Hier kun je alles kwijt over sollicitaties, werksituaties, belastingen, (handelen op) de beurs, hypotheken, beleggingen en salarissen, arbeidscontracten of geschillen met je (huis)baas. Alles over werk, geldzaken en recht dus.
-Noem geen (klant)namen, adressen, telefoonnummers, etc.! Klantnamen zijn in dit geval de namen van de leasemaatschappijen en bedrijven waar wij de auto's brengen. -Bij het plaatsen van foto's van auto's, wis dan het kenteken en enig ander dat gelinkt kan worden aan de klant uit met behulp van Paint o.i.d. -Kijk uit met wat je zegt over klanten! -Bedenk bij het posten van wat dan ook, dat Easyway zelf waarschijnlijk wel op de hoogte is van dit forum en dat je door vermelding van auto en overige ritinfo wellicht wel makkelijk te traceren bent.
Redenen en gedachten achter deze regels zijn te vinden in de post van zondag 20 februari 2011 22:04 uur.. ____________________________________________________________________________________________
Wat is het? Studentchauffeurs zijn -hoe kan het anders- studenten die -hoe kan het nogmaals anders- chauffeursdiensten uitvoeren. We maken onderscheid tussen twee functies: de hiker en de privéchauffeur. Gezien de meeste studentchauffeurs op dit forum voor EasyWay b.v. werken, is het topic ook wat toegespitst op dit chauffeursbedrijf.
Hiker Als hiker transporteer je in opdracht van opdrachtgevers, lege auto's van en naar hun klanten. Opdrachtgevers zijn voornamelijk leasemaatschappijen, auto-importeurs en autoverhuurbedrijven. Een leuke en afwisselende job met een grote mate van zelfstandigheid en vrijheid. Je bent werkzaam vanuit je eigen woonplaats en je werkterrein is heel Nederland. Het werk is uitsluitend op werkdagen, niet in het weekend. Bron: www.easyway.nl
Privéchauffeur Als privé-chauffeur rijd je relaties in hun eigen, meestal zeer luxe auto, naar de diverse bestemmingen in het hele land of zelfs daarbuiten. Dit geeft hen de mogelijkheid om door te werken terwijl jij de zorg draagt voor een veilige reis van A naar B. De ritopdrachten zijn zeer divers en afhankelijk van het programma van de meneer of mevrouw achterin. Voorbeelden zijn: diverse bestemmingen door het hele land, woon- werkverkeer projecten, thuisbrengdiensten etc. Het is een zeer dienstverlenende functie waarbij er een groot beroep gedaan wordt op je verantwoordelijkheidsgevoel en flexibiliteit.
In deze functie sta je vaak in contact met directeuren en managers van bedrijven. Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal, goede rijvaardigheid, een goede representatie en correcte omgangsvormen zijn aspecten die wij als vanzelfsprekend achten. Bron: www.easyway.nl
Waarom studenten? Studenten zijn jong, en dus goedkoop. Daarnaast heeft de student een OV kaart waarmee hij (doordeweeks) gratis kan reizen. Dit scheelt een hoop OV kosten, waardoor de chauffeursdienst goedkoper kan worden uitgevoerd. Studenten zijn ook erg flexibel, waardoor ze makkelijk en vaak in te zetten zijn.
Sollicitatieprocedure In de voorgaande topics werd vaak de vraag gesteld hoe het solliciteren in zijn werk gaat. Dit gaat bij EasyWay als volgt. Op de website vul je een sollicitatieformulier in. Je krijgt dan een bericht dat je op de wachtlijst staat en dat er contact met je zal worden opgenomen. Het is niet precies te zeggen hoe lang dat duurt. Bij de één duurt het een week, bij de ander twee maanden. Het hangt veelal af van de periode waarin je solliciteert en de regio waar je woont. aan het begin van het studiejaar heb je de meeste kans. Als je teruggebeld bent om een afspraak te maken voor een sollicitatiegesprek, moet je éénmalig naar het hoofdkantoor in Breda komen. Nette kleding daarbij is wel een pre (een compleet pak is niet nodig, maar zorg in ieder geval voor een pantalon en net shirt). Na een kort gesprek moet je een rijtest ondergaan en krijg je een uitgebreide instructie. Meer info, hier. Na je sollicitatie, die in totaal zo'n 2 uur duurt, krijg je na een paar dagen een inlogcode voor de chauffeurssite. Daar kun je per dag opgeven of je wilt en kunt werken. Daarnaast kun je nog een opmerking plaatsen als je bijvoorbeeld vanuit een andere stad wilt werken. Meestal is het zo dat als je teruggebeld wordt, je eigenlijk al aangenomen bent. Of je moet je eerste indruk en rijtest wel heel erg verpesten. Het sollicitatieformulier vind je hier.
Kledingvoorschriften Easyway heeft een vrij streng kledingbeleid. Dit betekent dat je je zou moeten kleden in overhemd en pantalon, met daaronder nette schoenen. Hikers houden zich hier echter niet altijd aan, want ze vinden een pantalon vaak overdreven. Wij adviseren je gewoon aan de regels van Easyway te houden!
FAQ: Veel gestelde vragen Omdat het merendeel van de posters in dit topic werkt voor Easyway BV uit Breda, zijn de antwoorden gerelateerd aan dit bedrijf. Echter, de antwoorden kunnen wellicht ook worden toegepast op andere bedrijven.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tips-on-the-road Mensen die uit het oosten des lands komen en de A1 pakken om daarna de A28 opgaan hebben vaak last van file bij die oprit bij Amersfoort. Als je bij die afslag nou doorrijdt naar Amersfoort Noord, daar erafgaat en weer teruggaat over de A1, dan pak je dat knooppunt van de andere kant. Nergens een file te bekennen, je kunt heerlijk doorkarren. Kreeg die tip laatst van m'n oom, dat ik daar zelf nog nooit op was gekomen. (thanks to Jorian29)
OV tips 'n tricks Na een korte carrière toch maar besloten dit deel weg te laten vanwege geheimhoudingsregels met betrekking tot klanten. Mocht je niet uit je OV planning komen, kun je het wellicht wat verbloemd vragen, of via PM/DM.
Filmpjes
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.EasyWay b.v. Website: www.easyway.nl Login: www.easyway.nl/login Aantal chauffeurs: 1500 (per 19 september 2011) Salaris: (>23) ¤9,95 en meer Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 6 respectievelijk 24 maanden. Minimale leeftijd: 18 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Overige eisen: Nette kleding (d.w.z. pantalon en overhemd) voor hikers en een compleet kostuum voor privéchauffeurs
Autoreset BV Website: www.autoreset.nl Login: http://www.autoreset.nl/aj-login.php Aantal chauffeurs: rond de 2000, waarvan ongeveer een kwart studenten Salaris: 19-21 jaar ¤6,08, 22 jaar ¤7,12, 23+ jaar ¤8,22 Hikers: ja Privéchauffeur: ja Minimaal aantal jaren rijbewijs hiking en privéchauffeur: 1 jaar Minimale leeftijd: 19 OV verplicht: Ja; week-OV Flexibiliteit o.b.v. online beschikbaarheid Uitbetaling: wekelijks op vrijdag Kleding: Representatief, d.w.z. donkere (spijker)broek en hemd. In de zomer zijn nette polo's ook toegestaan. Verboden zijn petjes, korte broeken en open schoenen
Overige chauffeursdiensten:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Chauffeurs die we regelmatig terugzien in dit topic: Als vaste bezoekers meer dan 90 dagen niet meer actief zijn in dit topic worden ze uit de OP verwijderd.
Hikers dery1990, hiker regio Leeuwarden Enpe, hiker regio Eindhoven Fleauris, hiker regio Rotterdam Hojdhopper,hiker regio Utrecht Gehaktstaaf123, hiker regio Leeuwarden guru033, hiker regio Utrecht ikveranderhemniet, hiker regio Utrecht en Leiden (Autoreset) irritatie100, hiker regio Rotterdam Jieuwst, hiker regio Nijmegen (Autoreset) joppie_saus, hiker regio Groningen Jorian29, hiker regio Arnhem/Ede Kevindinhinho, hiker regio Zwolle MG_13, hiker regio Amsterdam MuurStraat, hiker regio Nijmegen Neerlands_Trots, hiker regio Utrecht (Autoreset) Obama, hiker regio Amsterdam Panthera, hiker regio Ede/Arnhem Pizzabodem, hiker regio Utrecht (Autoreset) Riddah, hiker regio Apeldoorn RTS91, hiker regio Groningen Rubenr3, hiker regio Leeuwarden Sobajo, hiker regio Eindhoven S-RS, hiker regio Groningen Viezze, hiker regio Groningen Zuunigerd, hiker regio Zwolle zazzel, hiker regio Breda
Privéchauffeurs invine, privéchauffeur regio Amsterdam Mothergoose, privéchauffeur regio Maastricht Thrasyllus, privéchauffeur regio Utrecht/Noord-Holland DrSnuggle, privéchauffeur regio Arnhem Dimitri_, privéchauffeur regio Breda Warchaser44, privéchauffeur regio Breda
Voorgaande topics Een overzicht van alle voorgaande topics is hier terug te vinden.
Facilitair
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 29-11-2012 21:49:37 ]
Heerlijk ritje gehad naar Raamsdonksveer met een Astra 'Sports' Tourer. Alleen jammer dat de handbak bijna niet in zijn 1 te krijgen was en soms zelfs helemaal nergens in... lekker als je op de snelweg ineens een halve minuut aan het stoeien bent met je pook of op de rotonde na de afrit in R'veer..nog nooit zoiets meegemaakt in een auto van 2 jaar oud nota bene
Op donderdag 29 november 2012 22:18 schreef RobinhoAjax het volgende: Heerlijk ritje gehad naar Raamsdonksveer met een Astra 'Sports' Tourer. Alleen jammer dat de handbak bijna niet in zijn 1 te krijgen was en soms zelfs helemaal nergens in... lekker als je op de snelweg ineens een halve minuut aan het stoeien bent met je pook of op de rotonde na de afrit in R'veer..nog nooit zoiets meegemaakt in een auto van 2 jaar oud nota bene
Haha m'n pa heeft ook zo'n astra "sports" tourer. Hoevaak het wel niet is dat dat ding ineens in z'n achteruit staat in plaats van z'n 1
Oh ja, voor de mensen in Groningen of omgeving Groningen; in de Herestraat zit nu tijdelijk een Van Lier outlet-shop, schoenen voor 99,90 per paar. Heb vanavond paartje gehaald die normaal 169,90 kost. Dikke prima dus, mocht je nog nette schoenen nodig hebben voor EW, studie etc.
Wat is dat trouwens voor achterlijke actie dat ze in meerkerk verwachten dat je 3 transport formulieren uitprint omdat ze te lui zijn om te kopiëren...
Op donderdag 29 november 2012 23:19 schreef Pizzabodem het volgende: Slaat nergens op. ze scannen het formulier in en je krijgt het origineel weer mee. En bij je ophaaladres maken ze vaak ook gewoon een kopietje.
Ik had laatst een vent die had geen kopieerapparaat, komt hij z'n huis uit lopen met ziek grote DSLR
Op donderdag 29 november 2012 23:19 schreef Pizzabodem het volgende: Slaat nergens op. ze scannen het formulier in en je krijgt het origineel weer mee. En bij je ophaaladres maken ze vaak ook gewoon een kopietje.
Andere Meerkerk.
Morgen B-Klasse, 508 en C30, beetje cruisen in Brabantland.
In mijn ritopdracht stond dat ik om 8 uur een auto moet ophalen. Maar ik vrees dat de dealer pas om half 9 open gaat. En ik ken die mensen, haast hebben ze niet dus straks sta ik hier 3 kwartier te wachten in de kou!
Het VW systeem werkt indd wel goed, evenals die van renault-nissan. Ik vind het systeem van BMW(doordrukken) maar niks, 3vd4 keer krijg je hem er niet in één keer in. Beetje jammer van zo'n premium merk
Het VW systeem werkt indd wel goed, evenals die van renault-nissan. Ik vind het systeem van BMW(doordrukken) maar niks, 3vd4 keer krijg je hem er niet in één keer in. Beetje jammer van zo'n premium merk
Bij onze Astra en Corsa moet je volgens mij eerst een knopje onder de pook indrukken.. Werkt iets omslachtiger als bij VAG, maar boeiend, zo vaak zet je hem toch niet in de R..
Pfff lekker dagje tot nu toe. Tot twee keer toe mn aansluiting net gemist en heb zometeen nog een krappe. Ook nog lang moeten wachten op afleveradres en een half uur lopen naar de bushalte betekent dat mn laatste rit krap wordt.
Het VW systeem werkt indd wel goed, evenals die van renault-nissan. Ik vind het systeem van BMW(doordrukken) maar niks, 3vd4 keer krijg je hem er niet in één keer in. Beetje jammer van zo'n premium merk
Ik reed vandaag voor het eerst een UP (splinternieuw). Die had de achteruit op de plaats van de 6e versnelling. Dat heb ik nog nooit eerder gezien bij VW.
Op donderdag 29 november 2012 23:11 schreef joppie_saus het volgende: Oh ja, voor de mensen in Groningen of omgeving Groningen; in de Herestraat zit nu tijdelijk een Van Lier outlet-shop, schoenen voor 99,90 per paar. Heb vanavond paartje gehaald die normaal 169,90 kost. Dikke prima dus, mocht je nog nette schoenen nodig hebben voor EW, studie etc.
Van de zomercollectie zeker? Die zijn niet zo fijn in de winter weet ik uit ervaring.. Houten zolen zijn koud zodra ze wat dunner worden.
of zo'n trekknopje onder de pook. Maar ik vind de achteruit helemaal rechtsonderin ook wel fijn eigenlijk!
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
Op vrijdag 30 november 2012 15:52 schreef djbosanac het volgende: leuk en aardig, maar MBO studenten hebben hier niks aan.:) Alsof mbo mensen dit soort werk niet zouden kunnen uitvoeren .. maar goed..
Geen Studentenkaart ? Weekend/Week , Dacht het wel hee , mensen die gewoon goed gekleed (streng) en auto kunnen rijden. zouden ook moeten mogen solliciteren toch
Oh, dat wist ik niet. Maar het schijnt dat EW vroeger wel MBO'ers in dienst had, maar dat die in de praktijk niet structureel één dag per week beschikbaar waren. Een ander argument dat ik heb gehoord is dat MBO'ers minder goed reageren op onverwachte problemen. Maar dat is onzin, want bij elke onverwachte ontwikkeling dien je EW te bellen en verzinnen zij een oplossing.
Ze kregen veel klachten van de klanten over de klantvriendelijkheid.
Trouwens, ik had vandaag samen met nog 2 vrouwen alle 3 dezelfde rit. Een daarvan vertelde dat een andere dude waarme ze solliciteerd de rijtest niet heeft gehaald. Het bestaat dus toch
Ja dus iemand met een HBO niveau heeft betere reflectie vermogen ? Dat is bullshit, ieder persoon is anders, het betekend niet dat mbo'ers een slechtere reflectie hebben dan de HBO'ers. Anders zou je ook een HBO/MBO praktijkexamen hebben toch..
Instructeur vertelde me ook dat bij sollicitaties de helft van de MBOers niet op kwam dagen. Beetje zoals Marokkanen, ze hebben het voor zichzelf verpest.
Instructeur vertelde me ook dat bij sollicitaties de helft van de MBOers niet op kwam dagen. Beetje zoals Marokkanen, ze hebben het voor zichzelf verpest.
Dat is meer hun kant ja, maar betekend niet dat meteen iedereen zo behandeld moet worden, die wel willen werken En hun school moet betalen. + Dat een MBO'er toch wel meer tijd heeft dan een HBO'er? want met al die hw wat je moet doen op het HBO.. Nu is het gewoon aan de kant schuiven ...
Instructeur vertelde me ook dat bij sollicitaties de helft van de MBOers niet op kwam dagen. Beetje zoals Marokkanen, ze hebben het voor zichzelf verpest.
Instructeur vertelde me ook dat bij sollicitaties de helft van de MBOers niet op kwam dagen. Beetje zoals Marokkanen, ze hebben het voor zichzelf verpest.
Dat is meer hun kant ja, maar betekend niet dat meteen iedereen zo behandeld moet worden, die wel willen werken En hun school moet betalen. + Dat een MBO'er toch wel meer tijd heeft dan een HBO'er? want met al die hw wat je moet doen op het HBO.. Nu is het gewoon aan de kant schuiven ...
Tja, zo werkt het nou eenmaal. De goeden hebben te lijden onder de kwaden. Verder wat S-RS zegt. MBO'ers brachten teveel klachten mee omdat ze domweg niet kwamen of van mening waren dat ze hun eigen regels mochten verzinnen. Oh, en een cursusje Nederlands kan voor MBO'ers over het algemeen ook geen kwaad
Joppie kennende zal het zoiets zijn. [ afbeelding ]
Meuh, heb nog wel rode aan mijn voeten gehad, maar die kun je amper ergens mee combineren
quote:
Op vrijdag 30 november 2012 17:43 schreef Viezze het volgende: In Groningen is het ook druk volgens mij, sms'jes en mailtjes voor vandaag en maandag. Druk in december, moet niet gekker worden
Klopt, ik ook platgemaild/gesmst voor maandag. Helaas voor hun verdien ik op een maandag bij de snoepboer meer dan een maandag voor EW
Meuh, heb nog wel rode aan mijn voeten gehad, maar die kun je amper ergens mee combineren
Ah die zijn mooi inderdaad! Ik heb zelf een iets lager model zonder de gaatjes, wel dezelfde kleur blauw. Heb er ook meteen een blauwe van Lier riem bijgekocht.
Ah die zijn mooi inderdaad! Ik heb zelf een iets lager model zonder de gaatjes, wel dezelfde kleur blauw. Heb er ook meteen een blauwe van Lier riem bijgekocht.
En dan geen van Lier schoenen, jammer nou weer.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
Ah die zijn mooi inderdaad! Ik heb zelf een iets lager model zonder de gaatjes, wel dezelfde kleur blauw. Heb er ook meteen een blauwe van Lier riem bijgekocht.
Riem van Van Lier moet ik ook nog achteraan. Die zaak in Groningen heeft alleen schoenen. Moet bovendien eerst wachten op loon Heb jij je riem online of in de winkel gekocht?
Heb al wel een bijpassend horloge van Oozoo gevonden, die ga ik ook maar eens bestellen
Riem van Van Lier moet ik ook nog achteraan. Die zaak in Groningen heeft alleen schoenen. Moet bovendien eerst wachten op loon Heb jij je riem online of in de winkel gekocht?
Heb al wel een bijpassend horloge van Oozoo gevonden, die ga ik ook maar eens bestellen
Ik heb mijn riem in de winkel gekocht... Bijpassend horloge, een met een blauw bandje ofzo?
Hey dat is een mooi horloge! Ik kan hier in de van Lier winkel wel een riem voor je kopen en opsturen als je niks kunt vinden.
Chill. Ik houd het even in mijn achterhoofd! Ga eerst zelf even op zoek hier in Groningen als ik weer loon heb gehad. Gelukkig krijg ik dat volgend weekend al van de snoepboer
Op vrijdag 30 november 2012 20:55 schreef Irritatie100 het volgende: Ik kwam aanrijden, toen zei die instructeur: stap hier maar uit, de parkeerplaats is heel klein, ik parkeer hem wel
Ik moest 'gewoon' die auto inparkeren, net als die knakker die met mij de rijtest deed. Hij werd overigens aangenomen terwijl hij door rood reed, 70 door het centrum van Breda deed en vol gas de snelweg afscheurde door de afrit-bocht
Hallo, ik volg deze topics al een tijdje en ben sinds kort aangenomen bij AR. Wij hoefden helemaal geen rijtest te doen, omdat de testauto in de garage stond Maandag heb ik mijn eerste 2 ritten, een Golf Variant en een Passat. Zin in! Vooral omdat we thuis de vorige generatie Golf Variant hebben, dus goede kans om te vergelijken Wat vinden jullie van de 1.9TDI vs 1.6TDI (beide 105pk)?
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Op vrijdag 30 november 2012 23:52 schreef Babananana het volgende: Hallo, ik volg deze topics al een tijdje en ben sinds kort aangenomen bij AR. Wij hoefden helemaal geen rijtest te doen, omdat de testauto in de garage stond Maandag heb ik mijn eerste 2 ritten, een Golf Variant en een Passat. Zin in! Vooral omdat we thuis de vorige generatie Golf Variant hebben, dus goede kans om te vergelijken Wat vinden jullie van de 1.9TDI vs 1.6TDI (beide 105pk)?
Grotere motor met zelfde pk rijdt vrijwel altijd beter.
1.6 TDI met 105pk handbak 6 in een Passat vond ik anders dikke prima! En dat terwijl ik 163pk en 370nm gewend ben. De 1.9tdi vind ik echt ruk, en dat komt voornamelijk door de te korte 5e versnelling. Dan heb je meteen weer in de gaten dat je met een instappertje onderweg bent. Gelukkig stappen ze daar tegenwoordig steeds meer vanaf en hangen ze er lekker een 6 bak in met lange verzetten.
Ik vind de 5bak in onze Golf ook niet geweldig: als je 50 rijdt is 3 te laag en in de 4 gaat-ie bonken. Dusss rijden we dan maar iets harder Is een 6bak standaard bij de 1.6TDI? Dat is wel een welkome vooruitgang dan.
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Wij hebben vroeger een Passat gehad met die 1.9. Vond hem op zich prima rijden, maar het was wel een ouderwetse motor die vooral koud een takkeherrie maakt.
Op zaterdag 1 december 2012 01:31 schreef Irritatie100 het volgende: Wij hebben vroeger een Passat gehad met die 1.9. Vond hem op zich prima rijden, maar het was wel een ouderwetse motor die vooral koud een takkeherrie maakt.
Ik vond dat heerlijk, zo'n echte diesel. Die naaimachientjes van tegenwoordig stellen ook niks meer voor Mijn ouders hadden ook een 1.9tdi, en gechipt. Heerlijk, nu moeten we het doen met zo'n wegenbelastingvrije Punto Evo diesel. Ook gechipt, maar het gaat gewoon veel slomer
Toen ik terug bij het kantoor kwam reed de andere chauffeur en die hoefde ook niet te parkeren, ging hij doen .
Wat is dat voor een raar beleid? Als je bij de verhuurder in Nieuwegein bij de gevangenis een auto moet ophalen of brengen, dan sta je soms ook voor een onmogelijke opgave. Op de een of andere manier heb ik ook altijd de grootste bakken daar die het krapst geparkeerd staan. En dan rijden andere hikers lachend weg met hun polo slowmotion op een parkeervak waar een VW Crafter nog in zou passen Ik hoefde trouwens ook niet in te parkeren herinner ik me nu. Hij wilde me dat laten doen in de parkeergarage van de Ikea maar hij was vergeten dat het Plundra was en er geen plek was dus mocht ik de garage weer uit rijden. Ik moest uiteindelijk alsnog manoeuvreren omdat die huismoeders lomp aan het spookrijden waren met hun naaimachientjes. Daarna moest het meisje waarmee ik sollicitatie had rijden en die heeft hem volgens mij zelf ingeparkeerd bij EW. Terwijl ze daarvoor nog de stoeprand aan het schampen was in elke bocht van een doodnormale weg Zeg maar dag lichtmetale velgjes!
Wat is dat voor een raar beleid? Als je bij de verhuurder in Nieuwegein bij de gevangenis een auto moet ophalen of brengen, dan sta je soms ook voor een onmogelijke opgave. Op de een of andere manier heb ik ook altijd de grootste bakken daar die het krapst geparkeerd staan. En dan rijden andere hikers lachend weg met hun polo slowmotion op een parkeervak waar een VW Crafter nog in zou passen
Serieus daar in Nieuwegein bij de gevangenis is het echt ontzettend klote parkeren. Ik kwam daar een keer aan met deze auto: KLIK en die moest ik ergens achteraan achteruit inparkeren. Pfff ik was echt blij toen hij eindelijk stond en ik de auto nog uit kon kruipen.
Ik ben nog nooit bij een gevangenis in Nieuwegein geweest. Of gaat het over die verhuurder met dat transportformulier met die enquete? Want ik geloof dat daar naast een gevangenis zit en het is daar idd behoorlijk krap altijd
Op zaterdag 1 december 2012 11:50 schreef Irritatie100 het volgende: Ik ben nog nooit bij een gevangenis in Nieuwegein geweest. Of gaat het over die verhuurder met dat transportformulier met die enquete? Want ik geloof dat daar naast een gevangenis zit en het is daar idd behoorlijk krap altijd
Het gaat om de verhuurder die het engelse woord voor 'zaak' in zijn naam heeft. De dichtstbijzijnde bushalte heet penitentiaire inrichting.
Serieus daar in Nieuwegein bij de gevangenis is het echt ontzettend klote parkeren. Ik kwam daar een keer aan met deze auto: KLIK en die moest ik ergens achteraan achteruit inparkeren. Pfff ik was echt blij toen hij eindelijk stond en ik de auto nog uit kon kruipen.
Haha ik voel met je mee. Gelukkig hadden de meeste auto's die ik daar had parkeersensoren. Ik moest overigens wel eens auto's ophalen daar die bumper tegen bumper geparkeerd stonden. Ik vraag me af of de hiker die de auto afleverde dat opzettelijk heeft gedaan. Schade opnemen is ook onmogelijk daar als je nieteens om de auto heen kan lopen. Zeker als de auto's nat zijn en je jezelf er tussendoor moet wurmen
Ja, die bedoel ik ook. Waar je een pasje meekrijgt en je moet aftanken.
Overigens loop ik daar altijd naar de tram (P+R Westraven)
Deed ik ook altijd. Wel redelijk aardige mensen daar. Die enquête ja !. Tevens die hele layout van dat transportformulier. Ik bedoel.. Cassetterecorder aanwezig? What the hell..
Ze zuchten altijd even kort en dan vinken ze alles met zeer goed aan Maar idd, aardige mensen daar. Kom er verder niet heel veel, maar op zich een fijne locatie.
Inderdaad vriendelijke mensen an afgezien van het parkeren zou ik er ook graag vaker komen. Die P&R is beste een eind lopen, dat doe ik alleen als ik geen andere keuze heb:p
Voor dat verhuur/leasebedrijf, vlakbij de gevangenis heb ik ook wel eens gereden. Paar keer nieuwe 508 sw's en C5's gehaald/gebracht daar, zeker niet de kleinste wagens. Een keer met een 508 helemaal achteruit rijdend via de parkeerplaats van de ex saab/smart dealer het terrein moeten verlaten omdat ze met graafwerkzaamheden bezig waren, en er gewoon geen plaats was om die 508 te keren.
En een andere keer, weer een 508 SW. Ik zag van te voren al dat het moeilijk/krap zou gaan worden. Uiteindelijk zat ik er in en toen dacht ik, no way dat dit gaat lukken. Dus ik naar binnen, zeggen dat het echt te krap was om weg te rijden Ging zo'n man van daar hem er wel 'even' uit halen, uiteindelijk nog een tijdje staan wachten omdat het hele parkeerterrein verbouwd moest worden om die 508 daar weg te krijgen
Op zaterdag 1 december 2012 12:33 schreef maxmin het volgende: Inderdaad vriendelijke mensen an afgezien van het parkeren zou ik er ook graag vaker komen. Die P&R is beste een eind lopen, dat doe ik alleen als ik geen andere keuze heb:p
Whehe ik vind dat echt niet ver. Zodra je die brug over bent even over dat fietspad dan die weg over. Ik loop sowieso liever iets langer en dan binnen een paar minuten vervoer dan dat ik ergens 20min in de kou moet staan wachten.
Als een auto krap geparkeerd staat laat ik de huurder hem eruit halen. En ik vind altijd wel een makkelijke plek om die wagens neer te zetten, ga hem echt niet in een hoekje liggen frommelen
Ik kwam overigens gisteren een oudje van AR tegen. Die heeft ooit vanaf de miljonairs beurs een Mercedes SLR terug moeten brengen naar de dealer
Haha, ik moest er even over nadenken, maar voor die verhuurder in Nieuwegein heb ik ook al 2x moeten rijden, een 208 en een Golf Variant. Kreeg inderdaad een pasje mee om de auto zelf af te tanken bij de onbemande pomp op de Ringwade. Toen ik dat moest doen hoosde het ook nog eens en die pomp accepteerde m'n pas niet, hij gaf iedere keer de melding 'onbruikbare pas'. Dan ben je toch wel even chagrijnig hoor, sta je in het donker 10x te steken voordat je hem het vak uithebt en vervolgens kom je verzopen weer terug om die pas terug te geven Lopen vanaf P+R Westraven doe ik ook altijd inderdaad
Hoosbuien duren nooit lang, dus dan wacht je toch even in de auto?
Moet je zo'n pas dan weer terugbrengen naar je ophaaladres na het aftanken?
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Op zaterdag 1 december 2012 14:44 schreef Viezze het volgende: Leaseplan, die heeft denk ik z'n eigen chauffeurs? Een keer een auto van hun gereden maar dat was voor een ander bedrijf.
De auto's die naar Born moeten zijn vaak van leaseplan.
Is een van de opdrachtgevers waar ik best wel vaak voor moet rijden. Denk zo'n 50% van de ritjes. Vind het zelf eigenlijk de beste opdrachtgever om voor te werken, bijna altijd vrij nieuwe auto's.
Op zaterdag 1 december 2012 15:04 schreef Pizzabodem het volgende: Is een van de opdrachtgevers waar ik best wel vaak voor moet rijden. Denk zo'n 50% van de ritjes. Vind het zelf eigenlijk de beste opdrachtgever om voor te werken, bijna altijd vrij nieuwe auto's.
Aangezien het hier om een occasion centre gaat zal dat wel niet op gaan
Ik moet regelmatig naar de grote locatie waar nu ook hun occassioncenter is gevestigd, oudste auto die ik heb gebracht zal een Skoda Ocativa van 4 jaar zijn geweest. Meestal is het shortlease van hooguit 1 a 1,5 jaar oud. Misschien dat ze voor de occassions dan inderdaad andere chauffeurs hebben.
Op zondag 2 december 2012 16:32 schreef Irritatie100 het volgende: In deze kou en regen enzo vind ik een minuut al vervelend, als het droog is en weinig wind is een half uur geen probleem
Dit
Al maakt kou me niet zo uit, kleed me meestal zo aan dat ik zonder kou lijen een half uur bij een bushalte overleef Regen is gewoon klote.
Inderdaad.. met -30 gewoon vanaf het appartement naar het centrum lopen(5 km minstens) om te gaan stappen en alleen maar je gewone kledig, jas en handschoenen aan doen.
Wel lol vandaag, had een Eklasse mee met al 8 ton op de teller, maar die nog wel heel makkelijk kon driften. Hij had alleen een loeizware koppeling, dus toen ik weer in mijn eigen auto stapte trapte ik pardoes het koppelingspedaal zo'n beetje door de vloer..
Oh, en wie bij Mercedes heeft bedacht om van de handrem een voetpedaal te maken? wat een onhandig ding!
Inderdaad.. met -30 gewoon vanaf het appartement naar het centrum lopen(5 km minstens) om te gaan stappen en alleen maar je gewone kledig, jas en handschoenen aan doen.
Wel lol vandaag, had een Eklasse mee met al 8 ton op de teller, maar die nog wel heel makkelijk kon driften. Hij had alleen een loeizware koppeling, dus toen ik weer in mijn eigen auto stapte trapte ik pardoes het koppelingspedaal zo'n beetje door de vloer..
Oh, en wie bij Mercedes heeft bedacht om van de handrem een voetpedaal te maken? wat een onhandig ding!
Ik heb rijles gehad in een Mercedes met een pedaal als handrem. Leuk als je de hellingproef moet doen. Moet je eerst goed nadenken wat je allemaal moet doen .
Dat hebben die maffe spleetogen van de prius ook gedaan... verschrikkelijk
Ik kon dat ding dus niet vinden in de Prius, en die auto moest een klein stukje vooruit om de achterkant op schade te controleren. Piepen en smoren dat die auto deed Toch maar even binnen gevraagd waar de handrem zat
Ik kon dat ding dus niet vinden in de Prius, en die auto moest een klein stukje vooruit om de achterkant op schade te controleren. Piepen en smoren dat die auto deed Toch maar even binnen gevraagd waar de handrem zat
Hahaha serieus? Als je geen standaard hendel ziet zitten dan weet je toch dat er ergens een knop o.i.d. moet zitten met een P erop? .
Ik dacht dat hij er vanzelf vanaf ging, zoals bij Citroen. Maar dat was dus niet zo, uiteindelijk toch maar over mijn ego heen gestapt en het gevraagd
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem gehad, alleen heb ik er een stuk verder mee gereden. Ik wilde voor ik over mn ego zou stappen toch nog even in de handleiding kijken. Gelukkig stond het daar in en hoefde ik het niet te vragen;)
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem gehad, alleen heb ik er een stuk verder mee gereden. Ik wilde voor ik over mn ego zou stappen toch nog even in de handleiding kijken. Gelukkig stond het daar in en hoefde ik het niet te vragen;)
Ik heb ook regelmatig momenten gehad dat ik dacht.. Godver.. Waarom lukt dit me niet.. Ik kreeg een Ford Mondeo eerst niet gestart tot bleek dat je de startknop echt moest inhouden tot de motor aansloeg. Dus niet zoals bij een BMW die je indrukt en 0.5sec later hij dan uit zichzelf start.. En ik had een keer iets met een Grand Voyager. Kan ook best de handrem zijn geweest, weet ik niet meer. Gelukkig kwam ik er zelf uiteindelijk wel uit, duurde soms alleen ff .
Op zondag 2 december 2012 20:37 schreef Panthera. het volgende: Ik heb altijd vooral ruzie met de tankdoppen van auto's. Sta je daar te hanessen bij de benzinepomp om dat ding open te krijgen
quote:
Op zondag 2 december 2012 20:38 schreef Viezze het volgende: Het kutste vond ik nog wel LPG tanken. Van EW mocht ik niet gewoon benzine tanken
Wat helemaal klote is is als je er achterkomt dat je verkeerd voor de pomp staat en de slang is niet lang genoeg om naar de andere kant van de auto te komen .
Ik heb ooit een LPG auto afgetankt moeten afleveren maar hij had nog 2 van de 3 groene bolletjes dus ik dacht doei laat maar.. Gekloot. Was nog een Dacia ook. Toppunt van triestheid.
Wat helemaal klote is is als je er achterkomt dat je verkeerd voor de pomp staat en de slang is niet lang genoeg om naar de andere kant van de auto te komen .
Ik heb ooit een LPG auto afgetankt moeten afleveren maar hij had nog 2 van de 3 groene bolletjes dus ik dacht doei laat maar.. Gekloot.
Daar heb ik een trucje voor geleerd pas: bij Europeaanse auto's zit de tankdop altijd rechts en bij Japanners (en Engelsen) links, altijd aan de kant van trottoir.
Maar ik heb ook wel eens de auto nog moeten verplaatsen ja Maar altijd die tankknopjes op plaatsen die je nooit kan vinden op het dashboard of een tankdop waar je een sleutel voor moet hebben enzo, gedoe.
Daar heb ik een trucje voor geleerd pas: bij Europeaanse auto's zit de tankdop altijd rechts en bij Japanners (en Engelsen) links, altijd aan de kant van trottoir.
Maar ik heb ook wel eens de auto nog moeten verplaatsen ja Maar altijd die tankknopjes op plaatsen die je nooit kan vinden op het dashboard of een tankdop waar je een sleutel voor moet hebben enzo, gedoe.
Ik had een keer een 107 van zo'n uitzendbureau en die had een startonderbreker. Je moest met een soort lipje in dat bakje recht voor de pook onder dat plastic en dan bliepte hij. Het punt was alleen dat niemand wist dat dat erin zat en dus ook niet begreep waarom ik hem niet gestart kreeg. Toen moest ik wachten tot zo'n huppelkut op kantoor kwam en die wist hoe het werkte. Alleen het punt was was dat zij hem dus van de blokkering had afgehaald. Toen moest ik tanken en het lukte me dus echt niet hè om hem er weer vanaf te krijgen. Ik uitstappen en tegen zo'n vrouw achter me.. Ehm rij maar langs me heen ik heb echt een verrotte startonderbreker. Na 10min wilde ik EW bellen en toen opeens BLIEP.. Op het afhaaladres kon ik het niet maken om het niet te melden.. We zijn serieus 20min bezig geweest. Hij collega's gebeld die zeiden ooh das heel makkelijk.. Uiteindelijk kwamen we er dus achter dat je dat ding echt heel precies op een oppervlak van 0.5cm stil moest houden ergens onder dat plastic..
Daar heb ik een trucje voor geleerd pas: bij Europeaanse auto's zit de tankdop altijd rechts en bij Japanners (en Engelsen) links, altijd aan de kant van trottoir.
En bij mijn C1 zit hij links . Zal Toyota's invloed wel zijn geweest .
Ik heb ook regelmatig momenten gehad dat ik dacht.. Godver.. Waarom lukt dit me niet.. Ik kreeg een Ford Mondeo eerst niet gestart tot bleek dat je de startknop echt moest inhouden tot de motor aansloeg. Dus niet zoals bij een BMW die je indrukt en 0.5sec later hij dan uit zichzelf start.. En ik had een keer iets met een Grand Voyager. Kan ook best de handrem zijn geweest, weet ik niet meer. Gelukkig kwam ik er zelf uiteindelijk wel uit, duurde soms alleen ff .
Ik heb het ook wel eens gehad dat ik een auto niet gestart kreeg. O.a. een lexus ct200h, maar ik zweer nog steeds dat dat ding een technische storing had. Hij zei steeds dingen als zet in P of druk rem in maar als ik dat deed gebeurde er nog niets... Ik snap trouwens ook niet waarom soms auto's niet starten als het stuur iets gedraaid staat. Wat is het nut daar van?
Ik lees overigens ook genoeg verhalen op internet waar het niet bij klopt. Er zijn ook allemaal theorieën over naar welke kant de tankmeter gaat als hij leeg raakt of aan welke kant van de tankmeter het icoontje zit.... Dat slangetje lijkt me wel het meest plausibel. Tenzij er een pijltje bij staat natuurlijk
Op zondag 2 december 2012 21:00 schreef Viezze het volgende: Ik stop altijd vlak voor de pomp, dan stap ik uit en kijk ik of de tankdop links zit. En dan rij ik naar de goede kant.
Dat dus, of ik kijk al even snel bij het innemen als ik zie dat de tank bijna leeg is.
Ik acht de kans klein dat mijn Alto zoiets heeft, maar ja als ik aan de hendel voor de tankdop ruk komt dat ding met zo'n knal naar buiten dat ik hem ook wel zie hangen in de spiegels
Daar heb ik een trucje voor geleerd pas: bij Europeaanse auto's zit de tankdop altijd rechts en bij Japanners (en Engelsen) links, altijd aan de kant van trottoir.
Maar ik heb ook wel eens de auto nog moeten verplaatsen ja Maar altijd die tankknopjes op plaatsen die je nooit kan vinden op het dashboard of een tankdop waar je een sleutel voor moet hebben enzo, gedoe.
Inderdaad, bij de TOuran zit die in het portiervak, bij de E was ik druk aan het zoeken, blijkt dat je gewoon achterop de klep moet duwen.. Net als met de handrem, bij een C8(andere werkgever) 5 minuten lopen zoeken naar een knopje of hendel, wou net weer uitstappen om het te vragen, zat dat ding dus gewoon aan de linkerkant van de stoel..
O trouwens, LPG tanken is toch niks moeilijks aan? Slang erop, kwartslag draaien, hendel overhalen en knop indrukken..
Inderdaad, bij de TOuran zit die in het portiervak, bij de E was ik druk aan het zoeken, blijkt dat je gewoon achterop de klep moet duwen.. Net als met de handrem, bij een C8(andere werkgever) 5 minuten lopen zoeken naar een knopje of hendel, wou net weer uitstappen om het te vragen, zat dat ding dus gewoon aan de linkerkant van de stoel..
O trouwens, LPG tanken is toch niks moeilijks aan? Slang erop, kwartslag draaien, hendel overhalen en knop indrukken..
Soms moet je daar toch zo'n opzetding voor hebben?
Soms moet je daar toch zo'n opzetding voor hebben?
Bij de auto's waar het af fabriek op is geleverd ja, maar dan is het alleen een kwestie van eerst dat opzetstukje even in het pompgat draaien en klaar..
Wat dacht je van de tankdoppen die je gewoon in moet drukken, maar als je uit automatisme je auto op slot doet schiet die klep ook op slot. En maar zoeken
Op zondag 2 december 2012 21:36 schreef Viezze het volgende: Wat dacht je van de tankdoppen die je gewoon in moet drukken, maar als je uit automatisme je auto op slot doet schiet die klep ook op slot. En maar zoeken
Skoda's e.d.? Tja..
Wat ik zelf trouwens ook heel erg wennen vind, is dat we bij ons op de centrale de sleutels in het contact moeten laten zitten na een dienst terwijl iedereen dus zo bij de auto kan..
Ik kwam vandaag m'n EW tas tegen, kan ik daar hier iemand gelukkig mee maken? Nooit gebruikt. Mag opgehaald worden in Eindhoven, wil het ook wel verzenden tegen verzendkosten. Bij interesse zie ik wel een PM/DM verschijnen
Dat met dat pijltje vroegen ze mij zelfs tijdens m'n rijexamen. Alleen ik vergeet het altijd weer en voor ik moet tanken altijd eerst even kijken waar die zit. Heb ook geen idee of onze auto's zo'n pijltje hebben.
Vandaag weer 439km nutteloze kilometers weggetikt, wat kan nutteloosrond karren toch lekker zijn
Op zondag 2 december 2012 22:32 schreef S-RS het volgende: Vandaag weer 439km nutteloze kilometers weggetikt, wat kan nutteloosrond karren toch lekker zijn
Welke malloot gaat er voor de lol 400km rijden? Weten we ook weer waarom dat klimaat naar de kloten gaat enzo
Ik. En dat gaat echt niet naar de klote van een paar uitlaatgassen. Verdiep je voor de lol eens in vrachtschepen, kunnen we met z'n alleen weer massaal aan de hummers. De uitlaat gassen zijn een druppel op een gloeiende plaat.
Op zondag 2 december 2012 22:32 schreef S-RS het volgende: Dat met dat pijltje vroegen ze mij zelfs tijdens m'n rijexamen. Alleen ik vergeet het altijd weer en voor ik moet tanken altijd eerst even kijken waar die zit. Heb ook geen idee of onze auto's zo'n pijltje hebben.
Vandaag weer 439km nutteloze kilometers weggetikt, wat kan nutteloosrond karren toch lekker zijn
Dan kan je volgende keer ook wel ff hierlangs rijden voor een pit stop
Op zondag 2 december 2012 22:32 schreef S-RS het volgende: Dat met dat pijltje vroegen ze mij zelfs tijdens m'n rijexamen. Alleen ik vergeet het altijd weer en voor ik moet tanken altijd eerst even kijken waar die zit. Heb ook geen idee of onze auto's zo'n pijltje hebben.
Vandaag weer 439km nutteloze kilometers weggetikt, wat kan nutteloosrond karren toch lekker zijn
Waar de neuk ben je heen gereden Oh en stuur mij die foto ook eens, verveel me nu al bij de snoepboer
Feest bij de ns, sta op Utrecht centraal en de helft van de treinen worden gecanceld door de verwachte weersomstandigheden... Word nog leuk aangezien ik nog in Goes moet komen voor m'n 2e rit
Haha ik ben nu op weg naar utrecht,probeer thuis te komen. School heb ik nu geen zin meer in nu ik ook mn boeken vergeten ben.
Heb vanmorgen een priverit gehad, de aankomsttijd stond in het begin op 08:11. Het werd uiteindelijk 10:00! De a20 was helemaal afgesloten en overal files, een grote drama vandaag, dus nu naar huis, geen zin meer in school.
Op maandag 3 december 2012 07:54 schreef zazzel het volgende: Feest bij de ns, sta op Utrecht centraal en de helft van de treinen worden gecanceld door de verwachte weersomstandigheden... Word nog leuk aangezien ik nog in Goes moet komen voor m'n 2e rit
lol echt? wtf, hier is het gewoon normaal herfstweer...
Dit zijn de grote lijnen: http://goo.gl/maps/Tps3e Dat daar in NH heb ik geen zin om allemaal uit te tekenen en weet ik ook niet uit m'n kop. Gewoon lukraak links en rechts gegaan daar
lol echt? wtf, hier is het gewoon normaal herfstweer...
Finally in Breda, de zomerbandjes van die agyo waren niet echt bestand tegen alle sneeuw die ik tegen kwam. Dat terrein bij de grote in Breda was ook lekker glad. Nu proberen of de ns me in Goes wil brengen
Finally in Breda, de zomerbandjes van die agyo waren niet echt bestand tegen alle sneeuw die ik tegen kwam. Dat terrein bij de grote in Breda was ook lekker glad. Nu proberen of de ns me in Goes wil brengen
Het begint wel steeds meer op een winter te lijken he.. Alleen hier in Den Haag is het nog gewoon herfst.. Heb wel zin in wat dagjes met flink wat uren door de sneeuw eigenlijk
Op zondag 2 december 2012 22:46 schreef S-RS het volgende: Ik. En dat gaat echt niet naar de klote van een paar uitlaatgassen. Verdiep je voor de lol eens in vrachtschepen, kunnen we met z'n alleen weer massaal aan de hummers. De uitlaat gassen zijn een druppel op een gloeiende plaat.
De effecten van je eigen gedrag wegwimpelen is natuurlijk wel de makkelijkste oplossing Zolang wij maar lekker in onze warme hokjes kunnen rondkarren wanneer wij daar zin in hebben... Als je vrachtschepen zou vervangen door vliegtuigen of vrachtwagens zou het nog veel erger zijn. Als we allemaal in een hummer zouden gaan rijden zou het nóg erger zijn gesteld met ons aardbolletje. Maar hè, zolang het water nog niet bij onze voordeur staat..
Op maandag 3 december 2012 13:39 schreef mothergoose het volgende: heb donderdag fukking veel wachttijd in Nijkerk (15-21 uur). iemand enig idee of daar iets te doen is in de buurt?
Zou lekker Amersfoort ingaan of als je daar van houdt lekker het bos ingaan voor een stevige wandeling
Op maandag 3 december 2012 16:47 schreef Rubenr3 het volgende: Ze hebben echt hard mensen nodig vanuit Groningen, net alweer een smsje! Wat een gigantisch verschil is dit met regio Leeuwarden..
Ik heb er in de zomer nog gesolliciteerd(regio Grunn) maar nog nooit wat van gehoord.
Op maandag 3 december 2012 16:47 schreef Rubenr3 het volgende: Ze hebben echt hard mensen nodig vanuit Groningen, net alweer een smsje! Wat een gigantisch verschil is dit met regio Leeuwarden..
Zelfs ik kreeg een sms, terwijl ik ben uitgeschreven bij EW.
Op maandag 3 december 2012 16:47 schreef Rubenr3 het volgende: Ze hebben echt hard mensen nodig vanuit Groningen, net alweer een smsje! Wat een gigantisch verschil is dit met regio Leeuwarden..
Dit is geen normale gang van zaken hoor Dat sms'je van vandaag was wel origineel, dat dan weer wel.
Wat ik zelf trouwens ook heel erg wennen vind, is dat we bij ons op de centrale de sleutels in het contact moeten laten zitten na een dienst terwijl iedereen dus zo bij de auto kan..
Skoda ja. Ik moest vanmiddag voor een spoedje naar Nijmegen in een Octavia. Daar aangekomen liep ik nog een rondje met de berijder om de auto en toen pas zag ik dat m'n tankdop-klep openstond, maar we kregen em met geen mogelijkheid dicht. Wij zoeken in die auto naar zo'n lanceerknop, maar het bleek dus dat je met je vinger een soort van pen-kliksysteem in moest duwen om hem weer dicht te krijgen. Ondingen
Dat is normaal, heeft onze Golf Variant uit 2008 ook. Maakt ook dat balpen-klik-klasgeluidje
Toch mooi 9 uur gemaakt vandaag met raamsdonksveer-bergenopzoom in een Golf Variant slowmotion en bergenopzoom-almere in een Passat 2.0 TDI 140pk. Geen last gehad van files of sneeuw, het was eigenlijk helemaal niet glad Alleen de ruiten in de passat besloegen steeds
Wat me wel opviel is het verbruik van deze twee auto's. Die Passat heeft alles tegen: zwaarder, 4 jaar oud, 180.000km, 2.0l TDI 140pk, maar deed over de rit een nette 5,2L/100km. De Golf (1 jaar oud, 80.000km, 1.6l TDI 105pk) deed 7,2L/100km
Hoe kan dat? Ik heb bij allebei vrijwel alleen snelweg gereden en allebei stevig doorgereden, veel 130.
Nog een vraagje: waar halen jullie je krabbertjes vandaan? Ik heb er nog geen
[ Bericht 25% gewijzigd door Babananana op 03-12-2012 19:33:40 ]
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Dat is normaal, heeft onze Golf Variant uit 2008 ook. Maakt ook dat balpen-klik-klasgeluidje
Toch mooi 9 uur gemaakt vandaag met raamsdonksveer-bergenopzoom in een Golf Variant slowmotion en bergenopzoom-almere in een Passat 2.0 TDI 140pk. Geen last gehad van files of sneeuw, het was eigenlijk helemaal niet glad Alleen de ruiten in de passat besloegen steeds
Wat me wel opviel is het verbruik van deze twee auto's. Die Passat heeft alles tegen: zwaarder, 4 jaar oud, 180.000km, 2.0l TDI 140pk, maar deed over de rit een nette 5,2L/100km. De Golf (1 jaar oud, 80.000km, 1.6l TDI 105pk) deed 7,2L/100km
Hoe kan dat? Ik heb bij allebei vrijwel alleen snelweg gereden en allebei stevig doorgereden, veel 130.
Nog een vraagje: waar halen jullie je krabbertjes vandaan? Ik heb er nog geen
Dat komt, althans dat vermoed ik, doordat auto's in Europa via een onrealistische test op verbruik worden getest. Ik heb geprobeerd dat grafiekje te vinden maar dat lukt niet. Het is in ieder geval zonder weerstand (of heel weinig) en heel geleidelijk optrekken (optrekken naar 30, x aantal minuten 30, optrekken naar 50, x aantal minuten en vervolgens ook nog een keer met 100. dan laten ze de auto uitrollen).
Fabrikanten hebben dat ook door en maken hun auto's zo dat ze op de test optimaal presteren, want tegenwoordig kijkt iedereen alleen nog maar naar uitstoot / verbruik. Dit heeft dan weer tot gevolg dat een slowmotion helemaal niet zo zuinig is als je 130 rijdt.
[..] Wat me wel opviel is het verbruik van deze twee auto's. Die Passat heeft alles tegen: zwaarder, 4 jaar oud, 180.000km, 2.0l TDI 140pk, maar deed over de rit een nette 5,2L/100km. De Golf (1 jaar oud, 80.000km, 1.6l TDI 105pk) deed 7,2L/100km
Dat is wel een heel fors verschil. 7.2L/100km is voor die 1.6 TDI echt heel erg onzuinig. Zelfs ik kan 1 op 20 rijden met dat ding
Laatst in een Mondeo Econetic Groningen -> Utrecht 4,2L/100km gehaald Fabrieksopgave was 3,9 L/100km voor de snelweg voor dat ding. Ik heb wel een heel stuk 90 moeten rijden omdat het zo druk was op de weg
Op maandag 3 december 2012 19:47 schreef Pizzabodem het volgende: Dat is wel een heel fors verschil. 7.2L/100km is voor die 1.6 TDI echt heel erg onzuinig. Zelfs ik kan 1 op 20 rijden met dat ding
Ik was ook niet aan het proberen zuinig te rijden... Maar mijn rijstijl was bij beide auto's gelijk, namelijk best vlot en hoge snelheid op de snelweg
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Dat ze zuinig zijn. Als je rustig 80 of 100 gaat rijden dan is 1 op 25 goed te doen bij die diesels, maar als je dan opeens even hard optrekt, of een paar flinke tussenacceleraties doet daalt het verbruik echt enorm. Dan verbruiken ze in die omstandigheden nog meer dan een 2.0 denk ik.
edit: dit is trouwens puur gebaseerd op eigen ervaringen hoor. Of het echt ook zo is weet ik niet. Die testen om hoe ze aan het verbruik komen zet ik vaak mn vraagtekens bij.
Dat ze zuinig zijn. Als je rustig 80 of 100 gaat rijden dan is 1 op 25 goed te doen bij die diesels, maar als je dan opeens even hard optrekt, of een paar flinke tussenacceleraties doet daalt het verbruik echt enorm. Dan verbruiken ze in die omstandigheden nog meer dan een 2.0 denk ik.
Zeker omdat diesels hun maximale koppel veel eerder beschikbaar hebben ga ik altijd agressiever rijden met een diesel. Dat zou bij mij dus lekker terug te herleiden zijn in het verbruik.
Met een Eco ding? Ben ik overigens de enige die de start-stop functie bij elke auto direct uitzet? Wat is dat irritant zeg.
nope, vind het wel fijn; maar ik laat de auto dan ook meestal in de 1 staan bij verkeerslichten.. Besides, zo'n Ecoflex Corsa(pa heeft er 1) heeft wel 95 pk op iets meer dan 1000 kg... Niet slecht imho.
Met een Eco ding? Ben ik overigens de enige die de start-stop functie bij elke auto direct uitzet? Wat is dat irritant zeg.
Hoe heb je er precies last van? Als je hem in de vrij zet bij het stoplicht is bij het wegrijden die motor al lang gestart voordat jij hem weer in de 1 hebt staan.
Op maandag 3 december 2012 21:13 schreef MuurStraat het volgende: Ben ik overigens de enige die de start-stop functie bij elke auto direct uitzet? Wat is dat irritant zeg.
Hoe doe je dat dan?
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Hoe heb je er precies last van? Als je hem in de vrij zet bij het stoplicht is bij het wegrijden die motor al lang gestart voordat jij hem weer in de 1 hebt staan.
Het lijkt me gewoon nog steeds niet goed voor de motor om steeds af en aan te slaan. Heb het idee dat het langer duurt voordat de motor warm wordt. En het grootste minpunt is dat sommige auto's ook op echt belachelijke momenten af slaan (Fiat bijvoorbeeld). Start stop werkt overigens niet alleen als je hem uit de versnelling haalt.
@hierboven, zit altijd een knop om die meuk uit te zetten.
Het lijkt me gewoon nog steeds niet goed voor de motor om steeds af en aan te slaan. Heb het idee dat het langer duurt voordat de motor warm wordt. En het grootste minpunt is dat sommige auto's ook op echt belachelijke momenten af slaan (Fiat bijvoorbeeld). Start stop werkt overigens niet alleen als je hem uit de versnelling haalt.
@hierboven, zit altijd een knop om die meuk uit te zetten.
Bij onze Opel en de Superb taxi's die ik reed wel.. (dat ze pas inschakelden als je hem in N zette en de koppeling losliet..
Bij onze Opel en de Superb taxi's die ik reed wel.. (dat ze pas inschakelden als je hem in N zette en de koppeling losliet..
Dat had mijn lesauto (Toyota Urban Cruiser ) ook, maar in de praktijk schakelt dat systeem zo dus nooit in. Ik zet een auto nooit in N voor een stoplicht bijvoorbeeld. Alleen voor een open brug of spoorwegovergang heeft het nut.
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Het lijkt me gewoon nog steeds niet goed voor de motor om steeds af en aan te slaan. Heb het idee dat het langer duurt voordat de motor warm wordt. En het grootste minpunt is dat sommige auto's ook op echt belachelijke momenten af slaan (Fiat bijvoorbeeld). Start stop werkt overigens niet alleen als je hem uit de versnelling haalt.
@hierboven, zit altijd een knop om die meuk uit te zetten.
Wel toch? Heb het nog nooit anders meegemaakt, behalve bij automaten.
En als je even stilstaat bij een stoplicht is je motor meestal al wel warm. Daarbij haal ik hem alleen uit de versnelling als ik zie dat ik wat langer stil niet staan. Staat wel lekker rustig dan, met de motor uit.
Ik heb meestal geen last van die systemen, omdat ik inderdaad nooit de auto uit de versnelling haal voor het stoplicht. Die Civic Hybrids doen het automatisch, daar heb je weinig last van.
Nu ik zo na zit te denken merk ik het idd alleen bij automaten. Zeker de Fiat 500 kiest zijn momenten wel uit om irritant uit te vallen (Denk aan files enzo)
Op maandag 3 december 2012 21:28 schreef Mallet het volgende: Ik heb meestal geen last van die systemen, omdat ik inderdaad nooit de auto uit de versnelling haal voor het stoplicht. Die Civic Hybrids doen het automatisch, daar heb je weinig last van.
Als je automaat rijdt wordt je er helemaal simpel van.. Ik zet hem ook meestal uit.
Oh ja, ik wilde nog vragen of jullie wel eens gemerkt hebben dat leaseauto's begrenzingen hebben...
Vanmiddag reed ik op de snelweg op de GPS 135km/h in een Golf Variant en toen begon de boordcomputer opeens te piepen met de melding "145km/h exceeded". En de motor werd ook geknepen tot ik het gaspedaal losliet. Waar is dat goed voor? Ik reed maar 5km/h te hard?
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Of van die auto's die de motor al uitzetten als je rolt met 5km/h (Peugeot 508 e-hdi). Vreselijk irritant, vooral in de file. En Ford Transit busjes met een eco knop, wereld van verschil als je dat ding uit zet. Veel soepeler aan het gas, 130 is ineens makkelijk haalbaar. Eco knop altijd uit
quote:
Op maandag 3 december 2012 22:05 schreef Babananana het volgende: Oh ja, ik wilde nog vragen of jullie wel eens gemerkt hebben dat leaseauto's begrenzingen hebben...
Vanmiddag reed ik op de snelweg op de GPS 135km/h in een Golf Variant en toen begon de boordcomputer opeens te piepen met de melding "145km/h exceeded". En de motor werd ook geknepen tot ik het gaspedaal losliet. Waar is dat goed voor? Ik reed maar 5km/h te hard?
Soms kan je in de boordcomputer een limit instellen. Bijvoorbeeld de Opels van een bekend verhuurbedrijf staan afgesteld op 130, dan houdt de auto even in en doet een alarmpje. Maar je kan gewoon doorgassen na die weerstand die je in het gaspedaal voelt.
Op maandag 3 december 2012 22:05 schreef Babananana het volgende: Oh ja, ik wilde nog vragen of jullie wel eens gemerkt hebben dat leaseauto's begrenzingen hebben...
Vanmiddag reed ik op de snelweg op de GPS 135km/h in een Golf Variant en toen begon de boordcomputer opeens te piepen met de melding "145km/h exceeded". En de motor werd ook geknepen tot ik het gaspedaal losliet. Waar is dat goed voor? Ik reed maar 5km/h te hard?
Je hebt wel steeds meer auto's waarbij je een snelheidslimiet in kan stellen. Je krijgt dan een piepje als je die snelheid bereikt, handig voor de notoire hardrijders Alleen nog nooit gehoord dat de auto dan inhoudt...
Op maandag 3 december 2012 22:05 schreef Babananana het volgende: Oh ja, ik wilde nog vragen of jullie wel eens gemerkt hebben dat leaseauto's begrenzingen hebben...
Vanmiddag reed ik op de snelweg op de GPS 135km/h in een Golf Variant en toen begon de boordcomputer opeens te piepen met de melding "145km/h exceeded". En de motor werd ook geknepen tot ik het gaspedaal losliet. Waar is dat goed voor? Ik reed maar 5km/h te hard?
Het taxibedrijf waar ik werk schijnt een systeem te hebben gehad met een 2 strikes and out gebeuren, 2 keer gedurende langere tijd boven een bepaald rpm en je kon 15 minuten max 60km/u ofzo..
Heb ooit eens een busje gereden met ECOdrive systeem (http://www.ecodrive.eu/do(...)ing-ECOdrive-III.pdf). Dat rijdt niet echt lekker, had constant het gevoel dat ik te weinig vermogen had. En verplicht opschakelen omdat je niet harder kon in een bepaalde versnelling, zorgde voor zo'n laag toerental in de volgende versnelling dat de auto bijna begon te bokken/dreunen. Een bestelbusje waar je max 45 in z'n 3 kunt rijden. Hoe verzin je het
Op maandag 3 december 2012 22:17 schreef Pizzabodem het volgende: Heb ooit eens een busje gereden met ECOdrive systeem (http://www.ecodrive.eu/do(...)ing-ECOdrive-III.pdf). Dat rijdt niet echt lekker, had constant het gevoel dat ik te weinig vermogen had. En verplicht opschakelen omdat je niet harder kon in een bepaalde versnelling, zorgde voor zo'n laag toerental in de volgende versnelling dat de auto bijna begon te bokken/dreunen. Een bestelbusje waar je max 45 in z'n 3 kunt rijden. Hoe verzin je het
Dat is toch niet meer veilig in te voegen op de snelweg
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Op maandag 3 december 2012 22:17 schreef Pizzabodem het volgende: Heb ooit eens een busje gereden met ECOdrive systeem (http://www.ecodrive.eu/do(...)ing-ECOdrive-III.pdf). Dat rijdt niet echt lekker, had constant het gevoel dat ik te weinig vermogen had. En verplicht opschakelen omdat je niet harder kon in een bepaalde versnelling, zorgde voor zo'n laag toerental in de volgende versnelling dat de auto bijna begon te bokken/dreunen. Een bestelbusje waar je max 45 in z'n 3 kunt rijden. Hoe verzin je het
Of zo'n Transit die in de eco-stand niet harder dan 110km/h gaat
Op maandag 3 december 2012 22:17 schreef Pizzabodem het volgende: Heb ooit eens een busje gereden met ECOdrive systeem (http://www.ecodrive.eu/do(...)ing-ECOdrive-III.pdf). Dat rijdt niet echt lekker, had constant het gevoel dat ik te weinig vermogen had. En verplicht opschakelen omdat je niet harder kon in een bepaalde versnelling, zorgde voor zo'n laag toerental in de volgende versnelling dat de auto bijna begon te bokken/dreunen. Een bestelbusje waar je max 45 in z'n 3 kunt rijden. Hoe verzin je het
Notoire hardrijders zetten zo'n alarm natuurlijk juist als eerste uit Weet wel dat je de meeste auto's wel vrij eenvoudig kunt begrenzen, wordt vaak gedaan als er winterbanden onder komen die maar een bepaalde snelheid kunnen hebben
Vandaag maar eens gesolliciteerd als hiker regio Amsterdam hoop dat het wat wordt. Ik ben tevens ook benieuwd naar de vetste auto waarin jullie hebben gereden? En wat zijn de doorsnee auto's die je moet vervoeren?
[ Bericht 22% gewijzigd door Antwoordapparaat op 04-12-2012 18:42:04 ]
Op dinsdag 4 december 2012 17:46 schreef Antwoordapparaat het volgende: Vandaag maar eens gesolliciteerd als hiker regio Amsterdam hoop dat het wat wordt. Ik ben tevens ook benieuwd naar de vetste auto waarin jullie hebben gereden? En wat zijn de doorsnee auto's die je moet vervoeren?
Mijn vetste blijft toch wel een Panamera.. En een A7 vond ik ook wel leuk, maar die is nu al vrij gewoon geworden in het straatbeeld. Zou graag eens een keer een écht snelle auto willen.. M5, RS6, 63AMG
Verschilt ook heel erg per regio wat voor auto's je mee krijgt. In het noorden heb je vaak wat minder dikke auto's bijvoorbeeld. Ik heb tot nu toe het meeste in busjes gereden, met uitschieters naar BMW 3-serie, Audi A4 en VW Touareg.
Mijn vetste blijft toch wel een Panamera.. En een A7 vond ik ook wel leuk, maar die is nu al vrij gewoon geworden in het straatbeeld. Zou graag eens een keer een écht snelle auto willen.. M5, RS6, 63AMG
Op dinsdag 4 december 2012 19:29 schreef Rubenr3 het volgende: Verschilt ook heel erg per regio wat voor auto's je mee krijgt. In het noorden heb je vaak wat minder dikke auto's bijvoorbeeld. Ik heb tot nu toe het meeste in busjes gereden, met uitschieters naar BMW 3-serie, Audi A4 en VW Touareg.
Volgens mij valt dat juist wel mee. Ik hoor jullie regelmatig over klasse 3 serie en nog wel leukere dingen. Ik heb 2x een 5serie gehad en een keer een a4, maar verder is het ofwel kleiner ofwel niet duits(508 is wel qua grootte vergelijkbaar met 3serie maar rijdt nogal belabberd). Ik heb wel veel minder busjes dan jullie
Vooral dat inderdaad. Hoewel ik toch een aardig lijstje met mooie auto's heb opgebouwd, zoals XC90 D5, V50 D5, V70 D5, A6 3.2 Quattro, Alfa 156 2.4 JTDm, Passat CC, E-klasse station en dan vergeet ik er ook nog wel een paar
Op dinsdag 4 december 2012 20:22 schreef QuiCk01 het volgende: Ik heb ook vaak het idee dat het noorden vaker busjes krijgt. Zo heb ik bijvoorbeeld nog nooit in die, van horen zeggen, heerlijke SDI gereden
Je weet niet wat je mist man. Die slogan van Miele zou er prima bij passen: 'er is geen betere!'
Leukste wat ik heb gereden is toch wel een 2 weken oude 528i, afgeladen met alle opties. De duurste comfort-stoelen, dikke velgen, beste geluidsinstallatie, sportautomaat. Bmw 3 cabrio ging ook wel. Volvo S60 2.5 T5 met 250 pk, handgeschakeld was ook een leuk ritje. En hele nieuwe auto's uit de showroom rijden blijft ook gewoon leuk
Maar eigenlijk maakt het me niet zo veel uit, personenauto, radio en ik vind het wel best allemaal
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
Ik ben nu al geregeld bij de japanner in Raamsdonksveer geweest, daar krijg je altijd wel lexus'en mee met full option, allemaal demo modellen. Wacht nog een keer om de GT86 mee te nemen Verder rij ik tot nu toe veel in het Golf/Mito/Passat segment
Dikste auto tot nu toe was een 2 maanden oude Lexus GS450H
2 februari van dit jaar met al die sneeuw ook aan het werk geweest, hele dag files, 150km gereden, werkdag van 12,5 uur. Auto uit moeten graven, falende ns. Goed voor de uurtjes, maar niet echt leuk
De effecten van je eigen gedrag wegwimpelen is natuurlijk wel de makkelijkste oplossing Zolang wij maar lekker in onze warme hokjes kunnen rondkarren wanneer wij daar zin in hebben... Als je vrachtschepen zou vervangen door vliegtuigen of vrachtwagens zou het nog veel erger zijn. Als we allemaal in een hummer zouden gaan rijden zou het nóg erger zijn gesteld met ons aardbolletje. Maar hè, zolang het water nog niet bij onze voordeur staat..
Oh, ik geeft toe dat wegwimpelen het makkelijkste is hoor Tuurlijk is het in zekere mate slecht, maar ik ben gewoon een te groot liefhebber van auto rijden dat ik hem er niet om laat staan
2 februari van dit jaar met al die sneeuw ook aan het werk geweest, hele dag files, 150km gereden, werkdag van 12,5 uur. Auto uit moeten graven, falende ns. Goed voor de uurtjes, maar niet echt leuk
tof toch? lekker uurtjes maken, misschien stiekem even een klein beetje spelen ergens? Hier in het noorden gaat het meeste vallen, maar wij gaan (wat dat betrefd helaas) vrijdagmiddag op vakantie.. Moet s'ochtens nog wel met de auto weg, dus ga sowieso nog even spelen hopelijk dan. (kom langs een heel rustige parkeerplaats...)
Ik mag niet meer spelen met de auto; pap was boos van de week omdat ik dermate hard had gereden dat de banden stonken
Was ook niet netjes, daar niet van.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
Op woensdag 5 december 2012 11:49 schreef Boterbartje het volgende: Ik mag niet meer spelen met de auto; pap was boos van de week omdat ik dermate hard had gereden dat de banden stonken
Ik deed het maandag avond want moest snel wat ophalen op m'n werk; hard rijden op de lange weg maakt niet uit natuurlijk maar ben hard door de bochten gegaan.. zag de electronica ook hard werken met allemaal flikkerende lichtjes maar waarschijnlijk slipte ik toch iets (niet voelbaar) waardoor de banden stonken.
Was wel super snel thuis
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
[..] tof toch? lekker uurtjes maken, misschien stiekem even een klein beetje spelen ergens? Hier in het noorden gaat het meeste vallen, maar wij gaan (wat dat betrefd helaas) vrijdagmiddag op vakantie.. Moet s'ochtens nog wel met de auto weg, dus ga sowieso nog even spelen hopelijk dan. (kom langs een heel rustige parkeerplaats...)
Tof kan ik het niet noemen Half uur lopen vanaf een station door de sneeuw omdat connexxion al gekapt was met de busdienst vanwege het weer, vervolgens 1,5 uur op de oprit van de A12 bij driebergen stil staan nadat ik eerst de auto heb uit moeten graven op het ophaaladres. Ritje van Driebergen naar Raamsdonksveer duurde 3 uur. Vervolg ritje naar Zoetermeer, en toen uren gedaan over het stuk bij Rotterdam. Alleen de warme chocomel van de NS was gratis
Ik deed het maandag avond want moest snel wat ophalen op m'n werk; hard rijden op de lange weg maakt niet uit natuurlijk maar ben hard door de bochten gegaan.. zag de electronica ook hard werken met allemaal flikkerende lichtjes maar waarschijnlijk slipte ik toch iets (niet voelbaar) waardoor de banden stonken.
Nope, ik kan wel fatsoenlijk rijden hoor Was sowieso niet de koppeling, je rook echt de banden (vooral de achterbanden ook)
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
Op woensdag 5 december 2012 12:20 schreef Pizzabodem het volgende: Ehm, hoe hard heb je dan wel niet gereden? Handrem bochtjes ofzo? Of was het soms goedkoop chinees rubber?
Focus van ons kan zeer snel de bocht om, ruik nooit iets.
Geen handrem bochtjes, stond er zelf ook van te kijken dat ze stonken. Heb wel rustiger teruggereden.
Gewoon op een stukje van 500 meter van 0 naar 100, vol in de ankers, bocht maken en in de bocht al plank gas.. zoiets meer. Met optrekken beetje wielspin.. dat soort onzin. Maar niets geen handrem of andere gekke dingen. Gewoon netjes op de weggereden alleen met wat extra gas. Op de 80 weg van 2 kilometer 170 gehaald voordat ik moest remmen voor de rotonde
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
Geen handrem bochtjes, stond er zelf ook van te kijken dat ze stonken. Heb wel rustiger teruggereden.
Gewoon op een stukje van 500 meter van 0 naar 100, vol in de ankers, bocht maken en in de bocht al plank gas.. zoiets meer. Met optrekken beetje wielspin.. dat soort onzin. Maar niets geen handrem of andere gekke dingen. Gewoon netjes op de weggereden alleen met wat extra gas. Op de 80 weg van 2 kilometer 170 gehaald voordat ik moest remmen voor de rotonde
Dan zullen het de remmen misschien geweest zijn? Die kunnen flink stinken.
@Dalenbart: Ik heb ook nog niks gehoord, ben ook wel benieuwd!
Dan zullen het de remmen misschien geweest zijn? Die kunnen flink stinken.
@Dalenbart: Ik heb ook nog niks gehoord, ben ook wel benieuwd!
Wie weet, wie weet. Denk toch de banden, het was nat en ging veel te hard door de bochten.. plus met optrekken wielspin zo af en toe. De elektronica deed z'n best. Denk gewoon dat ik te onbenullig heb gereden en dat de banden het te voorduren hebben gehad.
Tevens zijn het geen chinese pruttelbanden maar A-merk. Dacht snowtracs 4
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
mijn dikste was een S8 V10, maar daar kon ik niet mee gassen want klant zat er constant bij.
Verder een Daimler V8 supercharged of op aandringen van de klant a'dam-maastricht in 1.12 uur in een Evoque
Value for money zou ik toch kiezen voor een lexus GS300. wat een topwagen is dat.. Daarmee mag ik ook morgen 6 uur wachten. 250 pk op de achterwieltjes in sneeuw.. hmm..
De enkele hikeritjes die ik gedaan heb waren soms ook wel leuk; een 330D of Q5je ofzo.
Ik heb nooit dikke auto's gereden. Q5 3.0 TDI was eentje die veruit er bovenuit steekt bij mij. S80 2.5T en V70 2.5T was ook leuk. Wat ik wél vaak heb gehad zijn de wat meer 'standaard'auto's met dikke motoren. Polo GTI, 159 2.4JTD, Audi A3 1.8TFSI, dat soort spul.
Op woensdag 5 december 2012 20:38 schreef Irritatie100 het volgende: Ik dacht bij de drieling altijd dat dat pijltje puur en alleen diende om een halfvolle tank aan te geven
Maar ik ben nu weg met de Mondeo van m'n pa, straks ook eens een blik werpen
Hahahaha nee snap ik want anders is het ook echt niet te zien .
Wel verwarrend dat de slang nog steeds aan de rechterkant van het logootje zit dan. Ik heb ook even in mijn auto gekeken en daar zit de slang aan de kant van de tankdop. Best handig
Die digitale benzinemeter in de C1-familie heeft er bij mij (althans, auto van mijn collega) voor gezorgd dat we konden duwen. Hij begint op een gegeven moment te knipperen namelijk, maar dan is hij natuurlijk ineens een keer leeg...godzijdank kwam een willekeurige voorbijganger ons slepen want het was een tyfuseind naar het pompstation
Wel verwarrend dat de slang nog steeds aan de rechterkant van het logootje zit dan. Ik heb ook even in mijn auto gekeken en daar zit de slang aan de kant van de tankdop. Best handig
Die digitale benzinemeter in de C1-familie heeft er bij mij (althans, auto van mijn collega) voor gezorgd dat we konden duwen. Hij begint op een gegeven moment te knipperen namelijk, maar dan is hij natuurlijk ineens een keer leeg...godzijdank kwam een willekeurige voorbijganger ons slepen want het was een tyfuseind naar het pompstation
Ik zag eerst dat slangetje hè !. Ik dacht dat klopt dus mooi niet, maar daarna zag ik het pijltje. Ja die benzinemeter is niet relax. Er zit ook nog verschil in hoe snel hij knippert enz. Zodra ik het laatste blokje heb bereikt ga ik altijd bij het eerste tankstation eraf. Er kan toch niet zo heel veel in dus dan tank ik hem weer vol.
Op woensdag 5 december 2012 20:59 schreef Viezze het volgende: Mijn benzinemeter loopt op / af als ik door de bocht ga. Als de tank dan bijna leeg is en ik hard door de bocht ga begint het lampje te branden
Dat heeft de Cinquecento van mijn moeder ook en de 306 die we hiervoor hadden ook. Op een gegeven moment raak je er wel aan gewend. Behalve toen ik 's avonds terugreed van de EW-slipcursus en ik echt behoorlijk lang rechtdoor had gereden. Toen draaide ik de snelweg af via zo'n lange bocht.. Om vervolgens schokkend bij de benzinepomp 100 meter verderop aan te belanden.
Op woensdag 5 december 2012 20:59 schreef Viezze het volgende: Mijn benzinemeter loopt op / af als ik door de bocht ga. Als de tank dan bijna leeg is en ik hard door de bocht ga begint het lampje te branden
Bocht andere kant op nemen, dan kan je langer door blijven rijden.
Wel verwarrend dat de slang nog steeds aan de rechterkant van het logootje zit dan. Ik heb ook even in mijn auto gekeken en daar zit de slang aan de kant van de tankdop. Best handig
Die digitale benzinemeter in de C1-familie heeft er bij mij (althans, auto van mijn collega) voor gezorgd dat we konden duwen. Hij begint op een gegeven moment te knipperen namelijk, maar dan is hij natuurlijk ineens een keer leeg...godzijdank kwam een willekeurige voorbijganger ons slepen want het was een tyfuseind naar het pompstation
Daarom heb ik zo'n hekel aan die digitale meters, je ziet er niks op als je instapt met een bijna lege tank.
Ook niet gebeld voor morgen, hopen op een spoedje dan maar. Het leukste wat ik heb gereden is een Audi A4 Avant 2.0 FSI. Zit vaak opgescheept met een Aygo of andere gare bakken in dat segment
Op donderdag 6 december 2012 09:00 schreef Warrick21 het volgende: Hoe houden jullie dat uberhaupt vol met dit koude weer? Constant aan het wachten op bus of trein op een verlaten halte. Dat is toch verschrikkelijk?
Andere warmere schoenen mee, en iets onder pantalon
Op woensdag 5 december 2012 20:59 schreef Viezze het volgende: Mijn benzinemeter loopt op / af als ik door de bocht ga. Als de tank dan bijna leeg is en ik hard door de bocht ga begint het lampje te branden
Dat had ik in Frankrijk met een Toyota Starlet van 20 jaar oud. Bergaf had ik bijna geen benzine meer, bergop kon ik makkelijk in Nederland komen volgens die meter!
You can have it fast, good and cheap.. but pick only two.
Zo, sta te wachten op de bus richting huis. Net Breda-Nuenen gedaan in een Megane 1.5 dci 110pk. Veel fijnere motor dan de VW 1.6tdi 105pk. Meer koppel onderin en stiller. De rest van de auto vind ik minder, ik moest zelfs via de rechtsachterdeur naar binnen omdat dat de enige deur was die niet was dichtgevroren
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
Wat me altijd opvalt bij Renault is hoe onhandig werkt. Navigatie en audiosysteem zijn echt 2 afzonderlijke systemen. Audio werkt altijd heel omslachtig, navigatie is gewoon een TomTom, waarvan ik de interface gewoon echt achter vind blijven bij andere merken, waar het er toch allemaal wat strakker en mooier uitzie. Jammer, want opzich rijden ze niet slecht.
Op donderdag 6 december 2012 11:23 schreef mothergoose het volgende: die meters van die mondeo zijn zo kut. kost altijd veel moeite om te zien of je nou 120 of 130 rijdt.
haha had ik eerst ook ja maar inmiddels lukt het wel prima.
Op donderdag 6 december 2012 11:17 schreef MuurStraat het volgende: Wat me altijd opvalt bij Renault is hoe onhandig werkt. Navigatie en audiosysteem zijn echt 2 afzonderlijke systemen. Audio werkt altijd heel omslachtig, navigatie is gewoon een TomTom, waarvan ik de interface gewoon echt achter vind blijven bij andere merken, waar het er toch allemaal wat strakker en mooier uitzie. Jammer, want opzich rijden ze niet slecht.
Ik kwam er ook niet uit hoe ik handmatig een andere radiozender kon kiezen dan de voorkeuzeknoppen. En de knop om de cruisecontrol aan te zetten zit waar ik een tankknopje zou plaatsen Maar het reed wel lekker idd. En ook een net verbruik: 5.7l/100km incl ontdooitijd van de deuren voor vertrek
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡
zo'n 150 km in een nieuwe Mégane net als vorige week. En weer 150 terug. Was wel een gedoe vorige week bij die dealer, heb toen fucking 2 uur moeten wachten voor ik toen weg kon rijden! Ze gingen eerst een half uur later open dan in mijn ritopdracht stond, ze moesten mijn auto en nog een hoop auto's op kenteken zetten, maar dat konden ze pas vanaf 9 uur doen terwijl ik daar om 8 uur al stond. Er kwamen de hele tijd andere hikers binnen die weet eerder vertrokken dan ik. Toen ik daar wat van zei vonden ze mij natuurlijk onbeleefd en ongeduldig. Maar ik zat al 2 uur te wachten. Het rare is ook nog eens dat ik technisch gezien ex-collega van hun ben want ik heb gewerkt in een ander filiaal waar ze soms ook langskwamen, ingewikkeld verhaal, maar ik vond het echt nergens op slaan!
Ben benieuwd hoe het morgen gaat met al die sneeuw. Ik heb in iig geval geen ov, alleen binnen Almere dan.
[ Bericht 1% gewijzigd door MG_13 op 06-12-2012 12:39:40 ]
Ik vertik het om te werken komende tijd. Geen zin in die sneeuwbende en falende NS, achterlijke zondagsrijders die wel willen rijden maar niet durven en kleumen voor een kutbus die één keer per uur rijdt.
Op donderdag 6 december 2012 13:04 schreef joppie_saus het volgende: Ik vertik het om te werken komende tijd. Geen zin in die sneeuwbende en falende NS, achterlijke zondagsrijders die wel willen rijden maar niet durven en kleumen voor een kutbus die één keer per uur rijdt.
Als ik mag kiezen tussen winter met vorst en zomer met 25°+ dan kies ik echt voor het eerste... Lekker glijden en schuiven in de sneeuw te voet, op de fiets of met de auto, schaatsen en daarna warme chocomel
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende: dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijkt¡¡¡¡¡