Of ben je al lid?quote:Op zondag 2 december 2012 22:39 schreef maxmin het volgende:
[..]
Welke malloot gaat er voor de lol 400km rijden? Weten we ook weer waarom dat klimaat naar de kloten gaat enzo
Dan kan je volgende keer ook wel ff hierlangs rijden voor een pit stopquote:Op zondag 2 december 2012 22:32 schreef S-RS het volgende:
Dat met dat pijltje vroegen ze mij zelfs tijdens m'n rijexamen. Alleen ik vergeet het altijd weer en voor ik moet tanken altijd eerst even kijken waar die zit. Heb ook geen idee of onze auto's zo'n pijltje hebben.
Vandaag weer 439km nutteloze kilometers weggetikt, wat kan nutteloosrond karren toch lekker zijn
Prima, ik app wel even als ik weer los ga! Die foto die ik stuurde moet natuurlijk verbeterd wordenquote:Op zondag 2 december 2012 23:00 schreef QuiCk01 het volgende:
[..]
Dan kan je volgende keer ook wel ff hierlangs rijden voor een pit stop
Hoe eerder de olie op is hoe eerder we overgaan op alternatieve energiequote:Op zondag 2 december 2012 22:39 schreef maxmin het volgende:
[..]
Welke malloot gaat er voor de lol 400km rijden? Weten we ook weer waarom dat klimaat naar de kloten gaat enzo
Uiteraard ghehequote:Op zondag 2 december 2012 23:02 schreef S-RS het volgende:
[..]
Prima, ik app wel even als ik weer los ga! Die foto die ik stuurde moet natuurlijk verbeterd worden
Waar de neuk ben je heen geredenquote:Op zondag 2 december 2012 22:32 schreef S-RS het volgende:
Dat met dat pijltje vroegen ze mij zelfs tijdens m'n rijexamen. Alleen ik vergeet het altijd weer en voor ik moet tanken altijd eerst even kijken waar die zit. Heb ook geen idee of onze auto's zo'n pijltje hebben.
Vandaag weer 439km nutteloze kilometers weggetikt, wat kan nutteloosrond karren toch lekker zijn
lol echt? wtf, hier is het gewoon normaal herfstweer...quote:Op maandag 3 december 2012 07:54 schreef zazzel het volgende:
Feest bij de ns, sta op Utrecht centraal en de helft van de treinen worden gecanceld door de verwachte weersomstandigheden... Word nog leuk aangezien ik nog in Goes moet komen voor m'n 2e rit
Dit zijn de grote lijnen: http://goo.gl/maps/Tps3e Dat daar in NH heb ik geen zin om allemaal uit te tekenen en weet ik ook niet uit m'n kop. Gewoon lukraak links en rechts gegaan daarquote:Op maandag 3 december 2012 06:48 schreef joppie_saus het volgende:
[..]
Waar de neuk ben je heen gereden
Finally in Breda, de zomerbandjes van die agyo waren niet echt bestand tegen alle sneeuw die ik tegen kwam. Dat terrein bij de grote in Breda was ook lekker glad.quote:Op maandag 3 december 2012 11:10 schreef Marco001 het volgende:
[..]
lol echt? wtf, hier is het gewoon normaal herfstweer...
Het begint wel steeds meer op een winter te lijken he.. Alleen hier in Den Haag is het nog gewoon herfst.. Heb wel zin in wat dagjes met flink wat uren door de sneeuw eigenlijkquote:Op maandag 3 december 2012 11:20 schreef zazzel het volgende:
[..]
Finally in Breda, de zomerbandjes van die agyo waren niet echt bestand tegen alle sneeuw die ik tegen kwam. Dat terrein bij de grote in Breda was ook lekker glad.
Nu proberen of de ns me in Goes wil brengen
De effecten van je eigen gedrag wegwimpelen is natuurlijk wel de makkelijkste oplossingquote:Op zondag 2 december 2012 22:46 schreef S-RS het volgende:
Ik. En dat gaat echt niet naar de klote van een paar uitlaatgassen. Verdiep je voor de lol eens in vrachtschepen, kunnen we met z'n alleen weer massaal aan de hummers. De uitlaat gassen zijn een druppel op een gloeiende plaat.
Zou lekker Amersfoort ingaan of als je daar van houdt lekker het bos ingaan voor een stevige wandelingquote:Op maandag 3 december 2012 13:39 schreef mothergoose het volgende:
heb donderdag fukking veel wachttijd in Nijkerk (15-21 uur). iemand enig idee of daar iets te doen is in de buurt?
quote:Op maandag 3 december 2012 13:47 schreef Neerlands_Trots het volgende:
[..]
(...)of als je daar van houdt lekker het bos ingaan voor een stevige wandeling
Ja want het is tenslotte pas om 17u donkerquote:Op maandag 3 december 2012 13:47 schreef Neerlands_Trots het volgende:
[..]
Zou lekker Amersfoort ingaan of als je daar van houdt lekker het bos ingaan voor een stevige wandeling
eh tja wat ga ik daar dan de hele tijd doen.. de hele dag in een eetcafe zitten mijn declareerbare 12,50 opdrinken? :pquote:Op maandag 3 december 2012 13:47 schreef Neerlands_Trots het volgende:
[..]
Zou lekker Amersfoort ingaan of als je daar van houdt lekker het bos ingaan voor een stevige wandeling
Dichtbij station Amersfoort zit een bioscoop, filmpje pakken lijkt mij het meest relaxtquote:Op maandag 3 december 2012 13:53 schreef mothergoose het volgende:
[..]
eh tja wat ga ik daar dan de hele tijd doen.. de hele dag in een eetcafe zitten mijn declareerbare 12,50 opdrinken? :p
enneuh lopen, moa denk het niet op mn van liertjes met houten zool door de sneeuw
nog meer suggesties?
Ik heb er in de zomer nog gesolliciteerd(regio Grunn) maar nog nooit wat van gehoord.quote:Op maandag 3 december 2012 16:47 schreef Rubenr3 het volgende:
Ze hebben echt hard mensen nodig vanuit Groningen, net alweer een smsje! Wat een gigantisch verschil is dit met regio Leeuwarden..
Zelfs ik kreeg een sms, terwijl ik ben uitgeschreven bij EW.quote:Op maandag 3 december 2012 16:47 schreef Rubenr3 het volgende:
Ze hebben echt hard mensen nodig vanuit Groningen, net alweer een smsje! Wat een gigantisch verschil is dit met regio Leeuwarden..
Dit is geen normale gang van zaken hoorquote:Op maandag 3 december 2012 16:47 schreef Rubenr3 het volgende:
Ze hebben echt hard mensen nodig vanuit Groningen, net alweer een smsje! Wat een gigantisch verschil is dit met regio Leeuwarden..
Skoda ja. Ik moest vanmiddag voor een spoedje naar Nijmegen in een Octavia. Daar aangekomen liep ik nog een rondje met de berijder om de auto en toen pas zag ik dat m'n tankdop-klep openstond, maar we kregen em met geen mogelijkheid dicht. Wij zoeken in die auto naar zo'n lanceerknop, maar het bleek dus dat je met je vinger een soort van pen-kliksysteem in moest duwen om hem weer dicht te krijgen. Ondingenquote:Op zondag 2 december 2012 21:39 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Skoda's e.d.?
Tja..
Wat ik zelf trouwens ook heel erg wennen vind, is dat we bij ons op de centrale de sleutels in het contact moeten laten zitten na een dienst terwijl iedereen dus zo bij de auto kan..
Dat is normaal, heeft onze Golf Variant uit 2008 ook. Maakt ook dat balpen-klik-klasgeluidjequote:Op maandag 3 december 2012 18:54 schreef Viezze het volgende:
Klinkt niet normaal, je had de auto niet toevallig op slot?
Dat komt, althans dat vermoed ik, doordat auto's in Europa via een onrealistische test op verbruik worden getest. Ik heb geprobeerd dat grafiekje te vinden maar dat lukt niet. Het is in ieder geval zonder weerstand (of heel weinig) en heel geleidelijk optrekken (optrekken naar 30, x aantal minuten 30, optrekken naar 50, x aantal minuten en vervolgens ook nog een keer met 100. dan laten ze de auto uitrollen).quote:Op maandag 3 december 2012 19:19 schreef Babananana het volgende:
[..]
Dat is normaal, heeft onze Golf Variant uit 2008 ook. Maakt ook dat balpen-klik-klasgeluidje
Toch mooi 9 uur gemaakt vandaag met raamsdonksveer-bergenopzoom in een Golf Variant slowmotion en bergenopzoom-almere in een Passat 2.0 TDI 140pk. Geen last gehad van files of sneeuw, het was eigenlijk helemaal niet gladAlleen de ruiten in de passat besloegen steeds
![]()
Wat me wel opviel is het verbruik van deze twee auto's. Die Passat heeft alles tegen: zwaarder, 4 jaar oud, 180.000km, 2.0l TDI 140pk, maar deed over de rit een nette 5,2L/100km. De Golf (1 jaar oud, 80.000km, 1.6l TDI 105pk) deed 7,2L/100km![]()
Hoe kan dat? Ik heb bij allebei vrijwel alleen snelweg gereden en allebei stevig doorgereden, veel 130.
Nog een vraagje: waar halen jullie je krabbertjes vandaan? Ik heb er nog geen
Dat is wel een heel fors verschil. 7.2L/100km is voor die 1.6 TDI echt heel erg onzuinig. Zelfs ik kan 1 op 20 rijden met dat dingquote:Op maandag 3 december 2012 19:19 schreef Babananana het volgende:
[..]
Wat me wel opviel is het verbruik van deze twee auto's. Die Passat heeft alles tegen: zwaarder, 4 jaar oud, 180.000km, 2.0l TDI 140pk, maar deed over de rit een nette 5,2L/100km. De Golf (1 jaar oud, 80.000km, 1.6l TDI 105pk) deed 7,2L/100km![]()
Ik was ook niet aan het proberen zuinig te rijden...quote:Op maandag 3 december 2012 19:47 schreef Pizzabodem het volgende:
Dat is wel een heel fors verschil. 7.2L/100km is voor die 1.6 TDI echt heel erg onzuinig. Zelfs ik kan 1 op 20 rijden met dat ding![]()
Die meeste eco-dingen zijn bij 80/90/100 kmh niet te kloppen, maar vanaf 130 zijn de grotere blokken wat in het voordeel denk ik.quote:Op maandag 3 december 2012 19:55 schreef Babananana het volgende:
[..]
Ik was ook niet aan het proberen zuinig te rijden...![]()
Maar mijn rijstijl was bij beide auto's gelijk, namelijk best vlot en hoge snelheid op de snelweg
Bedoel je dat ze zuinig of sloom zijn?quote:Op maandag 3 december 2012 19:59 schreef QuiCk01 het volgende:
Die meeste eco-dingen zijn bij 80/90/100 kmh niet te kloppen,[..]
Dat ze zuinig zijn. Als je rustig 80 of 100 gaat rijden dan is 1 op 25 goed te doen bij die diesels, maar als je dan opeens even hard optrekt, of een paar flinke tussenacceleraties doet daalt het verbruik echt enorm. Dan verbruiken ze in die omstandigheden nog meer dan een 2.0 denk ik.quote:Op maandag 3 december 2012 20:23 schreef Babananana het volgende:
[..]
Bedoel je dat ze zuinig of sloom zijn?
Zeker omdat diesels hun maximale koppel veel eerder beschikbaar hebben ga ik altijd agressiever rijden met een diesel. Dat zou bij mij dus lekker terug te herleiden zijn in het verbruik.quote:Op maandag 3 december 2012 21:00 schreef QuiCk01 het volgende:
[..]
Dat ze zuinig zijn. Als je rustig 80 of 100 gaat rijden dan is 1 op 25 goed te doen bij die diesels, maar als je dan opeens even hard optrekt, of een paar flinke tussenacceleraties doet daalt het verbruik echt enorm. Dan verbruiken ze in die omstandigheden nog meer dan een 2.0 denk ik.
quote:Op maandag 3 december 2012 21:00 schreef QuiCk01 het volgende:
[..]
