Zo veel geld voor zo'n kleine leefruimtequote:Op donderdag 27 december 2012 16:29 schreef stoeltafel het volgende:
Ja logisch. Had laatst een super huis gezien van 400K terwijl ik max 300K kan krijgen dus dat gaat helaas nooit wat worden. Ja over 5 jaar misschien.
Is dit te verklaren? Dit huis staat al minimaal 6 maanden te koop en toch is de prijs weer verhoogd met 23K, apart. http://www.funda.nl/koop/(...)tkade-213/kenmerken/
21-12-2011 ¤ 415.000 ( ¤ 28.000 )quote:Op donderdag 27 december 2012 17:07 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Zo veel geld voor zo'n kleine leefruimteNiet gek dat dat niet verkocht wordt voor die prijs...
Om het nog leuker te maken:quote:Op donderdag 27 december 2012 17:12 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
21-12-2011 ¤ 415.000 ( ¤ 28.000 )
13-11-2009 ¤ 387.000
12-11-2009 Prijs onbekend
28-02-2009 Gevonden voor ¤ 387.000
Als je dit ziet dan wil je toch niet verkopen?
Je zou natuurlijk altijd een bod kunnen uitbrengen van zeg 285.quote:Op donderdag 27 december 2012 16:29 schreef stoeltafel het volgende:
Ja logisch. Had laatst een super huis gezien van 400K terwijl ik max 300K kan krijgen dus dat gaat helaas nooit wat worden. Ja over 5 jaar misschien.
Is dit te verklaren? Dit huis staat al minimaal 6 maanden te koop en toch is de prijs weer verhoogd met 23K, apart. http://www.funda.nl/koop/(...)tkade-213/kenmerken/
RTLZquote:Twee keer zoveel huizen verkocht met verlies
Vijftien procent van alle huizenverkopers hebben dit jaar verlies gemaakt op hun woning. Gemiddeld ging het om 25.000 euro verlies.
In 2012 zijn twee keer zoveel huizen verkocht met verlies als in 2011, meldt NOS op basis van cijfers van het Kadaster.
In heel 2011 werden 7253 huizen met verlies verkocht. De eerste 10 maanden van dit jaar moesten bij 13.899 woningen de verkopers als toeleggen op prijs waarvoor zij hun huis hadden gekocht. In 2008 lag dat aantal nog op zo'n 3500 woningen.
Het Kadaster heeft ook uitgezocht hoeveel woningen zijn verkocht voor minder dan de koopprijs plus tien procent kosten koper. Als die kosten koper worden meegeteld, is dit jaar bijna een kwart (24 procent) van alle verkochte huizen met verlies verkocht. Tot en met oktober zijn in Nederland 90.064 woningen verkocht.
En als je wilt gaan kopen zou ik nog even wachtenquote:Op donderdag 27 december 2012 22:29 schreef Digi2 het volgende:
[..]
RTLZ
Het begint eigenlijk nu pas echt. Als je moet verkopen zou ik het snel doen. Uiteindelijk zal de overheid zich gedwongen zien de bouwsector middels grootschalige bouwprojecten weer overeind te krijgen. Dan zijn de prijzen zo weer op het niveau van voor het jaar 2000.
Ja, dat doe ik dan ookquote:Op donderdag 27 december 2012 22:48 schreef leolinedance het volgende:
[..]
En als je wilt gaan kopen zou ik nog even wachten![]()
Schei uit man, NL mag van Europa helemaal niks meer zelf bepalen, laat staan dat er besloten wordt om even de bouwsector grootschalig te gaan subsidiėren.. .quote:Op donderdag 27 december 2012 22:29 schreef Digi2 het volgende:
Uiteindelijk zal de overheid zich gedwongen zien de bouwsector middels grootschalige bouwprojecten weer overeind te krijgen.
Idemquote:
Oke. Dan bouwsector nog verder op zijn gat -> faillisementen -> ontslagen -> meer huizen in de verkoop -> lagere prijzenquote:Op donderdag 27 december 2012 22:53 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Schei uit man, NL mag van Europa helemaal niks meer zelf bepalen, laat staan dat er besloten wordt om even de bouwsector grootschalig te gaan subsidiėren.. .
Dat is precies wat ook kan gebeuren EU subsidies om de bouw te stimuleren. Maargoed huizen vallen buiten het vrije verkeer van personen en goederen omdat ze doorgaans moeilijk te verplaatsen zijnquote:Op donderdag 27 december 2012 22:53 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Schei uit man, NL mag van Europa helemaal niks meer zelf bepalen, laat staan dat er besloten wordt om even de bouwsector grootschalig te gaan subsidiėren.. .
quote:Op donderdag 27 december 2012 22:55 schreef leolinedance het volgende:
Oke. Dan bouwsector nog verder op zijn gat -> faillisementen -> ontslagen -> meer huizen in de verkoop -> lagere prijzen
Ik heb werkelijk geen idee hoe je je laatste zin, je eerste zin zou moeten ondersteunen.quote:Op donderdag 27 december 2012 22:57 schreef Digi2 het volgende:
Dat is precies wat ook kan gebeuren EU subsidies om de bouw te stimuleren. Maargoed huizen vallen buiten het vrije verkeer van personen en goederen omdat ze doorgaans moeilijk te verplaatsen zijn
Het zijn 2 dingen.quote:Op donderdag 27 december 2012 23:05 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik heb werkelijk geen idee hoe je je laatste zin, je eerste zin zou moeten ondersteunen.
Brussel is het al niet eens met de HRA. Brussel vindt ook dat de (gesubsidieerde) sociale woningbouw moet worden afgebouwd door mensen met hogere inkomens te weigeren. Dan denk jij serieus dat ze ook nog eens een extra subsidie op bouwen gaan toestaan?quote:Op donderdag 27 december 2012 23:14 schreef Digi2 het volgende:
Het zijn 2 dingen.
De woningbouwsector in vele EU landen heeft het erg zwaar er zou dus een EU subsidie voor kunnen komen. Brussel is gefocused op valse concurrentie. Als de overheid tot grootschalige bouwprojecten besluit dan mogen buitenlandse bedrijven ook meedingen. Aangezien bouw nogal lokaal is zal dat echter een randverschijnsel zijn.
Ze hebben er voor zover ik weet geen zeggenschap over.quote:Op donderdag 27 december 2012 23:18 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Brussel is het al niet eens met de HRA. Brussel vindt ook dat de (gesubsidieerde) sociale woningbouw moet worden afgebouwd door mensen met hogere inkomens te weigeren. Dan denk jij serieus dat ze ook nog eens een extra subsidie op bouwen gaan toestaan?
Ja, vast.
Waarover?quote:Op donderdag 27 december 2012 23:19 schreef Digi2 het volgende:
Ze hebben er voor zover ik weet geen zeggenschap over.
quote:Op donderdag 27 december 2012 23:14 schreef Digi2 het volgende:
De woningbouwsector in vele EU landen heeft het erg zwaar er zou dus een EU subsidie voor kunnen komen.
Er is dus nog geen zeggenschap over "zou". Zie bijv het verlagen van de overdrachtsbelasting daar heb ik de EU ook niet over gehoord.quote:
Dat is ook geen vorm van subsidie he... Was sowieso al een krankzinnige belasting.quote:Op donderdag 27 december 2012 23:24 schreef Digi2 het volgende:
Er is dus nog geen zeggenschap over "zou". Zie bijv het verlagen van de overdrachtsbelasting daar heb ik de EU ook niet over gehoord.
Een krankzinnige belasting daar kan ik het geheel mee eens zijn. Dat is het huurwaardeforfait ook want je gaat een primaire levensbehoefte belasten. Maar er is zojuist een nog krankzinniger belasting verhoogt. De assurantie belasting. Het mensen duurder/onmogelijk maken zich tegen riscos te dekken. De overheid zal je beschermen toch. Diezelfde overheid belast je als je bescherming zoekt. Oftewel het bestaan van de overheid dient een heel ander doel.quote:Op donderdag 27 december 2012 23:34 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat is ook geen vorm van subsidie he... Was sowieso al een krankzinnige belasting.
Och... Zolang je nog 6% betaalt over levensmiddelen en 21% over energie en water (allemaal eerste levensbehoeften!) zou ik me niet zo druk maken over de assurantiebelasting als ik jou was. Dat is per jaar peanuts in vergelijk met het totaal van de rest.quote:Op donderdag 27 december 2012 23:40 schreef Digi2 het volgende:
Maar er is zojuist een nog krankzinniger belasting verhoogt. De assurantie belasting. Het mensen duurder/onmogelijk maken zich tegen riscos te dekken. De overheid zal je beschermen toch. Diezelfde overheid belast je als je bescherming zoekt. Oftewel het bestaan van de overheid dient een heel ander doel.
Ruim 4 ton voor een appartementje in Apeldoorn.quote:Op donderdag 27 december 2012 16:29 schreef stoeltafel het volgende:
Proficiat aan je nuttige bijdrage in dit topicquote:Op donderdag 27 december 2012 13:39 schreef leolinedance het volgende:
[..]
Als je dan deze kant op komt wel graag een cursus Nederlands volgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |