1. Alexander Pechtold trofee - Beste discussievoerder.
Discussies waren over algemeen van weinig verhelderend niveau, maar er waren genoeg users die positief opvielen. Al met al geef ik hem het liefst aan
99.999, omdat hij op een prettige en heldere manier het woord kan voeren zonder emotioneel gestuntel.
Eervolle vermeldingen:
deelnemer,
weltschmerz,
B_v_L,
hexagon,
RM-rf,
bluesdude,
knowloon,
AlexanderDeGrote,
Waht,
KoosVogels,
Aglarr,
wespensteek,
MilaNL,
Thettes 2. Boer Koekoek trofee - Slechtste discussievoerder.
Ik zou niet weten waar ik moet beginnen hier, maar ik denk dat ons peloton aan over het paard getilde rechtse corpsballen toch wel het meest consistent waren in het voortbrengen van trieste ideologische oogzweren dit jaar. Ik dacht eerst aan Stargazer, maar die komt naak niet verder dan posts met
"pvda
", dat kun je geen discussievoeren noemen. Dan houden we
Scorpie nog over.
Oneervolle vermeldingen:
3-voud, Pietverdriet, Arolsen, Compexo, Archenemy, Holograph, Zienswijze, PKRChamp, raptorix. 3. Herman Wijffels trofee - User met meeste "dossierkennis".
RM-rf schiet me onmiddellijk te boven als iemand die altijd wat boeiends te melden heeft.
Normaal gesproken komt freako hier voor in aanmerking maar zijn posts hier dit jaar zijn volgens mij op één hand te tellen.
4. Hans van Mierlotrofee - Beste topicopener.
Is een moeilijke. Er zijn een boel users die zo nu en dan wel eens iets interessants openen, maar geen die er echt uitspringt als bijzonder consistent. Kijkende naar wie hier zoal genoemd word geef ik mijn steun maar aan
Hexagon5. Multatulitrofee - Beste schrijfstijl.
99.999. Bondig, gortdroog. Less is more, je kent het wel.
6. Erica Terpstratrofee - De leuke gezellige user die altijd aanwezig is, maar nauwelijks iets inhoudelijks bijdraagt.
Ehm dit lijkt me meer een slowchat ding en daar kom ik nooit. Maar
voorschrift lijkt hier en daar wel wat gezellige offtopic theekransjes gehad te hebben met met name Ryan3.
7. Pim Fortuyn trofee - Wie mis je het meest?
Een hele berg users die al zo lang weg zijn dat ze het noemen niet eens meer waard zijn. Van het afgelopen jaar schiet me weinig te binnen.
Sneakypete was altijd wel lollig om te lezen. Als conservatief heb je natuurlijk lange betogen nodig om grondig recht te kunnen lullen wat krom is, wat veel vermakelijk gestuntel oplevert.
8. Henk Krol trofee - Beste nieuwkomer.
Vroeger was alles beter. Onzintrofee.
9. Jeanine Hennis- Plasschaert-trofee - Beste vrouwelijke user.
Geen flauw idee, en degenen die hier genoemd worden zeggen me ook weinig.
10. Tanja Nijmeijer trofee - User met de meest zieke denkbeelden.
LXIV, het bittere gezicht van bekrompen Brabant.
De_hoftadgruppe verdient ook een vermelding, maar die is al zo goed als verzekerd van de Kusters trofee. Althans dat mag ik toch hopen.
11. Joop den Uyltrofee - Meest linkse user.
Er is een klein maar gevarieerd plethora aan linkse users. Een aantal barst van de filosofische onderbouwingen, maar er zijn er ook een aantal die een wat meer overtuigd en burgerlijk links aanhangen,
Arolsen is hier het pronkstuk van. Gefeliciteerd.
12. Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user.
Omdat diezelfde trekjes hem kennelijk ook vatbaar maken voor rechts geschreeuw, want als het niet links is is het het slecht, en moet het -daar komt het- KEIHARD AANGEPAKT WORDEN. Zo is de cirkel rond.
Arolsen: een ware mindfuck.
...
Ja ik zou verder ook niet weten, de meesten hier zijn van die jonge excuusrechtsen die het geen dag zouden uithouden in een ware rechtse maatschappij. Die eer verdienen ze dus niet.
13. Constant Kusters trofee - Grootste xenofoob
De_hoftadgruppe, je hebt 'em verdient. Als ik nog eervolle vermeldingen hierbij zou zetten dan krijg je een waslijst die zijn weerga niet kent, dus dit is echt een prestatie.
14. Martin Bosma trofee - Meest paranoide user/Aluhoedje
Synthercell ziet bepaalde bewegingen in de politieke wereld die wij als gewone stervelingen kennelijk niet kunnen bevatten. Briljant en visionair, of gewoon een steekje los? Wie zal het zeggen.
Mijn voorlopige oordeel is in ieder geval duidelijk.
15. Ad Melkerttrofee - De zuurste user
Ja dat moet dan wel
pietverdriet zijn, voor de honderdste keer.
Ook onze nieuwe libertarische vrinden verdienen een vermelding, aangezien alles wat de overheid doet maar bah is en iedereen die zich erin mengt wel kwaadaardig of in ieder geval verschrikkelijk dom moet zijn. Dat moet een mens toch zuur maken op den duur, aangezien onze wereld vrijwel nergens anders meer om lijkt te draaien.
16. Marianne Thiemetrofee - User die de meest nutteloze topics opent
Compexo, Als de topics van zijn hand niet direct gesloten worden bieden ze verder enkel eenzijdig gezeik over alles wat buiten proporties op te blazen valt.
17. Bram van Ojik trofee - User die bijdragen post waarvan doel, strekking of inhoud de lezertjes ontgaat
Viel reuze mee dit jaar.
18. Jolande Sap trofee - Meest meelijwekkende user
Pff, verdienen ze niet.
19. Uri Rosenthal trofee - user waarvan iedereen blij is dat ie opgetieft is
Zienswijze lijkt ons nu al enkele maanden niet meer te willen vervelen. Zie dit als een aanmoediging.
20. Ron Paul trofee - User die het meest blijft hangen in dezelfde dogma's, mantra's en riedeltjes
Zo'n beetje Iedereen boven de twintig is gedoemd tot dit lot. Libertariërs, met als meest recente voorbeeld
Paper_tiger zijn wel een schoolvoorbeeld hiervan. Ellenlange posts met hetzelfde riedeltje dag na dag. Je moet het maar willen hoor.