Als je werkcoach vindt dat het vaker moet zijn, dan kun je natuurlijk problemen krijgen m.b.t. je uitkering.quote:Op donderdag 29 november 2012 15:32 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
1 sollicitatieactiviteit per week, in te vullen op www.werk.nl waar je kan inloggen met je digid.
4 sollicitatie-activiteiten per maand zijn vereist; onder een sollicitatie-activiteit wordt o.a verstaan; bellen werkgever voor werk, inschrijven bij uitzendbureau, en (open) sollicitatie ook uiteraard ... ! Gedurende een WW-uitkeringen zijn de verplichtingen eigenlijk minimaal, maar met bijstand wordt 't een ander verhaal.quote:Op donderdag 29 november 2012 15:30 schreef _Arual_ het volgende:
En ik heb weer een vraag, want ik snap echt helemaal niks van dat WW-gebeuren. Jullie hebben het er allemaal over dat je een x aantal sollicitaties moet versturen van het UWV. Hoeveel zijn dat er precies? Maar hoe weet het UWV dat je aan die plicht voldoet?!
Vanaf maandag ben ik officieel werkloos en het enige wat ik nog van het UWV gehoord heb, is dat het te druk is om mij telefonisch te woord te staan. Maar ik heb geen zin in gedonder achteraf omdat ik niet aan bepaalde plichten voldaan heb.
Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord dat iemand meer moest solliciteren dan die 1 keer per week.quote:Op donderdag 29 november 2012 15:36 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Als je werkcoach vindt dat het vaker moet zijn, dan kun je natuurlijk problemen krijgen m.b.t. je uitkering.
Ik vind het die '1' keer een vreemd aantal (dat is nauwelijks iets...). Wellicht dat veel werkoaches het momenteel, vanwege de hoge werkloosheid, anders doen, maar toen ik een tijd zonder werk zal, moest ik 3x per week solliciteren (en ik hoorde eerlijk gezegd niet veel anders...).quote:Op donderdag 29 november 2012 15:44 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord dat iemand meer moest solliciteren dan die 1 keer per week.
heb je je wel ingeschreven op werk.nl?quote:Op donderdag 29 november 2012 15:44 schreef _Arual_ het volgende:
Ik heb ruim op tijd alles aangevraagd, ik kreeg aanvankelijk zelfs de melding dat ik daarvoor nog te vroeg was. Solliciteren: voorzichtig vanaf mei, intensief vanaf augustus (toen pas werd het definitief duidelijk dat ik per 1 december ontslagen zou worden).
Maar dit moet je dus allemaal maar gewoon kunnen ruiken of zo? Ik heb alleen een brief gehad van het UWV waarin als enige tip stond vermeld: 'Begint u alvast met het zoeken naar werk!' (joh...) Verder krijg ik uiterlijk eind januari te horen hoe het zit met mijn ww-uitkering. Dan ben ik dus al twee maanden verder. Ik heb niks gehoord over werkcoaches en dergelijke.
Ja, je moest je inschrijven bij het werkbedrijf, dat kon al vrij snel inderdaad. Daarna de WW aangevraagd, dat stond er pal onder en kon pas vanaf begin deze maand. Vervolgens alleen nog die nietszeggende brief van het UWV ontvangen.quote:Op donderdag 29 november 2012 15:47 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
heb je je wel ingeschreven op werk.nl?
Want dat moest ik eerst doen geloof ik, en toen aanvraag WW gedaan.
Dit heb ik begin juli gedaan en werd per 1 november officieel werkeloos
Nou toen E.T. in 2007 werkloos werd is er ook nooit wat over gezegd. Ik ben nu 3 maanden werkloos en moet volgende week voor het eerst naar mijn werkcoach, dus ben benieuwd. Nu heb ik veel meer sollicitatieactiviteiten dus het zal denk ik geen probleem zijn.quote:Op donderdag 29 november 2012 15:46 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ik vind het die '1' keer een vreemd aantal (dat is nauwelijks iets...). Wellicht dat veel werkoaches het momenteel, vanwege de hoge werkloosheid, anders doen, maar toen ik een tijd zonder werk zal, moest ik 3x per week solliciteren (en ik hoorde eerlijk gezegd niet veel anders...).
