abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120141098
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 09:57 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Omdat ik geen huurpenningenaftrek mag 'genieten' terwijl huis leasen wel dik gesubsidieerd wordt.

Ik wil ook een verlaging van mijn te hoge belastingdruk :7
Dan financier je een koophuis tot je oogballen zolang het nog kan, nog 20 dagen xeno. Maar nee blijf maar klagen en neem geen actie en blijf maar klagen en neem geen actie, enz.........,
  maandag 10 december 2012 @ 10:06:18 #202
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_120141137
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 09:54 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wel bizar dat er dan in 1 jaar zo'n hoge waarderingsprong kan zijn. Zou men in dat jaar zoveel dure nieuwbouw hebben opgeleverd?
in ons dorp is alles gebouwd tussen 1970 en 1980 een klein deel 25% in de jaren 60 en 90
mijn vader liet een vrijstaand huis bouwen en dat kostte in 1972 65.000 gulden

Dus die corporatiehokken zullen maximaal de helft gekost hebben en kosten nu aan huur 450 euro per maand of wel 6000 euro per jaar, dat is 50% van de investering per jaar
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
  maandag 10 december 2012 @ 10:09:51 #203
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_120141219
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 10:04 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dan financier je een koophuis tot je oogballen zolang het nog kan, nog 20 dagen xeno. Maar nee blijf maar klagen en neem geen actie en blijf maar klagen en neem geen actie, enz.........,
Momenteel is 'even niets doen' de beste optie voor wannabe kopers. Klagen is een vorm van vreedzaam protest om een signaal af te geven dat je niet tevreden bent met het gevoerde beleid, ik kan toch immers niet gaan roepen dat het zo fantastisch geregeld is?

Als straks 'kamikazelenen' niet meer mogelijk is en er daadwerkelijk moet worden afgelost gaan de prijzen met minstens 22% onderuit ^O^

Die -50% is gewoon in the pocket, je moet even geduld hebben maar dan heb je ook wat.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_120141270
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 10:03 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]
Ik neem voorspelling van banken dan ook totaal niet meer serieus. Voorspellen zij een daling van 7%? Dan zeg ik: "zet er maar een digit voor" :)
Doe je dat met de weersverwachting van het KNMI wel dan - serieus nemen.Het heet niet voor niets verwachting of voorspelling. Is allemaal kijken in de toekomst en als ik bank zou zijn zou ik ook zeggen ja morgen is alles beter - duurder.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
  maandag 10 december 2012 @ 10:15:18 #205
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_120141332
Weet iemand trouwens of het verplicht hebben van een energielabel nog doorgaat per 1-1-2013?

Vraag me af wat voor een invloed dit gaat hebben voor huizen die gebouwd zijn voor 1995 en niet aan de EPC norm hoefde te voldoen.

Leuk zo'n jaren 70 hok met veel glas, stook je je helemaal arm in. Zelfs met HR++ glas loop je leeg met de huidige gasprijzen. Zo'n doorkijkdoos lijkt mij daarom een zeer slechte koop.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  maandag 10 december 2012 @ 10:16:31 #206
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_120141361
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 10:12 schreef Tikbalang het volgende:

[..]

Doe je dat met de weersverwachting van het KNMI wel dan - serieus nemen.Het heet niet voor niets verwachting of voorspelling. Is allemaal kijken in de toekomst en als ik bank zou zijn zou ik ook zeggen ja morgen is alles beter - duurder.
Zoals ik dus reeds zei, geen waarde aan hechten :)
Gewoon je eigen conclusies trekken en daarna handelen.
pi_120141403
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 10:15 schreef ComplexConjugate het volgende:
Weet iemand trouwens of het verplicht hebben van een energielabel nog doorgaat per 1-1-2013?

Vraag me af wat voor een invloed dit gaat hebben voor huizen die gebouwd zijn voor 1995 en niet aan de EPC norm hoefde te voldoen.

Leuk zo'n jaren 70 hok met veel glas, stook je je helemaal arm in. Zelfs met HR++ glas loop je leeg met de huidige gasprijzen. Zo'n doorkijkdoos lijkt mij daarom een zeer slechte koop.
Dat energielabel gaat volgens mij niet door.
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
pi_120141404
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 10:09 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]
Als straks 'kamikazelenen' niet meer mogelijk is en er daadwerkelijk moet worden afgelost gaan de prijzen met minstens 22% onderuit ^O^

Die -50% is gewoon in the pocket, je moet even geduld hebben maar dan heb je ook wat.
Alleen bespaar je er geen klap mee in je totale kosten :D
  maandag 10 december 2012 @ 10:20:32 #209
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_120141429
Zo zo...

quote:
In de rij voor omzetten hypotheek

Van onze financiële redactie
AMSTERDAM -
Huizenbezitters die nu niet of nauwelijks aflossen op hun hypotheek en dat wel willen gaan doen, moeten haast maken. Zij hebben tot 1 april 2013 om hun hypotheek om te zetten maar de rijen bij de bank zijn nu al lang.
Voor 1 april kan er dankzij de verlengde termijn door minister Blok (Wonen) nog worden gekozen voor de momenteel populaire spaar- of bankspaarhypotheek. Wie te laat is, wordt in de toekomst haast verplicht een annuïteitenhypotheek af te sluiten. En dat is fiscaal veel minder aantrekkelijk.
Bij de bank zijn echter al lange wachtrijen van huizenbezitters die hun hypotheek nog snel willen laten omzetten, de adviseurs van ING hebben het deze maand duidelijk drukker dan normaal, ook Rabobank kan nog maar mondjesmaat nieuwe aanvragen verwerken.

bron: Telegraaf
De groep mensen die nog maximaal wil parasiteren moet in de rij staan. Wat is er eigenlijk mis met belasting betalen? Juist.... dat is alleen goed als een ander dat voor je doet :7

quote:
Fiscus 's avonds aan de deur

door Wouter de Winther
DEN HAAG -
De deurwaarder gaat binnenkort ook in de avonduren en in de weekenden langs de deuren van wanbetalers.
Staatssecretaris Weekers (Financiën) gaat het toezicht van de fiscus verscherpen en hoopt zo 663 miljoen euro aan extra belastinginkomsten te innen.
De VVD-bewindsman benadrukt dat het merendeel van de taksbetalers goedwillend is. De kleine groep belastingplichtigen die echter een loopje probeert te nemen met de fiscus kan rekenen op de inzet van zwaarder geschut, zoals de inzet van deurwaarders en de FIOD, dreigt Weekers.
Checken
Zo wil de fiscus naast de controles buiten kantooruren meer gebruikmaken van gegevens van derden om te checken of de belastingaangifte wel eerlijk is ingevuld.

bron: Telegraaf
Laten ze zich eens gaan richten op de miljoenen Nederlanders die de belasting ontwijken d.m.v. slinkse financiele constructies om hun huis te leasen van de bank :X
  maandag 10 december 2012 @ 10:21:37 #210
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_120141446
quote:
10s.gif Op maandag 10 december 2012 10:19 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Alleen bespaar je er geen klap mee in je totale kosten :D
Denk jij dat de rente voorlopig omhoog gaat dan? Zie ik nog niet gaan gebeuren.

Aflossen is vermogen opbouwen/afschrijven en dat moet ook gewoon gebeuren.
  maandag 10 december 2012 @ 10:35:57 #211
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_120141721
quote:
'Bestuurders woningcorporaties weggezet als zakkenvullers'
Door Pieter van den Akker

De halvering van de salarissen van woningcorporatie-directeuren is onterecht. Dat staat in een open brief aan minister Blok van Wonen, geschreven door directeur Gerrit Teunis van de middelgrote woningcorporatie Beter Wonen Vechtdal in Hardenberg.
De corporatiedirecteur reageert op de plannen van Blok, die wil dat de salarissen van corporatiebestuurders terug naar lagere wettelijke normen gaan. Bestuurders en commissarissen van woningcorporaties gaan er door deze maatregelen de komende jaren 40 tot 50 procent op achteruit.

In Teunis' brief aan de minister valt te lezen: "De afgelopen jaren heb ik als corporatiebestuurder een dikke huid ontwikkeld, maar nu is de maat vol. Ik word door uw recente brief aan de kamer neergezet als een foute zakkenvuller die toch eigenlijk om salarisvermindering had moeten vragen."

Maserati

Door het toedoen van een stel onverantwoorde collega's was Teunis als corporatiebestuurder de afgelopen jaren 'op elk feestje een van de lachertjes van de avond', schrijft hij. "Of ik misschien ook een Maserati had? En of een fiets met een broodtrommeltje onder de snelbinder niet voldoende was?"

Foute zakkenvuller

Hij gaat verder: "U kent dat wel. Je neemt dit soort van grappen op de koop toe. Vooral ook, omdat je weet dat er bij de woningcorporaties door mensen gewoon heel hard en degelijk gewerkt wordt. Ook omdat je weet dat zo'n 5 miljoen mensen goed en doorgaans tevreden in 2,4 miljoen sociale huurwoningen leven. Maken we geen fouten? Ik ook niet? Natuurlijk wel. Net als iedereen. Maar intussen is de maat vol, want ik word ineens neergezet als een foute zakkenvuller. Het begint te lijken op een volksgericht. Het wordt dus tijd om de strijdbaar op te stellen."

De bestuurder kan zich niet aan de indruk onttrekken dat Blok 'incidenten aan lijkt te grijpen om draagvlak te creëren voor zijn maatregelen'. "De woorden en beelden over woningcorporaties die u kiest hebben een negatieve connotatie. ‘Framing’ heet dat. De inhoud van de argumenten verliest het dan van de beeldvorming."

Publieke spaarpot
Het lijkt er bovendien op, vindt Teunis, 'dat u de corporaties slechts ziet als de beheerders van een forse publieke spaarpot'. "Nuttig om rijksbegrotingsproblemen op te lossen. Door uw maatregelen komen de minimaal noodzakelijke investeringen vrijwel tot stilstand; ook bij onze corporatie. Alleen huurverhogingen kunnen uitkomst bieden. Uw beleid belast dan uiteindelijk de huurders. Een stukje denivellering, dat voor een flink deel van die huurders niet eens kan worden opgebracht."

bron: BNR
Demagoog Blok heeft een punt dat de corporatiedirecteurs misschien wel een te fors salaris hebben maar dat geldt natuurlijk net zo goed voor kamerleden, bankdirecteurtjes en de salarissen in de financiële sector.

Als Blok ballen heeft dat sleept hij Erik Staal eigenhandig terug naar Nederland om hem voor het internationale strafhof te brengen wegens misdaden tegen de mensheid. Tevens neemt hij stappen tegen de misdadige banksters die de LIBOR gemanipuleerd hebben en daarmee miljarden verdienen aan derivaten. Ik vrees echter dat de spierballentaal van Blok alleen gericht blijft tegen een paar corporatiedirecteurtjes. Lekker makkelijk, populistisch en opportunistisch zoals het de VVD betaamt.
  maandag 10 december 2012 @ 10:46:14 #212
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_120141926
Die Staal die krijgt niemand meer , die is er met de poet vandoor en heeft zich goed ingedekt.

Daarom moeten we voorkomen dat dit ooit weer gebeurd, gewoon controle door de staatsaccountant en geen gerommel meer met buigzame accountants en gladde advocaten met publiek geld

Wat betreft salaris, wil ik zeggen dat bedrijven met aandeelhouders net zoveel mogen verdienen als die aandeelhouders toestaan
Maar publieke bedrijven moeten de overheidsnormen gebruiken

[ Bericht 15% gewijzigd door HD9 op 10-12-2012 11:12:03 ]
pi_120142006
Wat grappig dat bestuurders ballen moeten hebben en eerlijk moeten zijn maar dat degene die zit zelf roeptoeterd zelf vanalles roept maar niet de ballen heeft om zijn bronnen van sommige verzinsels hier neer te zetten. Over dubbele moralen gesproken :')
  maandag 10 december 2012 @ 10:53:54 #214
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_120142104
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 10:49 schreef Basp1 het volgende:
Wat grappig dat bestuurders ballen moeten hebben en eerlijk moeten zijn maar dat degene die zit zelf roeptoeterd zelf vanalles roept maar niet de ballen heeft om zijn bronnen van sommige verzinsels hier neer te zetten. Over dubbele moralen gesproken :')
Ik ben geen door het publiek betaalde bestuurder en val dus niet onder de wet openbaarheid van bestuur :)

Daarnaast zie ik liever dat jij je eigen onderzoek doet, want van mij schijn jij toch niets aan te nemen.
pi_120142379
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 10:53 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ik ben geen door het publiek betaalde bestuurder en val dus niet onder de wet openbaarheid van bestuur :)

Daarnaast zie ik liever dat jij je eigen onderzoek doet, want van mij schijn jij toch niets aan te nemen.
Die bankbestuurders waar je zo over briest zijn dat ook niet, net zoals de NHG mensen dat ook niet zijn.

