abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_120006248
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 18:51 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ik wil met je trouwen O+
Als tweeverdieners wordt jullie keuze inderdaad een stuk ruimer. :D
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_120006988
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 19:01 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Als tweeverdieners wordt jullie keuze inderdaad een stuk ruimer. :D
ik heb cash al voldoende op mijn rekening staan om een leuke woning te kopen. nog 2 jaar wachten en het is een nog veel leukere woning ^O^
  † In Memoriam † donderdag 6 december 2012 @ 19:17:04 #78
230491 Zith
pls tip
pi_120007115
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 16:05 schreef PierreBetfair het volgende:
LOL, topic al even niet gevolgd maar het gaat wel lekker zo :D

En dan las ik vandaag nog op het "beursnieuws"dat ING volgend jaar een licht herstel van de huizenmarkt verwacht.

ING :') _O-

Godzijdank ben ik volgend jaar definitief opgetieft uit dit crisisland dat binnen 1 generatie definitief in handen is van bontkraagtuig uit het rifgebergte. Politiek en burgers staan en bij en kijken ernaar. Zo nu en dan wordt er aandacht aan besteed bij Pauw en Witteman.

Ik zeg, ga Pierre achterna en kom gezellig met zn allen naar

[ afbeelding ]
Inderdaad, in Belgie gaan ze tenminste daadkrachtig om met hun probleemjongeren :)

Brusselse studenten mogen zich na verkrachting niet meer als vrouw verkleden
I am a Chinese college students, I have a loving father, but I can not help him, he needs to do heart bypass surgery, I can not help him, because the cost of 100,000 or so needed, please help me, lifelong You pray Thank you!
pi_120007364
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 19:14 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
ik heb cash al voldoende op mijn rekening staan om een leuke woning te kopen. nog 2 jaar wachten en het is een nog veel leukere woning ^O^
Dan is het alsnog beter voor Xeno als jullie trouwen. :Y
pi_120008509
quote:
0s.gif Op donderdag 6 december 2012 18:51 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

ik wil met je trouwen O+
Hihi.... :@ O+

Helaas ben ik al vergeven aan mijn Thaise mail order bruidegom :*
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
pi_120013774
edit: oeps verkeerde topic :P
  zondag 9 december 2012 @ 13:52:56 #82
372108 FredericBastiat
Idioten zijn van alle tijden.
pi_120105537
Even een kleine update want er is weer een....NIEUW RECORD! (als ik het goed heb)

275.585 huizen te koop
  zondag 9 december 2012 @ 14:35:18 #83
352371 ComplexConjugate
Are you for real?
pi_120107063
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 13:52 schreef FredericBastiat het volgende:
Even een kleine update want er is weer een....NIEUW RECORD! (als ik het goed heb)

275.585 huizen te koop
The only way is up ^O^

Na 1 januari zal het wel extra hard gaan want dan stort de verkoop extra hard in, 300k voor het begin van de zomer?
"No, I do not believe in patents. I believe that patents make other people dis-incentied in coming up with new thing" - Thomas Peterffy
  zondag 9 december 2012 @ 17:50:03 #84
372108 FredericBastiat
pi_120114539
quote:
0s.gif Op zondag 9 december 2012 14:35 schreef ComplexConjugate het volgende:

[..]

The only way is up ^O^

Na 1 januari zal het wel extra hard gaan want dan stort de verkoop extra hard in, 300k voor het begin van de zomer?
Lijkt me zeker niet onwaarschijnlijk, mits er weer geen nieuwe werelvreemde maatregel uit het torentje komt. Ik met mijn boerenverstand denk dat die evt. maatregelen wel een beetje op beginnen te raken, maar aan de andere kant moet ik toegeven toch vaak weer verstelt te staan van waar men mee op de proppen komt :).

Ik denk dat we vanaf nu, nu de laaste openhuizendag van dit jaar is geweest en m.i. iedere potentiele koper nu wel z'n "kans heeft gepakt", we een gestaag stijgende lijn gaan krijgen vergelijkbaar met het voorjaar van 2011. Dat zou betekenen dat we in ongeveer zes maanden er zo'n 30.000 woningen bij gaan krijgen, en we dus met het begin van de zomer inderdaad de 300.000 gepasseerd zijn.

Ik sluit ook niet uit dat, nu het voor de meeste mensen wel duidelijk wordt dat het beeld voor de woningmarkt bijzonder slecht is, er meer mensen gaan proberen te cashen, en er dus een versnelling komt in het aanbod. Daarnaast hebben de maatregelen van het afgelopen jaar (dreiging ophoging overdrachtsbelasting, hypotheekrenteatrekmaatregelen) denk ik veel vraag naar voren getrokken, en zal dit in het nieuwe jaar ook een zwaar negatieve invloed hebben op de afname van het aantal huizen. Dit samen genomen zou ik zelfs nog wel een klein gokje willen wagen dat het mogelijk is dat we de 300.000 voor het voorjaar passeren. Wel een heel klein gokje, want het zal krap worden ;).

[ Bericht 0% gewijzigd door FredericBastiat op 09-12-2012 23:57:15 ]
pi_120118920
Kreeg ik gisteren zomaar een kaartje in de bus met een voucher, gratis met de trein naar Almere-Poort met de trein om daar eens een nieuwbouwhut te komen bekijken, nou ik ga nog liever kamperen in Gaza dan daar wonen :')
  zondag 9 december 2012 @ 19:47:41 #86
372108 FredericBastiat
pi_120119050
quote:
10s.gif Op zondag 9 december 2012 19:44 schreef WammesWaggel het volgende:
Kreeg ik gisteren zomaar een kaartje in de bus met een voucher, gratis met de trein naar Almere-Poort met de trein om daar eens een nieuwbouwhut te komen bekijken, nou ik ga nog liever kamperen in Gaza dan daar wonen :')
Och als ik een gratis huis bij een treinkaartje krijg zou ik het nog best willen overwegen :).
  maandag 10 december 2012 @ 08:52:42 #87
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_120139827
Dit is dus de juiste
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_120143916
Door voortdurende loonstagnatie tov een relatief hoge inflatie zal de neerwaardse druk op de woningmarkt aanhouden. Verder zal de overheid huizenbezitters steeds meer als melkkoe gaan zien. Dit heeft tot gevolg dat huizen ¨bezit¨ als een last en niet langer als veilige spaarpot wordt bezien. Ik voorspel dat goedkope zuinige kleine appartementjes en huisjes de toekomst zijn. Ook mede door de vergrijzing en individualisering. In de toekomst zie ik getrouwde stellen appart wonen gezien het door de overheid gevoerde beleid. Het is te riskant geworden 1 woning aan te houden. Een scheiding met 1 huis zal steeds catastrofaler gevolgen hebben. De huurmarkt wordt enorm duur namelijk voor nieuwkomers uit een scheiding met een redelijk inkomen.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
  maandag 10 december 2012 @ 12:12:03 #89
372108 FredericBastiat
pi_120144394
Ik ben het grotendeels met je eens, alleen denk ik dat mensen juist zwaar zullen gaan bezuinigen op wonen, waarbij apart wonen een "luxe" is, en men dus m.i. juist het tegenovergestelde zal doen. Na evt. scheiding zal de splitsing plaatsvinden naar twee kleine appartementjes, niet daarvoor. Wel extra sparen natuurlijk, extra inschrijvingen bij WBV's, etc.
pi_120144817
Bezuinigingen op wonen is niet echt een optie. Met de restschuld van veel mensen wordt er juist op alles bezuinigd om de restschuld maar te kunnen betalen.
Built for Speed
pi_120145459
Restschuld, de kater van het hogehuizenprijsminnen :{

Tevens medicijn tegen het doorgaan met hogehuizenprijsminnen, de starter houd het even voor gezien en weigert een stroplening aan te gaan. Wat een strop voor hogehuizenprijsminnend NL.
pi_120146079
Een strop voor hogehuizenprijsminnend NL, en een strop voor personen die niet hogehuizenprijsminnend zijn maar wel geconfronteerd worden met een schuld van duizenden euros waardoor ze jaren nergens meer heen kunnen.
Built for Speed
  maandag 10 december 2012 @ 13:13:53 #93
367511 HD9
Nivelleren ;)
pi_120146341
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 12:25 schreef HansvanOchten het volgende:
Bezuinigingen op wonen is niet echt een optie. Met de restschuld van veel mensen wordt er juist op alles bezuinigd om de restschuld maar te kunnen betalen.
we krijgen nu subsidie op restschuld maken
Nivelleren, als je het erg vaak doet, ga je het steeds leuker vinden :)
pi_120155008
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 12:46 schreef ComplexConjugate het volgende:
Restschuld, de kater van het hogehuizenprijsminnen :{

Tevens medicijn tegen het doorgaan met hogehuizenprijsminnen, de starter houd het even voor gezien en weigert een stroplening aan te gaan. Wat een strop voor hogehuizenprijsminnend NL.
Complex, dat Youtubefilmpje in je onderschrift :D Dolkomisch, maar met een kern van waarheid ^O^
pi_120163172
quote:
0s.gif Op maandag 10 december 2012 17:04 schreef PierreBetfair het volgende:

[..]

Complex, dat Youtubefilmpje in je onderschrift :D Dolkomisch, maar met een kern van waarheid ^O^
Vet koel zo'n ademhalingsapparaat, voor de rest heeft Tony natuurlijk helemaal gelijk. Je telt niet meer mee als je niet meedoet met de ponzi spelletjes van de banksters en jezelf prostitueert ter behoeve van hun oneindige hebzucht -O-
pi_120181616
Mooie ronde tellerstand:

275.000 huizen te koop
pi_120291102
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 10:14 schreef ComplexConjugate het volgende:
Mooie ronde tellerstand:

275.000 huizen te koop
Eindejaars-sprintje qua verkoop: 273.985 huizen te koop
  vrijdag 14 december 2012 @ 00:17:17 #98
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_120291300
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 00:10 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Eindejaars-sprintje qua verkoop: 273.985 huizen te koop
Vanaf 1 januari gaat de teller aan de doping, dubbel zo hard omhoog.

Trouwens wel vrij naïef als je in dit truukje van de overheid trapt om de huizenverkopen een (korte) boost te geven :') De prijzen zullen alleen maar verder dalen ^O^
pi_120292157
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 00:17 schreef leolinedance het volgende:
Vanaf 1 januari gaat de teller aan de doping, dubbel zo hard omhoog.
Dat vermoeden heb ik ook.

quote:
Trouwens wel vrij naïef als je in dit truukje van de overheid trapt om de huizenverkopen een (korte) boost te geven :') De prijzen zullen alleen maar verder dalen ^O^
Tja, de annuiteitenhypotheek kost je al gauw 20 a 30K extra gedurende de looptijd (doordat je minder profijt hebt van de HRA), de eisen worden er niet soepeler op, en de huren gaan fors omhoog.

Lijkt mij niet naief, maar slim om nog even snel je woonlasten te fixeren. Wellicht lukt het je over een maand namelijk niet meer (die teller gaat niet voor niks waarschijnlijk omhoog, dat komt omdat minder mensen zullen KUNNEN kopen). Maar ieder zijn meug natuurlijk, je moet doen waar je je zelf het prettigst bij voelt.

[ Bericht 2% gewijzigd door Bijvlagenzinvol op 14-12-2012 00:54:58 ]
  vrijdag 14 december 2012 @ 01:15:35 #100
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_120292516
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 00:49 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Tja, de annuiteitenhypotheek kost je al gauw 20 a 30K extra gedurende de looptijd (doordat je minder profijt hebt van de HRA), de eisen worden er niet soepeler op, en de huren gaan fors omhoog.

Lijkt mij niet naief, maar slim om nog even snel je woonlasten te fixeren. Wellicht lukt het je over een maand namelijk niet meer (die teller gaat niet voor niks waarschijnlijk omhoog, dat komt omdat minder mensen zullen KUNNEN kopen). Maar ieder zijn meug natuurlijk, je moet doen waar je je zelf het prettigst bij voelt.
Als de huizenprijzen blijven dalen, wat inderdaad in de lijn der verwachting ligt met deze nieuwe afspraken, maakt die kostenpost van 20 - 30k over de looptijd ook niet zo veel uit. Over het bedrag wat je bespaart met de prijsdaling hoef je nooit meer rente te betalen. Daarbij worden die Euro's gedurende de looptijd steeds minder waard (of producten duurder, inflatie) dus voel je er steeds minder van.

En daarbij zijn de rentes op spaarrekeningen momenteel dusdanig laag, en het ligt in de lijn der verwachting dat ook dit nog wel even zo blijft, dat sparen al helemáál niet rendabel is. Er zijn juist veel hypotheekbezitters die er nu voor kiezen hun huis af te gaan lossen!

En hoezo gaan de huren hard omhoog? Wij hebben van de verhuurder nog geen bericht gehad en wonen er nu 1,5 jaar. Het zal me trouwens een worst wezen als ie de wettelijk toegestane 2,3% verhoging vraagt. Dat is misschien 200 euro per jaar. En het jaar erop 400 en het jaar daarop ca. 600. Totaal heeft het dan 1200,- extra gekost. Ik denk dat ik dat wel terugverdien in die tijd op de waardedaling van een huis in de prijsklasse van 3-4 ton.

[ Bericht 0% gewijzigd door leolinedance op 14-12-2012 01:28:08 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')