Skoda ja. Ik moest vanmiddag voor een spoedje naar Nijmegen in een Octavia. Daar aangekomen liep ik nog een rondje met de berijder om de auto en toen pas zag ik dat m'n tankdop-klep openstond, maar we kregen em met geen mogelijkheid dicht. Wij zoeken in die auto naar zo'n lanceerknop, maar het bleek dus dat je met je vinger een soort van pen-kliksysteem in moest duwen om hem weer dicht te krijgen. Ondingenquote:Op zondag 2 december 2012 21:39 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Skoda's e.d.?
Tja..
Wat ik zelf trouwens ook heel erg wennen vind, is dat we bij ons op de centrale de sleutels in het contact moeten laten zitten na een dienst terwijl iedereen dus zo bij de auto kan..
Dat is normaal, heeft onze Golf Variant uit 2008 ook. Maakt ook dat balpen-klik-klasgeluidjequote:Op maandag 3 december 2012 18:54 schreef Viezze het volgende:
Klinkt niet normaal, je had de auto niet toevallig op slot?
Dat komt, althans dat vermoed ik, doordat auto's in Europa via een onrealistische test op verbruik worden getest. Ik heb geprobeerd dat grafiekje te vinden maar dat lukt niet. Het is in ieder geval zonder weerstand (of heel weinig) en heel geleidelijk optrekken (optrekken naar 30, x aantal minuten 30, optrekken naar 50, x aantal minuten en vervolgens ook nog een keer met 100. dan laten ze de auto uitrollen).quote:Op maandag 3 december 2012 19:19 schreef Babananana het volgende:
[..]
Dat is normaal, heeft onze Golf Variant uit 2008 ook. Maakt ook dat balpen-klik-klasgeluidje
Toch mooi 9 uur gemaakt vandaag met raamsdonksveer-bergenopzoom in een Golf Variant slowmotion en bergenopzoom-almere in een Passat 2.0 TDI 140pk. Geen last gehad van files of sneeuw, het was eigenlijk helemaal niet gladAlleen de ruiten in de passat besloegen steeds
![]()
Wat me wel opviel is het verbruik van deze twee auto's. Die Passat heeft alles tegen: zwaarder, 4 jaar oud, 180.000km, 2.0l TDI 140pk, maar deed over de rit een nette 5,2L/100km. De Golf (1 jaar oud, 80.000km, 1.6l TDI 105pk) deed 7,2L/100km![]()
Hoe kan dat? Ik heb bij allebei vrijwel alleen snelweg gereden en allebei stevig doorgereden, veel 130.
Nog een vraagje: waar halen jullie je krabbertjes vandaan? Ik heb er nog geen
Dat is wel een heel fors verschil. 7.2L/100km is voor die 1.6 TDI echt heel erg onzuinig. Zelfs ik kan 1 op 20 rijden met dat dingquote:Op maandag 3 december 2012 19:19 schreef Babananana het volgende:
[..]
Wat me wel opviel is het verbruik van deze twee auto's. Die Passat heeft alles tegen: zwaarder, 4 jaar oud, 180.000km, 2.0l TDI 140pk, maar deed over de rit een nette 5,2L/100km. De Golf (1 jaar oud, 80.000km, 1.6l TDI 105pk) deed 7,2L/100km![]()
Ik was ook niet aan het proberen zuinig te rijden...quote:Op maandag 3 december 2012 19:47 schreef Pizzabodem het volgende:
Dat is wel een heel fors verschil. 7.2L/100km is voor die 1.6 TDI echt heel erg onzuinig. Zelfs ik kan 1 op 20 rijden met dat ding![]()
Die meeste eco-dingen zijn bij 80/90/100 kmh niet te kloppen, maar vanaf 130 zijn de grotere blokken wat in het voordeel denk ik.quote:Op maandag 3 december 2012 19:55 schreef Babananana het volgende:
[..]
Ik was ook niet aan het proberen zuinig te rijden...![]()
Maar mijn rijstijl was bij beide auto's gelijk, namelijk best vlot en hoge snelheid op de snelweg
Bedoel je dat ze zuinig of sloom zijn?quote:Op maandag 3 december 2012 19:59 schreef QuiCk01 het volgende:
Die meeste eco-dingen zijn bij 80/90/100 kmh niet te kloppen,[..]
Dat ze zuinig zijn. Als je rustig 80 of 100 gaat rijden dan is 1 op 25 goed te doen bij die diesels, maar als je dan opeens even hard optrekt, of een paar flinke tussenacceleraties doet daalt het verbruik echt enorm. Dan verbruiken ze in die omstandigheden nog meer dan een 2.0 denk ik.quote:Op maandag 3 december 2012 20:23 schreef Babananana het volgende:
[..]
Bedoel je dat ze zuinig of sloom zijn?
Zeker omdat diesels hun maximale koppel veel eerder beschikbaar hebben ga ik altijd agressiever rijden met een diesel. Dat zou bij mij dus lekker terug te herleiden zijn in het verbruik.quote:Op maandag 3 december 2012 21:00 schreef QuiCk01 het volgende:
[..]
Dat ze zuinig zijn. Als je rustig 80 of 100 gaat rijden dan is 1 op 25 goed te doen bij die diesels, maar als je dan opeens even hard optrekt, of een paar flinke tussenacceleraties doet daalt het verbruik echt enorm. Dan verbruiken ze in die omstandigheden nog meer dan een 2.0 denk ik.
quote:Op maandag 3 december 2012 21:00 schreef QuiCk01 het volgende:
[..]
Als je rustig 80 of 100 gaat rijden dan is 1 op 25 goed te doen bij die diesels, maar als je dan opeens even hard optrekt.
nope, vind het wel fijn; maar ik laat de auto dan ook meestal in de 1 staan bij verkeerslichten..quote:Op maandag 3 december 2012 21:13 schreef MuurStraat het volgende:
[..]Met een Eco ding? Ben ik overigens de enige die de start-stop functie bij elke auto direct uitzet? Wat is dat irritant zeg.
Hoe heb je er precies last van? Als je hem in de vrij zet bij het stoplicht is bij het wegrijden die motor al lang gestart voordat jij hem weer in de 1 hebt staan.quote:Op maandag 3 december 2012 21:13 schreef MuurStraat het volgende:
[..]Met een Eco ding? Ben ik overigens de enige die de start-stop functie bij elke auto direct uitzet? Wat is dat irritant zeg.
Hoef er niet meer zelf aan te denken bij een open/gesloten brug(net hoe je het bekijkt).quote:Op maandag 3 december 2012 21:17 schreef MuurStraat het volgende:
Wat is er fijn aan het feit dat je motor uitvalt?
Hoe doe je dat dan?quote:Op maandag 3 december 2012 21:13 schreef MuurStraat het volgende:
Ben ik overigens de enige die de start-stop functie bij elke auto direct uitzet? Wat is dat irritant zeg.
Het lijkt me gewoon nog steeds niet goed voor de motor om steeds af en aan te slaan. Heb het idee dat het langer duurt voordat de motor warm wordt. En het grootste minpunt is dat sommige auto's ook op echt belachelijke momenten af slaan (Fiat bijvoorbeeld). Start stop werkt overigens niet alleen als je hem uit de versnelling haalt.quote:Op maandag 3 december 2012 21:18 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Hoe heb je er precies last van? Als je hem in de vrij zet bij het stoplicht is bij het wegrijden die motor al lang gestart voordat jij hem weer in de 1 hebt staan.
Bij onze Opel en de Superb taxi's die ik reed wel.. (dat ze pas inschakelden als je hem in N zette en de koppeling losliet..quote:Op maandag 3 december 2012 21:23 schreef MuurStraat het volgende:
[..]
Het lijkt me gewoon nog steeds niet goed voor de motor om steeds af en aan te slaan. Heb het idee dat het langer duurt voordat de motor warm wordt. En het grootste minpunt is dat sommige auto's ook op echt belachelijke momenten af slaan (Fiat bijvoorbeeld). Start stop werkt overigens niet alleen als je hem uit de versnelling haalt.
@hierboven, zit altijd een knop om die meuk uit te zetten.
Dat had mijn lesauto (Toyota Urban Cruiserquote:Op maandag 3 december 2012 21:24 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Bij onze Opel en de Superb taxi's die ik reed wel.. (dat ze pas inschakelden als je hem in N zette en de koppeling losliet..
Wel toch? Heb het nog nooit anders meegemaakt, behalve bij automaten.quote:Op maandag 3 december 2012 21:23 schreef MuurStraat het volgende:
[..]
Het lijkt me gewoon nog steeds niet goed voor de motor om steeds af en aan te slaan. Heb het idee dat het langer duurt voordat de motor warm wordt. En het grootste minpunt is dat sommige auto's ook op echt belachelijke momenten af slaan (Fiat bijvoorbeeld). Start stop werkt overigens niet alleen als je hem uit de versnelling haalt.
@hierboven, zit altijd een knop om die meuk uit te zetten.
Als je automaat rijdt wordt je er helemaal simpel van.. Ik zet hem ook meestal uit.quote:Op maandag 3 december 2012 21:28 schreef Mallet het volgende:
Ik heb meestal geen last van die systemen, omdat ik inderdaad nooit de auto uit de versnelling haal voor het stoplicht. Die Civic Hybrids doen het automatisch, daar heb je weinig last van.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |