abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120022031
quote:
Jasper S. bekent moord op Marianne Vaatstra

LEEUWARDEN - Jasper S. heeft de moord op en verkrachting van Marianne Vaatstra bekend. Het Openbaar Ministerie liet dat donderdag weten.

De 45-jarige man uit Oudwoude verklaarde donderdag tijdens een verhoor bij de politie dat hij Marianne in de nacht van 1 mei 1999 in een weiland aan de Keningswei in Veenklooster heeft verkracht en van het leven heeft beroofd.

Hij verklaarde dat hij Marianne niet kende maar haar toevallig die nacht tegen is gekomen. Hij heeft Marianne onder bedreiging van een mes meegenomen het weiland in.
De familie van Marianne Vaatstra is inmiddels op de hoogte gebracht van wat de verdachte tijdens het verhoor heeft verklaard.

Beperking

Woensdag besloot de raadkamer van de rechtbank in Leeuwarden Jasper S. 90 dagen in voorarrest te houden. Hij zat toen al ruim 2 weken in beperkingen; dat betekent dat hij geen contact mag hebben met de buitenwereld, alleen met zijn advocaat. De officier van justitie heeft, nu er een bekentenis ligt, donderdag opdracht gegeven om de beperkingen op te heffen.
S. werd 19 november aangehouden in zijn woonplaats Oudwoude, op luttele kilometers van het weiland bij Veenklooster waar het lichaam van de toen 16-jarige Marianne werd aangetroffen. Politie en justitie kwamen hem op het spoor na een match in het een grootschalig DNA-verwantschapsonderzoek.

Zo'n 6500 mannen in Noord-Friesland stonden DNA af in een laatste poging van justitie om ruim 13 jaar na dato de moordenaar van Marianne te vinden.
Peter R.

Misdaadjournalist Peter R. de Vries meldt op Twitter: ''Bewijslast was te groot, ontkennen hielp niet meer. Zaak Vaatstra opgelost. Jasper S. is de dader die dit geheim 13 jaar verborgen hield. Is bekentenis Jasper S. een verrassing? Nee.. hier viel niet aan te ontkomen. Alleen schriftgeleerden meenden dat er een opening was."
Chronologisch verhaal Zaak Vaatstra:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  vrijdag 7 december 2012 @ 00:16:39 #2
1986 Jane
agnostic dyslexic insomniac
pi_120022043
Hoorde ik PRdV nu in P&W net zeggen dat er van die haar in de aansteker alleen mitochondriaal DNA bekend is? Dan betekent dat volgens mij (maar ik ben geen DNA-expert ofzo) dat het ook nog gewoon mogelijk is dat die haar uiteindelijk níet van Jasper is geweest.

Als ik het goed begrijp wordt mitochondriaal DNA via de vrouwelijke lijn van moeder op kind doorgegeven. Anders dus (meer het 'tegenovergestelde') van het Y-chromosomaal DNA waar zo'n verwantschapsonderzoek op is gebaseerd. De aanstekerhaar kan dan volgens mij ook nog afkomstig zijn geweest van iemand (m/v) met een gemeenschappelijke vrouwelijke voorouder. Iets wat niet ondenkbaar is in zo'n plattelandsgemeenschap.

Of begrijp ik dat mitochondriaal DNA verkeerd?
http://en.wikipedia.org/wiki/Mitochondrial_DNA
Lying awake, wondering if there is a Dog...
Tijn won het Morlvision Songfestival 2023
pi_120022052
Maar goed, in Nederland hebben we geen doodstraf dus die gaat deze man ook niet krijgen.

Levenslang vind ik echter wel een zeer gepaste straf voor de wreedheden die deze man begaan heeft.
I'll sing you a lullaby.
pi_120022129
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 00:15 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Na WOII waren we allemaal zo beschaaft dat we plotseling weer in de doodstraf geloofden :')
Ordinaire en barbaarse praktijken zouden de moraalridders nu hard moeten roepen.
Oorlogstijd als uitgangspunt nemen... puik plan.
pi_120022157
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2012 00:13 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Das in de VS waar men 20 jaar lang kan procederen op kosten van de staat.
Dream on. :')

Maar een eventueel recht op een public defender bestaat natuurlijk zowel voor terdoodveroordeelden als voor levenslang gestraften, dus dat maakt dan ook niet veel uit.

Maar in de VS is een levenslange gevangenisstraf inderdaad goedkoper dan de doodstraf. Dat werd ook als argument gebruikt voor Prop 34 in Californië.
pi_120022173
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 00:17 schreef xenobinol het volgende:
Maar goed, in Nederland hebben we geen doodstraf dus die gaat deze man ook niet krijgen.

Levenslang vind ik echter wel een zeer gepaste straf voor de wreedheden die deze man begaan heeft.
Lebenslang bestaat ook niet in NL voor dit soort feiten. Je krijgt hooguit 20 jaar.
pi_120022214
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 00:20 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Oorlogstijd als uitgangspunt nemen... puik plan.
Je bent mens of barbaar, zit geen enkele nuance tussen. Naar de slachtoffers moet je niet luisteren dat zijn gewoon sentimentele droeftoeters :D
I'll sing you a lullaby.
pi_120022236
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 00:21 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Dream on. :')

Maar een eventueel recht op een public defender bestaat natuurlijk zowel voor terdoodveroordeelden als voor levenslang gestraften, dus dat maakt dan ook niet veel uit.

Maar in de VS is een levenslange gevangenisstraf inderdaad goedkoper dan de doodstraf. Dat werd ook als argument gebruikt voor Prop 34 in Californië.
Wat nou dreamen? Je zegt zelf in de laatste alinea dat levenslang goedkoper is. Hier ligt het aan ten grondslag.
pi_120022244
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2012 00:22 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Lebenslang bestaat ook niet in NL voor dit soort feiten. Je krijgt hooguit 20 jaar.
Levenslang == levenslang. Dus wat mij betreft totdat je tussen 6 plankjes ligt.
I'll sing you a lullaby.
pi_120022259
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2012 00:23 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Wat nou dreamen? Je zegt zelf in de laatste alinea dat levenslang goedkoper is. Hier ligt het aan ten grondslag.
Daar ligt wat aan ten grondslag? Ja, het is goedkoper, maar daar liggen vele tientallen factoren aan ten grondslag.
pi_120022269
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 00:23 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Je bent mens of barbaar, zit geen enkele nuance tussen. Naar de slachtoffers moet je niet luisteren dat zijn gewoon sentimentele droeftoeters :D
Dus als jij morgen keihard neergeslagen en beroofd wordt moeten we niet naar jou luisteren? Goed plan. :W
pi_120022324
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 23:18 schreef Tchock het volgende:
Wat een bizar verhaal. Eerst komt iemand al tot deze afschuwelijke daad, god mag weten waarom, en vervolgens houdt hij het 13 jaar stil, om - in plaats van te bekennen - mee te doen aan een onderzoek dat hem sowieso zou pakken. En dan bekent hij twee weken later alsnog? :?
Wmb. volledig te begrijpen. Niet wat hij gedaan heeft, of dat hij het gedaan heeft, maar dat hij niet tegen zijn vrouw, kinderen, ouders en overige familie, buren, etc. gaat zeggen "Die vaatstra? Oh, dat was ik! Ik loop zaterdag wel even naar het politiebureau!", dát kan ik volkomen begrijpen. Zo offer je je nog niet volledig op. Zeker als hij inderdaad een vlaag van verstand verbijstering had, is dit niet onbegrijpelijk.

quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 23:28 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ga eens de straat op en vraag 10 willekeurige voorbijgangers eens naar hun oprecht mening. Het huidige strafstelsel is de wens van een geitenwollensokken dragende elite. Ik denk dat heel wat mensen geen enkele moeite heeft met een levenslange opsluiting in de isoleer of hangpartij.
Wat enkel de kans op recidive niet laat afnemen, geweld in gevangenschap en/of tegen cipiers vergroot en de kosten van het proces ook fors laat toenemen. Geen enkel voordeel voor de maatschappij. Daar zijn ze in Iran nog niet achter, wij hier godzijdank wél.
La derecha oprime, la izquierda libera
  vrijdag 7 december 2012 @ 00:27:39 #13
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_120022338
quote:

[..]

levenslang bestaat wettelijk wel voor dit soort feiten; moord, doodslag. In de praktijk zal de rechter het bij een enkele moord niet snel opleggen.
Op vrijdag 12 juni 2015 21:03 schreef Danny het volgende:
Jup. Ben dan ook apetrots op je ;)
pi_120022354
De spoiler in de OP kan trouwens wel aangepast worden :P
  vrijdag 7 december 2012 @ 00:28:19 #15
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_120022362
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2012 00:25 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Dus als jij morgen keihard neergeslagen en beroofd wordt moeten we niet naar jou luisteren? Goed plan. :W
Jaaa laten we rechters afschaffen en gewoon de slachtoffers de straf laten bepalen. hurrrr durrr
pi_120022376
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 00:24 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Daar ligt wat aan ten grondslag? Ja, het is goedkoper, maar daar liggen vele tientallen factoren aan ten grondslag.
Het komt er op aan dat de procedurekosten van 20 jaar gekte voordat de uiteindelijke doodspuit toegediend wordt voor het verschil zorgen. Maar dat kon je niet inzien.

Onder procedurekosten begrijpen wij advovatenkosten, rechtbank- (rechter en jury) kosten en weet ik wat voor andere medewerkers. Ook moet de verdachte in een duurdere complex worden gehuisvest ivm het vervoer.
pi_120022401
quote:

[..]

:D nee.

Nederland heeft een van de hoogste gevangenisstraffen van West-Europa, mét een levenslange gevangenisstraf. Dus tot je kist.
pi_120022414
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 00:28 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Jaaa laten we rechters afschaffen en gewoon de slachtoffers de straf laten bepalen. hurrrr durrr
Wie beweert dat nou? Wat doe je vreemd.
  vrijdag 7 december 2012 @ 00:30:28 #19
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_120022419
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 december 2012 00:27 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Wat enkel de kans op recidive niet laat afnemen, geweld in gevangenschap en/of tegen cipiers vergroot en de kosten van het proces ook fors laat toenemen. Geen enkel voordeel voor de maatschappij. Daar zijn ze in Iran nog niet achter, wij hier godzijdank wél.
Godzijdank dat er af en toe tussen de pvv'ers hier nog iemand met verstand is.
pi_120022431
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 00:27 schreef hmmmz het volgende:

[..]

levenslang bestaat wettelijk wel voor dit soort feiten; moord, doodslag. In de praktijk zal de rechter het bij een enkele moord niet snel opleggen.
Thank god. Want over twintig jaar weet niemand meer, behalve Jasper S' gezin, wie Jasper S of Marianne Vaatstra is. De straf is uitgezeten, en de dader zal niet in herhaling vervallen.
pi_120022463
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 00:30 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Godzijdank dat er af en toe tussen de pvv'ers hier nog iemand met verstand is.
We zijn zeldzaam aan het worden. Dat Moslims de sharia willen invoeren, is met de huidige kop-van-jut cultuur mijn laatste zorg :P
  vrijdag 7 december 2012 @ 00:32:36 #22
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_120022471
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 december 2012 00:31 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Thank god. Want over twintig jaar weet niemand meer, behalve Jasper S' gezin, wie Jasper S of Marianne Vaatstra is. De straf is uitgezeten, en de dader zal niet in herhaling vervallen.
inderdaad, 15 of 20 jaar gok ik. Daar gaat dan nog 1/3 strafvermindering vanaf.
pi_120022492
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 00:28 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Het komt er op aan dat de procedurekosten van 20 jaar gekte voordat de uiteindelijke doodspuit toegediend wordt voor het verschil zorgen. Maar dat kon je niet inzien.
Dat is niet de enige en ook niet de voornaamste factor. Belangrijker is dat de doodstraf vooral (bijna uitsluitend) wordt opgelegd aan hen die zich zelf geen advocaat kunnen veroorloven en dus gebruik maken van een public defender. Iemand die zelf geld kan regelen voor een advocaat, kijkt wel drie keer uit voordat hij een public defender inschakelt, want dan krijg je iemand met weinig ervaring in criminal justice en een enorme caseload en een veel te laag salaris.

quote:
Onder procedurekosten begrijpen wij advovatenkosten, rechtbank- (rechter en jury) kosten en weet ik wat voor andere medewerkers. Ook moet de verdachte in een duurdere complex worden gehuisvest ivm het vervoer.
Duurder complex ivm het vervoer? :?

Terdoodveroordeelden zitten veelal in een supermax-complex samen andere gevangenen. De meeste Amerikaanse gevangeniscomplexen zijn veel te groot om alleen maar terdoodveroordeelden te huisvesten, want dat zijn er relatief weinig.
pi_120022505
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 december 2012 00:31 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Haha.... :7

Neem Volkert van der Graaf.... die is straks na 14 jaar zijn leven echt niet zeker hoor...
I'll sing you a lullaby.
pi_120022637
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 00:34 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Neem Volkert van der Graaf.... die is straks na 14 jaar zijn leven echt niet zeker hoor...
Krijgt gewoon een andere naam man.
Groot fan van User Wotte
pi_120022664
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2012 00:38 schreef Tjacka het volgende:

[..]

Krijgt gewoon een andere naam man.
Ja... de moordenaar van de democratie verdient dat wel -O-
I'll sing you a lullaby.
pi_120022673
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 00:33 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Dat is niet de enige en ook niet de voornaamste factor. Belangrijker is dat de doodstraf vooral (bijna uitsluitend) wordt opgelegd aan hen die zich zelf geen advocaat kunnen veroorloven en dus gebruik maken van een public defender. Iemand die zelf geld kan regelen voor een advocaat, kijkt wel drie keer uit voordat hij een public defender inschakelt, want dan krijg je iemand met weinig ervaring in criminal justice en een enorme caseload en een veel te laag salaris.

