Ik heb ook regelmatig momenten gehad dat ik dacht.. Godver.. Waarom lukt dit me niet.. Ik kreeg een Ford Mondeo eerst niet gestart tot bleek dat je de startknop echt moest inhouden tot de motor aansloeg. Dus niet zoals bij een BMW die je indrukt en 0.5sec later hij dan uit zichzelf start.. En ik had een keer iets met een Grand Voyager. Kan ook best de handrem zijn geweest, weet ik niet meer. Gelukkig kwam ik er zelf uiteindelijk wel uit, duurde soms alleen ffquote:Op zondag 2 december 2012 20:27 schreef maxmin het volgende:
[..]
Ik heb ongeveer hetzelfde probleem gehad, alleen heb ik er een stuk verder mee gereden. Ik wilde voor ik over mn ego zou stappen toch nog even in de handleiding kijken. Gelukkig stond het daar in en hoefde ik het niet te vragen;)
quote:Op zondag 2 december 2012 20:37 schreef Panthera. het volgende:
Ik heb altijd vooral ruzie met de tankdoppen van auto's. Sta je daar te hanessen bij de benzinepomp om dat ding open te krijgen
Wat helemaal klote is is als je er achterkomt dat je verkeerd voor de pomp staat en de slang is niet lang genoeg om naar de andere kant van de auto te komenquote:Op zondag 2 december 2012 20:38 schreef Viezze het volgende:
Het kutste vond ik nog wel LPG tanken. Van EW mocht ik niet gewoon benzine tanken
Inderdaad, één keer gehad. Beide tanks leeg, van EW moest in in beide tanks maar wat doen. Sowieso, leasebakken met LPG isquote:Op zondag 2 december 2012 20:38 schreef Viezze het volgende:
Het kutste vond ik nog wel LPG tanken. Van EW mocht ik niet gewoon benzine tanken
Daar heb ik een trucje voor geleerd pas: bij Europeaanse auto's zit de tankdop altijd rechts en bij Japanners (en Engelsen) links, altijd aan de kant van trottoir.quote:Op zondag 2 december 2012 20:41 schreef Mallet het volgende:
[..]
[..]
Wat helemaal klote is is als je er achterkomt dat je verkeerd voor de pomp staat en de slang is niet lang genoeg om naar de andere kant van de auto te komen.
Ik heb ooit een LPG auto afgetankt moeten afleveren maar hij had nog 2 van de 3 groene bolletjes dus ik dacht doei laat maar.. Gekloot.
Ik had een keer een 107 van zo'n uitzendbureau en die had een startonderbreker. Je moest met een soort lipje in dat bakje recht voor de pook onder dat plastic en dan bliepte hij. Het punt was alleen dat niemand wist dat dat erin zat en dus ook niet begreep waarom ik hem niet gestart kreeg. Toen moest ik wachten tot zo'n huppelkut op kantoor kwam en die wist hoe het werkte. Alleen het punt was was dat zij hem dus van de blokkering had afgehaald. Toen moest ik tanken en het lukte me dus echt niet hè om hem er weer vanaf te krijgen. Ik uitstappen en tegen zo'n vrouw achter me.. Ehm rij maar langs me heen ik heb echt een verrotte startonderbreker. Na 10min wilde ik EW bellen en toen opeens BLIEP.. Op het afhaaladres kon ik het niet maken om het niet te melden.. We zijn serieus 20min bezig geweest. Hij collega's gebeld die zeiden ooh das heel makkelijk.. Uiteindelijk kwamen we er dus achter dat je dat ding echt heel precies op een oppervlak van 0.5cm stil moest houden ergens onder dat plastic..quote:Op zondag 2 december 2012 20:44 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Daar heb ik een trucje voor geleerd pas: bij Europeaanse auto's zit de tankdop altijd rechts en bij Japanners (en Engelsen) links, altijd aan de kant van trottoir.
Maar ik heb ook wel eens de auto nog moeten verplaatsen jaMaar altijd die tankknopjes op plaatsen die je nooit kan vinden op het dashboard of een tankdop waar je een sleutel voor moet hebben enzo, gedoe.
En bij mijn C1 zit hij linksquote:Op zondag 2 december 2012 20:44 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Daar heb ik een trucje voor geleerd pas: bij Europeaanse auto's zit de tankdop altijd rechts en bij Japanners (en Engelsen) links, altijd aan de kant van trottoir.
Ik heb het ook wel eens gehad dat ik een auto niet gestart kreeg. O.a. een lexus ct200h, maar ik zweer nog steeds dat dat ding een technische storing had. Hij zei steeds dingen als zet in P of druk rem in maar als ik dat deed gebeurde er nog niets...quote:Op zondag 2 december 2012 20:34 schreef Mallet het volgende:
[..]
Ik heb ook regelmatig momenten gehad dat ik dacht.. Godver.. Waarom lukt dit me niet.. Ik kreeg een Ford Mondeo eerst niet gestart tot bleek dat je de startknop echt moest inhouden tot de motor aansloeg. Dus niet zoals bij een BMW die je indrukt en 0.5sec later hij dan uit zichzelf start.. En ik had een keer iets met een Grand Voyager. Kan ook best de handrem zijn geweest, weet ik niet meer. Gelukkig kwam ik er zelf uiteindelijk wel uit, duurde soms alleen ff.
Hoe dan? Staat er een pijltje of zo?quote:Op zondag 2 december 2012 21:01 schreef CaptainCookie het volgende:
Je weet dat je aan de brandstofmeter kan zien aan welke kant de tankdop zit?
Vaak wel, en anders kan je het zien door te kijken aan welke kant het 'tankstationlogo' zit ten opzichte van de meter.quote:Op zondag 2 december 2012 21:02 schreef maxmin het volgende:
[..]
Hoe dan? Staat er een pijltje of zo?
http://www.flitsservice.n(...)t-tanken-t61802.htmlquote:Op zondag 2 december 2012 21:04 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Vaak wel, en anders kan je het zien door te kijken aan welke kant het 'tankstationlogo' zit ten opzichte van de meter.
Oh ja, dat was het.quote:Op zondag 2 december 2012 21:06 schreef maxmin het volgende:
[..]
http://www.flitsservice.n(...)t-tanken-t61802.html
Bovenste post. Je moet blijkbaar kijken aan welke kant van het logo de slang is afgebeeld
Ik lees overigens ook genoeg verhalen op internet waar het niet bij klopt. Er zijn ook allemaal theorieën over naar welke kant de tankmeter gaat als hij leeg raakt of aan welke kant van de tankmeter het icoontje zit.... Dat slangetje lijkt me wel het meest plausibel. Tenzij er een pijltje bij staat natuurlijkquote:
Dat dus, of ik kijk al even snel bij het innemen als ik zie dat de tank bijna leeg is.quote:Op zondag 2 december 2012 21:00 schreef Viezze het volgende:
Ik stop altijd vlak voor de pomp, dan stap ik uit en kijk ik of de tankdop links zit. En dan rij ik naar de goede kant.
Heb nog nooit een pijltje gezien.quote:Op zondag 2 december 2012 21:04 schreef CaptainCookie het volgende:
[..]
Vaak wel, en anders kan je het zien door te kijken aan welke kant het 'tankstationlogo' zit ten opzichte van de meter.
VW heeft dat bijvoorbeeldquote:Op zondag 2 december 2012 21:15 schreef joppie_saus het volgende:
[..]
Dat dus, of ik kijk al even snel bij het innemen als ik zie dat de tank bijna leeg is.
[..]
Heb nog nooit een pijltje gezien.
Pfff nooit geweten. Ga morgen maar eens kijken of die van mij ook zoiets heeftquote:Op zondag 2 december 2012 21:18 schreef joppie_saus het volgende:
Och jezus, nooit geweten dat dat pijltje daarvoor was
Same herequote:Op zondag 2 december 2012 21:19 schreef Mallet het volgende:
[..]
Pfff nooit geweten. Ga morgen maar eens kijken of die van mij ook zoiets heeft.
Inderdaad, bij de TOuran zit die in het portiervak, bij de E was ik druk aan het zoeken, blijkt dat je gewoon achterop de klep moet duwen..quote:Op zondag 2 december 2012 20:44 schreef Panthera. het volgende:
[..]
Daar heb ik een trucje voor geleerd pas: bij Europeaanse auto's zit de tankdop altijd rechts en bij Japanners (en Engelsen) links, altijd aan de kant van trottoir.
Maar ik heb ook wel eens de auto nog moeten verplaatsen jaMaar altijd die tankknopjes op plaatsen die je nooit kan vinden op het dashboard of een tankdop waar je een sleutel voor moet hebben enzo, gedoe.
Soms moet je daar toch zo'n opzetding voor hebben?quote:Op zondag 2 december 2012 21:24 schreef Marco001 het volgende:
[..]
Inderdaad, bij de TOuran zit die in het portiervak, bij de E was ik druk aan het zoeken, blijkt dat je gewoon achterop de klep moet duwen..
Net als met de handrem, bij een C8(andere werkgever) 5 minuten lopen zoeken naar een knopje of hendel, wou net weer uitstappen om het te vragen, zat dat ding dus gewoon aan de linkerkant van de stoel..![]()
O trouwens, LPG tanken is toch niks moeilijks aan? Slang erop, kwartslag draaien, hendel overhalen en knop indrukken..
Bij de auto's waar het af fabriek op is geleverd ja, maar dan is het alleen een kwestie van eerst dat opzetstukje even in het pompgat draaien en klaar..quote:Op zondag 2 december 2012 21:26 schreef Mallet het volgende:
[..]
Soms moet je daar toch zo'n opzetding voor hebben?
Skoda's e.d.?quote:Op zondag 2 december 2012 21:36 schreef Viezze het volgende:
Wat dacht je van de tankdoppen die je gewoon in moet drukken, maar als je uit automatisme je auto op slot doet schiet die klep ook op slot. En maar zoeken
Welke malloot gaat er voor de lol 400km rijden? Weten we ook weer waarom dat klimaat naar de kloten gaat enzoquote:Op zondag 2 december 2012 22:32 schreef S-RS het volgende:
Vandaag weer 439km nutteloze kilometers weggetikt, wat kan nutteloosrond karren toch lekker zijn
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |