abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120105673
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 13:40 schreef gnaeus het volgende:
Nog wel een leuke grafiek : hoeveel jongeren en van welke komaf komen in aanraking met justitie wegens een geweldsdelict

[ afbeelding ]

Geweld lijkt dus vooral een autochtonenprobleem te zijn.
Ja, er is helemaal niets aan de hand natuurlijk. Hoeveel autochtone en hoeveel allochtone jongeren zijn er?

quote:
Een kwart allochtoon
Bijna een kwart van de 0- tot 25-jarigen in Nederland is van allochtone herkomst. Hiermee wonen er in Nederland ruim een miljoen allochtone jongeren. Zeven op de tien zijn in 2008 van niet-westerse herkomst. Turken en Marokkanen vormen met beide een aandeel van 21 procent de grootste groepen onder deze niet-westers allochtone jongeren.
bron

Beetje rare stelling van je, nogal wiedes dat autochtonen meer in aanraking komen met de politie.
Je moet de discussie natuurlijk wel aan beide kanten zuiver houden...

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 09-12-2012 13:59:13 ]
  zondag 9 december 2012 @ 14:12:58 #202
382130 gnaeus
Risu inepto res ineptior nulla
pi_120106295
quote:
10s.gif Op zondag 9 december 2012 13:53 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Dat zijn absolute getallen! :D

JA :D :D ^O^
  zondag 9 december 2012 @ 14:15:39 #203
382130 gnaeus
Risu inepto res ineptior nulla
pi_120106399
quote:
15s.gif Op zondag 9 december 2012 13:56 schreef Tem het volgende:

[..]

Ja, er is helemaal niets aan de hand natuurlijk.
Ben ik niet met je eens.
quote:
Hoeveel autochtone en hoeveel allochtone jongeren zijn er?

[..]

De kans is groter dat je een autochtone klap voor je harses krijgt dan een allochtone, steek je kop maar in het zand.
  † In Memoriam † zondag 9 december 2012 @ 14:17:15 #204
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_120106459
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 14:15 schreef gnaeus het volgende:

[..]

Ben ik niet met je eens.

Oh, je erkent het probleem wel. We mogen blij zijn.
Enkel leg je het heel anders uit. Maar omdat je het probleem wel erkende moeten we blij blijven.

Taktiek 1992.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_120106470
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 14:15 schreef gnaeus het volgende:

[..]

Ben ik niet met je eens.

[..]

De kans is groter dat je een autochtone klap voor je harses krijgt dan een allochtone, steek je kop maar in het zand.
Ik ben hier niet degene die z'n kop in het zand steekt volgens mij.
  Moderator zondag 9 december 2012 @ 14:21:46 #206
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_120106636
quote:
15s.gif Op zondag 9 december 2012 13:56 schreef Tem het volgende:

[..]

Beetje rare stelling van je, nogal wiedes dat autochtonen meer in aanraking komen met de politie.
Je moet de discussie natuurlijk wel aan beide kanten zuiver houden...
Als je wil weten hoeveel jongeren van verschillende afkomsten met de politie in aanraking komen, is het een prima grafiek.

Wil je weten welke groep jongeren van een bepaalde etniciteit in verhouding het meest met de politie in aanraking komt, dan biedt het CBS ook een percentage grafiek:

"Nederlanders koesteren hun zelfoverschatting, terwijl ze hun gebrek aan beschaving en bescheidenheid als assertiviteit vieren."
  zondag 9 december 2012 @ 14:28:48 #207
373754 mossad_agent
Ha-Mossad le-Modiin ule-Tafkid
pi_120106835
quote:
]De Marokkanenplaag

De opiniepagina’s van de kranten staan bomvol met meningen over de kwestie, domlinks en domrechts slaan elkaar op Twitter - volstrekt voorspelbaar - de virtuele hersens in en de KNVB doet iets met een poster. Maar toen PVV-Kamerlid Joram van Klaveren afgelopen dinsdag een debat aanvroeg over de dood van de Almeerse grensrechter bleef het doodstil in de Nationale Vergaderzaal. Stel je voor, een debat over het ‘Marokkanenprobleem’ zoals Van Klaveren het formuleerde. Laten we dat maar niet doen, besloten de overige fracties en masse. Van Klaveren droop af, maar niet voordat hij zijn collega’s – oh, hoe deftig - ‘een stel lafaards’ had genoemd. In 2002 – nu tien jaar geleden - schreef ik voor Panorama, het opinieblad voor de gewone man. Er was op de redactie enige discussie over de coverkreet van het nummer dat op woensdag 8 mei dat jaar zou uitkomen. Over de hele breedte stond in kapitalen ‘WIE STOPT DE MAROKKANENPLAAG?’

Een collega overwoog daarom zijn ontslag in te dienen. Ratten, sprinkhanen en kakkerlakken vormen een plaag maar niet mensen, was zijn redenering. Maar we werden door de actualiteit ingehaald. Vlak voor de deadline werd Pim Fortuyn vermoord, de cover gooiden we logischerwijze om.
Het verhaal bleef echter in het blad. Een grote reportage over Gouda dat destijds gebukt ging onder de terreur van jonge criminele Marokkanen. Bedreigingen, mishandelingen, overvallen, een gestenigd hondje, dat werk. Ook valt de term ‘Marokkanenprobleem’. Acht jaar later is er weinig veranderd in Gouda. In maart 2010 koppen de kranten dat de meeste criminaliteit in de kaashoofdstad van de wereld door jonge Marokkanen wordt gepleegd. En nu is het 2012, en wéér doemt de vraag op of er sprake is van een Marokkanenprobleem. Tien jaar verder en geen steek opgeschoten.

De term Marokkanenprobleem is echter een zeer ongelukkige. Deze is te generiek en zou betekenen dat de burgemeester van Rotterdam, menig Kamerlid, ondernemer, sporter, programmamaker, kassajuffrouw en ga zo maar door, onderdeel uitmaken van ‘het probleem’. Onzin natuurlijk. Daarnaast is het nog maar de vraag of er een verband bestaat tussen (jonge) Marokkaanse criminelen en de verschrikkelijke gebeurtenissen op dat voetbalveld. Maar dat er iets aan de hand is, is duidelijk. En dat al minimaal tien jaar.

Diederik Samsom zei afgelopen donderdag in het debat over het opstappen van zijn staatssecretaris Co Verdaas dat hij de Gelderse PVV-fractie – die de zaak aan het rollen bracht in de Provinciale Staten - niet ‘serieus’ nam. Dat had hij beter wel kunnen doen want dan was het drama rondom de binnenkort op wachtgeld terende sociaal-democratische bonnetjesfraudeur zonder vaste woon- of verblijfplaats te voorkomen geweest.

De PVV-inbreng van het ‘Marokkanen-debat’ dat niet doorgaat was reeds bekend: dubbel paspoort afnemen, uitzetten, de bekende retoriek. Maar elke fractie bepaalt zijn eigen bijdrage, die eenzijdige PVV-blik wil niet zeggen dat de andere partijen niet een wellicht bredere visie over de gebeurtenissen zouden kunnen formuleren. Maar helaas. Terwijl het land in rep en roer is, zwijgt de Tweede Kamer en heeft deze geen zin in welke parlementaire reflectie dan ook.
De discussie niet willen aangaan omdat het de PVV is die het debat op de agenda zet, is inderdaad laf.
bron ; GS
pi_120106870
Vind het echt absurd dat je het probleem niet mag benoemen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 9 december 2012 @ 14:30:21 #209
236046 NotYou
tigerblood
pi_120106892
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 13:40 schreef gnaeus het volgende:
Nog wel een leuke grafiek : hoeveel jongeren en van welke komaf komen in aanraking met justitie wegens een geweldsdelict

[ afbeelding ]

Geweld lijkt dus vooral een autochtonenprobleem te zijn.
Gezien de conclusie die je eraan hoopt te kunnen verbinden klopt de grafiek natuurlijk niet echt. Althans, je maakt het nodeloos moeilijk vergelijken:

(Disclaimer: kan er, daar mij niet geheel duidelijk was hoe de zwarte bovengrens te zien, telkens enkele pixels naast zitten. ^O^ )
Je suis Charlie Sheen
pi_120106952
quote:
9s.gif Op zondag 9 december 2012 14:29 schreef KoosVogels het volgende:
Ik vind het nog erger dat een hoop mensen het probleem zelfs ontkennen of omkeren.
  zondag 9 december 2012 @ 14:32:25 #211
241662 Jian
Well, well, well
pi_120106978
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 13:28 schreef gnaeus het volgende:

[..]

DIT ZIJN DE CIJFERS

[ afbeelding ]
Leuke tabel! jongeren tussen de 12 en 25 jaar die in aanraking met de politie zijn geweest.
Totale Jeugd 12 tot 25 jaar

dus in 2010 is 15% van de van de totale jeugd die met de politie in aanraking is gekomen Marokkaans. Maar wat is op dat moment het percentage Marokkanen binnen die totale groep van 12 tot 25 jaar? Cijfertjes O+

*Ow, ik had nog niet verder gelezen, er waren al meer wakkere zielen geloof ik :')
pi_120107002
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 14:32 schreef Jian het volgende:

[..]

Leuke tabel! jongeren tussen de 12 en 25 jaar die in aanraking met de politie zijn geweest.
Totale Jeugd 12 tot 25 jaar

dus in 2010 is 15% van de van de totale jeugd die met de politie in aanraking is gekomen Marokkaans. Maar wat is op dat moment het percentage Marokkanen binnen die totale groep van 12 tot 25 jaar? Cijfertjes O+
Ach hoeveel van die zogenaamde autochtonen zijn eigenlijk allochtoon ?

Iedereen die weleens buitenkomt ziet het probleem toch ?
pi_120107513
quote:
9s.gif Op zondag 9 december 2012 14:29 schreef KoosVogels het volgende:
Naja, mensen al gnaeus verschillen in feite niet veel van de boe-roepers die aan dit verhaal direct een "Marokkanen-probleem" verbinden. Dat er problemen zijn binnen een grote groep Marokkaanse jongeren lijkt me geen nieuws maar heeft in feite niets met het doodschoppen van deze grensrechter te maken. Het overspannen zaken proberen te weerleggen met grafiekjes die als kut op Dirk slaan werkt alleen maar mee aan de stemmingmakerij.
pi_120107589
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 14:46 schreef Tem het volgende:

[..]

Naja, mensen al gnaeus verschillen in feite niet veel van de boe-roepers die aan dit verhaal direct een "Marokkanen-probleem" verbinden. Dat er problemen zijn binnen een grote groep Marokkaanse jongeren lijkt me geen nieuws maar heeft in feite niets met het doodschoppen van deze grensrechter te maken. Het overspannen zaken proberen te weerleggen met grafiekjes die als kut op Dirk slaan werkt alleen maar mee aan de stemmingmakerij.
Het heeft wel te maken met het doodschoppen van deze grensrechter, want bij de meeste incidenten in het amateurvoetbal zijn allochtonen en met name Marokkanen betrokken, een refelctie van de maatschappij.
  zondag 9 december 2012 @ 14:51:22 #215
241662 Jian
Well, well, well
pi_120107674
quote:
Wel een goed stukje, had ik nog niet gelezen!

[ Bericht 12% gewijzigd door timmmmm op 09-12-2012 15:14:06 ]
pi_120107832
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 14:46 schreef Tem het volgende:

[..]

Tem, je bent een beste vent maar wat de fuck doe je in dit topic man?

Meelullen met de gasten die blijven herhalen dat je het probleem niet mag 'benoemen'? Dat terwijl al dik tien jaar godverdomme nergens anders over gaat.
pi_120107835
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 14:49 schreef macca728 het volgende:

[..]

Het heeft wel te maken met het doodschoppen van deze grensrechter, want bij de meeste incidenten in het amateurvoetbal zijn allochtonen en met name Marokkanen betrokken, een refelctie van de maatschappij.
Nee, ik ben van mening dat het met opvoeding en scholing te maken heeft. Of het nu een allochtoon of autochtoon is maakt geen bal uit. Bij andere geweldsuitbarstingen zijn autochtone simpele zielen weer betrokken. Dat er wat moet gebeuren aan de opvoeding lijkt me evident en daar moeten de ouders meer op aangesproken worden.
pi_120107890
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 14:55 schreef Tem het volgende:

[..]

Nee, ik ben van mening dat het met opvoeding en scholing te maken heeft. Of het nu een allochtoon of autochtoon is maakt geen bal uit. Bij andere geweldsuitbarstingen zijn autochtone simpele zielen weer betrokken. Dat er wat moet gebeuren aan de opvoeding lijkt me evident en daar moeten de ouders meer op aangesproken worden.
Ja dat zeiden we 10 jaar geleden ook, jammer dat de ouders a geen Nederlands begrijpen en b de kinderen niet opvoeden, want dat is hun cultuur niet.
pi_120107979
quote:
5s.gif Op zondag 9 december 2012 13:03 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Waar haal je dit nou weer vandaan? Heb je hier empirisch wetenschappelijk onderzoek naar verricht?
Collega vertelde me dat de Arabische Marokkanen betrouwbare, de wet respecterende, werklustige mensen waren; de Berbers waren lui, crimineel en kon je nooit betrouwen. Hij was zelf Berber. Stereotypes bestaan overal. In België zijn Vlamingen koppig, saai, hard werkend en Walen lui en gezellig. In hoeverre het met de waarheid overeenkomt...
pi_120108041
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2012 14:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tem, je bent een beste vent maar wat de fuck doe je in dit topic man?

Meelullen met de gasten die blijven herhalen dat je het probleem niet mag 'benoemen'? Dat terwijl al dik tien jaar godverdomme nergens anders over gaat.
Waarom lul ik mee? Ik zeg helemaal nergens dat je het probleem niet zou mogen benoemen alleen mensen zoals gnaeus alias gelly vind ik ook niet fair en werken juist een dergelijke sfeer in de hand. Aan beide kanten moet je de discussie zuiver houden als je er überhaupt iets over wil zeggen.
pi_120108144
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 15:00 schreef Tem het volgende:

[..]

Waarom lul ik mee? Ik zeg helemaal nergens dat je het probleem niet zou mogen benoemen alleen mensen zoals gnaeus alias gelly vind ik ook niet fair en werken juist een dergelijke sfeer in de hand. Aan beide kanten moet je de discussie zuiver houden als je er überhaupt iets over wil zeggen.
Deze discussie is geen moment zuiver geweest.
  zondag 9 december 2012 @ 15:02:39 #222
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_120108159
Laten we het weer proberen. Ontopic, zonder op de man te spelen. We kunnen het ^O^

[ Bericht 40% gewijzigd door timmmmm op 09-12-2012 15:16:10 ]
Laffe huichelaar
  zondag 9 december 2012 @ 15:28:59 #223
241662 Jian
Well, well, well
pi_120108936
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2012 15:02 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Deze discussie is geen moment zuiver geweest.
wil je een zakdoekje?

(*ik speel niet op de man, ik ben oprecht bezorgd)
pi_120109598
Leuk al die statistieken. Iedereen die andere ervaringen heeft liegt, is een incident of berust op toeval. Of zouden die statistieken een vertekend beeld geven? Of misschien niet helemaal kloppen?
pi_120109689
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 15:47 schreef nikk het volgende:
Leuk al die statistieken. Iedereen die andere ervaringen heeft liegt, is een incident of berust op toeval. Of zouden die statistieken een vertekend beeld geven? Of misschien niet helemaal kloppen?
Je kunt niet zoveel met die statistieken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')