Lezen... Er is een grote groep van mensen die straks helemaal geen noemenswaardige hypotheek meer kan krijgen.quote:Op vrijdag 14 december 2012 01:15 schreef leolinedance het volgende:
Als de huizenprijzen blijven dalen, wat inderdaad in de lijn der verwachting ligt met deze nieuwe afspraken, maakt die kostenpost van 20 - 30k over de looptijd ook niet zo veel uit. Over het bedrag wat je bespaart met de prijsdaling hoef je nooit meer rente te betalen. Daarbij worden die Euro's gedurende de looptijd steeds minder waard (of producten duurder, inflatie) dus voel je er steeds minder van.
Die mensen hebben nog nooit van termijndeposito's gehoord en laten zich gek maken door de media.quote:En daarbij zijn de rentes op spaarrekeningen momenteel dusdanig laag, en het ligt in de lijn der verwachting dat ook dit nog wel even zo blijft, dat sparen al helemáál niet rendabel is. Er zijn juist veel hypotheekbezitters die er nu voor kiezen hun huis af te gaan lossen!
Je vergeet even de 6,5% extra verhoging bovenop de inflatie, voor de mensen die (gezamelijk) > 43K verdienen.quote:]En hoezo gaan de huren hard omhoog? Wij hebben van de verhuurder nog geen bericht gehad en wonen er nu 1,5 jaar. Het zal me trouwens een worst wezen als ie de wettelijk toegestane 2,3% verhoging vraagt. Dat is misschien 200 euro per jaar. En het jaar erop 400 en het jaar daarop ca. 600. Totaal heeft het dan 1200,- extra gekost. Ik denk dat ik dat wel terugverdien in die tijd op de waardedaling van een huis in de prijsklasse van 3-4 ton.
Dus de huizenprijzen dalen dan toch? Kwestie van vraag en aanbod.quote:Op vrijdag 14 december 2012 01:43 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Lezen... Er is een grote groep van mensen die straks helemaal geen noemenswaardige hypotheek meer kan krijgen.
Dat weten juist die mensen maar al te goed. Hoe kun je geld vastzetten in een deposito wat je nog moet verdienen over de looptijd? Maar goed, stel dat het zou kunnen dan kun je nu 3,6% krijgen. Tel daar 1,2% vermogensrendementheffing en 2,4% inflatie af en je speelt precies quitte en verdien je dus helemaal niks. En dan moet je wel de bank nemen met het hoogst haalbare rendement op dit moment!quote:Die mensen hebben nog nooit van termijndeposito's gehoord en laten zich gek maken door de media.
Heel gek maar wij verdienen > 75k en hebben hier totaal geen last van. Volgens mij zie je iets over het hoofd.quote:Je vergeet even de 6,5% extra verhoging bovenop de inflatie, voor de mensen die (gezamelijk) > 43K verdienen.
Ja, maar niet zo hard als je leencapaciteit hoor. Kun je gewoon vergeten...quote:Op vrijdag 14 december 2012 01:49 schreef leolinedance het volgende:
Dus de prijzen dalen dan toch? Dan hebben we het over hetzelfde.
Jajajaja... Die inflatie gaat ook van je schuld af he.... Dus je telt hem nu dubbel. En die 1,2% VRH is pas boven de 43K... Maar vooral krampachtig 10K aflossen joh... Doe je goed.quote:Dat weten juist die mensen maar al te goed. Hoe kun je geld vastzetten in een deposito wat je nog moet verdienen over de looptijd? Maar goed, stel dat het zou kunnen dan kun je nu 3,6% krijgen. Tel daar 1,2% vermogensrendementheffing en 2,4% inflatie af en je speelt precies quitte. En dan moet je wel de bank nemen met het hoogst haalbare rendement op dit moment!
Dan woon je vrije sector en betaal je dus al jaren veel teveel. Nee, dan heb je die 6,5% extra niet nodig.quote:Heel gek maar wij verdienen > 75k en hebben hier totaal geen last van. Volgens mij zie je iets over het hoofd.
Dat hoeft ook niet hoor, wij kunnen toch wel genoeg lenen. Daarbij kun je ook altijd nog wat eigen geld erin stoppen.quote:Op vrijdag 14 december 2012 01:52 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ja, maar niet zo hard als je leencapaciteit hoor. Kun je gewoon vergeten...
Die 1,2% VRH is AL boven de 43K zul je bedoelen! Wie heeft het over 10K aflossen? Dat schiet natuurlijk niet op.quote:Jajajaja... Die inflatie gaat ook van je schuld af he.... Dus je telt hem nu dubbel. En die 1,2% VRH is pas boven de 43K... Maar vooral krampachtig 10K aflossen joh... Doe je goed.
Nee, mijn lasten zijn over de afgelopen 4 jaar dat ik gehuurd heb zelfs extreem veel goedkoper geweest dan een gelijkwaardigquote:Dan woon je vrije sector en betaal je dus al jaren veel teveel. Nee, dan heb je die 6,5% extra niet nodig.
ik moet nog zien dat dit door de eerste kamer komt, daarnaast zit de regel van 4,5% al snel in de weg danquote:Op vrijdag 14 december 2012 01:43 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Je vergeet even de 6,5% extra verhoging bovenop de inflatie, voor de mensen die (gezamenlijk) > 43K verdienen.
Zou goed kunnen, daar staan er ook behoorlijk wat van te koop en die worden bij het woningbestand opgeteld. Zoek voor de grap maar eens op woningen in Amsterdam van onder de 100kquote:Op zaterdag 15 december 2012 02:41 schreef Tikbalang het volgende:
Zag net op het journaal (is nu 15/0230 dus of 14/2000 of 2200 journaal) maar 230000 huizen te koop. Hoe kan dat dan ??? Misschien iets met 35000 garages te koop ofzo ???? Ja als je wilt bezuinigen dan geen huur/koop garage meer maar gewoon aan de straat. Wie heeft hier antwoord op of lopen ze te liegen op het NOS journaal (wat heel goed mogelijk is natuurlijk want prediken voor de huizenmarkt kerk)
Laat dat maar aan de markt over.... moet ik nog even bij vermelden dat er in NL al 320.000 woning leeg staan en de economie hard inzakt... die prijzen die gaan echt nog fors dalen. Die -50% is echt in de pocketquote:Op vrijdag 14 december 2012 01:52 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Ja, maar niet zo hard als je leencapaciteit hoor. Kun je gewoon vergeten...
Het staatsjournaal word geregisseerd door minitrue, moet je niet al te veel waarde aan hechten. Zelfde geld voor voorspellingen van het CPB en partijen als de NVB, VEH, NVM.quote:Op zaterdag 15 december 2012 02:41 schreef Tikbalang het volgende:
Zag net op het journaal (is nu 15/0230 dus of 14/2000 of 2200 journaal) maar 230000 huizen te koop. Hoe kan dat dan ??? Misschien iets met 35000 garages te koop ofzo ???? Ja als je wilt bezuinigen dan geen huur/koop garage meer maar gewoon aan de straat. Wie heeft hier antwoord op of lopen ze te liegen op het NOS journaal (wat heel goed mogelijk is natuurlijk want prediken voor de huizenmarkt kerk)
Dan zijn we het hier tenminste eens daarover.quote:Op zaterdag 15 december 2012 11:58 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Het staatsjournaal word geregisseerd door minitrue, moet je niet al te veel waarde aan hechten. Zelfde geld voor voorspellingen van het CPB en partijen als de NVB, VEH, NVM.
Alleen de info van 'bouwend Nederland' neem ik enigszins serieus want die hebben geen belangen bij de bestaand markt en de onderliggende schuldenberg.
Voor de fundateller maakt dat weinig uit, want er stonden altijd al garages op de site.quote:Op zaterdag 15 december 2012 02:41 schreef Tikbalang het volgende:
Zag net op het journaal (is nu 15/0230 dus of 14/2000 of 2200 journaal) maar 230000 huizen te koop. Hoe kan dat dan ??? Misschien iets met 35000 garages te koop ofzo ????
LOL, dat is nog eens creatief rekenen... Ligt er maar aan of de verhouding woningen <-> garages gelijk gebleven is natuurlijk.quote:Op zaterdag 15 december 2012 13:29 schreef RemcoDelft het volgende:
Voor de fundateller maakt dat weinig uit, want er stonden altijd al garages op de site.
Ik ook.quote:Op maandag 17 december 2012 17:17 schreef leolinedance het volgende:
http://www.telegraaf.nl/o(...)n_2014_dalen___.html
Dat denk ik ook!
Goed nieuws maar gebeurt dit ook echt in de praktijk? Zie nog zoveel huizen op funda waarbij de prijzen al jaren hetzelfde zijn. Die mensen willen volgens mij niet verhuizen.quote:Op maandag 17 december 2012 17:17 schreef leolinedance het volgende:
http://www.telegraaf.nl/o(...)n_2014_dalen___.html
Dat denk ik ook!
Tijd voor een fundateller voorspellingstopic?quote:Op donderdag 20 december 2012 14:47 schreef leolinedance het volgende:
273.442 huizen te koop.
Nog een weekje of 2 en we zetten de stijgende lijn verder in. Ik zeg 300k op 1 mei!
Goed plan. Als jij hem opent ben ik van de partijquote:Op donderdag 20 december 2012 21:12 schreef fedsingularity het volgende:
[..]
Tijd voor een fundateller voorspellingstopic?
quote:Op donderdag 6 december 2012 16:05 schreef PierreBetfair het volgende:
LOL, topic al even niet gevolgd maar het gaat wel lekker zo
En dan las ik vandaag nog op het "beursnieuws"dat ING volgend jaar een licht herstel van de huizenmarkt verwacht.
ING![]()
Godzijdank ben ik volgend jaar definitief opgetieft uit dit crisisland dat binnen 1 generatie definitief in handen is van bontkraagtuig uit het rifgebergte. Politiek en burgers staan en bij en kijken ernaar. Zo nu en dan wordt er aandacht aan besteed bij Pauw en Witteman.
Ik zeg, ga Pierre achterna en kom gezellig met zn allen naar
[ afbeelding ]
Als je dan deze kant op komt wel graag een cursus Nederlands volgen.quote:Op donderdag 27 december 2012 12:42 schreef Emu het volgende:
Man jij mankeert echt. Ik ga net het omgekeerde doen, omwille van politiek onder andere. Nog wel lekker 1 à 2 jaar wachten, (2013 -5% en 2014 -5% ga ik gemiddeld vanuit) dan is het in Nederland goedkoper en kwalitatief beter wonen dan in België, zeker voor lagere en middeninkomens.
Ik heb dat net eens uitgerekend, als die prognose daling klopt. Dan is een woning inflatiegecorrigeerd 30% goedkoper tenopzichte van 2005. Maar zeker als je op lange termijn alles bekijkt (20 à 30 jaar) ben je beter uit in Nederland. Want in België moeten de besparingen nog komen ! Voor een Villa denk ik blijf je wel beter af in België vermoed ik als ik zo eens browse op funda.
Edit: Blijf dan wel werken in België naar waarschijnlijkheid, dus wonen ergens aan de grens. Putte in NB lijkt mij dan interessant en mooi om wonen. Werken kan in Brussel of Antwerpen.
[..]
Gevaarlijk dit soort voorspellingen met een tijdsspanne erbij.quote:Op zondag 9 december 2012 14:35 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
The only way is up![]()
Na 1 januari zal het wel extra hard gaan want dan stort de verkoop extra hard in, 300k voor het begin van de zomer?
quote:Op maandag 23 januari 2012 12:23 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ik zeg dat we de 300k gaan aantikken voor eind november 2012 (if man is still alive).
Of verkopers kunnen niet lager met de prijs omdat ze al met een restschuld van hier tot tokyo zitten. Op een gegeven moment is de bodem ook wel bereikt natuurlijk. Probleem is alleen dat wat kopers kunnen lenen en hoever verkopers kunnen zakken nog altijd tever uit elkaar ligt momenteel.quote:Op dinsdag 18 december 2012 13:02 schreef stoeltafel het volgende:
[..]
Goed nieuws maar gebeurt dit ook echt in de praktijk? Zie nog zoveel huizen op funda waarbij de prijzen al jaren hetzelfde zijn. Die mensen willen volgens mij niet verhuizen.
Hier is zelfs de prijs verhoogd met 20K http://www.funda.nl/koop/(...)straat-42/kenmerken/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |