abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 25 november 2012 @ 20:26:34 #1
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_119613963
Omdat niemand het topic opent pak ik de handschoen dit jaar op.

De regels zijn simpel:

- Vul bij elke categorie één medegebruiker in. Bij meerdere namen wordt de eerste naam geteld.
- Toffe gebruikers motiveren hun keuzes.
- 26 december is de uiterste datum uw voorkeuren te vermelden.
- De jury heeft altijd gelijk.
- Over de trofeekeuze kan uiteraard op geen enkele wijze gecorrespondeerd worden.

Topic van vorig jaar
POL / POL-verkiezingen, 2011 []

De trofeeen (wat kleine updates gedaan)

1. Alexander Pechtold trofee - Beste discussievoerder.
2. Boer Koekoek trofee - Slechtste discussievoerder.
3. Herman Wijffels trofee - User met meeste "dossierkennis".
4. Hans van Mierlotrofee - Beste topicopener.
5. Multatulitrofee - Beste schrijfstijl.
6. Erica Terpstratrofee - De leuke gezellige user die altijd aanwezig is, maar nauwelijks iets inhoudelijks bijdraagt.
7. Pim Fortuyn trofee - Wie mis je het meest?
8. Henk Krol trofee - Beste nieuwkomer.
9. Jeanine Hennis- Plasschaert-trofee - Beste vrouwelijke user.
10. Tanja Nijmeijer trofee - User met de meest zieke denkbeelden.
11. Joop den Uyltrofee - Meest linkse user.
12. Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user.
13. Constant Kusters trofee - Grootste xenofoob
14. Martin Bosma trofee - Meest paranoide user/Aluhoedje
15. Ad Melkerttrofee - De zuurste user
16. Marianne Thiemetrofee - User die de meest nutteloze topics opent
17. Bram van Ojik trofee - User die bijdragen post waarvan doel, strekking of inhoud de lezertjes ontgaat
18. Jolande Sap trofee - Meest meelijwekkende user
19. Uri Rosenthal trofee - user waarvan iedereen blij is dat ie opgetieft is
20. Ron Paul trofee - User die het meest blijft hangen in dezelfde dogma's, mantra's en riedeltjes

De verkiezing sluit op 26 december

[ Bericht 0% gewijzigd door remlof op 29-11-2012 10:53:39 ]
  zondag 25 november 2012 @ 20:53:56 #2
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_119615439
Wat is de uiterste inleverdatum? Dit vraag ik omdat 20 november al is geweest. Verder zit er een typefoutje bij Alexander. De x moet een r zijn. Verder is het leuk dat iemand dit oppakt. ;)
  zondag 25 november 2012 @ 20:56:07 #3
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_119615549
Ik heb maar 26 december genomen als slotdatum
pi_119621371
Bram_van_Loon

Ondanks dat ik het haast nooit met hem eens ben, vind ik dat hij goed discussieert en goed ingaat op alle argumenten die mensen geven. Hij ontwijkt geen vragen en geeft overal wel prima antwoord op.

Argumenten zelf zijn over het algemeen wel oké, met soms wat uitglijdertjes. Zero-sum bijvoorbeeld ;)

Toch wel een goede discussievoerder en wat mij betreft dit jaar de beste.

Vorig jaar ging de prijs naar GSbrder, maar dit jaar was hij wat minder aanwezig. Vandaar dat Bram hem dit keer in ontvangst mag nemen.
Compexo

Mweh. Populistisch, niet goed onderbouwd. Meh.
Kowloon
Posts met een goede dosis kennis onderbouwd en vooral ook economisch verantwoord. Top!
Hexagon

Laatste tijd vind ik dat er weinig goede topics meer geopend worden, maar Hexagon maakt er vaak toch weer wat leuks van.
-

Zou het niet weten. De mensen met de slechtste schrijfstijl weet ik in ieder geval wel. :P
6. Erica Terpstratrofee - De leuke gezellige user die altijd aanwezig is, maar nauwelijks iets inhoudelijks bijdraagt.
Whiskers2009

Komt vooral voor de SC en minder voor de discussies. Desalniettemin vind ik het altijd wel gezellig dat ze er is.

StefanP

Je kan veel over hem zeggen: grofgebekt, brutaal etc. Zijn posts waren altijd wel vermakelijk en het is zo'n user waar iedereen zich toch wel een beetje aan ergert, maar ook wel weer mist als hij weg is. Vandaar dat StefanP deze award verdient.

Verder waren zijn posts - ondanks de schelditrades soms - wel goed onderbouwd.
Belabor
Wel goed onderbouwde posts.

Janneke141

Goede posts. Post helaas niet zo veel, maar ben het haast altijd wel met haar eens.

von_Preussen

Een compliment voor deze heer. :7

Hmm..

Kiyoani o.i.d

Lastig..

Wat is rechts?

Ik kies dan toch voor Voorschrift, omdat deze man ook op het gebied van strafrecht e.d. ook rechts is.
Hofstadtgruppe.

Jammer hoor. Xenofobie is vooral erg dom.

Synthercell

Vind ik niet netjes om te geven. Er zijn wel meer users met zure momenten.

?

17. Bram van Ojik trofee - User die bijdragen post waarvan doel, strekking of inhoud de lezertjes ontgaat
Hmmm..

Lastig.

Arolsen

De haat die hij heeft jegens de VVD is wel erg sneu aan het worden.

Dit had echt wel wat netter verwoord mogen worden. Ik ben niet iemand die juicht om iemand zijn vertrek.

20. Ron Paul trofee - User die het meest blijft hangen in dezelfde dogma's, mantra's en riedeltjes
Paper_Tiger

Ben wel blij dat hij er is. Hij zorgt wel voor leuke discussiestof en ik blijf het libertarisme wel een mooi ideaal vinden. Hij blijft echter wel heel vaak in zijn mantra's hangen en verliest daardoor snel de realiteit en de praktische uitvoerbaarheid van zijn plannen uit het oog.

Verder zijn bijna alle posts doordrenkt met: "Zonder overheid komt het wel goed.". Nu is de overheid heel vaak een doorn in het oog, maar je moet ook oplossingen kunnen bedenken binnen de kaders van de huidige maatschappij.

Denk niet dat ik je niet waarder Tiger, want ik vind dat je een leuke user bent met veel stof om mee te discussiëren. Probeer echter ook wat vaker naar andere oplossingen te zoeken. :P

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-11-2012 22:30:19 ]
  zondag 25 november 2012 @ 22:48:42 #5
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_119622609
1. Alexandex Pechtold trofee - Beste discussievoerder. Ik kan meerdere users noemen, maar ik vind Weltschmerz wel iemand die genoemd mag worden. Hij heeft een discussiestijl waar ik als rechtlijnige user niet veel vat op heb. Voor mij daarom de beste discussievoerder omdat hij je toch laat nadenken over zaken.

2. Boer Koekoek trofee - Slechtste discussievoerder. Ik had hier makkelijk een lijstje kunnen neerplenten, maar uiteindelijk heb ik gekozen voor FemacampSurvivor aangezien deze user alleen zijn riedeltje kan afdraaien. Als hij het moeilijk krijgt in een discussie, dan gaat hij over tot persoonlijke aanvallen.

3. Herman Wijffels trofee - User met meeste "dossierkennis". Ik vind Elfletterig wel iemand die weet waar hij het over heeft. Hij is niet te beroerd om dingen goed uit te zoeken voordat hij een ander van repliek dient.

4. Hans van Mierlotrofee - Beste topicopener. Net als vorig jaar nomineer ik Hexagon voor deze troffee omdat hij met originele topics komt. Verder is de OP altijd goed verzorgd.

5. Multatulitrofee - Beste schrijfstijl. Ik kan hier niet iemand specifiek eruit pakken die voor deze trofee bij mij is opgevallen.

6. Erica Terpstratrofee - De leuke gezellige user die altijd aanwezig is, maar nauwelijks iets inhoudelijks bijdraagt. Whiskers2009 lijkt mij wel het prototype van iemand die altijd in de SC's aanwezig is, maar inhoudelijk niet veel bijdraagt op een enkele uitzondering na.

7. Pim Fortuyn trofee - Wie mis je het meest? Een scherpe vrouw als DotCommunism wil ik er altijd erbij hebben. Je hebt weleens iemand nodig die de boel op scherp kan zetten.

8. Henk Krol trofee - Beste nieuwkomer. Ik heb dit jaar niet echt opgelet, dus deze laat ik aan me voorbij gaan.

9. Jeanine Hennis- Plasschaert-trofee - Beste vrouwelijke user. Weer nomineer ik Disana voor deze trofee omdat ze een vrouw is die haar mannetje wel staat.

10. Tanja Nijmeijer trofee - User met de meest zieke denkbeelden. Ik kom hier op Linkse_Boomknuffelaar uit gezien zijn denkbeelden over pedofilie en nog een paar onderwerpen.

11. Joop den Uyltrofee - Meest linkse user. Dit is niet zo'n moeilijke keuze, want Arolsen is nog steeds erg links te noemen met zijn gebash op het neo-liberalisme en de VVD.

12. Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user. Ik heb hier niet echt super goed opgelet.

13. Constant Kusters trofee - Grootste xenofoob. Weer een nominatie voor Dr. Nikita. Ik geloof dat haar ergste nachtmerrie zou zijn dat ze opgesloten wordt in een halalwoning met aparte ruimtes voor vrouwen met burka's.

14. Martin Bosma trofee - Meest paranoide user/Aluhoedje. Dan kom ik toch weer bij Synthercell uit gezien zijn wartaal die hij uitslaat in zijn bijdrages.

15. Ad Melkerttrofee - De zuurste user. Hier kan ik ook een lijstje neerplenten, maar ik vind cempexo zelf wel iemand die post alsof ie met het verkeerde been uit bed is gestapt.

16. Marianne Thiemetrofee - User die de meest nutteloze topics opent. Er zijn een paar users die er niet veel van bakken, maar WoutertH springt er voor mij eruit aangezien hij een boel onzin neerzet zonder dat iemand er wat van snapt.

17. Bram van Ojik trofee - User die bijdragen post waarvan doel, strekking of inhoud de lezertjes ontgaat. De topics van Synthercell bezorgen mij de nodige hoofdpijnmomenten aangezien ik geen snars snap van zijn bijdrages.

18. Jolande Sap trofee - Meest meelijwekkende user. Dat gebash van Holograph op de linkse partijen begint nogal zielig te worden.

19. Uri Rosenthal trofee - user waarvan iedereen blij is dat ie opgetieft is. Deze gaat naar fokthesystem aangezien niemand wat snapte van zijn topics en posts. Zijn bijdrage was net zo complex als de codetaal van The Unabomber.

20. Ron Paul trofee - User die het meest blijft hangen in dezelfde dogma's, mantra's en riedeltjes. Dan kom ik bij Paper_Tiger die steeds weer tot vervelens toe zijn hersenspinsels aangaande het liberalistische gedachtengoed uitspuit. Een goede tweede is Arolsen met zijn VVD-gebash.
  † In Memoriam † zondag 25 november 2012 @ 23:12:09 #6
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_119623938
Die Ad Melkert is van mij. Kssst, afblijven.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
  zondag 25 november 2012 @ 23:17:55 #7
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_119624222
Bram_van_Loon is goed bezig. Bijt zich helemaal vast in discussies en geeft niet snel op

Scorpie komt altijd even een cliche rechtse oneliner droppen en is dan weer weg. Onderbouwt nooit iets en speelt graag op de persoon.

RM-rf komt altijd uit het niets met interessante feitjes. Vooral over internationale politiek.

4. Hans van Mierlotrofee - Beste topicopener
Bram_van_Loon is goed bezig

Ik kan de bijtende posts van Weltschmerz wel waarderen

Sinds Voorschrift mod is is het vuur helaas een beetje gedoofd

Het sarcasme van Dotcommunism zou ik zo graag weer lezen

8. Henk Krol trofee - Beste nieuwkomer
Kowloon is de enige die op wist te vallen
.
Helaas geen noemenswaardige concurrentie voor Janneke141

De wijze waarop Von_Preussen de crisis wil oplossen door werklozen te elimineren is erg ziek.

11. Joop den Uyltrofee - Meest linkse user
Sicstus is heel erg links
.
Iliberal lijkt rechts zijn als doel op zichzelf te zien

Die_Hofstadgruppe heeft vast al een schuilkelder tegen de mosliminvaie gebouwd

PKRChamp ziet overal spoken als het om de overheid gaat

Pietverdriet lijkt citroenen als sinaasappels te eten

polderturk komt af en toe een stuk volledige bullshit openen

Wat Synthercell nu eigenlijk wil zeggen en bereiken is me volkomen onduidelijk

De post van Linkse_Bomenknuffelaar komen behoorlijk deerniswekkend over

Nadat phpmystyle het ook gelukt is om IRL bij een meeting gebanned te worden kan ik hem missen als kiespijn

Paper_tiger gebruikt ieder topic om zijn elpee af te draaien. Wanneer je confronteert met zaken die niet in zijn politieke straatje passen raakt hij in paniek.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hexagon op 26-11-2012 09:59:03 ]
pi_119676687
1. Alexander Pechtold trofee - Beste discussievoerder
Je kunt je afvragen of de naam nog wel bij de trofee past, temeer omdat Pechtold tegenwoordig gezellig met Wilders aan de koffie zit... Maar de plaatsvervanger van Pechtold op Fok! heet Hexagon. En die levert toevallig altijd wel zinnige bijdrages. Prettig leesbaar, inhoudelijk altijd goed en correct.

2. Boer Koekoek trofee - Slechtste discussievoerder
Slecht discussiëren kan op twee manieren: gewoon niks in te brengen hebben, of zo irritant discussiëren dat je anderen het bloed onder de nagels vandaan haalt, met bewuste verdraaiiingen, denigrerende uitlatingen, enzovoort. Weltschmerz, van harte...

3. Herman Wijffels trofee - User met meeste "dossierkennis"
Of het komt door zijn ondertitel (zorgvuldige image building) of gewoon omdat hij daadwerkelijk op het juiste moment feiten aanvoert, weet ik niet. Maar mijn indruk is toch dat freako deze trofee verdient. - En verder natuurlijk iedereen die het met mij eens is ;)

Deze prijs gaat naar iedereen die in 2012 een nieuw deel van het POL-café heeft geopend: het enige soort topic in POL dat in no-time 300 posts heeft en dus een groot succes is ;)

5. Multatulitrofee - Beste schrijfstijl
Goed je mening verwoorden gaat vaak samen met goed discussie kunnen voeren. Dus ik ken ook deze award toe aan Hexagon. Met eervolle vermelding voor Mutant01; ben het er zelden mee eens, maar het is meestal wel goed verwoord.

Misschien dat hij hier en daar nog wel wat inhoudelijks bijdraagt, maar het valt overduidelijk in het niet bij zijn massale aanwezigheid in het POL-café. Eén van de barkrukken in die virtuele kroeg is bijna 24 uur per dag bezet door EchtGaaf.

Als ik moet gaan nadenken of ik iemand mis, is dat een teken aan de wand. Ik mis zo 1-2-3 niemand. Na wat langer nadenken komt zoalshetis bovendrijven. Maar misschien dat -ie er stiekem nog gewoon is, onder een andere naam?

Het probleem met 'nieuwkomers' op POL is dat je nooit zeker weet of het een échte nieuwkomer is, of een oudgediende met een nieuw account. Maar ik hoor dat Bram_van_Loon een goede, relatief nieuwe user is. Trouwens wel grappig: de prijs voor nieuwkomer vernoemen naar een partij voor ouwe lullen...

9. Jeanine Hennis-Plasschaert-trofee - Beste vrouwelijke user
Zullen we die gewoon niet uitreiken anno 2012? Vrouw zijn is geen verdienste; neger zijn of blauwe ogen hebben, ook niet.

10. Tanja Nijmeijer trofee - User met de meest zieke denkbeelden
Geniale troll, of verknipte geest? Helemaal zeker weet ik het niet, maar Linkse_Boomknuffelaar zet met zijn pedo-sympathie en openlijke steunbetuiging aan de SOPN wel érg overtuigend een user met zieke denkbeelden neer.

Over een paar jaar heet deze trofee de Arolsen-trofee en betuigen ultra-linkse kopstukken als Marijnissen en Roemer openlijk hun respect voor hun nieuwe boegbeeld... In Pyong-Jang wordt binnenkort een straat naar hem vernoemd, laat Kim Jung-un zojuist weten....

12. Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user
Hij zit meer in NWS dan in POL, maar dat mag de 'pret' niet drukken. Nielsch laat een indrukwekkend legertje mede-Fokkers achter zich....

Hij is er maar weinig, maar áls hij er is, hangt desiredbard steevast de xenofoob uit.

Gezien zijn aanhoudende obsessie voor 'linksen' - wat mooi overeenkomt met de naamgever van deze trofee, gaat deze eer naar SeLang. Met als kanttekening dat Lambiekje te weinig in POL post om een serieuze bedreiging te vormen.

Ik ben het er niet mee eens dat de naam van Ad Melkert nog langer aan deze trofee wordt gekoppeld. Daarom ken ik niemand deze trofee toe. Scheelt weer wat ruimte in het interieur van Pietverdriet...

Mensen met bepaalde obsessies hebben het steeds nodig om topics te openen over hun obsessie. Vandaar dat ook deze award naar SeLang gaat, want het gaat altijd over 'linksen' en het is 99 van 100 keer totaal nutteloos.

Ik krijg net binnen dat een bepaalde user hevig verzuurd en teleurgesteld is, omdat hij op zijn schoorsteenmantel al ruimte had vrijgemaakt voor een trofee. Vooruit Pietverdriet, toch nog iets leuks voor je.

Ik krijg meestal plaatsvervangende schaamte bij de posts van 3-voud, die zichzelf beter 1-voud had kunnen noemen...

Nog steeds fokthesystem. Zelfs een jaar later ben ik daar nog steeds blij mee.

Dat kan natuurlijk alleen maar Paper_Tiger zijn, met zijn theoretische geneuzel over het libertarisme.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 27-11-2012 16:33:33 ]
pi_119677487
Goed initiatief Hexa! Zal binnenkort eens proberen te nomineren.
pi_119689040
DS4 - altijd lekker felle en inhoudelijke discussie
...
waht - hij lult geen onzin
...
GSborder
99.999 - lekker kroeghangen...
...
Paper_Tiger - frisse wind
Whiskers2009
Linkse_Boomknuffelaar - uitleg overbodig
KoosVogels
Voorschrift
Die_Hofstadgruppe
...
Weltschmerz
Lambiekje
...
DeParo - volkomen verknipt want waarschijnlijk geen trol
...
Bram_van_Loon - 25, PvdAer en nu al volkomen verknipte denkbeelden; Vadertje Staat betaalt!

--

voorlopig :)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  woensdag 28 november 2012 @ 04:49:46 #11
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_119699880
Wat is het voor trieste onzin dat de prijs voor de beste discussievoerder naar Pechtold wordt genoemd en die voor degene die de meeste nutteloze topics opent naar Marianne Thieme? De rest is ook allemaal hoogst discutabel.
pi_119699905
Meest rechtse user, grootste xenofoob, meeste paranoide user, en user met de ziekste denkbeelden is eigenlijk gewoon 1 categorie.

Ik wil mogelijk best meedoen, maar het mag van mij ook wel iets compacter.
pi_119700306
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 04:49 schreef Louis22 het volgende:
Wat is het voor trieste onzin dat de prijs voor de beste discussievoerder naar Pechtold wordt genoemd en die voor degene die de meeste nutteloze topics opent naar Marianne Thieme? De rest is ook allemaal hoogst discutabel.
Traditie voor een groot deel.
pi_119700344
quote:
19s.gif Op woensdag 28 november 2012 05:30 schreef OeJ het volgende:
Meest rechtse user, grootste xenofoob, meeste paranoide user, en user met de ziekste denkbeelden is eigenlijk gewoon 1 categorie.

Ik wil mogelijk best meedoen, maar het mag van mij ook wel iets compacter.
Nou, dan gaan we het allemaal aanpassen zodat uwe Koninklijke Hoogheid ook mee kan doen.
pi_119700349
quote:
14s.gif Op woensdag 28 november 2012 07:57 schreef Tem het volgende:

[..]

Nou, dan gaan we het allemaal aanpassen zodat uwe Koninklijke Hoogheid ook mee kan doen.
Hihi. Het is een suggestie.
  woensdag 28 november 2012 @ 09:40:02 #16
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_119701731
quote:
0s.gif Op woensdag 28 november 2012 04:49 schreef Louis22 het volgende:
quote:
0s.gif Op zondag 25 november 2012 20:26 schreef Hexagon het volgende:

- Over de trofeekeuze kan uiteraard op geen enkele wijze gecorrespondeerd worden.

Als jij volgens jaar rond eind oktober de handschoen oppakt dan bepaal jij :)
pi_119707506
Kun we ook een backbencher-trofee in het leven roepen? Bedoeld voor iemand die kennelijk al jaren hier rondzwerft, maar die nog nooit is opgevallen? Ik nomineer alvast een zeurkous wiens username met de letter L begint...
pi_119708947
Dank Hexagon voor het organiseren dit jaar. ^O^
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  † In Memoriam † woensdag 28 november 2012 @ 13:46:52 #19
341203 3-voud
pi_119709010
quote:
19s.gif Op woensdag 28 november 2012 05:30 schreef OeJ het volgende:
No. Linksen kunnen net zo goed xenofoben zijn. Dat extreme allochtoongeknuffel komt voort uit de angst de confrontatie te willen ontwijken.
  woensdag 28 november 2012 @ 19:28:46 #20
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_119722012
Kom op mensen, nie lulle maar stemme :P
pi_119722873
Ik heb zo een borrel, zal spoedig El Generalissimo's lista bekendmaken.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_119735256

Iblardi - Deze jongen weet zo veel en wanneer hij fout zit zal hij dat vaak ook eerlijk toegeven maar het komt weinig voor dat hij fout zit.

Remlof - Vervalt vrijwel direct in persoonlijke aanvallen.

Iblardi - Lijkt me duidelijk.

Waht - Hij opent weinig onzin.

TitusPullo - Deze user mag wat gaan doen aan z'n houding maar heeft wel een prettige schrijfstijl.

99.999 - Dat vind ik.

AryaMehr - Het wordt tijd dat hij weer terug gaat komen.

Robin007bond - Goede jongen ondanks zijn politieke denkbeelden.

Ziba - Zij is duidelijk geen zolderkamerautist waar overigens ook niets mee is.

Von_Preussen - Hopelijk blijft het voor hem bij rare fantasieën.

De_Guidance - Wat betreft buitenlands beleid mag hij wel wat veranderen ;) ;).

Pietverdriet - Heeft volgens mij bijna geen enkel links standpunt.

Die_Hofstadgrouppe - Zo komt hij dus duidelijk over.

Von_Preussen - Ook dat lijkt me zeer duidelijk.

Tem - Koeien drogen uit waar Tem staat.

Synthercell - Ik zag er net twee dus.

El_Matador - Ik heb bijna geen idee wat deze jongen wil hier.

Niet ingevuld - Zegt weinig.

Niet ingevuld - Zegt weinig.

Kees22 - Deze man verdient naar mijn mening een ban en is zeer verwerpelijk bezig.
pi_119736932
1 t/m 20, allemaal lakeien van de macht.
  donderdag 29 november 2012 @ 11:00:19 #24
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  donderdag 29 november 2012 @ 11:03:33 #25
89730 Drugshond
pi_119776467

GSbrder: GS komt altijd met argumenten en laat zich nauwelijks verleiden tot persoonlijke aanvallen,
af en toe laat hij door ietwat gepikeerd gedrag wat persoonlijkheid zien wat verfrissend is.

Voorschrift: Zoals een arrogante nicht behoort te reageren. Maakt niet uit of het hout snijdt, roeptoeteren maar.

RM -rf: Hij weet iedere keer een mooi opstel te fabriceren.

KoosVogels: Er zijn niet veel mensen die naast Tong80 veel topics openen.
De sporadische keren dat Koos een topic opent bevat het een goed geformuleerde OP met een duidelijke vraagstelling.

Nautilus: Zijn korte spinsels zijn uiterst vermakelijk om te lezen. Helaas is hij er niet veel meer.

TitusPullo: Vriendelijke user die altijd wel in de SC te vinden is met nutteloze feitjes en weetjes maar voornamelijk geen mening aangaande politieke vraagstukken.

Monidique: Zijn tirades tegen de achterlijkheid mis ik wel een beetje.
Al is de naam van deze trofee niet erg toepasselijk.

Paper_Tiger: Ook al ben ik het vrijwel nooit met hem eens is het wel een vermakelijke user die wat toevoegt en deelneemt aan het debat.

Ziba: Ze heeft een duidelijke eigen mening over zaken en durft het conflict aan.

Dat moet v_P zijn, al denk ik dat het voornamelijk spel is.

Arolsen: Dat kan er maar één zijn natuurlijk.

Kowloon: Duidelijk rechts liberaal, volgens mij een kloon van één van de usual suspects.

Dat blijft Die_Hoffstadtgruppe.

Daarvoor moet je naar BNW.

michealmoore: Een poging tot een normale discussie eindigt altijd op een zure nare persoonlijke manier.

WoutertH: Hij is al een tijdje niet meer actief (of een verder onder een andere kloon, misschien wel Synthercell).

Synthercell: Werkelijk geen idee, ik hoor altijd de tune van de Twilight Zone op de achtergrond wanneer ik een post van hem lees.

DeParo: Deze user is zo verblind door het beloofde land en het uitverkoren volk dat hij enige realiteit volledig uit het oog is verloren, jammer want volgens mij is hij niet achterlijk.

Van mij hoeft niemand weg.

Dat moet de Don Quichotte van overheid zijn, PietVerdriet.

Speciale vermeldingen:

De Arjan El Fassad trofee - De lieve genuanceerde user die neigt richting kasthomoschap.

Dat kan uiteraard alleen maar De_Guidance oftewel Guido zijn.

De Dion Graus trofee - De grootste dierenknuffelaar binnen POL

De strijd ging tussen v_P, Auti, 99.999, Whiskers2009, Waht en EG waarbij v_P uiteindelijk met een neuslengte verschil er met de trofee vandoor gaat.

De Henk Krol rebound trofee - De grootste homo binnen POL.

Deze strijd ging tussen VS, Euribobber, PietVerdriet en Eriksd.

De winnaar is geworden door zijn lengte op verschillende vlakken: Euribobber.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
De Arie Slob trofee - De leukste autist binnen POL.

Het was moeilijk kiezen tussen v_P, EG, Auti en B_A, maar Auti krijgt een gratis vlucht met de traumahelikopter.

De Ferry Mingelen trofee - De user met de beste sneren.

Hierbij ging het tussen Monolith, Reya, TitusPullo en Nautilus waarbij Reya als koning van de sneer met kop en schouders boven de rest uitsteekt.

en daarom een mooi cadeau:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 30-11-2012 13:05:59 ]
pi_119776641
_O_
  vrijdag 30 november 2012 @ 12:20:05 #28
358102 Senor__Chang
Consider yourself changed.
pi_119777168
Die foto van Gordon _O-
Guilty as changed.
The Best of Señor Chang --- Part II
pi_119777911
Tem O+ _O_
-weg-
pi_119778016
Mijn motivatie is niet heel uitgebreid, daarvoor lees ik te weinig, maar goed, komt 'ie dan toch maar:

Hexagon, want D66.

Die_Hofstadtgruppe.

Dit topic zegt alles: NWS / Volkert van der G. stiekem op verlof.

Eervolle vermelding voor Boldface.

Lord_Vetinari. Checkt altijd bronnen. Is daarom goed ingelicht.

-

99.999, less is more. 14.gif

-

-
-

Copycat. Altijd leuk.

-
Remlof. Zeg je PvdA, zeg je Remlof.

Ik geef 'm het voordeel van de twijfel, als liberaal: Scorpie

LXIV. Ik-heb-niks-tegen-buitenlanders-maar-ondertussen! Die houding, dan weet je: dan moet je oppassen.
-
Bram_van_Loon. Dat SP'erige. De rijken zullen gvd betalûh!
-
Piet_Verdriet-geneuzel.
Ronnie_Bravo. (wapperrrrrrr. wapperrrrrrrrrrrrr)
Ronnie_Bravo. Zie 'm gelukkig niet meer posten.

Bram_van_Loon.

[ Bericht 1% gewijzigd door OeJ op 30-11-2012 13:21:05 ]
pi_119852965
Na veel intern beraad met zijn oorlogskabinet heeft El Generalissimo de volgende lijst weten te voltooien, gefeliciteerd aan iedereen die dit jaar in zijn oog is gesprongen, en gecondoleerd aan degenen die moeten wachten tot het volgende jaar op een lintje.

Ook al is de naam van deze trofee misplaatst, vind ik dat deze hetzelfde blijft als andere jaren, voorgaande jaar heb ik 'm uitgereikt aan Hexagon ten koste van GSbrder, maar laat ik het dit maal anders doen, eens wisselen voor de afwisseling. Hij gaat naar GSbrder.

Aangezien El Generalissimo vrij weinig buiten de SC komt is deze uitreiking niet helemaal op z'n plaats, maar ik denk dat ik 'm toch uitreik aan Zienswijze, wiens bijdragen niet verder kwamen dan een ongefundeerde tirade op Nederland en een homage aan India.

Aangezien dit POL is en de discussies nogal ver uit elkaar rijken ga ik voor deze trofee me toch echt even richten op de politiek, en hierin is Hexagon toch wel de vis in het water.

Geen flauw idee, iedereen die meewerkt aan ons subforum vind ik een lintje hebben verdiend.

In voorgaande jaren ging deze naar Reya of Nautilus, waar ik het uiteraard mee eens ben, maar als er een grammaticanazi is dan is het wel onze bloedeigen fiscalist Eriksd.

Eigenlijk moet ik ook hier iedereen in de SC op gaan noemen, maar ik hou het maar bij Whiskers.

Niemand, degenen die El Generalissimo hardhandig heeft laten opbokken hebben dat verdiend, de rest die is weggegaan mist hij niet. 8-)

Euribob, de enige nieuwkomer en ook meteen een goede. Alleen jammer dat hij nog steeds mannelijk schoon niet weet te verkiezen boven de mossel, dit probeer ik er komend jaar wel uit te rammen.

9. Jeanine Hennis-Plasschaert-trofee - Beste vrouwelijke user
Deze gaat naar onze Perzische afgevaardigde met haar leuke broer wiens nummer ik nog steeds moet zien te ontfrutselen, en waar ik nog steeds een keer al chocolade-vretend Titanic mee moet gaan kijken in haar bed, Ziba.

Deze moet naar Von_Preussen, hij heeft er hard genoeg voor gewerkt, ik gun het hem.

Ik sluit me hier aan bij voorgenoemde argumentatie van Elfletterig:
Over een paar jaar heet deze trofee de Arolsen-trofee en betuigen ultra-linkse kopstukken als Marijnissen en Roemer openlijk hun respect voor hun nieuwe boegbeeld... In Pyong-Jang wordt binnenkort een straat naar hem vernoemd, laat Kim Jung-un zojuist weten....

Hier nomineert El Generalissimo zichzelf, mod Voorschrift is moeilijk te overtreffen door de kastlinksen en salonfähige ontkenners hier.

Deze gaat naar mod remlof, een sterk staaltje omgekeerde psychologie, hij heeft werkelijk een hekel aan alles wat riekt naar de blanke man uit Noord-Europa en voornamelijk Amerika, om nog maar te zwijgen over onze vrienden uit Israel, die nog liever vandaag in de afgrond mogen vallen dan morgen als we hem mogen geloven.

Deze sla ik over, want ik smijt die onzin vaak richting BNW.

Een trofee eigenlijk bedoeld als belediging of tik op de vingers meen ik, maar ik kan wel lachen om een sterke dosis cynisme, dus bij deze gaat hij naar 3-voud.

Al sla je me dood.

