Dus bij deze: het allereerste huizenmarktnieuwstopic!quote:Op maandag 13 augustus 2012 20:29 schreef iamcj het volgende:
Is dit een idee?:
Een apart topic waarin je het dagelijkse nieuws kunt/moet posten. De mensen die dat willen kunnen zo op de hoogte blijven en andere topics blijven schoon.
En dat de totale som van krediet ook maximaal wordt, al betaal je niet alles zelf dat dan weer wel...quote:Op maandag 19 november 2012 13:37 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan moet je de waarschuwing krijgen ondoorzichtige producten leveren je maximaal fiscaal voordeel op.
als je alles opsomt dan kan het ook maar zo 20% worden in 2013 en 2014quote:Op maandag 19 november 2012 14:33 schreef Held_op_Sokken het volgende:
Rally to the bottom
Gegeven de positie en belangen van de Rabobank in de woningmarkt zal die 7 procent daling wellicht niet eens conservatief zijn.
-30% !quote:Op maandag 19 november 2012 15:04 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
als je alles opsomt dan kan het ook maar zo 20% worden in 2013 en 2014
nou dat weet ik niet maar 2014 wordt een ramp voor werknemers dat is duidelijkquote:
Gewoon regelmatig de rouwadvertenties lezen, kan je zomaar 40% schelen t.o.v. 2008quote:
Dat is zeker voor starters een slim plan. Jammer alleen dat de sterfgevallen natuurlijk babyboomers zijn en dus in kasten van huizen wonen en ook heel veel op plekken waar weinig werk is (drentenieren enzo) daar als starter gaan wonen is niet super handig.quote:Op maandag 19 november 2012 15:43 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Gewoon regelmatig de rouwadvertenties lezen, kan je zomaar 40% schelen t.o.v. 2008
Maak een app die de rouwadvertenties koppelt aan het telefoonboek en Fundaquote:Op maandag 19 november 2012 15:43 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Gewoon regelmatig de rouwadvertenties lezen, kan je zomaar 40% schelen t.o.v. 2008
http://www.nu.nl/economie(...)ng-woningkopers.htmlquote:Spaanse verblijfsvergunning voor woningkopers
MADRID - De Spaanse regering wil buitenlanders die een woning van meer dan 160.000 euro kopen, automatisch een verblijfsvergunning verlenen.
Briljant planquote:Op maandag 19 november 2012 16:03 schreef WammesWaggel het volgende:
Maak een app die de rouwadvertenties koppelt aan het telefoonboek en Funda
quote:Met spoed gezocht: een briljante App ontwikkelaar voor Android en iOS.
Je hebt ervaring op het gebied van datamining en wilt veel geld BESPAREN![]()
Je komt net kijken op de arbeidsmarkt en hebt nog geen hypotheek en/of andere schuldverplichtingen uitstaan bij de financiele maffia
Windows Phone 8quote:Op maandag 19 november 2012 20:03 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Briljant plan![]()
Even een vacature plaatsen:
[..]
Je vergat de eisen 'mentaal en sociaal gestoord', 'gefrustreerd', en 'moet voor niets willen, nou ja, aanwezig zijn'. Misschien dat het je vanzelfsprekend voorkomt, maar voor de juiste aansluitende reacties toch misschien maar expliciet vermeldenquote:Op maandag 19 november 2012 20:03 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Briljant plan![]()
Even een vacature plaatsen:
[..]
Nee hoor, jaar 1 geef je ze vrij toegang, en daarna ga je ze afknijpen. Buitenlandse goudzoekers worden overal hetzelfde behandeldquote:Op maandag 19 november 2012 18:43 schreef WammesWaggel het volgende:
Ja daar gaan de Spanjaarden nog spijt van krijgen.
ga maar eens in Marbella kijken hoe die worden afgeknepenquote:Op maandag 19 november 2012 21:07 schreef michaelHD9 het volgende:
[..]
Nee hoor, jaar 1 geef je ze vrij toegang, en daarna ga je ze afknijpen. Buitenlandse goudzoekers worden overal hetzelfde behandeldLock-in, and then squeeze.
ja, het walhalla voor sadomasochistenquote:Op maandag 19 november 2012 21:51 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ga maar eens in Marbella kijken hoe die worden afgeknepen![]()
quote:di 20 nov 2012, 07:30 | 0 reacties
Ozb-aanslag blijft stijgen
AMSTERDAM - Huiseigenaren betalen volgend jaar gemiddeld 2,7 procent meer onroerendezaakbelasting.
Dat schrijft de NOS op basis van een onderzoek van de Vereniging Eigen HUis (VEH) onder ruim 100 gemeenten.
In 2013 daalt de WOZ-waarde van woningen voor het derde jaar op rij.
De ozb-aanslag blijft stijgen, met gemiddeld 2,7 procent van 256 naar 263 euro.
De WOZ-waarde daalt met 4,1 procent van 251.400 naar 241.000 euro.
Uitschieters van meer dan 10 procent zijn de gemeenten Het Bildt, De Marne en Valkenburg aan de Geul.
Volgens het rapport verhogen gemeenten de ozb om bezuinigingen op te vangen of de begroting sluitend te krijgen. Een doorn in het oog, zo noemt de VEH de jaarlijkse ozb-stijging.
Nichemarktquote:
Huisbezitters zitten gevangen dus die kan je gewoon lekker de gaten op de begroting laten invullen. Bevalt je dat niet? Dan verkoop je toch gewoon je huis!quote:Op dinsdag 20 november 2012 09:05 schreef HD9 het volgende:
OZB daalt niet, maar stijgt ??
http://www.telegraaf.nl/o(...)lijft_stijgen__.html
[..]
Nou nou gemiddeld 7 euro stijging op jaarbasis, dat valt wel mee. De gemiddelde huurverhogingen zullen een stuk meer op jaarbasis zijn.quote:Op dinsdag 20 november 2012 09:28 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Huisbezitters zitten gevangen dus die kan je gewoon lekker de gaten op de begroting laten invullen. Bevalt je dat niet? Dan verkoop je toch gewoon je huis!
Toch best knap dat ze een schaap kunnen veranderen in een melkkoe
Het is de VEH in ieder geval een doorn in het oogquote:Op dinsdag 20 november 2012 09:37 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Nou nou gemiddeld 7 euro stijging op jaarbasis, dat valt wel mee. De gemiddelde huurverhogingen zullen een stuk meer op jaarbasis zijn.
Is er geen huurders vereniging die voor de belangen van huurders opkomt?quote:Op dinsdag 20 november 2012 09:40 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Het is de VEH in ieder geval een doorn in het oog
Als ik me niet al te zeer vergis betaal je als huurder ook OZB alleen dan het bewoners gedeelte. Behalve personen als jij natuurlijk als je in de bijstand zit en slecht met je geld omgaat dan word dat ook wel kwijtgescholden.quote:Op dinsdag 20 november 2012 09:28 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Huisbezitters zitten gevangen dus die kan je gewoon lekker de gaten op de begroting laten invullen. Bevalt je dat niet? Dan verkoop je toch gewoon je huis!
Toch best knap dat ze een schaap kunnen veranderen in een melkkoe
Als huurder betaal je gewoon alles.quote:Op dinsdag 20 november 2012 10:25 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Als ik me niet al te zeer vergis betaal je als huurder ook OZB alleen dan het bewoners gedeelte. Behalve personen als jij natuurlijk als je in de bijstand zit en slecht met je geld omgaat dan word dat ook wel kwijtgescholden.
Gaat jou huur dan omhoog vanwege OZB belasting verhoging. Welke trouwens niet veel uitmaakt OZB % omhoog, WOZ (zou wel zo moeten zijn) naar beneden + + - = 0 Maar daar het om wat grotere bedragen gaat eurootje meer of minder kijken we dan ook niet op.quote:Op dinsdag 20 november 2012 10:30 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Als huurder betaal je gewoon alles.
Het OZB-bewoners-deel bestaat niet meer.quote:Op dinsdag 20 november 2012 10:25 schreef Tikbalang het volgende:
Als ik me niet al te zeer vergis betaal je als huurder ook OZB alleen dan het bewoners gedeelte.
Ach ja dat vergeet ik iedere keer maar weer. Sinds dat is afgeschaft is de OZB voor mij nooit veranderd hahahaha.quote:Op dinsdag 20 november 2012 10:54 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Het OZB-bewoners-deel bestaat niet meer.
quote:di 20 nov 2012, 13:44
Jan de Hoop verlaagt vraagprijs huis
van onze redactie
AMSTERDAM -
VIDEO - De oververmoeide nieuwslezer Jan de Hoop heeft de vraagprijs van zijn appartement in Rotterdam fors verlaagd.
Jan heeft besloten om de vraagprijs van zijn woning aan de Buitenbassinweg te verlagen met maar liefst 53.000,– euro. De Hoop wil nu 645.000,– euro voor het appartement hebben, meldt bekendeburen.nl.
Het gezicht van het RTL Ontbijtnieuws probeert het huis te verkopen om samen met zijn partner Coen een huis op de Veluwe aanschaffen.
Jan is overigens wel gek op zijn woning in de havenstad.
Hij vindt het fantastisch om op een meter afstand van de Maas te wonen, en iedere dag te kunnen genieten van een schitterend uitzicht.
Het huis, met een woonoppervlakte van 200 vierkante meter, beschikt over een riante woon- eet- en werkkamer, 2 terrassen op het zuiden en een badkamer met een Whirlpool.
Jan kocht zijn onderkomen in februari 1999 voor een prijs van 168.352,– euro.
Als je nou eens je eigen posts leest, zie je dat hij helemaal niet weg wil 'hier', maar naar de veluwe wil.quote:Op dinsdag 20 november 2012 17:30 schreef michaelmoore het volgende:
Wil ook weg hier en terecht, cashen en snel
http://www.nu.nl/economie(...)er-energielabel.htmlquote:DEN HAAG - Een huis kan voorlopig nog gewoon verkocht worden zonder energielabel. Als beide partijen het daarmee eens zijn, gaat de transactie gewoon door.
wil graag cashen en ver weg uit de randstadquote:Op dinsdag 20 november 2012 17:36 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Als je nou eens je eigen posts leest, zie je dat hij helemaal niet weg wil 'hier', maar naar de veluwe wil.
Ja, nu bedoel je met 'hier' ineens de randstad en is de veluwe gelijk aan het buitenland.quote:Op dinsdag 20 november 2012 17:41 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
wil graag cashen en ver weg uit de randstad
wil graag een dot extra aftikken voor een upgrade. mag ie? als je dat cashen vind, ben je egt aan het trollenquote:Op dinsdag 20 november 2012 17:41 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
wil graag cashen en ver weg uit de randstad
voor 1 januari of na 1 januari, dan zou voor 1 januari voordeliger moeten zijn lijkt het. maar ja soep, nooit zo heet gegeten etc..quote:Op dinsdag 20 november 2012 09:58 schreef byah het volgende:
Kom zelf net kijken op de woningmarkt en we zijn ons aan het orienteren qua mogelijkheden. Hebben een nieuwbouwhuis op het oog, oplevering zomer 2013. Hoor om me heen dat het verstandig is om een hypotheek voor 1 januari te regelen, maar is dat ook zo?
Of dat zo is, maakt niet meer uit. No way dat jij nu nog voor 1 januari een hypotheek gepasseerd krijgt bij de notaris als je hem nu nog moet gaan 'regelen'.quote:Op dinsdag 20 november 2012 09:58 schreef byah het volgende:
Hoor om me heen dat het verstandig is om een hypotheek voor 1 januari te regelen, maar is dat ook zo?
Dat maakt niet uit:quote:Op dinsdag 20 november 2012 20:02 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Of dat zo is, maakt niet meer uit. No way dat jij nu nog voor 1 januari een hypotheek gepasseerd krijgt bij de notaris als je hem nu nog moet gaan 'regelen'.
quote:Overigens worden alle onherroepelijke koopovereenkomsten van vóór 1 januari nog aangemerkt als bestaande gevallen, ook al wordt het huis pas uiterlijk in 2013 geleverd.
OW, dat wist ik niet. Grijp je kans dan nu het nog kan.quote:Op dinsdag 20 november 2012 20:27 schreef MaLo het volgende:
http://www.nvm.nl/wonen/nieuws/2012/20121120hypotheekregels.aspx
Wat een onzin, Als je niet een derderangs pauper bent, die alles voor niks wil en over elke letter wil azijnpissen, maar gewoon je zaakjes voor elkaar hebt, heb je dat zonder enig probleem binnen een paar weken geregeld hoor.quote:Op dinsdag 20 november 2012 20:02 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Of dat zo is, maakt niet meer uit. No way dat jij nu nog voor 1 januari een hypotheek gepasseerd krijgt bij de notaris als je hem nu nog moet gaan 'regelen'.
Ja, doei.quote:Op dinsdag 20 november 2012 20:38 schreef michaelHD9 het volgende:
Wat een onzin, Als je niet een derderangs pauper bent, die alles voor niks wil, heb je dat zonder enig probleem binnen een paar weken geregeld hoor.
Neuh. Maar de laatste keer dat ik hem moest oversluiten kwam er elke keer wat 'tussen' duurde uiteindelijk 2,5 maand ofzo voor het rond was. (Iedere keer netjes inleveren waar ze om vroegen, en toch kwam er daarna weer een verzoek om andere info, en daarna weer)quote:Op dinsdag 20 november 2012 20:39 schreef michaelHD9 het volgende:
begin jij nou ook al in die fabeltjes te geloven?
Ik heb andere ervaringen, ook recent.quote:Op dinsdag 20 november 2012 20:43 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Neuh. Maar de laatste keer dat ik hem moest oversluiten kwam er elke keer wat 'tussen' duurde uiteindelijk 2,5 maand ofzo voor het rond was. (Iedere keer netjes inleveren waar ze om vroegen, en toch kwam er daarna weer een verzoek om andere info, en daarna weer)
5 a 6 weken tot en met het passeren is gewoon tekort als je nu nog een hypotheek moet gaan 'regelen'.
(Overigens maakt dat gelukkig niet uit las ik net)
Dan heb je erg veel geluk gehad denk ik zo.quote:Op dinsdag 20 november 2012 20:45 schreef michaelHD9 het volgende:
Ik heb andere ervaringen, ook recent.
Nope, gewoon een goede en kundige klant die rechtstreeks zaken doet.quote:Op dinsdag 20 november 2012 20:45 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dan heb je erg veel geluk gehad denk ik zo.
Mja. En de beginner op de woningmarkt, die hier vraagt wat hij moet doen gaat het ook nog voor 1 januari redden denk je... Really?quote:Op dinsdag 20 november 2012 20:46 schreef michaelHD9 het volgende:
Nope, gewoon een goede en kundige klant die rechtstreeks zaken doet.
Ja, als ie z'n zaakjes fatsoenlijk voor elkaar heeft. Slechte risico's, als in zeikerts die geen cent te makken hebben maar wel een hele hoop noten op hun zang hebben, heeft elke financier schurft aan. En terecht, me dunkt.quote:Op dinsdag 20 november 2012 20:49 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Mja. En de beginner op de woningmarkt, die hier vraagt wat hij moet doen gaat het ook nog voor 1 januari redden denk je... Really?
Vergeet de feestdagen niet, in combinatie met de extra run op hypotheken... We hebben het wel over 1 januari he, niet 30 maart ofzo.quote:Op dinsdag 20 november 2012 20:54 schreef michaelHD9 het volgende:
Ja, als ie z'n zaakjes fatsoenlijk voor elkaar heeft. Slechte risico's, als in zeikerts die geen cent te makken hebben maar wel een hele hoop noten op hun zang hebben, heeft elke financier schurft aan. En terecht, me dunkt.
Ja, dat scheelt wel twee hele dagen als ze niet overwerken.quote:Op dinsdag 20 november 2012 20:55 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Vergeet de feestdagen niet, in combinatie met de extra run op hypotheken... We hebben het wel over 1 januari he, niet 30 maart ofzo.
Nou toen ik dit jaar kocht had ik voor het accepteren van de bank zijn offerte 14 dagen geloof ik. Daarna trouwens wilden ze nog wel dingen hebben (was zeer leuk want ik zat ver weg op zee niet in nederland) voor goedkeuring een stuk papier en daarna voor tijdelijke levering van de poen bij de notaris.quote:Op dinsdag 20 november 2012 20:54 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Overigens bedenk ik me net dat de bank voornamelijk moeilijk deed (volgens mij dan) omdat we een offerte hadden gekregen, en tegen de tijd dat we die accepteerden, de rente 0,2 % hoger was geworden. Dus traineerden ze de boel een beetje extra vermoed ik. Ontmoedigingsbeleid zeg maar.
Tja daar heb je een punt. Mijn hypotheek mannetje was nog vrolijk in zijn vakantie aan het werk om het voor mij te regelen. Bij hem thuis ook nog geweest (terwijl hij geen pak aanhad) want hij was vrij maar ik had geen tijd meer eigenlijk.quote:Op dinsdag 20 november 2012 20:57 schreef michaelHD9 het volgende:
[..]
Ja, dat scheelt wel twee hele dagen als ze niet overwerken.
Sommige mensen hebben wel een andere arbeidsethos en gevoel voor verantwoordelijkheid dan sommige posters in dit topic hoor, dat mag je ook wel meewegen.
En dat daarbij voor de zoveelste keer EU-regels worden genegeerd, ach... Ik snap werkelijk niet dat de politici zo graag bij de EU willen, maar zich nooit aan de regels willen houden!quote:Op dinsdag 20 november 2012 17:38 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
http://www.nu.nl/economie(...)er-energielabel.html
Gelukkig maar. Iemand moet de kar trekken. Succes ermee.quote:Op dinsdag 20 november 2012 20:57 schreef michaelHD9 het volgende:
Sommige mensen hebben wel een andere arbeidsethos en gevoel voor verantwoordelijkheid dan sommige posters in dit topic hoor, dat mag je ook wel meewegen.
Ze mogen niet van michaelmoore en HD9. Graag je klacht bij hem neerleggen.quote:Op dinsdag 20 november 2012 21:00 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
En dat daarbij voor de zoveelste keer EU-regels worden genegeerd, ach... Ik snap werkelijk niet dat de politici zo graag bij de EU willen, maar zich nooit aan de regels willen houden!
Was dat een plaggenhut, een appartement , een rijtjes huis, een 2 onder 1 kap, een villa, of een boerderij?quote:Op dinsdag 20 november 2012 20:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoeveel is bij benadering een huis wat op 1-1-2008 voor 1 miljoen verkocht nu waard?
Twee kauwgomballen en een plakplaatje, begrijp ik uit dit topic.quote:Op dinsdag 20 november 2012 20:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Hoeveel is bij benadering een huis wat op 1-1-2008 voor 1 miljoen verkocht nu waard?
Dat hele energielabel gaat nergens over natuurlijk.quote:Op dinsdag 20 november 2012 21:00 schreef RemcoDelft het volgende:
En dat daarbij voor de zoveelste keer EU-regels worden genegeerd, ach... Ik snap werkelijk niet dat de politici zo graag bij de EU willen, maar zich nooit aan de regels willen houden!
Behalve als het schrijven van een zinloze exercitie je kostwinnig is natuurlijk. Dit soort energielabelpushers zijn nog nuttelozer dan banksters. Uw jaren '20 woning is niet zo energiezuinig is hetzelfde als suggereren dat Lindsay Lohan een niet zo goeiekope hoer is. Iedereen weet, niemand interesseert het iets.quote:Op dinsdag 20 november 2012 21:05 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat hele energielabel gaat nergens over natuurlijk.
Kijk, in principe hebben ze natuurlijk gelijk dat het gewoon ordinair belasting verhogen is maar ik zou me als VEH ook eerder druk maken om zaken die de huizenbezitter méér dan 7 euro per jaar kostenquote:Op dinsdag 20 november 2012 09:40 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Het is de VEH in ieder geval een doorn in het oog
zoquote:Op dinsdag 20 november 2012 21:02 schreef michaelHD9 het volgende:
[..]
Ze mogen niet van michaelmoore en HD9. Graag je klacht bij hem hullie neerleggen.
Tja, ging het nou gemiddeld 2,7% omhoog? Alles wordt duurder.quote:Op dinsdag 20 november 2012 21:18 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Kijk, in principe hebben ze natuurlijk gelijk dat het gewoon ordinair belasting verhogen is
quote:Op dinsdag 20 november 2012 21:21 schreef michaelmoore het volgende:
zo zie je maar, een schizofreen is nooit alleen...
Ben ik met je eens! Maar daar gaat de discussie niet eens over: feit is dat een energielabel al jaren verplicht is, en blijkbaar gaat de EU nu handhaving afdwingen.quote:Op dinsdag 20 november 2012 21:05 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat hele energielabel gaat nergens over natuurlijk.
quote:Volgens het Nederlands Hypotheek Collectief gaan geldverstrekkers de komende tijd woningen laten hertaxeren om te bepalen of de waarde lager is dan de hypotheek die erop rust. "Dat leek in het verleden een formaliteit, maar de vraag is of dat in de toekomst zo blijft."
Selectief quoten?quote:Op dinsdag 20 november 2012 21:47 schreef RemcoDelft het volgende:
Voor iedereen die riep dat dit nooit zou gebeuren:
quote:Zo zitten huizenbezitters vast aan hun huidige geldgever, terwijl andere partijen een lagere rente bieden, stelt NHC, die wel ziet dat partijen wat soepeler worden: "Bij sommige banken merken we een eerste, voorzichtige beweging in deze richting."
Minder dan 500kquote:Op dinsdag 20 november 2012 20:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Goed nieuws dus.quote:
Goed om te weten dat xenonoob er nog steeds is?quote:
Die vragen kan je zelf ook beantwoorden, doe je bestquote:Op dinsdag 20 november 2012 21:04 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Was dat een plaggenhut, een appartement , een rijtjes huis, een 2 onder 1 kap, een villa, of een boerderij?
En wat was hij waard toen hij voor 1 miljoen verkocht werd? Was dat 5 ton, 1 miljoen, of 1,5 miljoen?
Doe jij eens je best om wat minder vaag te zijn. Dat kun je best. En zo niet, doe dan maar je gewoon je best, dan helpen we je wel.quote:Op woensdag 21 november 2012 01:51 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Die vragen kan je zelf ook beantwoorden, doe je best
quote:Op dinsdag 20 november 2012 20:59 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Misschien is ons geluk dat m'n vriendin bij een bank werkt, denk dat e.e.a. iets sneller kan dan. Vrijdag in ieder geval gesprek bij de bank, we'll see.quote:Op dinsdag 20 november 2012 20:55 schreef Tikbalang het volgende:
Als je echt nu nog moet beginnen met regelen van een hypotheek ben je rijkelijk laat om dat te regelen. Met een koopcontract is het anders voor hij onherroepelijk is duurt wel al snel 2-3 week. Dat is dan de clausule die staat voor het financieel geregeld krijgen. Dus tussen nu en sinterklaasavond wel iets doen dan.
Dit gaat toch ook nergens over dat gelul in de ruimte zonder concreet te willen/kunnen worden met zijn vraag. En dan herhaalt hij hem nog een keer, kijk xeno is vervelend met zijn gedram, maar DAM is ook op deze manier vervelend en draagt op deze manier nog minder bij aan een discussie.quote:Op woensdag 21 november 2012 02:18 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Doe jij eens je best om wat minder vaag te zijn. Dat kun je best. En zo niet, doe dan maar je gewoon je best, dan helpen we je wel.
Het CBS doet altij 3 weken over het publiceren van gegevens... Anyway, grafiek (12 maanden gemiddelde van CBS huizenprijsindex) geupdate:quote:Op woensdag 21 november 2012 10:06 schreef Istrilyin het volgende:
Cijfertjes van het CBS zijn uit. Zoals verwacht gaat het minder hard met dalen nu iedereen nog probeert een woning te komen voor 1-1-2013.
Kadaster en CBS: bestaande koopwoningen bijna 8% goedkoperquote:Op woensdag 21 november 2012 10:06 schreef Istrilyin het volgende:
Cijfertjes van het CBS zijn uit. Zoals verwacht gaat het minder hard met dalen nu iedereen nog probeert een woning te komen voor 1-1-2013.
Dus als je onder water staat kan het maar zo zijn dat je daarvoor een fors hogere rente moet gaan betalen want je bent immers een groot risico voor de geldverstrekker. Als je bij dezelfde bank nog spaarcentjes hebt uitstaan zou ik die maar alvast bij een andere 'familie' van de maffia gaan onder brengenquote:'Geldgevers gaan hertaxeren'
Volgens het Nederlands Hypotheek Collectief gaan geldverstrekkers de komende tijd woningen laten hertaxeren om te bepalen of de waarde lager is dan de hypotheek die erop rust. "Dat leek in het verleden een formaliteit, maar de vraag is of dat in de toekomst zo blijft."
Het collectief wijst erop dat in de meeste hypotheekaktes is opgenomen dat banken de woning mogen hertaxeren en om aanvullende garanties kunnen vragen als de waarde van de woning niet meer dekkend is. "Het moment dat hertaxaties aangekondigd worden, komt naar onze verwachting steeds dichterbij."
Het NHC roept geldgevers op om te handelen naar de eigen Gedragscode Hypothecaire Financieringen om klanten te helpen van wie de woning 'onder water staat'. "In de gedragscode is door de banken ruimte geschapen om voor woningen die onder water staan, af te wijken van de normen, zowel op inkomen als op de waarde van het onderpand. In de praktijk zien wij dat de restschuld vaak alleen meegefinancierd kan worden als dat binnen de reguliere kaders van het inkomen en het onderpand past." Zo zitten huizenbezitters vast aan hun huidige geldgever, terwijl andere partijen een lagere rente bieden, stelt NHC, die wel ziet dat partijen wat soepeler worden: "Bij sommige banken merken we een eerste, voorzichtige beweging in deze richting."
bron: AMweb.nl
Het Nederlands Hypotheek Collectief, opgericht in het najaar van 2010, streeft naar transparantie van producten, betere prijzen en gemak voor alle deelnemers.quote:Op woensdag 21 november 2012 15:28 schreef ComplexConjugate het volgende:
Wat ik en anderen hier al enkele jaren roepen gaat nu dus gewoon gebeuren, word dik feest mensen
Opgericht door scheeflenersquote:Op woensdag 21 november 2012 15:51 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Het Nederlands Hypotheek Collectief, opgericht in het najaar van 2010, streeft naar transparantie van producten, betere prijzen en gemak voor alle deelnemers.
Bron
Je maakt dikgedrukt dat ze stellen dat het misschien gaat veranderen terwijl je aankondigt dat het daadwerkelijk gaat veranderen....quote:Op woensdag 21 november 2012 15:28 schreef ComplexConjugate het volgende:
Wat ik en anderen hier al enkele jaren roepen gaat nu dus gewoon gebeuren, word dik feest mensen
[..]
Dus als je onder water staat kan het maar zo zijn dat je daarvoor een fors hogere rente moet gaan betalen want je bent immers een groot risico voor de geldverstrekker. Als je bij dezelfde bank nog spaarcentjes hebt uitstaan zou ik die maar alvast bij een andere 'familie' van de maffia gaan onder brengen
Ben je nu ook al bezig met hypotheken af te willen sluiten dat je bij zulke collectieven uitkomt?quote:Op woensdag 21 november 2012 16:11 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Opgericht door scheefleners
Kun je mij één goede reden noemen waarom banken dit zouden willen doen?quote:Op woensdag 21 november 2012 15:28 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Dus als je onder water staat kan het maar zo zijn dat je daarvoor een fors hogere rente moet gaan betalen want je bent immers een groot risico voor de geldverstrekker. Als je bij dezelfde bank nog spaarcentjes hebt uitstaan zou ik die maar alvast bij een andere 'familie' van de maffia gaan onder brengen
Basel III. Vastgoed moet met de werkelijke waarde op de balans staan. Weigering van banken heeft gevolgen voor hun credit rating.quote:Op woensdag 21 november 2012 16:33 schreef Blik het volgende:
[..]
Kun je mij één goede reden noemen waarom banken dit zouden willen doen?
xenonoob heeft een AEX banquote:Op woensdag 21 november 2012 01:50 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Goed om te weten dat xenonoob er nog steeds is?
Waarom gaat 'iedereen' dat dan nog proberen? Is toch ook zinloos? Nog een maandje en dan is het exit voor de hele wereld tochquote:Op woensdag 21 november 2012 10:06 schreef Istrilyin het volgende:
Heeeeee, DAM is terug! Welkom!
1 van de redenen is dat de geldverstrekkers willen weten hoe goed de dekking van het onderpand is. Aan een groter risico hangt normaal gesproken een hoger prijskaartje. Banken moeten immers ook hun geld ophalen bij mensen die graag hun centjes terug zien.quote:Op woensdag 21 november 2012 16:33 schreef Blik het volgende:
Tja... dat is de kunst van de keel met beleid afknijpen. Net niet genoeg om de patient te doen overlijden. Zolang jij je centjes maar betaald en niet de pijp aan Maarten geeft is de bank tevredenquote:Je zorgt er dan namelijk voor dat mensen die op dit moment de hypotheek gewoon netjes kunnen betalen dan opeens in geldnood komen, met alle gevolgen van dien voor de bank.
En terecht natuurlijk, de zeepbel moet in kaart gebracht worden om de risico's inzichtelijk te maken voor de geldverstrekkers.quote:Op woensdag 21 november 2012 18:21 schreef KneeDeep het volgende:
[..]
Basel III. Vastgoed moet met de werkelijke waarde op de balans staan. Weigering van banken heeft gevolgen voor hun credit rating.
nou dat lijkt mee en goed plan, want die banken moeten de uitstaande risico's boeken van de AFM voor rapportage, zodat die beleid kan makenquote:Op woensdag 21 november 2012 18:30 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
En terecht natuurlijk, de zeepbel moet in kaart gebracht worden om de risico's inzichtelijk te maken voor de geldverstrekkers.
onderdeel van de strestestquote:Op woensdag 21 november 2012 19:17 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
wel grote impact voor een aantal banken, en - wat is de werkelijke (markt?)waarde.
Om de risicogevallen in kaart te brengen. Natuurlijk gaan ze niet direct mensen opzadelen met honderden euro's extra per maand aan lasten maar hier en daar een subtiele verhoging zie ik ze wel doen.quote:Op woensdag 21 november 2012 16:33 schreef Blik het volgende:
[..]
Slopen komt vanzelf als er voldoende woningen zijn: de slechtste panden komen dan leeg te staan. Of de prijs/kwaliteit-verhouding wordt gewoon aangepast.quote:Op woensdag 21 november 2012 21:07 schreef michaelmoore het volgende:
En het feit is dat woningbouw de enige snelle manier is om de economie flink aan te zwengelen, en dat gemeenten voor vele miljarden aan speculatieve grondposities hebben.
Dus we moeten wel gaan bouwen, energiezuinig dan, en eigenlijk ook gaan slopen
hier staan sinds kort ook wat vrije sector huurwoningen leeg, kennelijk te duur.quote:Op woensdag 21 november 2012 21:14 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Slopen komt vanzelf als er voldoende woningen zijn: de slechtste panden komen dan leeg te staan. Of de prijs/kwaliteit-verhouding wordt gewoon aangepast.
Of ze doen de inkomenseisen gewoon wat omlaag.quote:Op woensdag 21 november 2012 22:00 schreef michaelmoore het volgende:
hier staan sinds kort ook wat vrije sector huurwoningen leeg, kennelijk te duur.
De woningen in de vrije markt zijn gewoon te duur en niet marktconform, hoe graag de zeepbel lovers ons dat wel willen doen geloven.quote:Op woensdag 21 november 2012 22:00 schreef michaelmoore het volgende:
hier staan sinds kort ook wat vrije sector huurwoningen leeg, kennelijk te duur.
zeker niet slecht.
Er is momenteel toch een maximumprijs in de markt voor een nette rijwoning in een parkomgeving, kennelijk dacht men na leegkomst er 5% op te gooien, dat lukt niet.
Men dacht de hoofdprijs voor deze woningen te kunnen krijgen maar vergat te lobby-en voor een huurpenningenaftrekquote:Twee derde van alle leegstaande woningen zijn huurhuizen, die voor bijna 70 procent in handen zijn van institutionele beleggers en particuliere verhuurders. Een op de zes leegstaande woningen die zij te huur aanbieden is in deze eeuw gebouwd.
Maar dat is toch niet zo gek?quote:Op woensdag 21 november 2012 22:36 schreef ComplexConjugate het volgende:
"Twee derde van alle leegstaande woningen zijn huurhuizen, die voor bijna 70 procent in handen zijn van institutionele beleggers en particuliere verhuurders."
ach met twee samen ben je er makkelijk, ik geloof dat ze hier wel de hand mee lichtten , maar mensen hun huis uitzetten das ook geen sinecure en tegenwoordig ga je sneller van 5000 bruto naar 900 bruto dan andersomquote:Op woensdag 21 november 2012 22:34 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Of ze doen de inkomenseisen gewoon wat omlaag.
Dat is een truc om maar te kunnen blijven liegen over de werkelijke rendementen van de belegging. Zie je ook in commercieel vastgoed. Als op papier de huursom maar zus of zo is dan is het goed.quote:Op woensdag 21 november 2012 22:47 schreef RemcoDelft het volgende:
Maar blijkbaar hebben ze nog steeds liever maandenlange leegstand dan de prijs te verlagen! Of "de eerste maand huur gratis" bieden i.p.v. gewoon de gehele huur 10% te verlagen.
Stef Blok wil geloof ik ook dat het energiecertificaat vrijwillig blijft. Ben benieuwd wat Brussel van deze opstandige minister vind?quote:
ik zou nooit een woning kopen die ouder is dan 10 jaarquote:Op woensdag 21 november 2012 23:04 schreef ComplexConjugate het volgende:
P
Voor hetzelfde geld tocht het binnen net zo hard als buiten
Schei uit man, die green-acres meuk van je is allemaal 200+ jaar oud.quote:Op woensdag 21 november 2012 23:06 schreef michaelmoore het volgende:
ik zou nooit een woning kopen die ouder is dan 10 jaar
In een zachter klimaatquote:Op woensdag 21 november 2012 23:07 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Schei uit man, die green-acres meuk van je is allemaal 200+ jaar oud.
Persoonlijk vind ik die huizen best aantrekkelijk van buitenaf. Als je maar met z'n 2en of 3en bent, waarom zou je hierop afknappen bijvoorbeeld. Als ik als starter zo'n huis kan kopen voor 1.5 ton, (ik weet natuurlijk niet hoe diep, inrichtingswijze en dergelijke die woning is) wrijf ik wel in mijn handjes.quote:Op woensdag 21 november 2012 22:35 schreef Jackie-Treehorn het volgende:
Qua prijs/kwaliteit en de huizenprijzen valt er nog best wat te discusseren.
Hier in de stad zijn tussen halverwege de jaren 70 en eind jaren 80 tienduizenden huizen uit de grond gestampt. Allemaal dit werk of vergelijkbaar; [ afbeelding ]
Daar staan er momenteel honderdmiljoenmiljard van te koop en daar zie ik echt schrijnende gevallen. Mensen die het in 2008 voor 210 te koop hebben gezet en er momenteel voor 150 nog niet vanaf komen.
Aan de andere kant zie ik oude en relatief nieuwe woningen die modern zijn ingericht, uitstekende staat van onderhoud, gunstige ligging en die gaan nog steeds voor heel redelijke prijzen binnen een aantal maanden weg.
Ik denk dan ook dat het met de prijsdalingen van courante woningen over het algemeen best meevalt.
Het verschil is dat je voor 2008 met een goede verhaal en een paar kekke foto's een schoenendoos nog aan de man kon brengen. Die situatie is inmiddels echt wel over.
Ben het een keer met jou eens wat betreft het verdienmodel van financiele dienstverleners. De rabobank bijvoorbeeld wil ook 'bezuinigen'. Waarom?quote:Op woensdag 21 november 2012 22:52 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Dat is een truc om maar te kunnen blijven liegen over de werkelijke rendementen van de belegging. Zie je ook in commercieel vastgoed. Als op papier de huursom maar zus of zo is dan is het goed.
Keken de accountants daar maar eens wat beter na, zou de beleggers en pensioenfondsen een hoop ellende schelen. Ach... wat maakt het uit... ze mogen zelf ook rekenen met fictief te hoge rendementen![]()
Belazeren en belazert worden is immers het verdienmodel van onze financieel goochelaars
Rabo heeft dan ook veel centjes uitgeleend aan hogehuizenprijsminnend Nederlandquote:Op woensdag 21 november 2012 23:16 schreef .FuckFace. het volgende:
Ben het een keer met jou eens wat betreft het verdienmodel van financiele dienstverleners. De rabobank bijvoorbeeld wil ook 'bezuinigen'. Waarom?Ronduit belachelijk, ze maken echt rete veel winst.
Dat is ook al onzin. Ja, ze zijn wat beter geisoleerd, dus je bespaard gas. Maar qua elektra maakt het natuurlijk geen reet uit. (Behalve dan dat je WTW ook nog extra stroom verbruiktquote:Op woensdag 21 november 2012 23:06 schreef michaelmoore het volgende:
woningen die de laatste 4 jaar gebouwd zijn hebben nauwelijks energielasten
Die woningen zijn gewoon te vinden voor 150K hoor.quote:Op woensdag 21 november 2012 23:16 schreef .FuckFace. het volgende:
Persoonlijk vind ik die huizen best aantrekkelijk van buitenaf. Als je maar met z'n 2en of 3en bent, waarom zou je hierop afknappen bijvoorbeeld. Als ik als starter zo'n huis kan kopen voor 1.5 ton, (ik weet natuurlijk niet hoe diep, inrichtingswijze en dergelijke die woning is) wrijf ik wel in mijn handjes.
Tja, op wat voor plekken. Hier in de buurt is dat absoluut onmogelijk.quote:Op woensdag 21 november 2012 23:22 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Die woningen zijn gewoon te vinden voor 150K hoor.
Niets mis met dat plaatje op het 1e oog.quote:Op woensdag 21 november 2012 23:21 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Rabo heeft dan ook veel centjes uitgeleend aan hogehuizenprijsminnend Nederland
[ afbeelding ]
Helaas moet een hoop van dat geld uit het buitenland komen (zoals demagoog Blok aangeeft) want de noeste spaarzame Nederlander heeft niet zoveel doekoes.
Als Blok dus praat over vertrouwen dan praat hij dus niet over het vertrouwen van de consument maar van de investeerder die zijn geld ergens wil parkeren.
Waar is 'hier in de buurt'?quote:Op woensdag 21 november 2012 23:29 schreef .FuckFace. het volgende:
Tja, op wat voor plekken. Hier in de buurt is dat absoluut onmogelijk.
Ik geef mijn positie niet prijs. Je zult het met die post moeten doen.quote:Op woensdag 21 november 2012 23:33 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Waar is 'hier in de buurt'?
Ik vraag je pincode niet.quote:Op woensdag 21 november 2012 23:35 schreef .FuckFace. het volgende:
Ik geef mijn positie niet prijs. Je zult het met die post moeten doen.
Ik snap niet hoe dat enigszins relevant kan zijn. Immers, regio Amsterdam zou evengoed Amstelveel bv kunnen zijn. Met andere woorden: het zegt dus niet zoveel.quote:Op woensdag 21 november 2012 23:39 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Ik vraag je pincode niet.![]()
Gewoon regio Den Haag, Rotterdam, Amsterdam weet ik veel.
En zelf de kosten koper te betalen hoop ik.quote:Op woensdag 21 november 2012 23:47 schreef .FuckFace. het volgende:
Laat ik het afsluiten met dat ik al redelijk wat heb gespaard om m'n toekomstig 1e huisje van in te richten, wiehoeee.
Dat kan je zo gek maken als je zelf wilt... Je kan met 2000 euro een complete inrichting kopen, of je kan 2000 euro uitgeven aan 1 keukenkastje...quote:Op woensdag 21 november 2012 23:47 schreef .FuckFace. het volgende:
Laat ik het afsluiten met dat ik al redelijk wat heb gespaard om m'n toekomstig 1e huisje van in te richten, wiehoeee.
nee die hebben geen gasquote:Op woensdag 21 november 2012 23:21 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat is ook al onzin. Ja, ze zijn wat beter geisoleerd, dus je bespaard gas. Maar qua elektra maakt het natuurlijk geen reet uit. (Behalve dan dat je WTW ook nog extra stroom verbruikt)
De schuldenberg moeten we gewoon laten groeien, dus minimaal 6* het gezinsinkomen als hypotheek afsluiten, geen gezeik iedereen rijk.quote:Op donderdag 22 november 2012 06:33 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Er is 1 maatregel die ik mis bij dit kabinet. Men moet de banken dwingen om strenger te zijn bij het verstrekken van hypotheken. Ik stel voor dat men MAXIMAAL 3x het jaarinkomen als hypotheek verstrekt, waarbij het inkomen van de partner niet mag worden meegeteld!,
Dat kan alleen als de pensioengelden voortaan ook naar de banken gaat, banken zijn gelimiteerd qua uitleencapaciteit door de nieuwe EU regels omtrent hun leveradge.quote:Op donderdag 22 november 2012 08:33 schreef Basp1 het volgende:
[..]
De schuldenberg moeten we gewoon laten groeien, dus minimaal 6* het gezinsinkomen als hypotheek afsluiten, geen gezeik iedereen rijk.
dan komt er net zoals bij het doldwaze BHFH plan gewoon een generaal pardon dat we die regels mogen overtreden.quote:Op donderdag 22 november 2012 08:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Dat kan alleen als de pensioengelden voortaan ook naar de banken gaat, banken zijn gelimiteerd qua uitleencapaciteit door de nieuwe EU regels omtrent hun leveradge.
maar dat weet je, kwalitatief heb ik liever een vrijstaand huis met mooie open haard van 200 jaar oud, dan een niet geïsoleerd hok uit de revolutiebouw van de jaren 60 -70 met vuren kozijnen, rotte spouwankers, oude bedrading en kippengaas in het keukenplafondquote:Op woensdag 21 november 2012 23:07 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Schei uit man, die green-acres meuk van je is allemaal 200+ jaar oud.
quote:Op donderdag 22 november 2012 09:15 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maar dat weet je, kwalitatief heb ik liever een vrijstaand huis van 200 jaar oud, dan een niet geïsoleerd hok uit de revolutiebouw van de jaren 60 -70 met vuren kozijnen, oude bedrading en kippengaas in het keukenplafond
http://www.green-acres.com/en/properties/3258a-1142.htm
Volgens mij moet je je eens in landklimaten verdiepen want in de vogezen waar MM mee aankomt kakken zijn de winters flink wat strenger als in NL.quote:
maar daar zijn die muren ook naar en hebben vaak allemaal een open haard of spekkachelquote:Op donderdag 22 november 2012 09:18 schreef Basp1 het volgende:
[..]
[..]
Volgens mij moet je je eens in landklimaten verdiepen want in de vogezen waar MM mee aankomt kakken zijn de winters flink wat strenger als in NL.
Lekker dikke muren zonder spouwmuur isolatie, die hebben nog steeds een heel goede warmte geleidingscoefficient, en dat krot wat je net poste daar zitten niet eens ramen meer in.quote:Op donderdag 22 november 2012 09:20 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maar daar zijn die muren ook naar en hebben vaak allemaal een open haard of spekkachel
klopt die ramen staan open, nee die kozijnen zijn beter dan van een 60 jaren hok hier, ga maar ens kijkenquote:Op donderdag 22 november 2012 09:22 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Lekker dikke muren zonder spouwmuur isolatie, die hebben nog steeds een heel goede warmte geleidingscoefficient, en dat krot wat je net poste daar zitten niet eens ramen meer in.
Het kan zelfs gratisquote:Op donderdag 22 november 2012 00:10 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Dat kan je zo gek maken als je zelf wilt... Je kan met 2000 euro een complete inrichting kopen, of je kan 2000 euro uitgeven aan 1 keukenkastje...
Waarom zou ik gaan kijken naar een afgeleefd krot in het midden van niets.quote:Op donderdag 22 november 2012 09:24 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
klopt die ramen staan open, nee die kozijnen zijn beter dan van een 60 jaren hok hier, ga maar ens kijken
En xeno wat bedoelen ze met dit stukje waaarin men opeens andere cijfers heeft?quote:Op donderdag 22 november 2012 09:35 schreef ComplexConjugate het volgende:
Tot aan de oogballen![]()
[ afbeelding ]
Waar komt de discrepantie van een factor 2 vandaan?quote:Mortgage debt in Holland
Total long term Dutch household debt rose from 56% of GDP in 1995 to over 125% in 2011. More than 90% of this is mortgage debt. The rise in long term debt was faster than in France, Spain or the UK. In Germany, relative household debt even fell. Hence, while Germany had the same debt quota as Holland in 1995, in 2011, it had half that of Holland.
Een soort van schuld debt jubilee?quote:Op donderdag 22 november 2012 06:33 schreef BloodhoundFromHell het volgende:
Alleen dan dalen de huizenprijzen weer naar realistische waarden en wordt de schuldenberg minder. Vervolgens komt er een generaal pardon voor mensen met een hypotheek, waarbij huizen worden getaxeerd en iedereen waarbij de schuld boven de waarde van het huis ligt de schuld wordt kwijtgescholden.
Daar ben ik het voor de verandering geheel mee eens, maar woon dan zelf ook naar volle tevredenheid in een 103 jaar oud huisquote:Op donderdag 22 november 2012 09:15 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
maar dat weet je, kwalitatief heb ik liever een vrijstaand huis met mooie open haard van 200 jaar oud, dan een niet geïsoleerd hok uit de revolutiebouw van de jaren 60 -70 met vuren kozijnen, rotte spouwankers, oude bedrading en kippengaas in het keukenplafond
http://www.green-acres.com/en/properties/3258a-1142.htm
Het ene getal van 249% is in verhouding tot het inkomen, die 125% t.o.v. GDPquote:Op donderdag 22 november 2012 09:42 schreef Basp1 het volgende:
[..]
En xeno wat bedoelen ze met dit stukje waaarin men opeens andere cijfers heeft?
[..]
Waar komt de discrepantie van een factor 2 vandaan?
Dus een gemiddelde huiseigenaar heeft nog maar een hypotheek van 2.5* zijn inkomen open staan. Waar maken we ons dan druk over.quote:Op donderdag 22 november 2012 09:49 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Het ene getal van 249% is in verhouding tot het inkomen, die 125% t.o.v. GDP
De VVD... jeweetz de partij waar veel 'harde werkers' op gestemd hebben omdat zij de economie wel even gaan aanslingeren, gaat doodleuk door met slecht beleid om de markt de nek om te draaien.quote:Streep door nieuwbouw huurhuizen
Veel nieuwbouwprojecten van woningbouwcorporaties worden geschrapt. Het Waarborgfonds Sociale Woningbouw, WSW, zal vanaf 2014 geen nieuwe leningen meer garanderen.
Volgens het fonds hebben de corporaties door het nieuwe regeringsbeleid geen geld meer om rente en aflossingen te betalen.
Zonder steun van het WSW is het onwaarschijnlijk dat woningcorporaties nog nieuwe projecten kunnen uitvoeren. Bijna alle corporaties zijn bij het WSW aangesloten.
Het fonds garandeert nu ruim 86 miljard euro aan leningen, zodat corporaties goedkoper kunnen lenen bij een bank. Zo konden ze vorig jaar voor bijna 8 miljard euro lenen voor nieuwbouw.
Gevolgen
Het WSW zegt dat de kabinetsplannen ingrijpende gevolgen hebben. Het kabinet wil de corporaties een heffing opleggen die oploopt tot 2 miljard in 2017. Om die heffing te kunnen betalen, mogen de huren worden verhoogd, maar dat is volgens het WSW niet voldoende om de heffing te betalen.
Deze week waarschuwde de toezichthouder, het Centraal Fonds Volkshuisvesting, dat door het beleid van het kabinet bijna 10 procent van de corporaties zal omvallen. Bijna eenderde heeft nog nauwelijks ruimte voor nieuwe activiteiten, zei het CFV.
De analyse van het WSW is nog alarmerender. Volgens het fonds voldoet volgend jaar al bijna 50 procent van de corporaties niet meer aan de WSW-criteria en loopt dat op tot 89 procent in 2016. Daarom wil het WSW na 2014 alleen nog garant staan als een corporatie kan aantonen dat die in staat is de rente te betalen.
bron: NOS
Zijn de huurders niet meegerekend? Dus 2 huurders en 3 huiseigenaren hebben samen 250% van hun jaarinkomen schuld?quote:Op donderdag 22 november 2012 09:56 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dus een gemiddelde huiseigenaar heeft nog maar een hypotheek van 2.5* zijn inkomen open staan. Waar maken we ons dan druk over.
De gemiddelde Nederlander heeft 2,5 maal zijn inkomen aan schuld. 90% van deze schuld bestaat uit hypotheekschuld. Als je bedenkt dat slechts de helft van de Nederlanders een hypotheek heeft dan weet je dat er een hoop mensen fors rood staanquote:Op donderdag 22 november 2012 09:56 schreef Basp1 het volgende:
Dus een gemiddelde huiseigenaar heeft nog maar een hypotheek van 2.5* zijn inkomen open staan. Waar maken we ons dan druk over.
quote:Betere prijs door op huis bieden via internet
DEN HAAG - Particulieren kunnen straks via internet een bod doen op een huis dat gedwongen wordt geveild.
Dat moet niet alleen de mogelijkheden voor deze kooplustigen vergroten, maar er ook toe leiden dat minder huizen (ver) beneden de marktwaarde worden verkocht.
Nu houden handelaren de prijs vaak laag.
Dat staat in een plan van minister Ivo Opstelten (Veiligheid en Justitie). Hij stuurde het wetsvoorstel donderdag naar de Tweede Kamer.
Door met name de praktijken van die handelaren lijden de banken verlies en zitten verkopers met een restschuld.
Het idee is natuurlijk dat executieveilingen meer moeten gaan opbrengen als er vermogende particulieren mee gaan bieden. Ik heb echter niet de illusie dat die vermogende particulieren de weg niet weten te vinden.quote:Op donderdag 22 november 2012 10:06 schreef Basp1 het volgende:
Maar gelukkig voor jullie bemoeid onze brombeer opstelten zich ook al met de huizenmarkt. Ik snap niet wat hij ermee te maken heeft maar kijk eens iedereen zou mee moeten kunnen gaan bieden bij openbare huizen veilingen:
[..]
Maar dan blijven er nog minder kandidaten over om de tsunami te kopenquote:Op donderdag 22 november 2012 10:13 schreef RemcoDelft het volgende:
Raar. Janken over handelaren, terwijl de overheid juist de termijn voor het terugvragen van kostenkoper bij verkoop heeft verlengd!
Schaf dat terugvragen dan af, wordt het minder aantrekkelijk voor diezelfde handelaren.
Kom maar op met argumenten die mijn ongelijk aantonen danquote:Op donderdag 22 november 2012 10:44 schreef Sjabba het volgende:
Jee Xeno, je bent weer lekker bezig zeg, helpt heel het topic weer omzeep met je speculaties...
80% van de posts zijn van jou en die bestaan voor 90% uit speculaties.
En dan klagen over onbetrouwbare politici. Jammer dat hij zich niet aan zijn belofte houdt het topic met rust te laten, het heeft misschien 2 dagen geduurd.quote:Op donderdag 22 november 2012 10:44 schreef Sjabba het volgende:
Jee Xeno, je bent weer lekker bezig zeg, helpt heel het topic weer omzeep met je speculaties...
80% van de posts zijn van jou en die bestaan voor 90% uit speculaties.
Iets met een zeepbel als je gelijkgestemden als xeno wilt vinden.quote:Op donderdag 22 november 2012 10:53 schreef elplato het volgende:
[..]
En dan klagen over onbetrouwbare politici. Jammer dat hij zich niet aan zijn belofte houdt het topic met rust te laten, het heeft misschien 2 dagen geduurd.
Wat zijn, behalve misschien tweakers, nog interessante fora m.b.t. de huizenmarkt?
Overdrijven is ook een talentquote:Op donderdag 22 november 2012 10:53 schreef elplato het volgende:
[..]
En dan klagen over onbetrouwbare politici. Jammer dat hij zich niet aan zijn belofte houdt het topic met rust te laten, het heeft misschien 2 dagen geduurd.
Wat zijn, behalve misschien tweakers, nog interessante fora m.b.t. de huizenmarkt?
Misschien moet je dat even aan een makelaar vragen? Vraag anders even op wat de hoogte van de hypotheek is die op het huis rust.quote:Op donderdag 22 november 2012 11:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Onwaarschijnlijk dat hier een antwoord op komt maar als de prijzen sinds 1-1-2008 gedaald zijn voor een gemiddeld huís tot het niveau van 2004 wat geldt dan voor een huís tot 1 miljoen, laten we zeggen vrijstaand, minimaal 800 kuub en 1500 meter grond
Die RTFM nerds kunnen gewoon niet zo goed overweg met de werkelijke wereld, die houden liever hun VR-bril opquote:Op donderdag 22 november 2012 11:11 schreef Basp1 het volgende:
Het heeft niets met ja knikkers te maken maar meer waarschijnlijk met zuigen en trollen waar de RTFM nerds erg goed op letten. Als ze dat hier gedaan zouden hebben zou jij allang aan je 200e kloon bezig zijn.![]()
Wat een demagogie weer Basp1, ik ben trots op jequote:Maar goed de huizenbezitters moeten verantwoordelijkheid nemen voor hun schulden maar wat verantwoordelijkheid om een topic geod te laten verlopen zelf nemen is teveel gevraagd blijkbaar.
Gaat niet om een specifiek huis en ben niet aan de marktquote:Op donderdag 22 november 2012 11:15 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Misschien moet je dat even aan een makelaar vragen? Vraag anders even op wat de hoogte van de hypotheek is die op het huis rust.
Dit dus. Maar goed, dit topic zal binnenkort wel weer gesloten worden. Jammer, maar van een spervuur van xeno spam wordt niemand wijzer.quote:Op donderdag 22 november 2012 11:11 schreef Basp1 het volgende:
Het heeft niets met ja knikkers te maken maar meer waarschijnlijk met zuigen en trollen waar de RTFM nerds erg goed op letten. Als ze dat hier gedaan zouden hebben zou jij allang aan je 200e kloon bezig zijn.![]()
Maar goed de huizenbezitters moeten verantwoordelijkheid nemen voor hun schulden maar wat verantwoordelijkheid om een topic geod te laten verlopen zelf nemen is teveel gevraagd blijkbaar.
Dat zei ik recent al, dat deze laatste kans geen lang leven beschoren was. Uitgerekend Xeno reageerde daar op door te zeggen dat ik dat niet moest zeggen want het verstoort de discussie (of iets van die strekking) om vervolgens weer op oude voet verder te gaan terwijl ie een paar dagen eerder zich vrijwillig terug trok uit dit topic.quote:Op donderdag 22 november 2012 11:19 schreef elplato het volgende:
[..]
Dit dus. Maar goed, dit topic zal binnenkort wel weer gesloten worden. Jammer, maar van een spervuur van xeno spam wordt niemand wijzer.
Dus als ik het goed begrijp kom jij hier in dit topic 'zeuren' over mijn post gedrag zonder zelf ook maar ooit 1 zinvolle bijdrage geleverd te hebben?quote:Op donderdag 22 november 2012 11:19 schreef elplato het volgende:
[..]
Dit dus. Maar goed, dit topic zal binnenkort wel weer gesloten worden. Jammer, maar van een spervuur van xeno spam wordt niemand wijzer.
Nog zo'n poster in deze reeks die alleen maar commentaar weet te leveren. Jammer want ik hoop eigenlijk dat er een levendige discussie uitbreekt over de huizenmarkt. In plaats daarvan komen er alleen maar mensen afgeven op mijn gedragquote:Op donderdag 22 november 2012 11:23 schreef CoolGuy het volgende:
Maar zoals altijd, het ligt aan anderen, niet aan zichzelf.
Xeno waarom zouden we een discussie met jou voeren tegen de stroom diarree die je hier spuit is niet in te gaan en het klopt toch altijd niet wat wij zeggen en anders wordt het een paar postings daarna wel getropedeerd met je standaard zooi over oogballen en andere onzin of je slechte voorspellingen dat de huizenmarkt crasht met 50% binnen 2 jaar wat je al 5 jaar aan het beweren bent.quote:Op donderdag 22 november 2012 11:23 schreef ComplexConjugate het volgende:
Nog zo'n poster in deze reeks die alleen maar commentaar weet te leveren. Jammer want ik hoop eigenlijk dat er een levendige discussie uitbreekt over de huizenmarkt. In plaats daarvan komen er alleen maar mensen afgeven op mijn gedrag![]()
En dat ligt dan niet aan jou? Fyi, ik postte vroegah al in de voorlopers van deze huizenmarkt reeks, Sjabba herken ik nog. De discussie was een stuk inhoudelijker doordat er niet continu op een eenzijdige manier argumenten herhaald werden, al lag dat gevaar toen natuurlijk ook op de loer.quote:Op donderdag 22 november 2012 11:23 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Dus als ik het goed begrijp kom jij hier in dit topic 'zeuren' over mijn post gedrag zonder zelf ook maar ooit 1 zinvolle bijdrage geleverd te hebben?
Ik daag je uit... kom eens met een zinvolle bijdrage i.p.v. hier je gal te komen spuwen
[..]
Nog zo'n poster in deze reeks die alleen maar commentaar weet te leveren. Jammer want ik hoop eigenlijk dat er een levendige discussie uitbreekt over de huizenmarkt. In plaats daarvan komen er alleen maar mensen afgeven op mijn gedrag![]()
Laten we dan de conclusie trekken dat ik vaak overdrijf maar dat er een kern van waarheid in zit.quote:Op donderdag 22 november 2012 11:33 schreef Basp1 het volgende:
Xeno waarom zouden we een discussie met jou voeren tegen de stroom diarree die je hier spuit is niet in te gaan en het klopt toch altijd niet wat wij zeggen en anders wordt het een paar postings daarna wel getropedeerd met je standaard zooi over oogballen en andere onzin of je slechte voorspellingen dat de huizenmarkt crasht met 50% binnen 2 jaar wat je al 5 jaar aan het beweren bent.
Toch mooi dat de overheid opkomt voor de belangen van banken dat zie je nooitquote:Op donderdag 22 november 2012 10:06 schreef Basp1 het volgende:
Maar gelukkig voor jullie bemoeid onze brombeer opstelten zich ook al met de huizenmarkt. Ik snap niet wat hij ermee te maken heeft maar kijk eens iedereen zou mee moeten kunnen gaan bieden bij openbare huizen veilingen:
[..]
.quote:do 22 nov 2012, 09:41 | 13 reacties
Betere prijs door op huis bieden via internet
DEN HAAG -
Particulieren kunnen straks via internet een bod doen op een huis dat gedwongen wordt geveild. Dat moet niet alleen de mogelijkheden voor deze kooplustigen vergroten, maar er ook toe leiden dat minder huizen (ver) beneden de marktwaarde worden verkocht. Nu houden handelaren de prijs vaak laag
Dat staat in een plan van minister Ivo Opstelten (Veiligheid en Justitie). Hij stuurde het wetsvoorstel donderdag naar de Tweede Kamer.
Door met name de praktijken van die handelaren lijden de banken verlies en zitten verkopers met een restschuld.
Dat is dan een kwestie van dat de lamme de blinde leidt, want die mensen die afgingen op wat iemand tegen hun vertelde hadden zelf moeten narekenen, navragen, info moeten inwinnen bij andere partijen, etc.quote:Op donderdag 22 november 2012 11:52 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Laten we dan de conclusie trekken dat ik vaak overdrijf maar dat er een kern van waarheid in zit.
Huizenprijzen dalen en zullen blijven dalen. Als we het over diarree hebben dan moet je ook even afgeven op de aanhoudende stroom van verkeerde informatie die de zeepbelblazers de wereld inbrengen via de media.
Hoeveel onderwaarde hebben de kopers al die vorig jaar nog op aanraden van de NVM een 'slimme zet' deden en 'een goed gevoel' overhouden aan de koop van hun leven? Hoeveel mensen zitten wel niet in de problemen omdat ze afgingen op al de mooie praatjes van corrupte politici, banksters, makelaars, hypotheekadviseurs etc... etc...?
Noem mijn aanklacht tegen deze mensen maar diarree, als er mensen zijn die hierdoor van de untergang gered worden dan is mijn missie bij voorbaat geslaagd
Zeepbellen blazen is een emotioneel fenomeen. Als je gelooft dat je stapel stenen op een postzegel een kapitaal waard is dan is elk logische argument dat zegt dat een baksteen een baksteen waard is een eenzijdig argument.quote:Op donderdag 22 november 2012 11:49 schreef elplato het volgende:
En dat ligt dan niet aan jou? Fyi, ik postte vroegah al in de voorlopers van deze huizenmarkt reeks, Sjabba herken ik nog. De discussie was een stuk inhoudelijker doordat er niet continu op een eenzijdige manier argumenten herhaald werden, al lag dat gevaar toen natuurlijk ook op de loer.
Niets staat je in de weg om mijn posts over te slaan.quote:Nu kom ik hier om nieuws over dit onderwerp te lezen alsmede de meningen van enkele users, want zonder het altijd met iedereen eens te zijn kan ik de bijdragen en inzichten van sommigen zeer waarderen.
Gespam? Ik post gewoon wat berichtjes die ik elders op het net tegenkom. Met als doel om mensen voor te lichten met wat veelal uit de MSM gehouden word door het staatsjournaal en minitruequote:Het gespam van iemand die elke verantwoordelijkheid in haar leven ontloopt hoort daar duidelijk niet bij en verpest het anders zeer interessante topic. En verder ga ik ook niet meer in discussie met je![]()
Opstelten is er als de kippen bij als er een bank in nood is, typerend voor het gedrag van VVD politiciquote:Op donderdag 22 november 2012 11:57 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Toch mooi dat de overheid opkomt voor de belangen van banken dat zie je nooit
Top van de overheid,
[..]
.
En gewoon doorgaan ook he. Wat voegt dit nou toe?quote:Op donderdag 22 november 2012 11:59 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Opstelten is er als de kippen bij als er een bank in nood is, typerend voor het gedrag van VVD politici
En gewoon doorgaan ook hè. Wat voegt dit nou toe?quote:Op donderdag 22 november 2012 12:02 schreef Sjabba het volgende:
[..]
En gewoon doorgaan ook he. Wat voegt dit nou toe?
Inderdaad, want ik heb nooit inhoudelijk op je gereageerd wou je zeggen. Schei toch uit. Ik ben topics lang inhoudelijk op je bullshit in gegaan. Je kloon Xeno heeft niet voor niks een AEX ban he, dat is niet omdat je je onder die nick nou zo voorbeeldig gedroeg.quote:Op donderdag 22 november 2012 11:23 schreef ComplexConjugate het volgende:
Gedraag je nou eens niet als een kleuter man, je weet heel goed dat je alleen maar zit te trollen en te zuigen. Je veinst een serieuze discussie te willen, maar ondertussen doe je er alles aan om een serieuze discussie (als daar af en toe al sprake van is) te laten ontsporen.quote:Op donderdag 22 november 2012 12:04 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
En gewoon doorgaan ook hè. Wat voegt dit nou toe?
Het is wel waarquote:Op donderdag 22 november 2012 12:02 schreef Sjabba het volgende:
[..]
En gewoon doorgaan ook he. Wat voegt dit nou toe?
Als je nou met een bron kwam ipv je eigen mening om het te onderbouwen...quote:Op donderdag 22 november 2012 12:13 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het is wel waar
Belangen van banken staat voorop bij de heren, de veilingverkopen beginnen te knellen bij de banken en goed ook
Dan is deze bewering vast wel weer te onderbouwen met cijfersquote:Op donderdag 22 november 2012 12:13 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Het is wel waar
Belangen van banken staat voorop bij de heren, de veilingverkopen beginnen te knellen bij de banken en goed ook
Wat fijn dat er hier serieus gepraat wordtquote:Op donderdag 22 november 2012 11:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Onwaarschijnlijk dat hier een antwoord op komt maar als de prijzen sinds 1-1-2008 gedaald zijn voor een gemiddeld huís tot het niveau van 2004 wat geldt dan voor een huís tot 1 miljoen, laten we zeggen vrijstaand, minimaal 800 kuub en 1500 meter grond
Wat is er mis met de eigen mening als bron? Natuurlijk is het een stukje speculatie maar daar is niks mis mee.quote:Op donderdag 22 november 2012 12:35 schreef Sjabba het volgende:
Als je nou met een bron kwam ipv je eigen mening om het te onderbouwen...
Waarom vraag je dat eigenlijk? Je zult hier alleen maar gegis als antwoord krijgen. Als je een specifiek huis op het oog hebt, dan kun je toch gewoon opvragen wat het huis moet kosten?quote:Op donderdag 22 november 2012 12:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Wat fijn dat er hier serieus gepraat wordt
Ze willen graag xeno bashen, is een volkssport geworden onder zeepbelblazersquote:Op donderdag 22 november 2012 12:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 22 november 2012 12:41 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Wat is er mis met de eigen mening als bron? Natuurlijk is het een stukje speculatie maar daar is niks mis mee.
Er is niks mis mee als je zelf de verantwoording neemt en je eigen lasten betaald. Het beleid is er echter volledig op gericht om mensen die domme dingen gedaan hebben van de ondergang te redden op kosten van mensen die daar part nog deel aan hebben gehad.quote:Op donderdag 22 november 2012 12:43 schreef Basp1 het volgende:
[..]![]()
Maar speculeren met huizenprijzen dat was dan weer totaal fout.
Kom op zeg je lult jezelf steeds meer vast.
vreemd dat je je medehogehuizenprijzen beminners daar nooit van beticht terwijl die hezelfde doen.quote:Op donderdag 22 november 2012 12:10 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Gedraag je nou eens niet als een kleuter man, je weet heel goed dat je alleen maar zit te trollen en te zuigen. Je veinst een serieuze discussie te willen, maar ondertussen doe je er alles aan om een serieuze discussie (als daar af en toe al sprake van is) te laten ontsporen.
Een bedrijf ja? Really? Een bedrijf?quote:Op donderdag 22 november 2012 12:44 schreef Artimunor het volgende:
[..]
vreemd dat je je medehogehuizenprijzen beminners daar nooit van beticht terwijl die hezelfde doen.
je meet met 2 maten, je valt aan wat er niet in je straatje past, en moedigt aan wat wel in je straatje past.
moderators: luister niet naar deze persoon! (of eigenlijk kan het niet anders dan dat er een bedrijf achter deze avatar zit te propaganderen)
verder ben ik het wel me je/jullie/het eens dat xeno wat gematigder zou kunnen posten, maar dit geld zeker voor jouzelf ook, plus nog een hele zwik mensen.
Ok... ik zal proberen wat gematigder te posten. Ik weet wel dat ik mensen tegen de haren instrijk met mijn manier van posten maar dat is soms ook wel nodig om mensen op de realiteit te wijzen. Sommige informatie is nog een beetje te verteren als je er met het nodige sarcasme en zelfspot hoogte van neemt. Feit is gewoon dat we in een situatie verkeren waar nog heel veel mensen nog heel lang onder zullen gaan lijden.quote:Op donderdag 22 november 2012 12:44 schreef Artimunor het volgende:
vreemd dat je je medehogehuizenprijzen beminners daar nooit van beticht terwijl die hezelfde doen.
je meet met 2 maten, je valt aan wat er niet in je straatje past, en moedigt aan wat wel in je straatje past.
moderators: luister niet naar deze persoon! (of eigenlijk kan het niet anders dan dat er een bedrijf achter deze avatar zit te propaganderen)
verder ben ik het wel me je/jullie/het eens dat xeno wat gematigder zou kunnen posten, maar dit geld zeker voor jouzelf ook, plus nog een hele zwik mensen.
Voor mij heeft het kopen van een afgeleefd huurkrot nog steeds niet de ondergang betekend en zover ik het kan overzien kost het mij nog steeds een stuk minder als dat ik er was blijven huren.quote:Op donderdag 22 november 2012 12:44 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Er is niks mis mee als je zelf de verantwoording neemt en je eigen lasten betaald. Het beleid is er echter volledig op gericht om mensen die domme dingen gedaan hebben van de ondergang te redden op kosten van mensen die daar part nog deel aan hebben gehad.
quote:Op donderdag 22 november 2012 12:49 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ok... ik zal proberen wat gematigder te posten. Ik weet wel dat ik mensen tegen de haren instrijk met mijn manier van posten maar dat is soms ook wel nodig om mensen op de realiteit te wijzen. Sommige informatie is nog een beetje te verteren als je er met het nodige sarcasme en zelfspot hoogte van neemt. Feit is gewoon dat we in een situatie verkeren waar nog heel veel mensen nog heel lang onder zullen gaan lijden.
Correct. En die mensen hadden allemaal zelf beter op moeten letten. Want het is niet normaal als je naar een bank gaat voor pak m beet 2 ton, en dan je handtekening zetten voor zo'n bedrag, puur en alleen maar op basis van wat de meneer (of mevrouw) tegenover je tegen je zegt.quote:Op donderdag 22 november 2012 12:49 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ok... ik zal proberen wat gematigder te posten. Ik weet wel dat ik mensen tegen de haren instrijk met mijn manier van posten maar dat is soms ook wel nodig om mensen op de realiteit te wijzen. Sommige informatie is nog een beetje te verteren als je er met het nodige sarcasme en zelfspot hoogte van neemt. Feit is gewoon dat we in een situatie verkeren waar nog heel veel mensen nog heel lang onder zullen gaan lijden.
De maatschappij in een totale chaos? Zo zal het niet verlopen hoor, zelfs toen de Duitsers het hart uit Rotterdam bombardeerden was de rust in grote delen van Nederland ongekend. Dat we er allemaal de consequenties van gaan ondervinden lijkt mij duidelijk. Ik ga liever door een korte periode van grote onzekerheid dan dat we 20 jaar lang in een uitzichtloze situatie terecht gaan komen.quote:Op donderdag 22 november 2012 12:50 schreef Basp1 het volgende:
Voor mij heeft het kopen van een afgeleefd huurkrot nog steeds niet de ondergang betekend en zover ik het kan overzien kost het mij nog steeds een stuk minder als dat ik er was blijven huren.
Maar goed het beleid is er op gericht om gewoon de maatschappij niet totaal te ontwrichten dat daarvoor compromissen gesloten moeten worden is niet meer dan logisch zou ik zeggen.
Dat sommigen hier graag de maatschappij in een totale chaos willen zien vervallen alleen omdat ze dan denken ooit voor een appel en een ei een huis aan te kunnen schaffen dat begrijp ik echt niet en is mijns inzien nog veel ernstiger als de vergrijpen waarvan we de banksters betichten.
Ik dat het heel goed mogelijk is dat je je eigen situatie iets te veel vertaalt naar 'we'. Kijk eens om je heen, is 'minder meer' voor het overgrote deel van de mensen 'uitzichtloze situatie'?quote:Op donderdag 22 november 2012 12:53 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
De maatschappij in een totale chaos? Zo zal het niet verlopen hoor, zelfs toen de Duitsers het hart uit Rotterdam bombardeerden was de rust in grote delen van Nederland ongekend. Dat we er allemaal de consequenties van gaan ondervinden lijkt mij duidelijk. Ik ga liever door een korte periode van grote onzekerheid dan dat we 20 jaar lang in een uitzichtloze situatie terecht gaan komen.
jij zit op het miljoen dollar huis niveau,dat zi voor simpele zielen buiten bereikquote:Op donderdag 22 november 2012 12:39 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
[..]
Wij zouden al trots zijn als je ook maar enige blijk van 'willen deelnemen aan de discussie' zou etaleren.quote:Op donderdag 22 november 2012 12:56 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
jij zit op het miljoen dollar huis niveau,dat zi voor simpele zielen buiten bereik
Maar we zijn trots, dat je wilt deelnemen aan de discussie met eenvoudige mensen.
Die situatie gaat wel komen maar is mijns inziens niet gerelateerd aan huizenprijzen eerder aan de leeftijds opbouw van onze bevolking en dat we gewoon veel eerder de AOW omhoog hadden moeten gooien. We gaan gewoon naar een japanscenario toe, en helaas zijn de meeste post babyboomers een stel domme schapen en geloven ze dat we langzaam de pensioenleeftijd moeten omhoog brengen, terwijl we dat al vanaf de invoering door drees had moeten gebeuren. Dat had drees toendertijd ook al gezegd maar zolang er maar nog veel werkende mensen bijkwamen waren de gevolgen voor de kortzichtige pensioen fondsen nog lang niet zichtbaar.quote:Op donderdag 22 november 2012 12:53 schreef ComplexConjugate het volgende:
Ik ga liever door een korte periode van grote onzekerheid dan dat we 20 jaar lang in een uitzichtloze situatie terecht gaan komen.
QFT, en daaraan toevoegend dat die hoop ook niet van echt veel realiteitszin getuigt.quote:Op donderdag 22 november 2012 12:50 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Voor mij heeft het kopen van een afgeleefd huurkrot nog steeds niet de ondergang betekend en zover ik het kan overzien kost het mij nog steeds een stuk minder als dat ik er was blijven huren.
Maar goed het beleid is er op gericht om gewoon de maatschappij niet totaal te ontwrichten dat daarvoor compromissen gesloten moeten worden is niet meer dan logisch zou ik zeggen.
Dat sommigen hier graag de maatschappij in een totale chaos willen zien vervallen alleen omdat ze dan denken ooit voor een appel en een ei een huis aan te kunnen schaffen dat begrijp ik echt niet en is mijns inzien nog veel ernstiger als de vergrijpen waarvan we de banksters betichten.
quote:Op donderdag 22 november 2012 12:57 schreef michaelHD9 het volgende:
[..]
Wij zouden al trots zijn als je ook maar enige blijk van 'willen deelnemen aan de discussie' zou etaleren.
AOW valt in mijn visie ook onder de sociale zekerheid.quote:Op donderdag 22 november 2012 13:03 schreef michaelHD9 het volgende:
Denk eerder ziektekosten en sociale zekerheid, Basp1
Dat overstijgt AOW met een factor 20
Lijkt me al een goed begin om die ziektewet eens wat uit te kleden. Ziek? Prima, dan 70% van je salaris. (Tenzij je bv je been breekt tijdens je werkzaamheden, dan gewoon 100%)quote:Op donderdag 22 november 2012 14:47 schreef Basp1 het volgende:
Maar ziektekosten dat is idd een heikel punt waar we nog een uitgebreide maatschappelijke discussie over zouden moeten voeren wat wel en niet wenselijk en nog mogelijk is in onze huidige maatschappij. Ik snap onze overheid in deze ook niet dat ze zo graag mensen zo gezond mogelijk willen laten leven, waardoor de levensverwachting ook nog flink toeneemt, dus bijvoorbeeld roken ontmoedigen, maar dat kost de staat in het totaal alleen maar meer geld.
Hier de cijfers van het cbs:quote:Op donderdag 22 november 2012 11:13 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
AOW heeft wel nut, dat is om mensen die klaar zijn met werken, een leuke oude dag te geven in Frankrijkquote:Op donderdag 22 november 2012 14:47 schreef Basp1 het volgende:
[..]
AOW valt in mijn visie ook onder de sociale zekerheid.
Zal DAM voor een kleine 300.000 euro aan effecten moeten verkopen om dit te compenserenquote:Op donderdag 22 november 2012 15:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Hier de cijfers van het cbs:
http://statline.cbs.nl/St(...)6&HDR=G1,T&STB=G2,G3
2005=100
2008=112,2=top
2012 oktober= 94,8
Daling t.o.v. top is 15,5% en de daling lijkt te versnellen. Je huis is dus ruim 150k gedaald.
Daarin zijn gelukkig wel al wat aanpassing gemaakt sinds begin van dit jaar.quote:Op donderdag 22 november 2012 15:03 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Lijkt me al een goed begin om die ziektewet eens wat uit te kleden. Ziek? Prima, dan 70% van je salaris. (Tenzij je bv je been breekt tijdens je werkzaamheden, dan gewoon 100%)
Ik blijft het achterlijk vinden dat iemand die op wintersport een been breekt, (of voor mijn part van een ladder valt tijdens het klussen aan zijn huis) gewoon 100% doorbetaald krijgt.
Overigens vergeet ik inflatie:quote:Op donderdag 22 november 2012 15:11 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Hier de cijfers van het cbs:
http://statline.cbs.nl/St(...)6&HDR=G1,T&STB=G2,G3
2005=100
2008=112,2=top
2012 oktober= 94,8
Daling t.o.v. top is 15,5% en de daling lijkt te versnellen. Je huis is dus ruim 150k gedaald.
Maar worden we ook in het salaris gecompenseerd voor deze inflatie? Als dat zo is? Waarom daalt de koopkracht dan? Omdat de werkgelegenheid onder druk staat verwacht ik juist dat starters veel minder salaris mogen verwachten, dus hoe gaan die voor een bail out zorgen? Ik denk dat de inflatie juist gaat zorgen voor een dalende welvaart, verdere stagnatie op de woningmarkt en uiteindelijk weer tot hoge rentestanden.quote:Op donderdag 22 november 2012 15:46 schreef Sjabba het volgende:
Goh, laat ik nou net niet verbaasd zijn over die inflatie... Grote kans dat dat onze bailout gaat worden.
Wel interessant om te zien hoeveel het nu is. Dankje voor de link.
Alelen vraga ik me af hoe zich dat gaat houden met de 0-lijn in salarissen. De overheid moet dan bij gaan springen maar die hebben niets.
Huizenprijzen blijven dalen maar met zulke inflatie wordt kopen wel extra interessant...
Ze worden dan betaalbaarder als je voor de inflatie gecompenseerd word in je inkomen EN je kan kopen met eigen geld. Want hogere inflatie gaat meestal gepaard met hogere rentestanden. Dat laatste zorgt dus weer voor een verdere neerwaartse druk op de verkoopprijzen van vastgoed.quote:Op donderdag 22 november 2012 15:57 schreef michaelHD9 het volgende:
Dus ik begrijp als huizen maar niet sneller stijgen als de inflatie ze 'goedkoper' worden
Nou, extreem veel inflatie dan, iedereen blij
Huiseigenaren, want de hypotheek smelt weg voor de zon
Wannabee huiseigenaren, want die huizen worden me toch goedkoop
Wie kan me dat uitleggen?
CC die iets zinnigs schrijft!quote:Op donderdag 22 november 2012 15:58 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Maar worden we ook in het salaris gecompenseerd voor deze inflatie? Als dat zo is? Waarom daalt de koopkracht dan? Omdat de werkgelegenheid onder druk staat verwacht ik juist dat starters veel minder salaris mogen verwachten, dus hoe gaan die voor een bail out zorgen? Ik denk dat de inflatie juist gaat zorgen voor een dalende welvaart, verdere stagnatie op de woningmarkt en uiteindelijk weer tot hoge rentestanden.
Als je mijn post leest staat er ook dat ik me afvraag hoe het met de 0-lijn in salarissen de komende tijd gaat houden. Maar dat is een andere discussie.quote:Op donderdag 22 november 2012 15:58 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Maar worden we ook in het salaris gecompenseerd voor deze inflatie? Als dat zo is? Waarom daalt de koopkracht dan? Omdat de werkgelegenheid onder druk staat verwacht ik juist dat starters veel minder salaris mogen verwachten, dus hoe gaan die voor een bail out zorgen? Ik denk dat de inflatie juist gaat zorgen voor een dalende welvaart, verdere stagnatie op de woningmarkt en uiteindelijk weer tot hoge rentestanden.
Juistem, betaalbaarheid is een relatieve grootheid, en goedkoper een absolute.quote:Op donderdag 22 november 2012 15:59 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ze worden dan betaalbaarder als je voor de inflatie gecompenseerd word in je inkomen EN je kan kopen met eigen geld. Want hogere inflatie gaat meestal gepaard met hogere rentestanden. Dat laatste zorgt dus weer voor een verdere neerwaartse prijs op de verkoopprijzen van vastgoed.
http://www.joop.nl/opinie(...)lken_boven_huurders/quote:Donkere koopkrachtwolken boven huurders.
Achter elke punt in de koopkrachtwolk staat een keukentafel, zei Diederik Samsom. Maar de meeste huurders van corporatiewoningen hebben niet eens een keukentafel.
Achter elke punt in de koopkrachtwolk staat een keukentafel, zei Diederik Samsom. Maar de meeste huurders van corporatiewoningen hebben niet eens een keukentafel: daar zijn hun keukens veel te klein voor. En hun puntjes in de koopkrachtwolk staan ook niet op de goede plek. Want het CPB en het Nibud vergeten doodleuk de extra huurverhogingen te verwerken in hun koopkrachtplaatjes (het Nibud schermt alleen met een algemene verwerking in de inflatie). Zij zien zo een enorme donderwolk over het hoofd.
Niet waar je investering in contante waarde daalt. Verder mee eens dat de betaalbaarheid een beter middel is.quote:Op donderdag 22 november 2012 16:05 schreef michaelHD9 het volgende:
[..]
Juistem, betaalbaarheid is een relatieve grootheid, en goedkoper een absolute.
Als een huis
100 'waard' is
en in een periode de prijsstijing 1% is, en de inflatie 2%,
is dat huis dan goedkoper geworden?
Neen, het is 1 duurder geworden
Als je salaris vervolgens 2 hoger is geworden, dan is het ceteris paribus wel betaalbaarder geworden.
Je bent 1 in koopkracht vooruit gegaan, als je het huis einde jaar 1 koopt.
Daarentegen zou je in het voorbeeld 2 in koopkracht vooruit zijn gegaan als je het huis begin jaar 1 kocht.
Conclusie: inflatiegecorrigeerd denken is de grootste #%#@-up die er is. Een huis wordt niet goedkoper of duurder door inflatie, noch wordt een hypotheek dat. De nominale waardestjiging of -daling gaat het om.
mooi weet jij al hoeveel % je betaalbaarheid gaat dalen in 2014quote:Op donderdag 22 november 2012 16:27 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Niet waar je investering in contante waarde daalt. Verder mee eens dat de betaalbaarheid een beter middel is.
de prijzen daardoor ook waardoor het op lange termijn juist veel duurzaam betaalbaarder is om een huis te kopen.quote:Op donderdag 22 november 2012 16:44 schreef Sjabba het volgende:
En de betaalbaarheid holt achteruit....
Het wordt echt niet betaalbaarder verwacht ik. Het wordt straks bijna onmogelijk als particulier nog een huis te kopen. Het zal nooit meer zo makkelijk gaan als nu.quote:Op donderdag 22 november 2012 16:52 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
de prijzen daardoor ook waardoor het op lange termijn juist veel duurzaam betaalbaarder is om een huis te kopen.
misschien is het nu te makkelijk.quote:Op donderdag 22 november 2012 16:55 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Het wordt echt niet betaalbaarder verwacht ik. Het wordt straks bijna onmogelijk als particulier nog een huis te kopen. Het zal nooit meer zo makkelijk gaan als nu.
dat is goed voor iedereen die nog een huis moet kopen en voor een wat normalere huizenmarkt. en voor het behoud van de banken / nhg fonds. wat omhoog gaat komt een keer omlaag, wetmatigheid van de economie. beter nu dan na nog meer lucht. beter 5 jaar terug maar ok, hoe eerder hoe beter.quote:
Elke maatregel die nou genomen word zal er een jaar of 30 over doen voor iedereen het merkt en de voorgaande regels eruit zijn gegaan. Dat 30% zelf geld inbrengen is een iets wat men in UK ook doet en daar zijn de huizen nou ook niet bepaald goedkoop. In de stad niet want in de stad, op het platteland niet want rustiek, alhoewel daar natuurlijk ook nog goedkope huizen zijn.quote:
Yup. Gewoon 10 a 15 jaar langer blijven huren. Word je vrolijk van.quote:Op donderdag 22 november 2012 17:03 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
dat is goed voor iedereen die nog een huis moet kopen
een woning is een woning. ik vind het prima. heb niet perse behoefte aan een koopwoning.quote:Op donderdag 22 november 2012 17:06 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Yup. Gewoon 10 a 15 jaar langer blijven huren. Word je vrolijk van.
Er zijn ook mensen die gaan samenwonen bv. Of zelfs trouwen. Sommigen krijgen zelfs gezinsuitbreiding. Dan mogen ze straks als tweeverdieners naar de vrije sector als ze een ruimere woning nodig hebben, omdat ze eerst nog even 10 a 15 jaar moeten sparen.quote:Op donderdag 22 november 2012 17:07 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
een woning is een woning. ik vind het prima. heb niet perse behoefte aan een koopwoning.
Ach ja dat is ook een discussie die nooit zal ophouden. Ha je huren, ga je kopen elk heeft zijn voors en tegens. Zo her en der in K&W WGR komt die vraag wel eens langs. Is eigenlijk geen zinnig antwoord op te geven net hoe je eigen situatie is natuurlijk. Voor mij was het alleen nog maar mogelijk via een slinkse manier in de sociale huur terecht te komen. Ook heel even gedaan maar meteen voor mij 1 grote bak met ergernis vanwege een of andere oude k**douche ruimte. Blijkt nu dat ik eruit ben is de woningstichting dat meteen aan het opknappen, kon dat niet eerder denk ik dan maar weer.quote:Op donderdag 22 november 2012 17:07 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
een woning is een woning. ik vind het prima. heb niet perse behoefte aan een koopwoning.
het zal wel meevallen. als het vroeger kon kan het straks ook weer.quote:Op donderdag 22 november 2012 17:12 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen die gaan samenwonen bv. Of zelfs trouwen. Sommigen krijgen zelfs gezinsuitbreiding. Dan mogen ze straks als tweeverdieners naar de vrije sector als ze een ruimere woning nodig hebben, omdat ze eerst nog even 10 a 15 jaar moeten sparen.
Vroeger kon het ook niet zonder jaren te sparen....quote:Op donderdag 22 november 2012 17:13 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
het zal wel meevallen. als het vroeger kon kan het straks ook weer.
ja dus, blijkbaar was het dan geen probleem. komt gewoon weer terug, dat je eigen geld mee moet nemen. nhg potje gaat al harder leeg dan dat er bijkomt. en de overheid is niet gek, en ook niet betrouwbaar.quote:Op donderdag 22 november 2012 17:14 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Vroeger kon het ook niet zonder jaren te sparen....
Het kon de laatste jaren ook wel natuurlijk maar weinig die het deden. Ik deed het wel en heeft mij geen windeieren gelegd. Voordat mijn huis onderwater nou komt te staan zijn we de door CC voorgestelde 50% wel gapaseerd.quote:Op donderdag 22 november 2012 17:14 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Daar is toch niets mis mee? Tenminste, als je niet hoeft te concurreren met mensen die 125% lenen tegen 7 jaarsalarissen van tweeverdieners!quote:Op donderdag 22 november 2012 17:14 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat zeg ik dan ook niet. Het lijkt me alleen knap vervelend.quote:
Dat wordt dan gewoon langer bij papa en mama wonen kun je idd als knap vervelend ervaren. Wel goedkoop en goed voor je spaarrekening dan ook nog.quote:Op donderdag 22 november 2012 17:20 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat zeg ik dan ook niet. Het lijkt me alleen knap vervelend.
nu wonen ze langer bij papa en mama omdat het stervensduur is en je zo'n hypotheek nooit rondkrijgt als je net begint. straks omdat ze nog even moeten sparen. ik denk dat het in de praktijk weinig verschil uitmaakt, behalve dan voor de schuldopbouw.quote:Op donderdag 22 november 2012 17:22 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Dat wordt dan gewoon langer bij papa en mama wonen kun je idd als knap vervelend ervaren. Wel goedkoop en goed voor je spaarrekening dan ook nog.
Voor wie? Voor de verkopers die hun tonnen papieren waarde niet kunnen cashen?quote:Op donderdag 22 november 2012 17:20 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dat zeg ik dan ook niet. Het lijkt me alleen knap vervelend.
Ik heb helemaal niet het idee dat zo'n maatregel de huizen goedkoper zouden gaan maken. Verkopers krijgen hun poen toch wel, kopers hebben dan alleen minder schuld.quote:Op donderdag 22 november 2012 17:41 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Voor wie? Voor de verkopers die hun tonnen papieren waarde niet kunnen cashen?
Of voor de kopers, die straks veel goedkoper een huis kopen en aflossen?
Maakt mij niet uit hoe je aan je geld komt, als je maar betaald...quote:Op donderdag 22 november 2012 17:41 schreef RemcoDelft het volgende:
Ja, vast.quote:Of voor de kopers, die straks veel goedkoper een huis kopen en aflossen?
Er is niks mis met jaren sparen. Echter, als je daar pas op je 28e ofzo mee begint omdat je tegen die tijdpas begint te snappen waarom sparen belangrijk is, dan ben je wel een beetje te laat ja.quote:Op donderdag 22 november 2012 17:14 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Van die studenten (losers) die van leengeld bij het DUO een nieuwe tv of nieuwe telefoon kopen met allerlei achterlijke argumenten.quote:Op donderdag 22 november 2012 18:11 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Er is niks mis met jaren sparen. Echter, als je daar pas op je 28e ofzo mee begint omdat je tegen die tijdpas begint te snappen waarom sparen belangrijk is, dan ben je wel een beetje te laat ja.
Maar ja, op jonge leeftijd is het belangrijker voor veel mensen om alle nieuwe zooi te hebben. Daar is op zich helemaal niks mis mee, zolang je daarnaast ook maar fatsoenlijk spaart. Als je al je geld uitgeeft aan nieuwe shit, en geen cent spaart, ja, dan zul je, zoals ik al vaak heb gezegd, alles moeten lenen omdat je nog geen serviessetje kunt kopen omdat je daar geen geld voor hebt.
En als je in die situatie zit en toch met alle geweld wil kopen, ja, dan spring je een gat in de lucht als een of andere vage financieringsconstructie geboden wordt waarmee je toch kunt kopen. Immers, je hebt al op tig plaatsen NEE als antwoord gekregen, dus als je dan JA hoort, dan ben je, als je geen al te helder licht bent helemaal niet bezig met de mitsen en de maren en de voorwaarden.
Dan teken je gewoon, en dan ga je achteraf huilen omdat je in de shit zit. Ja, had je maar (veel) eerder moeten beginnen met nadenken.
Ja hoor, wat een onzin. Hoe wil het gros uberhaupt die 30% bij elkaar sprokkelen, om nog maar niet te spreken dat je dat geld ook nog eens moet gaan beleggen aangezien je naders alleen maar erop achteruit gaat met belastingheffing o.a.quote:Op donderdag 22 november 2012 16:56 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
misschien is het nu te makkelijk.
er komt gewoon een nieuw evenwicht dat gaat werken. ik denk gewoon weer wat meer zoals vroeger; max 70% lenen, 30% eigen geld. zoiets. alleen maar goed.
Dit is dan de oplossing lijkt mij ook.quote:Op donderdag 22 november 2012 17:06 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Yup. Gewoon 10 a 15 jaar langer blijven huren. Word je vrolijk van.
Nou, als het gros die 30% niet bij elkaar gespaard krijgt, moeten ze lekker gaan huren, en niet met alle geweld willen kopen.quote:Op donderdag 22 november 2012 22:06 schreef .FuckFace. het volgende:
[..]
Van die studenten (losers) die van leengeld bij het DUO een nieuwe tv of nieuwe telefoon kopen met allerlei achterlijke argumenten.Ik zag vroeger ook nooit zo het nut in aan de ene kant van sparen, verdien je 4 euro per uur en dan ook nog eens van dat bedrag iets moeten sparen vna je ouders. "later verdien ik dit toch makkelijk terug, dus wat heeft het voor zin." .. tja, ben toch wel blij dat ik redelijk wat geld heb als 21 jarig pikkie. Je kan hier als jongere niet vroeg genoeg mee beginnnen.
[..]
Ja hoor, wat een onzin. Hoe wil het gros uberhaupt die 30% bij elkaar sprokkelen, om nog maar niet te spreken dat je dat geld ook nog eens moet gaan beleggen aangezien je naders alleen maar erop achteruit gaat met belastingheffing o.a.
[..]
Dit is dan de oplossing lijkt mij ook.Mij niet gezien.
Wat een onzin, wie kan er nu 30% zo even bij elkaar sprokkelen? Daar moet je jaren voor sparen. Als starter helemaal. Zelfs op 150k is dat nog 45k eigen inleg, echt onbegonnen werk. Of wil je soms zien dat mensen daar weer een aparte lening voor gaan afsluiten en dit geld inzetten als zijnde eigen vermogen.quote:Op donderdag 22 november 2012 22:09 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou, als het gros die 30% niet bij elkaar gespaard krijgt, moeten ze lekker gaan huren, en niet met alle geweld willen kopen.
Dan ben je er nog niet. Je moet ook nog het huis inrichten.quote:Op donderdag 22 november 2012 22:13 schreef .FuckFace. het volgende:
Zelfs op 150k is dat nog 45k eigen inleg
Niet veel mensen, maar het is niet MIJN oplossing he.quote:Op donderdag 22 november 2012 22:13 schreef .FuckFace. het volgende:
[..]
Wat een onzin, wie kan er nu 30% zo even bij elkaar sprokkelen? Daar moet je jaren voor sparen. Als starter helemaal. Zelfs op 150k is dat nog 45k eigen inleg, echt onbegonnen werk. Of wil je soms zien dat mensen daar weer een aparte lening voor gaan afsluiten en dit geld inzetten als zijnde eigen vermogen.
Hmmhmm, NOG meer kosten dus.quote:Op donderdag 22 november 2012 22:18 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Dan ben je er nog niet. Je moet ook nog het huis inrichten.
ik had vroeger 30% eigen geld met mij partner, maar dat moest ook wel, want de bank financierde maar 70% van exec. waarde, met gemeentegarantie 90%quote:Op donderdag 22 november 2012 22:13 schreef .FuckFace. het volgende:
[..]
Wat een onzin, wie kan er nu 30% zo even bij elkaar sprokkelen? Daar moet je jaren voor sparen. Als starter helemaal. Zelfs op 150k is dat nog 45k eigen inleg, echt onbegonnen werk. Of wil je soms zien dat mensen daar weer een aparte lening voor gaan afsluiten en dit geld inzetten als zijnde eigen vermogen.
Jij hebt nu makkelijk praten omdat je een redelijk goed inkomen hebt en die 45k sneller bereikt kan worden dan een buschauffeur met een hongerloontje. Maar dat geef je zelf ook al aan. Daarnaast, al zou je dit bij elkaar moeten sparen dan moeten mensen zich helemaal gaan verdiepen omdat ze anders box 3 belasting moeten betalen als je boven de 20.5k komt. Het overgrote deel kan niet beleggen en heeft al helemaal geen zin om zich hierin te verdiepen. Beheer kan niet bij zulke pietluttige bedragen. Enige oplossing zou dan zijn om vrij van belasting te kunnen sparen met als doel dat het voor een eigen woning is. Aparte bankrekening bijv. Maar goed, gaat teveel off topic nu vind ik. Mijn spaarrekening vergoedt trouwens 5% rente, hehe.quote:Op donderdag 22 november 2012 22:19 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Niet veel mensen, maar het is niet MIJN oplossing he.Ik suggereer die oplossing niet. Ik snap ook wel dat als je mensen verplicht om eerst 30% bij elkaar te sparen, dat heel weinig mensen dat maar kunnen, en dus minder mensen een huis gaan kopen.
Overigens is 45k sparen geen onbegonnen werk, das echt klets. Alleen dan moet je niet 2 jaar geleden pas zijn begonnen met sparen.
Nogmaals, die 30% komen niet van mij af. Maar een huis kopen + k.k. mee financieren + inboedel mee financieren + verbouwinkje mee financieren is natuurlijk debiel, dat moet je als consument ook helemaal niet willen.quote:Op donderdag 22 november 2012 22:24 schreef .FuckFace. het volgende:
[..]
Jij hebt nu makkelijk praten omdat je een redelijk goed inkomen hebt en die 45k sneller bereikt kan worden dan een buschauffeur met een hongerloontje. Daarnaast, al zou je dit bij elkaar moeten sparen dan moeten mensen zich helemaal gaan verdiepen omdat ze anders box 3 belasting moeten betalen als je boven de 20.5k komt. Het overgrote deel kan niet beleggen en heeft al helemaal geen zin om zich hierin te verdiepen. Beheer kan niet bij zulke pietluttige bedragen. Enige oplossing zou dan zijn om vrij van belasting te kunnen sparen met als doel dat het voor een eigen woning is. Aparte bankrekening bijv. Maar goed, gaat teveel off topic nu vind ik. Mijn spaarrekening vergoedt trouwens 5% rente, hehe.
Had ik al gelezen, maar jij 'verdedigde' die 30% regeling vandaar mijn reactie op jou logischerwijs...quote:Op donderdag 22 november 2012 22:26 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nogmaals, die 30% komen niet van mij af. Maar een huis kopen + k.k. mee financieren + inboedel mee financieren + verbouwinkje mee financieren is natuurlijk debiel, dat moet je als consument ook helemaal niet willen.
Nee, maar als Jan Modaal dat niet bij elkaar gesprokkeld krijgt, (misschien geen 30% maar ook zelfs geen 15%), dan moet ie misschien niet met alle geweld in die prijsklasse een huis willen kopen want hoe duurder het huis, hoe meer geld dat % van dat totaalbedrag is he.
Sommige mensen moeten gewoon accepteren dat ze op hun salaris geen huis kunnen kopen.
Precies. 100% hypotheek heb ik geen probleem mee. Maar betaal op zijn minst zelf de K.K. en je inrichting.quote:Op donderdag 22 november 2012 22:26 schreef CoolGuy het volgende:
Nogmaals, die 30% komen niet van mij af. Maar een huis kopen + k.k. mee financieren + inboedel mee financieren + verbouwinkje mee financieren is natuurlijk debiel, dat moet je als consument ook helemaal niet willen.
Natuurlijk moet Jan Modaaltje dan een goedkopere koopwoning regelen, maar dat wil men vaak niet, men wil vaak net iets meer dan ze kunnen. Het is logisch dat je niet maximaal gaat. Dat moet je helemaal niet willen, maar de meeste mensen denken daar niet eens bij na, als dat huis maar gekocht kan worden, want dat moet en dat zal. Tegen welke voorwaarden is helemaal niet interessant.quote:Op donderdag 22 november 2012 22:32 schreef .FuckFace. het volgende:
[..]
Had ik al gelezen, maar jij 'verdedigde' die 30% regeling vandaar mijn reactie op jou logischerwijs...
Dat moet je niet willen nee, mee eens.
Je zou ook kunnen zeggen dat Jan Modaaltje dan een goedkopere koopwoning kan regelen, jij gaat -neem ik aan- direct uit van het hoogst 'haalbare'. Als ik modaal zou verdienen wil ik absoluut niet de maximale, hoogst haalbare, hypotheek, sterker nog, als een adviseur dit zou adviseren zou ik zelfs boos worden. Ik wil een huis om te leven, niet om mezelf blauw te betalen.
Exact. Dan moet je maar sparen tot je dat geld bij elkaar hebt.quote:Op donderdag 22 november 2012 22:33 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Precies. 100% hypotheek heb ik geen probleem mee. Maar betaal op zijn minst zelf de K.K. en je inrichting.
En als de keuken je niet bevalt? Pech. Dan doe je het er toch maar mee en spaar je eerst voor een nieuwe.
Ja achterlijke gladiolen zijn dat. Gelukkig ben ik zelf financieel ingesteld dus ik denk sowieso wel 2x na voordat ik iets aanga, maar dat zou de gemiddelde persoon ook moeten doen. Jammer dat er in het verleden dus ook adviseurs zijn geweest die hiermee akkoord gingen (of druk vanuit de hogere lagen, kan natuurlijk ook).quote:Op donderdag 22 november 2012 22:36 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Natuurlijk moet Jan Modaaltje dan een goedkopere koopwoning regelen, maar dat wil men vaak niet, men wil vaak net iets meer dan ze kunnen. Het is logisch dat je niet maximaal gaat. Dat moet je helemaal niet willen, maar de meeste mensen denken daar niet eens bij na, als dat huis maar gekocht kan worden, want dat moet en dat zal. Tegen welke voorwaarden is helemaal niet interessant.
Ja, maar als een adviseur tegenover je zit met een walhalla verhaal en weet ik veel wat, dan gaat bij jou toch een lampje branden? Als er geen 1 risico ook maar wordt benoemd dan gaan bij jou toch alle alarmbellen rinkelen? Bedoel, hallo, tis geen rocket science hoor.quote:Op donderdag 22 november 2012 22:44 schreef .FuckFace. het volgende:
[..]
Ja achterlijke gladiolen zijn dat. Gelukkig ben ik zelf financieel ingesteld dus ik denk sowieso wel 2x na voordat ik iets aanga, maar dat zou de gemiddelde persoon ook moeten doen. Jammer dat er in het verleden dus ook adviseurs zijn geweest die hiermee akkoord gingen (of druk vanuit de hogere lagen, kan natuurlijk ook).
Ben het wel met jullie eens dat een bepaald % als EV moet worden ingebracht, dan denkt de koper sowieso wel 2x na voordat er daadwerkelijk iets wordt gekocht. Immers, het is dan geld waar je hard voor hebt gewerkt wat je in een huis moet steken, ipv gehele financiering.
Het heeft ook nog als voordeel dat je vaste lasten zo laag mogelijk blijven. Zit het even tegen, dan komt de nieuwe keuken maar een jaartje later.quote:Op donderdag 22 november 2012 22:44 schreef .FuckFace. het volgende:
Immers, het is dan geld waar je hard voor hebt gewerkt wat je in een huis moet steken, ipv gehele financiering.
Daarmee wil ik ook zeggen dat er 2 partijen fout zijn. Ik heb een hekel aan van die hersenloze idoten zoals bijv. jullie aller xeno die altijd het vingertje naar de financiele dienstverlening wijzen, terwijl de consument evengoed schuldig is, zo niet meer. Daarom altijd goed inlezen voordat je zoiets als een hypotheek wil aanvaarden. Ik heb de balle verstand van computers maar had een nieuwe pc nodig, reken maar dat ik een paar uur heb gezocht wat een processor is, wat een goede processor is enzovoort. Altijd inlezen voordat je iets aankoopt wat veel geld kost.quote:Op donderdag 22 november 2012 22:46 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, maar als een adviseur tegenover je zit met een walhalla verhaal en weet ik veel wat, dan gaat bij jou toch een lampje branden? Als er geen 1 risico ook maar wordt benoemd dan gaan bij jou toch alle alarmbellen rinkelen? Bedoel, hallo, tis geen rocket science hoor.
dit geeft alleen maar aan dat de huizenprijzen nog steeds veel te hoog zijn!!!, als je de HRA helemaal afschaft en je maakt de hypotheekvoorwaarden streng genoeg zakken de prijzen vanzelf dusdanig dat iedereen weer een huis kan betalen. De prijzen kunnen makkelijk nog met meer dan 50% omlaag. Zoveel lucht zit er nog in!quote:Op donderdag 22 november 2012 17:12 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen die gaan samenwonen bv. Of zelfs trouwen. Sommigen krijgen zelfs gezinsuitbreiding. Dan mogen ze straks als tweeverdieners naar de vrije sector als ze een ruimere woning nodig hebben, omdat ze eerst nog even 10 a 15 jaar moeten sparen.
Dus ontslagbescherming niet zo te verslechteren en een verkorting van WW-duur af te zwakken wil hij inzetten om de bouw aan te zwengelen. Wat een vuile hypocreit, kom op zeg er zijn veel meer werknemers buiten de bouw dus die worden sowieso al getroffen door deze voorgestelde maatregelen welke blijkbaar toch niet zo hard zouden zijn als eerder door de overheid en de werkgeverorganisaties gesteld was.quote:Werkgevers willen nu redding bouw
AMSTERDAM - Het kabinet moet nu een doorbraak forceren om de bouw- en woningmarkt te redden.
VNO-NCW-voorzitter Bernard Wientjes doet daartoe een oproep in een vraaggesprek met het Het Financieele Dagblad dat zaterdag verschijnt. Dat meldde de krant vrijdag.
De werkgeversvoorman wil dat het kabinet twee onafhankelijke deskundigen benoemt die banken en pensioenfondsen bij elkaar brengen zodat die ‘substantieel’ gaan beleggen in woninghypotheken.
.
Brancheorganisatie NVB Bouw deed 2 weken geleden ook al een klemmend beroep op de politiek om snel actie te ondernemen om het tij te keren.
Onderhandelen
Wientjes wil verder dat het kabinet en vakbonden helpen om de kredietkraan naar bedrijfsleven en woningkopers open te zetten. Hij op zijn beurt is bereid te onderhandelen met de vakbonden over een langere WW-duur en over het ontslagrecht, waar de scherpste kanten vanaf zouden kunnen.
''Het irriteert me dat iedereen om de hete brij heen draait’’, zegt hij. Ook vindt hij dat het afgelopen moet zijn met het ''bashen’’ van banken, die nodig zijn voor financiering. De banken worden volgens hem belast door een stapeling van zwaardere kapitaaleisen en bankbelastingen.
Premier Mark Rutte liet deze week nog weten dat hij niet extra wil investeren in de bouw om die sector tijdens de huidige crisis te ondersteunen.
Straks?quote:Op donderdag 22 november 2012 17:41 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Of voor de kopers, die straks veel goedkoper een huis kopen en aflossen?
Probleem daarmee is dat de overheid via de NHG voor het risico opdraait, i.p.v. de bank. En het is volslagen idioot dat een 50% hypotheek zonder NHG duurder is dan 100% met NHG, die NHG zou echt moeten verdwijnen. Net als heel veel andere regeltjes.quote:Op donderdag 22 november 2012 22:33 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Precies. 100% hypotheek heb ik geen probleem mee. Maar betaal op zijn minst zelf de K.K. en je inrichting.
En jij in je eigen wereld dat grondprijzen maar verlaagd moeten worden en bedrijven moeten interen op hun omzet zodat jij goedkoop nieuw kan kopen? Dat is net zo onwaarschijnlijk als dat die mensen die 4 jaar hun huis te koop hebben staan hun vraagprijs gaan krijgen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 09:52 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Probleem daarmee is dat de overheid via de NHG voor het risico opdraait, i.p.v. de bank. En het is volslagen idioot dat een 50% hypotheek zonder NHG duurder is dan 100% met NHG, die NHG zou echt moeten verdwijnen. Net als heel veel andere regeltjes.
Ik zat gisteren (via Uitzending Gemist) te kijken naar onze nieuwe minister Blok... Hij vindt dat het kabinet nu alle onzekerheden heeft weggenomen! Ook is-ie het eens met Prof. Conijn die vindt dat de hypotheken in Nederland veel te hoog zijn, maar als oplossing (!!) heeft dat banken meer geld moeten gaan uitlenen! Al die idioten hebben nog steeds 1 oplossing: meer bubbels blazen zodat het nog lekker doorgaat zoals het jarenlang ging!
Dat werd aangedikt met een stel zielepoten die hun huis al 4 jaar te koop hadden staan. "Schrijnend", vond onze minister... Te stom om door te hebben dat het huis TE DUUR is?
't Is erg jammer dat het volledige beleid gericht is op het "in gang zetten van het treintje" om "starters" de schulden van anderen maar te laten overnemen! Veel beter zou zijn om gewoon "opnieuw te beginnen": verlaag grondprijzen, ga bouwen, en laat de mensen die hun huis al 4 jaar willen verkopen tegen fantasieprijzen fijn in hun eigen wereldje leven. Maar stop met anderen daarin mee te slepen door ze geen andere keus te laten!
Punten 2 t/m 5 lijken mij heel aannemelijk. Want hoe gaan we meer poen eisen bij de baas als we blij mogen zijn dat we nog een baan hebben? Hoe gaan we meer geld lenen als de banken huiverig zijn m.b.t. de kansen dat ze de lening terug gaan krijgen? Hoe gaan we meer besteden als de overheid onze koopkracht blijft afromen door de belastingen te verhogen? En als laatste: hoe gaan we meer consumeren als een groot deel van de bevolking eerst nog moet ontschulden?quote:Inflatie of deflatie?
De vraag is of deze monetaire verruiming tot inflatie zal leiden. Normaal gesproken is dat het geval.
Er zijn diverse redenen om aan te nemen dat dit op de afzienbare termijn niet zal gebeuren:
1. Financiële instrumenten zoals inflatie-gecorrigeerde staatsobligaties (waarvan de coupon oploopt naarmate de inflatie oploopt) met een lange resterende looptijd geven aan dat de inflatie langere tijd bescheiden zal blijven;
2. De structureel hoge werkloosheid betekent dat de kans op het ontstaan van een loon-prijs spiraal laag is;
3. Door de strengere kapitaaleisen lenen banken de toegenomen liquiditeiten zeer beperkt uit. De dalende omloopsnelheid van het geld dempt het potentieel inflatoire effect van de toegenomen geldhoeveelheid;
4. Overheden verhogen de belastingen en dempen daarmee de consumptieve bestedingen;
5. De noodzakelijke aflossing van de sterk toegenomen schulden betekent dat er minder inflatoire druk uit zal gaan van de toegenomen geldhoeveelheid;
6. Onderzoek van het Internationaal Monetair Fonds waarschuwt voor deflatie binnen de eurozone (25 procent kans).
Dat heet deflatie en dit proces is al reeds gaande, dalende verkopen zorgen ervoor dat marktpartijen hun prijzen verlagen, dit gaat vaak gepaard met lagere marges of zelfs het nemen van verliezen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 10:12 schreef Sjabba het volgende:
En jij in je eigen wereld dat grondprijzen maar verlaagd moeten worden en bedrijven moeten interen op hun omzet zodat jij goedkoop nieuw kan kopen? .
Er worden geen drastische maatregelen getroffen? Wat te denken van ongelimiteerd geld voor de banksters? Flinke tekorten bij de overheden, ongekende slavernij in Griekenland?quote:Er is geen oplossing en er worden geen drastische maatregelen getrfooen die het segment keren. Het kan hier steeds geroepen worden maar het gebeurt niet. Niets wijst erop.
Als je spaargeld hebt, dan wel. Daarnaast loop je het risico dat als de economie weer aantrekt je extra voordeel hebt van de inflatie als gevolg van een lagere schuld bij de banken.quote:Op vrijdag 23 november 2012 10:40 schreef Sjabba het volgende:
Met deflatie wordt de betaalbaarheid niet beter, snap je nu daadwerkelijk niet waar ik naartoe wil?
We weten dat je voor jezelf praat.quote:Op vrijdag 23 november 2012 10:53 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Als je spaargeld hebt, dan wel. Daarnaast loop je het risico dat als de economie weer aantrekt je extra voordeel hebt van de inflatie als gevolg van een lagere schuld bij de banken.
Na al die jaren verdienen spaarders ook wel de nodige deflatie imo
Ooh nee? Hoor jij ooit mensen klagen als goederen en diensten goedkoper worden? Pas als mensen zelf het slachtoffer worden van deflatie DAN zitten ze er ineens niet meer op te wachten. Dus het klopt wat je zegt, iedereen kijkt vanuit zijn eigen situatie en als je voordeel haalt uit deflatie hebben de meesten er geen enkel probleem mee.quote:Op vrijdag 23 november 2012 11:08 schreef Sjabba het volgende:
We weten dat je voor jezelf praat.
Niemand zit te wachten op deflatie.
Die enkeling die 2 ton cash heeft, die heeft jarenlang fors mogen interen op koopkracht omdat 'de rest' zo nodig een kapitaal moest lenen voor een stapel stenen op een postzegel en daarmee de waarde van het geld uitmergelde. Die spaarder werd ook nog eens 'beboet' door de overheid die hem een forse belasting liet betalen, dit terwijl de mensen die aan de basis stonden van de geldontwaarding een forse subsidie kregen om hun leenlust te bekostingen.quote:En de meeste woningkopers hebben dit geld niet cash staan. En als je dat wel hebt dan ben je nu wel spekkoper ja. Wordt het dan voor iedereen beter? Nee, alleen voor de enkeleling die toevallig 2 ton cash heeft.
Tsja, gemeenten die stug vasthouden aan vele vierkante kilometers lege bouwgrond, dat kan blijkbaar wel? Terwijl bouwvakkers werkloos thuis zitten en kopers aan de kant staan?quote:Op vrijdag 23 november 2012 10:12 schreef Sjabba het volgende:
En jij in je eigen wereld dat grondprijzen maar verlaagd moeten worden en bedrijven moeten interen op hun omzet zodat jij goedkoop nieuw kan kopen?
Ben het niet met de situatie eens maar hij is nu eenmaal zo. Wat jij schetst zie ik niet als realistisch. Het blijft eerder op de balans staan voor teveel dan dat er nu ook nog eens miljoenen afgewaardeerd wordt.quote:Op vrijdag 23 november 2012 11:22 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
Tsja, gemeenten die stug vasthouden aan vele vierkante kilometers lege bouwgrond, dat kan blijkbaar wel? Terwijl bouwvakkers werkloos thuis zitten en kopers aan de kant staan?
Is zo'n bestemmingsplan van de provincie eigenlijk niet bindend voor gemeenten? M.a.w. de vele lege gebieden met bestemming "woningbouw" zouden toch gewoon bebouwd moeten worden? Misschien kan de landelijke overheid deze gebieden onteigenen![]()
Gaat mij te ver off topic dus ga er nu niet meer in mee.quote:Op vrijdag 23 november 2012 11:20 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Ooh nee? Hoor jij ooit mensen klagen als goederen en diensten goedkoper worden? Pas als mensen zelf het slachtoffer worden van deflatie DAN zitten ze er ineens niet meer op te wachten. Dus het klopt wat je zegt, iedereen kijkt vanuit zijn eigen situatie en als je voordeel haalt uit deflatie hebben de meesten er geen enkel probleem mee.
Hoeveel welvaart hebben wij Nederlanders wel niet weten te vergaren dankzij deflatie die veroorzaakt werd door het uitbesteden van productie aan lage lonen landen? Dat hebben we zelf zo georganiseerd hoor! Dat het nu op ons terugslaat, dat is pas vervelend als je je baan verliest of het toekomstperspectief van je kinderen gereduceerd ziet worden.
[..]
Die enkeling die 2 ton cash heeft, die heeft jarenlang fors mogen interen op koopkracht omdat 'de rest' zo nodig een kapitaal moest lenen voor een stapel stenen op een postzegel en daarmee de waarde van het geld uitmergelde. Die spaarder werd ook nog eens 'beboet' door de overheid die hem een forse belasting liet betalen, dit terwijl de mensen die aan de basis stonden van de geldontwaarding een forse subsidie kregen om hun leenlust te bekostingen.
Tja... spaarders verdienen deflatie ter compensatie van al die jaren dat ze flink te grazen genomen zijn. Sparen is de basis van het kapitalisme en dat moet een hele generatie weer eens leren
En dat is nou net het probleem: massaal monopolymisbruik door locale overheden!quote:Op vrijdag 23 november 2012 11:25 schreef Sjabba het volgende:
Ben het niet met de situatie eens maar hij is nu eenmaal zo. Wat jij schetst zie ik niet als realistisch. Het blijft eerder op de balans staan voor teveel dan dat er nu ook nog eens miljoenen afgewaardeerd wordt.
Truequote:Op vrijdag 23 november 2012 11:27 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
En dat is nou net het probleem: massaal monopolymisbruik door locale overheden!
Gesponsord met de centjes van de belastingbetaler! Helpen we daar ons land mee vooruit? Nee!!!quote:Op vrijdag 23 november 2012 11:27 schreef RemcoDelft het volgende:
[..]
En dat is nou net het probleem: massaal monopolymisbruik door locale overheden!
Zolang dat niet gebeurt wordt het niet beter op de huizenmarkt. De prijzen dalen wel maar het wordt steesd slechter. De betaalbaarheid gaat achteruit en en huur gaat omhoog. Er wordt nauwelijks gebouwd. En de gemeentes gaan massaal failliet als ze hun aangekochten bouwgrond werkelijk gaan afwaarderen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 11:32 schreef ComplexConjugate het volgende:
[..]
Gesponsord met de centjes van de belastingbetaler! Helpen we daar ons land mee vooruit? Nee!!!
Maar dat lijkt men maar niet te beseffen, in plaats van constructief te zijn en te zoeken naar mogelijkheden waarvan we beter worden blijft men hangen in oude dogma's.
Met de denkbeelden waarmee deze crisis tot stand gekomen is gaan we haar niet oplossen. Mogelijk moet er eerst een nieuwe generatie beleidsmakers opstaan om de huidige kringloop te doorbreken.
Men begrijpt niet dat de bouw de economie aan de gang zal trekken en maakt zich zorgen dat er een stukje van de bubble afgaat, dan maar allemaal naar de filistijnenquote:Op vrijdag 23 november 2012 11:36 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Zolang dat niet gebeurt wordt het niet beter op de huizenmarkt. De prijzen dalen wel maar het wordt steesd slechter. De betaalbaarheid gaat achteruit en en huur gaat omhoog. Er wordt nauwelijks gebouwd. En de gemeentes gaan massaal failliet als ze hun aangekochten bouwgrond werkelijk gaan afwaarderen.
Dat is alleen maar om de banken te bedienen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 11:40 schreef Basp1 het volgende:
Wat doen jullie toch negatief, ik dacht juist dat er al flinke maatregelen genomen waren dat er niet meer zulke bizarre hypotheken afgesloten kunnen gaan worden
Juist en het knopje subsidie daar moet men nu eens vanaf blijvenquote:Als ik hier op mijn werk kijk dan zitten er ook van die brassers die zeggen dat iets niet werkt, dan meteen aan alle knopjes draaien en zeggen kijk het werkt nog steeds niet, maar als ze gestructuureerd te werk waren gegaan hadden ze kunnen zien dat als ze aan de 2 juiste knopjes een beetje gedraaid zouden hebben het opeens wel weer werkt.
Ik begrijp jou niet zo goed. Het ene moment sta je te krijsen dat er alleen nog maar Polen en Roemenen in de bouw werken, het volgende moment gaat de bouw de economie lostrekken. Welke economie, de Poolse, of de Roemeense?quote:Op vrijdag 23 november 2012 11:39 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Men begrijpt niet dat de bouw de economie aan de gang zal trekken en maakt zich zorgen dat er een stukje van de bubble afgaat, dan maar allemaal naar de filistijnen
Volgens mij is dat dezelfde generatie die zo loopt te piepen dat huizen te duur zijn, ze te hard moeten werken, dat alles de schuld is van iedereen en alles behalve zichzelf etc.quote:Op vrijdag 23 november 2012 11:20 schreef ComplexConjugate het volgende:
Tja... spaarders verdienen deflatie ter compensatie van al die jaren dat ze flink te grazen genomen zijn. Sparen is de basis van het kapitalisme en dat moet een hele generatie weer eens leren
Als het aan banken had gelegen had men nog steeds 125% tegen 8 jaarsalarissen verstrekt, dus deze maatregelen qau finacieringsconstructies bedient de banken niet, maar beschermt de consument tegen het winstbejag van banken.quote:Op vrijdag 23 november 2012 11:41 schreef michaelmoore het volgende:
Dat is alleen maar om de banken te bedienen.
Nou dat heb ik nooit gekregen 125% tegen 8 jaarsalarissen. Toen de bomen niet hoog genoeg konden groeien kreeg ik al niet meer dan 90% tegen wel iets meer salarissen dan 3 eigenlijk maar goed voor een starter moet dat kunnen. Nou ben ik geen starter meer en zou ik zeggen niet doen voor niet starters. Wel starten dan op moment dat je nog veel kunt groeien. 40 zijn en dan huis kopen maakt voor mij ook dat je geen starter meer bent.quote:Op vrijdag 23 november 2012 11:54 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als het aan banken had gelegen had men nog steeds 125% tegen 8 jaarsalarissen verstrekt, dus deze maatregelen qau finacieringsconstructies bedient de banken niet, maar beschermt de consument tegen het winstbejag van banken.
Of zie ik dat fout, dan gaarne wat meer onderbouwing van jou zijde uit waarom beperking van financieringen banken zou helpen.
bij het behalen van de opgelegde beperking van de leveragequote:Op vrijdag 23 november 2012 11:54 schreef Basp1 het volgende:
Of zie ik dat fout, dan gaarne wat meer onderbouwing van jou zijde uit waarom beperking van financieringen banken zou helpen.
Nederlandsequote:Op vrijdag 23 november 2012 11:48 schreef michaelHD9 het volgende:
[..]
Ik begrijp jou niet zo goed. Het ene moment sta je te krijsen dat er alleen nog maar Polen en Roemenen in de bouw werken, het volgende moment gaat de bouw de economie lostrekken. Welke economie, de Poolse, of de Roemeense?
Het grote probleem is grondspeculatie. Zoals overal het grote probleem is winstbejag. Te grote winsten forceren is een voorschot op de toekomst.quote:Op vrijdag 23 november 2012 12:13 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Nederlandse
ik zeg dat er alleen nog maar Roemenen werken , niet dat dit handig is ofzo
Beter is het om de Roemenen te weren , is ook wat gezelliger voor de Nederlanders, anders moeten ze Roemeens leren
Laat de Roemenen maar in Roemenië gaan bouwen
Maar in afwerking, kozijnen, tuinen , straten, grondwerk en inrichting levert een huis heel veel werk op ook voor bouwmarkten en keukens en keukenfabrieken, Grondspeculanten, BTW voor belastingdienst en scheelt uitkeringen
onwaar.quote:Op vrijdag 23 november 2012 11:54 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Als het aan banken had gelegen had men nog steeds 125% tegen 8 jaarsalarissen verstrekt, dus deze maatregelen qau finacieringsconstructies bedient de banken niet, maar beschermt de consument tegen het winstbejag van banken.
Die slimme grondspeculanten hebben in 2008 gemeentes volgepompt met hele dure grond, al dan niet in overleg met de lokale directies gemeentelijk grondbedrijf,quote:Op vrijdag 23 november 2012 12:39 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Het grote probleem is grondspeculatie. Zoals overal het grote probleem is winstbejag. Te grote winsten forceren is een voorschot op de toekomst.
Ik heb het ook niet geprobeerd, maar die 125% en 8* jaarsalaris was ook wel een beetje gechargeerd.quote:Op vrijdag 23 november 2012 11:58 schreef Tikbalang het volgende:
[..]
Nou dat heb ik nooit gekregen 125% tegen 8 jaarsalarissen. Toen de bomen niet hoog genoeg konden groeien kreeg ik al niet meer dan 90% tegen wel iets meer salarissen dan 3 eigenlijk maar goed voor een starter moet dat kunnen. Nou ben ik geen starter meer en zou ik zeggen niet doen voor niet starters. Wel starten dan op moment dat je nog veel kunt groeien. 40 zijn en dan huis kopen maakt voor mij ook dat je geen starter meer bent.
Dan zou ik graag een nieuwsbericht zien dat deze hypotheekregels door banken zelf aangescherpt zijn, want voor zover ik de media gevolgd heb zijn deze regels toch echt vanuit de overheid opgelegd.quote:
door de overheid opgelegd op verzoek van de banken, die vroegen om aanvullende regulering om de opgelegde deleverage te bewerkstelligenquote:Op vrijdag 23 november 2012 12:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Dan zou ik graag een nieuwsbericht zien dat deze hypotheekregels door banken zelf aangescherpt zijn, want voor zover ik de media gevolgd heb zijn deze regels toch echt vanuit de overheid opgelegd.
http://www.rijksoverheid.(...)uwe-regels-hypotheek
Graag een betrouwbare bron hiervoor anders is het wat mij betreft niet meer als aluhoedjes geneuzel wat jullie zeggen.quote:Op vrijdag 23 november 2012 12:52 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
door de overheid opgelegd op verzoek van de banken, die vroegen om aanvullende regulering om de opgelegde deleverage te bewerkstelligen
Hahaha zo kan je alles aan elkaar verbinden.quote:Op vrijdag 23 november 2012 12:52 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
door de overheid opgelegd op verzoek van de banken, die vroegen om aanvullende regulering om de opgelegde deleverage te bewerkstelligen
nou ja het is ook niet zo belangrijk, feit is dat er een deleverage MOEST komen, en de banken moesten en wilden daar ook gehoor aan gevenquote:Op vrijdag 23 november 2012 12:59 schreef Sjabba het volgende:
[..]
Hahaha zo kan je alles aan elkaar verbinden.
Juist dat is de goede volgorde.quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:02 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou ja het is ook niet zo belangrijk, feit is dat er een deleverage MOEST komen, en de banken moesten en wilden daar ook gehoor aan geven
inperking van kredietverstrekking is negatieve geldgroei en dus geen inflatie, risico op Deflatie, daarom ging HelikopterBen ook geld strooienquote:Op vrijdag 23 november 2012 13:19 schreef Sjabba het volgende:
Wat zegt de geschiedenis eigenlijk over een periode waarin deleverage plaats vindt?
Inflatie en zo ja hoeveel?
klopt, daarom potten ze hun winsten dan ook massaal opquote:Op vrijdag 23 november 2012 13:02 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
nou ja het is ook niet zo belangrijk, feit is dat er een deleverage MOEST komen, en de banken moesten en wilden daar ook gehoor aan geven
Rentes van 12%?quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:23 schreef michaelHD9 het volgende:
[..]
klopt, daarom potten ze hun winsten dan ook massaal opNu alleen nog de truuc om de winsten te understaten en tegelijk de politiek onder maximale druk te houden. eighties all over again, en waar dat toe leidde weten we allemaal.
Nee, dat was onderdeel van die druk, dat was ervoor. Banken draaiden de kraan op verzoek weer open en kregen vergaande concessies qua regelgeving ervoor terug.quote:Op vrijdag 23 november 2012 13:26 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Rentes van 12%?
Dat komt de financierbaarheid van huizen ook niet ten goede behalve de spekkopers die genoeg gespaard hebben, maar dat zijn er niet zoveel verwacht ik.
Verder zie ik met zulke rentes wel grotere problemen voor hypotheekgevers met kortlopende rentes die gaan dan een probleem met hun aflossingen krijgen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |