abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119996134
Nadat AEX / Huizenmarkttopic #208: De subsidie op geldlenen is niet van deze tijd op mysterieuze wijze is gesloten ontstond er in AEX / [FB] Waar alles zo nu en dan om moderatie smeekt enige discussie over. Daar kwam deze suggestie in langs:

quote:
0s.gif Op maandag 13 augustus 2012 20:29 schreef iamcj het volgende:
Is dit een idee?:

Een apart topic waarin je het dagelijkse nieuws kunt/moet posten. De mensen die dat willen kunnen zo op de hoogte blijven en andere topics blijven schoon.
Dus bij deze: het allereerste huizenmarktnieuwstopic!
Als TS stel ik hierbij de HUISREGELS op:
• Post alleen nieuws, in de vorm van een link naar de bron en een samenvatting in 1 of 2 regels. Pleeg geen copyrightschendingen door een heel artikel te kopieren.
• Houd de samenvatting objectief.
• Reageer in dit topic niet op nieuwsberichten, dan wordt het een slowchat, discussie, moddergooien en uiteindelijk gewoon een slotje!
• "Ouder" nieuws bij voorkeur achterwege laten. En mocht je het nodig achten om oudere berichten hier samen te vatten: zet er dan zeer duidelijk een datum bij, dat voorkomt misverstanden, gevolgd door discussie, slowchat, moddergooien en uiteindelijk gewoon weer een slotje...
• Trollen en onzin posten zijn andere hoekjes voor
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_119996156
Waarom mogen huurders hun kosten niet aftrekken? Simpel.... omdat de banksters daar geen profijt van hebben.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_119996246
quote:
15s.gif Op donderdag 6 december 2012 14:43 schreef ComplexConjugate het volgende:
Zucht.....probeer leenslaven maar eens wat moreel besef en logica bij te brengen -O-
_O- Het een normale moraal vinden om mensen hier als leenslaven weg te zetten.

Om het dan maar niet over je nieuwe topictitel te hebben. :')

En qau logica vind jij het dus wel normaal dat de investeerder in je huurwoning zou mogen aftrekken en jij als huurder ook nog een keer.
pi_119996307
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 14:44 schreef ComplexConjugate het volgende:
Waarom mogen huurders hun kosten niet aftrekken?
Tenzij je de grond huurt (lees: erfpacht) en het huis erop koopt (leent), dan mag je de huur van de grond wel aftrekken.
Te idioot voor woorden natuurlijk.
censuur :O
pi_119996586
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 14:49 schreef RemcoDelft het volgende:
Tenzij je de grond huurt (lees: erfpacht) en het huis erop koopt (leent), dan mag je de huur van de grond wel aftrekken.
Maas in de wet? Als verhuurder voortaan de huur in 2 delen opvoeren, een deel erfpacht en een deel huur van de opstal. :D
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  donderdag 6 december 2012 @ 15:06:17 #6
34974 trigt013
Ik weet ook niet wat ik doe.
pi_119996853
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 14:44 schreef ComplexConjugate het volgende:
Waarom mogen huurders hun kosten niet aftrekken? Simpel.... omdat de banksters daar geen profijt van hebben.
Huursubsidie?
Het leven is veel te belangrijk om serieus te nemen.
pi_119996870
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 14:49 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Zou er niet een juridisch verschil tussen erfpacht en normale huur zitten?

Zoals ik het lees wel : http://financieel.infonu.(...)rfpacht-afkopen.html

Maar blijkbaar willen onze huurders bij een nieuw huurcontract dan ook graag wat notariskosten gaan betalen om iets te mogen gaan huren en zo de grond toch als erfpacht te kunnen opvoeren. :D
pi_119996943
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 15:06 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Zou er niet een juridisch verschil tussen erfpacht en normale huur zitten?
Juridisch zal er best verschil in zitten, maar dat neemt niet weg dat het onderscheid idioot is.
pi_119997033
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 15:08 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Juridisch zal er best verschil in zitten, maar dat neemt niet weg dat het onderscheid idioot is.
Er is wel meer idioot aan de regels van onze samenleving als ik van elke punt zo'n principieel punt zou maken zou ik allang een hartaanval gehad hebben. :D
  donderdag 6 december 2012 @ 16:07:31 #10
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_119998895
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 14:47 schreef Basp1 het volgende:

[..]

_O- Het een normale moraal vinden om mensen hier als leenslaven weg te zetten.

Om het dan maar niet over je nieuwe topictitel te hebben. :')

En qau logica vind jij het dus wel normaal dat de investeerder in je huurwoning zou mogen aftrekken en jij als huurder ook nog een keer.
Een karikatuur van zichzelf noemen we dat.
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_120000388
Er is hier nu in ieder geval een mod die goed oplet thx.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
pi_120003688
Klopt, hij haalt jou postings weg

[ Bericht % gewijzigd door sitting_elfling op 06-12-2012 18:48:21 ]
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  vrijdag 7 december 2012 @ 09:17:01 #13
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_120026507
Studieschulden moeten ook betrokkene worden in de toekenning van tophypotheken

En terecht, het is toch waanzin om iemand een lening te verstrekken tot aan zijn/haar strot terwijl hij en zij vaak een ieder schuld hebben van 30.000 euro
Eerst de schuld aflossen en dan pas naar een huis gaan kijken

'Bij hypotheek ook kijken naar studieschuld'
quote:

Bij het verstrekken van een lening of hypotheek moet ook worden nagegaan of iemand een studieschuld heeft. Studentenleningen moeten daarom bij het Bureau Krediet Registratie (BKR) worden aangemeld, zegt algemeen directeur van het bureau Peter van den Bosch vrijdag in het Financieele Dagblad.

Door de studentenleningen aan te melden kunnen volgens Van den Bosch toekomstige geldzorgen worden voorkomen. Hij wijst erop dat starters op de woningmarkt diep in de problemen kunnen komen als ze hun studieschuld verzwijgen om zo een hogere hypotheek te kunnen krijgen. Vaak zal dan blijken dat ze die niet kunnen betalen.

Door de registratie van studieschulden zouden banken beter zicht krijgen op de financiėle situatie van pas afgestudeerden. De directeur maakt zich volgens de krant grote zorgen over de oplopende studieschulden van studenten, zeker als het kabinet besluit een sociaal leenstelsel in te voeren dat de basisbeurs moet vervangen.
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_120026686
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 09:17 schreef HD9 het volgende:

En terecht, het is toch waanzin om iemand een lening te verstrekken tot aan zijn/haar strot terwijl hij en zij vaak een ieder schuld hebben van 30.000 euro

[..]

Ja, doe maar een bron voor de bewering dat een studieschuld van 2x30.000 euro heel normaal is. :O

Verder beweerde je dat er al naar studieschulden gekeken werd, dus wat is het nou?
pi_120026691
quote:

[..]

Eerst aflossen is natuurlijk niet nodig. Makkelijker dan toch, maximaal hypotheek bedrag (afgaande op loon) minus studie schuld geeft maximaal leenbedrag.
  vrijdag 7 december 2012 @ 09:26:21 #16
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_120026752
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 09:24 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Eerst aflossen is natuurlijk niet nodig. Makkelijker dan toch, maximaal hypotheek bedrag (afgaande op loon) minus studie schuld geeft maximaal leenbedrag.
Dat is juist een probleem, die studieschuld namen banken niet mee en de BKR ziet de gevolgen

'BKR wil grip op studieschuld'
  vrijdag 7 december 2012 @ 09:27:37 #17
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_120026784
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 09:24 schreef michaelHD9 het volgende:

[..]

Ja, doe maar een bron voor de bewering dat een studieschuld van 2x30.000 euro heel normaal is. :O
Het zal in de toekomst steeds normaler worden en nog wel hoger ook

wel eens in de USA gevraagd ??
pi_120026900
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 09:27 schreef HD9 het volgende:

[..]

Het zal in de toekomst steeds normaler worden en nog wel hoger ook

wel eens in de USA gevraagd ??
Laatste keer dat ik op de landkaart keek, leefden we niet in de USA.

Maar fijn dat je aangeeft tenditieuze onzin te posten. Je kunt het punt wat je wil aanhalen toch ook maken door bij de feiten te blijven?

En het BKR wil natuurlijk vooral een grotere winkel :)

in Moskou zijn de huizenprijzen ook een factor 10 hoger, dat is toch ook niet de toekomst?
pi_120027314
Ik zie ook bij het nieuwsbericht alweer allemaal paniekreacties als van "als het bij het BKR staat kan ik geen hypotheek meer krijgen". Dat is natuurlijk pertinente onzin je creditcard staat ook geregistreerd bij het BKR en telt voor 10k mee. Wat inhoud 10k hypotheek minder, simpel zat toch, behalve als je niet kunt afbetalen dan geen hypotheek.

Dat die man van BKR dan vervolgens zegt "Mensen met schulden moeten harder worden aangepakt. Anders zou het idee ontstaan dat niet betalen geaccepteerd is." Alsof studenten er ook maar wat aan kunnen doen op de manier welke onze regering voor ogen heeft.
pi_120027422
De gemiddelde studieschuld is op dit moment 14.000 euro, wel toegenomen van 10.000 in 2007.
http://www.nu.nl/binnenla(...)chuld-gestegen-.html
pi_120027667
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 09:53 schreef Basp1 het volgende:
De gemiddelde studieschuld is op dit moment 14.000 euro, wel toegenomen van 10.000 in 2007.
wat een journalistiek :D

quote:
Ook is het aantal studenten met een studieschuld van meer dan een ton flink toegenomen. Hadden in 2006 nog vier studenten een schuld van meer dan honderdduizend euro, vier jaar later waren dat er 25.
Iets met bomen en bos en spijkers en laag water.... :D

Valt nog mee dat de kop niet is: aantal mensen met hoge studieschulden meer dan verviervoudigd! ;)

Allicht stijgt het gem. bedrag, als ik een dergelijk gunstige lening zou hebben zou ik ook het minimale aflossen. Ken diverse mensen die liever sparen dan studieschulden aflossen. Dat laatste kan altijd nog, immers, en het zo doen is simpelweg voordeliger.
  vrijdag 7 december 2012 @ 10:03:40 #22
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_120027693
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 09:53 schreef Basp1 het volgende:
ik weet dat er ook uitschieters zijn
pi_120027765
quote:

[..]

Het word trouwens ook eens tijd dat men bij de maximale hypotheek kijkt naar het energielabel van het huis. :P
pi_120027882
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 10:03 schreef HD9 het volgende:

[..]

ik weet dat er ook uitschieters zijn
Ja zoals je kan lezen, waarom gebruikte je dan niet die mensen met 100.000 euro studieschuld om je punt nog beter te kunnen maken? :')

Als het gemiddelde 14.000 is zouden we moeten weten hoe de verdeling is en zouden we de kans dat er 2 beide 30.000 schuld hebben kunnen berekenen, mijn gevoel is dat deze kans onder de 1% uitkomt.
  vrijdag 7 december 2012 @ 10:11:16 #25
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_120027910
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 10:05 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Het word trouwens ook eens tijd dat men bij de maximale hypotheek kijkt naar het energielabel van het huis. :P
en vragen of men een zonnehemel of ligbad wil kopen en soms kouwelijk aangelegen is
en hoeveel keer men uit eten gaat per week

[ Bericht 2% gewijzigd door HD9 op 07-12-2012 10:18:57 ]
  vrijdag 7 december 2012 @ 10:14:48 #26
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_120027993
quote:

[..]

Hoezo? Ik neem toch een hypotheek niet het huis.
and made it rain upward
pi_120028304
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 10:10 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ja zoals je kan lezen, waarom gebruikte je dan niet die mensen met 100.000 euro studieschuld om je punt nog beter te kunnen maken? :')

Als het gemiddelde 14.000 is zouden we moeten weten hoe de verdeling is en zouden we de kans dat er 2 beide 30.000 schuld hebben kunnen berekenen, mijn gevoel is dat deze kans onder de 1% uitkomt.
Als het bij de BKR wordt geregistreerd kunnen ze die 1% wel meteen er uitvissen :)

Studieschuld is ook gewoon schuld en ik zou niet weten waarom banken deze informatie niet zouden mogen meewegen als ze een hypotheek gaan verstrekken.
pi_120028334
quote:

[..]

Wordt vooral tijd om weer meer te kijken naar de persoon achter de lening, ipv generieke rekenregels die iedereen opleged worden.

Nu kan een 55jarige uitgebluste aijnpisser met nul komma nul toekomst hetzelfde lenen als een jonge 25jarige hoogopgeleide en frisse gozer met een prima toekomst perspectief - wiens inkomen binnen tien jaar het veelvuldige is van het huidige toetsingsinkomen.

Dat vind ik nogal bizar.
pi_120028345
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 10:25 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Als het bij de BKR wordt geregistreerd kunnen ze die 1% wel meteen er uitvissen :)

Studieschuld is ook gewoon schuld en ik zou niet weten waarom banken deze informatie niet zouden mogen meewegen als ze een hypotheek gaan verstrekken.
Mogen ze en doen ze al - tenzij iemand hypotheekfraude pleegt bij aanvraag, maar daar helpt niks tegen.
pi_120029158
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 10:26 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Wordt vooral tijd om weer meer te kijken naar de persoon achter de lening, ipv generieke rekenregels die iedereen opleged worden.

Nu kan een 55jarige uitgebluste aijnpisser met nul komma nul toekomst hetzelfde lenen als een jonge 25jarige hoogopgeleide en frisse gozer met een prima toekomst perspectief - wiens inkomen binnen tien jaar het veelvuldige is van het huidige toetsingsinkomen.

Dat vind ik nogal bizar.
Natuurlijk kijken banken wel naar de individuele situatie, echter toen huizen in waarde stegen konden ook azijnpissers zonder toekomst gratis geld krijgen.

Overigens is het mooi dat jij zo optimistisch bent over de salarisontwikkeling van jongeren, ik ben daar een stuk terughoudender in en volgens mij delen de banksters die mening.
  vrijdag 7 december 2012 @ 11:10:17 #31
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_120029763
quote:

[..]

Dat vind ik nogal bizar.
als die 25 jarige frisse gozer zijn beide benen breekt of met de motor op zijn bek gaat, of gaat scheiden en een dikke alimentatie moet dokken, dan is die ervaren 55 jarige azijnpisser in het voordeel
pi_120030085
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 10:53 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Natuurlijk kijken banken wel naar de individuele situatie, echter toen huizen in waarde stegen konden ook azijnpissers zonder toekomst gratis geld krijgen.

Overigens is het mooi dat jij zo optimistisch bent over de salarisontwikkeling van jongeren, ik ben daar een stuk terughoudender in en volgens mij delen de banksters die mening.
Nope, als het maar binnen de regeltjes valt, let wel dat de beoordeelaars niet de acountsmanagers zijn waarmee je spreekt, de meneer of mevrouw die erover beslist zit in een hoofdkantoor en daar ben je enkel een dossier voor.

Vroegah stonden de hypotheken bijvoorbeeld bij de lokale Rabobank in de boeken, tegenwoordig zijn ze alleen bemiddelaar en staan ze in de boeken van de Rabo Hypotheekbank. Dik verschil. Want de leningen komen terecht bij zowel slechte risico's als goede risico's, zonder discriminatie.

Denk jij dat pas afgestudeerden over 10 jaar dan nog steeds hun net-van-universiteit/hbo/mbo salaris krijgen, ook als ze in de tussentijd in zichzelf blijven investeren door opleidingen, ervaring opbouwen etc. etc.? Ik niet hoor.
Dat zijn de risico's waar ik graag aan zou lenen, en ook meer dan de rekenregeltjes toestaan.
Ik zou juist verwachten dat je dat toejuicht, meer lenen aan de doeners, minder aan de airheads?
  vrijdag 7 december 2012 @ 11:19:15 #33
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_120030092
quote:

[..]

Dat vind ik nogal bizar.
Waarom is dat bizar? Kom maar terug als je inkomen het veelvoudige is!
pi_120030290
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 11:19 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Waarom is dat bizar? Kom maar terug als je inkomen het veelvoudige is!
Dat is bizar omdat ik liever aan goede risico's leen, dan aan slechte risico's.

En bizar omdat het geen zak uitmaakt of je ambitieus aan de weg timmert, of dat je een lamme zoutzak bent die al klagend op zijn reet blijft zitten.

De belangrijkste factor in of je aan een goed of slecht risico leent, is de mentaliteit en toekomst van degene in kwestie. En dat is nu helemaal uit het toetsingskader gesloopt. Dat vind ik nogal bizar, ja. Slecht zakendoen, en bovendien oneerlijk naar je klanten toe, en het zal een averechts effect hebben. Genoeg mensen die ik nog geen lening van 1x hun inkomen zou toevertrouwen, ook genoeg die ik >6x zou lenen zonder knipperen.

Hetzelfde geld overigens voor mensen die al dan niet veel eigen geld inbrengen.
Als ik een groot eigen vermogen heb, maar een laag inkomen, ben ik een slecht risico, en word ik geacht niks te mogen financieren.
Als ik nauwelijks eigen vermogen heb, maar een hoog inkomen, ben ik een goed risico, en word ik geacht veel te mogen financieren.
Dat is toch onzin?
  vrijdag 7 december 2012 @ 11:33:12 #35
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_120030660
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 11:24 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Hetzelfde geld overigens voor mensen die al dan niet veel eigen geld inbrengen.
Als ik een groot eigen vermogen heb, maar een laag inkomen, ben ik een slecht risico, en word ik geacht niks te mogen financieren.
Als ik nauwelijks eigen vermogen heb, maar een hoog inkomen, ben ik een goed risico, en word ik geacht veel te mogen financieren.
Dat is toch onzin?
Ik denk dat banken dat een beetje over zichzelf hebben uitgeroepen: ze hebben laten zien veel te veel uit te lenen, zodra ze daar de kans voor krijgen.
Nu nog staat het banken vrij om mensen zonder eigen vermogen minder uit te lenen, maar omdat de overheid marktverstorend werkt via de NHG gebeurt dat niet.
pi_120030859
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 11:33 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ik denk dat banken dat een beetje over zichzelf hebben uitgeroepen: ze hebben laten zien veel te veel uit te lenen, zodra ze daar de kans voor krijgen.
Nu nog staat het banken vrij om mensen zonder eigen vermogen minder uit te lenen, maar omdat de overheid marktverstorend werkt via de NHG gebeurt dat niet.
Two wrongs do not make one right, imho.

Laten we dan maar snel weer naar individuele beoordeling gaan, ipv dit soort generieke beleidsregeltjes die hun doel voorbijschieten. Beter voor iedereen, behalve de lamme klagende zoutzakken. Die moeten dan maar van hun reet af komen.
pi_120032102
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 11:37 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Two wrongs do not make one right, imho.

Laten we dan maar snel weer naar individuele beoordeling gaan, ipv dit soort generieke beleidsregeltjes die hun doel voorbijschieten. Beter voor iedereen, behalve de lamme klagende zoutzakken. Die moeten dan maar van hun reet af komen.
Een vertekend beeld wat bankiers altijd voorrekenen is wel juist wil je zeggen. Ik zou vanuit maatschappelijk belang niet meer graag mensen opgezadeld zien worden met leningen die men nooit kan of zal afbetalen. Liever weer op de ouderwetse manier idd eerst met een starterswoning beginnen die binnen 10 jaar afgelost zou moeten zijn, vervolgens je doorgroei woning, enz..

Verder weten we vanuit de afgelopen crisissen dat zelfs grote bankiers niet eens aan fatsoenlijk risicoperceptie konden doen, waarom zou dit wel goed gaan bij persoonlijke benadering.

Die persoonlijk benadering van jou heeft mijn inziens alleen van doen om mensen met te hoge leningen op te zadelen, en op die manier het verdienmodel van de banken alleen maar te versterken.
pi_120032302
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 12:05 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Een vertekend beeld wat bankiers altijd voorrekenen is wel juist wil je zeggen. Ik zou vanuit maatschappelijk belang niet meer graag mensen opgezadeld zien worden met leningen die men nooit kan of zal afbetalen. Liever weer op de ouderwetse manier idd eerst met een starterswoning beginnen die binnen 10 jaar afgelost zou moeten zijn, vervolgens je doorgroei woning, enz..

Verder weten we vanuit de afgelopen crisissen dat zelfs grote bankiers niet eens aan fatsoenlijk risicoperceptie konden doen, waarom zou dit wel goed gaan bij persoonlijke benadering.

Die persoonlijk benadering van jou heeft mijn inziens alleen van doen om mensen met te hoge leningen op te zadelen, en op die manier het verdienmodel van de banken alleen maar te versterken.
Dit is hoe het twintig-dertig jaar geleden gebeurde, volgens mij is die generieke onpersoonlijke als-het-door-juristen-bedachte-rekensommetje-maar klopt methode JUIST verantwoordelijk voor wat je beschrijft. Laat die leningen maar fijn in de locale boeken terecht komen, en een locale bankdirecteur die verantwoordelijk wordt gehouden door zijn omgeving, ipv iemand ver weg op de twintigste verdieping. Volgens mij heeft zich dat concept aardig bewezen. (sterker nog dit concept wordt juist steeds meer heringevoerd, o.a. in de UK)
pi_120032633
Dat die leningen over de hele wereld slingeren doet niets af aan het feit dat er onveantwoorde leningen werden afgesloten door verkeerde risicopercepties. Dan zouden in jou visie ook hypotheek doorschuivers / verpakkers veel meer gereguleerd moeten gaan worden anders gaat dat ook nooit werken.
pi_120032875
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 12:18 schreef Basp1 het volgende:
Dat die leningen over de hele wereld slingeren doet niets af aan het feit dat er onveantwoorde leningen werden afgesloten door verkeerde risicopercepties. Dan zouden in jou visie ook hypotheek doorschuivers / verpakkers veel meer gereguleerd moeten gaan worden anders gaat dat ook nooit werken.
Niet als je de knip legt dat die leningen voor risico van de locale organisatie zijn, en je de funding centraal laat.

We leven in een maatschappij waarin iedereen zich achter het collectief verschuilt. In toenemende mate organiseren we alles op die manier, waarbij iedereen langs een soort generieke van boven opgelegde meetlat wordt gelegd, waarbij het verstand uitgeschakeld wordt (aan beide zijden van de tafel). Daar moeten we van imho van af. Verschil maken mag, verschil maken moet. Nogmaals, er zijn personen die ik geen cent zou lenen ongeacht de hoogte van hun inkomen, simpelweg omdat ze er niet goed voor zijn, en ze geen verantwoordelijkheid hebben getoond, en er zijn mensen die ik zonder meer geld zou lenen omdat ik weet dat ze wel weten waar ze mee bezig zijn, en ze er pal voor staan.

Die kan een beleidsmaker op een ministerie op op het Frederiksplein niet vatten in een lompe regel, en dat moet ook niemand willen. Dat schiet zijn doel voorbij, en is alleen bedoeld voor schijnzekerheid.
pi_120033546
En in de tussentijd:

quote:
Meer tijd voor omzetten hypotheek
DEN HAAG - Huizenbezitters krijgen meer tijd om hun bestaande aflossingvrije hypotheek om te zetten in een spaar- of beleggingshypotheek.

De termijn wordt verlengd tot 1 april volgend jaar. Minister Stef Blok (Wonen en Rijksdienst) heeft dat vrijdag aan de Eerste Kamer laten weten.
http://www.nu.nl/geldzake(...)etten-hypotheek.html
pi_120033833
Waarom zou je een aflossingsvrij hypotheekdeel nu willen omzetten, de HRA blijft toch nog intact voor de bestaande leningen. Is het nu zo moeilijk om zelf af te lossen daarop, of te sparen.
pi_120033920
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 12:52 schreef Basp1 het volgende:
Waarom zou je een aflossingsvrij hypotheekdeel nu willen omzetten, de HRA blijft toch nog intact voor de bestaande leningen. Is het nu zo moeilijk om zelf af te lossen daarop, of te sparen.
Dat begrijp ik dus ook niet. Waarom zou je dat in godsnaam willen. :? 8)7
pi_120035369
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 12:54 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dat begrijp ik dus ook niet. Waarom zou je dat in godsnaam willen. :? 8)7
Dat is voor de stumpers die niet snappen hoe aflossen werkt als je een aflosingsvrije hypotheek hebt. Diezelfde personen als waar bij leenreclame tegenwoordig gezegd moet worden dat lenen geld kost. Een beetje persoon met IQ snapt dat, schijnbaar is er hele vracht mensen die dat IQ niet hebben.
pi_120035428
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 10:53 schreef ComplexConjugate het volgende:
Natuurlijk kijken banken wel naar de individuele situatie
Xeno, de eeuwige huurslaaf, vertelt aan ons huizenbezitters hoe het er aan toe gaat bij het aanvragen van een hypotheek. Schrijven we allemaal mee?

Ik kwam op m'n 28e naar de bank. Net afgestudeerd, startsalaris. En ik kan exact (maar dan ook EXACT) hetzelfde lenen als iemand van 30 jaar ouder. Jaartje later is m'n salaris al 10% gestegen.

Ik ben het volledig eens met Dinosaur dat meer naar de persoonlijke situatie gekeken wordt. Ik hoorde echt niks nieuws, want die berekeningen die ze bij de bank doen kan ik zelf ook. En dat zijn dan adviseurs?
pi_120035536
quote:
Hier snap ik inderdaad ook helemaal niks van, ik spaar mijn aflossingsvrijedeel zelf bijelkaar op een spaarrekening en dat doe ik bewust. Zo heb ik namelijk direct geld tot mijn beschikking in het geval van calamiteiten en zit mijn geld in een hoop bakstenen waar ik niks mee kan.
pi_120035933
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 13:29 schreef Tikbalang het volgende:
Dat is voor de stumpers die niet snappen hoe aflossen werkt als je een aflosingsvrije hypotheek hebt. Diezelfde personen als waar bij leenreclame tegenwoordig gezegd moet worden dat lenen geld kost. Een beetje persoon met IQ snapt dat, schijnbaar is er hele vracht mensen die dat IQ niet hebben.
Je moet inderdaad niet al te slim zijn om een bank binnen te lopen en te zeggen:

Luister eens, ik wil mijn maandelijkse vaste lasten met 350,- verhogen. En zet ff duidelijk in dat contract dat als ik dat tijdelijk niet kan betalen, jullie mijn huis mogen verkopen.

-O-
pi_120036375
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 13:31 schreef _VoiD_ het volgende:

[..]
Ik kwam op m'n 28e naar de bank. Net afgestudeerd, startsalaris. En ik kan exact (maar dan ook EXACT) hetzelfde lenen als iemand van 30 jaar ouder. Jaartje later is m'n salaris al 10% gestegen.
Wat heeft leeftijd met hypotheek uit te staan. Dat jij daar als 28 jarige toevallig zelfde loon hebt als iemand van 58 berust op toeval natuurlijk. Kun je net zo goed zeggen dat jij als 28 jarige hetzelde kunt lenen als ieder ander die hetzelfde loon heeft als jou op dat moment.
pi_120036684
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 13:29 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Ziijn dat dezelfde stumpers die niet begrijpen dat dit gaat over bestaande aflossingsvrij spaarhypotheken, waarbij thans nog de keuze bestaat om het spaardeell in box 1 of box 3 onder te brengen, waarbij een verandering van de fiscale behandeling van het spaardeel ook de eerbiedigende werking van het hypotheekdeel zou veranderen in de toekomst, en dat dit dus enkel een keuze over de fiscale behandeling van het spaardeel gaat? :D

Ik geef toe, ik voel me soms ook een stumper (misschein kan Meindert Talma er een liedje over schrijven)?
pi_120036794
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 december 2012 14:02 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Ziijn dat dezelfde stumpers die niet begrijpen dat dit gaat over bestaande aflossingsvrij spaarhypotheken, waarbij thans nog de keuze bestaat om het spaardeell in box 1 of box 3 onder te brengen, waarbij een verandering van de fiscale behandeling van het spaardeel ook de eerbiedigende werking van het hypotheekdeel zou veranderen in de toekomst, en dat dit dus enkel een keuze over de fiscale behandeling van het spaardeel gaat? :D
Dat staat er niet:

DEN HAAG - Huizenbezitters krijgen meer tijd om hun bestaande aflossingvrije hypotheek om te zetten in een spaar- of beleggingshypotheek.
pi_120039026
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 14:05 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dat staat er niet:

Maar dat is het wel, een spaar- of beleggingshypotheek is ook een aflossingsvrije hypotheek, maar dan wel eentje waarbij het spaardeel fiscaal onbelast kan zijn onder voorwaarden :)

Dat is toch gewoon sparen, maar dan zonder vermogensrendementheffing (hetgeen imho een idiote regeling is, maar het is wat het is)?

Misschien dat de journalist dan de stumper is? Ach, zijn we niet allemaal stumperds? ;)
  vrijdag 7 december 2012 @ 15:09:02 #52
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_120039449
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 14:59 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Maar dat is het wel, een spaar- of beleggingshypotheek is ook een aflossingsvrije hypotheek, maar dan wel eentje waarbij het spaardeel fiscaal onbelast kan zijn onder voorwaarden :)

Dat is toch gewoon sparen, maar dan zonder vermogensrendementheffing (hetgeen imho een idiote regeling is, maar het is wat het is)?

Misschien dat de journalist dan de stumper is? Ach, zijn we niet allemaal stumperds? ;)
Het is beter om het fiscaal belonen van geld lenen helemaal te stoppen.
  vrijdag 7 december 2012 @ 15:14:17 #53
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_120039648
quote:
Vraag me ook af waarom? Enige wat ik kan bedenken is dat als je volledig aflossingsvrij zit met bv 2 ton je niet apart kan sparen ivm box 3 en je dus moet aflossen op de hypotheek en dan je HRA elk jaar wat terug loopt. Als je hem nu omzet naar bv banksparen dan blijft de hele looptijd je HRA maximaal en spaar je in box 3.

Afhankelijk van oversluitkosten moet je som wel hoog zijn denk ik.
and made it rain upward
  vrijdag 7 december 2012 @ 15:38:03 #54
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_120040567
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 15:14 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Vraag me ook af waarom? Enige wat ik kan bedenken is dat als je volledig aflossingsvrij zit met bv 2 ton je niet apart kan sparen ivm box 3 en je dus moet aflossen op de hypotheek en dan je HRA elk jaar wat terug loopt. Als je hem nu omzet naar bv banksparen dan blijft de hele looptijd je HRA maximaal en spaar je in box 3.

Maar ontopic, hier heb je je verklaring waarom mensen oversluiten.
and made it rain upward
pi_120041293
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 15:37 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Jouw mening en visie.

Ik deel hem niet en mij was hij al bekend.
je vindt dat je beloond moet worden als je leent? :D uiteindelijk dikke sigaar uit eigen zak ook nog eens.
pi_120041423
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 15:56 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
je vindt dat je beloond moet worden als je leent? :D uiteindelijk dikke sigaar uit eigen zak ook nog eens.
Als het een sigaar uit 'eigen zak' is.... Waarom klagen jullie er dan zo over?
  vrijdag 7 december 2012 @ 16:01:35 #57
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_120041505
quote:

[..]

Nogmaals de uitleg wat feiten over niewutjes verdwijnen hier als sneeuw voor de zon....

Laat even je meningen over de sudsidies enz voor jezelf, die weten we wel, heus die weten we.
and made it rain upward
pi_120041519
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 15:59 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Als het een sigaar uit 'eigen zak' is.... Waarom klagen jullie er dan zo over?
met sigaar uit eigen zak bedoel ik dat het belastingvoordeel wat je hebt teniet wordt gedaan door de stijging van de huizenprijzen doordat de vraagzijde meer te besteden krijgt omdat - belastingvoordeel.
pi_120041720
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 16:01 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
met sigaar uit eigen zak bedoel ik dat het belastingvoordeel wat je hebt teniet wordt gedaan door de stijging van de huizenprijzen doordat de vraagzijde meer te besteden krijgt omdat - belastingvoordeel.
Niks van gemerkt. Mijn brutolasten zijn lager dan de huur van een vergelijkbare woning, en het belastingvoordeel lost mijn woning af. Geen reden tot klagen dus.
pi_120041883
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 16:07 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ow moet dit weer over jou gaan -O- sorry hoor dat wist ik niet, anders had ik er gewoon overheen gekotst. O+
Ik ken meer mensen die het zo doen hoor. Zou kunnen dat het in jouw belevingswereld allemaal kommer en kwel is, maar niet in de mijne.
pi_120042436
quote:

Om dan nog maar even op de meest geqoute reactie van dit topicdeel in te haken....

Dat zou inderdaad een mogelijke verklaring kunnen zijn. Toch zegt iets me dat juist degenen die dit doen, dat doen omdat ze denken dat het 'beter' is, bang gemaakt door de media met termen als 'onder water' en 'aflossen moet'. En dus niet per definitie om een fiscaal voordeel te behalen.
  vrijdag 7 december 2012 @ 16:27:32 #62
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_120042505
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 16:25 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Om dan nog maar even op de meest geqoute reactie van dit topicdeel in te haken....

Dat zou inderdaad een mogelijke verklaring kunnen zijn. Toch zegt iets me dat juist degenen die dit doen, dat doen omdat ze denken dat het 'beter' is, bang gemaakt door de media met termen als 'onder water' en 'aflossen moet'.
Lijkt mij ook want als de regels niet aagepast zouden worden dan was dat voordeel dat minder wordt bij aflossing ook een feit.
and made it rain upward
pi_120042589
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 december 2012 16:28 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Hahahahaha, ik moet altijd weer om je lachen Fk.
is niet erg, als je enkel een 1 serie kan rijden zul je wel niet slim genoeg zijn om de wereld te begrijpen ook.
pi_120042689
Ontopic maar weer, vandaag of morgen maar even de hypotheekadviseur bellen, eventjes de hypotheek omzetten zodat we weer maximaal fiscaal voordeel gaan trekken van de nieuwe regeringsplannen _O_ scheelt weer 30k in 20 jaar tijd :D Bedankt FK, daar betaal jij de belasting nou voor.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 07-12-2012 16:31:53 ]
  vrijdag 7 december 2012 @ 16:32:19 #65
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_120042726
Blijkbaar is de mod die hier even was weer vertrokken.
Hij is alleen niet continu aanwezig, anders even een topic report maken, dan kom ik langs.

[ Bericht 86% gewijzigd door sitting_elfling op 07-12-2012 16:41:34 ]
and made it rain upward
  vrijdag 7 december 2012 @ 16:33:09 #66
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_120042773
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 december 2012 16:31 schreef Scorpie het volgende:
Ontopic maar weer, vandaag of morgen maar even de hypotheekadviseur bellen, eventjes de hypotheek omzetten zodat we weer maximaal fiscaal voordeel gaan trekken van de nieuwe regeringsplannen _O_ scheelt weer 30k in 20 jaar tijd :D Bedankt FK, daar betaal jij de belasting nou voor.
Maar waarom? Wat was je plan met je aflossingsvrij dan, dat snap ik nl niet.
Was je voorheen nooi van plan af te lossen?
and made it rain upward
pi_120042782
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 16:32 schreef Sjabba het volgende:

[..]

? Je begint ermee, een discussie waarvan we weten dat het in moddergooien eindigt start jij op.

Ipv de inhoudelijke posts te selecteren blijf je blind mensen hier proberen te triggeren.

Blijkbaar is de mod die hier even was weer vertrokken.
Gewoon een Topic Report maken en Fk zijn naam erin vermelden. Wordt het allemaal netjes opgelost. Je kan het ook in Feedback erbij posten, dan weet je zeker dat men adequaat reageert.
pi_120042854
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 16:33 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Maar waarom? Wat was je plan met je aflossingsvrij dan, dat snap ik nl niet.
Was je voorheen nooi van plan af te lossen?
Tuurlijk wel, maar ik haalde meer rendement met deposito`s dan als ik het in mijn hypotheek had meegenomen. Ik harkte dus geld binnen via die deposito`s en werd daarnaast nog gesubsidieerd door Fk en zijn belastingcenten ook. Nu de tijden wat veranderd zijn is het fiscaal voordeliger die deposito`s te gebruiken om je hypotheekvorm om te zetten zodat ik Fk zijn subsidiecentjes blijf ontvangen.
pi_120042890
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 16:33 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

dat laatste ben ik het mee eens, anders had hier vast een betere sfeer geweest zoals een paar weken terug.
En weer moet ik lachen om je, ouwe baggeraar :D een lichtpuntje op deze donkere vrijdagmiddag ben je wel :D
pi_120042968
quote:
10s.gif Op vrijdag 7 december 2012 16:35 schreef Scorpie het volgende:

[..]

En weer moet ik lachen om je, ouwe baggeraar :D een lichtpuntje op deze donkere vrijdagmiddag ben je wel :D
ik kan me voorstellen dat je met het nog niet zo lange bezit van een eigen huis in deze tijd wel een lachje kan gebruiken op vrijdag. O+
pi_120042969
Jullie zorgen toch echt zelf voor het baggeren :) Op het moment dat 1 begint, moeten jullie er blijkbaar continu over heen gaan. En dan klagen dat het niet meer on topic is? Dat is net zoiets als je fiets zonder slot voor het station zetten en dan de volgende ochtend klagen dat hij weg is. Niet doen dus :)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_120042988
thanks voor de scherpe analyse. ben jij de nieuwe mod van aex? _O_
pi_120043022
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 december 2012 16:37 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

ik kan me voorstellen dat je met het nog niet zo lange bezit van een eigen huis in deze tijd wel een lachje kan gebruiken op vrijdag. O+
Die mag je me uitleggen, of ga je nu weer beginnen over de niet-bestaande waardedaling van mijn huis die niet merkbaar is door mij op dit moment? Want die mythe hebben we allang gedebunked he, ouwe.
pi_120043384
off topic reageren is 1 ding, continu elkaar aanvallen of over elkaar heen vallen gaat me net wat te ver. Als je het niet eens bent met een ander, zet hem dan te kijk met argumenten en niet een; !!! :')

Geen wonder dat er zo veel issues zijn op de huizenmarkt B-)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_120043513
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 december 2012 16:33 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Gewoon een Topic Report maken en Fk zijn naam erin vermelden. Wordt het allemaal netjes opgelost. Je kan het ook in Feedback erbij posten, dan weet je zeker dat men adequaat reageert.
sitting_elfling to the rescue _O_
pi_120043561
Ontopic:

quote:

Foto: ANP

De termijn wordt verlengd tot 1 april volgend jaar. Minister Stef Blok (Wonen en Rijksdienst) heeft dat vrijdag aan de Eerste Kamer laten weten in antwoord op vragen die hem daarover eerder waren gesteld.

Aanvankelijk konden aflossingsvrije hypotheken nog tot en met 31 december worden omgezet. De vereniging Eigen Huis had aangedrongen op een langere termijn, omdat de toeloop bij de banken te groot was om alle aanvragen voor die tijd te kunnen afhandelen.

Dus hup, allemaal even afspraakje maken om je hypotheek te updaten!

http://www.nu.nl/geldzake(...)etten-hypotheek.html
pi_120052247
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 december 2012 16:49 schreef Scorpie het volgende:
Ontopic:

[..]

Dus hup, allemaal even afspraakje maken om je hypotheek te updaten!

Kunnen de banken goed gebruiken die extra provisie.
  zaterdag 8 december 2012 @ 10:36:18 #78
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_120068419
quote:
7s.gif Op vrijdag 7 december 2012 16:49 schreef Scorpie het volgende:
Huizenbezitters krijgen meer tijd om hun bestaande aflossingvrije hypotheek om te zetten in een spaar- of beleggingshypotheek.
Raar! Waarom zou de politiek dit doen? Het enige wat ze hiermee bereiken is dat ze langer maximaal blijven profiteren van renteaftrek!
Het was veel beter geweest deze mensen om te laten zetten naar een annuitaire hypotheek, waarbij ze naast het aflossen ook minder zwaar op de fiscus gaan lenen. Blijkbaar zijn de politici hier nog niet klaar voor, dus dit zal over een paar jaar wel komen.
En daarnaast snap ik niet waarom er opeens zo'n "run" is op het omzetten van aflossingsvrij naar spaar (of beleggings :X ), dat was al jaren mogelijkk maar had blijkbaar erg weinig interesse...
  zaterdag 8 december 2012 @ 10:56:09 #79
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_120068806
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 10:36 schreef RemcoDelft het volgende:
En daarnaast snap ik niet waarom er opeens zo'n "run" is op het omzetten van aflossingsvrij naar spaar (of beleggings :X ), dat was al jaren mogelijkk maar had blijkbaar erg weinig interesse...
komt door het aantal dat onder water staat, door bijlenen en bijlenen voor auto en vakantie, met vriendelijke medewerking van de bank
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_120069983
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 10:56 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

komt door het aantal dat onder water staat, door bijlenen en bijlenen voor auto en vakantie, met vriendelijke medewerking van de bank
Haha.... de huizenmarkt als motor van de economie :D

Lenen met huis als onderpand was de motor van de economie :Y

quote:
LOEK HERMANS: VERSOEPEL HYPOTHEEKREGELS VOOR STARTERS

Tijdens de algemene beschouwingen in de Eerste Kamer heeft VVD-senator en tevens Adfiz-voorzitter Loek Hermans ervoor gepleit de hypotheekregels voor starters op de woningmarkt te versoepelen.
Hermans vroeg zich af of de nieuwe regels waarbij nieuwe hypotheken per 1 januari meteen annuļtair en volledig moeten worden afgelost niet ‘remmend’ werken voor starters. De VVD’er denkt dat een systeem waarbij starters minder hoeven af te lossen beter is. Minister Blok (Wonen) leek niet aan het plan te willen tornen, maar zei wel te willen nadenken over een soepeler behandeling van woningbezitters die hun aflossingsvrije hypotheek nog willen omzetten naar een spaarhypotheek, waarbij extra wordt afgelost. Die mogelijkheid vervalt per 1 januari. Het kabinet overweegt nu de nieuwe regels later dan 1 januari 2013 in te laten gaan om huiseigenaren meer tijd te geven hun aflossingsvrije hypotheek om te zetten.
Het Verbond van Verzekeraars riep samen met VEH en de NVM de Eerste Kamer op niet in te stemmen met de kabinetsplannen voor de woningmarkt. "Met name de verplichte volledige annuļtaire aflossing voor starters heeft desastreuze effecten en leidt amper tot verbetering van de financiėle positie van het rijk." Het Verbond heeft ook gepleit voor handhaving van de fiscale aftrekbaarheid van advieskosten bij lijfrenten en aov. "Het schrappen van de aftrekbaarheid van advieskosten bij deze producten heeft tot gevolg dat advies duurder wordt voor klanten en het inwinnen van financieel advies dus juist minder toegankelijk."

bron: VVP online
Hahahaha.... wat een giller _O-

De bond van verzekeraars.... de lobby machine voor de 'jazekers wij verstrekken u een giflening' gaat huilie huilie doen.... Juist, jullie financiele positie word er niet beter op als we straks geen CliniClown meer nodig hebben om de schaapjes een gedrocht van een complex financieel product aan te smeren. Ik zie uit naar de dag dat dit soort adviseurs de gang naar het UWV maken, allemaal _O_

Als straks alleen nog annuitair en lineair verstrekt mag worden zitten veel pipo's met een financieel VMBO diploma thuis op de bank. Wel vervelend want ook zij moeten hun hypotheek nog afbetalen :D

Hadden ze maar beter geluisterd naar hun locale dealer: "don't get high on your own supply" :7
  zaterdag 8 december 2012 @ 11:58:54 #81
323876 michaelmoore
pi_120070035
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 11:55 schreef ComplexConjugate het volgende:

Lenen met huis als onderpand was de motor van de economie :Y

Inderdaad en dat werkte goed, en met een beloning van de overheid, voor meer lenen, meer subsidie

Gewoon alle normen overboord, of zo Bush zei, iedereen moet een hypotheek kunne krijgen , werklozen hispanics, criminele zwarten, drugsgebruikers, invaliden, het maakt niet uit, zelfs bomen zou ie een hypotheek willen geven

Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 8 december 2012 @ 12:05:02 #82
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_120070164
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 11:55 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

[..]

Hahahaha.... wat een giller _O-

De bond van verzekeraars.... de lobby machine voor de 'jazekers wij verstrekken u een giflening' gaat huilie huilie doen.... Juist, jullie financiele positie word er niet beter op als we straks geen CliniClown meer nodig hebben om de schaapjes een gedrocht van een complex financieel product aan te smeren. Ik zie uit naar de dag dat dit soort adviseurs de gang naar het UWV maken, allemaal _O_

Als straks alleen nog annuitair en lineair verstrekt mag worden zitten veel pipo's met een financieel VMBO diploma thuis op de bank. Wel vervelend want ook zij moeten hun hypotheek nog afbetalen :D

Hadden ze maar beter geluisterd naar hun locale dealer: "don't get high on your own supply" :7
Ik heb je gekleurde opmerkingen en toonzettingen dik gemaakt. Kan ju uberhaupt wel normaal je mening geven?
and made it rain upward
pi_120070221
-

[ Bericht 100% gewijzigd door sitting_elfling op 08-12-2012 12:08:42 (Trollen om het trollen) ]
pi_120070271
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 12:05 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Ik heb je gekleurde opmerkingen en toonzettingen dik gemaakt. Kan ju uberhaupt wel normaal je mening geven?
Ik pleit daarmee alleen maar in het voordeel van financieel adviseurs, de meesten zagen zelf ook niet in wat de consequenties zouden zijn. Immers is hun ook maar verteld dat ze uitstekend werk leverden. Feit is gewoon dat de meeste mensen niet bepaald heel erg veel inzicht hebben in de uitwerking van het systeem. Kan simpelweg een stukje gebrek aan interesse zijn dan wel cognitieve dissonantie als basis hebben.
pi_120070273
CC, trollen is 1 ding, alles afgeven op de economische wereld is een ander, maar kom dan ook met argumenten ipv !! :'). Je weet dat je er zelf ook niks mee zult bereiken en anderen vinden het alleen maar irritant. En die financiele ponzi-gasten waar je zo'n hekel aan hebt zullen alleen maar lachen om posts met geen inhoud.
  zaterdag 8 december 2012 @ 12:10:39 #86
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_120070274
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 11:58 schreef michaelmoore het volgende:
of zo Bush zei, iedereen moet een hypotheek kunne krijgen
Op zich is daar niets mis mee, ervanuitgaande dat iedereen moet wonen, kan iedereen het net zo goed zelf bezitten. En als ik kijk naar het huidige sociale woninggebeuren hier, waarbij "corporaties" honderden miljarden bezitten, terwijl 50 jaar oude huisjes voor vrijwel niets op de balans staan, dan had ik dat liever als prive-bezit gezien.
En als zo'n jaren '60 rijtjeshuis voor 30k op de balans staat, zou zelfs de steuntrekker goedkoper af zijn met een hypotheek dan met de huidige "tussenhandel" (lees: corporatie) met schatrijke directie! En dat alles zonder huursubsidie!
Een kleine berekening: 30k in 20 jaar annuitair aflossen tegen 8% rente zonder aftrekposten kost EUR 245,75 per maand. Vergeleken met de huidige huur van 400-650 euro per maand blijft er dan ruim voldoende over voor onderhoud en zelfs belastingen. En ja, ik zie liever dat ruim 2 miljoen "sociale huurders" hun huis bezitten, dan dat types als Erik S. de huur van honderden huizen nodig hebben voor alleen al hun eigen salaris.
  zaterdag 8 december 2012 @ 12:12:17 #87
323876 michaelmoore
pi_120070317
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 12:10 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Op zich is daar niets mis mee, ervanuitgaande dat iedereen moet wonen, kan iedereen het net zo goed zelf bezitten.
ja maar mensen zonder inkomen en criminelen een hypotheek geven, met een superlage 5 jaar startrente, is vragen om dikke ellende

Overigens proef ik dat de overheid die loslopende corporaties naar zich toe gaat trekken, lees nationaliseren, en de verkoop-opbrengst rechtstreeks de schatkist in gaat voortaan

Het begon met de bemoeizucht van minister van wonen om salarissen van corporaties voortaan vast te stellen door de overheid

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 08-12-2012 12:20:48 ]
  zaterdag 8 december 2012 @ 12:13:35 #88
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_120070357
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 12:12 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ja maar mensen zonder inkomen en criminelen een hypotheek geven, met een superlage 5 jaar startrente, is vragen om dikke ellende
In principe hebben we in Nederland geen mensen zonder inkomen. En ook die criminelen krijgen in Nederland een huis.
  zaterdag 8 december 2012 @ 12:14:29 #89
323876 michaelmoore
pi_120070390
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 12:13 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

In principe hebben we in Nederland geen mensen zonder inkomen. En ook die criminelen krijgen in Nederland een huis.
mensen met bijstand, zo goed??
pi_120070466
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 12:14 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Een uitkering klinkt wat algemener en wat Remco zegt, zelfs mensen die geen 'tegenprestaties' leveren hebben een dak boven hun hoofd.
  zaterdag 8 december 2012 @ 12:21:19 #91
323876 michaelmoore
pi_120070570
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 12:17 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Een uitkering klinkt wat algemener en wat Remco zegt, zelfs mensen die geen 'tegenprestaties' leveren hebben een dak doos boven hun hoofd.
  zaterdag 8 december 2012 @ 12:21:33 #92
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_120070579
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 12:14 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Prima, Mijn hele punt is: ongeacht hoe ze aan hun geld komen, ze hebben nu een huis! En de "tussenhandel" maakt het hoe-dan-ook duurder! Niet voor niets is (op de lange termijn, prijsdalingen na een bubbel uitgezonderd) kopen goedkoper dan huren! Wat dat betreft is het heel raar dat de armste mensen huren en de rijkste mensen kopen. Andersom zou veel logischer zijn!
  zaterdag 8 december 2012 @ 12:36:04 #93
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_120070913
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 12:21 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Prima, Mijn hele punt is: ongeacht hoe ze aan hun geld komen, ze hebben nu een huis! En de "tussenhandel" maakt het hoe-dan-ook duurder! Niet voor niets is (op de lange termijn, prijsdalingen na een bubbel uitgezonderd) kopen goedkoper dan huren! Wat dat betreft is het heel raar dat de armste mensen huren en de rijkste mensen kopen. Andersom zou veel logischer zijn!
Elke tussenhandel maakt het duurder.

Overigens frapant om te lezen dat je hier ineens voor het kopen pleit. Huren is duurder ja, ook nu! En straks helemaal.
and made it rain upward
  zaterdag 8 december 2012 @ 12:37:17 #94
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_120070944
quote:
0s.gif [b]Op zaterdag 8 december 2012 12:36 schreef Sjabba het volgende:[/b
Overigens frapant om te lezen dat je hier ineens voor het kopen pleit. Huren is duurder ja, ook nu! En straks helemaal.
Ik ben nooit fan geweest van marktverstorende woningcorporaties die werkelijk miljoenen mensen afhankelijk houden van "sociale" huisvesting.
pi_120070969
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 12:36 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Elke tussenhandel maakt het duurder.

Huren is duurder dankzij het gebrek aan subsidies, misschien als we de huurmarkt op dezelfde manier gaan stimuleren als de koopmarkt dat er wel ruimte is voor nog een zeepbel.
pi_120071013
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 12:37 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Ik ben nooit fan geweest van marktverstorende woningcorporaties die werkelijk miljoenen mensen afhankelijk houden van "sociale" huisvesting.
Ik ben ook nooit een fan geweest van marktverstorende fiscale maatregelen die werkelijk miljoenen mensen afhankelijk houd van 'sociale leensubsidies' om hun onderwater hypotheek drijvende te houden.
pi_120071115
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 12:38 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Huren is duurder dankzij het gebrek aan subsidies, misschien als we de huurmarkt op dezelfde manier gaan stimuleren als de koopmarkt dat er wel ruimte is voor nog een zeepbel.
:D Niet alleen de rente voor de huursector onbeperkt aftrekbaar, maar ook al het onderhoud, en mogen ze de opstallen afschrijven, en daarnaast is de sociale hoek in het verleden gespekt met bakken rijkssubsidie.

Hoe bedoel je gebrek aan subsidies? Vierdubbel!
  zaterdag 8 december 2012 @ 12:44:48 #98
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_120071158
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 12:38 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Serieus he.... Wat dino zegt, heel die sector is aan elkaar gesubsidieerd.... Accepteer dat feit nou eens.
and made it rain upward
  zaterdag 8 december 2012 @ 12:45:44 #99
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_120071186
quote:

[..]

Ik ook niet! Ben zelfs voorstander van nationalisatie, maar voorlopig zie ik dat niet gebeuren...
and made it rain upward
  zaterdag 8 december 2012 @ 12:52:20 #100
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_120071394
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 12:44 schreef Sjabba het volgende:
Serieus he.... Wat dino zegt, heel die sector is aan elkaar gesubsidieerd.... Accepteer dat feit nou eens.
Misschien wordt het tijd om hier te concluderen dat ALLE woningen zwaar gesubsidieerd worden op de een of andere manier, dat er per woning ook weer wat belastingen geheven worden, en dat als geheel de overheid een zeer grote vinger in de pap heeft. En als klap op de vuurpijl dat tientallen miljarden overheidsgeld meer kwaad dan goed doen.
  zaterdag 8 december 2012 @ 12:54:17 #101
323876 michaelmoore
pi_120071441
quote:

[..]

vroeger was dat niet zo

Woningcorporaties zijn opgericht door de leden, de huurders, met instemming van de gemeenteraden, of door de fabriek voor de werknemers (Phillips) (Hoogovens) (Verolme) (Rotterdamsche Haven) (veenendaalsche wolspinnerij) ,
Gefinancierd door een gegarandeerde lening van de gemeente/ Fabriek, met eigen geld van de huurders, die allemaal 1000 gulden inleg moesten schokken, (waarvoor ze een leengarantie kregen van de gemeente) tot 1965- 1970 , toen kregen ze die inleg teruggestort en was de woningbouwvereniging een sociale rechtspersoon geworden

Wie was toen de eigenaar??
De corporatie was eigenaar van de woningen, maar wie bezit de corporatie ??

Daarom is het goed dat stef blok die miljarden 2.500.000 woningen naar zich trekt

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 08-12-2012 13:03:14 ]
pi_120071702
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 12:52 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Misschien wordt het tijd om hier te concluderen dat ALLE woningen zwaar gesubsidieerd worden op de een of andere manier, dat er per woning ook weer wat belastingen geheven worden, en dat als geheel de overheid een zeer grote vinger in de pap heeft. En als klap op de vuurpijl dat tientallen miljarden overheidsgeld meer kwaad dan goed doen.
Ten eerste worden ze niet zwaar gesubsideerd, volgens mij heb ik al eens voorgerekend wat het schrappen van HRA en aanverwante belastingen/heffingen een zeer beperkte invloed heeft op het IB tarief (enkele percenten).

Ten tweede, rente als aftrekpost van belastingen schrappen heeft nogal vergaande consequenties, aangezien dat een nogal principiele ingreep is - dan zou je namelijk ook rente op andere investeringen moeten schrappen. Dat zou uniek in de wereld zijn, en dat is ook de reden dat in landen waar geen HRA is, rente op investeringen wel aftrekbaar is gebleven, en dus de huizenmarkt gedreven wordt door beleggers/investeerders, met hetzelfde gevolg als hier, met de uizondering dat de voordelen bij een beperktere en veel rijkere groep terecht komen, en de kostprijs van wonen onevenredig veel hoger is dan hier.

Ten derde: alles is gesubsidieerd. Of je het nou over scholing, gezondheidszorg en/of sociale zekerheid hebt. Hoeveel misallocatie brengt dat wel niet teweeg? Ontzettend veel, maar dat vinden we opwegen tegen de voordelen. Anders was immers de belasting nihil, en moest iedereen gewoon zijn eigen broek ophouden, en zouden we hooguit een contributie voor summiere nutsvoorzieningen en 's lands verdediging betalen ;)

Tenslotte, als ik het vergelijk met het buitenland vind ik het nog helemaal niet zo'n slecht systeem. Huisvesting is namelijk objectief gezien voor nagenoeg iedereen bereikbaar en betaalbaar (ook al willen we als rasechte Neerlanders alles goeiekoper), en voor degenen die buiten de boot dreigen te vallen hebben we sociale huisvesting.
Dat is elders wel even anders, en daar is huisvesting veel en veel meer gedenivileerd en in handen van een summiere bovenlaag van vermogende mensen.

Die laatste kant gaan wij ook overigens ook op, ook al zien de tegenstanders van HRA dat niet. Geen HRA in de IB sfeer cum. bouwstop cum. vrijgegeven huurmarkt ==> investeerdersmarkt. Gaan we hier ook huren per week betalen.
pi_120071749
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 12:54 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

vroeger was dat niet zo

Woningcorporaties zijn opgericht door de leden, de huurders, met instemming van de gemeenteraden, of door de fabriek voor de werknemers (Phillips) (Hoogovens) (Verolme) (Rotterdamsche Haven) (veenendaalsche wolspinnerij) ,
Gefinancierd door een gegarandeerde lening van de gemeente/ Fabriek, met eigen geld van de huurders, die allemaal 1000 gulden inleg moesten schokken, (waarvoor ze een leengarantie kregen van de gemeente) tot 1965- 1970 , toen kregen ze die inleg teruggestort en was de woningbouwvereniging een sociale rechtspersoon geworden

Wie was toen de eigenaar??
De corporatie was eigenaar van de woningen, maar wie bezit de corporatie ??

Daarom is het goed dat stef blok die miljarden 2.500.000 woningen naar zich trekt
De leden van de corporatie. Die beslissen namelijk ultiem wat er met het geld moet gebeuren, niet de overheid.
  zaterdag 8 december 2012 @ 13:07:32 #104
323876 michaelmoore
pi_120071785
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 13:06 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

De leden van de corporatie. Die beslissen namelijk ultiem wat er met het geld moet gebeuren, niet de overheid.
Ja dat zal niet lang meer duren, voor de overheid die Directie benoemt, hij wil nu al hun salaris vaststellen
pi_120071808
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 13:07 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Ja dat zal niet lang meer duren, voor de overheid die leden benoemt
Dat zal dan ook niet lang meer duren voordat die corporatie dan een andere legale structuur heeft of een zetel in het buiteland. ;)

/wat Sjabba zegt over ninja-edits
  zaterdag 8 december 2012 @ 13:08:59 #106
323876 michaelmoore
pi_120071823
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 13:08 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Dat zal dan ook niet lang meer duren voordat die corporatie dan een andere legale structuur heeft of een zetel in het buiteland. ;)
Dat staat het WFW niet toe
pi_120071849
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 13:08 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Dat staat het WFW niet toe
Daar weet zelfs ik als niet-jurist al een simpele weg omheen :)

En nu weer ontopic svp.
  zaterdag 8 december 2012 @ 13:11:05 #108
323876 michaelmoore
pi_120071868
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 13:10 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Daar weet zelfs ik als niet-jurist al een simpele weg omheen :)
tegen de wet is geen slim kruid gewassen
pi_120077959
quote:
Jonge huizenbezitters de pineut

Meer specifiek zit het probleem vooral bij jonge huizenbezitters. Jonge huizenbezitters van zeg rond de dertig die rond het jaar 2000 of daarna feitelijk één huis voor de prijs van twee kochten, zijn als het ware private Griekenlandjes in het klein.

Ze hebben extreem hoge hypotheekschulden, weinig tot geen vermogen of financiėle buffers, karige pensioenvooruitzichten en werken steeds vaker op basis van tijdelijke in plaats van vaste contracten. Dit overzicht van de Nederlandsche Bank geeft aardig weer, wat er aan de hand is.
http://www.z24.nl/analyse(...)_tijdbommetje__.html
pi_120078527
quote:
Ehm zijn dat mensen van 30 nu die in het jaar 2000 dus op 18 jarige leeftijd een huis kochten ?????

Goh ik hoor daar zelf dan schijnbaar ook onder 37 jaar, huis gekocht in 2000 maar toch zit ik wel aan de goede kant. Iets met WEL aflossen ofzo.
  zaterdag 8 december 2012 @ 17:30:59 #111
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_120078901
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 12:45 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Ik ook niet! Ben zelfs voorstander van nationalisatie, maar voorlopig zie ik dat niet gebeuren...
Eerst de banken maar eens nationaliseren want die hebben het grootste probleem van allen.
  zaterdag 8 december 2012 @ 17:44:26 #112
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_120079308
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 13:04 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

Ten eerste worden ze niet zwaar gesubsideerd, volgens mij heb ik al eens voorgerekend wat het schrappen van HRA en aanverwante belastingen/heffingen een zeer beperkte invloed heeft op het IB tarief (enkele percenten).
Drogreden, feit is dat als we het verdisconteren in de IB tarieven blijkt dat het wel degelijk gaat om een forse subsidie. Want zoals jij zo graag roept word de belasting vooral betaald door de topinkomens.

quote:
Ten tweede, rente als aftrekpost van belastingen schrappen heeft nogal vergaande consequenties, aangezien dat een nogal principiele ingreep is - dan zou je namelijk ook rente op andere investeringen moeten schrappen. Dat zou uniek in de wereld zijn, en dat is ook de reden dat in landen waar geen HRA is, rente op investeringen wel aftrekbaar is gebleven, en dus de huizenmarkt gedreven wordt door beleggers/investeerders, met hetzelfde gevolg als hier, met de uizondering dat de voordelen bij een beperktere en veel rijkere groep terecht komen, en de kostprijs van wonen onevenredig veel hoger is dan hier.
Rente is gewoon een kostenpost, net als mijn energierekening. Mag ik de kosten van mijn energierekening aftrekken? Nope.... een bedrijf mag het wel, zijn kosten.

Je legt hier op slinkse wijze een verband wat niet exclusief voor rente opgaat. Waarom dan wel een uitsluitsel maken voor hypotheekrente?

quote:
Ten derde: alles is gesubsidieerd. Of je het nou over scholing, gezondheidszorg en/of sociale zekerheid hebt. Hoeveel misallocatie brengt dat wel niet teweeg? Ontzettend veel, maar dat vinden we opwegen tegen de voordelen. Anders was immers de belasting nihil, en moest iedereen gewoon zijn eigen broek ophouden, en zouden we hooguit een contributie voor summiere nutsvoorzieningen en 's lands verdediging betalen ;)
Dus eerst 'valt het wel mee' met de subsidie en nu ga je doodleuk roepen dat alles gesubsidieerd is?
Ik zou het fantastisch vinden als de overheid zich enkel eens ging bezig houden met overheidstaken. Maar dat zie ik niet zomaar gebeuren, deze overheid heeft er een handje van om de vinger in de pap te houden.

quote:
Tenslotte, als ik het vergelijk met het buitenland vind ik het nog helemaal niet zo'n slecht systeem. Huisvesting is namelijk objectief gezien voor nagenoeg iedereen bereikbaar en betaalbaar (ook al willen we als rasechte Neerlanders alles goeiekoper), en voor degenen die buiten de boot dreigen te vallen hebben we sociale huisvesting.
Dat is elders wel even anders, en daar is huisvesting veel en veel meer gedenivileerd en in handen van een summiere bovenlaag van vermogende mensen.
'Geen slecht systeem' is natuurlijk geen geldig argument om zinvolle aanpassingen niet te doen.
Dit 'niet zo'n slechte systeem' begint nu aardig te haperen omdat er te weinig rekenschap is gehouden met demografie, grondstofschaarste, globalisering etc..

quote:
Die laatste kant gaan wij ook overigens ook op, ook al zien de tegenstanders van HRA dat niet. Geen HRA in de IB sfeer cum. bouwstop cum. vrijgegeven huurmarkt ==> investeerdersmarkt. Gaan we hier ook huren per week betalen.
Bangmakerij :7

Gingen we maar weer terug naar een kapitalistisch systeem i.p.v. dit systeem waarbij banksters en overheden de geldpers op standje waanzin hebben staan -O-
  zaterdag 8 december 2012 @ 17:45:48 #113
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_120079353
Prettig stukje om te lezen, de huizenmarkt bubble is globaal en van mythische proporties. Nooit tevoren in de geschiedenis zat er zoveel lucht in vastgoed.

http://www.economist.com/node/4079027?story_id=4079027
  zaterdag 8 december 2012 @ 17:58:34 #114
323876 michaelmoore
pi_120079752
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 16:59 schreef graaierrr het volgende:
Jonge huizenbezitters de pineut

Meer specifiek zit het probleem vooral bij jonge huizenbezitters. Jonge huizenbezitters van zeg rond de dertig die rond het jaar 2000 of daarna feitelijk één huis voor de prijs van twee kochten, zijn als het ware private Griekenlandjes in het klein.
klopt
  zaterdag 8 december 2012 @ 18:11:22 #115
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_120080045
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 17:45 schreef ComplexConjugate het volgende:
Prettig stukje om te lezen, de huizenmarkt bubble is globaal en van mythische proporties. Nooit tevoren in de geschiedenis zat er zoveel lucht in vastgoed.
Maar dat geldt niet alleen voor vastgoed. Schulden zijn ook hoger dan ooit. Er zijn stomweg zeer weinig mensen die zeer veel verdienen aan deze geintjes en daar de hele wereld in meesleuren.
pi_120080100
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 17:44 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Drogreden, feit is dat als we het verdisconteren in de IB tarieven blijkt dat het wel degelijk gaat om een forse subsidie. Want zoals jij zo graag roept word de belasting vooral betaald door de topinkomens.
Nope, schaf het hele gedoe af, en het gaat om een percent of 3 a 4 belasting over de hele linie.
Ik zou iig graag zien dat je het bij feiten houdt.

quote:
Rente is gewoon een kostenpost, net als mijn energierekening. Mag ik de kosten van mijn energierekening aftrekken? Nope.... een bedrijf mag het wel, zijn kosten.

Je legt hier op slinkse wijze een verband wat niet exclusief voor rente opgaat. Waarom dan wel een uitsluitsel maken voor hypotheekrente?
Je mag je slinkse insinuaties gerust achterwege laten, feit is dat, en je mag dat afzetten tegen de rest van de wereld, een verhuurder deze kosten wel mag aftrekken, ook de energiekosten als ie die zou maken :)

quote:
Dus eerst 'valt het wel mee' met de subsidie en nu ga je doodleuk roepen dat alles gesubsidieerd is?
Ik zou het fantastisch vinden als de overheid zich enkel eens ging bezig houden met overheidstaken. Maar dat zie ik niet zomaar gebeuren, deze overheid heeft er een handje van om de vinger in de pap te houden.
Yep, sla er de staatsbegroting maar eens op na, en realiseer je maar eens welk deel je stokpaardje daarvan beslaat.

quote:
'Geen slecht systeem' is natuurlijk geen geldig argument om zinvolle aanpassingen niet te doen.
Dit 'niet zo'n slechte systeem' begint nu aardig te haperen omdat er te weinig rekenschap is gehouden met demografie, grondstofschaarste, globalisering etc..
Wat heeft de huizenmarkt met grondstofschaarste te maken (anders dan de materiaalkosten die veel sneller gestegen zijn dan de huizenprijzen)? Je sleept echt de meest idiote dingen bij de haren bij, imho. Het zijn geen zinvolle aanpassingen, die je voorstelt. Als je iets verder kijkt als je neus lang is, zie je landen waarbij zie 'zinvolle' aanpassingen gedaan zijn, en zie je een woonlast die veel groter is dan in NL, en investeerders/beleggers die daarvan profiteren. Dat mag jouw ideaal zijn, die van mij is het niet.

quote:
Bangmakerij :7
Ik weet van wie dat verwijt komt ;)

quote:
Gingen we maar weer terug naar een kapitalistisch systeem i.p.v. dit systeem waarbij banksters en overheden de geldpers op standje waanzin hebben staan -O-
Oh dat wil je niet, hoor, dan moet iedereen zijn eigen broek ophouden, en als dat niet lukt, jammer dan.

[ Bericht 1% gewijzigd door Dinosaur_Sr op 08-12-2012 18:23:01 ]
pi_120080190
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 17:45 schreef ComplexConjugate het volgende:

http://www.economist.com/node/4079027?story_id=4079027
Jun 16th 2005 ;(

Ga je straks nog stukjes uit 1985 quoten? ;)
pi_120080314
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 18:11 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Maar dat geldt niet alleen voor vastgoed. Schulden zijn ook hoger dan ooit. Er zijn stomweg zeer weinig mensen die zeer veel verdienen aan deze geintjes en daar de hele wereld in meesleuren.
Schaf HRA af, en je bestendigt dit in het kwadraat voor woningen. Het wordt walhalla voor investeerders en huisjesmelkers.

/Maakt mij niet uit hoor, ik zorg wel dat ik aan de goede kant sta. :)
  zaterdag 8 december 2012 @ 18:23:32 #119
323876 michaelmoore
pi_120080395
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 18:20 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Schaf HRA af, en je bestendigt dit in het kwadraat voor woningen. Het wordt walhalla voor investeerders en huisjesmelkers.

/Maakt mij niet uit hoor, ik zorg wel dat ik aan de goede kant sta. :)
doe maar, ik ben wel voor echte marktwerking en tegen subsidie
Als dat zo is, dan is dat zo, nietwaar

Eerlijk is eerlijk

Ik weet wel dat er hier steeds meer leegstand komt onder huurwoningen , dat is nog nooit zo geweest , nooit

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 08-12-2012 18:41:09 ]
pi_120081048
quote:
Voor woningzoekenden die op zoek zijn naar een goedkope huurwoning zijn het nare tijden. Nog slechts 8 procent van de woningen die door woningcorporaties worden aangeboden heeft een huur onder de 366 euro. In de regio Amsterdams is dat zelfs nog maar 3 procent. Dat blijkt uit onderzoek van de Woonbond.

Het aanbod aan geliberaliseerde woningen stijgt, vooral in de Randstad. In Amsterdam bestaat het gemiddelde wekelijkse aanbod van corporaties inmiddels voor de helft uit woningen met een huur boven de ¤ 665 per maand.
http://www.woonbond.nl/nieuws/2989
  zaterdag 8 december 2012 @ 18:51:47 #121
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_120081292
quote:
huren is onmogelijk, kopen is onmogelijk, dus iedereen in een familiehuis van opa en oma?

Het woonbeleid in Nederland is echt al decennia dramatisch slecht, met nu wel een eigen minister, maar met Blok aan het roer heb ik geen illusies dat het beter wordt,hij heeft ook geen visie ! Die man wil alleen huren nog onbetaalbaarder maken en de koopbubble in stand houden. Dit voorspelt niet veel goeds voor de komende tijd. De problemen zullen nog decennia dooretteren.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_120081451
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 18:51 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

huren is onmogelijk, kopen is onmogelijk, dus iedereen in een familiehuis van opa en oma?

Het woonbeleid in Nederland is echt al decennia dramatisch slecht, met nu wel een eigen minister, maar met Blok aan het roer heb ik geen illusies dat het beter wordt,hij heeft ook geen visie ! Die man wil alleen huren nog onbetaalbaarder maken en de koopbubble in stand houden. Dit voorspelt niet veel goeds voor de komende tijd. De problemen zullen nog decennia dooretteren.
Het lijkt er op dat het mensen bewust moeilijk wordt gemaakt om normaal te kunnen wonen.
Watvoor belang heeft de overheid daarbij? Straks een hele generatie die bij pa en ma moet blijven
wonen.
pi_120081731
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 18:57 schreef graaierrr het volgende:

[..]

Het lijkt er op dat het mensen bewust moeilijk wordt gemaakt om normaal te kunnen wonen.
Watvoor belang heeft de overheid daarbij? Straks een hele generatie die bij pa en ma moet blijven
wonen.
Nogal ontzettend overdreven, imho.

Definieer 'normaal'? (serieuze vraag, want dat raakt nogal de kern)
  zaterdag 8 december 2012 @ 19:08:15 #124
323876 michaelmoore
pi_120081825
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 18:51 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
. Dit voorspelt niet veel goeds voor de komende tijd. De problemen zullen nog decennia dooretteren.
meer dan decennia, de ouderen willen cashen
pi_120081993
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 19:05 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Nogal ontzettend overdreven, imho.

Definieer 'normaal'? (serieuze vraag, want dat raakt nogal de kern)
Betaalbaar, korte wachttijd voor een sociale huurwoning < 5 jaar.
pi_120082110
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 19:13 schreef graaierrr het volgende:

[..]

Betaalbaar, korte wachttijd voor een sociale huurwoning < 5 jaar.
Wat is 'betaalbaar', hang er eens een bedrag of % van het inkomen aan?

Wachttijd voor een sociale woning? In de periferie nagenoeg nihil, in A'dam oneindig, ook dat maakt nogal wat uit, imho?
pi_120082412
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 19:16 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Wat is 'betaalbaar', hang er eens een bedrag of % van het inkomen aan?

Wachttijd voor een sociale woning? In de periferie nagenoeg nihil, in A'dam oneindig, ook dat maakt nogal wat uit, imho?
Randstad rond de 5 jaar, met uitschieters zoals A'dam en Utreg +9 jaar?
Betaalbaar vind ik onder de 30% van het inkomen, die woningen zijn steeds moeilijker
te vinden doordat er niks meer gebouwd wordt. Koophuis ook steeds lastiger voor starters
want die hebben steeds vaker tijdelijke contracten.
pi_120082618
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 19:26 schreef graaierrr het volgende:

[..]

Randstad rond de 5 jaar, met uitschieters zoals A'dam en Utreg +9 jaar?
Betaalbaar vind ik onder de 30% van het inkomen, die woningen zijn steeds moeilijker
te vinden doordat er niks meer gebouwd wordt. Koophuis ook steeds lastiger voor starters
want die hebben steeds vaker tijdelijke contracten.
4 x je inkomen lenen, <5% rente, voor belastingaftrek, lijkt me duidelijk ver ver beneden 30% van je inkomen, ook als je ozb en derg meeneemt?

Huren buiten sociale sector kun je wel vergeten, wat logisch is als je financieringskosten, onderhoud, afschrijving en winstopslag goed moet maken.

Geen idee wat je verwacht qua kwaliteit en m2 en kamers echter.
pi_120083879
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 19:33 schreef Dinosaur_Sr het volgende:
Geen idee wat je verwacht qua kwaliteit en m2 en kamers echter.
Zeer waarschijnlijk minimaal 120m2, 5 kamers, per direct, met voor en achtertuin, en voor minder dan ¤ 366,- per maand.

Overigens... ¤ 366,-... dat is vaak minder dan 2 personen tegenwoordig betalen voor de zorgverzekering + de energierekening.
  zondag 9 december 2012 @ 12:15:51 #130
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_120102527
Niet meer dan 17% van je inkomen zou je aan woonlasten moeten uitgeven. Alles daarboven is eigenlijk onverantwoord omdat je dan eigenlijk al slaaf bent van je woning en bovendien is het slecht voor de economie als mensen zo'n hoog percentage aan woonlasten kwijt zijn. Ze kunnen het immers niet meer ergens anders aan besteden. Het idee van "scheefwonen" is dus al absurd, je zou juist moeten stimuleren dat miljonairs in een woning van 300 per maand gaan zitten als ze dat zouden willen.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 9 december 2012 @ 12:17:46 #131
78918 SeLang
Black swans matter
pi_120102575
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 12:15 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Het idee van "scheefwonen" is dus al absurd,
De overheid heeft zich überhaupt niet te bemoeien met waar mensen hun eigen geld aan willen uitgeven.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  zondag 9 december 2012 @ 12:22:44 #132
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_120102659
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 december 2012 18:17 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Jun 16th 2005 ;(

Ga je straks nog stukjes uit 1985 quoten? ;)
Om aan te geven dat er wel degelijk mensen waren die in 2005 voorzagen wat er nu gaat gebeuren. Als zelfs Noutje wellink het niet aan zag komen.... volgens hem waren het allemaal doemdenkers :)
  zondag 9 december 2012 @ 12:26:07 #133
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_120102745
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 12:17 schreef SeLang het volgende:

[..]

De overheid heeft zich überhaupt niet te bemoeien met waar mensen hun eigen geld aan willen uitgeven.
QFT.

Helaas is het voor de overheid makkelijk graaien, feitelijk is de woningmarkt het instrument waarmee de overheid de samenleving 'maakbaar' probeert te houden. Door het woningmarkt beleid houdt ze de controle over de slaafse burger. Volgzame burgers die of afhankelijk gemaakt zijn van een uitkering of tot slaaf van hun hypotheek gemaakt zijn, dat is de natte droom van elke despoot, dictator of regent.
  zondag 9 december 2012 @ 12:26:44 #134
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_120102765
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 12:17 schreef SeLang het volgende:

[..]

juist, het rare idee bestaat trouwens dat een sociale huurwoning gesubsidieerd is. Let wel, het gaat hier doorgaans om woningen die in de wederopbouw na de oorlog voor zo'n 10.000 gulden zijn neergezet, waar nu al 50+ jaar huur voor wordt gevangen. Hoezo gesubsidieerd wonen!?! Die woningen zijn al tig keer betaald. Het is een schande dat men afhankelijk van het inkomen nu excessieve huurstijgingen gaat doorvoeren voor dit soort woningen!!
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 9 december 2012 @ 12:34:58 #135
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_120102994
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 12:26 schreef BloodhoundFromHell het volgende:

[..]

juist, het rare idee bestaat trouwens dat een sociale huurwoning gesubsidieerd is. Let wel, het gaat hier doorgaans om woningen die in de wederopbouw na de oorlog voor zo'n 10.000 gulden zijn neergezet, waar nu al 50+ jaar huur voor wordt gevangen. Hoezo gesubsidieerd wonen!?! Die woningen zijn al tig keer betaald. Het is een schande dat men afhankelijk van het inkomen nu excessieve huurstijgingen gaat doorvoeren voor dit soort woningen!!
De nieuwe demagoog voor de volkshuisvesting Mr. Stef Blok is op zoek naar nog meer geld om met douceurtje voor de banken te blijven strooien. Dit gebeurt indirect door de subsidies voor geleend wonen maximaal op te rekken. Deze demagoog heeft geen oog voor de overige partijen en hun belangen. Maar goed 'we' hebben zelf voor de partij voor de banksters gestemd, dus wie zijn billennaad spreid zal flink genaaid worden :X
pi_120103042
Ik ben toch heel benieuwd naar de jaarverslagen van wbv's waar bhfh en remco uit halen dat die woning nog steeds voor zulke lage bedragen in de boeken staan en dat er de afgelopen 50 jaar geen onderhoud en verbetering gepleegd is, en geen nieuwe woningen erbij gekomen zijn.
  zondag 9 december 2012 @ 12:37:47 #137
323876 michaelmoore
pi_120103082
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 12:36 schreef Basp1 het volgende:
Ik ben toch heel benieuwd naar de jaarverslagen van wbv's waar bhfh en remco uit halen dat die woning nog steeds voor zulke lage bedragen in de boeken staan en dat er de afgelopen 50 jaar geen onderhoud en verbetering gepleegd is, en geen nieuwe woningen erbij gekomen zijn.
berk acc. heeft daar jaarverslagen van
pi_120103161
Dan mogen jullie die beweringen die hier te pas en te onpas gemaakt worden wel eens onderbouwd worden ipv het slap gezever.
  zondag 9 december 2012 @ 12:41:20 #139
78918 SeLang
Black swans matter
pi_120103189
Ik zit nu overigens in m'n zesde jaar zonder huurverhoging (vrije sector, UK). In reele termen is de huur dus fors gedaald en gerekend in euros al helemaal (£ was 1,50 toen ik hier kwam wonen, nu 1,24).
Mijn reisverslagen
  zondag 9 december 2012 @ 12:45:13 #140
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_120103293
quote:
Het probleem van de woco's is dat ze onderling 'solidair' moeten zijn, zo moet mijn woco flink afdragen aan de mislukte acties van o.a. Vestia. Feitelijk moeten dus alle huurders in Nederland de schade die aangericht is door Erik Staal gaan opvangen .
Let wel dat wat deze man gedaan heeft niets te maken had met de volkshuisvesting.

Dan de verhuudersheffing die men wil invoeren om nog meer subsidies te kunnen blijven verstrekken aan 'kopers met geleend geld a.k.a. als 'gesubsidieerd lenen van de bank' of 'huisje leasen'. Ik las in de nieuwsbrief van de woco dat zij straks 2 van de 12 maanden huurinkomsten mogen gaan afdragen aan het ministerie van gesubsidieerd lenen voor een huis. Eigenlijk komt het erop neer dat de 'rijkere huurders' EN mogen meebetalen aan de huurtoeslag EN mogen meebetalen aan de subsidie op geleend kopen 8)7

Zijn ze dan echt helemaal de weg kwijtgeraakt in 'subsidies op geleend wonen' land?
  zondag 9 december 2012 @ 12:46:51 #141
323876 michaelmoore
pi_120103344
quote:
2s.gif Op zondag 9 december 2012 12:41 schreef SeLang het volgende:
Ik zit nu overigens in m'n zesde jaar zonder huurverhoging (vrije sector, UK). In reele termen is de huur dus fors gedaald en gerekend in euros al helemaal (£ was 1,50 toen ik hier kwam wonen, nu 1,24).
hier komen ook steeds meer huurwoningen leeg te staan , dat heb ik hier nog niet eerder gezien
pi_120104857
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 12:40 schreef Basp1 het volgende:
Dan mogen jullie die beweringen die hier te pas en te onpas gemaakt worden wel eens onderbouwd worden ipv het slap gezever.
Oei, dat kan niet hoor. Straks wordt het nog een boeiend topic om te volgen in plaats van een repeterende verzameling stokpaardjes en dom dingen roepen ;(.
  zondag 9 december 2012 @ 13:47:11 #143
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_120105348
quote:
11s.gif Op zondag 9 december 2012 13:31 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Oei, dat kan niet hoor. Straks wordt het nog een boeiend topic om te volgen in plaats van een repeterende verzameling stokpaardjes en dom dingen roepen ;(.
Basp1 overdrijft graag... er worden vaak genoeg interessante bronnen vermeld dan wel verwezen naar. Ik begrijp dus ook niet helemaal wat je met deze 'stemmingmakerij' wenst te bereiken?
pi_120105399
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 13:47 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Basp1 overdrijft graag... er worden vaak genoeg interessante bronnen vermeld dan wel verwezen naar. Ik begrijp dus ook niet helemaal wat je met deze 'stemmingmakerij' wenst te bereiken?
Heb het een paar keer geprobeerd maar het niveau is hier over het algemeen wel erg kansloos hoor. Ook jouw pogingen tot het trekken van 'conclusies' zijn wel erg dubieus en gezocht...
  zondag 9 december 2012 @ 13:59:13 #145
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_120105768
quote:
2s.gif Op zondag 9 december 2012 13:48 schreef 99.999 het volgende:

Heb het een paar keer geprobeerd maar het niveau is hier over het algemeen wel erg kansloos hoor. Ook jouw pogingen tot het trekken van 'conclusies' zijn wel erg dubieus en gezocht...
Het niveau hier is prima, er zijn heel wat subfora waar het niveau 'nog' veel lager ligt. Topics waar het niveau vaak 'hoog' ligt zijn vooral bevolkt door gelijkgestemden en of we daar wat van kunnen leren is maar de vraag.

Mijn conclusies zijn uiteraard vaak gebaseerd op de informatie die ik op dat moment ter beschikking heb en zijn vaak speculatief van aard. So what? Is toch niet zo raar bij een discussie over een speculatieve zeepbel en een ronduit disfunctionele huizenmarkt?
pi_120106157
Xeno jou conclusies raken kant nog wal in 2014 wil men 0.231% van de wozwaarde als verhuurdersheffing, met een huurprijs van 4.5% van de wozwaarde is dat dus 2 weken huur ipv de 2 maanden die je hier zegt. Je moet je eigen wbv eens tegen het licht houden die besodemieteren je waar je bij staat.

www.rijksoverheid.nl/onde(...)13/verhuurderheffing
  zondag 9 december 2012 @ 14:32:07 #147
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_120106963
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 14:09 schreef Basp1 het volgende:
Xeno jou conclusies raken kant nog wal in 2014 wil men 0.231% van de wozwaarde als verhuurdersheffing, met een huurprijs van 4.5% van de wozwaarde is dat dus 2 weken huur ipv de 2 maanden die je hier zegt. Je moet je eigen wbv eens tegen het licht houden die besodemieteren je waar je bij staat.

www.rijksoverheid.nl/onde(...)13/verhuurderheffing
Huurinkomsten = huur - kostprijs.

Inkomsten die corporaties nodig hebben om onderhoud te doen, nieuwe woningen te bouwen etc....

En dat allemaal om met douceurtjes voor gesubsidieerde huizenleasers te blijven strooien :X
pi_120107097
Nou scan dan die brief voor ons eens waar de wbv het voorrekend.
Dan zien we ook de kostprijs.
  zondag 9 december 2012 @ 14:47:26 #149
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_120107532
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 14:36 schreef Basp1 het volgende:
Nou scan dan die brief voor ons eens waar de wbv het voorrekend.
Dan zien we ook de kostprijs.
Die nieuwsbrief is alleen voor de huurders hč.