Na menig fles whiskey, wijn, bier, vodka, absinth en dropshots en jointje door z'n leven heen gaat deze eervolle prijs uiteraard naar Drugshond. Hij doet z'n best om zo cryptisch mogelijk te schrijven, waar iedereen de schouders bij optrekt en zich afvraagt wat nou de bedoeling is, kudo's.

Wederom een tweede nominatie voor Zienswijze, hij die niets is en zoveel denkt.

PHP, need I say more? Als je zelfs tijdens meets "geband" wordt door uitbaters dan doe je iets verkeerd.

Mutant01. :*

That concludes my decree.

[ Bericht 1% gewijzigd door Voorschrift op 02-12-2012 20:33:21 ]
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  † In Memoriam † zondag 2 december 2012 @ 20:38:18 #32
137949 Disana
pi_119853564
Hexagon draagt overwegend constructief bij aan discussies.

3-voud, slaat niet zelden een vruchtbare discussie dood met ad hominens en onderbuikgevoelens.

Zolang het niet over katten gaat, weet 99.999 meestal relevante feiten op tafel te leggen.

Bram_van_Loon doet moeite opbouwende discussies te starten.

De ondergewaardeerde en bescheiden Xa1pt, gewoon omdat hij een vermelding verdient.

Lieve Whiskers2009 schaakt vaak op 10 borden tegelijk, waardoor het schip wel eens stuurloos raakt.

De_Nuance, omdat hij zich niet tot oneliners beperkte.

Euribob, aangezien ik de enige ben die nog steeds niet weet van wie hij een kloon is.

9. Jeanine Hennis-Plasschaert-trofee - Beste vrouwelijke user.
Tamashii, een sociale en vriendelijke user die meer in POL zou moeten posten.

Weliswaar met een knipoog en gecultiveerd, maar toch: von_Preussen.

De_Guidance, die altijd de zachte kant van ons opzoekt.

Ik vermoed dat monkyyy deze trofee wel wil hebben.

13. Constant Kusters trofee - Grootste xenofoob.
Die_Hofstadgruppe doet het in zijn broek voor moslims.

14. Martin Bosma trofee - Meest paranoide user/Aluhoedje.
Synthercell is volgens mij de real deal.

15. Ad Melkerttrofee - De zuurste user.
DeParo, die helaas zo monomaan en zwaar op de hand is dat hij de geneugten des levens lijkt te missen.

16. Marianne Thiemetrofee - User die de meest nutteloze topics opent.
Gelukkig post tong80 niet in POL.

17. Bram van Ojik trofee - User die bijdragen post waarvan doel, strekking of inhoud de lezertjes ontgaat.
Met een grote glimlach: Drugshond.

18. Jolande Sap trofee - Meest meelijwekkende user.
KoosVogels. Staat onder curatele wegens buitensporig razen en tieren.

19. Uri Rosenthal trofee - user waarvan iedereen blij is dat ie opgetieft is.
Is al wat langer weg en voornamelijk uit NWS: zoalshetis.

Paper_Tiger heeft een heilig geloof in het libertarisme.

Graag had ik ook een plekje gevonden voor Auti en Zienswijze, maar de positieve keuzes waren beperkt. Als ik een Hans Spekman trofee geef aan Auti omdat hij sympathiek is, krijg ik de rechtsen op mijn dak. Als ik Tofik Dibi weer van stal haal voor Zienswijze met het meest eigen geluid door dik en dun, krijg ik iedereen over me heen. Toch, bij deze.

[ Bericht 0% gewijzigd door Disana op 03-12-2012 19:17:21 ]
  zondag 2 december 2012 @ 21:06:55 #33
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_119855274
Het wordt nog spannend voor de Tanja Nijmeijer trofee
pi_119855820
Discussies die volg ik niet meer echt, wat dat betreft heb ik de hoop verloren in dit medium als een goede plek voor een inhoudelijke discussie. Maar als ik dan toch mijn best doe om iemand te noemen, is dat geen die-hard Pol-User.

Elfletterig, omdat hij nog steeds moeite doet om zijn standpunten duidelijk te onderbouwen.

Iedereen die na twee argumenten op de man gaat spelen. Ik zelf ook wel.

Reya.
Het opvallende is vooral hoe breed zijn algemene kennis reikt. Over de meest uiteenlopende onderwerpen toch wel een vrij goede basiskennis. Of hij kan heel goed doen alsof met zijn one-liners. Dat is ook een optie.

Stukjes van TitusPullo vind ik nog altijd erg fijn om te lezen.

TitusPullo.
Hij post dagelijks in de POLSC en praat nauwelijks over politiek. :P
En komt er mee weg ook.

Ik mis niet echt iemand ;(

Euribob

Dat blijft Disana. Altijd leuk om over allerlei zaken te praten met haar.

Toch Die_Hofstadgruppe. Hoewel hij meestal genuanceerd overkomt en ook wel vaak redelijke standpunten heeft, gaat hij soms nogal over de scheef. En op die momenten komen er schokkende dingen uit

Arolsen.
Vind het vreemd dat ik hier genoemd noemt, ben helemaal niet zo links als men denkt.

Voorschrift.
Hij voldoet aan alle rechtse stereotypen. Hij kan als definitie in de Van Dale bij rechts.

Dat is Die_Hofstadgruppe, maar er zijn wel meer, hij is valt het meest op.

Synthercell, die schrijfsels die hij produceert, damn. Gewoon heel erg bijzonder.

3-voud zonder twijfel. Hoewel iets minder zuur de laatste tijd, kan de pH-graad kan echt nog stukken hoger.

Drugshond. Leeft gewoon op een heel andere golflengte dan wij stervelingen. Hoewel heel af en toe er een soort connectie is.

PHP nog steeds. Hoewel ik voor hem hoop dat hij weer met nuttige dingen bezig is.

zoalshetis.
Begonnen als vrij aardige user raakte langzaam de weg een beetje kwijt. En dat is zacht uitgedrukt.

Voorschrift. Past ook bij de vorige nominatie die hij van mij kreeg. Iets meer flexibiliteit mag wel.

Wat freestyle tips:

Mutant en Tem krijgen nog een extra vermelding omdat leipe Mocro-flavour en het coole Rotterdammers zijn.

B_A is eigenlijk een vrij toffe user/kabouter als je hem een beetje leert kennen.

En Met du_ke kan je heel leuk praten over domrechtse users , katten in de bami en atoomoorlogen.

[ Bericht 0% gewijzigd door De_Guidance op 02-12-2012 21:23:02 ]
  zondag 2 december 2012 @ 21:58:27 #35
165633 eriksd
The grand facade...
pi_119858367
Aanzetten alvorens te lezen:

Koosvogels. Een inhoudelijke discussie voeren is per definitie zonde van je tijd. Gewoon lekker in de oneliners blijven hangen. Bovendien heeft ome Koos de beste post van het afgelopen jaar gemaakt in een topic buiten de SC, welke uit de volgende woorden bestond: domme nicht.

Ik hoef hier verder niets aan toe te voegen.

Deparo. Antisemiet dit dat dus zo. Ga toch bij een weekblad met dezelfde tunnelvisie schrijven. Of doe je dat al?

Elfletterig. De man van Whiskers, dus dan zit je vaak met je neus in de boekjes en niet in de broekjes, getuige de posts van uw wederhelft. Is het chique om iemands vrouw te beledigen in het nominatietopic? Nee. Maar lekker boeiend. Verder goede gast.

_O-

Een goede schrijfstijl impliceert niet meteen het overmatig hanteren van archaïsch taalgebruik (hihi), dus Reya, Tituspullo en Nautilus vallen af. Ik kan eigenlijk Remlof op weinig spel- en grammaticafouten betrappen en hij slaagt erin zijn boodschap - welke evident zuigt - coherent voor het voetlicht te krijgen. Want jongens en meisjes: een goede schrijfstijl is correct en krachtig je boodschap brengen.

Euribob. Ik mag hem wel. Hoop niet dat hij teveel nichtengif van daddy VS ingespoten krijgt.

Klopkoek. Had af en toe opspattend azijn nodig om de binnenkant van mijn scherm te reinigen.

Beste nieuwkomer op POL. Paradox.

Euribob. Topwijffie. Of bottomwijffie met categorie 6 in het achterhoofd.

Alle socialisten en andersoortig linksdragend volk.

GSbrder. De man die de AOW aanspraken wil afschaffen en gewoon overhevelen naar de rijksbegroting. Wat is deze?

Nielsch. Hangt rond in NWS. Gezien de letters lag dat voor de hand. Ik kan hier verder geen chocola meer van maken. Volgende categorie.

D_H. Nu komt hij uit Den Haag dus dan kan ik het wel begrijpen.

Geen flauw idee.

Ik gok Whiskers. Elfletterig, laat het een zure smaak na?

Alle mensen die een topic openen.

Alle mensen die posten

Alle mensen die posten :P

Hmmm. Zoveel mensen. Ik nomineer mijzelf.

Zienswijze. Geniet nu even van langdurig verlof. Blijven je posts wel plakken tegen de matrassen op de muur?

[ Bericht 0% gewijzigd door eriksd op 02-12-2012 22:32:37 ]
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  zondag 2 december 2012 @ 22:05:26 #36
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_119858848
Waar heeft Zienswijze een ban aan te danken?
pi_119858954
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 22:05 schreef Hexagon het volgende:
Waar heeft Zienswijze een ban aan te danken?
Kritiek op mij.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  zondag 2 december 2012 @ 22:32:22 #38
165633 eriksd
The grand facade...
pi_119860418
Overigens moeten mijn nominaties gelezen worden met dit muziekje:

Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_119860487
:')
  zondag 2 december 2012 @ 22:34:51 #40
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_119860552
Typisch eriksd. _O- _O-
  zondag 2 december 2012 @ 22:34:53 #41
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_119860555
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 22:32 schreef eriksd het volgende:
Overigens moeten mijn nominaties gelezen worden met dit muziekje:

Krijg zin in een bruiloft
pi_119861462
Ik ben geen antisemiet :') :').
Dat is vreemd om te beweren.
  zondag 2 december 2012 @ 22:54:12 #43
165633 eriksd
The grand facade...
pi_119861506
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 22:53 schreef DeParo het volgende:
Ik ben geen antisemiet :') :').
Dat is vreemd om te beweren.
Je begint er zelf altijd over te roeptoeteren, dat bedoel ik.
Bis bis bis
pi_119861538
quote:
14s.gif Op zondag 2 december 2012 22:54 schreef eriksd het volgende:

[..]

Je begint er zelf altijd over te roeptoeteren, dat bedoel ik.
Aha, nog steeds onterecht want dat doe ik juist niet ondanks dat het vaak wordt beweerd, maar begrijpelijker dan.
  zondag 2 december 2012 @ 22:56:58 #45
165633 eriksd
The grand facade...
pi_119861647
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 22:54 schreef DeParo het volgende:

[..]

Aha, nog steeds onterecht want dat doe ik juist niet ondanks dat het vaak wordt beweerd, maar begrijpelijker dan.
Ik kan veel onzin verkopen, maar om jou nou als antisemiet te bestempelen is wel erg onzinnig, niet? :P
Bis bis bis
pi_119861666
quote:
0s.gif Op zondag 2 december 2012 22:56 schreef eriksd het volgende:

[..]

Ik kan veel onzin verkopen, maar om jou nou als antisemiet te bestempelen is wel erg onzinnig, niet? :P
Je zou niet de eerste zijn :') :').
  woensdag 5 december 2012 @ 21:51:17 #47
104871 remlof
Europees federalist
pi_119974661
Kan dit topic verschoond blijven van discussies over de stemmingen?
  † In Memoriam † woensdag 5 december 2012 @ 22:21:17 #48
341203 3-voud
pi_119976291
Hier de mijne waar iedereen op zat te wachten. Momentje... go!

- Simpel. Voorschrift. De vent schiet overal iedereen recht voor de raap. Dan heb je ballen. En hij laat ze nog door andere kerels likken ook. Buig er maar voor.
- Remlof. 80% ge-jijbak, 18% seksuele frustratie... bij de overige 2% is mijn aandacht al weg.
- Moeilijke. Hangt van de discussie af. Maar GSborder toch maar.
- Geen idee. Ik wandel vaak binnen als de boel al op gang is, lees vluchtig de OP en het boeit me verder niet wie ermee aan kwam dwarrelen.
- Pfff. Bak er zelluf nix van. Geen idee wat een nivootje hoger dan moed inhouden.
- KoosVogels. Leuke puber met hoogheidswaanzin die de plank regelmatig mis slaat.
- StefanP. Klaar.
- Wie is er allemaal nieuw?
- Zoals elk jaar: Lavenderr. Gewoon, lekker wijf.
- Wederom Remlof. Die vent is compleet van het padje.
- Remlof, let je op?
- DeHofstatte of zoiets. Maar ik mag hem wel. Kan lekker knallen. En hoe meer links hem liever ziet vertekken, hoe meer ik hem liever zie blijven.
- Remlof. Dat extreme linkse gedrag kan niet langer komen van gruwelijk veel liefde voor de samenleving. Dat is angst om er tegenin te gaan. Hij durft het enkel nog niet toe te geven.
- Wut?
- Ik.
- Hexagon. Met 6 meter voorsprong.
- Das makkelijk. D_G.
- Mutant. Begint als verNederlandse Turk maar als je hem ff doortrekt komt die gekke islamist wel uit zijn schulpje.
- Remlof is er nog. Misschien volgend jaar.
- Wederom D_G. Je hoeft dagelijks maar 1x op hem te reageren en je hebt zo goed als op al zijn posts gereageerd.

En nu muziek:

donderdag 6 december 2012 @ 02:15:41 #49
89730 Drugshond
pi_119984009
Zal ik maar een duit in het zakje doen.

- Rm-rf (die krijgt hij van mij elk jaar)
- Koos (heeft altijd een kater of is niet aanspreekbaar)
- SeLang (als het economisch gaat)
- Remlof, is het topic niet van hem wordt hij wel gekaapt.
- Drugshond (geen hond die ze nog kan ontcijferen)
- Titopulus of zo. Klinkt Grieks, zijn posting is minder waard dan een drachma.
- BSB wie anders.
-Tamashii
- Disana (kun je weinig fout bij doen).
- Auti, maar zijn denkbeelden zijn niet ziek, ze zijn grappig anarchistisch.
- DuKe (krijgt hij ook elk jaar)
- DeHofstadt
- Die hofstadt gruppe.
- Whiskers2009 (denkt bij 1 DM dat ik sex met haar wil). Met stip.
- In POL-SC iedereen denk ik.
- Bestaat niet. Lambiekje (al was het maar voor die ene posting in POL)
- Geen flauw idee.
- Robin007, zijn jeugd verdient en kan beter.
- Zoalshetis.
SPOILER
- Doen we dat niet allemaal ?

[ Bericht 1% gewijzigd door Drugshond op 06-12-2012 04:51:39 ]
pi_120022967
:D :D :D :D
  dinsdag 11 december 2012 @ 18:37:08 #51
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_120199242
Zonder iemand te willen schofferen, probeer ik te helpen met het verdelen van de prijzen:

Hoewel de discussies dit verkiezingsjaar van een minder niveau waren dan voorgaande jaren - of ze waren dat slechts in mijn perceptie - werden er toch een aantal goede discussies gevoerd. De onderwerpen zijn mogelijk door een klein en hecht clubje users wat meer uitgekauwd, waardoor men zich bij voorbaat al had ingegraven. Geen tactische stem van mij dit keer, ik stem voor de initiator van dit initiatief, niet alleen vanwege zijn politieke voorkeur, maar ook omdat hij altijd - ja echt altijd - on topic weet te blijven en niet in jolige borrelpraat verzand. Gefeliciteerd alvast, Hexagon.

Zie voor verdere uitleg nummertje 11, maar ook dit jaar ben ik bang dat de nominatie voor slechtste discussievoerder naar Arolsen gaat, waarbij er door hem nog wel wat werk gestoken wordt in een - lekker eenzijdige - openingspost, maar het daarna vooral bij trappen blijft, vaak tot hilariteit van een schare fans. Een beetje dubbel, mijn advies: ga zo door, cultfiguur!

Knarsentandend moet ik hier bekennen dat ik vind dat de dossierkennis op het fiscale vlak van eriksd gegroeid is en hij een geducht kenner is van de internationale verhoudingen en constructies. Als voorbeeld hoef ik enkel maar zijn laatste post in de SC erbij te pakken om aan te tonen dat we telkens weer gastcolleges van deze man krijgen. Zijn kennis op andere vlakken is weer matig, maar door zijn abonnement op de Story en de Aktueel weet hij daar toch bij te blijven.

Was van mening dat het voorheen nog Bolkesteijn was, maar dit jaar ga ik, in dezelfde categorie, voor Kowloon. Kan economisch iedereen hier nog wat leren, maar komt hier ook weer niet al te vaak, wat vaak goed is voor je reputatie.

Hier blijft voor mij, zeker in combinatie met de originele sneren, Reya staan. Er zijn daarnaast nog schouderklopjes uit te delen aan Tem en Nautilus.

Met de nadruk op het eerste, het leuke, kan Euribob de users in de SC altijd verleiden weer te lullen over bier en tieten (of piemels, in zijn geval) en is op die wijze nauwelijks betrokken bij politieke discussies. In tegenstelling tot bijvoorbeeld de_Guidance, van wie we ook een hoop uit zijn dagelijks leven meemaken, weet ik amper iets van de politieke voorkeur van Euribob. En zo hoort het ook bij Erica Terpstra.

Zie nummer 4; ik vind het jammer dat Bolkesteijn niet langer met (fiscaal-)economische analyses de topicreeks in POL opleukt, waarmee deze topics een niveautje te hoog waren voor de onvermoeibare xenofoben en communisten. Hiermee kregen we eindelijk een abstract niveau waarbij de dialoog wat verder ging dan eriksdiaanse one-liners.

Vind dat een nominatie van monkyyy, die zich de mores van de SC ook prima heeft aangemeten, hier wel op zijn plaats is. Deze dame komt met volslagen willekeurige vragen over whisky, gifs van American Psycho, interieuradvies uit een verloren tijdperk en inkijkjes in het leven van een noordelijke studente op de proppen.

Van het handjevol vrouwen dat in de SC komt, op haar katten-extremisme na, vind ik Disana de beste vrouwelijke discussiepartner. Schiet niet meteen in een hysterische stuiptrekking zoals sommige andere userettes, wanneer je het oneens met haar bent en kan het old boys network goed aan.

De geslaagde act van von_Preussen ten spijt, als er één man in POL als een rots in de branding van Guantanamo de klassenstrijd blijft verdedigen, of Che nog steeds als zijn persoonlijke held blijft zien, is het remlof wel. Zou, als het hem niet zijn inschrijftijd bij de corporatie zou kosten en hij de wedstrijden van Vitesse daar kon ontvangen, terstond met het vliegtuig naar Colombia vliegen ;).

Nu Bram_van_Loon recentelijk verrechts is doordat hij toch wel graag een eigen woning zou betrekken na zijn afstuderen en in de slipstream daarvan nog tal van materiele burgermanswensen heeft, is deze trofee een makkelijke prooi voor Arolsen. Deze vent zou zijn mogelijke vriendin nog laten nationaliseren en geeft letterlijk geen moer om bezit.

Dit was voor mij een close call tussen Zienswijze en Paper_Tiger, maar aangezien de eerste geband is en zijn micro-kredieten in India toch wel sterk naar linkse hobbies ruiken, ga ik voor onze tijger. Deze man houdt du_ke/99.999 hele reeksen bezig en geeft mij altijd het gevoel een linkse rakker te zijn, dus dan doe je het goed.

Hier ga ik eigenlijk nooit mee in discussie, omdat het gewoon een tamelijk suf onderwerp is om over te spreken, maar Die_Hofstadgruppe schijnt het niet zo te hebben op allochtonen. Om maar eens een understatement te gebruiken.

Helaas, Whiskers, je ziet de meest wilde complotten tegen jou opgezet worden zonder dat er sprake is van enige kwaadwillendheid. Vermoed een enorm netwerk achter de schermen en is er als de kippen bij de DM in te klimmen zodra er ergens een schertsende opmerking gemaakt wordt. Is naast gemtrails en de Bilderbergers ook nog eens bang voor php, om onduidelijke redenen.

Ik vind het doorgaans wel meevallen en kan er goed tegen, maar ik schenk deze trofee graag aan een user die dit het liefste heeft, om een verder dalend pH te voorkomen. 3-voud, hij is helemaal van jou!

Iedereen die ooit een nieuwe SC opent. We zouden, zoals het een keurig stel D66'ers betaamt, ons eens de vraag moeten stellen welk doel dit initiatief nog dient.

Zelfs nadat hij ruim een jaar onder de huidige username te boek staat, kan ik de bijdragen van Guido niet altijd plaatsen. Is een reactie op een quote van me een vorm van kritiek, is het een aanvulling of zijn de meldingen over het leven van een jonge en slimme allochtoon in Rotterdam simpelweg ter kennisneming? Ik kan het niet plaatsen, de_Guidance

Helaas gaat EchtGaaf nog altijd gebukt onder het grootste onrecht dat een mens kan treffen; is zeer intelligent, maar sociaal totaal incapabel en daardoor werkloos. Inmiddels daar zelf ook van op de hoogte en schikt zich meestal in zijn marginale rol, totdat hij tierend de SC binnenkomt omdat hij het aanknopje van de televisie heeft gevonden.

Hier past natuurlijk maar één naam: eriksd. Zelfs de psychedelische muziek van Drugshond en het Bon Jovi geëmmer zodra de poorten naar katjesstad weer open staan, zijn een verademing in vergelijking met de Phil Collins-meuk die we de afgelopen 2 tot 3 jaar moesten dulden. Hulde daarvoor.

Ik heb de verhaaltjes van remlof iets te vaak gehoord (hij denkt ongetwijfeld hetzelfde van die van mij) maar wanneer je zonder enige kritiek te dulden de EU verheerlijkt, je sociale huurwoning goedpraat en van mening bent dat een paar jaar Milaan en Londen je alles leert wat er te leren valt, mag je van mij de Ron Paul-trofee in ontvangst nemen.

:P
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_120199418
Zonder te lezen, je hebt me geschoffeerd!
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  dinsdag 11 december 2012 @ 18:44:43 #53
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_120199577
quote:
8s.gif Op dinsdag 11 december 2012 18:41 schreef Voorschrift het volgende:
Zonder te lezen, je hebt me geschoffeerd!
Jij hoort tot de buitencategorie, pop :*.
Waar is de arrogantie-trofee gebleven?
pi_120199647
Ze zijn weer goed.
pi_120199652
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 18:44 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Jij hoort tot de buitencategorie, pop :*.
Waar is de arrogantie-trofee gebleven?
Ik ben zo arrogant, dat concurrentie onmogelijk is, en hij dus is verdwenen uit de lijst.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_120200876
Ik wil hierbij Voorschrift wel vast het nomineren voor het Mahatma Gandhi-lendendoekje nomineren voor de beste vredelievende bewonderaar van India.
pi_120202489
Heel goed GS en met de nodige aandacht geschreven.

Ik hoop op nog meer lijstjes, zeker van de vaste POL bezoekers.
  dinsdag 11 december 2012 @ 20:44:54 #58
66825 Reya
Fier Wallon
pi_120205003
Tem krijgt bij deze de [b]I.L. Pfeijffertrofee[/i], voor de beste dagelijkse ergernis.
pi_120206076
GS kan mij niet in een hokje plaatsen, mooi.
pi_120206124
quote:
2s.gif Op dinsdag 11 december 2012 20:44 schreef Reya het volgende:
Tem krijgt bij deze de [b]I.L. Pfeijffertrofee[/i], voor de beste dagelijkse ergernis.
Ja, wat is het nu? cursief of bold?
pi_120206323
quote:
9s.gif Op dinsdag 11 december 2012 21:11 schreef Tem het volgende:

[..]

Ja, wat is het nu? cursief of bold?
_O-
  woensdag 12 december 2012 @ 19:30:41 #62
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_120239965
Niet lullen maar stemmen :P
pi_120244108
Hoi :)
  woensdag 12 december 2012 @ 21:24:28 #64
104871 remlof
Europees federalist
pi_120245475
Dat moet toch wel Hexagon zijn, politicus in hard en nieren en zal zich nooit verlagen tot persoonlijke aanvallen of jij-bakken.

Dat is dan bijna automatisch 3-voud, tokkie in hard en nieren en weet niet anders uit te spugen dan ad hominems. Dossierkennis is ook volledig afwezig, het had zo een PVVer kunnen zijn.

Dat is in mijn optiek niemand anders dan Elfletterig. Al zullen velen zijn posts niet eens lezen in verband met de lengte valt er toch heel wat van op te steken.

Eén van de weinigen die een topic opent zoals het hoort, dus met het aanzwengelen van een discussie is Bram_van_Loon. Waren er maar meer zoals hij.

Niet zozeer de beste schrijfstijl als wel de beste aanspreekvormen hanteert zonder meer reya, hij kan je helemaal onderuit schoffelen met beleefdheidsvormen.

Zondermeer Voorschrift, draagt absoluut niets zinnigs bij, maar is wel veel en vaak aanwezig. Dat laatste compenseert dan weer een beetje voor de modkwaliteiten die ik meende te ontwaren bij hem maar die hij toch blijkt te ontberen.

dotCommunism / etiraseth (of whatever) was een welkome versterking op de linkerflank, die ik node mis.

Toch wel monkyyyy, al weet niemand wie of wat er achter schuil gaat. Het profileert zich als een VVD'ster van de nieuwe generatie die in het geheel niet gehinderd wordt door enige vorm van compassie. Schattig.

9. Jeanine Hennis- Plasschaert-trofee - Beste vrouwelijke user
Zonder enige twijfel Disana. Inhoudelijk sterk en weet de pijnpunten in bijna elke kwestie bloot te leggen. Chapeau!

Dat kan niemand anders dan Von_Preussen zijn, wiens autisme zodanige vormen heeft aangenomen dat zijn droombeeld van deze wereld een post-apocalyptische omgeving is waar het recht van de sterkste gene met de meeste vuurwapens en ammunitie geldt.

Een lastige deze, maar ik nomineer toch betyar, een SP'er pur sang, wars van grootkapitaal en internationale samenwerking. Laat staan een verder integrerend Europa.

Ook lastig, maar minder dan de vorige categorie. Mijn nominatie gaat naar GSbrdr, die al veinst ie soms compassie toch gewoon een door en door rechtse bal is. Hij moet alleen nog aan zijn plofkop werken.

Die_Hofstadtgruppe, geen enkele twijfel mogelijk. Als het aan hem lag moesten alle moslims verplicht een halve maan dragen en bosten we ze op in concentratiekampen. Sad but true.

Tsja, dat wordt toch Whiskers. Als je op het verkeerde moment in de nacht de verkeerde opmerking maakt zijn de rapen gaar. Dan kan je lullen als brugman, maar de excuses komen als het meezit de volgende dag pas, als ze weer aan de koffie zit.

Wederom 3-voud. De vent gedraagt zich op dit forum alsof echt alles in het leven hem heeft tegengezeten. Maar als je daarin probeert mee te gaan krijg je de wind van voren en probeert ie je tot op het bot af te branden, wat wel grappig, maar vooral zielig is. Gelukkig heeft ie een imaginair vliegtuig.

Euribob weet nog niet eens een nieuw deel van de POL SC te openen met een pakkende titel. Need I say more?

Zondermeer Drugshond, prima vent, veel kennis, maar de manier waarop hij die kennis probeert te delen heeft af en toe een behoorlijk averechts effect en laat bij de rest niets dan vraagtekens achter.

Dat moet wel 3-voud zijn, het waarom staat al in mijn eerdere nominaties voor hem.

phpmystyle :W

DeParo, blind, tunnelvisie en een enorme plaat voor z'n kop. Gelooft heilig in wat hij beweert en als iemand iets anders zegt doet ie z'n vingers in z'n oren en gaat ie heel hard schreeuwen. Goed zo jongen, jij komt er wel op die manier.

[ Bericht 0% gewijzigd door remlof op 12-12-2012 21:30:43 ]
  donderdag 13 december 2012 @ 09:54:39 #65
89730 Drugshond
pi_120258830
Zondermeer Drugshond, prima vent, veel kennis, maar de manier waarop hij die kennis probeert te delen heeft af en toe een behoorlijk averechts effect en laat bij de rest niets dan vraagtekens achter.
---------------------------------------
Mensen kunnen niet lezen tussen elke spatie komma en punt en willen alles op hapklaar op schoot hebben.
Zo werkt het dus niet.
pi_120261048
Ik weet niet of je je zelf mag nomineren.
pi_120262649
quote:
8s.gif Op donderdag 13 december 2012 09:54 schreef Drugshond het volgende:
---------------------------------------
Mensen kunnen niet lezen tussen elke spatie komma en punt en willen alles op hapklaar op schoot hebben.
Zo werkt het dus niet.
Het heeft vooral te maken met het feit dat jij rechtstreeks de wirwar aan gedachten in je hoofd uit je toetsenbord gooit. Als ik dat zou doen, dan zou het net zo goed een onleesbare chaotische brij worden. Tussen allerlei wilde gedachten en een coherente post zit nog wel een aardig verschil. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 13 december 2012 @ 12:07:10 #68
89730 Drugshond
pi_120262810
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 12:01 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het heeft vooral te maken met het feit dat jij rechtstreeks de wirwar aan gedachten in je hoofd uit je toetsenbord gooit. Als ik dat zou doen, dan zou het net zo goed een onleesbare chaotische brij worden. Tussen allerlei wilde gedachten en een coherente post zit nog wel een aardig verschil. :P
States Of Mind Lyrics

Ohh, I am tireless, sub zero, comin' from the wireless
Won't be no scenery, no part of the machinery
I go on and on but never below
So, now you see me and know, you can check it and go

'Cause I'm so bored that I can't even pretend no more
It's so pathetic that I'm rolling around on the floor
Laughing at one big gag
And every now and then they pull another rabbit out of the bag

Of sad diversions, useless tedious excursions
Roll into unrealistic, crypto-fascistic
Comedy doctrine, kick the ballistics
Again and again and again, just say when

Ya had enough, sad enough or mad enough
To do something simple and kind
Now is the time
A change of state of mind

I am a loner, a zoner, I utilize the microphone
And if they try a tap, I leave 'em hangin' on the telephone
Wasted, so wasted, so
They're waiting for the visitors so they can go and try again

On the next step, on the next one
Come on and get some, jet some, static
Solid state, automatic
Sporadic and random 'cause nobody planned 'em

Anarchy, free thought can't be bought
So, disregard the lessons and the shit you've been taught
I'm saying it and now they're playing it to me
Larger than life every day and this is what they say

Shut your mouth and get back in line
And if you don't like it, well, it suits us just fine
We pull the levers, we hold the strings
And these are just a few of our favorite things

Learn the words of the company song
White is right is right is strong, come on children all sing along
'Cause if you think you can change
You were never more wrong

No, f**k that, you won't take me, you won't break me
And you'll never make me, step in line and step march in time
Well, you can violate my body but my soul is still mine
You must think that I'm f**king stupid, man

If you think I'm gonna hang with the program, some fool schedule
I don't give a shit about what is or isn't cool
I make the rules, I stand alone
And if they try a tap, I leave 'em hangin' on the telephone

One of these days I'm gonna get sectioned
I bet they even say it's for my own protection
Rejection leads straight to correction
Look out, here comes a strange injection

They've got a drug to numb my erection
But they won't take this from me
My state of mind, it won't change me
My state of mind, state of mind

Ohh, change me, ohh, change my fate
State of mind

--------------------------------------
Ik ben bourgondiër nou goed.
  donderdag 13 december 2012 @ 12:10:00 #69
89730 Drugshond
  † In Memoriam † donderdag 13 december 2012 @ 21:35:25 #70
341203 3-voud
pi_120284340
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 december 2012 18:37 schreef GSbrder het volgende:
Ik vind het doorgaans wel meevallen en kan er goed tegen, maar ik schenk deze trofee graag aan een user die dit het liefste heeft, om een verder dalend pH te voorkomen. 3-voud, hij is helemaal van jou!
Ik mag jou wel ^O^
  donderdag 13 december 2012 @ 23:03:16 #71
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_120288283
quote:
0s.gif Op donderdag 13 december 2012 21:35 schreef 3-voud het volgende:

[..]

Ik mag jou wel ^O^
Kleine moeite :)
pi_120295118
Waarom stemt bijna niemand, luie paupers.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_120296964
quote:
8s.gif Op vrijdag 14 december 2012 09:20 schreef Voorschrift het volgende:
Waarom stemt bijna niemand, luie paupers.
Omdat ik eigenlijk nauwelijks nog buiten de SC post en geen idee heb wie ik moet nomineren.
pi_120296991
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 december 2012 10:41 schreef Monolith het volgende:

[..]

Omdat ik eigenlijk nauwelijks nog buiten de SC post en geen idee heb wie ik moet nomineren.
Als ex-voorzitter van de commissie en gewaardeerd forumlid heeft u toch wel de morele verplichting iets op papier te krijgen.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  vrijdag 14 december 2012 @ 11:11:37 #75
89730 Drugshond
pi_120297658
quote:
6s.gif Op vrijdag 14 december 2012 10:43 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Als ex-voorzitter van de commissie en gewaardeerd forumlid heeft u toch wel de morele verplichting iets op papier te krijgen.
Schoffeer ons , en wij zij U dankbaar. Nu mag het au public.
quote:
0s.gif Op donderdag 29 november 2012 11:03 schreef Drugshond het volgende:
Gratis zieken over iets virtueels.

[ Bericht 13% gewijzigd door Drugshond op 14-12-2012 11:28:06 ]
  vrijdag 14 december 2012 @ 12:15:45 #76
66825 Reya
Fier Wallon
pi_120299492
De beste discussievoerder is KoosVogels.
pi_120299548
Vooruit dan maar.

Er is wat mij betreft niemand die hier echt voor in aanmerking komt.

Waar zullen we eens beginnen?
Het stikt van de mensen die ook maar enige kennis van retorica hebben. Het besef dat je bij een syllogisme ook enigszins de plicht hebt om allerhande dubieuze majorpremissen te onderbouwen in plaats van als feitelijkheden te poneren lijkt behoorlijk afwezig te zijn.
Het idee dat allerhande feitelijke claims ook onderbouwd mogen worden met empirische data lijkt inmiddels ook wel definitief begraven.
Recente voorbeelden van users waar ik nog een discussie mee heb gepoogd te voeren zijn Archenemy (daar moeten vast nog ergens leestekens tussen) en Paper_Tiger

Freako blijft ondanks zijn marginale bijdrages nog steeds goed geïnformeerd.

Laat ik ook eens positief zijn. Bram_van_loon doet in ieder geval een goede poging om discussies aan te zwengelen middels een uitgebreide uiteenzetting van zijn soms wat wereldvreemde ideeën.

Drugshond. Toonbeeld van heldere, samenhangende communicatie.

Boze_Appel, onze excuuslibertariër

Ik vond Sneakypete altijd wel een aardig user, die in ieder geval demonstreerde dat niet elke conservatieve user het vermogen om daadwerkelijk een discussie te voeren ontbeerde.

Geen idee

Voorschrift

Ik ben niet echt snel geshockeerd.

Arolsen is wel vrij links volgens mij

Alle wannabe rechtsen ten spijt, ga ik hier maar eens voor onze huismilitant V_P.

Alles wat afkomstig is uit NWS

Synthercell heet deze mafkees geloof ik. Komt elk volstrekt normaal topic weer verzieken met een onsamenhangend samenzweringsbetoogje.

3-voud wil te graag, dus die krijgt hem niet. Laten we het ultieme slachtoffer van de maatschappij maar eens nomineren, EchtGaaf.

De enige die me recentelijk is opgevallen is Selang met een poging de paranoïde 'War on Christmas' te vernederlandsen.

Dat kan alleen maar Drugshond zijn.

TitusPullo. Met historici kan ik enkel medelijden hebben.

JohnDope mis ik niet. Z'n broers ook niet overigens.

Paper_Tiger heeft goed opgelet op de middelbare school. Nu nog het besef dat de riedeltjes die je daar voorgekauwd krijgt altijd vergezegeld worden door de melding 'ceteris paribus'.
pi_120300169
_O-
pi_120300240
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 december 2012 12:15 schreef Reya het volgende:
De beste discussievoerder is KoosVogels.
Ik heb die trofee een jaar lang in mijn bezit mogen houden. Maar dat was in een tijd dat ik ook nog daadwerkelijk discussies voerde op FOK!
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_120341720
Gesteld dat er een Arnon Grunberg-award te vergeven was - quod non - dan ging die natuurlijk, hoe kan het ook anders naar Reya.

Al denk ik dat hij liever Arnon door Robbert zou vervangen.
  zondag 16 december 2012 @ 18:24:56 #81
63302 rockstah
New World Disorder
pi_120382931
Discussies waren over algemeen van weinig verhelderend niveau, maar er waren genoeg users die positief opvielen. Al met al geef ik hem het liefst aan 99.999, omdat hij op een prettige en heldere manier het woord kan voeren zonder emotioneel gestuntel.

Eervolle vermeldingen:
deelnemer, weltschmerz, B_v_L, hexagon, RM-rf, bluesdude, knowloon, AlexanderDeGrote, Waht, KoosVogels, Aglarr, wespensteek, MilaNL, Thettes

Ik zou niet weten waar ik moet beginnen hier, maar ik denk dat ons peloton aan over het paard getilde rechtse corpsballen toch wel het meest consistent waren in het voortbrengen van trieste ideologische oogzweren dit jaar. Ik dacht eerst aan Stargazer, maar die komt naak niet verder dan posts met "pvda :')", dat kun je geen discussievoeren noemen. Dan houden we Scorpie nog over.

Oneervolle vermeldingen:
3-voud, Pietverdriet, Arolsen, Compexo, Archenemy, Holograph, Zienswijze, PKRChamp, raptorix.

RM-rf schiet me onmiddellijk te boven als iemand die altijd wat boeiends te melden heeft.
Normaal gesproken komt freako hier voor in aanmerking maar zijn posts hier dit jaar zijn volgens mij op één hand te tellen.

Is een moeilijke. Er zijn een boel users die zo nu en dan wel eens iets interessants openen, maar geen die er echt uitspringt als bijzonder consistent. Kijkende naar wie hier zoal genoemd word geef ik mijn steun maar aan Hexagon

99.999. Bondig, gortdroog. Less is more, je kent het wel.

Ehm dit lijkt me meer een slowchat ding en daar kom ik nooit. Maar voorschrift lijkt hier en daar wel wat gezellige offtopic theekransjes gehad te hebben met met name Ryan3.

Een hele berg users die al zo lang weg zijn dat ze het noemen niet eens meer waard zijn. Van het afgelopen jaar schiet me weinig te binnen. Sneakypete was altijd wel lollig om te lezen. Als conservatief heb je natuurlijk lange betogen nodig om grondig recht te kunnen lullen wat krom is, wat veel vermakelijk gestuntel oplevert.

Vroeger was alles beter. Onzintrofee.

Geen flauw idee, en degenen die hier genoemd worden zeggen me ook weinig.

LXIV, het bittere gezicht van bekrompen Brabant.
De_hoftadgruppe verdient ook een vermelding, maar die is al zo goed als verzekerd van de Kusters trofee. Althans dat mag ik toch hopen.

Er is een klein maar gevarieerd plethora aan linkse users. Een aantal barst van de filosofische onderbouwingen, maar er zijn er ook een aantal die een wat meer overtuigd en burgerlijk links aanhangen, Arolsen is hier het pronkstuk van. Gefeliciteerd.

Omdat diezelfde trekjes hem kennelijk ook vatbaar maken voor rechts geschreeuw, want als het niet links is is het het slecht, en moet het -daar komt het- KEIHARD AANGEPAKT WORDEN. Zo is de cirkel rond. Arolsen: een ware mindfuck.

...

Ja ik zou verder ook niet weten, de meesten hier zijn van die jonge excuusrechtsen die het geen dag zouden uithouden in een ware rechtse maatschappij. Die eer verdienen ze dus niet.

De_hoftadgruppe, je hebt 'em verdient. Als ik nog eervolle vermeldingen hierbij zou zetten dan krijg je een waslijst die zijn weerga niet kent, dus dit is echt een prestatie.

Synthercell ziet bepaalde bewegingen in de politieke wereld die wij als gewone stervelingen kennelijk niet kunnen bevatten. Briljant en visionair, of gewoon een steekje los? Wie zal het zeggen.
Mijn voorlopige oordeel is in ieder geval duidelijk.

Ja dat moet dan wel pietverdriet zijn, voor de honderdste keer.
Ook onze nieuwe libertarische vrinden verdienen een vermelding, aangezien alles wat de overheid doet maar bah is en iedereen die zich erin mengt wel kwaadaardig of in ieder geval verschrikkelijk dom moet zijn. Dat moet een mens toch zuur maken op den duur, aangezien onze wereld vrijwel nergens anders meer om lijkt te draaien.

Compexo, Als de topics van zijn hand niet direct gesloten worden bieden ze verder enkel eenzijdig gezeik over alles wat buiten proporties op te blazen valt.

Viel reuze mee dit jaar.

Pff, verdienen ze niet.

Zienswijze lijkt ons nu al enkele maanden niet meer te willen vervelen. Zie dit als een aanmoediging.

Zo'n beetje Iedereen boven de twintig is gedoemd tot dit lot. Libertariërs, met als meest recente voorbeeld Paper_tiger zijn wel een schoolvoorbeeld hiervan. Ellenlange posts met hetzelfde riedeltje dag na dag. Je moet het maar willen hoor.
pi_120383470
O+
  zondag 16 december 2012 @ 19:13:56 #83
66825 Reya
Fier Wallon
pi_120384793
quote:
6s.gif Op zaterdag 15 december 2012 16:01 schreef EchtGaaf het volgende:
Gesteld dat er een Arnon Grunberg-award te vergeven was - quod non - dan ging die natuurlijk, hoe kan het ook anders naar Reya.

Al denk ik dat hij liever Arnon door Robbert zou vervangen.
Ik reciproceer door u voor de Jim Bakkum-trofee te nomineren.
pi_120385081
quote:
2s.gif Op zondag 16 december 2012 19:13 schreef Reya het volgende:

[..]

Oh daar gaat hij blij mee zijn! :D
-weg-
pi_120385459
Is rockstah een kloon?
pi_120390321
quote:
2s.gif Op zondag 16 december 2012 19:13 schreef Reya het volgende:

[..]

En ik maar hopen op Jan Smit.
  zondag 16 december 2012 @ 21:06:48 #87
63302 rockstah
New World Disorder
pi_120390616
quote:
5s.gif Op zondag 16 december 2012 19:28 schreef Tem het volgende:
Is rockstah een kloon?
Nee.
Ik heb over de jaren de wil om te posten grotendeels verloren, maar lurk nog wel dagelijks rond.
pi_120390940
quote:
5s.gif Op zondag 16 december 2012 19:28 schreef Tem het volgende:
Is rockstah een kloon?
Ik mag hem wel.
pi_120391046
Ik vroeg het me af aangezien ik hem niet eerder heb zien posten en wel aardig wat van de andere users weet, maar dat is nu opgehelderd.
pi_120391092
quote:
14s.gif Op zondag 16 december 2012 21:13 schreef Tem het volgende:
Ik vroeg het me af aangezien ik hem niet eerder heb zien posten en wel aardig wat van de andere users weet, maar dat is nu opgehelderd.
Tja, je weet het niet, he?
pi_120391631
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 21:14 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Tja, je weet het niet, he?
Waar blijft jouw lijstje, EG?
pi_120393866
quote:
9s.gif Op zondag 16 december 2012 21:22 schreef Tem het volgende:

[..]

Waar blijft jouw lijstje, EG?
Ik ben er nog niet uit.
  zondag 16 december 2012 @ 22:16:32 #93
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_120395315
quote:
DS4. Altijd gedocumenteerd, altijd op de bal, nooit op de man.
quote:
PKRCHamp. Vingers in je oren en je eigen ding blijven doen.
quote:
Elfletterig schrijft altijd uitgebreid gedocumenteerde posts.
quote:
Ik weet niet wat het is, maar hij is als geen ander in staat om me tegen de haren in te strijken met zijn manier van discussiëren. Hij steekt echter wel tijd, energie en kennis in zijn (openings-)posts dus vandaar dat hij toch deze nominatie verdient: Bram_van_Loon.
quote:
Een goede tweede bij de Pechtold-award, maar omdat hij zijn standpunten altijd zo netjes aan de man probeert te brengen met een opgebouwd betoog, soms afgewisseld met een eenregelig standpunt, verdient Hexagon deze nominatie. Zelden tot nooit op een spelfout te betrappen trouwens.
quote:
Geen idee, ik kom (bewust) nooit in de SC.
quote:
StefanP, leuk om te lezen hoe hij zich steevast uit de tent liet lokken met allerlei scheldkanonnades tot gevolg.
quote:
Ik kan me niet herinneren dat Kowloon me vorig jaar al opviel, dus ik gok dat ie nieuw is. Altijd fijn te merken dat er aan de rechterkant ook nog mensen zijn met argumenten zónder xenofobische inslag.
quote:
Ik let nooit op die icoontjes. En al deed ik het wel, wie zegt me dat ze kloppen?
quote:
Linkse Boomknuffelaar. Omdat ie volgens mij ook graag andere 'dingen' knuffelt dan bomen.
quote:
Op het lijf geschreven van Arolsen. Linkse idealisten zijn wel vaker naief, maar hij is wel het toppunt.
quote:
Spel of niet, maar Voorschrift brengt het op een goede manier. Dat is: rechts als 'minder overheid, meer vrijheid en verantwoordelijkheid, maar geen libertarisme'.
quote:
Is de_Hofstadtgruppe eigenlijk al genoemd?
quote:
Synthercell. Overigens ook dodelijk irritant, aangezien ik een hekel heb aan figuren die een topic openen en daarna nergens meer op reageren.
quote:
3-voud. Altijd op de man, zelden op de bal.
quote:
Cempexo. Allemaal hetzelfde onderbuikriedeltje en allemaal compleet verschoond van enig steekhoudend argument.
quote:
michaelmoore. Doet zijn best maar ik snap eigenlijk nooit waar ie nou heen wil.
quote:
Betyar, overigens uitwisselbaar met de nominatie van Arolsen. Verkeert in de veronderstelling dat meer overheid altijd goed is en gratis geld de redding van de samenleving, maar lult zichzelf regelmatig klem.
quote:
Bendk. Geen idee of ie nog rondzwemt onder een andere naam, maar dat eeuwige geneuzel over hoe geweldig het daar is komt je ook een keer de neus uit.
quote:
Paper_Tiger. Ook al zitten er genoeg charmante gedachten in het libertarisch gedachtengoed, je wordt er op den duur geschift van dat hij werkelijk ieder topic kaapt met dezelfde teksten.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_120396206
Aangezien ik geen zin heb om mijn nominaties te onderbouwen, bij dezen een lijst:

1. Alexander Pechtold trofee - Beste discussievoerder — Reya is intelligent, objectief, scherp enzovoorts.
2. Boer Koekoek trofee - Slechtste discussievoerder. — remlof onderbouwt zeer warrig, schiet van de hak op de tak en kan veel beter.
3. Herman Wijffels trofee - User met meeste "dossierkennis". — Monolith. Gewoon, omdat.
4. Hans van Mierlotrofee - Beste topicopener. — Hexagon, wedermaal.
5. Multatulitrofee - Beste schrijfstijl. — Reya heeft naast inhoudelijke ook literaire competenties.
6. Erica Terpstratrofee - De leuke gezellige user die altijd aanwezig is, maar nauwelijks iets inhoudelijks bijdraagt. — TitusPullo, al kan hij wel eens aardig inhoudelijk uit de hoek komen.
7. Pim Fortuyn trofee - Wie mis je het meest? — dotCommunism, net als vorig jaar.
8. Henk Krol trofee - Beste nieuwkomer. — Auti heeft zich feilloos geïntegreerd in de POL SC.
9. Jeanine Hennis- Plasschaert-trofee - Beste vrouwelijke user. — Disana, puur omdat ik dat wel een lieve vrouw vind.
10. Tanja Nijmeijer trofee - User met de meest zieke denkbeelden. — Whiskers2009, met name de afwezigheid van denkbeelden komt mij ziek over.
11. Joop den Uyltrofee - Meest linkse user. — Arolsen. Weinig schokkend.
12. Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user. — Voorschrift is onze persoonlijke Hans Wiegel.
13. Constant Kusters trofee - Grootste xenofoob — Die_Hofstadtgruppe stemt nog steeds op de PVV.
14. Martin Bosma trofee - Meest paranoide user/Aluhoedje — Paper_Tiger schrikt zich volgens mij elke keer weer kapot als er een blauwe envelop op de deurmat flikkert.
15. Ad Melkerttrofee - De zuurste user — 3-voud. Geen onderbouwing nodig.
16. Marianne Thiemetrofee - User die de meest nutteloze topics opent — TitusPullo heeft een paar keer de topics van de POL SC geopend terwijl ik dat moest doen, vandaar deze nominatie.
17. Bram van Ojik trofee - User die bijdragen post waarvan doel, strekking of inhoud de lezertjes ontgaat — Drugshond z'n posts kan ik nauwelijks begrijpen.
18. Jolande Sap trofee - Meest meelijwekkende user — phpmystyle was aardig kansloos op het forum en forummeets.
19. Uri Rosenthal trofee - user waarvan iedereen blij is dat ie opgetieft is — EchtGaaf, oh nee wacht, hij is er nog.
20. Ron Paul trofee - User die het meest blijft hangen in dezelfde dogma's, mantra's en riedeltjes — KoosVogels, vooral zijn journalistieke dogma's beginnen me te irriteren.
  zondag 16 december 2012 @ 22:57:49 #95
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_120398262
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 22:16 schreef Janneke141 het volgende:

Bendk. Geen idee of ie nog rondzwemt onder een andere naam, maar dat eeuwige geneuzel over hoe geweldig het daar is komt je ook een keer de neus uit.

cempexo = bendk
  zondag 16 december 2012 @ 23:02:12 #96
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_120398575
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 22:57 schreef Hexagon het volgende:

[..]

cempexo = bendk
Had het kunnen weten.

Daar gaat mijn insteek om allemaal verschillende users te nomineren.

[ Bericht 8% gewijzigd door Janneke141 op 16-12-2012 23:22:40 ]
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_120398964
Friek, mede-alcoholist, wat flik je me nou?!
  zondag 16 december 2012 @ 23:20:15 #98
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_120399767
Ga jij ook nog stemmen Koos?
pi_120399898
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 23:07 schreef KoosVogels het volgende:
Ik deed het om je even over te zeik te helpen. Tijd voor bier.
pi_120405985
_O-
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_120406685
quote:
0s.gif Op zondag 16 december 2012 23:07 schreef KoosVogels het volgende:
Jaja, het onvermijdelijke resultaat van het journaille.
pi_120409129
Heeft nomineren eigenlijk wel nut?
pi_120409194
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 11:18 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik vermoed dat het een significante bijdrage levert aan de wereldvrede.
pi_120409234
quote:
0s.gif Op maandag 17 december 2012 11:18 schreef EchtGaaf het volgende:
Mier niet zo en ga gewoon stemmen.
pi_120419235
quote:
2s.gif Op maandag 17 december 2012 11:22 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Mier niet zo en ga gewoon stemmen.
Ik moest lachen. ;(
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  maandag 17 december 2012 @ 21:17:40 #106
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_120434347
Voor de prijs nomineer ik Cempexo, wat een inzicht in het huidige politieke klimaat heeft deze man. Geen onzin komt er uit zijn toetsenbord geramd, gewoon keiharde feiten uiteraard keer op keer met onafhankelijke bronnen die dat bevestigen.

Dat is Robin007bond, zet quotes uit boeken en zijn wereldje reikt niet verder dan zijn zolderkamer veilig hangend aan de tietjes van mama.

Hexagon, Ook al draagt hij de gedachte van de meest verschrikkelijke politieke partij van ons kikkerlandje hij heeft wel de kennis.

Die eer gaat naar bram_van_loon, ieder topic dat hij opent mogen we een kijkje nemen in zijn zielige bestaan als klagende Hollander.

KoosVogels Want hoernalist.

ErikSD, een malloot die af en toe voorbij komt gepoept met oneliners die als tang op een varken slaan.

Niemand, iemand missen op een forum...... :')

Paper_Tiger, wat een man met visie, echt een aanwinst voor Fok en met name in het Politieke forum, een man met kennis net zoals Cempexo. En hij gooit graag een hengeltje uit, dan win je sowieso wat extra credits bij mij.

Dat is Voorschrift, een echte vrouw die zich omhoog heeft geneukt bij een bekende bank. Van geldautomaat-bediende naar de receptie. Gaat prima met dan meiske.

Betyar totaal geschifte klootzak die geen rekening houdt met de gevoelens en levenssituaties van anderen, vooral bezig met het schoppen tegen alles wat rechts is en zou zich prima thuis voelen in Noord-Korea, uiteraard als militair.

Robin007bond, al weet hij dat zelf nog niet, komt hij tegen de tijd dat ie de zaakjes zelf moet regelen wel achter.

Nielsch, zijn alleen linker hersenhelft werkt zodoende dat hij rechts is.

Die titel gaat wat mij betreft naar Die_Hofstadtgruppe, alles wat een ander huidskleurtje heeft of maar enigzins afwijkt van het Arische ras is in zijn ogen crimineel en niet geschikt in onze maatschappij.

Synthercell zie de toelichting van anderen.

EchtGaaf, een mannetje dat zich niet weet te plaatsen en vooral iemand anders de schuld wil geven van zijn tot nu toe falende leven. Erg jammer dat deze jongen zich niet verder wil ontwikkelen en zich daarmee een beter leven zou kunnen geven.

Voorschrift, de SC is best nutteloos, wel,leuk maat nutteloos, een simpel tijdverdrijf topic.

Deze mag wat mij betreft naar Drugshond, naast goede posts ook vaak wazige posts waar je na 5 opvolgende posts pas weet dat het over poker of schaken gaat.

Pietverdriet, wil zoveel kan zo weinig vooral schoppen tegen regeltjes die hem blijkbaar in de weg zitten om zijn meelijwekkende leven op rails te krijgen. Hallo die regeltjes zijn er zodat mensen zoals jij geen vrijbrief krijgen om anderen de vernieling in te helpen zodat jij er alleen beter van wordt.

Dat is toch wel PHPmystyle kan zich virtueel niet gedragen en IRL is hij net zo.

Paper_Tiger, jammer dat hij elk topic kan kapot maken met dezelfde achterlijke posts en die vooral niet onderbouwd, volgens hem is elke ambtenaar kut en corrupt met deze gedachte slaat hij elke discussie dood.
pi_120436681
En ik dacht dat ik de dans zou ontspringen.
pi_120436763
quote:
Dat is Robin007bond, zet quotes uit boeken en zijn wereldje reikt niet verder dan zijn zolderkamer veilig hangend aan de tietjes van mama.
Je verwacht het niet.
pi_120448420
Godker, ik word helemaal niet meer genoemd, ja, 1 x in een bijzin. :D.
Ik doe iets goed.
Robin007bond krijgt de Ayn Randtrofee wmb.
I´m back.
  dinsdag 18 december 2012 @ 06:47:05 #110
89730 Drugshond
pi_120449763
quote:
14s.gif Op dinsdag 18 december 2012 03:08 schreef Ryan3 het volgende:
Godker, ik word helemaal niet meer genoemd, ja, 1 x in een bijzin. :D.
Ik doe iets goed.
Robin007bond krijgt de Ayn Randtrofee wmb.
Ryan! Ga je ons eren met een stemformulier mop? O+
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_120452666
Ryan is toch geen vrouw?
  dinsdag 18 december 2012 @ 11:09:05 #113
104871 remlof
Europees federalist
pi_120452985
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 december 2012 10:58 schreef EchtGaaf het volgende:
Ryan is toch geen vrouw?
Maar Vs wel :)
pi_120457469
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 december 2012 11:09 schreef remlof het volgende:

[..]

Maar Vs wel :)
Bobje ook volgens mij.
pi_120457494
quote:
6s.gif Op dinsdag 18 december 2012 13:28 schreef EchtGaaf het volgende:

[..]

Bobje ook volgens mij.
Echtgaaf, als je hier enkel komt om te miepen blijf dan gewoon in de SC. Hier moet je gewoon stemmen.
  zaterdag 22 december 2012 @ 03:11:19 #116
89730 Drugshond
pi_120625721
quote:
2s.gif Op dinsdag 18 december 2012 13:29 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Echtgaaf, als je hier enkel komt om te miepen blijf dan gewoon in de SC. Hier moet je gewoon stemmen.
Stemmen of in 2013 een bakje modder over je heen krijgen.
Fifo == fit in or fuck off.
pi_120669537
Ik zal ook m'n best doen wat stemmen af te geven, alhoewel ik meen veels te weinig namen te herkennen en te weinig actief te zijn om werkelijk te kunnen oordelen.

Overgens heb ik een duidelijke afkeer van te extreme users en poog juist in de afgegeven stemmen juist waardering te tonen voor de veel moeilijkere positie van het 'centrum' in het politieke spectrum... radikalen zijn in politieke discussie's zoiets als zaterdagamateurvoetbal ... discussie met nuance's en detail gaat eerder in de richting van profvoetbal (alhoewel voor sommigen dat ook juist saaier is, en om mee te doen ze op dat niveau domweg niet meekomen)

Hexagon... de naam die me als eerste opkomt.

Iedereen die niet post, zelfs meest miserabele drogargumentenposter kan een leuke discussie in POL opstarten, sterker nog, daaruit valt vaak de meeste lol te behalen (de macCarthy-stijl, alhoewel die allang niet meer post)

Freako... een monument van objectieve feitenkennis die ook heel prettig die op de juiste momenten kan bijdragen aan discussie zònder dat hijzelf daarmee 'puntje' wil scoren om een mening door te drukken

lastig, ik weet meestal niet wie een topic geopend heeft

- misschien later -

De POL Forum-moderatoren... jammer dat altijd weer goede users tot mod worden en dan verworden tot enkel in de SC rondhangende meta-users die zich niet meer werkelijk in een stevige Hard-op-hard discussie durven te wagen, vanwege 'hun positie'... uitzondering zou ik maken voor du_ke, die naar mijn idee juist sinds zn naamswijziging minder een pure slowchatter is en zich steeds meer tot een brede pol-user aan het ontwikkelen is...
Je zou hopen dat Yvonne de volgende keer als er een modpositie vrijkomt, gewoon de grootste troll en drogargumentenposter uitkiest, zodat er geen goede disicussieerder veroren gaat

11. Joop den Uyltrofee - Meest Beste linkse user.
aangezien ik mezelf wel links genoeg vind heb ik vaak meer problemen me discussie met nóg linksere users dan met gewone rechtsen... een van de weinige users die mij echter wel degelijk kan overtuigen van linksere standpunten is naar mij ervaring Weltschmerz

12. Hans Wiegeltrofee - Meest Beste rechtse user.
veel mensen hebben in POl een negatieve kwalificatie voor pietverdriet... ikzelf kan me echter meestal juist wel vinden in zn meer rechts-conservatieve uitspraken, ook als ik ze niet altijd deel.
robin007bond is wat mij betreft ook een goede kandidaat voor een serieus rechtsgeluid

ik kies overigens bewust niet voor de 'meest' extreme positionering, maar liever voor een meer interssante

volgens mij al langer niet actief en niet zo heel vaak in POL, maar ik genoot altijd speciaal veel van Bankfurt... Leuk altijd omdat die werkelijk beweerde allerhande 'inside' informatie te hebben vanuit door hem geclaimde complotten en zeker heb ik volop genoten toen hij met de bewering aankwam een aanstaande wereldramp te kunnen voorkomen door aardbeien te eten (waaraan ik met plezier mn oodje bijgedragen heb)

Oud_student post niet zo heel veel, maar het valt me telkens op dat als hij post hij steeds weer een stukje negatiever en zuurder geworden lijkt te zijn geworden.

Specifiek in de threads voor de Amerikaanse presidentsverkiezingen heb ik regelmatig op het punt gestaan gewoon deze te gaan negeren vanwege de terugkerende calimero-posts van de ron-paul-fans die op veel momenten zo alomtegenwoordig waren dat ze de meer diepgaande discussies onmogelijk maakten... intersantere posters als popolon, lyrebird en maartena werden snel overschreeuwd door een terugkerende klagertjes met een sterke slachtoffer-instelling.. er waren er meerder maar bv een poster als PKRChamp komt direkt in me op als iemand waar weinig mee te discussieren was en die volgens mij ook eigenlijk in amerika of het werkelijke verloop van die verkiezingen weinig tot geen intersse had.

[ Bericht 1% gewijzigd door RM-rf op 23-12-2012 14:51:29 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  zondag 23 december 2012 @ 16:58:19 #118
104871 remlof
Europees federalist
pi_120675862
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 14:22 schreef RM-rf het volgende:
Je zou hopen dat Yvonne de volgende keer als er een modpositie vrijkomt, gewoon de grootste troll en drogargumentenposter uitkiest, zodat er geen goede disicussieerder veroren gaat
Waarom denk je dat Voorschrift POLmod is geworden? :D
  zondag 23 december 2012 @ 17:06:27 #119
322645 Voorschrift
See if I care
pi_120676219
quote:
10s.gif Op zondag 23 december 2012 16:58 schreef remlof het volgende:

[..]

Zodat jullie linksen eens een draai om de oor konden krijgen.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_120678083
quote:
10s.gif Op zondag 23 december 2012 16:58 schreef remlof het volgende:

[..]

Nu insinueer je dat het een goede user was.
  zondag 23 december 2012 @ 17:47:03 #121
104871 remlof
Europees federalist
pi_120678164
quote:
6s.gif Op zondag 23 december 2012 17:45 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Nu insinueer je dat het een goede user was.
Nee, een waardeloze discussievoerder en enorme troll :P
  zondag 23 december 2012 @ 17:50:21 #122
322645 Voorschrift
See if I care
pi_120678317
quote:
10s.gif Op zondag 23 december 2012 17:47 schreef remlof het volgende:

[..]

Nee, een waardeloze discussievoerder en enorme troll :P
At your service.

Ek vir jou, Suid-Afrika.
  zondag 23 december 2012 @ 18:48:31 #123
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_120680845
Nog een paar dagen. Ik wil meer stemmers zien jongens. :)
pi_120681674
quote:
0s.gif Op zondag 23 december 2012 18:48 schreef Hexagon het volgende:
Nog een paar dagen. Ik wil meer stemmers zien jongens. :)
Komt er aan.
-weg-
pi_120720267
Ik heb geen volle lijst, heb er een beetje moeite mee maar ik wil ook niet achterblijven en vind sommige nominaties de moeite waard.

Bij deze,

99.999, heeft goede argumenten die vaak ook goed onderbouwd zijn.

Zienswijze, bijna nooit leuk om te lezen.. bord voor zijn kop.

Remlof, infojunkie.

Ik vind vrijwel iedereen gezellig en iedereen draagt zijn steentje bij aan wat POL is.

monkyyy, ze doet leuk mee.

Zonder twijfel; Disana, aardige vrouw die het 100% verdiend.

Hier ga ik niet op in.

3-voud.

Drugshond. Persoonlijk snap ik hem wel, maar ik kan mij goed voorstellen dat veel mensen er geen touw aan vast kunnen knopen.

phpmystyle, geen uitleg nodig.

Zienswijze.

Dit is mijn uitspraak en hier moet u het mee doen.
-weg-
pi_120734008
Alleereerst gaat mij dank naar alle users uit. Zonder users zou dit immers een dood forum zijn. Dit jaar viel het aantal kwalitatieve discussies helaas tegen; laten we hopen dat hier in 2013 verandering in komt. Mijzelf als politiek rechts-liberaal beschouwend, wil ik speciaal de centrum-linkse en linkse users van hartelijk bedanken voor uiten van hun visie, hun mening en hun manier van discussieren. Het valt mij op dat de gemiddelde centrum-linkse user over het algemeen beschaafder, vriendelijker en inhoudelijker dan de gemiddelde centrum-rechtse en de rechtse user discussieert, uitzonderingen daargelaten. Zie dit als een compliment en laten we hopen dat men deze vriendelijk- en beschaafdheid in 2013 voortzet.

1. Alexandex Pechtold trofee - Beste discussievoerder
Als criticus op het kapitalisme en de vrije markten kan hij zeer inhoudelijk discussieren, neemt zijn tijd voor zijn argumenten en haalt herhaaldelijk pijnlijke punten naar voren waar het kapitalisme wellicht tekortkomingen heeft. Kan veelal smullen van zijn posts, zonder er verder op te reageren. Weltschmerz, je hebt hem verdiend, de blue chip user van het forum, om maar even in het "kapitalistische jargon" te blijven. ;)

De inverse van Weltschmerz. Zonder na te denken of zijn post uberhaupt een punt zal maken, plempt hij zijn visies en gedachtengangen neer. Meestal worden deze eenvoudigweg door users als 99.999 en von_Preussen met feiten en/of cijfers onderuit gehaald. Discussietechnisch gezien zou je deze user eigenlijk moeten shorten: Voorschrift.

Lastige keuze. Vrijwel een ieder is wel goed in zijn eigen vakgebied en meestal wat minder in de andere gebieden. Deze nominatie zal ik u helaas moeten onthouden.

Jammer dat Bolkestein niet meer post, wat hij opende aardige topics. Bij gebrek aan beter zijn Hexagon en Bram_van_Loon aardige vervangers geworden. Ik geef Bram_van_Loon het voordeel van de twijfel, omdat hij meestal de moeite neemt om de OP uitvoerig toe te lichten.

Monolith, Nautilus, Reya komen hiervoor in aanmerking. Desbetreffende user hanteert een duidelijke en prettige schrijfstijl. Nautilus krijgt een goede tweede plaats. Reya wordt voor zijn sneren genomineerd.

6. Erica Terpstratrofee - De leuke gezellige user die altijd aanwezig is, maar nauwelijks iets inhoudelijks bijdraagt
Titus_Pollo en Whiskers. Beiden zijn vriendelijke users, waarmee je prima over ditjes en datjes kan praten.

Sneaky_peate kon inhoudelijk sterk discussieren en zijn punten prima beargumenteren. Tevens genoot ik van de visie van Bolkestein over de economie, de crisis en logistiek Nederland. Voor de kwaliteit van de discussies is het een must dat deze user terug komt. ;)

Deze succesvolle investeerder tovert herhaaldelijk grafieken en bondige teksten uit haar figuurlijke portefeuille waarmee ze de kern en de denkwijze van financieel succesvolle mensen beschrijft. Een welkome nieuwkomer, die zowel op AEX als POL de kwaliteit omhoog schroeft. Op deze user zou je qua kennis long moeten gaan: monkyyy.

9. Jeanine Hennis- Plasschaert-trofee - Beste vrouwelijke user
De vriendelijkste en aardigste vrouw van het forum kan niemand minder dan Disana zijn.

Deze user zit teveel op zijn zolderkamer, waardoor het niet gek is dat hij bij een gebrek aan een sociaal leven nogal zieke denkbeelden heeft ontwikkeld. Von_Preussen, jij krijgt hem thuis bezorgd.

Arolsen. Nationaliseren en herverdelen is zijn motto.

Paper_Tiger. Vrije markten en zo min mogelijk overheid zijn hem heilig. Schiet soms wel te ver door.

Wellicht komt het omdat hij in een mindere wijk is opgegroeid, waardoor dit een impact op hem heeft gehad. Die_Hofstadtgruppe, waarom heb je eigenlijk voor een buitenlandse naam gekozen? Op deze manier verdwijnt de Nederlandse cultuur nog sneller.

Die_Hofstadtgruppe ziet achter elke buitenlander een kolonist.

3-voud kan wel wat basen gebruiken om het evenwicht te herstellen.

Cempexo heeft dit jaar zijn tijd hierin geinvesteerd. En hoeveel rendement dan wel voldoeding heb je eruit verkregen, Cempexo? Mocht je hier daadwerkelijk gelukkig van zijn geworden, laat het ons dan weten.

Een aardige en vriendelijke user met behoorlijk wat kennis op exact en economisch gebied. Helaas zijn de posts van Drugshond lastig te ontcijferen.

Lastig te nomineren. Ik heb met niemand in negatieve zin medelijden. Helaas, geen nominatie :)

Wederom geen nominatie.

20. Ron Paul trofee - User die het meest blijft hangen in dezelfde dogma's, mantra's en riedeltjesConstant hetzelfde geblaat, wat eenvoudigweg met cijfers en/of feiten onderuit te halen is. Wordt door anderen ook weinig serieus genomen. Voor de tweede keer wint Voorschrift een nominatie.

Aanvullende nominaties

21. Herman Van Rompuy trofee - user die het meest pro-EU is
Remlof zou liever vandaag dan morgen één Europese superstaat oprichten. Is van mening dat Nederland in één Europese superstaat welvarender zou worden dan zonder. De culturen binnen Europa verschillen volgens hem weinig; onder zijn bewind zou iedereen onder de Europese paraplu leven. Desalniettemin is het een vriendelijke en beleefde user. Waar kan ik mij voor de eerste uitgifte van eurobonds intekenen, Remlof?

22. Job Cohen trofee - user die het meest op een beschaafde en vriendelijke manier kan discussierenStaat zijn counterparty vrijwel altijd beleefd en geduldig te woord. Deze user is bijna niet boos te krijgen. De_Guidance, waren er maar meer mensen zoals jij qua persoonlijkheid. :)

23. Geert Wilders trofee - user met een beperkte blik en visie op de gang van zaken, al dan niet door een gebrek aan een hoger opleidingsniveau
Dogma's, posts zonder onderbouwing, roeptoeteren wat er allemaal in je onderbuik zit, het wij/zij-gevoel nadrukkelijk profileren, zich soms op een nogal onbeschaafde wijze uiten, het zit er bij Voorschrift allemaal in. Is overdreven pro-Israel, wil het liefst de Palestijnen en Iran bombarderen. Deze user noemt zichzelf El_Generalissimo, wat zijn dictatoriale trekjes prima weergeeft. Hij kan zo stage bij de heer Wilders en zijn partij lopen, die daar overigens nog vacatures voor open heeft staan.

24. Jeroen Dijsselbloem trofee - user die het beste op de post Minister van Financiën zou passen
Von_Preussen heeft een sterke economische kijk op zaken. Deze user onderbouwt zijn posts die over de economie en de eurocrisis gaat met sterke argumenten en heeft er veel kennis over. Het is een gift om deze posts van hem te lezen en het geeft je een andere kijk op de economie en de eurocrisis. Ondanks zijn sociaal-economische rechtse politieke voorkeur heeft hij veel kritiek op de VVD, die hij uiteraard netjes onderbouwt. Onder zijn bewind zou de euro niet een voldoende bij de stress test scoren.

Dit is het einde van de nominaties. Tenslotte wens ik zowel alle genomineerden als alle niet-genomineerden een fijne Kerst toe. Maak er mooie feestdagen van! c_/
pi_120759712
Een poging, want ik heb het allemaal niet gevolgd...Ik kom eigenlijk alleen in de SC waar slap geouwehoerd wordt en moet daar mijn mening van af laten hangen...

1. Alexander Pechtold trofee - Beste discussievoerder. : voor zover ik het kan weten, ik volg het niet, vind ik wel dat Bram_van_Loon wel opvallen in de positieve zin. Hij is altijd inhoudelijk en speelt nooit op de man.
2. Boer Koekoek trofee - Slechtste discussievoerder. Voor zover hij in de SC wel eens een poging lijkt te doen: Betyar. Voegt niks toe.
3. Herman Wijffels trofee - User met meeste "dossierkennis". Erik weet best veel, zij het op zijn eigen vakgebied. Freako zie ik niet zoveel, maar hij was altijd hierin wel het schoolvoorbeeld. En GSbrdr valt ook op. Die laatste krijgt wat mij betreft deze eer.
4. Hans van Mierlotrofee - Beste topicopener. Er is hier eentje die het meest op een politiek dier lijkt. En dat is Hexagon. Volgens mij is het echt zijn grote passie, hopelijk komt hij nog eens in de Tweede Kamer. De partij die hij aanhangt is - naast GL - zo ongeveer de meest verschrikkelijke, want zoekt oplossingen voor non-problemen om Christenen het leven zo zuur mogelijk te maken. Maar Hexagon is altijd aardig en speelt niet op de persoon maar op de inhoud.
5. Multatulitrofee - Beste schrijfstijl. Van Reya heb ik altijd het idee dat hij permanent met het synoniemenboek onder zijn oksel rond huppelt en uren zit te broeden voordat hij een post repliceert. Ik vind zijn spinsels vaak knap gevonden, maar weinig spontaan en dus wat gemaakt overkomen. Hij komt klaar door met zo moeilijk mogelijke synoniemen te katapulteren. Veel natuurlijker en authentieker vind ik de spinsels van Nautilus. Die komt eerder voor de nominatie in aanmerking. Maar waar is ie eigenlijk?
6. Erica Terpstratrofee - De leuke gezellige user die altijd aanwezig is, maar nauwelijks iets inhoudelijks bijdraagt. Boze_Appel is wel gezellig maar is volgens mijn geen kabouter. De prijs gaat daarom naar Tem :)
7. Pim Fortuyn trofee - Wie mis je het meest? Er zijn velen die ik mis. Sommigen omdat ze weggegaan zijn, tenminste een gevalletje echt dood. Dit jaar valt mij op dat Dutchnative al maanden niet meer post. Best jammer eigenlijk. oja, Draaijer!! Die laatste nomineer ik. Vind het echt jammer dat ie weg is. Dat was een heerlijke VVD-er, heel materialistisch maar ozo aardig.
8. Henk Krol trofee - Beste nieuwkomer. weet ik niet, ik volg het niet zo. In de SC is auti nieuw, en maakt het topic ook gezelliger.
9. Jeanine Hennis- Plasschaert-trofee - Beste vrouwelijke user. Disana!
10. Tanja Nijmeijer trofee - User met de meest zieke denkbeelden. Geen idee.
11. Joop den Uyltrofee - Meest linkse user. Bram_van_Loon, maar er zijn vast velen die hem links inhalen.
12. Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user. GSbdr, maar er zijn vast velen die hem rechts inhalen.
13. Constant Kusters trofee -
14. Martin Bosma trofee - Meest paranoide user/Aluhoedje: Whiskers loopt best vaak met een hoge rug en haar staart in de lucht.
15. Ad Melkerttrofee - De zuurste user - Er zijn meerderen die hiervoor in aanmerking komen. Ik heb alleen de zuurweger niet gehanteerd.
16. Marianne Thiemetrofee - User die de meest nutteloze topics opent - Geen idee.
17. Bram van Ojik trofee - User die bijdragen post waarvan doel, strekking of inhoud de lezertjes ontgaat- geen idee.
18. Jolande Sap trofee - Meest meelijwekkende user. - geen idee
19. Uri Rosenthal trofee - user waarvan iedereen blij is dat ie opgetieft is -geen idee
20. Ron Paul trofee - User die het meest blijft hangen in dezelfde dogma's, mantra's en riedeltjes- geen idee

Over de uitslag kan niet worden gecorrespondeerd en er kunnen geen rechten uit ontleend worden. :+

[ Bericht 0% gewijzigd door EchtGaaf op 25-12-2012 16:39:56 ]
  dinsdag 25 december 2012 @ 21:48:46 #128
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_120766460
Nog 1 dag te gaan morgen
pi_120798925
POLVerkiezingen2012
2012 was een mooi, of in ieder geval, bewogen, politiek jaar; het Catshuisoverleg, het Kunduzakkoord en natuurlijk de verkiezingen in Nederland én de VS.
Helaas waren er dit jaar, voor mijn gevoel althans, minder inhoudelijke discussies dan vorig jaar.
Ondergetekende heeft hier ook niet bepaald aan meegewerkt, sommige nominaties/stemmen zijn dan stiekem ook meer gebaseerd op het beeld van bepaalde users in de SC en discussies vorig jaar, dan op de werkelijkheid van dit jaar.
Overigens hoop ik dat het stemrecht mij niet is ontnomen na mijn afwezigheid van de verkiezingen tot kerst ;).

Het afgelopen jaar heb ik me weinig in inhoudelijke discussies gemengd. Voor zover ik kan oordelen, is Bram_Van_Loon de beste discussievoerder. Degelijke user die zijn posts altijd goed onderbouwt - vaak met cijfers - en nooit op de man speelt.

Dit jaar gaat mijn stem naar Betyar. Met zijn half-communistische ideeën kan ik leven, met zijn manier van discussiëren, waarin hij niet schuwt de leeftijdskaart te spelen, en vaak niet ingaat op argumenten, niet.

Wederom een stem naar Bram_Van_Loon. Als het op technische kennis, en kennis over het onderwijs aankomt, is deze user net een wandelende encyclopedie. Als kers op de taart heeft hij vaak ook nog interessante grafiekjes paraat.

Stem nummer drie voor Bram_Van_Loon. Kenmerkend voor zijn topics zijn de goed onderbouwde OP's. Ook loopt hij niet, zoals sommige andere topicopeners, halverwege de discussie weg. Beide punten gelden trouwens ook voor Hexagon, die een eervolle vermelding krijgt.

Aan de poëzie die Reya uit zijn toetsenbord ramt, kunnen maar weinig tippen. Een eervolle vermelding voor Nautilus, die het niet veel slechter doet.

Wat is er met Echtgaaf gebeurd? In de inhoudelijke topics zie ik hem nauwelijks meer, terwijl hij regelmatig in de SC aanwezig is. Euribob was goed op weg voor deze trofee, maar hij heeft laten zien ook discussies te kunnen voeren.

Waar is Zeeland gebleven? Een kwaliteitsuser als het aankomt op discussies over het milieu en duurzaamheid. Ik heb hem al een tijdje niet meer gezien in POL, zelfs niet in de SC.

De enige nieuwkomer die ik dit jaar heb kunnen signaleren, is Paper_Tiger. Ik moet niet vergeten te melden dat ik het totaal oneens ben met zijn opvattingen. Dat neemt natuurlijk niet weg dat hij, voor zover ik heb onthouden, de enige, en dus beste, nieuwkomer van 2012 is.

Helaas moet ik constateren dat er nog maar weinig vrouwen actief zijn in POL. Dot_Communism en Whiskers zijn helaas al lange tijd niet meer actief. Disana is bij mijn weten de enige overgbleven, en dus beste, vrouwelijke user.

Bij Von_Preussen's posts moet ik vaak twijfelen of ze nu gemeend en oprecht zijn, of de hersenspinsels van een ijzersterke trol. Ervan uitgaande dat het eerste het geval is, is deze nominatie voor V_P.

Wat is links en wat is rechts? Sinds de politieke aardbeving die Pim Fortuyn veroorzaakte in 2002, is dit lang niet even duidelijk. Als ik ervan uitga dat links staat voor meer overheidsbemoeienis, en rechts voor minder, is Linkse_Boomknuffelaar ongetwijfeld de meest linkse user. De laatste tijd heb ik hem minder gezien(misschien is hij verhuisd naar Venezuela of Cuba?), maar zeker is dat maar weinigen linkser zijn dan deze communist, die gelooft dat het leven in Somalië beter is dan in de VS.

*Lees eerst #11* Zienswijze spreidt het meeste vertrouwen in de vrije markt(en wantrouwen in de overheid) tentoon.

Die_Hofstadtgruppe lijkt allergisch voor iedereen die niet met rood-wit-blauw bloed geboren is.

Die_Hofdstadtgruppe is de enige user die als paranoïde is aan te wijzen; ik kan me verder niemand bedenken die zo wantrouwend is als bovengenoemde xenofoob.

De pH-graad bij 3-Voud lijkt dit jaar een dieptepunt te hebben bereikt. Alles dat ook maar enigszins links, optimistisch en jong is wordt door deze user verafschuwd.

Arolsen lijkt erg impulsief als het gaat om het openen van topics. Dit komt de kwaliteit niet ten goede; een slecht onderbouwde OP, vaak gebaseerd op een ondoordachte stelling.

Ik denk dat menig cryptoloog nog een flinke kluif zou hebben aan het ontcijferen van Fokthesystem's posts.

Laat ik voorop stellen dat Echtgaaf me een ontzettend aardige kerel lijkt. Helaas laat hij zich snel uit de tent lokken. Zijn (meestal) beschaafde reacties doen mij denken aan Job Cohen.
Linkse_Boomknuffelaar verdient een (on)eervolle vermelding. De beste man lijkt volledig gehersenspoeld door de Venezolaanse propagandamachine.

Deze trofee gaat wat mij betreft naar Phpmystyle.
.
Menig Gristen kan niet tippen aan het geloof van Zienswijze in een vrije markt.

Hexagon, bedankt voor het organiseren ^O^
(...) Misschien worden jullie[Nederlanders] wel de economische vluchtelingen aan de grens met de afsluitdijk tussen Nederland en Fryslan.
-Linkse Boomknuffelaar
pi_120802076
Reya, duldt geen tegenargumenten.

De_Guidance, te veel nuance.

99.999, welke dossiers dit betreft blijft een mysterie.

von_Preussen, innovatief en aanstootgevend qua topictitels.

Drugshond, mensen die hun best niet doen zijn het bericht niet waard.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_120802924
Oei, altijd weer een lastige categorie. Ik ga hierin mee met de al vaker genoemde Bram_van_Loon, ben het inhoudelijk lang niet met hem eens maar hij probeert zich wel echt vast te bijten in een onderwerp en staat als het een beetje meezit nog best open voor andere inzichten ook. Goed bezig dus ^O^

Deze is lastiger maar dan door de overdaad aan kandidaten :P. Je hebt er tussen die het niet snappen, die het niet willen snappen of die enkel komen om te kutten. Ga voor categorie 1 dit keer naar aanleiding van vele discussie over de VS-verkiezingen is wel duidelijk dat het voor PKRChamp al snel te hoog gegrepen is.

Eriksd heeft veel verstand van een hoop onderwerpen maar laat het me eigenlijk te weinig zien.
Eervolle vermelding voor RM_rf die veel kennis heeft van onderwerpen die ik erg interessant vind.

Ik ga mee met de vaker genoemde Hexagon opent regelmatig topics over een breed scala aan onderwerpen.

Nautilus mag deze weer meenemen als hij belooft wat vaker langs te komen. Reya is wel lekker vilein

TitusPollo bemoeit zich helaas veel te weinig met inhoudelijke discussies.

Bolkesteijn was leuker dan zijn kloon ;(

Paper_tiger, ben het nooit met hem eens en wil niks aannemen maar is lekker actief en voegt wel wat toe aan het debat.

Die gaat naar ziba

Zienswijze en Voorschrift mogen deze delen. Als die twee samen de dienst uit mogen maken krijg je heel veel ellende _O-

Arolsen, heeft weinig competitie geloof ik.

Lyrebird, is consequent rechts-conservatief in alles. onze enige echte republikein heb ik het idee. In een jaar met VS-verkiezingen wat mij betreft de juiste persoon voor deze trofee.

Die_Hoffstadtgruppe. We zien hem niet veel in POL maar hij maakt zich druk om iedere moslim achter elke boom. Eervolle vermelding voor LXIV en Cempexo voor deze categorie overigens.

Synthercell Makkie deze trofee.

3-voud gaat deze met een straatlengte voorsprong winnen, al mag Appeltje ook best een beetje aanspraak maken.

Cempexo, lijkt er helemaal niets van te snappen. Iedere keer weer bagger die openingsposts van hem.

Om Synthercell nog een nominatie te besparen gaat deze naar MichaelMoore, was als Henkway al niet best maar het is er niet beter op geworden, heeft zelf ook geen idee waar hij over praat geloof ik.

Deze is voor Remlof, beste vent maar hij lijkt het padje een beetje kwijtgeraakt te zijn. Eervolle vermelding voor 3-voud in deze.

php mis ik geen seconde maar qua irritatie ga ik mee met elfletterig, fokthesystem was echt vervelend.

Hoewel genomineerd voor de beste nieuwkomer nomineer ik hiervoor wederom Paper_tiger, nooit accepteren dat je fout zit is wel een vervelende eigenschap.

Uiteraard moeten er nog een aantal bonussen worden uitgereikt.

Het Emiel Roemervaantje voor de gezellige brabo die tevens uitsmijter is en op SP-wijze met de handen kan werken.

Betyar, inhoudelijk ben ik niet direct onder de indruk maar onze timmerman heeft het hart op de goed plek zitten.

Het John Leerdamvaantje voor de gepassioneerdste allochtoon.

Deze gaat naar Mutant01, lijkt zich van de grappige Marokkaanse buurjongen te ontwikkeling richting de trotse Marokkaan die niet heel goed tegen kritiek kan. Weet niet of ik dat een heel positieve ontwikkeling vind.

Het Herman van Romuyvaantje, wat hij precies doet weet niemand maar voor je het weet zit je weer vast aan een nieuw dictaat.

Wie anders dan Reya mag deze met trots dragen ;(?

De Lodewijk Asschermenora, voor de diamantslijper die ons veel te veel belastinggeld gaat kosten.

Waht, wint met een straatlengte voorsprong op Von_Preussen.

Het Derk Jan Eppinkvaantje, voor degene die vanuit het buitenland lekker over Nederland loopt te zeiken.

Na een dappere strijd tussen Pietverdriet, Cempexo, Selang en Von_Preussen mag Cempexo deze meenemen naar zijn Deense boerderij met 0,8% volledig aftrekbare hypotheekrente.

En als uitsmijter:

De Siewert van Liendenrammelaar, voor de puber die denkt een toegevoegde mening over de politiek te hebben.

Voor deze rammelaar gingen Euribob en robin007bond een dapper gevecht aan in de ballenbak, helaas won Euribob door een voorkeursbehandeling van scheidsrechter Voorschrift.
pi_120803312
Beetje oneerbiedig naar Remlof, du_ke, is he fallen from grace?
Voorwaar er zijn hier lieden aanwezig die verder van het padje af lopen...
I´m back.
pi_120803427
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 00:53 schreef Ryan3 het volgende:
Hij blijft maar tegen beter weten in de EU op zijn manier verdedigen :P. Ben zelf ook zeker pro-EU maar je kan het ook overdrijven. Meer zit er eigenlijk niet achter :D
pi_120803485
quote:
10s.gif Op donderdag 27 december 2012 00:55 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hij blijft maar tegen beter weten in de EU op zijn manier verdedigen :P. Ben zelf ook zeker pro-EU maar je kan het ook overdrijven. Meer zit er eigenlijk niet achter :D
Ja, okee.
Het is wel een nice kid, wmb, en nogmaals er zijn mensen hier aanwezig die je eigenlijk beter stante pede naar BNW kunt verbannen wmb. ;).
I´m back.
pi_120803584
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 00:57 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, okee.
Het is wel een nice kid, wmb, en nogmaals er zijn mensen hier aanwezig die je eigenlijk beter stante pede naar BNW kunt verbannen wmb. ;).
Oh zeker maar daar had ik een andere categorie voor :P
pi_120804488
Nog een kleine nabrander.

De Edmund Burke-toevoeging,
wat filosofen bij de politiek zoeken heeft nooit iemand gesnapt maar Friek_ verdient ook wat.
  donderdag 27 december 2012 @ 01:30:25 #137
104871 remlof
Europees federalist
pi_120804732
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 00:53 schreef Ryan3 het volgende:
Ik ben niet van het padje af, alleen pro-EU zijn werkt tegenwoordig kennelijk op de onderbuik, helaas.
pi_120804826
quote:
7s.gif Op donderdag 27 december 2012 01:30 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik ben niet van het padje af, alleen pro-EU zijn werkt tegenwoordig kennelijk op de onderbuik, helaas.
Wat ik zeg, ik vind het nogal oneerbiedig naar een ex-collega toe, waarmee du_ke toch heel wat jaren goed heeft samengewerkt.
Maar goed, het geldt alleen idd je EU opvatting.
Wat an sich te begrijpen valt. Ikzelf vind het langzamerhand wel huh... nou ja, terecht dat mensen hier veel kritiek op hebben hoor...
Waren ze maar zo bijgoochem geweest voor de crisis begon hè.
I´m back.
  donderdag 27 december 2012 @ 01:34:38 #139
104871 remlof
Europees federalist
pi_120804871
Ik neem du_ke niets kwalijk, hij is een verdomd goede POLmod.
In tegenstelling tot... :')
pi_120804926
Jullie stoppen meer tijd in het beoordelen van elkaar dan dat jullie werkelijk bezig zijn met de politiek, heb ik het idee.
pi_120805039
quote:
7s.gif Op donderdag 27 december 2012 01:34 schreef remlof het volgende:
Ik neem du_ke niets kwalijk, hij is een verdomd goede POLmod.
In tegenstelling tot... :')
Nou, ik vind du_ke wel veranderd hoor, tov 6/7/8 jaar geleden.
Toen teamde hij wel up tegen de gekke rechtsjes. Tegenwoordig maken de gekke rechtsjes, weliswaar van een andere generatie, maar dan nog..., de dienst uit...
Ja, hij was toen een normale user natuurlijk, geen mod. En nog niet eens zo'n echt sterk uit de verf komende user ook.
I´m back.
  donderdag 27 december 2012 @ 01:43:39 #142
104871 remlof
Europees federalist
pi_120805193
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 01:39 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nou, ik vind du_ke wel veranderd hoor, tov 6/7/8 jaar geleden.
Toen teamde hij wel up tegen de gekke rechtsjes. Tegenwoordig maken de gekke rechtsjes, weliswaar van een andere generatie, maar dan nog..., de dienst uit...
Ja, hij was toen een normale user natuurlijk, geen mod. En nog niet eens zo'n echt sterk uit de verf komende user ook.
POL is nog steeds een plek waar normaal en behoorlijk gediscussieerd kan worden, in tegenstelling tot NWS waar de onderbuik de dienst uitmaakt. Mede met dank aan djoek.
pi_120805280
quote:
7s.gif Op donderdag 27 december 2012 01:43 schreef remlof het volgende:

[..]

POL is nog steeds een plek waar normaal en behoorlijk gediscussieerd kan worden, in tegenstelling tot NWS waar de onderbuik de dienst uitmaakt. Mede met dank aan djoek.
mwa voor een beetje verdieping kan men beter naar F&L gaan
pi_120805281
quote:
7s.gif Op donderdag 27 december 2012 01:43 schreef remlof het volgende:

[..]

Te veel gekke rechtse mafketels wmb hoor. Je ziet het misschien niet meer?
Of dat aan du_ke ligt? Ik weet het niet, hij is wel veel te aardig.
I´m back.
pi_120805342
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2012 01:46 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

mwa voor een beetje verdieping kan men beter naar F&L gaan
Vroegah (lang geleden I know, POL bestond nog niet) zat je altijd in de voorloper van F&L, voor leuke discussies.
Er werd daar ook nauwelijks gemodereerd.
I´m back.
pi_120805354
Rechtse mafketels! Nee, linkse mafketels! Nee rechtste mafketels! ....
pi_120805367
quote:
0s.gif Op donderdag 27 december 2012 01:48 schreef LelijKnap het volgende:
Rechtse mafketels! Nee, linkse mafketels! Nee rechtste mafketels! ....
Joh, links bestaat niet eens meer...
I´m back.
pi_120805494
quote:
14s.gif Op donderdag 27 december 2012 01:47 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Vroegah (lang geleden I know, POL bestond nog niet) zat je altijd in de voorloper van F&L, voor leuke discussies.
Er werd daar ook nauwelijks gemodereerd.
Ik fok pas een paar jaar, maar kan wel zeggen dat t 3,4 jr geleden ook nog veel interessanter was. Nog steeds is t interessanter dan de rest, maar wel stukken minder (tis vrnmlk religie vs atheisme-gezemel tegenwoordig)

Maar pol viel dus onder wat FL toen was ? (zoals het moet zijn)

Ik weet alleen dat wetenschap samen was met FL

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 27-12-2012 01:55:38 ]
pi_120805670
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2012 01:52 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Ik fok pas een paar jaar, maar kan wel zeggen dat t 3,4 jr geleden ook nog veel interessanter was. Nog steeds is t interessanter dan de rest, maar wel stukken minder (tis vrnmlk religie vs atheisme-gezemel tegenwoordig)
Ja, 3,4 jaar gelden waren de D66-aanhangers hier de baas, krijg je ook geen discussie. POL was op gegeven moment op sterven na dood.
Daarvoor had je het tijdperk sjun&lucida, dat was wel weer leuk. Toen was du_ke ook nog leuk. Goed het waren wel gepatenteerde sociopaten (ik bedoel, de achterdeur gaat 's nachts nog steeds op slot hier), maar je had iig gepassioneerde discussies en het ging ook ergens over.
En nu heb je gekkies als robin007hood, een 16½-jarige omgekeerde Robin Hood die denkt dat-ie de reïncarnatie moet spelen van Ayn Rand en die allerlei VMBO-kornuitjes (die er in de pauze een hobby van maken om allerlei mede-VMBO'ers te pesten uiteraard hè robin007hood) meenam naar dit subforum. Daarnaast heb je een semi-melancholische universitair opgeleide stenenstapelaar, die denkt dat-ie strakjes 3 ton gaat verdienen en daar alvast op anticipeert in zijn politieke meningen, een pistolen Paultje (een vuurwapen-apologist, die ook nog overal 200 km per uur denkt te moeten kunnen rijden), een bijna constant bezopen zogenaamde linkse hoernalist, die echt een typhus grote bek heeft, maar als het erop aan komt werkelijk nergens verstand van heeft of slechts van politiek-correcte leuzen met een sik van 2 meter, een electro-ir in de WIA met een morele superioriteit waar de linksen in de jaren 70 een puntje aan zouden kunnen zuigen en massa's, werkelijk waar massa's aanhangers van Het Libertarisme... (vaak hoe voorspelbaar ict'ers en allemaal even zuur, vaak aanwezig na 3:00 u). Lopen die oude in feite principeloze D66 fellowtravellers van 3, 4 jaar geleden er ook nog tussen door dus eh... En dat stemt du-ke a.k.a. the 99.999-kid btw tegenwoordig ook nog.
Neuh. Je kunt nog beter een discussie voeren over de politiek met de gemiddelde kapper...
Kun je ook geen bokaaltje meer aan wijden.
Het is een rariteitenkabinet geworden. Drugshond verdient de hoofdprijs wat dat betreft.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ryan3 op 27-12-2012 03:22:34 ]
I´m back.
pi_120806326
quote:
1s.gif Op donderdag 27 december 2012 01:52 schreef LelijKnap het volgende:

[..]

Maar pol viel dus onder wat FL toen was ? (zoals het moet zijn)

Ik weet alleen dat wetenschap samen was met FL
WFH, maar eerder heette dat nog anders.
Rond de verkiezingen van 2002 is POL opgericht, ik ben daar zelf nog instrumenteel in geweest, samen met yvonne.
Was de verkiezingen met Pim Fortuyn.
Het was trouwens een afscheiding van het tegenwoordige C&H, dat toen nog volgens mij c&g heette oid.
Dat werd eerst SCH, staatkunde, cultuur en historie.
En daarna werd die S, POL. En een eigen subforum.
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')