abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119695672
Welkom in het enige echte Werkzoekend Topic.

In dit topic kun je terecht als je (binnenkort) werkzoekend bent. Een beetje mentale support en hulp bij vragen is de strekking van dit topic.

Mensen die zich heel geweldig voelen dat ze wel een baan hebben en daarover willen opscheppen, maak dan je eigen topic. We voelen ons al niet al te zelfverzekerd en hoeven dat gepoch er dus niet bij te hebben. Ook voor andere discussies over bijvoorbeeld uitkeringen en het recht daarop kunnen eigen topics geopend worden.

Het zou leuk zijn als we vermelden welke opleiding je gevolgd hebt, naar wat je op zoek bent en hoelang al.

Vorige delen zijn:

1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20,

De OP vind je hier.
You're never fully dressed until you wear a smile
  dinsdag 27 november 2012 @ 23:34:51 #2
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_119696068
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 23:15 schreef Limburg82 het volgende:

Het gaat niet om kennis en kunde. De organisatie betaalt naar de zwaarte van de functie. Het lijkt me dat het de hele dag op en neer lopen door de trein en te maken krijgen met agressie en suicidalen minstens net ze zwaar is als op kantoor zitten en telefoontjes te beantwoorden.
Toevallig een sollicitatie lopende naar hetgeen jij verteld in je laatste zinnen :P
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_119696134
Mmm, dit deel zat niet in mijn timeline....
Dit account is niet meer in gebruik.
  Moderator / Redactie FP woensdag 28 november 2012 @ 00:04:45 #4
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_119697261
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 23:36 schreef Spezza19 het volgende:
Mmm, dit deel zat niet in mijn timeline....
Bij mij ook al niet.

I call glitch.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_119697403
Misschien op de oude manier geopend ipv 'open nieuw deel'
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_119697753
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 00:09 schreef automatic_ het volgende:
Misschien op de oude manier geopend ipv 'open nieuw deel'
dit denk ik, was hem ook al kwijt :P
pi_119697866
Ja, het is geen reeks meer volgens mij
  Moderator / Redactie FP woensdag 28 november 2012 @ 00:36:20 #8
Brabo Bastard
pi_119698091
Deze dichtgooien en via de andere nieuw deel openen?
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
pi_119698178
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 00:36 schreef El_Thijs het volgende:
Deze dichtgooien en via de andere nieuw deel openen?
Nee. Heb al gevraagd of modje deze aan reeks wil koppelen
  Moderator / Redactie FP woensdag 28 november 2012 @ 00:46:36 #10
Brabo Bastard
pi_119698278
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2012 00:41 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Nee. Heb al gevraagd of modje deze aan reeks wil koppelen
Goed bezig!
"Omae wa mou shindeiru."
pi_119698344
quote:
14s.gif Op woensdag 28 november 2012 00:46 schreef El_Thijs het volgende:

[..]

Goed bezig!
Always :)
pi_119699995
Als een topic achteraf gekoppeld wordt, komt deze overigens alsnog niet in je AT. Bedankt, TS.
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
  woensdag 28 november 2012 @ 07:19:45 #13
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_119700118
quote:
15s.gif Op woensdag 28 november 2012 06:46 schreef Five_Horizons het volgende:
Als een topic achteraf gekoppeld wordt, komt deze overigens alsnog niet in je AT. Bedankt, TS.
Bij mij wel.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 28 november 2012 @ 07:51:33 #14
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_119700308
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 november 2012 23:15 schreef Limburg82 het volgende:
Bij mij in de zorg halen teamleiders die 3500 nog niet eens.

Ze vragen mbo/hbo niveau en geen biochemicus of antropoloog. Daarnaast, waarom is het zo, wanneer in de functietitel het woord 'manager' staat, daar direct vorstelijk salaris en een auto met privéchauffeur tegenover moet staan?

Het gaat niet om kennis en kunde. De organisatie betaalt naar de zwaarte van de functie. Het lijkt me dat het de hele dag op en neer lopen door de trein en te maken krijgen met agressie en suicidalen minstens net ze zwaar is als op kantoor zitten en telefoontjes te beantwoorden.
Ik heb jarenlang manager in mijn functietitel gehad maar nooit een auto al dan niet met chauffeur :). Ik had wel een behoorlijk salaris.

En het gaat wel om kennis en kunde. Als een functie makkelijker te vervullen is zal het salaris lager liggen. Ik heb jarenlang leiding gegeven en vond (en vind) dat een van de moeilijkste aspecten van het leiden van een afdeling. Net wat je zegt, het is niet leuk om dag in dag uit door een trein te lopen met agressie om je heen... Bedenk je dan dat de teamleider 20 van die mensen moet motiveren.

quote:
10s.gif Op dinsdag 27 november 2012 23:19 schreef MNR het volgende:

[..]

*PROEST

Mon Dieu. En ik dacht dat ik nadacht over geld :')
Ik begrijp niet wat je bedoelt?
pi_119703169
quote:
15s.gif Op woensdag 28 november 2012 06:46 schreef Five_Horizons het volgende:
Zeg, loop es niet zo te mopperen. Dan moeten de aanwijzingen maar gewoon duidelijk zijn voor iemand die voor de eerste keer dit topic ziet :+
pi_119703244
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 10:43 schreef MNR het volgende:

[..]

Zeg, loop es niet zo te mopperen. Dan moeten de aanwijzingen maar gewoon duidelijk zijn voor iemand die voor de eerste keer dit topic ziet :+
Tip voor de volgende keer (bij elk topic);
Gewoon op de knop "open nieuw deel" klikken. Dan maakt hij meteen een nieuw deel aan incl. de eventuele reeks :Y

en mocht je dat gedaan hebben, dan is er wellicht iets anders fout gegaan
pi_119703442
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 07:51 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]

Ik begrijp niet wat je bedoelt?
Ik vind het bijzonder grappig als iemand 3500 voor 20FTE weinig vind. Zelf solliciteer ik nu in een heel andere hoek voor een part-time job en kom ik erachter dat ik wel in mag leveren op mijn salaris. 3500 voor 20FTE zou ik héél lekker vinden. Dat bedoelde ik :)

Voor mijn beeldvorming: 20FTE staat gelijk aan 20-urige werkweek?
pi_119703475
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 10:45 schreef automatic_ het volgende:

[..]

Tip voor de volgende keer (bij elk topic);
Gewoon op de knop "open nieuw deel" klikken. Dan maakt hij meteen een nieuw deel aan incl. de eventuele reeks :Y

en mocht je dat gedaan hebben, dan is er wellicht iets anders fout gegaan
Thanks!
pi_119703573
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 10:51 schreef MNR het volgende:

[..]

Ik vind het bijzonder grappig als iemand 3500 voor 20FTE weinig vind. Zelf solliciteer ik nu in een heel andere hoek voor een part-time job en kom ik erachter dat ik wel in mag leveren op mijn salaris. 3500 voor 20FTE zou ik héél lekker vinden. Dat bedoelde ik :)

20 FTE betekent 20 Full Time Equivalent, je geeft in die functie dus leiding aan een aantal mensen dat qua uren 20 FTE inhoudt.
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
pi_119703581
quote:
7s.gif Op woensdag 28 november 2012 10:56 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

20 FTE betekent 20 Full Time Equivalent, je geeft in die functie dus leiding aan een aantal mensen dat qua uren 20 FTE inhoudt.
Ah thanks! :)
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 28 november 2012 @ 10:57:32 #21
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_119703583
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 10:51 schreef MNR het volgende:

[..]

Nee, 1 FTE staat voor 1 Fulltime Equivalent. Met andere woorden voor 1 volledige functie van 36/38/40 uur. Een functie die eventueel door 2 parttimers van 20 uur kan worden ingevuld. FTE zegt dus iets over de omvang van fulltime functies binnen een afdeling. Wanneer je verantwoordelijk ben voor 20 FTE stuur je dus minimaal 20 fulltimers aan, maar dat kunnen dus ook een aantal fulltimers en een aantal partimers zijn die samen 20 fulltime functies vervullen.
pi_119703707
Wat kun je op een sollicitatiegesprek het beste antwoorden bij de vraag wat je goede en slechte eigenschappen zijn?

Als goede eigenschap kan ik noemen dat ik nauwkeurig werk (dat is echt zo). Iemand vertelde me dat je een slechte eigenschap moet noemen, die eigenlijk een goede eigenschap is. Bijvoorbeeld dat je perfectionistisch bent. Maar in een Vlaams YouTube-filmpje over solliciteren wordt gezegd dat je dooddoeners als "ik ben perfectionistisch" of "ik ben koppig" moet vermijden.
Copthorne 2.0
pi_119703807
Mijn mening: gewoon lekker jezelf zijn. Er zijn niet zozeer goede als slechte antwoorden. Zeg gewoon rustig wat je minder goede eigenschappen zijn, dat je je daar bewust van bent en hoe je daarmee omgaat.
pi_119703865
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 11:02 schreef Copthorne het volgende:
Wat kun je op een sollicitatiegesprek het beste antwoorden bij de vraag wat je goede en slechte eigenschappen zijn?

Als goede eigenschap kan ik noemen dat ik nauwkeurig werk (dat is echt zo). Iemand vertelde me dat je een slechte eigenschap moet noemen, die eigenlijk een goede eigenschap is. Bijvoorbeeld dat je perfectionistisch bent. Maar in een Vlaams YouTube-filmpje over solliciteren wordt gezegd dat je dooddoeners als "ik ben perfectionistisch" of "ik ben koppig" moet vermijden.
Heb je in het verleden al eens gesprekken gehad met leidinggevenden die aangaven wat je verbeter punten zijn? Die noem ik altijd.

Vroeger vond ik het ook altijd een kutvraag, nu geef ik er een positieve draai aan door ze te benoemen met zo'n overtuiging dat ze weten dat ik mijn valkuilen ken en dat ik er aan werk.
pi_119704014
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 11:02 schreef Copthorne het volgende:

mensen weten echt wel dat perfectionisme zon wel/ niet positieve eigenschap is die iedereen noemt :Y ik zou hem idd ook vermijden. Je kunt gewoon eerlijk zijn, zolang je maar laat zien hoe je ermee omgaat.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_119704106
quote:
1s.gif Op woensdag 28 november 2012 11:07 schreef Spezza19 het volgende:

[..]

Heb je in het verleden al eens gesprekken gehad met leidinggevenden die aangaven wat je verbeter punten zijn? Die noem ik altijd.

Vroeger vond ik het ook altijd een kutvraag, nu geef ik er een positieve draai aan door ze te benoemen met zo'n overtuiging dat ze weten dat ik mijn valkuilen ken en dat ik er aan werk.
Mijn probleem is dat ik een starter ben. Ik heb minimale werkervaring in het gebied waarvoor ik heb gestudeerd, dus ik vind het moeilijk om aan te geven wat nou mijn sterke en zwakke punten zijn.
Copthorne 2.0
pi_119704191
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 11:15 schreef Copthorne het volgende:

[..]

Mijn probleem is dat ik een starter ben. Ik heb minimale werkervaring in het gebied waarvoor ik heb gestudeerd, dus ik vind het moeilijk om aan te geven wat nou mijn sterke en zwakke punten zijn.
je weet toch wel hoe je werkt in een team? hoe je omgaat met kritiek? dingen waar je je aan stoort?

je kan echt maar weinig echt verkeerde dingen zeggen ( parkinson hebben als chirurg bijv)
pi_119704199
quote:

[..]

Wat waren je sterke/zwakke punten tijdens je studie/ bijbaantjes?
pi_119704541
quote:

[..]

herkenbaar
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_119704673
je kunt toch gewoon iets bedenken uit je privé leven of hoe je was op school etc :? het is echt niet zon big thing verder hoor
pi_119704737
quote:

[..]

Bij het schrijven van je scriptie geen dingen tegen gekomen waarvan je dacht dat kan ik beter anders doen?
  woensdag 28 november 2012 @ 11:58:06 #32
43844 Yankee
Is tegenwoordig Drent
pi_119705526
Net afwijzing binnen voor een traineeship waar nog 944 anderen op hadden gesolliciteerd. Had ook niet echt verwacht een ronde verder te zijn, maar het blijft kut om weer een afwijzing te krijgen :{

quote:

[..]

Zoals anderen ook al zeggen, trek het gewoon wat breder dan moet je toch wel iets kunnen verzinnen
.
pi_119707338
Weer een afwijzing. Klein dorp verderop, met een heel specifieke functie waar mijn cv exact op aansluit. En dan nog zijn ze overspoeld door reacties. Volgens mij heb je nog meer kans om de lotto te winnen. :{
  woensdag 28 november 2012 @ 13:11:23 #34
83025 INViCTuS
Mountains & Nature
pi_119707841
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 12:57 schreef _Arual_ het volgende:
Weer een afwijzing. Klein dorp verderop, met een heel specifieke functie waar mijn cv exact op aansluit. En dan nog zijn ze overspoeld door reacties. Volgens mij heb je nog meer kans om de lotto te winnen. :{
Als je een dermate hoog bedrag bij de lotto wint hoef je in elk geval de moeite om te solliciteren niet meer te doen ;)
Never Stop Exploring!
Life begins at the end of your comfort zone!
Follow me on Twitter: https://twitter.com/EdwinKr83 Instagram: https://www.instagram.com/edwinkr83/
pi_119707995
Hopelijk hoor ik snel wat van mijn sollicitatie.... Dat wachten is zoooooo irritant :(
  Moderator woensdag 28 november 2012 @ 13:16:53 #36
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_119708015
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 13:16 schreef Spezza19 het volgende:
Dat wachten is zoooooo irritant :(
:Y
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 28 november 2012 @ 13:31:02 #37
277759 caroline88
The Unstoppable
pi_119708504
Zat wel in mijn active topics.... en ik heb 5 euro gewonnen :D
pi_119709352
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 13:11 schreef INViCTuS het volgende:

[..]