Jaarverslagen zijn wel voor jullie in te zien :)
  zondag 9 december 2012 @ 15:01:22 #150
323876 michaelmoore
pi_120108103
huur mag niet meer dan 4,5 % van de WOZ zijn

dus WOZ 170.000 euro is 8000 of wel 666,66

dus de sociale huurgrens
daar zit ik boven
pi_120108130
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 14:47 schreef ComplexConjugate het volgende:
Die nieuwsbrief is alleen voor de huurders hč.

Jaarverslagen zijn wel voor jullie in te zien :)
Die brief bestaat dus niet.

Of heb je hem uitgeleend aan 1 van je vele kennissen? :+
pi_120108140
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 15:01 schreef michaelmoore het volgende:
daar zit ik boven
En?
  zondag 9 december 2012 @ 15:03:01 #153
323876 michaelmoore
pi_120108167
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 15:01 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Of heb je hem uitgeleend aan 1 van je vele kennissen? :+
nee hoor
pi_120108358
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 15:03 schreef michaelmoore het volgende:
nee hoor
:?

(Verkeerde account? o|O )
pi_120108439
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 15:01 schreef michaelmoore het volgende:
huur mag niet meer dan 4,5 % van de WOZ zijn

dus WOZ 170.000 euro is 8000 of wel 666,66

dus de sociale huurgrens
daar zit ik boven
Per wanneer gaat die regel in?
  zondag 9 december 2012 @ 15:17:34 #156
323876 michaelmoore
pi_120108612
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 15:11 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

gelijk met de heffing
pi_120108768
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 15:11 schreef MrBadGuy het volgende:
Geldt alleen voor de sociale woningbouw (mits je inkomen lager is dan 43.000), vrije sector is er straks helemaal geen maximum meer.
  zondag 9 december 2012 @ 15:25:48 #158
323876 michaelmoore
pi_120108828
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 15:23 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

, vrije sector is er straks helemaal geen maximum meer.
ja het maximum wat men wil betalen, dus staan er hier woningen te huur opeens
nu al drie maand geen huurinkomsten voor die verzekeraar

wat je dan krijgt is noodhuurders, voor korte termijn. en steeds inspectie, aansluiten, afsluiten, administratiewerk, sloten vervangen voordeur en achterdeur
Kwam er net langs, onkruid in de tuin begint nu te bevriezen , daar doen die tijdelijke huurders ook niets aan

Een vrije sector woningen is soms meer een pension

Ik denk dat veel jongeren thuis blijven wonen

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 09-12-2012 15:36:11 ]
  zondag 9 december 2012 @ 15:38:33 #159
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_120109278
quote:

[..]

Geldt alleen voor de sociale woningbouw (mits je inkomen lager is dan 43.000), vrije sector is er straks helemaal geen maximum meer.
Gewoon minder gaan werken om onder de 43k te blijven :D
pi_120109406
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 15:38 schreef ComplexConjugate het volgende:
Gewoon minder gaan werken om onder de 43k te blijven :D
Dat ligt eraan hoeveel je verdiend. Zit je op 45.000 dan is dat een optie, zit je op 67.000 dan is het middel erger dan de kwaal zeg maar. :D
  zondag 9 december 2012 @ 15:51:04 #161
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_120109760
quote:
Waarom zo suggestief posten? Als je echt "heel benieuwd" zou zijn, had je dit toch simpelweg kunnen Googlen? Of heb je een ban bij Google? Daarbij is dit al meerdere keren langsgekomen in deze reeks (die ook jij redelijk intensief volgt).

Maar vooruit: de eerste hit die Google mij geeft:
quote:
"In eerste instantie zetten corporaties hun woningen net zo in de boeken als bedrijven machines in hun boeken hebben staan. Bij een machine neem je de kostprijs en vervolgens bepaal je dat de machine tien jaar mee moet gaan en dan schrijf je hem in tien jaar af. Woningen werden ook tegen de prijs waarvoor ze ooit gebouwd waren in de boeken gezet en daarop werd afgeschreven. Op deze manier kwam de gemiddelde waarde van een corporatiewoning in 2003 uit op 28.500 euro. Deze manier van boekhouden ging echter volledig voorbij aan het feit dat de waarde van woningen over het algemeen niet daalt, maar juist stijgt."

"In 2004 zijn woningcorporaties overgestapt op een andere manier van waarderen. Sindsdien staan corporatiewoningen op de balans tegen hun zogenoemde volkshuisvestelijke exploitatiewaarde. Deze waarde staat gelijk aan de cash die de corporatie nog met de verhuur van een woning denkt te kunnen verdienen (de huuropbrengst - de beheerskosten en de kosten voor onderhoud). Op basis hiervan kwamen corporaties eind 2007 uit op een totale waarde van hun bezit van 90 miljard euro. Dat komt neer op 37.000 euro per woning."

[...]

Er zijn 2,4 miljoen corporatiewoningen. Eind 2007 stonden zij voor 90 miljard in de boeken. Daartegenover stond ook een schuld van 60 miljard. Het eigen vermogen van woningcorporaties was op papier dus 30 miljard. Ga je de woningvoorraad op WOZ-waarde waarderen dan verandert het beeld nogal. Dan heb je 380 miljard aan bezit tegenover 60 miljard aan schuld staan en is het eigen vermogen opeens 320 miljard euro."
pi_120110392
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 15:51 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Waarom zo suggestief posten? Als je echt "heel benieuwd" zou zijn, had je dit toch simpelweg kunnen Googlen? Of heb je een ban bij Google? Daarbij is dit al meerdere keren langsgekomen in deze reeks (die ook jij redelijk intensief volgt).

Maar vooruit: de eerste hit die Google mij geeft:

[..]

Leuk maar je qoute wel selectief, onderaan dat artikel staat dat wbv de woningen eigenlijk anders in de boeken moeten gaan zetten. ;)

Mijn vraag was iets recents en aangezien jou artikel uit 2007 komt ben ik wel benieuwd of de woningen nog steeds zo minimaal in de boeken staan of dit toch al achterhaald is.
  zondag 9 december 2012 @ 16:17:21 #163
323876 michaelmoore
pi_120110853
quote:

[..]

het is de vraag of het door de kamer komt, want er zijn veel te veel losse eindjes

meer een hersenspinsel dan een wetsontwerp
  zondag 9 december 2012 @ 16:19:34 #164
323876 michaelmoore
pi_120110944
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 16:06 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Leuk maar je qoute wel selectief, onderaan dat artikel staat dat wbv de woningen eigenlijk anders in de boeken moeten gaan zetten. ;)

Mijn vraag was iets recents en aangezien jou artikel uit 2007 komt ben ik wel benieuwd of de woningen nog steeds zo minimaal in de boeken staan of dit toch al achterhaald is.
ik meen dat ze allemaal herwaardeert zijn ergens op 35.000 euro en dat er niet meer op afgeschreven mag worden
  zondag 9 december 2012 @ 16:21:13 #165
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_120111043
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 16:17 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

het is de vraag of het door de kamer komt, want er zijn veel te veel losse eindjes
de SP zal zeker niet voorstemmen
meer een hersenspinsel dan een wetsontwerp
Bouwend Nederland heeft in ieder geval geen baat bij deze rooftax, misschien dat Elco nu eindelijk eens het landsbelang kan combineren met het belang van zijn lobbyclub :D

Zou toch een mooie afscheidscadeautje zijn.
  zondag 9 december 2012 @ 16:22:49 #166
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_120111141
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 16:19 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

ik meen dat ze allemaal herwaardeert zijn ergens op 35.000 euro en dat er niet meer op afgeschreven mag worden
Bij sloop waardeer je toch behoorlijk af, vandaar dat afschrijven ook economisch verantwoord is. Gewoon de oude troep vervangen voor beter. Goed voor de werkgelegenheid en in het belang van het woongenot.
  zondag 9 december 2012 @ 16:34:42 #167
323876 michaelmoore
pi_120111633
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 16:22 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Bij sloop waardeer je toch behoorlijk af, vandaar dat afschrijven ook economisch verantwoord is. Gewoon de oude troep vervangen voor beter. Goed voor de werkgelegenheid en in het belang van het woongenot.
er moeten minstens 500.000 grote huurkrotten vervangen worden door 800.000 kleine energieneutrale

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 09-12-2012 16:46:32 ]
  zondag 9 december 2012 @ 16:37:28 #168
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_120111755
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 16:06 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik zou zeggen, doe je best en zoek de gegevens even op. Of bel Vestia eens, kijken hoe open ze zijn over hun ellende...
  zondag 9 december 2012 @ 16:47:07 #169
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_120112136
In het land der blinden... is het vertellen van de waarheid een revolutionaire daad.

zondag 9 december 2012 @ 16:51:38 #170
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_120112337
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 16:34 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

er moeten minstens 500.000 grote huurkrotten vervangen worden door 800.000 kleine energieneutrale
Dan mogen we dus maar blij zijn dat de corporaties al grotendeels de huizen voor schroot in de boeken hebben staan. De banken daarentegen, die hebben schroot tegen zeepbel niveau op de balans staan :X

Het gevolg? Dat de banken eindeloos gesubsidieerd moeten worden door de belastingbetaler en dat woco's een hoge tol moeten betalen voor verstandig economisch beleid.

Hoezo... gesubsidieerd huren? Heel 'kopen met geleend geld' zijn maximaal gesubsidieerd. Bail outs, staatssteun, HRA, NHG, allemaal om de banken het zo makkelijk mogelijk te maken om de zeepbel maar niet te laten klappen.
pi_120112559
quote:
2s.gif Op zondag 9 december 2012 13:48 schreef 99.999 het volgende:

[..]

^^^^
  zondag 9 december 2012 @ 17:11:22 #172
323876 michaelmoore
pi_120113141
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 16:51 schreef ComplexConjugate het volgende:

Het gevolg? Dat de banken eindeloos gesubsidieerd moeten worden door de belastingbetaler en dat woco's een hoge tol moeten betalen voor verstandig economisch beleid.

nou ik denk dat die 4,5% norm redelijk is en dat hierdoor de huren zullen dalen volgend jaar

Veel van die huurkrotten komen niet boven de 60.000 aan WOZ , het zal ook tijd zijn dat die krotten naar hun marktwaarde verhuurd worden, anders lijkt het op huisjesmelken en dat mogen we niet laten gebeuren met de sociale woningen

http://www.wozinformatie.(...)temID=8027&bc=nieuws

[ Bericht 4% gewijzigd door michaelmoore op 09-12-2012 22:15:43 ]
  zondag 9 december 2012 @ 18:22:03 #173
323876 michaelmoore
pi_120115825
De waardedaling blijft fors , dat moet gezegd

http://www.wozinformatie.(...)&bc=nieuwsarchief101
pi_120129895
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 18:22 schreef michaelmoore het volgende:
De waardedaling blijft fors , dat moet gezegd

http://www.wozinformatie.(...)&bc=nieuwsarchief101
8% minder dan 8% minder dan vorig jaar is toch minder dan de 8% van vorig jaar. Waardedaling dus iets minder absoluut gezien. Zo door gaan duurt het nog heel lang voor we op 0 zitten.
  zondag 9 december 2012 @ 22:42:01 #175
323876 michaelmoore
pi_120130355
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 22:35 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

8% minder dan 8% minder dan vorig jaar is toch minder dan de 8% van vorig jaar. Waardedaling dus iets minder absoluut gezien. Zo door gaan duurt het nog heel lang voor we op 0 zitten.
we hoeven niet naar 0 toe, banken durven geen risico te nemen meer en terecht
wat moet gebeuren is dat mensen weer eigen geld sparen en aflossen, net als vroeger

Maar volgend jaar gaan we door een diep dal en wordt er helemaal niets meer verkocht, alleen de mensen die al een annuļteitenhypotheek hebben, die willen verhuizen, de rest wil er geen dure tweede hypotheek bij

en de oudjes willen / moeten cashen
http://www.kadasterdata.nl/wozwaarde
WOZ waarde valt mee trouwens, 189.000
Laatste verkoop was op 210.000 zover ik weet

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 09-12-2012 22:50:17 ]
  zondag 9 december 2012 @ 23:43:25 #176
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_120133576
In 2009 hielden ze bij de Rabo er nog hele andere sprookjes op na:

zondag 9 december 2012 @ 23:48:17 #177
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_120133808
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 23:43 schreef ComplexConjugate het volgende:
In 2009 hielden ze bij de Rabo er nog hele andere sprookjes op na:

Wat een kneuzen bij elkaar zeg, zowel die Rabo-knakker als die RTLZ-knakker! Binnen anderhalve minuut bij elkaar 33 keer "ehhh" gezegd, voor zowel een woordvoerder als een presentator te knullig voor woorden! Dat is 1300 keer per uur! In een week zijn ze zo'n 10 uur bezig met alleen maar "ehhhhhh ehhhh ehhh ehhh ehhh ehhh ehehhhhhh ehhhh ehhh ehhh ehhh ehhh eh" zeggen!
  zondag 9 december 2012 @ 23:51:46 #178
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_120134001
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 23:48 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Wat een kneuzen bij elkaar zeg, zowel die Rabo-knakker als die RTLZ-knakker! Binnen anderhalve minuut bij elkaar 33 keer "ehhh" gezegd, voor zowel een woordvoerder als een presentator te knullig voor woorden! Dat is 1300 keer per uur! In een week zijn ze zo'n 10 uur bezig met alleen maar "ehhhhhh ehhhh ehhh ehhh ehhh ehhh ehehhhhhh ehhhh ehhh ehhh ehhh ehhh eh" zeggen!
Gaan de huizenprijzen zich dit jaar stabiliseren?

Euhm....

Inderdaad niet het meest overtuigende optreden van een Rabo oekoenoem.

Overigens lees ik hier ook wel eens als argument dat huurwoningen steeds schaarser worden?

Echter kwam ik deze leuke grafiek tegen
pi_120135178
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 23:51 schreef ComplexConjugate het volgende:
Overigens lees ik hier ook wel eens als argument dat huurwoningen steeds schaarser worden?
Dus de wachtlijsten bestaan niet? Als jij morgen een huurwoning wilt, kun je die krijgen. Toch? Dus men moet niet zo zeiken, maar gewoon morgen even een (sociale) huurwoning ritselen.

Waarom klaagt dan hurend NL in dit topic zo over de woningmarkt?
  maandag 10 december 2012 @ 00:17:53 #180
323876 michaelmoore
pi_120135255
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 00:15 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dus de wachtlijsten bestaan niet? Als jij morgen een huurwoning wilt, kun je die krijgen. Toch? Dus men moet niet zo zeiken, maar gewoon morgen even een (sociale) huurwoning ritselen.

Dat komt dat die 2.500.000 huurwoningen verkocht moeten worden
pi_120135311
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 00:17 schreef michaelmoore het volgende:
Dat komt dat die huurwoningen verkocht moeten worden
Dat is toch geen probleem? Volgens jou heeft het meerendeel een WOZ van 60K. Lijkt me sterk dat uitgerekend jij bezwaar hebt tegen een maandlast van 200,-.
  maandag 10 december 2012 @ 00:23:41 #182
323876 michaelmoore
pi_120135471
quote:

[..]

ja hoor kom maar
staan er hier drie leeg, met een grote poster TE HUUR
  maandag 10 december 2012 @ 00:25:18 #183
323876 michaelmoore
pi_120135529
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 00:19 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dat is toch geen probleem? Volgens jou heeft het meerendeel een WOZ van 60K. Lijkt me sterk dat uitgerekend jij bezwaar hebt tegen een maandlast van 200,-.
De huurwoningen zijn gebouwd voor 25% van de huidige WOZ waarde

dus 4,5% is een bruto rendement van 18% op de investering
pi_120135565
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 00:23 schreef michaelmoore het volgende:
ja hoor kom maar
staan er hier drie leeg
Ehmmm.. Ik heb geen huis nodig hoor. En als dat wel zo zou zijn, dan ga ik er zeker geen huren. (Een graafmachine die je 1 x in de 10 jaar nodig hebt, die moet je huren, niet iets wat je elke dag gebruikt. Of huur jij je tv ook? :D )
pi_120135632
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 00:25 schreef michaelmoore het volgende:
En wat is je probleem daarmee? Had in de jaren 60 maar 20K weggezet op een spaarrekening... Moet je eens narekenen wat die 20K nu waard zou zijn...

Je vergelijkt appels met dakgoten. Zinloos, het is niet eens allebei fruit...
  maandag 10 december 2012 @ 00:28:21 #186
323876 michaelmoore
pi_120135649
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 00:26 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ehmmm.. Ik heb geen huis nodig hoor. En als dat wel zo zou zijn, dan ga ik er zeker geen huren. (Een graafmachine die je 1 x in de 10 jaar nodig hebt, die moet je huren, niet iets wat je elke dag gebruikt. Of huur jij je tv ook? :D )
nee alleen de auto
pi_120139459
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 23:48 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Die eehhh ehhh komt hier onder sommige users ook regelmatig voor als ze wederom een verhaal verteld/verzonnen hebben maar het niet kunnen onderbouwen, alleen horen we dan het niet. We zien ze alleen opeens weer om de hete brij heendraaien en snel van onderwerp veranderen. _O-

Om terug te komen op de woningqwaardering door de wbv's vestia heeft in 2010 hun woningen op gemiddeld 2010 ¤ 67.352 in de boeken staan, dat is al een stuk meer dan het gemiddelde uit je eerdere bericht uit 2007. * bron jaarveslag vestia blz32 hoofdstuk 2.6
  maandag 10 december 2012 @ 08:35:50 #188
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_120139607
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 00:25 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

dus 4,5% is een bruto rendement van 18% op de investering
Als je de woningen verkoopt en het geld ergens anders in steekt is die 4,5% ook zeer goed mogelijk zonder dat je geconfronteerd wordt met de problemen van de huurder en ook nog eens onderhoud moet plegen.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  maandag 10 december 2012 @ 08:49:04 #189
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_120139770
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 08:23 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Die eehhh ehhh komt hier onder sommige users ook regelmatig voor als ze wederom een verhaal verteld/verzonnen hebben maar het niet kunnen onderbouwen, alleen horen we dan het niet. We zien ze alleen opeens weer om de hete brij heendraaien en snel van onderwerp veranderen. _O-

Om terug te komen op de woningqwaardering door de wbv's vestia heeft in 2010 hun woningen op gemiddeld 2010 ¤ 67.352 in de boeken staan, dat is al een stuk meer dan het gemiddelde uit je eerdere bericht uit 2007. * bron jaarveslag vestia blz32 hoofdstuk 2.6
Dan is er een herwaarding geweest ten gunste van een herwaarderingsreserve , die moet dan leegelopen als de woning verkocht is, dan komt dus ook de volledige boekwinst vrij
pi_120139890
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 08:49 schreef HD9 het volgende:

[..]

Dan is er een herwaarding geweest ten gunste van een herwaarderingsreserve , die moet dan leegelopen als de woning verkocht is, dan komt dus ook de volledige boekwinst vrij
Kan ook zijn dat men die herwaardering gedaan heeft om die bizarre leningen nog te kunnen dragen/krijgen, want in 2009 was een woning nog maar op 59.305 gewaardeerd.
  maandag 10 december 2012 @ 08:57:27 #191
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_120139909
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 08:55 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Kan ook zijn dat men die herwaardering gedaan heeft om die bizarre leningen nog te kunnen dragen/krijgen, want in 2009 was een woning nog maar op 59.305 gewaardeerd.
in 1990 stonden ze op 24.000 gulden in de boeken

Voor de bank maakt dat niet uit hoor, die kijkt overal dwars doorheen, bij verkoop komt de winst toch vrij.

Maar goed dat stef blok, die loslopende honden aan de ketting gaat leggen

[ Bericht 6% gewijzigd door HD9 op 10-12-2012 09:04:22 ]
pi_120139942
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 22:42 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

we hoeven niet naar 0 toe, banken durven geen risico te nemen meer en terecht
wat moet gebeuren is dat mensen weer eigen geld sparen en aflossen, net als vroeger

Maar volgend jaar gaan we door een diep dal en wordt er helemaal niets meer verkocht, alleen de mensen die al een annuļteitenhypotheek hebben, die willen verhuizen, de rest wil er geen dure tweede hypotheek bij

en de oudjes willen / moeten cashen
http://www.kadasterdata.nl/wozwaarde
WOZ waarde valt mee trouwens, 189.000
Laatste verkoop was op 210.000 zover ik weet
Hoezo dat is het dat als je nu al een annuiteiten hypotheek hebt je dan wel kunt verhuizen. Met een spaarhypotheek heb je meer centjes bij elkaar gespaard in 10-15 jaar tijd (tegen goedkopere kosten) dan afgelost met een annuiteiten hypotheek. en dan hebt ik de HRA nog niet eens meegerekend.

De hele reden dat er een verplichting word gesteld aan annutiteiten / lineair is dat het dan de regering minder geld kost en dat is niet om huizenkopers te helpen.
  maandag 10 december 2012 @ 09:06:39 #193
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_120140028
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 09:00 schreef Tikbalang het volgende:

De hele reden dat er een verplichting word gesteld aan annutiteiten / lineair is dat het dan de regering minder geld kost en dat is niet om huizenkopers te helpen.
de regering is er voor om banken te helpen en verder niets
  maandag 10 december 2012 @ 09:11:29 #194
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_120140118
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 08:35 schreef Paper_Tiger het volgende:
Als je de woningen verkoopt en het geld ergens anders in steekt is die 4,5% ook zeer goed mogelijk zonder dat je geconfronteerd wordt met de problemen van de huurder en ook nog eens onderhoud moet plegen.
En dat is nou precies het probleem! Woningcorporaties betalen tonnen per jaar aan hun directeur, type gladjakker-bankier-speculant. En die denkt opeens dat-ie elders veel leukere dingen kan doen met die miljarden euro's :X :X
Des te meer reden om deze gesubsidieerde sector onder volledig overheidstoezicht te stellen, als voorbereiding op een volledige nationalisering. Misschien leuk om ze weer eens te herinneren aan hun doelstellingen: Zorgen voor voldoende betaalbare woonruimte. Iets waar ze gruwelijk in falen. Geen hotels. Geen cruiseschepen. Geen derivaten.
pi_120140293
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 09:11 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

En dat is nou precies het probleem! Woningcorporaties betalen tonnen per jaar aan hun directeur, type gladjakker-bankier-speculant. En die denkt opeens dat-ie elders veel leukere dingen kan doen met die miljarden euro's :X :X
Des te meer reden om deze gesubsidieerde sector onder volledig overheidstoezicht te stellen, als voorbereiding op een volledige nationalisering. Misschien leuk om ze weer eens te herinneren aan hun doelstellingen: Zorgen voor voldoende betaalbare woonruimte. Iets waar ze gruwelijk in falen. Geen hotels. Geen cruiseschepen. Geen derivaten.
Sociaal zou in alle gevallen onder overheid moeten vallen, ziekenhuizen etc inclusief. Maar dat is geen garantie dat het dan beter zou gaan, goedkoper zijn ofzo. Uit alles blijkt dat daar ook gewoon grote faalhazen zitten.
pi_120140316
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 08:55 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nope, panden zijn gewaardeerd tegen historische kostprijs minus afschrijvingen, plus extra afwaarderingen naar bedrijfswaarde indien nodig. Er is geen herwaarderingreserve, HD9 praat weer eens poep.
pi_120140317
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 09:06 schreef HD9 het volgende:

[..]

de regering is er voor om banken te helpen en verder niets
Wie zegt dat de banken daarmee geholpen zijn dan. 100% aflossing vrij (sukkel betaald niet af) en tada 50 jaar gegarandeerd inkomen. 100% annuiteit - na 30 jaar 0 inkomsten. 3 maal raden wat dat dan doet met laten we zeggen de rente stand.
  maandag 10 december 2012 @ 09:51:17 #198
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_120140859
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 09:11 schreef RemcoDelft het volgende:

Des te meer reden om deze gesubsidieerde sector onder volledig overheidstoezicht te stellen, als voorbereiding op een volledige nationalisering.
Misschien leuk om ze weer eens te herinneren aan hun doelstellingen: Zorgen voor voldoende betaalbare woonruimte. Iets waar ze gruwelijk in falen. Geen hotels. Geen cruiseschepen. Geen derivaten.
heel juist ^O^
pi_120140900
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 09:22 schreef Dinosaur_Sr het volgende:

[..]

Nope, panden zijn gewaardeerd tegen historische kostprijs minus afschrijvingen, plus extra afwaarderingen naar bedrijfswaarde indien nodig. Er is geen herwaarderingreserve, HD9 praat weer eens poep.
Wel bizar dat er dan in 1 jaar zo'n hoge waarderingsprong kan zijn. Zou men in dat jaar zoveel dure nieuwbouw hebben opgeleverd?
  maandag 10 december 2012 @ 09:57:14 #200
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_120140950
quote:

Omdat ik geen huurpenningenaftrek mag 'genieten' terwijl huis leasen wel dik gesubsidieerd wordt.

Ik wil ook een verlaging van mijn te hoge belastingdruk :7
pi_120141098
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 09:57 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Omdat ik geen huurpenningenaftrek mag 'genieten' terwijl huis leasen wel dik gesubsidieerd wordt.

Ik wil ook een verlaging van mijn te hoge belastingdruk :7
Dan financier je een koophuis tot je oogballen zolang het nog kan, nog 20 dagen xeno. Maar nee blijf maar klagen en neem geen actie en blijf maar klagen en neem geen actie, enz.........,
  maandag 10 december 2012 @ 10:06:18 #202
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_120141137
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 09:54 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wel bizar dat er dan in 1 jaar zo'n hoge waarderingsprong kan zijn. Zou men in dat jaar zoveel dure nieuwbouw hebben opgeleverd?
in ons dorp is alles gebouwd tussen 1970 en 1980 een klein deel 25% in de jaren 60 en 90
mijn vader liet een vrijstaand huis bouwen en dat kostte in 1972 65.000 gulden

Dus die corporatiehokken zullen maximaal de helft gekost hebben en kosten nu aan huur 450 euro per maand of wel 6000 euro per jaar, dat is 50% van de investering per jaar
  maandag 10 december 2012 @ 10:09:51 #203
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_120141219
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 10:04 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dan financier je een koophuis tot je oogballen zolang het nog kan, nog 20 dagen xeno. Maar nee blijf maar klagen en neem geen actie en blijf maar klagen en neem geen actie, enz.........,
Momenteel is 'even niets doen' de beste optie voor wannabe kopers. Klagen is een vorm van vreedzaam protest om een signaal af te geven dat je niet tevreden bent met het gevoerde beleid, ik kan toch immers niet gaan roepen dat het zo fantastisch geregeld is?

Als straks 'kamikazelenen' niet meer mogelijk is en er daadwerkelijk moet worden afgelost gaan de prijzen met minstens 22% onderuit ^O^

Die -50% is gewoon in the pocket, je moet even geduld hebben maar dan heb je ook wat.
pi_120141270
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 10:03 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]
Ik neem voorspelling van banken dan ook totaal niet meer serieus. Voorspellen zij een daling van 7%? Dan zeg ik: "zet er maar een digit voor" :)
Doe je dat met de weersverwachting van het KNMI wel dan - serieus nemen.Het heet niet voor niets verwachting of voorspelling. Is allemaal kijken in de toekomst en als ik bank zou zijn zou ik ook zeggen ja morgen is alles beter - duurder.
  maandag 10 december 2012 @ 10:15:18 #205
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_120141332
Weet iemand trouwens of het verplicht hebben van een energielabel nog doorgaat per 1-1-2013?

Vraag me af wat voor een invloed dit gaat hebben voor huizen die gebouwd zijn voor 1995 en niet aan de EPC norm hoefde te voldoen.

Leuk zo'n jaren 70 hok met veel glas, stook je je helemaal arm in. Zelfs met HR++ glas loop je leeg met de huidige gasprijzen. Zo'n doorkijkdoos lijkt mij daarom een zeer slechte koop.
  maandag 10 december 2012 @ 10:16:31 #206
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_120141361
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 10:12 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Doe je dat met de weersverwachting van het KNMI wel dan - serieus nemen.Het heet niet voor niets verwachting of voorspelling. Is allemaal kijken in de toekomst en als ik bank zou zijn zou ik ook zeggen ja morgen is alles beter - duurder.
Zoals ik dus reeds zei, geen waarde aan hechten :)
Gewoon je eigen conclusies trekken en daarna handelen.
pi_120141403
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 10:15 schreef ComplexConjugate het volgende:
Weet iemand trouwens of het verplicht hebben van een energielabel nog doorgaat per 1-1-2013?

Vraag me af wat voor een invloed dit gaat hebben voor huizen die gebouwd zijn voor 1995 en niet aan de EPC norm hoefde te voldoen.

Leuk zo'n jaren 70 hok met veel glas, stook je je helemaal arm in. Zelfs met HR++ glas loop je leeg met de huidige gasprijzen. Zo'n doorkijkdoos lijkt mij daarom een zeer slechte koop.
Dat energielabel gaat volgens mij niet door.
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
pi_120141404
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 10:09 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]
Als straks 'kamikazelenen' niet meer mogelijk is en er daadwerkelijk moet worden afgelost gaan de prijzen met minstens 22% onderuit ^O^

Die -50% is gewoon in the pocket, je moet even geduld hebben maar dan heb je ook wat.
Alleen bespaar je er geen klap mee in je totale kosten :D
  maandag 10 december 2012 @ 10:20:32 #209
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_120141429
Zo zo...

quote:
In de rij voor omzetten hypotheek

Van onze financiėle redactie
AMSTERDAM -
Huizenbezitters die nu niet of nauwelijks aflossen op hun hypotheek en dat wel willen gaan doen, moeten haast maken. Zij hebben tot 1 april 2013 om hun hypotheek om te zetten maar de rijen bij de bank zijn nu al lang.
Voor 1 april kan er dankzij de verlengde termijn door minister Blok (Wonen) nog worden gekozen voor de momenteel populaire spaar- of bankspaarhypotheek. Wie te laat is, wordt in de toekomst haast verplicht een annuļteitenhypotheek af te sluiten. En dat is fiscaal veel minder aantrekkelijk.
Bij de bank zijn echter al lange wachtrijen van huizenbezitters die hun hypotheek nog snel willen laten omzetten, de adviseurs van ING hebben het deze maand duidelijk drukker dan normaal, ook Rabobank kan nog maar mondjesmaat nieuwe aanvragen verwerken.

bron: Telegraaf
De groep mensen die nog maximaal wil parasiteren moet in de rij staan. Wat is er eigenlijk mis met belasting betalen? Juist.... dat is alleen goed als een ander dat voor je doet :7

quote:
Fiscus 's avonds aan de deur

door Wouter de Winther
DEN HAAG -
De deurwaarder gaat binnenkort ook in de avonduren en in de weekenden langs de deuren van wanbetalers.
Staatssecretaris Weekers (Financiėn) gaat het toezicht van de fiscus verscherpen en hoopt zo 663 miljoen euro aan extra belastinginkomsten te innen.
De VVD-bewindsman benadrukt dat het merendeel van de taksbetalers goedwillend is. De kleine groep belastingplichtigen die echter een loopje probeert te nemen met de fiscus kan rekenen op de inzet van zwaarder geschut, zoals de inzet van deurwaarders en de FIOD, dreigt Weekers.
Checken
Zo wil de fiscus naast de controles buiten kantooruren meer gebruikmaken van gegevens van derden om te checken of de belastingaangifte wel eerlijk is ingevuld.

bron: Telegraaf
Laten ze zich eens gaan richten op de miljoenen Nederlanders die de belasting ontwijken d.m.v. slinkse financiele constructies om hun huis te leasen van de bank :X
  maandag 10 december 2012 @ 10:21:37 #210
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_120141446
quote:
10s.gif Op maandag 10 december 2012 10:19 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Alleen bespaar je er geen klap mee in je totale kosten :D
Denk jij dat de rente voorlopig omhoog gaat dan? Zie ik nog niet gaan gebeuren.

Aflossen is vermogen opbouwen/afschrijven en dat moet ook gewoon gebeuren.
  maandag 10 december 2012 @ 10:35:57 #211
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_120141721
quote:
'Bestuurders woningcorporaties weggezet als zakkenvullers'
Door Pieter van den Akker

De halvering van de salarissen van woningcorporatie-directeuren is onterecht. Dat staat in een open brief aan minister Blok van Wonen, geschreven door directeur Gerrit Teunis van de middelgrote woningcorporatie Beter Wonen Vechtdal in Hardenberg.
De corporatiedirecteur reageert op de plannen van Blok, die wil dat de salarissen van corporatiebestuurders terug naar lagere wettelijke normen gaan. Bestuurders en commissarissen van woningcorporaties gaan er door deze maatregelen de komende jaren 40 tot 50 procent op achteruit.

In Teunis' brief aan de minister valt te lezen: "De afgelopen jaren heb ik als corporatiebestuurder een dikke huid ontwikkeld, maar nu is de maat vol. Ik word door uw recente brief aan de kamer neergezet als een foute zakkenvuller die toch eigenlijk om salarisvermindering had moeten vragen."

Maserati

Door het toedoen van een stel onverantwoorde collega's was Teunis als corporatiebestuurder de afgelopen jaren 'op elk feestje een van de lachertjes van de avond', schrijft hij. "Of ik misschien ook een Maserati had? En of een fiets met een broodtrommeltje onder de snelbinder niet voldoende was?"

Foute zakkenvuller

Hij gaat verder: "U kent dat wel. Je neemt dit soort van grappen op de koop toe. Vooral ook, omdat je weet dat er bij de woningcorporaties door mensen gewoon heel hard en degelijk gewerkt wordt. Ook omdat je weet dat zo'n 5 miljoen mensen goed en doorgaans tevreden in 2,4 miljoen sociale huurwoningen leven. Maken we geen fouten? Ik ook niet? Natuurlijk wel. Net als iedereen. Maar intussen is de maat vol, want ik word ineens neergezet als een foute zakkenvuller. Het begint te lijken op een volksgericht. Het wordt dus tijd om de strijdbaar op te stellen."

De bestuurder kan zich niet aan de indruk onttrekken dat Blok 'incidenten aan lijkt te grijpen om draagvlak te creėren voor zijn maatregelen'. "De woorden en beelden over woningcorporaties die u kiest hebben een negatieve connotatie. ‘Framing’ heet dat. De inhoud van de argumenten verliest het dan van de beeldvorming."

Publieke spaarpot
Het lijkt er bovendien op, vindt Teunis, 'dat u de corporaties slechts ziet als de beheerders van een forse publieke spaarpot'. "Nuttig om rijksbegrotingsproblemen op te lossen. Door uw maatregelen komen de minimaal noodzakelijke investeringen vrijwel tot stilstand; ook bij onze corporatie. Alleen huurverhogingen kunnen uitkomst bieden. Uw beleid belast dan uiteindelijk de huurders. Een stukje denivellering, dat voor een flink deel van die huurders niet eens kan worden opgebracht."

bron: BNR
Demagoog Blok heeft een punt dat de corporatiedirecteurs misschien wel een te fors salaris hebben maar dat geldt natuurlijk net zo goed voor kamerleden, bankdirecteurtjes en de salarissen in de financiėle sector.

Als Blok ballen heeft dat sleept hij Erik Staal eigenhandig terug naar Nederland om hem voor het internationale strafhof te brengen wegens misdaden tegen de mensheid. Tevens neemt hij stappen tegen de misdadige banksters die de LIBOR gemanipuleerd hebben en daarmee miljarden verdienen aan derivaten. Ik vrees echter dat de spierballentaal van Blok alleen gericht blijft tegen een paar corporatiedirecteurtjes. Lekker makkelijk, populistisch en opportunistisch zoals het de VVD betaamt.
  maandag 10 december 2012 @ 10:46:14 #212
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_120141926
Die Staal die krijgt niemand meer , die is er met de poet vandoor en heeft zich goed ingedekt.

Daarom moeten we voorkomen dat dit ooit weer gebeurd, gewoon controle door de staatsaccountant en geen gerommel meer met buigzame accountants en gladde advocaten met publiek geld

Wat betreft salaris, wil ik zeggen dat bedrijven met aandeelhouders net zoveel mogen verdienen als die aandeelhouders toestaan
Maar publieke bedrijven moeten de overheidsnormen gebruiken

[ Bericht 15% gewijzigd door HD9 op 10-12-2012 11:12:03 ]
pi_120142006
Wat grappig dat bestuurders ballen moeten hebben en eerlijk moeten zijn maar dat degene die zit zelf roeptoeterd zelf vanalles roept maar niet de ballen heeft om zijn bronnen van sommige verzinsels hier neer te zetten. Over dubbele moralen gesproken :')
  maandag 10 december 2012 @ 10:53:54 #214
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_120142104
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 10:49 schreef Basp1 het volgende:
Wat grappig dat bestuurders ballen moeten hebben en eerlijk moeten zijn maar dat degene die zit zelf roeptoeterd zelf vanalles roept maar niet de ballen heeft om zijn bronnen van sommige verzinsels hier neer te zetten. Over dubbele moralen gesproken :')
Ik ben geen door het publiek betaalde bestuurder en val dus niet onder de wet openbaarheid van bestuur :)

Daarnaast zie ik liever dat jij je eigen onderzoek doet, want van mij schijn jij toch niets aan te nemen.
pi_120142379
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 10:53 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ik ben geen door het publiek betaalde bestuurder en val dus niet onder de wet openbaarheid van bestuur :)

Daarnaast zie ik liever dat jij je eigen onderzoek doet, want van mij schijn jij toch niets aan te nemen.
Die bankbestuurders waar je zo over briest zijn dat ook niet, net zoals de NHG mensen dat ook niet zijn.

Waarom zou ik onderzoek doen, ik wil alleen dat dingen die jij of soms anderen beweren ook onderbouwd worden, is dat zo moeilijk om je eigen beweringen ook nog met de bron waar je de wijsheid vandaan hebt erbij te vermelden, blijkbaar wel anders zou je die bronnen wel geven, zoals je brief van je WBV met je 2 maanden huur naar de verhuurdersheffing.
pi_120142953
ComplexConjugate/vastgoedzeepbel ,wat voor werk doe jij eigenlijk :)?
  maandag 10 december 2012 @ 11:32:45 #217
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_120143144
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 11:25 schreef sitting_elfling het volgende:
ComplexConjugate/vastgoedzeepbel ,wat voor werk doe jij eigenlijk :)?
hij heeft toch een bijstandsuitkering ?
  maandag 10 december 2012 @ 11:34:04 #218
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_120143180
Waarom is elke ervaring met een makelaar (voor mij) toch zo'n slechte ervaring?!
Twee weken terug een makelaar gebeld: "Je moet m'n collega hebben, stuur maar een mailtje!". Zo gezegd, zo gedaan. Vervolgens geen enkele reactie! Vandaag weer eens gebeld: "Ik zie hier dat die woning al verhuurd is."
Ik heb haar gevraagd of het normaal is dat ze klanten gewoon negeren... Ook dat negeerde ze o|O
En dus maar gezegd dat ik nooit meer zaken met ze doe.
pi_120143288
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 11:34 schreef RemcoDelft het volgende:
Waarom is elke ervaring met een makelaar (voor mij) toch zo'n slechte ervaring?!
Twee weken terug een makelaar gebeld: "Je moet m'n collega hebben, stuur maar een mailtje!". Zo gezegd, zo gedaan. Vervolgens geen enkele reactie! Vandaag weer eens gebeld: "Ik zie hier dat die woning al verhuurd is."
Ik heb haar gevraagd of het normaal is dat ze klanten gewoon negeren... Ook dat negeerde ze o|O
Wederom direct wonen? Dat zijn in mijn optiek ook geen makelaars maar huurhuizen schuivers, die zo snel mogelijk iemand erin zetten om te cashen.
  maandag 10 december 2012 @ 11:42:05 #220
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_120143411
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 11:32 schreef HD9 het volgende:

[..]

hij heeft toch een bijstandsuitkering ?
Inderdaad Koos Werkeloos :@

Maar goed, iemand moet zijn vrije tijd opofferen om te waarschuwen voor de grootste uitkeringstrekkers in onze samenleving a.k.a. the banksters :7
  maandag 10 december 2012 @ 11:44:02 #221
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_120143472
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 11:38 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wederom direct wonen? Dat zijn in mijn optiek ook geen makelaars maar huurhuizen schuivers, die zo snel mogelijk iemand erin zetten om te cashen.
Nee, een makelaar met een gay i voor z'n bedrijfsnaam.

Volgens Funda hadden ze afgelopen zaterdag open huis, dus niks "al verhuurd".
pi_120143564
quote:
11s.gif Op maandag 10 december 2012 11:42 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Maar goed, iemand moet zijn vrije tijd opofferen om te waarschuwen voor de grootste uitkeringstrekkers in onze samenleving a.k.a. the banksters :7
Dus in de private sector zijn ze ook al uitkeringstrekkers dan iedereen dus publieke sector ook. Dan zijn we allemaal geen uitkeringstrekker maar gewoon werknemer. Dus CC ga eens aan het werk, ons waarschuwen voor andere werknemers heeft geen zin. Heb hier nog wel een tuintje waar onkruid gewied moet worden.
pi_120143608
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 11:34 schreef RemcoDelft het volgende:
Daar zullen ze vast wakker van liggen. Je was zo`n goede klant. Misschien moet je eens proberen iets te kopen, dan zijn ze een stuk gewilliger.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 10-12-2012 11:48:22 ]
  maandag 10 december 2012 @ 11:51:18 #224
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_120143719
quote:
9s.gif Op maandag 10 december 2012 11:48 schreef Scorpie het volgende:
Daar zullen ze vast wakker van liggen. Je was zo`n goede klant. Misschien moet je eens proberen iets te kopen, dan zijn ze een stuk gewilliger.
Zonder te werken hun provisie binnenhalen, wat een branche :N :N

Ik snap trouwens niet dat mensen hun huis via zo'n makelaar aanbieden! Als ik iets wil verkopen via een tussenpersoon die duizenden euro's kost, zou ik hem eerst eens bellen met een simpele vraag. Geen reactie ==> nooit klant worden!
pi_120143724
quote:
9s.gif Op maandag 10 december 2012 11:48 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Lijkt mij ook ja dat voor een makelaar de inkomsten voor een huis ver(kopen) beter is dan voor verhuren. Moet die wel eerst verkocht worden, geen verkoop, geen inkomsten.
pi_120143749
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 11:51 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Zonder te werken hun provisie binnenhalen, wat een branche :N :N

Ik snap trouwens niet dat mensen hun huis via zo'n makelaar aanbieden! Als ik iets wil verkopen via een tussenpersoon die duizenden euro's kost, zou ik hem eerst eens bellen met een simpele vraag. Geen reactie ==> nooit klant worden!
De meeste mensen die hun huis via zo`n makelaar aanbieden bellen toch met een simpele vraag?
"hoi, ik wil dat jullie mijn huis verkopen!". Zoiets?
  maandag 10 december 2012 @ 11:59:00 #227
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_120143942
quote:
7s.gif Op maandag 10 december 2012 11:52 schreef Scorpie het volgende:

[..]

De meeste mensen die hun huis via zo`n makelaar aanbieden bellen toch met een simpele vraag?
"hoi, ik wil dat jullie mijn huis verkopen!". Zoiets?
Nee, bellen met een simpele vraag als woningzoekende natuurlijk! Dat is je doelgroep als verkoper, als de makelaar deze mensen negeert, weet je dat je daar niet moet zijn...
pi_120144025
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 11:59 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Nee, bellen met een simpele vraag als woningzoekende natuurlijk! Dat is je doelgroep als verkoper, als de makelaar deze mensen negeert, weet je dat je daar niet moet zijn...
Oh op zo`n manier. Ja nou ja dat kan je doen ja.
pi_120144085
quote:

[..]

Dan zit er nog een heel verschil in de vraag "ik wil dat en dat huis kopen" of "ik wil dat en dat huis huren" en natuurlijk "ik wil dat en dat huis bekijken".
  maandag 10 december 2012 @ 12:05:04 #230
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_120144151
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 12:02 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Dan zit er nog een heel verschil in de vraag "ik wil dat en dat huis kopen" of "ik wil dat en dat huis huren" en natuurlijk "ik wil dat en dat huis bekijken".
gaat wel weer veranderen, voor de oorlog was er een overaanbod van huurwoningen, toen werden woningen behangen opgeleverd en was huurverhoging geen logisch iets

Als we de babyboom bult gehad hebben dan is er weer een overschot aan woningen
pi_120144332
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 12:05 schreef HD9 het volgende:

[..]

gaat wel weer veranderen, voor de oorlog was er een overaanbod van huurwoningen, toen werden woningen behangen opgeleverd en was huurverhoging geen logisch iets

Dan hoeven we nou ook niet bij te bouwen ja. laat iedereen dan nog maar even bij papa en mama wonen. Die gaan vanzelf dood in een afbetaald huis (schijnbaar) dan hoeft nu niemand meer te klagen over wat dan ook qua huizentopic. Probleem lost zich vanzelf op.
  maandag 10 december 2012 @ 12:23:16 #232
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_120144752
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 12:10 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Dan hoeven we nou ook niet bij te bouwen ja. laat iedereen dan nog maar even bij papa en mama wonen. Die gaan vanzelf dood in een afbetaald huis (schijnbaar) dan hoeft nu niemand meer te klagen over wat dan ook qua huizentopic. Probleem lost zich vanzelf op.
Het is niet voor niks dat de overheid van al die corporatiewoningen af wil
pi_120145037
quote:
ag als woningzoekende natuurlijk! Dat is je doelgroep als verkoper, als de makelaar deze mensen negeert, weet je dat je
Als ze genoeg andere mensen al in het bestand hebben staan die graag iets willen huren waarom zou men dan voor jou gaan rennnen. :D

En ja het is nogal klantonvriendelijk, maar zolang er nog steeds tekorten in veel stedelijke gebieden op de huurmarkt zijn kan men nogal arrogant zijn.
  maandag 10 december 2012 @ 12:33:25 #234
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_120145072
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 11:46 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Dus in de private sector zijn ze ook al uitkeringstrekkers dan iedereen dus publieke sector ook. Dan zijn we allemaal geen uitkeringstrekker maar gewoon werknemer. Dus CC ga eens aan het werk, ons waarschuwen voor andere werknemers heeft geen zin. Heb hier nog wel een tuintje waar onkruid gewied moet worden.
Private sector? Zeg... werden die banken niet massaal in stand gehouden met belastinggeld? En worden de banken en verzkeraars niet ontzettend gespekt met fiscale voordeeltjes? Wat nu private sector.... :{w
  maandag 10 december 2012 @ 12:36:19 #235
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_120145153
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 11:51 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Lijkt mij ook ja dat voor een makelaar de inkomsten voor een huis ver(kopen) beter is dan voor verhuren. Moet die wel eerst verkocht worden, geen verkoop, geen inkomsten.
Mooi is dat -O-

Zit er straks zo'n werkeloze makelaar naast mij te mekkeren in de wachtkamer bij het UWV :{
  maandag 10 december 2012 @ 12:37:33 #236
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_120145188
quote:

Koop je hun nalatenschap voor een appel of een ei ;)
pi_120145480
quote:
11s.gif Op maandag 10 december 2012 11:42 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Maar als je te lang werkloos blijft verval je in de bijstand en zul je je ooorlogskas voor je huis kopen mooi op mogen gaan eten. :+
pi_120145959
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 12:10 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

behalve dan dat er nu al veel mensen onder water staan, en tegen die tijd dan dus nog veel dieper.
helemaal niks meer bouwen kan inderdaad, maar dan woont wel iedereen in een oud huis over een tijdje, waar veel mensen dan ook nog onderwater voor staan.

daar komt dan bij dat we geen bouwindustrie mee hebben, die is dan helemaal failliet.
dus als gebouwen dan echt vervangen moeten worden, omdat nog een x repareren niet meer kan, moeten we bedrijven uit het buitenland daarvoor aantrekken.

ik zie het al voor me, een wereldwijd internationaal bouwbedrijf, die op bestelling een (tegen die tijd) goedkoop vliegend gebouwen print instalatie gewoon naar de plek van bestelling toevliegt, overnacht even een hele woonwijk bij elkaar print (gegeven dat de tankers met print-prut klaar staan)

globalisering for the win, of was dat nou juist het probleem ende oorzaak van de kredietkrisis?
oh wacht, als we straks niks meer zelf kunnen of innoveren, moeten we doen wat we toebedeeld krijgen en waar we in getrained worden.
en dat gaat niet veel beter zijn dan in landen die daar nu voor ge (mis) bruikt worden.
kijk b.v. naar hoe kleding gefabriceerd wordt in bepaalde landen, en sweatshops etc.

we hoeven niet te denken dat de grote internationale corporaties een uitzondering voor ons maken als we uitgerangeerd zijn.
dan is het buigen of barsten.
een tijdje zijn we door ze in de watten gelegd; kregen we kankerverwekkende plastic speeltjes van ze voor een boel geld, zoooo aardig....
maar dat geld is nu op (2 keer op zelfs) dus dat red on in ieder geval van die speeltjes, maar ook van de voorrangs behandeling
pi_120145967
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 12:33 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Private sector? Zeg... werden die banken niet massaal in stand gehouden met belastinggeld? En worden de banken en verzkeraars niet ontzettend gespekt met fiscale voordeeltjes? Wat nu private sector.... :{w
Dat maakt ze nog geen publieke sector, zou dat wel zo zijn dan allemaal minder loon natuurlijk.
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 12:36 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Mooi is dat -O-

Zit er straks zo'n werkeloze makelaar naast mij te mekkeren in de wachtkamer bij het UWV :{
Als ik me niet al te zeer vergis dan zitten er al wat naast je. Tenminste medewerker van de makelaar, die waren in loondienst, de makelaar zelf meestal niet. Maar dat was afhankelijk van de gekozen bedrijfsvorm natuurlijk.
pi_120146179
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 13:03 schreef Artimunor het volgende:

[..]

behalve dan dat er nu al veel mensen onder water staan, en tegen die tijd dan dus nog veel dieper.
helemaal niks meer bouwen kan inderdaad, maar dan woont wel iedereen in een oud huis over een tijdje, waar veel mensen dan ook nog onderwater voor staan.

daar komt dan bij dat we geen bouwindustrie mee hebben, die is dan helemaal failliet.
dus als gebouwen dan echt vervangen moeten worden, omdat nog een x repareren niet meer kan, moeten we bedrijven uit het buitenland daarvoor aantrekken.

ik zie het al voor me, een wereldwijd internationaal bouwbedrijf, die op bestelling een (tegen die tijd) goedkoop vliegend gebouwen print instalatie gewoon naar de plek van bestelling toevliegt, overnacht even een hele woonwijk bij elkaar print (gegeven dat de tankers met print-prut klaar staan)

globalisering for the win, of was dat nou juist het probleem ende oorzaak van de kredietkrisis?
oh wacht, als we straks niks meer zelf kunnen of innoveren, moeten we doen wat we toebedeeld krijgen en waar we in getrained worden.
en dat gaat niet veel beter zijn dan in landen die daar nu voor ge (mis) bruikt worden.
kijk b.v. naar hoe kleding gefabriceerd wordt in bepaalde landen, en sweatshops etc.

we hoeven niet te denken dat de grote internationale corporaties een uitzondering voor ons maken als we uitgerangeerd zijn.
dan is het buigen of barsten.
een tijdje zijn we door ze in de watten gelegd; kregen we kankerverwekkende plastic speeltjes van ze voor een boel geld, zoooo aardig....
maar dat geld is nu op (2 keer op zelfs) dus dat red on in ieder geval van die speeltjes, maar ook van de voorrangs behandeling
Ehm heel verhaal, maar was een reactie op iemand die zei "babyboom en overschot aan huizen". Dat dat niet gaat werken zo snap ik ook nog wel.
pi_120146221
quote:

tegen die tijd ben je zelf bijna toe aan een aanleunwoning. Maar wacht er lekker op zou ik zeggen :D
  maandag 10 december 2012 @ 13:11:24 #242
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_120146252
quote:
10s.gif Op maandag 10 december 2012 13:10 schreef 99.999 het volgende:

[..]

tegen die tijd ben je zelf bijna toe aan een aanleunwoning. Maar wacht er lekker op zou ik zeggen :D
nee dan ben ik wel weg
en geen aanleun nodig hoor
pi_120146316
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 13:11 schreef HD9 het volgende:

[..]

nee dan ben ik wel weg
en geen aanleun nodig hoor
Een jaar of 20-30 ben je nog wel verder voor dit eventueel wat op gaat leveren. En dan vooral in de randen van het land. In de populaire gebieden heb je er niets aan.
  maandag 10 december 2012 @ 13:15:05 #244
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_120146382
quote:
2s.gif Op maandag 10 december 2012 13:13 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Een jaar of 20-30 ben je nog wel verder voor dit eventueel wat op gaat leveren. En dan vooral in de randen van het land. In de populaire gebieden heb je er niets aan.
prima toch, ik hoorde gisteren op TV dat zelfs bijna randstadsteden als Roosendaal al aan het krimpen zijn
En hier en daar duiken lege huurwoningen op
  maandag 10 december 2012 @ 13:28:33 #245
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_120146875
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 13:15 schreef HD9 het volgende:
En hier en daar duiken lege huurwoningen op
Als woningcorporaties opeens liever 900 euro huur vragen wel ja! Raar eigenlijk dat dat kan, opgericht met gemeenschapsgeld maar wel lekker huisjesmelken!
En wat lege sociale huurwoningen betreft: doe eens een linkje! Ondanks dat het regelmatig geroepen wordt heb ik ze nog nooit gezien.
pi_120147461
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 13:28 schreef RemcoDelft het volgende:

En wat lege sociale huurwoningen betreft: doe eens een linkje! Ondanks dat het regelmatig geroepen wordt heb ik ze nog nooit gezien.
Noordoost groningen/ zuid limburg, de krimpgebieden en dan vaak ook nog eens de kanswijken, daar zijn geen / minimale wachtlijsten. :D

Er hebben in dit topic toch wel eens watt van de huisjes uit heerlen gestaan, maar daar wou dan weer geen van de gegadigden hier wonen.
pi_120147492
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 13:46 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Noordoost groningen/ zuid limburg, de krimpgebieden en dan vaak ook nog eens de kanswijken, daar zijn geen / minimale wachtlijsten. :D

Er hebben in dit topic toch wel eens watt van de huisjes uit heerlen gestaan, maar daar wou dan weer geen van de gegadigden hier wonen.
Delfzijl heeft ook op korte termijn mooie sociale huurwoningen ter beschikking.
  maandag 10 december 2012 @ 13:56:20 #248
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_120147780
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 13:46 schreef Basp1 het volgende:
Zit me bij dat dat ex-corporatie koopkrotjes waren, voor 30.000 euro of zo. Maar voor sociale huur ben ik nog steeds benieuwd naar linkjes waar je zonder wachttijd direct inkan!
  maandag 10 december 2012 @ 14:00:40 #249
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_120147915
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 13:28 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Als woningcorporaties opeens liever 900 euro huur vragen wel ja! Raar eigenlijk dat dat kan, opgericht met gemeenschapsgeld maar wel lekker huisjesmelken!
daarom is het goed dat er die grens van 4,5% van de WOZ is nu
een beetje flat is 130.000 euro WOZ dus dat is dan 5850
kan goed uit gezien de stichtingskosten van 20.000 gulden

[ Bericht 4% gewijzigd door HD9 op 10-12-2012 14:09:37 ]
pi_120148180
quote:
14s.gif Op maandag 10 december 2012 13:47 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Delfzijl heeft ook op korte termijn mooie sociale huurwoningen ter beschikking.
Mischien wel mischien niet. Zo'n 14 jaar geleden even tijdje gewoond. Huisjes waar ik woonde (of eigenlijk hele wijk) is/zijn weg. Huurwoningen die leegstaan gewoon slopen om de woningkrapte te behouden. Maar goed wie wil daar eigenlijk nog wonen. Niks mis mee met delfzijl alleen niet zo heel erg veel werk te vinden.
pi_120148291
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 14:08 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Mischien wel mischien niet. Zo'n 14 jaar geleden even tijdje gewoond. Huisjes waar ik woonde (of eigenlijk hele wijk) is/zijn weg. Huurwoningen die leegstaan gewoon slopen om de woningkrapte te behouden. Maar goed wie wil daar eigenlijk nog wonen. Niks mis mee met delfzijl alleen niet zo heel erg veel werk te vinden.
Het is niet echt om krapte behouden te doen maar om het voorkomen van verpaupering door grootschalige leegstand. Ze hebben het 'krimpgemeente' zijn daar goed opgepakt.
pi_120148359
quote:
2s.gif Op maandag 10 december 2012 14:12 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Het is niet echt om krapte behouden te doen maar om het voorkomen van verpaupering door grootschalige leegstand. Ze hebben het 'krimpgemeente' zijn daar goed opgepakt.
True true _O_
pi_120148401
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 14:08 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Ik heb zelf ook, jaaaren terug nog in Delfzijl gewoont en heb er nog familie zitten. Ik vind het echt troosteloze bende. Ben er wel eens geweest een paar maand geleden, er was nouwelijks iemand te vinden op straat :'). Een paar mensen, thats it. Het trekt misschien wat meer mensen aan op dit moment omdat het relatief goedkoop is maar ik denk persoonlijk dat Delfzijl een soort Detroit kan worden.
pi_120148436
quote:
2s.gif Op maandag 10 december 2012 14:12 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Wel misschien goed opgepakt, maar de vraag of dat een slimme investering is? Ik denk dat het meer en meer een stad voor oudere 50+ zal worden. Rentenieren, dat soort dingen.
pi_120148561
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 14:17 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Wel misschien goed opgepakt, maar de vraag of dat een slimme investering is? Ik denk dat het meer en meer een stad voor oudere 50+ zal worden. Rentenieren, dat soort dingen.
Ja maar voor 50+ mensen is het dan niet verkeerd die sloop. Daar waar ik woonde polluxstraat was samen met de hele zooi daar. Van die flats van 3 hoog met geen isolatie (mislukte spouwmuur) en gaskachel etc. Moeite van het opknappen eigenlijk niet waard imho toen al.
  maandag 10 december 2012 @ 14:22:18 #256
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_120148581
De overheid licht u graag voor m.b.t. het kopen met staatssubsidie:

http://www.rijksoverheid.(...)agen-woningmarkt.pdf

Puntje 6 is werkelijk hilarisch:

quote:
6. Waarom wordt de hypotheekrenteaftrek niet afgeschaft?

- De hypotheekrenteaftrek is een wezenlijk onderdeel van het beleid om het eigenwoningbezit te bevorderen.
- Eigenwoningbezit kan bijdragen aan het opbouwen van eigen vermogen en daarmee aan de zelfredzaamheid van de burgers.
- Het kabinet is van mening dat het eigenwoningbezit structureel moet worden gestimuleerd en is om die reden geen voorstander van afschaffing van de hypotheekrenteaftrek
- Het kabinet is wel van mening dat de hypotheekrenteaftrek beter moet worden ingepast in het beleid gericht op het beperken van de risico's van hoge hypotheekschulden
Haha.... het stimuleren van het eigenwoningbezit als overheidstaak. Nou.... dan zou je verwachten dat de overheid erna streeft om woningen tegen betaalbare prijzen op de markt te zetten. Echter kiest men voor het subsidieren van geld lenen. Dat heeft zo goed gewerkt dat men nu de gevaren van gesubsidieerd lenen moet bestrijden door de aftrek te beperken _O-

De zelfredzaamheid van over the top lenen is ook niet in het belang van 'de zelfredzaamheid' van de burger, die zelfredzaamheid is ondertussen ontaard in 'slaaf van de bank' en ' help mij met een dubbele aftrek' en 'straks zit ik in de WSNP' vanwege mijn onderwater strophypotheek.

Load of crap dus wat mij betreft en wederom een mooi voorbeeld van demagogie om de massa een rad voor de ogen te draaien.
pi_120148685
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 14:22 schreef ComplexConjugate het volgende:
De overheid licht u graag voor m.b.t. het kopen met staatssubsidie:

http://www.rijksoverheid.(...)agen-woningmarkt.pdf

Puntje 6 is werkelijk hilarisch:

[..]

Haha.... het stimuleren van het eigenwoningbezit als overheidstaak. Nou.... dan zou je verwachten dat de overheid erna streeft om woningen tegen betaalbare prijzen op de markt te zetten. Echter kiest men voor het subsidieren van geld lenen. Dat heeft zo goed gewerkt dat men nu de gevaren van gesubsidieerd lenen moet bestrijden door de aftrek te beperken _O-

De zelfredzaamheid van over the top lenen is ook niet in het belang van 'de zelfredzaamheid' van de burger, die zelfredzaamheid is ondertussen ontaard in 'slaaf van de bank' en ' help mij met een dubbele aftrek' en 'straks zit ik in de WSNP' vanwege mijn onderwater strophypotheek.

Load of crap dus wat mij betreft en wederom een mooi voorbeeld van demagogie om de massa een rad voor de ogen te draaien.
Zat jij ook niet in de schuldsanering ???? Dat lag vast niet aan jou zelfredzaamheid zekers ofzo.

Die dubbele hypotheken heb ik al nooit begrepen zelfs niet toen de markt nog booming was blijven uiteindelijk gewoon 2 hypotheken die je moet betalen. Maar goed sommige mensen zullen dat nooit snappen dat "lenen geld kost" spotjes van SIRE of niet.
  maandag 10 december 2012 @ 14:33:39 #258
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_120148979
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 14:25 schreef Tikbalang het volgende:

Zat jij ook niet in de schuldsanering ???? Dat lag vast niet aan jou zelfredzaamheid zekers ofzo.
Voordat die grootleners de WSNP in gingen waren ze ook heel erg zelfredzaam :7

quote:
Die dubbele hypotheken heb ik al nooit begrepen zelfs niet toen de markt nog booming was blijven uiteindelijk gewoon 2 hypotheken die je moet betalen. Maar goed sommige mensen zullen dat nooit snappen dat "lenen geld kost" spotjes van SIRE of niet.
Die boodschap is bij een mini kredietje verplicht maar bij de grootste LENING van je leven juist niet.

Komt omdat men kennelijk dacht dat een hypothecaire lening een GEZONDE schuld was. Kennelijk was de waarde van het onderpand totaal niet relevant.
pi_120149016
Xeno weet je nu echt niet waarom overheden eigen bezit stimuleren, dat is juist om kanswijken te voorkomen, maar dat maakt jou blijkbaar niet uit dat een maatschappij verloedert zolang jij op een gegeven moment maar iets goedkoops kan kopen. Over demagogie en load of crap gesproken. :')
  maandag 10 december 2012 @ 14:43:22 #260
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_120149340
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 14:34 schreef Basp1 het volgende:
Xeno weet je nu echt niet waarom overheden eigen bezit stimuleren, dat is juist om kanswijken te voorkomen, maar dat maakt jou blijkbaar niet uit dat een maatschappij verloedert zolang jij op een gegeven moment maar iets goedkoops kan kopen. Over demagogie en load of crap gesproken. :')
Je moet eens wat minder onderbuiken, het is gewoon onzin dat sociale huurders ghetto people zijn.

Praat dan liever over de werkelijke oorzaak van sociale achterstand en dat heeft vooral te maken met de groeiende kloof tussen rijk en arm. Juist de waanzinnig hoge lastendruk maakt het dat mensen niet meer in staat zijn hun positie te verbeteren en laat nou net onze overheid daar behoorlijk debet aan zijn.
Waarom moet de overheid zich zo nadrukkelijk bemoeien met de huizenmarkt? Waarom moeten de stimuleringsmaatregelen lopen via de fiscus? Ik kan maar 1 reden bedenken en dat is dat de overheid een zeer discutabele invloed wenst te houden in dit geheel.
  maandag 10 december 2012 @ 14:44:58 #261
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_120149392
Ik ga ook even onderbuiken: VINEX wijken zijn de ghetto's van de toekomst want die bewoners zijn zo druk bezig met het opbrengen van hun torenhoge huizenlasten dat ze geen geld en tijd meer hebben voor gezonde (op)voeding en onderwijs voor hun kinderen.
pi_120149542
quote:
10s.gif Op maandag 10 december 2012 14:44 schreef ComplexConjugate het volgende:
Ik ga ook even onderbuiken: VINEX wijken zijn de ghetto's van de toekomst want die bewoners zijn zo druk bezig met het opbrengen van hun torenhoge huizenlasten dat ze geen geld en tijd meer hebben voor gezonde (op)voeding en onderwijs voor hun kinderen.
Geleuter. ten eerste bestaat 'de vinexwijk' niet en ten tweede hebben dergelijke wijken het demografisch het best leuk voor elkaar.
  maandag 10 december 2012 @ 15:06:53 #263
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_120150063
quote:
2s.gif Op maandag 10 december 2012 14:51 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Geleuter. ten eerste bestaat 'de vinexwijk' niet en ten tweede hebben dergelijke wijken het demografisch het best leuk voor elkaar.
heb er ook tien jaar gewoond maar was gezellig hoor, allemaal dezelfde leeftijd, jong volk, goede huizen, alles nieuw , prima
pi_120150184
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 14:43 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Je moet eens wat minder onderbuiken, het is gewoon onzin dat sociale huurders ghetto people zijn.

Praat dan liever over de werkelijke oorzaak van sociale achterstand en dat heeft vooral te maken met de groeiende kloof tussen rijk en arm. Juist de waanzinnig hoge lastendruk maakt het dat mensen niet meer in staat zijn hun positie te verbeteren en laat nou net onze overheid daar behoorlijk debet aan zijn.
Waarom moet de overheid zich zo nadrukkelijk bemoeien met de huizenmarkt? Waarom moeten de stimuleringsmaatregelen lopen via de fiscus? Ik kan maar 1 reden bedenken en dat is dat de overheid een zeer discutabele invloed wenst te houden in dit geheel.
Waar beweer ik in vredesnaam dat sociale huurders tokkies mensen zijn? Het is alleen wel algemeen bekend dat er sommige sociale huurwijken zijn waar meer economische achtergestelden leven dan in andere wijken. Maar blijkbaar wil je geen nuances zien, en heb ik met mijn onderbuik zitten te praten. :D

En volgens mij komt die verbetering nooit omdat de uitkeringen gewoon te hoog zijn/ of de lonen te laaag en door de armoedeval mensen die proffesioneel uitkeringszitter zijn niet gaan werken voor 50 euro extra per maand ipv hun uitkering.
  maandag 10 december 2012 @ 15:18:11 #265
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_120150459
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 15:10 schreef Basp1 het volgende:

En volgens mij komt die verbetering nooit omdat de uitkeringen gewoon te hoog zijn/ of de lonen te laaag en door de armoedeval mensen die proffesioneel uitkeringszitter zijn niet gaan werken voor 50 euro extra per maand ipv hun uitkering.
Het is echt walgelijk om te zien dat subsidieleners een oordeel hebben over uitkeringsgerechtigden. Het is heel simpel, het is onderdeel van het systeem, de fiscus heeft de tarieven er op aangepast. Als je ervan wilt profiteren moet je gewoon een bepaald gedrag aan de dag leggen want zo behoud de overheid zijn invloed.

Je bent pas echt serieus de lul als je werkt, wat spaarcentjes op de bank hebt en geen huis gekocht hebt met geleend geld. Als die mensen nu nog eens gaan klagen over het wanstaltige gedrag van 'uitkeringstrekkers en andere gesubsidieerden' dan zou ik mij daar wat van aantrekken.
pi_120150697
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 15:18 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Het is echt walgelijk om te zien dat subsidieleners een oordeel hebben over uitkeringsgerechtigden. Het is heel simpel, het is onderdeel van het systeem, de fiscus heeft de tarieven er op aangepast. Als je ervan wilt profiteren moet je gewoon een bepaald gedrag aan de dag leggen want zo behoud de overheid zijn invloed.

Je bent pas echt serieus de lul als je werkt, wat spaarcentjes op de bank hebt en geen huis gekocht hebt met geleend geld. Als die mensen nu nog eens gaan klagen over het wanstaltige gedrag van 'uitkeringstrekkers en andere gesubsidieerden' dan zou ik mij daar wat van aantrekken.
WTF begin je al rood aan te lopen van woede.

Ik vel nergen een waarde oordeel geef alleen aan dat er een armoedeval is die het voor sommige uitkeringstrekkers niet motiverend maakt om maar te gaan werken voor een klein beetje meer.

En als je het over oordelen hebt, hoe worden huizenkopers allemaal genoemd door jou, dat is idd een oordeel wat je er aan geeft, maar blijkbaar zie ik het allemaal fout en moeten we jou getroll voor waar aannemen.
  maandag 10 december 2012 @ 15:34:53 #267
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_120151216
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 15:24 schreef Basp1 het volgende:

Ik heb niks tegen huizenkopers, ik heb wat tegen het beleid dat de overheid voert. Dat ik ze gekscherend wel eens een voor het een of ander uitmaak hoort daar gewoon bij :*

[ Bericht 18% gewijzigd door sitting_elfling op 10-12-2012 16:04:08 (Dat hoort niet :)) ]
  maandag 10 december 2012 @ 19:01:02 #268
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_120159573
Ik zit "Jungle Gold" te kijken. 't Is puur leedvermaak >:)
Het zijn 2 ex-huizenmarkt-handelaars die daar miljoenen in verdiend hebben maar ondertussen een miljoen dollar schuld hebben en in Ghana op zoek gaan naar goud. Het typische is: ze weten niets van goudzoeken, ze weten niets van machines, ze staan letterlijk alleen toe te kijken (hoe de negers het werk doen), en ondertussen maken ze meer en meer schulden doordat ze het blijkbaar steeds weer voor elkaar krijgen om mensen geld te laten uitlenen, en gaan ze over de rug van hun partners met anderen in zee!
Makelaars op hun best _O_ _O- Het lijkt een soort verslaving: ondanks dat ze een miljoen schuld hebben, toch door blijven gaan met geld lenen en blijven gokken dat het goedkomt.

[ Bericht 7% gewijzigd door RemcoDelft op 10-12-2012 22:30:15 ]
pi_120176938
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 19:01 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik zit "Jungle Gold" te kijken. 't Is puur leedvermaak >:)
Het zijn 2 ex-huizenmarkt-handelaars die daar miljoenen in verdiend hebben maar ondertussen een miljoen dollar schuld hebben en in Ghana op zoek gaan naar goud. Het typische is: ze weten niets van goudzoeken, ze weten niets van machines, ze staan letterlijk alleen toe te kijken (hoe de negers het werk doen), en ondertussen maken ze meer en meer schulden doordat ze het blijkbaar steeds weer voor elkaar krijgen om mensen geld te laten uitlenen, en gaan ze over de rug van hun partners met anderen in zee!
Makelaars op hun best _O_ _O- Het lijkt een soort verslaving: ondanks dat ze een miljoen schuld hebben, toch door blijven gaan met geld lenen en blijven gokken dat het goedkomt.
Zouden dat geen acteurs zijn? Soms lijkt het echt gespeeld. Vind Gold Rush Alaska een leukere serie.
pi_120177395
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 00:32 schreef PaulieWalnuts het volgende:
Zouden dat geen acteurs zijn? Soms lijkt het echt gespeeld.
Waarschijnlijk wel. Maar buiten dat heb ik geen idee wat de relevantie is met dit topic. Een paar ex-makelaars die wat aanmodderen? En? Who care's? Niemand denk ik, tenzij je echt wanhopig achter elke steen ( :D ) een bevestiging van je eigen denkbeelden zoekt.

Ik wacht even de aflevering van morgen af: ex-politieagenten die kippen gaan fokken. Ben benieuwd wat me dat zou moeten gaan leren over het reilen en zeilen bij Justitie :')
  dinsdag 11 december 2012 @ 08:43:11 #271
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_120179653
We moeten gewoon weer aan het werk, niet langer wachten tot onze krotten uit 1960 een vermogen waard worden door extra schaarste van woonruimte te creeren, maar bouwen en tochtende krotten vervangen door energieneutrale woningen

Hup aan het werk, lapswansen
Met goede banen die recht geven op een eerlijke hypotheek

http://www.telegraaf.nl/o(...)_wegwerpbanen__.html

quote:
di 11 dec 2012, 07:19 | 0 reacties

FNV wil echt werk, geen wegwerpbanen

DEN HAAG - Onder het motto 'Niet slopen maar bouwen' vraagt FNV/de nieuwe vakbeweging het kabinet met een ambitieus plan te komen dat de economie aanjaagt en voor nieuwe werkgelegenheid zorgt.

Ze wijzen de bewindsman erop dat de regels voor contracten, minimumloon, pensioen, doorbetaling bij ziekte en cao's steeds vaker worden ontdoken.
In de bouw krijgen werkgevers medewerking van het UWV als ze vaste krachten vervangen door (schijn)zelfstandigen.
Na de postbode verdwijnt nu ook de koerier met een normaal contract, om te worden vervangen door slecht betaalde zzp'ers”, aldus de vakbeweging, die signaleert dat steeds meer werk terechtkomt bij mensen met een zwakke positie, zonder mogelijkheden om te onderhandelen over betere voorwaarden.
pi_120179728
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 08:43 schreef HD9 het volgende:
We moeten gewoon weer aan het werk, niet langer wachten tot onze krotten uit 1960 een vermogen waard worden door extra schaarste van woonruimte te creeren, maar bouwen en tochtende krotten vervangen door energieneutrale woningen

Hup aan het werk, lapswansen
Met goede banen die recht geven op een eerlijke hypotheek

http://www.telegraaf.nl/o(...)_wegwerpbanen__.html

[..]

Maar als je het artikel leest is dat niet de schuld van de werknemer (die schijnbaar volgens jou niet willen werken) maar een vuil spelletje van wat werkgevers samen met het UWV.
  dinsdag 11 december 2012 @ 08:52:24 #273
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_120179812
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 08:47 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Maar als je het artikel leest is dat niet de schuld van de werknemer (die schijnbaar volgens jou niet willen werken) maar een vuil spelletje van wat werkgevers samen met het UWV.
Het is de schuld van de overheid, die de tochtende staatskrotten duur wil houden, door te stoppen met bouwen, bedrijven failliet laat gaan en iedereen afhankelijk wil maken door uitkeringen te geven en nivellering en hen het recht op een hypotheek ontzegt door tijdelijke contracten en ZZP banen

Ga eens 200.000 krotten vervangen door energieneutrale woningen en stop met het verkopen van die rommel aan jongeren

[ Bericht 2% gewijzigd door HD9 op 11-12-2012 09:08:47 ]
  dinsdag 11 december 2012 @ 09:38:55 #275
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_120180648
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 08:52 schreef HD9 het volgende:

Het is de schuld van de overheid, die de tochtende staatskrotten duur wil houden, door te stoppen met bouwen, bedrijven failliet laat gaan en iedereen afhankelijk wil maken door uitkeringen te geven en nivellering en hen het recht op een hypotheek ontzegt door tijdelijke contracten en ZZP banen

Ga eens 200.000 krotten vervangen door energieneutrale woningen en stop met het verkopen van die rommel aan jongeren
ALLES maar dan ook echt ALLES om de banken van de ondergang te redden :X
  dinsdag 11 december 2012 @ 09:40:58 #276
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_120180697
quote:
Knap staaltje demagogie weer, alsof die mensen plotseling hun spaarcentjes komen inleveren.
Wat ze bedoelen is dat er nog een hele hoop mensjes snel even van aflossingsvrij willen overstappen naar 'spaar' producten waarbij ze nog maximaal gebruik kunnen maken van de fiscale voordeeltjes om zo maximaal hun medeburgers te benadelen.

Volgend jaar kunnen ze ook gewoon aflossen alleen niet meer met de zeer gunstige fiscale subsidies van vandaag.
pi_120180798
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 09:40 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Knap staaltje demagogie weer, alsof die mensen plotseling hun spaarcentjes komen inleveren.
Wat ze bedoelen is dat er nog een hele hoop mensjes snel even van aflossingsvrij willen overstappen naar 'spaar' producten waarbij ze nog maximaal gebruik kunnen maken van de fiscale voordeeltjes om zo maximaal hun medeburgers te benadelen.

Volgend jaar kunnen ze ook gewoon aflossen alleen niet meer met de zeer gunstige fiscale subsidies van vandaag.
De enige demagoog hier ben jij met je opruiende spuisels die nergens over gaan en ook totaal geen realisme meer bevatten. :W
  dinsdag 11 december 2012 @ 09:52:12 #278
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_120181007
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 09:45 schreef Basp1 het volgende:

[..]

De enige demagoog hier ben jij met je opruiende spuisels die nergens over gaan en ook totaal geen realisme meer bevatten. :W
De MSM geven een platform aan demagogen als makelaars, bankiers, economen en politici die telkens weer hun leugens mogen verspreiden via deze wegen. Misschien moet je daar eens wat kritischer naar gaan kijken?

Valt het je niet op dat ze iedere keer weer een ander konijn uit de hoge hoed moeten trekken om de voorgaande mislukte truc of voorspelling te maskeren? Het is een wonder dat het publiek deze freak show nog niet verlaten heeft 8)7
pi_120181230
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 09:52 schreef ComplexConjugate het volgende:

Het is een wonder dat het publiek deze freak show nog niet verlaten heeft 8)7
Heb je het over dit topic, ja blijkbaar zijn er niet veel mensen meer over die hier posten, zou dat aan mij of aan jou liggen. :D

En er is op mainstream media ook genoeg van onderbouwde kritiek te vinden, maar helaas zit dat vaak achterbetaalmuren en bereikt het niet het de mensen zoals jou die denken dat NU.nl de media is.

Afgelopen zaterdag nog een 3 volle pagina´s over de verminderde pensioenen in de volkskrant. ^O^
pi_120181389
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 08:52 schreef HD9 het volgende:

[..]

UWV = Overheid en 200.000 krotten vervangen, ja waarom niet. Maar voortschreidende technieken voorspelt eigenlijk dat die over 50 jaar alweer tochtend krot heten, geen reden om dat nu niet te vervangen natuurlijk. Maar de shit huisjes uit de jaren 50 zijn idd aan vervangening toe. Probleem natuurlijk wel is dat jongeren net zo groot als papa en mama willen wonen, ja en dat kan dus niet.
  dinsdag 11 december 2012 @ 10:11:34 #281
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_120181524
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 09:59 schreef Basp1 het volgende:

Afgelopen zaterdag nog een 3 volle pagina´s over de verminderde pensioenen in de volkskrant. ^O^
ja er moeten en hele hoop zaken veranderen, een van de belangrijkste zaken, is de mogelijjkheid om het pensioen contant te maken voor mensen die dat willen om een woning te kopen of de restschuld af te lossen

Een andere is bedrijven weer te laten werken en bouwen
  dinsdag 11 december 2012 @ 10:23:07 #282
78918 SeLang
Black swans matter
pi_120181823
quote:
Aflossen hypotheek neemt fors toe

` Steeds meer mensen lossen tussentijds
hun hypotheek af.Dat komt volgens ING
Bank Nederland door de onzekerheid over
de woningmarkt en over de zorgen over
de eigen financiėle situatie.

ING is de tweede hypotheekverstrekker
in Nederland.In november kreeg de bank
42 procent meer binnen aan tussentijdse
aflossingen dan in november vorig jaar.
Ook deze maand verwacht de bank een
veel hoger bedrag aan aflossingen.

Steeds meer mensen zien de waarde van
hun huis zakken onder het bedrag dat
zij bij de bank hebben geleend.Door af
te lossen zorgen zij ervoor dat deze
restschuld kleiner wordt.
Mijn reisverslagen
pi_120182069
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 10:23 schreef SeLang het volgende:

[..]

Tips van Gerard Hormann om snel af te lossen:

dinsdag 11 december 2012 @ 10:49:36 #284
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_120182581
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 10:06 schreef Tikbalang het volgende:
Probleem natuurlijk wel is dat jongeren net zo groot als papa en mama willen wonen, ja en dat kan dus niet.
Probleem is dat overheid en burgers elkaar blijven wijsmaken dat dat niet kan... 't Is van de zotte dat we nu niet groter mogen bouwen dan 40 jaar geleden. Natuurlijk kan dat!
pi_120182592
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 10:31 schreef graaierrr het volgende:

[..]

Tips van Gerard Hormann om snel af te lossen:

Jaja leuk en aardig maar aflossen is niet per definitie het goedkoopste. Er zijn ook andere manieren natuurlijk, iets met sparen, deposito etc. En leuk dat die man al 4 jaar geen nieuwe winterjas heeft gekocht, ik heb niet eens een winterjas dat is nog goedkoper.
pi_120182767
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 10:49 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Jaja leuk en aardig maar aflossen is niet per definitie het goedkoopste. Er zijn ook andere manieren natuurlijk, iets met sparen, deposito etc. En leuk dat die man al 4 jaar geen nieuwe winterjas heeft gekocht, ik heb niet eens een winterjas dat is nog goedkoper.
Op lange termijn is aflossen natuurlijk altijd het goedkoopst of je moet zo'n financiele wizard zijn en meer rendement uit je geld kan halen als je hypotheekrente betaald, maar dat heet dan ook wel leverage en als het mis gaat heb je een groter probleem. :D
  dinsdag 11 december 2012 @ 11:01:42 #287
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_120182944
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 10:55 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Op lange termijn is aflossen natuurlijk altijd het goedkoopst of je moet zo'n financiele wizard zijn en meer rendement uit je geld kan halen als je hypotheekrente betaald, maar dat heet dan ook wel leverage en als het mis gaat heb je een groter probleem. :D
voordeel van aflossen is dat je niet in de verleiding komt om te gaan beleggen of een nieuwe auto of boot te kopen
pi_120182951
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 10:55 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nou laat ik het zo zeggen. Net een verlenging van hypotheek gehad want ander huis en voor mij is het nu goedkoper om te sparen dan af te lossen. Begin dit jaar was het anders toen was aflossen beter. Iets met een betere rente op mijn hypotheek dan toen. Dit natuurlijk wel met HRA anders werkt dat niet zo heel goed.
  dinsdag 11 december 2012 @ 11:03:07 #289
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_120182993
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 10:49 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Probleem is dat overheid en burgers elkaar blijven wijsmaken dat dat niet kan... 't Is van de zotte dat we nu niet groter mogen bouwen dan 40 jaar geleden. Natuurlijk kan dat!
een 50% grotere woning kost slechts 20% meer
pi_120183023
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 11:01 schreef HD9 het volgende:

[..]

voordeel van aflossen is dat je niet in de verleiding komt om te gaan beleggen of een nieuwe auto of boot te kopen
Beetje discipline ben je zowiezo nodig.
  dinsdag 11 december 2012 @ 11:05:38 #291
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_120183051
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 11:04 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Beetje discipline ben je zowiezo nodig.
Sowieso ja
pi_120183118
quote:

[..]
En leuk dat die man al 4 jaar geen nieuwe winterjas heeft gekocht, ik heb niet eens een winterjas dat is nog goedkoper.
Dicht bij de kachel zitten met dit weer?
pi_120183141
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 11:08 schreef graaierrr het volgende:

[..]

Dicht bij de kachel zitten met dit weer?
Heb jij een winterjas aan dan in huis ?????
pi_120183165
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 11:09 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Heb jij een winterjas aan dan in huis ?????
Maar als je van buiten komt zal je het wel koud hebben denk ik?
pi_120183208
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 11:09 schreef graaierrr het volgende:

[..]

Maar als je van buiten komt zal je het wel koud hebben denk ik?
Ehm nee niet bepaald. Dat je geen winterjas hebt wil nog niet zeggen dat je niet warm gekleed bent natuurlijk.
  dinsdag 11 december 2012 @ 11:16:44 #296
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_120183333
quote:

[..]

Ja.... GOEDKOPER omdat het lenen fiscaal gesubsidieerd wordt want anders is afbetalen altijd goedkoper :7

Een compleet ziek en asociaal systeem waarbij we anderen voor de rekening laten opdraaien, dat is natuurlijk leuk totdat er teveel graaiers zijn die dit gaan doen en de kosten voor de samenleving sky high wordt. Vandaar dat de overheid dit terecht onmogelijk gaat maken, helaas pakken ze echter niet de bestaande graaiers ook aan -O-
  dinsdag 11 december 2012 @ 11:17:47 #297
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_120183363
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 11:11 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Ehm nee niet bepaald. Dat je geen winterjas hebt wil nog niet zeggen dat je niet warm gekleed bent natuurlijk.
Je kan ook twee jassen over elkaar dragen ^O^
pi_120183584
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 11:17 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Je kan ook twee jassen over elkaar dragen ^O^
tis crisis he
  dinsdag 11 december 2012 @ 11:35:59 #299
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_120183942
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 11:24 schreef graaierrr het volgende:

[..]

tis crisis he
Ja.... Brrr... op naar het leger des heils...

Ooh... uw heeft een eigen woning? Tja... dan bent u bij ons van harte welkom :D
  dinsdag 11 december 2012 @ 11:37:52 #300
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_120183989
Van een lening tot aan de ballen naar een gratis soepje met ballen :9
  dinsdag 11 december 2012 @ 11:38:16 #301
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_120184008
En een lapo dan maar *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')