Om nog even op je eerdere vraag terug te komen, mijn vader moet nu idd na 3 maanden WW ook bij het UWV langs. Kennelijk is het toch niet zo gekquote:Op donderdag 29 november 2012 15:52 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou toen E.T. in 2007 werkloos werd is er ook nooit wat over gezegd. Ik ben nu 3 maanden werkloos en moet volgende week voor het eerst naar mijn werkcoach, dus ben benieuwd. Nu heb ik veel meer sollicitatieactiviteiten dus het zal denk ik geen probleem zijn.
Nee? Waar haal je dat opeens vandaan? Gewoon in je werkmap plaatsen.quote:Op donderdag 29 november 2012 16:01 schreef _Arual_ het volgende:
Dus de eerste drie maanden afwachten en gewoon zelf netjes opschrijven wat je aan sollicitatiepogingen hebt ondernomen? Nog niet gaan rommelen in de werkm@p?
Vanaf dat je WW hebt/krijgt/aangevraagd hebt moet je volgens mij voldoen aan die 4 sollicitaties per 4 weken. EN dus ook invullen in de werkmap.quote:Op donderdag 29 november 2012 16:01 schreef _Arual_ het volgende:
Dus de eerste drie maanden afwachten en gewoon zelf netjes opschrijven wat je aan sollicitatiepogingen hebt ondernomen? Nog niet gaan rommelen in de werkm@p?
Oh, omdat ik net lees dat mensen hier pas na drie maanden voor het eerst een afspraak hadden. Hoe moet ik anders weten wat ik moet doen, zonder enige info. Ik bedoel, voor hetzelfde geld zit ik niet op FOK! en weet ik helemaal niet van het bestaan van een werkm@p af. Hij opent trouwens niet eens, ik krijg de melding dat mijn werkm@p niet bestaat.quote:Op donderdag 29 november 2012 16:06 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee? Waar haal je dat opeens vandaan? Gewoon in je werkmap plaatsen.
Als je je inschrijft bij UWV.nl krijg je al info over werk.nl en je werkmapquote:Op donderdag 29 november 2012 16:08 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Oh, omdat ik net lees dat mensen hier pas na drie maanden voor het eerst een afspraak hadden. Hoe moet ik anders weten wat ik moet doen, zonder enige info.
Log je wel in met dezelfde digid als waar je je mee ingeschreven hebt bij uwv.nl?quote:Ik bedoel, voor hetzelfde geld zit ik niet op FOK! en weet ik helemaal niet van het bestaan van een werkm@p af. Hij opent trouwens niet eens, ik krijg de melding dat mijn werkm@p niet bestaat.
Waarom mag dat niet?quote:En bellen met het UWV mag dus niet. Fijn, dit.
Ik heb echt alles wat er te lezen valt doorgespitquote:Op donderdag 29 november 2012 16:10 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Als je je inschrijft bij UWV.nl krijg je al info over werk.nl en je werkmap
[..]
Log je wel in met dezelfde digid als waar je je mee ingeschreven hebt bij uwv.nl?
[..]
Waarom mag dat niet?
Ik heb helemaal geen afspraak gehadquote:Op donderdag 29 november 2012 16:08 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Oh, omdat ik net lees dat mensen hier pas na drie maanden voor het eerst een afspraak hadden. Hoe moet ik anders weten wat ik moet doen, zonder enige info. Ik bedoel, voor hetzelfde geld zit ik niet op FOK! en weet ik helemaal niet van het bestaan van een werkm@p af. Hij opent trouwens niet eens, ik krijg de melding dat mijn werkm@p niet bestaat.
En bellen met het UWV mag dus niet. Fijn, dit.
Meteen even gedaan, 5 uit 4quote:Op donderdag 29 november 2012 15:32 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
1 sollicitatieactiviteit per week, in te vullen op www.werk.nl waar je kan inloggen met je digid.
Ik dus ook niet, alleen wel een banenmarkt gemistquote:Op donderdag 29 november 2012 16:12 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
Ik heb helemaal geen afspraak gehad
Alles is via mijn werkmap gegaan
dat komt ook allemaal in mijn werkmap te staanquote:Op donderdag 29 november 2012 16:18 schreef El_Thijs het volgende:
[..]
Ik dus ook niet, alleen wel een banenmarkt gemist
Klopt, en de mijne zag ik dus te laatquote:Op donderdag 29 november 2012 16:18 schreef charmed_angel het volgende:
[..]
dat komt ook allemaal in mijn werkmap te staan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |