abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119853352
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 20:27 schreef maxmin het volgende:

[..]

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem gehad, alleen heb ik er een stuk verder mee gereden. Ik wilde voor ik over mn ego zou stappen toch nog even in de handleiding kijken. Gelukkig stond het daar in en hoefde ik het niet te vragen;)
Ik heb ook regelmatig momenten gehad dat ik dacht.. Godver.. Waarom lukt dit me niet.. Ik kreeg een Ford Mondeo eerst niet gestart tot bleek dat je de startknop echt moest inhouden tot de motor aansloeg. Dus niet zoals bij een BMW die je indrukt en 0.5sec later hij dan uit zichzelf start.. En ik had een keer iets met een Grand Voyager. Kan ook best de handrem zijn geweest, weet ik niet meer. Gelukkig kwam ik er zelf uiteindelijk wel uit, duurde soms alleen ff :').
pi_119853515
Ik heb altijd vooral ruzie met de tankdoppen van auto's. Sta je daar te hanessen bij de benzinepomp om dat ding open te krijgen :P
pi_119853570
Het kutste vond ik nog wel LPG tanken. Van EW mocht ik niet gewoon benzine tanken ;(
pi_119853710
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 20:37 schreef Panthera. het volgende:
Ik heb altijd vooral ruzie met de tankdoppen van auto's. Sta je daar te hanessen bij de benzinepomp om dat ding open te krijgen :P
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 20:38 schreef Viezze het volgende:
Het kutste vond ik nog wel LPG tanken. Van EW mocht ik niet gewoon benzine tanken ;(
Wat helemaal klote is is als je er achterkomt dat je verkeerd voor de pomp staat en de slang is niet lang genoeg om naar de andere kant van de auto te komen :').

Ik heb ooit een LPG auto afgetankt moeten afleveren maar hij had nog 2 van de 3 groene bolletjes dus ik dacht doei laat maar.. Gekloot. Was nog een Dacia ook. Toppunt van triestheid.
pi_119853751
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 20:38 schreef Viezze het volgende:
Inderdaad, één keer gehad. Beide tanks leeg, van EW moest in in beide tanks maar wat doen. Sowieso, leasebakken met LPG is :')
pi_119853872
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 20:41 schreef Mallet het volgende:

[..]

[..]

Wat helemaal klote is is als je er achterkomt dat je verkeerd voor de pomp staat en de slang is niet lang genoeg om naar de andere kant van de auto te komen :').

Ik heb ooit een LPG auto afgetankt moeten afleveren maar hij had nog 2 van de 3 groene bolletjes dus ik dacht doei laat maar.. Gekloot.
Daar heb ik een trucje voor geleerd pas: bij Europeaanse auto's zit de tankdop altijd rechts en bij Japanners (en Engelsen) links, altijd aan de kant van trottoir.

Maar ik heb ook wel eens de auto nog moeten verplaatsen ja :') Maar altijd die tankknopjes op plaatsen die je nooit kan vinden op het dashboard of een tankdop waar je een sleutel voor moet hebben enzo, gedoe.
pi_119854133
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 20:44 schreef Panthera. het volgende:

[..]

Daar heb ik een trucje voor geleerd pas: bij Europeaanse auto's zit de tankdop altijd rechts en bij Japanners (en Engelsen) links, altijd aan de kant van trottoir.

Maar ik heb ook wel eens de auto nog moeten verplaatsen ja :') Maar altijd die tankknopjes op plaatsen die je nooit kan vinden op het dashboard of een tankdop waar je een sleutel voor moet hebben enzo, gedoe.
Ik had een keer een 107 van zo'n uitzendbureau en die had een startonderbreker. Je moest met een soort lipje in dat bakje recht voor de pook onder dat plastic en dan bliepte hij. Het punt was alleen dat niemand wist dat dat erin zat en dus ook niet begreep waarom ik hem niet gestart kreeg. Toen moest ik wachten tot zo'n huppelkut op kantoor kwam en die wist hoe het werkte. Alleen het punt was was dat zij hem dus van de blokkering had afgehaald. Toen moest ik tanken en het lukte me dus echt niet hè om hem er weer vanaf te krijgen. Ik uitstappen en tegen zo'n vrouw achter me.. Ehm rij maar langs me heen ik heb echt een verrotte startonderbreker. Na 10min wilde ik EW bellen en toen opeens BLIEP.. Op het afhaaladres kon ik het niet maken om het niet te melden.. We zijn serieus 20min bezig geweest. Hij collega's gebeld die zeiden ooh das heel makkelijk.. Uiteindelijk kwamen we er dus achter dat je dat ding echt heel precies op een oppervlak van 0.5cm stil moest houden ergens onder dat plastic..
pi_119854516
quote:

[..]

En bij mijn C1 zit hij links :P. Zal Toyota's invloed wel zijn geweest :P.
pi_119854830
Ik stop altijd vlak voor de pomp, dan stap ik uit en kijk ik of de tankdop links zit. En dan rij ik naar de goede kant.
pi_119854840
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 20:34 schreef Mallet het volgende:

[..]

Ik heb ook regelmatig momenten gehad dat ik dacht.. Godver.. Waarom lukt dit me niet.. Ik kreeg een Ford Mondeo eerst niet gestart tot bleek dat je de startknop echt moest inhouden tot de motor aansloeg. Dus niet zoals bij een BMW die je indrukt en 0.5sec later hij dan uit zichzelf start.. En ik had een keer iets met een Grand Voyager. Kan ook best de handrem zijn geweest, weet ik niet meer. Gelukkig kwam ik er zelf uiteindelijk wel uit, duurde soms alleen ff :').
Ik heb het ook wel eens gehad dat ik een auto niet gestart kreeg. O.a. een lexus ct200h, maar ik zweer nog steeds dat dat ding een technische storing had. Hij zei steeds dingen als zet in P of druk rem in maar als ik dat deed gebeurde er nog niets...
Ik snap trouwens ook niet waarom soms auto's niet starten als het stuur iets gedraaid staat. Wat is het nut daar van?
pi_119854900
Je weet dat je aan de brandstofmeter kan zien aan welke kant de tankdop zit?
pi_119854981
quote:
14s.gif Op zondag 2 december 2012 21:01 schreef CaptainCookie het volgende:
Je weet dat je aan de brandstofmeter kan zien aan welke kant de tankdop zit?
Hoe dan? Staat er een pijltje of zo?
pi_119855085
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 21:02 schreef maxmin het volgende:

[..]

Hoe dan? Staat er een pijltje of zo?
Vaak wel, en anders kan je het zien door te kijken aan welke kant het 'tankstationlogo' zit ten opzichte van de meter.
pi_119855219
quote:
14s.gif Op zondag 2 december 2012 21:04 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Vaak wel, en anders kan je het zien door te kijken aan welke kant het 'tankstationlogo' zit ten opzichte van de meter.
http://www.flitsservice.n(...)t-tanken-t61802.html
Bovenste post. Je moet blijkbaar kijken aan welke kant van het logo de slang is afgebeeld
pi_119855285
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 21:06 schreef maxmin het volgende:

[..]

http://www.flitsservice.n(...)t-tanken-t61802.html
Bovenste post. Je moet blijkbaar kijken aan welke kant van het logo de slang is afgebeeld
Oh ja, dat was het.
pi_119855468
quote:
10s.gif Op zondag 2 december 2012 21:07 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Oh ja, dat was het.
Ik lees overigens ook genoeg verhalen op internet waar het niet bij klopt. Er zijn ook allemaal theorieën over naar welke kant de tankmeter gaat als hij leeg raakt of aan welke kant van de tankmeter het icoontje zit.... Dat slangetje lijkt me wel het meest plausibel. Tenzij er een pijltje bij staat natuurlijk
  zondag 2 december 2012 @ 21:15:25 #137
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_119855772
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 21:00 schreef Viezze het volgende:
Ik stop altijd vlak voor de pomp, dan stap ik uit en kijk ik of de tankdop links zit. En dan rij ik naar de goede kant.
Dat dus, of ik kijk al even snel bij het innemen als ik zie dat de tank bijna leeg is.

quote:
14s.gif Op zondag 2 december 2012 21:04 schreef CaptainCookie het volgende:

[..]

Heb nog nooit een pijltje gezien.
#26 || Luciano da Silva
pi_119855879
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 21:15 schreef joppie_saus het volgende:

[..]

Dat dus, of ik kijk al even snel bij het innemen als ik zie dat de tank bijna leeg is.

[..]

Heb nog nooit een pijltje gezien.
VW heeft dat bijvoorbeeld
  zondag 2 december 2012 @ 21:18:16 #139
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_119855928
Och jezus, nooit geweten dat dat pijltje daarvoor was :')
#26 || Luciano da Silva
pi_119856004
quote:
11s.gif Op zondag 2 december 2012 21:18 schreef joppie_saus het volgende:
Och jezus, nooit geweten dat dat pijltje daarvoor was :')
Pfff nooit geweten. Ga morgen maar eens kijken of die van mij ook zoiets heeft :P.
  zondag 2 december 2012 @ 21:20:41 #141
357186 QuiCk01
Ik moet helemaal niks
pi_119856036
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 21:19 schreef Mallet het volgende:

[..]

Pfff nooit geweten. Ga morgen maar eens kijken of die van mij ook zoiets heeft :P.
Same here _O-
  zondag 2 december 2012 @ 21:21:37 #142
291107 joppie_saus
FootballCulture
pi_119856076
Ik acht de kans klein dat mijn Alto zoiets heeft, maar ja als ik aan de hendel voor de tankdop ruk komt dat ding met zo'n knal naar buiten dat ik hem ook wel zie hangen in de spiegels _O-
#26 || Luciano da Silva
pi_119856246
quote:

[..]

Inderdaad, bij de TOuran zit die in het portiervak, bij de E was ik druk aan het zoeken, blijkt dat je gewoon achterop de klep moet duwen..
Net als met de handrem, bij een C8(andere werkgever) 5 minuten lopen zoeken naar een knopje of hendel, wou net weer uitstappen om het te vragen, zat dat ding dus gewoon aan de linkerkant van de stoel.. |:(

O trouwens, LPG tanken is toch niks moeilijks aan? Slang erop, kwartslag draaien, hendel overhalen en knop indrukken..
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_119856333
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 21:24 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Inderdaad, bij de TOuran zit die in het portiervak, bij de E was ik druk aan het zoeken, blijkt dat je gewoon achterop de klep moet duwen..
Net als met de handrem, bij een C8(andere werkgever) 5 minuten lopen zoeken naar een knopje of hendel, wou net weer uitstappen om het te vragen, zat dat ding dus gewoon aan de linkerkant van de stoel.. |:(

O trouwens, LPG tanken is toch niks moeilijks aan? Slang erop, kwartslag draaien, hendel overhalen en knop indrukken..
Soms moet je daar toch zo'n opzetding voor hebben?
pi_119856483
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 21:26 schreef Mallet het volgende:

[..]

Soms moet je daar toch zo'n opzetding voor hebben?
Bij de auto's waar het af fabriek op is geleverd ja, maar dan is het alleen een kwestie van eerst dat opzetstukje even in het pompgat draaien en klaar..
pi_119856963
Wat dacht je van de tankdoppen die je gewoon in moet drukken, maar als je uit automatisme je auto op slot doet schiet die klep ook op slot. En maar zoeken :')
pi_119857185
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 21:36 schreef Viezze het volgende:
Wat dacht je van de tankdoppen die je gewoon in moet drukken, maar als je uit automatisme je auto op slot doet schiet die klep ook op slot. En maar zoeken :')
Skoda's e.d.?
Tja..

Wat ik zelf trouwens ook heel erg wennen vind, is dat we bij ons op de centrale de sleutels in het contact moeten laten zitten na een dienst terwijl iedereen dus zo bij de auto kan..
pi_119857970
Ik kwam vandaag m'n EW tas tegen, kan ik daar hier iemand gelukkig mee maken? Nooit gebruikt. Mag opgehaald worden in Eindhoven, wil het ook wel verzenden tegen verzendkosten. Bij interesse zie ik wel een PM/DM verschijnen :)
pi_119860434
Dat met dat pijltje vroegen ze mij zelfs tijdens m'n rijexamen. Alleen ik vergeet het altijd weer en voor ik moet tanken altijd eerst even kijken waar die zit. Heb ook geen idee of onze auto's zo'n pijltje hebben.

Vandaag weer 439km nutteloze kilometers weggetikt, wat kan nutteloosrond karren toch lekker zijn ^O^
pi_119860829
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 22:32 schreef S-RS het volgende:
Vandaag weer 439km nutteloze kilometers weggetikt, wat kan nutteloosrond karren toch lekker zijn ^O^
Welke malloot gaat er voor de lol 400km rijden? Weten we ook weer waarom dat klimaat naar de kloten gaat enzo
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')