abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119988318
De Fundateller, zo'n beetje iedere volger van AEX kent het fenomeen. De graadmeter voor de staat van de woningmarkt? Of gewoon een nietszeggend getal? Discussieer hier mee over de zin en onzin van deze graadmeter.

Topicreeks: Fundateller

Officiële teller:
http://www.funda.nl/koop/

Huidige aantal huizen te koop op Funda:

Zelf kijken

Oudere gegevens:

275.238 huizen te koop
pi_119988334
Wat een enorme stijging!
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
pi_119988378
Jaja want nog niet zo'n poosje geleden was dit de laatste post in het vorige topic,

quote:
0s.gif Op maandag 1 oktober 2012 15:35 schreef RemcoDelft het volgende:
En met een record van 266.747 huizen te koop is dit topic vol!
pi_119990244
Even afwachten wanneer de teller weer een mysterieuze sprong gaat maken om de tsunami aan te koop staande executieveilingen via het internet te verkopen :P

275.073 huizen te koop
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  donderdag 6 december 2012 @ 11:48:27 #5
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_119990289
Het gaat lekker, we stellen het kopen mooi nog even uit ^O^
pi_119990371
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 11:48 schreef leolinedance het volgende:
Nu kopen == kamikazekopen.

Wie nu nog rekent op 5, 10, 20, 30 jaar HRA is een 'beetje dom' :Y

De huizenprijs deflatie gaat doodleuk door... salarissen dalen, kosten voor het leven stijgen... er blijft heel wat minder over om te investeren in vastgoedzeepbellen.
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_119990518
Die grafiek maakt het natuurlijk wel dramatischer dan het is, zo zie je beter de verhouding van wat er aan de hand is:

Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_119990541
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 11:51 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Nu kopen == kamikazekopen.

Wie nu nog rekent op 5, 10, 20, 30 jaar HRA is een 'beetje dom' :Y

De huizenprijs deflatie gaat doodleuk door... salarissen dalen, kosten voor het leven stijgen... er blijft heel wat minder over om te investeren in vastgoedzeepbellen.
Salarissen dalen?
Wijnaldum: "Volgend seizoen speel ik in de Champions League" (15 September 2011)
pi_119990574
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 11:48 schreef leolinedance het volgende:
Een jaartje of 3
pi_119990581
quote:
19s.gif Op donderdag 6 december 2012 11:57 schreef Guidetti het volgende:

[..]

Salarissen dalen?
Voor starters is dat een al reeds een feit en ik ga ervan uit dat er nog de nodige werkgevers de komende jaren met een voorstel gaan komen voor hun personeel.
pi_119990658
Ik heb mijn huis dit jaar (in mei) gekocht. Ik val nog onder oude fiscale voorwaarden (aangezien datum koopcontract zal leiden). Alleen, het betreft een nieuwbouwproject.... ze zouden in september beginnen met bouwen, omdat ze toen verwachtten genoeg huizen te zullen verkopen... Inmiddels december en er is niets gebeurd..
Allah Al Watan Al Malik
pi_119990679
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 11:56 schreef BertV het volgende:
Die grafiek maakt het natuurlijk wel dramatischer dan het is, zo zie je beter de verhouding van wat er aan de hand is:

[ afbeelding ]
Het dynamische stuk is waar de interessante informatie zit, de offset kan je net zo goed weglaten. Door in te zoomen krijg je immers een betere resolutie.
pi_119990716
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 12:01 schreef Mutant01 het volgende:
Ik heb mijn huis dit jaar (in mei) gekocht. Ik val nog onder oude fiscale voorwaarden (aangezien datum koopcontract zal leiden). Alleen, het betreft een nieuwbouwproject.... ze zouden in september beginnen met bouwen, omdat ze toen verwachtten genoeg huizen te zullen verkopen... Inmiddels december en er is niets gebeurd..
Je had harde afspraken moeten maken over de definitieve opleverdatum, desnoods met een boetebeding om de eventuele schade te compenseren.
Nu ben je aan de goden overgeleverd en met een beetje pech is over 5 jaar je huisje nog niet gebouwd.
  donderdag 6 december 2012 @ 12:04:36 #14
37248 BertV
Klei indiaan
pi_119990718
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 12:02 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Het dynamische stuk is waar de interessante informatie zit, de offset kan je net zo goed weglaten. Door in te zoomen krijg je immers een betere resolutie.
Dat snap ik... maar je raakt kwijt hoe die stijging op het totaal eruit ziet.
Handgemaakt | Doggerland-overlever
pi_119990745
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 12:04 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Je had harde afspraken moeten maken over de definitieve opleverdatum, desnoods met een boetebeding om de eventuele schade te compenseren.
Nu ben je aan de goden overgeleverd en met een beetje pech is over 5 jaar je huisje nog niet gebouwd.
Nee, zo zit dat niet in elkaar. Er is een termijn van 9 maanden gesteld vanaf datum ingang koopcontract..Dus over een paar maandjes kan ik er alsnog vanaf, als ik zou willen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_119990751
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 12:04 schreef BertV het volgende:

[..]

Dat snap ik... maar je raakt kwijt hoe die stijging op het totaal eruit ziet.
En hoe is dat wel af te leiden uit jouw 'offset' ?
Die informatie zit simpelweg niet in de grafiek, hoe je hem ook uitrekt, vergroot, verkleind of roteert. Je kan eventueel extrapoleren maar dat is puur giswerk.
pi_119990830
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 12:05 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Nee, zo zit dat niet in elkaar. Er is een termijn van 9 maanden gesteld vanaf datum ingang koopcontract..Dus over een paar maandjes kan ik er alsnog vanaf, als ik zou willen.
Aah... er van af zien.... tja... dan heb je nog steeds geen huis en ben je nog niks opgeschoten.

Gelukkig gaan de prijzen in 2013 gewoon doodleuk verder met dalen, doe er je voordeel mee.
pi_119990865
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 12:09 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Aah... er van af zien.... tja... dan heb je nog steeds geen huis en ben je nog niks opgeschoten.

Gelukkig gaan de prijzen in 2013 gewoon doodleuk verder met dalen, doe er je voordeel mee.
Maar ik heb ook niets verloren. Ik blijf hopen dat het allemaal doorgaat natuurlijk. Zeer scherpe prijs voor de woning namelijk...
Allah Al Watan Al Malik
pi_119990971
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 12:10 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Maar ik heb ook niets verloren. Ik blijf hopen dat het allemaal doorgaat natuurlijk. Zeer scherpe prijs voor de woning namelijk...
Kennelijk niet scherp genoeg want zoals je zelf aangeeft zijn er te weinig mensen die zo'n woning kunnen kopen. Er zijn zat mensen die een woning willen kopen maar het niet kunnen betalen vanwege de belachelijk hoge prijzen. 'Scherp geprijsd' is een term die makelaar graag hanteren maar als je even goed nadenkt.... waarom zijn er dan zo weinig mensen die deze fantastische aanbieding met beide handen aangrijpen? Vergeet niet dat de huizenmarktzeepbel de prijzen tot mythische proporties heeft opgeblazen en de mensen een volkomen onrealistisch beeld heeft voorgeschoteld van de economische realiteit. 'Scherp geprijsd' verwijst hooguit naar de het vallende mes dat sommigen nog wanhopig proberen te vangen. Kijk maar goed uit de je je niet verwond aan dit soort scherpe prijzen.
pi_119991065
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 12:14 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Kennelijk niet scherp genoeg want zoals je zelf aangeeft zijn er te weinig mensen die zo'n woning kunnen kopen. Er zijn zat mensen die een woning willen kopen maar het niet kunnen betalen vanwege de belachelijk hoge prijzen. 'Scherp geprijsd' is een term die makelaar graag hanteren maar als je even goed nadenkt.... waarom zijn er dan zo weinig mensen die deze fantastische aanbieding met beide handen aangrijpen? Vergeet niet dat de huizenmarktzeepbel de prijzen tot mythische proporties heeft opgeblazen en de mensen een volkomen onrealistisch beeld heeft voorgeschoteld van de economische realiteit. 'Scherp geprijsd' verwijst hooguit naar de het vallende mes dat sommigen nog wanhopig proberen te vangen. Kijk maar goed uit de je je niet verwond aan dit soort scherpe prijzen.
Er zijn genoeg mensen die de woningen willen kopen. En de prijs is niet scherp geprijsd omdat de makelaar dat zegt, maar omdat het gewoonweg zo is. 175.000 euro voor een eengezinswoning met 135m2 aan woonruimte plus een tuin van 12 bij 5,5m nabij het centrum van een grote stad - is gewoonweg niet duur. Het probleem is dat de mensen die de woningen willen kopen vaak starter0 zijns, net niet genoeg verdienen en de bank moeilijk doet bij het verstrekken van een lening, zeker wanneer het bijv zzpérs betreft. De maandelijkse lasten van een eengezinswoning als deze liggen rond de 550 euro per maand. Probeer daar maar eens een HUURWONING voor te vinden met hetzelfde aantal m2.
Allah Al Watan Al Malik
pi_119991256
quote:
10s.gif Op donderdag 6 december 2012 12:17 schreef Mutant01 het volgende:

Er zijn genoeg mensen die de woningen willen kopen. En de prijs is niet scherp geprijsd omdat de makelaar dat zegt, maar omdat het gewoonweg zo is. 175.000 euro voor een eengezinswoning met 135m2 aan woonruimte plus een tuin van 12 bij 5,5m nabij het centrum van een grote stad - is gewoonweg niet duur. Het probleem is dat de mensen die de woningen willen kopen vaak starter0 zijns, net niet genoeg verdienen en de bank moeilijk doet bij het verstrekken van een lening, zeker wanneer het bijv zzpérs betreft. De maandelijkse lasten van een eengezinswoning als deze liggen rond de 550 euro per maand. Probeer daar maar eens een HUURWONING voor te vinden met hetzelfde aantal m2.
550 euro voor een hypo van 175k? Laat me niet lachen man... dat kan alleen maar met een super laag rentetarief, leensubsidie en 50% aflossingsvrij.
Dat is kopen met kunstgrepen en als dat zelfs al niet lukt dan weet je dat prijzen gewoon VEEL TE HOOG zijn.
Als het zulke koopjes zijn? Waarom gaan ze dan niet als warme broodjes over de toonbank? Zoals je zelf aan aangeeft is er een groot gebrek aan kopers die het kunnen betalen. Een mismatch met de huidige markt? Realiseer je dat de huidige prijzen gebaseerd zijn op lage rente, leensubsidie, 100% aflossingsvrij, twee salarissen etc... etc... totaal opgeblazen dus...
  donderdag 6 december 2012 @ 12:30:44 #22
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_119991411
quote:
Het geeft precies aan wat er fout is:
-de klant staat niet voorop
-de projectontwikkelaar wil zo goedkoop mogelijk grote series bouwen, terwijl de klant genoeg betaalt om 1 los huis neer te zetten
-de klant heeft blijkbaar geen enkel recht als de ontwikkelaar z'n plannen niet nakomt
censuur :O
pi_119991437
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 12:24 schreef ComplexConjugate het volgende:

550 euro voor een hypo van 175k? Laat me niet lachen man... dat kan alleen maar met een super laag rentetarief, leensubsidie en 50% aflossingsvrij.
Dat is kopen met kunstgrepen en als dat zelfs al niet lukt dan weet je dat prijzen gewoon VEEL TE HOOG zijn.
Als het zulke koopjes zijn? Waarom gaan ze dan niet als warme broodjes over de toonbank? Zoals je zelf aan aangeeft is er een groot gebrek aan kopers die het kunnen betalen. Een mismatch met de huidige markt? Realiseer je dat de huidige prijzen gebaseerd zijn op lage rente, leensubsidie, 100% aflossingsvrij, twee salarissen etc... etc... totaal opgeblazen dus...
Waar heb jij het over man. 550 euro, 50% aflossingsvrij en een rentetarief van 4,7%. Zelfs linear/0% aflossingsvrij (nieuwe regels) is dit bedrag 660/670 euro. Alsnog VEEL lager dan een huurwoning van dezelfde categorie. Geen enkele 'kunstgreep'.
Allah Al Watan Al Malik
pi_119991484
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 12:30 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Het geeft precies aan wat er fout is:
-de klant staat niet voorop
-de projectontwikkelaar wil zo goedkoop mogelijk grote series bouwen, terwijl de klant genoeg betaalt om 1 los huis neer te zetten
-de klant heeft blijkbaar geen enkel recht als de ontwikkelaar z'n plannen niet nakomt
Knap hoe jij deze informatie uit zo'n korte post weet te persen. Het betreft hier vier nieuwbouwwoningen, wat bedoel je met een groot project. Ik heb als klant wel degelijk allerlei rechten, zoals vastgelegd in het koopcontract. Ik ben zelf akkoord gegaan met de opschortende voorwaarden voor de duur van 9 maanden max.
Allah Al Watan Al Malik
  donderdag 6 december 2012 @ 12:37:49 #25
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_119991637
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 12:33 schreef Mutant01 het volgende:
Ik ben zelf akkoord gegaan met de opschortende voorwaarden voor de duur van 9 maanden max.
"Opschortende voorwaarden" noem ik geen recht... Als ik 175.000 euro betaal voor een product, zou ik het toch wel op prijs stellen als het product daadwerkelijk op de afgesproken datum geleverd wordt.
pi_119991707
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 12:37 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

"Opschortende voorwaarden" noem ik geen recht... Als ik 175.000 euro betaal voor een product, zou ik het toch wel op prijs stellen als het product daadwerkelijk op de afgesproken datum geleverd wordt.
Ehm, ik heb toch nog geen 175.000 euro betaald. En er is helemaal geen datum van oplevering afgesproken.
Allah Al Watan Al Malik
pi_119991799
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 12:31 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Waar heb jij het over man. 550 euro, 50% aflossingsvrij en een rentetarief van 4,7%. Zelfs linear/0% aflossingsvrij (nieuwe regels) is dit bedrag 660/670 euro. Alsnog VEEL lager dan een huurwoning van dezelfde categorie. Geen enkele 'kunstgreep'.
lineair zit je alleen al aan 486 euro aflossing in de maand, komt de eerste maand ook nog eens een kleine 700 euro aan rente bij. Zelfs als je tegen 52% mag aftrekken zit je dan ruim aan 800 euro in de eerste maand. Zeer grof gesubsidieerd dus.

Annuitair zit je op 550 euro met 52% aftrek, dat is het 'starttarief' deze maandelijkse kosten lopen echter op tot zo'n 900 euro aan het eind van de rit.

Overigens? Vraag de projectontwikkelaar ook nog 'bouwrente'? Of zijn ze daar ondertussen vanaf gestapt?
pi_119991842
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 12:33 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Knap hoe jij deze informatie uit zo'n korte post weet te persen. Het betreft hier vier nieuwbouwwoningen, wat bedoel je met een groot project. Ik heb als klant wel degelijk allerlei rechten, zoals vastgelegd in het koopcontract. Ik ben zelf akkoord gegaan met de opschortende voorwaarden voor de duur van 9 maanden max.
Zelfs 4 woningen voor een fantastische prijs op een überlocatie krijgen ze niet verkocht?
Dat is echt shocking :o
pi_119992032
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 12:42 schreef ComplexConjugate het volgende:
lineair zit je alleen al aan 486 euro aflossing in de maand, komt de eerste maand ook nog eens een kleine 700 euro aan rente bij. Zelfs als je tegen 52% mag aftrekken zit je dan ruim aan 800 euro in de eerste maand. Zeer grof gesubsidieerd dus.

Annuitair zit je op 550 euro met 52% aftrek, dat is het 'starttarief' deze maandelijkse kosten lopen echter op tot zo'n 900 euro aan het eind van de rit.

Overigens? Vraag de projectontwikkelaar ook nog 'bouwrente'? Of zijn ze daar ondertussen vanaf gestapt?
Ik heb alle berekeningen reeds met de hypotheker doorgespit, dus dat jij de genoemde bedragen niet accepteert, zal mij een worst wezen. Zelfs met jouw berekening zitten we nog ver onder de prijzen die voor dergelijke huurwoningen gevraagd worden. Veel starters verdienen te veel om voor sociale huurwoningen in aanmerking te komen, dus gaan ze zoeken naar particuliere verhuurders, die vragen zo 900/1000 euro huur p/m.

Ik betaal geen 'bouwrente' aangezien ik er 'vanaf het begin' bij ben. Er is uiteraard wel enig renteverlies gedurende de bouw, dat is wat anders. Ik betaal ook geen rente over de termijn tussen aankoop bouwgrond en tekening van het contract.
Allah Al Watan Al Malik
pi_119992569
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 12:49 schreef Mutant01 het volgende:

Ik heb alle berekeningen reeds met de hypotheker doorgespit, dus dat jij de genoemde bedragen niet accepteert, zal mij een worst wezen.
Jij zal wel voor een spaarhypotheek gekozen hebben, maximaal belasting ontwijken. Kan nu nog... maar het is maar de vraag of dat over een paar jaar niet heel sterk terug word gedrongen. Of dat men het spaardeel als vermogen gaat aanmerken en dus een vermogensrendementsheffing gaat invoeren. Zou zomaar kunnen en het is dus iets om in je achterhoofd mee te nemen.

quote:
Zelfs met jouw berekening zitten we nog ver onder de prijzen die voor dergelijke huurwoningen gevraagd worden. Veel starters verdienen te veel om voor sociale huurwoningen in aanmerking te komen, dus gaan ze zoeken naar particuliere verhuurders, die vragen zo 900/1000 euro huur p/m.
Mijn berekeningen zijn gebaseerd op annuitair en lineair lenen en met een aftrek tegen 52%, dat zijn dus gewoon de minimale kosten. Mensen die niet tegen 52% kunnen aftrekken betalen dus meer.
Huren kan zeker in het begin van je leven aantrekkelijk zijn en mogelijk verstandig in de rumoerige tijd die gaat komen. Maar goed, die afweging moet ieder voor zich maken.

quote:
Ik betaal geen 'bouwrente' aangezien ik er 'vanaf het begin' bij ben. Er is uiteraard wel enig renteverlies gedurende de bouw, dat is wat anders. Ik betaal ook geen rente over de termijn tussen aankoop bouwgrond en tekening van het contract.
Renteverlies over tussentijdse betalingen is uiteraard gewoon een vorm van bouwrente. En waarom zou een iemand de rente over de bouwgrond willen betalen die destijds niet eens in eigendom was :')
Dat is zo pre-zeepbel en totale uitwringerij :D
pi_119992719
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 13:02 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Jij zal wel voor een spaarhypotheek gekozen hebben, maximaal belasting ontwijken. Kan nu nog... maar het is maar de vraag of dat over een paar jaar niet heel sterk terug word gedrongen. Of dat men het spaardeel als vermogen gaat aanmerken en dus een vermogensrendementsheffing gaat invoeren. Zou zomaar kunnen en het is dus iets om in je achterhoofd mee te nemen.

[..]

Mijn berekeningen zijn gebaseerd op annuitair en lineair lenen en met een aftrek tegen 52%, dat zijn dus gewoon de minimale kosten. Mensen die niet tegen 52% kunnen aftrekken betalen dus meer.
Huren kan zeker in het begin van je leven aantrekkelijk zijn en mogelijk verstandig in de rumoerige tijd die gaat komen. Maar goed, die afweging moet ieder voor zich maken.

[..]

Renteverlies over tussentijdse betalingen is uiteraard gewoon een vorm van bouwrente. En waarom zou een iemand de rente over de bouwgrond willen betalen die destijds niet eens in eigendom was :')
Dat is zo pre-zeepbel en totale uitwringerij :D
Renteverlies en bouwrente zijn wezenlijk anders. Nogmaals leuk dat jij aan die bedragen komt, ik heb een deskundige ingeschakeld en die komt op andere tarieven uit. Ik heb voor 50% aflossingsvrij + spaarhypotheek gekozen, logisch ook - maximale voordelen. Neemt niet weg dat ik tussentijds nog zal aflossen, alleen spaar ik dat bedrag zelf jaarlijks bij elkaar. Van belastingontwijking is overigens geen sprake - lasterlijke praat - je begeeft je op glad ijs. Afgezien daarvan - en ik geef het nogmaals aan: Je geeft meer uit aan een huurwoning, die aan het einde van de rit niet eens van jou is.
Allah Al Watan Al Malik
pi_119993047
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 13:06 schreef Mutant01 het volgende:

Renteverlies en bouwrente zijn wezenlijk anders. Nogmaals leuk dat jij aan die bedragen komt, ik heb een deskundige ingeschakeld en die komt op andere tarieven uit. Ik heb voor 50% aflossingsvrij + spaarhypotheek gekozen, logisch ook - maximale voordelen.
Ben ik nu zo dom? Kan ik niet rekenen? Reken jij zelfs de grootste aankoop in je leven niet even ZELF na? Ik riep meteen dat je aan die bedragen kwam met 50% aflossingsvrij en maximaal fiscaal voordeel waarbij je meteen in de tegenaanval ging en de suggestie deed dat ik maar wat liep uit te kramen. Nu blijkt dus gewoon dat ik gelijk heb.

quote:
Neemt niet weg dat ik tussentijds nog zal aflossen, alleen spaar ik dat bedrag zelf jaarlijks bij elkaar. Van belastingontwijking is overigens geen sprake - lasterlijke praat - je begeeft je op glad ijs. Afgezien daarvan - en ik geef het nogmaals aan: Je geeft meer uit aan een huurwoning, die aan het einde van de rit niet eens van jou is.
HRA == belastingontwijking == subsidie

Niet meer niet minder. Niks lasterpraat gewoon een stukje realiteitsbesef. Eigenlijk zouden die pipo's die mensen aansporen nu nog MAXIMAAL van de huidige fiscale voordelen te profiteren erbij moeten zeggen dat je nu nog MAXIMAAL de belastingdruk kan verlagen door belastingen via een hypotheek te ontwijken.

Maar dat klinkt zo negatief en dat geef je zelf ook wel aan door het als 'lasterlijk' te definiëren :)

Vergeet niet dat zo'n spaarproduct bij de gratie dat je schuld gedurende de hele looptijd blijft openstaan en je alleen aan het einde aflost. Je spaartegoed is echter volledig vrijgesteld van vermogensrendementsheffing. Ik vind dat onverkoopbaar tegenover mensen die ook sparen maar wel de fiscus achter zich aan krijgen. Dit systeem is echt compleet onrechtvaardig en het verhoogt de belastingdruk onevenredig voor mensen die zich niet in de schulden willen steken.
  donderdag 6 december 2012 @ 13:41:58 #33
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_119993995
quote:
Ook niet zo slim om nu een huis te kopen natuurlijk :'(
  donderdag 6 december 2012 @ 13:52:02 #34
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_119994306
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 12:05 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Maar snel doen en lekker blijven huren (als je die mogelijkheid hebt) _O_
pi_119994585
Even over het voorgaande, er wordt gezegd dat alles door een deskundige is doorgerekend en daarbij valt het woord de hypotheker. Maar dat soort lui zou ik toch niet echt als fiscaal deskundig aan willen merken.

Ik ben zelf belastingadviseur en je zou ze de kost moeten geven, van die sjappies van hypotheekadviseurs die fouten maken in de fiscale berekeningen of dingen over het hoofd zien.

Maar dat terzijde.
  donderdag 6 december 2012 @ 14:04:06 #36
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_119994722
quote:
10s.gif Op donderdag 6 december 2012 12:17 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Jij maakt dezelfde fout als HEEL veel mensen die de koop van een eigen huis willen verdedigen. Je vergeet alle bijkomende kosten zoals onderhoud, extra verzekeringen, belastingen en de verdere afschrijving van je woning de komende jaren.

Daarbij zijn de kosten voor een hypotheek van ¤ 175.000,- 20 jaar aflossingsvrij al bijna ¤ 600,- na teruggave.

Tel de rest daarbij op (zonder de waardedaling mee te rekenen!) je komt op het bedrag waarvoor je zeker wel een huisje kunt huren en lekker af kunt wachten wat de markt doet.
pi_119994738
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 13:52 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Maar snel doen en lekker blijven huren (als je die mogelijkheid hebt) _O_
Niet doen, huren is je geld weggooien en je kan NU nog maximaal profiteren van de fiscale voordelen om je stukje zeepbel te kopen. Want dit is het koopje van je leven, mensen staan in de rij om tegen een superminiprijsje een paleisje te kopen op een locatie, locatie, locatie.

Had ik al gezegd dat huren je geld weggooien is en kopen geen geld kost maar gegarandeerd geld oplevert? Nogmaals dan ;)
pi_119994744
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 14:04 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Jij maakt dezelfde fout als HEEL veel mensen die de koop van een eigen huis willen verdedigen. Je vergeet alle bijkomende kosten zoals onderhoud, extra verzekeringen, belastingen en de verdere afschrijving van je woning de komende jaren.

Daarbij zijn de kosten voor een hypotheek van ¤ 175.000,- 20 jaar aflossingsvrij al bijna ¤ 600,- na teruggave.

Tel de rest daarbij op (zonder de waardedaling mee te rekenen!) je komt op het bedrag waarvoor je zeker wel een huisje kunt huren en lekker af kunt wachten wat de markt doet.
Uiteraard ben ik dat niet vergeten. Hoe kom jij daarbij. En een woning, daar WOON je in. Waarom zou ik dat als 'afschrijving' moeten aanmerken. Het is geen investering om winst te maken.
Allah Al Watan Al Malik
pi_119994803
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 13:59 schreef bloodymary1 het volgende:
Even over het voorgaande, er wordt gezegd dat alles door een deskundige is doorgerekend en daarbij valt het woord de hypotheker. Maar dat soort lui zou ik toch niet echt als fiscaal deskundig aan willen merken.

Ik ben zelf belastingadviseur en je zou ze de kost moeten geven, van die sjappies van hypotheekadviseurs die fouten maken in de fiscale berekeningen of dingen over het hoofd zien.

Maar dat terzijde.
Tja ik ken anders zat belastingadviseurs die net zo goed grove fouten maken, wat dat betreft is niemand te vertrouwen. Gelukkig ben ik wat dat betreft niet zo bangig - en shop ik gewoon lekker bij diverse deskundigen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_119994812
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 13:59 schreef bloodymary1 het volgende:

Maar dat terzijde.
Die lui pluggen alleen hun excel sheet, mijn ervaring is dat spreadsheets de doodsteek zijn voor iemands rekenvaardigheden. Spreadsheets zijn leuk voor de automatisering van het monnikenwerk maar inzicht verwerf en onderhoud je door zelf de rekenwijze iedere keer weer mentaal en op papier te herhalen. Afleiden, beredeneren het houd je scherp.
pi_119994862
quote:
14s.gif Op donderdag 6 december 2012 14:06 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Tja ik ken anders zat belastingadviseurs die net zo goed grove fouten maken, wat dat betreft is niemand te vertrouwen. Gelukkig ben ik wat dat betreft niet zo bangig - en shop ik gewoon lekker bij diverse deskundigen.
Hoe beoordeel je dat ze 'deskundig' zijn? Door het naamplaatje op hun bureau of the tekst op de voorgevel van hun kantoor? Feitelijk is het zo dat als je kan beoordelen of ze ter zake deskundig zijn je ze niet eens nodig hebt voor advies. Hooguit zijn ze geschikt als sparingspartner :)
pi_119994873
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 14:06 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Die lui pluggen alleen hun excel sheet, mijn ervaring is dat spreadsheets de doodsteek zijn voor iemands rekenvaardigheden. Spreadsheets zijn leuk voor de automatisering van het monnikenwerk maar inzicht verwerf en onderhoud je door zelf de rekenwijze iedere keer weer mentaal en op papier te herhalen. Afleiden, beredeneren het houd je scherp.
Helemaal mee eens!
pi_119994895
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 14:08 schreef ComplexConjugate het volgende:

Hoe beoordeel je dat ze 'deskundig' zijn? Door het naamplaatje op hun bureau of the tekst op de voorgevel van hun kantoor? Feitelijk is het zo dat als je kan beoordelen of ze ter zake deskundig zijn je ze niet eens nodig hebt voor advies.
Er gewoon vanuit gaan dat niemand deskundig is. Dan sta je lekker in het leven. Iedereen wantrouwen, van bankers, ambtenaren, ondernemers, tot aan advocaten, artsen etc. Immers toon maar aan of ze deskundig zijn, hoe beoordeel je dat?
Allah Al Watan Al Malik
pi_119994916
quote:
14s.gif Op donderdag 6 december 2012 14:06 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat is echt een flauwekulantwoord. Natuurlijk iedereen maakt wel eens fouten in zijn werk, zelfs ik, maar een belastingadviseur heeft gestudeerd voor deze materie en een bepaald opleidings- en denkniveau. Hypotheekadviseur kan iedere droplul worden.
pi_119994921
quote:
14s.gif Op donderdag 6 december 2012 14:08 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Er gewoon vanuit gaan dat niemand deskundig is. Dan sta je lekker in het leven.
Dan sta je lekker 'gebukt' in het leven is mijn ervaring :')
pi_119994949
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 14:09 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Dat is echt een flauwekulantwoord. Natuurlijk iedereen maakt wel eens fouten in zijn werk, zelfs ik, maar een belastingadviseur heeft gestudeerd voor deze materie en een bepaald opleidings- en denkniveau. Hypotheekadviseur kan iedere droplul worden.
Dat is geen flauwekulantwoord, dat is een antwoord die jij gewoon niet leuk vindt om te horen. Niet onbegrijpelijk. Dat iemand gestudeerd heeft zegt niets over zijn vermogen tot praktische toepassing.
Allah Al Watan Al Malik
pi_119994984
Maar wel over zijn kennis. En als die hypotheekadviseurs zo goed zijn begrijp ik niet waarom ik steeds hun fouten moet gaan corrigeren naar de belastingdienst toe (zoals verkeerde voorlopige teruggaven aanvragen, blijkbaar is dat al te moeilijk).

En dat ik dat antwoord niet leuk zou vinden is ook onzin. Ik weet dat het niet zo is en heb verder niks te maken met andere belastingadviseurs. Ik weet na 21 jaar ervaring waarvan 12 jaar eigen praktijk wel dat ik goed ben in mijn vak.
pi_119995074
quote:
14s.gif Op donderdag 6 december 2012 14:08 schreef Mutant01 het volgende:

Iedereen wantrouwen, van bankers, ambtenaren, ondernemers, tot aan advocaten, artsen etc. Immers toon maar aan of ze deskundig zijn, hoe beoordeel je dat?
Ik wantrouw niet iedereen maar ik leg wel een gezonde dosis scepsis aan de dag, zeker als het op de financiën aankomt. Geleerd door schade en schande, doe er je voordeel mee.

Als ik aan het oordeel van een arts twijfel dan ging ik lekker met de onderzoeksresultaten naar een andere arts voor een second opinion. Wat belet je om met de berekeningen van de 'jazeker' naar een onafhankelijke deskundige te gaan om ze aan een soortgelijke toets te onderwerpen?
Als de 'jazeker' vakwerk aflevert en ter goede trouw is zal ze gewoon openheid van zaken geven en geen bezwaar hebben tegen deze werkwijze. Kost je misschien nu een paar duiten extra maar kan een hoop ellende besparen.
pi_119995234
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 14:11 schreef bloodymary1 het volgende:
Maar wel over zijn kennis. En als die hypotheekadviseurs zo goed zijn begrijp ik niet waarom ik steeds hun fouten moet gaan corrigeren naar de belastingdienst toe (zoals verkeerde voorlopige teruggaven aanvragen, blijkbaar is dat al te moeilijk).
Omdat je dergelijke belastingzaken niet aan een hypotheekadviseur moet voorleggen.

quote:
En dat ik dat antwoord niet leuk zou vinden is ook onzin. Ik weet dat het niet zo is en heb verder niks te maken met andere belastingadviseurs. Ik weet na 21 jaar ervaring waarvan 12 jaar eigen praktijk wel dat ik goed ben in mijn vak.
Dat is leuk en aardig, maar het toont in mijn ogen wel aan het nogal sneu is om andere beroepsgroepen aan te vallen als er binnen je eigen beroepsgroep net zo goed adviseurs zijn die naast hun schoenen lopen.
Allah Al Watan Al Malik
pi_119995275
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 14:06 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Je mag er toch van uit gaan dat iedereen dat laatste, het op papier uitrekenen op school heeft gehad en nu (gelukkig maar) alles via een excel spreadsheet doet?

Met name omdat de meeste dingen gewoon niet te berekenen zijn via pen en papier en je volkomen kansloos bent zonder excel. Het is veel belangrijker dat men niet in bepaalde automatismes vastloopt. Maw, men ziet een resultaat, of dat nou een belastingprogramma of een excel spreadsheet is en men neemt het klakkeloos aan. Daar zit het probleem. En dat heeft niks met excel of papier te maken. Vroeger op school ging je ook vaak genoeg de fout in met het afleiden van een bepaalde formule als daar plots op het examen men wat in veranderde.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_119995300
Ik bedoel het meer een beetje als: "schoenmaker blijf bij je leest". Klanten vragen mij ook vaak over verzekeringen en dan stuur ik ze ook door. Zo moeten hypotheekadviseurs zich bij het adviseren over hypotheken houden en niet over belastingzaken. Als zo'n kantoor daar iets in wil doen, dan moeten ze maar een specialist in huis halen (er zijn er ook die dat hebben).
pi_119995343
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 14:20 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Je mag er toch van uit gaan dat iedereen dat laatste, het op papier uitrekenen op school heeft gehad en nu (gelukkig maar) alles via een excel spreadsheet doet?

Met name omdat de meeste dingen gewoon niet te berekenen zijn via pen en papier en je volkomen kansloos bent zonder excel. Het is veel belangrijker dat men niet in bepaalde automatismes vastloopt. Maw, men ziet een resultaat, of dat nou een belastingprogramma of een excel spreadsheet is en men neemt het klakkeloos aan. Daar zit het probleem. En dat heeft niks met excel of papier te maken. Vroeger op school ging je ook vaak genoeg de fout in met het afleiden van een bepaalde formule als daar plots op het examen men wat in veranderde.
Ja, daar heb je ook wel gelijk in, maar die controle daar schort het vaak aan. Ik kom heel vaak foute berekeningen tegen omdat er per ongeluk iets in een formule in een excelsheet is veranderd. En als de gebruiker dat dan niet in de gaten heeft, dan klopt er dus geen bal meer van.
pi_119995479
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 14:20 schreef sitting_elfling het volgende:
Oefening baart kunst, ga maar eens ter rade bij jezelf wat je allemaal al weer verleert bent sinds je schooljaren door gebrek aan oefening :)

quote:
Met name omdat de meeste dingen gewoon niet te berekenen zijn via pen en papier en je volkomen kansloos bent zonder excel. Het is veel belangrijker dat men niet in bepaalde automatismes vastloopt. Maw, men ziet een resultaat, of dat nou een belastingprogramma of een excel spreadsheet is en men neemt het klakkeloos aan.
Hoe weet je dat het resultaat niet klopt? Glazen bol?
Daarnaast kan je vrijwel elke berekening maken op papier m.b.v. een zakjapanner.
Mijn God... hoe hebben mensen ooit zinvolle antwoorden verkregen zonder Excel 8)7

quote:
Daar zit het probleem. En dat heeft niks met excel of papier te maken. Vroeger op school ging je ook vaak genoeg de fout in met het afleiden van een bepaalde formule als daar plots op het examen men wat in veranderde.
Ik gaf reeds aan dat Excel een prima tool is voor het monnikenwerk maar dat je het niet het gezonde rekenwerk moet gaan vervangen voor een rekentool waarbij je enkel data plugt en dan het antwoord voor lief neemt. Ik denk dat we het daar wel over eens zijn en het nut van een spreadsheet programma beiden waarderen :)
pi_119995542
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 14:21 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik bedoel het meer een beetje als: "schoenmaker blijf bij je leest". Klanten vragen mij ook vaak over verzekeringen en dan stuur ik ze ook door. Zo moeten hypotheekadviseurs zich bij het adviseren over hypotheken houden en niet over belastingzaken. Als zo'n kantoor daar iets in wil doen, dan moeten ze maar een specialist in huis halen (er zijn er ook die dat hebben).
Haha.... ik zag laatst zelfs een makelaar die zich ging toeleggen op het verkopen van hypotheken en verzekeringen om de gederfde inkomsten te compenseren.

All-in-one shop voor huizen, hypotheken en verzekeringen :D
pi_119995662
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 14:25 schreef ComplexConjugate het volgende:
Hoe weet je dat het resultaat niet klopt? Glazen bol?
Dat voel je aan. Logisch nadenken.

quote:
Daarnaast kan je vrijwel elke berekening maken op papier m.b.v. een zakjapanner.
Mijn God... hoe hebben mensen ooit zinvolle antwoorden verkregen zonder Excel 8)7
Ja, simpel plussen en minnetjes kom je er inderdaad wel uit. Maar met andere zaken gaat je dat gewoon niet lukken, pen en papier is echt verleden tijd voor een wiskundig financieel analist. Ik zie niet in waarom je zo enorm loopt te hameren op pen en papier. Men begrijpt de zaken heus wel, en als men een fout maakt in excel, so what? Probeer je het opnieuw.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
pi_119996054
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 14:30 schreef sitting_elfling het volgende:

Dat voel je aan. Logisch nadenken.

Sorry hoor.... maar een berekening voer je uit... die voel je niet aan.

quote:
Ja, simpel plussen en minnetjes kom je er inderdaad wel uit. Maar met andere zaken gaat je dat gewoon niet lukken, pen en papier is echt verleden tijd voor een wiskundig financieel analist. Ik zie niet in waarom je zo enorm loopt te hameren op pen en papier. Men begrijpt de zaken heus wel, en als men een fout maakt in excel, so what? Probeer je het opnieuw.
Pen en papier verleden tijd? Misschien in jouw wereld maar de rest van de wereld maakt er nog volop gebruik van hoor :D
  donderdag 6 december 2012 @ 14:52:46 #57
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_119996381
quote:
10s.gif Op donderdag 6 december 2012 14:04 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Uiteraard ben ik dat niet vergeten. Hoe kom jij daarbij. En een woning, daar WOON je in. Waarom zou ik dat als 'afschrijving' moeten aanmerken. Het is geen investering om winst te maken.
En een auto, daar RIJD je in... Moet ik nog uitleggen waarom afschrijven nodig is?
pi_119996530
Omdat een huis geen wielen heeft en op een steeds schaarser wordend stukje grond staat.
  donderdag 6 december 2012 @ 15:02:16 #59
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_119996713
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 14:57 schreef _VoiD_ het volgende:
Omdat een huis geen wielen heeft en op een steeds schaarser wordend stukje grond staat.
Dat schaarse is uitsluitend politiek bepaald. We zouden het land kunnen verdelen in 37 miljoen kavels van 1000 vierkante meter, zo veel ruimte hebben we!
pi_119996801
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 14:52 schreef RemcoDelft het volgende:
En een auto, daar RIJD je in... Moet ik nog uitleggen waarom afschrijven nodig is?
Omdat een auto nogal snel slijt. Zoek eens een gerestaureerde oldtimer op. Die kost ook meer dan de vroegere aanschafwaarde.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_119996851
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 15:02 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Dat schaarse is uitsluitend politiek bepaald. We zouden het land kunnen verdelen in 37 miljoen kavels van 1000 vierkante meter, zo veel ruimte hebben we!
en die overige 0 m² is genoeg voor wegen, landbouw, industrie, recreatie en weet ik veel wat nog meer? ...
pi_119996925
Trouwens, de helft van heel het oppervlak van Nederland is bestemd voor landbouw. Dat hebben we blijkbaar niet nodig, we halen ons eten toch bij de Appie.
  donderdag 6 december 2012 @ 15:36:56 #63
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_119997878
Het mag toch duidelijk zijn dat 37 miljoen keer 10 keer de huidige kavelgrootte bedoeld is om aan te geven dat we stikken van de ruimte... Je merkt het alleen niet, omdat je 99% van je leven doorbrengt op 10% van Nederland, samen met 17 miljoen anderen.
pi_119998469
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 15:08 schreef _VoiD_ het volgende:
Trouwens, de helft van heel het oppervlak van Nederland is bestemd voor landbouw. Dat hebben we blijkbaar niet nodig, we halen ons eten toch bij de Appie.
Het meeste voedsel dat in de supermarkten ligt komt niet eens uit NL dus die grond hebben we inderdaad niet nodig voor de voedselproductie :7
pi_119998568
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 15:36 schreef RemcoDelft het volgende:
Het mag toch duidelijk zijn dat 37 miljoen keer 10 keer de huidige kavelgrootte bedoeld is om aan te geven dat we stikken van de ruimte... Je merkt het alleen niet, omdat je 99% van je leven doorbrengt op 10% van Nederland, samen met 17 miljoen anderen.
Precies, de schaarste is kunstmatig maar daar hoor je onze verlichte leiders niet over. Jarenlang slecht beleid heeft geleid tot een huizenmarkt zeepbel en de zure vruchten daarvan zijn nu ons deel.

Bedankt verlichte leiders voor de rotzooi die jullie gecreëerd hebben, misschien kan er nog wat high fructose corn syrup van Monsanto bij om de medische sector op te blazen voor de volgende boom.
pi_119998834
LOL, topic al even niet gevolgd maar het gaat wel lekker zo :D

En dan las ik vandaag nog op het "beursnieuws"dat ING volgend jaar een licht herstel van de huizenmarkt verwacht.

ING :') _O-

Godzijdank ben ik volgend jaar definitief opgetieft uit dit crisisland dat binnen 1 generatie definitief in handen is van bontkraagtuig uit het rifgebergte. Politiek en burgers staan en bij en kijken ernaar. Zo nu en dan wordt er aandacht aan besteed bij Pauw en Witteman.

Ik zeg, ga Pierre achterna en kom gezellig met zn allen naar

pi_119999696
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 16:05 schreef PierreBetfair het volgende:

En dan las ik vandaag nog op het "beursnieuws"dat ING volgend jaar een licht herstel van de huizenmarkt verwacht.

Godzijdank ben ik volgend jaar definitief opgetieft uit dit crisisland dat binnen 1 generatie definitief in handen is van bontkraagtuig uit het rifgebergte. Politiek en burgers staan en bij en kijken ernaar. Zo nu en dan wordt er aandacht aan besteed bij Pauw en Witteman.

[ afbeelding ]
Ja in vlaanderen hebben ze andere problemen, daar hebben ze tuig uit Walonie.
Advocatus diaboli aiunt, non semper.
pi_120000195
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 16:26 schreef Tikbalang het volgende:

Ja in vlaanderen hebben ze andere problemen, daar hebben ze tuig uit Walonie.
De Walen blijven netjes aan hun eigen kant van "de grens". Die maken alleen ruzie op TV met de Vlamingen, maar ze zullen geen Vlaamse grensrechter doodschoppen.

De schooljeugd loopt er nog netjes in uniform. Discipline en omgangsvormen zijn daar een stuk beter dan in dit verk*nkerde land. Als ik de grens overrrijd voel het telkens weer alsof ik thuiskom. Rust, weg van dit gestresste en opgefokte gajesland. En de patatten zijn er veel lekkerder.

Niet zo gek dat de teller op blijft lopen, mensen willen hier weg...........naar een rustig oord.
pi_120001072
De teller loopt op omdat heel veel mensen willen uitstappen, immers kan je geen gratis geld meer verdienen met het kopen van een huis.

Wonen gaat weer geld kosten en dan kan je momenteel maar beter huren _O_
pi_120001868
quote:

Apart. Op de website van ING zelf zeggen ze namelijk dat ze volgend jaar een daling van 7% verwachten. Ik ben benieuwd wat jouw bron is...

Bron
pi_120003174
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 16:53 schreef ComplexConjugate het volgende:
De teller loopt op omdat heel veel mensen willen uitstappen, immers kan je geen gratis geld meer verdienen met het kopen van een huis.

De nummer 1 reden van de Nederlanders om een huis te kopen is inderdaad om er flink mee te speculeren. Dat in een huis gaan wonen staat echt op de 2e plaats.
pi_120003647
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 16:36 schreef PierreBetfair het volgende:
Als ik de grens overrrijd voel het telkens weer alsof ik thuiskom.
Ik was gisteren nog in Vlaanderen (ff de NL accijns ontwijken :+ ) maar iedere keer als ik die grens over rij denk ik wat een armoedige teringzooi is het hier ook.

Maar goed, smaken verschillen. De bevolking is wel vriendelijk daar, dat dan weer wel.
  donderdag 6 december 2012 @ 18:35:40 #73
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_120005109
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 17:09 schreef Ravvie het volgende:

[..]

Apart. Op de website van ING zelf zeggen ze namelijk dat ze volgend jaar een daling van 7% verwachten. Ik ben benieuwd wat jouw bron is...

Bron
Typische voorspelling van banken: neem het prijsverloop van dit jaar, en tel daar 2% bij op! Dat doen ze al jaren: bij gelijkblijvende prijzen voorspellen ze een toename, bij dalende prijzen voorspellen ze een iets minder grote daling. Raar dat dergelijke clubs nog zo'n media-aandacht krijgen.
pi_120005348
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 17:09 schreef Ravvie het volgende:

[..]

Bron
Stond op beurs.nl maar daar hebben ze het lachwekkende bericht inmiddels verwijderd. Dit is van enkele uren geleden.

http://www.woningmarktcij(...)mogelijk_-_fd.nl.htm
pi_120005702
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 16:53 schreef ComplexConjugate het volgende:

ik wil met je trouwen O+
pi_120006248
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 18:51 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ik wil met je trouwen O+
Als tweeverdieners wordt jullie keuze inderdaad een stuk ruimer. :D
pi_120006988
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 19:01 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Als tweeverdieners wordt jullie keuze inderdaad een stuk ruimer. :D
ik heb cash al voldoende op mijn rekening staan om een leuke woning te kopen. nog 2 jaar wachten en het is een nog veel leukere woning ^O^
  † In Memoriam † donderdag 6 december 2012 @ 19:17:04 #78
230491 Zith
pls tip
pi_120007115
quote:

[ afbeelding ]
Inderdaad, in Belgie gaan ze tenminste daadkrachtig om met hun probleemjongeren :)

Brusselse studenten mogen zich na verkrachting niet meer als vrouw verkleden
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_120007364
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 19:14 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ik heb cash al voldoende op mijn rekening staan om een leuke woning te kopen. nog 2 jaar wachten en het is een nog veel leukere woning ^O^
Dan is het alsnog beter voor Xeno als jullie trouwen. :Y
pi_120008509
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 18:51 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

ik wil met je trouwen O+
Hihi.... :@ O+

Helaas ben ik al vergeven aan mijn Thaise mail order bruidegom :*
pi_120013774
edit: oeps verkeerde topic :P
  zondag 9 december 2012 @ 13:52:56 #82
372108 FredericBastiat
Idioten zijn van alle tijden.
pi_120105537
Even een kleine update want er is weer een....NIEUW RECORD! (als ik het goed heb)

275.585 huizen te koop
  zondag 9 december 2012 @ 14:35:18 #83
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_120107063
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 13:52 schreef FredericBastiat het volgende:
Even een kleine update want er is weer een....NIEUW RECORD! (als ik het goed heb)

275.585 huizen te koop
The only way is up ^O^

Na 1 januari zal het wel extra hard gaan want dan stort de verkoop extra hard in, 300k voor het begin van de zomer?
  zondag 9 december 2012 @ 17:50:03 #84
372108 FredericBastiat
pi_120114539
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 14:35 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

The only way is up ^O^

Na 1 januari zal het wel extra hard gaan want dan stort de verkoop extra hard in, 300k voor het begin van de zomer?
Lijkt me zeker niet onwaarschijnlijk, mits er weer geen nieuwe werelvreemde maatregel uit het torentje komt. Ik met mijn boerenverstand denk dat die evt. maatregelen wel een beetje op beginnen te raken, maar aan de andere kant moet ik toegeven toch vaak weer verstelt te staan van waar men mee op de proppen komt :).

Ik denk dat we vanaf nu, nu de laaste openhuizendag van dit jaar is geweest en m.i. iedere potentiele koper nu wel z'n "kans heeft gepakt", we een gestaag stijgende lijn gaan krijgen vergelijkbaar met het voorjaar van 2011. Dat zou betekenen dat we in ongeveer zes maanden er zo'n 30.000 woningen bij gaan krijgen, en we dus met het begin van de zomer inderdaad de 300.000 gepasseerd zijn.

Ik sluit ook niet uit dat, nu het voor de meeste mensen wel duidelijk wordt dat het beeld voor de woningmarkt bijzonder slecht is, er meer mensen gaan proberen te cashen, en er dus een versnelling komt in het aanbod. Daarnaast hebben de maatregelen van het afgelopen jaar (dreiging ophoging overdrachtsbelasting, hypotheekrenteatrekmaatregelen) denk ik veel vraag naar voren getrokken, en zal dit in het nieuwe jaar ook een zwaar negatieve invloed hebben op de afname van het aantal huizen. Dit samen genomen zou ik zelfs nog wel een klein gokje willen wagen dat het mogelijk is dat we de 300.000 voor het voorjaar passeren. Wel een heel klein gokje, want het zal krap worden ;).

[ Bericht 0% gewijzigd door FredericBastiat op 09-12-2012 23:57:15 ]
pi_120118920
Kreeg ik gisteren zomaar een kaartje in de bus met een voucher, gratis met de trein naar Almere-Poort met de trein om daar eens een nieuwbouwhut te komen bekijken, nou ik ga nog liever kamperen in Gaza dan daar wonen :')
  zondag 9 december 2012 @ 19:47:41 #86
372108 FredericBastiat
pi_120119050
quote:
10s.gif Op zondag 9 december 2012 19:44 schreef WammesWaggel het volgende:
Kreeg ik gisteren zomaar een kaartje in de bus met een voucher, gratis met de trein naar Almere-Poort met de trein om daar eens een nieuwbouwhut te komen bekijken, nou ik ga nog liever kamperen in Gaza dan daar wonen :')
Och als ik een gratis huis bij een treinkaartje krijg zou ik het nog best willen overwegen :).
  maandag 10 december 2012 @ 08:52:42 #87
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_120139827
Dit is dus de juiste
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_120143916
Door voortdurende loonstagnatie tov een relatief hoge inflatie zal de neerwaardse druk op de woningmarkt aanhouden. Verder zal de overheid huizenbezitters steeds meer als melkkoe gaan zien. Dit heeft tot gevolg dat huizen ¨bezit¨ als een last en niet langer als veilige spaarpot wordt bezien. Ik voorspel dat goedkope zuinige kleine appartementjes en huisjes de toekomst zijn. Ook mede door de vergrijzing en individualisering. In de toekomst zie ik getrouwde stellen appart wonen gezien het door de overheid gevoerde beleid. Het is te riskant geworden 1 woning aan te houden. Een scheiding met 1 huis zal steeds catastrofaler gevolgen hebben. De huurmarkt wordt enorm duur namelijk voor nieuwkomers uit een scheiding met een redelijk inkomen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  maandag 10 december 2012 @ 12:12:03 #89
372108 FredericBastiat
pi_120144394
Ik ben het grotendeels met je eens, alleen denk ik dat mensen juist zwaar zullen gaan bezuinigen op wonen, waarbij apart wonen een "luxe" is, en men dus m.i. juist het tegenovergestelde zal doen. Na evt. scheiding zal de splitsing plaatsvinden naar twee kleine appartementjes, niet daarvoor. Wel extra sparen natuurlijk, extra inschrijvingen bij WBV's, etc.
pi_120144817
Bezuinigingen op wonen is niet echt een optie. Met de restschuld van veel mensen wordt er juist op alles bezuinigd om de restschuld maar te kunnen betalen.
Built for Speed
pi_120145459
Restschuld, de kater van het hogehuizenprijsminnen :{

Tevens medicijn tegen het doorgaan met hogehuizenprijsminnen, de starter houd het even voor gezien en weigert een stroplening aan te gaan. Wat een strop voor hogehuizenprijsminnend NL.
pi_120146079
Een strop voor hogehuizenprijsminnend NL, en een strop voor personen die niet hogehuizenprijsminnend zijn maar wel geconfronteerd worden met een schuld van duizenden euros waardoor ze jaren nergens meer heen kunnen.
Built for Speed
  maandag 10 december 2012 @ 13:13:53 #93
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_120146341
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 12:25 schreef HansvanOchten het volgende:
Bezuinigingen op wonen is niet echt een optie. Met de restschuld van veel mensen wordt er juist op alles bezuinigd om de restschuld maar te kunnen betalen.
we krijgen nu subsidie op restschuld maken
pi_120155008
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 12:46 schreef ComplexConjugate het volgende:
Restschuld, de kater van het hogehuizenprijsminnen :{

Tevens medicijn tegen het doorgaan met hogehuizenprijsminnen, de starter houd het even voor gezien en weigert een stroplening aan te gaan. Wat een strop voor hogehuizenprijsminnend NL.
Complex, dat Youtubefilmpje in je onderschrift :D Dolkomisch, maar met een kern van waarheid ^O^
pi_120163172
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 17:04 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Complex, dat Youtubefilmpje in je onderschrift :D Dolkomisch, maar met een kern van waarheid ^O^
Vet koel zo'n ademhalingsapparaat, voor de rest heeft Tony natuurlijk helemaal gelijk. Je telt niet meer mee als je niet meedoet met de ponzi spelletjes van de banksters en jezelf prostitueert ter behoeve van hun oneindige hebzucht -O-
pi_120181616
Mooie ronde tellerstand:

275.000 huizen te koop
pi_120291102
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 10:14 schreef ComplexConjugate het volgende:
Mooie ronde tellerstand:

275.000 huizen te koop
Eindejaars-sprintje qua verkoop: 273.985 huizen te koop
  vrijdag 14 december 2012 @ 00:17:17 #98
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_120291300
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 00:10 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Eindejaars-sprintje qua verkoop: 273.985 huizen te koop
Vanaf 1 januari gaat de teller aan de doping, dubbel zo hard omhoog.

Trouwens wel vrij naïef als je in dit truukje van de overheid trapt om de huizenverkopen een (korte) boost te geven :') De prijzen zullen alleen maar verder dalen ^O^
pi_120292157
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 00:17 schreef leolinedance het volgende:
Vanaf 1 januari gaat de teller aan de doping, dubbel zo hard omhoog.
Dat vermoeden heb ik ook.

quote:
Trouwens wel vrij naïef als je in dit truukje van de overheid trapt om de huizenverkopen een (korte) boost te geven :') De prijzen zullen alleen maar verder dalen ^O^
Tja, de annuiteitenhypotheek kost je al gauw 20 a 30K extra gedurende de looptijd (doordat je minder profijt hebt van de HRA), de eisen worden er niet soepeler op, en de huren gaan fors omhoog.

Lijkt mij niet naief, maar slim om nog even snel je woonlasten te fixeren. Wellicht lukt het je over een maand namelijk niet meer (die teller gaat niet voor niks waarschijnlijk omhoog, dat komt omdat minder mensen zullen KUNNEN kopen). Maar ieder zijn meug natuurlijk, je moet doen waar je je zelf het prettigst bij voelt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Bijvlagenzinvol op 14-12-2012 00:54:58 ]
  vrijdag 14 december 2012 @ 01:15:35 #100
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_120292516
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 00:49 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Tja, de annuiteitenhypotheek kost je al gauw 20 a 30K extra gedurende de looptijd (doordat je minder profijt hebt van de HRA), de eisen worden er niet soepeler op, en de huren gaan fors omhoog.

Lijkt mij niet naief, maar slim om nog even snel je woonlasten te fixeren. Wellicht lukt het je over een maand namelijk niet meer (die teller gaat niet voor niks waarschijnlijk omhoog, dat komt omdat minder mensen zullen KUNNEN kopen). Maar ieder zijn meug natuurlijk, je moet doen waar je je zelf het prettigst bij voelt.
Als de huizenprijzen blijven dalen, wat inderdaad in de lijn der verwachting ligt met deze nieuwe afspraken, maakt die kostenpost van 20 - 30k over de looptijd ook niet zo veel uit. Over het bedrag wat je bespaart met de prijsdaling hoef je nooit meer rente te betalen. Daarbij worden die Euro's gedurende de looptijd steeds minder waard (of producten duurder, inflatie) dus voel je er steeds minder van.

En daarbij zijn de rentes op spaarrekeningen momenteel dusdanig laag, en het ligt in de lijn der verwachting dat ook dit nog wel even zo blijft, dat sparen al helemáál niet rendabel is. Er zijn juist veel hypotheekbezitters die er nu voor kiezen hun huis af te gaan lossen!

En hoezo gaan de huren hard omhoog? Wij hebben van de verhuurder nog geen bericht gehad en wonen er nu 1,5 jaar. Het zal me trouwens een worst wezen als ie de wettelijk toegestane 2,3% verhoging vraagt. Dat is misschien 200 euro per jaar. En het jaar erop 400 en het jaar daarop ca. 600. Totaal heeft het dan 1200,- extra gekost. Ik denk dat ik dat wel terugverdien in die tijd op de waardedaling van een huis in de prijsklasse van 3-4 ton.

[ Bericht 0% gewijzigd door leolinedance op 14-12-2012 01:28:08 ]
pi_120292762
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 01:15 schreef leolinedance het volgende:
Als de huizenprijzen blijven dalen, wat inderdaad in de lijn der verwachting ligt met deze nieuwe afspraken, maakt die kostenpost van 20 - 30k over de looptijd ook niet zo veel uit. Over het bedrag wat je bespaart met de prijsdaling hoef je nooit meer rente te betalen. Daarbij worden die Euro's gedurende de looptijd steeds minder waard (of producten duurder, inflatie) dus voel je er steeds minder van.
Lezen... Er is een grote groep van mensen die straks helemaal geen noemenswaardige hypotheek meer kan krijgen.

quote:
En daarbij zijn de rentes op spaarrekeningen momenteel dusdanig laag, en het ligt in de lijn der verwachting dat ook dit nog wel even zo blijft, dat sparen al helemáál niet rendabel is. Er zijn juist veel hypotheekbezitters die er nu voor kiezen hun huis af te gaan lossen!
Die mensen hebben nog nooit van termijndeposito's gehoord en laten zich gek maken door de media.

quote:
]En hoezo gaan de huren hard omhoog? Wij hebben van de verhuurder nog geen bericht gehad en wonen er nu 1,5 jaar. Het zal me trouwens een worst wezen als ie de wettelijk toegestane 2,3% verhoging vraagt. Dat is misschien 200 euro per jaar. En het jaar erop 400 en het jaar daarop ca. 600. Totaal heeft het dan 1200,- extra gekost. Ik denk dat ik dat wel terugverdien in die tijd op de waardedaling van een huis in de prijsklasse van 3-4 ton.
Je vergeet even de 6,5% extra verhoging bovenop de inflatie, voor de mensen die (gezamelijk) > 43K verdienen.

Maar buiten dat... Als jij happy bent in je huurwoning moet je daar gewoon blijven natuurlijk. Ik woon om te wonen, en woongenot is me veel waard. Als ik iets aan wil passen, dan moet dat morgen kunnen.
  vrijdag 14 december 2012 @ 01:49:20 #102
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_120292827
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 01:43 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Lezen... Er is een grote groep van mensen die straks helemaal geen noemenswaardige hypotheek meer kan krijgen.

Dus de huizenprijzen dalen dan toch? Kwestie van vraag en aanbod.
Dan hebben we het over hetzelfde.

quote:
Die mensen hebben nog nooit van termijndeposito's gehoord en laten zich gek maken door de media.
Dat weten juist die mensen maar al te goed. Hoe kun je geld vastzetten in een deposito wat je nog moet verdienen over de looptijd? Maar goed, stel dat het zou kunnen dan kun je nu 3,6% krijgen. Tel daar 1,2% vermogensrendementheffing en 2,4% inflatie af en je speelt precies quitte en verdien je dus helemaal niks. En dan moet je wel de bank nemen met het hoogst haalbare rendement op dit moment!

quote:
Je vergeet even de 6,5% extra verhoging bovenop de inflatie, voor de mensen die (gezamelijk) > 43K verdienen.
Heel gek maar wij verdienen > 75k en hebben hier totaal geen last van. Volgens mij zie je iets over het hoofd.
pi_120292869
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 01:49 schreef leolinedance het volgende:
Dus de prijzen dalen dan toch? Dan hebben we het over hetzelfde.
Ja, maar niet zo hard als je leencapaciteit hoor. Kun je gewoon vergeten... _O-

quote:
Dat weten juist die mensen maar al te goed. Hoe kun je geld vastzetten in een deposito wat je nog moet verdienen over de looptijd? Maar goed, stel dat het zou kunnen dan kun je nu 3,6% krijgen. Tel daar 1,2% vermogensrendementheffing en 2,4% inflatie af en je speelt precies quitte. En dan moet je wel de bank nemen met het hoogst haalbare rendement op dit moment!
Jajajaja... Die inflatie gaat ook van je schuld af he.... Dus je telt hem nu dubbel. En die 1,2% VRH is pas boven de 43K... Maar vooral krampachtig 10K aflossen joh... Doe je goed. :D

quote:
Heel gek maar wij verdienen > 75k en hebben hier totaal geen last van. Volgens mij zie je iets over het hoofd.
Dan woon je vrije sector en betaal je dus al jaren veel teveel. Nee, dan heb je die 6,5% extra niet nodig.
  vrijdag 14 december 2012 @ 02:03:56 #104
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_120292970
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 01:52 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dat hoeft ook niet hoor, wij kunnen toch wel genoeg lenen. Daarbij kun je ook altijd nog wat eigen geld erin stoppen.

quote:
Jajajaja... Die inflatie gaat ook van je schuld af he.... Dus je telt hem nu dubbel. En die 1,2% VRH is pas boven de 43K... Maar vooral krampachtig 10K aflossen joh... Doe je goed. :D
Die 1,2% VRH is AL boven de 43K zul je bedoelen! Wie heeft het over 10K aflossen? Dat schiet natuurlijk niet op.

quote:
Dan woon je vrije sector en betaal je dus al jaren veel teveel. Nee, dan heb je die 6,5% extra niet nodig.
Nee, mijn lasten zijn over de afgelopen 4 jaar dat ik gehuurd heb zelfs extreem veel goedkoper geweest dan een gelijkwaardig
koopappartement!! Je moet die waardedaling (1e huis 20k in 3 jaar, huidige appartement 30k in 6 jaar op dit moment) maar eens omrekenen per maand, daar huur je haast een 2e appartement _O-

De normale maandlasten liggen ongeveer gelijk aan die van een koper. Een hypotheek zou ongeveer 100 euro per maand goedkoper zijn, maar wij besparen weer op OZB en gemeentelijke lasten en onderhoud. Al met al ontloopt het elkaar niet veel, maar ben je als huurder natuurlijk wel erg flexibel.

[ Bericht 1% gewijzigd door leolinedance op 14-12-2012 02:20:31 ]
  vrijdag 14 december 2012 @ 08:39:48 #105
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_120294474
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 01:43 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Je vergeet even de 6,5% extra verhoging bovenop de inflatie, voor de mensen die (gezamenlijk) > 43K verdienen.

ik moet nog zien dat dit door de eerste kamer komt, daarnaast zit de regel van 4,5% al snel in de weg dan

274.797 huizen te koop

[ Bericht 1% gewijzigd door michaelmoore op 14-12-2012 08:45:46 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_120332227
Zag net op het journaal (is nu 15/0230 dus of 14/2000 of 2200 journaal) maar 230000 huizen te koop. Hoe kan dat dan ??? Misschien iets met 35000 garages te koop ofzo ???? Ja als je wilt bezuinigen dan geen huur/koop garage meer maar gewoon aan de straat. Wie heeft hier antwoord op of lopen ze te liegen op het NOS journaal (wat heel goed mogelijk is natuurlijk want prediken voor de huizenmarkt kerk)
  zaterdag 15 december 2012 @ 11:46:16 #107
372108 FredericBastiat
pi_120335063
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 02:41 schreef Tikbalang het volgende:
Zag net op het journaal (is nu 15/0230 dus of 14/2000 of 2200 journaal) maar 230000 huizen te koop. Hoe kan dat dan ??? Misschien iets met 35000 garages te koop ofzo ???? Ja als je wilt bezuinigen dan geen huur/koop garage meer maar gewoon aan de straat. Wie heeft hier antwoord op of lopen ze te liegen op het NOS journaal (wat heel goed mogelijk is natuurlijk want prediken voor de huizenmarkt kerk)
Zou goed kunnen, daar staan er ook behoorlijk wat van te koop en die worden bij het woningbestand opgeteld. Zoek voor de grap maar eens op woningen in Amsterdam van onder de 100k :).
pi_120335263
274.758 huizen te koop

quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 01:52 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Laat dat maar aan de markt over.... moet ik nog even bij vermelden dat er in NL al 320.000 woning leeg staan en de economie hard inzakt... die prijzen die gaan echt nog fors dalen. Die -50% is echt in de pocket :Y
pi_120335323
quote:
Het staatsjournaal word geregisseerd door minitrue, moet je niet al te veel waarde aan hechten. Zelfde geld voor voorspellingen van het CPB en partijen als de NVB, VEH, NVM.

Alleen de info van 'bouwend Nederland' neem ik enigszins serieus want die hebben geen belangen bij de bestaand markt en de onderliggende schuldenberg.
pi_120335426
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 11:58 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Het staatsjournaal word geregisseerd door minitrue, moet je niet al te veel waarde aan hechten. Zelfde geld voor voorspellingen van het CPB en partijen als de NVB, VEH, NVM.

Alleen de info van 'bouwend Nederland' neem ik enigszins serieus want die hebben geen belangen bij de bestaand markt en de onderliggende schuldenberg.
Dan zijn we het hier tenminste eens daarover.
  zaterdag 15 december 2012 @ 13:29:17 #111
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_120337524
quote:
Zag net op het journaal (is nu 15/0230 dus of 14/2000 of 2200 journaal) maar 230000 huizen te koop. Hoe kan dat dan ??? Misschien iets met 35000 garages te koop ofzo ????
Voor de fundateller maakt dat weinig uit, want er stonden altijd al garages op de site.
pi_120350522
quote:
0s.gif Op zaterdag 15 december 2012 13:29 schreef RemcoDelft het volgende:
Voor de fundateller maakt dat weinig uit, want er stonden altijd al garages op de site.
LOL, dat is nog eens creatief rekenen... Ligt er maar aan of de verhouding woningen <-> garages gelijk gebleven is natuurlijk.
pi_120414643
Funda -> Uitgebreid zoeken -> "Land Nederland" , Parkeergelegenheid -> 1424.
Funda -> Uitgebreid zoeken -> "Land Nederland" , Bouwgrond -> 4967.
Funda -> Uitgebreid zoeken -> "Land Nederland" , Overig aanbod -> 190.

Dus minder dan 7000 totaal... In mijn herinnering was het een jaar terug iets lager, maar wel in de duizenden. Dus RemcoDelft's punt is op het moment correct.
  maandag 17 december 2012 @ 13:57:54 #114
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_120414920
274.190 huizen te koop
  maandag 17 december 2012 @ 17:17:45 #115
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_120434930
pi_120456585
quote:
Goed nieuws maar gebeurt dit ook echt in de praktijk? Zie nog zoveel huizen op funda waarbij de prijzen al jaren hetzelfde zijn. Die mensen willen volgens mij niet verhuizen.

Hier is zelfs de prijs verhoogd met 20K http://www.funda.nl/koop/(...)straat-42/kenmerken/
  donderdag 20 december 2012 @ 14:47:41 #118
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_120552153
273.442 huizen te koop.

Nog een weekje of 2 en we zetten de stijgende lijn verder in. Ik zeg 300k op 1 mei!
pi_120569145
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 14:47 schreef leolinedance het volgende:
273.442 huizen te koop.

Nog een weekje of 2 en we zetten de stijgende lijn verder in. Ik zeg 300k op 1 mei!
Tijd voor een fundateller voorspellingstopic?
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
  vrijdag 21 december 2012 @ 08:42:45 #120
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_120587025
quote:
0s.gif Op donderdag 20 december 2012 21:12 schreef fedsingularity het volgende:

[..]

Tijd voor een fundateller voorspellingstopic?
Goed plan. Als jij hem opent ben ik van de partij :)
pi_120813463
Man jij mankeert echt. Ik ga net het omgekeerde doen, omwille van politiek onder andere. Nog wel lekker 1 à 2 jaar wachten, (2013 -5% en 2014 -5% ga ik gemiddeld vanuit) dan is het in Nederland goedkoper en kwalitatief beter wonen dan in België, zeker voor lagere en middeninkomens.

Ik heb dat net eens uitgerekend, als die prognose daling klopt. Dan is een woning inflatiegecorrigeerd 30% goedkoper tenopzichte van 2005. Maar zeker als je op lange termijn alles bekijkt (20 à 30 jaar) ben je beter uit in Nederland. Want in België moeten de besparingen nog komen ! Voor een Villa denk ik blijf je wel beter af in België vermoed ik als ik zo eens browse op funda.

Edit: Blijf dan wel werken in België naar waarschijnlijkheid, dus wonen ergens aan de grens. Putte in NB lijkt mij dan interessant en mooi om wonen. Werken kan in Brussel of Antwerpen.

quote:

[ afbeelding ]

[ Bericht 2% gewijzigd door Emu op 27-12-2012 13:06:47 ]
  donderdag 27 december 2012 @ 13:39:39 #122
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_120815494
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 12:42 schreef Emu het volgende:
Man jij mankeert echt. Ik ga net het omgekeerde doen, omwille van politiek onder andere. Nog wel lekker 1 à 2 jaar wachten, (2013 -5% en 2014 -5% ga ik gemiddeld vanuit) dan is het in Nederland goedkoper en kwalitatief beter wonen dan in België, zeker voor lagere en middeninkomens.

Ik heb dat net eens uitgerekend, als die prognose daling klopt. Dan is een woning inflatiegecorrigeerd 30% goedkoper tenopzichte van 2005. Maar zeker als je op lange termijn alles bekijkt (20 à 30 jaar) ben je beter uit in Nederland. Want in België moeten de besparingen nog komen ! Voor een Villa denk ik blijf je wel beter af in België vermoed ik als ik zo eens browse op funda.

Edit: Blijf dan wel werken in België naar waarschijnlijkheid, dus wonen ergens aan de grens. Putte in NB lijkt mij dan interessant en mooi om wonen. Werken kan in Brussel of Antwerpen.

[..]

Als je dan deze kant op komt wel graag een cursus Nederlands volgen.
  donderdag 27 december 2012 @ 13:55:18 #123
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_120816113
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 14:35 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

The only way is up ^O^

Gevaarlijk dit soort voorspellingen met een tijdsspanne erbij. :P

quote:
0s.gif Op maandag 23 januari 2012 12:23 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Ik zeg dat we de 300k gaan aantikken voor eind november 2012 (if man is still alive).
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_120817773
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 13:02 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Goed nieuws maar gebeurt dit ook echt in de praktijk? Zie nog zoveel huizen op funda waarbij de prijzen al jaren hetzelfde zijn. Die mensen willen volgens mij niet verhuizen.

Hier is zelfs de prijs verhoogd met 20K http://www.funda.nl/koop/(...)straat-42/kenmerken/
Of verkopers kunnen niet lager met de prijs omdat ze al met een restschuld van hier tot tokyo zitten. Op een gegeven moment is de bodem ook wel bereikt natuurlijk. Probleem is alleen dat wat kopers kunnen lenen en hoever verkopers kunnen zakken nog altijd tever uit elkaar ligt momenteel.
Benieuwd hoe het uit gaat pakken.

Ik ben mijn woning ook kwijt (onder voorbehoud financiering) maar wel door ruim 30% onder mijn hypotheekwaarde te verkopen. Dat gat moet wel opgevuld worden dus het geld moet er wel zijn natuurlijk.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_120822300
Ja logisch. Had laatst een super huis gezien van 400K terwijl ik max 300K kan krijgen dus dat gaat helaas nooit wat worden. Ja over 5 jaar misschien.

Is dit te verklaren? Dit huis staat al minimaal 6 maanden te koop en toch is de prijs weer verhoogd met 23K, apart. http://www.funda.nl/koop/(...)tkade-213/kenmerken/

[ Bericht 49% gewijzigd door stoeltafel op 27-12-2012 16:40:37 ]
  donderdag 27 december 2012 @ 17:07:33 #126
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_120824047
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 16:29 schreef stoeltafel het volgende:
Ja logisch. Had laatst een super huis gezien van 400K terwijl ik max 300K kan krijgen dus dat gaat helaas nooit wat worden. Ja over 5 jaar misschien.

Is dit te verklaren? Dit huis staat al minimaal 6 maanden te koop en toch is de prijs weer verhoogd met 23K, apart. http://www.funda.nl/koop/(...)tkade-213/kenmerken/
Zo veel geld voor zo'n kleine leefruimte :'( Niet gek dat dat niet verkocht wordt voor die prijs...
pi_120824247
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 17:07 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Zo veel geld voor zo'n kleine leefruimte :'( Niet gek dat dat niet verkocht wordt voor die prijs...
21-12-2011 ¤ 415.000 ( ¤ 28.000 )
13-11-2009 ¤ 387.000
12-11-2009 Prijs onbekend
28-02-2009 Gevonden voor ¤ 387.000

Als je dit ziet dan wil je toch niet verkopen?
  donderdag 27 december 2012 @ 17:13:46 #128
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_120824322
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 17:12 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

21-12-2011 ¤ 415.000 ( ¤ 28.000 )
13-11-2009 ¤ 387.000
12-11-2009 Prijs onbekend
28-02-2009 Gevonden voor ¤ 387.000

Als je dit ziet dan wil je toch niet verkopen?
Om het nog leuker te maken:

Prijs op 27-02-2009: ¤ 387.000,- (aanvang huidige aanbieding)
Prijs op 19-12-2011: ¤ 415.000,- (7,2%)
Prijs op 06-01-2012: ¤ 339.000,- (-18,3%)
Prijs op 10-01-2012: ¤ 415.000,- (22,4%)
Huidige prijs: ¤ 415.000,-

Totaal tijd in de verkoop dit huis: 46 maanden
pi_120828203
Het is wachten op de aankomende bouwstimulus om het laatste zetje te geven en de huizenprijzen kunnen uitbodemen.
pi_120829647
quote:

Je zou natuurlijk altijd een bod kunnen uitbrengen van zeg 285.
pi_120837926
Als ik het mooi zou vinden echter vind ik het maar niks. Dit is zoveel mooier http://www.funda.nl/koop/(...)s-van-uffordlaan-39/
pi_120840337
quote:
Twee keer zoveel huizen verkocht met verlies

Vijftien procent van alle huizenverkopers hebben dit jaar verlies gemaakt op hun woning. Gemiddeld ging het om 25.000 euro verlies.

In 2012 zijn twee keer zoveel huizen verkocht met verlies als in 2011, meldt NOS op basis van cijfers van het Kadaster.

In heel 2011 werden 7253 huizen met verlies verkocht. De eerste 10 maanden van dit jaar moesten bij 13.899 woningen de verkopers als toeleggen op prijs waarvoor zij hun huis hadden gekocht. In 2008 lag dat aantal nog op zo'n 3500 woningen.

Het Kadaster heeft ook uitgezocht hoeveel woningen zijn verkocht voor minder dan de koopprijs plus tien procent kosten koper. Als die kosten koper worden meegeteld, is dit jaar bijna een kwart (24 procent) van alle verkochte huizen met verlies verkocht. Tot en met oktober zijn in Nederland 90.064 woningen verkocht.

RTLZ

Het begint eigenlijk nu pas echt. Als je moet verkopen zou ik het snel doen. Uiteindelijk zal de overheid zich gedwongen zien de bouwsector middels grootschalige bouwprojecten weer overeind te krijgen. Dan zijn de prijzen zo weer op het niveau van voor het jaar 2000.
  donderdag 27 december 2012 @ 22:48:06 #133
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_120841553
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 22:29 schreef Digi2 het volgende:

[..]

RTLZ

Het begint eigenlijk nu pas echt. Als je moet verkopen zou ik het snel doen. Uiteindelijk zal de overheid zich gedwongen zien de bouwsector middels grootschalige bouwprojecten weer overeind te krijgen. Dan zijn de prijzen zo weer op het niveau van voor het jaar 2000.
En als je wilt gaan kopen zou ik nog even wachten :o :P
pi_120841712
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 22:48 schreef leolinedance het volgende:

[..]

En als je wilt gaan kopen zou ik nog even wachten :o :P
Ja, dat doe ik dan ook 8-)
pi_120841861
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 22:29 schreef Digi2 het volgende:
Uiteindelijk zal de overheid zich gedwongen zien de bouwsector middels grootschalige bouwprojecten weer overeind te krijgen.
Schei uit man, NL mag van Europa helemaal niks meer zelf bepalen, laat staan dat er besloten wordt om even de bouwsector grootschalig te gaan subsidiëren.. . :N
  donderdag 27 december 2012 @ 22:53:57 #136
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_120841879
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 22:50 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Ja, dat doe ik dan ook 8-)
Idem :P Zeg dat nu al twee jaar, maar nu kopen zou 'een beetje dom' zijn. Daarbij komt dat we nu nog even lekker kunnen sparen, lonen stijgen en dus kan later een hogere hypotheek afgesloten worden en we nog een baan moeten zoeken in de buurt van waar we willen gaan wonen.

Lange termijn planning dus, maar dat is nu niet zo erg ;)
  donderdag 27 december 2012 @ 22:55:19 #137
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_120841964
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 22:53 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Schei uit man, NL mag van Europa helemaal niks meer zelf bepalen, laat staan dat er besloten wordt om even de bouwsector grootschalig te gaan subsidiëren.. . :N
Oke. Dan bouwsector nog verder op zijn gat -> faillisementen -> ontslagen -> meer huizen in de verkoop -> lagere prijzen
pi_120842122
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 22:53 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dat is precies wat ook kan gebeuren EU subsidies om de bouw te stimuleren. Maargoed huizen vallen buiten het vrije verkeer van personen en goederen omdat ze doorgaans moeilijk te verplaatsen zijn ;)
pi_120842543
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 22:55 schreef leolinedance het volgende:
Oke. Dan bouwsector nog verder op zijn gat -> faillisementen -> ontslagen -> meer huizen in de verkoop -> lagere prijzen
:N Grotere schaarste... :D
pi_120842618
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 22:57 schreef Digi2 het volgende:
Dat is precies wat ook kan gebeuren EU subsidies om de bouw te stimuleren. Maargoed huizen vallen buiten het vrije verkeer van personen en goederen omdat ze doorgaans moeilijk te verplaatsen zijn ;)
Ik heb werkelijk geen idee hoe je je laatste zin, je eerste zin zou moeten ondersteunen. :?
pi_120843127
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 23:05 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ik heb werkelijk geen idee hoe je je laatste zin, je eerste zin zou moeten ondersteunen. :?
Het zijn 2 dingen.
De woningbouwsector in vele EU landen heeft het erg zwaar er zou dus een EU subsidie voor kunnen komen. Brussel is gefocused op valse concurrentie. Als de overheid tot grootschalige bouwprojecten besluit dan mogen buitenlandse bedrijven ook meedingen. Aangezien bouw nogal lokaal is zal dat echter een randverschijnsel zijn.
pi_120843325
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 23:14 schreef Digi2 het volgende:
Het zijn 2 dingen.
De woningbouwsector in vele EU landen heeft het erg zwaar er zou dus een EU subsidie voor kunnen komen. Brussel is gefocused op valse concurrentie. Als de overheid tot grootschalige bouwprojecten besluit dan mogen buitenlandse bedrijven ook meedingen. Aangezien bouw nogal lokaal is zal dat echter een randverschijnsel zijn.
Brussel is het al niet eens met de HRA. Brussel vindt ook dat de (gesubsidieerde) sociale woningbouw moet worden afgebouwd door mensen met hogere inkomens te weigeren. Dan denk jij serieus dat ze ook nog eens een extra subsidie op bouwen gaan toestaan?

Ja, vast. :D
pi_120843396
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 23:18 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Brussel is het al niet eens met de HRA. Brussel vindt ook dat de (gesubsidieerde) sociale woningbouw moet worden afgebouwd door mensen met hogere inkomens te weigeren. Dan denk jij serieus dat ze ook nog eens een extra subsidie op bouwen gaan toestaan?

Ja, vast. :D
Ze hebben er voor zover ik weet geen zeggenschap over.
pi_120843511
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 23:19 schreef Digi2 het volgende:
Ze hebben er voor zover ik weet geen zeggenschap over.
Waarover?

quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 23:14 schreef Digi2 het volgende:
De woningbouwsector in vele EU landen heeft het erg zwaar er zou dus een EU subsidie voor kunnen komen.
pi_120843671
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 23:21 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Waarover?

[..]

Er is dus nog geen zeggenschap over "zou". Zie bijv het verlagen van de overdrachtsbelasting daar heb ik de EU ook niet over gehoord.
pi_120844228
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 23:24 schreef Digi2 het volgende:
Er is dus nog geen zeggenschap over "zou". Zie bijv het verlagen van de overdrachtsbelasting daar heb ik de EU ook niet over gehoord.
Dat is ook geen vorm van subsidie he... Was sowieso al een krankzinnige belasting.
pi_120844576
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 23:34 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dat is ook geen vorm van subsidie he... Was sowieso al een krankzinnige belasting.
Een krankzinnige belasting daar kan ik het geheel mee eens zijn. Dat is het huurwaardeforfait ook want je gaat een primaire levensbehoefte belasten. Maar er is zojuist een nog krankzinniger belasting verhoogt. De assurantie belasting. Het mensen duurder/onmogelijk maken zich tegen riscos te dekken. De overheid zal je beschermen toch. Diezelfde overheid belast je als je bescherming zoekt. Oftewel het bestaan van de overheid dient een heel ander doel.
pi_120844754
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 23:40 schreef Digi2 het volgende:
Maar er is zojuist een nog krankzinniger belasting verhoogt. De assurantie belasting. Het mensen duurder/onmogelijk maken zich tegen riscos te dekken. De overheid zal je beschermen toch. Diezelfde overheid belast je als je bescherming zoekt. Oftewel het bestaan van de overheid dient een heel ander doel.
Och... Zolang je nog 6% betaalt over levensmiddelen en 21% over energie en water (allemaal eerste levensbehoeften!) zou ik me niet zo druk maken over de assurantiebelasting als ik jou was. Dat is per jaar peanuts in vergelijk met het totaal van de rest.
  vrijdag 28 december 2012 @ 09:26:46 #149
34775 Metro2005
Mind explorer
pi_120853180
quote:

Ruim 4 ton voor een appartementje in Apeldoorn. :') lol gek he dat het niet verkoopt. Het is niet alsof het in New york city staat ofzo _O-
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_120853393
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 13:39 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Als je dan deze kant op komt wel graag een cursus Nederlands volgen.
Proficiat aan je nuttige bijdrage in dit topic ^O^

Noemen ze mensen zoals jij in Nederland ook een miereneuker?
  vrijdag 28 december 2012 @ 13:00:12 #151
372108 FredericBastiat
pi_120858991
272.330 huizen te koop
  vrijdag 28 december 2012 @ 14:54:25 #152
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_120863398
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 09:43 schreef Emu het volgende:

[..]

Proficiat aan je nuttige bijdrage in dit topic ^O^

Noemen ze mensen zoals jij in Nederland ook een miereneuker?
mierenneuker ;)
pi_120864322
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 09:26 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ruim 4 ton voor een appartementje in Apeldoorn. :') lol gek he dat het niet verkoopt. Het is niet alsof het in New york city staat ofzo _O-
Het is wel een grachtenappartement he :') :') :')
115 m2, voor dat bedrag koop je een echt grachtenappartement in Amsterdam.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 28 december 2012 @ 22:48:44 #154
372108 FredericBastiat
pi_120888172
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 09:26 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

http://www.newyork-apartments.nl/

:D
  vrijdag 28 december 2012 @ 22:52:04 #155
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_120888369
http://www.bornrich.com/l(...)-sale-4-million.html

Penthouse met glijbaan in Manhattan. :P
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  vrijdag 28 december 2012 @ 22:58:06 #156
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_120928072
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 14:54 schreef leolinedance het volgende:

[..]

mierenneuker ;)
Ziehier het verschil in Belgische en Nederlandse spellingsregels als je toch zo correct wil zijn...

EDIT: En laat ons er nu over ophouden aub.

[ Bericht 2% gewijzigd door Emu op 29-12-2012 22:12:38 ]
pi_120928227
Er is niks mis met correct willen zijn, wel je wil opbrengen aan de ander.
pi_120928699
quote:
Dit project staat al ruim 1.5 jaar stil. Veels te duur voor wat je krijgt.
pi_120930229
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 december 2012 21:47 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Appeldoorn kent ook een aanzienlijke stijging in de gemeentelijke heffingen vanwege megalomane grondspeculatie.

quote:
Op voorspraak van de gemeenteraad is de opbrengst van de Onroerend Zaak Belasting (OZB) met 10 procent verhoogd. Volgens de raming komt er daardoor 39.778.087,- euro binnen op het Stadhuis tegen 36.161.897,- vorig jaar. Normaal gesproken is het streven om de stijging bij de inflatie (1,9 procent) te houden. Maar om de begroting sluitend te krijgen kwam daar 8,1 procent boven op. ,,Bij het vaststellen van dit percentage gaf de gemeenteraad de wens mee om het tarief in de komende jaren weer naar beneden bij te stellen'', zegt wethouder financiën, Fokko Spoelstra. ,,Maar dat was nog voordat de totale omvang van de tegenvaller van het Grondbedrijf duidelijk was. Het zal waarschijnlijk heel lastig worden om binnen een aantal jaren aan die wens te voldoen. Het wordt in ieder geval een hele uitdaging.''
Stentor

Om dat te compenseren moeten de woningprijzen omlaag.

Zorgen: Huizenprijzen in Apeldoorn meest gedaald
pi_120930299
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 december 2012 21:47 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Klopt, en zo zijn er een hele boel projecten in Nederland (en daarom ligt ook de bouwsector op zijn kont). In Oosterhout (NB) is er bijvoorbeeld ook een verkaveling van over de 100 gronden voor zelfbouw. Daarvan zijn er na ong 1,5 jaar 18 verkocht...
pi_120931984
Kopers met geld komen zo langzaam maar zeker in luxe positie.
pi_120932941
quote:
6s.gif Op zaterdag 29 december 2012 22:40 schreef Piet_Piraat het volgende:
Kopers met geld komen zo langzaam maar zeker in luxe positie.
Zeker, maar geduld is een schone zaak. Gemiddeld schijnt het leeglopen van een huizenbubble ca 7 jaar te duren. Ongeveer 2008 begon de daling hier in Nederland we zijn dus over de helft en gezien de beperking HRA en stagnerende inkomens de komende jaren zou dat wel aardig kunnen kloppen. De daling is nog niet ten einde. De grootschalige bouwprojecten die de zieltogende bouwsector moeten gaan redden gaan nog komen mijns inziens. Dan zal er uitbodeming plaatsvinden. Volgend jaar zal de overheid door DNB, CBS en VNO aangedrongen worden de bouw te redden is mijn inschatting.
pi_120934161
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 22:57 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Zeker, maar geduld is een schone zaak. Gemiddeld schijnt het leeglopen van een huizenbubble ca 7 jaar te duren. Ongeveer 2008 begon de daling hier in Nederland we zijn dus over de helft en gezien de beperking HRA en stagnerende inkomens de komende jaren zou dat wel aardig kunnen kloppen. De daling is nog niet ten einde. De grootschalige bouwprojecten die de zieltogende bouwsector moeten gaan redden gaan nog komen mijns inziens. Dan zal er uitbodeming plaatsvinden. Volgend jaar zal de overheid door DNB, CBS en VNO aangedrongen worden de bouw te redden is mijn inschatting.
Klopt, met de HRA regels die 1/1/2013 veranderen is het bijna zeker dat 2013 ook een jaar van daling (inflatiegecorrigeerd) zal worden.
pi_120934290
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 23:16 schreef Emu het volgende:

[..]

Klopt, met de HRA regels die 1/1/2013 veranderen is het bijna zeker dat 2013 ook een jaar van daling (inflatiegecorrigeerd) zal worden.
het gaat sowieso een zwaar jaar worden. eerste jaar dat iedereen het gaat merken lijkt me. hopelijk voor de meesten met behoud van baan, maar ook de regels voor ontslag gaan komende paar jaar op de schop.
pi_120934772
En ondertussen wordt de keuze steeds groter.
pi_120940673
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 23:16 schreef Emu het volgende:
Dat mag dan ook wel. Aangezien je met een annuitaire hypotheek gedurende de looptijd enkele 10-duizenden euro's aan belastingvoordeel inlevert t.o.v een aflossingvrije of spaarhypotheekl. Zie dat maar eens terug te verdienen door na 2013 te kopen.
pi_120941008
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 01:02 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dat mag dan ook wel. Aangezien je met een annuitaire hypotheek gedurende de looptijd enkele 10-duizenden euro's aan belastingvoordeel inlevert t.o.v een aflossingvrije of spaarhypotheekl. Zie dat maar eens terug te verdienen door na 2013 te kopen.
Ach, dat is net zoiets als aandelen ex-dividend kopen. Meestal is dat prijsverschil ingeprijst. Bij aandelen is dat erg abrupt hier verwacht ik dat het wat geleidelijker verloopt.
pi_120941311
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 01:08 schreef Digi2 het volgende:
Ach, dat is net zoiets als aandelen ex-dividend kopen. Meestal is dat prijsverschil ingeprijst. Bij aandelen is dat erg abrupt hier verwacht ik dat het wat geleidelijker verloopt.
Wat geleidelijker lijkt me een understatement... :D
pi_120941559
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 01:15 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Wat geleidelijker lijkt me een understatement... :D
Tja, we zullen zien wat januari brengt. Misschien is er wel scherpe daling in de biedprijs en het aantal verkochte woningen. Dat is wel te verwachten omdat kopers en verkopers in de nieuwe situatie weer een evenwicht moeten vinden. En het gaat immers niet om een pak koffie ;)
pi_120941761
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 01:20 schreef Digi2 het volgende:
Tja, we zullen zien wat januari brengt. Misschien is er wel scherpe daling in de biedprijs en het aantal verkochte woningen. Dat is wel te verwachten omdat kopers en verkopers in de nieuwe situatie weer een evenwicht moeten vinden. En het gaat immers niet om een pak koffie ;)
Tja, we zullen zien... Ik verwacht niet dat iemand die zijn woning voor 200K in de verkoop heeft staan ineens medelijden krijgt en 20K zakt. Wellicht gedwongen verkopen die wat zakken, maar aangezien de vraag daarnaar weer stijgt omdat mensen minder kunnen lenen, zal dat ook getemperd worden.

Succes in ieder geval. ^O^
pi_120941903
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 01:24 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Tja, we zullen zien... Ik verwacht niet dat iemand die zijn woning voor 200K in de verkoop heeft staan ineens medelijden krijgt en 20K zakt.

Die wacht totdat zijn nek in de strop zit.
pi_120942146
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 01:24 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Succes in ieder geval. ^O^
Bedankt maar ik huur redelijk goedkoop en heb nogal wat reserves. En gezien mijn leeftijd 47 jaar kan ik er ook voor kiezen over enkele jaren bijna geheel te stoppen met werken en het geld op te maken. Ik werk nu 3 dagen. Aangezien ik met weinig kan rondkomen is dat een reele optie. Als ik een huis koop zal de bank wel geen 100% hypotheek willen verstrekken. Maar wie weet. In Barneveld zijn al appartementen in het centrum te koop voor 130.000 von. En het loopt geen storm. Over enkele jaren kan het wel eens interessant zijn omdat de huur dan net zo veel of minder is dan de hypotheek. Ik zie wel en zit niet op de springplank.
pi_120942869
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 01:33 schreef Digi2 het volgende:
Bedankt maar ik huur redelijk goedkoop en heb nogal wat reserves. En gezien mijn leeftijd 47 jaar kan ik er ook voor kiezen over enkele jaren bijna geheel te stoppen met werken en het geld op te maken. Ik werk nu 3 dagen.
Dat zegt allemaal niks. Ik ben 43 en ben al 12 jaar geleden gestopt met werken.

En een appartement voor 130K? Never nooit niet... Komen de 'service' kosten bij en je kunt zelf niks meer bepalen... Alles moet in overleg met de VVE... Gratis nog niet... (Nee, echt niet...)

Qua woning kopen heb ik 2 absolute 'afknappers'...:

VVE en Erfpacht

[ Bericht 5% gewijzigd door Bijvlagenzinvol op 30-12-2012 02:04:21 ]
pi_120943080
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 01:56 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Dat zegt allemaal niks. Ik ben 43 en ben al 12 jaar geleden gestopt met werken.

En een appartement voor 130K? Never nooit niet... Komen de 'service' kosten bij en je kunt zelf niks meer bepalen... Alles moet in overleg met de VVE... Gratis nog niet... (Nee, echt niet...)
Ik heb dat met mijn huur appartement ook. Ik moet met de woningstichting overleggen en ik moet zeggen dat die heel schappelijk is hier. Verder moet ik een klein bedrag betalen voor het schoonhouden van de algemene ruimten. Als je een koop appartement hebt komt daar ook het onderhoud van het complex bij en dat is wel wat meer. Daar moet je inderdaad wel op letten :Y
pi_120943321
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 02:04 schreef Digi2 het volgende:
Ik heb dat met mijn huur appartement ook. Ik moet met de woningstichting overleggen en ik moet zeggen dat die heel schappelijk is hier. Verder moet ik een klein bedrag betalen voor het schoonhouden van de algemene ruimten. Als je een koop appartement hebt komt daar ook het onderhoud van het complex bij en dat is wel wat meer. Daar moet je inderdaad wel op letten :Y
Als je huurt is het logisch dat je moet overleggen. Maar juist als je koopt moet daar een mate van 'vrijheid' tegenover staan. Lijkt mij. En een VVE past wat mij betreft totaal niet in dat rijtje. Dan kun je net zo goed een appartement huren, dan heb je net zoveel te vertellen... Niks dus.
pi_121021064
271.253 huizen te koop

Even een dipje, in 2013 sky high schat ik zo. (Tenzij mensen hun woning uit de verkoop gaan halen)

[ Bericht 0% gewijzigd door Bijvlagenzinvol op 31-12-2012 20:11:25 ]
pi_121021444
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 20:06 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
271.253 huizen te koop

Even een dipje, in 2013 sky high schat ik zo. (Tenzij mensen hun woning uit de verkoop gaan halen)
Jij d8 toch altijd dat de huizenprijzen niet veel zouden gaan dalen in
de toekomst?
pi_121021577
quote:
0s.gif Op maandag 31 december 2012 20:24 schreef graaierrr het volgende:
Jij d8 toch altijd dat de huizenprijzen niet veel zouden gaan dalen in
de toekomst?
Als ze veel zouden dalen loopt de teller niet op... ;)
pi_121163226
quote:
269.162 huizen te koop
  zaterdag 5 januari 2013 @ 13:58:10 #182
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_121189984
269.583 huizen te koop

We zitten weer in de lift! _O_
  zaterdag 5 januari 2013 @ 14:47:30 #183
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_121191508
Nog even lekker in januari veel antedateren (fraude plegen in het kader van het redden van de woningmarkt zien 'we' massaal door de vingers). Daarna gaan we als een speer richting de bodem :D
  maandag 7 januari 2013 @ 20:53:49 #184
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_121285980
http://www.funda.nl/koop/(...)rweg-37-c/fotos/?mna

Huissie van Japie van Zweden nu ook te koop :D

3.395.000,00 EURI :7
  donderdag 10 januari 2013 @ 19:51:57 #185
372108 FredericBastiat
pi_121405410
Mooi koopgolfje geweest in december:

267.328 huizen te koop
pi_121456086
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 19:51 schreef FredericBastiat het volgende:

267.328 huizen te koop
Er zijn al weer wat minder huizen te koop :). Hoeveel koophuizen zijn er eigenlijk in Nederland?
pi_121456781
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 januari 2013 23:32 schreef sitting_elfling het volgende:
Er zijn al weer wat minder huizen te koop :). Hoeveel koophuizen zijn er eigenlijk in Nederland?
Uit mijn hoofd 4,3 miljoen. Dus ik kan er 10K naastzitten. :+
pi_121560358
quote:
0s.gif Op donderdag 10 januari 2013 19:51 schreef FredericBastiat het volgende:

267.328 huizen te koop
266.896 huizen te koop
Allah Al Watan Al Malik
  maandag 14 januari 2013 @ 19:47:34 #189
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_121560558
De teller is gewoon terug waar-ie begon voor die vreemde kronkel eind november:
pi_121562475
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 19:47 schreef RemcoDelft het volgende:
[ afbeelding ]
Denk dat dat tijdelijk is, die teller gaat dit jaar weer gewoon omhoog
vrees ik.
  maandag 14 januari 2013 @ 20:18:21 #191
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_121562492
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 19:47 schreef RemcoDelft het volgende:
[ afbeelding ]
Het is inderdaad heel interessant, ondanks de tsunami van verkopen van afgelopen december staat te teller net iets hoger dan voor de mysterieuze sprong. Wat zou dik mogelijk kunnen betekenen?
  maandag 14 januari 2013 @ 20:38:42 #192
372108 FredericBastiat
pi_121563625
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 20:18 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

Het is inderdaad heel interessant, ondanks de tsunami van verkopen van afgelopen december staat te teller net iets hoger dan voor de mysterieuze sprong. Wat zou dik mogelijk kunnen betekenen?
Dat ik er geen touw meer aan vast kan knopen :)
pi_121647778
266.196 huizen te koop
  woensdag 23 januari 2013 @ 21:01:56 #194
372108 FredericBastiat
pi_121955674
265.444 huizen te koop
  donderdag 24 januari 2013 @ 08:43:04 #195
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_121972719
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 20:18 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

gewoon normaal patroon, de teller gaat weer omhoog begin maart
pi_121979949
Er staan plotseling ook allemaal reeds van funda afgehaalde huizen op de funda-kaart.
Als je dan erop klikt krijg je een lege popup, of bij appartementen in hoge torens zie je dan 3+ terwijl er b.v. maar 2 huizen te koop staan.
Slordige bug in funda, maar ik denk dat all deze extra huizen puur een map-technische bug is en niet in de teller verwerkt zitten.
pi_122251427
264.689 huizen te koop
Allah Al Watan Al Malik
  woensdag 30 januari 2013 @ 13:22:58 #198
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_122251880
De stijging laat nog even op zich wachten :{
  zaterdag 2 februari 2013 @ 14:57:11 #199
372108 FredericBastiat
pi_122378349
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 13:22 schreef leolinedance het volgende:
De stijging laat nog even op zich wachten :{
Ik had inderdaad verwacht nu toch wel weer een stijgende lijn te zien.

264.215 huizen te koop
  maandag 4 februari 2013 @ 12:07:17 #200
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_122459265
263.995 huizen te koop
pi_122586035
Als je het aantal onverkochte kavels van de gemeenten er bij zal tellen a 7 miljard Eu dan kan je nog 10 duizenden woningen er bij op tellen. die verkopen de gemeenten komende jaren toch niet maar we mogen met z'n alle wel de 7 miljard gaan betalen of nog erger jaren lang rente over die leening
  donderdag 7 februari 2013 @ 09:40:05 #202
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_122586512
263.888 huizen te koop
  donderdag 7 februari 2013 @ 09:54:34 #203
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_122586869
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 09:16 schreef Bumbu het volgende:
Als je het aantal onverkochte kavels van de gemeenten er bij zal tellen a 7 miljard Eu dan kan je nog 10 duizenden woningen er bij op tellen. die verkopen de gemeenten komende jaren toch niet maar we mogen met z'n alle wel de 7 miljard gaan betalen of nog erger jaren lang rente over die leening
De Rijksoverheid zou een leegstandswet moeten invoeren voor braakliggende kavels: binnen een jaar beginnen met bouwen, of het eigendom vervalt aan de Staat waarna het kavel bij opbod verkocht wordt (via Domeinen?).
Dat zou een goed einde maken aan grondspeculatie!
pi_122587078
Dank u Remco voor je zinnige reactie. Maar ik denk dat zolang we niet gaan demonstreren op extreme manieren dat er niets veranderd. Denk eigenlijk dat mensen in Nederland een stelletje slappe watjes zijn geworden die lekker over zich heen laten lopen.
Het begint hier ook een beetje een politiestaat te worden. Als je een als meisje een kartonnen bordje ophoudt en je ongenoegen toont dat je het niet eens bent met de monarchie dan wordt je afgevoerd. Als je als Zalm je ziel aan de brandende satan verkoopt en duizende mensen oplicht wordt je beloond met een vet betaalde baan bij een grote Nederlandse bank.
Zolang de Elite van Bankdirecteuren geen bakstenen door de ramen krijgen veranderd er niets. Niet dat ik vind dat je met bakstenen moet gaan gooien maar ik wil wel zeggen dat je van voor en achter genaait wordt en dat de huidige politiek in ieder geval niets gaat oplossen.
pi_122587579
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 10:03 schreef Bumbu het volgende:
Het begint hier ook een beetje een politiestaat te worden....
Dan is landonteigening als je niet binnen 1 jaar je kavel bebouwd inderdaad iets dat toegejuicht moet worden.
  donderdag 7 februari 2013 @ 10:45:32 #206
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_122588149
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 10:23 schreef _VoiD_ het volgende:
Dan is landonteigening als je niet binnen 1 jaar je kavel bebouwd inderdaad iets dat toegejuicht moet worden.
Dat kan prima in het belang zijn van het land: leegstaande kavels hebben we niets aan, huizen erop zetten wel.
Volgens mij weet je niet wat een politiestaat is: onteigeningen worden nooit door de politie bedacht, maar door de politiek. In een politiestaat bepaalt de politie zelf wat ze gaan doen. Zoals iemand met een kartonnen bordje afvoeren. Gelukkig wordt daar nu nog wel op gereageerd en verdwijnen dat soort mensen niet stilletjes...
pi_122597216
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 10:03 schreef Bumbu het volgende:
Dank u Remco voor je zinnige reactie. Maar ik denk dat zolang we niet gaan demonstreren op extreme manieren dat er niets veranderd. Denk eigenlijk dat mensen in Nederland een stelletje slappe watjes zijn geworden die lekker over zich heen laten lopen.
Het begint hier ook een beetje een politiestaat te worden. Als je een als meisje een kartonnen bordje ophoudt en je ongenoegen toont dat je het niet eens bent met de monarchie dan wordt je afgevoerd. Als je als Zalm je ziel aan de brandende satan verkoopt en duizende mensen oplicht wordt je beloond met een vet betaalde baan bij een grote Nederlandse bank.
Zolang de Elite van Bankdirecteuren geen bakstenen door de ramen krijgen veranderd er niets. Niet dat ik vind dat je met bakstenen moet gaan gooien maar ik wil wel zeggen dat je van voor en achter genaait wordt en dat de huidige politiek in ieder geval niets gaat oplossen.
"If the Dutch people ever allow private banks to control the issue of their currency, first by inflation, then by deflation, the banks and corporations that will grow up around them will deprive the people of all property until their children wake up homeless in the country their fathers conquered from the sea."

Wat we zien in Griekenland is hoe het volk behandeld word door onze elite en hun bankmeesters. Vanaf het Europese continent stuurt men een politiemacht om de burgers de mond te snoeren, zolang het verzet niet in meerdere landen tegelijk ontvlamt kan de elite de burger nog steeds de mond snoeren. Maar als de vlam echt goed in de pan slaat dan zal het bloed rijkelijk vloeien en daar zal ook het bloed van de elite onder vallen. Het is jammer dat het zover zal moeten komen maar de geschiedenisboeken staan vol met de feiten uit het verleden.
pi_122597363
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 15:21 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

"If the Dutch people ever allow private banks to control the issue of their currency, first by inflation, then by deflation, the banks and corporations that will grow up around them will deprive the people of all property until their children wake up homeless in the country their fathers conquered from the sea."

Wat we zien in Griekenland is hoe het volk behandeld word door onze elite en hun bankmeesters. Vanaf het Europese continent stuurt men een politiemacht om de burgers de mond te snoeren, zolang het verzet niet in meerdere landen tegelijk ontvlamt kan de elite de burger nog steeds de mond snoeren. Maar als de vlam echt goed in de pan slaat dan zal het bloed rijkelijk vloeien en daar zal ook het bloed van de elite onder vallen. Het is jammer dat het zover zal moeten komen maar de geschiedenisboeken staan vol met de feiten uit het verleden.
Ik ben het met je eens dat er in heel Europa anders met banken moet worden omgegaan. Dus niet zo ontiegelijk veel loon en zeker niet het korte termijn belonen. Maar of dat met bloedvergieten moet gaan?? ik hoop het niet maar ik denk dat de bank mannetjes niet zo maar gaan zeggen dat ze hun 3 dure autos moeten inleveren voor een grote auto. Maar wat harder optreden tegen de bank mannetjes moet echt gebeuren
  donderdag 7 februari 2013 @ 16:03:28 #209
371032 GoedeVraag
Het begint met een vraag.
pi_122598810
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 09:16 schreef Bumbu het volgende:
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 09:54 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

De Rijksoverheid zou een leegstandswet moeten invoeren voor braakliggende kavels: binnen een jaar beginnen met bouwen, of het eigendom vervalt aan de Staat waarna het kavel bij opbod verkocht wordt (via Domeinen?).
Dat zou een goed einde maken aan grondspeculatie!
Hoe wordt de Rijksoverheid beter van het onteigenen van gemeenten?
  donderdag 7 februari 2013 @ 16:07:32 #210
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_122599005
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 16:03 schreef GoedeVraag het volgende:
Het land wordt er beter van. Helaas heeft de Rijksoverheid (en de miljoen mensen die daar werken) andere belangen.
  donderdag 7 februari 2013 @ 16:07:55 #211
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_122599023
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 16:03 schreef GoedeVraag het volgende:

[..]

[..]

inspraak in de gemeentelijke ruimteljk ordening, dat wil men graag
pi_122602467
Je kunt toch als je genoeg handtekeningen hebt vragen of het plan in de kamer wordt behandeld?
Als je genoeg handtekeningen hebt kan je dus afdwingen dat die kavels in de "uitverkoop" gaan zodat ze niet nog meer rentegeld opvreten van de belastingebtaler? (let wel we hebben het over 350 mijoen op jaarbasis. Die iedereen mag betalen door gemeentelijke heffingen. Dus wil je beroemd worden ga dan handtekeningen verzamelen?!
  donderdag 7 februari 2013 @ 17:30:28 #213
371032 GoedeVraag
Het begint met een vraag.
pi_122602620
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 16:07 schreef RemcoDelft het volgende:

[..]

Het land wordt er beter van. Helaas heeft de Rijksoverheid (en de miljoen mensen die daar werken) andere belangen.
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 16:07 schreef HD9 het volgende:

[..]

inspraak in de gemeentelijke ruimteljk ordening, dat wil men graag
Ik denk dat het onteigenen van gemeenten tot boekhoudkundige verliezen leidt waar het Rijk ook financieel hinder van zal ondervinden.
pi_122602883
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 17:26 schreef Bumbu het volgende:
Je kunt toch als je genoeg handtekeningen hebt vragen of het plan in de kamer wordt behandeld?
Ja.

quote:
Als je genoeg handtekeningen hebt kan je dus afdwingen dat die kavels in de "uitverkoop" gaan
Nee. Je kunt de kamer niet dwingen het voorstel aan te nemen natuurlijk.
pi_122618555
Als starter, nu nog op een "gratis" adres wonende, mooie tijd om de koop nog uit te stellen en te sparen lijkt me?

Of grote kans door het nationaliseren van de meeste banken, die nu niet mogen concurreren met de hypotheek rentes van bijvoorbeeld de Rabobank, dat de hypotheek rente dan weer zal kunnen gaan stijgen?
pi_122761088
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 09:40 schreef leolinedance het volgende:
263.888 huizen te koop
262.959 huizen te koop
Allah Al Watan Al Malik
pi_122855795
quote:
0s.gif Op maandag 11 februari 2013 19:20 schreef Mutant01 het volgende:
262.959 huizen te koop
262.588 huizen te koop
pi_122863231
quote:
0s.gif Op donderdag 7 februari 2013 22:34 schreef Pap89 het volgende:
Als starter, nu nog op een "gratis" adres wonende, mooie tijd om de koop nog uit te stellen en te sparen lijkt me?

Of grote kans door het nationaliseren van de meeste banken, die nu niet mogen concurreren met de hypotheek rentes van bijvoorbeeld de Rabobank, dat de hypotheek rente dan weer zal kunnen gaan stijgen?
Gewoon nog even sparen en dan achterlijk laag onder de vraagprijs hebben bij mensen die het huis al lang te koop heb staan.

Misschien dat je 100x moet bieden maar de kans dat je ver onder de marktprijs een redelijke woning kan scoren is best reëel.

Het kost misschien alleen wat tijd en inspanning.
Ik had het wel geweten als ik nu in de markt zou zijn voor een nieuwe woning.
pi_122863690
Zijn de nieuwe regels nou positief of negatief? K ben zo'n starter en hoor wisselende verhalen. Huur nu nog maar wil binnen een jaartje een huis kopen.
  donderdag 14 februari 2013 @ 11:32:14 #220
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_122864622
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 11:07 schreef stoeltafel het volgende:
Zijn de nieuwe regels nou positief of negatief? K ben zo'n starter en hoor wisselende verhalen. Huur nu nog maar wil binnen een jaartje een huis kopen.
+1, en waarschijnlijk ook flink zelf verbouwen. Dus badkamer, keuken, vloer etc. inkopen en zelf leggen. Heb ik hier ook belastingvoordeel op (van 21% naar 6%) ?

Het inkomen was al hoog genoeg om het huis te kopen wat wij zouden willen, dus daar behalen wij in ieder geval geen voordeel. Ik heb begrepen dat de kosten over de totale looptijd alleen maar hoger worden dus het is eerder nadelig denk ik?
pi_122864763
De verlaging van het BTW tarief geldt alleen voor kosten van arbeid en niet op materialen. Dus op de arbeidskosten van het bouwbedrijf etc. Als je zelf inkoopt en alles zelf doet heb je hier dus geen voordeel op nee.
pi_122865203
quote:
Ik neem aan dat jij nu nog wacht omdat de huizenprijzen nog dalen. Dit zal voorlopig nog niet veranderen. Het enige wat volgens mij nu gebeurd is, is dat er wat meer duidelijkheid is over de toekomst plannen van het kabinet maar de vooruitzichten zijn nog steeds somber en de banken kunnen geen grotere hypotheken verstrekken dus de huizenprijzen zullen nog steeds dalen, het gat tussen de sociale huurwoningen en de maandelijkse lasten van een koopwoning worden wel kleiner maar ik betwijfel of heel veel potentiele kopers dit als argument zagen
pi_122865414
quote:
0s.gif Op woensdag 13 februari 2013 23:45 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

262.588 huizen te koop
Zouden we een serieuze trendbreuk gaan krijgen? :o
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  donderdag 14 februari 2013 @ 12:03:24 #224
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_122865582
quote:
Ik denk dat de enige zekerheid die je hebt, is dat het kabinet net als de afgelopen 4 jaar doorgaat met grofweg 3 grote wijzigingen per jaar voor de woningmarkt.
  donderdag 14 februari 2013 @ 12:05:37 #225
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_122865651
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 11:36 schreef bloodymary1 het volgende:
De verlaging van het BTW tarief geldt alleen voor kosten van arbeid en niet op materialen. Dus op de arbeidskosten van het bouwbedrijf etc. Als je zelf inkoopt en alles zelf doet heb je hier dus geen voordeel op nee.
Dat is dus al mooi klote. Voor heel veel klussers overigens, want wie kent er nou niet een beunhaas (of trommelt vrienden en familie bij elkaar om te klussen).
  donderdag 14 februari 2013 @ 12:06:56 #226
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_122865694
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 11:51 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Ik neem aan dat jij nu nog wacht omdat de huizenprijzen nog dalen. Dit zal voorlopig nog niet veranderen. Het enige wat volgens mij nu gebeurd is, is dat er wat meer duidelijkheid is over de toekomst plannen van het kabinet maar de vooruitzichten zijn nog steeds somber en de banken kunnen geen grotere hypotheken verstrekken dus de huizenprijzen zullen nog steeds dalen, het gat tussen de sociale huurwoningen en de maandelijkse lasten van een koopwoning worden wel kleiner maar ik betwijfel of heel veel potentiele kopers dit als argument zagen
Ik niet in ieder geval.
pi_122868512
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 11:51 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Wacht daar niet op maar nu no geen behoefte. Het is verder mooi dat de prijzen blijven zakken.
pi_122998763
Blijf het vreemd vinden dat de prijzen zo langzaam dalen, prijzen van eind 90s vind ik realistisch.
250.000 gulden voor een doorsnee rijtjeshuis :) Eind jaren 80 was dat de helft hier.
Nu zijn dit de euro prijzen ondanks de cricis, je zou haast zeggen huizen waren gewoon veels te goedkoop :9
Interessant he ?
  zondag 17 februari 2013 @ 18:49:57 #229
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_122999080
Rentes waren toen lekker hoog, dat drukt prijzen!

De teller loopt weer iets op: 263.482 huizen te koop. Wellicht is een mutatieteller interessant om bij te houden:
Heel Nederland, aanbod afgelopen 10 dagen: 5.395.
Helaas laat Funda niet zien hoeveel er de afgelopend 10 dagen verkocht zijn.
pi_123000100
Ja, rente was bizzar hoog. 7 tot 13 %. Maar mensen kwamen toen met 50.000 gulden spaargeld. Waardoor de lasten heel hard daalden, athans bij mij in de familie wel.
Interessant he ?
  zondag 17 februari 2013 @ 20:01:34 #231
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_123002559
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 19:13 schreef Zwolsboy het volgende:
Ja, rente was bizzar hoog. 7 tot 13 %. Maar mensen kwamen toen met 50.000 gulden spaargeld. Waardoor de lasten heel hard daalden, athans bij mij in de familie wel.
^^ Precies. Ideaal dus. Mag wat mij betreft zo weer ingevoerd worden.
pi_123042751
quote:
0s.gif Op donderdag 14 februari 2013 12:05 schreef leolinedance het volgende:
Dat is dus al mooi klote. Voor heel veel klussers overigens, want wie kent er nou niet een beunhaas (of trommelt vrienden en familie bij elkaar om te klussen).
Dat dus. Is altijd goedkoper en beter dan het gekloot van een "gecertificeerde vakman".
Op &lt;a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" &gt;zaterdag 22 april 2023 13:43&lt;/a&gt; schreef &lt;a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" &gt;r_one&lt;/a&gt; het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_123044328
Wij kregen vandaag een flyer in de bus van een makelaar die huizen te koop aangeboden zoekt. Ze komen gratis langs voor een waarde- en verkoopbelasting, en geven aan dat ze je huis als zij dt goedkeuren binnen zes maanden verkocht kunnen hebben.
Wel grappig, zulke briefjes zijn alweer een tijdje geleden. :)
pi_123057914
En als ze niet binnen zes maanden verkocht zijn?, is de rekening dan voor de makelaar ? dus je hele huis gaat de makelaar overnemen en zelf doorverkopen :9 ?
Interessant he ?
  dinsdag 19 februari 2013 @ 09:01:01 #235
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_123061523
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 00:31 schreef Zwolsboy het volgende:
En als ze niet binnen zes maanden verkocht zijn?, is de rekening dan voor de makelaar ? dus je hele huis gaat de makelaar overnemen en zelf doorverkopen :9 ?
"... verkocht kunnen hebben"... Makelaars zijn goed in sprookjes verkopen.
Verwar dit niet met "binnen 6 maanden verkopen".
pi_123061832
We wonen hier net een paar maanden, en zijn alles aan het opknappen voor onszelf. :')
Verder was het geen letterlijke weergave van de flyer. En ze nemen ook niet alle huizen aan voor die verkoop-binnen-zes-maanden.
pi_123062858
Hier in de buurt zit een woningcorporatie die een paar jaar geleden bij de verkoop van nieuwbouwhuizen een terugkoopgarantie als een huis dat weer wordt verkocht drie maanden te koop staat heeft afgegeven.

Die zullen ook wel spijt hebben.
  dinsdag 19 februari 2013 @ 10:40:33 #238
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_123063693
quote:
10s.gif Op dinsdag 19 februari 2013 10:06 schreef Sloggi het volgende:
Hier in de buurt zit een woningcorporatie die een paar jaar geleden bij de verkoop van nieuwbouwhuizen een terugkoopgarantie als een huis dat weer wordt verkocht drie maanden te koop staat heeft afgegeven.
Een woningcorporatie die nieuwbouwhuizen verkoopt... wat klopt daar niet?!
Daar hebben ze ongetwijfeld flinke winst op gemaakt. En voor de terugkoop zullen ze wel hun eigen taxatie doen...
pi_123063735
De taxatie wordt uitgevoerd door een onafhankelijke taxateur, en de bewoners hebben een bezwaarmogelijkheid en recht op een tweede taxatie.

Zo'n boeven zijn het nu ook weer niet.
  vrijdag 22 februari 2013 @ 15:08:49 #240
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_123206640
quote:
0s.gif Op zondag 17 februari 2013 18:49 schreef RemcoDelft het volgende:
Wellicht is een mutatieteller interessant om bij te houden:
Heel Nederland, aanbod afgelopen 10 dagen: 5.395.
Helaas laat Funda niet zien hoeveel er de afgelopend 10 dagen verkocht zijn.
Heel Nederland, aanbod afgelopen 10 dagen: 3.721
  vrijdag 22 februari 2013 @ 16:43:44 #241
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_123210501
Is Funda trouwens gestopt met het laten zien van oorspronkelijke vraagprijzen? Of stond dat er nooit?
Ik merk dat ik vrijwel altijd Google naar een website die het prijsverloop laat zien. Ik zou verwachten dat een site als Funda liever heeft dat ik daar blijf i.p.v. bij de concurrent naar informatie te moeten zoeken.
pi_123216191
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 16:43 schreef RemcoDelft het volgende:
Is Funda trouwens gestopt met het laten zien van oorspronkelijke vraagprijzen? Of stond dat er nooit?
Ik merk dat ik vrijwel altijd Google naar een website die het prijsverloop laat zien. Ik zou verwachten dat een site als Funda liever heeft dat ik daar blijf i.p.v. bij de concurrent naar informatie te moeten zoeken.
Ze zijn ermee gestopt.
pi_123216689
quote:
0s.gif Op vrijdag 22 februari 2013 16:43 schreef RemcoDelft het volgende:
Funda heeft het nooit gehad, Jaap.nl wel en nog steeds (onder het tabje woningwaarde)
  dinsdag 26 februari 2013 @ 20:30:36 #244
372108 FredericBastiat
pi_123382292
262.108 huizen te koop
  zondag 3 maart 2013 @ 15:53:51 #245
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_123575890
Heel Nederland, aanbod afgelopen 10 dagen: 5.448
pi_123576914
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 15:53 schreef RemcoDelft het volgende:
Heel Nederland, aanbod afgelopen 10 dagen: 5.448
Wat zegt dat dan?
  zondag 3 maart 2013 @ 16:57:00 #247
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_123578307
quote:
1s.gif Op zondag 3 maart 2013 16:19 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Wat zegt dat dan?
Weet ik nog niet :)
Ik ben benieuwd of hier enig verloop in zichtbaar wordt met een bepaalde richting.
  donderdag 14 maart 2013 @ 14:13:51 #248
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_124048216
Heel Nederland, aanbod afgelopen 10 dagen: 6.254
  donderdag 28 maart 2013 @ 13:21:43 #249
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_124604783
Openhuizendag komt er weer aan:
265.196 huizen te koop

Heel Nederland, nieuw aanbod afgelopen 10 dagen: 7.556

[ Bericht 2% gewijzigd door RemcoDelft op 28-03-2013 13:31:30 ]
  donderdag 28 maart 2013 @ 13:29:10 #250
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_124605099
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 13:21 schreef RemcoDelft het volgende:
Openhuizendag komt er weer aan:
265.196 huizen te koop

Heel Nederland, aanbod afgelopen 10 dagen: 7.556
Wat heel Nederland :?
pi_124607670
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 13:29 schreef leolinedance het volgende:

[..]

Wat heel Nederland :?
Nieuw aanbod. De afgelopen 10 dagen hebben 7556 mensen hun huis te koop gezet. Ik neem aan dat dat bedoeld wordt.

Beetje onhandige formulering dat is waar.
pi_124608145
Maar goed de teller tikt nog steeds niet de 275.000 aan zoals in de titel wel gesugereerd wordt.
pi_124613835
Nee die TT stamt uit andere tijden maar die zal met een maand ( :+ ) of wat wel weer actueel zijn ;)
  donderdag 28 maart 2013 @ 22:47:57 #254
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_124628564
264.794 huizen te koop
  woensdag 3 april 2013 @ 11:00:48 #255
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_124826916
266.636 huizen te koop
  woensdag 3 april 2013 @ 15:20:56 #256
354343 sorcees
ouwe gamer
pi_124836244
Dooie boel hier, lekker blijven zitten waar je zit en niet teveel naar de buurvrouw loensen.
ZX spectrum &gt; Amiga 500 &gt; PC &gt; PC &gt; PC &gt; Wii &gt; PS3 &gt; ICS
pi_124857713
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 11:00 schreef leolinedance het volgende:
266.636 huizen te koop
Nog geen 12 uur later zijn er alweer 518 verkocht: 266.118 huizen te koop :+
  woensdag 3 april 2013 @ 23:51:03 #258
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_124861737
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 22:38 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Nog geen 12 uur later zijn er alweer 518 verkocht: 266.118 huizen te koop :+
Balen zeg :')
pi_124861887
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 23:51 schreef leolinedance het volgende:
Balen zeg :')
Ja. In dit tempo is de fundateller over een half jaar met minimaal 94535 gedaald. _O-
  donderdag 4 april 2013 @ 00:00:57 #260
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_124862053
quote:
0s.gif Op woensdag 3 april 2013 23:55 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Ja. In dit tempo is de fundateller over een half jaar met minimaal 94535 gedaald. _O-
En dan wil ik juist een huis gaan kopen! :o :'(
pi_124863118
quote:
0s.gif Op donderdag 4 april 2013 00:00 schreef leolinedance het volgende:
En dan wil ik juist een huis gaan kopen! :o :'(
Zou ik niet doen als ik jou was. Iedereen weet dat er nog minimaal 30% van de prijs afgaat en dat de daling nog zeker 5 jaar duurt. :o

Toch?
pi_124909738
quote:
267.014 huizen te koop
  vrijdag 5 april 2013 @ 12:57:49 #263
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_124911712
In mijn woonplaats neemt het aanbod van woningen wel sterk af. Vorig jaar nog 360 te koop staande woningen, nu nog 319. De rek lijkt er een beetje uit bij verkopers.

Zelf net ons huis verkocht *O* en nu dus op zoek naar wat anders.
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_124944312
Zo ook even een huis bekijken met de open huizen dag.

Merk trouwens hier in de buurt, dat veel mensen hun huis uit de verkoop halen.
Minder aanbod, maar niet automatisch meer verkocht.
  donderdag 23 mei 2013 @ 19:33:12 #265
372108 FredericBastiat
pi_126916427
268.056 huizen te koop
pi_127262637
268.609 huizen te koop
Escaping from a liquidity trap may be impossible, much like light trapped in a black hole.
Op zaterdag 19 november 2011 13:27 schreef Perrin het volgende: En net als van voetbal, heeft iedereen verstand van macro-economie
  zondag 2 juni 2013 @ 11:35:48 #267
372108 FredericBastiat
pi_127316392
269.546 huizen te koop
  zondag 9 juni 2013 @ 14:45:19 #268
372108 FredericBastiat
pi_127581079
"De NVM-baas wees er bijvoorbeeld op dat er al een aantal maanden op rij minder woningen op de markt komen. ''Dat is voor makelaars minder goed, maar leidt op termijn tot krapte op de markt."

http://www.nu.nl/economie(...)liseren-in-2014.html

270.086 huizen te koop
  zaterdag 22 juni 2013 @ 16:53:59 #269
372108 FredericBastiat
pi_128121249
270.865 huizen te koop
pi_128142100
Blijft nog aardig omhoog gaan in ieder geval.
pi_128212772
270.109 huizen te koop
  dinsdag 25 juni 2013 @ 08:18:08 #272
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_128227337
  woensdag 10 juli 2013 @ 11:26:11 #273
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_128790052
0 huizen te koop

edit, het is weer gefixt.

269.792 huizen te koop

[ Bericht 34% gewijzigd door leolinedance op 10-07-2013 11:37:38 ]
  donderdag 25 juli 2013 @ 14:29:24 #274
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_129330171
268.695 huizen te koop
pi_129332375
Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat de sector er momenteel echt álles aan doet om de funda-teller omlaag te krijgen. Makelaars zijn er bijvoorbeeld extra alert op dat het direct op funda vermeld wordt, wanneer een woning verkocht is, liefst dezelfde dag nog. Dit om het valse idee te wekken dat er meer verkocht wordt.
pi_129351748
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 15:32 schreef hpeopjes het volgende:
Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat de sector er momenteel echt álles aan doet om de funda-teller omlaag te krijgen. Makelaars zijn er bijvoorbeeld extra alert op dat het direct op funda vermeld wordt, wanneer een woning verkocht is, liefst dezelfde dag nog. Dit om het valse idee te wekken dat er meer verkocht wordt.
_O-

Kom maar op met je bron. :')
pi_129356907
quote:
10s.gif Op donderdag 25 juli 2013 23:56 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

_O-

Kom maar op met je bron. :')
Mijn dikke duim. Uiteraard. ;)
pi_130370783
Goede topictitel :)

264.965 huizen te koop

Niet meer interessant voor de ramptoeristen en preppers?
so long and thanks for all the fish
pi_130371220
quote:
0s.gif Op donderdag 25 juli 2013 14:29 schreef HD9 het volgende:
268.695 huizen te koop
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 00:23 schreef crashbangboom het volgende:
Goede topictitel :)

264.965 huizen te koop

Niet meer interessant voor de ramptoeristen en preppers?
OMG, er komt steeds minder beschikbaar :X

Wie had dat nou zien aankomen :?
  donderdag 19 december 2013 @ 08:45:51 #280
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_134439736
pi_134440657
Echt opschieten doet het niet, maar het daalt wel.
pi_134464293
Minder te koop, ook deels omdat er veel uit de verkoop gehaald wordt.
  donderdag 19 december 2013 @ 21:11:48 #283
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_134464748
quote:
0s.gif Op donderdag 19 december 2013 09:35 schreef hpeopjes het volgende:
Echt opschieten doet het niet, maar het daalt wel.
de woningcorporaties hebben e nog een miljoen om te verkopen

en de ouwegjes die willen / moeten cashen, om de kinderen te spekken voor de overheid het komt afpakken
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 18 januari 2014 @ 13:41:59 #284
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_135639010
252.133 huizen te koop
  zaterdag 25 januari 2014 @ 13:12:25 #285
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_135925329
251.657 huizen te koop
pi_135925820
Twee collega's hebben hun huis te koop gezet, en beiden waren er in drie maanden vanaf. De ene bivakkereert in een huurhuis en de andere is bezig om een ander huis te kopen. Sneller dan ze hadden verwacht, en ook dan ik eigenlijk had verwacht.
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
  FOK!fotograaf zaterdag 25 januari 2014 @ 17:47:59 #287
13368 NiGeLaToR
pi_135931834
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 00:41 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

[..]

OMG, er komt steeds minder beschikbaar :X

Wie had dat nou zien aankomen :?
Wie niet? 5 jaar is lang hoor - precies lang genoeg om mensen te laten wennen aan de nieuwe realiteit. En vergeet niet dat er op veel huizen - ondanks dat de doemdenkers veel meer hadden verwacht - vaak toch al 30+% van de prijs af is. Er staan huizen te koop voor 500k euro met een huidige woz van > 800k.
pi_135934603
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 17:47 schreef NiGeLaToR het volgende:
Wie niet? 5 jaar is lang hoor - precies lang genoeg om mensen te laten wennen aan de nieuwe realiteit. En vergeet niet dat er op veel huizen - ondanks dat de doemdenkers veel meer hadden verwacht - vaak toch al 30+% van de prijs af is. Er staan huizen te koop voor 500k euro met een huidige woz van > 800k.
:')

Je dacht iets in de geest van: 'laat ik eens een oude post omhoog schoppen, en dat doe ik dan door een segment aan te halen waar de gemiddelde Fokker toch geen verstand van heeft. Ofzo :?
  zaterdag 25 januari 2014 @ 20:30:01 #289
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_135937791
De titel klopt in ieder geval weer :)
pi_135938281
*O* Bij mij in de straat is er vorige week 1 verkocht onder voorbehoud van financiering *O*

* Nee niet mijn woning maar het is fijn om te weten dat er weer 1 verkocht is :)
pi_135944224
Bij mij in de straat zijn er in 3 maanden 3 verkocht (ca. 5 á 6 ton). Gaat prima hier. Wil zelf niet weg overigens.
pi_136024564
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 januari 2014 13:12 schreef leolinedance het volgende:
251.657 huizen te koop
Gaat hard omlaag:

250.859 huizen te koop

:o
pi_136035861
quote:
0s.gif Op maandag 27 januari 2014 21:07 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Gaat hard omlaag:

250.859 huizen te koop

:o
Sterker nog, weer 15 huizen in 3 uur tijd:

250.844 huizen te koop.

Met een afname van 5 huizen per uur, staat de fundateller over 5,7 jaar op nul c_/
  dinsdag 28 januari 2014 @ 08:59:34 #294
29444 RemcoDelft
4 8 15 16 23 42
pi_136040025
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 00:09 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Sterker nog, weer 15 huizen in 3 uur tijd:

250.844 huizen te koop.

Met een afname van 5 huizen per uur, staat de fundateller over 5,7 jaar op nul c_/
251.409 huizen te koop.
Met een toename van 565 huizen in 9 uur (63 huizen per uur), ... ach laat ook maar c_/
pi_136045912
Zijn niet alleen (woon)huizen/flats wat erop staat, ook genoeg parkeerplaatsen en garageboxen..
Interessant he ?
pi_136047777
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 12:21 schreef Zwolsboy het volgende:
Zijn niet alleen (woon)huizen/flats wat erop staat, ook genoeg parkeerplaatsen en garageboxen..
Verwaarloosbaar klein percentage ;)
pi_136056176
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 13:14 schreef koffiemetmelkensuiker het volgende:

[..]

Verwaarloosbaar klein percentage ;)
Voor de grote steden toch al snel enkele procenten. Nog niet indrukwekkend maar ook niet helemaal verwaarloosbaar.
pi_136060184
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 12:21 schreef Zwolsboy het volgende:
Er staan ook genoeg woningen uit het buitenland tussen.
Beneath the gold, the bitter steel
pi_136069488
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 januari 2014 08:59 schreef RemcoDelft het volgende:
251.409 huizen te koop.
Met een toename van 565 huizen in 9 uur (63 huizen per uur), ... ach laat ook maar c_/
250.714 huizen te koop

Dat is 130 huizen minder dan mijn post van 21 uur geleden (6,2 huizen per uur) :+
pi_136077543
In de afgelopen 2 uur zijn er weer negen verkocht, nu 250.703 huizen te koop.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
pi_136128490
Wie zegt dat ze ook daadwerkelijk echt verkocht zijn?
Zie vaak zat huizen opnieuw erop komen na een jaar, (zelfde interieur fotos) en een iets lagere prijs.
Interessant he ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')