Dat is wel een heel fors verschil. 7.2L/100km is voor die 1.6 TDI echt heel erg onzuinig. Zelfs ik kan 1 op 20 rijden met dat dingquote:Op maandag 3 december 2012 19:19 schreef Babananana het volgende:
[..]
Wat me wel opviel is het verbruik van deze twee auto's. Die Passat heeft alles tegen: zwaarder, 4 jaar oud, 180.000km, 2.0l TDI 140pk, maar deed over de rit een nette 5,2L/100km. De Golf (1 jaar oud, 80.000km, 1.6l TDI 105pk) deed 7,2L/100km![]()
Ik was ook niet aan het proberen zuinig te rijden...quote:Op maandag 3 december 2012 19:47 schreef Pizzabodem het volgende:
Dat is wel een heel fors verschil. 7.2L/100km is voor die 1.6 TDI echt heel erg onzuinig. Zelfs ik kan 1 op 20 rijden met dat ding![]()
Die meeste eco-dingen zijn bij 80/90/100 kmh niet te kloppen, maar vanaf 130 zijn de grotere blokken wat in het voordeel denk ik.quote:Op maandag 3 december 2012 19:55 schreef Babananana het volgende:
[..]
Ik was ook niet aan het proberen zuinig te rijden...![]()
Maar mijn rijstijl was bij beide auto's gelijk, namelijk best vlot en hoge snelheid op de snelweg
Bedoel je dat ze zuinig of sloom zijn?quote:Op maandag 3 december 2012 19:59 schreef QuiCk01 het volgende:
Die meeste eco-dingen zijn bij 80/90/100 kmh niet te kloppen,[..]
Dat ze zuinig zijn. Als je rustig 80 of 100 gaat rijden dan is 1 op 25 goed te doen bij die diesels, maar als je dan opeens even hard optrekt, of een paar flinke tussenacceleraties doet daalt het verbruik echt enorm. Dan verbruiken ze in die omstandigheden nog meer dan een 2.0 denk ik.quote:Op maandag 3 december 2012 20:23 schreef Babananana het volgende:
[..]
Bedoel je dat ze zuinig of sloom zijn?
Zeker omdat diesels hun maximale koppel veel eerder beschikbaar hebben ga ik altijd agressiever rijden met een diesel. Dat zou bij mij dus lekker terug te herleiden zijn in het verbruik.quote:Op maandag 3 december 2012 21:00 schreef QuiCk01 het volgende:
[..]
Dat ze zuinig zijn. Als je rustig 80 of 100 gaat rijden dan is 1 op 25 goed te doen bij die diesels, maar als je dan opeens even hard optrekt, of een paar flinke tussenacceleraties doet daalt het verbruik echt enorm. Dan verbruiken ze in die omstandigheden nog meer dan een 2.0 denk ik.
quote:Op maandag 3 december 2012 21:00 schreef QuiCk01 het volgende:
[..]
Als je rustig 80 of 100 gaat rijden dan is 1 op 25 goed te doen bij die diesels, maar als je dan opeens even hard optrekt.
nope, vind het wel fijn; maar ik laat de auto dan ook meestal in de 1 staan bij verkeerslichten..quote:Op maandag 3 december 2012 21:13 schreef MuurStraat het volgende:
[..]Met een Eco ding? Ben ik overigens de enige die de start-stop functie bij elke auto direct uitzet? Wat is dat irritant zeg.
Hoe heb je er precies last van? Als je hem in de vrij zet bij het stoplicht is bij het wegrijden die motor al lang gestart voordat jij hem weer in de 1 hebt staan.quote:Op maandag 3 december 2012 21:13 schreef MuurStraat het volgende:
[..]Met een Eco ding? Ben ik overigens de enige die de start-stop functie bij elke auto direct uitzet? Wat is dat irritant zeg.
Hoef er niet meer zelf aan te denken bij een open/gesloten brug(net hoe je het bekijkt).quote:Op maandag 3 december 2012 21:17 schreef MuurStraat het volgende:
Wat is er fijn aan het feit dat je motor uitvalt?
Hoe doe je dat dan?quote:Op maandag 3 december 2012 21:13 schreef MuurStraat het volgende:
Ben ik overigens de enige die de start-stop functie bij elke auto direct uitzet? Wat is dat irritant zeg.
Het lijkt me gewoon nog steeds niet goed voor de motor om steeds af en aan te slaan. Heb het idee dat het langer duurt voordat de motor warm wordt. En het grootste minpunt is dat sommige auto's ook op echt belachelijke momenten af slaan (Fiat bijvoorbeeld). Start stop werkt overigens niet alleen als je hem uit de versnelling haalt.quote:Op maandag 3 december 2012 21:18 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Hoe heb je er precies last van? Als je hem in de vrij zet bij het stoplicht is bij het wegrijden die motor al lang gestart voordat jij hem weer in de 1 hebt staan.
Bij onze Opel en de Superb taxi's die ik reed wel.. (dat ze pas inschakelden als je hem in N zette en de koppeling losliet..quote:Op maandag 3 december 2012 21:23 schreef MuurStraat het volgende:
[..]
Het lijkt me gewoon nog steeds niet goed voor de motor om steeds af en aan te slaan. Heb het idee dat het langer duurt voordat de motor warm wordt. En het grootste minpunt is dat sommige auto's ook op echt belachelijke momenten af slaan (Fiat bijvoorbeeld). Start stop werkt overigens niet alleen als je hem uit de versnelling haalt.
@hierboven, zit altijd een knop om die meuk uit te zetten.
Dat had mijn lesauto (Toyota Urban Cruiserquote:Op maandag 3 december 2012 21:24 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Bij onze Opel en de Superb taxi's die ik reed wel.. (dat ze pas inschakelden als je hem in N zette en de koppeling losliet..
Wel toch? Heb het nog nooit anders meegemaakt, behalve bij automaten.quote:Op maandag 3 december 2012 21:23 schreef MuurStraat het volgende:
[..]
Het lijkt me gewoon nog steeds niet goed voor de motor om steeds af en aan te slaan. Heb het idee dat het langer duurt voordat de motor warm wordt. En het grootste minpunt is dat sommige auto's ook op echt belachelijke momenten af slaan (Fiat bijvoorbeeld). Start stop werkt overigens niet alleen als je hem uit de versnelling haalt.
@hierboven, zit altijd een knop om die meuk uit te zetten.
Als je automaat rijdt wordt je er helemaal simpel van.. Ik zet hem ook meestal uit.quote:Op maandag 3 december 2012 21:28 schreef Mallet het volgende:
Ik heb meestal geen last van die systemen, omdat ik inderdaad nooit de auto uit de versnelling haal voor het stoplicht. Die Civic Hybrids doen het automatisch, daar heb je weinig last van.
Soms kan je in de boordcomputer een limit instellen. Bijvoorbeeld de Opels van een bekend verhuurbedrijf staan afgesteld op 130, dan houdt de auto even in en doet een alarmpje. Maar je kan gewoon doorgassen na die weerstand die je in het gaspedaal voelt.quote:Op maandag 3 december 2012 22:05 schreef Babananana het volgende:
Oh ja, ik wilde nog vragen of jullie wel eens gemerkt hebben dat leaseauto's begrenzingen hebben...
Vanmiddag reed ik op de snelweg op de GPS 135km/h in een Golf Variant en toen begon de boordcomputer opeens te piepen met de melding "145km/h exceeded". En de motor werd ook geknepen tot ik het gaspedaal losliet.
Waar is dat goed voor? Ik reed maar 5km/h te hard?
Je hebt wel steeds meer auto's waarbij je een snelheidslimiet in kan stellen. Je krijgt dan een piepje als je die snelheid bereikt, handig voor de notoire hardrijdersquote:Op maandag 3 december 2012 22:05 schreef Babananana het volgende:
Oh ja, ik wilde nog vragen of jullie wel eens gemerkt hebben dat leaseauto's begrenzingen hebben...
Vanmiddag reed ik op de snelweg op de GPS 135km/h in een Golf Variant en toen begon de boordcomputer opeens te piepen met de melding "145km/h exceeded". En de motor werd ook geknepen tot ik het gaspedaal losliet.
Waar is dat goed voor? Ik reed maar 5km/h te hard?
Het taxibedrijf waar ik werk schijnt een systeem te hebben gehad met een 2 strikes and out gebeuren, 2 keer gedurende langere tijd boven een bepaald rpm en je kon 15 minuten max 60km/u ofzo..quote:Op maandag 3 december 2012 22:05 schreef Babananana het volgende:
Oh ja, ik wilde nog vragen of jullie wel eens gemerkt hebben dat leaseauto's begrenzingen hebben...
Vanmiddag reed ik op de snelweg op de GPS 135km/h in een Golf Variant en toen begon de boordcomputer opeens te piepen met de melding "145km/h exceeded". En de motor werd ook geknepen tot ik het gaspedaal losliet.
Waar is dat goed voor? Ik reed maar 5km/h te hard?
Dat is toch niet meer veilig in te voegen op de snelwegquote:Op maandag 3 december 2012 22:17 schreef Pizzabodem het volgende:
Heb ooit eens een busje gereden met ECOdrive systeem (http://www.ecodrive.eu/do(...)ing-ECOdrive-III.pdf). Dat rijdt niet echt lekker, had constant het gevoel dat ik te weinig vermogen had. En verplicht opschakelen omdat je niet harder kon in een bepaalde versnelling, zorgde voor zo'n laag toerental in de volgende versnelling dat de auto bijna begon te bokken/dreunen. Een bestelbusje waar je max 45 in z'n 3 kunt rijden. Hoe verzin je het
Ik heb eens een Polo moeten rijden die was begrensd op 2500 rpm en 120 km/h. Dat voelt inderdaad niet erg veilig aan op de snelweg.quote:Op maandag 3 december 2012 22:22 schreef Babananana het volgende:
[..]
Dat is toch niet meer veilig in te voegen op de snelweg
Of zo'n Transit die in de eco-stand niet harder dan 110km/h gaatquote:Op maandag 3 december 2012 22:17 schreef Pizzabodem het volgende:
Heb ooit eens een busje gereden met ECOdrive systeem (http://www.ecodrive.eu/do(...)ing-ECOdrive-III.pdf). Dat rijdt niet echt lekker, had constant het gevoel dat ik te weinig vermogen had. En verplicht opschakelen omdat je niet harder kon in een bepaalde versnelling, zorgde voor zo'n laag toerental in de volgende versnelling dat de auto bijna begon te bokken/dreunen. Een bestelbusje waar je max 45 in z'n 3 kunt rijden. Hoe verzin je het
Wat een kansloze bedoeling allemaal. Ik zou dan met het OV gaan.quote:Op maandag 3 december 2012 22:23 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Ik heb eens een Polo moeten rijden die was begrensd op 2500 rpm en 120 km/h. Dat voelt inderdaad niet erg veilig aan op de snelweg.
Inderdaad, dat ging niet zo lekker. Ik mocht blij zijn dat ik niet hier hoefde in te voegen: http://goo.gl/maps/0F3O8quote:Op maandag 3 december 2012 22:22 schreef Babananana het volgende:
[..]
Dat is toch niet meer veilig in te voegen op de snelweg
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |