Toevallig een sollicitatie lopende naar hetgeen jij verteld in je laatste zinnenquote:Op dinsdag 27 november 2012 23:15 schreef Limburg82 het volgende:
Het gaat niet om kennis en kunde. De organisatie betaalt naar de zwaarte van de functie. Het lijkt me dat het de hele dag op en neer lopen door de trein en te maken krijgen met agressie en suicidalen minstens net ze zwaar is als op kantoor zitten en telefoontjes te beantwoorden.
Bij mij ook al niet.quote:Op dinsdag 27 november 2012 23:36 schreef Spezza19 het volgende:
Mmm, dit deel zat niet in mijn timeline....
dit denk ik, was hem ook al kwijtquote:Op woensdag 28 november 2012 00:09 schreef automatic_ het volgende:
Misschien op de oude manier geopend ipv 'open nieuw deel'
Nee. Heb al gevraagd of modje deze aan reeks wil koppelenquote:Op woensdag 28 november 2012 00:36 schreef El_Thijs het volgende:
Deze dichtgooien en via de andere nieuw deel openen?
Goed bezig!quote:Op woensdag 28 november 2012 00:41 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Nee. Heb al gevraagd of modje deze aan reeks wil koppelen
Bij mij wel.quote:Op woensdag 28 november 2012 06:46 schreef Five_Horizons het volgende:
Als een topic achteraf gekoppeld wordt, komt deze overigens alsnog niet in je AT. Bedankt, TS.
Ik heb jarenlang manager in mijn functietitel gehad maar nooit een auto al dan niet met chauffeurquote:Op dinsdag 27 november 2012 23:15 schreef Limburg82 het volgende:
Bij mij in de zorg halen teamleiders die 3500 nog niet eens.
Ze vragen mbo/hbo niveau en geen biochemicus of antropoloog. Daarnaast, waarom is het zo, wanneer in de functietitel het woord 'manager' staat, daar direct vorstelijk salaris en een auto met privéchauffeur tegenover moet staan?
Het gaat niet om kennis en kunde. De organisatie betaalt naar de zwaarte van de functie. Het lijkt me dat het de hele dag op en neer lopen door de trein en te maken krijgen met agressie en suicidalen minstens net ze zwaar is als op kantoor zitten en telefoontjes te beantwoorden.
Ik begrijp niet wat je bedoelt?quote:Op dinsdag 27 november 2012 23:19 schreef MNR het volgende:
[..]
*PROEST
Mon Dieu. En ik dacht dat ik nadacht over geld
Zeg, loop es niet zo te mopperen. Dan moeten de aanwijzingen maar gewoon duidelijk zijn voor iemand die voor de eerste keer dit topic zietquote:Op woensdag 28 november 2012 06:46 schreef Five_Horizons het volgende:
Als een topic achteraf gekoppeld wordt, komt deze overigens alsnog niet in je AT. Bedankt, TS.
Tip voor de volgende keer (bij elk topic);quote:Op woensdag 28 november 2012 10:43 schreef MNR het volgende:
[..]
Zeg, loop es niet zo te mopperen. Dan moeten de aanwijzingen maar gewoon duidelijk zijn voor iemand die voor de eerste keer dit topic ziet
Ik vind het bijzonder grappig als iemand 3500 voor 20FTE weinig vind. Zelf solliciteer ik nu in een heel andere hoek voor een part-time job en kom ik erachter dat ik wel in mag leveren op mijn salaris. 3500 voor 20FTE zou ik héél lekker vinden. Dat bedoelde ikquote:Op woensdag 28 november 2012 07:51 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik begrijp niet wat je bedoelt?
Thanks!quote:Op woensdag 28 november 2012 10:45 schreef automatic_ het volgende:
[..]
Tip voor de volgende keer (bij elk topic);
Gewoon op de knop "open nieuw deel" klikken. Dan maakt hij meteen een nieuw deel aan incl. de eventuele reeks
en mocht je dat gedaan hebben, dan is er wellicht iets anders fout gegaan
20 FTE betekent 20 Full Time Equivalent, je geeft in die functie dus leiding aan een aantal mensen dat qua uren 20 FTE inhoudt.quote:Op woensdag 28 november 2012 10:51 schreef MNR het volgende:
[..]
Ik vind het bijzonder grappig als iemand 3500 voor 20FTE weinig vind. Zelf solliciteer ik nu in een heel andere hoek voor een part-time job en kom ik erachter dat ik wel in mag leveren op mijn salaris. 3500 voor 20FTE zou ik héél lekker vinden. Dat bedoelde ik
Voor mijn beeldvorming: 20FTE staat gelijk aan 20-urige werkweek?
Ah thanks!quote:Op woensdag 28 november 2012 10:56 schreef Jesse_ het volgende:
[..]
20 FTE betekent 20 Full Time Equivalent, je geeft in die functie dus leiding aan een aantal mensen dat qua uren 20 FTE inhoudt.
Nee, 1 FTE staat voor 1 Fulltime Equivalent. Met andere woorden voor 1 volledige functie van 36/38/40 uur. Een functie die eventueel door 2 parttimers van 20 uur kan worden ingevuld. FTE zegt dus iets over de omvang van fulltime functies binnen een afdeling. Wanneer je verantwoordelijk ben voor 20 FTE stuur je dus minimaal 20 fulltimers aan, maar dat kunnen dus ook een aantal fulltimers en een aantal partimers zijn die samen 20 fulltime functies vervullen.quote:Op woensdag 28 november 2012 10:51 schreef MNR het volgende:
[..]
Ik vind het bijzonder grappig als iemand 3500 voor 20FTE weinig vind. Zelf solliciteer ik nu in een heel andere hoek voor een part-time job en kom ik erachter dat ik wel in mag leveren op mijn salaris. 3500 voor 20FTE zou ik héél lekker vinden. Dat bedoelde ik
Voor mijn beeldvorming: 20FTE staat gelijk aan 20-urige werkweek?
Heb je in het verleden al eens gesprekken gehad met leidinggevenden die aangaven wat je verbeter punten zijn? Die noem ik altijd.quote:Op woensdag 28 november 2012 11:02 schreef Copthorne het volgende:
Wat kun je op een sollicitatiegesprek het beste antwoorden bij de vraag wat je goede en slechte eigenschappen zijn?
Als goede eigenschap kan ik noemen dat ik nauwkeurig werk (dat is echt zo). Iemand vertelde me dat je een slechte eigenschap moet noemen, die eigenlijk een goede eigenschap is. Bijvoorbeeld dat je perfectionistisch bent. Maar in een Vlaams YouTube-filmpje over solliciteren wordt gezegd dat je dooddoeners als "ik ben perfectionistisch" of "ik ben koppig" moet vermijden.
mensen weten echt wel dat perfectionisme zon wel/ niet positieve eigenschap is die iedereen noemtquote:Op woensdag 28 november 2012 11:02 schreef Copthorne het volgende:
Wat kun je op een sollicitatiegesprek het beste antwoorden bij de vraag wat je goede en slechte eigenschappen zijn?
Als goede eigenschap kan ik noemen dat ik nauwkeurig werk (dat is echt zo). Iemand vertelde me dat je een slechte eigenschap moet noemen, die eigenlijk een goede eigenschap is. Bijvoorbeeld dat je perfectionistisch bent. Maar in een Vlaams YouTube-filmpje over solliciteren wordt gezegd dat je dooddoeners als "ik ben perfectionistisch" of "ik ben koppig" moet vermijden.
Mijn probleem is dat ik een starter ben. Ik heb minimale werkervaring in het gebied waarvoor ik heb gestudeerd, dus ik vind het moeilijk om aan te geven wat nou mijn sterke en zwakke punten zijn.quote:Op woensdag 28 november 2012 11:07 schreef Spezza19 het volgende:
[..]
Heb je in het verleden al eens gesprekken gehad met leidinggevenden die aangaven wat je verbeter punten zijn? Die noem ik altijd.
Vroeger vond ik het ook altijd een kutvraag, nu geef ik er een positieve draai aan door ze te benoemen met zo'n overtuiging dat ze weten dat ik mijn valkuilen ken en dat ik er aan werk.
je weet toch wel hoe je werkt in een team? hoe je omgaat met kritiek? dingen waar je je aan stoort?quote:Op woensdag 28 november 2012 11:15 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Mijn probleem is dat ik een starter ben. Ik heb minimale werkervaring in het gebied waarvoor ik heb gestudeerd, dus ik vind het moeilijk om aan te geven wat nou mijn sterke en zwakke punten zijn.
Wat waren je sterke/zwakke punten tijdens je studie/ bijbaantjes?quote:Op woensdag 28 november 2012 11:15 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Mijn probleem is dat ik een starter ben. Ik heb minimale werkervaring in het gebied waarvoor ik heb gestudeerd, dus ik vind het moeilijk om aan te geven wat nou mijn sterke en zwakke punten zijn.
herkenbaarquote:Op woensdag 28 november 2012 11:15 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Bij het schrijven van je scriptie geen dingen tegen gekomen waarvan je dacht dat kan ik beter anders doen?quote:Op woensdag 28 november 2012 11:15 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Zoals anderen ook al zeggen, trek het gewoon wat breder dan moet je toch wel iets kunnen verzinnenquote:Op woensdag 28 november 2012 11:15 schreef Copthorne het volgende:
[..]
Als je een dermate hoog bedrag bij de lotto wint hoef je in elk geval de moeite om te solliciteren niet meer te doenquote:Op woensdag 28 november 2012 12:57 schreef _Arual_ het volgende:
Weer een afwijzing. Klein dorp verderop, met een heel specifieke functie waar mijn cv exact op aansluit. En dan nog zijn ze overspoeld door reacties. Volgens mij heb je nog meer kans om de lotto te winnen.
quote:
Tsja, gezien mijn mate van geluk op zo'n beetje alle gebieden van leven kan ik het beter laten!quote:Op woensdag 28 november 2012 13:11 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Als je een dermate hoog bedrag bij de lotto wint hoef je in elk geval de moeite om te solliciteren niet meer te doen
Ligt er aan wat voor functie het is. Maar het zijn inderdaad barre tijden om werkloos te zijn. Het hoogtse aantal reacties wat ik tot nu toe heb gehoord op vacatures waarop ik solliciteer is 85. En daarvan werd ik 2equote:Op woensdag 28 november 2012 13:57 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Tsja, gezien mijn mate van geluk op zo'n beetje alle gebieden van leven kan ik het beter laten!
Maar bizar toch, dat mensen massaal reageren op zo'n functie...
85 valt nog mee, ik hoor vaak getallen van tegen de 300... Pasgeleden via-via gereageerd op een functie die niet eens openbaar was gemaakt. Ik dacht, kat in het bakkie. Toch nog 60 reacties waarvan 38 mensen in principe zo hadden kunnen beginnen... Kansloos.quote:Op woensdag 28 november 2012 14:16 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ligt er aan wat voor functie het is. Maar het zijn inderdaad barre tijden om werkloos te zijn. Het hoogtse aantal reacties wat ik tot nu toe heb gehoord op vacatures waarop ik solliciteer is 85. En daarvan werd ik 2e
317 reacties heb ik een keer gehad, maar ook 684 reactiesquote:Op woensdag 28 november 2012 14:16 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ligt er aan wat voor functie het is. Maar het zijn inderdaad barre tijden om werkloos te zijn. Het hoogtse aantal reacties wat ik tot nu toe heb gehoord op vacatures waarop ik solliciteer is 85. En daarvan werd ik 2e
Dat is echt kut, sterkte!quote:Op woensdag 28 november 2012 15:38 schreef solidslayer het volgende:
Potverdorie! Mijn eerste sollicitatie, gelijk raak, ik mocht op gesprek. Tijdens het gesprek, het klikte perfect leuke uitdagende baan, echt wat voor mij. Binnen 2 weken zou ik wat horen.. ok, wachten hoort erbij, maar het gevoel was goed!
Vandaag de lang verwachte email.. "Beste Lorenzo.. we hadden je graag voor een 2e gesprek uitgenodigd omdat je ons heel erg beviel, helaas wil een oud medewerker terugkomen werken en deze start per volgende week weer!"
Ik ben al een hele dag niet te harden, gelukig heb ik nog een contract tot eind april 2013.. nog even doorzoeken dan maar.
Ja, maar niet goedkoper. En iedereen is ooit als starter begonnen, dus kop op!quote:Op woensdag 28 november 2012 15:30 schreef fh101 het volgende:
En het rotte is dat, zeker als je een starter bent, er altijd net iemand is die beter is dan jij
Nouw, dat is een lekkere tegenvaller. Hoe dan ook, je hebt wel lekker raak geschoten en net niet. De volgende keer wordt vast vol in de roos!quote:Op woensdag 28 november 2012 15:38 schreef solidslayer het volgende:
Potverdorie! Mijn eerste sollicitatie, gelijk raak, ik mocht op gesprek. Tijdens het gesprek, het klikte perfect leuke uitdagende baan, echt wat voor mij. Binnen 2 weken zou ik wat horen.. ok, wachten hoort erbij, maar het gevoel was goed!
Vandaag de lang verwachte email.. "Beste Lorenzo.. we hadden je graag voor een 2e gesprek uitgenodigd omdat je ons heel erg beviel, helaas wil een oud medewerker terugkomen werken en deze start per volgende week weer!"
Ik ben al een hele dag niet te harden, gelukig heb ik nog een contract tot eind april 2013.. nog even doorzoeken dan maar.
Wat voor functie?quote:Op woensdag 28 november 2012 17:41 schreef lyolyrc het volgende:
Net een afwijzing van PostNL, omdat de functie vervuld is.
Dat is nog weinig als ik andere getallen hoor. 150+ is schering en inslagquote:Op woensdag 28 november 2012 14:16 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja ik weet het, ik zit nog in een 'rustige' marktquote:Op woensdag 28 november 2012 19:08 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat is nog weinig als ik andere getallen hoor. 150+ is schering en inslag.
Ik vind perfectionisme helemaal niet zo'n goede eigenschap, tenxij je controller bent ofxo.quote:Op woensdag 28 november 2012 11:02 schreef Copthorne het volgende:
ik vind een perfectionistische plastisch chirurg zinvoller dan een perfectionistische h&m tshirtstapelaarquote:Op woensdag 28 november 2012 21:16 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik vind perfectionisme helemaal niet zo'n goede eigenschap, tenxij je controller bent ofxo.
Nicequote:Op woensdag 28 november 2012 22:33 schreef charmed_angel het volgende:
Yes! Net een leuk mailtje in mijn mailbox!
Aanstaande vrijdag een sollicitatiegesprek om 10:00 uur voor een erg leuke functie! (met een goed startsalarisEn dichtbij....
)
Dus ben nu al zenuwachtig. Morgen eerst wat afspraken verzetten, en dan het sollicitatiegesprek bevestigen.
edit: afspraken vandaag al kunnen verzetten. Dus het sollicitatiegesprek bevestigd!
EINDELIJK! NA EEN JAAR! Een sollicitatiegesprek![]()
![]()
Verheug je nou ook niet te veel, als het niks gaat worden ben je weer teleurgesteldquote:Op woensdag 28 november 2012 22:33 schreef charmed_angel het volgende:
Aanstaande vrijdag een sollicitatiegesprek om 10:00 uur voor een erg leuke functie! (met een goed startsalarisEn dichtbij....
)
Dus ben nu al zenuwachtig. Morgen eerst wat afspraken verzetten, en dan het sollicitatiegesprek bevestigen.
edit: afspraken vandaag al kunnen verzetten. Dus het sollicitatiegesprek bevestigd!
![]()
ik ben eigenlijk meer blij dat ik na meer dan 750 sollicitaties eindelijk een sollicitatiegesprek hebquote:Op donderdag 29 november 2012 09:17 schreef Leonos het volgende:
[..]
Verheug je nou ook niet te veel, als het niks gaat worden ben je weer teleurgesteld
Ik heb vrijdag ook weer een gesprek
750?quote:Op donderdag 29 november 2012 09:31 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
ik ben eigenlijk meer blij dat ik na meer dan 750 sollicitaties eindelijk een sollicitatiegesprek heb
Dit is mijn tweede in 1 jaar solliciteren
Die vacature past ook bij mij, sluit aan op mijn ervaring en mijn wensen. Eigenlijk is dit voor mij de perfecte baan
omgeving Rotterdam, financieel administratief medewerkster, boekhoudster, administratief medewerkster.quote:Op donderdag 29 november 2012 09:35 schreef Leonos het volgende:
[..]
750?![]()
Jezus, ik krijg 1 op de 5 wel een uitnodiging ofzo.
Zoek je een moeilijke functie?
Zie PMquote:Op donderdag 29 november 2012 09:38 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
omgeving Rotterdam, financieel administratief medewerkster, boekhoudster, administratief medewerkster.
Gemiddeld 100-300 sollicitanten per vacature.
Maar solliciteer ook op schoonmaak, verkoopster, receptioniste, eigenlijk op alles
750? Iedere dag 2 brieven? Ik heb sowieso wel een dag nodig voor één brief... Wow!quote:Op donderdag 29 november 2012 09:31 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
ik ben eigenlijk meer blij dat ik na meer dan 750 sollicitaties eindelijk een sollicitatiegesprek heb
Die vacature past ook bij mij, sluit aan op mijn ervaring en mijn wensen. Eigenlijk is dit voor mij de perfecte baan
Zijn natuurlijk niet altijd brieven die je moet schrijven, soms alleen je CV versturen of een korte motivatie.quote:Op donderdag 29 november 2012 10:36 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
750? Iedere dag 2 brieven? Ik heb sowieso wel een dag nodig voor één brief... Wow!
Mij begint bij 18 brieven de moed al in de schoenen te zinken. Voor mijn vorige baan heb ik dik honderd brieven verstuurd, had gehoopt dat het nu met relevante werkervaring wat soepeler zou gaan.
Zitten er misschien typefouten in je brieven? Is wel erg veel afwijzingen ookquote:Op donderdag 29 november 2012 12:29 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Zijn natuurlijk niet altijd brieven die je moet schrijven, soms alleen je CV versturen of een korte motivatie.
Ik heb wel eens 30 sollicitaties in 1 week gedaanEn dus ook wel eens 7 sollicitaties per week. Het verschilt een beetje
Maar ja iets langer dan 1 jaar thuis, dus dan schiet het op
![]()
Daarom klaagt het UWV nooit ook over en tegen mij denk ikOmdat ik zoveel sollicitaties doe
Nee niet dat ik weet, ik controleer mijn brief altijd 2 of 3 keer en laat hem daarna lezen aan mijn manquote:Op donderdag 29 november 2012 12:40 schreef Leonos het volgende:
[..]
Zitten er misschien typefouten in je brieven? Is wel erg veel afwijzingen ook
750 in een jaar tijdquote:Op donderdag 29 november 2012 09:31 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Ze stuurt ook open sollicitatiesquote:Op donderdag 29 november 2012 12:49 schreef Balisto het volgende:
[..]
750 in een jaar tijd![]()
Wauw, hier gaan er vaak dagen voorbij zonder dat er ook maar een vacature is.
Ja maar ik woon ook in de omgeving van Rotterdam en ik zoek met een afstand van 30-40 kmquote:Op donderdag 29 november 2012 12:49 schreef Balisto het volgende:
[..]
750 in een jaar tijd![]()
Wauw, hier gaan er vaak dagen voorbij zonder dat er ook maar een vacature is.
En dit inderdaadquote:Op donderdag 29 november 2012 12:50 schreef Leonos het volgende:
[..]
Ze stuurt ook open sollicitaties
Was die niet Spaans?quote:Op donderdag 29 november 2012 12:45 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Nee niet dat ik weet, ik controleer mijn brief altijd 2 of 3 keer en laat hem daarna lezen aan mijn man
Ja maar in Nederland geboren en opgegroeidquote:
Nou ja, men kan zich ook eens af gaan vragen waarom dat zo is. Ik heb in mijn vorige werkkring diverse <insert buitenlandse achternaam> mensen aangenomen, met louter slechte ervaringen.quote:Op donderdag 29 november 2012 12:45 schreef charmed_angel het volgende:
Ik had het met het uitzendburo over mijn naam en zij zei ook, het is heel erg maar het gebeurd nog steeds in Nederland. Bedrijven hebben liever een Pietje Puk, dan een Maria Gonzales Blanco of een Fatima (insert turkse achternaam).
Ik zit duidelijk in de verkeerde regio qua werk.quote:Op donderdag 29 november 2012 12:50 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Ja maar ik woon ook in de omgeving van Rotterdam en ik zoek met een afstand van 30-40 km
Hoe pak je een open sollicitatie aan? Bij een vacature kun je nog wel een brief schrijven die inhaakt op de functie zelf, maar als je niet weet of er überhaupt personeel wordt aangenomen en in welke functie? Krijg je er wel antwoord op?quote:[..]
En dit inderdaad![]()
Een hele dag voor één brief? Ik ken mensen die in vijftien minuten een brief wegtikken, maar ik doe er zelf ook wel een paar uur over. Heb wel een goede basisbrief met een bedrijfsspecifieke alinea en verder pas ik hier en daar wat aan aan de context van het bedrijf. Dat scheelt.quote:Op donderdag 29 november 2012 10:36 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
750? Iedere dag 2 brieven? Ik heb sowieso wel een dag nodig voor één brief... Wow!
Mij begint bij 18 brieven de moed al in de schoenen te zinken. Voor mijn vorige baan heb ik dik honderd brieven verstuurd, had gehoopt dat het nu met relevante werkervaring wat soepeler zou gaan.
Welke kosten?quote:Op donderdag 29 november 2012 13:09 schreef Vault-Boy het volgende:
Kan je eigenlijk als je al een parttime baan heb een aanvullende uitkering aanvragen?
Heb net mijn salaris gehad, maar daar ben ik ook niet echt blij mee. Het is nu de helft minder als 2 maanden geleden. Komt ook omdat het heel rustig is op het werk, maar moet wel gewoon de kosten kunnen blijven betalen.![]()
Want zelfs een ander bijbaantje vinden is al lastig
Soms is perfectionisme wel heel belangrijk, als dingen echt moeten kloppen, omdat het anders geld kan gaan kosten.quote:Op woensdag 28 november 2012 21:16 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Ik vind perfectionisme helemaal niet zo'n goede eigenschap, tenxij je controller bent ofxo.
Yay! Wat tof! Succes! Hopelijk pakt het goed uitquote:Op woensdag 28 november 2012 22:33 schreef charmed_angel het volgende:
)
![]()
Je kijkt eerst bij welk bedrijf je eventueel zou willen werken.quote:Op donderdag 29 november 2012 13:06 schreef Balisto het volgende:
[..]
Ik zit duidelijk in de verkeerde regio qua werk.
[..]
Hoe pak je een open sollicitatie aan? Bij een vacature kun je nog wel een brief schrijven die inhaakt op de functie zelf, maar als je niet weet of er überhaupt personeel wordt aangenomen en in welke functie? Krijg je er wel antwoord op?
Ik moet zeggen Vik, ik heb nu twee uitnodigingen gehad voor gesprekken. Allebei voor creatieve brieven waar ik meer tijd & moeite dan gemiddeld in heb gestoken. De brieven waar ik minder tijd in stop, krijg ik ook als een boemerang weer terug. Dus ja, dan wordt het maar bikkelen op die brieven en steeds weer met iets origineels komen. Blijkbaar moet het zo.quote:Op donderdag 29 november 2012 13:10 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Een hele dag voor één brief? Ik ken mensen die in vijftien minuten een brief wegtikken, maar ik doe er zelf ook wel een paar uur over. Heb wel een goede basisbrief met een bedrijfsspecifieke alinea en verder pas ik hier en daar wat aan aan de context van het bedrijf. Dat scheelt.
Je solliciteert ook niet in een makkelijke sector. Kun je niet terug naar je vorige werkgever? Die hadden toch aangegeven dat je altijd terug mocht komen? Is niet leuk, dat begrijp ik, maar dan heb je iig iets..
Ben wel benieuwd waar je zoal solliciteert. DM/PM?
bijstand is geloof ik 748 euro netto per maand?quote:Op donderdag 29 november 2012 13:09 schreef Vault-Boy het volgende:
Kan je eigenlijk als je al een parttime baan heb een aanvullende uitkering aanvragen?
Heb net mijn salaris gehad, maar daar ben ik ook niet echt blij mee. Het is nu de helft minder als 2 maanden geleden. Komt ook omdat het heel rustig is op het werk, maar moet wel gewoon de kosten kunnen blijven betalen.![]()
Want zelfs een ander bijbaantje vinden is al lastig
Hm, klinkt vrij dramatisch. Maar zoals mijn collega zegt: "Er solliciteren wel 200 mensen, maar je ziet zelf hoeveel uiteindelijk in de prullenbak belandt." Ik zou me dus niet zo snel door het aantal laten afschrikken, maar vooral op zoek gaan naar een manier om jezelf op een creatieve manier te presenteren. Volgens mij zit je ook niet in een heel handige regio?quote:Op donderdag 29 november 2012 13:26 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ik moet zeggen Vik, ik heb nu twee uitnodigingen gehad voor gesprekken. Allebei voor creatieve brieven waar ik meer tijd & moeite dan gemiddeld in heb gestoken. De brieven waar ik minder tijd in stop, krijg ik ook als een boemerang weer terug. Dus ja, dan wordt het maar bikkelen op die brieven en steeds weer met iets origineels komen. Blijkbaar moet het zo.
Het bedrijf waar ik voorheen werkte en waar ik altijd terug mocht komen, zit ook in zwaar weer. Het is vrij plots zo goed als weggefuseerd. Op zich goed dat ik daar vertrokken ben, want anders had ik nu waarschijnlijk in dezelfde situatie gezeten, maar dan zonder relevante werkervaring op mijn cv.
Ik heb net een vacature gespot die op Facebook 100+ keer geliked is... Zou het dan nog zin hebben om überhaupt te happen? Er staan mensen tussen die strakke cv-presentaties hebben gemaakt in Prezi, tot YouTube-video's aan toe.
Ik tik nu een PMquote:Op donderdag 29 november 2012 13:33 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Hm, klinkt vrij dramatisch. Maar zoals mijn collega zegt: "Er solliciteren wel 200 mensen, maar je ziet zelf hoeveel uiteindelijk in de prullenbak belandt." Ik zou me dus niet zo snel door het aantal laten afschrikken, maar vooral op zoek gaan naar een manier om jezelf op een creatieve manier te presenteren. Volgens mij zit je ook niet in een heel handige regio?
Niet opgeven iig, het komt vast wel weer goed. Je hebt nu iig goeie werkervaring op je cv. Is freelancen niets voor jou?
Ik solliciteer op banen waarbij schrijven de hoofdmoot vormt!quote:Op donderdag 29 november 2012 13:56 schreef charmed_angel het volgende:
Wat wel een beetje jammer is, dat de meeste bedrijven nog geen eens naar je brief kijken
Dat weet ik van een vriendin van mij, die een Recruiter is. Ze kijken naar je CV, de meeste lezen de sollicitatiebrieven nog geen eens. Ze vinden een korte motivatie vaak beter dan een brief van 1 kantje.
Dus ligt er ook echt wel aan bij wat voor bedrijf je solliciteert
laatste keer dat ik op soll gesprek was kwamen ze wel terug op dingen die ik in mn brief had gezetquote:Op donderdag 29 november 2012 13:56 schreef charmed_angel het volgende:
Wat wel een beetje jammer is, dat de meeste bedrijven nog geen eens naar je brief kijken
Dat weet ik van een vriendin van mij, die een Recruiter is. Ze kijken naar je CV, de meeste lezen de sollicitatiebrieven nog geen eens. Ze vinden een korte motivatie vaak beter dan een brief van 1 kantje.
Dus ligt er ook echt wel aan bij wat voor bedrijf je solliciteert
Ja dat is dan wel logisch. Ik vind het ook erg knap hoor dat jullie zulke creatieve brieven kunnen schrijvenquote:Op donderdag 29 november 2012 13:59 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ik solliciteer op banen waarbij schrijven de hoofdmoot vormt!
1 sollicitatieactiviteit per week, in te vullen op www.werk.nl waar je kan inloggen met je digid.quote:Op donderdag 29 november 2012 15:30 schreef _Arual_ het volgende:
En ik heb weer een vraag, want ik snap echt helemaal niks van dat WW-gebeuren. Jullie hebben het er allemaal over dat je een x aantal sollicitaties moet versturen van het UWV. Hoeveel zijn dat er precies? Maar hoe weet het UWV dat je aan die plicht voldoet?!
Vanaf maandag ben ik officieel werkloos en het enige wat ik nog van het UWV gehoord heb, is dat het te druk is om mij telefonisch te woord te staan. Maar ik heb geen zin in gedonder achteraf omdat ik niet aan bepaalde plichten voldaan heb.
Als je werkcoach vindt dat het vaker moet zijn, dan kun je natuurlijk problemen krijgen m.b.t. je uitkering.quote:Op donderdag 29 november 2012 15:32 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
1 sollicitatieactiviteit per week, in te vullen op www.werk.nl waar je kan inloggen met je digid.
4 sollicitatie-activiteiten per maand zijn vereist; onder een sollicitatie-activiteit wordt o.a verstaan; bellen werkgever voor werk, inschrijven bij uitzendbureau, en (open) sollicitatie ook uiteraard ... ! Gedurende een WW-uitkeringen zijn de verplichtingen eigenlijk minimaal, maar met bijstand wordt 't een ander verhaal.quote:Op donderdag 29 november 2012 15:30 schreef _Arual_ het volgende:
En ik heb weer een vraag, want ik snap echt helemaal niks van dat WW-gebeuren. Jullie hebben het er allemaal over dat je een x aantal sollicitaties moet versturen van het UWV. Hoeveel zijn dat er precies? Maar hoe weet het UWV dat je aan die plicht voldoet?!
Vanaf maandag ben ik officieel werkloos en het enige wat ik nog van het UWV gehoord heb, is dat het te druk is om mij telefonisch te woord te staan. Maar ik heb geen zin in gedonder achteraf omdat ik niet aan bepaalde plichten voldaan heb.
Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord dat iemand meer moest solliciteren dan die 1 keer per week.quote:Op donderdag 29 november 2012 15:36 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Als je werkcoach vindt dat het vaker moet zijn, dan kun je natuurlijk problemen krijgen m.b.t. je uitkering.
Ik vind het die '1' keer een vreemd aantal (dat is nauwelijks iets...). Wellicht dat veel werkoaches het momenteel, vanwege de hoge werkloosheid, anders doen, maar toen ik een tijd zonder werk zal, moest ik 3x per week solliciteren (en ik hoorde eerlijk gezegd niet veel anders...).quote:Op donderdag 29 november 2012 15:44 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord dat iemand meer moest solliciteren dan die 1 keer per week.
heb je je wel ingeschreven op werk.nl?quote:Op donderdag 29 november 2012 15:44 schreef _Arual_ het volgende:
Ik heb ruim op tijd alles aangevraagd, ik kreeg aanvankelijk zelfs de melding dat ik daarvoor nog te vroeg was. Solliciteren: voorzichtig vanaf mei, intensief vanaf augustus (toen pas werd het definitief duidelijk dat ik per 1 december ontslagen zou worden).
Maar dit moet je dus allemaal maar gewoon kunnen ruiken of zo? Ik heb alleen een brief gehad van het UWV waarin als enige tip stond vermeld: 'Begint u alvast met het zoeken naar werk!' (joh...) Verder krijg ik uiterlijk eind januari te horen hoe het zit met mijn ww-uitkering. Dan ben ik dus al twee maanden verder. Ik heb niks gehoord over werkcoaches en dergelijke.
Ja, je moest je inschrijven bij het werkbedrijf, dat kon al vrij snel inderdaad. Daarna de WW aangevraagd, dat stond er pal onder en kon pas vanaf begin deze maand. Vervolgens alleen nog die nietszeggende brief van het UWV ontvangen.quote:Op donderdag 29 november 2012 15:47 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
heb je je wel ingeschreven op werk.nl?
Want dat moest ik eerst doen geloof ik, en toen aanvraag WW gedaan.
Dit heb ik begin juli gedaan en werd per 1 november officieel werkeloos
Nou toen E.T. in 2007 werkloos werd is er ook nooit wat over gezegd. Ik ben nu 3 maanden werkloos en moet volgende week voor het eerst naar mijn werkcoach, dus ben benieuwd. Nu heb ik veel meer sollicitatieactiviteiten dus het zal denk ik geen probleem zijn.quote:Op donderdag 29 november 2012 15:46 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ik vind het die '1' keer een vreemd aantal (dat is nauwelijks iets...). Wellicht dat veel werkoaches het momenteel, vanwege de hoge werkloosheid, anders doen, maar toen ik een tijd zonder werk zal, moest ik 3x per week solliciteren (en ik hoorde eerlijk gezegd niet veel anders...).
Om nog even op je eerdere vraag terug te komen, mijn vader moet nu idd na 3 maanden WW ook bij het UWV langs. Kennelijk is het toch niet zo gekquote:Op donderdag 29 november 2012 15:52 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou toen E.T. in 2007 werkloos werd is er ook nooit wat over gezegd. Ik ben nu 3 maanden werkloos en moet volgende week voor het eerst naar mijn werkcoach, dus ben benieuwd. Nu heb ik veel meer sollicitatieactiviteiten dus het zal denk ik geen probleem zijn.
Nee? Waar haal je dat opeens vandaan? Gewoon in je werkmap plaatsen.quote:Op donderdag 29 november 2012 16:01 schreef _Arual_ het volgende:
Dus de eerste drie maanden afwachten en gewoon zelf netjes opschrijven wat je aan sollicitatiepogingen hebt ondernomen? Nog niet gaan rommelen in de werkm@p?
Vanaf dat je WW hebt/krijgt/aangevraagd hebt moet je volgens mij voldoen aan die 4 sollicitaties per 4 weken. EN dus ook invullen in de werkmap.quote:Op donderdag 29 november 2012 16:01 schreef _Arual_ het volgende:
Dus de eerste drie maanden afwachten en gewoon zelf netjes opschrijven wat je aan sollicitatiepogingen hebt ondernomen? Nog niet gaan rommelen in de werkm@p?
Oh, omdat ik net lees dat mensen hier pas na drie maanden voor het eerst een afspraak hadden. Hoe moet ik anders weten wat ik moet doen, zonder enige info. Ik bedoel, voor hetzelfde geld zit ik niet op FOK! en weet ik helemaal niet van het bestaan van een werkm@p af. Hij opent trouwens niet eens, ik krijg de melding dat mijn werkm@p niet bestaat.quote:Op donderdag 29 november 2012 16:06 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee? Waar haal je dat opeens vandaan? Gewoon in je werkmap plaatsen.
Als je je inschrijft bij UWV.nl krijg je al info over werk.nl en je werkmapquote:Op donderdag 29 november 2012 16:08 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Oh, omdat ik net lees dat mensen hier pas na drie maanden voor het eerst een afspraak hadden. Hoe moet ik anders weten wat ik moet doen, zonder enige info.
Log je wel in met dezelfde digid als waar je je mee ingeschreven hebt bij uwv.nl?quote:Ik bedoel, voor hetzelfde geld zit ik niet op FOK! en weet ik helemaal niet van het bestaan van een werkm@p af. Hij opent trouwens niet eens, ik krijg de melding dat mijn werkm@p niet bestaat.
Waarom mag dat niet?quote:En bellen met het UWV mag dus niet. Fijn, dit.
Ik heb echt alles wat er te lezen valt doorgespitquote:Op donderdag 29 november 2012 16:10 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Als je je inschrijft bij UWV.nl krijg je al info over werk.nl en je werkmap
[..]
Log je wel in met dezelfde digid als waar je je mee ingeschreven hebt bij uwv.nl?
[..]
Waarom mag dat niet?
Ik heb helemaal geen afspraak gehadquote:Op donderdag 29 november 2012 16:08 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Oh, omdat ik net lees dat mensen hier pas na drie maanden voor het eerst een afspraak hadden. Hoe moet ik anders weten wat ik moet doen, zonder enige info. Ik bedoel, voor hetzelfde geld zit ik niet op FOK! en weet ik helemaal niet van het bestaan van een werkm@p af. Hij opent trouwens niet eens, ik krijg de melding dat mijn werkm@p niet bestaat.
En bellen met het UWV mag dus niet. Fijn, dit.
Meteen even gedaan, 5 uit 4quote:Op donderdag 29 november 2012 15:32 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
1 sollicitatieactiviteit per week, in te vullen op www.werk.nl waar je kan inloggen met je digid.
Ik dus ook niet, alleen wel een banenmarkt gemistquote:Op donderdag 29 november 2012 16:12 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Ik heb helemaal geen afspraak gehad
Alles is via mijn werkmap gegaan
dat komt ook allemaal in mijn werkmap te staanquote:Op donderdag 29 november 2012 16:18 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Ik dus ook niet, alleen wel een banenmarkt gemist
Klopt, en de mijne zag ik dus te laatquote:Op donderdag 29 november 2012 16:18 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
dat komt ook allemaal in mijn werkmap te staan
ligt aan werkmap want ik kan prima inloggen met chrome op m'n Mac. Moet wel meestal eerst cookies weggooien.quote:Op donderdag 29 november 2012 16:31 schreef _Arual_ het volgende:
Ok. Ik panikeerde. Wat blijkt? Op mijn Mac kan ik met Chrome dus onmogelijk inloggen.Op een andere computer met een andere browser ziet mijn werkm@p er héél anders uit, namelijk met een dreigende groene kop dat ik nog maar zes dagen heb om mijn vier activiteiten door te geven. Gelijk even gedaan (meer dan vier, overigens).
Had ik ook. Was omdat mijn inschrijving nog niet voltooid was.quote:Op donderdag 29 november 2012 16:08 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Oh, omdat ik net lees dat mensen hier pas na drie maanden voor het eerst een afspraak hadden. Hoe moet ik anders weten wat ik moet doen, zonder enige info. Ik bedoel, voor hetzelfde geld zit ik niet op FOK! en weet ik helemaal niet van het bestaan van een werkm@p af. Hij opent trouwens niet eens, ik krijg de melding dat mijn werkm@p niet bestaat.
En bellen met het UWV mag dus niet. Fijn, dit.
Die krijg je na 3 maanden toegewezen. Ik weet ook niet goed waarom. Hoe dan ook, na 3 maanden kun je je eerste gesprek met het UWV verwachten en krijg je ook te horen wie je werkcoach is.quote:Op donderdag 29 november 2012 16:22 schreef fh101 het volgende:
Hier is er volgens mij geen eens een werkcoach. Nog nooit die naam horen vallen namelijk.
Ah, vandaar. Dankje voor het ophelderen!quote:Op donderdag 29 november 2012 16:47 schreef MNR het volgende:
[..]
Die krijg je na 3 maanden toegewezen. Ik weet ook niet goed waarom. Hoe dan ook, na 3 maanden kun je je eerste gesprek met het UWV verwachten en krijg je ook te horen wie je werkcoach is.
Wat je ook kunt doen, is via je berichten een mail sturen, deze komt dan vanzelf bij de werkcoaches van het UWV terecht en 1 van hen zal antwoorden. Nee, dat is dan niet je persoonlijke werkcoach.
(ik had al die vragen ook, vandaar toen maar even uitgeplozen).
ik heb ook nog steeds geen werkcoachquote:Op donderdag 29 november 2012 16:47 schreef MNR het volgende:
[..]
Die krijg je na 3 maanden toegewezen. Ik weet ook niet goed waarom. Hoe dan ook, na 3 maanden kun je je eerste gesprek met het UWV verwachten en krijg je ook te horen wie je werkcoach is.
Wat je ook kunt doen, is via je berichten een mail sturen, deze komt dan vanzelf bij de werkcoaches van het UWV terecht en 1 van hen zal antwoorden. Nee, dat is dan niet je persoonlijke werkcoach.
(ik had al die vragen ook, vandaar toen maar even uitgeplozen).
Ik moest, toen ik in 2010 een paar maanden werkloos was, 4 keer per week solliciteren. Na een maand of 3 werd dat naar 1 keer per week gezet, (omdat het lastig was 4 fatsoenlijke solicitaties per week bij elkaar te sprokkelen) maar vlak daarna werd ik aangenomen.quote:Op donderdag 29 november 2012 15:44 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord dat iemand meer moest solliciteren dan die 1 keer per week.
Komt goud!quote:Op vrijdag 30 november 2012 09:19 schreef charmed_angel het volgende:
Ik ben helemaal niet zenuwachtig voor mijn gesprekVaag... Ben benieuwd
Een sollicitatiegesprek in een hotel, nog nooit meegemaakt, dat zie ik alleen in GTST enzo
Oh daar heb ik vaak zat sollicitatiegesprekken gehad. Vooral met recruiters die ver weg 'zaten', maar wel een functie bij mij in de buurt in de aanbieding hadden.quote:Op vrijdag 30 november 2012 09:19 schreef charmed_angel het volgende:
Een sollicitatiegesprek in een hotel, nog nooit meegemaakt, dat zie ik alleen in GTST enzo
Heb ik ook wel eens gehad, vond het wel relaxedquote:Op vrijdag 30 november 2012 09:19 schreef charmed_angel het volgende:
Weet er alles van. Ze bieden lager dan mijn WW uitkering op dit moment.quote:Op vrijdag 30 november 2012 16:29 schreef _Arual_ het volgende:
Ik zag net een functie waarvan ik dacht, oeh, nét iets te hoog gegrepen voor mij (universitair opgeleid, ongeveer 6 jaar werkervaring waarvan 3 relevant). En dan kijk je naar het salaris: maximaal 1750 euro bruto. Het is echt om te huilen, bedrijven kunnen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Komen er gewoon mee weg.
Ja dat kom ik ook regelmatig tegenquote:Op vrijdag 30 november 2012 16:29 schreef _Arual_ het volgende:
Ik zag net een functie waarvan ik dacht, oeh, nét iets te hoog gegrepen voor mij (universitair opgeleid, ongeveer 6 jaar werkervaring waarvan 3 relevant). En dan kijk je naar het salaris: maximaal 1750 euro bruto. Het is echt om te huilen, bedrijven kunnen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Komen er gewoon mee weg.
Je hebt een sollicitatiegesprek gehad bij een site?quote:Op vrijdag 30 november 2012 16:38 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Ja dat kom ik ook regelmatig tegen
Gelukkig niet waar ik vanmorgen een sollicitatiegesprek heb gehad.
(2800-3000 startsalaris, is wel een hele fijne site, dus als iemand de site wilt hebben geef even een seintje dan stuur ik hem door, let op alleen financieel)
Ja ik!quote:Op vrijdag 30 november 2012 16:38 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Ja dat kom ik ook regelmatig tegen
Gelukkig niet waar ik vanmorgen een sollicitatiegesprek heb gehad.
(2800-3000 startsalaris, is wel een hele fijne site, dus als iemand de site wilt hebben geef even een seintje dan stuur ik hem door, let op alleen financieel)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |