Maar tienduizenden euro's per kamertje winst maken als woningcorporatie ten koste van studenten is niet de oplossing! Als dat geld nou gebruikt zou worden voor voldoende nieuwbouw zou er nog wat voor te zeggen zijn, maar ook dat is niet geval.quote:Op donderdag 6 december 2012 10:17 schreef Basp1 het volgende:
Maar een kamer huren voor 80 euro dat wilt elke student wel en is totaal niet realistisch dat kan natuurlijk iedere malloot op 2 vingers natellen.
Meer opa-tijd voor deze man, het is hem gegundquote:Brinkman weg als voorzitter Bouwend Nederland
Elco Brinkman treedt volgend jaar terug als voorzitter van Bouwend Nederland. De leden van de brancheorganisatie worden vandaag geïnformeerd. Dit staat in het blad Cobouw.
“Ik ga niet weg omdat ik 65 word, maar ik vind het wel een goed ijkmoment om te zeggen: ik leef wel heel intensief en ik heb ook kleinkinderen waar ik meer aandacht aan wil besteden”, zegt Brinkman in een interview met Cobouw dat vandaag wordt gepubliceerd.
Brinkman is sinds 2004 voorzitter van de belangenorganisatie van de bouwbranche. Bouwend Nederland ontstond acht jaar geleden na een fusie van het Algemeen Verbond Bouwbedrijf (waarvan Brinkman toen al voorzitter was), BouwNed, VIANED, Bolegbo-vok, vocBetonbouw en WRI.
Brinkman is in de Eerste Kamer fractievoorzitter namens het CDA. Hij is ook onder meer voormalig minister van Welzijn, Volksgezondheid en Cultuur.
bron: NVM.nl
Hoe is dat recalcitrante gedrag van de huisbaas dan uiteindelijk ten einde gekomen?quote:Op donderdag 6 december 2012 10:17 schreef Basp1 het volgende:
Maar een kamer huren voor 80 euro dat wilt elke student wel en is totaal niet realistisch dat kan natuurlijk iedere malloot op 2 vingers natellen. De 20 jaar geleden dat ik een kamer huurde kost dat object omgerekend al 190 euro (incl gwl) voor 16m^2 en dat waren toendertijd normale prijzen in eindhoven. En dat was ook nog eens na een leuk traject bij de huurcommisie met het hele huis iedereen heeft er toen gemiddel ongeveer 50 euro per maand af gekregen. Maar de intimidatie door een huisbaas die over de zeik was waren ook niet mis( stoppen uit de kast draaien en die dan op slot doen, bedriegingen, de keuken op slot draaien, enz...) . Die huisbaas was door zo'n instantie als direct wonen ook verkeerd voorgelicht met wat hij maximaal kon vragen per kamer. Scheelde hem ook 500 euro per maand in dat huis met 10 kamers.
Nou hebben ze het over de uilenstede in wageningen (dat zijn toch die flats met elke een eigen kroeg onderinquote:Op donderdag 6 december 2012 10:20 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Maar tienduizenden euro's per kamertje winst maken als woningcorporatie ten koste van studenten is niet de oplossing! Als dat geld nou gebruikt zou worden voor voldoende nieuwbouw zou er nog wat voor te zeggen zijn, maar ook dat is niet geval.
In dat geval is er geen probleem voor toekomstige studenten, en kan er gewoon max. 4.5% WOZ worden opgelegd.quote:Op donderdag 6 december 2012 10:24 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nou hebben ze het over de uilenstede in wageningen (dat zijn toch die flats met elke een eigen kroeg onderin) en als er volgens mij 1 studentenstad was toendertijd waar het aanbod in kamers redelijk goed was , dan was het wel wageningen.
Die boertjes willen natuurlijk ook even gezellig met elkaar een pilsje drinken als ze van het land af of uit de stal komenquote:Op donderdag 6 december 2012 10:24 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nou hebben ze het over de uilenstede in wageningen (dat zijn toch die flats met elke een eigen kroeg onderin) en als er volgens mij 1 studentenstad was toendertijd waar het aanbod in kamers redelijk goed was , dan was het wel wageningen.
Hij heeft zich toch neergelegd bij de uitspraak van de huurcommisie, en werd nogal gek van het feit dat hij wel de keuken kon aflsuiten maar we deze dan toch gewoon weer uit de scharnieren tilden, vervolgens plaatste hij dievenklauwen in de keukendeur, die we weer doorzaagden met een ijzezaagje om toch te kunnen koken.quote:Op donderdag 6 december 2012 10:24 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Hoe is dat recalcitrante gedrag van de huisbaas dan uiteindelijk ten einde gekomen?
Hoe zijn die berekend ? Ik kom met de cijfers van het CBS op een daling van 15,5 % vanaf de top.quote:Op donderdag 6 december 2012 11:36 schreef SeLang het volgende:
Plaatjes update:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Aangezien ik deze plaatjes regelmatig update met data van het CBS voldoen ze imo aan de definitie van "nieuws" en zijn één of meer van deze plaatjes wellicht materiaal voor de OP.
Dit zijn grafieken van de gemiddelde prijs. Wellicht gebruik jij een prijsindex?quote:Op donderdag 6 december 2012 11:52 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Hoe zijn die berekend ? Ik kom met de cijfers van het CBS op een daling van 15,5 % vanaf de top.
En daar komt inflatiecorrectie nog bovenop.
http://www.nu.nl/geldzake(...)-verder-in-2013.htmlquote:AMSTERDAM - De plannen van het kabinet om de woningmarkt in beweging te krijgen, zullen pas op de lange termijn resultaat hebben.
2013, niet in 2008?quote:Op donderdag 6 december 2012 11:57 schreef ComplexConjugate het volgende:
Ziet er goed uit SeLang, de 'knik' geeft goed weer dat de bubble op de threshold staat. Deze bubble gaat in 2013 definitief klappen, er is geen weg meer terug.
Nee... in 2008 waren er nog doodleuk mensen die de hoofdprijs betaalden. Zelfs anno 2012 staat er nog een heel legertje mensen klaar die hun nek door de strop willen steken omdat ze nog graag willen profiteren van extra belastingontwijking. 2013 word het jaar van zeer ernstige huizenprijs deflatiequote:
Ok, dat zei je toen ook al. Dat er niemand meer in gaat trappen, oogballen, geen HRA meer en ander gejank. Houd daar eens mee op zeg...quote:Op donderdag 6 december 2012 12:26 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Nee... in 2008 waren er nog doodleuk mensen die de hoofdprijs betaalden. Zelfs anno 2012 staat er nog een heel legertje mensen klaar die hun nek door de strop willen steken omdat ze nog graag willen profiteren van extra belastingontwijking. 2013 word het jaar van zeer ernstige huizenprijs deflatie
Niet zo gek: kopers wachten af zolang de prijzen dalen. Des te meer reden voor de overheid om te stoppen met "pappen en nathouden"! Als de overheid dat in 2008 niet gedaan had, waren de prijzen in elkaar geklapt en hadden starters in 2009 voor de helft van de huidige prijzen alweer mee kunnen doen aan de markt.quote:Op donderdag 6 december 2012 12:16 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/geldzake(...)-verder-in-2013.html
Goed.... in 2008 is de blow off fase ingezet, je zou mogen stellen dat de zeepbel begonnen is met de leegloop.quote:Op donderdag 6 december 2012 12:28 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Ok, dat zei je toen ook al. Dat er niemand meer in gaat trappen, oogballen, geen HRA meer en ander gejank. Houd daar eens mee op zeg...
Blijf bij de feiten.
De HRA wordt NAUWELIJKS beperkt. 0.5% per jaar van het toptarief zorgt ervoor dat het over tientallen jaren nog steeds een zeer grote invloed op de markt heeft.quote:Op donderdag 6 december 2012 12:32 schreef Basp1 het volgende:
Maar de maatregelen die de overheid genomen heeft om de HRA ver in te perken is blijkbaar dus nog niet genoeg voor de doemdenkers hier, die willen gewoon dat er heel veel mensen een groot financieel probleem krijgen alleen om hun gelijk te krijgen en als ze genoeg gespaard te hebben voor zichzelf een koopje te kunnen vinden. Waar is de rationele en sociale kant van NL gebleven waar we een ieder het licht in de ogen gunnen ipv een compleet chaos wensen te creeren.
OK, dus volgens jou kunnen starters dan in 2013 a 2014 voor de helft van de prijzen van 2008 kopen? Zal mij benieuwen.quote:Op donderdag 6 december 2012 12:29 schreef RemcoDelft het volgende:
en hadden starters in 2009 voor de helft van de huidige prijzen alweer mee kunnen doen aan de markt.
Nee, die overheidsmaatregelen zijn nog steeds van kracht. Het wordt slechts zeer langzaam beperkt.quote:Op donderdag 6 december 2012 12:40 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
OK, dus volgens jou kunnen starters dan in 2013 a 2014 voor de helft van de prijzen van 2008 kopen? Zal mij benieuwen.
Nou wat mij betreft gaat het zo prima. Zal mijn tijd allemaal wel duren.quote:Op donderdag 6 december 2012 12:40 schreef RemcoDelft het volgende:
Nee, die overheidsmaatregelen zijn nog steeds van kracht. Het wordt slechts zeer langzaam beperkt.
Ik zie de beperking van hypotheek varianten waarop HRA van toepassing is toch ook als een zeer grote verandering en dus ook beperking.quote:Op donderdag 6 december 2012 12:39 schreef RemcoDelft het volgende:
De HRA wordt NAUWELIJKS beperkt. 0.5% per jaar van het toptarief zorgt ervoor dat het over tientallen jaren nog steeds een zeer grote invloed op de markt heeft.
Vanmorgen op de radio: Nederland heeft er weer 180.000 'armen' bij, totaal nu 1 miljoen.quote:Op donderdag 6 december 2012 12:43 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nou wat mij betreft gaat het zo prima. Zal mijn tijd allemaal wel duren.Wat mij betreft hoeven niet 1 miljoen huishoudens in de problemen te komen zodat er wat starters goedkoper kunnen instappen.
Daarom. 1 miljoen lijkt me meer dan genoeg. Ik zie het nut er niet van in om daar 2 miljoen van te maken zodat jij eindelijk een huisje kan kopen.quote:Op donderdag 6 december 2012 12:47 schreef ComplexConjugate het volgende:
Daar gaan echt nog wel 1 miljoen mensen bijkomen de komende jaren, want deze crisis gaat nu pas een beetje op 'volle toeren' komen.
3% van 230k is toch zo'n 6900 euro per jaar en die mag je in tegenstelling tot de HRA niet tegen maximaal 52% aftrekken. 575 euri in de maand, 30 jaar lang.... plotseling is een rijtjescontainer niet meer zo voordelig als ooit gelooft.quote:Op donderdag 6 december 2012 12:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik zie de beperking van hypotheek varianten waarop HRA van toepassing is toch ook als een zeer grote verandering en dus ook beperking.
Of mensen nu een 100% aflossingsvrije hypotheek af sluiten, of een compleet aflossende annuitaire hypotheek dat scheelt even met mijn dikke duim 3% extra aflossen per jaar, dus 5% rente + 3% = 8% kosten per jaar, tegen alleen 5% rente per jaar, is toch een verschil van 60% in financierings kosten.
Ja, doei. Als je 6900 aflost per jaar, dan daalt het elk jaar he... Dan kun je dus mooi de bespaarde rente de plaats in laten nemen van je aflossing.quote:Op donderdag 6 december 2012 12:49 schreef ComplexConjugate het volgende:
3% van 230k is toch zo'n 6900 euro per jaar en die mag je in tegenstelling tot de HRA niet tegen maximaal 52% aftrekken. 575 euri in de maand, 30 jaar lang.... plotseling is een rijtjescontainer niet meer zo voordelig als ooit gelooft.
Blijkbaar zijn sommmigen te sociaal ingesteld en moeten we verharden tot een echt klootzakken die niemand het licht in de ogen gunnen zolang maar je eigen behoefte voldaan kan worden. Misschien gaat dat ook niet lukken maar dan gaan we maar met zijn allen ten onder een erg fatalistische insteek hoor.quote:Op donderdag 6 december 2012 12:48 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Daarom. 1 miljoen lijkt me meer dan genoeg. Ik zie het nut er niet van in om daar 2 miljoen van te maken zodat jij eindelijk een huisje kan kopen.
quote:Op donderdag 6 december 2012 12:49 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
3% van 230k is toch zo'n 6900 euro per jaar en die mag je in tegenstelling tot de HRA niet tegen maximaal 52% aftrekken. 575 euri in de maand, 30 jaar lang.... plotseling is een rijtjescontainer niet meer zo voordelig als ooit gelooft.
Als ik de kopers hier in het topic hoor, maakt het toch helemaal niet uit als je huisje met hypotheekschuld opeens nog maar 5 euro waard is?quote:Op donderdag 6 december 2012 12:48 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Daarom. 1 miljoen lijkt me meer dan genoeg. Ik zie het nut er niet van in om daar 2 miljoen van te maken zodat jij eindelijk een huisje kan kopen.
Voor mij niet. Voor 1 miljoen (schatting) andere huishoudens wellicht wel. Die willen wellicht ooit nog eens verhuizen. (Of simpelweg hun hypotheek oversluiten...)quote:Op donderdag 6 december 2012 12:53 schreef RemcoDelft het volgende:
Als ik de kopers hier in het topic hoor, maakt het toch helemaal niet uit als je huisje met hypotheekschuld opeens nog maar 5 euro waard is?
Zijn dat van die mensen die met een sigaret in de mond (¤5 per pakje ofzo) met de auto naar de voedselbank komen of echte hongernegertjes die onder een stuk plastic wonen en niks te vreten hebben?quote:Op donderdag 6 december 2012 12:47 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Vanmorgen op de radio: Nederland heeft er weer 180.000 'armen' bij, totaal nu 1 miljoen.
Reken dan ook eens uit hoeveel huur je in die 30 jaar kwijt zult zijn en na die 30 jaar ook zal mogen blijvben betalen ipv een afgelost hypotheek te hebben.quote:Op donderdag 6 december 2012 12:49 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Maakt het wat uit dan of je huurt van de bank of van een verhuurder? Ja.... dat maakt uit... als je huurt van de bank word je gesubsidieerd en als je huurt van een corporatie en netjes je belastingen betaald word je weggezet als een vuige parasietquote:Op donderdag 6 december 2012 12:59 schreef Basp1 het volgende:
Reken dan ook eens uit hoeveel huur je in die 30 jaar kwijt zult zijn en na die 30 jaar ook zal mogen blijvben betalen ipv een afgelost hypotheek te hebben.
Rijtjescontainers zouden best wel eens kunnen afwaarderen tot grondprijs + schrootprijsquote:Verder betaal je voor een rijtjescontainer niet veel meer als de oud ijzer prijs. Of heb je weer kennissen die blijkbaar de gemiddelde huizenprijs waar je het over hebt betaald hebben voor de goedkopere objecten.
Moet je nu echt wederom in een slachtoffer rol kruipen?quote:Op donderdag 6 december 2012 13:06 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Maakt het wat uit dan of je huurt van de bank of van een verhuurder? Ja.... dat maakt uit... als je huurt van de bank word je gesubsidieerd en als je huurt van een corporatie en netjes je belastingen betaald word je weggezet als een vuige parasiet![]()
Sparen of aflossen kan je beiden, maar waar de lener aflost in stenen kan de huurder sparen in fiat of PM.
Als je niet koopt met een dikke leensubsidie word je ook geen scheeflener genoemd en hoef je ook niet te gaan stemmen op een 1 issue partij als de VVD die zweert van de HRA af te blijven.quote:Op donderdag 6 december 2012 13:12 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Moet je nu echt wederom in een slachtoffer rol kruipen?
Ja het is bizar dat er zoveel mensen in sociale huurwoningen zitten, en dan is het logisch gevolg daarvan dat je mensen die niet tot de doelgroep horen van sociale huurwoningen uit die markt probeert te drukken. Als je particulier huurt met een bovenmodaal salaris wordt je ook geen scheefhuurder genoemd.
Die huurder is sowieso genaaid omdat ze geen leensubsidie krijgt en wel vermogensrendementsheffing moet betalen over zijn spaartegoeden. Dus dat kan er dan ook nog wel bij.quote:Waar de huruder jaarlijks zijn huurverhoging voor de kiezen krijgt en dus niet jaarlijks meer kan gaan sparen in tegenstelling tot de aflossende koper die jaarlijks juist minder rentelasten krijgt dus meer kan aflossen.
Ik gebruik idd de prijsindex alle woningen.quote:Op donderdag 6 december 2012 11:56 schreef SeLang het volgende:
[..]
Dit zijn grafieken van de gemiddelde prijs. Wellicht gebruik jij een prijsindex?
Dus jij vind dat deze mensen een 'bail-out' verdienen? Wie domme dingen doet hoeft niet op de blaren te zitten? Mensen die niet mee willen doen met het doen van domme dingen moeten de rekening van het feestje maar even betalen?quote:Op donderdag 6 december 2012 12:48 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nee, die mensen krijgen nu geen bailout, ze krijgen alleen niet de straf die jij in gedachten hebt. Feitelijk klaag je omdat JIJ geen bailout krijgt.quote:Op donderdag 6 december 2012 13:34 schreef ComplexConjugate het volgende:
Dus jij vind dat deze mensen een 'bail-out' verdienen? Wie domme dingen doet hoeft niet op de blaren te zitten? Mensen die niet mee willen doen met het doen van domme dingen moeten de rekening van het feestje maar even betalen?
Ik klaag omdat ik geen subsidie krijg, ik wil ook een huurpenningensubsidie als mijn huur 'markconform' moet wordenquote:Op donderdag 6 december 2012 13:36 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nee, die mensen krijgen nu geen bailout, ze krijgen alleen niet de straf die jij in gedachten hebt. Feitelijk klaag je omdat JIJ geen bailout krijgt.
Jij kiest er toch zelf voor om geen gebruik te maken van je recht op HRA? Je huisbaas trekt de rentekosten en het onderhoud ook al af, als jij dan ook nog eens gaat aftrekken moet er voor je woning dus dubbel aftrek worden betaald. Koop hem dan gewoon.quote:Op donderdag 6 december 2012 13:39 schreef ComplexConjugate het volgende:
Ik klaag omdat ik geen subsidie krijg, ik wil ook een huurpenningensubsidie als mijn huur 'markconform' moet worden
De bank trekt de rentekosten toch ook gewoon af? Dus waarom krijgen leners dan een renteaftrek?quote:Op donderdag 6 december 2012 13:42 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Jij kiest er toch zelf voor om geen gebruik te maken van je recht op HRA? Je huisbaas trekt de rentekosten en het onderhoud ook al af, als jij dan ook nog eens gaat aftrekken moet er voor je woning dus dubbel aftrek worden betaald. Koop hem dan gewoon.
Kan me vergissen hoor, maar de rente die ik betaal zijn inkomsten voor de bank. Dat ze daar de kosten die ze ervoor moeten maken mogen aftrekken is niet meer dan volstrekt normaal.quote:Op donderdag 6 december 2012 14:01 schreef ComplexConjugate het volgende:
De bank trekt de rentekosten toch ook gewoon af? Dus waarom krijgen leners dan een renteaftrek?
dat dus, ik geloof er geen fuck van. wel arm, maar wel de nieuwste iphone enzo.quote:Op donderdag 6 december 2012 12:56 schreef SeLang het volgende:
[..]
Zijn dat van die mensen die met een sigaret in de mond (¤5 per pakje ofzo) met de auto naar de voedselbank komen of echte hongernegertjes die onder een stuk plastic wonen en niks te vreten hebben?
De huur die ik betaal - de rentekosten (heeft de bankster ook hè) zijn de inkomsten van de verhuurder, dus waarom mag ik die niet aftrekken?quote:Op donderdag 6 december 2012 14:10 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Kan me vergissen hoor, maar de rente die ik betaal zijn inkomsten voor de bank. Dat ze daar de kosten die ze ervoor moeten maken mogen aftrekken is niet meer dan volstrekt normaal.
Jouw huur is zo laag omdat je huisbaas zijn kosten kan aftrekken. Schrap dat en je huur gaat een tikje omhoog.
Omdat je huisbaas dat al doet. Zijn rentekosten zijn weer de inkomsten van de bank. Je kunt niet 2 x dezelfde rente aftrekken he.quote:Op donderdag 6 december 2012 14:18 schreef ComplexConjugate het volgende:
De huur die ik betaal - de rentekosten (heeft de bankster ook hè) zijn de inkomsten van de verhuurder, dus waarom mag ik die niet aftrekken?
Wel een schuld, maar consumptief. En die zijn niet aftrekbaarquote:Huurschuld != schuld, nee het is gewoon de kostprijs van het wonen.
Als jij een marktconforme huur zou hebben, zou je ook niet in een sociale huurwoning zitten.quote:Op donderdag 6 december 2012 13:39 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik klaag omdat ik geen subsidie krijg, ik wil ook een huurpenningensubsidie als mijn huur 'markconform' moet worden
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |