abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120143749
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 11:51 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Zonder te werken hun provisie binnenhalen, wat een branche :N :N

Ik snap trouwens niet dat mensen hun huis via zo'n makelaar aanbieden! Als ik iets wil verkopen via een tussenpersoon die duizenden euro's kost, zou ik hem eerst eens bellen met een simpele vraag. Geen reactie ==> nooit klant worden!
De meeste mensen die hun huis via zo`n makelaar aanbieden bellen toch met een simpele vraag?
"hoi, ik wil dat jullie mijn huis verkopen!". Zoiets?
  maandag 10 december 2012 @ 11:59:00 #227
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_120143942
quote:
7s.gif Op maandag 10 december 2012 11:52 schreef Scorpie het volgende:

[..]

De meeste mensen die hun huis via zo`n makelaar aanbieden bellen toch met een simpele vraag?
"hoi, ik wil dat jullie mijn huis verkopen!". Zoiets?
Nee, bellen met een simpele vraag als woningzoekende natuurlijk! Dat is je doelgroep als verkoper, als de makelaar deze mensen negeert, weet je dat je daar niet moet zijn...
censuur :O
pi_120144025
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 11:59 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Nee, bellen met een simpele vraag als woningzoekende natuurlijk! Dat is je doelgroep als verkoper, als de makelaar deze mensen negeert, weet je dat je daar niet moet zijn...
Oh op zo`n manier. Ja nou ja dat kan je doen ja.
pi_120144085
quote:

[..]

Dan zit er nog een heel verschil in de vraag "ik wil dat en dat huis kopen" of "ik wil dat en dat huis huren" en natuurlijk "ik wil dat en dat huis bekijken".
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
  maandag 10 december 2012 @ 12:05:04 #230
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_120144151
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 12:02 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Dan zit er nog een heel verschil in de vraag "ik wil dat en dat huis kopen" of "ik wil dat en dat huis huren" en natuurlijk "ik wil dat en dat huis bekijken".
gaat wel weer veranderen, voor de oorlog was er een overaanbod van huurwoningen, toen werden woningen behangen opgeleverd en was huurverhoging geen logisch iets

Als we de babyboom bult gehad hebben dan is er weer een overschot aan woningen
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_120144332
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 12:05 schreef HD9 het volgende:

[..]

gaat wel weer veranderen, voor de oorlog was er een overaanbod van huurwoningen, toen werden woningen behangen opgeleverd en was huurverhoging geen logisch iets

Dan hoeven we nou ook niet bij te bouwen ja. laat iedereen dan nog maar even bij papa en mama wonen. Die gaan vanzelf dood in een afbetaald huis (schijnbaar) dan hoeft nu niemand meer te klagen over wat dan ook qua huizentopic. Probleem lost zich vanzelf op.
  maandag 10 december 2012 @ 12:23:16 #232
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_120144752
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 12:10 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Dan hoeven we nou ook niet bij te bouwen ja. laat iedereen dan nog maar even bij papa en mama wonen. Die gaan vanzelf dood in een afbetaald huis (schijnbaar) dan hoeft nu niemand meer te klagen over wat dan ook qua huizentopic. Probleem lost zich vanzelf op.
Het is niet voor niks dat de overheid van al die corporatiewoningen af wil
pi_120145037
quote:
ag als woningzoekende natuurlijk! Dat is je doelgroep als verkoper, als de makelaar deze mensen negeert, weet je dat je
Als ze genoeg andere mensen al in het bestand hebben staan die graag iets willen huren waarom zou men dan voor jou gaan rennnen. :D

En ja het is nogal klantonvriendelijk, maar zolang er nog steeds tekorten in veel stedelijke gebieden op de huurmarkt zijn kan men nogal arrogant zijn.
  maandag 10 december 2012 @ 12:33:25 #234
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_120145072
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 11:46 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Dus in de private sector zijn ze ook al uitkeringstrekkers dan iedereen dus publieke sector ook. Dan zijn we allemaal geen uitkeringstrekker maar gewoon werknemer. Dus CC ga eens aan het werk, ons waarschuwen voor andere werknemers heeft geen zin. Heb hier nog wel een tuintje waar onkruid gewied moet worden.
Private sector? Zeg... werden die banken niet massaal in stand gehouden met belastinggeld? En worden de banken en verzkeraars niet ontzettend gespekt met fiscale voordeeltjes? Wat nu private sector.... :{w
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  maandag 10 december 2012 @ 12:36:19 #235
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_120145153
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 11:51 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Lijkt mij ook ja dat voor een makelaar de inkomsten voor een huis ver(kopen) beter is dan voor verhuren. Moet die wel eerst verkocht worden, geen verkoop, geen inkomsten.
Mooi is dat -O-

Zit er straks zo'n werkeloze makelaar naast mij te mekkeren in de wachtkamer bij het UWV :{
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  maandag 10 december 2012 @ 12:37:33 #236
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_120145188
quote:

Koop je hun nalatenschap voor een appel of een ei ;)
pi_120145480
quote:
11s.gif Op maandag 10 december 2012 11:42 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Inderdaad Koos Werkeloos :@

Maar goed, iemand moet zijn vrije tijd opofferen om te waarschuwen voor de grootste uitkeringstrekkers in onze samenleving a.k.a. the banksters :7
Maar als je te lang werkloos blijft verval je in de bijstand en zul je je ooorlogskas voor je huis kopen mooi op mogen gaan eten. :+
pi_120145959
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 12:10 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

behalve dan dat er nu al veel mensen onder water staan, en tegen die tijd dan dus nog veel dieper.
helemaal niks meer bouwen kan inderdaad, maar dan woont wel iedereen in een oud huis over een tijdje, waar veel mensen dan ook nog onderwater voor staan.

daar komt dan bij dat we geen bouwindustrie mee hebben, die is dan helemaal failliet.
dus als gebouwen dan echt vervangen moeten worden, omdat nog een x repareren niet meer kan, moeten we bedrijven uit het buitenland daarvoor aantrekken.

ik zie het al voor me, een wereldwijd internationaal bouwbedrijf, die op bestelling een (tegen die tijd) goedkoop vliegend gebouwen print instalatie gewoon naar de plek van bestelling toevliegt, overnacht even een hele woonwijk bij elkaar print (gegeven dat de tankers met print-prut klaar staan)

globalisering for the win, of was dat nou juist het probleem ende oorzaak van de kredietkrisis?
oh wacht, als we straks niks meer zelf kunnen of innoveren, moeten we doen wat we toebedeeld krijgen en waar we in getrained worden.
en dat gaat niet veel beter zijn dan in landen die daar nu voor ge (mis) bruikt worden.
kijk b.v. naar hoe kleding gefabriceerd wordt in bepaalde landen, en sweatshops etc.

we hoeven niet te denken dat de grote internationale corporaties een uitzondering voor ons maken als we uitgerangeerd zijn.
dan is het buigen of barsten.
een tijdje zijn we door ze in de watten gelegd; kregen we kankerverwekkende plastic speeltjes van ze voor een boel geld, zoooo aardig....
maar dat geld is nu op (2 keer op zelfs) dus dat red on in ieder geval van die speeltjes, maar ook van de voorrangs behandeling
pi_120145967
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 12:33 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Private sector? Zeg... werden die banken niet massaal in stand gehouden met belastinggeld? En worden de banken en verzkeraars niet ontzettend gespekt met fiscale voordeeltjes? Wat nu private sector.... :{w
Dat maakt ze nog geen publieke sector, zou dat wel zo zijn dan allemaal minder loon natuurlijk.
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 12:36 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Mooi is dat -O-

Zit er straks zo'n werkeloze makelaar naast mij te mekkeren in de wachtkamer bij het UWV :{
Als ik me niet al te zeer vergis dan zitten er al wat naast je. Tenminste medewerker van de makelaar, die waren in loondienst, de makelaar zelf meestal niet. Maar dat was afhankelijk van de gekozen bedrijfsvorm natuurlijk.
pi_120146179
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 13:03 schreef Artimunor het volgende:

[..]

behalve dan dat er nu al veel mensen onder water staan, en tegen die tijd dan dus nog veel dieper.
helemaal niks meer bouwen kan inderdaad, maar dan woont wel iedereen in een oud huis over een tijdje, waar veel mensen dan ook nog onderwater voor staan.

daar komt dan bij dat we geen bouwindustrie mee hebben, die is dan helemaal failliet.
dus als gebouwen dan echt vervangen moeten worden, omdat nog een x repareren niet meer kan, moeten we bedrijven uit het buitenland daarvoor aantrekken.

ik zie het al voor me, een wereldwijd internationaal bouwbedrijf, die op bestelling een (tegen die tijd) goedkoop vliegend gebouwen print instalatie gewoon naar de plek van bestelling toevliegt, overnacht even een hele woonwijk bij elkaar print (gegeven dat de tankers met print-prut klaar staan)

globalisering for the win, of was dat nou juist het probleem ende oorzaak van de kredietkrisis?
oh wacht, als we straks niks meer zelf kunnen of innoveren, moeten we doen wat we toebedeeld krijgen en waar we in getrained worden.
en dat gaat niet veel beter zijn dan in landen die daar nu voor ge (mis) bruikt worden.
kijk b.v. naar hoe kleding gefabriceerd wordt in bepaalde landen, en sweatshops etc.

we hoeven niet te denken dat de grote internationale corporaties een uitzondering voor ons maken als we uitgerangeerd zijn.
dan is het buigen of barsten.
een tijdje zijn we door ze in de watten gelegd; kregen we kankerverwekkende plastic speeltjes van ze voor een boel geld, zoooo aardig....
maar dat geld is nu op (2 keer op zelfs) dus dat red on in ieder geval van die speeltjes, maar ook van de voorrangs behandeling
Ehm heel verhaal, maar was een reactie op iemand die zei "babyboom en overschot aan huizen". Dat dat niet gaat werken zo snap ik ook nog wel.
pi_120146221
quote:

tegen die tijd ben je zelf bijna toe aan een aanleunwoning. Maar wacht er lekker op zou ik zeggen :D
  maandag 10 december 2012 @ 13:11:24 #242
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_120146252
quote:
10s.gif Op maandag 10 december 2012 13:10 schreef 99.999 het volgende:

[..]

tegen die tijd ben je zelf bijna toe aan een aanleunwoning. Maar wacht er lekker op zou ik zeggen :D
nee dan ben ik wel weg
en geen aanleun nodig hoor
pi_120146316
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 13:11 schreef HD9 het volgende:

[..]

nee dan ben ik wel weg
en geen aanleun nodig hoor
Een jaar of 20-30 ben je nog wel verder voor dit eventueel wat op gaat leveren. En dan vooral in de randen van het land. In de populaire gebieden heb je er niets aan.
  maandag 10 december 2012 @ 13:15:05 #244
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_120146382
quote:
2s.gif Op maandag 10 december 2012 13:13 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Een jaar of 20-30 ben je nog wel verder voor dit eventueel wat op gaat leveren. En dan vooral in de randen van het land. In de populaire gebieden heb je er niets aan.
prima toch, ik hoorde gisteren op TV dat zelfs bijna randstadsteden als Roosendaal al aan het krimpen zijn
En hier en daar duiken lege huurwoningen op
  maandag 10 december 2012 @ 13:28:33 #245
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_120146875
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 13:15 schreef HD9 het volgende:
En hier en daar duiken lege huurwoningen op
Als woningcorporaties opeens liever 900 euro huur vragen wel ja! Raar eigenlijk dat dat kan, opgericht met gemeenschapsgeld maar wel lekker huisjesmelken!
En wat lege sociale huurwoningen betreft: doe eens een linkje! Ondanks dat het regelmatig geroepen wordt heb ik ze nog nooit gezien.
pi_120147461
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 13:28 schreef RemcoDelft het volgende:

En wat lege sociale huurwoningen betreft: doe eens een linkje! Ondanks dat het regelmatig geroepen wordt heb ik ze nog nooit gezien.
Noordoost groningen/ zuid limburg, de krimpgebieden en dan vaak ook nog eens de kanswijken, daar zijn geen / minimale wachtlijsten. :D

Er hebben in dit topic toch wel eens watt van de huisjes uit heerlen gestaan, maar daar wou dan weer geen van de gegadigden hier wonen.
pi_120147492
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 13:46 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Noordoost groningen/ zuid limburg, de krimpgebieden en dan vaak ook nog eens de kanswijken, daar zijn geen / minimale wachtlijsten. :D

Er hebben in dit topic toch wel eens watt van de huisjes uit heerlen gestaan, maar daar wou dan weer geen van de gegadigden hier wonen.
Delfzijl heeft ook op korte termijn mooie sociale huurwoningen ter beschikking.
  maandag 10 december 2012 @ 13:56:20 #248
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_120147780
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 13:46 schreef Basp1 het volgende:
Zit me bij dat dat ex-corporatie koopkrotjes waren, voor 30.000 euro of zo. Maar voor sociale huur ben ik nog steeds benieuwd naar linkjes waar je zonder wachttijd direct inkan!
  maandag 10 december 2012 @ 14:00:40 #249
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_120147915
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 13:28 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Als woningcorporaties opeens liever 900 euro huur vragen wel ja! Raar eigenlijk dat dat kan, opgericht met gemeenschapsgeld maar wel lekker huisjesmelken!
daarom is het goed dat er die grens van 4,5% van de WOZ is nu
een beetje flat is 130.000 euro WOZ dus dat is dan 5850
kan goed uit gezien de stichtingskosten van 20.000 gulden

[ Bericht 4% gewijzigd door HD9 op 10-12-2012 14:09:37 ]
pi_120148180
quote:
14s.gif Op maandag 10 december 2012 13:47 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Delfzijl heeft ook op korte termijn mooie sociale huurwoningen ter beschikking.
Mischien wel mischien niet. Zo'n 14 jaar geleden even tijdje gewoond. Huisjes waar ik woonde (of eigenlijk hele wijk) is/zijn weg. Huurwoningen die leegstaan gewoon slopen om de woningkrapte te behouden. Maar goed wie wil daar eigenlijk nog wonen. Niks mis mee met delfzijl alleen niet zo heel erg veel werk te vinden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')