Tips-on-the-roadSPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
EasyWay b.v.SPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic:SPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER2Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Haha m'n pa heeft ook zo'n astra "sports" tourer. Hoevaak het wel niet is dat dat ding ineens in z'n achteruit staat in plaats van z'n 1quote:Op donderdag 29 november 2012 22:18 schreef RobinhoAjax het volgende:
Heerlijk ritje gehad naar Raamsdonksveer met een Astra 'Sports' Tourer. Alleen jammer dat de handbak bijna niet in zijn 1 te krijgen was en soms zelfs helemaal nergens in... lekker als je op de snelweg ineens een halve minuut aan het stoeien bent met je pookof op de rotonde na de afrit in R'veer..nog nooit zoiets meegemaakt in een auto van 2 jaar oud nota bene
Ja zeker... is super handig. Maar wat me bij de Astra ook elke keer opvalt is hoe diep je je rempedaal moet intrappen voordat er wat gebeurt.quote:Op donderdag 29 november 2012 22:44 schreef zazzel het volgende:
[..]
Haha m'n pa heeft ook zo'n astra "sports" tourer. Hoevaak het wel niet is dat dat ding ineens in z'n achteruit staat in plaats van z'n 1
Ik had laatst een vent die had geen kopieerapparaat, komt hij z'n huis uit lopen met ziek grote DSLRquote:Op donderdag 29 november 2012 23:19 schreef Pizzabodem het volgende:
Slaat nergens op. ze scannen het formulier in en je krijgt het origineel weer mee. En bij je ophaaladres maken ze vaak ook gewoon een kopietje.
Andere Meerkerk.quote:Op donderdag 29 november 2012 23:19 schreef Pizzabodem het volgende:
Slaat nergens op. ze scannen het formulier in en je krijgt het origineel weer mee. En bij je ophaaladres maken ze vaak ook gewoon een kopietje.
Klopt is snelweg locatie! Niet de "Groene"quote:Op donderdag 29 november 2012 23:53 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Andere Meerkerk.
Morgen B-Klasse, 508 en C30, beetje cruisen in Brabantland.
Ik heb al 250 keer beloofd dat ik het TP dan ga inscannen en naar ze ga mailen, maar dat ben ik tot op heden nog altijd vergetenquote:Op donderdag 29 november 2012 23:42 schreef QuiCk01 het volgende:
[..]
Ik had laatst een vent die had geen kopieerapparaat, komt hij z'n huis uit lopen met ziek grote DSLR
Als je het lief vraagt maken ze gewoon een kopietje hoor, kopieerapparaat staat namelijk naast de balie waar je alles inlevertquote:Op donderdag 29 november 2012 23:55 schreef zazzel het volgende:
[..]
Klopt is snelweg locatie! Niet de "Groene"
Het VW systeem werkt indd wel goed, evenals die van renault-nissan. Ik vind het systeem van BMW(doordrukken) maar niks, 3vd4 keer krijg je hem er niet in één keer in. Beetje jammer van zo'n premium merkquote:Op donderdag 29 november 2012 22:45 schreef joppie_saus het volgende:
Daarom auto's waar je de pook eerst in moet duwen
Bij onze Astra en Corsa moet je volgens mij eerst een knopje onder de pook indrukken.. Werkt iets omslachtiger als bij VAG, maar boeiend, zo vaak zet je hem toch niet in de R..quote:Op vrijdag 30 november 2012 08:26 schreef maxmin het volgende:
[..]
Het VW systeem werkt indd wel goed, evenals die van renault-nissan. Ik vind het systeem van BMW(doordrukken) maar niks, 3vd4 keer krijg je hem er niet in één keer in. Beetje jammer van zo'n premium merk
Ik reed vandaag voor het eerst een UP (splinternieuw). Die had de achteruit op de plaats van de 6e versnelling. Dat heb ik nog nooit eerder gezien bij VW.quote:Op vrijdag 30 november 2012 08:26 schreef maxmin het volgende:
[..]
Het VW systeem werkt indd wel goed, evenals die van renault-nissan. Ik vind het systeem van BMW(doordrukken) maar niks, 3vd4 keer krijg je hem er niet in één keer in. Beetje jammer van zo'n premium merk
Van de zomercollectie zeker? Die zijn niet zo fijn in de winter weet ik uit ervaring.. Houten zolen zijn koud zodra ze wat dunner worden.quote:Op donderdag 29 november 2012 23:11 schreef joppie_saus het volgende:
Oh ja, voor de mensen in Groningen of omgeving Groningen; in de Herestraat zit nu tijdelijk een Van Lier outlet-shop, schoenen voor 99,90 per paar. Heb vanavond paartje gehaald die normaal 169,90 kost. Dikke prima dus, mocht je nog nette schoenen nodig hebben voor EW, studie etc.
of zo'n trekknopje onder de pook. Maar ik vind de achteruit helemaal rechtsonderin ook wel fijn eigenlijk!quote:Op donderdag 29 november 2012 22:45 schreef joppie_saus het volgende:
Daarom auto's waar je de pook eerst in moet duwen
Ik weet niet of je er nog wat aan hebt maar ik zou EW wel bellen voor goedkeuring. Altijd trouwens als je extra kosten hebt.quote:Op vrijdag 30 november 2012 12:25 schreef MG_13 het volgende:
Zo hehe eindelijk klaar met m'n eerste rit van vandaag.
Ik moet zometeen met de fyra, kan ik dat gewoon declareren? Of vindt EW dat ik niet met die trein mag?
Ik word helemaal plat gemaild/gesmst over werk in regio Breda. Maar ben al voorzien maandagquote:Op vrijdag 30 november 2012 14:58 schreef Kevindinhinho het volgende:
Nou, het zou toch zo druk worden? Dan mogen ze wel eens bellen!!
Nee, kunnen ze niet. Next.quote:Op vrijdag 30 november 2012 15:52 schreef djbosanac het volgende:
leuk en aardig, maar MBO studenten hebben hier niks aan.:) Alsof mbo mensen dit soort werk niet zouden kunnen uitvoeren .. maar goed..
Geen Studentenkaart ? Weekend/Week ,quote:Op vrijdag 30 november 2012 16:01 schreef LeTourdeFrance het volgende:
MBO-scholieren hebben toch ook geen OV-kaart?
Instructeur vertelde me ook dat bij sollicitaties de helft van de MBOers niet op kwam dagen.quote:Op vrijdag 30 november 2012 16:10 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Oh, dat wist ik niet. Maar het schijnt dat EW vroeger wel MBO'ers in dienst had, maar dat die in de praktijk niet structureel één dag per week beschikbaar waren. Een ander argument dat ik heb gehoord is dat MBO'ers minder goed reageren op onverwachte problemen. Maar dat is onzin, want bij elke onverwachte ontwikkeling dien je EW te bellen en verzinnen zij een oplossing.
Dat is meer hun kant ja, maar betekend niet dat meteen iedereen zo behandeld moet worden, die wel willen werkenquote:Op vrijdag 30 november 2012 16:25 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Instructeur vertelde me ook dat bij sollicitaties de helft van de MBOers niet op kwam dagen.
Beetje zoals Marokkanen, ze hebben het voor zichzelf verpest.
Hahaha, baas. Wat een vergelijkingquote:Op vrijdag 30 november 2012 16:25 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Instructeur vertelde me ook dat bij sollicitaties de helft van de MBOers niet op kwam dagen.
Beetje zoals Marokkanen, ze hebben het voor zichzelf verpest.
Geen idee. Ze zitten superchill. En deze winter werk ik toch niet meer voor EW. Laatste maand gaat morgen in.quote:Op vrijdag 30 november 2012 13:02 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Van de zomercollectie zeker? Die zijn niet zo fijn in de winter weet ik uit ervaring.. Houten zolen zijn koud zodra ze wat dunner worden.
Heldquote:Op vrijdag 30 november 2012 16:25 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Instructeur vertelde me ook dat bij sollicitaties de helft van de MBOers niet op kwam dagen.
Beetje zoals Marokkanen, ze hebben het voor zichzelf verpest.
Tja, zo werkt het nou eenmaal. De goeden hebben te lijden onder de kwaden. Verder wat S-RS zegt. MBO'ers brachten teveel klachten mee omdat ze domweg niet kwamen of van mening waren dat ze hun eigen regels mochten verzinnen. Oh, en een cursusje Nederlands kan voor MBO'ers over het algemeen ook geen kwaadquote:Op vrijdag 30 november 2012 16:26 schreef djbosanac het volgende:
[..]
Dat is meer hun kant ja, maar betekend niet dat meteen iedereen zo behandeld moet worden, die wel willen werkenEn hun school moet betalen. + Dat een MBO'er toch wel meer tijd heeft dan een HBO'er? want met al die hw wat je moet doen op het HBO.. Nu is het gewoon aan de kant schuiven ...
Ja dat klopt.. Voor gewoon op kantoor en in het OV zijn ze super. Heb je een fotootje?quote:Op vrijdag 30 november 2012 16:42 schreef joppie_saus het volgende:
[..]
Geen idee. Ze zitten superchill. En deze winter werk ik toch niet meer voor EW. Laatste maand gaat morgen in.
