abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119987562
Maar een kamer huren voor 80 euro dat wilt elke student wel en is totaal niet realistisch dat kan natuurlijk iedere malloot op 2 vingers natellen. De 20 jaar geleden dat ik een kamer huurde kost dat object omgerekend al 190 euro (incl gwl) voor 16m^2 en dat waren toendertijd normale prijzen in eindhoven. En dat was ook nog eens na een leuk traject bij de huurcommisie met het hele huis iedereen heeft er toen gemiddel ongeveer 50 euro per maand af gekregen. Maar de intimidatie door een huisbaas die over de zeik was waren ook niet mis( stoppen uit de kast draaien en die dan op slot doen, bedriegingen, de keuken op slot draaien, enz...) . Die huisbaas was door zo'n instantie als direct wonen ook verkeerd voorgelicht met wat hij maximaal kon vragen per kamer. Scheelde hem ook 500 euro per maand in dat huis met 10 kamers.
  donderdag 6 december 2012 @ 10:20:29 #252
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_119987620
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 10:17 schreef Basp1 het volgende:
Maar een kamer huren voor 80 euro dat wilt elke student wel en is totaal niet realistisch dat kan natuurlijk iedere malloot op 2 vingers natellen.
Maar tienduizenden euro's per kamertje winst maken als woningcorporatie ten koste van studenten is niet de oplossing! Als dat geld nou gebruikt zou worden voor voldoende nieuwbouw zou er nog wat voor te zeggen zijn, maar ook dat is niet geval.

Aan de andere kant wordt er bij koop nog steeds geadverteerd met maandlasten die lager zijn dan wat veel studenten voor hun kamertje betalen... Ook dat is niet realistisch en zou volledig op de schop moeten.

Klein voorbeeldje: 2 ton hypotheek, 4% rente, 52% aftrek ==> 320 euro per maand aflossingsvrij.
Er zijn genoeg studenten die meer betalen voor een kamertje. Je bent het toch met me eens dat die verhouding ook compleet zoek is, terwijl de rijkere partij hier subsidie belastingvoordeel bij krijgt?
censuur :O
pi_119987653
quote:
Brinkman weg als voorzitter Bouwend Nederland

Elco Brinkman treedt volgend jaar terug als voorzitter van Bouwend Nederland. De leden van de brancheorganisatie worden vandaag geïnformeerd. Dit staat in het blad Cobouw.

“Ik ga niet weg omdat ik 65 word, maar ik vind het wel een goed ijkmoment om te zeggen: ik leef wel heel intensief en ik heb ook kleinkinderen waar ik meer aandacht aan wil besteden”, zegt Brinkman in een interview met Cobouw dat vandaag wordt gepubliceerd.

Brinkman is sinds 2004 voorzitter van de belangenorganisatie van de bouwbranche. Bouwend Nederland ontstond acht jaar geleden na een fusie van het Algemeen Verbond Bouwbedrijf (waarvan Brinkman toen al voorzitter was), BouwNed, VIANED, Bolegbo-vok, vocBetonbouw en WRI.

Brinkman is in de Eerste Kamer fractievoorzitter namens het CDA. Hij is ook onder meer voormalig minister van Welzijn, Volksgezondheid en Cultuur.

bron: NVM.nl
Meer opa-tijd voor deze man, het is hem gegund :Y

Zo... weer een dinosauriër die ten tijde van de huizen-boom geen enkel talent aan de dag hoefde te leggen die naar het museum word afgevoerd... Goed bezig ^O^

Hopelijk komt er nu eens iemand aan zet die wel een verrassende nieuwe kijk op de zaak heeft en niet de hele tijd zit te zeuren om nog meer douceurtje en subsidiemaatregelen voor de bouwsector.

Hopelijk iemand die de leden aanmoedigt om te innoveren en te bouwen naar de wensen van de mensen.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_119987703
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 10:17 schreef Basp1 het volgende:
Maar een kamer huren voor 80 euro dat wilt elke student wel en is totaal niet realistisch dat kan natuurlijk iedere malloot op 2 vingers natellen. De 20 jaar geleden dat ik een kamer huurde kost dat object omgerekend al 190 euro (incl gwl) voor 16m^2 en dat waren toendertijd normale prijzen in eindhoven. En dat was ook nog eens na een leuk traject bij de huurcommisie met het hele huis iedereen heeft er toen gemiddel ongeveer 50 euro per maand af gekregen. Maar de intimidatie door een huisbaas die over de zeik was waren ook niet mis( stoppen uit de kast draaien en die dan op slot doen, bedriegingen, de keuken op slot draaien, enz...) . Die huisbaas was door zo'n instantie als direct wonen ook verkeerd voorgelicht met wat hij maximaal kon vragen per kamer. Scheelde hem ook 500 euro per maand in dat huis met 10 kamers.
Hoe is dat recalcitrante gedrag van de huisbaas dan uiteindelijk ten einde gekomen?
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_119987706
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 10:20 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Maar tienduizenden euro's per kamertje winst maken als woningcorporatie ten koste van studenten is niet de oplossing! Als dat geld nou gebruikt zou worden voor voldoende nieuwbouw zou er nog wat voor te zeggen zijn, maar ook dat is niet geval.
Nou hebben ze het over de uilenstede in wageningen (dat zijn toch die flats met elke een eigen kroeg onderin :D ) en als er volgens mij 1 studentenstad was toendertijd waar het aanbod in kamers redelijk goed was , dan was het wel wageningen.
  donderdag 6 december 2012 @ 10:25:49 #256
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_119987745
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 10:24 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Nou hebben ze het over de uilenstede in wageningen (dat zijn toch die flats met elke een eigen kroeg onderin :D ) en als er volgens mij 1 studentenstad was toendertijd waar het aanbod in kamers redelijk goed was , dan was het wel wageningen.
In dat geval is er geen probleem voor toekomstige studenten, en kan er gewoon max. 4.5% WOZ worden opgelegd.
pi_119987755
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 10:24 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Die boertjes willen natuurlijk ook even gezellig met elkaar een pilsje drinken als ze van het land af of uit de stal komen :7
Lijkt mij superhandig zo'n kroeg onder in de flat, moeten ze eigenlijk subsidie op krijgen via veilig verkeer Nederland :P
pi_119988563
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 10:24 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Hoe is dat recalcitrante gedrag van de huisbaas dan uiteindelijk ten einde gekomen?
Hij heeft zich toch neergelegd bij de uitspraak van de huurcommisie, en werd nogal gek van het feit dat hij wel de keuken kon aflsuiten maar we deze dan toch gewoon weer uit de scharnieren tilden, vervolgens plaatste hij dievenklauwen in de keukendeur, die we weer doorzaagden met een ijzezaagje om toch te kunnen koken. :D

Misschien dat hij ook nog de politie aan zijn deur heeft gehad aangezien we ook verschillende meldingen daar gedaan hebben.
  donderdag 6 december 2012 @ 11:36:07 #259
78918 SeLang
Black swans matter
pi_119989855
Plaatjes update:

Aangezien ik deze plaatjes regelmatig update met data van het CBS voldoen ze imo aan de definitie van "nieuws" en zijn één of meer van deze plaatjes wellicht materiaal voor de OP.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_119990409
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 11:36 schreef SeLang het volgende:
Plaatjes update:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Aangezien ik deze plaatjes regelmatig update met data van het CBS voldoen ze imo aan de definitie van "nieuws" en zijn één of meer van deze plaatjes wellicht materiaal voor de OP.
Hoe zijn die berekend ? Ik kom met de cijfers van het CBS op een daling van 15,5 % vanaf de top.
En daar komt inflatiecorrectie nog bovenop.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 6 december 2012 @ 11:56:00 #261
78918 SeLang
Black swans matter
pi_119990505
quote:
1s.gif Op donderdag 6 december 2012 11:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Hoe zijn die berekend ? Ik kom met de cijfers van het CBS op een daling van 15,5 % vanaf de top.
En daar komt inflatiecorrectie nog bovenop.
Dit zijn grafieken van de gemiddelde prijs. Wellicht gebruik jij een prijsindex?
Mijn reisverslagen
pi_119990544
Ziet er goed uit SeLang, de 'knik' geeft goed weer dat de bubble op de threshold staat. Deze bubble gaat in 2013 definitief klappen, er is geen weg meer terug.
pi_119991031
quote:
AMSTERDAM - De plannen van het kabinet om de woningmarkt in beweging te krijgen, zullen pas op de lange termijn resultaat hebben.
http://www.nu.nl/geldzake(...)-verder-in-2013.html
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
  donderdag 6 december 2012 @ 12:24:19 #264
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_119991247
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 11:57 schreef ComplexConjugate het volgende:
Ziet er goed uit SeLang, de 'knik' geeft goed weer dat de bubble op de threshold staat. Deze bubble gaat in 2013 definitief klappen, er is geen weg meer terug.
2013, niet in 2008?
Fuck catching lightning, he struck it
screamed shut up at thunder, then flipped the world upside down
and made it rain upward
pi_119991315
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 12:24 schreef Sjabba het volgende:

[..]

2013, niet in 2008?
Nee... in 2008 waren er nog doodleuk mensen die de hoofdprijs betaalden. Zelfs anno 2012 staat er nog een heel legertje mensen klaar die hun nek door de strop willen steken omdat ze nog graag willen profiteren van extra belastingontwijking. 2013 word het jaar van zeer ernstige huizenprijs deflatie ^O^
  donderdag 6 december 2012 @ 12:28:55 #266
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_119991361
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 12:26 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Nee... in 2008 waren er nog doodleuk mensen die de hoofdprijs betaalden. Zelfs anno 2012 staat er nog een heel legertje mensen klaar die hun nek door de strop willen steken omdat ze nog graag willen profiteren van extra belastingontwijking. 2013 word het jaar van zeer ernstige huizenprijs deflatie ^O^
Ok, dat zei je toen ook al. Dat er niemand meer in gaat trappen, oogballen, geen HRA meer en ander gejank. Houd daar eens mee op zeg...

Blijf bij de feiten.
and made it rain upward
  donderdag 6 december 2012 @ 12:29:03 #267
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_119991367
quote:
Niet zo gek: kopers wachten af zolang de prijzen dalen. Des te meer reden voor de overheid om te stoppen met "pappen en nathouden"! Als de overheid dat in 2008 niet gedaan had, waren de prijzen in elkaar geklapt en hadden starters in 2009 voor de helft van de huidige prijzen alweer mee kunnen doen aan de markt.
pi_119991473
Maar de maatregelen die de overheid genomen heeft om de HRA ver in te perken is blijkbaar dus nog niet genoeg voor de doemdenkers hier, die willen gewoon dat er heel veel mensen een groot financieel probleem krijgen alleen om hun gelijk te krijgen en als ze genoeg gespaard te hebben voor zichzelf een koopje te kunnen vinden. Waar is de rationele en sociale kant van NL gebleven waar we een ieder het licht in de ogen gunnen ipv een compleet chaos wensen te creeren.
pi_119991481
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 12:28 schreef Sjabba het volgende:

[..]

Ok, dat zei je toen ook al. Dat er niemand meer in gaat trappen, oogballen, geen HRA meer en ander gejank. Houd daar eens mee op zeg...

Blijf bij de feiten.
Goed.... in 2008 is de blow off fase ingezet, je zou mogen stellen dat de zeepbel begonnen is met de leegloop.

Kijk dit plaatje nog even en projecteer het over de eerste grafiek van SeLAng:

Even mentaal spelen met de horizontale as en je hebt een goed beeld van wat waarschijnlijk voorbij de horizon ligt :)
  donderdag 6 december 2012 @ 12:39:27 #270
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_119991696
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 12:32 schreef Basp1 het volgende:
Maar de maatregelen die de overheid genomen heeft om de HRA ver in te perken is blijkbaar dus nog niet genoeg voor de doemdenkers hier, die willen gewoon dat er heel veel mensen een groot financieel probleem krijgen alleen om hun gelijk te krijgen en als ze genoeg gespaard te hebben voor zichzelf een koopje te kunnen vinden. Waar is de rationele en sociale kant van NL gebleven waar we een ieder het licht in de ogen gunnen ipv een compleet chaos wensen te creeren.
De HRA wordt NAUWELIJKS beperkt. 0.5% per jaar van het toptarief zorgt ervoor dat het over tientallen jaren nog steeds een zeer grote invloed op de markt heeft.
Daarbij is HRA zelf helemaal niet zo'n probleem, het probleem is het opblazen van prijzen door schaarste en steeds-meer-lenen. Max. 80% hypotheken op max. anderhalf salaris zou dat aardig oplossen, terwijl minder dure grond de andere kant aanpakt.

En wat die "complete chaos" betreft: dat is ontstaan toen mensen 7 keer hun jaarsalaris mochten lenen om aflossingsvrij prijzen op te drijven. Niet de boel omdraaien he!
pi_119991723
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 12:29 schreef RemcoDelft het volgende:
en hadden starters in 2009 voor de helft van de huidige prijzen alweer mee kunnen doen aan de markt.
OK, dus volgens jou kunnen starters dan in 2013 a 2014 voor de helft van de prijzen van 2008 kopen? Zal mij benieuwen. :D
  donderdag 6 december 2012 @ 12:40:51 #272
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_119991747
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 12:40 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

OK, dus volgens jou kunnen starters dan in 2013 a 2014 voor de helft van de prijzen van 2008 kopen? Zal mij benieuwen. :D
Nee, die overheidsmaatregelen zijn nog steeds van kracht. Het wordt slechts zeer langzaam beperkt.
pi_119991831
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 12:40 schreef RemcoDelft het volgende:
Nee, die overheidsmaatregelen zijn nog steeds van kracht. Het wordt slechts zeer langzaam beperkt.
Nou wat mij betreft gaat het zo prima. Zal mijn tijd allemaal wel duren. :Y Wat mij betreft hoeven niet 1 miljoen huishoudens in de problemen te komen zodat er wat starters goedkoper kunnen instappen.
pi_119991873
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 12:39 schreef RemcoDelft het volgende:

De HRA wordt NAUWELIJKS beperkt. 0.5% per jaar van het toptarief zorgt ervoor dat het over tientallen jaren nog steeds een zeer grote invloed op de markt heeft.

Ik zie de beperking van hypotheek varianten waarop HRA van toepassing is toch ook als een zeer grote verandering en dus ook beperking.

Of mensen nu een 100% aflossingsvrije hypotheek af sluiten, of een compleet aflossende annuitaire hypotheek dat scheelt even met mijn dikke duim 3% extra aflossen per jaar, dus 5% rente + 3% = 8% kosten per jaar, tegen alleen 5% rente per jaar, is toch een verschil van 60% in financierings kosten.
pi_119991973
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 12:43 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Nou wat mij betreft gaat het zo prima. Zal mijn tijd allemaal wel duren. :Y Wat mij betreft hoeven niet 1 miljoen huishoudens in de problemen te komen zodat er wat starters goedkoper kunnen instappen.
Vanmorgen op de radio: Nederland heeft er weer 180.000 'armen' bij, totaal nu 1 miljoen.

Daar gaan echt nog wel 1 miljoen mensen bijkomen de komende jaren, want deze crisis gaat nu pas een beetje op 'volle toeren' komen.
pi_119992029
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 12:47 schreef ComplexConjugate het volgende:
Daar gaan echt nog wel 1 miljoen mensen bijkomen de komende jaren, want deze crisis gaat nu pas een beetje op 'volle toeren' komen.
Daarom. 1 miljoen lijkt me meer dan genoeg. Ik zie het nut er niet van in om daar 2 miljoen van te maken zodat jij eindelijk een huisje kan kopen.
pi_119992050
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 12:44 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik zie de beperking van hypotheek varianten waarop HRA van toepassing is toch ook als een zeer grote verandering en dus ook beperking.

Of mensen nu een 100% aflossingsvrije hypotheek af sluiten, of een compleet aflossende annuitaire hypotheek dat scheelt even met mijn dikke duim 3% extra aflossen per jaar, dus 5% rente + 3% = 8% kosten per jaar, tegen alleen 5% rente per jaar, is toch een verschil van 60% in financierings kosten.
3% van 230k is toch zo'n 6900 euro per jaar en die mag je in tegenstelling tot de HRA niet tegen maximaal 52% aftrekken. 575 euri in de maand, 30 jaar lang.... plotseling is een rijtjescontainer niet meer zo voordelig als ooit gelooft.
pi_119992098
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 12:49 schreef ComplexConjugate het volgende:
3% van 230k is toch zo'n 6900 euro per jaar en die mag je in tegenstelling tot de HRA niet tegen maximaal 52% aftrekken. 575 euri in de maand, 30 jaar lang.... plotseling is een rijtjescontainer niet meer zo voordelig als ooit gelooft.
Ja, doei. Als je 6900 aflost per jaar, dan daalt het elk jaar he... Dan kun je dus mooi de bespaarde rente de plaats in laten nemen van je aflossing.

EDIT: En over 30 jaar betaal je voor een normale huurwoning 1800,- per maand

[ Bericht 4% gewijzigd door Bijvlagenzinvol op 06-12-2012 13:00:55 ]
pi_119992154
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 12:48 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Daarom. 1 miljoen lijkt me meer dan genoeg. Ik zie het nut er niet van in om daar 2 miljoen van te maken zodat jij eindelijk een huisje kan kopen.
Blijkbaar zijn sommmigen te sociaal ingesteld en moeten we verharden tot een echt klootzakken die niemand het licht in de ogen gunnen zolang maar je eigen behoefte voldaan kan worden. Misschien gaat dat ook niet lukken maar dan gaan we maar met zijn allen ten onder een erg fatalistische insteek hoor.
  donderdag 6 december 2012 @ 12:52:41 #280
73107 Sjabba
Cinderella man
pi_119992162
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 12:49 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

_O-

Houd nou eens op zeg....
and made it rain upward
  donderdag 6 december 2012 @ 12:53:06 #281
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_119992178
quote:

[..]

Als ik de kopers hier in het topic hoor, maakt het toch helemaal niet uit als je huisje met hypotheekschuld opeens nog maar 5 euro waard is?
pi_119992217
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 12:53 schreef RemcoDelft het volgende:
Als ik de kopers hier in het topic hoor, maakt het toch helemaal niet uit als je huisje met hypotheekschuld opeens nog maar 5 euro waard is?
Voor mij niet. Voor 1 miljoen (schatting) andere huishoudens wellicht wel. Die willen wellicht ooit nog eens verhuizen. (Of simpelweg hun hypotheek oversluiten...)
  donderdag 6 december 2012 @ 12:56:04 #283
78918 SeLang
Black swans matter
pi_119992291
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 12:47 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Vanmorgen op de radio: Nederland heeft er weer 180.000 'armen' bij, totaal nu 1 miljoen.

Zijn dat van die mensen die met een sigaret in de mond (¤5 per pakje ofzo) met de auto naar de voedselbank komen of echte hongernegertjes die onder een stuk plastic wonen en niks te vreten hebben?
Mijn reisverslagen
pi_119992448
quote:

[..]

Reken dan ook eens uit hoeveel huur je in die 30 jaar kwijt zult zijn en na die 30 jaar ook zal mogen blijvben betalen ipv een afgelost hypotheek te hebben.

Verder betaal je voor een rijtjescontainer niet veel meer als de oud ijzer prijs. Of heb je weer kennissen die blijkbaar de gemiddelde huizenprijs waar je het over hebt betaald hebben voor de goedkopere objecten.
pi_119992712
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 12:59 schreef Basp1 het volgende:

Reken dan ook eens uit hoeveel huur je in die 30 jaar kwijt zult zijn en na die 30 jaar ook zal mogen blijvben betalen ipv een afgelost hypotheek te hebben.
Maakt het wat uit dan of je huurt van de bank of van een verhuurder? Ja.... dat maakt uit... als je huurt van de bank word je gesubsidieerd en als je huurt van een corporatie en netjes je belastingen betaald word je weggezet als een vuige parasiet :7
Sparen of aflossen kan je beiden, maar waar de lener aflost in stenen kan de huurder sparen in fiat of PM.

quote:
Verder betaal je voor een rijtjescontainer niet veel meer als de oud ijzer prijs. Of heb je weer kennissen die blijkbaar de gemiddelde huizenprijs waar je het over hebt betaald hebben voor de goedkopere objecten.
Rijtjescontainers zouden best wel eens kunnen afwaarderen tot grondprijs + schrootprijs :o
pi_119992923
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 13:06 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Maakt het wat uit dan of je huurt van de bank of van een verhuurder? Ja.... dat maakt uit... als je huurt van de bank word je gesubsidieerd en als je huurt van een corporatie en netjes je belastingen betaald word je weggezet als een vuige parasiet :7
Sparen of aflossen kan je beiden, maar waar de lener aflost in stenen kan de huurder sparen in fiat of PM.

Moet je nu echt wederom in een slachtoffer rol kruipen?

Ja het is bizar dat er zoveel mensen in sociale huurwoningen zitten, en dan is het logisch gevolg daarvan dat je mensen die niet tot de doelgroep horen van sociale huurwoningen uit die markt probeert te drukken. Als je particulier huurt met een bovenmodaal salaris wordt je ook geen scheefhuurder genoemd.

Waar de huruder jaarlijks zijn huurverhoging voor de kiezen krijgt en dus niet jaarlijks meer kan gaan sparen in tegenstelling tot de aflossende koper die jaarlijks juist minder rentelasten krijgt dus meer kan aflossen.
pi_119993140
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 13:12 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Moet je nu echt wederom in een slachtoffer rol kruipen?

Ja het is bizar dat er zoveel mensen in sociale huurwoningen zitten, en dan is het logisch gevolg daarvan dat je mensen die niet tot de doelgroep horen van sociale huurwoningen uit die markt probeert te drukken. Als je particulier huurt met een bovenmodaal salaris wordt je ook geen scheefhuurder genoemd.
Als je niet koopt met een dikke leensubsidie word je ook geen scheeflener genoemd en hoef je ook niet te gaan stemmen op een 1 issue partij als de VVD die zweert van de HRA af te blijven.

quote:
Waar de huruder jaarlijks zijn huurverhoging voor de kiezen krijgt en dus niet jaarlijks meer kan gaan sparen in tegenstelling tot de aflossende koper die jaarlijks juist minder rentelasten krijgt dus meer kan aflossen.
Die huurder is sowieso genaaid omdat ze geen leensubsidie krijgt en wel vermogensrendementsheffing moet betalen over zijn spaartegoeden. Dus dat kan er dan ook nog wel bij.
pi_119993641
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 11:56 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dit zijn grafieken van de gemiddelde prijs. Wellicht gebruik jij een prijsindex?
Ik gebruik idd de prijsindex alle woningen.
Extrapoleer ik die met de cijfers van de banken dan zijn de prijzen vanaf 2008 in 2014 met 36% gedaald. Inflatiegecorigeerd.

is dat andromeda trouwens van jouw .
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_119993749
quote:

[..]

Dus jij vind dat deze mensen een 'bail-out' verdienen? Wie domme dingen doet hoeft niet op de blaren te zitten? Mensen die niet mee willen doen met het doen van domme dingen moeten de rekening van het feestje maar even betalen?

Die miljoen gezinnen waar jij het over hebt (mogelijk zijn het meer of minder) moeten gewoon de gevolgen van hun handelen accepteren en er mee leren leven. Niet omdat ik 'lekker goedkoop' wil wonen maar omdat zij DOMME DINGEN hebben gedaan door te investeren in een vastgoed zeepbel.
pi_119993848
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 13:34 schreef ComplexConjugate het volgende:
Dus jij vind dat deze mensen een 'bail-out' verdienen? Wie domme dingen doet hoeft niet op de blaren te zitten? Mensen die niet mee willen doen met het doen van domme dingen moeten de rekening van het feestje maar even betalen?
Nee, die mensen krijgen nu geen bailout, ze krijgen alleen niet de straf die jij in gedachten hebt. Feitelijk klaag je omdat JIJ geen bailout krijgt.
pi_119993927
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 13:36 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Nee, die mensen krijgen nu geen bailout, ze krijgen alleen niet de straf die jij in gedachten hebt. Feitelijk klaag je omdat JIJ geen bailout krijgt.
Ik klaag omdat ik geen subsidie krijg, ik wil ook een huurpenningensubsidie als mijn huur 'markconform' moet worden :Y
pi_119993997
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 13:39 schreef ComplexConjugate het volgende:
Ik klaag omdat ik geen subsidie krijg, ik wil ook een huurpenningensubsidie als mijn huur 'markconform' moet worden :Y
Jij kiest er toch zelf voor om geen gebruik te maken van je recht op HRA? Je huisbaas trekt de rentekosten en het onderhoud ook al af, als jij dan ook nog eens gaat aftrekken moet er voor je woning dus dubbel aftrek worden betaald. Koop hem dan gewoon.
pi_119994620
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 13:42 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Jij kiest er toch zelf voor om geen gebruik te maken van je recht op HRA? Je huisbaas trekt de rentekosten en het onderhoud ook al af, als jij dan ook nog eens gaat aftrekken moet er voor je woning dus dubbel aftrek worden betaald. Koop hem dan gewoon.
De bank trekt de rentekosten toch ook gewoon af? Dus waarom krijgen leners dan een renteaftrek?
pi_119994954
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 14:01 schreef ComplexConjugate het volgende:
De bank trekt de rentekosten toch ook gewoon af? Dus waarom krijgen leners dan een renteaftrek?
Kan me vergissen hoor, maar de rente die ik betaal zijn inkomsten voor de bank. Dat ze daar de kosten die ze ervoor moeten maken mogen aftrekken is niet meer dan volstrekt normaal.

Jouw huur is zo laag omdat je huisbaas zijn kosten kan aftrekken. Schrap dat en je huur gaat een tikje omhoog.
pi_119995062
quote:
5s.gif Op donderdag 6 december 2012 12:56 schreef SeLang het volgende:

[..]

Zijn dat van die mensen die met een sigaret in de mond (¤5 per pakje ofzo) met de auto naar de voedselbank komen of echte hongernegertjes die onder een stuk plastic wonen en niks te vreten hebben?
dat dus, ik geloof er geen fuck van. wel arm, maar wel de nieuwste iphone enzo.
pi_119995204
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 14:10 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Kan me vergissen hoor, maar de rente die ik betaal zijn inkomsten voor de bank. Dat ze daar de kosten die ze ervoor moeten maken mogen aftrekken is niet meer dan volstrekt normaal.

Jouw huur is zo laag omdat je huisbaas zijn kosten kan aftrekken. Schrap dat en je huur gaat een tikje omhoog.
De huur die ik betaal - de rentekosten (heeft de bankster ook hè) zijn de inkomsten van de verhuurder, dus waarom mag ik die niet aftrekken?
pi_119995263
Ooh... en ik heb ook nog een 'huurschuld' maar volgens de overheid is dat geen schuld waarvan je de kosten mag aftrekken.

Huurschuld != schuld, nee het is gewoon de kostprijs van het wonen.

Wonen kost geld en dat gaat een hele generatie scheefleners weer eens leren :P
pi_119995884
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 14:18 schreef ComplexConjugate het volgende:
De huur die ik betaal - de rentekosten (heeft de bankster ook hè) zijn de inkomsten van de verhuurder, dus waarom mag ik die niet aftrekken?
Omdat je huisbaas dat al doet. Zijn rentekosten zijn weer de inkomsten van de bank. Je kunt niet 2 x dezelfde rente aftrekken he.

quote:
Huurschuld != schuld, nee het is gewoon de kostprijs van het wonen.
Wel een schuld, maar consumptief. En die zijn niet aftrekbaar :+
pi_119995931
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 13:39 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Als jij een marktconforme huur zou hebben, zou je ook niet in een sociale huurwoning zitten.

En tja dat je dan geen huurpenningen aftrek krijgt is logisch in het huidige fiscale stelsel.
pi_119996091
Zucht.....probeer leenslaven maar eens wat moreel besef en logica bij te brengen -O-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')