Waarom zou ik onderzoek doen, ik wil alleen dat dingen die jij of soms anderen beweren ook onderbouwd worden, is dat zo moeilijk om je eigen beweringen ook nog met de bron waar je de wijsheid vandaan hebt erbij te vermelden, blijkbaar wel anders zou je die bronnen wel geven, zoals je brief van je WBV met je 2 maanden huur naar de verhuurdersheffing.
pi_120142953
ComplexConjugate/vastgoedzeepbel ,wat voor werk doe jij eigenlijk :)?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  maandag 10 december 2012 @ 11:32:45 #217
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_120143144
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 11:25 schreef sitting_elfling het volgende:
ComplexConjugate/vastgoedzeepbel ,wat voor werk doe jij eigenlijk :)?
hij heeft toch een bijstandsuitkering ?
  maandag 10 december 2012 @ 11:34:04 #218
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_120143180
Waarom is elke ervaring met een makelaar (voor mij) toch zo'n slechte ervaring?!
Twee weken terug een makelaar gebeld: "Je moet m'n collega hebben, stuur maar een mailtje!". Zo gezegd, zo gedaan. Vervolgens geen enkele reactie! Vandaag weer eens gebeld: "Ik zie hier dat die woning al verhuurd is."
Ik heb haar gevraagd of het normaal is dat ze klanten gewoon negeren... Ook dat negeerde ze o|O
En dus maar gezegd dat ik nooit meer zaken met ze doe.
censuur :O
pi_120143288
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 11:34 schreef RemcoDelft het volgende:
Waarom is elke ervaring met een makelaar (voor mij) toch zo'n slechte ervaring?!
Twee weken terug een makelaar gebeld: "Je moet m'n collega hebben, stuur maar een mailtje!". Zo gezegd, zo gedaan. Vervolgens geen enkele reactie! Vandaag weer eens gebeld: "Ik zie hier dat die woning al verhuurd is."
Ik heb haar gevraagd of het normaal is dat ze klanten gewoon negeren... Ook dat negeerde ze o|O
Wederom direct wonen? Dat zijn in mijn optiek ook geen makelaars maar huurhuizen schuivers, die zo snel mogelijk iemand erin zetten om te cashen.
  maandag 10 december 2012 @ 11:42:05 #220
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_120143411
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 11:32 schreef HD9 het volgende:

[..]

hij heeft toch een bijstandsuitkering ?
Inderdaad Koos Werkeloos :@

Maar goed, iemand moet zijn vrije tijd opofferen om te waarschuwen voor de grootste uitkeringstrekkers in onze samenleving a.k.a. the banksters :7
  maandag 10 december 2012 @ 11:44:02 #221
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_120143472
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 11:38 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wederom direct wonen? Dat zijn in mijn optiek ook geen makelaars maar huurhuizen schuivers, die zo snel mogelijk iemand erin zetten om te cashen.
Nee, een makelaar met een gay i voor z'n bedrijfsnaam.

Volgens Funda hadden ze afgelopen zaterdag open huis, dus niks "al verhuurd".
pi_120143564
quote:
11s.gif Op maandag 10 december 2012 11:42 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Inderdaad Koos Werkeloos :@

Maar goed, iemand moet zijn vrije tijd opofferen om te waarschuwen voor de grootste uitkeringstrekkers in onze samenleving a.k.a. the banksters :7
Dus in de private sector zijn ze ook al uitkeringstrekkers dan iedereen dus publieke sector ook. Dan zijn we allemaal geen uitkeringstrekker maar gewoon werknemer. Dus CC ga eens aan het werk, ons waarschuwen voor andere werknemers heeft geen zin. Heb hier nog wel een tuintje waar onkruid gewied moet worden.
pi_120143608
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 11:34 schreef RemcoDelft het volgende:
Daar zullen ze vast wakker van liggen. Je was zo`n goede klant. Misschien moet je eens proberen iets te kopen, dan zijn ze een stuk gewilliger.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 10-12-2012 11:48:22 ]
  maandag 10 december 2012 @ 11:51:18 #224
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_120143719
quote:
9s.gif Op maandag 10 december 2012 11:48 schreef Scorpie het volgende:
Daar zullen ze vast wakker van liggen. Je was zo`n goede klant. Misschien moet je eens proberen iets te kopen, dan zijn ze een stuk gewilliger.
Zonder te werken hun provisie binnenhalen, wat een branche :N :N

Ik snap trouwens niet dat mensen hun huis via zo'n makelaar aanbieden! Als ik iets wil verkopen via een tussenpersoon die duizenden euro's kost, zou ik hem eerst eens bellen met een simpele vraag. Geen reactie ==> nooit klant worden!
pi_120143724
quote:
9s.gif Op maandag 10 december 2012 11:48 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Lijkt mij ook ja dat voor een makelaar de inkomsten voor een huis ver(kopen) beter is dan voor verhuren. Moet die wel eerst verkocht worden, geen verkoop, geen inkomsten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')