Nee, maar bij dezequote:Op vrijdag 30 november 2012 17:27 schreef haan33 het volgende:
is er al gezegd dat saffraan altijd al duur is geweest?
Oh, een nul vergeten.quote:Op vrijdag 30 november 2012 17:32 schreef Beantje het volgende:
[..]
of heb ik een berekeningsfoutje gemaakt?
Rond de 20K. Een boer krijgt al rond de 7 mille per kilo. Weet je überhaupt wat saffraan is?quote:Op vrijdag 30 november 2012 17:47 schreef Bitlord het volgende:
Ik zal eens opzoeken wat.de handelsprijzen van saffraan zijn.
Een of ander duur kruid.quote:Op vrijdag 30 november 2012 17:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
Rond de 20K. Een boer krijgt al rond de 7 mille per kilo. Weet je überhaupt wat saffraan is?
Het zijn stampers van een zeldzame krokus-achtige bloem die maar acht dagen per jaar.boeit en die met de hand een voor een geplukt moeten worden. Voor een kilo moet je meer dan 150000 bloemen af.quote:
Mensen vergeten wel eens een nul, kan gebeuren, gewoon een slordigheidsfoutje.quote:
Het is je vergeven deze keer.quote:Op vrijdag 30 november 2012 18:41 schreef Rezania het volgende:
[..]
Mensen vergeten wel eens een nul, kan gebeuren, gewoon een slordigheidsfoutje.
Is dat hetzelfde als koenjitquote:Op vrijdag 30 november 2012 18:51 schreef Roces18 het volgende:
gebruiken mensen om hun eten geel te kleuren met saffraan voor die prijs wtf?
maar verder:
Een alternatief voor de kostbare saffraan is vanouds saffloer of valse saffraan. In de keuken wordt ook de veel goedkopere kurkuma, ook geelwortel of Indische saffraan genoemd, die vergelijkbare kleureigenschappen heeft, maar anders smaakt en een geheel andere oorsprong heeft.
Das hetzelfde.quote:Op vrijdag 30 november 2012 18:55 schreef Roces18 het volgende:
[..]
bedoel je Kurkuma ? want koenjit ken ik niet
Nee, dat wordt gemaakt van de gouden eieren van ganzen.quote:Op vrijdag 30 november 2012 18:55 schreef Roces18 het volgende:
[..]
goud wordt niet gemaakt van bloemetjes
Lulkoek. Ik zeef zo hele karaten uit de rivier. Geleerd uit mijn tijd in Klondike.quote:Op vrijdag 30 november 2012 18:57 schreef Roces18 het volgende:
een hele kilo per karaat dus.
denk daar maar over na als je gaat trouwen met je 3e vrouw
quote:Op vrijdag 30 november 2012 18:59 schreef Roces18 het volgende:
zelfs lucky luke is duur geweest, dat je het maar even weet
Volgens mij was ie heel wat eerder. Ik was er zelf bij! Ik at gewoon goudzoekers. Dat scheelde in de kosten.quote:Op vrijdag 30 november 2012 18:59 schreef Roces18 het volgende:
wist je dat door de klondike goldrush uit 1986 er een bevolkingsexplosie kwam van allemaal gelukszoekers waardoor er zelfs hongersnood heerste?
dit dusquote:Op vrijdag 30 november 2012 20:53 schreef AldoTheApache het volgende:
Samenvatting van die topic:
Saffraan is altijd al duur geweest, en TS is een oelewapper dat hij dit niet wist
Dit bedoelde ik.quote:Op vrijdag 30 november 2012 20:53 schreef AldoTheApache het volgende:
Samenvatting van die topic:
Saffraan is altijd al duur geweest, en TS is een oelewapper dat hij dit niet wist
Hoi,quote:Op vrijdag 30 november 2012 20:57 schreef cricket het volgende:
Ik snap niet dat er nog niemand is geweest die even zegt dat het altijd al duur is geweest?
Jaquote:Op vrijdag 30 november 2012 22:42 schreef -supergirl- het volgende:
wat is een saffraan? is dat net zoiets als een saffier?
Dat is jouw perceptie. Ons soort mensen vindt saffraan meer iets voor het plebs.quote:Op vrijdag 30 november 2012 22:47 schreef Djeez het volgende:
Safraan is alleen voor de rijken, want peperduur!
Oh oh, TS is waarschijnlijk zo dom dat hij denkt dat vanille ook in vanillevla zit en vandaag gaat voor hem een wereld openquote:Op vrijdag 30 november 2012 18:01 schreef Bitlord het volgende:
Vanille trouwens ook, alsof dat zo veel kost. [ afbeelding ]
KLB / WTF? Heb Windows 8 gekocht maar laptopscherm wordt niet touchscreenquote:Op vrijdag 30 november 2012 22:58 schreef 1parterretrap1 het volgende:
Voor mij is dit het beste topic van de weekWat een saamhorigheid xD
Haha inderdaad xDquote:Op vrijdag 30 november 2012 23:01 schreef Prowl het volgende:
[..]
KLB / WTF? Heb Windows 8 gekocht maar laptopscherm wordt niet touchscreen
Deze is ook leuk
Nee, wiet is duurder, poosje terug per kilo duurder dan goudquote:Op vrijdag 30 november 2012 18:51 schreef GeenInspiratie. het volgende:
Je weet dat saffraan het duurste kruid ter wereld is hè?![]()
Ziet er naar uit dat ik me bonuskaart tot morgen kan gebruiken.quote:Op vrijdag 30 november 2012 17:24 schreef Bitlord het volgende:
Wie dit omrekent merkt dat elke kilo saffraan een klein jaarloon kost. Zo duur kan het toch niet zijn?
[ afbeelding ]
Ik weet het niet precies... maar het schijnt dat saffraan altijd al duur is..quote:
Kruidenquote:Op vrijdag 30 november 2012 17:26 schreef sinepedraap het volgende:
Geen eigen kruidentuintempel hebben
Maar ja, als niemand hem dat ook vertelt...quote:Op zaterdag 1 december 2012 11:22 schreef Trashcanman het volgende:
Dat TS niet eens weet dat saffraan altijd al zo duur is geweest...
Dat zou iemand toch even moeten doen vind ik.quote:Op zaterdag 1 december 2012 11:24 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Maar ja, als niemand hem dat ook vertelt...
duur.quote:
Mijn oud-tante zei dat inderdaad ook en die had het nog horen vertellen van haar opa!quote:Op zaterdag 1 december 2012 14:25 schreef tja77 het volgende:
[..]
En is volgens mij ook altijd al duur geweest
Alleen gek dat TS dat niet weet.quote:Op zaterdag 1 december 2012 14:28 schreef De_Kardinaal het volgende:
[..]
Mijn oud-tante zei dat inderdaad ook en die had het nog horen vertellen van haar opa!
quote:Op vrijdag 30 november 2012 17:27 schreef haan33 het volgende:
is er al gezegd dat saffraan altijd al duur is geweest?
Is saffraan licht ja? Lijkt me redelijk afhankelijk van het gewicht. Of doel je op de dichtheid?quote:Op zaterdag 1 december 2012 16:22 schreef wasbeer31 het volgende:
Saffraan is tering duur, een kilo kost idd rond de 25000 euro, maar saffraan is ook heel licht, een kilo saffraan is tering veel
Het is wel heel duur hoor...quote:Op zaterdag 1 december 2012 18:04 schreef 1marcelfilms het volgende:
Mwoaaah nu wil ik wel een kilo van dat spul hebben
Dealen jonguh!!quote:
Deze service kost circa 1234 euro per ontvangen berichtquote:Op zaterdag 1 december 2012 21:07 schreef luckass het volgende:
Wilt u de kiloprijs van saffraan weten?
SMS dan saffr aan naar 1234
quote:Op vrijdag 30 november 2012 17:40 schreef Lemar het volgende:
Saffraan is gewoon duur, altijd al geweest.
quote:Op zaterdag 1 december 2012 22:22 schreef goberpls het volgende:
Hoezo is het zo duur? Is het niet te verbouwen ofzo?
Saffraan is trouwens altijd al zo duur geweest.quote:Op vrijdag 30 november 2012 18:03 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het zijn stampers van een zeldzame krokus-achtige bloem die maar acht dagen per jaar.boeit en die met de hand een voor een geplukt moeten worden. Voor een kilo moet je meer dan 150000 bloemen af.
quote:Op vrijdag 30 november 2012 17:28 schreef AldoTheApache het volgende:
Saffraan is altijd duur geweest.
Die niet weten
Huh?quote:Op zaterdag 1 december 2012 23:18 schreef koelants het volgende:
Ik kreeg een Quote-alert, maar niemand quote mij
Ja dat dacht ik ookquote:
Dat waren vast geen lieve quotes geweest tegen onsquote:Op zaterdag 1 december 2012 23:22 schreef Djeez het volgende:
Kreeg de quotemelding ook. Vast wat posts verwijderd denk ik
Ik moest lachenquote:Op zaterdag 1 december 2012 23:23 schreef Snowballed het volgende:
Ik kreeg ook een quote...
Maar ach.. dan kan ik in ieder geval even melden dat saffraan altijd al duur was...
is dat iets van de laatste tijd of was het zo ook tijdens de gulden?quote:Op zaterdag 1 december 2012 23:23 schreef Snowballed het volgende:
Ik kreeg ook een quote...
Maar ach.. dan kan ik in ieder geval even melden dat saffraan altijd al duur was...
Wat bedoel je..?quote:Op zaterdag 1 december 2012 23:24 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
is dat iets van de laatste tijd of was het zo ook tijdens de gulden?
nee hoor...quote:Op zaterdag 1 december 2012 23:26 schreef Ga.aguyim het volgende:
[..]
saffraan, het is zo duur geworden
Wat ik ergens recentelijk gelezen heb, is dat saffraan altijd al duur geweest blijkt te zijn!quote:
Dat heb ik net nog op FOK! gelezen.. om 23:23.32..quote:Op zaterdag 1 december 2012 23:29 schreef koelants het volgende:
[..]
Wat ik ergens recentelijk gelezen heb, is dat saffraan altijd al duur geweest blijkt te zijn!
Ik kwam ook via google op FOK! terecht. 450 berichten over dat saffraan altijd al duur is geweest. Het is echt geweldig dat FOK!quote:Op zaterdag 1 december 2012 23:32 schreef Snowballed het volgende:
[..]
Dat heb ik net nog op FOK! gelezen.. om 23:23.32..
Daar stond dat saffraan altijd al duur was...
Handig joh... dat forum...
Nooit geweten dat saffraan zo duur was joh.quote:Op zondag 2 december 2012 00:09 schreef Michhas het volgende:
Diamant: 5,25 miljoen euro per kilo
Cocaïne: 60 000 euro per kilo
Héroïne: 40 000 euro per kilo
Rhodium: 37 000 euro per kilo
Safraan: 30 000 euro per kilo
Platine: 28 200 euro per kilo
Goud: 21 300 euro per kilo
Palladium: 6 200 euro per kilo
Leuk prijsje.
Je had het 10 jaar geleden al kunnen weten!quote:Op donderdag 8 augustus 2002 11:52 schreef Anonieme_Lafaard het volgende:
Ik neem altijd kruiden en specerijen mee als ik terug kom van vakantie. Laatst uit turkije zwarte peper en saffraan meegenomen. Saffraan is hier heel duur !!
Is saffraan duur dan?quote:Op zondag 2 december 2012 09:53 schreef An_awesome_wave het volgende:
Is dat pas iets van de laatste tijd dat saffraan zo duur is eigenlijk?
Kurkuma schijnt een alternatief te zijn, maar wel bitterquote:Op zondag 2 december 2012 10:09 schreef DarkAccountant het volgende:
Ik smeer tijdens de winter 's morgens altijd extra veel saffraan op mijn boterham, maar nu verneem ik plots dat dat erg duur is!
Wat moet ik nu doen?
quote:Op zondag 2 december 2012 01:34 schreef VisGeenOptie het volgende:
PostalSaffraan stuurde mij 450 euro, dat was echt fantastisch!
Je zal even een mail moeten sturen naar het landelijke Saffraanprijzen Meldpunt. Alle werkdagen bereikbaar.quote:Op zondag 2 december 2012 10:48 schreef sonnyspek het volgende:
Ik heb gehoord uit betrouwbare bronnen dat saffraan duur is, kan iemand dit bevestigen?
Ja zoiets dacht ik ook. Maar ik kan de bron zo even snel niet vinden. Is dit geen algemene kennis dan?quote:Op zondag 2 december 2012 10:48 schreef sonnyspek het volgende:
Ik heb gehoord uit betrouwbare bronnen dat saffraan duur is, kan iemand dit bevestigen?
En niet illegaalquote:Op zondag 2 december 2012 13:52 schreef Frank_Drebin het volgende:
Mijn plantjes op zolder toch maar eens gaan verruilen voor wat saffraankrokussen, een stuk lucratiever de gram.
Saffraan is wel heel duur.....quote:
Ik geloof dat het wel iets uitmaakt als ik dit topic zo eens doorblader...quote:Op zondag 2 december 2012 15:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat maakt niet uit, de vraag is wat die plantjes kosten...
Ik kreeg inderdaad ook quotte alertquote:Op zaterdag 1 december 2012 23:18 schreef koelants het volgende:
Ik kreeg een Quote-alert, maar niemand quote mij
Wat blijkt uit een topic op FOK! is dat Saffraan altijd al duur is geweestquote:Op zondag 2 december 2012 20:00 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
[..]
Ik kreeg inderdaad ook quotte alert!
Maargoed, ot: geloof dat Saffraan altijd al heel duur is geweest als het goed is
Ah, sorry, dat wist ik niet. Ik baseerde het zelf op een vage gedachte van vroeger maar ben blij dat ik dus gelijk heb. In dat geval kan ik dus inderdaad met zekerheid zeggen nu dat saffraan altijd al heel duur is geweestquote:Op zondag 2 december 2012 20:24 schreef koelants het volgende:
[..]
Wat blijkt uit een topic op FOK! is dat Saffraan altijd al duur is geweest
Ik heb trouwens zelf nog nooit saffraan gekocht omdat het best duur is.. jullie?quote:Op zondag 2 december 2012 20:27 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
[..]
Ah, sorry, dat wist ik niet. Ik baseerde het zelf op een vage gedachte van vroeger maar ben blij dat ik dus gelijk heb. In dat geval kan ik dus inderdaad met zekerheid zeggen nu dat saffraan altijd al heel duur is geweest
Ik had er nog nooit van mn leven van gehoord.. Behalve dan natuurlijk dat het altijd al heel duur is geweest, dat weet iedereenquote:Op zondag 2 december 2012 20:29 schreef koelants het volgende:
[..]
Ik heb trouwens zelf nog nooit saffraan gekocht omdat het best duur is.. jullie?
Ik geloof dat het veel in de Chinese keuken wordt gebruikt, waarschijnlijk is eten halen bij een Chinees daarom zo duur (omdat de Saffraan zo duur is).quote:Op zondag 2 december 2012 20:45 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
[..]
Ik had er nog nooit van mn leven van gehoord.. Behalve dan natuurlijk dat het altijd al heel duur is geweest, dat weet iedereen
Oohja saffraan is duur.quote:Op dinsdag 11 december 2012 14:57 schreef 1parterretrap1 het volgende:
Dit topic moet niet in de vergetelheid raken!
Evenals dat saffraan altijd al heel duur was, maar dat vergeet je niet zomaar
Er zijn er namelijk maar 2 mensen in heel die Islamitische samenleving die deze kruid plukken.quote:Op vrijdag 30 november 2012 18:39 schreef Vaatwastablet het volgende:
Islamitische kruiden zijn altijd al heel duur geweest
Wat hij bedoelt is:quote:Op vrijdag 30 november 2012 18:55 schreef Roces18 het volgende:
[..]
bedoel je Kurkuma ? want koenjit ken ik niet
Je hoeft geen zorgen te maken het is goedkoop.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 20:55 schreef Uberkullie het volgende:
Weet iemand trouwens of saffraan duur is?
Nee, saffraan is juist heel duur.quote:Op dinsdag 1 januari 2013 20:56 schreef Lazvic het volgende:
[..]
Je hoeft geen zorgen te maken het is goedkoop.
quote:Op dinsdag 1 januari 2013 20:40 schreef Orealo het volgende:
Ik kreeg laatst 20,0089 gram saffraan, het was fantastisch.
Saffraan is altijd al duur geweestquote:Op woensdag 2 januari 2013 01:02 schreef Uberkullie het volgende:
Kan iemand nog antwoord op mijn vraag geven
Dat kan, maar ik vraag wel behoorlijk wat per uur.quote:Op woensdag 2 januari 2013 01:02 schreef Uberkullie het volgende:
Kan iemand nog antwoord op mijn vraag geven
kijk naar de foto man.. saffraan gooi je in je voer en dan smaakt het ineens lekker. Net als dat je zout/peper/chili's of bier in je eten doetquote:
ja heb gegeken ziet er nogal raar uit nooit van gehoordquote:Op woensdag 2 januari 2013 01:13 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
kijk naar de foto man.. saffraan gooi je in je voer en dan smaakt het ineens lekker. Net als dat je zout/peper/chili's of bier in je eten doet
Er zijn projecten vanuit de EU waarbij opiumboeren in Afghanistan geholpen worden om over te schakelen op saffraan omdat dat enige concurrerende teelt isquote:Op zondag 2 december 2012 13:52 schreef Frank_Drebin het volgende:
Mijn plantjes op zolder toch maar eens gaan verruilen voor wat saffraankrokussen, een stuk lucratiever de gram.
Volgens mij is dat altijd al best duur geweest jaquote:Op woensdag 2 januari 2013 11:30 schreef Geelman het volgende:
Wel een goed begin van een nieuw KLB-jaar, dit topic!![]()
Ik ga zo even wat saffraan halen om het te vieren. Even 'for the record', het is toch wel duur spul, dat saffraan?
Ok, bedankt. Dat ts dat niet wist zeg!quote:Op woensdag 2 januari 2013 12:03 schreef Uberkullie het volgende:
[..]
Volgens mij is dat altijd al best duur geweest ja
Kost dat nog wat tegenwoordig, dat saffraan?quote:Op woensdag 2 januari 2013 11:41 schreef voederbietel het volgende:
[..]
Er zijn projecten vanuit de EU waarbij opiumboeren in Afghanistan geholpen worden om over te schakelen op saffraan omdat dat enige concurrerende teelt is.
Peperduur naar het schijntquote:Op woensdag 2 januari 2013 12:04 schreef Uberkullie het volgende:
[..]
Kost dat nog wat tegenwoordig, dat saffraan?
Zouden we dan vanaf nu niet altijd saffraanduur moeten zeggen? Dat is altijd al duur geweest toch?quote:
Maar het blijft duur.quote:Op woensdag 2 januari 2013 12:50 schreef hoink581 het volgende:
Volgens mij is dat al jaren zo, maar volgens mij fluctueert de prijs met kleine golfjes met de economie mee.
Nee dat wist ik niet. Maar gelukkig weet ik nu dat saffraan wel duur is.quote:Op woensdag 2 januari 2013 15:59 schreef Gummiebeer het volgende:
Iemand al laten weten dat Saffraan duur is?
Gelukkig. Maar het is wel lekker hoor, alleen zo duur. Of heeft iemand dat al gezegd?quote:Op woensdag 2 januari 2013 16:10 schreef Uberkullie het volgende:
[..]
Nee dat wist ik niet. Maar gelukkig weet ik nu dat saffraan wel duur is.
Nou jammer. Ik hoop niet voor je dat het erg duur was!quote:Op woensdag 2 januari 2013 23:10 schreef Dastan het volgende:
Wel, zoals beloofd.
Het was goor om op te eten ik voelde goverdomme helmaal niets
kloteverwachingen klerekruid
niets geen drug![]()
had ik maar wiet gehaald
(verzucht)
Wel, een tientje dus.quote:Op woensdag 2 januari 2013 23:21 schreef Uberkullie het volgende:
[..]
Nou jammer. Ik hoop niet voor je dat het erg duur was!
Oh serieusquote:Op woensdag 2 januari 2013 23:46 schreef HCFeestbeest het volgende:
Is saffraan niet altijd duur geweest?
Nou in ieder geval een hoop geld, saffraan schijnt enorm duur te zijn de laatste jaren.quote:Op donderdag 3 januari 2013 00:19 schreef xminator het volgende:
Wat heb je nodig om saffraan te verbouwen kinders?
Nee, die winkelmedewerkers krijgen een lager loon. Daardoor kan de prijs zakken.quote:Op woensdag 2 januari 2013 18:13 schreef Bitlord het volgende:
Ik loop nu door Praag heen en heb het idee dat hier in Midden-Europa saffraan veel goedkoper is. Open je ogen, we worden in Nederland gewoon opgelicht met de saffraanprijzen van tegenwoordig.
Die worden wel vaak ingezet ja.quote:Op donderdag 3 januari 2013 00:19 schreef xminator het volgende:
Wat heb je nodig om saffraan te verbouwen kinders?
Is het duur dan? Ik hoorde juist dat het eigenlijk heel goedkoop is en dat we allemaal opgelicht worden.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 19:44 schreef Uberkullie het volgende:
[..]
In ieder geval om geld binnen te harken, ik hoorde dat saffraan tegenwoordig echt duur is
Best arbeidsintensief proces en je hebt altijd de kans dat het een misoogst wordt etc.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 19:48 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Is het duur dan? Ik hoorde juist dat het eigenlijk heel goedkoop is en dat we allemaal opgelicht worden.
Bizar man, het bier is er ook al goedkoper. De huizen in Tsjechië schijnen ook al een stuk goedkoper te zijn.quote:Op woensdag 2 januari 2013 18:13 schreef Bitlord het volgende:
Ik loop nu door Praag heen en heb het idee dat hier in Midden-Europa saffraan veel goedkoper is. Open je ogen, we worden in Nederland gewoon opgelicht met de saffraanprijzen van tegenwoordig.
Bijzaak??? Het gaat hier over de prijs van saffraan he! Dat is namelijk best duur.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 19:55 schreef BlueNumber het volgende:
[..]
Bizar man, het bier is er ook al goedkoper. De huizen in Tsjechië schijnen ook al een stuk goedkoper te zijn.
Oh ja, het modale inkomen schijnt ongeveer 2.5x lager te liggen dan in Nederland, maar dat is slechts bijzaak.
Is dat eigenlijk altijd al zo geweest of is het iets van de laatste tijd?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:25 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
Bijzaak??? Het gaat hier over de prijs van saffraan he! Dat is namelijk best duur.
In communistisch Rusland was het goedkoper heb ik me laten vertellen. Maar ik wacht nog op bronnen die dat bevestigen.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:26 schreef Jivis het volgende:
[..]
Is dat eigenlijk altijd al zo geweest of is het iets van de laatste tijd?
Begin '60 was het in communistisch Rusland goedkoperquote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:29 schreef DarkAccountant het volgende:
[..]
In communistisch Rusland was het goedkoper heb ik me laten vertellen. Maar ik wacht nog op bronnen die dat bevestigen.
Oh gelukkig, eindelijk een bron voor dit vermoeden.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 20:30 schreef Uberkullie het volgende:
[..]
Begin '60 was het in communistisch Rusland goedkoper
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |