abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120022031
quote:
Jasper S. bekent moord op Marianne Vaatstra

LEEUWARDEN - Jasper S. heeft de moord op en verkrachting van Marianne Vaatstra bekend. Het Openbaar Ministerie liet dat donderdag weten.

De 45-jarige man uit Oudwoude verklaarde donderdag tijdens een verhoor bij de politie dat hij Marianne in de nacht van 1 mei 1999 in een weiland aan de Keningswei in Veenklooster heeft verkracht en van het leven heeft beroofd.

Hij verklaarde dat hij Marianne niet kende maar haar toevallig die nacht tegen is gekomen. Hij heeft Marianne onder bedreiging van een mes meegenomen het weiland in.
De familie van Marianne Vaatstra is inmiddels op de hoogte gebracht van wat de verdachte tijdens het verhoor heeft verklaard.

Beperking

Woensdag besloot de raadkamer van de rechtbank in Leeuwarden Jasper S. 90 dagen in voorarrest te houden. Hij zat toen al ruim 2 weken in beperkingen; dat betekent dat hij geen contact mag hebben met de buitenwereld, alleen met zijn advocaat. De officier van justitie heeft, nu er een bekentenis ligt, donderdag opdracht gegeven om de beperkingen op te heffen.
S. werd 19 november aangehouden in zijn woonplaats Oudwoude, op luttele kilometers van het weiland bij Veenklooster waar het lichaam van de toen 16-jarige Marianne werd aangetroffen. Politie en justitie kwamen hem op het spoor na een match in het een grootschalig DNA-verwantschapsonderzoek.

Zo'n 6500 mannen in Noord-Friesland stonden DNA af in een laatste poging van justitie om ruim 13 jaar na dato de moordenaar van Marianne te vinden.
Peter R.

Misdaadjournalist Peter R. de Vries meldt op Twitter: ''Bewijslast was te groot, ontkennen hielp niet meer. Zaak Vaatstra opgelost. Jasper S. is de dader die dit geheim 13 jaar verborgen hield. Is bekentenis Jasper S. een verrassing? Nee.. hier viel niet aan te ontkomen. Alleen schriftgeleerden meenden dat er een opening was."
Chronologisch verhaal Zaak Vaatstra:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  vrijdag 7 december 2012 @ 00:16:39 #2
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_120022043
Hoorde ik PRdV nu in P&W net zeggen dat er van die haar in de aansteker alleen mitochondriaal DNA bekend is? Dan betekent dat volgens mij (maar ik ben geen DNA-expert ofzo) dat het ook nog gewoon mogelijk is dat die haar uiteindelijk níet van Jasper is geweest.

Als ik het goed begrijp wordt mitochondriaal DNA via de vrouwelijke lijn van moeder op kind doorgegeven. Anders dus (meer het 'tegenovergestelde') van het Y-chromosomaal DNA waar zo'n verwantschapsonderzoek op is gebaseerd. De aanstekerhaar kan dan volgens mij ook nog afkomstig zijn geweest van iemand (m/v) met een gemeenschappelijke vrouwelijke voorouder. Iets wat niet ondenkbaar is in zo'n plattelandsgemeenschap.

Of begrijp ik dat mitochondriaal DNA verkeerd?
http://en.wikipedia.org/wiki/Mitochondrial_DNA
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_120022052
Maar goed, in Nederland hebben we geen doodstraf dus die gaat deze man ook niet krijgen.

Levenslang vind ik echter wel een zeer gepaste straf voor de wreedheden die deze man begaan heeft.
I'll sing you a lullaby.
pi_120022129
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 00:15 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Na WOII waren we allemaal zo beschaaft dat we plotseling weer in de doodstraf geloofden :')
Ordinaire en barbaarse praktijken zouden de moraalridders nu hard moeten roepen.
Oorlogstijd als uitgangspunt nemen... puik plan.
pi_120022157
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2012 00:13 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Das in de VS waar men 20 jaar lang kan procederen op kosten van de staat.
Dream on. :')

Maar een eventueel recht op een public defender bestaat natuurlijk zowel voor terdoodveroordeelden als voor levenslang gestraften, dus dat maakt dan ook niet veel uit.

Maar in de VS is een levenslange gevangenisstraf inderdaad goedkoper dan de doodstraf. Dat werd ook als argument gebruikt voor Prop 34 in Californië.
pi_120022173
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 00:17 schreef xenobinol het volgende:
Maar goed, in Nederland hebben we geen doodstraf dus die gaat deze man ook niet krijgen.

Levenslang vind ik echter wel een zeer gepaste straf voor de wreedheden die deze man begaan heeft.
Lebenslang bestaat ook niet in NL voor dit soort feiten. Je krijgt hooguit 20 jaar.
pi_120022214
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 00:20 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Oorlogstijd als uitgangspunt nemen... puik plan.
Je bent mens of barbaar, zit geen enkele nuance tussen. Naar de slachtoffers moet je niet luisteren dat zijn gewoon sentimentele droeftoeters :D
I'll sing you a lullaby.
pi_120022236
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 00:21 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Dream on. :')

Maar een eventueel recht op een public defender bestaat natuurlijk zowel voor terdoodveroordeelden als voor levenslang gestraften, dus dat maakt dan ook niet veel uit.

Maar in de VS is een levenslange gevangenisstraf inderdaad goedkoper dan de doodstraf. Dat werd ook als argument gebruikt voor Prop 34 in Californië.
Wat nou dreamen? Je zegt zelf in de laatste alinea dat levenslang goedkoper is. Hier ligt het aan ten grondslag.
pi_120022244
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2012 00:22 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Lebenslang bestaat ook niet in NL voor dit soort feiten. Je krijgt hooguit 20 jaar.
Levenslang == levenslang. Dus wat mij betreft totdat je tussen 6 plankjes ligt.
I'll sing you a lullaby.
pi_120022259
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2012 00:23 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Wat nou dreamen? Je zegt zelf in de laatste alinea dat levenslang goedkoper is. Hier ligt het aan ten grondslag.
Daar ligt wat aan ten grondslag? Ja, het is goedkoper, maar daar liggen vele tientallen factoren aan ten grondslag.
pi_120022269
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 00:23 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Je bent mens of barbaar, zit geen enkele nuance tussen. Naar de slachtoffers moet je niet luisteren dat zijn gewoon sentimentele droeftoeters :D
Dus als jij morgen keihard neergeslagen en beroofd wordt moeten we niet naar jou luisteren? Goed plan. :W
pi_120022324
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 23:18 schreef Tchock het volgende:
Wat een bizar verhaal. Eerst komt iemand al tot deze afschuwelijke daad, god mag weten waarom, en vervolgens houdt hij het 13 jaar stil, om - in plaats van te bekennen - mee te doen aan een onderzoek dat hem sowieso zou pakken. En dan bekent hij twee weken later alsnog? :?
Wmb. volledig te begrijpen. Niet wat hij gedaan heeft, of dat hij het gedaan heeft, maar dat hij niet tegen zijn vrouw, kinderen, ouders en overige familie, buren, etc. gaat zeggen "Die vaatstra? Oh, dat was ik! Ik loop zaterdag wel even naar het politiebureau!", dát kan ik volkomen begrijpen. Zo offer je je nog niet volledig op. Zeker als hij inderdaad een vlaag van verstand verbijstering had, is dit niet onbegrijpelijk.

quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 23:28 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ga eens de straat op en vraag 10 willekeurige voorbijgangers eens naar hun oprecht mening. Het huidige strafstelsel is de wens van een geitenwollensokken dragende elite. Ik denk dat heel wat mensen geen enkele moeite heeft met een levenslange opsluiting in de isoleer of hangpartij.
Wat enkel de kans op recidive niet laat afnemen, geweld in gevangenschap en/of tegen cipiers vergroot en de kosten van het proces ook fors laat toenemen. Geen enkel voordeel voor de maatschappij. Daar zijn ze in Iran nog niet achter, wij hier godzijdank wél.
La derecha oprime, la izquierda libera
  vrijdag 7 december 2012 @ 00:27:39 #13
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_120022338
quote:

[..]

levenslang bestaat wettelijk wel voor dit soort feiten; moord, doodslag. In de praktijk zal de rechter het bij een enkele moord niet snel opleggen.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_120022354
De spoiler in de OP kan trouwens wel aangepast worden :P
  vrijdag 7 december 2012 @ 00:28:19 #15
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_120022362
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2012 00:25 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Dus als jij morgen keihard neergeslagen en beroofd wordt moeten we niet naar jou luisteren? Goed plan. :W
Jaaa laten we rechters afschaffen en gewoon de slachtoffers de straf laten bepalen. hurrrr durrr
pi_120022376
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 00:24 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Daar ligt wat aan ten grondslag? Ja, het is goedkoper, maar daar liggen vele tientallen factoren aan ten grondslag.
Het komt er op aan dat de procedurekosten van 20 jaar gekte voordat de uiteindelijke doodspuit toegediend wordt voor het verschil zorgen. Maar dat kon je niet inzien.

Onder procedurekosten begrijpen wij advovatenkosten, rechtbank- (rechter en jury) kosten en weet ik wat voor andere medewerkers. Ook moet de verdachte in een duurdere complex worden gehuisvest ivm het vervoer.
pi_120022401
quote:

[..]

:D nee.

Nederland heeft een van de hoogste gevangenisstraffen van West-Europa, mét een levenslange gevangenisstraf. Dus tot je kist.
pi_120022414
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 00:28 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Jaaa laten we rechters afschaffen en gewoon de slachtoffers de straf laten bepalen. hurrrr durrr
Wie beweert dat nou? Wat doe je vreemd.
  vrijdag 7 december 2012 @ 00:30:28 #19
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_120022419
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 december 2012 00:27 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Wat enkel de kans op recidive niet laat afnemen, geweld in gevangenschap en/of tegen cipiers vergroot en de kosten van het proces ook fors laat toenemen. Geen enkel voordeel voor de maatschappij. Daar zijn ze in Iran nog niet achter, wij hier godzijdank wél.
Godzijdank dat er af en toe tussen de pvv'ers hier nog iemand met verstand is.
pi_120022431
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 00:27 schreef hmmmz het volgende:

[..]

levenslang bestaat wettelijk wel voor dit soort feiten; moord, doodslag. In de praktijk zal de rechter het bij een enkele moord niet snel opleggen.
Thank god. Want over twintig jaar weet niemand meer, behalve Jasper S' gezin, wie Jasper S of Marianne Vaatstra is. De straf is uitgezeten, en de dader zal niet in herhaling vervallen.
pi_120022463
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 00:30 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Godzijdank dat er af en toe tussen de pvv'ers hier nog iemand met verstand is.
We zijn zeldzaam aan het worden. Dat Moslims de sharia willen invoeren, is met de huidige kop-van-jut cultuur mijn laatste zorg :P
  vrijdag 7 december 2012 @ 00:32:36 #22
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_120022471
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 december 2012 00:31 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Thank god. Want over twintig jaar weet niemand meer, behalve Jasper S' gezin, wie Jasper S of Marianne Vaatstra is. De straf is uitgezeten, en de dader zal niet in herhaling vervallen.
inderdaad, 15 of 20 jaar gok ik. Daar gaat dan nog 1/3 strafvermindering vanaf.
pi_120022492
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 00:28 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Het komt er op aan dat de procedurekosten van 20 jaar gekte voordat de uiteindelijke doodspuit toegediend wordt voor het verschil zorgen. Maar dat kon je niet inzien.
Dat is niet de enige en ook niet de voornaamste factor. Belangrijker is dat de doodstraf vooral (bijna uitsluitend) wordt opgelegd aan hen die zich zelf geen advocaat kunnen veroorloven en dus gebruik maken van een public defender. Iemand die zelf geld kan regelen voor een advocaat, kijkt wel drie keer uit voordat hij een public defender inschakelt, want dan krijg je iemand met weinig ervaring in criminal justice en een enorme caseload en een veel te laag salaris.

quote:
Onder procedurekosten begrijpen wij advovatenkosten, rechtbank- (rechter en jury) kosten en weet ik wat voor andere medewerkers. Ook moet de verdachte in een duurdere complex worden gehuisvest ivm het vervoer.
Duurder complex ivm het vervoer? :?

Terdoodveroordeelden zitten veelal in een supermax-complex samen andere gevangenen. De meeste Amerikaanse gevangeniscomplexen zijn veel te groot om alleen maar terdoodveroordeelden te huisvesten, want dat zijn er relatief weinig.
pi_120022505
quote:

[..]

Haha.... :7

Neem Volkert van der Graaf.... die is straks na 14 jaar zijn leven echt niet zeker hoor...
I'll sing you a lullaby.
pi_120022637
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 00:34 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Neem Volkert van der Graaf.... die is straks na 14 jaar zijn leven echt niet zeker hoor...
Krijgt gewoon een andere naam man.
Groot fan van User Wotte
pi_120022664
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2012 00:38 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Krijgt gewoon een andere naam man.
Ja... de moordenaar van de democratie verdient dat wel -O-
I'll sing you a lullaby.
pi_120022673
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 00:33 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Dat is niet de enige en ook niet de voornaamste factor. Belangrijker is dat de doodstraf vooral (bijna uitsluitend) wordt opgelegd aan hen die zich zelf geen advocaat kunnen veroorloven en dus gebruik maken van een public defender. Iemand die zelf geld kan regelen voor een advocaat, kijkt wel drie keer uit voordat hij een public defender inschakelt, want dan krijg je iemand met weinig ervaring in criminal justice en een enorme caseload en een veel te laag salaris.

[..]

Duurder complex ivm het vervoer? :?

Terdoodveroordeelden zitten veelal in een supermax-complex samen andere gevangenen. De meeste Amerikaanse gevangeniscomplexen zijn veel te groot om alleen maar terdoodveroordeelden te huisvesten, want dat zijn er relatief weinig.
Je leest correct. Het complex heeft meer bewakers nodig en ook gespeciaseerden om voor de transport te zorgen. Vaak is het complex ook direct verbonden met de rechtbank dmv ondergrondse tunnels om ontsnapping van de verdachte(n) moeilijker te maken.

Op de lange tefmijn draagt dit zn steentje bij aan de kosten. Maar het gaat weer vooral om die advocatenkosten en dat zeg je zelf ook wel maar waarom je dan doet alsof onze meningen op dat punt anders zijn, snap ik niet.
pi_120022785
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 00:34 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Neem Volkert van der G.... die is straks na 14 jaar zijn leven echt niet zeker hoor...
Klopt, en dat is heel triest, dat soort mensen horen in Iran thuis, waar zo'n iemand direct gestenigd zou worden. Gelukkig leven wij niet in een dergelijke cultuur. Ik gok ook dat hij niet met deze naam weer wordt los gelaten.
pi_120023081
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 00:23 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Een heleboel mensen zijn het slachtoffer van oorlog. Daarom is het ook geen goed idee om dat als uitgangspunt te nemen, precies om wat je nu (wat ongelukkig) verwoordt.
pi_120023495
quote:
Als hij morgen voor mijn deur zou staan, ik zou hem niet herkennen. Jij?
Er is nog een boekenplank actief op ons mooie forum, dat is boekenplank. jawel deze creatieve geest jat mijn naam en zet er een punt achter. Deed hij dat laatste maar.
  vrijdag 7 december 2012 @ 01:58:49 #31
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_120023723
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 december 2012 00:45 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Klopt, en dat is heel triest, dat soort mensen horen in Iran thuis, waar zo'n iemand direct gestenigd zou worden. Gelukkig leven wij niet in een dergelijke cultuur. Ik gok ook dat hij niet met deze naam weer wordt los gelaten.
Ik ben bang dat de kans op herhaling bij deze man niet denkbeeldig is. :(
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_120023729
machtig interessant dat nieuwsuur interview.

vooral wat die advocaat zei over 'het kwaad wat in ons allemaal zit' heeft me echt aan het denken gezet

quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 22:58 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ja, dat klopt. Maar dat maakt hem niet minder mens dan jij of ik. Het is heel geruststellend om jezelf wijs te maken dat 'zo iemand' essentieel anders is dan 'wij', maar dat is niet zo.
+1

[ Bericht 66% gewijzigd door julian6 op 07-12-2012 02:06:01 ]
  vrijdag 7 december 2012 @ 02:06:21 #33
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_120023778
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 01:59 schreef julian6 het volgende:

vooral wat die advocaat zei over 'het kwaad wat in ons allemaal zit' heeft me echt aan het denken gezet
Hij lijkt me een buitengewoon sympathieke en integere man (zeker voor een advocaat :D ), maar dit vond ik zijn zwakste uitspraak. Als je gaat beweren dat het kwaad in ons allemaal zit, verliest het begrip kwaad het grootste deel van zijn betekenis. Je kunt net zo goed zeggen dat alle mensen lang zijn, of kort, it doesn't make sense.
pi_120023787
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 02:06 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Hij lijkt me een buitengewoon sympathieke en integere man (zeker voor een advocaat :D ), maar dit vond ik zijn zwakste uitspraak. Als je gaat beweren dat het kwaad in ons allemaal zit, verliest het begrip kwaad het grootste deel van zijn betekenis. Je kunt net zo goed zeggen dat alle mensen lang zijn, of kort, it doesn't make sense.
Waarom? Ik vond het niet zo'n gekke uitspraak. Ik denk dat 'het kwaad' bij iedereen er wel is uit kan komen, onder de juiste omstandigheden.

Dit is gewoon een tragische gebeurtenis geweest die alleen maar verliezers kent.
pi_120023812
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 23:05 schreef Dr_Strangelove het volgende:

[..]

Want anders?
Lagere strafmaat?

Ik ben zeer benieuwd naar de motivatie van de rechter over dit punt (moord of doodslag). Er valt voor allebei wel iets te zeggen.

Persoonlijk denk ik dat er geen sprake is geweest van voorbedachten rade, maar hij heeft wel op een bepaald moment besloten haar te doden (zodat zij hem niet als dader kon aanwijzen). Alleen het is nog maar de vraag of dat tijdens 'kalm beraad en rustig overleg' is gebeurt.
pi_120023847
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 23:02 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Jasper S. behoort tot de categorie mens. Net zoals Ted Bundy, John Wayne Gacy, Gary Ridgeway en Jeffrey Dahmer.
Onzin, dat zijn seriemoordenaars die jij opnoemt. Dit is geen seriemoordenaar.
pi_120023867
Deze klootzak komt niet meer vrij. *O*

Arme Marianne. Ik kan mij inbeelden hoe vreselijk het voor haar zou zijn geweest, die laatste paar uurtjes van je leven. Zonder de mogelijkheid hulp te roepen of een laatste afscheid van je ouders te nemen. Als 16 jarige, magere, hulpeloze meid een mes tegen je keel gedrukt krijgen en een donkere, koude, verlaten bosomgeving in moeten lopen met een onbekende, enge man.

Die je vervolgens verkracht, bewusteloos slaat, en dan .... je keel doorsnijdt.

En je lichaam daar gewoon dumpt alsof het ordinair huisvuil is. En je familie noch iemand anders inlicht over wat is jou gebeurt.

Toen zijn voorarrest verlengd werd voelde ik de tranen in mijn ogen opwellen en ik huil nooit, man zijnde.

Deze flauwe excuus van een man moet zo snel mogelijk van de aardbodem worden vernietigd. En daarna de hel voor eeuwig.
  vrijdag 7 december 2012 @ 02:21:09 #38
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_120023873
Nu schiet me ook weer het door inwoners van Oudwoude vertelde verhaal te binnen, dat S. bij het afnemen van wangslijm tegen een aanwezige politieman zou hebben gezegd: Ik ben de moordenaar. Gezien de uitspraken van Vlug zal dat wel waar zijn.
pi_120023881
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 23:18 schreef Tchock het volgende:
Wat een bizar verhaal. Eerst komt iemand al tot deze afschuwelijke daad, god mag weten waarom, en vervolgens houdt hij het 13 jaar stil, om - in plaats van te bekennen - mee te doen aan een onderzoek dat hem sowieso zou pakken. En dan bekent hij twee weken later alsnog? :?
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 23:26 schreef Samson het volgende:

[..]

Wat ik ook al zeg, het slaat eigenlijk helemaal nergens op, dus ik twijfel of het allemaal wel klopt
Dit heeft de advocaat voldoende toegelicht in nieuwsuur, zou het even terugkijken.

Voor hem was de stap om zelf naar de politie te gaan in ieder geval te groot. Hij liet zich liever zelf gepakt worden.
pi_120023904
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 02:22 schreef julian6 het volgende:

[..]

Dit heeft de advocaat voldoende toegelicht in nieuwsuur, zou het even terugkijken.

Voor hem was de stap om zelf naar de politie te gaan in ieder geval te groot. Hij liet zich liever zelf gepakt worden.
Dat staat hier ook in het kort uitgelegd.

