abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119889487
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 21:39 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Skoda's e.d.?
Tja..

Wat ik zelf trouwens ook heel erg wennen vind, is dat we bij ons op de centrale de sleutels in het contact moeten laten zitten na een dienst terwijl iedereen dus zo bij de auto kan..
Skoda ja. Ik moest vanmiddag voor een spoedje naar Nijmegen in een Octavia. Daar aangekomen liep ik nog een rondje met de berijder om de auto en toen pas zag ik dat m'n tankdop-klep openstond, maar we kregen em met geen mogelijkheid dicht. Wij zoeken in die auto naar zo'n lanceerknop, maar het bleek dus dat je met je vinger een soort van pen-kliksysteem in moest duwen om hem weer dicht te krijgen. Ondingen :')
pi_119889605
Klinkt niet normaal, je had de auto niet toevallig op slot? :P
pi_119890626
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 18:54 schreef Viezze het volgende:
Klinkt niet normaal, je had de auto niet toevallig op slot? :P
Dat is normaal, heeft onze Golf Variant uit 2008 ook. Maakt ook dat balpen-klik-klasgeluidje :)

Toch mooi 9 uur gemaakt vandaag met raamsdonksveer-bergenopzoom in een Golf Variant slowmotion en bergenopzoom-almere in een Passat 2.0 TDI 140pk. Geen last gehad van files of sneeuw, het was eigenlijk helemaal niet glad :? Alleen de ruiten in de passat besloegen steeds :N

Wat me wel opviel is het verbruik van deze twee auto's. Die Passat heeft alles tegen: zwaarder, 4 jaar oud, 180.000km, 2.0l TDI 140pk, maar deed over de rit een nette 5,2L/100km. De Golf (1 jaar oud, 80.000km, 1.6l TDI 105pk) deed 7,2L/100km :')

Hoe kan dat? Ik heb bij allebei vrijwel alleen snelweg gereden en allebei stevig doorgereden, veel 130.

Nog een vraagje: waar halen jullie je krabbertjes vandaan? Ik heb er nog geen :+

[ Bericht 25% gewijzigd door Babananana op 03-12-2012 19:33:40 ]
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende:
dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijktĦĦĦĦĦ
pi_119891113
Ah, dat komt wel als het straks wat harder vriest. Die leasemaatschappijen hebben dozen vol met die dingen.

Ik vraag me overigens af wat ze met die krabbers van de grote oranje hebben gedaan.
pi_119891785
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 19:19 schreef Babananana het volgende:

[..]

Dat is normaal, heeft onze Golf Variant uit 2008 ook. Maakt ook dat balpen-klik-klasgeluidje :)

Toch mooi 9 uur gemaakt vandaag met raamsdonksveer-bergenopzoom in een Golf Variant slowmotion en bergenopzoom-almere in een Passat 2.0 TDI 140pk. Geen last gehad van files of sneeuw, het was eigenlijk helemaal niet glad :? Alleen de ruiten in de passat besloegen steeds :N

Wat me wel opviel is het verbruik van deze twee auto's. Die Passat heeft alles tegen: zwaarder, 4 jaar oud, 180.000km, 2.0l TDI 140pk, maar deed over de rit een nette 5,2L/100km. De Golf (1 jaar oud, 80.000km, 1.6l TDI 105pk) deed 7,2L/100km :')

Hoe kan dat? Ik heb bij allebei vrijwel alleen snelweg gereden en allebei stevig doorgereden, veel 130.

Nog een vraagje: waar halen jullie je krabbertjes vandaan? Ik heb er nog geen :+
Dat komt, althans dat vermoed ik, doordat auto's in Europa via een onrealistische test op verbruik worden getest. Ik heb geprobeerd dat grafiekje te vinden maar dat lukt niet. Het is in ieder geval zonder weerstand (of heel weinig) en heel geleidelijk optrekken (optrekken naar 30, x aantal minuten 30, optrekken naar 50, x aantal minuten en vervolgens ook nog een keer met 100. dan laten ze de auto uitrollen).

Fabrikanten hebben dat ook door en maken hun auto's zo dat ze op de test optimaal presteren, want tegenwoordig kijkt iedereen alleen nog maar naar uitstoot / verbruik. Dit heeft dan weer tot gevolg dat een slowmotion helemaal niet zo zuinig is als je 130 rijdt.
pi_119891807
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 19:19 schreef Babananana het volgende:

[..]
Wat me wel opviel is het verbruik van deze twee auto's. Die Passat heeft alles tegen: zwaarder, 4 jaar oud, 180.000km, 2.0l TDI 140pk, maar deed over de rit een nette 5,2L/100km. De Golf (1 jaar oud, 80.000km, 1.6l TDI 105pk) deed 7,2L/100km :')
Dat is wel een heel fors verschil. 7.2L/100km is voor die 1.6 TDI echt heel erg onzuinig. Zelfs ik kan 1 op 20 rijden met dat ding :P

Laatst in een Mondeo Econetic Groningen -> Utrecht 4,2L/100km gehaald :7 Fabrieksopgave was 3,9 L/100km voor de snelweg voor dat ding. Ik heb wel een heel stuk 90 moeten rijden omdat het zo druk was op de weg
.
pi_119892202
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 19:47 schreef Pizzabodem het volgende:
Dat is wel een heel fors verschil. 7.2L/100km is voor die 1.6 TDI echt heel erg onzuinig. Zelfs ik kan 1 op 20 rijden met dat ding :P
Ik was ook niet aan het proberen zuinig te rijden... O-)
Maar mijn rijstijl was bij beide auto's gelijk, namelijk best vlot en hoge snelheid op de snelweg :s)
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende:
dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijktĦĦĦĦĦ
  maandag 3 december 2012 @ 19:59:47 #183
357186 QuiCk01
Ik moet helemaal niks
pi_119892393
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 19:55 schreef Babananana het volgende:

[..]

Ik was ook niet aan het proberen zuinig te rijden... O-)
Maar mijn rijstijl was bij beide auto's gelijk, namelijk best vlot en hoge snelheid op de snelweg :s)
Die meeste eco-dingen zijn bij 80/90/100 kmh niet te kloppen, maar vanaf 130 zijn de grotere blokken wat in het voordeel denk ik.
pi_119893028
Vanochtend de krabber maar weer voor het eerst meegenomen :') Ding direct ontmaagd vanochtend, klote kou zeg :P
pi_119893715
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 19:59 schreef QuiCk01 het volgende:
Die meeste eco-dingen zijn bij 80/90/100 kmh niet te kloppen,[..]
Bedoel je dat ze zuinig of sloom zijn?
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende:
dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijktĦĦĦĦĦ
  maandag 3 december 2012 @ 21:00:46 #186
357186 QuiCk01
Ik moet helemaal niks
pi_119895807
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 20:23 schreef Babananana het volgende:

[..]

Bedoel je dat ze zuinig of sloom zijn?
Dat ze zuinig zijn. Als je rustig 80 of 100 gaat rijden dan is 1 op 25 goed te doen bij die diesels, maar als je dan opeens even hard optrekt, of een paar flinke tussenacceleraties doet daalt het verbruik echt enorm. Dan verbruiken ze in die omstandigheden nog meer dan een 2.0 denk ik.

edit: dit is trouwens puur gebaseerd op eigen ervaringen hoor. Of het echt ook zo is weet ik niet. Die testen om hoe ze aan het verbruik komen zet ik vaak mn vraagtekens bij.
pi_119895880
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 21:00 schreef QuiCk01 het volgende:

[..]

Dat ze zuinig zijn. Als je rustig 80 of 100 gaat rijden dan is 1 op 25 goed te doen bij die diesels, maar als je dan opeens even hard optrekt, of een paar flinke tussenacceleraties doet daalt het verbruik echt enorm. Dan verbruiken ze in die omstandigheden nog meer dan een 2.0 denk ik.
Zeker omdat diesels hun maximale koppel veel eerder beschikbaar hebben ga ik altijd agressiever rijden met een diesel. Dat zou bij mij dus lekker terug te herleiden zijn in het verbruik.
pi_119896520
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 21:00 schreef QuiCk01 het volgende:

[..]

Als je rustig 80 of 100 gaat rijden dan is 1 op 25 goed te doen bij die diesels, maar als je dan opeens even hard optrekt.
:') Met een Eco ding? Ben ik overigens de enige die de start-stop functie bij elke auto direct uitzet? Wat is dat irritant zeg.
pi_119896677
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 21:13 schreef MuurStraat het volgende:

[..]

:') Met een Eco ding? Ben ik overigens de enige die de start-stop functie bij elke auto direct uitzet? Wat is dat irritant zeg.
nope, vind het wel fijn; maar ik laat de auto dan ook meestal in de 1 staan bij verkeerslichten..
Besides, zo'n Ecoflex Corsa(pa heeft er 1) heeft wel 95 pk op iets meer dan 1000 kg... Niet slecht imho.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_119896715
Wat is er fijn aan het feit dat je motor uitvalt? :P
pi_119896764
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 21:13 schreef MuurStraat het volgende:

[..]

:') Met een Eco ding? Ben ik overigens de enige die de start-stop functie bij elke auto direct uitzet? Wat is dat irritant zeg.
Hoe heb je er precies last van? Als je hem in de vrij zet bij het stoplicht is bij het wegrijden die motor al lang gestart voordat jij hem weer in de 1 hebt staan.
pi_119896780
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 21:17 schreef MuurStraat het volgende:
Wat is er fijn aan het feit dat je motor uitvalt? :P
Hoef er niet meer zelf aan te denken bij een open/gesloten brug(net hoe je het bekijkt).
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_119896953
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 21:13 schreef MuurStraat het volgende:
Ben ik overigens de enige die de start-stop functie bij elke auto direct uitzet? Wat is dat irritant zeg.
Hoe doe je dat dan?
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende:
dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijktĦĦĦĦĦ
pi_119897032
quote:
5s.gif Op maandag 3 december 2012 21:18 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Hoe heb je er precies last van? Als je hem in de vrij zet bij het stoplicht is bij het wegrijden die motor al lang gestart voordat jij hem weer in de 1 hebt staan.
Het lijkt me gewoon nog steeds niet goed voor de motor om steeds af en aan te slaan. Heb het idee dat het langer duurt voordat de motor warm wordt. En het grootste minpunt is dat sommige auto's ook op echt belachelijke momenten af slaan (Fiat bijvoorbeeld). Start stop werkt overigens niet alleen als je hem uit de versnelling haalt.

@hierboven, zit altijd een knop om die meuk uit te zetten.
pi_119897098
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 21:23 schreef MuurStraat het volgende:

[..]

Het lijkt me gewoon nog steeds niet goed voor de motor om steeds af en aan te slaan. Heb het idee dat het langer duurt voordat de motor warm wordt. En het grootste minpunt is dat sommige auto's ook op echt belachelijke momenten af slaan (Fiat bijvoorbeeld). Start stop werkt overigens niet alleen als je hem uit de versnelling haalt.

@hierboven, zit altijd een knop om die meuk uit te zetten.
Bij onze Opel en de Superb taxi's die ik reed wel.. (dat ze pas inschakelden als je hem in N zette en de koppeling losliet..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_119897184
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 21:24 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Bij onze Opel en de Superb taxi's die ik reed wel.. (dat ze pas inschakelden als je hem in N zette en de koppeling losliet..
Dat had mijn lesauto (Toyota Urban Cruiser :') :') ) ook, maar in de praktijk schakelt dat systeem zo dus nooit in. Ik zet een auto nooit in N voor een stoplicht bijvoorbeeld. Alleen voor een open brug of spoorwegovergang heeft het nut.
Op maandag 27 februari 2012 12:54 schreef wise het volgende:
dus volgende keer poepen in een wit puntje en deze in de koelkast doen zodat het net een broodje kroket lijktĦĦĦĦĦ
pi_119897215
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 21:23 schreef MuurStraat het volgende:

[..]

Het lijkt me gewoon nog steeds niet goed voor de motor om steeds af en aan te slaan. Heb het idee dat het langer duurt voordat de motor warm wordt. En het grootste minpunt is dat sommige auto's ook op echt belachelijke momenten af slaan (Fiat bijvoorbeeld). Start stop werkt overigens niet alleen als je hem uit de versnelling haalt.

@hierboven, zit altijd een knop om die meuk uit te zetten.
Wel toch? Heb het nog nooit anders meegemaakt, behalve bij automaten.

En als je even stilstaat bij een stoplicht is je motor meestal al wel warm. Daarbij haal ik hem alleen uit de versnelling als ik zie dat ik wat langer stil niet staan. Staat wel lekker rustig dan, met de motor uit.
pi_119897298
Ik heb meestal geen last van die systemen, omdat ik inderdaad nooit de auto uit de versnelling haal voor het stoplicht. Die Civic Hybrids doen het automatisch, daar heb je weinig last van.
pi_119897326
Nu ik zo na zit te denken merk ik het idd alleen bij automaten. Zeker de Fiat 500 kiest zijn momenten wel uit om irritant uit te vallen (Denk aan files enzo)
pi_119897337
quote:
0s.gif Op maandag 3 december 2012 21:28 schreef Mallet het volgende:
Ik heb meestal geen last van die systemen, omdat ik inderdaad nooit de auto uit de versnelling haal voor het stoplicht. Die Civic Hybrids doen het automatisch, daar heb je weinig last van.
Als je automaat rijdt wordt je er helemaal simpel van.. Ik zet hem ook meestal uit.
Nee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')