Als je rustig 80 of 100 gaat rijden dan is 1 op 25 goed te doen bij die diesels, maar als je dan opeens even hard optrekt.
nope, vind het wel fijn; maar ik laat de auto dan ook meestal in de 1 staan bij verkeerslichten..quote:Op maandag 3 december 2012 21:13 schreef MuurStraat het volgende:
[..]Met een Eco ding? Ben ik overigens de enige die de start-stop functie bij elke auto direct uitzet? Wat is dat irritant zeg.
Hoe heb je er precies last van? Als je hem in de vrij zet bij het stoplicht is bij het wegrijden die motor al lang gestart voordat jij hem weer in de 1 hebt staan.quote:Op maandag 3 december 2012 21:13 schreef MuurStraat het volgende:
[..]Met een Eco ding? Ben ik overigens de enige die de start-stop functie bij elke auto direct uitzet? Wat is dat irritant zeg.
Hoef er niet meer zelf aan te denken bij een open/gesloten brug(net hoe je het bekijkt).quote:Op maandag 3 december 2012 21:17 schreef MuurStraat het volgende:
Wat is er fijn aan het feit dat je motor uitvalt?
Hoe doe je dat dan?quote:Op maandag 3 december 2012 21:13 schreef MuurStraat het volgende:
Ben ik overigens de enige die de start-stop functie bij elke auto direct uitzet? Wat is dat irritant zeg.
Het lijkt me gewoon nog steeds niet goed voor de motor om steeds af en aan te slaan. Heb het idee dat het langer duurt voordat de motor warm wordt. En het grootste minpunt is dat sommige auto's ook op echt belachelijke momenten af slaan (Fiat bijvoorbeeld). Start stop werkt overigens niet alleen als je hem uit de versnelling haalt.quote:Op maandag 3 december 2012 21:18 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Hoe heb je er precies last van? Als je hem in de vrij zet bij het stoplicht is bij het wegrijden die motor al lang gestart voordat jij hem weer in de 1 hebt staan.
Bij onze Opel en de Superb taxi's die ik reed wel.. (dat ze pas inschakelden als je hem in N zette en de koppeling losliet..quote:Op maandag 3 december 2012 21:23 schreef MuurStraat het volgende:
[..]
Het lijkt me gewoon nog steeds niet goed voor de motor om steeds af en aan te slaan. Heb het idee dat het langer duurt voordat de motor warm wordt. En het grootste minpunt is dat sommige auto's ook op echt belachelijke momenten af slaan (Fiat bijvoorbeeld). Start stop werkt overigens niet alleen als je hem uit de versnelling haalt.
@hierboven, zit altijd een knop om die meuk uit te zetten.
Dat had mijn lesauto (Toyota Urban Cruiserquote:Op maandag 3 december 2012 21:24 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Bij onze Opel en de Superb taxi's die ik reed wel.. (dat ze pas inschakelden als je hem in N zette en de koppeling losliet..
Wel toch? Heb het nog nooit anders meegemaakt, behalve bij automaten.quote:Op maandag 3 december 2012 21:23 schreef MuurStraat het volgende:
[..]
Het lijkt me gewoon nog steeds niet goed voor de motor om steeds af en aan te slaan. Heb het idee dat het langer duurt voordat de motor warm wordt. En het grootste minpunt is dat sommige auto's ook op echt belachelijke momenten af slaan (Fiat bijvoorbeeld). Start stop werkt overigens niet alleen als je hem uit de versnelling haalt.
@hierboven, zit altijd een knop om die meuk uit te zetten.
Als je automaat rijdt wordt je er helemaal simpel van.. Ik zet hem ook meestal uit.quote:Op maandag 3 december 2012 21:28 schreef Mallet het volgende:
Ik heb meestal geen last van die systemen, omdat ik inderdaad nooit de auto uit de versnelling haal voor het stoplicht. Die Civic Hybrids doen het automatisch, daar heb je weinig last van.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |