abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120019969
Wat een bizar verhaal. Eerst komt iemand al tot deze afschuwelijke daad, god mag weten waarom, en vervolgens houdt hij het 13 jaar stil, om - in plaats van te bekennen - mee te doen aan een onderzoek dat hem sowieso zou pakken. En dan bekent hij twee weken later alsnog? :?
pi_120020007
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 23:17 schreef Isegrim het volgende:

[..]

En een kat is een dier in gevangenschap. In de natuur zie je dergelijk gedrag nauwelijks. De huiskat heeft geen honger en speelt daarom met zijn prooi. De tijger heeft wel honger en eet de prooi op.
Nee hoor. Wilde dieren spelen heel vaak met hun eten. Niet alleen katachtigen, ook dolfijnen, hyena's, orka's, noem maar op.
pi_120020039
quote:

[..]

En een kat is een dier in gevangenschap. In de natuur zie je dergelijk gedrag nauwelijks. De huiskat heeft geen honger en speelt daarom met zijn prooi. De tijger heeft wel honger en eet de prooi op.
In de natuur is het een manier van uitputten van de prooi. Als het hongergevoel ontbreekt lijkt het spelen, maar er zit een ander instinctief mechanisme achter.
pi_120020075
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 23:11 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Het is ook total bull shit om ook maar enigszins te veronderstellen (zoals die advocaat deed) dat dit soort kwaad 'in de mens' schuilt.
- - enzovoort - -
Nou, dat heb je dan goed mis.
Ga es kijken in een goed gereformeerd dorp, en luister naar de dominee op zondag : - - "de Vreeze des Heeren zij met U", de "Verlosser uit alle Kwaad, door Genade"
- - en - - "wij mensen zijn tot alle kwaad in staat", de erfzonde, val uit het paradijs, enzovoort.

Je kan het ook bij de paters proberen, wat ludieker, maar sinds de pedo-openbaringen in die kringen
niet echt anders.
pi_120020109
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 23:19 schreef Tchock het volgende:

[..]

Nee hoor. Wilde dieren spelen heel vaak met hun eten. Niet alleen katachtigen, ook dolfijnen, hyena's, orka's, noem maar op.
Niet in dezelfde mate als een huiskat dat doet. Maar dan nog, niet uit sadisme.
pi_120020118
quote:
7s.gif Op donderdag 6 december 2012 23:16 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Een kat doet dat niet met een sadistische intentie. Puur instinct.
Pfff.... wie zegt dat hij er geen lol aan beleeft? Het beloningssysteem in zijn hersenen zal er ongetwijfeld door getriggerd worden. Als jij en ik eten doen we dat niet uit 'instinct' maar omdat we het een aangename bezigheid vinden. Pas als je echt ondervoed raakt treed het 'instinct' in werking om je van de dood te behoeden.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_120020124
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 23:22 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Niet in dezelfde mate als een huiskat dat doet.
Jawel, heus.
quote:
Maar dan nog, niet uit sadisme.
En dit is natuurlijk ook waar.
pi_120020139
Geneigd tot alle kwaad en onbekwaam tot enig goed...
pi_120020175
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 23:22 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Pfff.... wie zegt dat hij er geen lol aan beleeft? Het beloningssysteem in zijn hersenen zal er ongetwijfeld door getriggerd worden. Als jij en ik eten doen we dat niet uit 'instinct' maar omdat we het een aangename bezigheid vinden. Pas als je echt ondervoed raakt treed het 'instinct' in werking om je van de dood te behoeden.
Het dier beleeft misschien plezier aan de handeling, niet aan het lijden van zijn slachtoffer. Er zijn maar weinig diersoorten die blijk geven van invoelend vermogen.
pi_120020222
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 23:16 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ik vergelijk de situaties ook niet zozeer, ik wilde er alleen mee zeggen dat elk mens in staat is tot gruwelijkheden. Het verschilt per persoon onder welke omstandigheden dat al dan niet kan gebeuren.
Precies, en ik ben dus benieuwd wat het is wat hem anders maakt van andere mensen die onder deze omstandigheden niet zoiets gruwelijks doen. Dat het dus te makkelijk is om het te gooien op een of andere stoornis, omdat het dus waarschijnlijk gebleven is bij deze ene keer. Schuldgevoel? Misschien viel het tegen? Angst om gepakt te worden?

quote:
Neem Robert M. en luister naar de antwoorden van de gebroeders Anker op de vraag wat voor iemand dat is. Een mens. Een sympathiek iemand, met wie goed te praten valt.
Ben ik met je eens hoor. Mensen zijn complexe wezens. Dat iemand iets onvoorstelbaars doet, doet niks af aan het feit dat het 'gewoon' een mens is.
pi_120020244
Ik vind het tot nu toe maar een raar verhaal. Zo lang met zoiets rond kunnen lopen, niet meer precies weten waarom je het hebt gedaan, met een mes op zak lopen (ook al legt hij dat uit). Het komt allemaal vreemd op mij over.
Doe maar gek, de rest van Nederland doet al gewoon genoeg
pi_120020280
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 23:18 schreef Tchock het volgende:
Wat een bizar verhaal. Eerst komt iemand al tot deze afschuwelijke daad, god mag weten waarom, en vervolgens houdt hij het 13 jaar stil, om - in plaats van te bekennen - mee te doen aan een onderzoek dat hem sowieso zou pakken. En dan bekent hij twee weken later alsnog? :?
Wat ik ook al zeg, het slaat eigenlijk helemaal nergens op, dus ik twijfel of het allemaal wel klopt
pi_120020323
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 23:24 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Precies, en ik ben dus benieuwd wat het is wat hem anders maakt van andere mensen die onder deze omstandigheden niet zoiets gruwelijks doen. Dat het dus te makkelijk is om het te gooien op een of andere stoornis, omdat het dus waarschijnlijk gebleven is bij deze ene keer. Schuldgevoel? Misschien viel het tegen? Angst om gepakt te worden?
Dat het bij één keer blijft is natuurlijk geen argument tégen een aanwezige stoornis. Maar ik snap je punt wel hoor. Ik vind het ergens wel een geruststellende gedachte dat ik het niet begrijp :)
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 6 december 2012 @ 23:27:37 #239
862 Arcee
Look closer
pi_120020337
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2012 23:07 schreef Jane het volgende:
Zou kunnen, maar het zou ook kunnen dat hij juist behoefte heeft aan boetedoening. Dat komt net zo goed voor. En als hij echt zo religieus is zou dat zelfs heel goed kunnen.
Niet handelen naar eigen religie komt ook heel vaak voor. ;)

Maar idd, het zou ook goed kunnen dat het een opluchting is en dat hij, hoewel het liefst een zo laag mogelijke straf, hij zijn straf zal accepteren.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_120020346
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 23:22 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Omdat een kat op dat moment niet denk 'aw wat zal dat vogeltje daar pijn van hebben'. Althans, voor zover wij weten is het denkvermogen van een kat niet zo ver ontwikkeld. Het is veel aannemelijker om aan te nemen dat het 'spelen' een overblijfsel is van het instinctieve jachtgedrag wat katachtigen vertonen, namelijk het uitputten van sprooien door er op die manier mee te 'spelen'.

En dat is niet iets wat ik verzin, dat is hoe de wetenschap op dit moment denkt over dat gedrag.
pi_120020355
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 23:16 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Nou, gelukkig is onze regering dat niet met jou eens. Een mens kan zijn menszijn niet verspelen, op geen enkele wijze.
Ga eens de straat op en vraag 10 willekeurige voorbijgangers eens naar hun oprecht mening. Het huidige strafstelsel is de wens van een geitenwollensokken dragende elite. Ik denk dat heel wat mensen geen enkele moeite heeft met een levenslange opsluiting in de isoleer of hangpartij.
I'll sing you a lullaby.
pi_120020371
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 23:27 schreef Tchock het volgende:

[..]

Dat het bij één keer blijft is natuurlijk geen argument tégen een aanwezige stoornis. Maar ik snap je punt wel hoor. Ik vind het ergens wel een geruststellende gedachte dat ik het niet begrijp :)
Daar heb je gelijk in, da's meer een aanname van mijn kant.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 6 december 2012 @ 23:28:38 #243
862 Arcee
Look closer
pi_120020377
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 23:18 schreef Tchock het volgende:
Kijk het interview met zijn advocaat terug.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_120020384
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 23:24 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Ik ben daar ook benieuwd naar. Ik ben ook benieuwd of het echt bij die ene keer is gebleven, dat is volgens mij vrij ongebruikelijk bij dit type misdaad.

quote:
Ben ik met je eens hoor. Mensen zijn complexe wezens. Dat iemand iets onvoorstelbaars doet, doet niks af aan het feit dat het 'gewoon' een mens is.
Ik heb gesprekken gevoerd met iemand die een elfjarig meisje op uiterst gruwelijke wijze heeft verkracht en vermoord. En hoewel dat beeld wel in je hoofd blijft omspoken, zag ik voor me gewoon een mens.
pi_120020395
quote:

[..]

Ooh... en de vos die een heel kippenhok uitmoord en slechts 1 kip opeet doet dat vast ook vanwege de stress :')
I'll sing you a lullaby.
pi_120020419
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 23:25 schreef Samson het volgende:
Ik vind het tot nu toe maar een raar verhaal. Zo lang met zoiets rond kunnen lopen, niet meer precies weten waarom je het hebt gedaan, met een mes op zak lopen (ook al legt hij dat uit). Het komt allemaal vreemd op mij over.
Dat gebied staat er wel om bekend dat ze daar allemaal een mes op zak hebben hoor. De bijnaam 'messentrekkers' komt niet uit de lucht vallen.
know'm sayin?
word? word.
pi_120020421
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 23:28 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ga eens de straat op en vraag 10 willekeurige voorbijgangers eens naar hun oprecht mening. Het huidige strafstelsel is de wens van een geitenwollensokken dragende elite. Ik denk dat heel wat mensen geen enkele moeite heeft met een levenslange opsluiting in de isoleer of hangpartij.
Bijna 60% van de Nederlanders is tegen de doodstraf. Dus nee.

edit: Oh, meer dan 60% zelfs.
pi_120020438
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 23:28 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Nederland heeft in Europees opzicht nogal zware straffen. Het is een misvatting dat wij licht straffen.

Nog afgezien van de vraag of strenger straffen nut heeft. Het antwoord is 'nee'.
pi_120020474
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 23:29 schreef alors het volgende:

[..]

Dat gebied staat er wel om bekend dat ze daar allemaal een mes op zak hebben hoor. De bijnaam 'messentrekkers' komt niet uit de lucht vallen.
Het zal best kunnen allemaal maar het telt allemaal niet echt op.
pi_120020519
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 23:20 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

In de natuur is het een manier van uitputten van de prooi. Als het hongergevoel ontbreekt lijkt het spelen, maar er zit een ander instinctief mechanisme achter.
Een kat kan een muis met 1 beet doden, die hoeft hem echt niet uit te putten hoor :D
I'll sing you a lullaby.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')