[..]

Duurder complex ivm het vervoer? :?

Terdoodveroordeelden zitten veelal in een supermax-complex samen andere gevangenen. De meeste Amerikaanse gevangeniscomplexen zijn veel te groot om alleen maar terdoodveroordeelden te huisvesten, want dat zijn er relatief weinig.
Je leest correct. Het complex heeft meer bewakers nodig en ook gespeciaseerden om voor de transport te zorgen. Vaak is het complex ook direct verbonden met de rechtbank dmv ondergrondse tunnels om ontsnapping van de verdachte(n) moeilijker te maken.

Op de lange tefmijn draagt dit zn steentje bij aan de kosten. Maar het gaat weer vooral om die advocatenkosten en dat zeg je zelf ook wel maar waarom je dan doet alsof onze meningen op dat punt anders zijn, snap ik niet.
pi_120022785
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 00:34 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Neem Volkert van der G.... die is straks na 14 jaar zijn leven echt niet zeker hoor...
Klopt, en dat is heel triest, dat soort mensen horen in Iran thuis, waar zo'n iemand direct gestenigd zou worden. Gelukkig leven wij niet in een dergelijke cultuur. Ik gok ook dat hij niet met deze naam weer wordt los gelaten.
pi_120023081
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 00:23 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Een heleboel mensen zijn het slachtoffer van oorlog. Daarom is het ook geen goed idee om dat als uitgangspunt te nemen, precies om wat je nu (wat ongelukkig) verwoordt.
pi_120023495
quote:
Als hij morgen voor mijn deur zou staan, ik zou hem niet herkennen. Jij?
Er is nog een boekenplank actief op ons mooie forum, dat is boekenplank. jawel deze creatieve geest jat mijn naam en zet er een punt achter. Deed hij dat laatste maar.
  vrijdag 7 december 2012 @ 01:58:49 #31
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_120023723
quote:
2s.gif Op vrijdag 7 december 2012 00:45 schreef LeeHarveyOswald het volgende:

[..]

Klopt, en dat is heel triest, dat soort mensen horen in Iran thuis, waar zo'n iemand direct gestenigd zou worden. Gelukkig leven wij niet in een dergelijke cultuur. Ik gok ook dat hij niet met deze naam weer wordt los gelaten.
Ik ben bang dat de kans op herhaling bij deze man niet denkbeeldig is. :(
Aldoor dat metalen ruischen van de metalen stralende zee ...
pi_120023729
machtig interessant dat nieuwsuur interview.

vooral wat die advocaat zei over 'het kwaad wat in ons allemaal zit' heeft me echt aan het denken gezet

quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 22:58 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Ja, dat klopt. Maar dat maakt hem niet minder mens dan jij of ik. Het is heel geruststellend om jezelf wijs te maken dat 'zo iemand' essentieel anders is dan 'wij', maar dat is niet zo.
+1

[ Bericht 66% gewijzigd door julian6 op 07-12-2012 02:06:01 ]
  vrijdag 7 december 2012 @ 02:06:21 #33
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_120023778
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 01:59 schreef julian6 het volgende:

vooral wat die advocaat zei over 'het kwaad wat in ons allemaal zit' heeft me echt aan het denken gezet
Hij lijkt me een buitengewoon sympathieke en integere man (zeker voor een advocaat :D ), maar dit vond ik zijn zwakste uitspraak. Als je gaat beweren dat het kwaad in ons allemaal zit, verliest het begrip kwaad het grootste deel van zijn betekenis. Je kunt net zo goed zeggen dat alle mensen lang zijn, of kort, it doesn't make sense.
pi_120023787
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 02:06 schreef Gorraay het volgende:

[..]

Hij lijkt me een buitengewoon sympathieke en integere man (zeker voor een advocaat :D ), maar dit vond ik zijn zwakste uitspraak. Als je gaat beweren dat het kwaad in ons allemaal zit, verliest het begrip kwaad het grootste deel van zijn betekenis. Je kunt net zo goed zeggen dat alle mensen lang zijn, of kort, it doesn't make sense.
Waarom? Ik vond het niet zo'n gekke uitspraak. Ik denk dat 'het kwaad' bij iedereen er wel is uit kan komen, onder de juiste omstandigheden.

Dit is gewoon een tragische gebeurtenis geweest die alleen maar verliezers kent.
pi_120023812
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 23:05 schreef Dr_Strangelove het volgende:

[..]

Want anders?
Lagere strafmaat?

Ik ben zeer benieuwd naar de motivatie van de rechter over dit punt (moord of doodslag). Er valt voor allebei wel iets te zeggen.

Persoonlijk denk ik dat er geen sprake is geweest van voorbedachten rade, maar hij heeft wel op een bepaald moment besloten haar te doden (zodat zij hem niet als dader kon aanwijzen). Alleen het is nog maar de vraag of dat tijdens 'kalm beraad en rustig overleg' is gebeurt.
pi_120023847
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 23:02 schreef Isegrim het volgende:

[..]

Jasper S. behoort tot de categorie mens. Net zoals Ted Bundy, John Wayne Gacy, Gary Ridgeway en Jeffrey Dahmer.
Onzin, dat zijn seriemoordenaars die jij opnoemt. Dit is geen seriemoordenaar.
pi_120023867
Deze klootzak komt niet meer vrij. *O*

Arme Marianne. Ik kan mij inbeelden hoe vreselijk het voor haar zou zijn geweest, die laatste paar uurtjes van je leven. Zonder de mogelijkheid hulp te roepen of een laatste afscheid van je ouders te nemen. Als 16 jarige, magere, hulpeloze meid een mes tegen je keel gedrukt krijgen en een donkere, koude, verlaten bosomgeving in moeten lopen met een onbekende, enge man.

Die je vervolgens verkracht, bewusteloos slaat, en dan .... je keel doorsnijdt.

En je lichaam daar gewoon dumpt alsof het ordinair huisvuil is. En je familie noch iemand anders inlicht over wat is jou gebeurt.

Toen zijn voorarrest verlengd werd voelde ik de tranen in mijn ogen opwellen en ik huil nooit, man zijnde.

Deze flauwe excuus van een man moet zo snel mogelijk van de aardbodem worden vernietigd. En daarna de hel voor eeuwig.
  vrijdag 7 december 2012 @ 02:21:09 #38
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_120023873
Nu schiet me ook weer het door inwoners van Oudwoude vertelde verhaal te binnen, dat S. bij het afnemen van wangslijm tegen een aanwezige politieman zou hebben gezegd: Ik ben de moordenaar. Gezien de uitspraken van Vlug zal dat wel waar zijn.
pi_120023881
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 23:18 schreef Tchock het volgende:
Wat een bizar verhaal. Eerst komt iemand al tot deze afschuwelijke daad, god mag weten waarom, en vervolgens houdt hij het 13 jaar stil, om - in plaats van te bekennen - mee te doen aan een onderzoek dat hem sowieso zou pakken. En dan bekent hij twee weken later alsnog? :?
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 23:26 schreef Samson het volgende:

[..]

Wat ik ook al zeg, het slaat eigenlijk helemaal nergens op, dus ik twijfel of het allemaal wel klopt
Dit heeft de advocaat voldoende toegelicht in nieuwsuur, zou het even terugkijken.

Voor hem was de stap om zelf naar de politie te gaan in ieder geval te groot. Hij liet zich liever zelf gepakt worden.
pi_120023904
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 02:22 schreef julian6 het volgende:

[..]

Dit heeft de advocaat voldoende toegelicht in nieuwsuur, zou het even terugkijken.

Voor hem was de stap om zelf naar de politie te gaan in ieder geval te groot. Hij liet zich liever zelf gepakt worden.
Dat staat hier ook in het kort uitgelegd.

Advocaat

S. heeft al in het eerste gesprek met zijn advocaat Jan Vlug de moord bekend. Dat zei Vlug in Nieuwsuur.

Na 10 minuten zei S. dat ze wel in de goede richting zochten. ''Goh, dat U mij nog bij wil staan. Ik heb het gedaan" zei S. in dat gesprek. ''Dan stolt het bloed wel even in je aderen", zei Vlug. Er is bloed, sperma en haar op de kleding van Marianne gevonden.

S. heeft zichzelf laten betrappen, zei Vlug verder. Daarom deed hij mee aan het DNA- onderzoek. ''Hij voelde dat het spel uit was, zei Vlug. S. heeft naar eigen zeggen 13 jaar gezwegen om zijn gezin te beschermen.

Waarom

Volgens Vlug kan Jasper S. zich met de beste wil van de wereld niet indenken waarom hij heeft gedaan, wat hij heeft gedaan. De advocaat zegt dat S. de bewuste nacht op de fiets van huis was gereden, omdat hij stress in zijn leven had en hij de zaken op een rijtje wilde zetten.

Het feit dat hij een mes op zak had toen hij Vaatstra tegenkwam, is volgens Vlug niet verwonderlijk: ''Dat heeft iedere boer in die omgeving''.

De politie ontving Jasper S. voor de verklaring die hij donderdag aflegde, op een politiebureau in Zwolle. Daar was ook de familie van S. aanwezig.
pi_120023913
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 02:18 schreef Hetkapitaal het volgende:

Arme Marianne. Ik kan mij inbeelden hoe vreselijk het voor haar zou zijn geweest, die laatste paar uurtjes van je leven. Zonder de mogelijkheid hulp te roepen of een laatste afscheid van je ouders te nemen. Als 16 jarige, magere, hulpeloze meid een mes tegen je keel gedrukt krijgen en een donkere, koude, verlaten bosomgeving in moeten lopen met een onbekende, enge man.

En je lichaam daar gewoon dumpt alsof het ordinair huisvuil is. En je familie noch iemand anders inlicht over wat is jou gebeurt.

Toen zijn voorarrest verlengd werd voelde ik de tranen in mijn ogen opwellen en ik huil nooit, man zijnde.

Deze flauwe excuus van een man moet zo snel mogelijk van de aardbodem worden vernietigd. En daarna de hel voor eeuwig.
Laatste paar uurtjes? Ik denk dat het allemaal niet langer dan een kwartier geduurd heeft wrs...
I´m back.
pi_120023934
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 02:28 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Laatste paar uurtjes? Ik denk dat het allemaal niet langer dan een kwartier geduurd heeft wrs...
Des te vreselijker.
pi_120023938
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2012 02:31 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Des te vreselijker.
Ja, idd.
I´m back.
pi_120023956
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2012 02:31 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Des te vreselijker.
Dit snap ik dan weer niet. Hoe sneller zoiets vreselijks voorbij is, hoe beter, toch?
Ik bedoel, zo lijkt 't net of je zegt dat je het beter had gevonden als ze drie uur had geleden i.p.v. de hypothetische 15 minuten.
Je raekt an de dinge geweun.
pi_120023957
Ik bekijk nu die site van klokkenluideronline. Wat erg dat zulke mensen bestaan :'(
pi_120023959
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2012 02:27 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Dat staat hier ook in het kort uitgelegd.

Advocaat

S. heeft al in het eerste gesprek met zijn advocaat Jan Vlug de moord bekend. Dat zei Vlug in Nieuwsuur.

Na 10 minuten zei S. dat ze wel in de goede richting zochten. ''Goh, dat U mij nog bij wil staan. Ik heb het gedaan" zei S. in dat gesprek. ''Dan stolt het bloed wel even in je aderen", zei Vlug. Er is bloed, sperma en haar op de kleding van Marianne gevonden.

S. heeft zichzelf laten betrappen, zei Vlug verder. Daarom deed hij mee aan het DNA- onderzoek. ''Hij voelde dat het spel uit was, zei Vlug. S. heeft naar eigen zeggen 13 jaar gezwegen om zijn gezin te beschermen.

Waarom

Volgens Vlug kan Jasper S. zich met de beste wil van de wereld niet indenken waarom hij heeft gedaan, wat hij heeft gedaan. De advocaat zegt dat S. de bewuste nacht op de fiets van huis was gereden, omdat hij stress in zijn leven had en hij de zaken op een rijtje wilde zetten.

Het feit dat hij een mes op zak had toen hij Vaatstra tegenkwam, is volgens Vlug niet verwonderlijk: ''Dat heeft iedere boer in die omgeving''.

De politie ontving Jasper S. voor de verklaring die hij donderdag aflegde, op een politiebureau in Zwolle. Daar was ook de familie van S. aanwezig.
Stress in zijn leven is wel een smoking gun, voor wat de verklaring betreft.
Volgens mij heb ik weleens gelezen dat verkrachters vaak vanuit stress ergens mee doorslaan en een vrouw verkrachten.
Ben toch benieuwd of verdachte niet eerder of daarna ooit stress had in zijn leven en een andere vrouw verkrachtte.
I´m back.
pi_120023982
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 02:35 schreef Messina het volgende:

[..]

Dit snap ik dan weer niet. Hoe sneller zoiets vreselijks voorbij is, hoe beter, toch?
Ik bedoel, zo lijkt 't net of je zegt dat je het beter had gevonden als ze drie uur had geleden i.p.v. de hypothetische 15 minuten.
Vreselijk toch hoe in slechts 15 minuten een dergelijk verstrekkend drama zich kan afspelen, dat bedoelt-ie wrs.
I´m back.
  vrijdag 7 december 2012 @ 02:49:10 #48
387433 Gorraay
hi-de-hi! ho-de-ho!
pi_120024043
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 02:35 schreef julian6 het volgende:
Ik bekijk nu die site van klokkenluideronline. Wat erg dat zulke mensen bestaan :'(
De baas van die site zit binnenkort ook (weer) achter de tralies. :)
pi_120024049
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 02:35 schreef julian6 het volgende:
Ja, zag net in P&W dat Peter R. Wim Dankbaar ziet als het opperhoofd van deze internetgekkies.
Echter ooit heeft-ie wel een vrij lang programma gemaakt over de zogenaamde oplossing van Dankbaar voor de moord op John F. Kennedy. Ooit heeft Peter R. niet doorzien dat Dankbaar idd een klap van de molen heeft gehad.
Overigens is het ook niet zo dat Dankbaar aan de touwtjes trekt op de klokkenluideronline site. Daar zwaait Micha Kat de scepter. En wordt 10 december berecht. Misschien dat ze hem toch keer een goeie een duw geven.
Dankbaar heeft zijn eigen site en daarop heeft hij te kennen gegeven dat hij zich niet meer actief bezig gaat houden met de Vaatstrazaak. Zijn vrouw dreigde hem nl. te verlaten als hij er wel mee door zou gaan... Enfin wrs krijgt hij ooit nog wel eens een klap met de deegrol van zijn vrouw, en kunnen wij speculeren over wie Wim Dankbaar vermoord heeft...
I´m back.
pi_120024054
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 02:49 schreef Gorraay het volgende:

[..]

De baas van die site zit binnenkort ook (weer) achter de tralies. :)
Hopelijk. Of afgevoerd middels dwangbuis.
10 december is de datum...
I´m back.
pi_120024125
Het was erg pijnlijk en hartverscheurend dit te lezen:
quote:
Ter nagedachtenis aan Marianne.

Koninginnedag 1999, eerst even werken voor een zakcentje, dan 's avonds naar Kollum om deze dag te vieren. Ze zou met de taxi thuiskomen daarom zijn we rustig
gaan slapen. Niet wetende wat je de
volgende ochtend te wachten staat. Zaterdag 1 mei, slaat de schrik om je hart, de schoenen staan niet in de hal, haar bed is onbeslapen, ze is niet thuis. Dit gebeurde nooit zonder ons iets te laten weten. Na heen en weer bellen weet niemand waar ze is. Waar is ze? We moeten zoeken! Haar vriendin met haar vriend vinden haar. We worden gebeld, huilend worden we op de hoogte gebracht, "we hebben haar gevonden, ze is dood".

Er is een abrubt einde aan haar leven
gekomen,
onze Marianne is vermoord.

De dood van Marianne is het meest
dramatische wat ons gezin is overkomen. De jongste, op handen gedragen, alle dagen om ons heen. Dan ineens die lege plek, wat moeilijk is te aanvaarden.

Ze is hier niet meer in het aardse maar is altijd in ons hart en gedachten als een mooie herinnering. Haar geest waakt over ons tot ook onze tijd gekomen is.

Sinds ze niet meer in ons midden is bewaren we elke herinnering aan haar. Via deze website willen we laten weten wie Marianne was zoals wij haar kenden.

Verder foto's van Marianne en oa. de stille tocht, gedichten en meer.
http://www.mariannevaatstra.com/
pi_120024981
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 01:59 schreef julian6 het volgende:

[..]

+1
Sure... in iedereen schuilt een potentiele verkrachter/moordenaar :')

Die advocaat is gewoon een typje demagoog die de publieke opinie in het voordeel van zijn client probeert te beinvloeden. Die man is gewoon een listige slang :7
I'll sing you a lullaby.
pi_120024994
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 02:07 schreef julian6 het volgende:

[..]

Waarom? Ik vond het niet zo'n gekke uitspraak. Ik denk dat 'het kwaad' bij iedereen er wel is uit kan komen, onder de juiste omstandigheden.

Dit is gewoon een tragische gebeurtenis geweest die alleen maar verliezers kent.
Minder drugs gebruiken julian.... krijg je soms rare ideeen van in je bolletje :D

Het kwaad schuilt niet in iedereen, zoiets is gewoon pertinente onzin. Het klopt dat het kwaad soms schuilt in mensen waarvan je het niet zou verwachten maar dat is een heel ander verhaal.
I'll sing you a lullaby.
pi_120025012
quote:

Props _O_

I'll sing you a lullaby.
  vrijdag 7 december 2012 @ 07:37:15 #55
167941 hmmmz
Verlicht Despoot
pi_120025129
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 07:21 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Props _O_

[ afbeelding ]
:') _!
pi_120025140
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 07:20 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Minder drugs gebruiken julian.... krijg je soms rare ideeen van in je bolletje :D

Het kwaad schuilt niet in iedereen, zoiets is gewoon pertinente onzin. Het klopt dat het kwaad soms schuilt in mensen waarvan je het niet zou verwachten maar dat is een heel ander verhaal.
Dat kan jij stellen, maar ik en die advocaat (die hem van dichtbij heeft bestudeert) denken er duidelijk anders over. Sowieso is het makkelijker voor mensen om gewoon maar te veroordelen (hij is gek!) om jezelf beter te voelen zoals, iemand anders in dit topic ook al aangaf.
pi_120025276
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 07:38 schreef julian6 het volgende:

[..]

Dat kan jij stellen, maar ik en die advocaat (die hem van dichtbij heeft bestudeert) denken er duidelijk anders over. Sowieso is het makkelijker voor mensen om gewoon maar te veroordelen (hij is gek!) om jezelf beter te voelen zoals, iemand anders in dit topic ook al aangaf.
Ieder mens is tot kwaad in staat maar daar zijn wel voorwaarden aan verbonden. Dit beest stapt 's avonds even op de fiets voor zijn rondje kleine-meisjes-verkrachten-en-vermoorden en vervolgens zwijgt hij daar ook nog 13 jaar lang over. Pas als hij het net rond zich ziet sluiten 'laat hij zich betrappen'.

Zoiets schuilt in ieder mens? Laat me niet lachen, dat is total bull shit :7
I'll sing you a lullaby.
pi_120025309
Ik heb wel eens de discussie gehad met zo'n geitenwollensokkendrager die maar constant bleef hameren op 'we hebben geen keuze', daarmee doelende op het gebrek aan 'vrije wil'.

Maar als je er dan op blijft hameren dat je een misdadiger wilt zien hangen dan hebben we plotseling WEL een keuze. Rare zienswijze imo.
I'll sing you a lullaby.
pi_120025705
quote:
Wat Peter zegt: de waarheid zal de komende verhoren misschien wel wat duidelijker worden. Ik begrijp heel goed dat de vader wil weten wat deze man bezielt heeft om tot zijn daad te komen. Net als de rest van Nederland.
I'll sing you a lullaby.
pi_120025714
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 02:15 schreef julian6 het volgende:

[..]

Onzin, dat zijn seriemoordenaars die jij opnoemt. Dit is geen seriemoordenaar.
Ale seriemoordenaars mensen zijn, is Jasper S. het zeker. Dat was mijn punt.
pi_120025722
quote:

Zulke uitspraken maakt je geen haar beter dan de dader. Wat hij ook heeft gedaan, niemand heeft het recht om een ander van de aardbodem te vernietigen.
Maar ik kan 't mis hebben...
pi_120025755
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2012 08:29 schreef Patroon het volgende:

[..]

Zulke uitspraken maakt je geen haar beter dan de dader. Wat hij ook heeft gedaan, niemand heeft het recht om een ander van de aardbodem te vernietigen.
Wat een politiek correcte flauwekul :7

Uit naam van het zogenaamde nep kapitalisme misbruiken en vernietigen onze 'legale' corporaties dagelijks de levens van duizenden mensen.

Ik snap niet waarom we ons zo druk maken over het welzijn van een monsterlijk wezen :?

Misschien ben je net iets te goed geindoctrineerd om je slachtofferrol gewillig te accepteren, net als de rest van de kudde :|W
I'll sing you a lullaby.
pi_120026526
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2012 08:29 schreef Patroon het volgende:

[..]

:')
Ga weg, moraalridder.
  vrijdag 7 december 2012 @ 09:23:42 #65
43642 Bayswater
What'sYourFunctionInLife?
pi_120026667
Denk dat hij een An American Werewolf in London heeft bekeken (de volle maan van 1 mei 1999 immers), zo heeft gedragen en zich daarna 13 jaar rot heeft geschaamd voor deze daad en het eigenlijk heeft proberen te verdringen alsof het ook een hele slechte film was die hem is overkomen na inname van veel drank vermoed ik.
Life lies a slow suicide
Orthodox dreams and symbolic myths
From feudal serf to spender
This wonderful world of purchase
  vrijdag 7 december 2012 @ 09:27:22 #66
353861 ElviraKlapmuts
stelt graag vragen...
pi_120026775
Ik vind dat die complotdenkers veel, maar dan ook veel teveel aandacht krijgen!
wannabe Yi-Long zijn grootste fan!
  vrijdag 7 december 2012 @ 09:42:52 #67
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_120027159
Vreemd dat zijn vrouw hem in de armen viel en dat zijn gezin nog "achter hem staat". Ze beseffen duidelijk nog niet wat hij gedaan heeft.

Je zou verwachten dat ze kwaad zou zijn en hem nooit meer wil zien, toch?
heitieh
pi_120027225
quote:
99s.gif Op vrijdag 7 december 2012 09:42 schreef Joooo-pi het volgende:
Vreemd dat zijn vrouw hem in de armen viel en dat zijn gezin nog "achter hem staat". Ze beseffen duidelijk nog niet wat hij gedaan heeft.

Je zou verwachten dat ze kwaad zou zijn en hem nooit meer wil zien, toch?
Vond ik ook apart. Het lijkt wel of iedereen in zijn omgeving mild reageert. Vind het steeds vreemder worden. Alsof men de tijd wilt terugzetten en verder wilt gaan alsof er niks aan de hand is. :r
pi_120027339
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 07:51 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ieder mens is tot kwaad in staat maar daar zijn wel voorwaarden aan verbonden. Dit beest stapt 's avonds even op de fiets voor zijn rondje kleine-meisjes-verkrachten-en-vermoorden en vervolgens zwijgt hij daar ook nog 13 jaar lang over. Pas als hij het net rond zich ziet sluiten 'laat hij zich betrappen'.

Zoiets schuilt in ieder mens? Laat me niet lachen, dat is total bull shit :7
er zijn een aantal meisjes die verdomde veel mazzel hebben gehad de nacht dat Jasper met stress in het lijf ging fietsen en in plaats van een meisje tegen te komen, een auto op de oprit zag staan en dat gebruikte om de stress af te reageren.
pi_120027353
Ik kan maar niet bevatten dat iemand nooit een vlieg kwaad doet en dan 1x zoiets. Bij die andere zaak waarbij iemand jaren geleden ooit een moord had gepleegd en verder volkomen normaal leek kwam het aan het licht door een aangifte van huiselijk geweld. Daar was dus vaker sprake van gewelddadig gedrag. Maar in dit geval blijven de naaste gezinsleden hem trouw en kunnen het niet bevatten, dat suggereert dat er echt nooit iets aan hem te merken is geweest, geen gewelddadig gedrag, niets.
pi_120027368
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 09:45 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Vond ik ook apart. Het lijkt wel of iedereen in zijn omgeving mild reageert. Vind het steeds vreemder worden. Alsof men de tijd wilt terugzetten en verder wilt gaan alsof er niks aan de hand is. :r
Ach hij is blank dan mag het. Als hij Marokkaan was waren 13 pagina's vol haatreacties in ieder topic.

Vergelijk het met het grensrechter topic zodra er aan het licht kwam dat het om Marokkaanse daders ging.

Het Nazi verleden van NL is ook niet voor niets.
  vrijdag 7 december 2012 @ 09:52:38 #72
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_120027403
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2012 09:50 schreef Hetkapitaal het volgende:

Het Nazi verleden van NL is ook niet voor niets.
Wat een simplistische vergelijking.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_120027423
quote:
15s.gif Op vrijdag 7 december 2012 09:52 schreef Copycat het volgende:

[..]

Wat een simplistische vergelijking.
Niet, want racisme leeft sterk en was ook altijd zo in Nederland.
pi_120027453
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2012 09:53 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Niet, want racisme leeft sterk en was ook altijd zo in Nederland.
Racisme kom je overal ter wereld tegen.
I'll sing you a lullaby.
pi_120027483
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 09:54 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Racisme kom je overal ter wereld tegen.
Maar toch wel veel minder in sommige landen dan andere. ;)
pi_120027505
quote:
S. vertelde gezin zijn geheim: 'hartverscheurend'

Jasper S., de 45-jarige veehouder uit Oudwoude, die verdacht wordt van de verkrachting van en moord op Marianne Vaatstra, heeft een bekennende verklaring afgelegd. Dat heeft het Openbaar Ministerie in Leeuwarden donderdag aan het eind van de middag bekend gemaakt. Advocaat Vlug was erbij toen S. zijn grote geheim omthulde aan zijn gezin. Kijk naar zijn verhaal.

http://nieuwsuur.nl/video(...)at-van-jasper-s.html

S. heeft op donderdag tijdens een verhoor bij de politie gezegd dat hij Marianne Vaatstra in de nacht van 1 mei 1999 in een weiland aan de Keningswei in Veenklooster heeft verkracht en van het leven heeft beroofd. Hij zei dat hij Marianne niet kende maar haar toevallig die nacht tegen is gekomen. Hij zou Marianne onder bedreiging van een mes hebben meegenomen het weiland in.

Nader onderzoek moet uitwijzen hoe het mogelijk is dat zijn dna op een aansteker zat die in de tas van het meisje is gevonden, als hij zegt dat hij haar niet kende. Kwam dat dna er al eerder op of rookten de twee in de fatale nacht nog een sigaret?

Zijn advocaat Jan Vlug zei in Nieuwsuur dat er op het moment van de ontmoeting stress in zijn leven was. Hij vertrok op de fiets van zijn boerderij om zijn hoofd leeg te maken. Hij was niet dronken. Hij had altijd en mes bij zich, als boer, zo zei de advocaat.

Vlug raadde zijn cliënt aan niet meteen te bekennen omdat er nog geen enkel dossier was, er was alleen bekend dat er een 100% dna-match was. S. heeft meegedaan aan de dna-test omdat hij wist dat het spel uit was. Hij zou het altijd verborgen hebben gehouden om zijn gezin te beschermen. Hij vond het te moeiljk om zelf naar de politie te gaan. Hij wist dat ze toch wel bij hem aan de deur zouden verschijnen.

S. heeft zijn geheim aan zijn gezin verteld, in het bijzijn van advocaat Vlug. Die sprak van een 'hartverscheurend' tafereel. Het gezin hoopte volgens hem tegen beter weten in dat het niet waar zou zijn: 'Ze zeiden: we laten je niet in de steek en we geloven niet dat jij dit in volle bewustzijn hebt gedaan. Ik heb geen woede bij de familie gezien. Er is hartverscheurend verdriet en wanhoop.'

De officier heeft donderdag opdracht gegeven om de beperkingen op te heffen. Dit betekent dat de verdachte weer contact mag hebben met anderen dan alleen zijn advocaat. Het betekent ook dat de advocaat kan spreken over de inhoud van het strafdossier dat hij tot nu toe heeft ontvangen.

De raadkamer van de rechtbank Leeuwarden heeft op 5 december 2012 de voorlopige hechtenis van de verdachte met 90 dagen verlengd. Dit betekent dat de eerste openbare terechtzitting, al dan niet pro forma, in februari 2013 gepland wordt.

Lees het hele verhaal over de Zaak-Vaatstra in het boek Cold Cases.
http://www.crimesite.nl/c(...)rd-heeft-bekend.html
pi_120027509
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2012 09:55 schreef Hetkapitaal het volgende:

[..]

Maar toch wel veel minder in sommige landen dan andere. ;)
Waar heb je minder racisme dan?
pi_120027552
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 09:56 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Waar heb je minder racisme dan?
Meestal plaatsen waar de bevolking divers is of iig spiritueel :

Nepal, Montreal, Jamaica etc
  vrijdag 7 december 2012 @ 09:59:26 #79
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_120027589
Ik lees dit nu pas
pi_120027804
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 09:50 schreef ShadyLane het volgende:
Ik kan maar niet bevatten dat iemand nooit een vlieg kwaad doet en dan 1x zoiets. Bij die andere zaak waarbij iemand jaren geleden ooit een moord had gepleegd en verder volkomen normaal leek kwam het aan het licht door een aangifte van huiselijk geweld. Daar was dus vaker sprake van gewelddadig gedrag. Maar in dit geval blijven de naaste gezinsleden hem trouw en kunnen het niet bevatten, dat suggereert dat er echt nooit iets aan hem te merken is geweest, geen gewelddadig gedrag, niets.
Ja dat vind ik ook moeilijk maar je hebt de eenmalige daders. Dus het is best mogelijk dat jij of ik ooit in de toekomst een soort van blackout krijgen en een ander of anderen iets aandoen. Behoorlijk bizar
  vrijdag 7 december 2012 @ 10:20:34 #81
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_120028146
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 09:49 schreef Alleskids het volgende:

[..]

er zijn een aantal meisjes die verdomde veel mazzel hebben gehad de nacht dat Jasper met stress in het lijf ging fietsen en in plaats van een meisje tegen te komen, een auto op de oprit zag staan en dat gebruikte om de stress af te reageren.
Hier moest ik ook aan denken, ja. En hoe berekenend is het geweest om het op een geheugenstoornis te gooien :{
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_120028591
Ik vind ook het hele verhaal van 'ik heb me laten betrappen' niet deugen... was dan op de politie afgestapt voor een bekentenis.

Dat deze man heeft meegedaan aan het DNA onderzoek lijkt mij niet zo heel vreemd, hoe had hij dat kunnen verantwoorden tegenover zijn familie?

Het net sloot zich en pas toen hij in hechtenis zat legde hij een bekentenis af nadat duidelijk werd hoeveel sporen ze tegen hem konden gebruiken, zelfs de advocaat heeft er een expert bij gehaald om de 'sterkte' van het bewijs te toetsen.
I'll sing you a lullaby.
pi_120028661
eindelijk kunnen al de zogenaamde theorieën van tafel worden geveegd.

eenzame opsluiting en langzaam weg laten kwijnen.
"Sans toi, les émotions d'aujourd'hui ne seraient que la peau morte des émotions d'autrefois.."
pi_120028749
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 10:35 schreef xenobinol het volgende:

Het net sloot zich en pas toen hij in hechtenis zat legde hij een bekentenis af nadat duidelijk werd hoeveel sporen ze tegen hem konden gebruiken, zelfs de advocaat heeft er een expert bij gehaald om de 'sterkte' van het bewijs te toetsen.
Het is zijn advocaat. Waar heb je die anders voor? Zodat die de tegenpartij kan helpen? Toe 'ns.
Buiten alles wat er is gebeurd heeft Jasper S gewoon recht op een advocaat die hem bijstaat. Bijstaat. Niet afvalt.
A lie may take care of the present, but it has no future..
You can't pay me enough to be nice to you...
  vrijdag 7 december 2012 @ 10:48:42 #85
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_120028981
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 10:35 schreef xenobinol het volgende:
Ik vind ook het hele verhaal van 'ik heb me laten betrappen' niet deugen... was dan op de politie afgestapt voor een bekentenis.

Dat deze man heeft meegedaan aan het DNA onderzoek lijkt mij niet zo heel vreemd, hoe had hij dat kunnen verantwoorden tegenover zijn familie?

Hij zei het na 10 minuten al tegen z'n advocaat, toen zal hij nog geen flauw idee hebben gehad hoeveel sporen ze tegen hem hadden.
Z'n advocaat had alleen tijd nodig om zich in de zaak te verdiepen, daarom nu pas de bekentenis.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_120029038
quote:
1s.gif Op vrijdag 7 december 2012 10:48 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hij zei het na 10 minuten al tegen z'n advocaat, toen zal hij nog geen flauw idee hebben gehad hoeveel sporen ze tegen hem hadden.
Z'n advocaat had alleen tijd nodig om zich in de zaak te verdiepen, daarom nu pas de bekentenis.
Een begrijpelijk maar kwalijke strategie imo. Het morele kompas van veel advocaten is ook 'een beetje' stuk.

De familie zat al 13 jaar in onzekerheid dus die paar weken konden er ook nog wel bij?
I'll sing you a lullaby.
  vrijdag 7 december 2012 @ 10:51:36 #87
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_120029081
Die advocaat is er in de eerste plaats voor zijn cliënt ...
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 7 december 2012 @ 10:51:46 #88
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_120029087
Die dochter zal wel blij zijn dat hij zich niet aan haar heeft vegrepen.
Die vrouw zal dich afvragen of hij Marianne ook verkracht had als zij hem haar wel in de kont had laten neuken.

Raar volk, die Friezen, met die "we blijven je steunen, dit ben jij niet geweest" blabla. Toen ze dachten dat het een asielzoeker was was dat stinkdorp te klein, maar nu ze door een blanke boer anaal verkracht is en vermoord is het allemaal zo zielig voor die boer...
Pff. Hek eromheen en aan Duitsland geven die bende.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_120029109
Ik geloof niet zo dat het een opluchting was om het te vertellen. Als het verwantschapsonderzoek er niet was geweest, had hij blijven zwijgen, denk ik.
pi_120029215
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 10:51 schreef matthijst het volgende:
Die vrouw zal dich afvragen of hij Marianne ook verkracht had als zij hem haar wel in de kont had laten neuken.

Raar volk, die Friezen, met die "we blijven je steunen, dit ben jij niet geweest" blabla. Toen ze dachten dat het een asielzoeker was was dat stinkdorp te klein, maar nu ze door een blanke boer anaal verkracht is en vermoord is het allemaal zo zielig voor die boer...
je gaat lekker :9~
pi_120029862
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 10:51 schreef matthijst het volgende:

Inderdaad.... walgelijke 'daderverheerlijking' :7

Die man is gewoon een duivel in schaapskleding, die vrouw zou zich juist enorm belazert moeten voelen, jarenlang heeft deze man dit geheim voor zich gehouden. Aan de ene kant de liefhebbende echtgenoot een vader uithangen 'die zijn gezin wilde beschermen'. Aan de andere kant een beestachtige moordenaar en verkrachten.... dat je dan ook nog gaat roepen 'je zal wel niet bij je volle bewustzijn geweest zijn' vind ik persoonlijk een heel knap staaltje van cognitieve dissonantie.

Hopelijk gaan ze de realiteit snel onder ogen komen want dit soort beesten verdienen geen enkel medeleven of begrip.
I'll sing you a lullaby.
pi_120029880
Zit nu even Nieuwsuur te kijken en dadelijk even P&W.

quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 10:52 schreef ShadyLane het volgende:
Ik geloof niet zo dat het een opluchting was om het te vertellen. Als het verwantschapsonderzoek er niet was geweest, had hij blijven zwijgen, denk ik.
Zonder dat onderzoek had hij ook niet hoeven te bekennen en had hij dat waarschijnlijk nooit gedaan.
pi_120029916
quote:
8s.gif Op vrijdag 7 december 2012 10:55 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

je gaat lekker :9~
Gewoon een goed verhaal :7

Misschien heeft hij zijn daad wel begaan omdat hij thuis niet aan zijn trekken kon komen omdat hij daar een frigide lijk in bed aantrof... komt wel vaker voor nadat de kinderwens vervult is.

Misschien was hij daarom wel zo vaak te vinden op het land tussen de koeien :')
I'll sing you a lullaby.
pi_120030221
Zijn gezin gelooft niet dat hij bij bewustzijn was, was hij dan bewusteloos toen hij het deed?
pi_120030336
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 11:22 schreef Nober het volgende:
Zijn gezin gelooft niet dat hij bij bewustzijn was, was hij dan bewusteloos toen hij het deed?
Ze kunnen gewoon niet voorstellen dat hij tot iets walgelijks als dit in staat was.

Ik begrijp niet waarom de fokkers dat zo opmerkelijk vinden
pi_120030374
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 11:22 schreef Nober het volgende:
Ik begrijp het wel, de waarheid is zo gruwelijk dat het brein de realiteit maar moeilijk kan bevatten. Het brein gaat dan over tot het acceptabel maken van de informatie door ontkenning, down playing of het afschuiven van de verantwoordelijkheid.

Uiteraard komt er een tijd dat dit niet langer mogelijk is, hoewel sommige mensen lang in hun zelf gefabriceerde wanen kunnen blijven.
I'll sing you a lullaby.
pi_120030377
tijdlelijke black out, net als toen hij die auto stal. hij snapt nog steeds niet waarom hij zomaar een auto stelen (vaneen bekende nog wel?) en gaat joy rijden en roekeloos rijden om aan de politie te ontsnappen

best eng dat hij <zomaar> zulke blak out momenten heeft. 2x is het nu naar buiten gekomen. wie weet hoe vaak er onschuldigen langs de rand van de afgrond zijn gelopen toen ze hem tegen kwamen, of juist net zijn misgelopen op zijn nachtelijke ont-stress fiets tochten
  vrijdag 7 december 2012 @ 11:29:39 #98
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_120030512
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 11:26 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Ik begrijp het wel, de waarheid is zo gruwelijk dat het brein de realiteit maar moeilijk kan bevatten. Het brein gaat dan over tot het acceptabel maken van de informatie door ontkenning, down playing of het afschuiven van de verantwoordelijkheid.

Uiteraard komt er een tijd dat dit niet langer mogelijk is, hoewel sommige mensen lang in hun zelf gefabriceerde wanen kunnen blijven.
Sommige mensen blijven ook gewoon achter hun misdadige partner staan, zoals de vrouw van Ferdi E(lsas).
Of Estelle.... die er met haar neus bovenop stond toen haar verse verkering iemand half dood schopte.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_120030514
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 11:26 schreef Alleskids het volgende:
tijdlelijke black out, net als toen hij die auto stal. hij snapt nog steeds niet waarom hij zomaar een auto stelen (vaneen bekende nog wel?) en gaat joy rijden en roekeloos rijden om aan de politie te ontsnappen

best eng dat hij <zomaar> zulke blak out momenten heeft. 2x is het nu naar buiten gekomen. wie weet hoe vaak er onschuldigen langs de rand van de afgrond zijn gelopen toen ze hem tegen kwamen, of juist net zijn misgelopen op zijn nachtelijke ont-stress fiets tochten
Dat van die black outs geloof ik totaal niet want hij heeft kennelijk wel het besef van hetgeen hij gedaan heeft. Misschien heeft de man wel hele zieke fantasieën die hij van tijd realiseert in de werkelijkheid. Dat lijkt mij namelijk veel waarschijnlijker.

In ieder mens schuilen wel ongezonde en soms zeer zorgwekkende gedachten maar de meeste mensen brengen die niet in de realiteit tot uiting.
I'll sing you a lullaby.
pi_120030591
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 11:29 schreef Leandra het volgende:

[..]

Sommige mensen blijven ook gewoon achter hun misdadige partner staan, zoals de vrouw van Ferdi E.
Of Estelle.... die er met haar neus bovenop stond toen haar verse verkering iemand half dood schopte.
Dat is waar... -O-

Maar goed... er zijn dan ook genoeg vrouwen die een kick krijgen van dit soort 'alpha mannetjes'. Neem nou Joran van der Sloot, die krijgt het in de bak ook voor elkaar om vader te worden. Sommige dames zijn dol op dit soort misdadigers, sporen niet helemaal imo.
I'll sing you a lullaby.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')