Als je een dermate hoog bedrag bij de lotto wint hoef je in elk geval de moeite om te solliciteren niet meer te doen ;)
Tsja, gezien mijn mate van geluk op zo'n beetje alle gebieden van leven kan ik het beter laten!

Maar bizar toch, dat mensen massaal reageren op zo'n functie...
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 28 november 2012 @ 14:16:05 #39
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_119709932
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 13:57 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Tsja, gezien mijn mate van geluk op zo'n beetje alle gebieden van leven kan ik het beter laten!

Maar bizar toch, dat mensen massaal reageren op zo'n functie...
Ligt er aan wat voor functie het is. Maar het zijn inderdaad barre tijden om werkloos te zijn. Het hoogtse aantal reacties wat ik tot nu toe heb gehoord op vacatures waarop ik solliciteer is 85. En daarvan werd ik 2e }:|
pi_119710807
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 14:16 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ligt er aan wat voor functie het is. Maar het zijn inderdaad barre tijden om werkloos te zijn. Het hoogtse aantal reacties wat ik tot nu toe heb gehoord op vacatures waarop ik solliciteer is 85. En daarvan werd ik 2e }:|
85 valt nog mee, ik hoor vaak getallen van tegen de 300... Pasgeleden via-via gereageerd op een functie die niet eens openbaar was gemaakt. Ik dacht, kat in het bakkie. Toch nog 60 reacties waarvan 38 mensen in principe zo hadden kunnen beginnen... Kansloos.

En ik heb al zo verschrikkelijk veel moeite gehad om een passende baan te vinden. Heb ik er acht jaar na mijn afstuderen eindelijk een, bewijs ik me binnen no-time... gaat het bedrijf over de kop.
pi_119711161
quote:

[..]

317 reacties heb ik een keer gehad, maar ook 684 reacties -O-
Maar meestal als ik na bel zijn het er rond de 100 :)
pi_119712488
En het rotte is dat, zeker als je een starter bent, er altijd net iemand is die beter is dan jij }:|
  woensdag 28 november 2012 @ 15:38:36 #43
25967 solidslayer
to much is never enough
pi_119712785
Potverdorie! Mijn eerste sollicitatie, gelijk raak, ik mocht op gesprek. Tijdens het gesprek, het klikte perfect leuke uitdagende baan, echt wat voor mij. Binnen 2 weken zou ik wat horen.. ok, wachten hoort erbij, maar het gevoel was goed!

Vandaag de lang verwachte email.. "Beste Lorenzo.. we hadden je graag voor een 2e gesprek uitgenodigd omdat je ons heel erg beviel, helaas wil een oud medewerker terugkomen werken en deze start per volgende week weer!"

Ik ben al een hele dag niet te harden, gelukig heb ik nog een contract tot eind april 2013.. nog even doorzoeken dan maar.
PSN-ID: SoliD_S
  woensdag 28 november 2012 @ 15:57:58 #44
374500 Domme_Gans
Dom, gans is dom.
pi_119713426
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 15:38 schreef solidslayer het volgende:
Potverdorie! Mijn eerste sollicitatie, gelijk raak, ik mocht op gesprek. Tijdens het gesprek, het klikte perfect leuke uitdagende baan, echt wat voor mij. Binnen 2 weken zou ik wat horen.. ok, wachten hoort erbij, maar het gevoel was goed!

Vandaag de lang verwachte email.. "Beste Lorenzo.. we hadden je graag voor een 2e gesprek uitgenodigd omdat je ons heel erg beviel, helaas wil een oud medewerker terugkomen werken en deze start per volgende week weer!"

Ik ben al een hele dag niet te harden, gelukig heb ik nog een contract tot eind april 2013.. nog even doorzoeken dan maar.
Dat is echt kut, sterkte!
-weg-
pi_119717204
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 15:30 schreef fh101 het volgende:
En het rotte is dat, zeker als je een starter bent, er altijd net iemand is die beter is dan jij }:|
Ja, maar niet goedkoper. En iedereen is ooit als starter begonnen, dus kop op!
pi_119717354
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 15:38 schreef solidslayer het volgende:

Nouw, dat is een lekkere tegenvaller. Hoe dan ook, je hebt wel lekker raak geschoten en net niet. De volgende keer wordt vast vol in de roos!
pi_119717754
Net een afwijzing van PostNL, omdat de functie vervuld is. :{
pi_119717838
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 17:41 schreef lyolyrc het volgende:
Net een afwijzing van PostNL, omdat de functie vervuld is. :{
Wat voor functie?
pi_119718477
quote:
7s.gif Op woensdag 28 november 2012 17:43 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Wat voor functie?
Voorbereidersfunctie voor december.
pi_119721115
quote:

[..]

Dat is nog weinig als ik andere getallen hoor. 150+ is schering en inslag :') .
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')