Dan financier je een koophuis tot je oogballen zolang het nog kan, nog 20 dagen xeno. Maar nee blijf maar klagen en neem geen actie en blijf maar klagen en neem geen actie, enz.........,quote:Op maandag 10 december 2012 09:57 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Omdat ik geen huurpenningenaftrek mag 'genieten' terwijl huis leasen wel dik gesubsidieerd wordt.
Ik wil ook een verlaging van mijn te hoge belastingdruk
in ons dorp is alles gebouwd tussen 1970 en 1980 een klein deel 25% in de jaren 60 en 90quote:Op maandag 10 december 2012 09:54 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wel bizar dat er dan in 1 jaar zo'n hoge waarderingsprong kan zijn. Zou men in dat jaar zoveel dure nieuwbouw hebben opgeleverd?
Momenteel is 'even niets doen' de beste optie voor wannabe kopers. Klagen is een vorm van vreedzaam protest om een signaal af te geven dat je niet tevreden bent met het gevoerde beleid, ik kan toch immers niet gaan roepen dat het zo fantastisch geregeld is?quote:Op maandag 10 december 2012 10:04 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan financier je een koophuis tot je oogballen zolang het nog kan, nog 20 dagen xeno. Maar nee blijf maar klagen en neem geen actie en blijf maar klagen en neem geen actie, enz.........,
Doe je dat met de weersverwachting van het KNMI wel dan - serieus nemen.Het heet niet voor niets verwachting of voorspelling. Is allemaal kijken in de toekomst en als ik bank zou zijn zou ik ook zeggen ja morgen is alles beter - duurder.quote:Op maandag 10 december 2012 10:03 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik neem voorspelling van banken dan ook totaal niet meer serieus. Voorspellen zij een daling van 7%? Dan zeg ik: "zet er maar een digit voor"
Zoals ik dus reeds zei, geen waarde aan hechtenquote:Op maandag 10 december 2012 10:12 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Doe je dat met de weersverwachting van het KNMI wel dan - serieus nemen.Het heet niet voor niets verwachting of voorspelling. Is allemaal kijken in de toekomst en als ik bank zou zijn zou ik ook zeggen ja morgen is alles beter - duurder.
Dat energielabel gaat volgens mij niet door.quote:Op maandag 10 december 2012 10:15 schreef ComplexConjugate het volgende:
Weet iemand trouwens of het verplicht hebben van een energielabel nog doorgaat per 1-1-2013?
Vraag me af wat voor een invloed dit gaat hebben voor huizen die gebouwd zijn voor 1995 en niet aan de EPC norm hoefde te voldoen.
Leuk zo'n jaren 70 hok met veel glas, stook je je helemaal arm in. Zelfs met HR++ glas loop je leeg met de huidige gasprijzen. Zo'n doorkijkdoos lijkt mij daarom een zeer slechte koop.
Alleen bespaar je er geen klap mee in je totale kostenquote:Op maandag 10 december 2012 10:09 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Als straks 'kamikazelenen' niet meer mogelijk is en er daadwerkelijk moet worden afgelost gaan de prijzen met minstens 22% onderuit![]()
Die -50% is gewoon in the pocket, je moet even geduld hebben maar dan heb je ook wat.
De groep mensen die nog maximaal wil parasiteren moet in de rij staan. Wat is er eigenlijk mis met belasting betalen? Juist.... dat is alleen goed als een ander dat voor je doetquote:In de rij voor omzetten hypotheek
Van onze financiële redactie
AMSTERDAM -
Huizenbezitters die nu niet of nauwelijks aflossen op hun hypotheek en dat wel willen gaan doen, moeten haast maken. Zij hebben tot 1 april 2013 om hun hypotheek om te zetten maar de rijen bij de bank zijn nu al lang.
Voor 1 april kan er dankzij de verlengde termijn door minister Blok (Wonen) nog worden gekozen voor de momenteel populaire spaar- of bankspaarhypotheek. Wie te laat is, wordt in de toekomst haast verplicht een annuïteitenhypotheek af te sluiten. En dat is fiscaal veel minder aantrekkelijk.
Bij de bank zijn echter al lange wachtrijen van huizenbezitters die hun hypotheek nog snel willen laten omzetten, de adviseurs van ING hebben het deze maand duidelijk drukker dan normaal, ook Rabobank kan nog maar mondjesmaat nieuwe aanvragen verwerken.
bron: Telegraaf
Laten ze zich eens gaan richten op de miljoenen Nederlanders die de belasting ontwijken d.m.v. slinkse financiele constructies om hun huis te leasen van de bankquote:Fiscus 's avonds aan de deur
door Wouter de Winther
DEN HAAG -
De deurwaarder gaat binnenkort ook in de avonduren en in de weekenden langs de deuren van wanbetalers.
Staatssecretaris Weekers (Financiën) gaat het toezicht van de fiscus verscherpen en hoopt zo 663 miljoen euro aan extra belastinginkomsten te innen.
De VVD-bewindsman benadrukt dat het merendeel van de taksbetalers goedwillend is. De kleine groep belastingplichtigen die echter een loopje probeert te nemen met de fiscus kan rekenen op de inzet van zwaarder geschut, zoals de inzet van deurwaarders en de FIOD, dreigt Weekers.
Checken
Zo wil de fiscus naast de controles buiten kantooruren meer gebruikmaken van gegevens van derden om te checken of de belastingaangifte wel eerlijk is ingevuld.
bron: Telegraaf
Denk jij dat de rente voorlopig omhoog gaat dan? Zie ik nog niet gaan gebeuren.quote:Op maandag 10 december 2012 10:19 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Alleen bespaar je er geen klap mee in je totale kosten
Demagoog Blok heeft een punt dat de corporatiedirecteurs misschien wel een te fors salaris hebben maar dat geldt natuurlijk net zo goed voor kamerleden, bankdirecteurtjes en de salarissen in de financiële sector.quote:'Bestuurders woningcorporaties weggezet als zakkenvullers'
Door Pieter van den Akker
De halvering van de salarissen van woningcorporatie-directeuren is onterecht. Dat staat in een open brief aan minister Blok van Wonen, geschreven door directeur Gerrit Teunis van de middelgrote woningcorporatie Beter Wonen Vechtdal in Hardenberg.
De corporatiedirecteur reageert op de plannen van Blok, die wil dat de salarissen van corporatiebestuurders terug naar lagere wettelijke normen gaan. Bestuurders en commissarissen van woningcorporaties gaan er door deze maatregelen de komende jaren 40 tot 50 procent op achteruit.
In Teunis' brief aan de minister valt te lezen: "De afgelopen jaren heb ik als corporatiebestuurder een dikke huid ontwikkeld, maar nu is de maat vol. Ik word door uw recente brief aan de kamer neergezet als een foute zakkenvuller die toch eigenlijk om salarisvermindering had moeten vragen."
Maserati
Door het toedoen van een stel onverantwoorde collega's was Teunis als corporatiebestuurder de afgelopen jaren 'op elk feestje een van de lachertjes van de avond', schrijft hij. "Of ik misschien ook een Maserati had? En of een fiets met een broodtrommeltje onder de snelbinder niet voldoende was?"
Foute zakkenvuller
Hij gaat verder: "U kent dat wel. Je neemt dit soort van grappen op de koop toe. Vooral ook, omdat je weet dat er bij de woningcorporaties door mensen gewoon heel hard en degelijk gewerkt wordt. Ook omdat je weet dat zo'n 5 miljoen mensen goed en doorgaans tevreden in 2,4 miljoen sociale huurwoningen leven. Maken we geen fouten? Ik ook niet? Natuurlijk wel. Net als iedereen. Maar intussen is de maat vol, want ik word ineens neergezet als een foute zakkenvuller. Het begint te lijken op een volksgericht. Het wordt dus tijd om de strijdbaar op te stellen."
De bestuurder kan zich niet aan de indruk onttrekken dat Blok 'incidenten aan lijkt te grijpen om draagvlak te creëren voor zijn maatregelen'. "De woorden en beelden over woningcorporaties die u kiest hebben een negatieve connotatie. ‘Framing’ heet dat. De inhoud van de argumenten verliest het dan van de beeldvorming."
Publieke spaarpot
Het lijkt er bovendien op, vindt Teunis, 'dat u de corporaties slechts ziet als de beheerders van een forse publieke spaarpot'. "Nuttig om rijksbegrotingsproblemen op te lossen. Door uw maatregelen komen de minimaal noodzakelijke investeringen vrijwel tot stilstand; ook bij onze corporatie. Alleen huurverhogingen kunnen uitkomst bieden. Uw beleid belast dan uiteindelijk de huurders. Een stukje denivellering, dat voor een flink deel van die huurders niet eens kan worden opgebracht."
bron: BNR
Ik ben geen door het publiek betaalde bestuurder en val dus niet onder de wet openbaarheid van bestuurquote:Op maandag 10 december 2012 10:49 schreef Basp1 het volgende:
Wat grappig dat bestuurders ballen moeten hebben en eerlijk moeten zijn maar dat degene die zit zelf roeptoeterd zelf vanalles roept maar niet de ballen heeft om zijn bronnen van sommige verzinsels hier neer te zetten. Over dubbele moralen gesproken
Die bankbestuurders waar je zo over briest zijn dat ook niet, net zoals de NHG mensen dat ook niet zijn.quote:Op maandag 10 december 2012 10:53 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik ben geen door het publiek betaalde bestuurder en val dus niet onder de wet openbaarheid van bestuur![]()
Daarnaast zie ik liever dat jij je eigen onderzoek doet, want van mij schijn jij toch niets aan te nemen.
hij heeft toch een bijstandsuitkering ?quote:Op maandag 10 december 2012 11:25 schreef sitting_elfling het volgende:
ComplexConjugate/vastgoedzeepbel ,wat voor werk doe jij eigenlijk?
Wederom direct wonen? Dat zijn in mijn optiek ook geen makelaars maar huurhuizen schuivers, die zo snel mogelijk iemand erin zetten om te cashen.quote:Op maandag 10 december 2012 11:34 schreef RemcoDelft het volgende:
Waarom is elke ervaring met een makelaar (voor mij) toch zo'n slechte ervaring?!
Twee weken terug een makelaar gebeld: "Je moet m'n collega hebben, stuur maar een mailtje!". Zo gezegd, zo gedaan. Vervolgens geen enkele reactie! Vandaag weer eens gebeld: "Ik zie hier dat die woning al verhuurd is."
Ik heb haar gevraagd of het normaal is dat ze klanten gewoon negeren... Ook dat negeerde ze![]()
En dus maar gezegd dat ik nooit meer zaken met ze doe.
Inderdaad Koos Werkeloosquote:Op maandag 10 december 2012 11:32 schreef HD9 het volgende:
[..]
hij heeft toch een bijstandsuitkering ?
Nee, een makelaar met een gay i voor z'n bedrijfsnaam.quote:Op maandag 10 december 2012 11:38 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Wederom direct wonen? Dat zijn in mijn optiek ook geen makelaars maar huurhuizen schuivers, die zo snel mogelijk iemand erin zetten om te cashen.
Dus in de private sector zijn ze ook al uitkeringstrekkers dan iedereen dus publieke sector ook. Dan zijn we allemaal geen uitkeringstrekker maar gewoon werknemer. Dus CC ga eens aan het werk, ons waarschuwen voor andere werknemers heeft geen zin. Heb hier nog wel een tuintje waar onkruid gewied moet worden.quote:Op maandag 10 december 2012 11:42 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Inderdaad Koos Werkeloos![]()
Maar goed, iemand moet zijn vrije tijd opofferen om te waarschuwen voor de grootste uitkeringstrekkers in onze samenleving a.k.a. the banksters
Daar zullen ze vast wakker van liggen. Je was zo`n goede klant. Misschien moet je eens proberen iets te kopen, dan zijn ze een stuk gewilliger.quote:Op maandag 10 december 2012 11:34 schreef RemcoDelft het volgende:
Waarom is elke ervaring met een makelaar (voor mij) toch zo'n slechte ervaring?!
Twee weken terug een makelaar gebeld: "Je moet m'n collega hebben, stuur maar een mailtje!". Zo gezegd, zo gedaan. Vervolgens geen enkele reactie! Vandaag weer eens gebeld: "Ik zie hier dat die woning al verhuurd is."
Ik heb haar gevraagd of het normaal is dat ze klanten gewoon negeren... Ook dat negeerde ze![]()
En dus maar gezegd dat ik nooit meer zaken met ze doe.
Zonder te werken hun provisie binnenhalen, wat een branchequote:Op maandag 10 december 2012 11:48 schreef Scorpie het volgende:
Daar zullen ze vast wakker van liggen. Je was zo`n goede klant. Misschien moet je eens proberen iets te kopen, dan zijn ze een stuk gewilliger.
Lijkt mij ook ja dat voor een makelaar de inkomsten voor een huis ver(kopen) beter is dan voor verhuren. Moet die wel eerst verkocht worden, geen verkoop, geen inkomsten.quote:Op maandag 10 december 2012 11:48 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Daar zullen ze vast wakker van liggen. Je was zo`n goede klant. Misschien moet je eens proberen iets te kopen, dan zijn ze een stuk gewilliger.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |