abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_119750636
Ok. Ik panikeerde. Wat blijkt? Op mijn Mac kan ik met Chrome dus onmogelijk inloggen. }:| Op een andere computer met een andere browser ziet mijn werkm@p er héél anders uit, namelijk met een dreigende groene kop dat ik nog maar zes dagen heb om mijn vier activiteiten door te geven. Gelijk even gedaan (meer dan vier, overigens).
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 29 november 2012 @ 16:38:37 #127
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_119750883
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 16:31 schreef _Arual_ het volgende:
Ok. Ik panikeerde. Wat blijkt? Op mijn Mac kan ik met Chrome dus onmogelijk inloggen. }:| Op een andere computer met een andere browser ziet mijn werkm@p er héél anders uit, namelijk met een dreigende groene kop dat ik nog maar zes dagen heb om mijn vier activiteiten door te geven. Gelijk even gedaan (meer dan vier, overigens).
ligt aan werkmap want ik kan prima inloggen met chrome op m'n Mac. Moet wel meestal eerst cookies weggooien.
pi_119751069
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 16:08 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Oh, omdat ik net lees dat mensen hier pas na drie maanden voor het eerst een afspraak hadden. Hoe moet ik anders weten wat ik moet doen, zonder enige info. Ik bedoel, voor hetzelfde geld zit ik niet op FOK! en weet ik helemaal niet van het bestaan van een werkm@p af. Hij opent trouwens niet eens, ik krijg de melding dat mijn werkm@p niet bestaat.

En bellen met het UWV mag dus niet. Fijn, dit.
Had ik ook. Was omdat mijn inschrijving nog niet voltooid was.
You're never fully dressed until you wear a smile
pi_119751121
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 16:22 schreef fh101 het volgende:
Hier is er volgens mij geen eens een werkcoach. Nog nooit die naam horen vallen namelijk.
Die krijg je na 3 maanden toegewezen. Ik weet ook niet goed waarom. Hoe dan ook, na 3 maanden kun je je eerste gesprek met het UWV verwachten en krijg je ook te horen wie je werkcoach is.

Wat je ook kunt doen, is via je berichten een mail sturen, deze komt dan vanzelf bij de werkcoaches van het UWV terecht en 1 van hen zal antwoorden. Nee, dat is dan niet je persoonlijke werkcoach.

(ik had al die vragen ook, vandaar toen maar even uitgeplozen).
You're never fully dressed until you wear a smile
pi_119751160
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 16:47 schreef MNR het volgende:

[..]

Die krijg je na 3 maanden toegewezen. Ik weet ook niet goed waarom. Hoe dan ook, na 3 maanden kun je je eerste gesprek met het UWV verwachten en krijg je ook te horen wie je werkcoach is.

Wat je ook kunt doen, is via je berichten een mail sturen, deze komt dan vanzelf bij de werkcoaches van het UWV terecht en 1 van hen zal antwoorden. Nee, dat is dan niet je persoonlijke werkcoach.

Ah, vandaar. Dankje voor het ophelderen! :)
  donderdag 29 november 2012 @ 17:04:02 #131
351717 Compoantje
Elke 2 weken een pizza Inferno
pi_119751561
Ik had op zaterdag een baantje bij een boer hier in de buurt, maar daar ben ik nu ook ontslagen ;(

Ze hebben jongere mensen in dienst genomen en ik moest dus weg.
Vanaf nu dus weer officieel 100% werkloos ;(
pi_119752063
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 16:47 schreef MNR het volgende:

[..]

ik heb ook nog steeds geen werkcoach :') en eind januari loopt mijn ww af en heb ik 15 maanden in de ww gezeten.

Zal wel aan regio Rotterdam liggen ofzo :P
pi_119752123
Over dat hele werkmap gebeuren...
Toen ik te horen kreeg dat mijn contract niet verlengd werd ben ik gewoon naar het UWV gegaan voor info. Net doen alsof ik dom was. Dan geven ze uitleg (als ze tijd hebben) en moet je je via internet inschrijven. En dan inderdaad gewoon die sollicitaties bijhouden.

Coach is e-coach. En na 3 mnd gesprek met een echte.. omdat je het eerst 3 mnd zelf moet proberen vinden ze (en omdat het druk is). In mijn geval had ik een gesprek en daarna meteen weer coach af... want zoveel had ik er niet aan. Dat vond hij ook.

En die banenmarkten enzo... idd te zien in de werkmap, maar ik kreeg er ook gewoon mail van, of een brief? Niet altijd trouwens...
  vrijdag 30 november 2012 @ 08:14:14 #134
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_119771775
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 15:44 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ik heb eigenlijk nog nooit gehoord dat iemand meer moest solliciteren dan die 1 keer per week.
Ik moest, toen ik in 2010 een paar maanden werkloos was, 4 keer per week solliciteren. Na een maand of 3 werd dat naar 1 keer per week gezet, (omdat het lastig was 4 fatsoenlijke solicitaties per week bij elkaar te sprokkelen) maar vlak daarna werd ik aangenomen.
I am just a dreamer, but you are just a dream
pi_119772633
Ik ben helemaal niet zenuwachtig voor mijn gesprek :D Vaag... Ben benieuwd :)

Een sollicitatiegesprek in een hotel, nog nooit meegemaakt, dat zie ik alleen in GTST enzo :D

[ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 30-11-2012 09:20:07 ]
  vrijdag 30 november 2012 @ 09:28:50 #136
179024 Huppelmuts
Ja...nou...NEE dus!
pi_119772826
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 november 2012 09:19 schreef charmed_angel het volgende:

Een sollicitatiegesprek in een hotel, nog nooit meegemaakt, dat zie ik alleen in GTST enzo :D
Komt goud!
Ik zal aan je denken en doe Rob de groeten :*
If God was a woman, wouldn't sperm taste like chocolat?
[b]AirwiN schreef [/b]
De posts van Huppelmuts onderscheiden zich toch al door hun grammaticale correctheid en scherpe spitsvondigheden? Daar heb je geen UI voor nodig om ze te herkennen.
  vrijdag 30 november 2012 @ 11:09:55 #137
45722 Dromer
Zo veel letters Zo weinig ruim
pi_119775208
quote:

Oh daar heb ik vaak zat sollicitatiegesprekken gehad. Vooral met recruiters die ver weg 'zaten', maar wel een functie bij mij in de buurt in de aanbieding hadden.
I am just a dreamer, but you are just a dream
  vrijdag 30 november 2012 @ 11:30:26 #138
115121 Arizona
Zeg maar Arißona
pi_119775747
quote:

Heb ik ook wel eens gehad, vond het wel relaxed :D. Wij zaten toen in zo'n loungehoek, best comfortabel. Succes!
You won't be lost, hurt, tired or lonely - Something beautiful will come your way
pi_119776841
Ik kreeg een mailtje met daarin de volgende opmerking t.a.v. de nieuwe bijstandswet
en ik wilde weten of iemand hier iets van kan verifiëren.

Het blijkt dat vanuit de Gemeenten/SozaWe bijstandsgerechtigden als zij ergens
moeten gaan 'werken' voor +/- 30 uur per week dit nu in 2013 als vrijwilligerswerk
wordt omschreven i.p.v. het eerder genoemde "gedetacheerd werk" wat men
daarvoor deed bij bepaalde overheden.

Mi kan dit niet daar vrijwilligerswerk onder de noemer van een vrijwilligers
contract valt en...er een vergoeding tegenover staat,iets dat een werklozen uitkering
helemaal niet is. Ik krijg erg het gevoel dat (als het echt zo is) dit andermaal een
middel is om mensen alsnog te dwingen alleen dat werk te doen wat men zelf
voor hen goed acht i.p.v deze mensen gezien hun aantoonbare kwalificaties
dat te laten doen waar men meer kans maakt om een (vaste) baan te verkrijgen.
pi_119778411
Gesprek ging goed, ik was een goede kandidaat met 1 minpuntje, maandresultaat opstellen. Dat heb ik nog nooit zelfstandig gedaan.

Hij gaat nu overleggen met het bedrijf, om mij misschien aan te nemen voor een wat lichtere functie (dus geen maandresultaat en maandrapportage). Dus ik hoor volgende week meer :)
pi_119780054
Uitnodiging 2e gesprek binnen.
Drukke dag voor de boeg met 2x een 2e gesprek en 1 nieuwe
pi_119780452
Ik heb sinds tijden weer een sollicitatiegesprek aankomende woensdag. Het is een gesprek/bijeenkomst bij PostNL.

Ik hoop dat het gaat lukken want ik zit alweer even in de bijstand en wil er erg graag weer uit. Volgend jaar ga ik op mezelf wonen en dan wil ik erg graag een baan hebben.

Solliciteer nu wel beneden mijn niveau, maar gewoon een baan hebben is mijn hoogste prioriteit nu.
Ik zit nu via de gemeente bij een bedrijf, maar dat is alleen voor behoud voor uitkering.

Ik wil heel graag een normale baan, maar er is hier niet veel te vinden. Qua uitzendbanen valt het ook erg tegen :(

Dus hopen dat dit wat wordt!
Music is our universal language
pi_119782222
leuke vacature als intercedent in mijn woonplaats... Blijkt dat ie al 3 maanden geleden voorzien is alleen blijkbaar vergeten de vacature offline te halen. Ik vond de vacature gister pas :') Jammer.
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_119783776
Zo irritant. Uitzendbureau belde gister voor wat aanvullende vragen. Zou dit doornemen met opdrachtgever en nog terugbellen. Inmiddels bijna weekend; nog niks gehoord.

We zijn inmiddels al ruim een maand verder sinds de intake voor deze functie. Denken zeker dat ik graag thuiszit ofzo.
Dit account is niet meer in gebruik.
pi_119784118
Gister een sollicitatiegesprek gehad op een kantoor. Ik was één van de 12 sollicitanten die werden uitgenodigd uit de meer dan 200 brieven. Zojuist opgebeld en gehoord dat ik het niet ben geworden. Ze hebben iemand aangenomen die bekend is met hun systeem en die relevante werkervaring heeft... maar het ging om een startersfunctie! Hoe ga ik ooit aan de bak komen als werkgevers mensen met ervaring aannemen voor startersfuncties?

Wat ik ook schandalig vind is dat HBO wordt gevraagd voor MBO functies en dat WO wordt gevraagd voor HBO functies. De werkgevers maken misbruik van het arbeidsoverschot.
Copthorne 2.0
pi_119784413
Ik zag net een functie waarvan ik dacht, oeh, nét iets te hoog gegrepen voor mij (universitair opgeleid, ongeveer 6 jaar werkervaring waarvan 3 relevant). En dan kijk je naar het salaris: maximaal 1750 euro bruto. Het is echt om te huilen, bedrijven kunnen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Komen er gewoon mee weg.
pi_119784537
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 16:29 schreef _Arual_ het volgende:
Ik zag net een functie waarvan ik dacht, oeh, nét iets te hoog gegrepen voor mij (universitair opgeleid, ongeveer 6 jaar werkervaring waarvan 3 relevant). En dan kijk je naar het salaris: maximaal 1750 euro bruto. Het is echt om te huilen, bedrijven kunnen voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Komen er gewoon mee weg.
Weet er alles van. Ze bieden lager dan mijn WW uitkering op dit moment.
pi_119784727
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 november 2012 16:29 schreef _Arual_ het volgende:
Ja dat kom ik ook regelmatig tegen -O-
Gelukkig niet waar ik vanmorgen een sollicitatiegesprek heb gehad.
(2800-3000 startsalaris, is wel een hele fijne site, dus als iemand de site wilt hebben geef even een seintje dan stuur ik hem door, let op alleen financieel)
pi_119784804
quote:
17s.gif Op vrijdag 30 november 2012 16:38 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

(2800-3000 startsalaris, is wel een hele fijne site, dus als iemand de site wilt hebben geef even een seintje dan stuur ik hem door, let op alleen financieel)
Je hebt een sollicitatiegesprek gehad bij een site?
Copthorne 2.0
pi_119784814
quote:
17s.gif Op vrijdag 30 november 2012 16:38 schreef charmed_angel het volgende:

[..]

Ja ik! :W
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')