboys B3 aarzelde geen moment toen hij zag dat Nieuwenhuizen achterna werd gezeten door zijn razende belagers. „Ik zag vanuit mijn ooghoek hoe Richard met nog slechts een schoen aan rennend voor ze probeerde te vluchten. Ik ben naar hem toe gesprint om zijn belagers van hem af te duwen.
quote:Grensrechter mensonterend behandeld
„De spelers van Nieuw Sloten zijn niet alleen verantwoordelijk voor de dood van Richard, ze hebben hem aan het eind van de tweede helft en later in de kantine mensonterend behandeld. Dat steekt enorm”, vertelt Igor van Gelderen, die als technisch manager van Buitenboys ooggetuige was van het drama.
Twee walgelijke momenten staan in mijn geheugen gegrift. Vlak voordat Nieuw Sloten B1 in de slotfase de 2-2 scoorde, gleed Richard onderuit op het gladde veld. In plaats van hun doelpunt te vieren, renden ze op Richard af, die nog op de grond lag, en begonnen hem sarcastisch uit te lachen. Heel denigrerend”, vertelt Van Gelderen.
„En na afloop, in de kantine, hadden ze bepaald geen berouw van hun daden. Integendeel. Ze straalden een soort voldoening uit dat het hen toch gelukt was om te hebben gevochten. Toen ze ons clubgebouw verlieten, riepen ze, met een smalende grijns: Fijne dag hè, grensrechter…
Een nieuw topic, met nieuwe kansen. Regels voor dit topic:quote:Leerlingen geschorst na goedkeurende uitlatingen over daders
Er is grote onrust ontstaan op het Huygens College in Amsterdam. Twee verdachten van de mishandeling waarbij grensrechter Richard Nieuwenhuizen om het leven kwam, zitten op deze school.
De directie probeert de gemoederen kalm te houden maar moest gisteren leerlingen schorsen. Zij lieten zich op Twitter goedkeurend uit over de molestatie.
Een van de twee leerlingen twitterde 'Free Yassin' over een van de verdachten. Volgens schooldirecteur Rick d'Ancona zijn tot nu toe twee leerlingen geschorst, maar zullen er meer volgen.
Zo'n tweet is natuurlijk een schorsing waard De leerlingen hebben niet altijd door wat voor impact hun berichten hebben op internet en door hoeveel mensen die wordt gelezen,' aldus D'Ancona in Het Parool vandaag
Gepresenteert of ervaren zijn twee dingen.quote:Op vrijdag 7 december 2012 23:38 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]
Volgens mij bagatelliseer ik niet. Dat Marokkanen oververtegenwoordigd zijn zie ik ook wel, maar het is nou ook weer niet zo zwart-wit als het door sommigen wordt gepresenteerd.
nou, nee, ik begrijp het wel,maar laten we zeggen dat ik het eens ben met wat Gert hierover zei; Haarkloverij dus!quote:Op zaterdag 8 december 2012 13:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ik maak hieruit op dat je iets niet begrijpt?
Dat is prima dat jij het daarmee eens bent en dat jij het een rare aantijging vindt. Ik vind de reactie van Gert, dat het haarkloverij is, op mijn beurt een rare constatering. Zeker nu veelplegerij een effect heeft op de percentages. Gert is kennelijk van mening dat iedere Marokkaan onder de 40 jaar, woonachtig in Gouda, een crimineel is. Dat vind ik niet zuiver, excuse me.quote:Op zaterdag 8 december 2012 13:21 schreef Jian het volgende:
[..]
nou, nee, ik begrijp het wel,maar laten we zeggen dat ik het eens ben met wat Gert hierover zei; Haarkloverij dus!
En je reactie daarop vind ik overigens, net als Gert, gewoon een rare aantijging.
Voor goede statistiek waar je normale, verantwoorde conclusies aan kunt verbinden is het nodig dat de variabele waarop je onderzoekt ook de enige (of, voor zoveel mogelijk) variabele in het onderzoek is.quote:Op zaterdag 8 december 2012 12:46 schreef Gert het volgende:
[..]
Huh?
Ik snap niets van je post.
Leg eens heel precies uit dan waarom het niét zou kloppen dat als ongeveer 9% van de Goudse inwoners een Marokkaanse achtergrond heeft, dit betekent dat bij benadering 4,5% van de inwoners Marokkaanse man is en het percentage Marokkaanse mannen onder de 40 nog wat kleiner.
Dan zou ik zeggen dat we geen Marokkanenprobleem hebben (die doen het dan veel beter dan verwacht). We hebben dan misschien een armoedeprobleem waar we wel of niets iets aan kunnen doen, maar geen Marokkanenprobleem. Marokkanen blijken in dit geval eigenlijk minder crimineel te zijn dan Nederlanders. Immers, als we 50 Nederlandse kinderen in die arme gezinnen hadden gezet, hadden we veel meer criminelen gehad.quote:In een (klein) land zonder kinderen wonen 50 heel arme stellen en 50 hele rijke stellen. Uit wereldwijd historisch onderzoek blijkt dat de criminaliteit bij kinderen met rijke ouders gemiddeld 5 keer zo laag is in vergelijking met kinderen met arme ouders.
Wij gooien 50 Marokkaanse kleuters bij de 50 arme stellen en 50 Nederlandse kleuters van dezelfde leeftijd bij de 50 rijke stellen.
Na 25 jaar kijken we en hebben 10 Marokkanen een misdrijf gepleegd en 8 Nederlanders.
Er zijn grenzen en normen en waarden, overal en altijd en die dient een beetje normaal mens in acht te nemen. Als je redeneert zoals jij redeneert kun je geen kritiek meer leveren, nergens op, omdat er misschien gekken zijn die daarmee aan de haal en over de schreef gaan!quote:Op zaterdag 8 december 2012 12:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ik vind het niet zo'n treffende vergelijking. Je kunt de lijn natuurlijk uitsluitend bij geweld trekken, maar het probleem lijkt mij verwant aan het totale gebrek aan het respecteren van de autoriteit en het accepteren van een je onwelgevallige beslissing, en gaat het dus ook om agressief benaderen, uitschelden en zelfs mekkeren.
De Mos doet dat zelf ook, en daarmee is hij dus hypocriet, aangezien hij en zijn collega's van de tv ook graag mag scoren met het afgeven op een scheidsrechter.
Nou ik moet zeggen dat er scheidsrechters zijn waar Derksen mee wegloopt/wegliep. Luinge is zo'n geval waar Derksen overwegend altijd zeer lovend over was en door hem veelvuldig te prijzen aangaande zijn goede beslissingen en manier van fluiten droeg hij zeker bij aan de autoriteit van Luinge.quote:Draai de vraag dan eens om en vraag wat Derksen c.s. de laatste jaren hebben betekend voor de autoriteit van de arbiters en het accepteren van hun beslissingen.
Gaat het een beetje?quote:Op zaterdag 8 december 2012 13:23 schreef Jian het volgende:
[..]
Wat zit jij nou dom te klappen, muts!
Dank je daarvoor!quote:Op zaterdag 8 december 2012 13:23 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Dat is prima dat jij het daarmee eens bent en dat jij het een rare aantijging vindt.
Ik zie 'm dat niet zeggen, maar ik voel me ook niet geroepen om hem hier op dat punt te verdedigen, dat mag ie lekker zelf doen als ie daar zin in heeft en je niet meer negeertquote:Gert is kennelijk van mening dat iedere Marokkaan onder de 40 jaar, woonachtig in Gouda, een crimineel is. Dat vind ik niet zuiver, excuse me.
Dat jij hem dat niet impliciet ziet zeggen verklaart meteen waarom je het een rare aantijging vindt. Ik ben niet onder de indruk van zijn negeer-actie overigens. Als je begint met het smijten van termen als haarkloverij, mag je wel enig weerwoord verwachten.quote:Op zaterdag 8 december 2012 13:31 schreef Jian het volgende:
Ik zie 'm dat niet zeggen, maar ik voel me ook niet geroepen om hem hier op dat punt te verdedigen, dat mag ie lekker zelf doen als ie daar zin in heeft en je niet meer negeert
Net toen ik dacht dat het niet sneuer meer kon..quote:Op zaterdag 8 december 2012 13:45 schreef Jian het volgende:
[..]
Hier, voor jou, maar dan wel weer netjes aan de zijlijn blijven, hè![]()
[ afbeelding ]
Als je mij toejuicht krijg je dezelfde opmerking, een een spandoek met mijn naam erop!quote:Op zaterdag 8 december 2012 13:47 schreef ElviraKlapmuts het volgende:
[..]
Net toen ik dacht dat het niet sneuer meer kon..
Als het je zoveel doet, kom dan ook eens met iets dat ik grappig vind. Juich ik jou ook eens toe, ok?
Precies, jij kent mij tenminste!quote:Op zaterdag 8 december 2012 13:51 schreef Jian het volgende:
[..]
Als je mij toejuicht krijg je dezelfde opmerking, een een spandoek met mijn naam erop!
En "als het je zoveel doet", kom op maak jezelf nu niet belangrijker dan je bent, hè
Jian ben het toch wel met hem eens.quote:Op zaterdag 8 december 2012 13:25 schreef Jian het volgende:
deneert kun je geen kritiek meer leveren, nergens op, omdat er misschien gekken zijn die daarmee aan de haal en over de sch
Maar niemand heeft het over een hele bevolkingsgroep...ze hebben het over kutmarokkanen en iedereen weet wie er met kutmarokkanen bedoeld wordt. Niet mijn 60 jarige Marokkaanse buurman. Toch vreemd dat hij wel begrijpt wie 'men' bedoeld zonder boos te worden of te spreken over discriminatie maar dat de roomblanke zolderkamerbewoners wel vinden dat alle Marokkanen worden bedoeld als je het over kutmarokkaan hebt.quote:Op zaterdag 8 december 2012 12:58 schreef remlof het volgende:
[..]
De boodschap moet natuurlijk zijn "stop de verhuftering van de maatschappij".
En een hele bevolkingsgroep aankijken op het gedrag van enkelen vind ik ook hufterig.
Ben ik met jou eens, maar ik had het ook over grenzen en normen en waarden. Ik vind dat, dat soort ouders een gebrek heeft aan normen en waarden en dat ze ook over de genoemde grens heenstappen.quote:Op zaterdag 8 december 2012 13:52 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Jian ben het toch wel met hem eens.
Ouders die bij een amateurwedstrijd de scheids helemaal verot schelden.
Hoe leer je je kinderen dan dat die man er is omn de regels te handhaven en respekt te geven.
Er is een verschil tussen met jhe buurman eens zijn dat het geen strafschop was.... maar de manier waarop ouders zich gedragen is natuurlijk geen goede inspiratie voor de koters.
Als ik snel van een discussie af wil zijn zeg ik gewoon heel snel 'ja, je hebt gelijk'. Enige kans dat de buurman dat ook doet?quote:Op zaterdag 8 december 2012 13:54 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Maar niemand heeft het over een hele bevolkingsgroep...ze hebben het over kutmarokkanen en iedereen weet wie er met kutmarokkanen bedoeld wordt. Niet mijn 60 jarige Marokkaanse buurman. Toch vreemd dat hij wel begrijpt wie 'men' bedoeld zonder boos te worden of te spreken over discriminatie maar dat de roomblanke zolderkamerbewoners wel vinden dat alle Marokkanen worden bedoeld als je het over kutmarokkaan hebt.
Is mijn buurman zo ontzettend slim of staat hij open voor de discussie?
Jo Kut-Fries!!!!quote:Op zaterdag 8 december 2012 13:54 schreef mossad_agent het volgende:
[..]
Maar niemand heeft het over een hele bevolkingsgroep...ze hebben het over kutmarokkanen en iedereen weet wie er met kutmarokkanen bedoeld wordt. Niet mijn 60 jarige Marokkaanse buurman. Toch vreemd dat hij wel begrijpt wie 'men' bedoeld zonder boos te worden of te spreken over discriminatie maar dat de roomblanke zolderkamerbewoners wel vinden dat alle Marokkanen worden bedoeld als je het over kutmarokkaan hebt.
Is mijn buurman zo ontzettend slim of staat hij open voor de discussie?
Nee, sterker nog, we hebben wel vaker langdurige gesprekken. Hij nodigt mij af en toe uit en ik hem, is best gezellig en uiteraard hebben we het over verschillende dingen die in het nieuws zijn of om ons heen gebeuren en daar is dit onderwerp er één van. Het is gewoon een man die open in het leven staat, niet kijkt naar culturele achtergronden maar durft toe te geven dat 'een lul' ook echt een 'lul' is in plaats van allemaal oorzaken te zoeken, schuldvraag te weerleggen of andere kul te verzinnen.quote:Op zaterdag 8 december 2012 14:00 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Als ik snel van een discussie af wil zijn zeg ik gewoon heel snel 'ja, je hebt gelijk'. Enige kans dat de buurman dat ook doet?
Je trekt te snel conclusies. Had me dat dan eerst gevraagd in plaats van te beweren dat ik onzuivere intenties heb. Het laatste wat ik zou willen is bewust cijfers manipuleren om zo een groep in een kwaad daglicht te kunnen stellen.quote:Op zaterdag 8 december 2012 13:23 schreef Mutant01 het volgende:
Gert is kennelijk van mening dat iedere Marokkaan onder de 40 jaar, woonachtig in Gouda, een crimineel is. Dat vind ik niet zuiver, excuse me.
De norm qua voetbaltv is hoe hufteriger hoe beter. Het is elk fatsoen voorbij, met name ten aanzien van scheidsrechters.quote:Op zaterdag 8 december 2012 13:25 schreef Jian het volgende:
[..]
Er zijn grenzen en normen en waarden, overal en altijd en die dient een beetje normaal mens in acht te nemen.
Ten eerste heeft het heel weinig met kritiek hebben te maken, en ten tweede gaat het niet om die ene gek, maar om hoe je in het algemeen met scheidsrechters omgaat. Het lijkt me niet dat dit incident op zichzelf staat en een ernstig symptoom is van een veel groter probleem.quote:Als je redeneert zoals jij redeneert kun je geen kritiek meer leveren, nergens op, omdat er misschien gekken zijn die daarmee aan de haal en over de schreef gaan!
gert waarom zou dat niet helpen.quote:Op zaterdag 8 december 2012 14:07 schreef Gert het volgende:
Dat alleen keihard aanpakken niet helpt, en alleen maar roépen dat dit moet gebeuren al helemáál niet, heb ik al zo vaak gezegd in deze topicreeks.
Ik weet niet of een groep "gemiddeld crimineler" genoemd kan worden (al begrijp ik wat je er mee bedoelt) want dat klinkt bijna als een aanleg en dan zit je al erg dicht bij de rassenleer; bovendien gaat het bij "in aanraking geweest met / bekend bij de politie" niet alleen om misdrijven, maar ook om overtredingen (een draaideurovertreder zal heus wel bekend bij de politie zijn) en onterecht verdachten (een groep waar Marokkanen overigens hoog scoren; er worden nog té vaak personen aangehouden / gezocht omdat het slachtoffer 100% zeker was dat het om een Marokkaan ging en de politie ergens een Marokkaan wist die aan de rest van het signalement voldeed. Gelukkig gebeurt dit steeds minder, maar er is een tijd geweest dat meer dan de helft van deze "Marokkanen" een andere Noord-Afrikaan, een Zuid-Europeaan of zelfs een Midden/Zuid-Amerikaan bleken te zijn.)quote:Op zaterdag 8 december 2012 13:23 schreef Dr_Strangelove het volgende:
Nu klopt cijfer op zichzelf weliswaar, maar zit in het cijfer verborgen informatie, bijvoorbeeld dat:
- Nederlandse én Marokkaanse mannen gemiddeld crimineler zijn dan Nederlandse én Marokkaanse vrouwen
- Nederlandse én Marokkaanse jongeren gemiddeld crimineler zijn dan Nederlandse én Marokkaanse ouderen.
ik zeg ook niet dat het niet helpt! Ik zeg dat alleen keihard aanpakken niet helpt. Er moet ook iets gedaan worden aan de oorzaken waarom zo veel Marokkaanse jongemannen ontsporen.quote:Op zaterdag 8 december 2012 14:16 schreef desiredbard het volgende:
[..]
gert waarom zou dat niet helpen.
Zolang ik me kan herrineren ios er namelijk alles gedaan BEHALVE keihard aanpakken.
Nu helpt justitie daar ook niet mee....
Maar in dit geval minimaal 10 jaar lijkt me niet verkeerd
Winkeldiefstal 1x taakstraf , en goed te kijk zetten, 2x celstraf
Zeker in Nederland is er al 30 jaar niemand hard aangepakt.quote:Op zaterdag 8 december 2012 14:16 schreef desiredbard het volgende:
[..]
gert waarom zou dat niet helpen.
Zolang ik me kan herrineren ios er namelijk alles gedaan BEHALVE keihard aanpakken.
Nu helpt justitie daar ook niet mee....
Maar in dit geval minimaal 10 jaar lijkt me niet verkeerd
Winkeldiefstal 1x taakstraf , en goed te kijk zetten, 2x celstraf
Laat de politie eens even heel snel respect terugverdienen door door misdaad benadeelde burgers te helpen en daarna iedereen gelijkwaardig aan te pakken geen rezpekt voor koeltoer uitzonderingetjes.
Brutaal zijn tegen agent, lik op stuk beleid , direct , boete niet betalen cel.
Jij en ik betalen een boete als we die krijgen , als we een keer vol bravoure lopen uit te stellen betalen we na de tweede aanmaning toch. Er is een bepaald slag mensen dat hier geen reet om geeft...en ze komen er veelal mee weg. dat is toch van de zotte
Een van de eerdere reeksen had een filmpje van een jongeman (Ik zal nationaliteit buiten beschouwing laten om Mutant niet te provoceren dus laten we zeggen het betrof een blanke acteur die die een 2e generatie berber nadeed ) die na toegesproken te zijn door zo'n wout op 100 m zijn middelvinger opsteekt en een veuls te grote bek heeft: opppakken boete en papierprikken. dan duurt dat gedrag echt niet heel lang meer hoor
Nee alleen keihard aanpakken lost niet alles op, maar wel een hoop en dan kan je de rest aanpakken met andere oplossingen.quote:Op zaterdag 8 december 2012 14:28 schreef Gert het volgende:
[..]
ik zeg ook niet dat het niet helpt! Ik zeg dat alleen keihard aanpakken niet helpt. Er moet ook iets gedaan worden aan de oorzaken waarom zo veel Marokkaanse jongemannen ontsporen.
Die oorzaak is volgens mij dat die harde aanpak ontbreektquote:Op zaterdag 8 december 2012 14:28 schreef Gert het volgende:
[..]
ik zeg ook niet dat het niet helpt! Ik zeg dat alleen keihard aanpakken niet helpt. Er moet ook iets gedaan worden aan de oorzaken waarom zo veel Marokkaanse jongemannen ontsporen.
Dat vind ik echt te simpel, en ik heb ook al een aantal malen in posts verwoord waarom. Maar goed, jij mag natuurlijk denken dat het opgelost wordt zodra je de knuppel trekt.quote:Op zaterdag 8 december 2012 14:33 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Die oorzaak is volgens mij dat die harde aanpak ontbreekt
vanaf 12 is het handjes af
Hoewel een boel van die knulletjes toch echt geen moslim zijn verstoppen ze zich achter die kut Koran waar het respekt voor anderen betreft. En ouders hoe geintegreerd ze ook lijken praten het goed.
kansenwijken knuffelprojectjes en theedrinken helpt niet.
terug naar een jaren 50-60 knuppel erop beleid
Volgens mij doel je nu zuiver of in elk geval in belangrijke mate op VI en hoewel ik vind dat ze zichzelf de laatste tijd wel erg leuk vinden, leuker in elk geval dan dat ik ze vind, vind ik ook dat het met de echte hufterigheid wel meevalt,quote:Op zaterdag 8 december 2012 14:15 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
De norm qua voetbaltv is hoe hufteriger hoe beter. Het is elk fatsoen voorbij, met name ten aanzien van scheidsrechters.
Nee dat komt omdat jij het direct classificeert als hufterigheid i.p.v. als scherpe kritiek. En nee dit gaat zeker niet alleen om één gek, dit gaat wel degelijk om een tendens, maar om die nu (deels) op te hangen aan de voetbalanalytici gaat me nogmaals te ver. Die komt voor mij bijna in de categorie, "ja maar hij heeft ook geen driewieler gehad en daar zit ook een deel van het probleem"quote:Ten eerste heeft het heel weinig met kritiek hebben te maken, en ten tweede gaat het niet om die ene gek, maar om hoe je in het algemeen met scheidsrechters omgaat. Het lijkt me niet dat dit incident op zichzelf staat en een ernstig symptoom is van een veel groter probleem.
Kan dat even niet terug vinden dus een kruis postje of pm etje is gewaardeerdquote:Op zaterdag 8 december 2012 14:35 schreef Gert het volgende:
[..]
Dat vind ik echt te simpel, en ik heb ook al een aantal malen in posts verwoord waarom. Maar goed, jij mag natuurlijk denken dat het opgelost wordt zodra je de knuppel trekt.
Daarom zeggen de cijfers niet eens alles, een heleboel mensen doen geen aangifte meer of de politie seponeert het gelijk.quote:Op zaterdag 8 december 2012 14:42 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Kan dat even niet terug vinden dus een kruis postje of pm etje is gewaardeerd
1) een grote bek terughebben naar politie lost het op, ik wil de jongere wel eens zien die voor een tweede keer spuugt schopt slaat dreigt als hem vriendelijk wordt verzocht op te rotten
2) En nee niet de knuppel, maar opppakken boete taakstraf (chaingang) . of celstraaf
Moet je opletten hoe snel de recidivisme nummers dalen.
Er is toch niets dat die jongens belet of afschrikt in herhaling te vallen.
Dat krante artikeltje hier NWS / Marokkanen zijn Marokkaanse overlast zat
Moeder spreekt haar krrost nog steeds goed.
Die meiden zouden aangifte moeten doen omdat ze lastig gevallen worden, en politie zou er wat mee moeten doen (en justitie aanpakken) maar nee hoor het is een free for all. Het gedrag heeft geen enkelle consequentie
Ik denk het niet. De PVV heeft alle vertrouwen verloren, en de VVD is daar op dit moment ook mee bezig.quote:Op zaterdag 8 december 2012 14:45 schreef sonnyspek het volgende:
Ik vraag mij oprecht af wat dit vreselijke nieuws voor invloed op de peilingen heeft.
Wordt Nederlands weer rechtser?
Zou daar wat mis mee zijn, links heeft genoeg verziektquote:Op zaterdag 8 december 2012 14:45 schreef sonnyspek het volgende:
Ik vraag mij oprecht af wat dit vreselijke nieuws voor invloed op de peilingen heeft.
Vandaar dat VVD en PvdAllochtone zetels naar PVV en SP lijken te gaanquote:Op zaterdag 8 december 2012 14:46 schreef iFok. het volgende:
[..]
Ik denk het niet. De PVV heeft alle vertrouwen verloren, en de VVD is daar op dit moment ook mee bezig.
Zal eerder richting de SP gaan dan de PVV denk ik. En de SP is er nog steeds niet over uit of ze links of rechts zijn.quote:Op zaterdag 8 december 2012 14:50 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Vandaar dat VVD en PvdAllochtone zetels naar PVV en SP lijken te gaan
Al was dat voor de verkiezingen eigenlijk ook al, voordat het een strijd tussen Rutte en Samsom werd.quote:Op zaterdag 8 december 2012 14:50 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Vandaar dat VVD en PvdAllochtone zetels naar PVV en SP lijken te gaan
Dat heet normvervaging. Toevallig of niet zo heel toevalllig loopt die paralel met de normvervaging op het voetbalveld.quote:Op zaterdag 8 december 2012 14:38 schreef Jian het volgende:
[..]
Volgens mij doel je nu zuiver of in elk geval in belangrijke mate op VI en hoewel ik vind dat ze zichzelf de laatste tijd wel erg leuk vinden, leuker in elk geval dan dat ik ze vind, vind ik ook dat het met de echte hufterigheid wel meevalt,
En terecht. Als je de regels niet kent, niet goed kijkt en wel doet alsof je alles kunt zien dan is kritiek al het verkeerde woord, laat staan scherpe kritiek. Dan blijft alleen negativiteit en afzeiken over. En het gaat niet alleen om VI.quote:Nee dat komt omdat jij het direct classificeert als hufterigheid i.p.v. als scherpe kritiek.
Ik vind het hypocriet om te zeggen dat spelers een beslissing van de scheidsrechter zouden moeten accepteren terwijl je zelf over de rug van de scheidsrechter probeert een punt te maken gebaseerd op zelfverzonnen regels en een uiterst gebrekkig waarnemingsvermogen.quote:En nee dit gaat zeker niet alleen om één gek, dit gaat wel degelijk om een tendens, maar om die nu (deels) op te hangen aan de voetbalanalytici gaat me nogmaals te ver. Die komt voor mij bijna in de categorie, "ja maar hij heeft ook geen driewieler gehad en daar zit ook een deel van het probleem"
Vast wel. De Marokkanen kwamen weliswaar van rechts het land binnen, maar de achterlijkheid ook.quote:Op zaterdag 8 december 2012 14:45 schreef sonnyspek het volgende:
twitter:FemkeHalsema twitterde op vrijdag 07-12-2012 om 12:11:51Er kruipt rare bewijsdrift in de discussie over voetbalgeweld: zie je wel, het komt door Marokkanen. Hier komen meer nl. problemen samen 1/2 reageer retweet
twitter:FemkeHalsema twitterde op vrijdag 07-12-2012 om 12:13:471. Gewelddadig/moorddadig voetbalhooliganism bestaat ook zonder Marokkanen; 2. In dit geval gaat het blijkbaar om Marokkaanse jongens 2/2 reageer retweet
twitter:FemkeHalsema twitterde op vrijdag 07-12-2012 om 12:17:38Voetbalgeweld is niet etnisch bepaald. Dat deze jongens Marokkaans zijn geeft misschien een aanvullende verklaring, maar is niet de oorzaak. reageer retweet
quote:Op zaterdag 8 december 2012 14:55 schreef De_Guidance het volgende:
Ja mensen, het is immers allemaal de schuld van dé PvdA en dé PvdA is ook dé partij van de allochtonen, als de PvdA minder zetels krijgt dan gaan al die stomme gemene allochtonen weg (alles is immers de schuld van de allochtonen) en dan komt alles goed!!![]()
PVV-stemmers zijn net kleuters af en toe.
Karst T, Tristan van der V., Jasper S. Volkert van der G. dat waren immers ook allemaal allochtonen !!
En vroeger was alles beter!!
en dat was ook de schuld van de PvdA (alsof alle allochtonen op de PvdA stemmen, en dan nog zijn dat max 4 zetels)
Ze legt de kern van de zaak neer bij voetbal terwijl dit verder gaat dan voetbal. Zoals gezegd, als het op een parkeerplaats gebeurd heb je geen parkeerplaatsenprobleem en als het in een park gebeurd heb je geen parkenprobleem. De kern ligt bij kutmarokkanen, die puberende mannetjes die van niets en niemand af kunnen blijven.quote:Op zaterdag 8 december 2012 14:57 schreef De_Guidance het volgende:
twitter:FemkeHalsema twitterde op vrijdag 07-12-2012 om 12:11:51Er kruipt rare bewijsdrift in de discussie over voetbalgeweld: zie je wel, het komt door Marokkanen. Hier komen meer nl. problemen samen 1/2 reageer retweet
twitter:FemkeHalsema twitterde op vrijdag 07-12-2012 om 12:13:471. Gewelddadig/moorddadig voetbalhooliganism bestaat ook zonder Marokkanen; 2. In dit geval gaat het blijkbaar om Marokkaanse jongens 2/2 reageer retweet
twitter:FemkeHalsema twitterde op vrijdag 07-12-2012 om 12:17:38Voetbalgeweld is niet etnisch bepaald. Dat deze jongens Marokkaans zijn geeft misschien een aanvullende verklaring, maar is niet de oorzaak. reageer retweet
Wij van WC-Eendquote:Op zaterdag 8 december 2012 15:02 schreef Reya het volgende:
Mutant01 heeft zonder enige uitzondering gelijk.
Kijk in andere landen en zij hebben ook problemen met groepen in een achterstandspositie. Soms nog veel heftiger. Zo is het in Parijs al meerdere malen verschrikkelijk mis gegaan, en politie en justitie zijn daar echt niet zachtzinnig.quote:Op zaterdag 8 december 2012 14:42 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Kan dat even niet terug vinden dus een kruis postje of pm etje is gewaardeerd
1) een grote bek terughebben naar politie lost het op, ik wil de jongere wel eens zien die voor een tweede keer spuugt schopt slaat dreigt als hem vriendelijk wordt verzocht op te rotten
2) En nee niet de knuppel, maar opppakken boete taakstraf (chaingang) . of celstraaf
Moet je opletten hoe snel de recidivisme nummers dalen.
Er is toch niets dat die jongens belet of afschrikt in herhaling te vallen.
Dat krante artikeltje hier NWS / Marokkanen zijn Marokkaanse overlast zat
Moeder spreekt haar krrost nog steeds goed.
Die meiden zouden aangifte moeten doen omdat ze lastig gevallen worden, en politie zou er wat mee moeten doen (en justitie aanpakken) maar nee hoor het is een free for all. Het gedrag heeft geen enkelle consequentie
Wel een van die 4 was ook zo'n beestjes en allochtonen knuffelaarquote:Op zaterdag 8 december 2012 14:55 schreef De_Guidance het volgende:
Ja mensen, het is immers allemaal de schuld van dé PvdA en dé PvdA is ook dé partij van de allochtonen, als de PvdA minder zetels krijgt dan gaan al die stomme gemene allochtonen weg (alles is immers de schuld van de allochtonen) en dan komt alles goed!!![]()
Karst T, Tristan van der V., Jasper S. Volkert van der G. dat waren immers ook allemaal allochtonen !!
Ach doelbewuste uitkering en financieringtrekkers in fantastische kansenwijken zouden wel gek wezen als ze geen PVDA zouden stemmen... Zonder PVDA gaat de geldkraan namelijk dichtquote:en dat was ook de schuld van de PvdA (alsof alle allochtonen op de PvdA stemmen, en dan nog zijn dat max 4 zetels)
Die Domme Doos... Als ik geert Wilders gaat lopen quoten gaat dat iets bijdragen?quote:Op zaterdag 8 december 2012 14:57 schreef De_Guidance het volgende:
Maar je zegt het zelf, bepaalde groepen zorgen zelden voor overlast en die komen uit dezelfde achterstandswijken.quote:Op zaterdag 8 december 2012 15:13 schreef Gert het volgende:
[..]
Kijk in andere landen en zij hebben ook problemen met groepen in een achterstandspositie. Soms nog veel heftiger. Zo is het in Parijs al meerdere malen verschrikkelijk mis gegaan, en politie en justitie zijn daar echt niet zachtzinnig.
In Oslo schijnen Pakistanen voor heel veel overlast te zorgen en in Barcelona zijn het de Chilenen, las ik vandaag in de krant.
Zolang het voor jongeren in een achterstandsgroep heel moeilijk is om zich een fatsoenlijke positie in de maatschappij te verwerven, lonkt "de straat".
Waarom het dan voor de ene groep moeilijker is dan de andere: daar wordt het ingewikkeld. Het begint meestal bij de opvoeding. Van Marokkaanse jongens is bekend dat ze heel erg vrij worden gelaten mede omdat in hun cultuur de moeder geen gezag meer over ze uitoefent vanaf dat ze een jaar of 12 zijn. Zo'n moeder vraagt dan dus ook niet waar zoonlief geweest is als hij om 11 uur 's avonds thuiskomt. En op school is er vaak al een aanvangsachterstand, en is 'weinig eer te behalen', op straat wel, even kort door de bocht. Maar er zijn meer oorzaken.
Aziatische immigranten zorgen dan weer zelden voor overlast, en ook dat heedt z'n redenen. Kortom: beleid op maat is nodig, op meerdere fronten.
Volgens mij is dit de eerste post in dit topic waar de PvdA wordt genoemd. Komen er verkiezingen aan ofzo?quote:Op zaterdag 8 december 2012 14:55 schreef De_Guidance het volgende:
en dat was ook de schuld van de PvdA (alsof alle allochtonen op de PvdA stemmen, en dan nog zijn dat max 4 zetels)
Nee dat niet, het waren waarschijnlijk wel allemaal PvdA-stemmersquote:Op zaterdag 8 december 2012 14:55 schreef De_Guidance het volgende:
.
.
Ik hou het op Groen Links.quote:Op zaterdag 8 december 2012 15:46 schreef Jian het volgende:
[..]
Nee dat niet, het waren waarschijnlijk wel allemaal PvdA-stemmers
Volkertje waarschijnlijk partij voor de Dierenquote:
Jaar maar met meppen alleen schiet je niks op, dat is handig bij een opstootjequote:Op zaterdag 8 december 2012 15:13 schreef Gert het volgende:
[..]
Kijk in andere landen en zij hebben ook problemen met groepen in een achterstandspositie. Soms nog veel heftiger. Zo is het in Parijs al meerdere malen verschrikkelijk mis gegaan, en politie en justitie zijn daar echt niet zachtzinnig.
In Oslo schijnen Pakistanen voor heel veel overlast te zorgen en in Barcelona zijn het de Chilenen, las ik vandaag in de krant.
Zolang het voor jongeren in een achterstandsgroep heel moeilijk is om zich een fatsoenlijke positie in de maatschappij te verwerven, lonkt "de straat".
Waarom het dan voor de ene groep moeilijker is dan de andere: daar wordt het ingewikkeld. Het begint meestal bij de opvoeding. Van Marokkaanse jongens is bekend dat ze heel erg vrij worden gelaten mede omdat in hun cultuur de moeder geen gezag meer over ze uitoefent vanaf dat ze een jaar of 12 zijn. Zo'n moeder vraagt dan dus ook niet waar zoonlief geweest is als hij om 11 uur 's avonds thuiskomt. En op school is er vaak al een aanvangsachterstand, en is 'weinig eer te behalen', op straat wel, even kort door de bocht. Maar er zijn meer oorzaken.
Aziatische immigranten zorgen dan weer zelden voor overlast, en ook dat heedt z'n redenen. Kortom: beleid op maat is nodig, op meerdere fronten.
Onzin. In Amerika schijnen Marokkanen niet voor problemen te zorgen hoor. En daar krijgt men over het algemeen minder kansen dan hier.quote:Op zaterdag 8 december 2012 15:27 schreef macca728 het volgende:
daarbij spelen de problemen met Marokkanen niet alleen in Nederland maar in alle Westerse landen.
En ze krijgen kansen genoeg hier, het is meer een gezagsprobleem dat ze hebben.
Kansen MAAK je daar , die worden niet gegeven en geknuffeldquote:Op zaterdag 8 december 2012 17:15 schreef Zienswijze het volgende:
men te zorgen hoor. En daar krijgt men over het algemeen minder kansen dan hier.
Sinds je hier niet meer 5 jaar hoeft te werken alvorens je recht hebt op een uitkering zijn bepaalde immigrantengroepen behoorlijk toegenomen. Iets wat imo bewijst dat bepaalde SUBgroeperingen er alleemn op uit zijn om de boel uit te buiten.quote:Op zaterdag 8 december 2012 17:00 schreef Aloulou het volgende:
Zijn er in Ierland eigenlijk ook veel Marokkanen?
Er heerst daar inderdaad een prestatiecultuur. Alhoewel je daar ook overlastgroepen hebt, de Blacks en de Hispanics, maar stoppen ze netjes in ghetto's zodat de middenklasse weinig hinder van dergelijk tuig heeft. In NEderland loopt dat tuig gewoon vrij rond. Bovendien trekken de middenklasse Blacks en Hispanics eveneens uit de achterstandswijken weg, waardoor die ghetto's vrijwel louter uit tuig bestaan.quote:Op zaterdag 8 december 2012 17:26 schreef desiredbard het volgende:
[..]
Kansen MAAK je daar , die worden niet gegeven en geknuffeld
Dat zeg ik zelf ja.quote:Op zaterdag 8 december 2012 15:27 schreef macca728 het volgende:
[..]
Maar je zegt het zelf, bepaalde groepen zorgen zelden voor overlast en die komen uit dezelfde achterstandswijken.
Ja lekker representatief die 100.000 Marokkanen. Hier bijna 4x zoveel.quote:Op zaterdag 8 december 2012 17:15 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Onzin. In Amerika schijnen Marokkanen niet voor problemen te zorgen hoor. En daar krijgt men over het algemeen minder kansen dan hier.
Read more: http://www.everyculture.c(...)s.html#ixzz2ETogH1Gzquote:Because Moroccans typically entered the United States with high levels of education and job skills, however, the Moroccan American community has generally encountered a positive environme
We hebben wel een Marokkanenprobleem.quote:Op zaterdag 8 december 2012 17:32 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Er heerst daar inderdaad een prestatiecultuur. Alhoewel je daar ook overlastgroepen hebt, de Blacks en de Hispanics, maar stoppen ze netjes in ghetto's zodat de middenklasse weinig hinder van dergelijk tuig heeft. In NEderland loopt dat tuig gewoon vrij rond. Bovendien trekken de middenklasse Blacks en Hispanics eveneens uit de achterstandswijken weg, waardoor die ghetto's vrijwel louter uit tuig bestaan.
Maar het is dus onzin dat Marokkanen overal voor problemen zorgen, zoals een andere user stelde. Daar was m'n opmerking tegen bedoeld. We hebben dus geen Marokkanenprobleem.
ghetto/prachtwijk ... A rose by any other name ....Zoals de Schilderwijk... Dat is leuk als je eruit weg kunt verhuizen kun je dat niet zit je er wel leuk tussen en worden je kinderen besmet met dat gedrag.quote:Op zaterdag 8 december 2012 17:32 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Er heerst daar inderdaad een prestatiecultuur. Alhoewel je daar ook overlastgroepen hebt, de Blacks en de Hispanics, maar stoppen ze netjes in ghetto's zodat de middenklasse weinig hinder van dergelijk tuig heeft.
ja tot je weer iemand met het idee integratie krijgt en dan woon naast je voor 10% van de huur zo'n zooitje dat je buurt verziekt omdat ze overal schijt aan hebben...maar goed dat is typisch Europeeschquote:In NEderland loopt dat tuig gewoon vrij rond. Bovendien trekken de middenklasse Blacks en Hispanics eveneens uit de achterstandswijken weg, waardoor die ghetto's vrijwel louter uit tuig bestaan.
[quote]
Maar het is dus onzin dat Marokkanen overal voor problemen zorgen, zoals een andere user stelde. Daar was m'n opmerking tegen bedoeld. We hebben dus geen Marokkanenprobleem.
Dit heeft helemaal niets met voetbalhooliganisme te maken. Hier is in groepsverband op hals en hoofd een weerloze voetbalvrijwilliger in getrapt nadat de beste men zelfs nog heeft proberen te vluchten.quote:Op zaterdag 8 december 2012 14:57 schreef De_Guidance het volgende:
Ja het zijn weer marrokenen.quote:Op zaterdag 8 december 2012 17:50 schreef NotYou het volgende:
[..]
Dit heeft helemaal niets met voetbalhooliganisme te maken. Hier is in groepsverband op hals en hoofd een weerloze voetbalvrijwilliger in getrapt nadat de beste men zelfs nog heeft proberen te vluchten.
Deze welhaast vergoeilijkende vergelijking is de afgelopen paar dagen wel vaker voorbij gekomen en is in mijn beleving ronduit misselijk. Lekker wegkijken.
Hebben we er nog zo één hoor, een wegkijker/goedprater. Wat jij zegt komt letterlijk neer op: "Maar kijk dan eens naar Karst T. Tristan van der V. Jasper S. en Volkert van der G!"quote:Op zaterdag 8 december 2012 14:55 schreef De_Guidance het volgende:
Volkert oh ja die linkse knakker die ook niet tegen een politieke verschuiving naar rechts kon.quote:Op zaterdag 8 december 2012 17:55 schreef NotYou het volgende:
[..]
Hebben we er nog zo één hoor, een wegkijker/goedprater. Wat jij zegt komt letterlijk neer op: "Maar kijk dan eens naar Karst T. Tristan van der V. Jasper S. en Volkert van der G!"
Benieuwd of je dit ook tegen de nabestaanden zou durven zeggen. "Ja, ik begrijp best dat jullie nu flink de pest hebben in zonder noemenswaardige reden enorm opgefokte, zeer agressieve jongeren met veelal een andere culturele achtergrond en bitterweinig inlevingsvermogen, moreel besef en vermogen tot introspectie MAAR ... "
![]()
Het is in principe alleen voor Almeerders las ik, ze verwachten wel veel mensen, ik las mogelijk zelfs 20.000quote:Op zaterdag 8 december 2012 20:14 schreef iBenny het volgende:
Morgen bevind ik me in afgezet gebied...
[ link | afbeelding ]
Eens. Het zijn onopgevoede psychopaten. Hun ouders dienen ook ter verantwoording te worden gebracht.quote:Op zaterdag 8 december 2012 19:33 schreef Gia het volgende:
Ik krijg elke keer spontaan jeuk als deze rotkwallen worden aangeduid als 'de voetballertjes' of 'spelertjes'.
Het zijn geen kinderen!
Free Yassin! Murat we love you! Iedereen steelt toch wel eens een tasje? Driss is vermoord door de politie!quote:Op zondag 9 december 2012 10:33 schreef De_Guidance het volgende:
Overigens heb ik totaal geen boodschap aan veen pavlov-reacties hier van moralisten die zich beter voelen door heel hard te roepen dat iets slechts is.
Alsof er ook maar iemand is hier die dit allemaal maar goed vindt.
Wat een onzin. Maar goed jouw niveau is wel bekend hier , dus had ook niks beters verwacht.quote:Op zondag 9 december 2012 10:47 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Free Yassin! Murat we love you! Iedereen steelt toch wel eens een tasje? Driss is vermoord door de politie!
quote:Op zondag 9 december 2012 10:49 schreef De_Guidance het volgende:
En verder wens ik jullie veel succes in de stammenstrijd. Wat dat niveau ontstijgen jullie gewoon niet.
Mijn stam tegen hunnie stam.
Als het jullie werkelijk om de doden ging, was de verontwaardiging niet zo selectief geweest. Dan was het niet zo dat elke Marokkanen bericht (al dan niet verzonnen door het AD of de Telegraaf) in een reeks veranderde en terwijl het geweld van autochtonen (wat vaak harder en gewelddadiger van krakter is, marokkanen zitten vooral voor diefstal en lichte grijpen) niet weggewuifd.
Tevens boeide de dood van Rishi ook vrijwel niemand, want ja, die behoort niet tot de goede stam.
Nu weet ik dat de mensen hier hun eigen hypocrisie niet in gaan zien, maar moest het toch even kwijt.
Onzin? Zijn toch echt allemaal dingen die echt plaats hebben gevonden. Maar ja, dat past niet in je zielige verhaaltje.quote:Op zondag 9 december 2012 10:49 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Wat een onzin. Maar goed jouw niveau is wel bekend hier , dus had ook niks beters verwacht.
Geen idee, ik ga niet twitter uitpluizen.quote:Op zondag 9 december 2012 10:51 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Je bedoelt inbreker en moordverdachte rishi?
Hoeveel steunbetuigingen zijn er voor Jasper S geweest eigenlijk? Of voor Karst T?
Niemand heeft hier gezegd dat hij dit goed vindt zeg ik en dan kom jij met 'Free Yassin'.quote:Op zondag 9 december 2012 10:52 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Onzin? Zijn toch echt allemaal dingen die echt plaats hebben gevonden. Maar ja, dat past niet in je zielige verhaaltje.
Stille tochten voor geweest en zo?quote:Op zondag 9 december 2012 10:52 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Geen idee, ik ga niet twitter uitpluizen.
Voor Breivik waren er genoeg in ieder geval.
Dus je bent het eens dat de incidenten met Marokkanen verzonnen worden ? En Rishi moeten we ook gaan verheerlijken ? Gadver zeg, Nederland is echt verloren.quote:Op zondag 9 december 2012 10:51 schreef Robijn48 het volgende:
[..]Eens met elk woord.
Heb ook weinig zin meer in dit topic te posten.
Een groot deel heeft inderdaad dit niveau-de anderen daargelaten!-en het beneemt je de zin wel.
Je snapt er duidelijk niks van, en ik heb geen zin meer erop in te gaan.quote:Op zondag 9 december 2012 11:09 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dus je bent het eens dat de incidenten met Marokkanen verzonnen worden ? En Rishi moeten we ook gaan verheerlijken ? Gadver zeg, Nederland is echt verloren.
Nee " eens met elk woord"quote:Op zondag 9 december 2012 11:10 schreef Robijn48 het volgende:
[..]
Je snapt er duidelijk niks van, en ik heb geen zin meer erop in te gaan.
Het slaat nergens op dit tot fok te beperken, het gaat nb over iets buiten fok!quote:Op zondag 9 december 2012 10:54 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Niemand heeft hier gezegd dat hij dit goed vindt zeg ik en dan kom jij met 'Free Yassin'.
Met hier bedoel ik dus Fok.
O ja zeker, er waren er hier en daar en met name op Internet, wat dat betreft idioten genoeg, maar zijn die er nu niet voor onze "vriend" Yassin...., nog meer idioten dus, maar daar zit geen ongelijkheid in, gewoon allemaal idioten. De opmerking van D_H aangaande de ontbrekende steunbetuigingen aan Rishi en de vergelijking met ontbrekende steunbetuigingen aan andere blanke misdadigers snijdt natuurlijk ook gewoon hout. M.a.w. je loopt binnen en begint "je gelijk" te halen met allerhande krakkemikkige argumenten, wat ben je nou eigenlijk aan het doen?quote:Op zondag 9 december 2012 10:52 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Voor Breivik waren er genoeg in ieder geval.
Je moet de cijfers gewoon eens lezen man.quote:Op zondag 9 december 2012 11:33 schreef De_Guidance het volgende:
Oké , laten we het zo doen dan:
Wie praat hier het geweld goed, of ontkent dat er wel degelijk sprake is van cijfers van misdaad die hoger zijn bij bepaalde groepen?
Ik niet.
Echter ik verander dan niet meteen in een oogkleppen-xenofoob die agressief wordt bij elke normale discussie over de oorzaken.
En ik word ook niet boos als mensen er terecht op wijzen dat Marokkanen bijvoorbeeld , vooral voor lichte vergrijpen vastzitten. Zoals diefstal.
En dat verkrachting en brandstichting bij blanken wel degelijk vaker voorkomt. Ook is er een duidelijke indicatie dat de pakkans en strafkans hoger is als je tot een bepaalde groep behoort.
De rol van bepaalde media die elke allochtone scheet opblazen tot een Tsjernobyl of zelfs hoaxen plaatsen (bewezen bij Telegraaf en AD) is ook een grote factor.
Tevens zijn er ook sociaal economische verklaringen.
In ieder geval, het is gewoon niet zo simpel. En als je niet meegaat met de onderbuik-verklaringen (cultuur! inteelt ! Islam!) wordt je meteen tot softie gebombardeerd of landverrader zelfs.
Ja en?quote:Op zondag 9 december 2012 11:36 schreef macca728 het volgende:
[..]
Je moet de cijfers gewoon eens lezen man.
514 incidenten in het amateurvoetbal, waarbij relatief veel Marokkanen zijn betrokken, dat zijn de cijfers die al 100x voorbij zjn gekomen.
terwijl het geweld van autochtonen (wat vaak harder en gewelddadiger van krakter is, marokkanen zitten vooral voor diefstal en lichte grijpen) niet weggewuifd.quote:Op zondag 9 december 2012 11:38 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ja en?
Waar ontken in de problematiek ?
Het gaat in dat geval niet over voetbal maar misdaad over de hele linie.quote:Op zondag 9 december 2012 11:39 schreef macca728 het volgende:
[..]
terwijl het geweld van autochtonen (wat vaak harder en gewelddadiger van krakter is, marokkanen zitten vooral voor diefstal en lichte grijpen) niet weggewuifd.
http://vorige.nrc.nl/binn(...)or_lichtere_delictenquote:Op zondag 9 december 2012 11:39 schreef macca728 het volgende:
[..]
terwijl het geweld van autochtonen (wat vaak harder en gewelddadiger van krakter is, marokkanen zitten vooral voor diefstal en lichte grijpen) niet weggewuifd.
ja hoor, Marokkanen gedragen zich prima, totaal niet respectloos en neimand heeft er last van.quote:Op zondag 9 december 2012 11:40 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Het gaat in dat geval niet over voetbal maar misdaad over de hele linie.
Dit is zeg ik toch helemaal niet , heb net al drie keer gezegd dat er wel degelijk een probleem is en dat daar verschillende oorzaken voor zijn.quote:Op zondag 9 december 2012 11:42 schreef macca728 het volgende:
[..]
ja hoor, Marokkanen gedragen zich prima, totaal niet respectloos en neimand heeft er last van.
Hoho, dat gaat over 1 specifieke subgroep!quote:Op zondag 9 december 2012 11:42 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
http://vorige.nrc.nl/binn(...)or_lichtere_delicten
http://vorige.nrc.nl/binn(...)or_lichtere_delictenquote:Op zondag 9 december 2012 11:44 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Cijfers dat autochtonen gewelddadiger zijn dan marokkaanse daders aub.
Goh echt ?quote:Op zondag 9 december 2012 11:46 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Hoho, dat gaat over 1 specifieke subgroep!
Nee het is geen relevant onderzoek, het gaat alleen om jongens in preventieve hechtenis !!!!!quote:Op zondag 9 december 2012 11:47 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Goh echt ?
Wat een simpele manier om harde cijfers onderuit te willen halen zeg.
Marokkanen zitten veel vaker in de gevangenis , maar als ze er zitten is het veel vaker voor lichtere vergrijpen. Lijkt mij een prima relevant onderzoek.
Echter elke autochtone verkrachter/brandstichter/Psychopaat haalt de Telegraaf niet.
Jij beweert dat autochtonen gewelddadiger zijn dan marokkanen. Dat kan je totaal niet concluderen door alleen te kijken naar jeugddelinquenten, dat snapje zelf toch ook wel hoop ik? Verder noem jij het 'lichtere' vergrijpen.... Ik noem diefstal met geweld geen licht vergrijp.quote:Op zondag 9 december 2012 11:47 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Goh echt ?
Wat een simpele manier om harde cijfers onderuit te willen halen zeg.
Ja ga er maar niet op in, dat je een totaal irrelevant onderzoek quote.quote:Op zondag 9 december 2012 11:50 schreef De_Guidance het volgende:
Jaja even iets roepen nu waardoor de stam en het groeosgevoel en de xenofobie niet in gevaar komt!
Hoe durf je de integriteit van mijn stam in twijfel te trekken?!!
Hunnie zijn de slechteriken ! Wij zien lief en nobel!
Nee, je praat geen geweld goed, lijkt me ook logisch en de cijfers vallen ook niet te ontkennen.quote:Op zondag 9 december 2012 11:33 schreef De_Guidance het volgende:
Oké , laten we het zo doen dan:
Wie praat hier het geweld goed, of ontkent dat er wel degelijk sprake is van cijfers van misdaad die hoger zijn bij bepaalde groepen?
Ik niet.
Die zijn er, als je op mensen hier doelt, namen en rugnummers, dat weten we waar en over wie je het hebt, anders zeg ik gewoon, daar heb ik hier in deze discussie slechts een incidentele minderheid van gezien.quote:Echter ik verander dan niet meteen in een oogkleppen-xenofoob die agressief wordt bij elke normale discussie over de oorzaken.
En hier vang je leuk aan, maar voor de geoefende lezer is de boodschap duidelijk, eigenlijk is het allemaal gelul dat Marokkanen er nu zo uitgelicht worden, want blanken begaan meer zware delicten. Dat zegt natuurlijk niets over veelplegende straatcriminelen en straatterroristen en uit welke hoek die veelal komen. Voor de rest zijn het vooral de media die zaken opblazen zodat alles nog meer geaccentueerd wordt en dat is nadelig voor die Marokkanen, wellicht is dat zo, maar je vergeet wel daartegenover te zetten de media, die het liefst alles onder het karpet vegen om maar niet richting allochtonen te wijzen, jij noemt de Telegraaf en het AD, ik noem Joop en P&W.quote:En ik word ook niet boos als mensen er terecht op wijzen dat Marokkanen bijvoorbeeld , vooral voor lichte vergrijpen vastzitten. Zoals diefstal.
En dat verkrachting en brandstichting bij blanken wel degelijk vaker voorkomt. Ook is er een duidelijke indicatie dat de pakkans en strafkans hoger is als je tot een bepaalde groep behoort.
De rol van bepaalde media die elke allochtone scheet opblazen tot een Tsjernobyl of zelfs hoaxen plaatsen (bewezen bij Telegraaf en AD) is ook een grote factor.
Yup, maar dat er verklaringen zijn, dat ontkent volgens mij niemand, maar dat maakt niet dat het probleem niet bestaat, toch?quote:Tevens zijn er ook sociaal economische verklaringen.
Ik vind dat heel naar voor je, maar je moet maar zo denken ze maken je in elk geval niet uit voor racist.quote:In ieder geval, het is gewoon niet zo simpel. En als je niet meegaat met de onderbuik-verklaringen (cultuur! inteelt ! Islam!) wordt je meteen tot softie gebombardeerd of landverrader zelfs.
Ten eerste staat er lichter, ten tweede staat er 'al dan niet met geweld'. Overigens is geweld een nogal breed begrip en zal er geen sprake meer zijn van een lichter vergrijp als er ergere dingen gebeurd zijn.quote:Op zondag 9 december 2012 11:50 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Jij beweert dat autochtonen gewelddadiger zijn dan marokkanen. Dat kan je totaal niet concluderen door alleen te kijken naar jeugddelinquenten, dat snapje zelf toch ook wel hoop ik? Verder noem jij het 'lichtere' vergrijpen.... Ik noem diefstal met geweld geen licht vergrijp.
Voor een licht vergrijp ga je de bak niet in.quote:Op zondag 9 december 2012 11:53 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ten eerste staat er lichter, ten tweede staat er 'al dan niet met geweld'. Overigens is geweld een nogal breed begrip en zal er geen sprake meer zijn van een lichter vergrijp als er ergere dingen gebeurd zijn.
Maar goed toch een stuk minder erg dan verkrachting of brandstichting zeg ik zo.
Hoe dan ook, ik heb het over mensen die vastzitten en heb de oververtegenwoordging in de misdaadcijfers van bepaalde groepen nooit ontkend.
Helft Rotterdamse jeugdcriminelen is veelplegerquote:Op zondag 9 december 2012 11:53 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ten eerste staat er lichter, ten tweede staat er 'al dan niet met geweld'. Overigens is geweld een nogal breed begrip en zal er geen sprake meer zijn van een lichter vergrijp als er ergere dingen gebeurd zijn.
Maar goed toch een stuk minder erg dan verkrachting of brandstichting zeg ik zo.
Hoe dan ook, ik heb het over mensen die vastzitten en heb de oververtegenwoordging in de misdaadcijfers van bepaalde groepen nooit ontkend.
Dat kan prima.quote:Op zondag 9 december 2012 11:54 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Voor een licht vergrijp ga je de bak niet in.
Jij doet niet andersquote:En je kan niet slechts één subgroep pakken en dan je conclusies trekken, dat slaat echt nergens op.
quote:Op zondag 9 december 2012 11:50 schreef De_Guidance het volgende:
Jaja even iets roepen nu waardoor de stam en het groeosgevoel en de xenofobie niet in gevaar komt!
Hoe durf je de integriteit van mijn stam in twijfel te trekken?!!
Hunnie zijn de slechteriken ! Wij zien lief en nobel!
De ironie...quote:Op zondag 9 december 2012 11:50 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Jij beweert dat autochtonen gewelddadiger zijn dan marokkanen. Dat kan je totaal niet concluderen door alleen te kijken naar jeugddelinquenten, dat snapje zelf toch ook wel hoop ik? Verder noem jij het 'lichtere' vergrijpen.... Ik noem diefstal met geweld geen licht vergrijp.
Nee, ik praat geweld niet goed omdat ik het afkeur. Niet omdat de cijfers niet vallen te ontkennen.quote:Op zondag 9 december 2012 11:52 schreef Jian het volgende:
[..]
Nee, je praat geen geweld goed, lijkt me ook logisch en de cijfers vallen ook niet te ontkennen.
Dan let je niet zo goed op. Het is een vrij grote groep en nee ik ga geen namen noemen. Iedereen weet prima over wie het gaat en hoe bepaalde mensen reageren.quote:Die zijn er, als je op mensen hier doelt, namen en rugnummers, dat weten we waar en over wie je het hebt, anders zeg ik gewoon, daar heb ik hier in deze discussie slechts een incidentele minderheid van gezien.
Interessant, dus nu ga je mijn gedachten invullen?quote:En hier vang je leuk aan, maar voor de geoefende lezer is de boodschap duidelijk, eigenlijk is het allemaal gelul dat Marokkanen er nu zo uitgelicht worden, want blanken begaan meer zware delicten.
Ik vind het grappig dat je P&W noemt. Als je één programma in hetzelfde hoekje kan plaatsen als de Telegraaf dan is het P&W wel.quote:Dat zegt natuurlijk niets over veelplegende straatcriminelen en straatterroristen en uit welke hoek die veelal komen. Voor de rest zijn het vooral de media die zaken opblazen zodat alles nog meer geaccentueerd wordt en dat is nadelig voor die Marokkanen, wellicht is dat zo, maar je vergeet wel daartegenover te zetten de media, die het liefst alles onder het karpet vegen om maar niet richting allochtonen te wijzen, jij noemt de Telegraaf en het AD, ik noem Joop en P&W.
Maar wie zegt dat dan??quote:Yup, maar dat er verklaringen zijn, dat ontkent volgens mij niemand, maar dat maakt niet dat het probleem niet bestaat, toch?
Nee , alleen maar voor inteelt-figuur met een inferieure cultuur. Als we er toch een zieligheidswedstrijd van maken.quote:Ik vind dat heel naar voor je, maar je moet maar zo denken ze maken je in elk geval niet uit voor racist.
Nee. Tenminste, in mijn cultuur is bv een overval geen licht vergrijp, maar dat zal bij jullie wel anders zijn. Zeker als het slachtoffer niet iemand van je eigen stam is.quote:
Daar heb je toch zo'n hekel aan?quote:Jij doet niet anders
Niveautje weer.quote:Op zondag 9 december 2012 12:07 schreef Mylene het volgende:
Opsporing Verzocht is vast ook een herhaling met een getinte dader van vermoedelijk Marokkaanse afkomst.
.quote:Op zondag 9 december 2012 12:00 schreef De_Guidance het volgende:
[quote]Nee, ik praat geweld niet goed omdat ik het afkeur. Niet omdat de cijfers niet vallen te ontkennen
Ik let wel goed op, maar mijn definitie van een oogkleppen dragende Xenofoob is wat anders dan die van jou, ik ben wat minder gekleurd zeg maar.quote:Dan let je niet zo goed op. Het is een vrij grote groep en nee ik ga geen namen noemen. Iedereen weet prima over wie het gaat en hoe bepaalde mensen reageren.
Sorry, maar als mensen met dit soort "argumenten" gaan komen weet je vaak wel hoe laat het isquote:Interessant, dus nu ga je mijn gedachten invullen?
Ik geef slechts andere relevante oorzaken aan, als tegenwicht voor het geschreeuw hier van bepaalde figuren. Dat jij mijn gedachten wenst invullen is verder jouw probleem dunk mij.
Schei toch uit zeg! Je doelt hier zeker niet op het feit dat in de eerste uitzending na de onderhavige gebeurtenis, het woord allochtoon of Marokkaan in die uitzending niet één keer is gevallen, dankzij de verwoede pogingen van de heer Witteman om dit dan ook koste wat kost te voorkomenquote:Ik vind het grappig dat je P&W noemt. Als je één programma in hetzelfde hoekje kan plaatsen als de Telegraaf dan is het P&W wel. Elke keer als er iets met Marokkanen in de media is krijgt het daar uitgebreid aandacht en wordt het nog verder uitvergroot. Jeroen Pauw stelt Telegraaf-achtige vragen en de nuance en achtergrond is gewoon weg. Maar goed, vooruit.
Nee, nu niet de zaken proberen om te draaien, ik reageer slechts op het feit dat je aangeeft dat het gedrag van die mensen oorzaken heeft. Ik had het ook wel anders kunnen zeggen hoor, dan begrijp je dat misschien beter, nou vooruit ik had moeten reageren met; Ja, en? Waarom deze obligate prietpraat?quote:Maar wie zegt dat dan??
Ach, je doet zelf ook je discutabele duit in het zakje met oogkleppen dragende Xenofoben etc, dus dat kan je er dan mooi tegen wegstrepen, toch.quote:Nee , alleen maar voor inteelt-figuur met een inferieure cultuur. Als we er toch een zieligheidswedstrijd van maken.
hahahaha, nu wordt-tie helemaal grappig; een actualiteitenprogramma als P&W van zo'n typisch rooie zender als de VARA ga jij even doodleuk samen met de Televaag in hetzelfde bakje gooienquote:Op zondag 9 december 2012 12:00 schreef De_Guidance het volgende:
Ik vind het grappig dat je P&W noemt. Als je één programma in hetzelfde hoekje kan plaatsen als de Telegraaf dan is het P&W wel.
Elke keer als er iets met Marokkanen in de media is krijgt het daar uitgebreid aandacht en wordt het nog verder uitvergroot. Jeroen Pauw stelt Telegraaf-achtige vragen en de nuance en achtergrond is gewoon weg. Maar goed, vooruit.
Dat zei vd Gijp toch ook, je kan wachten tot er een leraar wordt doodgeschopt, binnen 3 weken zei Gijp. Ik hoop het niet, maar je kan wel wachten op het volgende "incident"quote:Op zondag 9 december 2012 12:20 schreef 3-voud het volgende:
We kunnen ons wel druk maken over de strafmaat van deze knullen... ik denk dat we ons beter druk kunnen maken over het "volgende" incident wat er komen gaat. Want daar kun je gif op innemen dat die komen gaat. Die Marokkanen zijn een vat vol korte lontjes:
Maar je kunt er wel uit concluderen dat alle Marokkanen zo'n beetje in aanraking zijn gekomen met justitie ? Apart hoor.quote:Op zondag 9 december 2012 11:50 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Jij beweert dat autochtonen gewelddadiger zijn dan marokkanen. Dat kan je totaal niet concluderen door alleen te kijken naar jeugddelinquenten, dat snapje zelf toch ook wel hoop ik?
Precies.quote:Op zondag 9 december 2012 12:35 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dat zei vd Gijp toch ook, je kan wachten tot er een leraar wordt doodgeschopt, binnen 3 weken zei Gijp. Ik hoop het niet, maar je kan wel wachten op het volgende "incident"
Dr is er toch al een paar jaar geleden een docent neergeknalt omdat zo'n 15(+/-)-jarig "meneertje" meende zich in zn "resepct" aangetast te voelen? Gijppie loopt een beetje achter ben ik bang.quote:Op zondag 9 december 2012 12:35 schreef macca728 het volgende:
Dat zei vd Gijp toch ook, je kan wachten tot er een leraar wordt doodgeschopt, binnen 3 weken zei Gijp. Ik hoop het niet, maar je kan wel wachten op het volgende "incident"
Het is ook prachtig voor diegene die dit soort uitspraken doen om zich heel humaan en evenwichtig te voelen. Enkel roepen ze dit al meer dan 10 jaar en in die tijd werd het enkel erger.quote:Op zondag 9 december 2012 12:36 schreef Zienswijze het volgende:
Dit gedrag hoort trouwens allemaal in de straatcultuur thuis. Grote bek hebben, geen respect voor autoriteit, haantjesgedrag, stoer willen doen, niet zwak willen overkomen, neerkijken op softies. Wat weer allemaal is komen overwaaien van de straatcultuur uit Amerika, een westers land, een land wat dikwijls door de rechtsmens enorm wordt opgehemeld.
In elk land met een straatcultuur zie je achterstandsgroepen niet gedrag vertonen. Het is dus niet specifiek een Marokkanenprobleem. In elk land is er weer een andere groep.
Ja neergeknalt maar niet doodgeschopt door een groep.quote:Op zondag 9 december 2012 12:41 schreef VanishedEntity het volgende:
[..]
Dr is er toch al een paar jaar geleden een docent neergeknalt omdat zo'n 15(+/-)-jarig "meneertje" meende zich in zn "resepct" aangetast te voelen? Gijppie loopt een beetje achter ben ik bang.
Dus omdat zoiets al een keer gebeurd is kan het niet nog een keer voorkomen?quote:Op zondag 9 december 2012 12:41 schreef VanishedEntity het volgende:
[..]
Dr is er toch al een paar jaar geleden een docent neergeknalt omdat zo'n 15(+/-)-jarig "meneertje" meende zich in zn "resepct" aangetast te voelen? Gijppie loopt een beetje achter ben ik bang.
We roepen ook al 10 jaar dat het een Marokkanen probleem betreft. Daar zijn we echter ook niets mee opgeschoten, integendeel.quote:Op zondag 9 december 2012 12:41 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Het is ook prachtig voor diegene die dit soort uitspraken doen om zich heel humaan en evenwichtig te voelen. Enkel roepen ze dit al meer dan 10 jaar en in die tijd werd het enkel erger.
In Marokko zijn ze niet crimineel. Hier wel. In Amerika niet. Blijkbaar gaat er hier in Nederland dus wat mis. Nederland staat over het algemeen als een pussy-maatschappij bekend: je hoeft niets, je mag alles. Ook al gedraag je je als een grote mongool, je krijgt nog tig kansen uitgereikt. Misschien moeten we de opzet van de pussy-maatschappij eens veranderen.quote:Op zondag 9 december 2012 12:41 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Het is ook prachtig voor diegene die dit soort uitspraken doen om zich heel humaan en evenwichtig te voelen. Enkel roepen ze dit al meer dan 10 jaar en in die tijd werd het enkel erger.
Gokje: als jouw auto het verrekt om te starten op je oprit, en je al 10tallen keren de monteur erbij hebt gehad met de nodige kosten, schop je hem ook van je oprit af.
Of wil je ons vertellen dat je hoop blijft houden dat ie ooit een keer start?
Ik snap die mensen niet, want juist in Amerika kunnen de Marokkanen zich wel gedragen. Waarom ? Omdat ze daar de Arabische Marokkanen hebben met een hoge opleiding en hoog werkniveau.quote:Op zondag 9 december 2012 12:41 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Gokje: als jouw auto het verrekt om te starten op je oprit, en je al 10tallen keren de monteur erbij hebt gehad met de nodige kosten, schop je hem ook van je oprit af.
Of wil je ons vertellen dat je hoop blijft houden dat ie ooit een keer start?
Oh, het is dus géén Marokkanen probleem?quote:Op zondag 9 december 2012 12:44 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ik snap die mensen niet, want juist in Amerika kunnen de Marokkanen zich wel gedragen. Waarom ? Omdat ze daar de Arabische Marokkanen hebben met een hoge opleiding en hoog werkniveau.
Dat laatste zeker. Maar vergeet niet dat we hier het laagste van het laagste krijgen. Mensen die andere Europese landen niet opnemen, maar hier naar toe sturen.quote:Op zondag 9 december 2012 12:44 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
In Marokko zijn ze niet crimineel. Hier wel. In Amerika niet. Blijkbaar gaat er hier in Nederland dus wat mis. Nederland staat over het algemeen als een pussy-maatschappij bekend: je hoeft niets, je mag alles. Ook al gedraag je je als een grote mongool, je krijgt nog tig kansen uitgereikt. Misschien moeten we de opzet van de pussy-maatschappij eens veranderen.
Daarnaast pikken ze ons rechtssysteem niet als de hunne. Ze halen hun neus ervoor op.quote:Op zondag 9 december 2012 12:44 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
In Marokko zijn ze niet crimineel. Hier wel. In Amerika niet. Blijkbaar gaat er hier in Nederland dus wat mis. Nederland staat over het algemeen als een pussy-maatschappij bekend: je hoeft niets, je mag alles. Ook al gedraag je je als een grote mongool, je krijgt nog tig kansen uitgereikt. Misschien moeten we de opzet van de pussy-maatschappij eens veranderen.
Daar niet nee.quote:Op zondag 9 december 2012 12:46 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Oh, het is dus géén Marokkanen probleem?
meer van, dr is blijkbaar niet adequaat lering uit getrokken.quote:Op zondag 9 december 2012 12:44 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Dus omdat zoiets al een keer gebeurd is kan het niet nog een keer voorkomen?
Ik volg je ff niet.
Hard om hard spelen. Wil je je niet gedragen, dan tyf je maar op naar de bak.quote:Op zondag 9 december 2012 12:46 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Daarnaast pikken ze ons rechtssysteem niet als de hunne. Ze halen hun neus ervoor op.
Ook omstanders moeten hun waffel houden want zich laten corrigeren door iemand uit een andere cultuur is gezichtsverlies.
Zoek maar een oplossing zou ik zeggen.
Xenofobie uit zich ook in de angst er niks over te willen zeggen of paard bij naampje te noemen.quote:Op zondag 9 december 2012 12:46 schreef Zienswijze het volgende:
En die jongens zou je best eens kunnen afschrijven ja, gooi ze maar 30 jaar de bak in.
Dat staat verder los van het semi-xenofobische gelul waar de gemiddelde rechtsmens in dit topic (ga eens wat nuttigs doen) zich bezig houdt.
Als ze in Rusland last hebben van ratten is daar dus geen rattenprobleem omdat wij in Nederland geen last hebben van ratten. Goeie redenatie, manquote:Op zondag 9 december 2012 12:46 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Oh, het is dus géén Marokkanen probleem?
Lol.quote:Op zondag 9 december 2012 12:47 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Hard om hard spelen. Wil je je niet gedragen, dan tyf je maar op naar de bak.
Die opmerkingen er onder ookquote:Op zondag 9 december 2012 12:20 schreef 3-voud het volgende:
We kunnen ons wel druk maken over de strafmaat van deze knullen... ik denk dat we ons beter druk kunnen maken over het "volgende" incident wat er komen gaat. Want daar kun je gif op innemen dat die komen gaat. Die Marokkanen zijn een vat vol korte lontjes:
Ja daar heeft het wel mee te maken. Alleen weet jij niet dat er een groot onderscheid is tussen de Arabische Marokkaan en de Berber Marokkaan ? Die laatsten worden in Marokko zelf ook gediscrimineerd.quote:Op zondag 9 december 2012 12:48 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Maar dan heeft het dus niet primair te maken met het feit dat ze uit Marokko afkomstig zijn?
Dat "fuck Hollanders" hoor je veel vaker. Dus waarschijnlijk wel.quote:Op zondag 9 december 2012 12:51 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Die opmerkingen er onder ook
Fuck de hollanders
Zonder Marokkanen is nl niets
Zouden ze dit nou echt geloven?
Degenen die die berichten sturen zijn in het algemeen te dom om te poepen, dus, Ja!quote:Op zondag 9 december 2012 12:51 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Die opmerkingen er onder ook
Fuck de hollanders
Zonder Marokkanen is nl niets
Zouden ze dit nou echt geloven?
Joh. Het is algemeen bekend dat scholingsgraad een enorme factor in criminaliteitsgedrag is. Daarom creeer je een onevenwichtig beeld als je de Nederlanders in Nederland met de Marokkanen in Nederland vergelijkt. Pak je enkel laagopgeleide Nederlandse jongeren (of ouders) dan zullen de verschillen vergeleken met laagopgeleide Marokkaanse jongeren (of ouders) niet bijster groot zijn. Herinner je nog de rellen in Haren waar allerlei (laagopgeleide) jongeren betrokken bij waren? Wat dat betreft gedragen Chinese jongeren zich nog behoorlijk. En hoeven Nederlanders niet zo met de vingers te wijzen, gezien hun eigen groep er ook wat van kan.quote:Op zondag 9 december 2012 12:44 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ik snap die mensen niet, want juist in Amerika kunnen de Marokkanen zich wel gedragen. Waarom ? Omdat ze daar de Arabische Marokkanen hebben met een hoge opleiding en hoog werkniveau.
Nee. Wel dat de meerderheid van de Marokkaanse jongens met justitie in aanraking is gekomen.quote:Op zondag 9 december 2012 12:37 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Maar je kunt er wel uit concluderen dat alle Marokkanen zo'n beetje in aanraking zijn gekomen met justitie ? Apart hoor.
En ook dat klopt dus niet.quote:Op zondag 9 december 2012 12:54 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee. Wel dat de meerderheid van de Marokkaanse jongens met justitie in aanraking is gekomen.
Niet helemaal, want de groep Berbers is veel onaangepaster dan de Arabische Marokkanen.quote:Op zondag 9 december 2012 12:54 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Joh. Het is algemeen bekend dat scholingsgraad een enorme factor in criminaliteitsgedrag is. Daarom creeer je een onevenwichtig beeld als je de Nederlanders in Nederland met de Marokkanen in Nederland vergelijkt. Pak je enkel laagopgeleide Nederlandse jongeren (of ouders) dan zullen de verschillen vergeleken met laagopgeleide Marokkaanse jongeren (of ouders) niet bijster groot zijn. Herinner je nog de rellen in Haren waar allerlei (laagopgeleide) jongeren betrokken bij waren? Wat dat betreft gedragen Chinese jongeren zich nog behoorlijk. En hoeven Nederlanders niet zo met de vingers te wijzen, gezien hun eigen groep er ook wat van kan.
Dat klopt dus wel wijsneus. Daar zijn gewoon keiharde cijfers van. Pas tienduizend keer geplaatst hier trouwens.quote:
Ja, die hebben jullie zelf hier gehaald. Dat is het verschil tussen Nederland en Amerika: Nederlanders staan er bekend om de meest slechtste immigranten binnen te halen / aan te trekken (en A-kwaliteit immigranten als de joden de gaskamers in te duwen) terwijl Amerika vooral A-kwaliteit aantrekt en bovendien de joden met rust laat.quote:Op zondag 9 december 2012 12:46 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dat laatste zeker. Maar vergeet niet dat we hier het laagste van het laagste krijgen. Mensen die andere Europese landen niet opnemen, maar hier naar toe sturen.
En 70% van de Marokkanen hier zijn Berber, terwijl ze in andere landen de Arabische Marokkanen krijgen, die zich wel aanpassen.
In Frankrijk bv spreken vrijwel alle Marokkanen perfect Frans, ook tegen elkaar.
Nee die moesten wij opnemen van de Europese Unie. En die opmerking over de gaskamers is weer erg triest en bewijs dat een normale discussie met linksen gewoon niet mogelijk is.quote:Op zondag 9 december 2012 13:01 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ja, die hebben jullie zelf hier gehaald. Dat is het verschil tussen Nederland en Amerika: Nederlanders staan er bekend om de meest slechtste immigranten binnen te halen / aan te trekken (en A-kwaliteit immigranten als de joden de gaskamers in te duwen) terwijl Amerika vooral A-kwaliteit aantrekt en bovendien de joden met rust laat.
Maar goed, daar hebben we nu even niets aan. We moeten aan oplossingen denken. In Marokko zijn ze niet crimineel. Hier wel. Waar gaat het dus mis? Moeten we misschien niet eens de opzet van de pussy-maatschappij eens veranderen?
http://jeugdstatline.cbs.(...)G3,G2,G1,T&STB=G4,G5quote:Op zondag 9 december 2012 12:56 schreef macca728 het volgende:
[..]
Dat klopt wel, het zijn cijfers van het CBS.
Waar haal je dit nou weer vandaan? Heb je hier empirisch wetenschappelijk onderzoek naar verricht?quote:Op zondag 9 december 2012 12:46 schreef macca728 het volgende:
[..]
Daar niet nee.
Je kan beter spreken over een Berber Marokkaans probleem, want de Arabische Marokkanen passen zich wel aan in het algemeen.
Ik niet, anderen wel.quote:Op zondag 9 december 2012 13:03 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Waar haal je dit nou weer vandaan? Heb je hier empirisch wetenschappelijk onderzoek naar verricht?
Mannen en vrouwen in één tabelquote:Op zondag 9 december 2012 13:03 schreef gnaeus het volgende:
[..]
http://jeugdstatline.cbs.(...)G3,G2,G1,T&STB=G4,G5
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 9 december 2012 13:05 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Mannen en vrouwen in één tabel
succes met het lezen.quote:
Ik ben verre van links hoor. Sterker nog, ik ben voor keiharde straffen, sobere gevangenissen, opvoedingskampen oprichten, verplicht Nederlands leren, uitkeringen beperken en een prestatiecultuur invoeren.quote:Op zondag 9 december 2012 13:03 schreef macca728 het volgende:
[..]
Nee die moesten wij opnemen van de Europese Unie. En die opmerking over de gaskamers is weer erg triest en bewijs dat een normale discussie met linksen gewoon niet mogelijk is.
Daar zou Timmm eens tegen moeten optreden.
http://www.google.nl/url?(...)H2D0vRqzYJn8cqGk9tLgquote:Op zondag 9 december 2012 13:03 schreef gnaeus het volgende:
[..]
http://jeugdstatline.cbs.(...)G3,G2,G1,T&STB=G4,G5
[ afbeelding ]
http://www.cbs.nl/NR/rdon(...)df%20bladzijde%20117quote:„Van alle jongens van Marokkaanse herkomst is 65 procent tussen zijn 12de en 23ste levensjaar wel eens aangehouden; van alle Antilliaans-Nederlandse jongens 55 procent. Onder de jongens uit andere niet-westerse groepen lopen de aandelen tegen de 50 procent. Van de autochtone jongens is ook 25 procent ooit verdacht van criminaliteit.”
En nu corrigeren voor scholingsgraad.quote:Op zondag 9 december 2012 13:09 schreef gnaeus het volgende:
En hier nog een table waar je kunt zien dat het verschil met autochtone jeugd niet zo schikbarende hoog is als men hier wil doen geloven
[ afbeelding ]
3 x tot 4 maal zoveel is idd geen schrikbarend hoog verschil!quote:Op zondag 9 december 2012 13:09 schreef gnaeus het volgende:
En hier nog een table waar je kunt zien dat het verschil met autochtone jeugd niet zo schikbarende hoog is als men hier wil doen geloven
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 9 december 2012 13:10 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
3 x tot 4 maal zoveel is idd geen schrikbarend hoog verschil!
Ik heb er ook weinig hoop in. Zelfs de VVD gedraagt zich uitermate links. Dus ja.quote:Op zondag 9 december 2012 12:49 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Lol.
Het komt zoveel voor dat de politie amper 3% kan oppakken. De overige 97% komt ermee weg en stijgt in aanzien bij hun matties die zich erdoor aangespoord voelt om diezelfde lat te halen.
Zo makkelijk dat "oppakken en straffen!"...
quote:
Kortom, een erg beperkte groep waar je verder niets aan kunt afleiden.quote:– Van alle Marokkaanse jongens die 12 waren in 1999 is 65% aangehouden als verdachte voor zijn 23ste verjaardag.
denk ook dat het volk straks zelf het heft in handen gaat nemen. Met een groep en knuppels die bendes her en der even "opknapt".quote:Op zondag 9 december 2012 13:13 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik heb er ook weinig hoop in. Zelfs de VVD gedraagt zich uiternate links. Dus ja.
van 1 naar 2 % is een 100% stijging ! OMG !quote:Op zondag 9 december 2012 13:10 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
3 x tot 4 maal zoveel is idd geen schrikbarend hoog verschil!
Nee jouw cijfers gaan uit van per jaar, ipv over een periode. Jij snapt er zoals gewoonlijk weer niets van in je linkse kruistocht.quote:Op zondag 9 december 2012 13:13 schreef gnaeus het volgende:
[..]
[..]
Kortom, een erg beperkte groep waar je verder niets aan kunt afleiden.
Zoals ik al eens eerder benoemde : je begrijpt onderzoeken niet en bent selectief aan het shoppen om "bewijs" voor jouw mening te vinden.
Ik plaatst de cijfers zoals ze zijn.
Een jaar is geen periode ? Weer wat geleerd.quote:Op zondag 9 december 2012 13:17 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Nee jouw cijfers gaan uit van per jaar, ipv over een periode.
Veels te beperkte periode die een vertekend beeld geeft.quote:Op zondag 9 december 2012 13:17 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Een jaar is geen periode ? Weer wat geleerd.
Drie tot vier maal zoveel is idd amper een verschil!quote:Op zondag 9 december 2012 13:15 schreef gnaeus het volgende:
[..]
van 1 naar 2 % is een 100% stijging ! OMG !
Autochtonen ongeveer 5% , allochtonen 15% Dat is dus een verschil van 10 personen op een groep van 100. Maar hang gerust de dramaqueen uit.
quote:Op zondag 9 december 2012 13:18 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Veels te beperkte periode die een vertekend beeld geeft.
Wordt er nu beweerd dat we het maar moeten accepteren omdat andere werelddelen ook last van immigranten hebben?quote:Op zondag 9 december 2012 13:19 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
1. Afstammelingen van joodse immigranten dan. Net zoals wij hier een probleem met afstammelingen van Marokkaanse immigranten hebben (de eerste generatie Marokkanen is niet crimineel).
2. Wel aan mee gewerkt en de weg naar het treinperron gewezen.
Waar het om gaat is dat je je goede immigranten moet koesteren en de slechte immigranten niet aan moet trekken. Daar faalt Nederland behoorlijk in, vergeleken met Amerika bijv, ondanks dat ze daar problemen met Blacks en Hispanics hebben.
Je kan die cijfers gewoon lezen in dat rapport, dus waarom zit je ze nu te ontkennenquote:Op zondag 9 december 2012 13:21 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Ik zou 10 jaar geen beperkte periode willen noemen. Maar goed, ik zou ook geen gegevens van 12-jarigen in 1999 willen doortrekken naar iedereen van 12-23 over een periode van 10 jaar. De cijfers zijn zoals ik je laat zien. Daar kun je niet selectief in shoppen. Maar volgens mij vond jij het CBS en het SCP toch linkse overheidspropagandisten, dus waarom je uberhaupt onderzoeken van hen gebruikt ?
Ga je die cijfers ook nog eens corrigeren voor scholingsgraad of wat?quote:Op zondag 9 december 2012 13:19 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Drie tot vier maal zoveel is idd amper een verschil!
Only in a linksen mind
Zit je het nou in de minime details te zoeken om zo een mist over het kernprobleem te trekken?quote:Op zondag 9 december 2012 13:25 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ga je die cijfers ook nog eens corrigeren voor scholingsgraad of wat?
Aan cijfers "laagopgeleide groep X is crimineler dan evenwichtige groep Y" hebben we niet zoveel.
Je kan toch zien waarop dat cijfer van 65% in het rapport is gebaseerd ? Het is geen percentage dat geldt voor de gehele groep van 12-23 jaar. Die heb ik je namelijk net gegeven. Dat zijn de correcte cijfers.quote:Op zondag 9 december 2012 13:25 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Je kan die cijfers gewoon lezen in dat rapport, dus waarom zit je ze nu te ontkennen
DIT ZIJN DE CIJFERSquote:Op zondag 9 december 2012 13:27 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Cijfers ontkennen om je linkse taboe in stand te houden
Wel degelijk voor de hele groep. Jij laat per jaar zien.quote:Op zondag 9 december 2012 13:27 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Je kan toch zien waarop dat cijfer van 65% in het rapport is gebaseerd ? Het is geen percentage dat geldt voor de gehele groep van 12-23 jaar. Die heb ik je namelijk net gegeven. Dat zijn de correcte cijfers.
Je moet aan oplossingen werken. Want op deze manier zal het niet goed aflopen.quote:Op zondag 9 december 2012 13:23 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Wordt er nu beweerd dat we het maar moeten accepteren omdat andere werelddelen ook last van immigranten hebben?
http://www.cbs.nl/NR/rdon(...)df%20bladzijde%20117quote:
Ja, dat lijkt mij ook *iets* relevanter dan doelbewust het hoogste percentage over een zeer beperkte groep eruit vissen .. Nu ben ik er wel klaar mee eigenlijk.quote:Op zondag 9 december 2012 13:28 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Wel degelijk voor de hele groep. Jij laat per jaar zien.
Nee want dan laat je dus niet zien hoeveel er in totaal mee in aanraking komen.quote:Op zondag 9 december 2012 13:30 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Ja, dat lijkt mij ook *iets* relevanter dan doelbewust het hoogste percentage over een zeer beperkte groep eruit vissen .. Nu ben ik er wel klaar mee eigenlijk.
Een factor als scholingsgraad lijkt mij geen miniem detail in criminaliteitsgedrag. Het is algemeen bekend dat laagopgeleiden eerder in aanraking met politie komen dan hoogopgeleiden.quote:Op zondag 9 december 2012 13:26 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Zit je het nou in de minime details te zoeken om zo een mist over het kernprobleem te trekken?
Zelfs daar is het aanbod Marokkanen groter dan elders.quote:Op zondag 9 december 2012 13:33 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Een factor als scholingsgraad lijkt mij geen miniem detail in criminaliteitsgedrag. Het is algemeen bekend dat laagopgeleiden eerder in aanraking met politie komen dan hoogopgeleiden.
Dat zou heel goed kunnen. Doch is het beter om vanuit die cijfers te discussieren dan vanuit 'algemene' cijfers.quote:Op zondag 9 december 2012 13:35 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Zelfs daar is het aanbod Marokkanen groter dan elders.
Dat zijn absolute getallen!quote:Op zondag 9 december 2012 13:40 schreef gnaeus het volgende:
Nog wel een leuke grafiek : hoeveel jongeren en van welke komaf komen in aanraking met justitie wegens een geweldsdelict
[ afbeelding ]
Geweld lijkt dus vooral een autochtonenprobleem te zijn.
Ja, er is helemaal niets aan de hand natuurlijk. Hoeveel autochtone en hoeveel allochtone jongeren zijn er?quote:Op zondag 9 december 2012 13:40 schreef gnaeus het volgende:
Nog wel een leuke grafiek : hoeveel jongeren en van welke komaf komen in aanraking met justitie wegens een geweldsdelict
[ afbeelding ]
bronquote:Een kwart allochtoon
Bijna een kwart van de 0- tot 25-jarigen in Nederland is van allochtone herkomst. Hiermee wonen er in Nederland ruim een miljoen allochtone jongeren. Zeven op de tien zijn in 2008 van niet-westerse herkomst. Turken en Marokkanen vormen met beide een aandeel van 21 procent de grootste groepen onder deze niet-westers allochtone jongeren.
JAquote:Op zondag 9 december 2012 13:53 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Dat zijn absolute getallen!
Ben ik niet met je eens.quote:Op zondag 9 december 2012 13:56 schreef Tem het volgende:
[..]
Ja, er is helemaal niets aan de hand natuurlijk.
De kans is groter dat je een autochtone klap voor je harses krijgt dan een allochtone, steek je kop maar in het zand.quote:Hoeveel autochtone en hoeveel allochtone jongeren zijn er?
[..]
Oh, je erkent het probleem wel. We mogen blij zijn.quote:
Ik ben hier niet degene die z'n kop in het zand steekt volgens mij.quote:Op zondag 9 december 2012 14:15 schreef gnaeus het volgende:
[..]
Ben ik niet met je eens.
[..]
De kans is groter dat je een autochtone klap voor je harses krijgt dan een allochtone, steek je kop maar in het zand.
Als je wil weten hoeveel jongeren van verschillende afkomsten met de politie in aanraking komen, is het een prima grafiek.quote:Op zondag 9 december 2012 13:56 schreef Tem het volgende:
[..]
Beetje rare stelling van je, nogal wiedes dat autochtonen meer in aanraking komen met de politie.
Je moet de discussie natuurlijk wel aan beide kanten zuiver houden...
bron ; GSquote:]De Marokkanenplaag
De opiniepagina’s van de kranten staan bomvol met meningen over de kwestie, domlinks en domrechts slaan elkaar op Twitter - volstrekt voorspelbaar - de virtuele hersens in en de KNVB doet iets met een poster. Maar toen PVV-Kamerlid Joram van Klaveren afgelopen dinsdag een debat aanvroeg over de dood van de Almeerse grensrechter bleef het doodstil in de Nationale Vergaderzaal. Stel je voor, een debat over het ‘Marokkanenprobleem’ zoals Van Klaveren het formuleerde. Laten we dat maar niet doen, besloten de overige fracties en masse. Van Klaveren droop af, maar niet voordat hij zijn collega’s – oh, hoe deftig - ‘een stel lafaards’ had genoemd. In 2002 – nu tien jaar geleden - schreef ik voor Panorama, het opinieblad voor de gewone man. Er was op de redactie enige discussie over de coverkreet van het nummer dat op woensdag 8 mei dat jaar zou uitkomen. Over de hele breedte stond in kapitalen ‘WIE STOPT DE MAROKKANENPLAAG?’
Een collega overwoog daarom zijn ontslag in te dienen. Ratten, sprinkhanen en kakkerlakken vormen een plaag maar niet mensen, was zijn redenering. Maar we werden door de actualiteit ingehaald. Vlak voor de deadline werd Pim Fortuyn vermoord, de cover gooiden we logischerwijze om.
Het verhaal bleef echter in het blad. Een grote reportage over Gouda dat destijds gebukt ging onder de terreur van jonge criminele Marokkanen. Bedreigingen, mishandelingen, overvallen, een gestenigd hondje, dat werk. Ook valt de term ‘Marokkanenprobleem’. Acht jaar later is er weinig veranderd in Gouda. In maart 2010 koppen de kranten dat de meeste criminaliteit in de kaashoofdstad van de wereld door jonge Marokkanen wordt gepleegd. En nu is het 2012, en wéér doemt de vraag op of er sprake is van een Marokkanenprobleem. Tien jaar verder en geen steek opgeschoten.
De term Marokkanenprobleem is echter een zeer ongelukkige. Deze is te generiek en zou betekenen dat de burgemeester van Rotterdam, menig Kamerlid, ondernemer, sporter, programmamaker, kassajuffrouw en ga zo maar door, onderdeel uitmaken van ‘het probleem’. Onzin natuurlijk. Daarnaast is het nog maar de vraag of er een verband bestaat tussen (jonge) Marokkaanse criminelen en de verschrikkelijke gebeurtenissen op dat voetbalveld. Maar dat er iets aan de hand is, is duidelijk. En dat al minimaal tien jaar.
Diederik Samsom zei afgelopen donderdag in het debat over het opstappen van zijn staatssecretaris Co Verdaas dat hij de Gelderse PVV-fractie – die de zaak aan het rollen bracht in de Provinciale Staten - niet ‘serieus’ nam. Dat had hij beter wel kunnen doen want dan was het drama rondom de binnenkort op wachtgeld terende sociaal-democratische bonnetjesfraudeur zonder vaste woon- of verblijfplaats te voorkomen geweest.
De PVV-inbreng van het ‘Marokkanen-debat’ dat niet doorgaat was reeds bekend: dubbel paspoort afnemen, uitzetten, de bekende retoriek. Maar elke fractie bepaalt zijn eigen bijdrage, die eenzijdige PVV-blik wil niet zeggen dat de andere partijen niet een wellicht bredere visie over de gebeurtenissen zouden kunnen formuleren. Maar helaas. Terwijl het land in rep en roer is, zwijgt de Tweede Kamer en heeft deze geen zin in welke parlementaire reflectie dan ook.
De discussie niet willen aangaan omdat het de PVV is die het debat op de agenda zet, is inderdaad laf.
Gezien de conclusie die je eraan hoopt te kunnen verbinden klopt de grafiek natuurlijk niet echt. Althans, je maakt het nodeloos moeilijk vergelijken:quote:Op zondag 9 december 2012 13:40 schreef gnaeus het volgende:
[ afbeelding ]
Ik vind het nog erger dat een hoop mensen het probleem zelfs ontkennen of omkeren.quote:Op zondag 9 december 2012 14:29 schreef KoosVogels het volgende:
Vind het echt absurd dat je het probleem niet mag benoemen.
Leuke tabel! jongeren tussen de 12 en 25 jaar die in aanraking met de politie zijn geweest.quote:
Ach hoeveel van die zogenaamde autochtonen zijn eigenlijk allochtoon ?quote:Op zondag 9 december 2012 14:32 schreef Jian het volgende:
[..]
Leuke tabel! jongeren tussen de 12 en 25 jaar die in aanraking met de politie zijn geweest.
Totale Jeugd 12 tot 25 jaar
dus in 2010 is 15% van de van de totale jeugd die met de politie in aanraking is gekomen Marokkaans. Maar wat is op dat moment het percentage Marokkanen binnen die totale groep van 12 tot 25 jaar? Cijfertjes![]()
Naja, mensen al gnaeus verschillen in feite niet veel van de boe-roepers die aan dit verhaal direct een "Marokkanen-probleem" verbinden. Dat er problemen zijn binnen een grote groep Marokkaanse jongeren lijkt me geen nieuws maar heeft in feite niets met het doodschoppen van deze grensrechter te maken. Het overspannen zaken proberen te weerleggen met grafiekjes die als kut op Dirk slaan werkt alleen maar mee aan de stemmingmakerij.quote:Op zondag 9 december 2012 14:29 schreef KoosVogels het volgende:
Vind het echt absurd dat je het probleem niet mag benoemen.
Het heeft wel te maken met het doodschoppen van deze grensrechter, want bij de meeste incidenten in het amateurvoetbal zijn allochtonen en met name Marokkanen betrokken, een refelctie van de maatschappij.quote:Op zondag 9 december 2012 14:46 schreef Tem het volgende:
[..]
Naja, mensen al gnaeus verschillen in feite niet veel van de boe-roepers die aan dit verhaal direct een "Marokkanen-probleem" verbinden. Dat er problemen zijn binnen een grote groep Marokkaanse jongeren lijkt me geen nieuws maar heeft in feite niets met het doodschoppen van deze grensrechter te maken. Het overspannen zaken proberen te weerleggen met grafiekjes die als kut op Dirk slaan werkt alleen maar mee aan de stemmingmakerij.
Wel een goed stukje, had ik nog niet gelezen!quote:Op zondag 9 december 2012 14:45 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Verder: http://www.geenstijl.nl/m(...)tadiscussie_top.html
Tem, je bent een beste vent maar wat de fuck doe je in dit topic man?quote:Op zondag 9 december 2012 14:46 schreef Tem het volgende:
[..]
Naja, mensen al gnaeus verschillen in feite niet veel van de boe-roepers die aan dit verhaal direct een "Marokkanen-probleem" verbinden. Dat er problemen zijn binnen een grote groep Marokkaanse jongeren lijkt me geen nieuws maar heeft in feite niets met het doodschoppen van deze grensrechter te maken. Het overspannen zaken proberen te weerleggen met grafiekjes die als kut op Dirk slaan werkt alleen maar mee aan de stemmingmakerij.
Nee, ik ben van mening dat het met opvoeding en scholing te maken heeft. Of het nu een allochtoon of autochtoon is maakt geen bal uit. Bij andere geweldsuitbarstingen zijn autochtone simpele zielen weer betrokken. Dat er wat moet gebeuren aan de opvoeding lijkt me evident en daar moeten de ouders meer op aangesproken worden.quote:Op zondag 9 december 2012 14:49 schreef macca728 het volgende:
[..]
Het heeft wel te maken met het doodschoppen van deze grensrechter, want bij de meeste incidenten in het amateurvoetbal zijn allochtonen en met name Marokkanen betrokken, een refelctie van de maatschappij.
Ja dat zeiden we 10 jaar geleden ook, jammer dat de ouders a geen Nederlands begrijpen en b de kinderen niet opvoeden, want dat is hun cultuur niet.quote:Op zondag 9 december 2012 14:55 schreef Tem het volgende:
[..]
Nee, ik ben van mening dat het met opvoeding en scholing te maken heeft. Of het nu een allochtoon of autochtoon is maakt geen bal uit. Bij andere geweldsuitbarstingen zijn autochtone simpele zielen weer betrokken. Dat er wat moet gebeuren aan de opvoeding lijkt me evident en daar moeten de ouders meer op aangesproken worden.
Collega vertelde me dat de Arabische Marokkanen betrouwbare, de wet respecterende, werklustige mensen waren; de Berbers waren lui, crimineel en kon je nooit betrouwen. Hij was zelf Berber. Stereotypes bestaan overal. In België zijn Vlamingen koppig, saai, hard werkend en Walen lui en gezellig. In hoeverre het met de waarheid overeenkomt...quote:Op zondag 9 december 2012 13:03 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Waar haal je dit nou weer vandaan? Heb je hier empirisch wetenschappelijk onderzoek naar verricht?
Waarom lul ik mee? Ik zeg helemaal nergens dat je het probleem niet zou mogen benoemen alleen mensen zoals gnaeus alias gelly vind ik ook niet fair en werken juist een dergelijke sfeer in de hand. Aan beide kanten moet je de discussie zuiver houden als je er überhaupt iets over wil zeggen.quote:Op zondag 9 december 2012 14:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tem, je bent een beste vent maar wat de fuck doe je in dit topic man?
Meelullen met de gasten die blijven herhalen dat je het probleem niet mag 'benoemen'? Dat terwijl al dik tien jaar godverdomme nergens anders over gaat.
Deze discussie is geen moment zuiver geweest.quote:Op zondag 9 december 2012 15:00 schreef Tem het volgende:
[..]
Waarom lul ik mee? Ik zeg helemaal nergens dat je het probleem niet zou mogen benoemen alleen mensen zoals gnaeus alias gelly vind ik ook niet fair en werken juist een dergelijke sfeer in de hand. Aan beide kanten moet je de discussie zuiver houden als je er überhaupt iets over wil zeggen.
wil je een zakdoekje?quote:Op zondag 9 december 2012 15:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Deze discussie is geen moment zuiver geweest.
Je kunt niet zoveel met die statistieken.quote:Op zondag 9 december 2012 15:47 schreef nikk het volgende:
Leuk al die statistieken. Iedereen die andere ervaringen heeft liegt, is een incident of berust op toeval. Of zouden die statistieken een vertekend beeld geven? Of misschien niet helemaal kloppen?
Grappig Koos...hoe kun je nou al tien jaar iets benoemen als er continue gesproken wordt van 'incidenten'.quote:Op zondag 9 december 2012 14:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tem, je bent een beste vent maar wat de fuck doe je in dit topic man?
Meelullen met de gasten die blijven herhalen dat je het probleem niet mag 'benoemen'? Dat terwijl al dik tien jaar godverdomme nergens anders over gaat.
Benieuwd wat je zou zeggen als het in het voordeel van die crimi's zou uitvallen. Dan zou je het waarschijnlijk gebruiken om aan te tonen dat er niets aan de hand is.quote:Op zondag 9 december 2012 15:49 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je kunt niet zoveel met die statistieken.
quote:Op zondag 9 december 2012 15:49 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Je kunt niet zoveel met die statistieken.
Ik ga er toch altijd voor het gemak maar van uit dat persoonlijke ervaringen per definitie minder betrouwbaar zijn dan statistieken en feiten. Maar inderdaad, ook die cijfers zijn niet 100%, en voor meerdere uitleg vatbaar.quote:Op zondag 9 december 2012 15:47 schreef nikk het volgende:
Leuk al die statistieken. Iedereen die andere ervaringen heeft liegt, is een incident of berust op toeval. Of zouden die statistieken een vertekend beeld geven? Of misschien niet helemaal kloppen?
Ach. Je ziet ook genoeg mensen in dit topic in een ontkenningsfase. Alles wordt uit de kast getrokken om de boel te relativeren. Het betreft zeker geen Marokkanenprobleem, de statistieken wijzen dat uit. Als er al een probleem is, is dat een autochtonenprobleem.quote:Op zondag 9 december 2012 16:00 schreef De_Guidance het volgende:
Van wie mag het nou niet benoemd worden en waar staan de kranten nou vol mee dan de afgelopen jaren?
Zo ver zelfs dat er berichten worden verzonnen omdat het nou eenmaal zo goed verkoopt?
Er valt ook genoeg te relativeren. Jammer dat dat meteen gezien wordt als het 'ontkennen van een probleem'.quote:Op zondag 9 december 2012 16:06 schreef nikk het volgende:
[..]
Ach. Je ziet ook genoeg mensen in dit topic in een ontkenningsfase. Alles wordt uit de kast getrokken om de boel te relativeren.
Relativeren is voor mensen die niet weten hoe ze het moeten aanpakken.quote:Op zondag 9 december 2012 16:08 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Er valt ook genoeg te relativeren. Jammer dat dat meteen gezien wordt als het 'ontkennen van een probleem'.
Kom maar op met die concrete en haalbare voorstellen dan.quote:Op zondag 9 december 2012 16:19 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Relativeren is voor mensen die niet weten hoe ze het moeten aanpakken.
Zeker waar. Het één sluit het ander niet uit. Je kan een probleem hebben en deze relativeren. Dat is ook vaak het beste aangezien je dan alles in perspectief zet. Voordat je zover bent, zul je wel eerst het probleem moeten erkennen of onder ogen durven te zien.quote:Op zondag 9 december 2012 16:08 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Er valt ook genoeg te relativeren. Jammer dat dat meteen gezien wordt als het 'ontkennen van een probleem'.
Jij bent maar een roeptoeter met oneliners. Geen tijd voor.quote:Op zondag 9 december 2012 16:19 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Kom maar op met die concrete en haalbare voorstellen dan.
Precies mijn punt.quote:Op zondag 9 december 2012 16:21 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Jij bent maar een roeptoeter met oneliners. Geen tijd voor.
Vandaar opmerkelijk dat jij relativeren in de mond durft te nemen.quote:
Uiteraard.quote:Op zondag 9 december 2012 16:19 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Relativeren is voor mensen die niet weten hoe ze het moeten aanpakken.
Ik heb jou zelden meer dan drie zinnen zien produceren in een post anders.quote:Op zondag 9 december 2012 16:21 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Jij bent maar een roeptoeter met oneliners. Geen tijd voor.
Dat is dus een pertinente leugen!quote:Op zondag 9 december 2012 16:29 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Ik heb jou zelden meer dan drie zinnen zien produceren in een post anders.
De waarheid ligt in het midden. Het is altijd opvallend hoe men blind is voor de mensen die overdrijven in hun eigen kamp of stam.quote:Op zondag 9 december 2012 16:06 schreef nikk het volgende:
[..]
Ach. Je ziet ook genoeg mensen in dit topic in een ontkenningsfase. Alles wordt uit de kast getrokken om de boel te relativeren. Het betreft zeker geen Marokkanenprobleem, de statistieken wijzen dat uit. Als er al een probleem is, is dat een autochtonenprobleem.
Tuurlijk.
Doe ik dat, alleen omdat ik jou betrap op een pertinente leugen en dat gewoon zegquote:Op zondag 9 december 2012 16:32 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Waarom voel jij je eigenlijk aangesproken?
Een pertinente leugen nog wel, ik ken 3-voud al een tijdje.quote:Op zondag 9 december 2012 16:33 schreef Jian het volgende:
[..]
Doe ik dat, alleen omdat ik jou betrap op een pertinente leugen en dat gewoon zeg
Voordat je een probleem kunt erkennen zul je eerst moeten definiëren wat het probleem precies is. Ik denk niet dat er veel mensen zijn die ontkennen dat het een structureel probleem betreft. Ik heb er vooral moeite mee dat het probleem op afkomst wordt gegooid. Dat zorgt namelijk voor meer problemen (selffulfilling prophecy bijvoorbeeld) en je betrekt mensen in het probleem die er niets mee te maken hebben.quote:Op zondag 9 december 2012 16:21 schreef nikk het volgende:
[..]
Zeker waar. Het één sluit het ander niet uit. Je kan een probleem hebben en deze relativeren. Dat is ook vaak het beste aangezien je dan alles in perspectief zet. Voordat je zover bent, zul je wel eerst het probleem moeten erkennen of onder ogen durven te zien.
Iets met pot en ketel. Maar goed, geen concrete voorstellen van jouw kant dus.quote:Op zondag 9 december 2012 16:26 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Vandaar opmerkelijk dat jij relativeren in de mond durft te nemen.
Begin eens met zelfreflectie.
Oh en daarom is het okee om leugens over hem rond te strooien?quote:Op zondag 9 december 2012 16:34 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Een pertinente leugen nog wel, ik ken 3-voud al een tijdje.
Het zijn geen leugens, zijn meeste post zijn korte persoonlijke sneren, hij is daar ook vaak voor geband.quote:Op zondag 9 december 2012 16:36 schreef Jian het volgende:
[..]
Oh en daarom is het okee om leugens over hem rond te strooien?
En jij dan?quote:Op zondag 9 december 2012 16:32 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Waarom voel jij je eigenlijk aangesproken?
Heb je dit in een kladblokje op je werkblad staan om te copy/pasten?quote:Op zondag 9 december 2012 16:35 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Iets met pot en ketel. Maar goed, geen concrete voorstellen van jouw kant dus.
Goed argument dat "je eigen stam" , dat gebruik je nogal eens bij gebrek aan argumenten, hèquote:Op zondag 9 december 2012 16:37 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Het zijn geen leugens, zijn meeste post zijn korte persoonlijke sneren, hij is daar ook vaak voor geband.
Maar jij verdedigt je eigen stam weer gewoon blind.
Ik ben trots op je. Kun je nu optyfen met dat gezuig of gewoon on-topic reageren?quote:Op zondag 9 december 2012 16:38 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Heb je dit in een kladblokje op je werkblad staan om te copy/pasten?
Ik kan zowat al voorspellen wanneer je ermee aan komt zetten.
Nee iemand voor pertinente leugenaar uitmaken is fris, bovendien lijkt het meer dat jij degene bent wiens argumenten opzijn.quote:Op zondag 9 december 2012 16:38 schreef Jian het volgende:
[..]
Goed argument dat "je eigen stam" , dat gebruik je nogal eens bij gebrek aan argumenten, hè
Stop dan met die oneliners van je. Is je al vaker gevraagd.quote:Op zondag 9 december 2012 16:39 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik ben trots op je. Kun je nu optyfen met dat gezuig of gewoon on-topic reageren?
quote:Op zondag 9 december 2012 16:37 schreef De_Guidance het volgende:
Maar jij verdedigt je eigen stam weer gewoon blind.
quote:Op zondag 9 december 2012 16:40 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Stop dan met die oneliners van je. Is je al vaker gevraagd.
Je post je betreffende post min of meer te verdediging van hetgeen over de posts van Xa1pt werd gezegd en alhoewel ik niet kan ontkennen dat die posts zo nu en dan best raak en scherp zijn, heeft die nu juist een patent op oneliners en andere posts van 5 woorden.quote:Op zondag 9 december 2012 16:39 schreef De_Guidance het volgende:
[..]
Nee iemand voor pertinente leugenaar uitmaken is fris, bovendien lijkt het meer dat jij degene bent wiens argumenten opzijn.
Terwijl 3-voud mijn gelijk bewijst met zijn postgedrag hier.
Q.E.D
Het ging over de PvdA toen ik over de PvdA begon. Over pertinente leugens gesproken. Mijn punt was juist hoe debiel het was om dat erbij te betrekken. Niet logisch als ik er zelf over begin he?quote:Op zondag 9 december 2012 16:45 schreef Jian het volgende:
[..]
Je post je betreffende post min of meer te verdediging van hetgeen over de posts van Xa1pt werd gezegd en alhoewel ik niet kan ontkennen dat die posts zo nu en dan best raak en scherp zijn, heeft die nu juist een patent op oneliners en andere posts van 5 woorden.
Dat en het feit dat je eerder met je PvdA geleuter kwam binnenvallen terwijl niemand die partij nog zelfs maar genoemd had, om vervolgens vanmorgen wederom met allerhande krakkemikkige argumenten binnen te vallen, deed mij, toen ik je weer op een onzin-post betrapte, besluiten om er een opmerking over te maken. You're welcome
Kijk, daar gaan we even naar kijken, thanksquote:Op zondag 9 december 2012 16:49 schreef iBenny het volgende:
De stille tocht is live te volgen via Omroep Flevoland: http://www.omroepflevoland.nl/
Verzoek om een stille tocht te lopen is afkomstig van de familiequote:Op zondag 9 december 2012 16:56 schreef De_Guidance het volgende:
Als de familie en andere nabestaanden er blij mee zijn vind ik zo'n stille toch nuttig.
Verder lijkt het mij vanzelfsprekend dat je hier tegen bent.
Overigens heb ik begrepen dat er ook aardig wat Marokkanen meelopen, dat vind ik een heel goed signaal.
Akkefietje, wel jaquote:Op zondag 9 december 2012 18:20 schreef Hexagon het volgende:
Ik wordt onderhand een beetje meug van de hype die hier van wordt gemaakt. Ernstig misdrijf hoor, ook erg voor de familie.
Maar er wordt gedaan of het iets nieuws is. Akkefietjes met de dood tot gevolg zul je nu eenmaal hebben in een land met 16 miljoen mensen.
Je hebt gelijk. Het volgende incident waarbij een Marokkaan betrokken is zal hetzelfde gebeuren. Er lijkt een bepaalde grens bereikt te zijn waardoor er overspannen gereageerd wordt op dergelijke incidenten.quote:Op zondag 9 december 2012 18:20 schreef Hexagon het volgende:
Ik wordt onderhand een beetje meug van de hype die hier van wordt gemaakt. Ernstig misdrijf hoor, ook erg voor de familie.
Maar er wordt gedaan of het iets nieuws is. Akkefietjes met de dood tot gevolg zul je nu eenmaal hebben in een land met 16 miljoen mensen.
Een Marokkanen-moeheid.quote:Op zondag 9 december 2012 18:26 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hoe je het ook noemt. Ik vind het een beetje raar dat hier zo'n hysterie van wordt gemaakt.
Ik ben blij dat het nog niet als normaal wordt ervaren wanneer een fucking voetbalvrijwilliger tijdens/na het jeugdvoetbal zomaar wordt doodgetrapt. In groepsverband door 15/16-jarigen, direct tegen hals en hoofd.quote:Op zondag 9 december 2012 18:26 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hoe je het ook noemt. Ik vind het een beetje raar dat hier zo'n hysterie van wordt gemaakt.
Het lijkt op de periode 1997-2002 toen er ook om ieder geweldsincident een stille tocht werd georganiseerd en een mediahype van werd gemaakt.quote:Op zondag 9 december 2012 18:27 schreef nikk het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Het volgende incident waarbij een Marokkaan betrokken is zal hetzelfde gebeuren. Er lijkt een bepaalde grens bereikt te zijn waardoor er overspannen gereageerd wordt op dergelijke incidenten.
Ik ben het wel een beetje met je eens. Mensen hebben het steeds maar over problemen benoemen, en er is een probleem, en dat moet benoemd worden, maar je kan ook te ver doorslaan, imo. En dan kom je bij het punt dat je, zoals Wilders, de dood van die man enkel gebruikt om je eigen (politieke) punt te maken.quote:Op zondag 9 december 2012 18:20 schreef Hexagon het volgende:
Ja want het gaat hier natuurlijk om de nationaliteit van enkele van de daders, niet om de volstrekt absurde aard van deze afschuwelijke misdaad.quote:Op zondag 9 december 2012 18:27 schreef nikk het volgende:
[..]
Je hebt gelijk. Het volgende incident waarbij een Marokkaan betrokken is zal hetzelfde gebeuren. Er lijkt een bepaalde grens bereikt te zijn waardoor er overspannen gereageerd wordt op dergelijke incidenten.
Normaal is het ook niet om mensen dood te maken. Maar het is niet anders dan ieder ander geweldsincident waar iemand het leven laat.quote:Op zondag 9 december 2012 18:29 schreef NotYou het volgende:
[..]
Ik ben blij dat het nog niet als normaal wordt ervaren wanneer een fucking voetbalvrijwilliger tijdens/na het jeugdvoetbal zomaar wordt doodgetrapt. In groepsverband door 15/16-jarigen, direct tegen hals en hoofd.![]()
Ik mag hopen dat het schoolpleingescheld/gekibbel hier op Fok niet representatief is voor de maatschappelijke discussie.quote:Op zondag 9 december 2012 18:29 schreef timmmmm het volgende:
[..]
Ik ben het wel een beetje met je eens. Mensen hebben het steeds maar over problemen benoemen, en er is een probleem, en dat moet benoemd worden, maar je kan ook te ver doorslaan, imo. En dan kom je bij het punt dat je, zoals Wilders, de dood van die man enkel gebruikt om je eigen (politieke) punt te maken.
Dat is weer het andere uiterste, daar moet je voor oppassen.
Dat hoop ik ookquote:Op zondag 9 december 2012 18:31 schreef NotYou het volgende:
[..]
Ik mag hopen dat het schoolpleingescheld/gekibbel hier op Fok niet representatief is voor de maatschappelijke discussie.
Ja. Of je het er mee eens bent of niet, het is de reden van deze volkswoede.quote:Op zondag 9 december 2012 18:30 schreef NotYou het volgende:
[..]
Ja want het gaat hier natuurlijk om de nationaliteit van enkele van de daders, niet om de volstrekt absurde aard van deze afschuwelijke misdaad.
Nou ja, er zit natuurlijk wel een klein verschilleke. Roofmoord en dat soort dingen, mensen die inbreken, betrapt worden en zelf het loodje leggen of een escalerend conflict waar een slachtoffer valt, ook al kan ik dat niet begrijpen, er zit toch een doel achter. Er is een reden. Van een heel ander kaliber dan iemand die je verder niet kent, en nooit mee te maken gehad hebt doodschoppen, alleen omdat hij een keer in je nadeel heeft gevlagd.quote:Op zondag 9 december 2012 18:31 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Normaal is het ook niet om mensen dood te maken. Maar het is niet anders dan ieder ander geweldsincident waar iemand het leven laat.
Als het gaat over geweld langs het voetbalveld in het algemeen dan vind ik het ook raar dat er nu pas ineens een hype van word gemaakt. Hebben die KNVB leden jaren gedaan of er niets was ofzo?quote:Op zondag 9 december 2012 18:48 schreef Jian het volgende:
Mensen die in de veronderstelling zijn, dat er ophef wordt gemaakt over sec dit geval, als ware het slechts een geïsoleerd incident, dan heb je het allemaal toch niet zo goed begrepen hoor
Wat is er in het afgelopen half jaar gebeurd eigenlijk wat je hiermee in verband brengt dan? Voetbalgeweld an sich? Doodgeschopte grensrechters?quote:Op zondag 9 december 2012 18:48 schreef Jian het volgende:
Mensen die in de veronderstelling zijn, dat er ophef wordt gemaakt over sec dit geval, als ware het slechts een geïsoleerd incident, dan heb je het allemaal toch niet zo goed begrepen hoor
Dit. Je hoeft het er niet mee eens te zijn. Of zelfs begrip op te brengen hiervoor. Maar het is de reden van de "hype".quote:Op zondag 9 december 2012 18:48 schreef Jian het volgende:
quote:Op zondag 9 december 2012 19:11 schreef macca728 het volgende:
Bij die andere herdenking (van onze vriend Rishi) zijn 20 mensen opgepakt omdat ze niet weg wilden gaan na de afgesproken tijd.
Er waren zo'n 25 mensen aanwezig op perron 4 van station Hollands Spoor.
iBenny woont in Tussen de Vaartenquote:Op zaterdag 8 december 2012 20:14 schreef iBenny het volgende:
Morgen bevind ik me in afgezet gebied...
[ link | afbeelding ]
Het probleem is juist dat het een akkefietje is wat op de dood uitloopt. Want voor deze ene keer dat het helemaal fout afloopt zijn er honderden keren dat de afloop minder dramatisch is. Dat betekent dat de drempel of geweld te plegen heel erg laag is, en dat er dan ook geen rem op staat maar het trappen op het hoofd erbij hoort. Dat is zeker niet iets nieuws, maar wel iets ernstigs.quote:Op zondag 9 december 2012 18:20 schreef Hexagon het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |