abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 28 december 2012 @ 13:00:12 #151
372108 FredericBastiat
Idioten zijn van alle tijden.
pi_120858991
272.330 huizen te koop
  vrijdag 28 december 2012 @ 14:54:25 #152
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_120863398
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 09:43 schreef Emu het volgende:

[..]

Proficiat aan je nuttige bijdrage in dit topic ^O^

Noemen ze mensen zoals jij in Nederland ook een miereneuker?
mierenneuker ;)
pi_120864322
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 09:26 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ruim 4 ton voor een appartementje in Apeldoorn. :') lol gek he dat het niet verkoopt. Het is niet alsof het in New york city staat ofzo _O-
Het is wel een grachtenappartement he :') :') :')
115 m2, voor dat bedrag koop je een echt grachtenappartement in Amsterdam.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  vrijdag 28 december 2012 @ 22:48:44 #154
372108 FredericBastiat
Idioten zijn van alle tijden.
pi_120888172
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 09:26 schreef Metro2005 het volgende:

[..]

Ruim 4 ton voor een appartementje in Apeldoorn. :') lol gek he dat het niet verkoopt. Het is niet alsof het in New york city staat ofzo _O-
http://www.newyork-apartments.nl/

:D
  vrijdag 28 december 2012 @ 22:52:04 #155
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_120888369
http://www.bornrich.com/l(...)-sale-4-million.html

Penthouse met glijbaan in Manhattan. :P
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  vrijdag 28 december 2012 @ 22:58:06 #156
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_120928072
quote:
0s.gif Op vrijdag 28 december 2012 14:54 schreef leolinedance het volgende:

[..]

mierenneuker ;)
Ziehier het verschil in Belgische en Nederlandse spellingsregels als je toch zo correct wil zijn...

EDIT: En laat ons er nu over ophouden aub.

[ Bericht 2% gewijzigd door Emu op 29-12-2012 22:12:38 ]
pi_120928227
Er is niks mis met correct willen zijn, wel je wil opbrengen aan de ander.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_120928699
quote:
Dit project staat al ruim 1.5 jaar stil. Veels te duur voor wat je krijgt.
pi_120930229
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 december 2012 21:47 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Appeldoorn kent ook een aanzienlijke stijging in de gemeentelijke heffingen vanwege megalomane grondspeculatie.

quote:
Op voorspraak van de gemeenteraad is de opbrengst van de Onroerend Zaak Belasting (OZB) met 10 procent verhoogd. Volgens de raming komt er daardoor 39.778.087,- euro binnen op het Stadhuis tegen 36.161.897,- vorig jaar. Normaal gesproken is het streven om de stijging bij de inflatie (1,9 procent) te houden. Maar om de begroting sluitend te krijgen kwam daar 8,1 procent boven op. ,,Bij het vaststellen van dit percentage gaf de gemeenteraad de wens mee om het tarief in de komende jaren weer naar beneden bij te stellen'', zegt wethouder financiën, Fokko Spoelstra. ,,Maar dat was nog voordat de totale omvang van de tegenvaller van het Grondbedrijf duidelijk was. Het zal waarschijnlijk heel lastig worden om binnen een aantal jaren aan die wens te voldoen. Het wordt in ieder geval een hele uitdaging.''
Stentor

Om dat te compenseren moeten de woningprijzen omlaag.

Zorgen: Huizenprijzen in Apeldoorn meest gedaald
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
pi_120930299
quote:
1s.gif Op zaterdag 29 december 2012 21:47 schreef stoeltafel het volgende:

[..]

Klopt, en zo zijn er een hele boel projecten in Nederland (en daarom ligt ook de bouwsector op zijn kont). In Oosterhout (NB) is er bijvoorbeeld ook een verkaveling van over de 100 gronden voor zelfbouw. Daarvan zijn er na ong 1,5 jaar 18 verkocht...
pi_120931984
Kopers met geld komen zo langzaam maar zeker in luxe positie.
pi_120932941
quote:
6s.gif Op zaterdag 29 december 2012 22:40 schreef Piet_Piraat het volgende:
Kopers met geld komen zo langzaam maar zeker in luxe positie.
Zeker, maar geduld is een schone zaak. Gemiddeld schijnt het leeglopen van een huizenbubble ca 7 jaar te duren. Ongeveer 2008 begon de daling hier in Nederland we zijn dus over de helft en gezien de beperking HRA en stagnerende inkomens de komende jaren zou dat wel aardig kunnen kloppen. De daling is nog niet ten einde. De grootschalige bouwprojecten die de zieltogende bouwsector moeten gaan redden gaan nog komen mijns inziens. Dan zal er uitbodeming plaatsvinden. Volgend jaar zal de overheid door DNB, CBS en VNO aangedrongen worden de bouw te redden is mijn inschatting.
pi_120934161
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 22:57 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Zeker, maar geduld is een schone zaak. Gemiddeld schijnt het leeglopen van een huizenbubble ca 7 jaar te duren. Ongeveer 2008 begon de daling hier in Nederland we zijn dus over de helft en gezien de beperking HRA en stagnerende inkomens de komende jaren zou dat wel aardig kunnen kloppen. De daling is nog niet ten einde. De grootschalige bouwprojecten die de zieltogende bouwsector moeten gaan redden gaan nog komen mijns inziens. Dan zal er uitbodeming plaatsvinden. Volgend jaar zal de overheid door DNB, CBS en VNO aangedrongen worden de bouw te redden is mijn inschatting.
Klopt, met de HRA regels die 1/1/2013 veranderen is het bijna zeker dat 2013 ook een jaar van daling (inflatiegecorrigeerd) zal worden.
pi_120934290
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 23:16 schreef Emu het volgende:

[..]

Klopt, met de HRA regels die 1/1/2013 veranderen is het bijna zeker dat 2013 ook een jaar van daling (inflatiegecorrigeerd) zal worden.
het gaat sowieso een zwaar jaar worden. eerste jaar dat iedereen het gaat merken lijkt me. hopelijk voor de meesten met behoud van baan, maar ook de regels voor ontslag gaan komende paar jaar op de schop.
pi_120934772
En ondertussen wordt de keuze steeds groter.
pi_120940673
quote:
0s.gif Op zaterdag 29 december 2012 23:16 schreef Emu het volgende:
Dat mag dan ook wel. Aangezien je met een annuitaire hypotheek gedurende de looptijd enkele 10-duizenden euro's aan belastingvoordeel inlevert t.o.v een aflossingvrije of spaarhypotheekl. Zie dat maar eens terug te verdienen door na 2013 te kopen.
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_120941008
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 01:02 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Dat mag dan ook wel. Aangezien je met een annuitaire hypotheek gedurende de looptijd enkele 10-duizenden euro's aan belastingvoordeel inlevert t.o.v een aflossingvrije of spaarhypotheekl. Zie dat maar eens terug te verdienen door na 2013 te kopen.
Ach, dat is net zoiets als aandelen ex-dividend kopen. Meestal is dat prijsverschil ingeprijst. Bij aandelen is dat erg abrupt hier verwacht ik dat het wat geleidelijker verloopt.
pi_120941311
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 01:08 schreef Digi2 het volgende:
Ach, dat is net zoiets als aandelen ex-dividend kopen. Meestal is dat prijsverschil ingeprijst. Bij aandelen is dat erg abrupt hier verwacht ik dat het wat geleidelijker verloopt.
Wat geleidelijker lijkt me een understatement... :D
pi_120941559
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 01:15 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Wat geleidelijker lijkt me een understatement... :D
Tja, we zullen zien wat januari brengt. Misschien is er wel scherpe daling in de biedprijs en het aantal verkochte woningen. Dat is wel te verwachten omdat kopers en verkopers in de nieuwe situatie weer een evenwicht moeten vinden. En het gaat immers niet om een pak koffie ;)
pi_120941761
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 01:20 schreef Digi2 het volgende:
Tja, we zullen zien wat januari brengt. Misschien is er wel scherpe daling in de biedprijs en het aantal verkochte woningen. Dat is wel te verwachten omdat kopers en verkopers in de nieuwe situatie weer een evenwicht moeten vinden. En het gaat immers niet om een pak koffie ;)
Tja, we zullen zien... Ik verwacht niet dat iemand die zijn woning voor 200K in de verkoop heeft staan ineens medelijden krijgt en 20K zakt. Wellicht gedwongen verkopen die wat zakken, maar aangezien de vraag daarnaar weer stijgt omdat mensen minder kunnen lenen, zal dat ook getemperd worden.

Succes in ieder geval. ^O^
pi_120941903
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 01:24 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Tja, we zullen zien... Ik verwacht niet dat iemand die zijn woning voor 200K in de verkoop heeft staan ineens medelijden krijgt en 20K zakt.

Die wacht totdat zijn nek in de strop zit.
pi_120942146
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 01:24 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Succes in ieder geval. ^O^
Bedankt maar ik huur redelijk goedkoop en heb nogal wat reserves. En gezien mijn leeftijd 47 jaar kan ik er ook voor kiezen over enkele jaren bijna geheel te stoppen met werken en het geld op te maken. Ik werk nu 3 dagen. Aangezien ik met weinig kan rondkomen is dat een reele optie. Als ik een huis koop zal de bank wel geen 100% hypotheek willen verstrekken. Maar wie weet. In Barneveld zijn al appartementen in het centrum te koop voor 130.000 von. En het loopt geen storm. Over enkele jaren kan het wel eens interessant zijn omdat de huur dan net zo veel of minder is dan de hypotheek. Ik zie wel en zit niet op de springplank.
pi_120942869
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 01:33 schreef Digi2 het volgende:
Bedankt maar ik huur redelijk goedkoop en heb nogal wat reserves. En gezien mijn leeftijd 47 jaar kan ik er ook voor kiezen over enkele jaren bijna geheel te stoppen met werken en het geld op te maken. Ik werk nu 3 dagen.
Dat zegt allemaal niks. Ik ben 43 en ben al 12 jaar geleden gestopt met werken.

En een appartement voor 130K? Never nooit niet... Komen de 'service' kosten bij en je kunt zelf niks meer bepalen... Alles moet in overleg met de VVE... Gratis nog niet... (Nee, echt niet...)

Qua woning kopen heb ik 2 absolute 'afknappers'...:

VVE en Erfpacht

[ Bericht 5% gewijzigd door Bijvlagenzinvol op 30-12-2012 02:04:21 ]
pi_120943080
quote:
0s.gif Op zondag 30 december 2012 01:56 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

Dat zegt allemaal niks. Ik ben 43 en ben al 12 jaar geleden gestopt met werken.

En een appartement voor 130K? Never nooit niet... Komen de 'service' kosten bij en je kunt zelf niks meer bepalen... Alles moet in overleg met de VVE... Gratis nog niet... (Nee, echt niet...)
Ik heb dat met mijn huur appartement ook. Ik moet met de woningstichting overleggen en ik moet zeggen dat die heel schappelijk is hier. Verder moet ik een klein bedrag betalen voor het schoonhouden van de algemene ruimten. Als je een koop appartement hebt komt daar ook het onderhoud van het complex bij en dat is wel wat meer. Daar moet je inderdaad wel op letten :Y
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')