Alleereerst gaat mij dank naar alle users uit. Zonder users zou dit immers een dood forum zijn. Dit jaar viel het aantal kwalitatieve discussies helaas tegen; laten we hopen dat hier in 2013 verandering in komt. Mijzelf als politiek rechts-liberaal beschouwend, wil ik speciaal de centrum-linkse en linkse users van hartelijk bedanken voor uiten van hun visie, hun mening en hun manier van discussieren. Het valt mij op dat de gemiddelde centrum-linkse user over het algemeen beschaafder, vriendelijker en inhoudelijker dan de gemiddelde centrum-rechtse en de rechtse user discussieert, uitzonderingen daargelaten. Zie dit als een compliment en laten we hopen dat men deze vriendelijk- en beschaafdheid in 2013 voortzet.
1. Alexandex Pechtold trofee - Beste discussievoerderAls criticus op het kapitalisme en de vrije markten kan hij zeer inhoudelijk discussieren, neemt zijn tijd voor zijn argumenten en haalt herhaaldelijk pijnlijke punten naar voren waar het kapitalisme wellicht tekortkomingen heeft. Kan veelal smullen van zijn posts, zonder er verder op te reageren.
Weltschmerz, je hebt hem verdiend, de blue chip user van het forum, om maar even in het "kapitalistische jargon" te blijven.
2. Boer Koekoek trofee - Slechtste discussievoerderDe inverse van Weltschmerz. Zonder na te denken of zijn post uberhaupt een punt zal maken, plempt hij zijn visies en gedachtengangen neer. Meestal worden deze eenvoudigweg door users als 99.999 en von_Preussen met feiten en/of cijfers onderuit gehaald. Discussietechnisch gezien zou je deze user eigenlijk moeten shorten:
Voorschrift.
3. Herman Wijffels trofee - User met meeste "dossierkennis"Lastige keuze. Vrijwel een ieder is wel goed in zijn eigen vakgebied en meestal wat minder in de andere gebieden. Deze nominatie zal ik u helaas moeten onthouden.
4. Hans van Mierlotrofee - Beste topicopenerJammer dat Bolkestein niet meer post, wat hij opende aardige topics. Bij gebrek aan beter zijn Hexagon en Bram_van_Loon aardige vervangers geworden. Ik geef
Bram_van_Loon het voordeel van de twijfel, omdat hij meestal de moeite neemt om de OP uitvoerig toe te lichten.
5. Multatulitrofee - Beste schrijfstijlMonolith, Nautilus, Reya komen hiervoor in aanmerking. Desbetreffende user hanteert een duidelijke en prettige schrijfstijl. Nautilus krijgt een goede tweede plaats. Reya wordt voor zijn sneren genomineerd.
6. Erica Terpstratrofee - De leuke gezellige user die altijd aanwezig is, maar nauwelijks iets inhoudelijks bijdraagtTitus_Pollo en Whiskers. Beiden zijn vriendelijke users, waarmee je prima over ditjes en datjes kan praten.
7. Pim Fortuyn trofee - Wie mis je het meest?Sneaky_peate kon inhoudelijk sterk discussieren en zijn punten prima beargumenteren. Tevens genoot ik van de visie van
Bolkestein over de economie, de crisis en logistiek Nederland. Voor de kwaliteit van de discussies is het een must dat deze user terug komt.
8. Henk Krol trofee - Beste nieuwkomerDeze succesvolle investeerder tovert herhaaldelijk grafieken en bondige teksten uit haar figuurlijke portefeuille waarmee ze de kern en de denkwijze van financieel succesvolle mensen beschrijft. Een welkome nieuwkomer, die zowel op AEX als POL de kwaliteit omhoog schroeft. Op deze user zou je qua kennis long moeten gaan:
monkyyy.
9. Jeanine Hennis- Plasschaert-trofee - Beste vrouwelijke userDe vriendelijkste en aardigste vrouw van het forum kan niemand minder dan
Disana zijn.
10. Tanja Nijmeijer trofee - User met de meest zieke denkbeeldenDeze user zit teveel op zijn zolderkamer, waardoor het niet gek is dat hij bij een gebrek aan een sociaal leven nogal zieke denkbeelden heeft ontwikkeld.
Von_Preussen, jij krijgt hem thuis bezorgd.
11. Joop den Uyltrofee - Meest linkse userArolsen. Nationaliseren en herverdelen is zijn motto.
12. Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse userPaper_Tiger. Vrije markten en zo min mogelijk overheid zijn hem heilig. Schiet soms wel te ver door.
13. Constant Kusters trofee - Grootste xenofoobWellicht komt het omdat hij in een mindere wijk is opgegroeid, waardoor dit een impact op hem heeft gehad.
Die_Hofstadtgruppe, waarom heb je eigenlijk voor een buitenlandse naam gekozen? Op deze manier verdwijnt de Nederlandse cultuur nog sneller.
14. Martin Bosma trofee - Meest paranoide user/AluhoedjeDie_Hofstadtgruppe ziet achter elke buitenlander een kolonist.
15. Ad Melkerttrofee - De zuurste user3-voud kan wel wat basen gebruiken om het evenwicht te herstellen.
16. Marianne Thiemetrofee - User die de meest nutteloze topics opentCempexo heeft dit jaar zijn tijd hierin geinvesteerd. En hoeveel rendement dan wel voldoeding heb je eruit verkregen, Cempexo? Mocht je hier daadwerkelijk gelukkig van zijn geworden, laat het ons dan weten.
17. Bram van Ojik trofee - User die bijdragen post waarvan doel, strekking of inhoud de lezertjes ontgaatEen aardige en vriendelijke user met behoorlijk wat kennis op exact en economisch gebied. Helaas zijn de posts van
Drugshond lastig te ontcijferen.
18. Jolande Sap trofee - Meest meelijwekkende userLastig te nomineren. Ik heb met niemand in negatieve zin medelijden. Helaas, geen nominatie
19. Uri Rosenthal trofee - user waarvan iedereen blij is dat ie opgetieft is.Wederom geen nominatie.
20. Ron Paul trofee - User die het meest blijft hangen in dezelfde dogma's, mantra's en riedeltjesConstant hetzelfde geblaat, wat eenvoudigweg met cijfers en/of feiten onderuit te halen is. Wordt door anderen ook weinig serieus genomen. Voor de tweede keer wint
Voorschrift een nominatie.
Aanvullende nominaties21. Herman Van Rompuy trofee - user die het meest pro-EU isRemlof zou liever vandaag dan morgen één Europese superstaat oprichten. Is van mening dat Nederland in één Europese superstaat welvarender zou worden dan zonder. De culturen binnen Europa verschillen volgens hem weinig; onder zijn bewind zou iedereen onder de Europese paraplu leven. Desalniettemin is het een vriendelijke en beleefde user. Waar kan ik mij voor de eerste uitgifte van eurobonds intekenen, Remlof?
22. Job Cohen trofee - user die het meest op een beschaafde en vriendelijke manier kan discussierenStaat zijn counterparty vrijwel altijd beleefd en geduldig te woord. Deze user is bijna niet boos te krijgen.
De_Guidance, waren er maar meer mensen zoals jij qua persoonlijkheid.
23. Geert Wilders trofee - user met een beperkte blik en visie op de gang van zaken, al dan niet door een gebrek aan een hoger opleidingsniveauDogma's, posts zonder onderbouwing, roeptoeteren wat er allemaal in je onderbuik zit, het wij/zij-gevoel nadrukkelijk profileren, zich soms op een nogal onbeschaafde wijze uiten, het zit er bij
Voorschrift allemaal in. Is overdreven pro-Israel, wil het liefst de Palestijnen en Iran bombarderen. Deze user noemt zichzelf El_Generalissimo, wat zijn dictatoriale trekjes prima weergeeft. Hij kan zo stage bij de heer Wilders en zijn partij lopen, die daar overigens nog vacatures voor open heeft staan.
24. Jeroen Dijsselbloem trofee - user die het beste op de post Minister van Financiën zou passenVon_Preussen heeft een sterke economische kijk op zaken. Deze user onderbouwt zijn posts die over de economie en de eurocrisis gaat met sterke argumenten en heeft er veel kennis over. Het is een gift om deze posts van hem te lezen en het geeft je een andere kijk op de economie en de eurocrisis. Ondanks zijn sociaal-economische rechtse politieke voorkeur heeft hij veel kritiek op de VVD, die hij uiteraard netjes onderbouwt. Onder zijn bewind zou de euro niet een voldoende bij de stress test scoren.
Dit is het einde van de nominaties. Tenslotte wens ik zowel alle genomineerden als alle niet-genomineerden een fijne Kerst toe. Maak er mooie feestdagen van!