Haha ik probeer het toch, wel leuk om een lijstje bij te houden hierover. ^^quote:Op vrijdag 30 november 2012 16:04 schreef LeTourdeFrance het volgende:
Dit topic is voor ons niet echt bij te houden:
PTA / In welke auto's heb jij zelf gereden?
Joppie kennende zal het zoiets zijn.quote:
Heb ze even van internet geplukt, kleur is amper fatsoenlijk op foto vast te leggen haha.quote:Op vrijdag 30 november 2012 17:25 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Ja dat klopt.. Voor gewoon op kantoor en in het OV zijn ze super. Heb je een fotootje?
Meuh, heb nog wel rode aan mijn voeten gehad, maar die kun je amper ergens mee combinerenquote:Op vrijdag 30 november 2012 17:33 schreef S-RS het volgende:
[..]
Joppie kennende zal het zoiets zijn.
[ afbeelding ]
Klopt, ik ook platgemaild/gesmst voor maandag. Helaas voor hun verdien ik op een maandag bij de snoepboer meer dan een maandag voor EWquote:Op vrijdag 30 november 2012 17:43 schreef Viezze het volgende:
In Groningen is het ook druk volgens mij, sms'jes en mailtjes voor vandaag en maandag. Druk in december, moet niet gekker worden
Ah die zijn mooi inderdaad! Ik heb zelf een iets lager model zonder de gaatjes, wel dezelfde kleur blauw. Heb er ook meteen een blauwe van Lier riem bijgekocht.quote:Op vrijdag 30 november 2012 18:41 schreef joppie_saus het volgende:
[..]
Heb ze even van internet geplukt, kleur is amper fatsoenlijk op foto vast te leggen haha.
[ afbeelding ]
[..]
Meuh, heb nog wel rode aan mijn voeten gehad, maar die kun je amper ergens mee combineren
En dan geen van Lier schoenen, jammer nou weer.quote:Op vrijdag 30 november 2012 18:43 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Ah die zijn mooi inderdaad! Ik heb zelf een iets lager model zonder de gaatjes, wel dezelfde kleur blauw. Heb er ook meteen een blauwe van Lier riem bijgekocht.
Jawel, de door mij beschreven lagere schoenen zijn ook van van Lier.quote:Op vrijdag 30 november 2012 18:44 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
En dan geen van Lier schoenen, jammer nou weer.
Riem van Van Lier moet ik ook nog achteraan. Die zaak in Groningen heeft alleen schoenen. Moet bovendien eerst wachten op loonquote:Op vrijdag 30 november 2012 18:43 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Ah die zijn mooi inderdaad! Ik heb zelf een iets lager model zonder de gaatjes, wel dezelfde kleur blauw. Heb er ook meteen een blauwe van Lier riem bijgekocht.
Ik heb mijn riem in de winkel gekocht... Bijpassend horloge, een met een blauw bandje ofzo?quote:Op vrijdag 30 november 2012 18:47 schreef joppie_saus het volgende:
[..]
Riem van Van Lier moet ik ook nog achteraan. Die zaak in Groningen heeft alleen schoenen. Moet bovendien eerst wachten op loonHeb jij je riem online of in de winkel gekocht?
Heb al wel een bijpassend horloge van Oozoo gevonden, die ga ik ook maar eens bestellen
Ah oke. Ja online kan ik al niks vinden in kleur 38quote:Op vrijdag 30 november 2012 18:49 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Ik heb mijn riem in de winkel gekocht... Bijpassend horloge, een met een blauw bandje ofzo?
Hey dat is een mooi horloge! Ik kan hier in de van Lier winkel wel een riem voor je kopen en opsturen als je niks kunt vinden.quote:Op vrijdag 30 november 2012 18:50 schreef joppie_saus het volgende:
Ah oke. Ja online kan ik al niks vinden in kleur 38
Jup, heb deze besteld:
Chill. Ik houd het even in mijn achterhoofd! Ga eerst zelf even op zoek hier in Groningen als ik weer loon heb gehad. Gelukkig krijg ik dat volgend weekend al van de snoepboerquote:Op vrijdag 30 november 2012 18:53 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Hey dat is een mooi horloge! Ik kan hier in de van Lier winkel wel een riem voor je kopen en opsturen als je niks kunt vinden.
Gaayyyyyyyquote:Op vrijdag 30 november 2012 20:55 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik kwam aanrijden, toen zei die instructeur: stap hier maar uit, de parkeerplaats is heel klein, ik parkeer hem wel
Ja, ik vond het best hoorquote:
Grotere motor met zelfde pk rijdt vrijwel altijd beter.quote:Op vrijdag 30 november 2012 23:52 schreef Babananana het volgende:
Hallo, ik volg deze topics al een tijdje en ben sinds kort aangenomen bij AR. Wij hoefden helemaal geen rijtest te doen, omdat de testauto in de garage stond
Maandag heb ik mijn eerste 2 ritten, een Golf Variant en een Passat. Zin in! Vooral omdat we thuis de vorige generatie Golf Variant hebben, dus goede kans om te vergelijken
Wat vinden jullie van de 1.9TDI vs 1.6TDI (beide 105pk)?
Ik vond dat heerlijk, zo'n echte diesel. Die naaimachientjes van tegenwoordig stellen ook niks meer voorquote:Op zaterdag 1 december 2012 01:31 schreef Irritatie100 het volgende:
Wij hebben vroeger een Passat gehad met die 1.9. Vond hem op zich prima rijden, maar het was wel een ouderwetse motor die vooral koud een takkeherrie maakt.
Toen ik terug bij het kantoor kwam reed de andere chauffeur en die hoefde ook niet te parkeren, ging hij doenquote:Op vrijdag 30 november 2012 20:31 schreef Viezze het volgende:
Ik hoefde niet te parkeren tijdens de rijtest omdat de parkeerplaats besneeuwd was
Wat is dat voor een raar beleid? Als je bij de verhuurder in Nieuwegein bij de gevangenis een auto moet ophalen of brengen, dan sta je soms ook voor een onmogelijke opgave. Op de een of andere manier heb ik ook altijd de grootste bakken daar die het krapst geparkeerd staan. En dan rijden andere hikers lachend weg met hun polo slowmotion op een parkeervak waar een VW Crafter nog in zou passenquote:Op zaterdag 1 december 2012 10:13 schreef Mallet het volgende:
[..]
Toen ik terug bij het kantoor kwam reed de andere chauffeur en die hoefde ook niet te parkeren, ging hij doen.
Serieus daar in Nieuwegein bij de gevangenis is het echt ontzettend klote parkeren. Ik kwam daar een keer aan met deze auto: KLIK en die moest ik ergens achteraan achteruit inparkeren. Pfff ik was echt blij toen hij eindelijk stond en ik de auto nog uit kon kruipen.quote:Op zaterdag 1 december 2012 11:35 schreef maxmin het volgende:
[..]
Wat is dat voor een raar beleid? Als je bij de verhuurder in Nieuwegein bij de gevangenis een auto moet ophalen of brengen, dan sta je soms ook voor een onmogelijke opgave. Op de een of andere manier heb ik ook altijd de grootste bakken daar die het krapst geparkeerd staan. En dan rijden andere hikers lachend weg met hun polo slowmotion op een parkeervak waar een VW Crafter nog in zou passen![]()
Het gaat om de verhuurder die het engelse woord voor 'zaak' in zijn naam heeft. De dichtstbijzijnde bushalte heet penitentiaire inrichting.quote:Op zaterdag 1 december 2012 11:50 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik ben nog nooit bij een gevangenis in Nieuwegein geweest. Of gaat het over die verhuurder met dat transportformulier met die enquete? Want ik geloof dat daar naast een gevangenis zit en het is daar idd behoorlijk krap altijd
Haha ik voel met je mee. Gelukkig hadden de meeste auto's die ik daar had parkeersensoren. Ik moest overigens wel eens auto's ophalen daar die bumper tegen bumper geparkeerd stonden. Ik vraag me af of de hiker die de auto afleverde dat opzettelijk heeft gedaan. Schade opnemen is ook onmogelijk daar als je nieteens om de auto heen kan lopen. Zeker als de auto's nat zijn en je jezelf er tussendoor moet wurmenquote:Op zaterdag 1 december 2012 11:38 schreef Mallet het volgende:
[..]
Serieus daar in Nieuwegein bij de gevangenis is het echt ontzettend klote parkeren. Ik kwam daar een keer aan met deze auto: KLIK en die moest ik ergens achteraan achteruit inparkeren. Pfff ik was echt blij toen hij eindelijk stond en ik de auto nog uit kon kruipen.
Ja, die bedoel ik ook. Waar je een pasje meekrijgt en je moet aftanken.quote:Op zaterdag 1 december 2012 12:02 schreef maxmin het volgende:
[..]
Het gaat om de verhuurder die het engelse woord voor 'zaak' in zijn naam heeft. De dichtstbijzijnde bushalte heet penitentiaire inrichting.
Deed ik ook altijd. Wel redelijk aardige mensen daar. Die enquête jaquote:Op zaterdag 1 december 2012 12:26 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
Ja, die bedoel ik ook. Waar je een pasje meekrijgt en je moet aftanken.
Overigens loop ik daar altijd naar de tram (P+R Westraven)
Whehe ik vind dat echt niet ver. Zodra je die brug over bent even over dat fietspad dan die weg over. Ik loop sowieso liever iets langer en dan binnen een paar minuten vervoer dan dat ik ergens 20min in de kou moet staan wachten.quote:Op zaterdag 1 december 2012 12:33 schreef maxmin het volgende:
Inderdaad vriendelijke mensen an afgezien van het parkeren zou ik er ook graag vaker komen. Die P&R is beste een eind lopen, dat doe ik alleen als ik geen andere keuze heb:p
Hahaha dat is serieus wel nasty manquote:Op vrijdag 30 november 2012 07:32 schreef joppie_saus het volgende:
[..]
Ik heb al 250 keer beloofd dat ik het TP dan ga inscannen en naar ze ga mailen, maar dat ben ik tot op heden nog altijd vergeten
Hoop het wel, ligt naast het stationquote:Op zaterdag 1 december 2012 14:42 schreef maxmin het volgende:
http://www.autoweek.nl/ni(...)-experience-afgerond
Zouden we dan toch weer regelmatig naar breukelen mogen?
De auto's die naar Born moeten zijn vaak van leaseplan.quote:Op zaterdag 1 december 2012 14:44 schreef Viezze het volgende:
Leaseplan, die heeft denk ik z'n eigen chauffeurs? Een keer een auto van hun gereden maar dat was voor een ander bedrijf.
Dat was bij mij idd ook het geval.quote:Op zaterdag 1 december 2012 14:50 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
De auto's die naar Born moeten zijn vaak van leaseplan.
Aangezien het hier om een occasion centre gaat zal dat wel niet op gaanquote:Op zaterdag 1 december 2012 15:04 schreef Pizzabodem het volgende:
Is een van de opdrachtgevers waar ik best wel vaak voor moet rijden. Denk zo'n 50% van de ritjes. Vind het zelf eigenlijk de beste opdrachtgever om voor te werken, bijna altijd vrij nieuwe auto's.
Ja man, ik heb het ook wel eens de 5e nog gedaan. Gewoon uploaden die hap.quote:Op zaterdag 1 december 2012 13:55 schreef QuiCk01 het volgende:
[..]
Hahaha dat is serieus wel nasty man![]()
Ik ben trouwens vergeten om de formulieren in te scannen voor de 30e. Als ik het vandaag doe krijg ik 't dan nog de 16e? Denk het wel he?
Naast het station??? Teringeind lopen man!quote:Op zaterdag 1 december 2012 14:47 schreef QuiCk01 het volgende:
[..]
Hoop het wel, ligt naast het station
Dat kan nog geen 300 meter zijn?quote:Op zaterdag 1 december 2012 21:02 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Naast het station??? Teringeind lopen man!
Breukelen-Peugeot Experience bedoel je toch? klikquote:
Haha keihard bewijs! Het is indd wel altijd een stukje lopen maar bij mooi weer vind ik het wel een prima stukquote:Op zondag 2 december 2012 10:44 schreef Hojdhopper het volgende:
[..]
Breukelen-Peugeot Experience bedoel je toch? klik
Ditquote:Op zondag 2 december 2012 16:32 schreef Irritatie100 het volgende:
In deze kou en regen enzo vind ik een minuut al vervelend, als het droog is en weinig wind is een half uur geen probleem
Dat dus. Stelletje wijven hierquote:Op zondag 2 december 2012 15:50 schreef QuiCk01 het volgende:
Nou wel 1.1 kilometer.
Gaan we nu serieus zeiken over 13 minuten lopen? Jezus ga is sporten ofzo![]()
Inderdaad..quote:
Dat hebben die maffe spleetogen van de prius ook gedaan... verschrikkelijkquote:Op zondag 2 december 2012 19:13 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Oh, en wie bij Mercedes heeft bedacht om van de handrem een voetpedaal te maken? wat een onhandig ding!
Ik heb rijles gehad in een Mercedes met een pedaal als handrem. Leuk als je de hellingproef moet doen. Moet je eerst goed nadenken wat je allemaal moet doenquote:Op zondag 2 december 2012 19:13 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Inderdaad..met -30 gewoon vanaf het appartement naar het centrum lopen(5 km minstens) om te gaan stappen en alleen maar je gewone kledig, jas en handschoenen aan doen.
![]()
Wel lol vandaag, had een Eklasse mee met al 8 ton op de teller, maar die nog wel heel makkelijk kon driften.Hij had alleen een loeizware koppeling, dus toen ik weer in mijn eigen auto stapte trapte ik pardoes het koppelingspedaal zo'n beetje door de vloer..
Oh, en wie bij Mercedes heeft bedacht om van de handrem een voetpedaal te maken? wat een onhandig ding!
Ik kon dat ding dus niet vinden in de Prius, en die auto moest een klein stukje vooruit om de achterkant op schade te controleren. Piepen en smoren dat die auto deedquote:Op zondag 2 december 2012 19:16 schreef maxmin het volgende:
[..]
Dat hebben die maffe spleetogen van de prius ook gedaan... verschrikkelijk
Hahaha serieus?quote:Op zondag 2 december 2012 19:54 schreef Viezze het volgende:
[..]
Ik kon dat ding dus niet vinden in de Prius, en die auto moest een klein stukje vooruit om de achterkant op schade te controleren. Piepen en smoren dat die auto deedToch maar even binnen gevraagd waar de handrem zat
Ik dacht dat hij er vanzelf vanaf ging, zoals bij Citroen. Maar dat was dus niet zo, uiteindelijk toch maar over mijn ego heen gestapt en het gevraagdquote:Op zondag 2 december 2012 20:19 schreef Mallet het volgende:
[..]
Hahaha serieus?![]()
Als je geen standaard hendel ziet zitten dan weet je toch dat er ergens een knop o.i.d. moet zitten met een P erop?.
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem gehad, alleen heb ik er een stuk verder mee gereden. Ik wilde voor ik over mn ego zou stappen toch nog even in de handleiding kijken. Gelukkig stond het daar in en hoefde ik het niet te vragen;)quote:Op zondag 2 december 2012 20:26 schreef Viezze het volgende:
[..]
Ik dacht dat hij er vanzelf vanaf ging, zoals bij Citroen. Maar dat was dus niet zo, uiteindelijk toch maar over mijn ego heen gestapt en het gevraagd
Ik heb ook regelmatig momenten gehad dat ik dacht.. Godver.. Waarom lukt dit me niet.. Ik kreeg een Ford Mondeo eerst niet gestart tot bleek dat je de startknop echt moest inhouden tot de motor aansloeg. Dus niet zoals bij een BMW die je indrukt en 0.5sec later hij dan uit zichzelf start.. En ik had een keer iets met een Grand Voyager. Kan ook best de handrem zijn geweest, weet ik niet meer. Gelukkig kwam ik er zelf uiteindelijk wel uit, duurde soms alleen ffquote:Op zondag 2 december 2012 20:27 schreef maxmin het volgende:
[..]
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem gehad, alleen heb ik er een stuk verder mee gereden. Ik wilde voor ik over mn ego zou stappen toch nog even in de handleiding kijken. Gelukkig stond het daar in en hoefde ik het niet te vragen;)
quote:Op zondag 2 december 2012 20:37 schreef Panthera. het volgende:
Ik heb altijd vooral ruzie met de tankdoppen van auto's. Sta je daar te hanessen bij de benzinepomp om dat ding open te krijgen
Wat helemaal klote is is als je er achterkomt dat je verkeerd voor de pomp staat en de slang is niet lang genoeg om naar de andere kant van de auto te komenquote:Op zondag 2 december 2012 20:38 schreef Viezze het volgende:
Het kutste vond ik nog wel LPG tanken. Van EW mocht ik niet gewoon benzine tanken
Inderdaad, één keer gehad. Beide tanks leeg, van EW moest in in beide tanks maar wat doen. Sowieso, leasebakken met LPG isquote:Op zondag 2 december 2012 20:38 schreef Viezze het volgende:
Het kutste vond ik nog wel LPG tanken. Van EW mocht ik niet gewoon benzine tanken
Daar heb ik een trucje voor geleerd pas: bij Europeaanse auto's zit de tankdop altijd rechts en bij Japanners (en Engelsen) links, altijd aan de kant van trottoir.quote:Op zondag 2 december 2012 20:41 schreef Mallet het volgende:
[..]
[..]
Wat helemaal klote is is als je er achterkomt dat je verkeerd voor de pomp staat en de slang is niet lang genoeg om naar de andere kant van de auto te komen.
Ik heb ooit een LPG auto afgetankt moeten afleveren maar hij had nog 2 van de 3 groene bolletjes dus ik dacht doei laat maar.. Gekloot.
Ik had een keer een 107 van zo'n uitzendbureau en die had een startonderbreker. Je moest met een soort lipje in dat bakje recht voor de pook onder dat plastic en dan bliepte hij. Het punt was alleen dat niemand wist dat dat erin zat en dus ook niet begreep waarom ik hem niet gestart kreeg. Toen moest ik wachten tot zo'n huppelkut op kantoor kwam en die wist hoe het werkte. Alleen het punt was was dat zij hem dus van de blokkering had afgehaald. Toen moest ik tanken en het lukte me dus echt niet hè om hem er weer vanaf te krijgen. Ik uitstappen en tegen zo'n vrouw achter me.. Ehm rij maar langs me heen ik heb echt een verrotte startonderbreker. Na 10min wilde ik EW bellen en toen opeens BLIEP.. Op het afhaaladres kon ik het niet maken om het niet te melden.. We zijn serieus 20min bezig geweest. Hij collega's gebeld die zeiden ooh das heel makkelijk.. Uiteindelijk kwamen we er dus achter dat je dat ding echt heel precies op een oppervlak van 0.5cm stil moest houden ergens onder dat plastic..quote:Op zondag 2 december 2012 20:44 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Daar heb ik een trucje voor geleerd pas: bij Europeaanse auto's zit de tankdop altijd rechts en bij Japanners (en Engelsen) links, altijd aan de kant van trottoir.
Maar ik heb ook wel eens de auto nog moeten verplaatsen jaMaar altijd die tankknopjes op plaatsen die je nooit kan vinden op het dashboard of een tankdop waar je een sleutel voor moet hebben enzo, gedoe.
En bij mijn C1 zit hij linksquote:Op zondag 2 december 2012 20:44 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Daar heb ik een trucje voor geleerd pas: bij Europeaanse auto's zit de tankdop altijd rechts en bij Japanners (en Engelsen) links, altijd aan de kant van trottoir.
Ik heb het ook wel eens gehad dat ik een auto niet gestart kreeg. O.a. een lexus ct200h, maar ik zweer nog steeds dat dat ding een technische storing had. Hij zei steeds dingen als zet in P of druk rem in maar als ik dat deed gebeurde er nog niets...quote:Op zondag 2 december 2012 20:34 schreef Mallet het volgende:
[..]
Ik heb ook regelmatig momenten gehad dat ik dacht.. Godver.. Waarom lukt dit me niet.. Ik kreeg een Ford Mondeo eerst niet gestart tot bleek dat je de startknop echt moest inhouden tot de motor aansloeg. Dus niet zoals bij een BMW die je indrukt en 0.5sec later hij dan uit zichzelf start.. En ik had een keer iets met een Grand Voyager. Kan ook best de handrem zijn geweest, weet ik niet meer. Gelukkig kwam ik er zelf uiteindelijk wel uit, duurde soms alleen ff.
Hoe dan? Staat er een pijltje of zo?quote:Op zondag 2 december 2012 21:01 schreef CaptainCookie het volgende:
Je weet dat je aan de brandstofmeter kan zien aan welke kant de tankdop zit?
Vaak wel, en anders kan je het zien door te kijken aan welke kant het 'tankstationlogo' zit ten opzichte van de meter.quote:Op zondag 2 december 2012 21:02 schreef maxmin het volgende:
[..]
Hoe dan? Staat er een pijltje of zo?
http://www.flitsservice.n(...)t-tanken-t61802.htmlquote:Op zondag 2 december 2012 21:04 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Vaak wel, en anders kan je het zien door te kijken aan welke kant het 'tankstationlogo' zit ten opzichte van de meter.
Oh ja, dat was het.quote:Op zondag 2 december 2012 21:06 schreef maxmin het volgende:
[..]
http://www.flitsservice.n(...)t-tanken-t61802.html
Bovenste post. Je moet blijkbaar kijken aan welke kant van het logo de slang is afgebeeld
Ik lees overigens ook genoeg verhalen op internet waar het niet bij klopt. Er zijn ook allemaal theorieën over naar welke kant de tankmeter gaat als hij leeg raakt of aan welke kant van de tankmeter het icoontje zit.... Dat slangetje lijkt me wel het meest plausibel. Tenzij er een pijltje bij staat natuurlijkquote:
Dat dus, of ik kijk al even snel bij het innemen als ik zie dat de tank bijna leeg is.quote:Op zondag 2 december 2012 21:00 schreef Viezze het volgende:
Ik stop altijd vlak voor de pomp, dan stap ik uit en kijk ik of de tankdop links zit. En dan rij ik naar de goede kant.
Heb nog nooit een pijltje gezien.quote:Op zondag 2 december 2012 21:04 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Vaak wel, en anders kan je het zien door te kijken aan welke kant het 'tankstationlogo' zit ten opzichte van de meter.
VW heeft dat bijvoorbeeldquote:Op zondag 2 december 2012 21:15 schreef joppie_saus het volgende:
[..]
Dat dus, of ik kijk al even snel bij het innemen als ik zie dat de tank bijna leeg is.
[..]
Heb nog nooit een pijltje gezien.
Pfff nooit geweten. Ga morgen maar eens kijken of die van mij ook zoiets heeftquote:Op zondag 2 december 2012 21:18 schreef joppie_saus het volgende:
Och jezus, nooit geweten dat dat pijltje daarvoor was
Same herequote:Op zondag 2 december 2012 21:19 schreef Mallet het volgende:
[..]
Pfff nooit geweten. Ga morgen maar eens kijken of die van mij ook zoiets heeft.
Inderdaad, bij de TOuran zit die in het portiervak, bij de E was ik druk aan het zoeken, blijkt dat je gewoon achterop de klep moet duwen..quote:Op zondag 2 december 2012 20:44 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Daar heb ik een trucje voor geleerd pas: bij Europeaanse auto's zit de tankdop altijd rechts en bij Japanners (en Engelsen) links, altijd aan de kant van trottoir.
Maar ik heb ook wel eens de auto nog moeten verplaatsen jaMaar altijd die tankknopjes op plaatsen die je nooit kan vinden op het dashboard of een tankdop waar je een sleutel voor moet hebben enzo, gedoe.
Soms moet je daar toch zo'n opzetding voor hebben?quote:Op zondag 2 december 2012 21:24 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Inderdaad, bij de TOuran zit die in het portiervak, bij de E was ik druk aan het zoeken, blijkt dat je gewoon achterop de klep moet duwen..
Net als met de handrem, bij een C8(andere werkgever) 5 minuten lopen zoeken naar een knopje of hendel, wou net weer uitstappen om het te vragen, zat dat ding dus gewoon aan de linkerkant van de stoel..![]()
O trouwens, LPG tanken is toch niks moeilijks aan? Slang erop, kwartslag draaien, hendel overhalen en knop indrukken..
Bij de auto's waar het af fabriek op is geleverd ja, maar dan is het alleen een kwestie van eerst dat opzetstukje even in het pompgat draaien en klaar..quote:Op zondag 2 december 2012 21:26 schreef Mallet het volgende:
[..]
Soms moet je daar toch zo'n opzetding voor hebben?
Skoda's e.d.?quote:Op zondag 2 december 2012 21:36 schreef Viezze het volgende:
Wat dacht je van de tankdoppen die je gewoon in moet drukken, maar als je uit automatisme je auto op slot doet schiet die klep ook op slot. En maar zoeken
Welke malloot gaat er voor de lol 400km rijden? Weten we ook weer waarom dat klimaat naar de kloten gaat enzoquote:Op zondag 2 december 2012 22:32 schreef S-RS het volgende:
Vandaag weer 439km nutteloze kilometers weggetikt, wat kan nutteloosrond karren toch lekker zijn
Of ben je al lid?quote:Op zondag 2 december 2012 22:39 schreef maxmin het volgende:
[..]
Welke malloot gaat er voor de lol 400km rijden? Weten we ook weer waarom dat klimaat naar de kloten gaat enzo
Dan kan je volgende keer ook wel ff hierlangs rijden voor een pit stopquote:Op zondag 2 december 2012 22:32 schreef S-RS het volgende:
Dat met dat pijltje vroegen ze mij zelfs tijdens m'n rijexamen. Alleen ik vergeet het altijd weer en voor ik moet tanken altijd eerst even kijken waar die zit. Heb ook geen idee of onze auto's zo'n pijltje hebben.
Vandaag weer 439km nutteloze kilometers weggetikt, wat kan nutteloosrond karren toch lekker zijn
Prima, ik app wel even als ik weer los ga! Die foto die ik stuurde moet natuurlijk verbeterd wordenquote:Op zondag 2 december 2012 23:00 schreef QuiCk01 het volgende:
[..]
Dan kan je volgende keer ook wel ff hierlangs rijden voor een pit stop
Hoe eerder de olie op is hoe eerder we overgaan op alternatieve energiequote:Op zondag 2 december 2012 22:39 schreef maxmin het volgende:
[..]
Welke malloot gaat er voor de lol 400km rijden? Weten we ook weer waarom dat klimaat naar de kloten gaat enzo
Uiteraard ghehequote:Op zondag 2 december 2012 23:02 schreef S-RS het volgende:
[..]
Prima, ik app wel even als ik weer los ga! Die foto die ik stuurde moet natuurlijk verbeterd worden
Waar de neuk ben je heen geredenquote:Op zondag 2 december 2012 22:32 schreef S-RS het volgende:
Dat met dat pijltje vroegen ze mij zelfs tijdens m'n rijexamen. Alleen ik vergeet het altijd weer en voor ik moet tanken altijd eerst even kijken waar die zit. Heb ook geen idee of onze auto's zo'n pijltje hebben.
Vandaag weer 439km nutteloze kilometers weggetikt, wat kan nutteloosrond karren toch lekker zijn
lol echt? wtf, hier is het gewoon normaal herfstweer...quote:Op maandag 3 december 2012 07:54 schreef zazzel het volgende:
Feest bij de ns, sta op Utrecht centraal en de helft van de treinen worden gecanceld door de verwachte weersomstandigheden... Word nog leuk aangezien ik nog in Goes moet komen voor m'n 2e rit
Dit zijn de grote lijnen: http://goo.gl/maps/Tps3e Dat daar in NH heb ik geen zin om allemaal uit te tekenen en weet ik ook niet uit m'n kop. Gewoon lukraak links en rechts gegaan daarquote:Op maandag 3 december 2012 06:48 schreef joppie_saus het volgende:
[..]
Waar de neuk ben je heen gereden
Finally in Breda, de zomerbandjes van die agyo waren niet echt bestand tegen alle sneeuw die ik tegen kwam. Dat terrein bij de grote in Breda was ook lekker glad.quote:Op maandag 3 december 2012 11:10 schreef Marco001 het volgende:
[..]
lol echt? wtf, hier is het gewoon normaal herfstweer...
Het begint wel steeds meer op een winter te lijken he.. Alleen hier in Den Haag is het nog gewoon herfst.. Heb wel zin in wat dagjes met flink wat uren door de sneeuw eigenlijkquote:Op maandag 3 december 2012 11:20 schreef zazzel het volgende:
[..]
Finally in Breda, de zomerbandjes van die agyo waren niet echt bestand tegen alle sneeuw die ik tegen kwam. Dat terrein bij de grote in Breda was ook lekker glad.
Nu proberen of de ns me in Goes wil brengen
De effecten van je eigen gedrag wegwimpelen is natuurlijk wel de makkelijkste oplossingquote:Op zondag 2 december 2012 22:46 schreef S-RS het volgende:
Ik. En dat gaat echt niet naar de klote van een paar uitlaatgassen. Verdiep je voor de lol eens in vrachtschepen, kunnen we met z'n alleen weer massaal aan de hummers. De uitlaat gassen zijn een druppel op een gloeiende plaat.
Zou lekker Amersfoort ingaan of als je daar van houdt lekker het bos ingaan voor een stevige wandelingquote:Op maandag 3 december 2012 13:39 schreef mothergoose het volgende:
heb donderdag fukking veel wachttijd in Nijkerk (15-21 uur). iemand enig idee of daar iets te doen is in de buurt?
quote:Op maandag 3 december 2012 13:47 schreef Neerlands_Trots het volgende:
[..]
(...)of als je daar van houdt lekker het bos ingaan voor een stevige wandeling
Ja want het is tenslotte pas om 17u donkerquote:Op maandag 3 december 2012 13:47 schreef Neerlands_Trots het volgende:
[..]
Zou lekker Amersfoort ingaan of als je daar van houdt lekker het bos ingaan voor een stevige wandeling
eh tja wat ga ik daar dan de hele tijd doen.. de hele dag in een eetcafe zitten mijn declareerbare 12,50 opdrinken? :pquote:Op maandag 3 december 2012 13:47 schreef Neerlands_Trots het volgende:
[..]
Zou lekker Amersfoort ingaan of als je daar van houdt lekker het bos ingaan voor een stevige wandeling
Dichtbij station Amersfoort zit een bioscoop, filmpje pakken lijkt mij het meest relaxtquote:Op maandag 3 december 2012 13:53 schreef mothergoose het volgende:
[..]
eh tja wat ga ik daar dan de hele tijd doen.. de hele dag in een eetcafe zitten mijn declareerbare 12,50 opdrinken? :p
enneuh lopen, moa denk het niet op mn van liertjes met houten zool door de sneeuw
nog meer suggesties?
Ik heb er in de zomer nog gesolliciteerd(regio Grunn) maar nog nooit wat van gehoord.quote:Op maandag 3 december 2012 16:47 schreef Rubenr3 het volgende:
Ze hebben echt hard mensen nodig vanuit Groningen, net alweer een smsje! Wat een gigantisch verschil is dit met regio Leeuwarden..
Zelfs ik kreeg een sms, terwijl ik ben uitgeschreven bij EW.quote:Op maandag 3 december 2012 16:47 schreef Rubenr3 het volgende:
Ze hebben echt hard mensen nodig vanuit Groningen, net alweer een smsje! Wat een gigantisch verschil is dit met regio Leeuwarden..
Dit is geen normale gang van zaken hoorquote:Op maandag 3 december 2012 16:47 schreef Rubenr3 het volgende:
Ze hebben echt hard mensen nodig vanuit Groningen, net alweer een smsje! Wat een gigantisch verschil is dit met regio Leeuwarden..
Skoda ja. Ik moest vanmiddag voor een spoedje naar Nijmegen in een Octavia. Daar aangekomen liep ik nog een rondje met de berijder om de auto en toen pas zag ik dat m'n tankdop-klep openstond, maar we kregen em met geen mogelijkheid dicht. Wij zoeken in die auto naar zo'n lanceerknop, maar het bleek dus dat je met je vinger een soort van pen-kliksysteem in moest duwen om hem weer dicht te krijgen. Ondingenquote:Op zondag 2 december 2012 21:39 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Skoda's e.d.?
Tja..
Wat ik zelf trouwens ook heel erg wennen vind, is dat we bij ons op de centrale de sleutels in het contact moeten laten zitten na een dienst terwijl iedereen dus zo bij de auto kan..
Dat is normaal, heeft onze Golf Variant uit 2008 ook. Maakt ook dat balpen-klik-klasgeluidjequote:Op maandag 3 december 2012 18:54 schreef Viezze het volgende:
Klinkt niet normaal, je had de auto niet toevallig op slot?
Dat komt, althans dat vermoed ik, doordat auto's in Europa via een onrealistische test op verbruik worden getest. Ik heb geprobeerd dat grafiekje te vinden maar dat lukt niet. Het is in ieder geval zonder weerstand (of heel weinig) en heel geleidelijk optrekken (optrekken naar 30, x aantal minuten 30, optrekken naar 50, x aantal minuten en vervolgens ook nog een keer met 100. dan laten ze de auto uitrollen).quote:Op maandag 3 december 2012 19:19 schreef Babananana het volgende:
[..]
Dat is normaal, heeft onze Golf Variant uit 2008 ook. Maakt ook dat balpen-klik-klasgeluidje
Toch mooi 9 uur gemaakt vandaag met raamsdonksveer-bergenopzoom in een Golf Variant slowmotion en bergenopzoom-almere in een Passat 2.0 TDI 140pk. Geen last gehad van files of sneeuw, het was eigenlijk helemaal niet gladAlleen de ruiten in de passat besloegen steeds
![]()
Wat me wel opviel is het verbruik van deze twee auto's. Die Passat heeft alles tegen: zwaarder, 4 jaar oud, 180.000km, 2.0l TDI 140pk, maar deed over de rit een nette 5,2L/100km. De Golf (1 jaar oud, 80.000km, 1.6l TDI 105pk) deed 7,2L/100km![]()
Hoe kan dat? Ik heb bij allebei vrijwel alleen snelweg gereden en allebei stevig doorgereden, veel 130.
Nog een vraagje: waar halen jullie je krabbertjes vandaan? Ik heb er nog geen
Dat is wel een heel fors verschil. 7.2L/100km is voor die 1.6 TDI echt heel erg onzuinig. Zelfs ik kan 1 op 20 rijden met dat dingquote:Op maandag 3 december 2012 19:19 schreef Babananana het volgende:
[..]
Wat me wel opviel is het verbruik van deze twee auto's. Die Passat heeft alles tegen: zwaarder, 4 jaar oud, 180.000km, 2.0l TDI 140pk, maar deed over de rit een nette 5,2L/100km. De Golf (1 jaar oud, 80.000km, 1.6l TDI 105pk) deed 7,2L/100km![]()
Ik was ook niet aan het proberen zuinig te rijden...quote:Op maandag 3 december 2012 19:47 schreef Pizzabodem het volgende:
Dat is wel een heel fors verschil. 7.2L/100km is voor die 1.6 TDI echt heel erg onzuinig. Zelfs ik kan 1 op 20 rijden met dat ding![]()
Die meeste eco-dingen zijn bij 80/90/100 kmh niet te kloppen, maar vanaf 130 zijn de grotere blokken wat in het voordeel denk ik.quote:Op maandag 3 december 2012 19:55 schreef Babananana het volgende:
[..]
Ik was ook niet aan het proberen zuinig te rijden...![]()
Maar mijn rijstijl was bij beide auto's gelijk, namelijk best vlot en hoge snelheid op de snelweg
Bedoel je dat ze zuinig of sloom zijn?quote:Op maandag 3 december 2012 19:59 schreef QuiCk01 het volgende:
Die meeste eco-dingen zijn bij 80/90/100 kmh niet te kloppen,[..]
Dat ze zuinig zijn. Als je rustig 80 of 100 gaat rijden dan is 1 op 25 goed te doen bij die diesels, maar als je dan opeens even hard optrekt, of een paar flinke tussenacceleraties doet daalt het verbruik echt enorm. Dan verbruiken ze in die omstandigheden nog meer dan een 2.0 denk ik.quote:Op maandag 3 december 2012 20:23 schreef Babananana het volgende:
[..]
Bedoel je dat ze zuinig of sloom zijn?
Zeker omdat diesels hun maximale koppel veel eerder beschikbaar hebben ga ik altijd agressiever rijden met een diesel. Dat zou bij mij dus lekker terug te herleiden zijn in het verbruik.quote:Op maandag 3 december 2012 21:00 schreef QuiCk01 het volgende:
[..]
Dat ze zuinig zijn. Als je rustig 80 of 100 gaat rijden dan is 1 op 25 goed te doen bij die diesels, maar als je dan opeens even hard optrekt, of een paar flinke tussenacceleraties doet daalt het verbruik echt enorm. Dan verbruiken ze in die omstandigheden nog meer dan een 2.0 denk ik.
quote:Op maandag 3 december 2012 21:00 schreef QuiCk01 het volgende:
[..]
Als je rustig 80 of 100 gaat rijden dan is 1 op 25 goed te doen bij die diesels, maar als je dan opeens even hard optrekt.
nope, vind het wel fijn; maar ik laat de auto dan ook meestal in de 1 staan bij verkeerslichten..quote:Op maandag 3 december 2012 21:13 schreef MuurStraat het volgende:
[..]Met een Eco ding? Ben ik overigens de enige die de start-stop functie bij elke auto direct uitzet? Wat is dat irritant zeg.
Hoe heb je er precies last van? Als je hem in de vrij zet bij het stoplicht is bij het wegrijden die motor al lang gestart voordat jij hem weer in de 1 hebt staan.quote:Op maandag 3 december 2012 21:13 schreef MuurStraat het volgende:
[..]Met een Eco ding? Ben ik overigens de enige die de start-stop functie bij elke auto direct uitzet? Wat is dat irritant zeg.
Hoef er niet meer zelf aan te denken bij een open/gesloten brug(net hoe je het bekijkt).quote:Op maandag 3 december 2012 21:17 schreef MuurStraat het volgende:
Wat is er fijn aan het feit dat je motor uitvalt?
Hoe doe je dat dan?quote:Op maandag 3 december 2012 21:13 schreef MuurStraat het volgende:
Ben ik overigens de enige die de start-stop functie bij elke auto direct uitzet? Wat is dat irritant zeg.
Het lijkt me gewoon nog steeds niet goed voor de motor om steeds af en aan te slaan. Heb het idee dat het langer duurt voordat de motor warm wordt. En het grootste minpunt is dat sommige auto's ook op echt belachelijke momenten af slaan (Fiat bijvoorbeeld). Start stop werkt overigens niet alleen als je hem uit de versnelling haalt.quote:Op maandag 3 december 2012 21:18 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Hoe heb je er precies last van? Als je hem in de vrij zet bij het stoplicht is bij het wegrijden die motor al lang gestart voordat jij hem weer in de 1 hebt staan.
Bij onze Opel en de Superb taxi's die ik reed wel.. (dat ze pas inschakelden als je hem in N zette en de koppeling losliet..quote:Op maandag 3 december 2012 21:23 schreef MuurStraat het volgende:
[..]
Het lijkt me gewoon nog steeds niet goed voor de motor om steeds af en aan te slaan. Heb het idee dat het langer duurt voordat de motor warm wordt. En het grootste minpunt is dat sommige auto's ook op echt belachelijke momenten af slaan (Fiat bijvoorbeeld). Start stop werkt overigens niet alleen als je hem uit de versnelling haalt.
@hierboven, zit altijd een knop om die meuk uit te zetten.
Dat had mijn lesauto (Toyota Urban Cruiserquote:Op maandag 3 december 2012 21:24 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Bij onze Opel en de Superb taxi's die ik reed wel.. (dat ze pas inschakelden als je hem in N zette en de koppeling losliet..
Wel toch? Heb het nog nooit anders meegemaakt, behalve bij automaten.quote:Op maandag 3 december 2012 21:23 schreef MuurStraat het volgende:
[..]
Het lijkt me gewoon nog steeds niet goed voor de motor om steeds af en aan te slaan. Heb het idee dat het langer duurt voordat de motor warm wordt. En het grootste minpunt is dat sommige auto's ook op echt belachelijke momenten af slaan (Fiat bijvoorbeeld). Start stop werkt overigens niet alleen als je hem uit de versnelling haalt.
@hierboven, zit altijd een knop om die meuk uit te zetten.
Als je automaat rijdt wordt je er helemaal simpel van.. Ik zet hem ook meestal uit.quote:Op maandag 3 december 2012 21:28 schreef Mallet het volgende:
Ik heb meestal geen last van die systemen, omdat ik inderdaad nooit de auto uit de versnelling haal voor het stoplicht. Die Civic Hybrids doen het automatisch, daar heb je weinig last van.
Soms kan je in de boordcomputer een limit instellen. Bijvoorbeeld de Opels van een bekend verhuurbedrijf staan afgesteld op 130, dan houdt de auto even in en doet een alarmpje. Maar je kan gewoon doorgassen na die weerstand die je in het gaspedaal voelt.quote:Op maandag 3 december 2012 22:05 schreef Babananana het volgende:
Oh ja, ik wilde nog vragen of jullie wel eens gemerkt hebben dat leaseauto's begrenzingen hebben...
Vanmiddag reed ik op de snelweg op de GPS 135km/h in een Golf Variant en toen begon de boordcomputer opeens te piepen met de melding "145km/h exceeded". En de motor werd ook geknepen tot ik het gaspedaal losliet.
Waar is dat goed voor? Ik reed maar 5km/h te hard?
Je hebt wel steeds meer auto's waarbij je een snelheidslimiet in kan stellen. Je krijgt dan een piepje als je die snelheid bereikt, handig voor de notoire hardrijdersquote:Op maandag 3 december 2012 22:05 schreef Babananana het volgende:
Oh ja, ik wilde nog vragen of jullie wel eens gemerkt hebben dat leaseauto's begrenzingen hebben...
Vanmiddag reed ik op de snelweg op de GPS 135km/h in een Golf Variant en toen begon de boordcomputer opeens te piepen met de melding "145km/h exceeded". En de motor werd ook geknepen tot ik het gaspedaal losliet.
Waar is dat goed voor? Ik reed maar 5km/h te hard?
Het taxibedrijf waar ik werk schijnt een systeem te hebben gehad met een 2 strikes and out gebeuren, 2 keer gedurende langere tijd boven een bepaald rpm en je kon 15 minuten max 60km/u ofzo..quote:Op maandag 3 december 2012 22:05 schreef Babananana het volgende:
Oh ja, ik wilde nog vragen of jullie wel eens gemerkt hebben dat leaseauto's begrenzingen hebben...
Vanmiddag reed ik op de snelweg op de GPS 135km/h in een Golf Variant en toen begon de boordcomputer opeens te piepen met de melding "145km/h exceeded". En de motor werd ook geknepen tot ik het gaspedaal losliet.
Waar is dat goed voor? Ik reed maar 5km/h te hard?
Dat is toch niet meer veilig in te voegen op de snelwegquote:Op maandag 3 december 2012 22:17 schreef Pizzabodem het volgende:
Heb ooit eens een busje gereden met ECOdrive systeem (http://www.ecodrive.eu/do(...)ing-ECOdrive-III.pdf). Dat rijdt niet echt lekker, had constant het gevoel dat ik te weinig vermogen had. En verplicht opschakelen omdat je niet harder kon in een bepaalde versnelling, zorgde voor zo'n laag toerental in de volgende versnelling dat de auto bijna begon te bokken/dreunen. Een bestelbusje waar je max 45 in z'n 3 kunt rijden. Hoe verzin je het
Ik heb eens een Polo moeten rijden die was begrensd op 2500 rpm en 120 km/h. Dat voelt inderdaad niet erg veilig aan op de snelweg.quote:Op maandag 3 december 2012 22:22 schreef Babananana het volgende:
[..]
Dat is toch niet meer veilig in te voegen op de snelweg
Of zo'n Transit die in de eco-stand niet harder dan 110km/h gaatquote:Op maandag 3 december 2012 22:17 schreef Pizzabodem het volgende:
Heb ooit eens een busje gereden met ECOdrive systeem (http://www.ecodrive.eu/do(...)ing-ECOdrive-III.pdf). Dat rijdt niet echt lekker, had constant het gevoel dat ik te weinig vermogen had. En verplicht opschakelen omdat je niet harder kon in een bepaalde versnelling, zorgde voor zo'n laag toerental in de volgende versnelling dat de auto bijna begon te bokken/dreunen. Een bestelbusje waar je max 45 in z'n 3 kunt rijden. Hoe verzin je het
Wat een kansloze bedoeling allemaal. Ik zou dan met het OV gaan.quote:Op maandag 3 december 2012 22:23 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Ik heb eens een Polo moeten rijden die was begrensd op 2500 rpm en 120 km/h. Dat voelt inderdaad niet erg veilig aan op de snelweg.
Inderdaad, dat ging niet zo lekker. Ik mocht blij zijn dat ik niet hier hoefde in te voegen: http://goo.gl/maps/0F3O8quote:Op maandag 3 december 2012 22:22 schreef Babananana het volgende:
[..]
Dat is toch niet meer veilig in te voegen op de snelweg
- Met EWquote:Op maandag 3 december 2012 22:24 schreef Mallet het volgende:
[..]
Wat een kansloze bedoeling allemaal. Ik zou dan met het OV gaan.
Zo heette het systeem van he taxibedrijf ook.quote:Op maandag 3 december 2012 22:17 schreef Pizzabodem het volgende:
Heb ooit eens een busje gereden met ECOdrive systeem (http://www.ecodrive.eu/do(...)ing-ECOdrive-III.pdf). Dat rijdt niet echt lekker, had constant het gevoel dat ik te weinig vermogen had. En verplicht opschakelen omdat je niet harder kon in een bepaalde versnelling, zorgde voor zo'n laag toerental in de volgende versnelling dat de auto bijna begon te bokken/dreunen. Een bestelbusje waar je max 45 in z'n 3 kunt rijden. Hoe verzin je het
Das alleen een kwestie van even op een knopje drukken en klaar..quote:Op maandag 3 december 2012 22:24 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Of zo'n Transit die in de eco-stand niet harder dan 110km/h gaat
quote:Op maandag 3 december 2012 22:31 schreef Viezze het volgende:
[..]
- Met EW
- Ja hoi met Mallet. Zeg die Polo bevalt me niet, ik doe de rit in het OV, goed? Groetjes!
Zoiets?
Notoire hardrijders zetten zo'n alarm natuurlijk juist als eerste uitquote:
Mijn vetste blijft toch wel een Panamera.. En een A7 vond ik ook wel leuk, maar die is nu al vrij gewoon geworden in het straatbeeld.quote:Op dinsdag 4 december 2012 17:46 schreef Antwoordapparaat het volgende:
Vandaag maar eens gesolliciteerd als hiker regio Amsterdamhoop dat het wat wordt.
Ik ben tevens ook benieuwd naar de vetste auto waarin jullie hebben gereden? En wat zijn de doorsnee auto's die je moet vervoeren?
Oh dat valt redelijk mee, ik heb ook niet echt de indruk dat je alleen maar in dikke bakken zal rijden.quote:Op dinsdag 4 december 2012 18:57 schreef Panthera. het volgende:
Als hiker BMW 7 serie. Maar reken nergens op, dat komt zelden voor.
Doorsnee is alles van klasse VW Up tot Passat, klasse Audi A4 en A6 heb ik ook nog af en toe, daarboven moet je geluk hebben.
En een panamera is niet snel?:pquote:Op dinsdag 4 december 2012 18:48 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Mijn vetste blijft toch wel een Panamera.. En een A7 vond ik ook wel leuk, maar die is nu al vrij gewoon geworden in het straatbeeld.
Zou graag eens een keer een écht snelle auto willen.. M5, RS6, 63AMG
Volgens mij valt dat juist wel mee. Ik hoor jullie regelmatig over klasse 3 serie en nog wel leukere dingen. Ik heb 2x een 5serie gehad en een keer een a4, maar verder is het ofwel kleiner ofwel niet duits(508 is wel qua grootte vergelijkbaar met 3serie maar rijdt nogal belabberd). Ik heb wel veel minder busjes dan julliequote:Op dinsdag 4 december 2012 19:29 schreef Rubenr3 het volgende:
Verschilt ook heel erg per regio wat voor auto's je mee krijgt. In het noorden heb je vaak wat minder dikke auto's bijvoorbeeld. Ik heb tot nu toe het meeste in busjes gereden, met uitschieters naar BMW 3-serie, Audi A4 en VW Touareg.
Vooral dat inderdaad. Hoewel ik toch een aardig lijstje met mooie auto's heb opgebouwd, zoals XC90 D5, V50 D5, V70 D5, A6 3.2 Quattro, Alfa 156 2.4 JTDm, Passat CC, E-klasse station en dan vergeet ik er ook nog wel een paarquote:Op dinsdag 4 december 2012 19:33 schreef Viezze het volgende:
Ik was altijd al lang blij als ik geen busje had.
Je weet niet wat je mist man. Die slogan van Miele zou er prima bij passen: 'er is geen betere!'quote:Op dinsdag 4 december 2012 20:22 schreef QuiCk01 het volgende:
Ik heb ook vaak het idee dat het noorden vaker busjes krijgt.
Zo heb ik bijvoorbeeld nog nooit in die, van horen zeggen, heerlijke SDI gereden
Inderdaad, wat een geweldige motor!quote:Op dinsdag 4 december 2012 20:24 schreef joppie_saus het volgende:
[..]
Je weet niet wat je mist man. Die slogan van Miele zou er prima bij passen: 'er is geen betere!'
Slome Diesel injectie...quote:
quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:12 schreef bokkepoot het volgende:
Het is niet zo snel maar daar heb je in nederland toch niks aan
soliciteer en je komt erachterquote:Op woensdag 5 december 2012 00:09 schreef Antwoordapparaat het volgende:
Iemand enig idee of er hikers regio Amsterdam benodigd zijn? of zijn alle vacatures verzadigd?
Ze maken ook een takkeherrie.quote:Op dinsdag 4 december 2012 21:12 schreef bokkepoot het volgende:
[..]
Slome Diesel injectie...
Ik vind het best fijne blokjes hoor, Het is niet zo snel maar daar heb je in nederland toch niks aan
Oh, ik geeft toe dat wegwimpelen het makkelijkste is hoorquote:Op maandag 3 december 2012 13:19 schreef maxmin het volgende:
[..]
De effecten van je eigen gedrag wegwimpelen is natuurlijk wel de makkelijkste oplossingZolang wij maar lekker in onze warme hokjes kunnen rondkarren wanneer wij daar zin in hebben...
Als je vrachtschepen zou vervangen door vliegtuigen of vrachtwagens zou het nog veel erger zijn. Als we allemaal in een hummer zouden gaan rijden zou het nóg erger zijn gesteld met ons aardbolletje. Maar hè, zolang het water nog niet bij onze voordeur staat..
Ik sta op beschikbaarheid dat blijf ik ook mooi, heerlijk uurtjes pakken in de filequote:Op woensdag 5 december 2012 10:40 schreef Pizzabodem het volgende:
Ik zit nog te twijfelen of ik vrijdag beschikbaar zet voor werk![]()
http://www.ad.nl/ad/nl/91(...)er-door-sneeuw.dhtml
tof toch? lekker uurtjes maken, misschien stiekem even een klein beetje spelen ergens?quote:Op woensdag 5 december 2012 10:40 schreef Pizzabodem het volgende:
Ik zit nog te twijfelen of ik vrijdag beschikbaar zet voor werk![]()
http://www.ad.nl/ad/nl/91(...)er-door-sneeuw.dhtml
2 februari van dit jaar met al die sneeuw ook aan het werk geweest, hele dag files, 150km gereden, werkdag van 12,5 uur. Auto uit moeten graven, falende ns. Goed voor de uurtjes, maar niet echt leuk
Mijn auto:quote:Op woensdag 5 december 2012 11:49 schreef Boterbartje het volgende:
Ik mag niet meer spelen met de auto; pap was boos van de week omdat ik dermate hard had gereden dat de banden stonken
Was ook niet netjes, daar niet van.
Ik deed het maandag avond want moest snel wat ophalen op m'n werk; hard rijden op de lange weg maakt niet uit natuurlijk maar ben hard door de bochten gegaan.. zag de electronica ook hard werken met allemaal flikkerende lichtjes maar waarschijnlijk slipte ik toch iets (niet voelbaar) waardoor de banden stonken.quote:Op woensdag 5 december 2012 11:50 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Mijn auto:
[ afbeelding ]
Dit was dan vorig jaar.
Tof kan ik het niet noemenquote:Op woensdag 5 december 2012 11:35 schreef Marco001 het volgende:
[..]
tof toch? lekker uurtjes maken, misschien stiekem even een klein beetje spelen ergens?
Hier in het noorden gaat het meeste vallen, maar wij gaan (wat dat betrefd helaas) vrijdagmiddag op vakantie.. Moet s'ochtens nog wel met de auto weg, dus ga sowieso nog even spelen hopelijk dan. (kom langs een heel rustige parkeerplaats...)
Was het niet de koppeling?quote:Op woensdag 5 december 2012 11:52 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Ik deed het maandag avond want moest snel wat ophalen op m'n werk; hard rijden op de lange weg maakt niet uit natuurlijk maar ben hard door de bochten gegaan.. zag de electronica ook hard werken met allemaal flikkerende lichtjes maar waarschijnlijk slipte ik toch iets (niet voelbaar) waardoor de banden stonken.
Was wel super snel thuis
Nope, ik kan wel fatsoenlijk rijden hoorquote:
Geen handrem bochtjes, stond er zelf ook van te kijken dat ze stonken. Heb wel rustiger teruggereden.quote:Op woensdag 5 december 2012 12:20 schreef Pizzabodem het volgende:
Ehm, hoe hard heb je dan wel niet gereden? Handrem bochtjes ofzo? Of was het soms goedkoop chinees rubber?
Focus van ons kan zeer snel de bocht om, ruik nooit iets.
Dan zullen het de remmen misschien geweest zijn? Die kunnen flink stinken.quote:Op woensdag 5 december 2012 12:25 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Geen handrem bochtjes, stond er zelf ook van te kijken dat ze stonken. Heb wel rustiger teruggereden.
Gewoon op een stukje van 500 meter van 0 naar 100, vol in de ankers, bocht maken en in de bocht al plank gas.. zoiets meer. Met optrekken beetje wielspin.. dat soort onzin. Maar niets geen handrem of andere gekke dingen. Gewoon netjes op de weggereden alleen met wat extra gas. Op de 80 weg van 2 kilometer 170 gehaald voordat ik moest remmen voor de rotonde
Wie weet, wie weet. Denk toch de banden, het was nat en ging veel te hard door de bochten.. plus met optrekken wielspin zo af en toe. De elektronica deed z'n best. Denk gewoon dat ik te onbenullig heb gereden en dat de banden het te voorduren hebben gehad.quote:Op woensdag 5 december 2012 14:59 schreef maxmin het volgende:
[..]
Dan zullen het de remmen misschien geweest zijn? Die kunnen flink stinken.
@Dalenbart: Ik heb ook nog niks gehoord, ben ook wel benieuwd!
Inderdaad, zal wel de remmen zijn geweest, zeker als dat 170-->0 redelijk krachtig remmen was..quote:Op woensdag 5 december 2012 15:15 schreef MuurStraat het volgende:
Banden ruik je niet zo snel. Dan eerder je koppeling/remmen.
Hahahaha nee snap ik want anders is het ook echt niet te zienquote:Op woensdag 5 december 2012 20:38 schreef Irritatie100 het volgende:
Ik dacht bij de drieling altijd dat dat pijltje puur en alleen diende om een halfvolle tank aan te geven
Maar ik ben nu weg met de Mondeo van m'n pa, straks ook eens een blik werpen
Wel verwarrend dat de slang nog steeds aan de rechterkant van het logootje zit dan. Ik heb ook even in mijn auto gekeken en daar zit de slang aan de kant van de tankdop. Best handigquote:Op woensdag 5 december 2012 20:24 schreef Mallet het volgende:
Ik heb het gechecked! Ik heb ook een pijltje waar m'n tankdop zit hehe!
[ afbeelding ]
Ik zag eerst dat slangetje hèquote:Op woensdag 5 december 2012 20:51 schreef Viezze het volgende:
[..]
Wel verwarrend dat de slang nog steeds aan de rechterkant van het logootje zit dan. Ik heb ook even in mijn auto gekeken en daar zit de slang aan de kant van de tankdop. Best handig
Die digitale benzinemeter in de C1-familie heeft er bij mij (althans, auto van mijn collega) voor gezorgd dat we konden duwen. Hij begint op een gegeven moment te knipperen namelijk, maar dan is hij natuurlijk ineens een keer leeg...godzijdank kwam een willekeurige voorbijganger ons slepen want het was een tyfuseind naar het pompstation
Dat heeft de Cinquecento van mijn moeder ook en de 306 die we hiervoor hadden ook. Op een gegeven moment raak je er wel aan gewend. Behalve toen ik 's avonds terugreed van de EW-slipcursus en ik echt behoorlijk lang rechtdoor had gereden. Toen draaide ik de snelweg af via zo'n lange bocht.. Om vervolgens schokkend bij de benzinepomp 100 meter verderop aan te belanden.quote:Op woensdag 5 december 2012 20:59 schreef Viezze het volgende:
Mijn benzinemeter loopt op / af als ik door de bocht ga. Als de tank dan bijna leeg is en ik hard door de bocht ga begint het lampje te branden
Bocht andere kant op nemen, dan kan je langer door blijven rijden.quote:Op woensdag 5 december 2012 20:59 schreef Viezze het volgende:
Mijn benzinemeter loopt op / af als ik door de bocht ga. Als de tank dan bijna leeg is en ik hard door de bocht ga begint het lampje te branden
Daarom heb ik zo'n hekel aan die digitale meters, je ziet er niks op als je instapt met een bijna lege tank.quote:Op woensdag 5 december 2012 20:51 schreef Viezze het volgende:
[..]
Wel verwarrend dat de slang nog steeds aan de rechterkant van het logootje zit dan. Ik heb ook even in mijn auto gekeken en daar zit de slang aan de kant van de tankdop. Best handig
Die digitale benzinemeter in de C1-familie heeft er bij mij (althans, auto van mijn collega) voor gezorgd dat we konden duwen. Hij begint op een gegeven moment te knipperen namelijk, maar dan is hij natuurlijk ineens een keer leeg...godzijdank kwam een willekeurige voorbijganger ons slepen want het was een tyfuseind naar het pompstation
Steenstraat? Hoe laat ben je er?quote:Op woensdag 5 december 2012 20:41 schreef dery1990 het volgende:
Morgen weer aan de slag! Veendam - Meerkerk in een 308SW
Andere warmere schoenen mee, en iets onder pantalonquote:Op donderdag 6 december 2012 09:00 schreef Warrick21 het volgende:
Hoe houden jullie dat uberhaupt vol met dit koude weer? Constant aan het wachten op bus of trein op een verlaten halte. Dat is toch verschrikkelijk?
Dat had ik in Frankrijk met een Toyota Starlet van 20 jaar oud. Bergaf had ik bijna geen benzine meer, bergop kon ik makkelijk in Nederland komen volgens die meter!quote:Op woensdag 5 december 2012 20:59 schreef Viezze het volgende:
Mijn benzinemeter loopt op / af als ik door de bocht ga. Als de tank dan bijna leeg is en ik hard door de bocht ga begint het lampje te branden
Nee ik moet naar de snelweglocatie! Ben daar rond 14:00 denk ik.quote:Op donderdag 6 december 2012 01:06 schreef Neerlands_Trots het volgende:
[..]
Steenstraat? Hoe laat ben je er?
haha had ik eerst ook jaquote:Op donderdag 6 december 2012 11:23 schreef mothergoose het volgende:
die meters van die mondeo zijn zo kut. kost altijd veel moeite om te zien of je nou 120 of 130 rijdt.
Dat heb je in het begin ook met die Franse tellers die 50 - 70 - 90 etc. Aangeven. Nu weet ik niet beter.quote:Op donderdag 6 december 2012 12:12 schreef Irritatie100 het volgende:
[..]
haha had ik eerst ook jamaar inmiddels lukt het wel prima.
Ik kwam er ook niet uit hoe ik handmatig een andere radiozender kon kiezen dan de voorkeuzeknoppen. En de knop om de cruisecontrol aan te zetten zit waar ik een tankknopje zou plaatsenquote:Op donderdag 6 december 2012 11:17 schreef MuurStraat het volgende:
Wat me altijd opvalt bij Renault is hoe onhandig werkt. Navigatie en audiosysteem zijn echt 2 afzonderlijke systemen. Audio werkt altijd heel omslachtig, navigatie is gewoon een TomTom, waarvan ik de interface gewoon echt achter vind blijven bij andere merken, waar het er toch allemaal wat strakker en mooier uitzie. Jammer, want opzich rijden ze niet slecht.
Extra uurtjes en gratis koffie tochquote:Op donderdag 6 december 2012 13:04 schreef joppie_saus het volgende:
Ik vertik het om te werken komende tijd. Geen zin in die sneeuwbende en falende NS, achterlijke zondagsrijders die wel willen rijden maar niet durven en kleumen voor een kutbus die één keer per uur rijdt.
Kutsneeuw.
[ afbeelding ]
Ik heb ook nog werk bij de snoepboer. Maandag 14 uur, gisteren 12,5 uur. Ik vind het wel beft.quote:Op donderdag 6 december 2012 13:05 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Extra uurtjes en gratis koffie toch
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |
Dat begrijpen we, maar is wel erg jammer. Je kunt FOK! namelijk wel gratis LEZEN, maar we kunnen FOK! niet gratis MAKEN. De inkomsten van de advertenties zorgen ervoor dat we de kosten van de site kunnen dragen zodat je ook morgen FOK! nog kunt bezoeken.
Zou je willen overwegen om voor FOK! een uitzondering te maken in je adblocker (of andere middelen die onze ads blokkeren)? Je krijgt deze melding dan nooit meer te zien.
Ja, ik wil fok.nl whitelisten, laat me zien hoe
Ik neem liever een premium account zodat ik geen advertenties hoef te zien (je moet eerst inloggen)
Ja, breng me naar de shop