Zonder iemand te willen schofferen, probeer ik te helpen met het verdelen van de prijzen:
1. Alexander Pechtold trofee - Beste discussievoerder.Hoewel de discussies dit verkiezingsjaar van een minder niveau waren dan voorgaande jaren - of ze waren dat slechts in mijn perceptie - werden er toch een aantal goede discussies gevoerd. De onderwerpen zijn mogelijk door een klein en hecht clubje users wat meer uitgekauwd, waardoor men zich bij voorbaat al had ingegraven. Geen tactische stem van mij dit keer, ik stem voor de initiator van dit initiatief, niet alleen vanwege zijn politieke voorkeur, maar ook omdat hij altijd - ja echt altijd - on topic weet te blijven en niet in jolige borrelpraat verzand. Gefeliciteerd alvast,
Hexagon.
2. Boer Koekoek trofee - Slechtste discussievoerder.Zie voor verdere uitleg nummertje 11, maar ook dit jaar ben ik bang dat de nominatie voor slechtste discussievoerder naar
Arolsen gaat, waarbij er door hem nog wel wat werk gestoken wordt in een - lekker eenzijdige - openingspost, maar het daarna vooral bij trappen blijft, vaak tot hilariteit van een schare fans. Een beetje dubbel, mijn advies: ga zo door, cultfiguur!
3. Herman Wijffels trofee - User met meeste "dossierkennis".
Knarsentandend moet ik hier bekennen dat ik vind dat de dossierkennis op het fiscale vlak van
eriksd gegroeid is en hij een geducht kenner is van de internationale verhoudingen en constructies. Als voorbeeld hoef ik enkel maar zijn laatste post in de SC erbij te pakken om aan te tonen dat we telkens weer gastcolleges van deze man krijgen. Zijn kennis op andere vlakken is weer matig, maar door zijn abonnement op de Story en de Aktueel weet hij daar toch bij te blijven.
4. Hans van Mierlotrofee - Beste topicopener.
Was van mening dat het voorheen nog Bolkesteijn was, maar dit jaar ga ik, in dezelfde categorie, voor
Kowloon. Kan economisch iedereen hier nog wat leren, maar komt hier ook weer niet al te vaak, wat vaak goed is voor je reputatie.
5. Multatulitrofee - Beste schrijfstijl.Hier blijft voor mij, zeker in combinatie met de originele sneren,
Reya staan. Er zijn daarnaast nog schouderklopjes uit te delen aan Tem en Nautilus.
6. Erica Terpstratrofee - De leuke gezellige user die altijd aanwezig is, maar nauwelijks iets inhoudelijks bijdraagt.Met de nadruk op het eerste, het leuke, kan Euribob de users in de SC altijd verleiden weer te lullen over bier en tieten (of piemels, in zijn geval) en is op die wijze nauwelijks betrokken bij politieke discussies. In tegenstelling tot bijvoorbeeld de_Guidance, van wie we ook een hoop uit zijn dagelijks leven meemaken, weet ik amper iets van de politieke voorkeur van
Euribob. En zo hoort het ook bij Erica Terpstra.
7. Pim Fortuyn trofee - Wie mis je het meest?Zie nummer 4; ik vind het jammer dat
Bolkesteijn niet langer met (fiscaal-)economische analyses de topicreeks in POL opleukt, waarmee deze topics een niveautje te hoog waren voor de onvermoeibare xenofoben en communisten. Hiermee kregen we eindelijk een abstract niveau waarbij de dialoog wat verder ging dan
eriksdiaanse one-liners.
8. Henk Krol trofee - Beste nieuwkomer.Vind dat een nominatie van
monkyyy, die zich de mores van de SC ook prima heeft aangemeten, hier wel op zijn plaats is. Deze dame komt met volslagen willekeurige vragen over whisky, gifs van American Psycho, interieuradvies uit een verloren tijdperk en inkijkjes in het leven van een noordelijke studente op de proppen.
9. Jeanine Hennis- Plasschaert-trofee - Beste vrouwelijke user.Van het handjevol vrouwen dat in de SC komt, op haar katten-extremisme na, vind ik
Disana de beste vrouwelijke discussiepartner. Schiet niet meteen in een hysterische stuiptrekking zoals sommige andere userettes, wanneer je het oneens met haar bent en kan het old boys network goed aan.
10. Tanja Nijmeijer trofee - User met de meest zieke denkbeelden.De geslaagde act van von_Preussen ten spijt, als er één man in POL als een rots in de branding van Guantanamo de klassenstrijd blijft verdedigen, of Che nog steeds als zijn persoonlijke held blijft zien, is het
remlof wel. Zou, als het hem niet zijn inschrijftijd bij de corporatie zou kosten en hij de wedstrijden van Vitesse daar kon ontvangen, terstond met het vliegtuig naar Colombia vliegen

.
11. Joop den Uyltrofee - Meest linkse user.Nu Bram_van_Loon recentelijk verrechts is doordat hij toch wel graag een eigen woning zou betrekken na zijn afstuderen en in de slipstream daarvan nog tal van materiele burgermanswensen heeft, is deze trofee een makkelijke prooi voor
Arolsen. Deze vent zou zijn mogelijke vriendin nog laten nationaliseren en geeft letterlijk geen moer om bezit.
12. Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user.Dit was voor mij een close call tussen Zienswijze en
Paper_Tiger, maar aangezien de eerste geband is en zijn micro-kredieten in India toch wel sterk naar linkse hobbies ruiken, ga ik voor onze tijger. Deze man houdt du_ke/99.999 hele reeksen bezig en geeft mij altijd het gevoel een linkse rakker te zijn, dus dan doe je het goed.
13. Constant Kusters trofee - Grootste xenofoobHier ga ik eigenlijk nooit mee in discussie, omdat het gewoon een tamelijk suf onderwerp is om over te spreken, maar
Die_Hofstadgruppe schijnt het niet zo te hebben op allochtonen. Om maar eens een understatement te gebruiken.
14. Martin Bosma trofee - Meest paranoide user/Aluhoedje
Helaas,
Whiskers, je ziet de meest wilde complotten tegen jou opgezet worden zonder dat er sprake is van enige kwaadwillendheid. Vermoed een enorm netwerk achter de schermen en is er als de kippen bij de DM in te klimmen zodra er ergens een schertsende opmerking gemaakt wordt. Is naast gemtrails en de Bilderbergers ook nog eens bang voor php, om onduidelijke redenen.
15. Ad Melkerttrofee - De zuurste userIk vind het doorgaans wel meevallen en kan er goed tegen, maar ik schenk deze trofee graag aan een user die dit het liefste heeft, om een verder dalend pH te voorkomen.
3-voud, hij is helemaal van jou!
16. Marianne Thiemetrofee - User die de meest nutteloze topics opent
Iedereen die ooit een nieuwe SC opent. We zouden, zoals het een keurig stel D66'ers betaamt, ons eens de vraag moeten stellen welk doel dit initiatief nog dient.
17. Bram van Ojik trofee - User die bijdragen post waarvan doel, strekking of inhoud de lezertjes ontgaatZelfs nadat hij ruim een jaar onder de huidige username te boek staat, kan ik de bijdragen van Guido niet altijd plaatsen. Is een reactie op een quote van me een vorm van kritiek, is het een aanvulling of zijn de meldingen over het leven van een jonge en slimme allochtoon in Rotterdam simpelweg ter kennisneming? Ik kan het niet plaatsen,
de_Guidance18. Jolande Sap trofee - Meest meelijwekkende user
Helaas gaat
EchtGaaf nog altijd gebukt onder het grootste onrecht dat een mens kan treffen; is zeer intelligent, maar sociaal totaal incapabel en daardoor werkloos. Inmiddels daar zelf ook van op de hoogte en schikt zich meestal in zijn marginale rol, totdat hij tierend de SC binnenkomt omdat hij het aanknopje van de televisie heeft gevonden.
19. Uri Rosenthal trofee - user waarvan iedereen blij is dat ie opgetieft is.Hier past natuurlijk maar één naam:
eriksd. Zelfs de psychedelische muziek van Drugshond en het Bon Jovi geëmmer zodra de poorten naar katjesstad weer open staan, zijn een verademing in vergelijking met de Phil Collins-meuk die we de afgelopen 2 tot 3 jaar moesten dulden. Hulde daarvoor.
20. Ron Paul trofee - User die het meest blijft hangen in dezelfde dogma's, mantra's en riedeltjes
Ik heb de verhaaltjes van
remlof iets te vaak gehoord (hij denkt ongetwijfeld hetzelfde van die van mij) maar wanneer je zonder enige kritiek te dulden de EU verheerlijkt, je sociale huurwoning goedpraat en van mening bent dat een paar jaar Milaan en Londen je alles leert wat er te leren valt, mag je van mij de Ron Paul-trofee in ontvangst nemen.
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.