abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119899224
Oh ja, ik wilde nog vragen of jullie wel eens gemerkt hebben dat leaseauto's begrenzingen hebben...

Vanmiddag reed ik op de snelweg op de GPS 135km/h in een Golf Variant en toen begon de boordcomputer opeens te piepen met de melding "145km/h exceeded". En de motor werd ook geknepen tot ik het gaspedaal losliet.
Waar is dat goed voor? Ik reed maar 5km/h te hard?
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende:
dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijktĦĦĦĦĦ
pi_119899396
Of van die auto's die de motor al uitzetten als je rolt met 5km/h (Peugeot 508 e-hdi). Vreselijk irritant, vooral in de file. En Ford Transit busjes met een eco knop, wereld van verschil als je dat ding uit zet. Veel soepeler aan het gas, 130 is ineens makkelijk haalbaar. Eco knop altijd uit :P

quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 22:05 schreef Babananana het volgende:
Oh ja, ik wilde nog vragen of jullie wel eens gemerkt hebben dat leaseauto's begrenzingen hebben...

Vanmiddag reed ik op de snelweg op de GPS 135km/h in een Golf Variant en toen begon de boordcomputer opeens te piepen met de melding "145km/h exceeded". En de motor werd ook geknepen tot ik het gaspedaal losliet.
Soms kan je in de boordcomputer een limit instellen. Bijvoorbeeld de Opels van een bekend verhuurbedrijf staan afgesteld op 130, dan houdt de auto even in en doet een alarmpje. Maar je kan gewoon doorgassen na die weerstand die je in het gaspedaal voelt.
.
pi_119899557
quote:

Je hebt wel steeds meer auto's waarbij je een snelheidslimiet in kan stellen. Je krijgt dan een piepje als je die snelheid bereikt, handig voor de notoire hardrijders :P Alleen nog nooit gehoord dat de auto dan inhoudt...
pi_119899673
quote:

Het taxibedrijf waar ik werk schijnt een systeem te hebben gehad met een 2 strikes and out gebeuren, 2 keer gedurende langere tijd boven een bepaald rpm en je kon 15 minuten max 60km/u ofzo..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_119899972
Heb ooit eens een busje gereden met ECOdrive systeem (http://www.ecodrive.eu/do(...)ing-ECOdrive-III.pdf). Dat rijdt niet echt lekker, had constant het gevoel dat ik te weinig vermogen had. En verplicht opschakelen omdat je niet harder kon in een bepaalde versnelling, zorgde voor zo'n laag toerental in de volgende versnelling dat de auto bijna begon te bokken/dreunen. Een bestelbusje waar je max 45 in z'n 3 kunt rijden. Hoe verzin je het :P
.
pi_119900188
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 22:17 schreef Pizzabodem het volgende:
Heb ooit eens een busje gereden met ECOdrive systeem (http://www.ecodrive.eu/do(...)ing-ECOdrive-III.pdf). Dat rijdt niet echt lekker, had constant het gevoel dat ik te weinig vermogen had. En verplicht opschakelen omdat je niet harder kon in een bepaalde versnelling, zorgde voor zo'n laag toerental in de volgende versnelling dat de auto bijna begon te bokken/dreunen. Een bestelbusje waar je max 45 in z'n 3 kunt rijden. Hoe verzin je het :P
Dat is toch niet meer veilig in te voegen op de snelweg :')
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende:
dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijktĦĦĦĦĦ
pi_119900246
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 22:22 schreef Babananana het volgende:

[..]

Ik heb eens een Polo moeten rijden die was begrensd op 2500 rpm en 120 km/h. Dat voelt inderdaad niet erg veilig aan op de snelweg.
pi_119900271
quote:
Of zo'n Transit die in de eco-stand niet harder dan 110km/h gaat :')
pi_119900297
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 22:23 schreef LeTourdeFrance het volgende:

[..]

Ik heb eens een Polo moeten rijden die was begrensd op 2500 rpm en 120 km/h. Dat voelt inderdaad niet erg veilig aan op de snelweg.
Wat een kansloze bedoeling allemaal. Ik zou dan met het OV gaan.
pi_119900547
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 22:22 schreef Babananana het volgende:

[..]

Inderdaad, dat ging niet zo lekker. Ik mocht blij zijn dat ik niet hier hoefde in te voegen: http://goo.gl/maps/0F3O8 :P
.
pi_119900688
quote:
13s.gif Op maandag 3 december 2012 22:24 schreef Mallet het volgende:

[..]

Wat een kansloze bedoeling allemaal. Ik zou dan met het OV gaan.
- Met EW
- Ja hoi met Mallet. Zeg die Polo bevalt me niet, ik doe de rit in het OV, goed? Groetjes!

Zoiets? :')
pi_119900702
quote:
Zo heette het systeem van he taxibedrijf ook.
pi_119900733
quote:
10s.gif Op maandag 3 december 2012 22:24 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Of zo'n Transit die in de eco-stand niet harder dan 110km/h gaat :')
Das alleen een kwestie van even op een knopje drukken en klaar..
pi_119900863
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 22:31 schreef Viezze het volgende:

[..]

- Met EW
- Ja hoi met Mallet. Zeg die Polo bevalt me niet, ik doe de rit in het OV, goed? Groetjes!

Zoiets? :')
^O^
pi_119901511
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 22:10 schreef Viezze het volgende:

[..]handig voor de notoire hardrijders :P
Notoire hardrijders zetten zo'n alarm natuurlijk juist als eerste uit ;) Weet wel dat je de meeste auto's wel vrij eenvoudig kunt begrenzen, wordt vaak gedaan als er winterbanden onder komen die maar een bepaalde snelheid kunnen hebben :)
  maandag 3 december 2012 @ 23:20:14 #216
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_119903028
Ik had vandaag bij de snoepboer een Doblo mee op aardgas. Over traag als dikke stront in een trechter gesproken....

Overigens kreeg ik vandaag ook smsjes én werd ik gebeld voor morgen, terwijl ik niet eens beschikbaar ben. Hoge nood dus blijkbaar :')
#26 || Luciano da Silva
pi_119922251
Hopelijk bellen ze nog voor morgen.. Vandaag spoedje groningen - deventer in een audi a4.. Wel instapmodel helaas
pi_119925060
Vandaag maar eens gesolliciteerd als hiker regio Amsterdam :) hoop dat het wat wordt.
Ik ben tevens ook benieuwd naar de vetste auto waarin jullie hebben gereden? En wat zijn de doorsnee auto's die je moet vervoeren?

[ Bericht 22% gewijzigd door Antwoordapparaat op 04-12-2012 18:42:04 ]
pi_119926892
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 17:46 schreef Antwoordapparaat het volgende:
Vandaag maar eens gesolliciteerd als hiker regio Amsterdam :) hoop dat het wat wordt.
Ik ben tevens ook benieuwd naar de vetste auto waarin jullie hebben gereden? En wat zijn de doorsnee auto's die je moet vervoeren?
Mijn vetste blijft toch wel een Panamera.. En een A7 vond ik ook wel leuk, maar die is nu al vrij gewoon geworden in het straatbeeld.
Zou graag eens een keer een écht snelle auto willen.. M5, RS6, 63AMG
Nee.
pi_119927229
Als hiker BMW 7 serie. Maar reken nergens op, dat komt zelden voor.

Doorsnee is alles van klasse VW Up tot Passat, klasse Audi A4 en A6 heb ik ook nog af en toe, daarboven moet je geluk hebben.
pi_119927375
quote:
1s.gif Op dinsdag 4 december 2012 18:57 schreef Panthera. het volgende:
Als hiker BMW 7 serie. Maar reken nergens op, dat komt zelden voor.

Doorsnee is alles van klasse VW Up tot Passat, klasse Audi A4 en A6 heb ik ook nog af en toe, daarboven moet je geluk hebben.
Oh dat valt redelijk mee, ik heb ook niet echt de indruk dat je alleen maar in dikke bakken zal rijden.
pi_119928636
Verschilt ook heel erg per regio wat voor auto's je mee krijgt. In het noorden heb je vaak wat minder dikke auto's bijvoorbeeld. Ik heb tot nu toe het meeste in busjes gereden, met uitschieters naar BMW 3-serie, Audi A4 en VW Touareg.
pi_119928809
Voor mij was de vetste een Q5 demo model, dus lekker snel en afgeladen met opties. Maar het gat daaronder is groot :P

Ik was altijd al lang blij als ik geen busje had.
pi_119930396
quote:
7s.gif Op dinsdag 4 december 2012 18:48 schreef Dimitri_ het volgende:

[..]

Mijn vetste blijft toch wel een Panamera.. En een A7 vond ik ook wel leuk, maar die is nu al vrij gewoon geworden in het straatbeeld.
Zou graag eens een keer een écht snelle auto willen.. M5, RS6, 63AMG
En een panamera is niet snel?:p
pi_119930470
quote:
0s.gif Op dinsdag 4 december 2012 19:29 schreef Rubenr3 het volgende:
Verschilt ook heel erg per regio wat voor auto's je mee krijgt. In het noorden heb je vaak wat minder dikke auto's bijvoorbeeld. Ik heb tot nu toe het meeste in busjes gereden, met uitschieters naar BMW 3-serie, Audi A4 en VW Touareg.
Volgens mij valt dat juist wel mee. Ik hoor jullie regelmatig over klasse 3 serie en nog wel leukere dingen. Ik heb 2x een 5serie gehad en een keer een a4, maar verder is het ofwel kleiner ofwel niet duits(508 is wel qua grootte vergelijkbaar met 3serie maar rijdt nogal belabberd). Ik heb wel veel minder busjes dan jullie
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')