De Rijksoverheid zou een leegstandswet moeten invoeren voor braakliggende kavels: binnen een jaar beginnen met bouwen, of het eigendom vervalt aan de Staat waarna het kavel bij opbod verkocht wordt (via Domeinen?).quote:Op donderdag 7 februari 2013 09:16 schreef Bumbu het volgende:
Als je het aantal onverkochte kavels van de gemeenten er bij zal tellen a 7 miljard Eu dan kan je nog 10 duizenden woningen er bij op tellen. die verkopen de gemeenten komende jaren toch niet maar we mogen met z'n alle wel de 7 miljard gaan betalen of nog erger jaren lang rente over die leening
Dan is landonteigening als je niet binnen 1 jaar je kavel bebouwd inderdaad iets dat toegejuicht moet worden.quote:Op donderdag 7 februari 2013 10:03 schreef Bumbu het volgende:
Het begint hier ook een beetje een politiestaat te worden....
Dat kan prima in het belang zijn van het land: leegstaande kavels hebben we niets aan, huizen erop zetten wel.quote:Op donderdag 7 februari 2013 10:23 schreef _VoiD_ het volgende:
Dan is landonteigening als je niet binnen 1 jaar je kavel bebouwd inderdaad iets dat toegejuicht moet worden.
"If the Dutch people ever allow private banks to control the issue of their currency, first by inflation, then by deflation, the banks and corporations that will grow up around them will deprive the people of all property until their children wake up homeless in the country their fathers conquered from the sea."quote:Op donderdag 7 februari 2013 10:03 schreef Bumbu het volgende:
Dank u Remco voor je zinnige reactie. Maar ik denk dat zolang we niet gaan demonstreren op extreme manieren dat er niets veranderd. Denk eigenlijk dat mensen in Nederland een stelletje slappe watjes zijn geworden die lekker over zich heen laten lopen.
Het begint hier ook een beetje een politiestaat te worden. Als je een als meisje een kartonnen bordje ophoudt en je ongenoegen toont dat je het niet eens bent met de monarchie dan wordt je afgevoerd. Als je als Zalm je ziel aan de brandende satan verkoopt en duizende mensen oplicht wordt je beloond met een vet betaalde baan bij een grote Nederlandse bank.
Zolang de Elite van Bankdirecteuren geen bakstenen door de ramen krijgen veranderd er niets. Niet dat ik vind dat je met bakstenen moet gaan gooien maar ik wil wel zeggen dat je van voor en achter genaait wordt en dat de huidige politiek in ieder geval niets gaat oplossen.
Ik ben het met je eens dat er in heel Europa anders met banken moet worden omgegaan. Dus niet zo ontiegelijk veel loon en zeker niet het korte termijn belonen. Maar of dat met bloedvergieten moet gaan?? ik hoop het niet maar ik denk dat de bank mannetjes niet zo maar gaan zeggen dat ze hun 3 dure autos moeten inleveren voor een grote auto. Maar wat harder optreden tegen de bank mannetjes moet echt gebeurenquote:Op donderdag 7 februari 2013 15:21 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
"If the Dutch people ever allow private banks to control the issue of their currency, first by inflation, then by deflation, the banks and corporations that will grow up around them will deprive the people of all property until their children wake up homeless in the country their fathers conquered from the sea."
Wat we zien in Griekenland is hoe het volk behandeld word door onze elite en hun bankmeesters. Vanaf het Europese continent stuurt men een politiemacht om de burgers de mond te snoeren, zolang het verzet niet in meerdere landen tegelijk ontvlamt kan de elite de burger nog steeds de mond snoeren. Maar als de vlam echt goed in de pan slaat dan zal het bloed rijkelijk vloeien en daar zal ook het bloed van de elite onder vallen. Het is jammer dat het zover zal moeten komen maar de geschiedenisboeken staan vol met de feiten uit het verleden.
quote:Op donderdag 7 februari 2013 09:16 schreef Bumbu het volgende:
Als je het aantal onverkochte kavels van de gemeenten er bij zal tellen a 7 miljard Eu dan kan je nog 10 duizenden woningen er bij op tellen. die verkopen de gemeenten komende jaren toch niet maar we mogen met z'n alle wel de 7 miljard gaan betalen of nog erger jaren lang rente over die leening
Hoe wordt de Rijksoverheid beter van het onteigenen van gemeenten?quote:Op donderdag 7 februari 2013 09:54 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
De Rijksoverheid zou een leegstandswet moeten invoeren voor braakliggende kavels: binnen een jaar beginnen met bouwen, of het eigendom vervalt aan de Staat waarna het kavel bij opbod verkocht wordt (via Domeinen?).
Dat zou een goed einde maken aan grondspeculatie!
Het land wordt er beter van. Helaas heeft de Rijksoverheid (en de miljoen mensen die daar werken) andere belangen.quote:Op donderdag 7 februari 2013 16:03 schreef GoedeVraag het volgende:
Hoe wordt de Rijksoverheid beter van het onteigenen van gemeenten?
inspraak in de gemeentelijke ruimteljk ordening, dat wil men graagquote:Op donderdag 7 februari 2013 16:03 schreef GoedeVraag het volgende:
[..]
[..]
Hoe wordt de Rijksoverheid beter van het onteigenen van gemeenten?
quote:Op donderdag 7 februari 2013 16:07 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Het land wordt er beter van. Helaas heeft de Rijksoverheid (en de miljoen mensen die daar werken) andere belangen.
Ik denk dat het onteigenen van gemeenten tot boekhoudkundige verliezen leidt waar het Rijk ook financieel hinder van zal ondervinden.quote:Op donderdag 7 februari 2013 16:07 schreef HD9 het volgende:
[..]
inspraak in de gemeentelijke ruimteljk ordening, dat wil men graag
Ja.quote:Op donderdag 7 februari 2013 17:26 schreef Bumbu het volgende:
Je kunt toch als je genoeg handtekeningen hebt vragen of het plan in de kamer wordt behandeld?
Nee. Je kunt de kamer niet dwingen het voorstel aan te nemen natuurlijk.quote:Als je genoeg handtekeningen hebt kan je dus afdwingen dat die kavels in de "uitverkoop" gaan
Gewoon nog even sparen en dan achterlijk laag onder de vraagprijs hebben bij mensen die het huis al lang te koop heb staan.quote:Op donderdag 7 februari 2013 22:34 schreef Pap89 het volgende:
Als starter, nu nog op een "gratis" adres wonende, mooie tijd om de koop nog uit te stellen en te sparen lijkt me?
Of grote kans door het nationaliseren van de meeste banken, die nu niet mogen concurreren met de hypotheek rentes van bijvoorbeeld de Rabobank, dat de hypotheek rente dan weer zal kunnen gaan stijgen?
+1, en waarschijnlijk ook flink zelf verbouwen. Dus badkamer, keuken, vloer etc. inkopen en zelf leggen. Heb ik hier ook belastingvoordeel op (van 21% naar 6%) ?quote:Op donderdag 14 februari 2013 11:07 schreef stoeltafel het volgende:
Zijn de nieuwe regels nou positief of negatief? K ben zo'n starter en hoor wisselende verhalen. Huur nu nog maar wil binnen een jaartje een huis kopen.
Ik neem aan dat jij nu nog wacht omdat de huizenprijzen nog dalen. Dit zal voorlopig nog niet veranderen. Het enige wat volgens mij nu gebeurd is, is dat er wat meer duidelijkheid is over de toekomst plannen van het kabinet maar de vooruitzichten zijn nog steeds somber en de banken kunnen geen grotere hypotheken verstrekken dus de huizenprijzen zullen nog steeds dalen, het gat tussen de sociale huurwoningen en de maandelijkse lasten van een koopwoning worden wel kleiner maar ik betwijfel of heel veel potentiele kopers dit als argument zagenquote:Op donderdag 14 februari 2013 11:07 schreef stoeltafel het volgende:
Zijn de nieuwe regels nou positief of negatief? K ben zo'n starter en hoor wisselende verhalen. Huur nu nog maar wil binnen een jaartje een huis kopen.
Zouden we een serieuze trendbreuk gaan krijgen?quote:
Ik denk dat de enige zekerheid die je hebt, is dat het kabinet net als de afgelopen 4 jaar doorgaat met grofweg 3 grote wijzigingen per jaar voor de woningmarkt.quote:Op donderdag 14 februari 2013 11:07 schreef stoeltafel het volgende:
Dat is dus al mooi klote. Voor heel veel klussers overigens, want wie kent er nou niet een beunhaas (of trommelt vrienden en familie bij elkaar om te klussen).quote:Op donderdag 14 februari 2013 11:36 schreef bloodymary1 het volgende:
De verlaging van het BTW tarief geldt alleen voor kosten van arbeid en niet op materialen. Dus op de arbeidskosten van het bouwbedrijf etc. Als je zelf inkoopt en alles zelf doet heb je hier dus geen voordeel op nee.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |