Nee, maar bij dezequote:Op vrijdag 30 november 2012 17:27 schreef haan33 het volgende:
is er al gezegd dat saffraan altijd al duur is geweest?
Oh, een nul vergeten.quote:Op vrijdag 30 november 2012 17:32 schreef Beantje het volgende:
[..]
of heb ik een berekeningsfoutje gemaakt?
Rond de 20K. Een boer krijgt al rond de 7 mille per kilo. Weet je überhaupt wat saffraan is?quote:Op vrijdag 30 november 2012 17:47 schreef Bitlord het volgende:
Ik zal eens opzoeken wat.de handelsprijzen van saffraan zijn.
Een of ander duur kruid.quote:Op vrijdag 30 november 2012 17:48 schreef Tchock het volgende:
[..]
Rond de 20K. Een boer krijgt al rond de 7 mille per kilo. Weet je überhaupt wat saffraan is?
Het zijn stampers van een zeldzame krokus-achtige bloem die maar acht dagen per jaar.boeit en die met de hand een voor een geplukt moeten worden. Voor een kilo moet je meer dan 150000 bloemen af.quote:
Mensen vergeten wel eens een nul, kan gebeuren, gewoon een slordigheidsfoutje.quote:
Het is je vergeven deze keer.quote:Op vrijdag 30 november 2012 18:41 schreef Rezania het volgende:
[..]
Mensen vergeten wel eens een nul, kan gebeuren, gewoon een slordigheidsfoutje.
Is dat hetzelfde als koenjitquote:Op vrijdag 30 november 2012 18:51 schreef Roces18 het volgende:
gebruiken mensen om hun eten geel te kleuren met saffraan voor die prijs wtf?
maar verder:
Een alternatief voor de kostbare saffraan is vanouds saffloer of valse saffraan. In de keuken wordt ook de veel goedkopere kurkuma, ook geelwortel of Indische saffraan genoemd, die vergelijkbare kleureigenschappen heeft, maar anders smaakt en een geheel andere oorsprong heeft.
Das hetzelfde.quote:Op vrijdag 30 november 2012 18:55 schreef Roces18 het volgende:
[..]
bedoel je Kurkuma ? want koenjit ken ik niet
Nee, dat wordt gemaakt van de gouden eieren van ganzen.quote:Op vrijdag 30 november 2012 18:55 schreef Roces18 het volgende:
[..]
goud wordt niet gemaakt van bloemetjes
Lulkoek. Ik zeef zo hele karaten uit de rivier. Geleerd uit mijn tijd in Klondike.quote:Op vrijdag 30 november 2012 18:57 schreef Roces18 het volgende:
een hele kilo per karaat dus.
denk daar maar over na als je gaat trouwen met je 3e vrouw
quote:Op vrijdag 30 november 2012 18:59 schreef Roces18 het volgende:
zelfs lucky luke is duur geweest, dat je het maar even weet
Volgens mij was ie heel wat eerder. Ik was er zelf bij! Ik at gewoon goudzoekers. Dat scheelde in de kosten.quote:Op vrijdag 30 november 2012 18:59 schreef Roces18 het volgende:
wist je dat door de klondike goldrush uit 1986 er een bevolkingsexplosie kwam van allemaal gelukszoekers waardoor er zelfs hongersnood heerste?
dit dusquote:Op vrijdag 30 november 2012 20:53 schreef AldoTheApache het volgende:
Samenvatting van die topic:
Saffraan is altijd al duur geweest, en TS is een oelewapper dat hij dit niet wist
Dit bedoelde ik.quote:Op vrijdag 30 november 2012 20:53 schreef AldoTheApache het volgende:
Samenvatting van die topic:
Saffraan is altijd al duur geweest, en TS is een oelewapper dat hij dit niet wist
Hoi,quote:Op vrijdag 30 november 2012 20:57 schreef cricket het volgende:
Ik snap niet dat er nog niemand is geweest die even zegt dat het altijd al duur is geweest?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |