abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120078416
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 15:27 schreef macca728 het volgende:

daarbij spelen de problemen met Marokkanen niet alleen in Nederland maar in alle Westerse landen.
En ze krijgen kansen genoeg hier, het is meer een gezagsprobleem dat ze hebben.
Onzin. In Amerika schijnen Marokkanen niet voor problemen te zorgen hoor. En daar krijgt men over het algemeen minder kansen dan hier.
pi_120078763
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 december 2012 17:15 schreef Zienswijze het volgende:
men te zorgen hoor. En daar krijgt men over het algemeen minder kansen dan hier.
Kansen MAAK je daar , die worden niet gegeven en geknuffeld
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 17:00 schreef Aloulou het volgende:
Zijn er in Ierland eigenlijk ook veel Marokkanen?
Sinds je hier niet meer 5 jaar hoeft te werken alvorens je recht hebt op een uitkering zijn bepaalde immigrantengroepen behoorlijk toegenomen. Iets wat imo bewijst dat bepaalde SUBgroeperingen er alleemn op uit zijn om de boel uit te buiten.
Mijn ervaringen spitsen zich toe op nederland en bezoek aan Nederland
Muslims are the only people who make a lesbian feminist look moderate.
pi_120078952
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 17:26 schreef desiredbard het volgende:

[..]

Kansen MAAK je daar , die worden niet gegeven en geknuffeld
Er heerst daar inderdaad een prestatiecultuur. Alhoewel je daar ook overlastgroepen hebt, de Blacks en de Hispanics, maar stoppen ze netjes in ghetto's zodat de middenklasse weinig hinder van dergelijk tuig heeft. In NEderland loopt dat tuig gewoon vrij rond. Bovendien trekken de middenklasse Blacks en Hispanics eveneens uit de achterstandswijken weg, waardoor die ghetto's vrijwel louter uit tuig bestaan.

Maar het is dus onzin dat Marokkanen overal voor problemen zorgen, zoals een andere user stelde. Daar was m'n opmerking tegen bedoeld. We hebben dus geen Marokkanenprobleem.
  Moderator zaterdag 8 december 2012 @ 17:38:17 #64
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_120079122
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 15:27 schreef macca728 het volgende:

[..]

Maar je zegt het zelf, bepaalde groepen zorgen zelden voor overlast en die komen uit dezelfde achterstandswijken.

Dat zeg ik zelf ja. :Y
"Nederlanders koesteren hun zelfoverschatting, terwijl ze hun gebrek aan beschaving en bescheidenheid als assertiviteit vieren."
pi_120079315
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 december 2012 17:15 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Onzin. In Amerika schijnen Marokkanen niet voor problemen te zorgen hoor. En daar krijgt men over het algemeen minder kansen dan hier.
Ja lekker representatief die 100.000 Marokkanen. Hier bijna 4x zoveel.
Ik bedoel meer West Europa.

En dan krijgen wij de berberen, andere landen gewoon de Arabische Marokkanen, die zich wel goed aanpassen.

En dit scheelt ook enorm

quote:
Because Moroccans typically entered the United States with high levels of education and job skills, however, the Moroccan American community has generally encountered a positive environme
Read more: http://www.everyculture.c(...)s.html#ixzz2ETogH1Gz

[ Bericht 14% gewijzigd door macca728 op 08-12-2012 17:55:32 ]
pi_120079377
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 december 2012 17:32 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Er heerst daar inderdaad een prestatiecultuur. Alhoewel je daar ook overlastgroepen hebt, de Blacks en de Hispanics, maar stoppen ze netjes in ghetto's zodat de middenklasse weinig hinder van dergelijk tuig heeft. In NEderland loopt dat tuig gewoon vrij rond. Bovendien trekken de middenklasse Blacks en Hispanics eveneens uit de achterstandswijken weg, waardoor die ghetto's vrijwel louter uit tuig bestaan.

Maar het is dus onzin dat Marokkanen overal voor problemen zorgen, zoals een andere user stelde. Daar was m'n opmerking tegen bedoeld. We hebben dus geen Marokkanenprobleem.
We hebben wel een Marokkanenprobleem.

En hier in Nederland had men het leuke idee de Marokkanen (en andere allochtonen) overal it te spreiden, waardoor relatief kleinere plaatsen als Culemborg ook problemen kregen.
pi_120079417
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 december 2012 17:32 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Er heerst daar inderdaad een prestatiecultuur. Alhoewel je daar ook overlastgroepen hebt, de Blacks en de Hispanics, maar stoppen ze netjes in ghetto's zodat de middenklasse weinig hinder van dergelijk tuig heeft.
ghetto/prachtwijk ... A rose by any other name ....Zoals de Schilderwijk... Dat is leuk als je eruit weg kunt verhuizen kun je dat niet zit je er wel leuk tussen en worden je kinderen besmet met dat gedrag.
quote:
In NEderland loopt dat tuig gewoon vrij rond. Bovendien trekken de middenklasse Blacks en Hispanics eveneens uit de achterstandswijken weg, waardoor die ghetto's vrijwel louter uit tuig bestaan.
[quote]
ja tot je weer iemand met het idee integratie krijgt en dan woon naast je voor 10% van de huur zo'n zooitje dat je buurt verziekt omdat ze overal schijt aan hebben...maar goed dat is typisch Europeesch
pi_120079513
quote:
14s.gif Op zaterdag 8 december 2012 14:57 schreef De_Guidance het volgende:
FemkeHalsema twitterde op vrijdag 07-12-2012 om 12:11:51 Er kruipt rare bewijsdrift in de discussie over voetbalgeweld: zie je wel, het komt door Marokkanen. Hier komen meer nl. problemen samen 1/2 reageer retweet
FemkeHalsema twitterde op vrijdag 07-12-2012 om 12:13:47 1. Gewelddadig/moorddadig voetbalhooliganism bestaat ook zonder Marokkanen; 2. In dit geval gaat het blijkbaar om Marokkaanse jongens 2/2 reageer retweet
FemkeHalsema twitterde op vrijdag 07-12-2012 om 12:17:38 Voetbalgeweld is niet etnisch bepaald. Dat deze jongens Marokkaans zijn geeft misschien een aanvullende verklaring, maar is niet de oorzaak. reageer retweet
Dit heeft helemaal niets met voetbalhooliganisme te maken. Hier is in groepsverband op hals en hoofd een weerloze voetbalvrijwilliger in getrapt nadat de beste men zelfs nog heeft proberen te vluchten.

Deze welhaast vergoeilijkende vergelijking is de afgelopen paar dagen wel vaker voorbij gekomen en is in mijn beleving ronduit misselijk. Lekker wegkijken. :r
Je suis Charlie Sheen
pi_120079604
quote:
13s.gif Op zaterdag 8 december 2012 17:50 schreef NotYou het volgende:

[..]

Dit heeft helemaal niets met voetbalhooliganisme te maken. Hier is in groepsverband op hals en hoofd een weerloze voetbalvrijwilliger in getrapt nadat de beste men zelfs nog heeft proberen te vluchten.

Deze welhaast vergoeilijkende vergelijking is de afgelopen paar dagen wel vaker voorbij gekomen en is in mijn beleving ronduit misselijk. Lekker wegkijken. :r
Ja het zijn weer marrokenen.
Ja we hebben een Club die GVD Kickboxtraining als wedstrijd voorbereiding geeft (En ik neem aan dat de clubleiding niet alleen marrokanen zijn maar gewoon "fijne intelligente" Nederlanders.

Nederland is toch GVD kompleet van de zotte dat dat normaal gevonden wordt

[ Bericht 5% gewijzigd door sp3c op 08-12-2012 18:12:34 ]
pi_120079684
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 14:55 schreef De_Guidance het volgende:
Ja mensen, het is immers allemaal de schuld van dé PvdA en dé PvdA is ook dé partij van de allochtonen, als de PvdA minder zetels krijgt dan gaan al die stomme gemene allochtonen weg (alles is immers de schuld van de allochtonen) en dan komt alles goed!!

:')

PVV-stemmers zijn net kleuters af en toe.

Karst T, Tristan van der V., Jasper S. Volkert van der G. dat waren immers ook allemaal allochtonen !!
En vroeger was alles beter!!

en dat was ook de schuld van de PvdA (alsof alle allochtonen op de PvdA stemmen :') , en dan nog zijn dat max 4 zetels)
Hebben we er nog zo één hoor, een wegkijker/goedprater. Wat jij zegt komt letterlijk neer op: "Maar kijk dan eens naar Karst T. Tristan van der V. Jasper S. en Volkert van der G!"

Benieuwd of je dit ook tegen de nabestaanden zou durven zeggen. "Ja, ik begrijp best dat jullie nu flink de pest hebben in zonder noemenswaardige reden enorm opgefokte, zeer agressieve jongeren met veelal een andere culturele achtergrond en bitterweinig inlevingsvermogen, moreel besef en vermogen tot introspectie MAAR ... "

:W :r
Je suis Charlie Sheen
pi_120080073
quote:
2s.gif Op zaterdag 8 december 2012 17:55 schreef NotYou het volgende:

[..]

Hebben we er nog zo één hoor, een wegkijker/goedprater. Wat jij zegt komt letterlijk neer op: "Maar kijk dan eens naar Karst T. Tristan van der V. Jasper S. en Volkert van der G!"

Benieuwd of je dit ook tegen de nabestaanden zou durven zeggen. "Ja, ik begrijp best dat jullie nu flink de pest hebben in zonder noemenswaardige reden enorm opgefokte, zeer agressieve jongeren met veelal een andere culturele achtergrond en bitterweinig inlevingsvermogen, moreel besef en vermogen tot introspectie MAAR ... "

:W :r
Volkert oh ja die linkse knakker die ook niet tegen een politieke verschuiving naar rechts kon.
Waar kwam de Pim haatzaaierij ook weer vandaan...

Die andere gasten.. ik hoor inderdaad niemand proberen dat te vergoeilijken
Maar goed we hebben dus 3 incidentjes die niet vanuit "links" gegenereerd zouden zijn
Over dezelfde periode hoeveel incidentjes hebben we uit de Marrokanen allochtone hoek

Hoe verhouden zich de aantallen nederlanders tov Marrokanen allochtonen
Kortom geweld door allochtonen is heel erg disproportioneel aanwezig
  zaterdag 8 december 2012 @ 19:33:47 #72
3542 Gia
User under construction
pi_120082625
Ik krijg elke keer spontaan jeuk als deze rotkwallen worden aangeduid als 'de voetballertjes' of 'spelertjes'.
Het zijn geen kinderen!
pi_120083972
Morgen bevind ik me in afgezet gebied...
  zondag 9 december 2012 @ 09:53:09 #74
241662 Jian
Well, well, well
pi_120100356
quote:
11s.gif Op zaterdag 8 december 2012 20:14 schreef iBenny het volgende:
Morgen bevind ik me in afgezet gebied...
[ link | afbeelding ]
Het is in principe alleen voor Almeerders las ik, ze verwachten wel veel mensen, ik las mogelijk zelfs 20.000
  zondag 9 december 2012 @ 10:25:22 #75
366229 Oldie57
Neoliberalisme Macht Frei
pi_120100725
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 19:33 schreef Gia het volgende:
Ik krijg elke keer spontaan jeuk als deze rotkwallen worden aangeduid als 'de voetballertjes' of 'spelertjes'.
Het zijn geen kinderen!
Eens. Het zijn onopgevoede psychopaten. Hun ouders dienen ook ter verantwoording te worden gebracht.
pi_120100825
Overigens heb ik totaal geen boodschap aan veen pavlov-reacties hier van moralisten die zich beter voelen door heel hard te roepen dat iets slechts is.

Alsof er ook maar iemand is hier die dit allemaal maar goed vindt. :')
pi_120100994
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 10:33 schreef De_Guidance het volgende:
Overigens heb ik totaal geen boodschap aan veen pavlov-reacties hier van moralisten die zich beter voelen door heel hard te roepen dat iets slechts is.

Alsof er ook maar iemand is hier die dit allemaal maar goed vindt. :')
Free Yassin! Murat we love you! Iedereen steelt toch wel eens een tasje? Driss is vermoord door de politie!
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_120101032
En verder wens ik jullie veel succes in de stammenstrijd. Wat dat niveau ontstijgen jullie gewoon niet.

Mijn stam tegen hunnie stam.

Als het jullie werkelijk om de doden ging, was de verontwaardiging niet zo selectief geweest. Dan was het niet zo dat elke Marokkanen bericht (al dan niet verzonnen door het AD of de Telegraaf) in een reeks veranderde en terwijl het geweld van autochtonen (wat vaak harder en gewelddadiger van krakter is, marokkanen zitten vooral voor diefstal en lichte grijpen) niet weggewuifd.

Tevens boeide de dood van Rishi ook vrijwel niemand, want ja, die behoort niet tot de goede stam.

Nu weet ik dat de mensen hier hun eigen hypocrisie niet in gaan zien, maar moest het toch even kwijt.
pi_120101037
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2012 10:47 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Free Yassin! Murat we love you! Iedereen steelt toch wel eens een tasje? Driss is vermoord door de politie!
Wat een onzin. Maar goed jouw niveau is wel bekend hier , dus had ook niks beters verwacht.
pi_120101057
Je bedoelt inbreker en moordverdachte rishi?
Hoeveel steunbetuigingen zijn er voor Jasper S geweest eigenlijk? Of voor Karst T?
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  zondag 9 december 2012 @ 10:51:49 #81
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_120101070
quote:
14s.gif Op zondag 9 december 2012 10:49 schreef De_Guidance het volgende:
En verder wens ik jullie veel succes in de stammenstrijd. Wat dat niveau ontstijgen jullie gewoon niet.

Mijn stam tegen hunnie stam.

Als het jullie werkelijk om de doden ging, was de verontwaardiging niet zo selectief geweest. Dan was het niet zo dat elke Marokkanen bericht (al dan niet verzonnen door het AD of de Telegraaf) in een reeks veranderde en terwijl het geweld van autochtonen (wat vaak harder en gewelddadiger van krakter is, marokkanen zitten vooral voor diefstal en lichte grijpen) niet weggewuifd.

Tevens boeide de dood van Rishi ook vrijwel niemand, want ja, die behoort niet tot de goede stam.

Nu weet ik dat de mensen hier hun eigen hypocrisie niet in gaan zien, maar moest het toch even kwijt.
_O_Eens met elk woord.

Heb ook weinig zin meer in dit topic te posten.
Een groot deel heeft inderdaad dit niveau-de anderen daargelaten!-en het beneemt je de zin wel.
Leef en Laten Leven
pi_120101078
quote:
7s.gif Op zondag 9 december 2012 10:49 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Wat een onzin. Maar goed jouw niveau is wel bekend hier , dus had ook niks beters verwacht.
Onzin? Zijn toch echt allemaal dingen die echt plaats hebben gevonden. Maar ja, dat past niet in je zielige verhaaltje.
pi_120101084
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 10:51 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Je bedoelt inbreker en moordverdachte rishi?
Hoeveel steunbetuigingen zijn er voor Jasper S geweest eigenlijk? Of voor Karst T?
Geen idee, ik ga niet twitter uitpluizen.

Voor Breivik waren er genoeg in ieder geval.
pi_120101103
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2012 10:52 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Onzin? Zijn toch echt allemaal dingen die echt plaats hebben gevonden. Maar ja, dat past niet in je zielige verhaaltje.
Niemand heeft hier gezegd dat hij dit goed vindt zeg ik en dan kom jij met 'Free Yassin'.

Met hier bedoel ik dus Fok.
pi_120101164
quote:
2s.gif Op zondag 9 december 2012 10:52 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Geen idee, ik ga niet twitter uitpluizen.

Stille tochten voor geweest en zo?

Nee! Over stammenstrijd klagen en dan crimineel rishi als voorbeeld nemen :')
Extreem hypocriet.
pi_120101353
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 10:51 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

_O_Eens met elk woord.

Heb ook weinig zin meer in dit topic te posten.
Een groot deel heeft inderdaad dit niveau-de anderen daargelaten!-en het beneemt je de zin wel.
Dus je bent het eens dat de incidenten met Marokkanen verzonnen worden ? En Rishi moeten we ook gaan verheerlijken ? Gadver zeg, Nederland is echt verloren.
  zondag 9 december 2012 @ 11:10:02 #87
279726 Robijn48
Music was my first love
pi_120101365
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 11:09 schreef macca728 het volgende:

[..]

Dus je bent het eens dat de incidenten met Marokkanen verzonnen worden ? En Rishi moeten we ook gaan verheerlijken ? Gadver zeg, Nederland is echt verloren.
Je snapt er duidelijk niks van, en ik heb geen zin meer erop in te gaan.
Leef en Laten Leven
pi_120101434
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 11:10 schreef Robijn48 het volgende:

[..]

Je snapt er duidelijk niks van, en ik heb geen zin meer erop in te gaan.
Nee " eens met elk woord" :Y is heel moeilijk te begrijpen
pi_120101436
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 10:54 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Niemand heeft hier gezegd dat hij dit goed vindt zeg ik en dan kom jij met 'Free Yassin'.

Met hier bedoel ik dus Fok.
Het slaat nergens op dit tot fok te beperken, het gaat nb over iets buiten fok!
pi_120101554
Er zijn wel degelijk incidenten verzonnen door de media, laatst nog met die zogenaamde mishandeling door 40 Marokkanen en in de Telegraaf over een seksshop die lastiggevallen zou worden is nog in Zembla geweest.

Ik zeg niet dat alle incidenten verzonnen zijn, dat maken de primitieve stamleden er weer van.
  zondag 9 december 2012 @ 11:24:31 #91
241662 Jian
Well, well, well
pi_120101578
quote:
2s.gif Op zondag 9 december 2012 10:52 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

O ja zeker, er waren er hier en daar en met name op Internet, wat dat betreft idioten genoeg, maar zijn die er nu niet voor onze "vriend" Yassin...., nog meer idioten dus, maar daar zit geen ongelijkheid in, gewoon allemaal idioten. De opmerking van D_H aangaande de ontbrekende steunbetuigingen aan Rishi en de vergelijking met ontbrekende steunbetuigingen aan andere blanke misdadigers snijdt natuurlijk ook gewoon hout. M.a.w. je loopt binnen en begint "je gelijk" te halen met allerhande krakkemikkige argumenten, wat ben je nou eigenlijk aan het doen?
Overigens doet het feit dat je dan meteen steun krijgt van iemand die sowieso schijnbaar op elke straathoek van Fok racisten ziet, er ook niet echt goed aan.

Tjongejonge :N
pi_120101694
Oké , laten we het zo doen dan:

Wie praat hier het geweld goed, of ontkent dat er wel degelijk sprake is van cijfers van misdaad die hoger zijn bij bepaalde groepen?

Ik niet.

Echter ik verander dan niet meteen in een oogkleppen-xenofoob die agressief wordt bij elke normale discussie over de oorzaken.

En ik word ook niet boos als mensen er terecht op wijzen dat Marokkanen bijvoorbeeld , vooral voor lichte vergrijpen vastzitten. Zoals diefstal.
En dat verkrachting en brandstichting bij blanken wel degelijk vaker voorkomt. Ook is er een duidelijke indicatie dat de pakkans en strafkans hoger is als je tot een bepaalde groep behoort.
De rol van bepaalde media die elke allochtone scheet opblazen tot een Tsjernobyl of zelfs hoaxen plaatsen (bewezen bij Telegraaf en AD) is ook een grote factor.

Tevens zijn er ook sociaal economische verklaringen.

In ieder geval, het is gewoon niet zo simpel. En als je niet meegaat met de onderbuik-verklaringen (cultuur! inteelt ! Islam!) wordt je meteen tot softie gebombardeerd of landverrader zelfs.
pi_120101740
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2012 11:33 schreef De_Guidance het volgende:

Wie praat hier het geweld goed, of ontkent dat er wel degelijk sprake is van cijfers van misdaad die hoger zijn bij bepaalde groepen?

Ik niet.

Echter ik verander dan niet meteen in een oogkleppen-xenofoob die agressief wordt bij elke normale discussie over de oorzaken.

En ik word ook niet boos als mensen er terecht op wijzen dat Marokkanen bijvoorbeeld , vooral voor lichte vergrijpen vastzitten. Zoals diefstal.
En dat verkrachting en brandstichting bij blanken wel degelijk vaker voorkomt. Ook is er een duidelijke indicatie dat de pakkans en strafkans hoger is als je tot een bepaalde groep behoort.
De rol van bepaalde media die elke allochtone scheet opblazen tot een Tsjernobyl of zelfs hoaxen plaatsen (bewezen bij Telegraaf en AD) is ook een grote factor.

In ieder geval, het is gewoon niet zo simpel. En als je niet meegaat met de onderbuik-verklaringen (cultuur! inteelt ! Islam!) wordt je meteen tot softie gebombardeerd of landverrader zelfs.
Je moet de cijfers gewoon eens lezen man.

514 incidenten in het amateurvoetbal, waarvan 374 in regio West I en IIl, waarbij relatief veel Marokkanen zijn betrokken, dat zijn de cijfers die al 100x voorbij zjn gekomen.

[ Bericht 0% gewijzigd door macca728 op 09-12-2012 11:42:04 ]
pi_120101767
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 11:36 schreef macca728 het volgende:

[..]

Je moet de cijfers gewoon eens lezen man.

514 incidenten in het amateurvoetbal, waarbij relatief veel Marokkanen zijn betrokken, dat zijn de cijfers die al 100x voorbij zjn gekomen.
Ja en?

Waar ontken in de problematiek ?
pi_120101785
quote:
2s.gif Op zondag 9 december 2012 11:38 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Ja en?

Waar ontken in de problematiek ?
terwijl het geweld van autochtonen (wat vaak harder en gewelddadiger van krakter is, marokkanen zitten vooral voor diefstal en lichte grijpen) niet weggewuifd.
pi_120101806
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 11:39 schreef macca728 het volgende:

[..]

terwijl het geweld van autochtonen (wat vaak harder en gewelddadiger van krakter is, marokkanen zitten vooral voor diefstal en lichte grijpen) niet weggewuifd.
Het gaat in dat geval niet over voetbal maar misdaad over de hele linie.
pi_120101836
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 11:39 schreef macca728 het volgende:

[..]

http://vorige.nrc.nl/binn(...)or_lichtere_delicten
pi_120101838
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2012 11:40 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Het gaat in dat geval niet over voetbal maar misdaad over de hele linie.
ja hoor, Marokkanen gedragen zich prima, totaal niet respectloos en neimand heeft er last van.
pi_120101866
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 11:42 schreef macca728 het volgende:

[..]

ja hoor, Marokkanen gedragen zich prima, totaal niet respectloos en neimand heeft er last van.
Dit is zeg ik toch helemaal niet , heb net al drie keer gezegd dat er wel degelijk een probleem is en dat daar verschillende oorzaken voor zijn.
pi_120101867
Cijfers dat autochtonen gewelddadiger zijn dan marokkaanse daders aub.
pi_120101894
Overigens is die focus op Marokkanen vreemd, Antillianen zijn minstens , verhoudingsgewijs dan, zo problematisch.

Natuurlijk spreken we nu in generalisaties en niet over individuen die allemaal weer onderling anders zijn.
pi_120101898
quote:
Hoho, dat gaat over 1 specifieke subgroep!
pi_120101913
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 11:44 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Cijfers dat autochtonen gewelddadiger zijn dan marokkaanse daders aub.
http://vorige.nrc.nl/binn(...)or_lichtere_delicten
pi_120101930
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2012 11:46 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Hoho, dat gaat over 1 specifieke subgroep!
Goh echt ? :')

Wat een simpele manier om harde cijfers onderuit te willen halen zeg.

Marokkanen zitten veel vaker in de gevangenis , maar als ze er zitten is het veel vaker voor lichtere vergrijpen. Lijkt mij een prima relevant onderzoek.

Echter elke autochtone verkrachter/brandstichter/Psychopaat haalt de Telegraaf niet.
pi_120101946
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2012 11:46 schreef De_Guidance het volgende:
autochtonen
Echt he

Het onderzoek is gedaan onder jongens in preventieve hechtenis.
pi_120101970
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2012 11:47 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Marokkanen zitten veel vaker in de gevangenis , maar als ze er zitten is het veel vaker voor lichtere vergrijpen. Lijkt mij een prima relevant onderzoek.

Echter elke autochtone verkrachter/brandstichter/Psychopaat haalt de Telegraaf niet.
Nee het is geen relevant onderzoek, het gaat alleen om jongens in preventieve hechtenis !!!!!
pi_120101980
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2012 11:47 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Jij beweert dat autochtonen gewelddadiger zijn dan marokkanen. Dat kan je totaal niet concluderen door alleen te kijken naar jeugddelinquenten, dat snapje zelf toch ook wel hoop ik? Verder noem jij het 'lichtere' vergrijpen.... Ik noem diefstal met geweld geen licht vergrijp.
pi_120101992
Jaja even iets roepen nu waardoor de stam en het groeosgevoel en de xenofobie niet in gevaar komt!

Hoe durf je de integriteit van mijn stam in twijfel te trekken?!!

Hunnie zijn de slechteriken ! Wij zien lief en nobel!
pi_120102011
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 11:50 schreef De_Guidance het volgende:
Jaja even iets roepen nu waardoor de stam en het groeosgevoel en de xenofobie niet in gevaar komt!

Ja ga er maar niet op in, dat je een totaal irrelevant onderzoek quote.
  zondag 9 december 2012 @ 11:52:17 #110
241662 Jian
Well, well, well
pi_120102027
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2012 11:33 schreef De_Guidance het volgende:

Ik niet.

Nee, je praat geen geweld goed, lijkt me ook logisch en de cijfers vallen ook niet te ontkennen.

quote:
Die zijn er, als je op mensen hier doelt, namen en rugnummers, dat weten we waar en over wie je het hebt, anders zeg ik gewoon, daar heb ik hier in deze discussie slechts een incidentele minderheid van gezien.

quote:
En hier vang je leuk aan, maar voor de geoefende lezer is de boodschap duidelijk, eigenlijk is het allemaal gelul dat Marokkanen er nu zo uitgelicht worden, want blanken begaan meer zware delicten. Dat zegt natuurlijk niets over veelplegende straatcriminelen en straatterroristen en uit welke hoek die veelal komen. Voor de rest zijn het vooral de media die zaken opblazen zodat alles nog meer geaccentueerd wordt en dat is nadelig voor die Marokkanen, wellicht is dat zo, maar je vergeet wel daartegenover te zetten de media, die het liefst alles onder het karpet vegen om maar niet richting allochtonen te wijzen, jij noemt de Telegraaf en het AD, ik noem Joop en P&W.

quote:
Yup, maar dat er verklaringen zijn, dat ontkent volgens mij niemand, maar dat maakt niet dat het probleem niet bestaat, toch?

quote:
Ik vind dat heel naar voor je, maar je moet maar zo denken ze maken je in elk geval niet uit voor racist. :)
pi_120102036
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2012 11:50 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Jij beweert dat autochtonen gewelddadiger zijn dan marokkanen. Dat kan je totaal niet concluderen door alleen te kijken naar jeugddelinquenten, dat snapje zelf toch ook wel hoop ik? Verder noem jij het 'lichtere' vergrijpen.... Ik noem diefstal met geweld geen licht vergrijp.
Ten eerste staat er lichter, ten tweede staat er 'al dan niet met geweld'. Overigens is geweld een nogal breed begrip en zal er geen sprake meer zijn van een lichter vergrijp als er ergere dingen gebeurd zijn.

Maar goed toch een stuk minder erg dan verkrachting of brandstichting zeg ik zo.

Hoe dan ook, ik heb het over mensen die vastzitten en heb de oververtegenwoordging in de misdaadcijfers van bepaalde groepen nooit ontkend.
pi_120102058
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2012 11:53 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Ten eerste staat er lichter, ten tweede staat er 'al dan niet met geweld'. Overigens is geweld een nogal breed begrip en zal er geen sprake meer zijn van een lichter vergrijp als er ergere dingen gebeurd zijn.

Maar goed toch een stuk minder erg dan verkrachting of brandstichting zeg ik zo.

Hoe dan ook, ik heb het over mensen die vastzitten en heb de oververtegenwoordging in de misdaadcijfers van bepaalde groepen nooit ontkend.
Voor een licht vergrijp ga je de bak niet in.

En je kan niet slechts één subgroep pakken en dan je conclusies trekken, dat slaat echt nergens op.
pi_120102059
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2012 11:53 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Helft Rotterdamse jeugdcriminelen is veelpleger

Grofweg de helft van de minderjarige jongeren die bij de Rotterdamse politie in voorlopige hechtenis belanden, is te kenschetsen als ‘veelpleger’. Kinderen van soms 14 jaar maken zich schuldig aan straatroof, verkrachtingen, geweld en zelfs moord en doodslag.

... Hoewel bijna driekwart in Nederland is geboren, is 80 procent afkomstig uit andere landen, met een oververtegenwoordiging van jongeren van Antilliaanse, Kaapverdiaanse en Marokkaanse afkomst. ...

Van www.netwerk.tv: Netwerk (TV Nederland 1, 20h30), 24-02-2005, verslaggeving: Margje Fikse en Dirk Mostert (volledig artikel hier )
pi_120102078
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2012 11:54 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Voor een licht vergrijp ga je de bak niet in.
Dat kan prima.

quote:
En je kan niet slechts één subgroep pakken en dan je conclusies trekken, dat slaat echt nergens op.
Jij doet niet anders :)
pi_120102087
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 11:50 schreef De_Guidance het volgende:

:')

Wat ben je toch ook een klapmongool. En dan dat voorbeeld van die rishi aanhalen terwijl dat juist een voorbeeld was van stammengedrag!
pi_120102161
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2012 11:50 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

De ironie...
pi_120102168
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 11:52 schreef Jian het volgende:

[..]

Nee, je praat geen geweld goed, lijkt me ook logisch en de cijfers vallen ook niet te ontkennen.

Nee, ik praat geweld niet goed omdat ik het afkeur. Niet omdat de cijfers niet vallen te ontkennen.

quote:
Die zijn er, als je op mensen hier doelt, namen en rugnummers, dat weten we waar en over wie je het hebt, anders zeg ik gewoon, daar heb ik hier in deze discussie slechts een incidentele minderheid van gezien.
Dan let je niet zo goed op. Het is een vrij grote groep en nee ik ga geen namen noemen. Iedereen weet prima over wie het gaat en hoe bepaalde mensen reageren.

quote:
En hier vang je leuk aan, maar voor de geoefende lezer is de boodschap duidelijk, eigenlijk is het allemaal gelul dat Marokkanen er nu zo uitgelicht worden, want blanken begaan meer zware delicten.
Interessant, dus nu ga je mijn gedachten invullen?
Ik geef slechts andere relevante oorzaken aan, als tegenwicht voor het geschreeuw hier van bepaalde figuren. Dat jij mijn gedachten wenst invullen is verder jouw probleem dunk mij.

quote:
Dat zegt natuurlijk niets over veelplegende straatcriminelen en straatterroristen en uit welke hoek die veelal komen. Voor de rest zijn het vooral de media die zaken opblazen zodat alles nog meer geaccentueerd wordt en dat is nadelig voor die Marokkanen, wellicht is dat zo, maar je vergeet wel daartegenover te zetten de media, die het liefst alles onder het karpet vegen om maar niet richting allochtonen te wijzen, jij noemt de Telegraaf en het AD, ik noem Joop en P&W.
Ik vind het grappig dat je P&W noemt. Als je één programma in hetzelfde hoekje kan plaatsen als de Telegraaf dan is het P&W wel.
Elke keer als er iets met Marokkanen in de media is krijgt het daar uitgebreid aandacht en wordt het nog verder uitvergroot. Jeroen Pauw stelt Telegraaf-achtige vragen en de nuance en achtergrond is gewoon weg. Maar goed, vooruit.

quote:
Yup, maar dat er verklaringen zijn, dat ontkent volgens mij niemand, maar dat maakt niet dat het probleem niet bestaat, toch?
Maar wie zegt dat dan??

quote:
Ik vind dat heel naar voor je, maar je moet maar zo denken ze maken je in elk geval niet uit voor racist. :)
Nee , alleen maar voor inteelt-figuur met een inferieure cultuur. Als we er toch een zieligheidswedstrijd van maken.
pi_120102185
quote:
7s.gif Op zondag 9 december 2012 11:55 schreef De_Guidance het volgende:

[..]

Dat kan prima.

Nee. Tenminste, in mijn cultuur is bv een overval geen licht vergrijp, maar dat zal bij jullie wel anders zijn. Zeker als het slachtoffer niet iemand van je eigen stam is.
quote:
Jij doet niet anders :)
Daar heb je toch zo'n hekel aan? :')
  zondag 9 december 2012 @ 12:07:03 #119
16715 Mylene
*schatje*
pi_120102317
Opsporing Verzocht is vast ook een herhaling met een getinte dader van vermoedelijk Marokkaanse afkomst :') .
pi_120102327
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 12:07 schreef Mylene het volgende:
Opsporing Verzocht is vast ook een herhaling met een getinte dader van vermoedelijk Marokkaanse afkomst :') .
Niveautje weer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')