Advocaat

S. heeft al in het eerste gesprek met zijn advocaat Jan Vlug de moord bekend. Dat zei Vlug in Nieuwsuur.

Na 10 minuten zei S. dat ze wel in de goede richting zochten. ''Goh, dat U mij nog bij wil staan. Ik heb het gedaan" zei S. in dat gesprek. ''Dan stolt het bloed wel even in je aderen", zei Vlug. Er is bloed, sperma en haar op de kleding van Marianne gevonden.

S. heeft zichzelf laten betrappen, zei Vlug verder. Daarom deed hij mee aan het DNA- onderzoek. ''Hij voelde dat het spel uit was, zei Vlug. S. heeft naar eigen zeggen 13 jaar gezwegen om zijn gezin te beschermen.

Waarom

Volgens Vlug kan Jasper S. zich met de beste wil van de wereld niet indenken waarom hij heeft gedaan, wat hij heeft gedaan. De advocaat zegt dat S. de bewuste nacht op de fiets van huis was gereden, omdat hij stress in zijn leven had en hij de zaken op een rijtje wilde zetten.

Het feit dat hij een mes op zak had toen hij Vaatstra tegenkwam, is volgens Vlug niet verwonderlijk: ''Dat heeft iedere boer in die omgeving''.

De politie ontving Jasper S. voor de verklaring die hij donderdag aflegde, op een politiebureau in Zwolle. Daar was ook de familie van S. aanwezig.
pi_120023913
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 02:18 schreef Hetkapitaal het volgende:

Arme Marianne. Ik kan mij inbeelden hoe vreselijk het voor haar zou zijn geweest, die laatste paar uurtjes van je leven. Zonder de mogelijkheid hulp te roepen of een laatste afscheid van je ouders te nemen. Als 16 jarige, magere, hulpeloze meid een mes tegen je keel gedrukt krijgen en een donkere, koude, verlaten bosomgeving in moeten lopen met een onbekende, enge man.

En je lichaam daar gewoon dumpt alsof het ordinair huisvuil is. En je familie noch iemand anders inlicht over wat is jou gebeurt.

Toen zijn voorarrest verlengd werd voelde ik de tranen in mijn ogen opwellen en ik huil nooit, man zijnde.

Deze flauwe excuus van een man moet zo snel mogelijk van de aardbodem worden vernietigd. En daarna de hel voor eeuwig.
Laatste paar uurtjes? Ik denk dat het allemaal niet langer dan een kwartier geduurd heeft wrs...
I´m back.
pi_120023934
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 02:28 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Laatste paar uurtjes? Ik denk dat het allemaal niet langer dan een kwartier geduurd heeft wrs...
Des te vreselijker.
pi_120023938
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2012 02:31 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Des te vreselijker.
Ja, idd.
I´m back.
pi_120023956
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2012 02:31 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Des te vreselijker.
Dit snap ik dan weer niet. Hoe sneller zoiets vreselijks voorbij is, hoe beter, toch?
Ik bedoel, zo lijkt 't net of je zegt dat je het beter had gevonden als ze drie uur had geleden i.p.v. de hypothetische 15 minuten.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_120023957
Ik bekijk nu die site van klokkenluideronline. Wat erg dat zulke mensen bestaan :'(
pi_120023959
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2012 02:27 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Dat staat hier ook in het kort uitgelegd.

Advocaat

S. heeft al in het eerste gesprek met zijn advocaat Jan Vlug de moord bekend. Dat zei Vlug in Nieuwsuur.

Na 10 minuten zei S. dat ze wel in de goede richting zochten. ''Goh, dat U mij nog bij wil staan. Ik heb het gedaan" zei S. in dat gesprek. ''Dan stolt het bloed wel even in je aderen", zei Vlug. Er is bloed, sperma en haar op de kleding van Marianne gevonden.

S. heeft zichzelf laten betrappen, zei Vlug verder. Daarom deed hij mee aan het DNA- onderzoek. ''Hij voelde dat het spel uit was, zei Vlug. S. heeft naar eigen zeggen 13 jaar gezwegen om zijn gezin te beschermen.

Waarom

Volgens Vlug kan Jasper S. zich met de beste wil van de wereld niet indenken waarom hij heeft gedaan, wat hij heeft gedaan. De advocaat zegt dat S. de bewuste nacht op de fiets van huis was gereden, omdat hij stress in zijn leven had en hij de zaken op een rijtje wilde zetten.

Het feit dat hij een mes op zak had toen hij Vaatstra tegenkwam, is volgens Vlug niet verwonderlijk: ''Dat heeft iedere boer in die omgeving''.

De politie ontving Jasper S. voor de verklaring die hij donderdag aflegde, op een politiebureau in Zwolle. Daar was ook de familie van S. aanwezig.
Stress in zijn leven is wel een smoking gun, voor wat de verklaring betreft.
Volgens mij heb ik weleens gelezen dat verkrachters vaak vanuit stress ergens mee doorslaan en een vrouw verkrachten.
Ben toch benieuwd of verdachte niet eerder of daarna ooit stress had in zijn leven en een andere vrouw verkrachtte.
I´m back.
pi_120023982
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 02:35 schreef Messina het volgende:

[..]

Dit snap ik dan weer niet. Hoe sneller zoiets vreselijks voorbij is, hoe beter, toch?
Ik bedoel, zo lijkt 't net of je zegt dat je het beter had gevonden als ze drie uur had geleden i.p.v. de hypothetische 15 minuten.
Vreselijk toch hoe in slechts 15 minuten een dergelijk verstrekkend drama zich kan afspelen, dat bedoelt-ie wrs.
I´m back.
  vrijdag 7 december 2012 @ 02:49:10 #48
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_120024043
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 02:35 schreef julian6 het volgende:
Ik bekijk nu die site van klokkenluideronline. Wat erg dat zulke mensen bestaan :'(
De baas van die site zit binnenkort ook (weer) achter de tralies. :)
pi_120024049
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 02:35 schreef julian6 het volgende:
Ja, zag net in P&W dat Peter R. Wim Dankbaar ziet als het opperhoofd van deze internetgekkies.
Echter ooit heeft-ie wel een vrij lang programma gemaakt over de zogenaamde oplossing van Dankbaar voor de moord op John F. Kennedy. Ooit heeft Peter R. niet doorzien dat Dankbaar idd een klap van de molen heeft gehad.
Overigens is het ook niet zo dat Dankbaar aan de touwtjes trekt op de klokkenluideronline site. Daar zwaait Micha Kat de scepter. En wordt 10 december berecht. Misschien dat ze hem toch keer een goeie een duw geven.
Dankbaar heeft zijn eigen site en daarop heeft hij te kennen gegeven dat hij zich niet meer actief bezig gaat houden met de Vaatstrazaak. Zijn vrouw dreigde hem nl. te verlaten als hij er wel mee door zou gaan... Enfin wrs krijgt hij ooit nog wel eens een klap met de deegrol van zijn vrouw, en kunnen wij speculeren over wie Wim Dankbaar vermoord heeft...
I´m back.
pi_120024054
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 02:49 schreef Gorraay het volgende:

[..]

De baas van die site zit binnenkort ook (weer) achter de tralies. :)
Hopelijk. Of afgevoerd middels dwangbuis.
10 december is de datum...
I´m back.
pi_120024125
Het was erg pijnlijk en hartverscheurend dit te lezen:
quote:
Ter nagedachtenis aan Marianne.

Koninginnedag 1999, eerst even werken voor een zakcentje, dan 's avonds naar Kollum om deze dag te vieren. Ze zou met de taxi thuiskomen daarom zijn we rustig
gaan slapen. Niet wetende wat je de
volgende ochtend te wachten staat. Zaterdag 1 mei, slaat de schrik om je hart, de schoenen staan niet in de hal, haar bed is onbeslapen, ze is niet thuis. Dit gebeurde nooit zonder ons iets te laten weten. Na heen en weer bellen weet niemand waar ze is. Waar is ze? We moeten zoeken! Haar vriendin met haar vriend vinden haar. We worden gebeld, huilend worden we op de hoogte gebracht, "we hebben haar gevonden, ze is dood".

Er is een abrubt einde aan haar leven
gekomen,
onze Marianne is vermoord.

De dood van Marianne is het meest
dramatische wat ons gezin is overkomen. De jongste, op handen gedragen, alle dagen om ons heen. Dan ineens die lege plek, wat moeilijk is te aanvaarden.

Ze is hier niet meer in het aardse maar is altijd in ons hart en gedachten als een mooie herinnering. Haar geest waakt over ons tot ook onze tijd gekomen is.

Sinds ze niet meer in ons midden is bewaren we elke herinnering aan haar. Via deze website willen we laten weten wie Marianne was zoals wij haar kenden.

Verder foto's van Marianne en oa. de stille tocht, gedichten en meer.
http://www.mariannevaatstra.com/
pi_120024981
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 01:59 schreef julian6 het volgende:

[..]

+1
Sure... in iedereen schuilt een potentiele verkrachter/moordenaar :')

Die advocaat is gewoon een typje demagoog die de publieke opinie in het voordeel van zijn client probeert te beinvloeden. Die man is gewoon een listige slang :7
I'll sing you a lullaby.
pi_120024994
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 02:07 schreef julian6 het volgende:

[..]

Waarom? Ik vond het niet zo'n gekke uitspraak. Ik denk dat 'het kwaad' bij iedereen er wel is uit kan komen, onder de juiste omstandigheden.

Dit is gewoon een tragische gebeurtenis geweest die alleen maar verliezers kent.
Minder drugs gebruiken julian.... krijg je soms rare ideeen van in je bolletje :D

Het kwaad schuilt niet in iedereen, zoiets is gewoon pertinente onzin. Het klopt dat het kwaad soms schuilt in mensen waarvan je het niet zou verwachten maar dat is een heel ander verhaal.
I'll sing you a lullaby.
pi_120025012
quote:

Props _O_

I'll sing you a lullaby.
  vrijdag 7 december 2012 @ 07:37:15 #55
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_120025129
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 07:21 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Props _O_

[ afbeelding ]
:') _!
pi_120025140
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 07:20 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Minder drugs gebruiken julian.... krijg je soms rare ideeen van in je bolletje :D

Het kwaad schuilt niet in iedereen, zoiets is gewoon pertinente onzin. Het klopt dat het kwaad soms schuilt in mensen waarvan je het niet zou verwachten maar dat is een heel ander verhaal.
Dat kan jij stellen, maar ik en die advocaat (die hem van dichtbij heeft bestudeert) denken er duidelijk anders over. Sowieso is het makkelijker voor mensen om gewoon maar te veroordelen (hij is gek!) om jezelf beter te voelen zoals, iemand anders in dit topic ook al aangaf.
pi_120025276
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 07:38 schreef julian6 het volgende:

[..]

Dat kan jij stellen, maar ik en die advocaat (die hem van dichtbij heeft bestudeert) denken er duidelijk anders over. Sowieso is het makkelijker voor mensen om gewoon maar te veroordelen (hij is gek!) om jezelf beter te voelen zoals, iemand anders in dit topic ook al aangaf.
Ieder mens is tot kwaad in staat maar daar zijn wel voorwaarden aan verbonden. Dit beest stapt 's avonds even op de fiets voor zijn rondje kleine-meisjes-verkrachten-en-vermoorden en vervolgens zwijgt hij daar ook nog 13 jaar lang over. Pas als hij het net rond zich ziet sluiten 'laat hij zich betrappen'.

Zoiets schuilt in ieder mens? Laat me niet lachen, dat is total bull shit :7
I'll sing you a lullaby.
pi_120025309
Ik heb wel eens de discussie gehad met zo'n geitenwollensokkendrager die maar constant bleef hameren op 'we hebben geen keuze', daarmee doelende op het gebrek aan 'vrije wil'.

Maar als je er dan op blijft hameren dat je een misdadiger wilt zien hangen dan hebben we plotseling WEL een keuze. Rare zienswijze imo.
I'll sing you a lullaby.
pi_120025705
quote:
Wat Peter zegt: de waarheid zal de komende verhoren misschien wel wat duidelijker worden. Ik begrijp heel goed dat de vader wil weten wat deze man bezielt heeft om tot zijn daad te komen. Net als de rest van Nederland.
I'll sing you a lullaby.
pi_120025714
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 02:15 schreef julian6 het volgende:

[..]

Onzin, dat zijn seriemoordenaars die jij opnoemt. Dit is geen seriemoordenaar.
Ale seriemoordenaars mensen zijn, is Jasper S. het zeker. Dat was mijn punt.
pi_120025722
quote:

Zulke uitspraken maakt je geen haar beter dan de dader. Wat hij ook heeft gedaan, niemand heeft het recht om een ander van de aardbodem te vernietigen.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_120025755
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2012 08:29 schreef Patroon het volgende:

[..]

Zulke uitspraken maakt je geen haar beter dan de dader. Wat hij ook heeft gedaan, niemand heeft het recht om een ander van de aardbodem te vernietigen.
Wat een politiek correcte flauwekul :7

Uit naam van het zogenaamde nep kapitalisme misbruiken en vernietigen onze 'legale' corporaties dagelijks de levens van duizenden mensen.

Ik snap niet waarom we ons zo druk maken over het welzijn van een monsterlijk wezen :?

Misschien ben je net iets te goed geindoctrineerd om je slachtofferrol gewillig te accepteren, net als de rest van de kudde :|W
I'll sing you a lullaby.
pi_120026526
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2012 08:29 schreef Patroon het volgende:

[..]

:')
Ga weg, moraalridder.
  vrijdag 7 december 2012 @ 09:23:42 #65
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_120026667
Denk dat hij een An American Werewolf in London heeft bekeken (de volle maan van 1 mei 1999 immers), zo heeft gedragen en zich daarna 13 jaar rot heeft geschaamd voor deze daad en het eigenlijk heeft proberen te verdringen alsof het ook een hele slechte film was die hem is overkomen na inname van veel drank vermoed ik.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  vrijdag 7 december 2012 @ 09:27:22 #66
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_120026775
Ik vind dat die complotdenkers veel, maar dan ook veel teveel aandacht krijgen!
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
  vrijdag 7 december 2012 @ 09:42:52 #67
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_120027159
Vreemd dat zijn vrouw hem in de armen viel en dat zijn gezin nog "achter hem staat". Ze beseffen duidelijk nog niet wat hij gedaan heeft.

Je zou verwachten dat ze kwaad zou zijn en hem nooit meer wil zien, toch?
heitieh
pi_120027225
quote:
99s.gif Op vrijdag 7 december 2012 09:42 schreef Joooo-pi het volgende:
Vreemd dat zijn vrouw hem in de armen viel en dat zijn gezin nog "achter hem staat". Ze beseffen duidelijk nog niet wat hij gedaan heeft.

Je zou verwachten dat ze kwaad zou zijn en hem nooit meer wil zien, toch?
Vond ik ook apart. Het lijkt wel of iedereen in zijn omgeving mild reageert. Vind het steeds vreemder worden. Alsof men de tijd wilt terugzetten en verder wilt gaan alsof er niks aan de hand is. :r
pi_120027339
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 07:51 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ieder mens is tot kwaad in staat maar daar zijn wel voorwaarden aan verbonden. Dit beest stapt 's avonds even op de fiets voor zijn rondje kleine-meisjes-verkrachten-en-vermoorden en vervolgens zwijgt hij daar ook nog 13 jaar lang over. Pas als hij het net rond zich ziet sluiten 'laat hij zich betrappen'.

Zoiets schuilt in ieder mens? Laat me niet lachen, dat is total bull shit :7
er zijn een aantal meisjes die verdomde veel mazzel hebben gehad de nacht dat Jasper met stress in het lijf ging fietsen en in plaats van een meisje tegen te komen, een auto op de oprit zag staan en dat gebruikte om de stress af te reageren.
pi_120027353
Ik kan maar niet bevatten dat iemand nooit een vlieg kwaad doet en dan 1x zoiets. Bij die andere zaak waarbij iemand jaren geleden ooit een moord had gepleegd en verder volkomen normaal leek kwam het aan het licht door een aangifte van huiselijk geweld. Daar was dus vaker sprake van gewelddadig gedrag. Maar in dit geval blijven de naaste gezinsleden hem trouw en kunnen het niet bevatten, dat suggereert dat er echt nooit iets aan hem te merken is geweest, geen gewelddadig gedrag, niets.
pi_120027368
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 09:45 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Vond ik ook apart. Het lijkt wel of iedereen in zijn omgeving mild reageert. Vind het steeds vreemder worden. Alsof men de tijd wilt terugzetten en verder wilt gaan alsof er niks aan de hand is. :r
Ach hij is blank dan mag het. Als hij Marokkaan was waren 13 pagina's vol haatreacties in ieder topic.

Vergelijk het met het grensrechter topic zodra er aan het licht kwam dat het om Marokkaanse daders ging.

Het Nazi verleden van NL is ook niet voor niets.
  vrijdag 7 december 2012 @ 09:52:38 #72
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_120027403
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2012 09:50 schreef Hetkapitaal het volgende:

Het Nazi verleden van NL is ook niet voor niets.
Wat een simplistische vergelijking.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_120027423
quote:
15s.gif Op vrijdag 7 december 2012 09:52 schreef Copycat het volgende:

[..]

Wat een simplistische vergelijking.
Niet, want racisme leeft sterk en was ook altijd zo in Nederland.
pi_120027453
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2012 09:53 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Niet, want racisme leeft sterk en was ook altijd zo in Nederland.
Racisme kom je overal ter wereld tegen.
I'll sing you a lullaby.
pi_120027483
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 09:54 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Racisme kom je overal ter wereld tegen.
Maar toch wel veel minder in sommige landen dan andere. ;)
pi_120027505
quote:
S. vertelde gezin zijn geheim: 'hartverscheurend'

Jasper S., de 45-jarige veehouder uit Oudwoude, die verdacht wordt van de verkrachting van en moord op Marianne Vaatstra, heeft een bekennende verklaring afgelegd. Dat heeft het Openbaar Ministerie in Leeuwarden donderdag aan het eind van de middag bekend gemaakt. Advocaat Vlug was erbij toen S. zijn grote geheim omthulde aan zijn gezin. Kijk naar zijn verhaal.

http://nieuwsuur.nl/video(...)at-van-jasper-s.html

S. heeft op donderdag tijdens een verhoor bij de politie gezegd dat hij Marianne Vaatstra in de nacht van 1 mei 1999 in een weiland aan de Keningswei in Veenklooster heeft verkracht en van het leven heeft beroofd. Hij zei dat hij Marianne niet kende maar haar toevallig die nacht tegen is gekomen. Hij zou Marianne onder bedreiging van een mes hebben meegenomen het weiland in.

Nader onderzoek moet uitwijzen hoe het mogelijk is dat zijn dna op een aansteker zat die in de tas van het meisje is gevonden, als hij zegt dat hij haar niet kende. Kwam dat dna er al eerder op of rookten de twee in de fatale nacht nog een sigaret?

Zijn advocaat Jan Vlug zei in Nieuwsuur dat er op het moment van de ontmoeting stress in zijn leven was. Hij vertrok op de fiets van zijn boerderij om zijn hoofd leeg te maken. Hij was niet dronken. Hij had altijd en mes bij zich, als boer, zo zei de advocaat.

Vlug raadde zijn cliënt aan niet meteen te bekennen omdat er nog geen enkel dossier was, er was alleen bekend dat er een 100% dna-match was. S. heeft meegedaan aan de dna-test omdat hij wist dat het spel uit was. Hij zou het altijd verborgen hebben gehouden om zijn gezin te beschermen. Hij vond het te moeiljk om zelf naar de politie te gaan. Hij wist dat ze toch wel bij hem aan de deur zouden verschijnen.

S. heeft zijn geheim aan zijn gezin verteld, in het bijzijn van advocaat Vlug. Die sprak van een 'hartverscheurend' tafereel. Het gezin hoopte volgens hem tegen beter weten in dat het niet waar zou zijn: 'Ze zeiden: we laten je niet in de steek en we geloven niet dat jij dit in volle bewustzijn hebt gedaan. Ik heb geen woede bij de familie gezien. Er is hartverscheurend verdriet en wanhoop.'

De officier heeft donderdag opdracht gegeven om de beperkingen op te heffen. Dit betekent dat de verdachte weer contact mag hebben met anderen dan alleen zijn advocaat. Het betekent ook dat de advocaat kan spreken over de inhoud van het strafdossier dat hij tot nu toe heeft ontvangen.

De raadkamer van de rechtbank Leeuwarden heeft op 5 december 2012 de voorlopige hechtenis van de verdachte met 90 dagen verlengd. Dit betekent dat de eerste openbare terechtzitting, al dan niet pro forma, in februari 2013 gepland wordt.

Lees het hele verhaal over de Zaak-Vaatstra in het boek Cold Cases.
http://www.crimesite.nl/c(...)rd-heeft-bekend.html
pi_120027509
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2012 09:55 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Maar toch wel veel minder in sommige landen dan andere. ;)
Waar heb je minder racisme dan?
pi_120027552
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 09:56 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Waar heb je minder racisme dan?
Meestal plaatsen waar de bevolking divers is of iig spiritueel :

Nepal, Montreal, Jamaica etc
  vrijdag 7 december 2012 @ 09:59:26 #79
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_120027589
Ik lees dit nu pas
pi_120027804
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 09:50 schreef ShadyLane het volgende:
Ik kan maar niet bevatten dat iemand nooit een vlieg kwaad doet en dan 1x zoiets. Bij die andere zaak waarbij iemand jaren geleden ooit een moord had gepleegd en verder volkomen normaal leek kwam het aan het licht door een aangifte van huiselijk geweld. Daar was dus vaker sprake van gewelddadig gedrag. Maar in dit geval blijven de naaste gezinsleden hem trouw en kunnen het niet bevatten, dat suggereert dat er echt nooit iets aan hem te merken is geweest, geen gewelddadig gedrag, niets.
Ja dat vind ik ook moeilijk maar je hebt de eenmalige daders. Dus het is best mogelijk dat jij of ik ooit in de toekomst een soort van blackout krijgen en een ander of anderen iets aandoen. Behoorlijk bizar
  vrijdag 7 december 2012 @ 10:20:34 #81
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_120028146
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 09:49 schreef Alleskids het volgende:

[..]

er zijn een aantal meisjes die verdomde veel mazzel hebben gehad de nacht dat Jasper met stress in het lijf ging fietsen en in plaats van een meisje tegen te komen, een auto op de oprit zag staan en dat gebruikte om de stress af te reageren.
Hier moest ik ook aan denken, ja. En hoe berekenend is het geweest om het op een geheugenstoornis te gooien :{
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_120028591
Ik vind ook het hele verhaal van 'ik heb me laten betrappen' niet deugen... was dan op de politie afgestapt voor een bekentenis.

Dat deze man heeft meegedaan aan het DNA onderzoek lijkt mij niet zo heel vreemd, hoe had hij dat kunnen verantwoorden tegenover zijn familie?

Het net sloot zich en pas toen hij in hechtenis zat legde hij een bekentenis af nadat duidelijk werd hoeveel sporen ze tegen hem konden gebruiken, zelfs de advocaat heeft er een expert bij gehaald om de 'sterkte' van het bewijs te toetsen.
I'll sing you a lullaby.
pi_120028661
eindelijk kunnen al de zogenaamde theorieën van tafel worden geveegd.

eenzame opsluiting en langzaam weg laten kwijnen.
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_120028749
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 10:35 schreef xenobinol het volgende:

Het net sloot zich en pas toen hij in hechtenis zat legde hij een bekentenis af nadat duidelijk werd hoeveel sporen ze tegen hem konden gebruiken, zelfs de advocaat heeft er een expert bij gehaald om de 'sterkte' van het bewijs te toetsen.
Het is zijn advocaat. Waar heb je die anders voor? Zodat die de tegenpartij kan helpen? Toe 'ns.
Buiten alles wat er is gebeurd heeft Jasper S gewoon recht op een advocaat die hem bijstaat. Bijstaat. Niet afvalt.
A lie may take care of the present, but it has no future..
You can't pay me enough to be nice to you...
  vrijdag 7 december 2012 @ 10:48:42 #85
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_120028981
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 10:35 schreef xenobinol het volgende:
Ik vind ook het hele verhaal van 'ik heb me laten betrappen' niet deugen... was dan op de politie afgestapt voor een bekentenis.

Dat deze man heeft meegedaan aan het DNA onderzoek lijkt mij niet zo heel vreemd, hoe had hij dat kunnen verantwoorden tegenover zijn familie?

Hij zei het na 10 minuten al tegen z'n advocaat, toen zal hij nog geen flauw idee hebben gehad hoeveel sporen ze tegen hem hadden.
Z'n advocaat had alleen tijd nodig om zich in de zaak te verdiepen, daarom nu pas de bekentenis.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_120029038
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2012 10:48 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hij zei het na 10 minuten al tegen z'n advocaat, toen zal hij nog geen flauw idee hebben gehad hoeveel sporen ze tegen hem hadden.
Z'n advocaat had alleen tijd nodig om zich in de zaak te verdiepen, daarom nu pas de bekentenis.
Een begrijpelijk maar kwalijke strategie imo. Het morele kompas van veel advocaten is ook 'een beetje' stuk.

De familie zat al 13 jaar in onzekerheid dus die paar weken konden er ook nog wel bij?
I'll sing you a lullaby.
  vrijdag 7 december 2012 @ 10:51:36 #87
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_120029081
Die advocaat is er in de eerste plaats voor zijn cliënt ...
  vrijdag 7 december 2012 @ 10:51:46 #88
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_120029087
Die dochter zal wel blij zijn dat hij zich niet aan haar heeft vegrepen.
Die vrouw zal dich afvragen of hij Marianne ook verkracht had als zij hem haar wel in de kont had laten neuken.

Raar volk, die Friezen, met die "we blijven je steunen, dit ben jij niet geweest" blabla. Toen ze dachten dat het een asielzoeker was was dat stinkdorp te klein, maar nu ze door een blanke boer anaal verkracht is en vermoord is het allemaal zo zielig voor die boer...
Pff. Hek eromheen en aan Duitsland geven die bende.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_120029109
Ik geloof niet zo dat het een opluchting was om het te vertellen. Als het verwantschapsonderzoek er niet was geweest, had hij blijven zwijgen, denk ik.
pi_120029215
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 10:51 schreef matthijst het volgende:
Die vrouw zal dich afvragen of hij Marianne ook verkracht had als zij hem haar wel in de kont had laten neuken.

Raar volk, die Friezen, met die "we blijven je steunen, dit ben jij niet geweest" blabla. Toen ze dachten dat het een asielzoeker was was dat stinkdorp te klein, maar nu ze door een blanke boer anaal verkracht is en vermoord is het allemaal zo zielig voor die boer...
je gaat lekker :9~
pi_120029862
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 10:51 schreef matthijst het volgende:

Inderdaad.... walgelijke 'daderverheerlijking' :7

Die man is gewoon een duivel in schaapskleding, die vrouw zou zich juist enorm belazert moeten voelen, jarenlang heeft deze man dit geheim voor zich gehouden. Aan de ene kant de liefhebbende echtgenoot een vader uithangen 'die zijn gezin wilde beschermen'. Aan de andere kant een beestachtige moordenaar en verkrachten.... dat je dan ook nog gaat roepen 'je zal wel niet bij je volle bewustzijn geweest zijn' vind ik persoonlijk een heel knap staaltje van cognitieve dissonantie.

Hopelijk gaan ze de realiteit snel onder ogen komen want dit soort beesten verdienen geen enkel medeleven of begrip.
I'll sing you a lullaby.
pi_120029880
Zit nu even Nieuwsuur te kijken en dadelijk even P&W.

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 10:52 schreef ShadyLane het volgende:
Ik geloof niet zo dat het een opluchting was om het te vertellen. Als het verwantschapsonderzoek er niet was geweest, had hij blijven zwijgen, denk ik.
Zonder dat onderzoek had hij ook niet hoeven te bekennen en had hij dat waarschijnlijk nooit gedaan.
pi_120029916
quote:
8s.gif Op vrijdag 7 december 2012 10:55 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

je gaat lekker :9~
Gewoon een goed verhaal :7

Misschien heeft hij zijn daad wel begaan omdat hij thuis niet aan zijn trekken kon komen omdat hij daar een frigide lijk in bed aantrof... komt wel vaker voor nadat de kinderwens vervult is.

Misschien was hij daarom wel zo vaak te vinden op het land tussen de koeien :')
I'll sing you a lullaby.
pi_120030221
Zijn gezin gelooft niet dat hij bij bewustzijn was, was hij dan bewusteloos toen hij het deed?
pi_120030336
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 11:22 schreef Nober het volgende:
Zijn gezin gelooft niet dat hij bij bewustzijn was, was hij dan bewusteloos toen hij het deed?
Ze kunnen gewoon niet voorstellen dat hij tot iets walgelijks als dit in staat was.

Ik begrijp niet waarom de fokkers dat zo opmerkelijk vinden
pi_120030374
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 11:22 schreef Nober het volgende:
Ik begrijp het wel, de waarheid is zo gruwelijk dat het brein de realiteit maar moeilijk kan bevatten. Het brein gaat dan over tot het acceptabel maken van de informatie door ontkenning, down playing of het afschuiven van de verantwoordelijkheid.

Uiteraard komt er een tijd dat dit niet langer mogelijk is, hoewel sommige mensen lang in hun zelf gefabriceerde wanen kunnen blijven.
I'll sing you a lullaby.
pi_120030377
tijdlelijke black out, net als toen hij die auto stal. hij snapt nog steeds niet waarom hij zomaar een auto stelen (vaneen bekende nog wel?) en gaat joy rijden en roekeloos rijden om aan de politie te ontsnappen

best eng dat hij <zomaar> zulke blak out momenten heeft. 2x is het nu naar buiten gekomen. wie weet hoe vaak er onschuldigen langs de rand van de afgrond zijn gelopen toen ze hem tegen kwamen, of juist net zijn misgelopen op zijn nachtelijke ont-stress fiets tochten
  vrijdag 7 december 2012 @ 11:29:39 #98
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_120030512
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 11:26 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ik begrijp het wel, de waarheid is zo gruwelijk dat het brein de realiteit maar moeilijk kan bevatten. Het brein gaat dan over tot het acceptabel maken van de informatie door ontkenning, down playing of het afschuiven van de verantwoordelijkheid.

Uiteraard komt er een tijd dat dit niet langer mogelijk is, hoewel sommige mensen lang in hun zelf gefabriceerde wanen kunnen blijven.
Sommige mensen blijven ook gewoon achter hun misdadige partner staan, zoals de vrouw van Ferdi E(lsas).
Of Estelle.... die er met haar neus bovenop stond toen haar verse verkering iemand half dood schopte.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_120030514
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 11:26 schreef Alleskids het volgende:
tijdlelijke black out, net als toen hij die auto stal. hij snapt nog steeds niet waarom hij zomaar een auto stelen (vaneen bekende nog wel?) en gaat joy rijden en roekeloos rijden om aan de politie te ontsnappen

best eng dat hij <zomaar> zulke blak out momenten heeft. 2x is het nu naar buiten gekomen. wie weet hoe vaak er onschuldigen langs de rand van de afgrond zijn gelopen toen ze hem tegen kwamen, of juist net zijn misgelopen op zijn nachtelijke ont-stress fiets tochten
Dat van die black outs geloof ik totaal niet want hij heeft kennelijk wel het besef van hetgeen hij gedaan heeft. Misschien heeft de man wel hele zieke fantasieën die hij van tijd realiseert in de werkelijkheid. Dat lijkt mij namelijk veel waarschijnlijker.

In ieder mens schuilen wel ongezonde en soms zeer zorgwekkende gedachten maar de meeste mensen brengen die niet in de realiteit tot uiting.
I'll sing you a lullaby.
pi_120030591
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 11:29 schreef Leandra het volgende:

[..]

Sommige mensen blijven ook gewoon achter hun misdadige partner staan, zoals de vrouw van Ferdi E.
Of Estelle.... die er met haar neus bovenop stond toen haar verse verkering iemand half dood schopte.
Dat is waar... -O-

Maar goed... er zijn dan ook genoeg vrouwen die een kick krijgen van dit soort 'alpha mannetjes'. Neem nou Joran van der Sloot, die krijgt het in de bak ook voor elkaar om vader te worden. Sommige dames zijn dol op dit soort misdadigers, sporen niet helemaal imo.
I'll sing you a lullaby.
pi_120030869
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 11:25 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ze kunnen gewoon niet voorstellen dat hij tot iets walgelijks als dit in staat was.

Ik begrijp niet waarom de fokkers dat zo opmerkelijk vinden
Alsnog zou ik in zo'n geval walgen van mijn partner ipv hem om de nek te vallen.
pi_120030986
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 10:50 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Een begrijpelijk maar kwalijke strategie imo. Het morele kompas van veel advocaten is ook 'een beetje' stuk.

De familie zat al 13 jaar in onzekerheid dus die paar weken konden er ook nog wel bij?
...

Jij begrijpt geloof ik niet helemaal wat de rol van een advocaat is. :')
  vrijdag 7 december 2012 @ 11:43:04 #103
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_120031096
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 11:37 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Alsnog zou ik in zo'n geval walgen van mijn partner ipv hem om de nek te vallen.
Ik waarschijnlijk ook, maar het kan best zijn dat ze in alle stress en ellende waarin ze nu terechtgekomen is ook gewoon steun zoekt bij de man waarbij ze altijd steun gezocht heeft.
Ze zijn meer dan 20 jaar samen, hoe verwerpelijk zijn daden ook zijn, ik kan me wel voorstellen dat ze nu nog niet de kracht heeft om hem te verlaten.
Als ze dat überhaupt al doet, er zijn immers nog mensen die hun trouwbelofte zo serieus nemen dat ze werkelijk achter hun partner blijven staan, ongeacht wat er gebeurt.
En misschien voelt ze zich wel op een of andere manier verantwoordelijk, zoals een moeder dat voor haar kind kan voelen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_120031215
Dat ze hem blijven steunen en van hem blijven houden hoeft natuurlijk niet te betekenen dat ze zijn daad goedkeuren. Dat staat los van elkaar. Ik vind de beschreven reactie volkomen logisch.
pi_120031867
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 11:14 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Gewoon een goed verhaal :7

Misschien heeft hij zijn daad wel begaan omdat hij thuis niet aan zijn trekken kon komen omdat hij daar een frigide lijk in bed aantrof... komt wel vaker voor nadat de kinderwens vervult is.

Misschien was hij daarom wel zo vaak te vinden op het land tussen de koeien :')
Hahahahaahahaha. :D :')

Het is wel raar dat z'n vrouw niet boos is. Blijkbaar 13 jaar zoiets gruwelijks verzwegen en alsnog achter 'm staan (hoewel ik het ook wel weer begrijp) toch is het ook wel weer vreemd. Misschien komt de boosheid nog.
pi_120032204
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2012 08:28 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ale seriemoordenaars mensen zijn, is Jasper S. het zeker. Dat was mijn punt.
Oh oke dat klopt inderdaad. Al heb ik het idee dat deze Jasper wel meer empathisch vermogen bezit dan die seriemoordenaars. Die tonen vaak ook geen berouw na hun daden en bezitten vaak extreem narcistische trekjes. Dat vind ik al een stuk minder 'menselijk'.
pi_120032686
Die vrouw en kinderen van hem zijn vooralsnog in een shock. Ik vind hun reactie wel begrijpelijk. Het is zo gruwelijk en niet te bevatten, dat ze in de ontkenningsfase zitten. Hun man en vader kan gewoon niet zo'n monsterlijke daad hebben verricht. Hij moet wel niet zichzelf zijn geweest.
Het is vergelijkbaar met hoe mensen reageren op de plotselinge dood van iemand of bij het nieuws dat je geliefde een dodelijke ziekte heeft,of dat je plotseling ontslagen wordt.
De realiteit is er wel, maar je kunt die niet volledig aan. Dus verkeer je in een fase waarin je uitvluchten nodig hebt.
En dan is het ook nog eens zo dat die vrouw tot dan toe met verdriet en pijn troost en hulp zocht bij haar nan. Nu heeft ze ook troost en hulp nodig, en die man is haar het meest vertrouwd.
Dat gezin gaat volgens mij nu ook door een hel. Wat dat betreft is zijn gezin nu net zo slachtoffer als Marjanne en haar familie.

Die man heeft door zijn daad (misschien een half uur van zijn leven) ongelofelijk veel schade aangericht.
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_120032764
Er zijn een hoop mensen uit het dorp die de familie van Jasper niet zouden laten vallen. Zal dat nog steeds zo zijn nu ze hebben gezien dat zijn vrouw hem om de hals vloog en hem dus blijkbaar blijft steunen, ondanks wat hij heeft gedaan?
pi_120032879
wacht maar tot de details van die nacht bekend worden. wat volgens mij vreselijk afschuwelijk is, als ik zo de reactie van de advocaat zie. als straks de realiteit echt ingezonken is, is het met de sympathie gauw gebeurt
pi_120033174
Ik snap het van dat gezin heel goed. Stel je voor dat iemand die je heel dierbaar is zoiets bekent. Je kunt het niet bevatten en niet plaatsen. Jij ziet hem nog zoals je hem altijd kende.

De familie zal door een heel moeilijk proces heen gaan. Want je kunt jezelf vertellen dat iemand bij het plegen van de daad niet bij zinnen was, maar je zult vroeg of laat onder ogen moeten zien dat hij ook dertien jaar de nabestaanden in het ongewisse heeft gelaten terwijl hij zowat om de hoek woonde en dertien jaar anderen beschuldigd heeft laten worden.
pi_120033281
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 12:33 schreef ShadyLane het volgende:
Ik snap het van dat gezin heel goed. Stel je voor dat iemand die je heel dierbaar is zoiets bekent.
Dan beschouw ik die persoon meteen als overleden.
"You can call me Susan if it makes you happy"
  vrijdag 7 december 2012 @ 12:38:49 #112
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_120033344
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 12:36 schreef TLC het volgende:

[..]

Ook als het bijvoorbeeld je eigen kind is?
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_120033376
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 12:38 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ook als het bijvoorbeeld je eigen kind is?
ja
pi_120033585
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 12:39 schreef TLC het volgende:

[..]

ja
Mee eens, dat je toevallig een bloedband met iemand hebt houdt niet in dat je altijd maar achter iemand moet blijven staan zeker in dit soort extreme gevallen.
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
pi_120033642
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2012 12:00 schreef Ziba het volgende:

[..]

Het is wel raar dat z'n vrouw niet boos is. Blijkbaar 13 jaar zoiets gruwelijks verzwegen en alsnog achter 'm staan (hoewel ik het ook wel weer begrijp) toch is het ook wel weer vreemd. Misschien komt de boosheid nog.
Hoe kun je zoiets begrijpen, je bent dus in principe 13 jaar lang voorgelogen en je man blijkt een moordenaar te zijn.....
pi_120033707
Denk dat de tijd alle wonden ook een beetje heelt ofzo. Het is dertien jaar geleden, was hij veel eerder opgepakt was de volkswoede waarschijnlijk groter.
pi_120034075
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 12:07 schreef julian6 het volgende:

[..]

Oh oke dat klopt inderdaad. Al heb ik het idee dat deze Jasper wel meer empathisch vermogen bezit dan die seriemoordenaars. Die tonen vaak ook geen berouw na hun daden en bezitten vaak extreem narcistische trekjes. Dat vind ik al een stuk minder 'menselijk'.
Heb laatst het volledige interview met Jeffrey Dahmer zitten kijken (staat op YT, nooit eerder volledig vrijgegeven) en was verbaasd over zijn gewoonheid en zijn vermogen tot een behoorlijke mate van zelfanalyse.
pi_120034126
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 12:39 schreef TLC het volgende:

[..]

ja
Dat is makkelijk praten.
  vrijdag 7 december 2012 @ 13:00:37 #119
262 Re
Kiss & Swallow
pi_120034199
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 12:25 schreef Alleskids het volgende:
wacht maar tot de details van die nacht bekend worden. wat volgens mij vreselijk afschuwelijk is, als ik zo de reactie van de advocaat zie. als straks de realiteit echt ingezonken is, is het met de sympathie gauw gebeurt
details anders dan de anale en vaginale verkrachting, wurging met d'r eigen BH en doorgesneden keel?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_120034340
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 12:59 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Dat is makkelijk praten.
ja
pi_120034490
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 12:36 schreef TLC het volgende:

[..]

Second that :7
I'll sing you a lullaby.
pi_120034551
Nou, ben dan wel benieuwd hoe zijn vrouw er over pakweg een half jaar over denkt, dan moeten de feiten toch wel doorgedrongen zijn...
pi_120034574
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 12:48 schreef nummer_zoveel het volgende:
Denk dat de tijd alle wonden ook een beetje heelt ofzo. Het is dertien jaar geleden, was hij veel eerder opgepakt was de volkswoede waarschijnlijk groter.
Daarom heb je ook een goede volksmenner nodig om het geheugen een beetje op te frissen ~O>
I'll sing you a lullaby.
pi_120034601
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2012 12:00 schreef Ziba het volgende:

Als het een vorm van rouwverwerking is dan begint het vaak met ontkenning (ze hoopten dat hij het toch niet zou zijn) waar ze volgens mij nog steeds in zitten (hij was zichzelf niet toen hij het deed). Ontkenning geeft je hersenen de kans om de waarheid beetje bij beetje toe te laten, want in 1x kan te overweldigend zijn. Dus ja, ik begrijp de reactie van zijn familie heel goed. Die woede, die komt nog wel. Als alles helemaal goed is doorgedrongen.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_120034614
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 13:10 schreef nummer_zoveel het volgende:
Nou, ben dan wel benieuwd hoe zijn vrouw er over pakweg een half jaar over denkt, dan moeten de feiten toch wel doorgedrongen zijn...
Die klap gaat denk ik nog komen, komt ze niet dan is het echt een hele koude kikker.
I'll sing you a lullaby.
  vrijdag 7 december 2012 @ 14:03:22 #126
43642 Bayswater
pi_120036711
http://rechtiskrom.wordpr(...)-advocaat/#more-2891

Ik ben eens die reacties gaan lezen en geloof dat een aantal Friezen rijp zijn voor het gesticht.
Life lies a slow suicide
  vrijdag 7 december 2012 @ 14:19:06 #127
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_120037430
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 14:03 schreef Bayswater het volgende:

Ik ben eens die reacties gaan lezen en geloof dat een aantal Friezen rijp zijn voor het gesticht.
Ik zou er niet blindelings vanuitgaan dat het gros wat daar post Fries is.....
Het gros verstaat niet eens Fries.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_120040117
quote:
3s.gif Op vrijdag 7 december 2012 13:00 schreef Re het volgende:

[..]

details anders dan de anale en vaginale verkrachting, wurging met d'r eigen BH en doorgesneden keel?
ik denk dat sommigen het nog niet tot 1 geheel gesmeed hebben, dat de daad en de dader nog los staan in hun gedachten. als het straks door Jasper zelf tot in detail vertelt wordt, als de losse gegeven details tot 1 gruwelijk verslag hoe hij haar wellustig verkracht en daarna sadistisch vernederd en vermoord heeft, dat het dan pas echt inzinkt bij mensen.
  vrijdag 7 december 2012 @ 15:45:46 #129
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_120040846
Hoop complotmongooltjes nog daar, die denken dat ondanks een bekentenis en DNA match er nog steeds een asielzoeker verantwoordelijk is en dat het 1 grote doofpotaffaire is omdat een of ander hooggeplaatst mannetje minderjarige asielzoekers en Turkse jochies neukte.
Oh ja, en er stond ook nog een Duitse sexcaravan bij dat asielzoekerscentrum, maar die hebben ze snel in de fik gezet om sporen te wissen...

Prachtig, dat er volk is dat zoiets nog gelooft.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_120041675
quote:

De meesten daar zijn inderdaad rijp voor opname :7
I'll sing you a lullaby.
pi_120041746
Jasper S. moet gewoon aan de hoogste boom van Friesland opgeknoopt worden en de vogels mogen het vlees van zijn kadaver eten. Dan zou het recht gezegevierd hebben imo w/

Helaas kent ons strafrecht deze straf niet meer }:|
I'll sing you a lullaby.
pi_120041870
Friezen moet je niet al te serieus nemen. Het enige goeds wat daaruit komt zijn de Paarden. Das hun enige maatschappelijke prestatie.
  vrijdag 7 december 2012 @ 16:12:55 #133
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_120041991
quote:

Ik krijg de indruk dat Dankbaar en Kat momenteel volksvijand nummer één zijn in Friesland. Als ze zo onverstandig zijn naar die provincie af te reizen, valt ze waarschijnlijk een Bonifatius-behandeling ten deel. ;)
pi_120042106
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 13:10 schreef nummer_zoveel het volgende:
Dan stort ze in denk ik.
  vrijdag 7 december 2012 @ 16:18:09 #135
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_120042157
Wie hier zo goed weet te vertellen dat de Friezen racisten bij uitstek zijn, moet eens de verkiezingsresultaten van de NSB in Friesland met die in zijn eigen provincie vergelijken. Centrumpartij en CentrumDemocraten idem dito. oO/
  vrijdag 7 december 2012 @ 16:25:00 #136
378177 Kotsdrol
Feel the Misery...
pi_120042397
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 16:09 schreef Hetkapitaal het volgende:
Friezen moet je niet al te serieus nemen. Het enige goeds wat daaruit komt zijn de Paarden. Das hun enige maatschappelijke prestatie.
Gelukkig neem ik jou, ook niet al te serieus..
*Team Anti-Waaif*
pi_120043572
Na verloop van tijd dringt de volle waarheid tot die vrouw en kinderen door en dan zal er nog heel veel woede loskomen denk ik.
Nu zijn ze vooral ineens hun vader en man kwijt en hun complete leven staat op zijn kop.

Van een doorsnee boerenfamilie zijn ze plotseling het gezin van een verkrachter en moordenaar en dan ook nog met de aandacht van heel Nederland erop gericht.

Die kinderen blijven nu de rest van hun leven die kinderen van die moordenaar. Je moet je hele leven opnieuw gaan duiden en verder leven.

Die vrouw zal langzamerhand gaan beseffen dat de man met wie ze jaren het bed heeft gedeeld, die ze heeft vertrouwd en van heeft gehouden al die jaren dat gruwelijke geheim heeft gehad. Het kan niet anders dat ze toch die tijd van toen terug probeert te halen. Hoe was hij die nacht thuisgekomen? Is hij daarna gewoon bij haar in bed gekropen? Heeft ze zijn kleren gewassen? Wat deed hij de volgende dag? Misschien hebben ze er wel over gepraat en dan begint ze ineens bepaalde uitspraken en gedragingen anders te bezien. En ze gaat zich ook voorstellen hoe het moet zijn om je dochter op zo'n manier te moeten verliezen en dat haar eigen man is die dat heeft gedaan!

Maar dat zal tijd kosten denk ik. OOk als doordringt dat hij dus niet meer thuis komt en het leven door zal gaan zonder hem. Dan ontstaat er ook afstand, want ze zal haar leven alleen moeten gaan leven, terwijl hij er nog wel is!
Niets van dit alles is een wezensvreemde ontmoeting tussen een jij en een ik, zodat we nooit of te nimmer zullen weten wie die jij is en wie die ik.
pi_120044578
en wat doe je als alleenstaande vrouw (uitgaande dat Jasper een jaar of 12 weg is) met een veehouderij waar iedere dag hard gewerkt moet worden aan de veestapel? buren zijn bereid te helpen, maar 12 jaar lang ?
dan zal de trouw en vergevingszin voor Jasper zijn ""onbedoelde, buiten bewustzijn gebeurede"" uitspatting snel weg ebben.

de harde werkelijkheid zal nu flink aankomen. ze leefden 2,5 week op een wolk, eerst buiten de provincie opgevangen, toen weer terug op de boerderij, maar het werk werd gedaan dor derden, plus ze wildengeloven dat pa onschuldig was.
nu moeten ze accepteren wat de buitenwereld al dacht: PA IS EEN VERKRACHTER EN EEN MOODENAAR en hij laat hun achter met de rotzooi.
  vrijdag 7 december 2012 @ 17:16:33 #139
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_120044764
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 17:12 schreef Alleskids het volgende:
en wat doe je als alleenstaande vrouw (uitgaande dat Jasper een jaar of 12 weg is) met een veehouderij waar iedere dag hard gewerkt moet worden aan de veestapel? buren zijn bereid te helpen, maar 12 jaar lang ?
dan zal de trouw en vergevingszin voor Jasper zijn ""onbedoelde, buiten bewustzijn gebeurede"" uitspatting snel weg ebben
Als een van de kinderen de boerderij wel wilde overnemen dan kan dat dus wat eerder dan gepland.
Indien er voldoende vermogen inzit om alle financiële verplichtingen (schadevergoeding fam. Vaatstra, advocaatkosten) te voldoen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_120047672
Je zou inderdaad denken dat die vrouw het hem niet zal kunnen vergeven. Uit eigen ervaring (maar dan totaal anders), weet ik dat dat niet zo hoeft te zijn. Hoe onbegrijpelijk dat ook is.
pi_120047872
quote:
Klacht advocaat Vlug tegen vakgenoten om opiniestuk

Jan Vlug, raadsman van de verdachte in de zaak-Vaatstra Jasper S., heeft bij de deken van de Amsterdamse Orde van Advocaten een klacht ingediend tegen zijn vakgenoten Willem Jebbink en Jeroen Soeteman. Zij schreven eind november een opiniestuk in de Volkskrant dat volgens Vlug als 'onzorgvuldig en onwelwillend' moet worden gekwalificeerd. .

Vlug bevestigde vrijdag het bestaan van de klacht. Verder wilde hij er niets over kwijt. Ook de auteurs van het stuk met de kop 'Het is alsof de advocaat van Jasper S. zich publiekelijk verontschuldigt voor een vuile klus' onthielden zich vrijdag van commentaar.

Soeteman en Jebbink lieten zich kritisch uit over het optreden van Vlug in de media. Door inhoudelijk commentaar op de zaak heeft hij zijn cliënt op achterstand gezet, vinden zij. Jasper S. werd op 19 november aangehouden.

Toelichting
Donderdag wekte Vlug opnieuw de verbazing van zijn collega's. Toen werd bekend dat Jasper S. een bekentenis heeft afgelegd over de verkrachting van en moord op Marianne Vaatstra. Vlug gaf donderdagavond een uitvoerige toelichting op deze ontwikkeling. Andere advocaten verbazen zich over zijn openhartigheid over de inhoud van de zaak en zijn contacten met S. en diens familie. Vlug vertelde onder meer dat S. hem al tijdens een eerste gesprek heeft opgebiecht de moord op zijn geweten te hebben.

'Ik begrijp dat niet'', zegt de Amsterdamse strafpleiter Leon van Kleef. 'In principe is alles wat je klant je vertelt geheim. Ik hoop dat Vlug het met zijn cliënt besproken heeft. Maar ook als dat zo is: is het verstandig om nu al zo uitgebreid je verhaal te doen, ten overstaan van de natie?''

Ook Bart Nooitgedagt, advocaat en voorzitter van de Nederlandse Vereniging van Strafrechtadvocaten, vraagt zich dat af.. 'Is het strategisch wijs om dat te doen. Is het niet verstandiger om eerst eens rustig de kat uit de boom te kijken?' Nooitgedagt gaat er niet op voorhand vanuit dat Vlug in Nieuwsuur zijn beroepsgeheim heeft geschonden. 'Het hangt af van het mandaat dat hij van zijn cliënt heeft. Dit kan alleen met diens uitdrukkelijke toestemming.'

Vlug: 'Het getuigt van amateurisme te veronderstellen dat ik dit niet met mijn cliënt heb besproken. Natuurlijk heb ik dat gedaan. We hebben gezegd: we doen één keer ons verhaal in een landelijk medium. Dat is nu gebeurd. Vanaf nu wil ik in stilte mijn werk doen.' .
http://www.trouw.nl/tr/nl(...)-om-opiniestuk.dhtml
pi_120048328
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2012 17:16 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als een van de kinderen de boerderij wel wilde overnemen dan kan dat dus wat eerder dan gepland.
Indien er voldoende vermogen inzit om alle financiële verplichtingen (schadevergoeding fam. Vaatstra, advocaatkosten) te voldoen.
Je neemt arbeiders in dienst en verhoogt je productiemiddelen en capaciteit. Marktwerking der kapitalisme.
pi_120048463
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 17:12 schreef Alleskids het volgende:
de harde werkelijkheid zal nu flink aankomen. ze leefden 2,5 week op een wolk, eerst buiten de provincie opgevangen, toen weer terug op de boerderij, maar het werk werd gedaan dor derden, plus ze wildengeloven dat pa onschuldig was.
nu moeten ze accepteren wat de buitenwereld al dacht: PA IS EEN VERKRACHTER EN EEN MOODENAAR en hij laat hun achter met de rotzooi.
Hoe weet je dat ze het niet al wisten?
  vrijdag 7 december 2012 @ 18:59:44 #144
229810 hexje
Surfboard, surfboard
pi_120048642
quote:
Het gaat om dit stuk:

quote:
opinie Al na een paar dagen laat Jan Vlug, de advocaat van Jasper S., impliciet doorschemeren dat hij vindt dat zijn cliënt schuldig is, schrijven advocaten Willem Jebbink en Jeroen Soeteman. 'Zijn uitlatingen lijken een self-fulfilling prophecy te worden.'

.

Jan Vlug is vorige week door Jasper S., verdacht van de moord op Marianne Vaatstra, aangezocht als advocaat. Ofschoon Vlug vanwege de beperkingen waarin zijn cliënt zich bevindt niets tegen de buitenwereld over de zaak mag zeggen, gaf hij afgelopen week in de media voldoende prijs om te weten hoe de vlag er bij hangt.

Zo vertelde hij het Algemeen Dagblad dat niemand medelijden met zijn cliënt hoeft te hebben en dat hij niet gelooft in theorieën ('complottheorieën') die op internet worden geuit. De theorie dat het Openbaar Ministerie achter de moord zit, noemde hij zelfs schandalig. Verder bevestigde Vlug schijnbaar achteloos dat de dna-match 'een duidelijk bewijsmiddel' is. Volgens hem staat Jasper S. met 10-0 achter. Tot slot brak Vlug ook nog een lans voor het met rust laten van de familie Vaatstra en meldde hij dat hij ook maar een mens is.

Onafhankelijk van de autoriteiten
Gezien de prille staat van het onderzoek gaan deze uitlatingen erg ver voor een strafadvocaat, die geacht moet worden onafhankelijk van de autoriteiten te zijn. De verdachte in strafzaken heeft recht op een volstrekt eenzijdige, partijdige en kritische verdediging waarin geen mogelijkheid onbenut blijft vraagtekens te plaatsen bij de redeneringen en conclusies van politie en justitie. De advocaat dient inzicht, of zelfs begrip, te kweken voor de wijze waarop zijn cliënt heeft gehandeld (uiteraard als dat handelen bewezen kan worden). Daarnaast behoort hij er ook nog eens - los van de inhoud van de zaak - onophoudelijk op toe te zien dat zijn cliënt een eerlijk proces krijgt.

Vanuit deze elementaire taakopvatting van de strafrechtadvocaat lijkt Jasper S. er bekaaid af te komen. Al na een paar dagen bijstand - met het onderzoek nog in volle gang - laat zijn advocaat doorschemeren dat hij vindt dat zijn cliënt schuldig is. Waarom anders zouden we geen medelijden met S. mogen hebben?

Nog opmerkelijker is de duiding van de dna-match als 'duidelijk bewijsmiddel'. Die kwalificatie lijkt mij een geschenk voor het Openbaar Ministerie, waarmee S. niet hoeft te verwachten dat zijn raadsman de vondst en rechtmatigheid van die match kritisch zal onderzoeken. Dat geldt evenzeer voor een onbevangen benadering van de diverse theorieën die sinds de aanhouding (weer) de ronde doen. Wellicht zijn die niet alle even voor de hand liggend. Maar door ze nu al kritiekloos van de hand te wijzen, lijken S. verdedigingskansen te worden ontnomen.

Sympathie
De sympathie van de advocaat van S. voor de nabestaanden van Marianne Vaatstra is weliswaar vanuit menselijk perspectief begrijpelijk, maar nu S. nog in beperkingen zit, moeten we er van uitgaan dat hier niet de mening van S. wordt verkondigd (de advocaat mag vanwege beperkingen geen enkele mededeling aan de buitenwereld doen). Het gaat hier dus klaarblijkelijk om de privéopvatting van Jan Vlug.

Die sympathie voor de familie, juist nu die publiekelijk is geventileerd, doet tegelijkertijd afbreuk aan de verdedigingskansen van S. Zijn advocaat en S. kunnen zich daarvan in een later stadium van het proces immers nog bezwaarlijk losmaken. De rechtbank zal zich bij een eventueel te voeren vrijspraakverweer terecht afvragen waarom van meet af aan zoveel sympathie jegens de nabestaanden is betracht. Dat is immers een houding die in een strafzaak past bij degene die het gedaan heeft oftewel de schuldbewuste dader.

Natuurlijk bestaat de mogelijkheid dat S. allang heeft bekend en zijn advocaat ervan heeft overtuigd dat onderzoek naar bijvoorbeeld de dna-match zinloos is. Maar zelfs dan lijkt voorzichtigheid geboden. Is de bekentenis niet vals? Is na enkele dagen al genoeg duidelijk over de psychische toestand van S.? Het wordt straks voor de rechtbank lastig nog begrip voor de persoonlijke omstandigheden van S. op te brengen nu volgens zijn eigen raadsman niemand medelijden met hem hoeft te hebben. Dat is krachtige taal die zelfs een laatste strohalm van S. - een zo gunstig mogelijke straf - ondermijnt.

Eenzijdige positie van de strafrechtadvocaat
Laten we hopen dat Vlug zich onhandig heeft uitgedrukt of dat zijn woorden uit hun verband zijn gerukt. Door zijn uitlatingen lijkt het dat hij zich ongemakkelijk voelt in de eenzijdige positie die hij als strafrechtadvocaat heeft. Alsof hij zich publiekelijk verontschuldigt voor een vuile klus.

Met de impliciete bevestiging van de schuld van S. en de empathie voor de familie Vaatstra lijkt Vlug gevoelig voor de massale stroom van (voor)-oordelen in de media, die ongewoon krachtig is ingezet door adviseurs van het opsporingsteam. Het is een onuitroeibaar gegeven dat het werk van strafrechtadvocaten als storend wordt ervaren door degenen die op grond van onderbuikgevoel en mediaberichten hun oordeel al klaar hebben. Het is als strafrechtadvocaat betrekkelijk zinloos te strijden tegen degenen die menen dat de daad, en niet de verdachte, wordt verdedigd. Als de advocaat ook nog sympathie voor de medemenselijkheid van zijn eigen persoon probeert te zoeken, kan dat zijn onafhankelijkheid en partijdigheid in gevaar brengen.

Evenwicht bieden
Uitleg over de principiële positie van de strafrechtadvocaat is juist in dit soort 'mediastrafzaken' uiterst zinvol. Zeker degenen die ooit ten onrechte als verdachte zijn gearresteerd, kunnen beamen hoe wezenlijk belangrijk het is dat een standvastige advocaat tegenwicht biedt aan politie en justitie. De bevoegdheden van justitie reiken alsmaar verder en opsporingstechnieken worden steeds technischer. Daardoor is de verdediging in strafzaken veelal uiterst complex. De samenleving is de afgelopen jaren meermalen opgeschrikt door onterechte veroordelingen, ook in zaken waarin het bewijs er ogenschijnlijk dik bovenop lag.

Vanuit de verdediging commentaar geven in strafzaken als die tegen S. is dus zeker nuttig. Het is echter riskant vroegtijdig iets te zeggen over meer inhoudelijke kanten van de zaak. Vlugs uitlatingen lijken een self- fulfilling prophecy te worden: S. staat inderdaad met 10-0 achter.
http://www.volkskrant.nl/(...)een-vuile-klus.dhtml
pi_120048861
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 18:59 schreef hexje het volgende:

[..]

Het gaat om dit stuk:

[..]

Bedankt voor de aanvulling.

Trouwens

quote:
Claudia de Breij‏@claudiadebreij

Vanavond, Ned. 2, 20.25: #DeKunstvanhetMaken met Peter R. de Vries, Yoeri Albrecht, Jan Kuitenbrouwer en Marcel Gelauff. Oh ja, en ik dan.
Zou het vanavond over de complotgekken gaan?
pi_120048881
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 18:54 schreef Tchock het volgende:

[..]

ze wisten het waarschijnlijk wel - het is ook onmogelijk om het te missen uit de media - maar ze hebben het steeds ontkent, dat kon hun vader niet zijn, niet bewust althans, er moest iets onwaarschijnlijks zijn gebeurd die nacht, hij was min of meer toch onschuldig.
nu is de nuchtere waarheid ket een moker bj hun naar binnen geslagen toen echtgenoot/pappa hun open en verhelderend vertelde wat hij die nacht uitgevreten heeft en 13 jaar lang verborgen heeft gehouden.
ze leefden 2,5 week op een onstuimige droom/nachtmerrie en bleven hem onvoorwaardelijk trouw. nu zijn ze keihard wakker geworden en hebben daadwerkelijk een verkrachter en moordenaar als echtgenoot en vader. en de boerderij moet ineens door hun draaiende worden gehouden, want de goedbedoelde hulp van buren houd niet eeuwig aan.
pi_120048913
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 19:06 schreef Alleskids het volgende:

[..]

ze wisten het waarschijnlijk wel - het is ook onmogelijk om het te missen uit de media - maar ze hebben het steeds ontkent, dat kon hun vader niet zijn, niet bewust althans, er moest iets onwaarschijnlijks zijn gebeurd die nacht, hij was min of meer toch onschuldig.
nu is de nuchtere waarheid ket een moker bj hun naar binnen geslagen toen echtgenoot/pappa hun open en verhelderend vertelde wat hij die nacht uitgevreten heeft en 13 jaar lang verborgen heeft gehouden.
ze leefden 2,5 week op een onstuimige droom/nachtmerrie en bleven hem onvoorwaardelijk trouw. nu zijn ze keihard wakker geworden en hebben daadwerkelijk een verkrachter en moordenaar als echtgenoot en vader. en de boerderij moet ineens door hun draaiende worden gehouden, want de goedbedoelde hulp van buren houd niet eeuwig aan.
Ik zeg dus net, hoe weet je dat ze niet al wisten dat hij de dader was?
pi_120049176
dat weet ik niet.
aan de andere kant, als ze het wel wisten, dan hoefde hij toch niet zijn gezin te beschermen tegen de schok dat hij die dader is? hij durfde zich niet meer vrijwillig te melden omdat hij hun de schok van de ontdekking niet wilde aandoen. pas na het dna aangeven, heeft hij het geaccepteerd dat het gezin geschaad zou worden omdat ze er toch wel achter zouden komen
pi_120049227
ik heb me vanaf de eerste dag er over verbaasd dat advocaat Jan Vlug sympathie leek te hebben voor Vaatstra en Justitie. Hij kwam niet over als een ijzervreter die alles zou proberen de onschuldige naam van zijn client te beschermen
pi_120049329
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 18:54 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat is dus wat ik me ook afvraag. Als Jasper S., het moeilijk vond om zichzelf aan te geven bij de politie, maar toch direct een bekentenis aflegde zodra hij werd gearresteerd, dan zou ik er niet versteld van staan als zijn vrouw hier al heel lange tijd van op de hoogte was? Zeker, als je ook nog zo snel met je advocaat overeen komt om die hele bekentenis dan toch maar meteen via de media bekend te maken.
pi_120049369
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 19:16 schreef Alleskids het volgende:
dat weet ik niet.
aan de andere kant, als ze het wel wisten, dan hoefde hij toch niet zijn gezin te beschermen tegen de schok dat hij die dader is? hij durfde zich niet meer vrijwillig te melden omdat hij hun de schok van de ontdekking niet wilde aandoen. pas na het dna aangeven, heeft hij het geaccepteerd dat het gezin geschaad zou worden omdat ze er toch wel achter zouden komen
Nouja, als hij 12 jaar eerder gearresteerd was waren de kinderen zonder vader opgegroeid. Dat is bijvoorbeeld iets wat hij heeft kunnen willen voorkomen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 19:17 schreef Alleskids het volgende:
ik heb me vanaf de eerste dag er over verbaasd dat advocaat Jan Vlug sympathie leek te hebben voor Vaatstra en Justitie. Hij kwam niet over als een ijzervreter die alles zou proberen de onschuldige naam van zijn client te beschermen
Dat kan ook een tactiek zijn. Als advocaat ben je het gezicht van je cliënt, het kan helpen hem nu niet als een berouweloos monster neer te zetten.
pi_120049387
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 19:21 schreef Tayu het volgende:

[..]

Dat is dus wat ik me ook afvraag. Als Jasper S., het moeilijk vond om zichzelf aan te geven bij de politie, maar toch direct een bekentenis aflegde zodra hij werd gearresteerd, dan zou ik er niet versteld van staan als zijn vrouw hier al heel lange tijd van op de hoogte was? Zeker, als je ook nog zo snel met je advocaat overeen komt om die hele bekentenis dan toch maar meteen via de media bekend te maken.
Ja, dat denk ik dus ook. Dat zullen ze - en dat is ook logisch - nooit in de media of daar buiten bekennen, natuurlijk.
pi_120049460
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 19:23 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ja, dat denk ik dus ook. Dat zullen ze - en dat is ook logisch - nooit in de media of daar buiten bekennen, natuurlijk.
Dat lijkt mij ook niet. Maar ik kan me nu nog maar moeilijk voorstellen dat iig zijn vrouw niet al veel langer op de hoogte was. Voor de kinderen zal dat waarschijnlijk niet het geval zijn.
pi_120054511
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 19:25 schreef Tayu het volgende:

[..]

Dat lijkt mij ook niet. Maar ik kan me nu nog maar moeilijk voorstellen dat iig zijn vrouw niet al veel langer op de hoogte was. Voor de kinderen zal dat waarschijnlijk niet het geval zijn.
Of hij heeft het eerst aan zijn vrouw bekend en zijn vrouw heeft hem zover gekregen dat
hij aan de politie ook bekende, dus dan was ze wel op de hoogte maar waarschijnlijk maar
sinds heel kort.
pi_120055613
Ik geloof niet dat die vrouw het wist. Ik denk dat hij echt dat hij zo bang was voor de gevolgen voor zijn vrouw en kinderen (en hele leven) dat hij al die jaren geprobeerd heeft het weg te stoppen in de hoop dat het nooit meer uit zou komen. Alleen op die manier zou het leven van zijn vrouw en kinderen 'normaal' zijn.

Dat DNA-onderzoek heeft dus in dit geval echt gezorgd voor deze doorbraak. Er was geen ontsnapping meer mogelijk..
  vrijdag 7 december 2012 @ 21:43:48 #156
103012 Nies
Die hekse
pi_120056278
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 18:59 schreef hexje het volgende:

[..]

Het gaat om dit stuk:

[..]

Achteraf bezien.... had Jasper tegenover hem op dat moment al lang bekend.
Heeft hoogstwaarschijnlijk bedacht hoe hij de schade en schande voor zijn familie zoveel mogelijk kon beperken.
In dat licht bezien vind ik zijn uitspraken niet zo heel vreemd.

Redden wat er te redden valt, en dat is in dit geval alleen nog de familie van Jasper S, en dan denk ik dat dit daarin wel een correcte aanpak is, zo eerlijk mogelijk tov alle partijen.
  Moderator vrijdag 7 december 2012 @ 21:49:14 #157
184769 crew  Deisyy
pi_120056533
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 21:12 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Of hij heeft het eerst aan zijn vrouw bekend en zijn vrouw heeft hem zover gekregen dat
hij aan de politie ook bekende, dus dan was ze wel op de hoogte maar waarschijnlijk maar
sinds heel kort.
Maar hij zat toch in beperking, waardoor hij geen bezoek mocht ontvangen?
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
pi_120057295
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 21:49 schreef Deisyy het volgende:

[..]

Maar hij zat toch in beperking, waardoor hij geen bezoek mocht ontvangen?
hmm dat is waar ...

Dan zal zijn vrouw wel van niks geweten hebben, zo snel bedenk je dat niet dat
je vent dat kan doen / gedaan hebben.
  vrijdag 7 december 2012 @ 22:11:43 #159
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_120057966
Hij kan het toch gezegd hebben toen hij thuis opgehaald werd?
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 7 december 2012 @ 22:16:45 #160
3542 Gia
User under construction
pi_120058230
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 22:11 schreef Leandra het volgende:
Hij kan het toch gezegd hebben toen hij thuis opgehaald werd?
Of toen hij zijn dna afgegeven had, wetende dat het een match is.
  Moderator vrijdag 7 december 2012 @ 22:19:10 #161
184769 crew  Deisyy
pi_120058344
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2012 22:16 schreef Gia het volgende:

[..]

Of toen hij zijn dna afgegeven had, wetende dat het een match is.
En dan toch al die maanden bij hem blijven? Ik kan me dat niet voorstellen.
Ik ga gaten graven! Want waar gaten zijn is hoop!
  vrijdag 7 december 2012 @ 22:20:18 #162
43642 Bayswater
pi_120058390
Ik moet eerljk bekennen dat ik ook weleens alleen op stap ga zonder mijn vrouw. Maar dan niet om 1 uur 's nachts nuchter.

Maar dit was een ommetje uit stress, niet geheel normaal lijkt mij. Zeker niet als dat precies de nacht van de moord was.
Life lies a slow suicide
pi_120058650
Ik kan met de beste wil van de wereld toch niet begrijpen hoe je met zoiets kunt leven al die jaren. Bijvoorbeeld het moment waarop het gebeurd is en vlak daarna. Kom je thuis en ga je verder alsof er niets aan het handje is. Och, ff iemand verkracht en vermoord. Morgen vroeg op de koeien melken! En gezellig koffie met koekjes met de vrouw. Alles in de media en alles maar meespelen. Ooooh wat erg!!!!! Schandalig dat zoiets gebeurt! Vast buitenlanders! En dan al die jaren gewoon doorleven terwijl dit altijd in je achterhoofd zit. Het moet toch gewoon echt een feit zijn dat hersenen van dit soort mensen toch echt anders werken. Ik kan er met de beste wil van de wereld namelijk niet bij.
pi_120059379
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 22:24 schreef Samson het volgende:
Ik kan met de beste wil van de wereld toch niet begrijpen hoe je met zoiets kunt leven al die jaren. Bijvoorbeeld het moment waarop het gebeurd is en vlak daarna. Kom je thuis en ga je verder alsof er niets aan het handje is. Och, ff iemand verkracht en vermoord. Morgen vroeg op de koeien melken! En gezellig koffie met koekjes met de vrouw. Alles in de media en alles maar meespelen. Ooooh wat erg!!!!! Schandalig dat zoiets gebeurt! Vast buitenlanders! En dan al die jaren gewoon doorleven terwijl dit altijd in je achterhoofd zit. Het moet toch gewoon echt een feit zijn dat hersenen van dit soort mensen toch echt anders werken. Ik kan er met de beste wil van de wereld namelijk niet bij.
Dit dus....

Ook hoe hij fanatiek meedeed met het eieren gooien naar die burgemeester. Dan ben toch wel heel erg doortrapt hoor. Hij was volgens mij dus bij zijn volle verstand toen hij het deed en ook al die jaren erna....
pi_120059439
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 19:21 schreef Tayu het volgende:

[..]

Jasper zat in beperking maar kreeg in ruil voor een bekentenis een half uur met vrouw en kinderen.

Hierna heeft hij formeel pas aan de politie verklaard.
  vrijdag 7 december 2012 @ 22:48:26 #166
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_120059862
Vraagje: iemand vertelde dat vrienden van S. hadden verklaard dat hij wel vaker nachtelijke fietstochtjes hield. Nu kan ik nergens een krantenartikel of iets dergelijks vinden, waar dat in gestaan heeft. Weet iemand waar dit stond?
pi_120060792
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 22:37 schreef Injetta het volgende:
Ook hoe hij fanatiek meedeed met het eieren gooien naar die burgemeester.
Deed hij dat? Al vaker gehoord, maar geen bewijs gezien vooralsnog.
pi_120060875
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2012 23:06 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Deed hij dat? Al vaker gehoord, maar geen bewijs gezien vooralsnog.
Ergens hebben foto's gestaan met Jasper omcirkeld. En daarop is te zien dat hij met een hele fanatieke kop erg vooraan ook gooit richting burgemeester.
  vrijdag 7 december 2012 @ 23:12:26 #169
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_120061103
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 december 2012 22:48 schreef Boca_Raton het volgende:
Vraagje: iemand vertelde dat vrienden van S. hadden verklaard dat hij wel vaker nachtelijke fietstochtjes hield. Nu kan ik nergens een krantenartikel of iets dergelijks vinden, waar dat in gestaan heeft. Weet iemand waar dit stond?
Volgens mij is dat typisch een geval van internetspeculaties die door herhaling waarheid worden, puur gebaseerd op het feit dat hij aan het fietsen was toen hij besloot te gaan joyriden, en waarschijnlijk aan het fietsen was toen hij Marianne tegenkwam.
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 7 december 2012 @ 23:17:49 #170
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_120061361
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 23:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

Volgens mij is dat typisch een geval van internetspeculaties die door herhaling waarheid worden, puur gebaseerd op het feit dat hij aan het fietsen was toen hij besloot te gaan joyriden, en waarschijnlijk aan het fietsen was toen hij Marianne tegenkwam.
Ja, dat zou inderdaad nog kunnen. Ik zit te Googlen maar kan het niet vinden.

Nou, misschien lees iemand die daar in de buurt woont, mijn vraag.
pi_120061478
Waarom wil je dat zo graag weten?
  vrijdag 7 december 2012 @ 23:26:59 #172
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_120061756
Ik denk dat het door dat joyriden komt...
NWS / Doorbraak zaak Marianne Vaatstra #10

Overigens is achteraf gezien zijn verklaring over dat heerlijk alleen de nacht in fietsen wel behoorlijk cru.
quote:
De Oudwoudster was die avond bij een vergadering geweest, waar hij een paar borreltjes had genuttigd. Nadat iemand hem thuis had gebracht, kroop hij niet in bed. Hij pakte een fiets, hij wilde een blokje om. 'Ik had zoiets van, ik ga nog niet naar binnen. Ik fietste heerlijk alleen de nacht in', aldus de verdachte.
Let op: bovenstaande tekst komt uit een artikel over de rechtzaak over het joyriden!
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 7 december 2012 @ 23:55:06 #173
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_120062797
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 23:08 schreef Injetta het volgende:

[..]

Ergens hebben foto's gestaan met Jasper omcirkeld. En daarop is te zien dat hij met een hele fanatieke kop erg vooraan ook gooit richting burgemeester.
Zijn die foto's nog te vinden dan?
heitieh
pi_120063523
quote:
Ik vraag me ook af hoe hij zich gedroeg toen hij zijn DNA ging afstaan. Diegene die het bij hem heeft afgenomen zal ook wel stomverbaasd zijn.
pi_120064194
quote:
wat moest hij dan? Zich aangeven en het kutgevoel houden en het leven van zijn kids en vrouw onmogelijk maken of gewoon doorbijten en doorgaan? Alsof hij de dag er na fluitend zijn werk deed lol
pi_120064240
quote:

[..]

Dit dus....

Ook hoe hij fanatiek meedeed met het eieren gooien naar die burgemeester. Dan ben toch wel heel erg doortrapt hoor. Hij was volgens mij dus bij zijn volle verstand toen hij het deed en ook al die jaren erna....
Heeft hij dat echt gedaan of verzinnen wij fokkers dat?
  zaterdag 8 december 2012 @ 00:55:10 #177
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_120064774
quote:

[..]

Dat zal nog wel meevallen.
Rob van Zaane en Sandra van Raalte zijn hier in Zaandam en omgeving nog wel bekende namen bijvoorbeeld.
Dit geldt ook voor Ferdi Elzas en Gerrit Jan Heijn
sommige dader en slachtoffers blijven voor eeuwenlang klinkende namen, wat dacht je van
Balthasar Gerards en Willem van Oranje
Brutus en Julius Ceaser
Abel en Kain?
Non possumus non loqui
pi_120067271
Hieronder het commentaar van Steve Brown op Jan Vlug.

http://stevenbrownsblog.w(...)in-de-vaatstra-zaak/

En hieronder een stuk geschreven door Boudineke Berkenbosch, een Micha Kat-aanhanger met een eigen weblog.

quote:
De onmogelijke bekentenis van Jasper Steringa
http://www.boublog.nl/07/(...)van-jasper-steringa/

Het zwartboek NFI wordt weer uit de kast gehaald. Mevrouw Bou en haar aanhang weigeren het te hebben over het geld wat die Louwes diverse malen naar zijn priverekening heeft overgeheveld. Dat er een (van Louwes afkomstig) volledig bloedprofiel op de blouse van de vermoorde vrouw is gevonden klopt volgens de Wikipedia DNA-deskundigen en stoffendeskundigen niet. Over het (van Louwes afkomstige) onder de nagels van de linker en rechter hand van de vermoorde weduwe gevonden y-chromosomenmateriaal willen de karbonadeprikkers het niet ook hebben en een zaak onderzoeken doen ze zo. :D

In het filmpje is te zien dat Wikipedia DNA-deskundige Andre Vergeer (tegenwoordig pannellid bij Argusoog in de zaak Marianne Vaatstra) toen ook al actief was.

Denken dat deze mensen ooit op zullen houden met hun respectloze volksgericht, is een illusie. :+
pi_120067279
Free Jasper!
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_120067390
quote:
Hij heeft haar weliswaar de kleren van het lijf gesneden, maar zonder haar te verwonden. Ze had alleen twee prikjes in haar been, maar deze hebben niet gebloed. Zelfs haar afgesneden hals leidde niet tot een bloedplas. Volgens PR komt dat omdat ze toen al dood was door de verwurging met haar BH. Volgens mij heeft PR een dikke duim! Zelfs een biefstuk laat meer bloed achter…
Echt wat een verhaal.. En hierom is zijn bekentenis niet waar volgens hun :')
pi_120067401
Er zijn ook heus wel goede volwassen blanke mannen die niemand lastig vallen!
PWBF
pi_120067403
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 08:56 schreef Nielsch het volgende:
Bijv ene heer Ratzinger
pi_120067864
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 08:56 schreef Nielsch het volgende:
Waar heb jij last van?
  zaterdag 8 december 2012 @ 10:41:15 #184
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_120068508
quote:

[..]

Dit dus....

Heeft hij eieren gegooid naar de burgemeester? Zijn daar foto's, verslagen oid van?
Géén kloon van tvlxd!
  zaterdag 8 december 2012 @ 10:47:11 #185
103012 Nies
Die hekse
pi_120068630
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 10:41 schreef Montov het volgende:

[..]

Heeft hij eieren gegooid naar de burgemeester? Zijn daar foto's, verslagen oid van?
1 still vanuit het filmpje waarbij je van achter een rossig manspersoon met stekeltjes en een spierwit bomber-achtig-jack ziet. En dat moet dan Jasper zijn....
Staat ergens een stuk terug in de reeks.
pi_120068660
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 10:47 schreef Nies het volgende:

[..]

1 still vanuit het filmpje waarbij je van achter een rossig manspersoon met stekeltjes en een spierwit bomber-achtig-jack ziet. En dat moet dan Jasper zijn....
Staat ergens een stuk terug in de reeks.
Topics geleden hadden we het daar al over en dat was een jongere van in de twintig, kan Jasper niet geweest zijn.
pi_120069799
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 08:28 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Free Jasper!
Zo denken de complottheorie-mensjes wel.
  zaterdag 8 december 2012 @ 12:33:19 #188
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_120070851
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 23:17 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ja, dat zou inderdaad nog kunnen. Ik zit te Googlen maar kan het niet vinden.

Nou, misschien lees iemand die daar in de buurt woont, mijn vraag. [over Jaspers nachtelijke fietstochten]
Ik heb zelf even gezocht en denk bij nader inzien dat het best eens niet waar zou kunnen zijn. Meestal ben ik erg kritisch als iemand b.v. weer komt aanzetten met de onzinverhalen van "getuige" Geke of de speculaties van Wim Dankbaar, maar in dit geval ben ik zelf een gerucht voor waar gaan aanzien. Zo zie je hoe geruchten "feiten" worden op het internet.
Voor het verhaal dat Jasper vooraan zou hebben gestaan bij het eieren gooien geldt ook: eerst zien, dan geloven.
  zaterdag 8 december 2012 @ 12:35:54 #189
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_120070908
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 10:48 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Topics geleden hadden we het daar al over en dat was een jongere van in de twintig, kan Jasper niet geweest zijn.
Die beelden hebben er tig topics geleden idd gestaan, en sommigen dachten dat hij het niet kon zijn omdat het postuur niet overeenkomt met het postuur van de weilandfoto.

Dat Jasper in 1999 begin 30 was scheelt niet zoveel met in de twintig.
Zelf vond ik het vooral opvallend dat hij al op die beelden aangewezen werd voordat bekend was dat hij rood haar had.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zaterdag 8 december 2012 @ 12:42:40 #190
1986 Jane
pi_120071093
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 08:26 schreef lexgauw007 het volgende:
Hieronder het commentaar van Steve Brown op Jan Vlug.

http://stevenbrownsblog.w(...)in-de-vaatstra-zaak/
Wát een idioot, die Steve Brown! Raaskalt 'ie altijd zo op die blog van hem? 8)7

Itt die georganiseerde misdaadfiguren wíl Jasper S. zijn misdaad niet ontkennen. Hij had misschien liever gehad dat niemand er ooit achter was gekomen, maar op het moment dat hij gepakt werd, heeft hij bekend. Iets dat zo'n beroepscrimineel nooit zou doen, maar we hebben het hier over een heel ander soort misdaad en dader.

Jan Vlug is volgens mij een hele slimme man die zijn client goed adviseert. Ontkennen of in dit stadium het onderzoek frustreren zou zijn client en vooral ook diens gezin veel meer schade toebrengen. Hij weet dat hij zoveel mogelijk moet voorkomen dat Jasper overal wordt neergezet als (alleen maar) een beestachtig monster. Dat voorkomt dat zijn gezin met hooivorken het dorp wordt uitgejaagd en kan ook van invloed zijn op het uiteindelijke oordeel van de rechter. Hij is openhartig geweest bij Nieuwsuur, maar heeft niets verteld uit het dossier dat niet al bekend was, bijv. uit uitzendingen van PRdV of officiele persberichten. Misschien moet Steve Brown zich eens inlezen?

[ Bericht 0% gewijzigd door Jane op 08-12-2012 13:03:08 ]
  zaterdag 8 december 2012 @ 13:02:10 #191
1986 Jane
pi_120071648
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 12:35 schreef Leandra het volgende:

Zelf vond ik het vooral opvallend dat hij al op die beelden aangewezen werd voordat bekend was dat hij rood haar had.
Mwah, vind dat niet zo heel opmerkelijk. Kijk, het feit dat dat al gebeurde voordat er foto's van Jasper opdoken, geeft aan dat er iemand op zoek is geweest die hem (iig zijdelings) kent en dus weet dat hij rood haar heeft. Vervolgens zoekt hij op de beelden naar iemand met rood haar en zegt "Dit zou hem kunnen zijn!". Terwijl die foto verder vrij onherkenbaar is, als ik me goed herinner. Ik geloof niet dat je hieruit kunt afleiden dat hij daar idd aan heeft deelgenomen.
  zaterdag 8 december 2012 @ 19:27:40 #192
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_120082439
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 12:33 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Ik heb zelf even gezocht en denk bij nader inzien dat het best eens niet waar zou kunnen zijn. Meestal ben ik erg kritisch als iemand b.v. weer komt aanzetten met de onzinverhalen van "getuige" Geke of de speculaties van Wim Dankbaar, maar in dit geval ben ik zelf een gerucht voor waar gaan aanzien. Zo zie je hoe geruchten "feiten" worden op het internet.

Ik sluit het nog steeds niet uit dat hij vaker 's nachts ging fietsen. Tenslotte was het ook het geval die nacht dat ie MV vermoordde. En was het vlak vóór het joyriden ook niet zo?
  zondag 9 december 2012 @ 00:26:06 #193
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_120094746
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 19:27 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Ik sluit het nog steeds niet uit dat hij vaker 's nachts ging fietsen. Tenslotte was het ook het geval die nacht dat ie MV vermoordde. En was het vlak vóór het joyriden ook niet zo?
Het kan heel goed een gewoonte van hem geweest zijn, en de dag van de joyriding en die van de moord lijken in dit opzicht inderdaad op elkaar - maar ik heb er geen bevestiging van gevonden. Ik heb een paar oude krantenberichten over de joyriding nog eens doorgelezen, maar daar stond het niet in. (Het leek toen ook helemaal niet van belang.)
Zou de moord door zijn hoofd hebben gespookt op die avond in 2009 toen hij zich zo vreemd gedroeg?
pi_120095138
Het met hoge snelheid wegvluchten zal er vast iets mee te maken hebben gehad...
pi_120099486
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 december 2012 12:42 schreef Jane het volgende:

Jan Vlug is volgens mij een hele slimme man die zijn client goed adviseert.
Dat denk ik ook. Hij lijkt me erg integer.

Alweer nieuws. :D

quote:
Advocaat Jasper Steringa: aangifte tegen publicist Micha Kat

Mr. Jan Vlug, advocaat van de verdachte van de verkrachting en moord op Marianne Vaatstra, zal aangifte doen wegens belaging tegen publicist Micha Kat. De zoveelste vergelijkbare aangifte tegen de notoire cybercrimineel Kat, die conform zijn schorsingsvoorwaarden niet opnieuw strafbare feiten mag begaan. Interessanter dan deze aangifte is de aanleiding van het dispuut tussen de heren Vlug en Kat. Op zijn website trekt Micha Kat geheel op zijn karakteriserende wijze een schuld van Vlug’s cliënt Jasper Steringa ernstig in twijfel. Koren op de molen zou men kunnen denken voor een advocaat, waarbij Kat’s sympathisanten het voor zijn inmiddels beruchte cliënt Jasper Steringa ‘onschuld’ opnemen. Het tegendeel is echter waar. Jan Vlug kan kennelijk het bloed van Micha Kat wel zuipen.

Mr. Jan Vlug ligt onder zwaar vuur vanwege zijn media actie inzake de Vaatstra-zaak. Misdaadjournalist Hendrik Jan Korterink schreef daarover: “Jan Vlug, de advocaat van Jasper, heeft bij de deken van de Amsterdamse Orde van Advocaten een klacht ingediend tegen zijn collega’s Willem Jebbink en Jeroen Soeteman die een opiniestuk in de Volkskrant schreven dat volgens Vlug ‘onzorgvuldig en onwelwillend’ is. Ze vonden dat hij ‘door inhoudelijk commentaar op de zaak’ zijn cliënt op achterstand had gezet. Dat stuk dateert van eind november. Donderdag vertelde Vlug dat Jasper Steringa al in het eerste gesprek met hem een bekentenis had afgelegd. Collega-advocaten vragen zich af of dit nu wel zo verstandig is een enkeling vroeg zich zelfs hardop af of Vlug dit wel met zijn cliënt besproken had. Wat is dat? Jaloezie? Vergaande domheid?

Ten eerste: een advocaat vraagt een cliënt nooit: heb je het echt gedaan? Een advocaat wil dat niet weten en hoeft dat niet te weten. Jasper heeft er blijkbaar voor gekozen schoon schip te maken en heeft ingezien dat ontkennen het voor hem alleen maar erger maakt. Dan moet hij blijven liegen tegenover vrouw en kinderen, en iedereen. Veel verdachten kiezen daarvoor, maar dat duidt in de meeste gevallen op een behoorlijke mate van gewetenloosheid. Dat moet allemaal nog onderzocht worden, maar ik schat de gewetensfunctie van Jasper Steringa aardig hoog in. Dat blijkt ook uit de keuze van advocaat: hij had ook een Jebbink, Soeteman of Plasman kunnen nemen. Dan weet je dat iemand voor de harde lijn gaat: alles ontkennen, tegen beter weten in, rekken en traineren, wraken, hopen op een procedurefout, vijf jaar lang alle aandacht in de media. Jasper Steringa heeft niet veel te verliezen. Alleen het betuigen van spijt en berouw kan de rest van zijn leven nog een beetje draaglijk maken in het contact met de mensen die hem nog lief zijn. Advocaten die dat niet inzien laten zich wel van een heel slechte kant zien. Die kunnen zich beter met beroepscriminelen bezighouden.”

Mr. Jan Vlug heeft kennelijk een weloverdachte strategie inzake de verdediging van zijn cliënt Jasper Steringa. En binnen dergelijke strategie past het geschreeuw van Micha Kat vanzelfsprekend niet. Het is geschreeuw omdat inmiddels niemand meer de inhoud en strekking van Micha Kat betoog kan kwalificeren als een hypothese met een serieuze feitenrelaas als grondslag. Het gaat bij de narcistische Micha Kat’s publicaties meer om Micha Kat zelf, dan om zijn onderwerpen. Op de vraag of Micha Kat ‘in het geheel poep praat in de Vaatstra-zaak’ kan mogelijk een gedachtestroom worden gevonden op het weblog van de Zeeuwse ‘nadenkster’ Boudine. Weliswaar hoogdravend, maar wel in normale mensentaal, geeft zij haar visie op de mogelijke rol van Jasper Steringa in de Vaatstra-zaak.
http://www.camilleri.nl/2(...)publicist-micha-kat/
pi_120099770
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 06:14 schreef lexgauw007 het volgende:

[..]

Alweer nieuws. :D
[..]
quote:
Op de vraag of Micha Kat ‘in het geheel poep praat in de Vaatstra-zaak’ kan mogelijk een gedachtestroom worden gevonden op het weblog van de Zeeuwse ‘nadenkster’ Boudine. Weliswaar hoogdravend, maar wel in normale mensentaal, geeft zij haar visie op de mogelijke rol van Jasper Steringa in de Vaatstra-zaak.
Normale mensentaal op Boublog?
Ik waag ook dat te betwijfelen:
quote:
Nu is het niet de eerste keer, dat PR een onschuldige tot dader bombardeert. Dank zij zijn misdaadshow werd Louis Hagemann veroordeeld tot levenslang, dit op grond van de getuigenis van een dronken oude hoer, een wraakzuchtige ex-vriendin van Louis die door PR was betaald. Van de meervoudige moord waarvan Hagemann werd beschuldigd was alle bewijs reeds teloor gegaan. Deze veroordeling berust op een volstrekt ondeugdelijke bewezenverklaring. Dit was slechts mogelijk omdat zelfs de rechters onvoorwaardelijk geloofden in de misdaadshow van de grote PR de Vries. Meer over deze moord en de onterechte veroordeling staat op de website van Louis Hagemann. Dat PR met zijn misdadige programma reeds talloze slachtoffers maakte, schijnt hem niet te deren. Het gaat PR alleen om het geld en de kijkcijfers! Sinds enige jaren verzorgt hij daarbij de PR van het OM.

Welnu, dhr. Steringa heeft bekend dat hij Marianne op een volstrekt onmogelijke manier heeft ontmoet, verkracht en vermoord. Had hij dat niet gedaan, dan was men nog 3 maanden doorgegaan met het voortdurend verhoren, met die gevangenschap in beperking. Hoe men dat doet, staat in hoofdstuk 6 en 7 van het boek van Ernest Louwes over zijn onterechte veroordeling. Nadat dhr. Steringa had bekend, mocht hij zijn vrouw en kinderen spreken, dit onder toeziend oog van o.a. zijn “advocaat”. Deze blijkt al net zo dol op de kijkcijfers als onze grote PR. Gisteren kwam hij uitgebreid aan het woord in Nieuwsuur, waar hij deed alsof hij dhr. Steringa verdedigde! We kunnen dhr. Steringa slechts dringend raden om met spoed een andere advocaat te nemen!
[,,]
Kortom, deze race is nog lang niet gelopen! Wellicht dat in dit strafproces de waarheid omtrent ons corrupte OM eindelijk aan het licht komt. Daar is echter een advocaat voor nodig die minder afhankelijk is van het OM dan mr. Jan Vlug. Helaas zal deze ijdele clown er alles aan doen om dat te voorkomen!
I´m back.
pi_120099784
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 10:48 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

In de Leeuwarder Courant stond enige tijd na die posting hier een foto die van de andere kant af was genomen. Daar zag je die meneer in witte jas vol in zijn gezicht. Nou, dan moet Jasper S. al héél erg veranderd zijn als dát dezelfde is.
pi_120099832
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 08:38 schreef Snoopyfrl het volgende:

[..]

In de Leeuwarder Courant stond enige tijd na die posting hier een foto die van de andere kant af was genomen. Daar zag je die meneer in witte jas vol in zijn gezicht. Nou, dan moet Jasper S. al héél erg veranderd zijn als dát dezelfde is.
Jasper was niet die man in witte jas. Het is helemaal niet duidelijk of hij bij het eigooi incident was. Er zijn genoeg mensen hier in zwaagwesteinde die zouden kunnen bevestigen of hij er bij was en had dan allang in de Leeuwarder Courant gestaan. Allemaal broodje aap.
pi_120099845
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2012 08:47 schreef Patroon het volgende:

[..]

Jasper was niet die man in witte jas. Het is helemaal niet duidelijk of hij bij het eigooi incident was. Er zijn genoeg mensen hier in zwaagwesteinde die zouden kunnen bevestigen of hij er bij was en had dan allang in de Leeuwarder Courant gestaan. Allemaal broodje aap.
Ja volgens mij is het hier een eigen leven gaan leiden.
pi_120099850
quote:

[..]

Dit dus....

Is helemaal niet bekend of hij er bij was. Ook nergens hier bevestigd in zwaagwesteinde. Snap niet waar dat verhaal vandaan komt. Lijken wel van die complotverhalen waar niks van waar is. Als wel zo was, was het al lang bekend geweest hier.
pi_120099864
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 23:12 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nope, hij heeft dat verklaard bij de rechter. Zal vanmiddag even het artikel hier posten.
pi_120099880
Toen die drie jongens die grensrechter doodschopten en bleek dat het iig om twee Marokkanen ging, werd daarbij hun religie betrokken.
Kun je dat bij deze man ook doen, vroeg ik me af, wetende dat hij wrs gereformeerd is?
Indien niet zo, waarom niet?
I´m back.
  zondag 9 december 2012 @ 09:00:11 #203
92279 N.icka
Windforce 11
pi_120099913
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 08:55 schreef Ryan3 het volgende:
Toen die drie jongens die grensrechter doodschopten en bleek dat het iig om twee Marokkanen ging, werd daarbij hun religie betrokken.
Kun je dat bij deze man ook doen, vroeg ik me af, wetende dat hij wrs gereformeerd is?
Indien niet zo, waarom niet?
Matig dit...
pi_120099921
Ik heb dit topic ff doorgelezen, maar er staan zoveel onwaarheden in of net anders dan de waarheid omdat iedereen onzorgvuldig van elkaar overneemt. Het is tenenkrommend om te lezen.
pi_120099936
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2012 09:00 schreef N.icka het volgende:

[..]

Matig dit...
Het moge als bekend verondersteld staan dat de steil gereformeerde denominatie heel wat gefrustreerde mannenbroeders aflevert.
I´m back.
pi_120099968
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 09:02 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het moge als bekend verondersteld staan dat de steil gereformeerde denominatie heel wat gefrustreerde mannenbroeders aflevert.
toch gek dan dat er zo weinig steil gereformeerden in de gevangenis zitten
pi_120099987
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 09:07 schreef computergirl het volgende:

[..]

toch gek dan dat er zo weinig steil gereformeerden in de gevangenis zitten
Dat weet ik niet, is dat zo?
Heb je daar cijfers over?
Bijv. over hoeveel gereformeerden betrokken zijn bij zedendelicten?
Of blijft het allemaal binnen de gemeenschap? Of binnen het gezin?
I´m back.
pi_120100010
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 09:10 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat weet ik niet, is dat zo?
Heb je daar cijfers over?
Bijv. over hoeveel gereformeerden betrokken zijn bij zedendelicten?
Of blijft het allemaal binnen de gemeenschap? Of binnen het gezin?
tuurlijk zijn daar cijfers over. Doe effe niet zo achterbaks
pi_120100049
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 09:14 schreef computergirl het volgende:

[..]

tuurlijk zijn daar cijfers over. Doe effe niet zo achterbaks
Jij stelt, dus dan... kom jij met de cijfers.
Kijk dat de religie betrokken wordt bij de misdaad van die drie ventjes in Almere, zou je kunnen billijken.
Maar waarom dan niet bij een misdaad zoals van Jasper S.? Waarom wordt daar zijn religie niet bij betrokken? De mindset van moslims en gereformeerden is identiek, op paar verschillen na.
Hoe kunnen mensen die diepgelovig zijn dit soort dingen doen? Hoe kun je dat rechtvaardigen?
I´m back.
pi_120100068
ik hoef helemaal niks te rechtvaardigen hoor. Ik ben Jasper S. niet namelijk.
pi_120100076
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 09:21 schreef computergirl het volgende:
ik hoef helemaal niks te rechtvaardigen hoor. Ik ben Jasper S. niet namelijk.
Jij niet, maar die gelovigen...
I´m back.
  zondag 9 december 2012 @ 09:28:00 #212
92279 N.icka
Windforce 11
pi_120100104
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 09:22 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Jij niet, maar die gelovigen...
Zeur niet zo man . Jemig.
pi_120100109
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 08:36 schreef Ryan3 het volgende:

Die Bou is ook gestoord. Tegensprekers worden van de site gedonderd en IP-nummers worden op de website gezet. Ik heb mijn rechtsbijstandsverzekering een keer gevraagd haar een brief te sturen. Toen heeft ze snel een brief teruggestuurd met het bericht Oh, sorry, sorry en snel het IP-nummer verwijderd.

Camilleri heeft Wim Dankbaar ook hoog zitten. Weten zij veel. ;(
pi_120100130
De mindset van moslims en gereformeerden is volgens mij helemaal niet identiek.
Ik denk dat de gereformeerde achtergrond van Jasper S. een rol gespeeld heeft in de keuze om zich met de DNa test te laten pakken en de onmiddelijke bekentenis aan zijn advocaat.
pi_120100165
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2012 09:28 schreef N.icka het volgende:

[..]

Zeur niet zo man . Jemig.
Door verdrongen lust gedreven mannenbroeders, die, als ze een eindje gaan fietsen om de thuis-stress een beetje te ontlopen, een meisje van 16 verkrachten, wurgen en de keel doorsnijden... er zou zo maar een correlatie kunnen bestaan.
Zelfde als moslim jochies de hele dag krijgen te horen dat ze door hun geloof superieur zijn tov de directe ongelovige of minderwaardig gelovige gemeenschap en dus als hen iets niet zint er hun hand niet voor omdraaien grof geweld te gebruiken...

Overigens de after the fact vraag is altijd, zijn dit wel echte gelovigen. Maar ja, dat is after the fact en daardoor een drogredenering in the trant van "no true scotshman".
Zij zeggen bwvs gelovigen te zijn en zijn dus gelovigen.

[ Bericht 11% gewijzigd door Ryan3 op 09-12-2012 09:51:23 ]
I´m back.
pi_120100170
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 09:28 schreef lexgauw007 het volgende:

[..]

Die Bou is ook gestoord. Tegensprekers worden van de site gedonderd en IP-nummers worden op de website gezet. Ik heb mijn rechtsbijstandsverzekering een keer gevraagd haar een brief te sturen. Toen heeft ze snel een brief teruggestuurd met het bericht Oh, sorry, sorry en snel het IP-nummer verwijderd.

Camilleri heeft Wim Dankbaar ook hoog zitten. Weten zij veel. ;(
Het zal onbekendheid zijn, want wat ik in het linkje lees is niet al te best...
I´m back.
pi_120100541
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 09:34 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het zal onbekendheid zijn, want wat ik in het linkje lees is niet al te best...
Camilleri bestaat nog maar een paar jaar. De meeste mensen die bij Bou, Kat en Dankbaar posten zijn ooit op de website van Maurice de Hond begonnen en dus al veel langer bezig. Pas als je de groep echt gaat volgen en wilt weten wie het zijn ontdek je uit wat voor mensen de groep bestaat.

Een voorbeeldje: Jacqueline, de vrouw van Louis Hagemann verzorgde ooit Bou's website.
http://stevenbrownsblog.w(...)ann-toch-onschuldig/

Of ze dat nu nog doet, weet ik niet. Zo zijn er nog veel meer criminelen die, sinds de veroordeling van Maurice de Hond, hun toevlucht zoeken bij Bou, Micha Kat en (sinds Dankbaar zijn interessegebied heeft uitgebreid) Wim Dankbaar.

Misschien komt Camilleri er ooit achter. :D
pi_120100594
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 10:07 schreef lexgauw007 het volgende:

[..]

Camilleri bestaat nog maar een paar jaar. De meeste mensen die bij Bou, Kat en Dankbaar posten zijn ooit op de website van Maurice de Hond begonnen en dus al veel langer bezig. Pas als je de groep echt gaat volgen en wilt weten wie het zijn ontdek je uit wat voor mensen de groep bestaat.

Een voorbeeldje: Jacqueline, de vrouw van Louis Hagemann verzorgde ooit Bou's website.
http://stevenbrownsblog.w(...)ann-toch-onschuldig/

Of ze dat nu nog doet, weet ik niet. Zo zijn er nog veel meer criminelen die, sinds de veroordeling van Maurice de Hond, hun toevlucht zoeken bij Bou, Micha Kat en (sinds Dankbaar zijn interessegebied heeft uitgebreid) Wim Dankbaar.

Misschien komt Camilleri er ooit achter. :D
Interessante informatie, zoals ik eerder schreef moet je die eigenlijk in een apart topic gooien.
Ik ben helaas te weinig online om de boel helemaal in extenso te kunnen volgen. Ik begrijp ook niet alle verbanden, want heb toen ten tijde van de Deventermoordzaak ook al niet alles gevolgd.

Echter waar ik wel langzamerhand van overtuigd ben is dat voor deze groep mensen het doek is gevallen.
Ben nog wel benieuwd hoe dat zich gaat ontwikkelen in verband met de Demminkcomplotten, maar ik verwacht dat ook daarover het doek gaat vallen, idem Poot c.s.
I´m back.
  zondag 9 december 2012 @ 10:18:06 #219
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_120100647
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 10:12 schreef Ryan3 het volgende:

Echter waar ik wel langzamerhand van overtuigd ben is dat voor deze groep mensen het doek is gevallen.

Die loonies houden dat doek met man, macht en waanzin op. In alles wordt bewijs gevonden van hun waanzinnige grote gelijk.
Een Vlug die, na door Kat telefonisch lastig te worden gevallen, zegt aangifte te gaan doen? Overduidelijk bewijs van het feit dat hij onder een hoedje speelt met het OM en dus (...) ook onomstotelijk bewijs van het feit (...) dat boer Jasper onschuldig is.
In hun hersenspinsels draaien ze alles zodat het precies past in die verwarde geesten. Blind voor elke logica. Ik blijf het bizar en daardoor boeiend vinden.
pi_120100674
quote:
7s.gif Op zondag 9 december 2012 10:18 schreef Copycat het volgende:

[..]

Die loonies houden dat doek met man, macht en waanzin op. In alles wordt bewijs gevonden van hun waanzinnige grote gelijk.
Een Vlug die, na door Kat telefonisch lastig te worden gevallen, zegt aangifte te gaan doen? Overduidelijk bewijs van het feit dat hij onder een hoedje speelt met het OM en dus (...) ook onomstotelijk bewijs van het feit (...) dat boer Jasper onschuldig is.
In hun hersenspinsels draaien ze alles zodat het precies past in die verwarde geesten. Blind voor elke logica. Ik blijf het bizar en daardoor boeiend vinden.
Ze maken steeds gekkere bokkensprongen. Kat telt, nu hij op maandag 10 december naar de rechtbank moet, de dagen naar 21-12-2012 af... Ik bedoel... hè.
I´m back.
  zondag 9 december 2012 @ 10:23:01 #221
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_120100700
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 10:20 schreef Ryan3 het volgende:

Ze maken steeds gekkere bokkensprongen. Kat telt, nu hij op maandag 10 december naar de rechtbank moet, de dagen naar 21-12-2012 af... Ik bedoel... hè.
En mensen maar manen om geld te storten ...
Zijn advocaat is trouwens ziek, dus de zitting is vier tot zes weken uitgesteld. Je zou bijna aan satanisme aan de kant van Kat gaan denken :+ .
pi_120100751
quote:
9s.gif Op zondag 9 december 2012 10:23 schreef Copycat het volgende:

[..]

En mensen maar manen om geld te storten ...
Zijn advocaat is trouwens ziek, dus de zitting is vier tot zes weken uitgesteld. Je zou bijna aan satanisme aan de kant van Kat gaan denken :+ .
O, briljant idee van die advocaat, want dan wordt de zitting verdaagd naar een dag na 21-12-2012....
Nee, ik kan me niet voorstellen dat iemand zich nog serieus gaat interesseren voor wat Kat, Dankbaar en noem ze allemaal maar op ventileren, over Marianne Vaatstra en om het even welke zaak die zij aankaarten of aangekaart hebben.
Tenzij ze net zover weg zijn, en dat zijn er, toegegeven, nog wel wat. Ook hier op FOK!.
I´m back.
pi_120101082
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 09:30 schreef computergirl het volgende:
De mindset van moslims en gereformeerden is volgens mij helemaal niet identiek.
Ik denk dat de gereformeerde achtergrond van Jasper S. een rol gespeeld heeft in de keuze om zich met de DNa test te laten pakken en de onmiddelijke bekentenis aan zijn advocaat.
Omdat de pakkans ineens 100% zou worden en hij er bij was? :D Als hij hiermee had kunnen wegkomen dan had hij dat heus gedaan, anders zwijg je niet 13 jaar. Anders zwijg je niet als andere mensen hiervoor worden opgepakt. Wat wil je precies hiermee over gereformeerden zeggen dan? Dat ze dingen net zo lang verzwijgen tot de waarheid boven komt en hun bekentenis een open deur intrappen is geworden?

Verder ben ik altijd tegen generalisaties. Eén individu uit een groep en zelfs niet een paar is niet tekenend voor de hele groep. En dat geld, ten overvloede gezegd eigenlijk, ook voor moslims.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_120101186
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 10:52 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Omdat de pakkans ineens 100% zou worden en hij er bij was? :D Als hij hiermee had kunnen wegkomen dan had hij dat heus gedaan, anders zwijg je niet 13 jaar. Anders zwijg je niet als andere mensen hiervoor worden opgepakt. Wat wil je precies hiermee over gereformeerden zeggen dan? Dat ze dingen net zo lang verzwijgen tot de waarheid boven komt en hun bekentenis een open deur intrappen is geworden?

Verder ben ik altijd tegen generalisaties. Eén individu uit een groep en zelfs niet een paar is niet tekenend voor de hele groep. En dat geld, ten overvloede gezegd eigenlijk, ook voor moslims.
Ja, maar dat religie bij die drie ventjes die die grensrechter hebben doodgetrapt een rol speelde, staat voor bijna vast. Er is ook wel een punt voor te maken, want de Islam is gewoon een superioriteitsleer imho.
Maar als dat zo is - wat dus niet met zekerheid gesteld kan worden, maar het zou kunnen - waarom kun je bij deze streng gereformeerde heer die deze daden heeft geplaagd dan niet de religie betrekken? Dat is de vraag.
Iedereen kent de verhalen van de in het donker knijpende katjes van de gereformeerden, één en al seksuele frustratie.
Frustratie en mogelijkheid, maken de crimineel.
I´m back.
pi_120101189
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 10:52 schreef Isabeau het volgende:
Omdat de pakkans ineens 100% zou worden en hij er bij was?
DNA afname was niet verplicht. Het was zijn keuze om zich uiteindelijk op die manier te laten pakken.
pi_120101254
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 10:59 schreef computergirl het volgende:

DNA afname was niet verplicht. Het was zijn keuze om zich uiteindelijk op die manier te laten pakken.
Familie ging wel. En daar was het onderzoek op gericht, om de dader via familie te vinden. Ze gingen er niet eens van uit dat de dader op zou komen dagen.
pi_120101304
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 11:02 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Familie ging wel. En daar was het onderzoek op gericht, om de dader via familie te vinden. Ze gingen er niet eens van uit dat de dader op zou komen dagen.
zijn familie ging toch niet? Vader te oud, zoon te jong
pi_120101307
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 10:58 schreef Ryan3 het volgende:

Ja, maar dat religie bij die drie ventjes die die grensrechter hebben doodgetrapt een rol speelde, staat voor bijna vast. Er is ook wel een punt voor te maken, want de Islam is gewoon een superioriteitsleer imho.
Maar als dat zo is - wat dus niet met zekerheid gesteld kan worden, maar het zou kunnen - waarom kun je bij deze streng gereformeerde heer die deze daden heeft geplaagd dan niet de religie betrekken? Dat is de vraag.
Iedereen kent de verhalen van de in het donker knijpende katjes van de gereformeerden, één en al seksuele frustratie.
Frustratie en mogelijkheid, maken de crimineel.
Je mag islam een superioriteitsleer noemen, maar dan zou ik gereformeerd eerder een onderdanigheidsleer noemen. Onderdanig en nederig naar God en hoe je je leven leidt. Ik ken best veel gereformeerden (artikel 31 kerk tegenover het huis waar ik ben opgegroeid en de halve straat was gereformeerd), maar ze voldoen niet aan jouw beschrijving eerlijk gezegd. Ik ken de verhalen, maar absoluut niet uit de praktijk.
pi_120101319
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 11:05 schreef computergirl het volgende:

Zijn zoon is anders wel gegaan. En het hoefde geen directe familie te zijn hè, voor dit onderzoek. Ooms, neven, broers...allemaal goed genoeg.
  zondag 9 december 2012 @ 11:07:05 #230
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_120101327
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 11:05 schreef computergirl het volgende:

[..]

De familie S. woont al meer dan 200 jaar in Oudwoude, er zullen dus sowieso matches zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 9 december 2012 @ 11:07:47 #231
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_120101336
Het net sloot zich. Ik ben er van overtuigd, dat hij anders nooit uit zichzelf zou hebben bekend. Of misschien heel laf op zijn sterfbed of zo.

Hoe zou dat zijn geweest toen zijn dochter zelf 16 jaar was? Zou hij elke dag gehoopt hebben dat er niet nog zo'n gestoorde gek als hijzelf in de buurt rond zou lopen?
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_120101361
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 11:05 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Je mag islam een superioriteitsleer noemen, maar dan zou ik gereformeerd eerder een onderdanigheidsleer noemen. Onderdanig en nederig naar God en hoe je je leven leidt. Ik ken best veel gereformeerden (artikel 31 kerk tegenover het huis waar ik ben opgegroeid en de halve straat was gereformeerd), maar ze voldoen niet aan jouw beschrijving eerlijk gezegd. Ik ken de verhalen, maar absoluut niet uit de praktijk.
Maar ze zijn toch blij, die gereformeerden, omdat zij echte gelovigen zijn en hun God zorgt voor alles wat ze nodig hebben, ongelijk bij andere schepselen?
Dat soort verhalen vertellen echte moslims ook hoor.
Ik zei al de verschillen zijn de naam voor God, dat is bij de moslims Allah, maar Allah weten...
Puur superioriteit, idem bij gereformeerden, en daarom glimlachen ze ook altijd, want ze zijn blij, J. Christus is voor hen al gestorven...
Hoe kun je anders 13 jaar je mond houden over zoiets?
I´m back.
pi_120101429
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 11:07 schreef livelink het volgende:
Het net sloot zich. Ik ben er van overtuigd, dat hij anders nooit uit zichzelf zou hebben bekend. Of misschien heel laf op zijn sterfbed of zo.
Dat dus.

En dan zeggen dat zijn gereformeerde achtergrond een rol zou hebben gespeeld bij zijn deelname aan het onderzoek :N Daar ben ik het dus totaal niet mee eens, want hij was er maar wat graag echt mee weg gekomen. Eigenlijk verbaasde me het dat hij gereformeerd was. Ik denk dat er een beest in veel mensen schuilt, maar van een gereformeerd man had ik juist verwacht dat die binnen zeer korte tijd zichzelf zou aangeven ivm zonde, boetedoening en god's oordeel.

Ryan, ik weet niet zo goed wat ik zeggen moet op je tekst over gereformeerden. Misschien ervaar jij die mensen op die manier, ik namelijk helemaal niet. Glimlachen, ja vast, maar volgens mij niet omdat ze zich superieur voelen, maar omdat ze blij zijn te leven in god's genade. Die zekerheid is vast fijn, maar ik denk zelf niet dat dat ze superieure gevoelens geeft juist omdat ze weten hoe inferieur de mens zelf is. In de bijbel staat zelfs dat ieder mens slecht/vol zonde is en dat je je nederig dient op te stellen, ook naar je medemens.
pi_120101484
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 11:14 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Ryan, ik weet niet zo goed wat ik zeggen moet op je tekst over gereformeerden. Misschien ervaar jij die mensen op die manier, ik namelijk helemaal niet. Glimlachen, ja vast, maar volgens mij niet omdat ze zich superieur voelen, maar omdat ze blij zijn te leven in god's genade. Die zekerheid is vast fijn, maar ik denk zelf niet dat dat ze superieure gevoelens geeft juist omdat ze weten hoe inferieur de mens zelf is. In de bijbel staat zelfs dat ieder mens slecht/vol zonde is en dat je je nederig dient op te stellen, ook naar je medemens.
Kom op zeg, wil je ontkennen dat ze slechts in meewarigheid kijken naar mensen die niet hetzelfde geloof hebben, laat staan geen geloof hebben? Serieus?
En ja, het idee van inferioriteit tav die God komt voort uit een vorm van kruiperigheid, want je moet je plaatsje wel verdienen, ook als zogenaamd echte gelovige, want er zijn maar weinig plaatsjes, en dus ga je populair gezegd bruinwerken... Nu nog zal die Jasper S. wel denken dat-ie opgenomen gaat worden in het koninkrijk Gods, denk ik...
Het is net als die mannekes in die vliegtuigen van 9/11.
I´m back.
pi_120101538
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 11:18 schreef Ryan3 het volgende:
Kom op zeg, wil je ontkennen dat ze slechts in meewarigheid kijken naar mensen die niet hetzelfde geloof hebben, laat staan geen geloof hebben? Serieus?
En ja, het idee van inferioriteit tav die God komt voort uit een vorm van kruiperigheid, want je moet je plaatsje wel verdienen, ook als zogenaamd echte gelovige, want er zijn maar weinig plaatsjes, en dus ga je populair gezegd bruinwerken...
Ik heb nooit het gevoel gehad dat gereformeerden (of andere gelovigen) zich superieur tov mij voelden. Meewarig is misschien zelfs een beter woord, want ik heb wel meegemaakt dat ze uiterst bezorgd tegen mij, de niet gelovige spraken. Oprecht, niet met een superieure ondertoon. Maar misschien zijn mijn persoonlijke ervaringen niet tekenend voor de groep als geheel. Of misschien heb jij een andere beeldvorming in je hoofd gebaseerd op jouw ervaringen. Ik zeg alleen maar hoe ik het zie.
pi_120101562
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 11:18 schreef Ryan3 het volgende:
Nu nog zal die Jasper S. wel denken dat-ie opgenomen gaat worden in het koninkrijk Gods, denk ik...
Het is net als die mannekes in die vliegtuigen van 9/11.
Dwaling van veel gelovigen. Als ze maar hard genoeg bidden en zeggen tegen god dat ze spijt hebben... Amerikaanse gevangenissen zitten stampvol fanatieke Christenen. Die vast niet zo fanatiek waren toen ze hun misdrijf begingen.
pi_120101649
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 11:23 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Dwaling van veel gelovigen. Als ze maar hard genoeg bidden en zeggen tegen god dat ze spijt hebben... Amerikaanse gevangenissen zitten stampvol fanatieke Christenen. Die vast niet zo fanatiek waren toen ze hun misdrijf begingen.
Is gewoon logisch bezien één grote puinhoop die gelovigen... en dat is met deze man ook zo. Verondersteld dat-ie het gedaan heeft. En ja, in de hele equation speelt, net zo goed als bij die drie moslim ventjes, de religie een rol.
En ja, mijn ervaringen zijn idd wel van dien aard dat gelovigen hun geloof gebruiken als een superioriteitsleer. En dat kan dan zoals bij gereformeerden zijn van veel doem en ach en wee, maar het is suprioriteit binnen hun context, omdat zij de uitverkorenen aan de zijde van God zijn aan het einde der tijden en wij ongelovigen (ofwel kafirs) niet.
Je moet je natuurlijk wel inleven in hun gekte, vermits je ze een klein beetje probeert te begrijpen.

Overigens alleen al omdat het een gelovige is, zou hij TBS moeten krijgen wmb.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ryan3 op 09-12-2012 11:36:13 ]
I´m back.
  zondag 9 december 2012 @ 11:40:15 #238
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_120101794
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 11:29 schreef Ryan3 het volgende:
Ja laten we vooral het geloof van een verdachte betrekken bij het bepalen van de straf.

Maareh.. misschien een idee om die gelovigen-discussie ergens anders voort te zetten?
We zullen zien, zei de blinde.
pi_120101850
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 11:29 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Jezus! _O-
...
  zondag 9 december 2012 @ 11:46:03 #240
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_120101899
quote:
11s.gif Op zondag 9 december 2012 11:43 schreef sacha het volgende:

[..]

Jezus! _O-
psies, je hoeft niet gelovig te zijn om er idiote ideeën op na te houden...... :P
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_120101952
quote:
7s.gif Op zondag 9 december 2012 11:40 schreef Doodloper het volgende:

[..]

Ja laten we vooral het geloof van een verdachte betrekken bij het bepalen van de straf.

Maareh.. misschien een idee om die gelovigen-discussie ergens anders voort te zetten?
Nee, hoor waarom?
Als de eerste de beste moslim iemand dood trapt heeft zijn geloof het gedaan.
Ik denk dat bij deze man en bij de misdaad en bij het 13 jaar verzwijgen van die misdaad zijn geloof ook een rol heeft gespeeld.

En puur op eigen titel, dus los van enige straf-eis, denk ik dat gelovigen sws TBS moeten hebben... ;). Om het even extreem uit te drukken. Laat staan als ze zoiets doen en er 13 jaar over zwijgen, dan zien dat het net om hen wordt gespannen en dan zich gewonnen geven... en beetje de aardige gelovige hannes uithangen.

Geloof heeft hiermee alles te maken.
I´m back.
pi_120101995
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 11:48 schreef Ryan3 het volgende:
Als de eerste de beste moslim iemand dood trapt heeft zijn geloof het gedaan.

Cultuur, niet geloof
  zondag 9 december 2012 @ 11:52:48 #243
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_120102034
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 11:48 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, hoor waarom?
Omdat het geen ene fuck te maken heeft met de zaak of gereformeerden glimlachen omdat ze net als elk mens wel eens glimlachen of omdat ze zich superieur voelen. :')

Die man heeft de titel 'gereformeerde' gekregen door omwonenden of de media of weetikwat. Misschien omdat hij naar de kerk ging, misschien omdat zijn kinderen gedoopt zijn, misschien omdat hij zelf zei gereformeerd of christen te zijn.
Maar maakt hem dat ook? Iemand die 13 jaar lang een moord verzwijgt kan ook prima doen alsof hij gereformeerd is omdat zijn omgeving dat van hem verlangt.
We zullen zien, zei de blinde.
  zondag 9 december 2012 @ 13:29:11 #244
103012 Nies
Die hekse
pi_120104783
Mi heeft Jasper S. al die jaren 'gewacht' om de schade voor zijn eigen gezin zoveel mogelijk te beperken. Was het ook het enige dat hij nog kón doen.
Had hij zichzelf destijds wel aangegeven dan had zijn vrouw daar mooi alleen gestaan met twee relatief nog jonge kinderen en 2 à 300 koeien die op knappen stonden.
De kinderen zijn nu het huis uit, willen de boerderij niet overnemen en zijn vrouw kan nu zelf de keuze maken om iemand voor hulp in te huren of de boerderij te verkopen.
Gezien het verloop vanaf het moment dat Jasper van zijn bed is gelicht voor die DNA-match denk ik dat ze daar de vrije hand in krijgt, maar dat is een gevoelsmatige aanname.
Damage control. Het leven van de familie Vaatstra was al volledig naar de knoppen, had hij zijn vrouw 13 jaar terug dan ook alles alleen moeten laten opknappen? Menselijkerwijs kan ik het me wel indenken dat hij pas nu zijn mond opendoet...

Vwb dat DNA-onderzoek betwijfel ik nog steeds of ze zonder zijn eigen afname bij hem waren uitgekomen. Of Jasper of zijn vader was geadopteerd, dan loopt dat DNA ineens heel anders.
pi_120105481
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 13:29 schreef Nies het volgende:
Mi heeft Jasper S. al die jaren 'gewacht' om de schade voor zijn eigen gezin zoveel mogelijk te beperken. Was het ook het enige dat hij nog kón doen.
Had hij zichzelf destijds wel aangegeven dan had zijn vrouw daar mooi alleen gestaan met twee relatief nog jonge kinderen en 2 à 300 koeien die op knappen stonden.
De kinderen zijn nu het huis uit, willen de boerderij niet overnemen en zijn vrouw kan nu zelf de keuze maken om iemand voor hulp in te huren of de boerderij te verkopen.
Gezien het verloop vanaf het moment dat Jasper van zijn bed is gelicht voor die DNA-match denk ik dat ze daar de vrije hand in krijgt, maar dat is een gevoelsmatige aanname.
Damage control. Het leven van de familie Vaatstra was al volledig naar de knoppen, had hij zijn vrouw 13 jaar terug dan ook alles alleen moeten laten opknappen? Menselijkerwijs kan ik het me wel indenken dat hij pas nu zijn mond opendoet...

Vwb dat DNA-onderzoek betwijfel ik nog steeds of ze zonder zijn eigen afname bij hem waren uitgekomen. Of Jasper of zijn vader was geadopteerd, dan loopt dat DNA ineens heel anders.
Tsja, qua opvoeding voor zijn eigen kinderen is het misschien iets beter. Maar daartegenover staat natuurlijk wel dat hun eigen vader blijkbaar niet te vertrouwen is, of in ieder geval een groot geheim kan dragen. En blijkbaar schijnheilig mee kan lullen om het geheim te behouden. Ik denk dat ze daardoor wel voor de rest van hun leven vertrouwensissues door kunnen krijgen. Dus het lijkt een tijdelijke oplossing maar het zorgt ook weer voor andere problemen.

Daarnaast is het natuurlijk 1 ding om een vermoord kind te hebben maar het wordt alsmaar erger naarmate de moordenaar (en motief) jarenlang onbekend blijven.
pi_120105562
Als het hele DNA-gebeuren er niet was had hij waarschijnlijk nog steeds gezwegen.
  zondag 9 december 2012 @ 13:58:23 #247
103012 Nies
Die hekse
pi_120105744
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 13:51 schreef Markeerstift het volgende:

[..]

Tsja, qua opvoeding voor zijn eigen kinderen is het misschien iets beter. Maar daartegenover staat natuurlijk wel dat hun eigen vader blijkbaar niet te vertrouwen is, of in ieder geval een groot geheim kan dragen. En blijkbaar schijnheilig mee kan lullen om het geheim te behouden. Ik denk dat ze daardoor wel voor de rest van hun leven vertrouwensissues door kunnen krijgen. Dus het lijkt een tijdelijke oplossing maar het zorgt ook weer voor andere problemen.

Daarnaast is het natuurlijk 1 ding om een vermoord kind te hebben maar het wordt alsmaar erger naarmate de moordenaar (en motief) jarenlang onbekend blijven.
De kinderen zijn nu op het oog stabiele jong volwassenen (waarvan 1 met zijn eigen ICT-bedrijfje) en hebben niet met dit issue hoeven te kampen tijdens hun puberteit, ik denk dat het wel wat scheelt al zullen ze hier vast een beste tik van krijgen.
Gelukkig(!) worden mevrouw S en de kinderen zo goed mogelijk geholpen door familie, vrienden en buren.

Dat de familie Vaatstra Marianne op een dergelijk gruwelijke wijze is kwijtgeraakt is en blijft intens verdrietig, en ja, hij had zichzelf direct moeten aangegeven, en het had eigenlijk helemaal niet moeten gebeuren!
pi_120106110
wat is erger,
als jong kind geen vader meer hebben omdat hij in het gevang zit en daar mee dealen en opgroeien
of
als jong volwassen kind erachter komen dat je vader behalve een kindermoordenaar ook nog een narcistische leugenaar is :?
...
  zondag 9 december 2012 @ 14:10:02 #249
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_120106183
quote:
5s.gif Op zondag 9 december 2012 14:08 schreef sacha het volgende:
wat is erger,
als jong kind geen vader meer hebben omdat hij in het gevang zit en daar mee dealen en opgroeien
of
als jong volwassen kind erachter komen dat je vader behalve een kindermoordenaar ook nog een narcistische leugenaar is :?
Omdat hij een narcist(ische leugenaar) is, zal hij zelf altijd het eerste kiezen ;)
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_120106846
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 13:29 schreef Nies het volgende:
wat ik begreep uit de verklaringen van het OM, zijn er directe familieleden van Japer betrokken geweest in de dna afname, ze zijn al op diverse wortels van de stamboom gestuit van. dus ze waren zeker bij hem uitgekomen, alleen had het langer geduurd voor ze alles weg gesnoeid hadden van de familieboom en bij het resterende takje aan de stamboom waren uitgekomen.
had hij dan alsnog geweigerd, als laatste van de familielijn, terwijl de match oploopt van 20%, naar steeds dichter bij de 100, dan was de druk van buitenaf zo groot geworden, dat hij alsnog wel gekraakt zou zijn.
maar gezien zijn drang om te bekennen, gelijk al bij het dna afname moment en later moest zijn advocaat hem aan de mond snoeren omdat Jasper alles direct op tafel wilde gooien, was Jasper wel gezwicht voor de justitiële en maatschappelijke druk, geen twijfel mogelijk
pi_120106964
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 14:29 schreef Alleskids het volgende:

[..]

wat ik begreep uit de verklaringen van het OM, zijn er directe familieleden van Japer betrokken geweest in de dna afname, dus ze waren zeker bij hem uitgekomen, alleen had het langer geduurd voor ze alles weg gesnoeid hadden van de familieboom en bij het resterende takje aan de stamboom waren uitgekomen.
had hij dan alsnog geweigerd, als laatste van de familielijn, terwijl de match oploopt van 20%, naar steeds dichter bij de 100, dan was de druk van buitenaf zo groot geworden, dat hij alsnog wel gekraakt zou zijn.
maar gezien zijn drang om te bekennen, gelijk al bij het dna afname moment en later moest zijn advocaat hem aan de mond snoeren omdat Jasper alles direct op tafel wilde gooien, was Jasper wel gezwicht voor de justitiële en maatschappelijke druk, geen twijfel mogelijk
Ze zaten al in de familielijn toen ze plotseling de 100% match tegenkwamen. De NFI heeft niet de beschikking over de namen bij de DNA profielen. NFI gaf bij de politie aan dat ze in de familie zaten en de Politie heeft daarbij aangegeven welke profielen ze verder moesten onderzoeken.
pi_120107161
ze hadden al gauw wortels te pakken, dus ze wisten in welk deel van het bos te moesten zoeken, al gauw hadden ze de juiste stamboom te pakken... en ineens had 1 van de laboranten de juiste tak in handen. die heeft van verbazing de collega's erbij gehaald, omdat ze dacht dat ze droomde.

had Jasper zich niet zelf gemeld, wat sociaal opgevallen was, dan had de Politie vanzelf bij de familie uitgekomen, en alle anderen weg gestreept, tot ze bij 1 iemand, die zich ondanks een oproep, niet gemeld had. een grotere schijnwerper had zich niet op zijn voordeur gericht kunnen zijn
  zondag 9 december 2012 @ 14:40:11 #253
103012 Nies
Die hekse
pi_120107241
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 14:10 schreef Leandra het volgende:

[..]

Omdat hij een narcist(ische leugenaar) is, zal hij zelf altijd het eerste kiezen ;)
Ik denk dat je dan het tweede bedoelt?
  zondag 9 december 2012 @ 16:00:36 #254
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_120110089
quote:
5s.gif Op zondag 9 december 2012 14:40 schreef Nies het volgende:

[..]

Ik denk dat je dan het tweede bedoelt?
De vraag was wat erger is, hij zal het eerste dus erger vinden.
Wullie bin KOEL © Soneal
  zondag 9 december 2012 @ 17:18:26 #255
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_120113411
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 08:36 schreef Ryan3 het volgende:

Ik waag ook dat te betwijfelen:

[..]

Boublog (Boudine Berkenbosch) biedt de gekte van Micha Kat, maar zonder het geschuimbek, de scheldpartijen en de laster van Micha Kat. Bovendien heeft Boudineke, anders dan Kat, belangstelling voor politiek. Ze verdedigt b.v. president Assad van Syrië en meent dat de opstand tegen zijn regiem een Westers complot is.
Normale mensentaal zou ik het niet noemen, maar Bou's taalgebruik is wel verzorgder dan dat van nepjournalist Kat. Ik kan me voorstellen dat iemand die één keer op Boublog is wezen kijken de indruk krijgt dat we hier met een redelijk denkend mens te maken hebben, maar die indruk is niet juist.
pi_120120200
wat ik interessant vind om te weten is of Jasper S. meegelopen heeft in de stille tocht(en) voor Marianne Vaatstra :)
...
pi_120120695
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 20:10 schreef sacha het volgende:
wat ik interessant vind om te weten is of Jasper S. meegelopen heeft in de stille tocht(en) voor Marianne Vaatstra :)
Dat zou wel bruut zijn ! :o maar het zou zo maar kunnen -O-
pi_120122588
Ik ben ook benieuwd of hij die aflevering van peter r de vries gezien heeft, dat het iemand uit de buurt moest zijn. Ik vraag mij af of hij daar bang van werd, ze komen dichterbij
  zondag 9 december 2012 @ 21:00:32 #259
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_120123089
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 20:51 schreef utrecht1970 het volgende:
Ik ben ook benieuwd of hij die aflevering van peter r de vries gezien heeft, dat het iemand uit de buurt moest zijn. Ik vraag mij af of hij daar bang van werd, ze komen dichterbij
Voor de meeste mensen zou de stress haast ondraaglijk zijn geweest, lijkt me.
pi_120123569
Dat de familie nu opeens een verklaring heeft voor zijn interesse in deze gruwelijke moordzaak, hij wilde alle afleveringen over de moordzaak zien, bij wijze van spreken dan, om verwarring te voorkomen

[ Bericht 15% gewijzigd door utrecht1970 op 10-12-2012 20:55:39 ]
pi_120123837
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 20:51 schreef utrecht1970 het volgende:
Ja ik vraag mij ook af hoe hij daar mee om is gegaan, en wat er door hem heen ging toen het OM 2 jaar na de moord besloot om geen grootschalig DNA onderzoek te houden.
pi_120123958
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 21:12 schreef Patroon het volgende:

[..]

Ja ik vraag mij ook af hoe hij daar mee om is gegaan, en wat er door hem heen ging toen het OM 2 jaar na de moord besloot om geen grootschalig DNA onderzoek te houden.
hieperdepiep boera, en snel een rondje fietsen :+
...
pi_120124805
Zou hij met meer onopgeloste zaken in buurt in verband gebracht worden (als die er zijn)
  zondag 9 december 2012 @ 21:59:54 #264
103012 Nies
Die hekse
pi_120127268
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 21:08 schreef utrecht1970 het volgende:
Dat de familie nu opeens een verklaring heeft voor zijn interesse in deze gruwelijke moordzaak, hij wilde alle afleveringen over de moordzaak zien
Hè?
pi_120127528
quote:
5s.gif Op zondag 9 december 2012 21:59 schreef Nies het volgende:

[..]

Hè?
Bij wijze van dan he
  zondag 9 december 2012 @ 23:17:39 #266
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_120132161
quote:
1s.gif Op zondag 9 december 2012 22:03 schreef utrecht1970 het volgende:

[..]

Bij wijze van dan he
Ah okay, ik dacht al even dat we ergens een verklaring van de familie over z'n gedrag hadden gemist.
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 10 december 2012 @ 14:40:38 #267
3647 B.R.Oekhoest
Taalpotpourrist Berend Rinus
pi_120149234
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 21:25 schreef utrecht1970 het volgende:
Zou hij met meer onopgeloste zaken in buurt in verband gebracht worden (als die er zijn)
In de stad Groningen zijn in de jaren 90 meerdere prostituees vermoord. Het merendeel is nog onopgelost geloof ik.
De moraal zit in een crisis, niemand weet meer wat van wie is.
Mijn broer Tinus zeker niet; de minkukel neemt steeds ongevraagd bezit van mijn FOK!account. Beste vent wel verder, overigens: http://fotoboek.fok.nl/Tinus_O..
  maandag 10 december 2012 @ 14:54:52 #268
103012 Nies
Die hekse
pi_120149651
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 14:40 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

In de stad Groningen zijn in de jaren 90 meerdere prostituees vermoord. Het merendeel is nog onopgelost geloof ik.
Als die zoveel zouden lijken op de moord op Marianne was daar al wel een duidelijk verband gelegd.
En was dat vast nu ook wel naar buiten gekomen.
En daarbij ook nog. Ze hebben DNA van Jasper, das nu heel makkelijk na te gaan of hij daar iets mee te maken heeft. Gezien wat we er over hebben gehoord, neuh.
pi_120150987
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 14:40 schreef B.R.Oekhoest het volgende:

[..]

mwach, een flink aantal wel hoor. je weet dat we in nederland verschillende seriemoordenaars actief gehad hebben?

http://pasteurella.blogsp(...)en-in-nederland.html
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_120155471
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 15:30 schreef simmu het volgende:

[..]

mwach, een flink aantal wel hoor. je weet dat we in nederland verschillende seriemoordenaars actief gehad hebben?

Zo, dat zijn toch heel wat meisjes en vrouwen in de loop der jaren.
pi_120164070
quote:
15s.gif Op maandag 10 december 2012 17:18 schreef nummer_zoveel het volgende:

Zo, dat zijn toch heel wat meisjes en vrouwen in de loop der jaren.
Nou, inderdaad zeg :o Gevaarlijk beroep -O-
  maandag 10 december 2012 @ 20:31:32 #272
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_120164336
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 15:30 schreef simmu het volgende:

[..]

Die namen! :o Sorry, het is helemaal niet grappig of leuk, maar het zijn van die enorme cliché-namen dat ik er toch even om moest lachen. Dronken Jet en Magere Josje. :')
  maandag 10 december 2012 @ 20:34:59 #273
28033 Pek
je moet wat
pi_120164569
Het bordeel van Manke Miep op de Oudezijds, wie kent het niet O+
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
pi_120165589
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 20:27 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Nou, inderdaad zeg :o Gevaarlijk beroep -O-
Gelukkig heeft de komst van de condoom veel verbeterd :P
  maandag 10 december 2012 @ 20:49:16 #275
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_120165635
Er lopen kennelijk nog meer gestressde Jaspertjes rond in Nederland :X
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  maandag 10 december 2012 @ 20:50:38 #276
17568 GizartFRL
Ik ben jarig!
pi_120165732
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 21:08 schreef utrecht1970 het volgende:
Dat de familie nu opeens een verklaring heeft voor zijn interesse in deze gruwelijke moordzaak, hij wilde alle afleveringen over de moordzaak zien
Dat werd in de regio sowieso wel veel gevolgd, dus zo opvallend zou dat niet zijn.
"Charlotte Muis is een dief en heel Nederland weet het nu"
pi_120165900
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 20:50 schreef GizartFRL het volgende:

[..]

Dat werd in de regio sowieso wel veel gevolgd, dus zo opvallend zou dat niet zijn.
Nee maar het zou nu wel een andere lading hebben
pi_120165905
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 20:50 schreef GizartFRL het volgende:

[..]

Is een verzinsel van utrecht1970 hoor
pi_120209094
Het zou mij niet verbazen als het zo was
pi_120605523
alle dna-donoren hebben vandaag een brief van het Om gekregen, waarin hun bedankt worden voor hun medewerking,
en dat alle afgegeven dna inmiddels vernietigd is. de helft van de dna monsters is trouwens nooit onderzocht, omdat halverwege al het dna van Jasper S werd gevonden. alle gegevens zijn uit de computers gehaald en de dna monsters zijn in de verbrandingsoven gegaan
  vrijdag 21 december 2012 @ 18:15:18 #281
78918 SeLang
Black swans matter
pi_120605628
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 18:11 schreef Alleskids het volgende:
alle gegevens zijn uit de computers gehaald
Binnenkort op Wikileaks
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_120605820
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 18:15 schreef SeLang het volgende:

[..]

Binnenkort op Wikileaks
leuk voor later
PAPA, PAPPA, je staat op internet...
pi_120613075
ben benieuwd of er nog nieuws komt binnenkort
gedetailleerde bekentenis ofzo
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  vrijdag 21 december 2012 @ 23:14:53 #284
330855 ejiraM
for the greater good
pi_120619178
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 21:14 schreef JohnDDD het volgende:
ben benieuwd of er nog nieuws komt binnenkort
gedetailleerde bekentenis ofzo
Tijdens rechtzaak sowieso, lijkt me?
Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt er aan iedereen gedacht.
pi_120620437
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 18:21 schreef Alleskids het volgende:

[..]

leuk voor later
PAPA, PAPPA, je staat op internet...
Ik heb er niet zoveel moeite mee als mijn DNA-profiel ergens online staat. :P Betwijfel of iemand er wat mee kan. :D Sowieso zijn er geen namen aan gehangen, enkel nummers.
  vrijdag 21 december 2012 @ 23:45:45 #286
42366 Staal
Happy cupcake. :')
pi_120620597
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 december 2012 23:41 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ik heb er niet zoveel moeite mee als mijn DNA-profiel ergens online staat. :P Betwijfel of iemand er wat mee kan. :D Sowieso zijn er geen namen aan gehangen, enkel nummers.
Stuur Jasper even een kaartje :).
Un certain jeune homme
Saint-Mandé, 6 octobre 1929 - Paris, 7 août 2010.
Als je teveel denkt aan de tijd die je nog hebt vergeet je te leven.
pi_120708889
De koeien zijn inmiddels verkocht.
pi_120713304
Waar gaan ze van leven dan? En wat moet je op zo'n boerderij zonder beesten? :P
pi_120713442
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 12:24 schreef Isegrim het volgende:
Waar gaan ze van leven dan? En wat moet je op zo'n boerderij zonder beesten? :P
een bijstanduitkering?
pi_120713449
Goed mogelijk dat zijn vrouw gewoon een baan had, in de melkveehouderij zijn echt geen gouden bergen te verdienen. Zoon en dochter zien overname niet zitten, dan kun je het beter meteen maar verkopen. Dieren moeten toch blijven eten en verzorgd worden, kost alleen maar geld.
know'm sayin?
word? word.
pi_120715233
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 12:29 schreef alors het volgende:
Goed mogelijk dat zijn vrouw gewoon een baan had, in de melkveehouderij zijn echt geen gouden bergen te verdienen. Zoon en dochter zien overname niet zitten, dan kun je het beter meteen maar verkopen. Dieren moeten toch blijven eten en verzorgd worden, kost alleen maar geld.
Ik ken geen enkel boerengezin waarin de vrouw een aparte baan heeft. :P

Als het goed is, leveren die koeien geld op, dat is een beetje het idee. :P Maar kan me voorstellen dat mevrouw S. het niet kan opbrengen om het melkveebedrijf voort te zetten.

Kun je van een bijstandsuitkering een boerderij betalen? Maar misschien kost die boerderij niet veel aangezien 'ie al erg lang in handen van de familie is.
pi_120715406
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 13:19 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Kun je van een bijstandsuitkering een boerderij betalen? Maar misschien kost die boerderij niet veel aangezien 'ie al erg lang in handen van de familie is.
Voor je bijstand ontvangt zal je hem moeten verkopen en "opeten"
Voltaire: ik veracht u en uw mening, maar ik zal mijn leven geven om uw recht op die verachtelijke mening uit te mogen dragen.
pi_120715475
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 13:24 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Oh ja, dat is ook nog eens zo.
pi_120715732
Misschien kopen ze zo ook wel even tijd om het bedrijf van de hand te kunnen doen en iets nieuws te vinden. Denk ook niet dat ze de boerderij aanhouden, of ze moeten de stallen apart kwijt kunnen raken. Lijkt me niet waarschijnlijk.
know'm sayin?
word? word.
  maandag 24 december 2012 @ 14:45:41 #296
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_120718157
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 13:24 schreef Buster24 het volgende:

[..]

Moet het wel je eigendom zijn, want wat niet van jou is kun je niet verkopen en opeten.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_120718409
Boerderijen zijn soms ook eigendom van een boerencoöperatie en dan is er een soort huurconstructie.
pi_120718907
Ze zeiden toch dat de boerderij al jaren in de familie zat? Hij kan hoogstens op papier nog van zijn ouders zijn dan lijkt me.
know'm sayin?
word? word.
pi_120730967
Tragisch hoor voor dat gezin. Zo leefde je nog een 'normaal' leven. Boerderij, kinderen, braaf naar de kerk. En zo zit je man ineens in de gevangenis, bekent dat hij een verkrachter en moordenaar is, hele land weet er van. Die vrouw is eigenlijk in een klap alles kwijt..........

Ik vraag me af hoe die man zich daarbij voelt.....
Een moord op je geweten, een gezin van dochter en zus beroofd, en nu je eigen gezin totaal in de ellende gestort.
pi_120779457
quote:
0s.gif Op maandag 24 december 2012 19:42 schreef Injetta het volgende:
Tragisch hoor voor dat gezin. Zo leefde je nog een 'normaal' leven. Boerderij, kinderen, braaf naar de kerk. En zo zit je man ineens in de gevangenis, bekent dat hij een verkrachter en moordenaar is, hele land weet er van. Die vrouw is eigenlijk in een klap alles kwijt..........

Ik vraag me af hoe die man zich daarbij voelt.....
Een moord op je geweten, een gezin van dochter en zus beroofd, en nu je eigen gezin totaal in de ellende gestort.
Achteraf komt de spijt, maar op het moment zelf neem je (blijkbaar) de afweging dat het wel een doodzonde waard is.
Wraak of geilheid zijn soms ontembare drijfveren.

[ Bericht 3% gewijzigd door Nieuwschierig op 26-12-2012 13:17:16 ]
Wie dit leest is gek
pi_121155911
quote:
Bauke Vaatstra, de vader van de vermoorde Marianne Vaatstra, wordt sinds de arrestatie van Jasper S. gestalkt door een man die beweert dat de verkeerde vastzit voor de moord. Dat meldt de Gooi- en Eemlander.

De zelfbenoemde speurder, Wim Dankbaar uit Overveen, mailt Vaatstra voortdurend zijn complottheorie en vertelt de vader daarbij gedetailleerd wat er volgens hem tijdens Koninginnedag 1999 in het Friese Veenklooster is voorgevallen.

Dankbaar is nog steeds van mening dat de twee asielzoekers die eerder werden aangehouden de daders zijn. Hij gelooft dat er destijds met het DNA geknoeid is, om zo de werkelijke daders buiten schot te houden.

'Het is allemaal om gek van te worden. Ik heb met de zaaksofficier overlegd of we die vieze leugenaar juridisch aan kunnen pakken, maar dat ligt moeilijk', vertelt Vaatstra aan het dagblad.

De complotdenker begrijpt echter niets van de reactie van Vaatstra: 'Het gaat mij niet om de familie Vaatstra, maar om het feit dat zich een groot onrecht afspeelt.' Daarnaast zouden Jan Vlug, de advocaat van Japers S., en het Openbaar Ministerie onder een hoedje spelen. Dat concludeerde hij nadat de advocaat de verklaring van S. openbaar maakte.

Half november vond het Nederlands Forensisch Instituut een match met het DNA dat op het lichaam van Marianne was gevonden in 1999. Kort daarna werd Jasper S. aangehouden, een melkveehouder die slechts 2,5 kilometer van het weiland woont waar het lichaam van Marianne werd gevonden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')