Soms kan je in de boordcomputer een limit instellen. Bijvoorbeeld de Opels van een bekend verhuurbedrijf staan afgesteld op 130, dan houdt de auto even in en doet een alarmpje. Maar je kan gewoon doorgassen na die weerstand die je in het gaspedaal voelt.quote:Op maandag 3 december 2012 22:05 schreef Babananana het volgende:
Oh ja, ik wilde nog vragen of jullie wel eens gemerkt hebben dat leaseauto's begrenzingen hebben...
Vanmiddag reed ik op de snelweg op de GPS 135km/h in een Golf Variant en toen begon de boordcomputer opeens te piepen met de melding "145km/h exceeded". En de motor werd ook geknepen tot ik het gaspedaal losliet.
Waar is dat goed voor? Ik reed maar 5km/h te hard?
Je hebt wel steeds meer auto's waarbij je een snelheidslimiet in kan stellen. Je krijgt dan een piepje als je die snelheid bereikt, handig voor de notoire hardrijdersquote:Op maandag 3 december 2012 22:05 schreef Babananana het volgende:
Oh ja, ik wilde nog vragen of jullie wel eens gemerkt hebben dat leaseauto's begrenzingen hebben...
Vanmiddag reed ik op de snelweg op de GPS 135km/h in een Golf Variant en toen begon de boordcomputer opeens te piepen met de melding "145km/h exceeded". En de motor werd ook geknepen tot ik het gaspedaal losliet.
Het taxibedrijf waar ik werk schijnt een systeem te hebben gehad met een 2 strikes and out gebeuren, 2 keer gedurende langere tijd boven een bepaald rpm en je kon 15 minuten max 60km/u ofzo..quote:Op maandag 3 december 2012 22:05 schreef Babananana het volgende:
Dat is toch niet meer veilig in te voegen op de snelwegquote:Op maandag 3 december 2012 22:17 schreef Pizzabodem het volgende:
Heb ooit eens een busje gereden met ECOdrive systeem (http://www.ecodrive.eu/do(...)ing-ECOdrive-III.pdf). Dat rijdt niet echt lekker, had constant het gevoel dat ik te weinig vermogen had. En verplicht opschakelen omdat je niet harder kon in een bepaalde versnelling, zorgde voor zo'n laag toerental in de volgende versnelling dat de auto bijna begon te bokken/dreunen. Een bestelbusje waar je max 45 in z'n 3 kunt rijden. Hoe verzin je het
Ik heb eens een Polo moeten rijden die was begrensd op 2500 rpm en 120 km/h. Dat voelt inderdaad niet erg veilig aan op de snelweg.quote:Op maandag 3 december 2012 22:22 schreef Babananana het volgende:
[..]
Dat is toch niet meer veilig in te voegen op de snelweg
Of zo'n Transit die in de eco-stand niet harder dan 110km/h gaatquote:Op maandag 3 december 2012 22:17 schreef Pizzabodem het volgende:
Heb ooit eens een busje gereden met ECOdrive systeem (http://www.ecodrive.eu/do(...)ing-ECOdrive-III.pdf). Dat rijdt niet echt lekker, had constant het gevoel dat ik te weinig vermogen had. En verplicht opschakelen omdat je niet harder kon in een bepaalde versnelling, zorgde voor zo'n laag toerental in de volgende versnelling dat de auto bijna begon te bokken/dreunen. Een bestelbusje waar je max 45 in z'n 3 kunt rijden. Hoe verzin je het
Wat een kansloze bedoeling allemaal. Ik zou dan met het OV gaan.quote:Op maandag 3 december 2012 22:23 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Ik heb eens een Polo moeten rijden die was begrensd op 2500 rpm en 120 km/h. Dat voelt inderdaad niet erg veilig aan op de snelweg.
Inderdaad, dat ging niet zo lekker. Ik mocht blij zijn dat ik niet hier hoefde in te voegen: http://goo.gl/maps/0F3O8quote:Op maandag 3 december 2012 22:22 schreef Babananana het volgende:
[..]
Dat is toch niet meer veilig in te voegen op de snelweg
- Met EWquote:Op maandag 3 december 2012 22:24 schreef Mallet het volgende:
[..]
Wat een kansloze bedoeling allemaal. Ik zou dan met het OV gaan.
Zo heette het systeem van he taxibedrijf ook.quote:Op maandag 3 december 2012 22:17 schreef Pizzabodem het volgende:
Das alleen een kwestie van even op een knopje drukken en klaar..quote:Op maandag 3 december 2012 22:24 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Of zo'n Transit die in de eco-stand niet harder dan 110km/h gaat
quote:Op maandag 3 december 2012 22:31 schreef Viezze het volgende:
[..]
- Met EW
- Ja hoi met Mallet. Zeg die Polo bevalt me niet, ik doe de rit in het OV, goed? Groetjes!
Zoiets?
Notoire hardrijders zetten zo'n alarm natuurlijk juist als eerste uitquote:
Mijn vetste blijft toch wel een Panamera.. En een A7 vond ik ook wel leuk, maar die is nu al vrij gewoon geworden in het straatbeeld.quote:Op dinsdag 4 december 2012 17:46 schreef Antwoordapparaat het volgende:
Vandaag maar eens gesolliciteerd als hiker regio Amsterdamhoop dat het wat wordt.
Ik ben tevens ook benieuwd naar de vetste auto waarin jullie hebben gereden? En wat zijn de doorsnee auto's die je moet vervoeren?
Oh dat valt redelijk mee, ik heb ook niet echt de indruk dat je alleen maar in dikke bakken zal rijden.quote:Op dinsdag 4 december 2012 18:57 schreef Panthera. het volgende:
Als hiker BMW 7 serie. Maar reken nergens op, dat komt zelden voor.
Doorsnee is alles van klasse VW Up tot Passat, klasse Audi A4 en A6 heb ik ook nog af en toe, daarboven moet je geluk hebben.
En een panamera is niet snel?:pquote:Op dinsdag 4 december 2012 18:48 schreef Dimitri_ het volgende:
[..]
Mijn vetste blijft toch wel een Panamera.. En een A7 vond ik ook wel leuk, maar die is nu al vrij gewoon geworden in het straatbeeld.
Zou graag eens een keer een écht snelle auto willen.. M5, RS6, 63AMG
Volgens mij valt dat juist wel mee. Ik hoor jullie regelmatig over klasse 3 serie en nog wel leukere dingen. Ik heb 2x een 5serie gehad en een keer een a4, maar verder is het ofwel kleiner ofwel niet duits(508 is wel qua grootte vergelijkbaar met 3serie maar rijdt nogal belabberd). Ik heb wel veel minder busjes dan julliequote:Op dinsdag 4 december 2012 19:29 schreef Rubenr3 het volgende:
Verschilt ook heel erg per regio wat voor auto's je mee krijgt. In het noorden heb je vaak wat minder dikke auto's bijvoorbeeld. Ik heb tot nu toe het meeste in busjes gereden, met uitschieters naar BMW 3-serie, Audi A4 en VW Touareg.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |